Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Best Buy Guide - January - Update to buy!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• solidmax
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-03 15:24
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Voornamelijk gamen, BF1 League of Legends, R6 siege, total war E.d. maar ook games als pubg en Squad die vooral een sterke Intel processor nodig zijn om 'redelijke' frames te krijgen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

€1600 ongeveer, gebaseerd vooral op de BBG: reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2019

Die Post is 5 maanden oud, vandaar de vraag of die setup vandaag nog wel meest kosten efficiënt is!?

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ik heb al een monitor met Gsync + alle nodige randapparatuur

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Wat vermeld staat in de BBG Link:

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Jaren lang AMD gehad, ja de nieuwe processoren zijn er. Maar nu toch de overstap naar Intel. Stabiliteit over prijs/kwaliteit verhouding

Neeen

]Heb je nog bepaalde eisen/wensen? [/b]
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen. neen

Neen

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Neen

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

De BBG ,: reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2019

Lijkt in mijn optiek een prima setup, de prijzen / ontwikkeling gaan snel. Door full time werk niet meer op de hoogte. De vraag: dit kopen? Of zijn er tussentijds ontwikkeling geweest die een/of een aantal onderdelen niet de beste koop maken momenteel!

Beste antwoord (via solidmax op 02-07-2019 18:02)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

1,800 gaming pc
PUBG in 1440p 144hz op de BBG basisgame PC van Mei 2019
Game PC tot 1500 euro
Nieuwe Game PC ~1500€
Gaming pc voor 1440p en 144hz budget 1600,-
Gaming build max 2000 euro
Gaming PC €1400 - €1500

Allicht kan je die ook even doornemen; er worden dagelijks systemen gevraagd tot budget X en vaak zitten er wel een flink aantal overeenkomsten in. Dit zijn recentere topics dan de BBG van 1500 Euro.

Allicht kan je hier dan een eigen lijstje van samenstellen of lezen waarom iemand anders iets aanraadt; zet daarna even jouw eigen suggestie in een RML in je startpost :)

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 25-06-2019 16:51 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

• MAX3400

MAX3400

solidmax schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:25:
...Lijkt in mijn optiek een prima setup, de prijzen / ontwikkeling gaan snel. Door full time werk niet meer op de hoogte. De vraag: dit kopen? Of zijn er tussentijds ontwikkeling geweest die een/of een aantal onderdelen niet de beste koop maken momenteel!
Ik gok zo dat er sinds januari meerdere andere BBG's zijn uitgebracht, dat er benchmarks zijn van nieuwe en komende CPU's (zoals de nieuwe Ryzen) en GPU's en dat je dus mogelijk voor je geld een beter systeem kan bouwen.

Aangezien geen enkele BBG een monitor bevat en je startpost ook geen monitor bevat, zou ik je allicht adviseren om voor jouw games eens wat benchmarks op te zoeken op "resolutie X en framerate Y" zoals je dat zelf in gedachten hebt. Je kan dan best eens van een koude kermis thuiskomen omdat een "goede monitor" dan nog eens 400 Euro ofzo op je budget inteert.

• solidmax
Dag Max bedankt voor je antwoord.

EDIT; ik heb wel een monitor met Gsync + 144hz

Er zijn geen BBG's meer uitgebracht in die prijsklasse sindsdien.
Ik wil zsm een systeem kopen en ben niet meer actueel genoeg om snel in te schatten wat een goede koop is op het moment en welke onderdelen aansluiten.

Game al 2 jaar niet meer, maar mis het toch. Vandaar dat ik weer een systeem wil aanschaffen!

Acties:
  • Beste antwoord

• MAX3400

MAX3400

1,800 gaming pc
PUBG in 1440p 144hz op de BBG basisgame PC van Mei 2019
Game PC tot 1500 euro
Nieuwe Game PC ~1500€
Gaming pc voor 1440p en 144hz budget 1600,-
Gaming build max 2000 euro
Gaming PC €1400 - €1500

Allicht kan je die ook even doornemen; er worden dagelijks systemen gevraagd tot budget X en vaak zitten er wel een flink aantal overeenkomsten in. Dit zijn recentere topics dan de BBG van 1500 Euro.

Allicht kan je hier dan een eigen lijstje van samenstellen of lezen waarom iemand anders iets aanraadt; zet daarna even jouw eigen suggestie in een RML in je startpost :)

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 25-06-2019 16:51 ]

• solidmax
De Build is in princiepe prima voor mij, vraag is meer of de video kaart momenteel een goede koop is.

Rest zal relatief weinig verschil zijn. Zijn de extra centen voor een RTX 2080 het waard?

• NightRaven88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-11 08:32
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-9700K Boxed€ 387,-€ 387,-
1MoederbordenMSI Z390-A PRO€ 129,-€ 129,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Armor 8G€ 527,72€ 527,72
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 74,-€ 74,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 46,-€ 46,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 75,40€ 75,40
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 91,-€ 91,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 1TB€ 108,48€ 108,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.438,60

Tot en met 1440p, 144hz met high/ultra instellingen een prima setup.
Wil je richting die 4k resolutie, dan moet je toch die 2080 overwegen.
Verwacht dan alleen geen 144fps op ultra instellingen met die 2080.

Alles is relatief, als je met jouw 144hz scherm op 1080p blijft steken dan is deze setup al weer overkill.

• solidmax
@NightRaven88

Thanks for the reply
Ik denk ook dat hij Solide is, ik speel geen 4k dus de 2070 moet volstaan.

Laatste vraag de MSI geforce is toch wat duurder vergeleken met bijv. een Gigabyte?
Waarom niet voor de goedkoopste gaan?

• NightRaven88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-11 08:32
solidmax schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:48:
@NightRaven88

Laatste vraag de MSI geforce is toch wat duurder vergeleken met bijv. een Gigabyte?
Waarom niet voor de goedkoopste gaan?
Kwestie van persoonlijke voorkeur.
Ik heb zelf een prettige ervaring met MSI en minder met Gigabyte.
Betaal graag die ± EUR 30,00 meer voor een MSI kaart omdat het mij een goed gevoel geeft dat ik een, in mijn beleving, betere kwaliteit kaart koop.

• solidmax
Hey guys,

Dus ik heb het systeem gekocht. Momenteel alles aan het installeren!

Mijn disk gebruik is constant op 100%
Er zit 1 SSD in maar die moet toch prima 1 spel installeren en nog een programma er naast?

Vraag 2: Via Alternate assembly iemand ervaring? zijn alle drivers geïnstalleerd of moet je dat zelf doen?
Pagina: 1