Zelfs het Volkwagenconcern zelf onderhandelt om in zaken als deze bijv. 3000 euro over te houden. Let wel: per auto. En dat blijkt ook wel uit de enorme verschillen die terug te vinden zijn op het Duitse forum.
En getuige het afwijzen van een aanbod dat topicstarter gedaan heeft, heeft Pon ook een belang bij een lagere terugkoopprijs. Als het hen dus niets zou interesseren, hadden ze dat aanbod dat topicstarter dus wel aanvaard,
In Duitsland zie ik bedragen die betaald worden die hoger liggen dan de aankoopprijs. Waarom zou dat in Nederland via Pon anders zijn dan in Duitsland? De bereidheid ertoe is er kennelijk vanuit het VW-concern.
Heb je enig idee over hoeveel geld het gaat bij lease maatschappijen of overheids instanties en denk je niet dat Pon zich daar niet beter en liever mee bezig houdt ipv achter 1 auto (in dit geval) aan te moeten jagen ?
Daar gaan forse bedragen in om. Maar als Pon met een paar uurtjes onderhandelen ettelijke duizenden euro's bespaart, is dat nog altijd lucratief. Die paar mille die ze daar wellicht aan overhouden, is meer dan een autoverkoop misschien oplevert. En ook daarbij wordt onderhandeld.
Ik vermoed dat het wel meer dan 1 enkele auto is trouwens die naar Nederland is gekomen.
Werkelijk het aantal mensen in dit topic wat werkelijk uit blinde haat tegen autobedrijven aanschopt is weer buiten alle proporties .
Van mij uit is het geen blinde woede. Maar als ik zie dat er meer uit te slepen valt met wat onderhandelen, dan zie ik niet in waarom iemand dat niet zou moeten of mogen doen.
Dat autobedrijf dat jou een auto verkoopt, wilt ook de hoogst mogelijke opbrengst bij verkoop immers.
TS is bezig met Pon te onderhandelen en als dat niets wordt dan wordt het gewoon een rechtszaak en gaan we dan werkelijk jaren lang in topics als deze nutteloze reacties plaatsen ipv gewoon af te wachten wat er uit een onderhandeling komt ?
Benieuwd wat er uit de onderhandelingen gaat komen. Ik denk een fors hoger bedrag dan wat er nu ligt