Hallo allemaal,
Ik heb eigenlijk dringend een nieuwe PC nodig en ik zou willen beginnen met een nieuwe build (de pc die ik heb is 10 jaar oud en is helaas hopeloos verouderd. Gamen is bijna onmogelijk geworden, de windows wil niet goed meer mee etc).
Momenteel loopt er een (cashback)actie op bepaalde Asus grafische kaarten (nog tot en met 16/06), dus nu overweeg ik om, iets sneller dan gepland, toch al die GPU te kopen.
De nieuwe build -die ik denk te maken- zou bestaan uit volgende componenten:
- Intel Core i5-9600K ~269€
- ASUS Prime Z390-P mobo ~150€ (15€ cashback)
- Scythe Ninja cpu koeler ~50€
- Corsair 16GB DDR4-2666 werkgeheugen ~75€
- ANTEC P101 silent tower behuizing ~100€
- ANTEC HCG750 Bronze, 750 watt voeding ~90€
- Intel 660p 1TB SSD ~110€
- ASUS RTX 2080 DUAL O8G ~765€ (in promo + 70€ cashback)
https://www.megekko.nl/pr...AL-RTX2080-O8G-Videokaart
- Windows 10
Het is bewust een Intel processor. Ik weet dat AMD heel goed bezig is, maar ik blijf toch heel sceptisch. En ik had al eens een slechte ervaring met een AMD processor, terwijl dat met Intel nog nooit het geval was. Dus ik blijf liever bij hen (ondanks de hogere prijs, en de middelmatige cpu koeler die erbij wordt geleverd).
Ik denk/hoop met deze nieuwe pc opnieuw een zeker aantal jaar te doen. De games die ik nog het liefst doe op de pc zijn strategische games. Denk dan vooral aan Cities Skylines, Anno, Rollercoaster Tycoon shizzle etc. Mijn zus speelt The Sims
. Verder doe ik een beetje, zeer basic, photoshop. Overclocken doe ik niet. Bedoeling zou zijn om later verder uit te breiden met nog extra SSD/HDD, meer van dezelfde RAM (tot max 64GB), en eventueel een inbouw blu-ray speller/schrijver. SLI gaat nooit gebeuren, en ook de CPU vervangen gaat er niet van komen (ik ken mezelf).
De tower moet aan mijn linkerzijde komen te staan op mijn bureau. Dus ik heb een behuizing gekozen zonder raam (deze zit meestal aan de linkerzijde blijkbaar en zou dus naar de muur staan).Mijn huidige build is ook van dat merk.
Als monitor overweeg ik de Samsung LU28H750UQU. Dat is een 4K monitor. Ik ben niet zeker of die resolutie geen overkill is.
Wat denken jullie van die build?
Lijkt die grafische kaart een goede deal? Zouden jullie nu kopen?
AMD heeft net nieuwe kaarten aangekondigd, maar die lijken meer concurrentie voor de RTX2070, niet de RTX2080. Dus in dat geval dan vermoedelijk ook minder geschikt voor 4K en als alternatief voor de kaart die ik nu op het oog heb.
Alvast ontzettend bedankt voor jullie hulp/advies,
Mathias
Ik heb eigenlijk dringend een nieuwe PC nodig en ik zou willen beginnen met een nieuwe build (de pc die ik heb is 10 jaar oud en is helaas hopeloos verouderd. Gamen is bijna onmogelijk geworden, de windows wil niet goed meer mee etc).
Momenteel loopt er een (cashback)actie op bepaalde Asus grafische kaarten (nog tot en met 16/06), dus nu overweeg ik om, iets sneller dan gepland, toch al die GPU te kopen.
De nieuwe build -die ik denk te maken- zou bestaan uit volgende componenten:
- Intel Core i5-9600K ~269€
- ASUS Prime Z390-P mobo ~150€ (15€ cashback)
- Scythe Ninja cpu koeler ~50€
- Corsair 16GB DDR4-2666 werkgeheugen ~75€
- ANTEC P101 silent tower behuizing ~100€
- ANTEC HCG750 Bronze, 750 watt voeding ~90€
- Intel 660p 1TB SSD ~110€
- ASUS RTX 2080 DUAL O8G ~765€ (in promo + 70€ cashback)
https://www.megekko.nl/pr...AL-RTX2080-O8G-Videokaart
- Windows 10
Het is bewust een Intel processor. Ik weet dat AMD heel goed bezig is, maar ik blijf toch heel sceptisch. En ik had al eens een slechte ervaring met een AMD processor, terwijl dat met Intel nog nooit het geval was. Dus ik blijf liever bij hen (ondanks de hogere prijs, en de middelmatige cpu koeler die erbij wordt geleverd).
Ik denk/hoop met deze nieuwe pc opnieuw een zeker aantal jaar te doen. De games die ik nog het liefst doe op de pc zijn strategische games. Denk dan vooral aan Cities Skylines, Anno, Rollercoaster Tycoon shizzle etc. Mijn zus speelt The Sims
De tower moet aan mijn linkerzijde komen te staan op mijn bureau. Dus ik heb een behuizing gekozen zonder raam (deze zit meestal aan de linkerzijde blijkbaar en zou dus naar de muur staan).Mijn huidige build is ook van dat merk.
Als monitor overweeg ik de Samsung LU28H750UQU. Dat is een 4K monitor. Ik ben niet zeker of die resolutie geen overkill is.
Wat denken jullie van die build?
Lijkt die grafische kaart een goede deal? Zouden jullie nu kopen?
AMD heeft net nieuwe kaarten aangekondigd, maar die lijken meer concurrentie voor de RTX2070, niet de RTX2080. Dus in dat geval dan vermoedelijk ook minder geschikt voor 4K en als alternatief voor de kaart die ik nu op het oog heb.
Alvast ontzettend bedankt voor jullie hulp/advies,
Mathias