Ik was enorm geïnteresseerd door wat je zegt over de Seasonic Focus Plus Gold voedingen en ben even aan het zoeken geslagen. Voornamenlijk omdat ik zelf net de 550 watt versie in mijn nieuwe PC gebouwd hebt.
Maar ik lees overal dat deze problematiek is opgelost. Mijn computer (r5 2600/RX580) draait ook gewoon goed en stabiel.
Ik quote even iemand van hardware.info:
Met de informatie die we inmiddels van Seasonic hebben verkregen lijkt me de discussie voornamelijk een theoretische. Allereerst blijkt het aantal videokaarten waarmee dit voorkomt zéér klein: naar verluidt heeft men in Taiwan inmiddels grote aantallen verschillende kaarten van o.a. Asus en Sapphire getest. Daarbij twee zaken: wie last heeft van dit probleem kan het bij Seasonic aanmelden en krijgt - los van de vraag of het aan videokaart of aan de voeding ligt - een vervangend model. En eerder dit jaar is er een technische aanpassing gedaan waardoor nieuwe exemplaren van de voedingen geen problemen meer hebben met de iets te hoge pieken. Seasonics Nederlandse importeur heeft ons aangegeven dat er geen oude modellen meer in het “kanaal” (lees: voorraad bij distributie en webshops) liggen.
Nog even de feiten op een rij:
De oorspronkelijke melder van de issues op het forum bij de buren (Razkin) heeft inmiddels nieuwe voedingen gekregen en heeft aangegeven dat bij hem alle problemen zijn opgelost.
Seasonic heeft duidelijk op het Tweakers forum maar ook op andere plekken beschreven wat mensen met problemen kunnen doen en de praktijk leert dat die problemen netjes worden opgelost.
Er zijn volgens Seasonic uitgebreide tests gedaan met de voedingen geproduceerd na april 2018 (met modificatie) met uiteenlopende videokaarten en tot nu toe heeft men geen issues gevonden. Voor de duidelijkheid, deze tests hebben wij (HWI) niet uitgevoerd, dus hier leunen we op informatie van Seasonic.
Topic in kwestie:
https://nl.hardware.info/...n-verdwenen.294725/page-2
Ik heb al een paar topics gezien waar word gezegd dat deze voedingen probleemvoedingen zijn en daardoor het overwegen niet waard maar dat lijkt mij een beetje voorbarig.
Excuses voor het ontzettend off topic gaan.
Ik kan je eigenlijk alleen maar de gekozen voeding uit je OP aanraden.