VW zoekt (mijn) spookauto en wil er 150% dagwaarde betalen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-05 19:40
Marzman schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:20:
[...]

Voor de hand liggend? Dat heb ik echt nog nooit gehoord. Toyota's ga je toch ook niet in Japan omruilen?
Nee, maar in Duitsland staan een hoop nette auto’s te koop voor een lagere prijs dan in NL en vaak luxer uitgevoerd. Zelfs na invoeren heb je vaak een voordeel van duizenden euro’s tov een Nederlandse auto. Wellicht dat dat een optie is qua ruil...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

-

[ Voor 100% gewijzigd door Marzman op 06-08-2019 07:56 . Reden: Verkeerde topic ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-05 21:47
TWCRay schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:08:
[...]

Nee, maar in Duitsland staan een hoop nette auto’s te koop voor een lagere prijs dan in NL en vaak luxer uitgevoerd. Zelfs na invoeren heb je vaak een voordeel van duizenden euro’s tov een Nederlandse auto. Wellicht dat dat een optie is qua ruil...
Let wel dat je in veel gevallen in Duitsland niet kan achterhalen of de kilometerstand wel klopt. In Duitsland is er bij een hoog percentage auto's fraude met kilometers. Dat maakt import door dealers in Nederland ook aantrekkelijk, import auto's hoeven in Nederland niet met NAP en dus kilometer zekerheid geleverd te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thepierce86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-03 13:41
ucsdcom schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:00:
[...]

Let wel dat je in veel gevallen in Duitsland niet kan achterhalen of de kilometerstand wel klopt. In Duitsland is er bij een hoog percentage auto's fraude met kilometers. Dat maakt import door dealers in Nederland ook aantrekkelijk, import auto's hoeven in Nederland niet met NAP en dus kilometer zekerheid geleverd te worden.
Zolang er een onderhoudsboekje (scheckheft) bij geleverd is durf ik die gok wel te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

[bassie] schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:06:
[...]

Nog steeds geen bericht......
Vervelend dat jou ouders ook een 'spookauto' hebben.
Ook geen brief ontvangen overigens. Hopelijk was de inhoud van de brief gunstig!
Inhoud brief is komt op hetzelfde neer als jouw telefoongesprek.
Ook 150% dagwaarde geboden voor de auto.

Idd ook vervelend voor hun, omdat zij tevreden zijn met de auto en altijd goed is onderhouden door de dealer.

[ Voor 12% gewijzigd door Iavak op 06-08-2019 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miitjohn
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-05 20:46
Zonder enige kennis van zaken en los van het feit of hier juridisch meer uit te halen valt; 50% bovenop de dagwaarde vooropgesteld dat je sowieso een andere auto wenst is toch win-win? Je krijgt 50% meer dan de gemiddelde autohandelaar ervoor zou betalen, je hebt geen last bij verkoop (waarbij je in principe verplicht bent dit verhaal mee te delen) en je kan "morgen" gaan shoppen voor je nieuwe wagen....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 21:15
ucsdcom schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:00:
Jammer dat er geen "broodje-aap" emoticon is, want dit is echt onzin! Helaas blijven juist dit soort verhalen rondspoken.
De fraude wordt over het algemeen gedaan door de organisatie welke gaat importeren, niet de export kant. Tenzij het een 1-2'tje is aan beide kanten van de grens natuurlijk. In Duitsland is de gemiddelde kilometerstand (en ook toestand/onderhoud van de wagen) meer betrouwbaar dan in Nederland. Valt ook gewoon te controleren door middel van de boekjes, is niets anders aan als hier. En als het boekje niet klopt/niet compleet is moet je de wagen in beide landen gewoon laten staan. Kortom; Zelf een auto aanschaffen in Duitsland en importeren is net zo betrouwbaar, en soms zelf meer betrouwbaar, dan een origineel Nederlandse kopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:12

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

miitjohn schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:09:
Zonder enige kennis van zaken en los van het feit of hier juridisch meer uit te halen valt; 50% bovenop de dagwaarde vooropgesteld dat je sowieso een andere auto wenst is toch win-win? Je krijgt 50% meer dan de gemiddelde autohandelaar ervoor zou betalen, je hebt geen last bij verkoop (waarbij je in principe verplicht bent dit verhaal mee te delen) en je kan "morgen" gaan shoppen voor je nieuwe wagen....
Dagwaarde is nog wel even iets anders dan vervangingswaarde.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:41

Yucon

*broem*

miitjohn schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:09:
Je bent ermee bekend wat handelaren voor auto's geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thepierce86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-03 13:41
TheBrut3 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:11:
[...]

Jammer dat er geen "broodje-aap" emoticon is, want dit is echt onzin! Helaas blijven juist dit soort verhalen rondspoken.
De fraude wordt over het algemeen gedaan door de organisatie welke gaat importeren, niet de export kant. Tenzij het een 1-2'tje is aan beide kanten van de grens natuurlijk. In Duitsland is de gemiddelde kilometerstand (en ook toestand/onderhoud van de wagen) meer betrouwbaar dan in Nederland. Valt ook gewoon te controleren door middel van de boekjes, is niets anders aan als hier. En als het boekje niet klopt/niet compleet is moet je de wagen in beide landen gewoon laten staan. Kortom; Zelf een auto aanschaffen in Duitsland en importeren is net zo betrouwbaar, en soms zelf meer betrouwbaar, dan een origineel Nederlandse kopen.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ervaring zelf is precies zo. Nette A3 destijds gekocht in Duitsland met TüV. 2 jaar APK in nederland gezien de TüV dit hanteert in Duitsland en strengere eisen stelt aan het voertuig dan de APK in Nederland. Nog nooit zo'n betrouwbare auto gehad als deze. Uiteraard kan ik geluk hebben gehad met deze en helaas wat minder met de daaropvolgende auto's gekocht in Nederland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ucsdcom
Thepierce86 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:11:
[...]

Zolang er een onderhoudsboekje (scheckheft) bij geleverd is durf ik die gok wel te nemen.
De schijnzekerheid van een boekje met stempels wordt je graag verkocht in Duitsland.....dus ook zonder auto er bij als je begrijpt wat ik bedoel....

Laat je geen zand in de ogen strooien in Duitsland. Niet alles doen zij “pünktlicher”. Insiders gaan er vanuit dat er in Duitsland met 50-75% van de auto’s op enige wijze geknoeid is met tellers. Het financiële gewin is te groot. Met name tellers onder de magische 100.000 km houden blijkt een veel gehoord vergrijp. Electronische tellers zijn ook te herprogrammeren. Het geknoei met onderhoudsboekjes hoort daarbij, inclusief vervalste stempels. Heel logisch, het is gewoon te makkelijk.

Bij enkele merken kan je de standen ook op andere punten aflezen of afleiden. Zorg dat je je goed informeert daarover. En ook bovenmatige slijtage van interieur, matten en pedalen bij lage tellerstanden moet je zeker meenemen als argwaan punt voor je aankoop.

Nooit te naïef zijn in de autobranche.

Trust me

[ Voor 7% gewijzigd door ucsdcom op 06-08-2019 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:47

servies

Veni Vidi Servici

ucsdcom schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:47:
[...]

De schijnzekerheid van een boekje met stempels wordt je graag verkocht in Duitsland.....dus ook zonder auto er bij als je begrijpt wat ik bedoel....

Laat je geen zand in de ogen strooien in Duitsland. Niet alles doen zij “pünktlicher”. Insiders gaan er vanuit dat er in Duitsland met 50-75% van de auto’s op enige wijze geknoeid is met tellers. Het financiële gewin is te groot. Met name tellers onder de magische 100.000 km houden blijkt een veel gehoord vergrijp. Electronische tellers zijn ook te herprogrammeren. Het geknoei met onderhoudsboekjes hoort daarbij, inclusief vervalste stempels.
Goh voor welke Nederlandse autohandelaar werk je?
Volgens het RDW is er een vermoeden van zo'n 10% geknoei, dat zal in Nederland niet lager zijn... aangezien de straffen in Duitsland voor dit soort zaken meestal wat hoger liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05 20:08

db87

Mach 2 GT modded

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

servies schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:53:
[...]

Goh voor welke Nederlandse autohandelaar werk je?
Volgens het RDW is er een vermoeden van zo'n 10% geknoei, dat zal in Nederland niet lager zijn... aangezien de straffen in Duitsland voor dit soort zaken meestal wat hoger liggen...
Het is nogal offtopic gezien het onderwerp, maar hij heeft wel gelijk en de RDW loopt nogal te slapen als het op statistieken etc aankomt. In de tijd dat ik meerdere keren in de week @ RDW zat om auto's in te voeren zag ik de meest verschrikkelijke wagens voorbij komen: BMW's en Mercedessen waar de bloedvlekken gewoon in de stoelen en op de voorruit zagen en om de 2-3 minuten het alarm van af gingen. Oftewel: Duitse auto's die daar gewoon compleet total loss zijn verklaard maar hier doodleuk ingevoerd worden. Bij de import bij de RDW wordt alleen naar het chassisnummer gekeken en of alle papieren kloppen, sinds de APK-plicht bij invoer vervallen is (en een handelaar/garage dus zelf de APK mag regelen of elders) en is de staat van de auto totaal niet relevant. Als je maar netjes je papieren laat zien, de rest-BPM aftikt en het kenteken aanvraagt is het voor de RDW allemaal prima. Uiteraard even de km-stand terugschroeven bij invoer en de handelaar is blij. :') Als je die handelaren sprak kreeg je ook altijd dezelfde standaardverhalen te horen: "ja dan zeggen we gewoon dat Duitsers veel zuiniger zijn op hun auto als mensen argwaan hebben over de net-gespoten auto met nieuw interieur etc! Trappen ze altijd in, en de meeste kopers zijn toch al meteen verliefd omdat het glimt en er goed uit ziet!" Voor Zwitserse auto's wordt hetzelfde kwatspraatje gehouden: dat men daar verplicht is om de auto bij de dealer te laten onderhouden en de APK-eisen heel streng zijn etc etc, maar het komt er gewoon op neer dat hetgene dat daar niet meer door de APK komt gewoon deze kant op komt (oftewel: Zwitserland gebruikt Nederland als "afvoerputje" zoals wij het Oostblok als afvoerputje gebruiken).

De 10% waar de RDW mee komt geldt dus niet voor bovenstaande auto's en worden dus niet meegenomen in de statistiek. Waarschijnlijk gaat het dan om auto's waar men zo stom is geweest om ná de invoer/schouwing @ RDW de km-teller terug te draaien, dat valt natuurlijk op en zullen de meeste import-handelaren niet doen (overigens wordt ook vaak door de exporterende handelaar in het buitenland de boel al teruggedraaid). Een tijd terug stond in Autoweek een artikel dat het geen 10% zou zijn maar een veel hoger percentage (weet het niet meer zeker, maar daar hadden ze het over "zeker de helft" geloof ik).

Er zullen genoeg auto's zijn waar niet mee gerommeld zijn, maar als ik wekelijks zag wat voor complete troep er ingevoerd werd zou ik never nooit zo'n Duitse of Zwitserse importbak kopen bij een handelaar, maar zelf invoeren als je perse een wagen uit het buitenland zou willen.

[ Voor 11% gewijzigd door Bart-Willem op 06-08-2019 21:52 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
Bart-Willem schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:49:
maar zelf invoeren als je perse een wagen uit het buitenland zou willen.
Het ging al de hele tijd over zelf invoeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:28

dr.lowtune

Deugt niet

Het is wel heel vervelend dat dit zo'n tijd duurt. Kunnen spookautorijders (woord van 2019) nog wel rijden in hun auto's of zijn de verzekeringen inmiddels echt stopgezet?

Met betrekking tot kilometerstanden: ik heb voor mijn importauto (uit Zweden) op basis van het chassisnummer een rapport kunnen opvragen met daarin kilometerstanden over de jaren. Heeft Duitsland niet ook zoiets?

Los daarvan: TS zou helemaal niet daar mee bezig moeten zijn. Als VW/Pon zijn auto zo graag wil, dan zou TS gewoon op zijn bank moeten kunnen wachten tot meneer Pon himself een vervanged exemplaar komt voorrijden....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

dr.lowtune schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:16:
Het is wel heel vervelend dat dit zo'n tijd duurt. Kunnen spookautorijders (woord van 2019) nog wel rijden in hun auto's of zijn de verzekeringen inmiddels echt stopgezet?
Misschien half off-topic, maar ik zou TS wel willen aansporen om hier een oogje op te houden. Ik heb reeds zelf meegemaakt hoe een boete door de brievenbus kwam glijden omdat mijn autoverzekering stilzwijgend was opgezegd en ik dus "onverzekerd rondreed". De aanleiding was wat ongebruikelijk (en ik ga 'm ook niet posten om off-topic discussie te voorkomen), maar goed, het verhaal van TS is ook niet bepaald een veel voorkomend fenomeen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Laat je geen zand in de ogen strooien in Duitsland. Niet alles doen zij “pünktlicher”. Insiders gaan er vanuit dat er in Duitsland met 50-75% van de auto’s op enige wijze geknoeid is met tellers. Het financiële gewin is te groot. Met name tellers onder de magische 100.000 km houden blijkt een veel gehoord vergrijp. Electronische tellers zijn ook te herprogrammeren. Het geknoei met onderhoudsboekjes hoort daarbij, inclusief vervalste stempels. Heel logisch, het is gewoon te makkelijk.

Bij enkele merken kan je de standen ook op andere punten aflezen of afleiden. Zorg dat je je goed informeert daarover. En ook bovenmatige slijtage van interieur, matten en pedalen bij lage tellerstanden moet je zeker meenemen als argwaan punt voor je aankoop.

[Afbeelding: Trust me]
Dit kan dus ook in Nederland, en kom je bij de garage en die noteert netjes de stand in KM rapport.
Zo kun je aan de gang blijven met dit verhaal...

In NL zie je wel auto's met km stand van controle op zeg maar 12-02-2019. en nu op 07-08-2019 is de afgelezen stand nog lager ;)
Of de datum en stand van km rapport komt niet overeen met beurt die in Service heft staat
(met laatste 3 stempels van het bedrijf waar de auto nu te koop staat)

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 07-08-2019 08:49 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:47

servies

Veni Vidi Servici

Eigenlijk zeg je dus: de Nederlandse handelaren zijn niet te vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:15

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

servies schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:44:
[...]

Eigenlijk zeg je dus: de Nederlandse handelaren zijn niet te vertrouwen.
Sommige Nederlandse (auto)handelaren zijn niet te vertrouwen.

Maar dat zal ook geen nieuws zijn.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carmania2000
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-04 21:39
lees hier dat er spookwagens zijn waar de motorruimte een andere kleur heeft dan de buitenkant. Ik werk bij vw/audi en wij hebben zo enkele tiguans bollen maar strafste van al is dat daar een nota van bestaat bij d'ieteren (belgische invoerder) dat dit normaal is. Volgens hun zijn er sommige wagens waar de motorruimte grijs (precies grondlaagkleur) is maar dat dit geen reden tot herstelling of spuiten geeft in garantie. Waarschijnlijk zijn dit dan van die zogenaamde spookwagens. Heb hier in belgie echter nog niks gehoord van dergelijke terugkoopactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-05 06:44
[...]

[Afbeelding: Trust me]
Dat willen autohandelaren je graag laten geloven ja, dat je beter een NLse auto kan kopen. Bij hen. Want zij doen het wel netjes! Pfff... beetje naïef. NLse autohandelaren importeren zelf op grote schaal auto's uit bijvoorbeeld Duitsland. Die zetten ze zelf voor een relatief hoge prijs te koop.

NAP is ook te omzeilen, tellerfraude zie je hier ook.

Onderhoudsboekje kun je overigens checken, bel de garage op die op het boekje staat en vraag of ze de auto kennen. En jonge occasions worden bij de dealer onderhouden om de fabrieksgarantie in stand te houden, de kans op tellerfraude is dan niet groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miitjohn
Yucon schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:21:
[...]

Je bent ermee bekend wat handelaren voor auto's geven?
Geen idee wat je hiermee bedoelt, maar een handelaar zal volgens mij niet snel meer betalen dan de dagwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-05 10:21
Er word ontzettend veel gefraudeerd met onderhoudsboekjes, facturen bieden meer zekerheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

miitjohn schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:16:
[...]

Geen idee wat je hiermee bedoelt, maar een handelaar zal volgens mij niet snel meer betalen dan de dagwaarde.
TS staat niet te springen om z'n auto te verkopen, het is meer een sluimerende wens. Autohandelaren bieden een dusdanig laag bedrag dat je daar alleen op ingaat als je om de een of andere reden op de een of andere manier wanhopig bent, en zelfs 150% daarvan is nog maar karig. TS moet vermoedelijk geld bijleggen om om z'n eigen auto in dezelfde staat terug te kunen kopen.. zeker als je rekening houdt met de bijna altijd aanwezige kleine reparaties na aankoop.

Om die reden vind ik dat je er erg makkelijk over praat.

TS en ik ook trouwens is trouwens al eerder voor een euro of 1000-1500 benadeeld omdat door toedoen van VW de tweedehandsprijzen compleet zijn gekelderd. Met dat in het achterhoofd is een riant aanbod meer op z'n plaats dan een karig. Ik had in zijn plaats trouwens eerst de auto eens bij autoweek ingeleverd om eens goed door te laten lichten. Die willen er vast wel een artikeltje over schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 13:08

PcDealer

HP ftw \o/

nst6ldr schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:22:
[...]

Misschien half off-topic, maar ik zou TS wel willen aansporen om hier een oogje op te houden. Ik heb reeds zelf meegemaakt hoe een boete door de brievenbus kwam glijden omdat mijn autoverzekering stilzwijgend was opgezegd en ik dus "onverzekerd rondreed". De aanleiding was wat ongebruikelijk (en ik ga 'm ook niet posten om off-topic discussie te voorkomen), maar goed, het verhaal van TS is ook niet bepaald een veel voorkomend fenomeen.
Die boete heb je natuurlijk aangevochten of in elk geval doorgestuurd naar de verzekeraar en een zaak bij de Kifid aanhangig gemaakt?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Klachten of posts in een topic of moderatie horen via een TR gedaan te worden, niet in het topic zelf. Als je klachten hebt, geef dan in de eerste plaats zelf het goede voorbeeld.

[ Voor 71% gewijzigd door deepbass909 op 12-08-2019 14:45 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

leekers schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 06:08:
Als ik ooit een topic vol met onzin verhalen heb gezien waar iedereen in de lucht slaat en met waanzin reakties komt is het dit topic wel .

Er wordt totaal niet gemodereerd en iedereen kan volledig off topic gaan en maar schrijven wat ze willen .

Dit topic is een goed voorbeeld hoe het bergafwaarts gaat met tweakers .
Waar staat er onzin en kan je aantonen dat het onzin is?

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Met het off-topic ben ik het wel eens, de laatste pagina die ik hier voor mij heb gaat op een stuk of 3 replies na al niet meer over de spookauto maar over invoeren, tellerstanden etc.

Ik stel voor dat we meer ontopic gaan, en ja, dan moeten we wellicht wachten op een update van de TS. De discussie over invoeren is op zich interessant, maar nogal losstaand van het originele onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

_ferry_ schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:42:
[...]
De discussie over invoeren is op zich interessant, maar nogal losstaand van het originele onderwerp.
offtopic:
Afsplitsen :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miitjohn
Yucon schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:58:
[...]

Autohandelaren bieden een dusdanig laag bedrag dat je daar alleen op ingaat als je om de een of andere reden op de een of andere manier wanhopig bent, en zelfs 150% daarvan is nog maar karig.
Voor zover ik TS begrijp is het de VW importeur zelf die de 150% van de dagwaarde gaat betalen en niet één of andere autohandelaar. In dat geval is mijn assumptie dat de "dagwaarde" wel op basis van een objectieve maatstaf zou worden berekend, bv. de dagwaarde die de verzekering nog voor de wagen zou betalen bij total loss. In dat geval heb je volgens mij geen slechte zaak als je zelf wel een andere auto ziet zitten. Dat je er niet rijk van wordt en dat je moet opleggen voor een andere wagen lijkt mij de logica zelve.

De alternatieven zijn volgens mij ofwel de wagen uitrijden als VW bevestigd dat er geen veiligheids issues zijn, want tussentijds verkopen aan dealers gaat minder opleveren lijkt mij alleen al omdat je nu meldingsplicht hebt van dit euvel. Of een juridische strijd aanbinden.

[ Voor 8% gewijzigd door miitjohn op 09-08-2019 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

miitjohn schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:29:
[...]

Voor zover ik TS begrijp is het de VW importeur zelf die de 150% van de dagwaarde gaat betalen en niet één of andere autohandelaar. In dat geval is mijn assumptie aanname dat de "dagwaarde" wel op basis van een objectieve maatstaf zou worden berekend, bv. de dagwaarde die de verzekering nog voor de wagen zou betalen bij total loss. In dat geval heb je volgens mij geen slechte zaak als je zelf wel een andere auto ziet zitten. Dat je er niet rijk van wordt en dat je moet opleggen voor een andere wagen lijkt mij de logica zelve.
Heb je van de verzekering wel eens uitgekeerd gekregen na total loss? Zeker een auto met de leeftijd van die van TS gaat echt niet genoeg opbrengen om iets te kunnen kopen wat gelijkwaardig is.

ik heb voor de grap eens online een gooi gedaan naar een taxatie op basis van TS en waar nodig een aanname gedaan: voor een VW Polo, 5 deurs, 2010 Bluemotion Diesel 157.000km kom ik dan uit op €3000,- als ik de hoogste pak. Dus dan zou TS €4500,- krijgen voor een auto waar hij de enige eigenaar van is geweest (100% zekerheid op de onderhoudsgeschiedenis) en de werking dus gegarandeerd is.

Ga jij voor dat bedrag eens een gelijkwaardige auto vinden op gaspedaal.nl en vergeet daarbij niet dat TS wordt opgezadeld met het probleem dus een complete afleverservice en in de buurt van zijn woonplaats zijn eigenlijk wel twee vereisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

nst6ldr schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:38:
[...]
Dus dan zou TS €4500,- krijgen voor een auto waar hij de enige eigenaar van is geweest (100% zekerheid op de onderhoudsgeschiedenis)
Even teruglezen, auto is tweedehands geïmporteerd uit Duitsland, onderhoudsgeschiedenis gaat verder terug dan alleen de Nederlandse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
nst6ldr schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:38:
ik heb voor de grap eens online een gooi gedaan naar een taxatie op basis van TS en waar nodig een aanname gedaan: voor een VW Polo, 5 deurs, 2010 Bluemotion Diesel 157.000km kom ik dan uit op €3000,- als ik de hoogste pak. Dus dan zou TS €4500,- krijgen voor een auto waar hij de enige eigenaar van is geweest (100% zekerheid op de onderhoudsgeschiedenis) en de werking dus gegarandeerd is.
Zal er maar net aan liggen waar je kijkt zeker?
Als ik bij de ANWB koerslijst kijk kom ik op een "VOLKSWAGEN POLO 1.6TDI 66KW COMFORT BLUEMOTION" uit juli 2010 met 157.000km. Deze heeft €4150,- als waarde bij verkoop tussen particulieren staan. Als dit de uitvoering was (en Comfort is volgens mij één van de goedkopere) zou TS een bod mogen verwachten van meer dan €6k. Maar misschien heeft PON een eigen koerslijst welke nadeliger is.

Edit: Ik zie dat de Trend (zonder enige opties) nog wat goedkoper is, dan kom ik uit op €3800 bij verkoop tussen particulieren en zou PON volgens eigen calculatie €5700 moeten bieden. Dus dan komt het weer overeen met het bod wat TS heeft gehad. Maar dan hebben we het dus over de meest kale versie (zonder airco, radio, metallic lak enz enz.)

[ Voor 15% gewijzigd door TheBrut3 op 09-08-2019 12:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

TheBrut3 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:44:
[...]

Als ik bij de ANWB koerslijst kijk kom ik op een "VOLKSWAGEN POLO 1.6TDI 66KW COMFORT BLUEMOTION" uit juli 2010 met 157.000km. Deze heeft €4150,- als waarde bij verkoop tussen particulieren staan. Als dit de uitvoering was (en Comfort is volgens mij één van de goedkopere) zou TS een bod mogen verwachten van meer dan €6k. Maar misschien heeft PON een eigen koerslijst welke nadeliger is.

Edit: Ik zie dat de Trend (zonder enige opties) nog wat goedkoper is, dan kom ik uit op €3800 bij verkoop tussen particulieren en zou PON volgens eigen calculatie €5700 moeten bieden. Dus dan komt het weer overeen met het bod wat TS heeft gehad. Maar dan hebben we het dus over de meest kale versie (zonder airco, radio, metallic lak enz enz.)
Ik heb wijkopenauto's gebruikt, overigens wel hetzelfde model als je hier beschrijft, en heb bewust niet bij de verkoop gekeken omdat dat niet de dagwaarde is. De verkoper doet er nog een marge op :)

Het blijft waardeloos. Stel je voor dat iemand aan de deur staat en je verplicht je TV te verkopen, en dan genoeg geeft om tweedehands jouw model terug te kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TheBrut3 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:44:
[...]

Daar schiet je niets mee op. men wil een auto kopen en TS moet weer een gelijke terugkopen. hij hoeft daar financieel niet slechter van te worden. voor €5300 kan hij geen gelijke auto terugkopen. je weet ook nooit wat je koopt, maar weet wel wat je zelf hebt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
nst6ldr schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:59:
Ik heb wijkopenauto's gebruikt, overigens wel hetzelfde model als je hier beschrijft, en heb bewust niet bij de verkoop gekeken omdat dat niet de dagwaarde is. De verkoper doet er nog een marge op :)
Maar daar moet je wel kijken. In de TS wordt namelijk aangegeven dat PON heeft gekeken naar 150% van de waarde van verkoop tussen particulieren, niet de handelprijs.
nst6ldr schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:59:
Het blijft waardeloos. Stel je voor dat iemand aan de deur staat en je verplicht je TV te verkopen, en dan genoeg geeft om tweedehands jouw model terug te kunnen kopen.
Daar zijn we het ook over eens.
Ik ben zelf ook blij dat ik niet in deze situatie zit en vind het voor de TS lullig dat hij dat wel zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
Hackus schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:06:
[...]

Daar schiet je niets mee op. men wil een auto kopen en TS moet weer een gelijke terugkopen. hij hoeft daar financieel niet slechter van te worden. voor €5300 kan hij geen gelijke auto terugkopen. je weet ook nooit wat je koopt, maar weet wel wat je zelf hebt.
Het gaat om Pon als importeur en niet om het Pon dealerbedrijf als ik alles goed lees. Toch zou ook Pon als importeur misschien naast een financiële compensatie ook eens kunnen denken aan compenseren in natura. De TS zou dan een gelijkwaardige auto in uitrusting en kilometers aangeboden moeten worden die wel conform het verwachtte is met 6 maanden garantie. Dan heb je als gedupeerde een redelijke garantie dat hetgeen je koopt ook echt een gelijkwaardig bod is. Pon hoeft echter slechts de handelswaarde te investeren. Hiermee kan een iets betere/jongere auto geboden worden, dan je zou kopen als je met geld als compensatie de boer op moet.

De gedupeerde zou dan eventueel nog kunnen beslissen bij te betalen voor een model met airco etc. Zou het bij Pon toch mogelijk zijn om daarop aan te sturen als alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@TheBrut3 Ook dat is speculatief. er zijn meerdere waarden te vinden.
@ucsdcom
Dat is een aantal pagina's terug 'ook' al besproken.

PON kan gewoon zorgen voor een gelijke auto binnen VW-Dealers,Bovag, of een prijs betalen waar TS een gelijke auto voor terug kan kopen. maar dan nog weet je niet wat je krijgt, maar wel wat je nu hebt.(qua onderhoud etc)

@[bassie] Nog nieuws, of ben je met vakantie ?

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 10-08-2019 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:46

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

TS zou ook gewoon naar een dealer kunnen gaan. Een vergelijkbare auto uitzoeken. En dan zeggen PON betaald en de helft mag je storten op mijn rekening.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [bassie]
  • Laatst online: 14:21
Hackus schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 14:11:
@[bassie] Nog nieuws, of ben je met vakantie ?
Met vakantie en geen nieuws.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Tylen schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 14:22:
TS zou ook gewoon naar een dealer kunnen gaan. Een vergelijkbare auto uitzoeken. En dan zeggen PON betaald en de helft mag je storten op mijn rekening.
Wat denk je dat de dealer dan zou zeggen?

spoiler:
Dan zegt hij "betaalt schrijf je met een T"

:+

[ Voor 3% gewijzigd door Yucon op 10-08-2019 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:46

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Yucon schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:17:
[...]

Wat denk je dat de dealer dan zou zeggen?

spoiler:
Dan zegt hij "betaalt schrijf je met een T"

:+
Als je iets zegt hoef je het niet te schrijven.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:32
[bassie] schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:31:
[...]

Met vakantie en geen nieuws.....
Als je na je vakantie nog niks gehoord hebt, zou ik ze zelf even benaderen.
Zeggen dat je er meer voor krijgt als je je auto in onderdelen verkoopt. :+

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Bastie-88 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:25:
[...]

Als je na je vakantie nog niks gehoord hebt, zou ik ze zelf even benaderen.
Zeggen dat je er meer voor krijgt als je je auto in onderdelen verkoopt. :+
En dat ze dan die ongecontroleerde onderdelen in 10 verschillende auto's mogen gaan zoeken :) Dat is inderdaad een mooie.

Daarmee komt wel de volgende vraag naar voren; hoe zit het met de gesloopte spookauto's waarvan de onderdelen zijn hergebruikt? Doet VW daar ook nog moeite voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Ojjorz schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 11:37:
[...]

En dat ze dan die ongecontroleerde onderdelen in 10 verschillende auto's mogen gaan zoeken :) Dat is inderdaad een mooie.

Daarmee komt wel de volgende vraag naar voren; hoe zit het met de gesloopte spookauto's waarvan de onderdelen zijn hergebruikt? Doet VW daar ook nog moeite voor?
Waarschijnlijk niet. Als je vw hebt en je besluit daar een imitatie aandrijfas in te zetten of een van een anonieme sloopauto met een as die er op het oog wel op lijkt kraait er ook geen haan naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark_Falcon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 14:21
https://www.ad.nl/auto/lo...n-auto-s-dreigt~a435927c/

Dus lopen ze op de feiten vooruit? Of was het toch iets anders dan te veel lood voor deze auto? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dark_Falcon schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:56:
https://www.ad.nl/auto/lo...n-auto-s-dreigt~a435927c/

Dus lopen ze op de feiten vooruit? Of was het toch iets anders dan te veel lood voor deze auto? ;-)
Dit heeft hier werkelijk niets mee te maken, en dan nog de marge wat compleet onzin is auto's terug te halen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koen.Breda
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-09-2020
ook ik heb een Spook auto in mijn bezit (gehad)
mijn naam is Koen en kom uit Breda, was in het bezit van een VW Touran 1.6 tdi mei-2010 model 1T3

ondertussen zijn we na een lang (juridisch) gevecht tot een betere overeenstemming gekomen.

een aantal zaken waar PON zich schuldig aan heeft gemaakt en die je sterker maken:
- de verkoop destijds is dus wettelijk verboden geweest, hiermee is na de afschrijving als test auto opnieuw winst gemaakt op de auto. dit is oneigenlijke winst en dus economische fraude (NCAP heeft hier regels voor)
- in mijn geval TOURAN hadden ze een offerte gemaakt voor een 1T2 type, en ik bezit een 1T3 type.
het is wel degelijk een veiligheids item geworden. alle 01C5 codes zijn door de rdw op onveilig gezet.
het gevolg hier van is dat ze de AVG mogen doorbreken en de persoonsgegevens vrij mogen geven.
- mijn advocaat heeft me verplicht de verzekering te bellen in verband met de "weten is melden verplichting"
deze meldings verplichting komt voort uit het volgende.
bij grote ongevallen zal een oorzaak worden gezocht, als een product fout hier debet aan is (en die kans is redelijk aanwezig, ondanks de tegengestelde berichten hier) zal PON / VAG worden aangesproken. als deze aantoonbaar kunnen maken dat er met de eigenaar contact over is geweest en dat die zelf "eigenwijs" de keuze heeft gemaakt te blijven rijden kan alle aansprakelijkheid bij bijvoorbeeld letselschade 1 op 1 op de eigenaar verhaalt worden.
het gevolg van het contact met mijn verzekering is dat deze hebben aangegeven dat alle auto's met 01C5 code niet meer te verzekeren zijn bij geen enkele maatschappij (als het spel ook vanuit de eigenaar eerlijk wordt gespeeld) eerlijkheid is wel belangrijk anders zal de eigenaar met terugwerkende kracht aansprakelijk worden gesteld.

groeten,
Koen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Koen.Breda schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:01:
ook ik heb een Spook auto in mijn bezit (gehad)
mijn naam is Koen en kom uit Breda, was in het bezit van een VW Touran 1.6 tdi mei-2010 model 1T3

ondertussen zijn we na een lang (juridisch) gevecht tot een betere overeenstemming gekomen.

een aantal zaken waar PON zich schuldig aan heeft gemaakt en die je sterker maken:
- de verkoop destijds is dus wettelijk verboden geweest, hiermee is na de afschrijving als test auto opnieuw winst gemaakt op de auto. dit is oneigenlijke winst en dus economische fraude (NCAP heeft hier regels voor)
- in mijn geval TOURAN hadden ze een offerte gemaakt voor een 1T2 type, en ik bezit een 1T3 type.
het is wel degelijk een veiligheids item geworden. alle 01C5 codes zijn door de rdw op onveilig gezet.
het gevolg hier van is dat ze de AVG mogen doorbreken en de persoonsgegevens vrij mogen geven.
- mijn advocaat heeft me verplicht de verzekering te bellen in verband met de "weten is melden verplichting"
deze meldings verplichting komt voort uit het volgende.
bij grote ongevallen zal een oorzaak worden gezocht, als een product fout hier debet aan is (en die kans is redelijk aanwezig, ondanks de tegengestelde berichten hier) zal PON / VAG worden aangesproken. als deze aantoonbaar kunnen maken dat er met de eigenaar contact over is geweest en dat die zelf "eigenwijs" de keuze heeft gemaakt te blijven rijden kan alle aansprakelijkheid bij bijvoorbeeld letselschade 1 op 1 op de eigenaar verhaalt worden.
het gevolg van het contact met mijn verzekering is dat deze hebben aangegeven dat alle auto's met 01C5 code niet meer te verzekeren zijn bij geen enkele maatschappij (als het spel ook vanuit de eigenaar eerlijk wordt gespeeld) eerlijkheid is wel belangrijk anders zal de eigenaar met terugwerkende kracht aansprakelijk worden gesteld.

groeten,
Koen
Betere overeenstemming? Hoe precies? Ik lees dat je verzekeraar de auto niet meer wilt verzekeren, maar niet iets waar PON mee over de brug kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 15:36
@[bassie] hoe is dit afgelopen?

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Koen.Breda
na lang gesteggel heeft mijn advocaat de juridische afdeling van PON kunnen overtuigen dat ze een berekening hebben gemaakt op een verkeerde generatie auto. dat ze de full optie accessoires zijn vergeten en dat ik schadeloos moet worden gesteld omdat PON een fout heeft gemaakt en niet ik.
PON is geen fan van de rechtbank, media en pers en die druk heeft ze overwogen om een marktconforme prijs te geven voor de auto. zodat ik geen verlies zou lijden. de 150% compensatie voor het geleden leed is natuurlijk ver te zoeken. uiteindelijk een kleine €5k extra gekregen.

groeten Koen

ps 1. PON dreigt schade op de man te verhalen als ik pers inschakel. echter vrijheid van pers in nederland beschermt je hier in zolang je geen leugens verkondigd maar harde niet beroepsgeheim feiten weerlegt aan de pers.

ps 2. PON heeft geen zin in een rechtszaak, dus binnen het reële willen ze dit voorkomen. daarom geen weken of maanden bezig blijven met koehandel en handjeklap.

ps 3. het feit dat elk voertuig door de RDW op onveilig is gezet geeft je meer kracht. PON beweert nog steeds dat er geen veiligheidsissue is alleen een kwaliteitsissue. zowel PON als de RDW kunnen echter niet uitleggen wat het verschil is tussen een onveilige airbag/ remsysteem/stuurinrichting etc. of een kwalitatief slechte airbag/ remsysteem/ stuurinrichting etc...

ps 4. een auto is in Nederland officieel een auto als deze gehomologeerd is en een conformatie verklaring heeft met een type goedkeuring. hier hoort een lijst bij welke onderdelen behoren tot betreffende type auto. iedereen die is aangeschreven door PON heeft in ieder geval zwart op wit staan dat er onderdelen zijn aangepast en dus niet origineel zijn. oftewel de type goedkeuringslijst klopt niet en daarmee voldoet hij niet aan de conformatie verklaring. hiermee lijkt het geheel dus wel op een auto, maar IS het dus GEEN auto !! Ik heb een email van de RDW waarin ook duidelijk staat dat op last van de minister de voertuigen per direct op onveilig zijn gezet in het terugroep register van de RDW.

ps 5. ik heb een email van de RDW waarin ze verklaren dat de auto tot op heden nog wel gewoon APK gekeurd kan worden, maar dat ook dit in de nabije toekomst wellicht niet meer mogelijk is met de 01C5 terugroep code.

ps. 6 ik heb een verklaring van de verzekering dat al deze voertuigen niet meer te verzekeren zijn (bij eerlijke open communicatie). let op je eigen aansprakelijkheid als je wetend bent van de feiten welke PON zwart op wit heeft gecommuniceerd. (letsel schade is duurder dan iemand dood rijden, je kan voor miljoenen opgeknoopt worden.)

advies: stel uiterlijke datum aan PON voor een reëel bod en na die datum zet je vervolg stappen naar een rechtbank en schakel je de pers in. overleg hier vooraf over met je advocaat. DAS-rechtsbijstand wil me hier graag in helpen, en waren niet bang de strijd aan te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koen.Breda
En als laatste. Dwing gratis vervangend vervoer af, ook dat is onderhandelbaar !!!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• [bassie]
De auto is nog in bezit....

Ik heb er geen aandacht aan gegeven afgelopen maand. PON heeft ook geen contact gezocht.
Wel heb ik via dit forum lotgenoten gevonden welke mij inzichten hebben gegeven van hun casus, en hoe zij gehandeld hebben. Koen.Breda heeft zoals je hierboven kan lezen uitvoerig zijn bevindingen gepost.
Ik heb op uitnodiging van Koen telefonisch contact gehad, hij heeft mij gewezen op de verandering van status bij de RDW.

Mijn kenteken heeft een meldcode:
Openstaande terugroepactie(s)(1)Referentiecode producent 01C5 Omschrijving defect
Het voertuig is na productie door de producent aangepast. De aanpassing is niet gedocumenteerd.
Materiële gevolgen: Er kunnen hardware en software afwijkingen zijn die mogelijk veiligheidsproblemen kunnen opleveren.
Mogelijk gevaar: Een (verkeers)ongeval met letselschade Verhoogde kans op letsel bij een ongeval
Beschrijving van het herstel: Er wordt contact opgenomen met de voertuigeigenaar. De voertuigen worden teruggekocht en gedemonteerd.

Ik ben hiervan niet op de hoogte gebracht door RDW of PON. Deze meldcode heeft indirect gevolgen voor de waarde van mijn auto, zoals je in de reactie van Koen.Breda kan lezen. Welke onderstaande paragrafen interessan zijn:
Koen.Breda schreef op maandag 23 september 2019 @ 21:11:
ps 5. ik heb een email van de RDW waarin ze verklaren dat de auto tot op heden nog wel gewoon APK gekeurd kan worden, maar dat ook dit in de nabije toekomst wellicht niet meer mogelijk is met de 01C5 terugroep code.

ps. 6 ik heb een verklaring van de verzekering dat al deze voertuigen niet meer te verzekeren zijn (bij eerlijke open communicatie). let op je eigen aansprakelijkheid als je wetend bent van de feiten welke PON zwart op wit heeft gecommuniceerd. (letsel schade is duurder dan iemand dood rijden, je kan voor miljoenen opgeknoopt worden.)
Daardoor is de casus weer urgent geworden. Ik heb de casus nu voorgelegd aan de rechtsbijstand. Ook heb ik inzichten gekregen over mijn onderhandelingspositie tegenover PON, lotgenoten hebben inzage gegeven in hun onderhandeling. Zoals je kan lezen bij Koen.Breda heeft hij een betere deal eruit kunnen slepen.
Mijn casus is uiteraard wel anders dan die van hem, ik heb de auto bijvoorbeeld langer in bezit.

Dus wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

@Koen.Breda helemaal top dat je dit zo duidelijk neerzet. Wat is de registratie op je kenteken precies? Is dit een WOK/Wacht Op Keuring melding niet de apk, maar de uitgebreide variant waar hij dus per definitie nooit doorheen zou komen of iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen.Breda
Op dit moment kan hij wél gewoon apk gekeurd worden. Maar ds RDW sluit niet uit dat dit gaat veranderen. (Heb ik email verkeer met RDW over). Iedereen zal echter wel snappen dat de auto met deze melding bij inruil (waar dan ook) geen drol meer waard zal zijn. Het is dus geen officiële WOK.... maar het heeft er wel veel van weg.

[ Voor 39% gewijzigd door Koen.Breda op 25-09-2019 06:44 ]

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Yucon schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:24:
@Koen.Breda helemaal top dat je dit zo duidelijk neerzet. Wat is de registratie op je kenteken precies? Is dit een WOK/Wacht Op Keuring melding niet de apk, maar de uitgebreide variant waar hij dus per definitie nooit doorheen zou komen of iets anders?
Interessant dat je die uitgebreide keuring noemt, zou dat niet een oplossing kunnen zijn? Als ze bij zo'n keuring de auto afkeuren zal het RDW toch met technische argumenten moeten komen en niet alleen verwijzen naar vage geruchten dat er misschien iets gewijzigd is aan de auto.

Zou je eigenlijk niet gewoon een individuele goedkeuring aan kunnen vragen om dit proces the forceren? Per slot van rekening kun je ook je zelfgebouwde auto laten keuren. Als het werkt denk ik dat je zelfs een goede kans maakt om de gemaakte kosten bij VW te claimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-04 23:49
Chaos schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:10:
[...]

Zou je eigenlijk niet gewoon een individuele goedkeuring aan kunnen vragen om dit proces te forceren? Per slot van rekening kun je ook je zelfgebouwde auto laten keuren.
Loop je dan niet het risico dat de auto gewoon op 'uniek' niveau, ipv typeniveau, gewoon goedgekeurd wordt, zoals idd bij zelfbouw kan? Dan heb je aan de ene kant opeens wel weer een goedgekeurde auto, maar blijf je aan andere kant zitten dat je bij verkoop heel veel uit te leggen hebt, wil je normale prijs krijgen voor die serie. Lijkt me in deze situatie ook niet helemaal de uitkomst die je zoekt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koen.Breda
voor de geïnteresseerde.
PON gebruikt voor bepaling van de dagwaarde het volgende:
AutotelexPRO (als app gratis te downloaden via de playstore), dit is een systeem waar handelaren auto waarderingen op doen.
hier pakken ze de laagst mogelijke handelswaarde vermenigvuldigt met 150%.
inderdaad, het gaat om handelswaarde, en dan de laagst mogelijke vorm daar van.
accessoires worden even vergeten in te voeren door PON.
het klopt dat wij particulieren niets te maken hebben met handelsbedragen, maar PON denkt daar anders over.
feitelijk rekenen ze de "oud ijzer" prijs x 150%

grt
Koen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• me1299
  • Laatst online: 23:40

me1299

$ondertitel

Kun je pon niet gewoon verzoeken de auto weer conform te maken? Laat ze het maar oplossen.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-05 03:46

MLLL

Palm Treo 650

Wat is het toch een heerlijk bedrijf , ze hebben zelf een probleem en ze wentelen het af op de klant.
Goed voor de klantenbinding... Grappige is dat het gros weer een VW koopt, het lijkt wel een sekte O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Chaos schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:10:
[...]

Interessant dat je die uitgebreide keuring noemt, zou dat niet een oplossing kunnen zijn? Als ze bij zo'n keuring de auto afkeuren zal het RDW toch met technische argumenten moeten komen en niet alleen verwijzen naar vage geruchten dat er misschien iets gewijzigd is aan de auto.
Dergelijke keuringen worden uitgevoerd na een zwaar ongeval, om te zien of de schade goed hersteld is. Ze keuren dan aan de hand van de typegoedkeuring dus daar kom je nooit doorheen. Het is heel eenvoudig: 'we kunnen niet vaststellen dat het klopt, dus klopt het niet'.
Twam schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:40:
[...]

Loop je dan niet het risico dat de auto gewoon op 'uniek' niveau, ipv typeniveau, gewoon goedgekeurd wordt, zoals idd bij zelfbouw kan? Dan heb je aan de ene kant opeens wel weer een goedgekeurde auto, maar blijf je aan andere kant zitten dat je bij verkoop heel veel uit te leggen hebt, wil je normale prijs krijgen voor die serie. Lijkt me in deze situatie ook niet helemaal de uitkomst die je zoekt.
Er zijn vrij strenge eisen wat je wel en niet kunt laten keuren tot welk eindresultaat. Een kit car met ingekort chassis is bijvoorbeeld niet meer op kenteken te krijgen. Een bromfiets om laten keuren tot motor kan evenmin. Los daarvan leveren dergelijke trajecten zoveel gedoe en zoveel kosten op dat het sowieso een heilloze weg is.

[ Voor 12% gewijzigd door Yucon op 25-09-2019 19:41 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• [bassie]
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 10-05 13:08

PcDealer

HP ftw \o/

Het zijn ongetwijfeld uitzuigers, maar wellicht is het nog handig om een keer te browsen bij https://www.emissionsjustice.com/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• [bassie]
Auto verkocht, paar weken geleden met de bovenstaande voorwaarde.
Tijdens de overdracht vertelde de medewerker dat de polo gesloopt wordt. Niets van de auto bleef bewaard.

Inmiddels rijden we een leen polo van 2019. We hebben een kleine auto aangeschaft voor de wintermaanden. Voor de zomer gaan we kijken naar een lange termijn auto (wss Toyota auris).

Case closed.....
Mochten er nog gedeputeerden meelezen, voel je vrij om mij een bericht te sturen!

Dank voor de vele reacties, de reacties hebben mijn mening doen aanscherpen....
Pagina: 1 2 3 4 Laatste