Ik moet ook zeggen dat veel wedstrijden zich maar slecht laten voorspellen en dat de competitie (behalve AZ en Ajax, die doorgaans wel gewoon winnen) veel verrassingen met zich meebrengt.
Veel teams met een enorm verschil tussen uit en thuis, maar ook die goede en hele slechte wedstrijden afwisselen. PSV had ik van verwacht dat die (zij het nipt) een overwinning zouden behalen tegen Sparta, maar die spelen gelijk en Sparta was zelfs gevaarlijker, Feyenoord haalt al jaren geen punten in Venlo, maar nu ineens toch wel, ondanks dat Feyenoord in superslechte doen is. (VVV ook, maar toch)
En zo zijn er meer voorbeelden te benoemen. Wel jammer dat het *voor het gevoel* al wel redelijk gespeeld is, ik verwacht dat AZ het niet vol gaat houden zo goed als het nu loopt en Ajax staat al ver voor op de rest (buiten AZ). Ik vind dat jammer, maar voor Ajax is het ook jammer, een beetje meer weerstand is ook voor die club veel beter, zodat spelers onder meer druk spelen, wat ze in Europa ook iedere keer moeten. Natuurlijk hoeft dat niet tegen elke tegenstander, maar wat meer en vaker zou prettig zijn. Net als een serieuze uitdager voor de titel, waardoor het moeten presteren nog groter is.
Eén van de redenen die ik kan bedenken waardoor het bij Bayern momenteel niet goed gaat is wel dat het juist heel lang heel simpel ging en goed, waardoor er niet (of minder) vernieuwd/ veranderd wordt. Men blijft vasthouden aan wat goed is/ gaat, en merkt niet zo goed dat het langzamerhand een keer op raakt, en dan is het ineens lastig om het allemaal te veranderen. De kunst is om steeds iets mee te blijven veranderen en dat is nu eenmaal gemakkelijker als het minder vanzelf gaat.
Ik had er maar 27, inderdaad gewoon maar wat invullen had beter geweest (waarschijnlijk).
[
Voor 7% gewijzigd door
jbdeiman op 04-11-2019 13:44
]