VW zoekt (mijn) spookauto en wil er 150% dagwaarde betalen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09:19
Freee!! schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:54:
[...]

Dit is dus precies de reactie, die ze willen, dan verkoop je die auto wat gemakkelijker.
Begrijp mij niet verkeert, ik laat mij zeker niet met een kluitje in het riet sturen.

Wij gaan pas akkoord als wij tevreden zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ZL900 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:58:
[...]
Begrijp mij niet verkeert, ik laat mij zeker niet met een kluitje in het riet sturen.

Maar ondertussen ben je al half in paniek en gebruik je die auto niet meer.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:51

Yucon

*broem*

Freee!! schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:54:
[...]

Dit is dus precies de reactie, die ze willen, dan verkoop je die auto wat gemakkelijker.
Een interessant antwoord zou zijn "de opeldealer bood meer, willen jullie nog een tegenbod doen?" :7

Hoef je trouwens niet eens voor te liegen, als je een offerte vraagt om hem op een nieuwe full options d-segmenter in te ruilen is er genoeg onderhandelingsruimte om een dikke inruilprijs te bieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

ZL900 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:58:
[...]

Maar je rijd er niet meer in, PON laat het lekker versloffen en op het moment dat jij denkt: ja, fuck... Nu staat ie al een half jaar stil en is het ook zonde, ik ga op het aanbod in!

Geven ze minder.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 15:49
ZL900 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:50:
[...]

Nou dan hadden ze aan de telefoon niet zo onduidelijk hoeven doen op de vraag of we er nog veilig de weg mee op kunnen..

Jij mag me Panisch noemen, maar jij hoeft er niet in te rijden.

Wij hebben er voor gekozen om de auto in de garage te zetten. Ik rij nu in de bedrijfsauto rond.
Een Rocco verdient het om gereden te worden (heb zelf een 2013), Maar je auto gaat nu echt niet zo maar uit elkaar vallen, in zo een geval zouden ze anders reageren, daarnaast las ik volgens mij eerder 7.800, succes daar mee zo een auto weer te vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:43
Als het 7800 x 150% is dan wordt het een andere casus. Zoals ik eerder al zei zou een vergoeding ter hoogte van dealer verkoopprijs incl jaar garantie de hoogte van de vergoeding moeten zijn. Je kunt dan met gesloten beurs naar een nette gelijkwaarde auto overstappen, met de zekerheid van de garantietermijn.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ZL900 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:50:
Nou dan hadden ze aan de telefoon niet zo onduidelijk hoeven doen op de vraag of we er nog veilig de weg mee op kunnen..
Dat is onderhandelingsstrategie.
Pon wil dat jij van die auto af wilt.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Juup schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:53:
[...]
En dat lukt ze al aardig, er is een reden dat PON een zekere reputatie heeft.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wanneer de auto te gevaarlijk was om de weg op te gaan dan was het bod vele malen hoger.. Want bij een ongeval zijn ze aansprakelijk wanneer ze op de hoogte waren van een bepaald gebrek. Met letsel kan dat behoorlijk in de papieren lopen. Ze willen ze gewoon om andere redenen van de weg af hebben. Bijvoorbeeld uitstoot, motor specificaties die afwijken, niet gangbare onderdelen, grijze import met belasting ontduiking, gestolen auto die is ongenummerd met.dubbel chassisnummer. Maar gevaarlijk, nee, dan hadden ze al met oplegger bij je deur gestaan.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Juup schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:53:
[...]

Nogmaals Pon wordt gestuurd door VW zelf en heeft in deze gevallen geen enkele bevoegdheid en zijn kontraktueel verplicht er voor te zorgen dat deze opdracht wordt uitgevoerd .

Er is een heel grote kans dat Pon zelf geen idee heeft over het waarom of wat er aan de hand is met deze auto's .
Pon is de importeur en VW de fabrikant dus afgeven op Pon heeft helemaal geen zin het enigste wat Pon mag in dit geval is binnen een aantal grenzen er voor te zorgen dat de auto terugkomt.
Rechtstreeks met VW onderhandelen zal ook gewoon door VW niet worden geaccepteerd en kan ook gewoon niet (wetten en regels)

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 15:27
leekers schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 06:02:
[...]

Nogmaals Pon wordt gestuurd door VW zelf en heeft in deze gevallen geen enkele bevoegdheid en zijn kontraktueel verplicht er voor te zorgen dat deze opdracht wordt uitgevoerd .

Er is een heel grote kans dat Pon zelf geen idee heeft over het waarom of wat er aan de hand is met deze auto's .
Pon is de importeur en VW de fabrikant dus afgeven op Pon heeft helemaal geen zin het enigste wat Pon mag in dit geval is binnen een aantal grenzen er voor te zorgen dat de auto terugkomt.
Rechtstreeks met VW onderhandelen zal ook gewoon door VW niet worden geaccepteerd en kan ook gewoon niet (wetten en regels)
Dit lijkt me allemaal volstrekte onzin.
PON gaat niet voor VW iets doen zonder dat ze weten wat er aan de hand is. De grenzen om te onderhandelen zijn allemaal rekbaar, of PON dat zelf rekt of VW maakt voor de berijder niet uit.
Rechtstreeks handelen met VW is niet relevant, die is niet degene die hier aan tafel zit.
Welke ‘wetten en regels’ bedoel je overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:51
Gezien het groot aantal spookauto’s zal er in Duitsland ook een inkoopactie zijn. Misschien een tip om even te googlen of forums af te zoeken wat daar de ‘inkoop’prijzen zijn. Dit gaat je eventueel extra onderhandelingsmarge geven tov PON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Misschien hebben verzamelaars bovenmatige interesse voor dit soort auto's.

[ Voor 4% gewijzigd door MrMonkE op 12-07-2019 10:41 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:07

Bejit

Svenska Faderland

Eerlijk gezegd vind ik het PON bod best netjes.

Zowel voor de Polo als de Sirocco(Uitgaande dat het 7800 X 1,5 is), want voor beide koop je met gemak een vergelijkbaar auto terug met lagere kilometerstanden.

Het probleem is dat jullie met een probleem worden opgezadeld, namelijk het vinden van een nieuwe vergelijkbare auto waarvan je de historie niet weet. Ik zou dit aandragen als argument plus het feit dat ze moeten uitgaan van de dealerprijs maal 1,5, want je koopt hoogstwaarschijnlijk je auto bij een dealer en niet bij een particulier.

Echter is er een verschil tussen gelijk krijgen en gelijk hebben. Wat als je niet akkoord gaat? Wat als je over een paar jaar een nieuwe auto wil kopen en deze auto ter inruil wilt aanbieden? Loopt de terugkoopactie dan nog? Gaat de dealer hier wel mee akkoord als je wilt inruilen? Of wil je de auto prive verkopen en de volgende particuliere koper hiermee opzadelen? Als er namelijk geen juridische stappen tegen VAG wordt genomen, dan staat je na deze actie echt met lege handen en mogelijk een onverkoopbare auto.

Het is een klote situatie, maar vind het bod niet onredelijk want je kan hiervoor echt wel een gelijkwaardige auto voor terugkopen. Echter zou het netjes zijn als ze de dealerprijs maal 1,5 hanteren ipv de minimale particuliere prijs maal 1,5.

EDIT: Linkje naar Duits topic. Hierin staat dat VW het bod verhoogt na onderhandelen en dat dit duizenden euro's kan schelen. Zie: https://www.motor-talk.de...tml#commentlistJumpMarker

[ Voor 9% gewijzigd door Bejit op 12-07-2019 11:24 ]

Systeempje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon roepen dat ik er niet op zit te wachten mijn auto te verkopen en dat als ze hem willen hebben ze maar gewoon een gelijkwaardig of beter exemplaar voor je deur zetten. (Of met een bod komen waarmee je gewoon comfortabel naar een erkende dealer kan lopen.)
Lijkt me de enige eerlijke route, aangezien je auto kennelijk niet deugt.

Dagwaarde arbitrair bepalen en daar wat bovenop doen is schattig maar dan mag jij op zoek gaan naar, en de risico's dragen van, een nieuwe/vervangende auto. En als jij dan een maandagochtend model koopt bij wat naderhand een sjoemelaar blijkt omdat dat binnen dat budget paste heb jij er gezeik van. Sowieso heb je gezeik van een nieuwe auto moeten kopen, zelfs al gaat dat wel soepel.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2019 11:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Dit is de text die VW op de amerikaanse site heeft staan voor deze "terugroepactie":
Compliance Recall 01C6 – Vehicle Noncompliance
What is the concern for Compliance Recall 01C6?
A small number of zero-series vehicles (very early production vehicles) were sold as used after they were no longer needed for internal use. Volkswagen has discovered that documentation about possible modification(s) made during the internal use period may be incomplete. Because of this, Volkswagen cannot verify that the vehicles comply with all applicable regulatory requirements. Out of an abundance of caution, Volkswagen has decided to recall these vehicles. If the vehicles do not meet all regulatory requirements, there could be an increased risk of a crash, fire, or injury.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [bassie]
  • Laatst online: 14-09 11:09
Bejit schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:18:
Eerlijk gezegd vind ik het PON bod best netjes.

Zowel voor de Polo als de Sirocco(Uitgaande dat het 7800 X 1,5 is), want voor beide koop je met gemak een vergelijkbaar auto terug met lagere kilometerstanden.
Dank voor je linkje van de duitse site, daar geeft een weergave van de afhandeling. Overigens na goed onderhandelen is er wat meer ruimte. En veelal juridische bijstand ingeschakeld lees ik (niet alle 165 pagina's doorgelezen)

Je geeft wel aan dat het bod netjes is. Wellicht moet je de eerste pagina nog doorlezen ;)
7,8K x 1,5 is bij mij geen sprake!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

[bassie] schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:39:
[...]

Je geeft wel aan dat het bod netjes is. Wellicht moet je de eerste pagina nog doorlezen ;)
7,8K x 1,5 is bij mij geen sprake!
Dat ging over de Scirocco

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:57
Als je de ervaringen leest krijgen de duitsers echt veel meer terug voor hun auto. Zo las ik dat iemand voor zijn Golf in eerste instantie een bod van €13000 had gehad en later was dat opgelopen naar €25000. Er is dus genoeg onderhandelingsruimte.

https://www.motor-talk.de...en-t6505192.html?page=162

[ Voor 21% gewijzigd door Ping83 op 12-07-2019 14:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Wie wil z'n spookauto aan mij verkopen?
Ik bied 160% van de dagwaarde ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Ping83 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:54:
Als je de ervaringen leest krijgen de duitsers echt veel meer terug voor hun auto. Zo las ik dat iemand voor zijn Golf in eerste instantie een bod van €13000 had gehad en later was dat opgelopen naar €25000. Er is dus genoeg onderhandelingsruimte.

https://www.motor-talk.de...en-t6505192.html?page=162
Dus je hebt best kans dat Pon dus de "klant" 150% dagwaarde biedt en zelf dan ook nog eens 150% daar boven op van VW krijgt. En deze actie dus misbruiikt om zelf over de rug van de consument geld te verdienen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Wim-Bart schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:51:
[...]

Dus je hebt best kans dat Pon dus de "klant" 150% dagwaarde biedt en zelf dan ook nog eens 150% daar boven op van VW krijgt. En deze actie dus misbruiikt om zelf over de rug van de consument geld te verdienen.
Zou mij niets verbazen als VW een X bedrag hiervoor klaar heeft liggen, Pon wil daar maar een bepaald % van uitgeven en mogelijk dat de onderhandelaar(verkoper?) ook nog een bonus opstrijkt als hij het goed uit onderhandeld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Homeland schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:57:
[...]

Zou mij niets verbazen als VW een X bedrag hiervoor klaar heeft liggen, Pon wil daar maar een bepaald % van uitgeven en mogelijk dat de onderhandelaar(verkoper?) ook nog een bonus opstrijkt als hij het goed uit onderhandeld.
Nieuwe NetFlix serie, PonMaffia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Yucon schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:15:
[...]

Een interessant antwoord zou zijn "de opeldealer bood meer, willen jullie nog een tegenbod doen?" :7

Hoef je trouwens niet eens voor te liegen, als je een offerte vraagt om hem op een nieuwe full options d-segmenter in te ruilen is er genoeg onderhandelingsruimte om een dikke inruilprijs te bieden.
Dit vind ik wel een goede!
Rijd langs Opel en laat een inruilprijs opstellen tegen een dikke Insignia.

Bij nieuwe koop krijg je onwijs veel inruil terug.

Geef aan dat Opel x bedrag biedt voor de auto en dat ze erboven mogen gaan zitten, anders gaat hij naar Opel :+

Doe een rondje Opel, Renault, Jeep, etc. en kies de hoogste.

Wel inruilen op een dure wagen, dan is de inruil die je krijgt hoger!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Bejit In Duitsland trachtte men eerst een bod te doen van inkoopprijs van handelaar. dat is heel wat anders dan zgn dagwaarde + 50% (wat al laag is) in mijn ogen hoort men een een prijs te betalen waar je een vergelijkende auto voor kunt kopen, dan wel dat VW een vervangende auto levert(omruilt)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Wim-Bart schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:51:
[...]
Zou me niets verbazen gezien de reputatie van PON.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Freee!! schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:33:
[...]

Zou me niets verbazen gezien de reputatie van PON.
Inderdaad, die reputatie weerhoud mij er van om ooit een VW, Audi , Seat , Skoda , Lamborghini, Bentley , MAN, Caterpilar, Ducati ,Bugatti ,Gazelle , Continental banden of Scania aan te schaffen. Een boevenbende is het.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-09 16:03
Wim-Bart schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:59:
[...]

Nieuwe NetFlix serie, PonMaffia.
Ben "de Don" Pon: Kolder in de Polder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry21
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 20:18
Had Peugeot maar zoiets met die pruts THP motor! Ik heb mijn 208 met veel verlies verkocht, was gewoon over en uit na 80.000 km. Buiten de garantie gewoon pech, "ja ,sry het was slecht ontwerp,maar u kunt met 1000 euro korting een nieuwe kopen ,hoor"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Harry21 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:45:
Had Peugeot maar zoiets met die pruts THP motor! Ik heb mijn 208 met veel verlies verkocht, was gewoon over en uit na 80.000 km. Buiten de garantie gewoon pech, "ja ,sry het was slecht ontwerp,maar u kunt met 1000 euro korting een nieuwe kopen ,hoor"
Had je het er niet bij moeten laten zitten.
Is dit wel correct Nederlands?

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 12-07-2019 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:50
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het geboden bedrag voor een euro 5 diesel helemaal niet slecht. Zeker met zo'n 3 cilinder in het vooronder.
Een Ford fiesta uit 2015 met 1.5tdci of iets oudere met 1.6tdci kun je voor dat makkelijk terugkopen.
Ook bv een euro 6 Opel Corsa met 1.3cdti kon je vorig jaar al voor 7000 euro kopen, zal nu alleen maar goedkoper zijn.
Sterker, ik heb vorig jaar nog naar een 2012 Volvo C30 D2 gekeken die €5700 moest kosten

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 12-07-2019 20:03 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

GAIAjohan schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:00:
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het geboden bedrag voor een euro 5 diesel helemaal niet slecht. Zeker met zo'n 3 cilinder in het vooronder.
Een Ford fiesta uit 2015 met 1.5tdci of iets oudere met 1.6tdci kun je voor dat makkelijk terugkopen.
Ook bv een euro 6 Opel Corsa met 1.3cdti kon je vorig jaar al voor 7000 euro kopen, zal nu alleen maar goedkoper zijn.
Sterker, ik heb vorig jaar nog naar een 2012 Volvo C30 D2 gekeken die €5700 moest kosten
Heb je het tegen @[bassie] ? Die heeft een VW Polo gekocht. Die heeft dan recht op dezelfde of volledige compensatie. Niet een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:50
PcDealer schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:07:
[...]

Heb je het tegen @[bassie] ? Die heeft een VW Polo gekocht. Die heeft dan recht op dezelfde of volledige compensatie. Niet een ander merk.
Natuurlijk, maar het is een polo uit 2010(!)
Voor het bedrag dat pon biedt kun je echt wel een nieuwere auto krijgen. Verder vind ik volledige compensatie ook een beetje twijfelachtig. Je hebt toch enige tijd plezier van de auto gehad. Verder met een nieuwere euro 6 voor hetzelfde bedrag zal je ook minder afschrijving opleveren uiteindelijk.

Ik blijf het bedrag voor een euro 5 diesel niet gek vinden.. ze gaan net als euro 4 heel hard achteruit in waarde

[ Voor 17% gewijzigd door GAIAjohan op 12-07-2019 20:30 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

GAIAjohan schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:27:
[...]

ze gaan net als euro 4 heel hard achteruit in waarde
.. voor een belangrijk deel veroorzaakt door datzelfde vw..

[ Voor 57% gewijzigd door Yucon op 12-07-2019 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

GAIAjohan schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:27:
[...]

Verder vind ik volledige compensatie ook een beetje twijfelachtig. Je hebt toch enige tijd plezier van de auto gehad.
Dat is nou eenmaal de wet voor een non-conform product. Hoe lang het product goed heeft gewerkt is geen maatstaf (uitzonderingen daargelaten): PcDealer in "VW zoekt (mijn) spookauto en wil er 150% dagwaarde betalen"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:17
Zeg gewoon dat je een nieuwere Polo wil met meer opties, zes maanden garantie en een lagere kilometerstand. Jij zekerheid en een nieuwer model, VW hun testauto terug voor een acceptabel bedrag omdat een van de dealers dat vast wel kan organiseren. Willen ze dat niet, dan zou ik de auto lekker houden.

[ Voor 28% gewijzigd door NotSoSteady op 12-07-2019 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Kunnen de rants / verbasteringen van PON en/of elk ander bedrijf stoppen hier? Zijn nergens voor nodig. De volgende post waar het nog instaat, gaat zonder pardon de TC in.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Juup schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:23:
Dit is de text die VW op de amerikaanse site heeft staan voor deze "terugroepactie":
0 series auto. Wat net tussen PVS en BMG zit. Zoals ik dus al eerder had gedacht. Hardware matig zijn deze dus als een productie wagen maar hier klopt de documentatie niet.
Chevy454 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 22:40:
Dat zijn gewoon VFF of PVS onderdelen geweest welke nog niet de volledige PPAP cycle hebben ondergaan. Maar deze onderdelen heb ik meer vertrouwen in want die zijn namelijk een kleine batch gemaakt voor de tooling.

Er zijn genoeg andere merken die dergelijke PVS onderdelen laten gaan. Maar deze voertuigen waren waarschijnlijk aanloop wagens om de buffer te vullen welke met een PVS vrijgave gebouwd werden en uiteindelijk een BMG of EFS staat hebben gehad omdat het papierwerk tijdens de productie nog niet gereed was.

Gezien het geringe aantal zal dat het zijn.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Ik voorspel dat deze auto's veel geld waard gaan worden.
Zeker als VW ze allemaal persé terug wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Juup schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:37:
Zeker als VW ze allemaal persé terug wil hebben.
Je bedoelt, als ze eenmaal oldtimers zijn?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Nee nu ze door PON opgekocht worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Juup schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:37:
Ze hebben geen enkele USP buiten wat missende documentatie. Het is niet alsof deze een V250 status motor hebben. De V250 hebben ze 1000 gegoten, de beste 10 blokken van de 1000 werden een motor. En deze 10 motoren was het bibberen of die na 100 uren nog werkten.

Daarom dat ik al zei dat deze wagens gewoon productiewagens zijn met wat missende documenten.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:45

DDX

Ik ben wel benieuwd wat je autoverzekering ervan zegt als je besluit de auto niet te verkopen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

DDX schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:20:
Ik ben wel benieuwd wat je autoverzekering ervan zegt als je besluit de auto niet te verkopen.
Officieel niks.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 00:32
Dat Duitse forum klein stukje doorgelezen. Ik zou zeggen: neem de tijd. VW Wolfsburg moet en zal die auto terugkopen dus betere aanboden zullen vanzelf volgen. Ik lees over 2e en 3e aanboden. Onderhandelen is dus zeker mogelijk/

En aangezien jouw auto van Duitse origine is, is dat Duitse forum een leuke bron om het maximale eruit te halen. Pon zal een volmacht hebben om een x-bedrag aan jouw auto uit te mogen geven. Met -pure gok- ongetwijfeld een regeling dat ze zelf een flinke duit eraan overhouden als de terugkoopprijs lager ligt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leekers
koektrommeltje schreef op maandag 15 juli 2019 @ 23:26:
Dat Duitse forum klein stukje doorgelezen. Ik zou zeggen: neem de tijd. VW Wolfsburg moet en zal die auto terugkopen dus betere aanboden zullen vanzelf volgen. Ik lees over 2e en 3e aanboden. Onderhandelen is dus zeker mogelijk/

En aangezien jouw auto van Duitse origine is, is dat Duitse forum een leuke bron om het maximale eruit te halen. Pon zal een volmacht hebben om een x-bedrag aan jouw auto uit te mogen geven. Met -pure gok- ongetwijfeld een regeling dat ze zelf een flinke duit eraan overhouden als de terugkoopprijs lager ligt.
Een importeur van een groot merk zoals VW is er mee bezig om bijv een bedrag van 3000 euro over te houden in zaken als deze denk je dat nou werkelijk ?
Heb je enig idee over hoeveel geld het gaat bij lease maatschappijen of overheids instanties en denk je niet dat Pon zich daar niet beter en liever mee bezig houdt ipv achter 1 auto (in dit geval) aan te moeten jagen ?

Werkelijk het aantal mensen in dit topic wat werkelijk uit blinde haat tegen autobedrijven aanschopt is weer buiten alle proporties .
TS is bezig met Pon te onderhandelen en als dat niets wordt dan wordt het gewoon een rechtszaak en gaan we dan werkelijk jaren lang in topics als deze nutteloze reacties plaatsen ipv gewoon af te wachten wat er uit een onderhandeling komt ?

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:02
leekers schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 06:05:
[...]

Een importeur van een groot merk zoals VW is er mee bezig om bijv een bedrag van 3000 euro over te houden in zaken als deze denk je dat nou werkelijk ?
Heb je enig idee over hoeveel geld het gaat bij lease maatschappijen of overheids instanties en denk je niet dat Pon zich daar niet beter en liever mee bezig houdt ipv achter 1 auto (in dit geval) aan te moeten jagen ?
Met diezelfde redenering geven ze bij elke verkochte auto zomaar 3000 euro korting als je erom vraagt. Of gaat een grote importeur zich bezig houden om 3000 euro te verdienen op één enkele auto?

Ik wil daarmee niet beweren dat ze er geld op overhouden, maar ze zouden het wel kunnen doen ja.
TS is bezig met Pon te onderhandelen en als dat niets wordt dan wordt het gewoon een rechtszaak en gaan we dan werkelijk jaren lang in topics als deze nutteloze reacties plaatsen ipv gewoon af te wachten wat er uit een onderhandeling komt ?
Een rechtszaak? En wie heeft welke wet overtreden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:20:
Ik vind deze terugkoop actie een beetje te officieus om op dat niveau ellende te veroorzaken. Buiten wat telefonisch is geroepen wat voor informatie heb je nou concreet over de staat van die auto?

Volgens mij moeten ze daarvoor echt die auto officieel gaan terugroepen, maar dan hebben ze ook verplichtingen tot vervangen wat in dit geval zal neerkomen op een nieuwe auto. Gok dat ze daar niet op zitten te wachten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2019 11:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• koektrommeltje
leekers schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 06:05:
[...]

Zelfs het Volkwagenconcern zelf onderhandelt om in zaken als deze bijv. 3000 euro over te houden. Let wel: per auto. En dat blijkt ook wel uit de enorme verschillen die terug te vinden zijn op het Duitse forum.

En getuige het afwijzen van een aanbod dat topicstarter gedaan heeft, heeft Pon ook een belang bij een lagere terugkoopprijs. Als het hen dus niets zou interesseren, hadden ze dat aanbod dat topicstarter dus wel aanvaard,

In Duitsland zie ik bedragen die betaald worden die hoger liggen dan de aankoopprijs. Waarom zou dat in Nederland via Pon anders zijn dan in Duitsland? De bereidheid ertoe is er kennelijk vanuit het VW-concern.
Daar gaan forse bedragen in om. Maar als Pon met een paar uurtjes onderhandelen ettelijke duizenden euro's bespaart, is dat nog altijd lucratief. Die paar mille die ze daar wellicht aan overhouden, is meer dan een autoverkoop misschien oplevert. En ook daarbij wordt onderhandeld.

Ik vermoed dat het wel meer dan 1 enkele auto is trouwens die naar Nederland is gekomen.
Werkelijk het aantal mensen in dit topic wat werkelijk uit blinde haat tegen autobedrijven aanschopt is weer buiten alle proporties .
Van mij uit is het geen blinde woede. Maar als ik zie dat er meer uit te slepen valt met wat onderhandelen, dan zie ik niet in waarom iemand dat niet zou moeten of mogen doen.

Dat autobedrijf dat jou een auto verkoopt, wilt ook de hoogst mogelijke opbrengst bij verkoop immers.
Benieuwd wat er uit de onderhandelingen gaat komen. Ik denk een fors hoger bedrag dan wat er nu ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
[bassie] schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:52:
In de tussentijd heeft PON aangegeven:

Volkswagen AG heeft geconstateerd dat de productiestatus van uw auto niet (volledig) kan worden bevestigd doordat onvoldoende is gedocumenteerd welke onderdelen zijn gebruikt. Uw auto kan daardoor onderdelen bevatten die niet volledig voldoen aan de strenge Volkswagen kwaliteitseisen.

Volkswagen is niet bekend met onveilige situaties die te maken hebben of hebben gehad met deze auto’s. Er is geen reden om aan te nemen dat uw auto onveilig is, het is om deze reden ook geen officiële terugroepactie vanuit de RDW. Echter, om elk mogelijk risico uit te sluiten heeft Volkswagen besloten om de auto’s terug te kopen en te slopen.
Lekker wazig verhaal. Is er nu wel of niet sprake van een veiligheidsrisico?

Als je de auto niet wilt verkopen en PON wil het om whatever reden heel grrag hebben, dan zou ik zeggen: 150% nieuwprijs

Maar goed, je bent al in onderhandeling. Succes, en zie het als een mooie kans om iets vooruit te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@[bassie] Heb je nog een update? ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ik mag toch hopen dat ze 'm inmiddels een mooie Passat met niet teveel op de teller hebben aangeboden! :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

dr.lowtune schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:47:
Ik mag toch hopen dat ze 'm inmiddels een mooie Passat met niet teveel op de teller hebben aangeboden! :+
Reality check! We hebben het hier over PON.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maffy1948
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06-2020
Ik denk dat ze speciaal op de weg zijn gezet, om daarna ze terug ye halen en te zien wat er eigenlijk gebeurt is in die tijd. Waren ze gevaarlijk/onbetrouwbaar of wat ook dan hadden ze ze allang van de weg gehaald. Maar nu doen ze het na een aantal jaren of kilometers. Als je niets merkt of slechter is geworden, blijf lekker rijden of ze moeten echt met een goed bod komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Freee!! schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:50:
[...]

offtopic:
Gelukkig heb ik niks met PON te maken, de enige VAG auto die ik heb is een Kever uit 1972 en het is niet aannemelijk dat er een andere VAG auto bij gaat komen

Toch zullen ze wel met een goed aanbod moeten komen, eenzelfde auto met dezelfde opties, vergelijkbare km-stand en volledige onderhoudshistorie lijkt me het minimale, aangevuld met een kleine compensatie voor het ongemak (bijvoorbeeld 2 jaar lang gratis onderhoud bij een merkdealer). Met eventuele (bescheiden) bijbetaling een segment hoger zou ook een net voorstel kunnen zijn.

In dit geval zou ik wel proberen om er zo'n goed mogelijke deal uit te halen, zij willen immers iets van jou!

Heb hier trouwens nog niks over in de media gelezen, kan dat kloppen? (dat kan ook nog wel een incentive zijn voor ze om met een beter voorstel te komen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:07

Bejit

Svenska Faderland

dr.lowtune schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:47:
Minimaal een Arteon jonguh!

Is er al een update TS?

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Nog nieuws van PON?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• [bassie]
Nee totale radiostilte.

Overigens lees ik elke dag nog de topic door voor nieuwe berichten. Inmiddels op de 11de pagina......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Freee!! schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:50:
[...]

Handelend in opdracht van het VW-concern in Duitsland dat royale vergoedingen geeft om die auto maar terug te krijgen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

koektrommeltje schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:06:
[...]
Handelend in opdracht van het VW-concern in Duitsland dat royale vergoedingen geeft om die auto maar terug te krijgen ;)
En :? Reken maar, dat PON zal proberen zoveel mogelijk aan de strijkstok te laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 13:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zou je zelf niet hetzelfde doen? ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koektrommeltje
Freee!! schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:13:
[...]

En :? Reken maar, dat PON zal proberen zoveel mogelijk aan de strijkstok te laten hangen.
Ja, dus? Dat is hun goed recht. Wil echter niet zeggen dat het aanbod van topicstarter niet haalbaar is, omdat Pon hier de onderhandelingen voert. Zij zullen een max. bedrag beschikbaar krijgen voor terugkoop, verwacht ik. Een bedrag ongetwijfeld vergelijkbaar met Duitse aanboden.

Ik las jouw reactie als "Dat is onmogelijk, want: Pon".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

[bassie] schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:25:
[...]

Nee totale radiostilte.

Overigens lees ik elke dag nog de topic door voor nieuwe berichten. Inmiddels op de 11de pagina......
Dat ligt aan je instellingen. Ik ben nu op pagina 6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:17
Auto's uit de verzekering laten gooien is best een vies spelletje. Wel effectief waarschijnlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:34
TheBrut3 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:44:
Auto's uit de verzekering laten gooien is best een vies spelletje. Wel effectief waarschijnlijk.
Dat is dan omdat de typekeuring vervalt, toch? In dat geval kan je natuurlijk je auto opnieuw laten keuren bij 't RDW. Kans dat 't RDW echt iets vindt lijkt me klein, en de rekening stuur je op naar PON/Volkswagen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Typegoedkeuring is al afgegeven. het is niet zo dat het een niet eerder geregistreerde auto betreft, die nooit in NL is ingevoerd.(zoals vroeger oa Golf G60 Rallye, of andere speciale uitvoeringen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
revolution-nl schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:57:
[...]

Als je denkt dat het niet gekker kan.... wat een bedrijf :r
Nogmaals in het geval van de topicstarter heeft Pon helemaal niets te vertellen en wordt gewoon gestuurd door VW zelf .
Iedereen kan wel gewoon gevallen van de afgelopen jaren terughalen en Pon zitten bashen (zoals gewoon in de mode is op Tweakers de laatste tijd ) maar dat heeft niets te maken met waar het topic over gaat .

Nogmaals Pon wordt kontractueel gewoon verplicht gestuurd door VW en heeft niets te vertellen of te verdienen in een geval als dit dat bepaald VW voor 100 % .

De reden van het terughalen door VW zak gewoon iets simpels zijn als een onderdeel dat niet type gekeurd is oid helemaal niets bijzonders maar daar zullen we nooit achter komen op dit forum .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

leekers schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 06:06:
[...]

Nogmaals in het geval van de topicstarter heeft Pon helemaal niets te vertellen en wordt gewoon gestuurd door VW zelf .
Lijkt mij om VW te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:45

SeatRider

Hips don't lie

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

In die quote wordt gesproken over 'minder dan de total loss prijs', en ook dat verzekeraars hun handen er vanaf trekken en ze niet meer willen verzekeren.

Is de auto daarmee niet gewoon op een aparte manier total loss geraakt? De schade is nu een stuk duidelijker, namelijk dat het ding door schuld van vw in praktijk gewoon niet meer de weg op mag aangezien ze blijkbaar niet meer te verzekeren zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-09 16:03
Walgelijk, zoals VW/Pon hier mee omgaan. In Duitsland lijkt er veel meer gecommuniceerd en onderhandeld te worden, in NL laten ze je stikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Yucon schreef op zondag 21 juli 2019 @ 08:28:
[...]
Is de auto daarmee niet gewoon op een aparte manier total loss geraakt? De schade is nu een stuk duidelijker, namelijk dat het ding door schuld van vw in praktijk gewoon niet meer de weg op mag aangezien ze blijkbaar niet meer te verzekeren zijn.
Natuurlijk, alleen de ellende is dat jij als klant geen berijdbare auto hebt en dus in de ellende zit. Voor VW natuurlijk een ideale positie, want veel mensen komen alsnog over de brug en gaan akkoord met het waardeloze voorstel van PON.

En ach; die paar die toch een juridische procedure starten; wat zal PON dat boeien? Dat loopt wel een tijdje en uiteindelijk sluiten ze alsnog een dealtje wat ze per saldo minder kost

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 18:58
Voordeel lijkt me dat ze hiermee non-conformiteit bevestigen, dat is immers de reden dat hij niet meer de weg op zou mogen. Hoef je dat juridisch al niet meer aan te tonen, gaat het dan alleen nog over de vraag wat een redelijke vergoeding is als je de koop op dat punt wilt ontbinden (en hoe het zit in het geval van een 2e hands aangeschafte).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:36
Smerige praktijken. Maar kritiek op VW of Pon mag niet hier? Het is een grof schandaal wat hier gebeurt. Ik hoop dat de betrokkenen alsnog hun recht halen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Oei, die post op Autoweek is slecht nieuws voor mensen met zo'n auto....voor de verkeersveiligheid is er misschien wat voor te zeggen, maar economisch gezien worden deze mensen wel erg benadeeld. Je moet immers een hoop tijd en geld steken om feitelijk in "dezelfde" (maar dan wel goedgekeurde) auto te blijven rijden, terwijl je redelijkerwijs aan had mogen nemen in een veilige goedgekeurde auto te rijden (want geleverd door vw en tevens bij import gekeurd door rdw).

Werk voor een advocaat of rechtsbijstandsverzekering

[ Voor 20% gewijzigd door dr.lowtune op 21-07-2019 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
Steven.w schreef op zondag 21 juli 2019 @ 11:15:
Smerige praktijken. Maar kritiek op VW of Pon mag niet hier? Het is een grof schandaal wat hier gebeurt. Ik hoop dat de betrokkenen alsnog hun recht halen.
Het is nogal onterecht als je kritiek op Pon gaat doen in dit geval die worden namelijk als een postbode gestuurd en hebben binnen bepaalde regels te zorgen dat die auto terugkomt en VW bepaald voor 1000 % de regels , de prijs en wat er wel en niet wordt aangeboden .

Het schijnt heel erg moeilijk te begrijpen te zijn voor mensen in dit topic dat het de fabrikant (VW) is en niet de importeur (Pon) die de auto van de weg af wil hebben .

Er is met de fabrikant en importeur een heel strak kontrakt en daar hebben importeurs zich aan te houden en geeft de fabrikant een vergoeding voor als alles is afgehandeld .
Als ik dit topic lees zijn mensen nog steeds inde veronderstelling dat een dealer meer dan 15 % op de verkoop van een nieuwe auto verdient |:(

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
revolution-nl schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:57:
[...]

Als je denkt dat het niet gekker kan.... wat een bedrijf :r
Verbaast het je echt? Lees bijvoorbeeld dit maar eens.

[ Voor 92% gewijzigd door MaZo op 22-07-2019 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

leekers schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 06:06:
[...]

Iedereen kan wel gewoon gevallen van de afgelopen jaren terughalen en Pon zitten bashen (zoals gewoon in de mode is op Tweakers de laatste tijd ) maar dat heeft niets te maken met waar het topic over gaat .
Tja, als dat bij andere merken niet gebeurd is dat wel een teken aan de wand.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

MaZo schreef op maandag 22 juli 2019 @ 06:17:
[...]
Verbaast het je echt? Lees bijvoorbeeld dit maar eens.
Daar speelde natuurlijk de overheid ook geen zuivere rol en die wisten ook heel goed dat het mis was. Als het openingsbod 750k is en je komt uit op 6mio......(wat waarschijnlijk nog aan de lage kant is...)..

Zoals ik eerder al zei: de situatie is erg rot voor mensen die zo'n auto hebben en die nu flink benadeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Marzman schreef op maandag 22 juli 2019 @ 07:15:
[...]

Tja, als dat bij andere merken niet gebeurd is dat wel een teken aan de wand.
In België nog niks,van gehoord van die terugroepactie. (D’Iedeteren).
Lijkt wel of PON een batch van deze demo/testwagens heeft kunnen kopen en ipv ze als showroommodel te gebruiken gewoon verkocht heeft als volwaardige wagen.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deem
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

SadisticPanda schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:51:
[...]

In België nog niks,van gehoord van die terugroepactie. (D’Iedeteren).
Lijkt wel of PON een batch van deze demo/testwagens heeft kunnen kopen en ipv ze als showroommodel te gebruiken gewoon verkocht heeft als volwaardige wagen.
PON heeft die auto's niet verkocht....

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
Is er op het moment dat ze dit spelletje gaan spelen geen ruimte voor een rechtszaak? Of zoals ze in Amerika dol op zijn, een class action suit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob Z
  • Laatst online: 13:35
In Duitsland geeft de fabrikant inruilpremies op sjoemeldiesels met bedragen van 500 tot 9000 euro.
Wellicht loopt PON daar al op vooruit.
"Wer ein manipuliertes Dieselauto des VW-Konzerns fährt, hat demnach bald im ganzen Land die Möglichkeit, das Auto gegen ein sauberes einzutauschen."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deem
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

*knip* ongefundeerde speculatie is voor niemand goed.

[ Voor 77% gewijzigd door Mx. Alba op 24-07-2019 12:32 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 16:18
leekers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 06:11:
[...]

Het is nogal onterecht als je kritiek op Pon gaat doen in dit geval die worden namelijk als een postbode gestuurd en hebben binnen bepaalde regels te zorgen dat die auto terugkomt en VW bepaald voor 1000 % de regels , de prijs en wat er wel en niet wordt aangeboden .

Het schijnt heel erg moeilijk te begrijpen te zijn voor mensen in dit topic dat het de fabrikant (VW) is en niet de importeur (Pon) die de auto van de weg af wil hebben .

Er is met de fabrikant en importeur een heel strak kontrakt en daar hebben importeurs zich aan te houden en geeft de fabrikant een vergoeding voor als alles is afgehandeld .
Als ik dit topic lees zijn mensen nog steeds inde veronderstelling dat een dealer meer dan 15 % op de verkoop van een nieuwe auto verdient |:(
Het schijn heel moeilijk te begrijpen te zijn voor sommige mensen in dit topic dat VW alles in Duitsland veel netter afhandelt dan Pon in Nederland doet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

leekers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 06:11:
[...]

De kritiek op Pon is terecht, bij mijn weten is de regeling met VW Duitsland namelijk dat Pon de complete garantie afgekocht heeft en volledig voor eigen rekening neemt. Bovendien is het voorstel wat de bezitters in NL krijgen afkomstig van Pon, en niet van VW (wat mijn eerste bewering min of meer bevestigt).

Volvotips.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• [bassie]
Ik lees de bovenstaande berichten, en ik denk niet in goed of slecht over de berichten.

Ik mis wel soms onderbouwing van de berichten, alhoewel ik elk bericht waardeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wat ik denk (en dan ga ik even speculeren): het is geen veiligheidsissue, maar er zit iets in die auto's wat ze niet meer in de handen van anderen willen hebben. :X VAG ontkent namelijk zelf de veroorzaker te zijn van heel de sjoemel-affaire en geeft o.a. Bosch de schuld (die weer de bal terugkaatsen omdat zij enkel geproduceerd hebben wat VAG ontworpen en aangedragen heeft als opdrachtgever). Als het om een veiligheidsdingetje zou gaan dan zou een terugroepactie ruimschoots volstaan, maar dat doen ze dus kennelijk niet. Oftewel: er is meer aan de hand, gezien het feit dat VAG koste wat het kost die auto's weer in eigen bezit willen hebben in plaats van te fixen.

Nu Pon echter de auto's "onbruikbaar" gemaakt heeft door de RDW in te schakelen en het op een (nooit uit te voeren) urgente terugroepactie te gooien, en verzekeraars massaal de desbetreffende auto's uit de verzekering lijken te gooien (zie bovenstaande Autoweek-link) weet je al dat Pon straks met een schijtbod gaat komen "want onverkoopbare auto die eigenlijk niet eens meer de weg op mag!" :')

Als dat dreigt te gebeuren, dan zou ik juridisch advies gaan inschakelen. Want het Pon-verhaal stinkt (zoals gewoonlijk) aan alle kanten.

[ Voor 6% gewijzigd door Bart-Willem op 23-07-2019 00:01 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
Als het inderdaad vanwege een conflict tussen Bosch en VAG gaat, dan kan je de auto natuurlijk altijd nog proberen te verkopen aan Bosch. Die hebben er wellicht wel de hoofdprijs voor over als ze daarmee hun gelijk kunnen aantonen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:17
Ik dacht eerst ook dieselgate, door de wagen van TS. Maar inmiddels van gedachte veranderd omdat het om verschillende motoren gaat. Niet alleen diesel, maar ook benzine en elektrisch/hybride. Al kan je technisch gezien ook sjoemelsoftware in benzine/hybride wagens steken om zo op minder uitstoot uit te komen, bij elektrisch lijkt mij dat minder logisch want dat is op papier toch gewoon 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 00:19
Ik heb verder nog nergens gelezen behalve op het autoweek forum dat het nu een terugroepactie is geworden.
Staat ook niks over in het terugroepregister van de RDW!

[ Voor 23% gewijzigd door BadEendTerror op 26-07-2019 17:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Freeaqingme schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:04:
Als het inderdaad vanwege een conflict tussen Bosch en VAG gaat, dan kan je de auto natuurlijk altijd nog proberen te verkopen aan Bosch. Die hebben er wellicht wel de hoofdprijs voor over als ze daarmee hun gelijk kunnen aantonen.
Bosch, Conti, Delphi, Magneti Morelli leveren alle geïndustrialiseerde datasets als flashcontainers aan VW en op alle geproduceerde ECU's. Die hebben daarnaast nog een bewaarplicht van 10 jaar.

Die hebben 0,00000001 voordeel hieraan. Het enige voordeel wat Bosch of eender welke andere leverancier kan hebben is dat ze de wagen kunnen kopen en dan eventueel aan VW kunnen doorverkopen of verhuren. (Wat ook nog eens grappig is, ze moeten dan garantie aan VW geven 8)7)
Bart-Willem schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 00:00:
Wat ik denk (en dan ga ik even speculeren): het is geen veiligheidsissue, maar er zit iets in die auto's wat ze niet meer in de handen van anderen willen hebben. :X
Je praat inderdaad veel onzin. Dit is niet op vraag van VW maar van de KBA. Daarnaast huurt elke constructeur een auto van de concurrent. Deze wordt volledig uit elkaar gedraaid en op de dyno proefstand gezet. En daarna nog tests op een meer specifieke FIE testbank en uiteindelijk in de auto alvorens die terug gaat.

ProRENT levert dergelijke service om een partij aan te geven. Maar ook 3rd party's als een IAV, Bertrand, FEV, AVL,... doen exact hetzelfde. Die kopen eventueel een auto voor hun vloot om OBD testen te doen om een voorbeeld te geven.

Zoals ik al eerder zei. Aantal is te klein en te divers. Dit waren gewoon wagens die met een PVS goedkeuring zijn gebouwd en nadien naar een normale productie status zijn opgewaardeerd omdat het papierwerk op het ogenblik van productie nog niet klaar was.

En zoals ik al eerder aangaf heb ik meer vertrouwen in deze PVS delen als in series onderdelen omdat PVS een kleine batch is om tooling te testen.

Er zijn voldoende prototype wagens gebouwd en die heb al meer als genoeg gezien qua endurance en mishandeling. Maar de officiële testen zijn niet met de finale specs gedaan dus zijn ze "onveilig". Al is dat wel met een heuse korrel zout te nemen.

Een echte prototypewagen merk je als je ermee rijdt. Zelfs indien het een VFF wagen was.

[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 27-07-2019 00:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Marcel Br schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:37:
[...]

Het schijn heel moeilijk te begrijpen te zijn voor sommige mensen in dit topic dat VW alles in Duitsland veel netter afhandelt dan Pon in Nederland doet.
Dan lijkt het een voor de hand liggend scenario om eens te kijken of er een mooie Polo in Duitsland te koop staat bij een dealer en dan VW Duitsland te contacteren door TS..

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

@[bassie]

Hoe is het hiermee afgelopen?

Mijn ouders hebben ook een brief ontvangen van PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

bombadil schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 01:50:
[...]

Dan lijkt het een voor de hand liggend scenario om eens te kijken of er een mooie Polo in Duitsland te koop staat bij een dealer en dan VW Duitsland te contacteren door TS..
Voor de hand liggend? Dat heb ik echt nog nooit gehoord. Toyota's ga je toch ook niet in Japan omruilen?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Marzman schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:20:
[...]
Voor de hand liggend? Dat heb ik echt nog nooit gehoord. Toyota's ga je toch ook niet in Japan omruilen?
Zo heel erg voor de hand liggend is het ook niet, maar de betreffende auto is uit Duitsland afkomstig en zover is het niet. Als PON op deze manier omzeild kan worden, lijkt me dat een leuk idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Freee!! schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:45:
[...]

Zo heel erg voor de hand liggend is het ook niet, maar de betreffende auto is uit Duitsland afkomstig en zover is het niet. Als PON op deze manier omzeild kan worden, lijkt me dat een leuk idee.
Leuk wel, maar ik denk niet dat Volkswagen zelf een auto gaat exporteren. Wat wel zou kunnen gebeuren is dat ze Pon aanspreken als ze veel klachten krijgen (wat ook niet erg is natuurlijk).

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [bassie]
Iavak schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:40:
@[bassie]

Hoe is het hiermee afgelopen?

Mijn ouders hebben ook een brief ontvangen van PON.
Nog steeds geen bericht......
Vervelend dat jou ouders ook een 'spookauto' hebben.
Ook geen brief ontvangen overigens. Hopelijk was de inhoud van de brief gunstig!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste