Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar componenten voor een gaming pc gepakt ik moet alleen nog weten of ze compatible zijn, dit zijn de onderdelen:

AMD ryzen 5 3600 processor
Asus rog strix x470-f gaming motherboard
Asus arez strix radeon RX vega 64 graphics card
cooler master mastercase h500p zwart Case
dell alienware aw2518hf zwart Monitor
cooler master masterliquid ml240l rgb cooler
g.skill trident Z rgb f4-3200C16D-16gtzr intern memory
seasonic focus plus 650 gold power suply
adata ultimate su650 960gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als de X470 de goede BIOS heeft, dan past de CPU.

Voor de rest zie ik weinig aanknopingspunten in je verzameling componenten dus er zal goed over nagedacht zijn?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09 13:37
Waarom een VEGA64? Als je daarmee doorgaat, zou ik alvast voor nieuwe voeding gaan.
Deze PSU heeft problemen met Vega GPU's.
Bron: https://www.guru3d.com/ne...compatibility-issues.html

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:29
Voor meer hulp, check het DAA beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
Tricolores schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:54:
Waarom een VEGA64? Als je daarmee doorgaat, zou ik alvast voor nieuwe voeding gaan.
Deze PSU heeft problemen met Vega GPU's.
Bron: https://www.guru3d.com/ne...compatibility-issues.html
Ik was enorm geïnteresseerd door wat je zegt over de Seasonic Focus Plus Gold voedingen en ben even aan het zoeken geslagen. Voornamenlijk omdat ik zelf net de 550 watt versie in mijn nieuwe PC gebouwd hebt.

Maar ik lees overal dat deze problematiek is opgelost. Mijn computer (r5 2600/RX580) draait ook gewoon goed en stabiel.

Ik quote even iemand van hardware.info:
Met de informatie die we inmiddels van Seasonic hebben verkregen lijkt me de discussie voornamelijk een theoretische. Allereerst blijkt het aantal videokaarten waarmee dit voorkomt zéér klein: naar verluidt heeft men in Taiwan inmiddels grote aantallen verschillende kaarten van o.a. Asus en Sapphire getest. Daarbij twee zaken: wie last heeft van dit probleem kan het bij Seasonic aanmelden en krijgt - los van de vraag of het aan videokaart of aan de voeding ligt - een vervangend model. En eerder dit jaar is er een technische aanpassing gedaan waardoor nieuwe exemplaren van de voedingen geen problemen meer hebben met de iets te hoge pieken. Seasonics Nederlandse importeur heeft ons aangegeven dat er geen oude modellen meer in het “kanaal” (lees: voorraad bij distributie en webshops) liggen.

Nog even de feiten op een rij:

De oorspronkelijke melder van de issues op het forum bij de buren (Razkin) heeft inmiddels nieuwe voedingen gekregen en heeft aangegeven dat bij hem alle problemen zijn opgelost.

Seasonic heeft duidelijk op het Tweakers forum maar ook op andere plekken beschreven wat mensen met problemen kunnen doen en de praktijk leert dat die problemen netjes worden opgelost.

Er zijn volgens Seasonic uitgebreide tests gedaan met de voedingen geproduceerd na april 2018 (met modificatie) met uiteenlopende videokaarten en tot nu toe heeft men geen issues gevonden. Voor de duidelijkheid, deze tests hebben wij (HWI) niet uitgevoerd, dus hier leunen we op informatie van Seasonic.
Topic in kwestie:
https://nl.hardware.info/...n-verdwenen.294725/page-2

Ik heb al een paar topics gezien waar word gezegd dat deze voedingen probleemvoedingen zijn en daardoor het overwegen niet waard maar dat lijkt mij een beetje voorbarig.

Excuses voor het ontzettend off topic gaan.

Ik kan je eigenlijk alleen maar de gekozen voeding uit je OP aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Vul dit nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@hanswfje Met je R2600 en RX580 zul je niet snel 'problemen' ondervinden met de Focus 550w, maar op langere termijn kan dat wel voor eerdere slijtage zorgen. verder is een advies in DAA gericht op een voorstel en gebruik. (jij met +- 325W vraag) is wat anders dan Vega 64 die je ook anders moet voeden, en meer verbruikt dat je hele systeem(hier lees je meer info en dat betreffende fabrikant erkend dar er 'problemen' zijn en versie 2.0 uitbrengen) verder als jij al hebt gekocht geniet je van 10j fabrieksgarantie ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-09 16:23
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenAsus ROG Strix X470-F GAMING€ 189,-€ 189,-
1VideokaartenAsus ROG Strix RX VEGA64 OC edition 8GB€ 378,-€ 378,-
1BehuizingenCooler Master MasterCase H500P Zwart€ 119,50€ 119,50
1MonitorenDell Alienware AW2518HF Zwart€ 329,-€ 329,-
1WaterkoelingCooler Master MasterLiquid ML240L RGB€ 59,-€ 59,-
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR€ 106,50€ 106,50
1VoedingenSeasonic Focus Plus 650 Gold€ 92,99€ 92,99
1Solid state drivesAdata Ultimate SU650 960GB€ 88,77€ 88,77
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.362,76

Even zodat het iets eenvoudiger is naar prijzen te kijken.

Ik weet alleen niet of een RX Vega 64 nu wel het beste idee is.
pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G
Een 2070 kan ook. Die kost iets meer, maar performt ook beter en verbruikt minder stroom en wordt minder heet. Ook supporten nvidia kaarten tegenwoordig freesync.
Die 378 euro prijs kun je voor Vega 64 ook alleen in duitsland betalen. In nederland is ie maar 50 euro goedkoper

[ Voor 6% gewijzigd door youridv1 op 24-06-2019 16:12 ]

Pagina: 1