Freeaqingme schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:04:
Als het inderdaad vanwege een conflict tussen Bosch en VAG gaat, dan kan je de auto natuurlijk altijd nog proberen te verkopen aan Bosch. Die hebben er wellicht wel de hoofdprijs voor over als ze daarmee hun gelijk kunnen aantonen.
Bosch, Conti, Delphi, Magneti Morelli leveren alle geïndustrialiseerde datasets als flashcontainers aan VW en op alle geproduceerde ECU's. Die hebben daarnaast nog een bewaarplicht van 10 jaar.
Die hebben 0,00000001 voordeel hieraan. Het enige voordeel wat Bosch of eender welke andere leverancier kan hebben is dat ze de wagen kunnen kopen en dan eventueel aan VW kunnen doorverkopen of verhuren. (Wat ook nog eens grappig is, ze moeten dan garantie aan VW geven

)
Je praat inderdaad veel onzin. Dit is niet op vraag van VW maar van de KBA. Daarnaast huurt elke constructeur een auto van de concurrent. Deze wordt volledig uit elkaar gedraaid en op de dyno proefstand gezet. En daarna nog tests op een meer specifieke FIE testbank en uiteindelijk in de auto alvorens die terug gaat.
ProRENT levert dergelijke service om een partij aan te geven. Maar ook 3rd party's als een IAV, Bertrand, FEV, AVL,... doen exact hetzelfde. Die kopen eventueel een auto voor hun vloot om OBD testen te doen om een voorbeeld te geven.
Zoals ik al eerder zei. Aantal is te klein en te divers. Dit waren gewoon wagens die met een PVS goedkeuring zijn gebouwd en nadien naar een normale productie status zijn opgewaardeerd omdat het papierwerk op het ogenblik van productie nog niet klaar was.
En zoals ik al eerder aangaf heb ik meer vertrouwen in deze PVS delen als in series onderdelen omdat PVS een kleine batch is om tooling te testen.
Er zijn voldoende prototype wagens gebouwd en die heb al meer als genoeg gezien qua endurance en mishandeling. Maar de officiële testen zijn niet met de finale specs gedaan dus zijn ze "onveilig". Al is dat wel met een heuse korrel zout te nemen.
Een
echte prototypewagen merk je als je ermee rijdt. Zelfs indien het een VFF wagen was.
[
Voor 13% gewijzigd door
Chevy454 op 27-07-2019 00:22
]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.