Aan de andere kant.. ze kunnen natuurlijk moeilijk zeggen tegen de Henk en Ingrids dat bitcoin volledig veilig is en ze hun spaarcentjes daar kunnen stallen (getuige de volatiliteit en de vele hacks in het verleden)Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:19:
[...]
Hahaha. Ik blijf t mooi om te zien hoe bang de politiek is voor crypto. Hun mond houden over de boot van JP Morgan (hoe ver weg dat ook van de bank is), maar lekker op t gevoel van de stemmers blijven werken. Zo bang dat ze hun speeltje en sturing op de financiële markten kwijt raken, dat ze totaal ongefundeerd dingen gaan roepen. In heel 2018 is er minder dan $500miljoen via crypto aan criminele transacties geweest...
Verwijderd
Eens. En dat is hun hele doel. De macht en sturing die ze op dit moment hebben dreigen ze kwijt te raken aan de crypto's waardoor ze dit soort dingen gaan doen. Angst regeert. Dit is echter een grote reden voor veel crypto-adapts geweest omdat ze van het bankensysteem en overheidsbemoeienis af willen. Wat mij betreft is crypto ook een soort fluwelen revolutie op het financiële vlak. Kijken hoe sterke vuist er gemaakt kan worden tegen de gevestigde orde.Appeltjeeitje schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:34:
[...]
Toch zijn dit m.i. ondermijnende akties voor de BTC.
Eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat het huidige (wereldwijde) machtsblok van banken en overheden niet in staat zal zijn de BTC kapot te krijgen. De coin dus, niet de chain.
Precies, potentiële regulering/verbod is de belangrijkste reden dat ik er niet meer geld in stop dan ik nu gedaan heb.Appeltjeeitje schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:34:
[...]
Toch zijn dit m.i. ondermijnende akties voor de BTC.
Eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat het huidige (wereldwijde) machtsblok van banken en overheden niet in staat zal zijn de BTC kapot te krijgen. De coin dus, niet de chain.
Dat blijft m.i. als een zwaard van Damocles boven de crypto hangen.
En dan nog een klein beetje twijfel of er niet ooit toch een brilliante hack (quantum computing bv) o.i.d. komt, maar dat komt omdat ik het niet echt kan beoordelen
Ondertussen worden mijn buy-limieten steeds minder reeel..... had allemaal iets verder mogen zakken gisteravond/vannacht.
Het zou een dead cat kunnen zijn, maar ik bekijk het ook met argusogen..Appeltjeeitje schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:20:
Ondertussen worden mijn buy-limieten steeds minder reeel..... had allemaal iets verder mogen zakken gisteravond/vannacht.
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Nog 1 woord met iets van een dier er in en je hebt een kwartet.Stokstaart schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:23:
[...]
Het zou een dead cat kunnen zijn, maar ik bekijk het ook met argusogen..
Dat kan maar 1 dier zijn.. When bull run?Machlah schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:25:
[...]
Nog 1 woord met iets van een dier er in en je hebt een kwartet.
Waar zie jij trouwens de andere 2 dieren naast de kat?
StokstaartStokstaart schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:27:
[...]
Dat kan maar 1 dier zijn.. When bull run?
Argus (vlinder)
Bullrun is goed gekeurd
ik hoop eerder dat we nu in een nieuwe accumulation fase komen.Stokstaart schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:27:
[...]
Dat kan maar 1 dier zijn.. When bull run?
BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.
Ja maar vond het zo negatief om heel hard 'When bears?' te roepenHaruHaru schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:32:
[...]
ik hoop eerder dat we nu in een nieuwe accumulation fase komen.
Als we naar de 1 dag charts kijken zien we duidelijk inverserd tiger claws. Dus we weten allemaal wat dat betekend!
geen flauw ideeMirved schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:44:
Als we naar de 1 dag charts kijken zien we duidelijk inverserd tiger claws. Dus we weten allemaal wat dat betekend!
Vandaag 11.800 opnieuw testen wellicht. Vrijdagavond gebeurt er meestal wel wat
Stokstaart kon het niet zeggen, maar When Bears? Ik wil wat meer ETH.PHPResource schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:45:
Vandaag 11.800 opnieuw testen wellicht. Vrijdagavond gebeurt er meestal wel wat
Verwijderd
Ik wil juist wat meer ATHHaruHaru schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:47:
[...]
Stokstaart kon het niet zeggen, maar When Bears? Ik wil wat meer ETH.
het zal misschien niet mainstream worden (misschien ook wel) maar dan gaat het gewoon ondergronds. drugs zijn ook illegaal maar er is nog steeds een grote markt voor.two-one schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:15:
[...]
Precies, potentiële regulering/verbod is de belangrijkste reden dat ik er niet meer geld in stop dan ik nu gedaan heb.
Dat blijft m.i. als een zwaard van Damocles boven de crypto hangen.
En dan nog een klein beetje twijfel of er niet ooit toch een brilliante hack (quantum computing bv) o.i.d. komt, maar dat komt omdat ik het niet echt kan beoordelen
Iemand nog een leuke shitcoin van Verge proporties? Heb nog wat grijze zakken over.
RVN zie ik nog hard pompen aangezien STO's waarschijnlijk de toekomst zullen zijn.Machlah schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:06:
Iemand nog een leuke shitcoin van Verge proporties? Heb nog wat grijze zakken over.
En weer is een japanse crypto beurs gehacked: https://www.coindesk.com/...worth-in-cryptocurrencies
Weet niet wat ze daar in Japan doen maar het is daar regelmatig raak.
Weet niet wat ze daar in Japan doen maar het is daar regelmatig raak.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Wellicht een verklaring voor pumps van sommige IEO's via het launchpad van Binance.Binance
6 hours ago
Follow
Fellow Binancians,
In accordance with our whitepaper, we have completed our 8th quarterly BNB token burn of 808,888 BNB (roughly $23.8 MM USD equivalent) from Binance Team tokens.
8th Quarterly Burn Txid: https://explorer.binance....49C34B6C6A3EAEE6B4E6A8C6D
Starting with this burn, Binance will relinquish the BNB tokens allocated to the Binance team and contribute this BNB towards our commitment to burning a total of 100 million BNB. The Binance team tokens equate to 40% of the total BNB supply (80,000,000 BNB, currently worth about US$2,400,000,000). For further information on this change, refer to our detailed blog post here.
Tx from Binance team address back to creator address: https://explorer.binance....F9FAD09A5E3B7A3404E555296
Thanks for your support!
Binance Team
2019/07/12
En wat is je verklaring dan voor pumps van sommige IEO's? Wat bedoel je precies.oNo schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:11:
[...]
Wellicht een verklaring voor pumps van sommige IEO's via het launchpad van Binance.
Dat mag pas nadat ik (ja ik) meer ETH, LTC en QTUM heb gekocht
Ik stap regelmatig in RDD .Machlah schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:06:
, heb er al een paar keer leuke ritjes mee kunnen maken
Wat vinden de mensen van VIDT hier? Nederlands project en heeft een mooie rally gehad de afgelopen weken.
RSI Alts/BTCUSD is op een all time low. tijd voor alt season!
Je zegt het goed heeft een mooie rally gehadAdnanos schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:44:
Wat vinden de mensen van VIDT hier? Nederlands project en heeft een mooie rally gehad de afgelopen weken.
ik had hem een tijdje gevolgd na aanleiding van iemand hier op het forum, er zijn er een paar hier die er goed aan verdiend hebben, top rally geweest.
ik heb ze zelf niet gekocht omdat ze op wat vage exchanges staan voor mij.
Wat ze inhoudelijk doen geen flauw idee, maakt ook niks uit voor crypto, al hadden ze het ei van columbus ontdekt of het nieuwe internet 3.0.
Onpopulaire mening hier geloof ik, maar naar mijn mening zorgt het gebrek aan overheidsbemoeienis en het feit dat Bitcoin niet kan worden gecreëerd zoals dit kan in ons huidige monetaire systeem er per definitie voor dat Bitcoin nooit succesvol mainstream zal worden. Zelfs bij afnemende volatiliteit (wat overigens niet vanzelfsprekend is aangezien het onmogelijk is om een waarde-analyse voor Bitcoin uit te voeren) is de kans groot dat Bitcoin aanjager zal zijn van economische deflatie wanneer dit ons ‘mainstream’ betaalmiddel zou zijn. Deflatie wordt door veel onderzoekers gezien als de oorzaak van de Great Depression omstreeks 1930 en is onwenselijk in een economie. Dan laat ik alle andere factoren die het succes van Bitcoin in de weg staan zoals het manipulatieve karakter, het verzet van overheden en banken en het immense stroomverbruik van transacties nog buiten beschouwing (ik post dit immers in een slowchat topic).superpolm schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:58:
[...]
het zal misschien niet mainstream worden (misschien ook wel) maar dan gaat het gewoon ondergronds. drugs zijn ook illegaal maar er is nog steeds een grote markt voor.
Ik geloof dat Bitcoin altijd een speculatieve ‘belegging’ zal blijven dat in het beste geval op termijn een ‘safe-haven asset’ kan worden dat complementair kan zijn aan o.a. goud. Overigens heb ik zelfs hier bedenkingen bij aangezien goud een fysieke asset is wat ook verwerkt wordt in producten (sieraden, smartphones etc.). Hierdoor is voor goud een (beperkte) waarde-analyse mogelijk, terwijl Bitcoin volledig afhankelijk is van het sentiment van de dag.
Om af te sluiten met een positieve noot: ik geloof zeker dat er nog geld met Bitcoin en andere cryptocurrencies te verdienen is. Door bijvoorbeeld de hernieuwde media-aandacht (Libra) en vanwege internationale politieke instabiliteit (bv hyperinflatie in Venezuela waardoor inwoners vluchten in Bitcoin) stijgt de vraag naar Bitcoin. Het interessante is natuurlijk hoeveel van deze vraag al is ingeprijsd en hoeveel hype deze koers nog doet stijgen. Het is in ieder geval niet aan mij besteed.
https://www.ad.nl/tech/cr...nse-cryptobeurs~a6132308/
Gaan we weer, het wordt snel tijd voor de DEX'en
Ik wilde net vragen of er mensen Komodo hebben en of ze er toekomst in zien...zie ik dat het laatste bericht van jou afkomstig is met je Komodologoavatar...had afgelopen week een zakje gekocht omdat het de enige groene coin was, en het ziet er nog steeds groen uit...TuutjDrie schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:14:
https://www.ad.nl/tech/cr...nse-cryptobeurs~a6132308/
Ik zal jou maar niet vragen wat je ervan vindt
Fly safe to the moon? Buy bitcoin.
Ksst, ga weg Keynesiaan!OosterF schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:10:
[...]
Deflatie wordt door veel onderzoekers gezien als de oorzaak van de Great Depression omstreeks 1930 en is onwenselijk in een economie.
The cause of the Great Crash of 1929 was the diversion away from the gold standard in the post-WWI years, and the deepening of the Depression was caused by government control and socialization of the economy in the Hoover and FDR years. (bron)
Ondertussen staat Bitcoin (backed by) Gold alweer veel hoger dan voor die mega dorp van eergister lol.
Zo vaag is IDEX niet hoorSlux schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:57:
[...]
Je zegt het goed heeft een mooie rally gehad![]()
ik had hem een tijdje gevolgd na aanleiding van iemand hier op het forum, er zijn er een paar hier die er goed aan verdiend hebben, top rally geweest.
ik heb ze zelf niet gekocht omdat ze op wat vage exchanges staan voor mij.
Wat ze inhoudelijk doen geen flauw idee, maakt ook niks uit voor crypto, al hadden ze het ei van columbus ontdekt of het nieuwe internet 3.0.
Rechtstreeks van je ledger traden zonder account, geen KYC en dat soort toestanden, ... van mij mochten er wel meer exchanges zijn die zo werken.
Begin van alt season 2019/2020. Screencap this.Klaas25 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:55:
Ondertussen staat Bitcoin (backed by) Gold alweer veel hoger dan voor die mega dorp van eergister lol.
Wellicht vroeg in de BNB pump, maar die is net begonnen:
https://binance.zendesk.c...chpad-Project-Promotions-
Gezien de beweging vanmorgen is goed te zien dat er mensen hiervan wisten voordat het nieuwsbericht werd geplaatst...
https://binance.zendesk.c...chpad-Project-Promotions-
Gezien de beweging vanmorgen is goed te zien dat er mensen hiervan wisten voordat het nieuwsbericht werd geplaatst...

[ Voor 25% gewijzigd door oNo op 12-07-2019 13:23 ]
Er zijn natuurlijk meer oorzaken aan te dragen voor een complexe crisis zoals deze, maar deflatie heeft onvermijdelijk een rol gespeeld (bv. "There is also a high correlation in the data between deflation (falling prices) and depression (falling output)" (Jensen, 1989). Daarnaast kan ik me iets voorstellen bij de boodschap van jouw bron als ik naar de titel kijk.
Laten we echter niet verzanden in een discussie over een enkel punt van mijn post. Zou zonde zijn van de rest wat ik geschreven heb
Zie jij de Bitcoin wel als hét toekomstige betaalmiddel van ons monetaire systeem?
Ja, hoewel je 'betaalmiddel van ons' eruit kunt halen: Ik zie Bitcoin als het toekomstige monetaire systeem. Als bitcoin een safe-haven asset wordt, dan zal dat alle andere assets wegdrukken. Bitcoin is na de volgende halvering schaarser dan goud, niet manipuleerbaar, niet vatbaar voor inflatie. En zolang overheden geld blijven bijdrukken, gaat alles steeds minder waard worden, behalve dit ene ding. Bedenk wel, het huidige monetaire stelsel - losgekoppeld van de goudstandaard - is een paar decennia oud, dat is nog niet heel erg lang, het is nog maar de vraag of dit blijft werken, of men er vertrouwen in blijft hebben.OosterF schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:19:
[...]
Er zijn natuurlijk meer oorzaken aan te dragen voor een complexe crisis zoals deze, maar deflatie heeft onvermijdelijk een rol gespeeld (bv. "There is also a high correlation in the data between deflation (falling prices) and depression (falling output)" (Jensen, 1989). Daarnaast kan ik me iets voorstellen bij de boodschap van jouw bron als ik naar de titel kijk.
Laten we echter niet verzanden in een discussie over een enkel punt van mijn post. Zou zonde zijn van de rest wat ik geschreven heb
Zie jij de Bitcoin wel als hét toekomstige betaalmiddel van ons monetaire systeem?
De titel van dat boek had trouwens eerder 'The history of money' kunnen heten, bitcoin komt er wel in voor maar het grootste deel gaat over geld in het algemeen. Je hebt interesse en kennis van geld en het huidige moneraire stelsel, ga het lezen, ben benieuwd wat je ervan vind. Misschien heb ik een te roze bril op, dus tegenargumenten zijn welkom.
Maar voor mij geld, hoe meer ik er over lees, hoe logischer het is.
Andere mensen kunnen het overigens veel beter verwoorden, draadje op twitter:
"No force on earth can withstand the power of an idea whose time has come" perfectly encapsulates #Bitcoin right now.
— Miguel Cuneta (@MiguelCuneta) 12 juli 2019
As @dergigi said, Bitcoin embodies a certain set of ideas in its consensus rules and architecture. Changing Bitcoin’s core set of ideas is almost impossible.
👇
[ Voor 4% gewijzigd door DaCoTa op 12-07-2019 13:35 ]
Wow Binance gaat 80M BNB vernietigen? Dan komt daar een zieke pump op toch. Totaal van 190M in 1 keer naar 110M brengen.
Stel dat het zo is, hoe groot gaat die blockchain dan wel niet worden om alle transacties vast te leggen ?DaCoTa schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:33:
[...]
Ik zie Bitcoin als het toekomstige monetaire systeem
nu lees ik wel dat het gaat oplopen tot 127 TB per jaar. maar niemand die dat weet toch ?
Prepare for the next ATH
Niet in 1 keer héKlaas25 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:35:
Wow Binance gaat 80M BNB vernietigen? Dan komt daar een zieke pump op toch. Totaal van 190M in 1 keer naar 110M brengen.
Duurt nog wel even voordat al die 80 miljoen is geburned maar het zal de prijs van BNB wel opdrijven.The burning schedule and frequency will be the same as before. Here’s the breakdown of the past burn sessions
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Er komt momenteel grofwel 15GB per kwartaal bij, dus dat is redelijk te behappen voor een gemiddelde computer.sourcecode schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:40:
[...]
Stel dat het zo is, hoe groot gaat die blockchain dan wel niet worden om alle transacties vast te leggen ?
nu lees ik wel dat het gaat oplopen tot 127 TB per jaar. maar niemand die dat weet toch ?
Die 127TB is waarschijnlijk een schatting als je al het betalingsverkeer op de blockchian wil hebben. Maar alle transacties wil je daar niet hebben, daar is het te duur voor. Niemand heeft er wat aan om te zien dat Henk en Ingrid in 2019 een kopje koffie hebben gekocht. Dat moet je verplaatsen naar een tweede laag, omdat je voor dat soort transacties niet de absolute veiligheid van de bitcoin ledger nodig hebt. Bitcoin kost zoveel stroom om het de best beveiligde crypto te zijn, waardoor het hard geld kan zijn. Dat is veel belangrijker dan betalingen fasciliteren.
Het huidige monetaire systeem is inderdaad nog niet zo heel oud, en ik zal de laatste zijn die zal zeggen dat het perfect is. Ik zie genoeg eigenschappen in ons huidige systeem wat tot grote problemen kan leiden in de toekomst. Ik denk echter dat Bitcoin deze problemen niet oplost. Hoe creëer je inflatie met Bitcoin? Hoe geef je de economie een impuls wanneer dit nodig is? Waar haal je alle rekenkracht vandaan om de transacties te verwerken?DaCoTa schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:33:
[...]
Ja, hoewel je 'betaalmiddel van ons' eruit kunt halen: Ik zie Bitcoin als het toekomstige monetaire systeem. Als bitcoin een safe-haven asset wordt, dan zal dat alle andere assets wegdrukken. Bitcoin is na de volgende halvering schaarser dan goud, niet manipuleerbaar, niet vatbaar voor inflatie. En zolang overheden geld blijven bijdrukken, gaat alles steeds minder waard worden, behalve dit ene ding. Bedenk wel, het huidige monetaire stelsel - losgekoppeld van de goudstandaard - is een paar decennia oud, dat is nog niet heel erg lang, het is nog maar de vraag of dit blijft werken, of men er vertrouwen in blijft hebben.
De titel van dat boek had trouwens eerder 'The history of money' kunnen heten, bitcoin komt er wel in voor maar het grootste deel gaat over geld in het algemeen. Je hebt interesse en kennis van geld en het huidige moneraire stelsel, ga het lezen, ben benieuwd wat je ervan vind. Misschien heb ik een te roze bril op, dus tegenargumenten zijn welkom.
Maar voor mij geld, hoe meer ik er over lees, hoe logischer het is.
Andere mensen kunnen het overigens veel beter verwoorden, draadje op twitter:
[Twitter]
Een safe-haven asset moet een bepaalde mate van schaarste hebben, maar schaarser is niet per se 'beter' in deze context. Ik denk, net als jij, dat de blockchain op dit moment praktisch niet manipuleerbaar is. De koers van Bitcoin is dit zeker wel. De markt is relatief klein waardoor dit relatief eenvoudig te beïnvloeden is door grote partijen. Pump en dump zijn trefwoorden die in dit topic ook regelmatig te vinden zijn. Daarnaast is er het probleem van de early adopters. Wanneer Bitcoin het monetaire systeem vervangt zullen er particulieren zijn met evenveel geld 'op de bank' als de totale begroting van de USA. Dat vind ik persoonlijk spannender dan de gemiddelde huisbank of het beleid van de ECB.
Tot slot worden er geen dingen minder waard als overheden geld bijdrukken. Inflatie is de stijging van het algemene prijspeil (dat overigens in beperkte mate goed is voor een economie). Je zou kunnen beargumenteren dat de prijs van Bitcoin meestijgt met de inflatie. Dat is echter geen unieke eigenschap van Bitcoin en wordt compleet overschaduwd door de huidige volatiliteit. Sterker nog, als Bitcoin het monetaire systeem vervangt en ik mijn brood alleen nog kan afrekenen met Bitcoin, dan wordt deze automatisch onderhevig aan inflatie. Concluderend zie ik de problemen van het huidige monetaire beleid, ik zie echter niet hoe Bitcoin deze oplost.
Ik ga je draadje op Twitter doornemen en zal het boek overwegen. Bedankt voor de suggestie. Ik moet dan wel even over de titel heen stappen
Verwijderd
Schijnbaar was ik niet de enige op kraken, wie zijn account zomaar kwijt was .
https://www.reddit.com/r/...ccount_for_no_reason_and/ in de comments zeg Nuriloria exact hetzelfde, andere support medewerker. Helaas nog steeds geen reden ontvangen.
https://www.reddit.com/r/...ccount_for_no_reason_and/ in de comments zeg Nuriloria exact hetzelfde, andere support medewerker. Helaas nog steeds geen reden ontvangen.
Ik heb het gezien, ik volg je topic. Ben echt benieuwd wat de reden hiervoor is.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:00:
Waarom moet je inflatie kunnen creeeren? De economie werkte heel goed, zo niet beter, toen we nog op de goudstandaard zaten. Dan heb je geen enorm financieel systeem nodig wat alleen maar zijn werkt doet om vers geprinte dollars op te zuigen en vast te zetten in de bankenwereld. Hard geld kun je maar 1x uitgeven, dus dat moet je uitgeven waar je land, je bedrijf, je gezin en jezelf beter van wordt, niet aan iets wat vluchtig is.OosterF schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:31:
[...]
Het huidige monetaire systeem is inderdaad nog niet zo heel oud, en ik zal de laatste zijn die zal zeggen dat het perfect is. Ik zie genoeg eigenschappen in ons huidige systeem wat tot grote problemen kan leiden in de toekomst. Ik denk echter dat Bitcoin deze problemen niet oplost. Hoe creëer je inflatie met Bitcoin? Hoe geef je de economie een impuls wanneer dit nodig is?
Inflationair geld maakt dat je time preference lager is, je geld is in de toekomst namelijk minder waard. Het is dus beter het nu uit te geven. Als je geld deflationair is, is je geld in de toekomst meer waar. Dus is het beter om het in de toekomst uit te geven. Behalve als het echt de moeite waard is. Dat is anti-consumerism. Je gaat dus bijvoorbeeld geen mobiele telefoon meer kopen die na een jaar vervangen moet worden, als je weet hoeveel duurder die telefoon is geworden als je een jaar verder bent? De laptop die ik nu gebruik, heb ik ooit met bitcoin betaald. Die laptop heeft me nu dus enkele €10000,- gekost. Dat ga ik niet nog een keer doen :-)
Die rekenkracht is er al. De hashrate voor bitcoin is momenteel al hoog genoeg om aanvallen van overheden te weerstaan.Waar haal je alle rekenkracht vandaan om de transacties te verwerken?
Ja, dat is een interessant punt. Dat is een groot vraagteken, hoewel ik wel de indruk heb dat ik een gemiddeld persoon die door geluk of vroeg inzicht aan een miljard is gekomen op zijn bankrekening eerder vertrouw dan de overheid van een land :-)Een safe-haven asset moet een bepaalde mate van schaarste hebben, maar schaarser is niet per se 'beter' in deze context. Ik denk, net als jij, dat de blockchain op dit moment praktisch niet manipuleerbaar is. De koers van Bitcoin is dit zeker wel. De markt is relatief klein waardoor dit relatief eenvoudig te beïnvloeden is door grote partijen. Pump en dump zijn trefwoorden die in dit topic ook regelmatig te vinden zijn. Daarnaast is er het probleem van de early adopters. Wanneer Bitcoin het monetaire systeem vervangt zullen er particulieren zijn met evenveel geld 'op de bank' als de totale begroting van de USA. Dat vind ik persoonlijk spannender dan de gemiddelde huisbank of het beleid van de ECB.
Waarom is bitcoin onderhevig aan inflatie, als je er brood mee koopt?Tot slot worden er geen dingen minder waard als overheden geld bijdrukken. Inflatie is de stijging van het algemene prijspeil (dat overigens in beperkte mate goed is voor een economie). Je zou kunnen beargumenteren dat de prijs van Bitcoin meestijgt met de inflatie. Dat is echter geen unieke eigenschap van Bitcoin en wordt compleet overschaduwd door de huidige volatiliteit. Sterker nog, als Bitcoin het monetaire systeem vervangt en ik mijn brood alleen nog kan afrekenen met Bitcoin, dan wordt deze automatisch onderhevig aan inflatie. Concluderend zie ik de problemen van het huidige monetaire beleid, ik zie echter niet hoe Bitcoin deze oplost.
And yet, we are here, dus je staat al met één been aan de dark side. Of de light side, afhankelijk van waar je vandaan komtIk ga je draadje op Twitter doornemen en zal het boek overwegen. Bedankt voor de suggestie. Ik moet dan wel even over de titel heen stappen
Relevante tweet, van de sinds kort superbull CNBC Squawk Box:
Trump nagelt een spijker in de kist van de dollar."Who has the biggest vested interest in things staying the way they are?" asks @JoeSquawk on why @POTUS may not support bitcoin and Facebook's Libra #FB #BTC pic.twitter.com/3NcfDQr3xH
— Squawk Box (@SquawkCNBC) 12 juli 2019
Helaas is dit vaker gebeurd op meerdere beursen in de loop der jaren en elke keer zeggen ze niet wat de reden is. Neem aan om diegene niet wijzer te maken, net zoals de politie een crimineel niet zegt welk bewijs ze tegen hem hebben tijdens een onderzoek. Zeg niet dat jij een crimineel bent héVerwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:00:
Over welk boek gaat het?DaCoTa schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:39:
Met als enige tegenprestatie dat je het boek doorgeeft aan de volgende als je hem uit hebt.
Verwijderd
Grotendeels manipulatieoNo schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:11:
[...]
Wellicht een verklaring voor pumps van sommige IEO's via het launchpad van Binance.
Verwijderd
Ja zoiets zou kunnen, we will never know.gws24 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:57:
[...]
Helaas is dit vaker gebeurd op meerdere beursen in de loop der jaren en elke keer zeggen ze niet wat de reden is. Neem aan om diegene niet wijzer te maken, net zoals de politie een crimineel niet zegt welk bewijs ze tegen hem hebben tijdens een onderzoek. Zeg niet dat jij een crimineel bent hé, er zijn waarschijnlijk genoeg false positives waar ze het zekere voor het onzekere nemen om maar aan de compliance te voldoen. Blijft klote voor je zeker als je weet dat je niks fout hebt gedaan.
Ik kreeg dus een mail, die paar posts terug, dat vanaf die mail (sochtends ontvangen)na 24 uur mijn account werd dichtgezet. Toch kan ik er nu nog in
Geweldig boek. Ben nog steeds aan het lezen.
Ben ook nog aan het lezen. Alvast vervolg leesmateriaal besteld:HaruHaru schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:14:
[...]

Oh, en unrelated to this topic, maar een super read: Sapiens.
[ Voor 21% gewijzigd door DaCoTa op 12-07-2019 16:29 ]
ik heb de 1ste en 3de toevoegd aan mijn lijstjeDaCoTa schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:17:
[...]
Ben ook nog aan het lezen. Alvast vervolg leesmateriaal besteld:
[Afbeelding]
Verwijderd
Iemand al de tweets van Donald Trump gelezen over Bitcoin en Libra?
https://cryptobenelux.com...t-over-bitcoin-en-crypto/
Iemand al de moeite gedaan om de vorige pagina's in dit topic te lezen?Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:34:
Iemand al de tweets van Donald Trump gelezen over Bitcoin en Libra?
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Opnieuw Libra op rtl z. Het is wel steeds onder de aandacht nu
Klopt, wilde het net typen, en wel hierom:Klaas25 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:12:
Omdat AndreasA duidelijk maakt waarom de LIbra geen crypto is.
Libra is toch gewoon een standaard stable coin waar een aantal grote partijen achter zitten.. verder niks bijzonders toch, of mis ik iets?Klaas25 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:12:
Zero.
Nou ja zeg, laat ik die nu nét voor de vakantie binnen hebben gekregenDaCoTa schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:17:
[...]
Ben ook nog aan het lezen. Alvast vervolg leesmateriaal besteld:
[Afbeelding]
Waarschijnlijk te lang niets mee gedaan?Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:00:
XRP = trash
Kraken onderhoud:
Kraken
Hi ********************************
Kraken is performing a system upgrade on Sunday, July 14 at 21:00 UTC. Please expect services to be offline for 3 - 8 hours.
What’s the purpose of this downtime?
We’re performing an upgrade that will improve latency and performance, as well as enable us to bring you more exciting features in the near future.
How does this affect me?
All spot exchange services including trading, funding and account access will be temporarily disabled. Margin positions won’t be closed or liquidated. Check our status and Twitter for updates and an announcement when the upgrade is complete.
Can I still trade futures?
Yes! If you’re signed in to your Kraken Futures account prior to the start of the upgrade you’ll be able to trade futures without interruption.
Kraken
Hi ********************************
Kraken is performing a system upgrade on Sunday, July 14 at 21:00 UTC. Please expect services to be offline for 3 - 8 hours.
What’s the purpose of this downtime?
We’re performing an upgrade that will improve latency and performance, as well as enable us to bring you more exciting features in the near future.
How does this affect me?
All spot exchange services including trading, funding and account access will be temporarily disabled. Margin positions won’t be closed or liquidated. Check our status and Twitter for updates and an announcement when the upgrade is complete.
Can I still trade futures?
Yes! If you’re signed in to your Kraken Futures account prior to the start of the upgrade you’ll be able to trade futures without interruption.
Casino 3.0
Prepare for the next ATH
Maar als je ze in veel en belangrijke landen niet meer legaal kan inwisselen voor euro’s dan voorspel ik je toch dat het snel ophoudsuperpolm schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:58:
[...]
het zal misschien niet mainstream worden (misschien ook wel) maar dan gaat het gewoon ondergronds. drugs zijn ook illegaal maar er is nog steeds een grote markt voor.
Die was te verwachten. Kijk maar eens naar de andere IEO's van Binance. Toch lekker hoor. Vanmorgen een zakje opgepikt en een groot deel met een dikke profit weer van de hand gedaan.
Klinkt mooi maar nu heb ik m'n verlies met ONE weggepoetst. Het risico is groot met die vage lowcap shitcoins. Kans op snel winst en verlies...
Zijn er belangrijke euro landen dan ? denk dat het meer om de USD en RMB draait dan die eurotwo-one schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:05:
[...]
Maar als je ze in veel en belangrijke landen niet meer legaal kan inwisselen voor euro’s dan voorspel ik je toch dat het snel ophoud
Er zijn en zullen altijd manieren zijn en blijven om het in te wisselen, en zal ook altijd zo blijven.
Ieder zijn ding, ik vond het slechtHaruHaru schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:14:
[...]
Met euro bedoelde ik feite elke currency.Slux schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:19:
[...]
Zijn er belangrijke euro landen dan ? denk dat het meer om de USD en RMB draait dan die euro
Er zijn en zullen altijd manieren zijn en blijven om het in te wisselen, en zal ook altijd zo blijven.
Het punt wat ik wil maken is dat wetgeving er zeker voor kan zorgen dat Bitcoin een stille dood zou kunnen sterven.
Andreas trekt van leer tegen Libra. Hij is behoorlijk cynisch geworden, hoop dat dat onterecht is maar heb zo mijn vrees.RaptorXS schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:13:
[...]
Klopt, wilde het net typen, en wel hierom:
Omdat AndreasA duidelijk maakt waarom de LIbra geen crypto is.
Ik denk niet dat het ze gaat lukken in China is het ook verboden om te traden en toch traden ze er, alleen het bezit van crypto is wel weer legaal.two-one schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:31:
[...]
Met euro bedoelde ik feite elke currency.
Het punt wat ik wil maken is dat wetgeving er zeker voor kan zorgen dat Bitcoin een stille dood zou kunnen sterven.
Stel land A zou het verbieden dan zet land B gewoon een portal op om daar weer te kunnen wisselen, crypto kan je niet stoppen, zou het zelfde zijn als het internet verbieden.
zijn de bulls moe ?
sell the news voor BAKKT ?
sell the news voor BAKKT ?
[ Voor 42% gewijzigd door sourcecode op 12-07-2019 19:22 ]
Prepare for the next ATH
Ik heb zojuist mijn winst gepakt en zit weer in fiat. Hele domme zet op vrijdagavond, maar ik stap wel opnieuw in als de koers ineens stijgt.
En Bakkt, tjah, dat gaat inderdaad een sell the news gevalletje worden voor Bitcoin.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Fingers crossed.Slux schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:59:
[...]
Ik denk niet dat het ze gaat lukken in China is het ook verboden om te traden en toch traden ze er, alleen het bezit van crypto is wel weer legaal.
Stel land A zou het verbieden dan zet land B gewoon een portal op om daar weer te kunnen wisselen, crypto kan je niet stoppen, zou het zelfde zijn als het internet verbieden.
Maar nu kunnen inwoners van bepaalde landen ook niet op bv Bitstamp. Daar werken serieuze exchanges zoals Bitstamp ook gewoon aan mee en maken geen geld over naar inwoners van die landen. Recent verleden aangaande Binance US heeft ook aangetoond dat de arm van de US ver rijkt.
Als er dan alleen nog vage exchanges overblijven of allerlei omwegen, dan lijkt me dat niet echt bijdragen aan massa adoptie.
Time will tell!
Bedankt voor de tip! Toegevoegd aan mijn favorietenCAFAN schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:28:
[...]
https://cryptoprijzen.com...coin-prijzen-vergelijken/
Hier kun je de prijzen van verschillende sites vergelijken
Coinbase. Als ik nu kijk is die goedkoper om te kopen en levert ie bij verkoop meer op.Zijlstra21 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:51:
[...]
Bedankt voor de tip! Toegevoegd aan mijn favorieten
Van de week 9k euro naar mijn rekening over laten schrijven. Stond binnen 24 uur op mijn ING.
[ Voor 15% gewijzigd door B-Bandit op 12-07-2019 20:09 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Bij Coinbase wordt er later in het bestelproces toch netjes een fee van 1,49% toegevoegd? https://support.coinbase....-pricing-fees-disclosures Geloof dat de getoonde prijzen niet inclusief alle fees zijnB-Bandit schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:08:
[...]
Coinbase. Als ik nu kijk is die goedkoper om te kopen en levert ie bij verkoop meer op.
Van de week 9k euro naar mijn rekening over laten schrijven. Stond binnen 24 uur op mijn ING.
[ Voor 3% gewijzigd door Zijlstra21 op 12-07-2019 20:36 . Reden: foutje ]
Klopt maar met een VPN verbinding kom je een heel eind, plus de decentrale exchanges komen eraan en er zal ook altijd OTC handel zijn.two-one schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:27:
[...]
Fingers crossed.
Maar nu kunnen inwoners van bepaalde landen ook niet op bv Bitstamp. Daar werken serieuze exchanges zoals Bitstamp ook gewoon aan mee en maken geen geld over naar inwoners van die landen. Recent verleden aangaande Binance US heeft ook aangetoond dat de arm van de US ver rijkt.
Als er dan alleen nog vage exchanges overblijven of allerlei omwegen, dan lijkt me dat niet echt bijdragen aan massa adoptie.
Time will tell!
Massa adoptie zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren, zal imo altijd een nichemarkt blijven maar je weet het nooit met crypto
Komende tijd zou ik lekker je zakken blijven vullen, en niet te veel bij stil staan
Er lijkt toch nog enigszins leven in ADA te zitten, begint stuiptrekkingen te vertonen....
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Niet met coinbase pro (voorheen GDAX)Zijlstra21 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:35:
[...]
Bij Coinbase wordt er later in het bestelproces toch netjes een fee van 1,49% toegevoegd? https://support.coinbase....-pricing-fees-disclosures Geloof dat de getoonde prijzen niet inclusief alle fees zijn
Vandaag is random coin X pump dag. Zelfs iets als XLM doet een run omhoog.ivibes schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:39:
Er lijkt toch nog enigszins leven in ADA te zitten, begint stuiptrekkingen te vertonen....
Klinkt in ieder geval beter dan de Nationale Secretaressedag o.i.d......PilatuS schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:45:
[...]
Vandaag is random coin X pump dag. Zelfs iets als XLM doet een run omhoog.
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Nope, inderdaad wat eerder werd gezegd, niet bij CB pro in elk geval. Betaal ongeveer 0.25% commissie bij koop of verkoop. Dan nog zitten ze laag. Uitbetalen kostte me 95 cent geloof ik. In elk geval onder de euro. Was zelf in elk geval positief verrast.Zijlstra21 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:35:
[...]
Bij Coinbase wordt er later in het bestelproces toch netjes een fee van 1,49% toegevoegd? https://support.coinbase....-pricing-fees-disclosures Geloof dat de getoonde prijzen niet inclusief alle fees zijn
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
0.15% voor een maker order op cb proB-Bandit schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:06:
[...]
Nope, inderdaad wat eerder werd gezegd, niet bij CB pro in elk geval. Betaal ongeveer 0.25% commissie bij koop of verkoop. Dan nog zitten ze laag. Uitbetalen kostte me 95 cent geloof ik. In elk geval onder de euro. Was zelf in elk geval positief verrast.
Het ziet er nu wel weer lekker "groen" uit op de CMC.
Eerst maar weer eens kijken wat dit weekend gaat brengen
Eerst maar weer eens kijken wat dit weekend gaat brengen
wat ik mij altijd af vraag, is hoe zo'n push zoals nu bijv. bij BTC tot stand komt.
is dit iets wat afgesproken wordt? het zijn namelijk redelijk kleine bedragen?
Gewoon een combinatie van: weekend sentiment, veel kleine buy orders, fomo'ers en weinig uitstappers. Mooier is het niet.Jlie schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 23:07:
wat ik mij altijd af vraag, is hoe zo'n push zoals nu bijv. bij BTC tot stand komt.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Komt uit alts, zijn mensen die de daar gemaakte winst weer omzetten in btc.Jlie schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 23:07:
XRP = trash
Support en resistance speel hier ook nog wel een rol, maar inderdaad het zijn veel kleine dingen samen. Maar kijk eens naar de 1 uur 25MA (of 15m 99MA) op Binance. Die is gisteren de hele dag resistance geweest. Vanochtend om 09:00 er doorheen en sindsdien constant getest als support. Dan nog 1x een tikje waarbij de 11.500 het blijft houden en dan is er ruimte voor omhoog. Genoeg kopers op de 11.500 support en wat meer mensen en bots die in de rit omhoog ook kopen. Genoeg mensen op Twitter gezien die gekocht hebben tussen de 11.500 en 11.550.Taro schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 23:11:
[...]
Gewoon een combinatie van: weekend sentiment, veel kleine buy orders, fomo'ers en weinig uitstappers. Mooier is het niet.
Ook zeker waar. Vrijwel iedere alt is ook gedaalt toen BTC begon te stijgen. Zelfs iets als LTC is omlaag gegaan.Mr_Ripple schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 23:18:
[...]
Komt uit alts, zijn mensen die de daar gemaakte winst weer omzetten in btc.
[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 12-07-2019 23:24 ]
ok, dat verklaard een hoop.
Ik ben redelijk nieuw in de crypto en eigenlijk sinds 3 maanden begonnen met BTC.
ben wel een hoop aan het lezen, maar is altijd fijn om wat vragen beantwoord te krijgen.
Ik ben redelijk nieuw in de crypto en eigenlijk sinds 3 maanden begonnen met BTC.
ben wel een hoop aan het lezen, maar is altijd fijn om wat vragen beantwoord te krijgen.
Ook trouwens wel een interessant patroon waarop iemand x100 is gegaan. Waarschijnlijk met een klein bedrag, maar toch. Toch een bepaalde beweging die je vaker ziet uitspelen.
https://twitter.com/nebra...tatus/1149741532607438848
https://twitter.com/nebra...tatus/1149741532607438848
Ik vind het niet super overtuigend allemaal. Had wel wat actie verwacht vanavond (zie m'n ochtendpost). Voor nu toch een sell order geplaatst net onder 11.900
Hier verkocht op 11.849. Misschien stap ik wel weer in, maar vind het wel even best zo.PHPResource schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 23:39:
Ik vind het niet super overtuigend allemaal. Had wel wat actie verwacht vanavond (zie m'n ochtendpost). Voor nu toch een sell order geplaatst net onder 11.900
Ik heb ook even pauze ingelast, netflix is ook spannend
So far so goodAdnanos schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:08:
[...]
RVN zie ik nog hard pompen aangezien STO's waarschijnlijk de toekomst zullen zijn.
Heb BitMEX ingeruild voor Bybit op aanraden van een mede tweaker. Deze margin trading exchange biedt naar eigen zeggen 100.000 transacties per seconde, tegenover 500 bij BitMEX, m.a.w. ze hebben geen last van vage “system overload meldingen” bij heftige prijsbewegingen. Op het eerste gezicht heeft Bybit veel weg van Binance qua user interface.
Lastig om niet shillend over te komen, maar zijn er mensen die gisteren wat van die door Binance gepromote coins heeft gekocht?
Ik hoor goede verhalen over deribitSahara schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 07:37:
Heb BitMEX ingeruild voor Bybit op aanraden van een mede tweaker. Deze margin trading exchange biedt naar eigen zeggen 100.000 transacties per seconde, tegenover 500 bij BitMEX, m.a.w. ze hebben geen last van vage “system overload meldingen” bij heftige prijsbewegingen. Op het eerste gezicht heeft Bybit veel weg van Binance qua user interface.
Verwijderd
Goed verhaal, lekker kort.
Ik ga zeker overstappen op basis van de door uw gegeven informatie.
PS. Ik hoor super goede verhalen over de pizzaria in het nabijgelegen gelegen dorp
Ik heb een paar ritjes Matic gemaakt, mooie gains, maar durf nu niet meer in te stappen.oNo schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:38:
Lastig om niet shillend over te komen, maar zijn er mensen die gisteren wat van die door Binance gepromote coins heeft gekocht?
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!