Dat traden niet makkelijk is komt iedereen wel achter. Het heeft mij zeker een half jaar gekost met heel veel uren naar charts kijken en leren voordat het de goede kant op ging. Geen enkele trader begint met winst maken. Het is altijd eerst verlies, dan na flink wat tijd wordt het verlies minder en begint het zowel winst als verlies te worden waar je in het midden uitkomt. Dan nog flink veel tijd later wordt het pas winst maken. Ik denk dat je echt minimaal een paar maanden tot 2 jaar nodig hebt met flink wat uren iedere dag wil winst maken over langere tijd mogelijk worden.A87 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:34:
[...]
Tot je in 3 dagen 15.000 maakt ofso en dan denkt dat het allemaal zo makkelijk gaatback to 0
Als je begint met traden in een uptrend dan kan het inderdaad zo zijn dat je in het begin winst maakt, maar dat houdt dan heel snel op wanneer de boel weer omlaag gaat. Voor mijzelf vind ik dat je pas succesvol aan het traden bent als je ook als het omlaag gaat geld kan verdienen en dan nog niet eens met shorten.
Traden is gewoon heel erg lastig en je moet alle fouten maken en er van leren wil het de goede kant op gaan. Ik heb het zelf in het begin ook onderschat en wil niet eens weten hoeveel uren ik er nu in heb zitten.