De dominantie van de BTC lees je elke dag hier in dit topic, het gaat steeds minder over shitcoins met gigantische terugverdien modellen , partnerships etc....Ladonna schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:40:
Waar zie je de dominantie? Wat is het eigenlijk?
Uit welk jaar? Die is wel een paar LTC's waardSlux schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:00:
Slux kreeg gewoon een flesje rum bij zijn voedselpakket vandaag![]()
[Afbeelding]
Die gaan we maar even soldaat maken.
Edit: Mooie Bitcoin dump, maar ik stap nog steeds niet in.
[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 04-07-2019 22:09 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Of Bitcoin zakt terwijl de alts niet of minder hard zakken. Ook dan gaat de BTC dominatie omlaag, maar alts worden er niet beter van.996 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:58:
[...]
Als je blij wordt van alt-coin season is het goed als dominantie zakt. Er vloeit dan verhoudingsgewijs meer geld naar altcoins. Of anders gezegd de waarde van de altcoins stijgt harder dan de waarde van BTC
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Zo'n lap tekst of een simpel antwoord van de kenners hier.shovelhead1340 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:58:
[...]
Googlen is niet moeilijk hoor
https://www.binance.vision/glossary/bitcoin-dominance
Ik weet het wel hoor
ADA kan dus toch nog stijgen! Weliswaar alleen wanneer btc stukje gedumpt wordt

Komt vast wel goedPHPResource schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:17:
ADA kan dus toch nog stijgen! Weliswaar alleen wanneer btc stukje gedumpt wordt
'Kenners'. Proest.Ladonna schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:16:
[...]
Zo'n lap tekst of een simpel antwoord van de kenners hier.
Ik weet het wel hoor
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Dat is een duur flesje, drink meestal santa teresa rum, maar dit is wel een heel bijzonder rumetje zo te zien.Taro schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:10:
[...]
3 LTC's dus inderdaad
http://www.edelices.co.uk...ee-flibuste-favorite.html
Proost!
Dank komt vast goed
Ja ze hadden het te doen met me, al jaren trouwe klant bij ze, en ipv van een pak blanke vla die altijd net over datum is, kreeg ik dit flesje voor een keertjeCrypts schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:18:
[...]
'Kenners'. Proest.Ik verslik me maar even in mijn Schultenbrau ipv Slux die gewoon een keiduur fleske heeft weten te krijgen van zijne voedselbank.
[ Voor 34% gewijzigd door Slux op 04-07-2019 22:24 ]
Oh sorry, lezen is idd wel erg veel moeite om iets wijzer te wordenLadonna schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:16:
[...]
Ik weet het wel hoor
Ik lul ook zomaar wat
3 dezelfde antwoorden. Ik ga er vanuit dat het klopt dan.Crypts schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:18:
[...]
'Kenners'. Proest.Ik verslik me maar even in mijn Schultenbrau ipv Slux die gewoon een keiduur fleske heeft weten te krijgen van zijne voedselbank.
Maar ik zag jou niet meer, anders had ik het natuurlijk aan jou gevraagd
Wat doe je moeilijk?shovelhead1340 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:23:
[...]
Oh sorry, lezen is idd wel erg veel moeite om iets wijzer te worden
Slimmerd
Heb dit eens ergens gelezen:
Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
Ik ben niet 1 van de 3 dus ik ben benieuwd wie je als benchmark genomen hebt.Ladonna schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:25:
[...]
3 dezelfde antwoorden. Ik ga er vanuit dat het klopt dan.
Maar ik zag jou niet meer, anders had ik het natuurlijk aan jou gevraagd
Vleiende woorden ook weer maar werken doen ze niet.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Jemig, wat zijn jullie vriendelijk vanavond zeg.
Alles komt goed jongens, maak je niet druk.
Ik mag hopen dat A87 niet in die benchmark zatCrypts schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:34:
[...]
Ik ben niet 1 van de 3 dus ik ben benieuwd wie je als benchmark genomen hebt.![]()
Vleiende woorden ook weer maar werken doen ze niet.

Ik ben nog niet zo lang bezig met crypto en heb me een klein half jaar geleden wat munten gekocht.
Nu, na me wat ingelezen te hebben, probeer ik wat te traden.
Maar een vraagje: de bitcoin was recentelijk/op deze moment aan het pushen tegen de 12.000$ resistance en ik dacht, ik stel een sell order in op 12500(van 25%), op 12800 van 50% en op 13400 van 25% en daarna eveneens een stop loss(100) in op 11400.
Maar dit laat de exchange blijkbaar niet toe.
De boodschap limit exceeded verschijnt bij het maken van de eerste 25% order. (ik had eerst de stop loss aangemaakt, daarna probeer ik de andere).
Kan ik dit toch op 1 of andere manier in orde krijgen of gaat dit gewoonweg niet?
Maar een vraagje: de bitcoin was recentelijk/op deze moment aan het pushen tegen de 12.000$ resistance en ik dacht, ik stel een sell order in op 12500(van 25%), op 12800 van 50% en op 13400 van 25% en daarna eveneens een stop loss(100) in op 11400.
De boodschap limit exceeded verschijnt bij het maken van de eerste 25% order. (ik had eerst de stop loss aangemaakt, daarna probeer ik de andere).
Kan ik dit toch op 1 of andere manier in orde krijgen of gaat dit gewoonweg niet?
Ja je kan je geld maar 1 keer wegzetten natuurlijk. Als ik het bij elkaar op tel had je 100% in een sellorder gedaan. Dan is er dus geen funds meer over voor nog een stop-limit order (of andersom for that matter).Redondo77 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:39:
Ik ben nog niet zo lang bezig met crypto en heb me een klein half jaar geleden wat munten gekocht.
BedanktTaro schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:18:
[...]Edit: Op 0.0067 een grote stapel ERD's gekocht, gaat vooralsnog mooi
Ging best aardig heen en weer vandaag. Op m'n werk zei ik dat het voor kan komen dat ik er soms alleen fysiek ben
De eerste 5 dagen zal er zeker nog wel wat verhandeld worden vanwege de airdrops door Binance...
Volgens mij maakt hij eerst een stop loss aan voor 100% en vervolgens de sell orders wat dus niet lukt....PHPResource schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:46:
[...]
Ja je kan je geld maar 1 keer wegzetten natuurlijk. Als ik het bij elkaar op tel had je 100% in een sellorder gedaan. Dan is er dus geen funds meer over voor nog een stop-limit order (of andersom for that matter).
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Ja klopt, vandaar mijn toevoeging tussen de ()-haakjesivibes schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:49:
[...]
Volgens mij maakt hij eerst een stop loss aan voor 100% en vervolgens de sell orders wat dus niet lukt....
Werkte het maar zo trouwens, je funds in zowel sell als stop-limit orders zetten haha
Volgens mij zijn er zeer weinig exchanges die dit aanbieden, "stop loss and take profit" .... er zijn wel wat apps die dit kunnen maar zou hier heel voorzichtig mee zijn.... Signal voor Binance bijvoorbeeld....Redondo77 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:39:
... and please correct me if i am wrong....
@PilatuS gaf eerder deze week aan dat Binance met een pilot bezig is waarmee dit kan. Dus zal mogelijk op korte termijn alsnog mogelijk zijn als ik het goed heb begrepen.
het klinkt misschien dom maar mijn idee erachter was als de waarde niet aan de top verkoop levels geraakt, dan pakt hij de stop loss in het slechtste geval.
Als hij eerder bv. maar 1 top sell waarde uitvoert dan voert hij eventueel de stop loss uit voor het overgebleven bedrag.
Ik kon maar proberen ;-)
Het is op coinbasePro
Als hij eerder bv. maar 1 top sell waarde uitvoert dan voert hij eventueel de stop loss uit voor het overgebleven bedrag.
Ik kon maar proberen ;-)
Het is op coinbasePro
Het idee is goed en veel mensen zouden deze optie ook graag op de grote exchanges willen zien....Redondo77 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 23:08:
het klinkt misschien dom maar mijn idee erachter was als de waarde niet aan de top verkoop levels geraakt, dan pakt hij de stop loss in het slechtste geval.
Ik kon maar proberen ;-)
Het is op coinbasePro
...kiek moar eens op goegol....
Het vereist echter extra controles tijdens het uitvoeren van orders om eerst te controleren of de funds nog wel daadwerkelijk aanwezig zijn. Dat zou de hele orderflow kunnen vertragen en lijkt mij daarom niet wenselijk. Zie bijv. BitMEX, alles moet in serie worden uitgevoerd ipv parallel, waardoor het niet schaalbaar is en op drukke momenten enorm traag kan worden.ivibes schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 23:11:
[...]
Het idee is goed en veel mensen zouden deze optie ook graag op de grote exchanges willen zien....
...kiek moar eens op goegol....
Leuke feature dus, maar of de gevolgen aanvaardbaar zijn....
Kan het met platforms als 3commas ook niet?PHPResource schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:46:
[...]
Ja je kan je geld maar 1 keer wegzetten natuurlijk. Als ik het bij elkaar op tel had je 100% in een sellorder gedaan. Dan is er dus geen funds meer over voor nog een stop-limit order (of andersom for that matter).
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Er is toch altijd een trigger van de eerste order die uitgevoerd wordt? Of dit nou een stop loss of een sell order is... die kan de overige orders over hetzelfde kapitaal toch elimineren? Of denk ik dan te simpel...?Taro schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 23:14:
[...]
Het vereist echter extra controles tijdens het uitvoeren van orders om eerst te controleren of de funds nog wel daadwerkelijk aanwezig zijn. Dat zou de hele orderflow kunnen vertragen en lijkt mij daarom niet wenselijk. Zie bijv. BitMEX, alles moet in serie worden uitgevoerd ipv parallel, waardoor het niet schaalbaar is en op drukke momenten enorm traag kan worden.
Leuke feature dus, maar of de gevolgen aanvaardbaar zijn....
Maar het hoeft niet een 1 op 1 exacte order zijn, je kunt bijv. 2x een stop loss van 0.5 Bitcoin instellen en 10 sell orders voor ieder 0.1 Bitcoin. Als 3 van die 10 worden geraakt, waarvan 1 maar half, welke stop loss ga je dan verlagen en met hoeveel?ivibes schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 23:20:
[...]
Er is toch altijd een trigger van de eerste order die uitgevoerd wordt. Of dit nou een stop loss of een sell order is... die kan de overige orders over hetzelfde kapitaal toch elimineren? Of denk ik dan te simpel...?
Het kan enorm complex worden, schat dat niet verkeerd in.
Er worden weer wat BNBeetjes gekocht. Vaak volgt even later wat actie. Ik ben benieuwd of het deze keer ook zo is.
[shill]Hopelijk een dikke ERD market buy order
[/shill]
[shill]Hopelijk een dikke ERD market buy order
Maak het iets meer gemeend en je krijgt meer vriendelijkheid dan je aan kunt.Ladonna schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:36:
Jemig, wat zijn jullie vriendelijk vanavond zeg.
DE GROOTSTE LONGS OF SHORT posities van bitmex.... in een samenvatting.
https://coinfarm.online/position/position_realtime.asp
Hier zie je bijvoorbeeld of the Otherboot long of short is. Niet dat je hier op moet inspelen, maar het kan interessant zijn.
https://coinfarm.online/position/position_realtime.asp
Hier zie je bijvoorbeeld of the Otherboot long of short is. Niet dat je hier op moet inspelen, maar het kan interessant zijn.
[ Voor 34% gewijzigd door A87 op 04-07-2019 23:45 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Heb vanavond HOT openstaan om mogelijk te traden, maar wat een zooitje zeg. Het volume is nu heel laag geworden met dunne orderboeken. Doet ie net even -5% in enkele seconden omdat iemand wat dumpt. Laatst met NANO hetzelfde geval. Sommige coins hebben zo'n laag volume gekregen met zulke dunne orderboeken dat ze gewoon niet meer te traden zijn. Vaak genoeg een spread in het orderboek van 2% als je voor een redelijk bedrag zou willen kopen en verkopen.
Onzin. Het doet de hele markt heel veel goed als we volwassen worden, aka 1900 van die 2000 muntjes totaal instorten. Leuk economisch speelgoed voor de TA's, maar met een eindproduct heeft het allang niks te maken meer. Dogecoin is een prefect voorbeeld hiervan.
Het is alleen maar goed als iedereen z'n bags verkoopt en deze in ~5 serieuze top 30 munten stopt. Playtime is over, tijd om volwassen te worden.
Laat BTC het goud van de toekomst worden. We zijn lekker op weg om de BTC dominance weer in oude glorie te herstellen.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Perfect inderdaad. Gemaakt als grap om aan te geven hoe belachelijk de meeste coins zijn, en pumpen dat ie gedaan heeft, niet normaal. Zelfs wel eens gezien dat een bepaalde site Doge aangaf als goede koop voor de toekomst

Aan de andere kant vind ik het jammer dat BTC niet meer ontwikkeldd wordt. Moet je je voorstellen wat BTC kan worden als ie 50k TPS zou kunnen doen. Er zijn best wat munten die meer TPS schaalbaar maken, maar BTC is na al die jaren nog steeds max 7 TPS. En nee, grotere blokken zijn niet de oplossing, maar damn wat zou BTC kunnen doen als het schaalbaarheids probleem op grote schaal volledig opgelost zou zijn met behoud van decentralistatie.
Geen enkele munt heeft én de decentralisatie / veiligheid en betrouwbaarheid van BTC, én de schaalbaarheid. Ik denk eigenlijk dat dat heel lastig is om goed te doenPilatuS schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 01:11:
maar damn wat zou BTC kunnen doen als het schaalbaarheids probleem op grote schaal volledig opgelost zou zijn met behoud van decentralistatie.
Daarbij voegen Segwit en LN nu wel steeds meer toe.
Aan de andere kant... Ja, als dit probleem weg was...
Een munt als ZIL is aardig goed bezig om schaalbaarheid op te lossen met behoud van decentralisatie. Door meer nodes toe te voegen is het mogelijk om meer dan 10k TPS te halen met nog steeds het behoud van decentralisatie. Qua veiligheid is weer een ander verhaal, maar het moet mogelijk zijn om het hele plaatje voor elkaar te krijgen. Ga je daar dan alsnog Segwit en LN aan toevoegen dan moet het mogelijk zijn om echt gebruik van BTC te maken op grote schaal. Zolang dat niet mogelijk is blijf het inderdaad digitaal goud, want bruikbaar als betaalmiddel is het niet. Je kan nog wel iets online kopen en dan is die 20 minuten voor 2 confirmations geen probleem, maar koffie halen op het mainnet kan gewoon niet, niet qua kosten en niet qua tijd.Richh schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 01:15:
[...]
Geen enkele munt heeft én de decentralisatie / veiligheid en betrouwbaarheid van BTC, én de schaalbaarheid. Ik denk eigenlijk dat dat heel lastig is om goed te doen
Het is natuurlijk een beetje dromen, maar man wat zou ik graag zien dat BTC de veiligheid en decentralisatie zou kunnen behouden en 50k TPS aankunnen en dan ook nog eens met LN er bij. Ik vind het gewoon erg jammer dat BTC niet verder lijkt te kunnen komen dan digitaal goud omdat het zeer schaars is en er genoeg mensen zijn die denken dat het over 2 jaar of 5 jaar meer waard is dan nu. Hoe zeer ik BTC ook waardeer blijft het een nutteloos en waardeloos iets waarbij de waarde alleen hoog is op basis van de verwachte waarde in de toekomst en de extreme schaarste.
Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom een stoploss actie niet zou kunnen getriggered worden?
Ik had gisterenmiddag volgende stoploss actie aangemaakt:
op coinbase pro van BTC naar USDC:
Stop: 11390
Limit: 11410
Amount: all
De actie is deze nacht niet getriggered geweest
Stop & Limit verwisseld?Redondo77 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 06:31:
Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom een stoploss actie niet zou kunnen getriggered worden?
Als BTC zakt naar de 11410 wil je een sell order aanmaken van 100% op 11390...
[ Voor 8% gewijzigd door iVibes op 05-07-2019 06:58 ]
Euhm LTC,DashRichh schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 01:15:
[...]
Geen enkele munt heeft én de decentralisatie / veiligheid en betrouwbaarheid van BTC, én de schaalbaarheid. Ik denk eigenlijk dat dat heel lastig is om goed te doen

Goedemorgen allemaal, ik sta er weer goed voor. Dus wat mij betreft mag btc weer naar de maan
Euhm.. IOTA heeft ook goede vooruitzichten wat deze drie pijlers betreft

Edit:

[ Voor 17% gewijzigd door D-Ed op 05-07-2019 08:13 ]
Echte munten zijn mineable en hebben geen supply van miljardenD-Ed schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 07:49:
[...]
Euhm.. IOTA heeft ook goede vooruitzichten wat deze drie pijlers betreft
Edit:
[Afbeelding]

IOTA is een leuk project maar je kan ze imo niet vergelijken, store of value munten heb je veel meer aan imo.
Ik ook. Namelijk dat simpele vraagjes van het kaliber die jij hier stelt niet gewenst zijn, zie topicwaarschuwing. Dit is de enige en laatste waarschuwing, het is immers een zero tolerance topic.Ladonna schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:16:
[...]
Ik weet het wel hoor
Zou je trouwens ook in het vervolg je laatste post kunnen editen ipv meerdere onder elkaar te plaatsen? Thanks.
[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 05-07-2019 08:46 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zoals echte mannen ook de afwas niet doen?Slux schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:24:
[...]
Echte munten zijn mineable en hebben geen supply van miljarden![]()
IOTA is een leuk project maar je kan ze imo niet vergelijken, store of value munten heb je veel meer aan imo.
Het is maar vanuit welke optiek je het bekijkt, puur als beleggingsobject op de korte termijn, als 'Internet Of Things' ambassadeur of meer vanuit een lange termijn 'belegging'...
Ennuh, don't forget!

En niet koken, wassen stofzuigen, opruimen, zeuren, uren voor de spiegel staan, kleding kopen enz enzD-Ed schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:56:
[...]
Zoals echte mannen ook de afwas niet doen?![]()
Het is maar vanuit welke optiek je het bekijkt, puur als beleggingsobject op de korte termijn, als 'Internet Of Things' ambassadeur of meer vanuit een lange termijn 'belegging'...
Ennuh, don't forget!
[Afbeelding]
Ja op korte termijn IOTA en op langere termijn juist BTC, LTC, XMR, Dash,

M'n sarcasme-meter ging niet af dus weet niet of je serieus bent. Maar voor the sake of argument:Slux schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:24:
[...]
Echte munten zijn mineable en hebben geen supply van miljarden
Waarom? Zulk soort financiële stimulans om een netwerk intact te houden zorgt toch alleen maar voor decentralisatie? Zoals je nu ziet met miningfarms in China..
En een supply grootte is natuurlijk zo arbitrair als maar kan in een speculatieve markt. Zolang het maar deelbaar genoeg is om uiteindelijk massaal gebruikt te worden.
Je hebt zeker geen IOTA? Zo'n beetje de stablecoin onder de "niet-stablecoins"
[ Voor 15% gewijzigd door Pkunk op 05-07-2019 09:15 ]
Hallo met Tim
Als ferme IOTA hodler zijn het ook zware tijden...
Al dat mooie nieuws en dan die prijs zien..
Met mezelf afgesproken geen vers geld meer in te leggen dus dat doe ik ook niet maar boy oh boy..
Met mezelf afgesproken geen vers geld meer in te leggen dus dat doe ik ook niet maar boy oh boy..

Inderdaad. Nu zie ik het.Stop & Limit verwisseld?
Als BTC zakt naar de 11410 wil je een sell order aanmaken van 100% op 11390...
Dom. Dat zal het leergeld zijn dat ik moet betalen.
Dan moet ik deze maar uitzitten.
Als we er vanuit gaan dat we aan het begin staan van een nieuwe bull market lijkt me dat een veilige keusRedondo77 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:12:
[...]
Inderdaad. Nu zie ik het.
Dom. Dat zal het leergeld zijn dat ik moet betalen.
Dan moet ik deze maar uitzitten.
edit: moet je niet alsnog in de stress schieten mocht hij doorzakken naar 7.2k en daar verkopen, want dan betaal je pas écht leergeld. Overigens leergeld dat heel, heel veel van ons ooit ook gewoon hebben betaald.
[ Voor 24% gewijzigd door Stokstaart op 05-07-2019 09:31 ]
Je kan altijd nog banano's minen voor het goede doelD-Ed schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:11:
Als ferme IOTA hodler zijn het ook zware tijden...Al dat mooie nieuws en dan die prijs zien..

Wat ik lastig vind aan IOTA is dat het zo ontzettend gebruiksonvriendelijk is. Zelfs nu ze de Trinity wallet hebben uitgebracht. Het voelt gewoon aan als bloatware. Maar wellicht ben ik verwend door Natrium.
En om nog maar even verder te fudden.. de beta ios wallet van Trinity heeft een flinke transactie van mij verprutst.. Op de een of andere manier heeft de wallet een recieve adres aangemaakt met een corrupte seed waardoor de transactie nu in limbo zit. Het onderzoek loopt nog, maar deze bug uit de beta is niet ge-squashed en zit dus mogelijk nog in de live versie. Ik denk echt dat ze van dat gehannes met meerdere adressen af moeten voor menselijke gebruikers. Het voelt gewoon zo bloated allemaal.
Hallo met Tim
Omdat met non mineable coins meestal de meerderheid van de coins in bezit zijn van de makers developers, zie als voorbeeld XRP.Pkunk schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:06:
[...]
M'n sarcasme-meter ging niet af dus weet niet of je serieus bent. Maar voor the sake of argument:
Waarom? Zulk soort financiële stimulans om een netwerk intact te houden zorgt toch alleen maar voor decentralisatie? Zoals je nu ziet met miningfarms in China..
En een supply grootte is natuurlijk zo arbitrair als maar kan in een speculatieve markt. Zolang het maar deelbaar genoeg is om uiteindelijk massaal gebruikt te worden.
[...]
Je hebt zeker geen IOTA? Zo'n beetje de stablecoin onder de "niet-stablecoins"
Emissies zijn slecht voor coins imo.
Als ik naar de geschiedenis kijk dan zijn coins met grote supplys niet echt succesvol, kijk naar als voorbeeld XRP, en het huidige fiat systeem waar ze dagelijks maar bij blijven drukken.
Dan zijn er nog een aantal technische voor en nadelen, neem als voorbeeld weer XRP, stel dat ze massa adoptie krijgen en over 10 jaar de coins opraken doordat ze ook geburnt worden, dan zullen ze waarschijnlijk wel een XRP 2.0 uitbrengen die compatibel is met de huidige versie, dat is voor mij niet iets decentraals, met BTC weet je wat je hebt, en past het netwerk zich aan.
Ik had iota, leuk voor de short term ritjes en klinkt leuk maar in de praktijk imo technisch onhaalbaar als een betaal syteem vanwege het netwerk, als voorbeeld Lora, Sigfox, die netwerken zijn niet geschikt om zoveel data te verwerken.
Nou laat je juist het meest interessante stuk weg uit je argumentatie. Waarom zijn emissie slecht?Slux schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:37:
[...]
Omdat met non mineable coins meestal de meerderheid van de coins in bezit zijn van de makers developers, zie als voorbeeld XRP.
Emissies zijn slecht voor coins imo.
"Niet echt succesvol" en dan noem je als voorbeeld XRP die boven LTC staat. Veel serieuze partnerships. Wanneer is iets dan wel succesvol?Als ik naar de geschiedenis kijk dan zijn coins met grote supplys niet echt succesvol, kijk naar als voorbeeld XRP, en het huidige fiat systeem waar ze dagelijks maar bij blijven drukken.
Flink wat aannames die je doet. Daarbij gelden deze dingen -hoe aannemelijk dan ook- niet natuurlijk niet voor alle coins met een fixed grote supply.Dan zijn er nog een aantal technische voor en nadelen, neem als voorbeeld weer XRP, stel dat ze massa adoptie krijgen en over 10 jaar de coins opraken doordat ze ook geburnt worden, dan zullen ze waarschijnlijk wel een XRP 2.0 uitbrengen die compatibel is met de huidige versie, dat is voor mij niet iets decentraals, met BTC weet je wat je hebt, en past het netwerk zich aan.
Ik ben niet bekend met hoe deelbaar XRP is, maar Nano en IOTA bijvoorbeeld zijn zo ver deelbaar dat je er alle waarde in de wereld in kan stoppen dus een "upgrade" naar 2.0 is helemaal niet nodig.
Wat betreft decentraliteit: Nano en Iota zijn (potentieel) veel decentraler dan BTC, maar dan is daar wel flink wat meer adoptie voor nodig. Maar dan moet je dus wel geloven dat die adoptie er komt.
Een beetje een non-argument want dan kan je net zo goed meteen zeggen dat het hele IoT geen bestaansrecht heeft want de netwerken kunnen het niet aan. Als je fietsen realtime kan tracken met het Lora netwerk waarom zou je dan niet eens in de zoveel tijd een transactie kunnen doen?Ik had iota, leuk voor de short term ritjes en klinkt leuk maar in de praktijk imo technisch onhaalbaar als een betaal syteem vanwege het netwerk, als voorbeeld Lora, Sigfox, die netwerken zijn niet geschikt om zoveel data te verwerken.
Hallo met Tim
Ok nu wordt het gewoon lachwekkend: https://www.binance.com/en/support/articles/360030488211
Zou me niks verbazen als Binance op zijn hoogtepunt zit, al die rare fratsen..
its al about the money............................Stokstaart schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:57:
Ok nu wordt het gewoon lachwekkend: https://www.binance.com/en/support/articles/360030488211
boefjes zijn het
Prepare for the next ATH
Bwa, ik heb de regel: 'don't invest more then you can miss' redelijk ter harte genomen.edit: moet je niet alsnog in de stress schieten mocht hij doorzakken naar 7.2k en daar verkopen, want dan betaal je pas écht leergeld. Overigens leergeld dat heel, heel veel van ons ooit ook gewoon hebben betaald.
Er zijn van overal signalen dat hij terug naar 12.000 en hoger gaat gaan dus ik panikeer niet hoor.
Ik had toch initieel gekocht met de intentie om te hodlen maar na wat filmpjes te kijken van Doopie Cash toch geprikkeld om het wat van korter bij te volgen...
'Doopie Cash' ken ik niet (klinkt als een betrouwbare bron).Redondo77 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:03:
[...]
Bwa, ik heb de regel: 'don't invest more then you can miss' redelijk ter harte genomen.
Er zijn van overal signalen dat hij terug naar 12.000 en hoger gaat gaan dus ik panikeer niet hoor.
Ik had toch initieel gekocht met de intentie om te hodlen maar na wat filmpjes te kijken van Doopie Cash toch geprikkeld om het wat van korter bij te volgen...
De naam is raar, maar toch kennen ze er wat van.'Doopie Cash' ken ik niet (klinkt als een betrouwbare bron).
Zoek maar eens op youtube.
Pkunk schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:56:
[...]
Nou laat je juist het meest interessante stuk weg uit je argumentatie. Waarom zijn emissie slecht?
[...]
"Niet echt succesvol" en dan noem je als voorbeeld XRP die boven LTC staat. Veel serieuze partnerships. Wanneer is iets dan wel succesvol?
[...]
Flink wat aannames die je doet. Daarbij gelden deze dingen -hoe aannemelijk dan ook- niet natuurlijk niet voor alle coins met een fixed grote supply.
Ik ben niet bekend met hoe deelbaar XRP is, maar Nano en IOTA bijvoorbeeld zijn zo ver deelbaar dat je er alle waarde in de wereld in kan stoppen dus een "upgrade" naar 2.0 is helemaal niet nodig.
Wat betreft decentraliteit: Nano en Iota zijn (potentieel) veel decentraler dan BTC, maar dan is daar wel flink wat meer adoptie voor nodig. Maar dan moet je dus wel geloven dat die adoptie er komt.
[...]
Een beetje een non-argument want dan kan je net zo goed meteen zeggen dat het hele IoT geen bestaansrecht heeft want de netwerken kunnen het niet aan. Als je fietsen realtime kan tracken met het Lora netwerk waarom zou je dan niet eens in de zoveel tijd een transactie kunnen doen?
Emissie is een verwatering.Nou laat je juist het meest interessante stuk weg uit je argumentatie. Waarom zijn emissie slecht?
Qua marketcap staat XRP misschien boven LTC maar qua prijs doet een XRP al 2 jaar bijna niks. Er zijn alleen maar XRP's bijgekomen check CMC maar"Niet echt succesvol" en dan noem je als voorbeeld XRP die boven LTC staat. Veel serieuze partnerships. Wanneer is iets dan wel succesvol?
ik heb het verder niet over partnerships, en er zijn verder geen crypto munten die succesvol zijn.
Gebruik jij het al in real life ? niemand niet, het is 1 groot speculatief spelletje crypto, waarbij er sommige munten een store of value hebben, zoals een BTC.
Dat klopt niet alle munten, en niet alle munten burnen ik dacht een IOTA wel toch ?Flink wat aannames die je doet. Daarbij gelden deze dingen -hoe aannemelijk dan ook- niet natuurlijk niet voor alle coins met een fixed grote supply.
Ik ben niet bekend met hoe deelbaar XRP is, maar Nano en IOTA bijvoorbeeld zijn zo ver deelbaar dat je er alle waarde in de wereld in kan stoppen dus burnen is helemaal niet nodig.
Wat betreft decentraliteit: Nano en Iota zijn (potentieel) veel decentraler dan BTC, maar dan is daar wel flink wat meer adoptie voor nodig. Maar dan moet je dus wel geloven dat die adoptie er kom
Dat zeg je goed, adoptie en daar zit het probleem
Dat klopt het netwerk is te traag, en de hardware is er niet voor gemaakt.Een beetje een non-argument want dan kan je net zo goed meteen zeggen dat het hele IoT geen bestaansrecht heeft want de netwerken kunnen het niet aan. Als je fietsen realtime kan tracken met het Lora netwerk waarom zou je dan niet eens in de zoveel tijd een transactie kunnen doen?
Je kan die fietsen niet realtime tracken er zit een paar minuten vertraging in, ik heb zelf een aantal van die systemen gehad o.a. voor het tracken van mijn hond op het Sigfox netwerk, ontvangt was bedroevend slecht en 5 minuten later was mijn niet meer op de locatie was de tracker aangaf.
En daar zit ook een groot probleem.
Dan speelt er ook nog mee dat als jij een parkeer kaartje wilt betalen, hij ook een terugkoppeling moet doen dat het betaald is, hoe wou je dat doen ? 5 minuten wachten tot je verificatie erdoor is ? dan pak ik wel mijn parkmobile app wel
ik zeg zeker niet dat IoT geen bestaansrecht heeft, maar wel om als betaal systeem gebruikt te worden.
Ik ben eigenlijk wel tevreden met de afgelopen dagen. Beetje sideways zonder al te grote stijgingen en dalingen. Fijn dat het zich nu even stabiliseert boven de 10K. Dat is goed voor de volgende run up.
Linkje over de beperkingen van lora.
https://www.thethingsnetw.../lorawan/limitations.html
Not Suitable for LoRaWAN:
Realtime data - you can only send small packets every couple of minutes
https://www.thethingsnetw.../lorawan/limitations.html
Not Suitable for LoRaWAN:
Realtime data - you can only send small packets every couple of minutes
Verwijderd
Much potential, such fratsen. Very Binance.Stokstaart schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:57:
Meteen dikke pump op DOGE ook. Wat een heerlijk wereldje is het toch.
Maar eindelijk dus transacties in DOGE verzendbaar naar Binance. Ik vind het top, werkt altijd prima en snel naar andere exchanges.
When dump to 7.2k? When sewer? When bike?
Ok.. maar waarom is dat slecht?Slux schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:14:
Emissie is een verwatering.
Ok, adoptie dan, maar wat heeft dat met wel of niet minen te maken?Qua marketcap staat XRP misschien boven LTC maar qua prijs doet een XRP al 2 jaar bijna niks.
ik heb het verder niet over partnerships, en er zijn verder geen crypto munten die succesvol zijn.
Gebruik jij het al in real life ? niemand niet het is 1 groot speculatief spelletje crypto, waarbij er sommige munten een store of value hebben, zoals een BTC.
Waar ik wel in mee wil gaan is dat tot nu toe de munten die je niet kan minen het qua prijs minder goed doen dan munten die je niet kan minen. Ik denk dat dat een logisch gevolg is van het feit dat al die miljoenen die nu in miningpools gestoken is er meer aan hebben als LTC stijgt dan als Nano stijgt. Die laatste kunnen ze niet minen dus dan hebben ze ook niet veel aan de waardestijging.
Ok, adoptie dan, maar waarom begin je dan over burnen? En nogmaals, maar wat heeft dat met wel of niet minen te maken? Of met een grote supply?Dat klopt niet alle munten, en niet alle munten burnen ik dacht een IOTA wel toch ?
Dat zeg je goed, adoptie en daar zit het probleem
In de wetenschap dat Iota sneller wordt naarmate het groeit: als er iets is wat je uit dit stukje kan halen is dat Iota een lange termijn investering is en niet een korte termijn. Overigens kan je bovenstaand nu al maken met Nano. Maarja, dat kan je niet minen en dus geen geld mee verdienen dus who gives a fuck..Dat klopt het netwerk is te traag.
Je kan die fietsen niet realtime tracken er zit een paar minuten vertraging in, ik heb zelf een aantal van die systemen gehad o.a. voor het tracken van mijn hond op het Sigfox netwerk, ontvangt was bedroevend slecht en 5 minuten later was mijn niet meer op de locatie was de tracker aangaf.
En daar zit ook een groot probleem.
Dan speelt er ook nog mee dat als jij een parkeer kaartje wilt betalen, hij ook een terugkoppeling moet doen dat het betaald is, hoe wou je dat doen ? 5 minuten wachten tot je verificatie erdoor is ? dan pak ik wel mijn parkmobile app wel![]()
ik zeg zeker niet dat IoT geen bestaansrecht heeft, maar wel om als betaal systeem gebruikt te worden.
Hallo met Tim
Ik heb zelf met LoRa gewerkt, en dat is dus bedoelt voor maximaal 2 datapakketjes per uur van 50 bytes. Dat is misschien genoeg voor een sleutel, maar een hash versturen is al behoorlijk pittig dus. Zo'n pakket versturen duurt enkele seconden en doordat het op een frequentie zit waar iedereen met z'n eigen LoRa systeem kan zenden, komen berichten heel vaak niet door.Pkunk schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:56:
Als je fietsen realtime kan tracken met het Lora netwerk waarom zou je dan niet eens in de zoveel tijd een transactie kunnen doen?
De titel van dat artikel klopt dan ook voor geen kant, het stelt nergens dat je 'realtime kan tracken'. Je kan alleen je fiets unlocken.
LoRa is echt ontzettend kut en achterhaald. NB-IoT is een veel interessantere IoT-standaard. Maar wel duurder in alle opzichten.
Los van dat, de netwerklaag zal nooit een probleem zijn voor een gedecentraliseerd systeem. Daar zit het probleem. Dat maakt IOTA sowieso een raar product, maargoed, het heeft wel lekker veel buzzwords op deze manier.
Verwijderd
Trouwens, die donatie vanuit Xrekt lijkt nog niet te zijn ontvangen bij de voedsebank.
@freestyler2 ik ga er van uit dat jullie wel echt een donatie hebben gemaakt, en dat er iets mis is gegaan. Mocht het iets anders blijken dan gaan we het er niet bij laten zitten, zeker niet na alle moeite die ik er in heb gestoken om de situatie af te ronden. Neem aub even contact op.
@Pelox @raceneus968 @Taro @Chris.nl
@freestyler2 ik ga er van uit dat jullie wel echt een donatie hebben gemaakt, en dat er iets mis is gegaan. Mocht het iets anders blijken dan gaan we het er niet bij laten zitten, zeker niet na alle moeite die ik er in heb gestoken om de situatie af te ronden. Neem aub even contact op.
Iemand een idee waarom ETC op Kraken aan bijna 8 euro staat en op andere exchanges aan minder dan 7?
Geen idee hoe het de vorige dagen was, maar gisteren toevallig opgemerkt (was toen 8,50 vs 7,10)
Mocht ik meer tijd hebben, ik zou er precies toch van profiteren.
Of zie ik iets over het hoofd?
Geen idee hoe het de vorige dagen was, maar gisteren toevallig opgemerkt (was toen 8,50 vs 7,10)
Goed van je.. even nauw op de voet blijven volgen. Was slechts 1 persoon verantwoordelijk voor de transactie?Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:55:
Trouwens, die donatie vanuit Xrekt lijkt nog niet te zijn ontvangen bij de voedsebank.
Ik heb er wat collega's over horen klagen. Die hebben ooit de PoC voor dat fiets gebeuren gemaakt. Ik kan me dat realtime tracken nog wel herinneren maar wellicht was dat dan tegen een of andere servicelaag die de boel simuleerde.Twee datapakketjes van 50 bytes is idd wel erg sneu zeg..Richh schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:53:
[...]
Ik heb zelf met LoRa gewerkt, en dat is dus bedoelt voor maximaal 2 datapakketjes per uur van 50 bytes. Dat is misschien genoeg voor een sleutel, maar een hash versturen is al behoorlijk pittig dus. Zo'n pakket versturen duurt enkele seconden en doordat het op een frequentie zit waar iedereen met z'n eigen LoRa systeem kan zenden, komen berichten heel vaak niet door.
De titel van dat artikel klopt dan ook voor geen kant, het stelt nergens dat je 'realtime kan tracken'. Je kan alleen je fiets unlocken.
LoRa is echt ontzettend kut en achterhaald. NB-IoT is een veel interessantere IoT-standaard. Maar wel duurder in alle opzichten.
Los van dat, de netwerklaag zal nooit een probleem zijn voor een gedecentraliseerd systeem. Daar zit het probleem. Dat maakt IOTA sowieso een raar product, maargoed, het heeft wel lekker veel buzzwords op deze manier.
Hallo met Tim
Verwijderd
Goed van Pelox2002, die heeft het gevolgd. De transactie is gedaan namens het team, verzorgd door 1 persoon.PHPResource schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:00:
[...]
Goed van je.. even nauw op de voet blijven volgen. Was slechts 1 persoon verantwoordelijk voor de transactie?
Dat geld moet goed terecht komen en verder niets.
Dat snap ik.. maar dan moet die persoon even tevoorschijn komen.. Anders aan de publieke schandpaalVerwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:03:
[...]
Goed van Pelox2002, die heeft het gevolgd. De transactie is gedaan namens het team, verzorgd door 1 persoon.
Dat geld moet goed terecht komen en verder niets.
Verwijderd
Zo sta ik er ook in. Komt wel goed, het was even een reminder, meer niet.PHPResource schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:05:
[...]
Dat snap ik.. maar dan moet die persoon even tevoorschijn komen.. Anders aan de publieke schandpaal
Je zou het in theorie grofweg kunnen doen door te kijken aan welke zendmasten 'ie gekoppeld is. Dat verklaart ook de 'zonder GPS' claim.Pkunk schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:00:
[...]
Ik heb er wat collega's over horen klagen. Die hebben ooit de PoC voor dat fiets gebeuren gemaakt. Ik kan me dat realtime tracken nog wel herinneren maar wellicht was dat dan tegen een of andere servicelaag die de boel simuleerde.Twee datapakketjes van 50 bytes is idd wel erg sneu zeg..
Echter dan heb je wel je eigen LoRa zendmasten nodig die zoiets bijhouden (die van KPN, wat genoemd wordt, doen dat afaik niet) én moet je bovenal je LoRa product connected houden wat batterij eet, en de batterij claim weer tegenspreekt.
Ik vind het een bijzonder verhaal
Een emmisie is slecht omdat, copy paste googlePkunk schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:51:
[...]
Ok.. maar waarom is dat slecht?
[...]
Ok, adoptie dan, maar wat heeft dat met wel of niet minen te maken?
Waar ik wel in mee wil gaan is dat tot nu toe de munten die je niet kan minen het qua prijs minder goed doen dan munten die je niet kan minen. Ik denk dat dat een logisch gevolg is van het feit dat al die miljoenen die nu in miningpools gestoken is er meer aan hebben als LTC stijgt dan als Nano stijgt. Die laatste kunnen ze niet minen dus dan hebben ze ook niet veel aan de waardestijging.
[...]
Ok, adoptie dan, maar waarom begin je dan over burnen? En nogmaals, maar wat heeft dat met wel of niet minen te maken? Of met een grote supply?
[...]
In de wetenschap dat Iota sneller wordt naarmate het groeit: als er iets is wat je uit dit stukje kan halen is dat Iota een lange termijn investering is en niet een korte termijn. Overigens kan je bovenstaand nu al maken met Nano. Maarja, dat kan je niet minen en dus geen geld mee verdienen dus who gives a fuck..
Als er een emissie plaatsvindt, kan de bestaande groep van aandeelhouders negatieve gevolgen ondervinden. De waarde van hun aandeel zal in veel gevallen namelijk dalen of teruglopen doordat er opeens meer aandelen zijn dan er mogelijk vraag naar die aandelen is. Een andere reden kan zijn dat bedrijven die een aandelenemissie doen vaak verdacht worden in slechte omstandigheden te verkeren. Hierdoor kan het zijn dat de waarde van de aandelen daalt. In dat soort gevallen kan de onderneming die een emissie uitgeeft (uitgevende partij) besluiten om haar huidige aandeelhouders te compenseren. Zij kunnen dan bijvoorbeeld tegen een gunstige prijs als eerste nieuwe aandelen kopen.
Minen heeft ook niks met adoptie te maken, dat zeg ik ook niet, ik zeg dat je met minable coins weet wat je hebt en het op een eerlijke manier de markt op komt, en dus niet in bezit is van de groot aandeelhouders/developers
We hadden het over IOTA volgens mij die kan je niet echt vergelijken met een NANO.
Stel je hebt 100 muntjes, en elke maand wordt er een muntje geburnt en dus van de markt gehaald, als je dan 10 jaar verder bent is er niks meer te burnen ook al deel je het door ik weet niet hoeveel.
IOTA is imo juist short term net als de 99% van alle andere coins want in de praktijk kan het niet werken alleen al vanwege de technische beperkingen van IoT zoals ik al eerder poste.
Via zendmasten is het A-GPS toch, lang niet zo nauwkeurig.Richh schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:17:
[...]
Je zou het in theorie grofweg kunnen doen door te kijken aan welke zendmasten 'ie gekoppeld is. Dat verklaart ook de 'zonder GPS' claim.
Echter dan heb je wel je eigen LoRa zendmasten nodig die zoiets bijhouden (die van KPN, wat genoemd wordt, doen dat afaik niet) én moet je bovenal je LoRa product connected houden wat batterij eet, en de batterij claim weer tegenspreekt.
Ik vind het een bijzonder verhaal
Echtreal time zoals men beweert heb ik ook nog nooit gezien op IoT
Sorry hoor, maar het was voor mij een serieuze vraag. Ik zal er verder op letten.oisyn schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:43:
[...]
Ik ook. Namelijk dat simpele vraagjes van het kaliber die jij hier stelt niet gewenst zijn, zie topicwaarschuwing. Dit is de enige en laatste waarschuwing, het is immers een zero tolerance topic.
Zou je trouwens ook in het vervolg je laatste post kunnen editen ipv meerdere onder elkaar te plaatsen? Thanks.
A-GPS is letterlijk assisted GPS, dat vereist én GPS, én zendmasten voor plaatsbepaling.Slux schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:23:
[...]
Via zendmasten is het A-GPS toch, lang niet zo nauwkeurig.
Echtreal time zoals men beweert heb ik ook nog nooit gezien op IoT
Wat je zou kunnen doen, is enkel de zendmasten uitlezen en kijken met welke clients ze verbonden zijn, en daar cirkels omheen te trekken; het overlappende stuk zal het device bevatten. Daarvoor hoef je helemaal geen connectie met de client zelf te leggen.
Ik heb voor mijn afstudeeropdracht een "realtime" GPS-gebaseerde sensoren-unit gebouwd, die had een delay van ongeveer 1 seconde. Maar dat was dus op basis van NB-IoT op het T-Mobile netwerk, met een Sodaq Sara board.
Nee, da's niet realtime genoeg voor zelfrijdende auto's ofzo, maar plaatsbepaling kán wel redelijk realtime.
Ding trok wel in een paar dagen een powerbank leeg tho. Al heb ik ook geen tijd gehad om dat goed te doen
Mooi gezienXA4DB schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:57:
Iemand een idee waarom ETC op Kraken aan bijna 8 euro staat en op andere exchanges aan minder dan 7?
ik heb direct een koop ordertje op coinbase geplaatst in de hoop dat ik hem nog op tijd op kraken kan verkopen.
Herinnerde me dat ik ergens nog wat DOGE had staan maar de DOGE markt laadt niet op Binance bij mij?Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:45:
[...]
Much potential, such fratsen. Very Binance.
Meteen dikke pump op DOGE ook. Wat een heerlijk wereldje is het toch.
Maar eindelijk dus transacties in DOGE verzendbaar naar Binance. Ik vind het top, werkt altijd prima en snel naar andere exchanges.
Dan hoop ik dat het bij jou wat sneller gaat, ETC was die token die er een tijdje terug bij mij iets van 20 uur over deed om te versturen van de ene naar de andere exchange.Slux schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:30:
[...]
Mooi gezien![]()
ik heb direct een koop ordertje op coinbase geplaatst in de hoop dat ik hem nog op tijd op kraken kan verkopen.

Kraken heeft handel etc bevroren ivm eerdere etc hackXA4DB schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:57:
Bij mij gaat het al helemaal niet want ik heb white listing aanstaan op coinbaseCrypts schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:44:
[...]
Herinnerde me dat ik ergens nog wat DOGE had staan maar de DOGE markt laadt niet op Binance bij mij?
[...]
Dan hoop ik dat het bij jou wat sneller gaat, ETC was die token die er een tijdje terug bij mij iets van 20 uur over deed om te versturen van de ene naar de andere exchange.
Maar ook geluk zie ik want Kraken heeft ETC handel stil gelegd lees ik van @alki, is dat alleen op kraken geweest ? kan er niet zo snel iets over vinden.
Kom er ook net achter dat ik nog aardig wat DAPS tokens had op Bleutrade, die is inmiddels gedelist en blijkbaar had ik tot april de tijd om naar eigen wallet te versturen maar daar zijn we nu ruimschoots voorbij.
Die ben ik voorgoed kwijt zeker?
Die ben ik voorgoed kwijt zeker?
Verwijderd
Er is vanochtend getweet dat DOGE is gelist, denk niet dat alles al klaar is voor trading.Crypts schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:44:
[...]
Herinnerde me dat ik ergens nog wat DOGE had staan maar de DOGE markt laadt niet op Binance bij mij?
Er zal wel geaudit moeten worden, aangezien het geen erc20 of bep2 token is maar een op zich zelf staande chain.
51% hack van 2 maanden terug geloof ikSlux schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:50:
[...]
Bij mij gaat het al helemaal niet want ik heb white listing aanstaan op coinbasedomdomdom
Maar ook geluk zie ik want Kraken heeft ETC handel stil gelegd lees ik van @alki, is dat alleen op kraken geweest ? kan er niet zo snel iets over vinden.
https://status.kraken.com/incidents/vp4xb1mgrtg2
Als hij nog even doorstoot naar het niveau van gisteravond, vormt hij dan een inverse head & shoulders?
En dan dus een stop buy order boven € 10.5k?
En dan dus een stop buy order boven € 10.5k?
[ Voor 19% gewijzigd door Stokstaart op 05-07-2019 12:07 ]
Ik probeer antwoord te krijgen op waarom je dit gezegd hebt:Slux schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:17:
[...]
Een emmisie is slecht omdat, copy paste google
Als er een emissie plaatsvindt, kan de bestaande groep van aandeelhouders negatieve gevolgen ondervinden. De waarde van hun aandeel zal in veel gevallen namelijk dalen of teruglopen doordat er opeens meer aandelen zijn dan er mogelijk vraag naar die aandelen is. Een andere reden kan zijn dat bedrijven die een aandelenemissie doen vaak verdacht worden in slechte omstandigheden te verkeren. Hierdoor kan het zijn dat de waarde van de aandelen daalt. In dat soort gevallen kan de onderneming die een emissie uitgeeft (uitgevende partij) besluiten om haar huidige aandeelhouders te compenseren. Zij kunnen dan bijvoorbeeld tegen een gunstige prijs als eerste nieuwe aandelen kopen.
Minen heeft ook niks met adoptie te maken, dat zeg ik ook niet, ik zeg dat je met minable coins weet wat je hebt en het op een eerlijke manier de markt op komt, en dus niet in bezit is van de groot aandeelhouders/developers
We hadden het over IOTA volgens mij die kan je niet echt vergelijken met een NANO.
Stel je hebt 100 muntjes, en elke maand wordt er een muntje geburnt en dus van de markt gehaald, als je dan 10 jaar verder bent is er niks meer te burnen ook al deel je het door ik weet niet hoeveel.
IOTA is imo juist short term net als de 99% van alle andere coins want in de praktijk kan het niet werken alleen al vanwege de technische beperkingen van IoT zoals ik al eerder poste.
Je scheert in het bovenstaande alles over één kam. Vervolgens hebben we het over specifics van XRP en IOTA, twee heel verschillende munten met onderwerpen (emissie, burning, netwerken) die geen overlap hebben met alle munten die je niet kan minen. Het lijkt een beetje een verkapt "XRP is kut en Iota trouwens ook"-betoog. En da's prima natuurlijk, maar daar hadden we het eigenlijk helemaal niet over. Niet alle munten worden geburnt en niet alle munten willen het IoT smurfen en al helemaal niet alle munten doen aan dat vage emissie verhaal van XRP.Slux schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:24:
[...]
Echte munten zijn mineable en hebben geen supply van miljarden
Maar kan ik ook uit je antwoorden opmaken dat dit dan het overeenkomstige stukje is?
Is minen wel echt zo eerlijk? Of alleen voor mensen in eerste wereld landen die een miningrig kunnen betalen? Om over miningpools in China nog maar te zwijgen. Maar die discussie is al veelvuldig op het internet gevoerd dus laten we daar a.u.b. niet aan beginnen...met minable coins weet wat je hebt en het op een eerlijke manier de markt op komt, en dus niet in bezit is van de groot aandeelhouders/developers
Dan is me alleen nog een raadsel waarom grote supplies niet goed zijn
Hallo met Tim
Jongens volgens mij gaat de hele discussie nergens over. Spreken over fundamentals en 'echte' munten is imho nog niet aan de orde. De hele markt is speculatief, inclusief bitcoin.Pkunk schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:19:
[...]
Ik probeer antwoord te krijgen op waarom je dit gezegd hebt:
[...]
Je scheert in het bovenstaande alles over één kam. Vervolgens hebben we het over specifics van XRP en IOTA, twee heel verschillende munten met onderwerpen (emissie, burning, netwerken) die geen overlap hebben met alle munten die je niet kan minen. Het lijkt een beetje een verkapt "XRP is kut en Iota trouwens ook"-betoog. En da's prima natuurlijk, maar daar hadden we het eigenlijk helemaal niet over. Niet alle munten worden geburnt en niet alle munten willen het IoT smurfen en al helemaal niet alle munten doen aan dat vage emissie verhaal van XRP.
Maar kan ik ook uit je antwoorden opmaken dat dit dan het overeenkomstige stukje is?
[...]
Is minen wel echt zo eerlijk? Of alleen voor mensen in eerste wereld landen die een miningrig kunnen betalen? Om over miningpools in China nog maar te zwijgen. Maar die discussie is al veelvuldig op het internet gevoerd dus laten we daar a.u.b. niet aan beginnen.
Bitcoin heeft wel als voordelen:
- first mover
- naamsbekendheid
- een decentraal karakter (meer dan de rest door het geheel ontbreken van een gezicht / bedrijf er achter)
- schaarsheid (21 M stuks blijft 21 M stuks)
Deze eigenschappen verhogen de kans op overleven op lange termijn (als store of value) maar er is geen intrinsieke waarde en dus geen garantie.
Op kraken is doge al naar de maanVerwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:06:
Doge om 14:00 naar de maan?

more to come
BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.
Heb je deze voor de wat langere termijn of voor het day traden?Taro schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:18:
[...]
Op 0.0067 een grote stapel ERD's gekocht, gaat vooralsnog mooi
Ik had +10% gepakt gisteren, verkocht. Later weer terug gekocht en nu weer 15% in de min
Maan? Op 39 sat?
Nou tegenwoordig is +30% al de maanCrypts schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:45:
[...]
Maan? Op 39 sat?Dat is in mijn beleving het volgende dorp. Hij staat nu op +34%, vanaf +300% kunnen we voorzichtig gaan spreken over maanreisjes en zulks.
Precies. Ik denk niet dat je voor 1337 euro persoonlijk in de problemen wilt komen. Dat gaat namelijk wel gebeuren als het niet goed terecht komt. Aangifte ivm valsheid in geschrifte (het bewerken van een afschrift) is zo gedaan.PHPResource schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:05:
[...]
Dat snap ik.. maar dan moet die persoon even tevoorschijn komen.. Anders aan de publieke schandpaal
Je kan alles proberen te wissen, maar we zijn niet achterlijk. We hebben uiteraard de bestanden gedownload en screenshots gemaakt. Wees slim en maak het bedrag over, steek je de winst nog steeds lekker in je eigen zak.
Zero.
Pkunk schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:19:
[...]
Ik probeer antwoord te krijgen op waarom je dit gezegd hebt:
[...]
Je scheert in het bovenstaande alles over één kam. Vervolgens hebben we het over specifics van XRP en IOTA, twee heel verschillende munten met onderwerpen (emissie, burning, netwerken) die geen overlap hebben met alle munten die je niet kan minen. Het lijkt een beetje een verkapt "XRP is kut en Iota trouwens ook"-betoog. En da's prima natuurlijk, maar daar hadden we het eigenlijk helemaal niet over. Niet alle munten worden geburnt en niet alle munten willen het IoT smurfen en al helemaal niet alle munten doen aan dat vage emissie verhaal van XRP.
[...]
Is minen wel echt zo eerlijk? Of alleen voor mensen in eerste wereld landen die een miningrig kunnen betalen? Om over miningpools in China nog maar te zwijgen. Maar die discussie is al veelvuldig op het internet gevoerd dus laten we daar a.u.b. niet aan beginnen.
volgens mij snappen we elkaar niet.
Je vraagt aan mij waarom emissies slecht zijn, daar geef ik antwoord op.
Als je beter had gelezen dan had ik het over, neem een voorbeeld.
En als je nog beter had gelezen kon je ook lezen dat ik helemaal niet zeg dat IOTA kut is.
En wat ik al zij en wat @Stokstaart ook al schrijft alles is speculatief met crypto.
Je leest alleen maar wat je wilt lezen blijkbaar.
Wie weet, toch maar het gokje genomen. Had nog ergens BTC staan die verplaatst moest worden dus omgezet in DOGE en is onderweg naar Binance. Hopen dat ik het minstens voor ongeveer dezelfde prijs kwijtraak en met een beetje mazzel een klein shotje omhoog.
Edit: transfers met DOGE gaan wel lekker snel zeg! Nooit als serieuze optie bekeken voor dit doel maar ik ben positief verrast.
[ Voor 13% gewijzigd door Crypts op 05-07-2019 13:07 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!