-
[ Voor 100% gewijzigd door clements op 24-06-2019 19:24 ]
[ Voor 100% gewijzigd door clements op 24-06-2019 19:24 ]
Via ISDN.SMSfreakie schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:18:
nja telefoonstoring is hoe dan ook vervelend.. maar 112 zou eigenlijk altijd moeten werken..
hoe ging dat vroeger voor het telefonie netwerk naar IP ging?
met de uitfaserint van ISDN zou je toch inmiddels wel verwachten dat ze het (deels) wel al over zouden hebben op een ander iets..?krakendmodem schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:24:
[...]
Via ISDN.
En ik geloof dat 112 nog steeds op ISDN draait. Maar ik ben al een tijdje niet meer daar geweest, dus kan ook anders zijn inmiddels.
404 Signature not found
Speel ook Balls Connect en Repeat
Verwijderd
Ik heb een jaar of 25 terug, zo rond de tijd dat KPN concurrenten kreeg, bij een bedrijf gezeten dat testsoftware schreef voor interconnectietests. Die was hard nodig... Ook, zelfs zeker, voor 112.SMSfreakie schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:18:
nja telefoonstoring is hoe dan ook vervelend.. maar 112 zou eigenlijk altijd moeten werken..
hoe ging dat vroeger voor het telefonie netwerk naar IP ging?
Dat verklaart het: KPN trekt binnenkort de stekker uit ISDN. Monteur verkeerd genoteerd in zijn agenda...krakendmodem schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:24:
[...]
Via ISDN.
En ik geloof dat 112 nog steeds op ISDN draait. Maar ik ben al een tijdje niet meer daar geweest, dus kan ook anders zijn inmiddels.
Dit gaat over het telefoonnummer, maar met C2000 zijn 'we' ook al gewend dat niks werkt bij een ramp. Wat ik begreep is dat veel agenten dan maar bellen over (hun eigen) 06 om een collega te pakken te krijgen.Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:21:
[...]
Lol. Ik zat me bij de laatste 'nood'-melding af te vragen waarom er geen draaiboek bestaat bij nooddiensten voor zo'n storing. En wat er gebeurt als er nu écht iets mis gaat...
Ik nog geen één, Daar zeker ook storing, of ik ben niet belangrijk genoeg. Ik krijg die testberichten op maandag meestal wel, dus de instellingen zijn goed...HollowGamer schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:12:
[...]
Edit: mijn zesde(?) NL-Alert mogen ontvangen, met hopelijk nu wel het goede WA nummer.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat durf ik zo niet te zeggen. Maar waarschijnlijk zal KPN daar ongetwijfeld rekening mee houden.SMSfreakie schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:25:
[...]
met de uitfaserint van ISDN zou je toch inmiddels wel verwachten dat ze het (deels) wel al over zouden hebben op een ander iets..?
https://www.ad.nl/binnenl...r-onze-klanten~aed1da94e/De telefoonstoring bij KPN is grotendeels verholpen en alarmnummer 112 is weer volledig bereikbaar, meldt de provider. Het alarmnummer was ruim drie uur lang uit de lucht. De oorzaak is nog niet bekend.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Kijken hoeveel mensen er misbruik van maken zonder dat je er zelf last van hebt.Onbekend schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:26:
Dat verkeerde telefoonnummer is niet zomaar een typfoutje.... Maar waarom hebben ze een compleet ander nummer gestuurd, en is dat bij een controle door een ander niet opgemerkt?
Ik vermoed een medewerker die het verkeerde nummer 'onder de muis' had. Extra precair omdat die medewerker dus waarschijnlijk ook bezig wat met het tippen (c.q. lekken) van informatie van de werkvloer... Die kan een lastig functioneringsgesprek tegemoet zien...Onbekend schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:26:
Dat verkeerde telefoonnummer is niet zomaar een typfoutje.... Maar waarom hebben ze een compleet ander nummer gestuurd, en is dat bij een controle door een ander niet opgemerkt?
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Eigenlijk is dat gewoon grappig...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Klopt. Bizar dat zo'n 'noodmeldingsysteem' NIET doet wat ie moet doen: zoveel mogelijk volk bereiken.wontcachme schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:38:
Leuk al die NL-Alerts. Hier in omgeving Nijmegen met Simyo geen enkele gehad.....
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
404 Signature not found
Verwijderd
De kerel die verantwoordelijk is voor het versturen vandaag mag met ontslag...wontcachme schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:38:
Leuk al die NL-Alerts. Hier in omgeving Nijmegen met Simyo geen enkele gehad.....
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2019 19:46 ]
Nee, nog geen enkel NL-Alert bericht ontvangen.SirLenncelot schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:19:
Nou, ik ben inmiddels aan mijn 6e NL-Alert toe. Krijgen jullie deze ook vaak?
[ Voor 25% gewijzigd door Koffie-Verkeerd op 24-06-2019 22:10 ]
Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.
404 Signature not found
Verwijderd
ja hier hadden ze het over "Openbare" gebouwen... maar wat ga je daar dan weer allemaal onderscharen?Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:53:
Weet iemand trouwens welke gebouwen een C2000 verbinding hebben? In één van de alerts stond dat ik daar in geval van nood terecht kon. Zijn dat gemeentehuis, brandweerkazerne en politiebureau? Of zijn er meer plekken?
Loop wel beetje cynisch te zijn; ook prettig om wat te leren voor wanneer het weer gebeurt en een buur ofzo direct hulp nodig heeft.
404 Signature not found
Klopt, dezelfde storing heeft daar ook mee te maken blijkbaar.Koffie-Verkeerd schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:45:
[...]
Nee, nog geen enkel NL-Alert bericht ontvangen.
KPN abo.
the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Met T-Mobile:Soldaatje schreef op maandag 24 juni 2019 @ 20:00:
Mijn eerste melding van 17:22 kwam pas om 18:12 binnen, de tweede drie minuten na verzending, de derde direct.
De eerste had dus wel flinke vertraging.
Ok, vreemd ik heb Simpel simkaartje, dat zou ook over KPN netwerk moeten gaan.neeecht schreef op maandag 24 juni 2019 @ 20:06:
[...]
Met T-Mobile:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
KPN sim zat er ook in, sim 1, niets op ontvangen.
Vodafone sim erin gedaan, laatste bericht ook 'ontvangen', blijkbaar zit daar toch een bepaalde check TTL aan.
Simpel gaat via T-Mobile, niet KPN.Soldaatje schreef op maandag 24 juni 2019 @ 20:10:
[...]
Ok, vreemd ik heb Simpel simkaartje, dat zou ook over KPN netwerk moeten gaan.
Morgen een extra dikke Telegraaf
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
[ Voor 5% gewijzigd door martin149 op 24-06-2019 20:25 ]
Ik kan ze terug vinden in m'n SMS app -> instellingen -> geavanceerd -> noodwaarschuwingen.martin149 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 20:22:
Dan krijg je een NL-alert met telefoonnummers, kan je 'm niet meer zien als je op 'ok' hebt gebrukt, dus eigenlijk heb je er dan ook weinig aan.
[Afbeelding]
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Inderdaad, daar staan ze bij mij ook zie ik nu. Niet echt een logische plaats zou ik zo zeggen.vuurtjih schreef op maandag 24 juni 2019 @ 20:28:
[...]
Ik kan ze terug vinden in m'n SMS app -> instellingen -> geavanceerd -> noodwaarschuwingen.
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Verwijderd
Bedankt voor deze reactie, ik had wel even een moment nodig om te lachen 👍🏻DaMightyWackO schreef op maandag 24 juni 2019 @ 20:02:
Kan iemand uitleggen waarom KPN toestellen geen NL alert ontvangen? (hoe zit dit technisch? cell broadcast is toch provider onafhankelijk? konden toestellen zich helemaal niet aanmelden bij een mast?)
Snap er ook niets van....neeecht schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:59:
[...]
Wel raar, want 4G van KPN bleef hier gewoon werken.
Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.
Dat was dus ook het eerste waar ik naar zocht na dit debacle.Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:47:
Ik heb de alerts uitgezet.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Heb nu net op mijn KPN abo om 22:03 een NL-Alert gekregen (met timestamp 21:29........):neeecht schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:31:
Net berichtje dat alles is opgelost. Niets via KPN.
Verwijderd
Misschien hebben ze die laatste het-is-weer-goed-NOODMELDING met opzet niet naar iedereen tegelijk gestuurd. Een heel klein percentage belt bij zo'n bericht vast het noodnummer 112 om te testen of het echt wel weer werkt. Dat zou de - blijkbaar gevoelige - infrastructuur van KPN kunnen ontregelen.Koffie-Verkeerd schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:12:
[...]
Heb nu net op mijn KPN abo om 22:03 een NL-Alert gekregen (met timestamp 21:29........):
Afsluitend bericht landelijke KPN-storing: 112 en 0900-8844 zijn weer bereikbaar.
![]()
![]()
![]()
Ik geloof er weinig van dat het enkel 4G is. Als er gerept wordt in de media dat héél 112 en 8844 onbereikbaar is, en niet enkel alleen via de mobiel, dan moet er wel wat meer spelen, en zal 4G ook omvergetrokken zijn.trankilo schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:13:
iedere veiligheidsregio (dat is een orgaan) heeft zijn eigen invulling van die NL-Alerts.
Tja, dan krijg je dat....
Uit interne communicatie van KPN kan ik opmaken dat men in de loop maar ik verwacht aan het eind van morgen ochtend een (vermoedelijke?) oorzaak kan melden.
Duidelijk is dat er vandaag rond 13:00hr op een platform iets is gebeurt waardoor langzaam maar zeker de dominootjes zijn omgevallen.
Ik hoop voor je dat je eerst met afdeling Marketing hebt afgestemd voordat je deze reactie uit de deur deedtrankilo schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:13:
Uit interne communicatie van KPN kan ik opmaken dat men in de loop maar ik verwacht aan het eind van morgen ochtend een (vermoedelijke?) oorzaak kan melden.
Duidelijk is dat er vandaag rond 13:00hr op een platform iets is gebeurt waardoor langzaam maar zeker de dominootjes zijn omgevallen.
Aan de andere kant: Het is wel een goed leermoment.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Het zal me niet verbazen als morgen in de kranten staat dat volgens Rianne Schijtbroek de Russen of een andere vreemde mogendheid erachter zitanandus schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:25:
[...]
Liever dat er nu fouten boven tafel komen waar naar gekeken wordt, dan dat het tijdens een échte ramp helemaal fout gaat.
Zowel technisch als qua protocol en draaiboeken zijn er volgens mij een aantal dingen niet goed gegaan en hier kan goed van geleerd worden.
Meh, ik zie het eerder als onkunde.RoestVrijStaal schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:28:
[...]
Het zal me niet verbazen als morgen in de kranten staat dat volgens Rianne Schijtbroek de Russen of een andere vreemde mogendheid erachter zit
Het probleem is enkel dat het het zoveelste "leermoment" is. Ze leren alleen niet. Paar maanden geleden ook al, toen de stank uit de Rotterdamse havens (zonder gevaarlijke stoffen) een 'noodgeval' was waar half Nederland voor gewaarschuwd moest worden iedere keer dat een nieuw dorp stank kon verwachten. Heb die dag iets van 5 berichten gehad van diverse veiligheidsregio's die niet in staat waren om selectief een bericht te versturen.anandus schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:25:
[...]
Liever dat er nu fouten boven tafel komen waar naar gekeken wordt, dan dat het tijdens een échte ramp helemaal fout gaat.
Zowel technisch als qua protocol en draaiboeken zijn er volgens mij een aantal dingen niet goed gegaan en hier kan goed van geleerd worden.
Nou, zo spannend is het nou ook weer niet wat hij aangeeft:RoestVrijStaal schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:24:
[...]
Ik hoop voor je dat je eerst met afdeling Marketing hebt afgestemd voordat je deze reactie uit de deur deed
trankilo schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:13:
Verwijderd
Maar toch zal je vast wat getekend hebben om geen interne documenten te lekkenErikCornelissen schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:30:
[...]
Nou, zo spannend is het nou ook weer niet wat hij aangeeft:
[...]
[ Voor 37% gewijzigd door AW_Bos op 24-06-2019 22:55 ]
Het is jammer dat mijn telefoon altijd op trillen staat, ik heb veel geklaag gehoord over het geluid, ben stiekem wel nieuwsgierigrolandos582 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:50:
gaat je telefoon af met een luchthoorn.
Verwijderd
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2019 23:02 ]
Je weet dat dit tegen het bedrijfsbeleid is om iets te melden?trankilo schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:13:
iedere veiligheidsregio (dat is een orgaan) heeft zijn eigen invulling van die NL-Alerts.
Tja, dan krijg je dat....
I've visited the Mothership @ Cupertino
Ik zal het volgende keer eens opnemen met de camera als er weer een testbericht komt.anandus schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:55:
[...]
Het is jammer dat mijn telefoon altijd op trillen staat, ik heb veel geklaag gehoord over het geluid, ben stiekem wel nieuwsgierig
Ik denk dat veel mensen vooral verbaasd zijn dat zoiets als 112 niet redundant uitgevoerd is met een backup-lijn over een separaat netwerk.krakendmodem schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:56:
Wat ik dan wel een beetje jammer vind is dat iedereen op KPN afgeeft als er een keer een storing is (in het geval van 112 niet bereikbaar overigens wel terecht) en meteen met de reactie komen dat een T-Mobile of Tele2 véél beter is en véél betrouwbaarder. Men heeft direct het oordeel over KPN al klaar staan. Terwijl het mobiele en vaste netwerk vrijwel nooit storingen heeft, op lokale plaatsen na.
"Dat hep op Facebook gestaan".
Ik denk eerlijk gezegd dat er geen partij is die het beter kan dan KPN. Dit is echt de eerste fikse storing bij KPN sinds enkele jaren die landelijk problemen geeft. (Ja, die pinstoring was ook vervelend), maar zou een andere provider dit echt beter kunnen? Vodafone heeft er hier dit jaar al meerdere malen storing gehad, maar daar hoor je niemand over.
Ik zat direct in een horror mode. Wat een onheilspellend geluid! Op werk gaan er dan ook direct 20 telefoons af met dit geluid. Alsof de hemel op aarde neerstort.AW_Bos schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:57:
[...]
Ik zal het volgende keer eens opnemen met de camera als er weer een testbericht komt.
maar op mijn Samsung hoor je een hoge toon (die bijna zeer doet aan mijn oren, maar die zijn al gevoelig) gevolgd door een tril, en weer die hoge toon, en weer een tril, dan die toon en dat herhaalt zich een paar keer....
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Ik weet niet of je wel eens de Thunderbirds vroeger keek? Daar hoorde je apparatuur ook vaak erg hoog piepen als er een oproep binnen kwam ofzo. Daar dit dit mij eigenlijk aan denken....LED-Maniak schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:59:
[...]
Ik zat direct in een horror mode. Wat een onheilspellend geluid!
Ik weet niet hoe de backup voorzieningen daarvoor geregeld zijn. Mogelijk komt daar nog uitsluitsel over. Tot die tijd is het gissen waar het mis ging.anandus schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:59:
[...]
Ik denk dat veel mensen vooral verbaasd zijn dat zoiets als 112 niet redundant uitgevoerd is met een backup-lijn over een separaat netwerk.
Ik heb het al gevonden hoor:anandus schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:55:
[...]
Het is jammer dat mijn telefoon altijd op trillen staat, ik heb veel geklaag gehoord over het geluid, ben stiekem wel nieuwsgierig
In theorie moet het ding gewoon geluid maken op de hardste stand, ongeacht jouw instellingen voor normale oproepen.anandus schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:55:
[...]
Maar ik heb eigenlijk liever een eigen toon op het harst mogelijk volume. Ik vind het een beetje een snerpende toon die voor mij richting de pijngrens komt, maar net niet irriterend is..(ja, ik heb al gehoorschade, en niet hierdoorjadjong schreef op maandag 24 juni 2019 @ 23:06:
[...]
In theorie moet het ding gewoon geluid maken op de hardste stand, ongeacht jouw instellingen voor normale oproepen.
[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 24-06-2019 23:15 ]
Verwijderd
Op mijn iPhone was de melding volkomen stil. Had (bel)signalen uit staan.jadjong schreef op maandag 24 juni 2019 @ 23:06:
[...]
In theorie moet het ding gewoon geluid maken op de hardste stand, ongeacht jouw instellingen voor normale oproepen.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2019 23:47 ]
Absoluut. En daarom hoor je mij ook niet over het eerste bericht. Of het tweede. Maar toen de Amsterdamse (neem aan Amsterdam Amstelland) Politie ging vechten met de Nationale Politie over welk nummer gebruikt moest worden was het mij wel duidelijk dat het draaiboek inderdaad ontbrak (of niet is geopend).Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:55:
Overigens is de vraag wanneer je een alert stuurt zeker geen eenvoudige. Iemand had kunnen sterven, en dat is wellicht ook gebeurd, doordat 112 niet bereikbaar was. Een leven vs wat mensen die teveel berichten wat vervelend vinden... Ik ga niet nadenken over die vraag. Wel over de vraag waarom er blijkbaar geen draaiboek is zodat die stagiair de beslissing niet hoeft te maken.
[ Voor 27% gewijzigd door Nijn op 25-06-2019 00:06 ]
Ik vind het bij die Australische waarschuwing wel humor dat er eerst aangeraden wordt om onmiddellijk een veilige plaats te zoeken, en dan op het einde "Zorg ook ervoor dat je een radio op batterijen meeneemt voor nieuwe informatie over de situatie"AW_Bos schreef op maandag 24 juni 2019 @ 23:33:
Waarom doen wij op TV niks met NLalert?
[YouTube: Emergency Alerts around the world! COMPILATION]
[ Voor 21% gewijzigd door RoestVrijStaal op 25-06-2019 00:09 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
En wat zei ik je? het is niet Rian, maar wel een ander iemand:RoestVrijStaal schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:28:
[...]
Het zal me niet verbazen als morgen in de kranten staat dat volgens Rianne Schijtbroek de Russen of een andere vreemde mogendheid erachter zit
Morgen op de voorpagina van de Telegraaf. (die ik nu al online kan lezen)Veiligheidsexpert Rico Briedjal houdt er rekening mee dat Nederland slachtoffer is geworden van een hack. Het ministerie van Justitie en Veiligheid wil nog niet op die mogelijkheid ingaan. KPN zegt ’geen indicatie’ te hebben dat er sprake is van een al dan niet buitenlandse hack.
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door AW_Bos op 25-06-2019 00:30 ]
My favorite programming language is solder.
Dat is niet fijn, neeHoeveel slachtoffers er vielen in de chaos die de storingen bij KPN teweegbrachten, en hoe ernstig de ontstane situaties waren, was gisteren nog niet duidelijk. Wel vonden er meerdere zware incidenten plaats. Zo kreeg de vrouw van Anthony Breukel gisteren, precies op het moment dat 112 niet meer bereikbaar was, een hevige epilepsieaanval.
„Dat was geen prettig gezicht, mijn partner leek letterlijk dood te gaan”, vertelde Breukel aan De Telegraaf. „Gelukkig heb ik verstand van EHBO, anders had ik een groot probleem gehad. We hebben namelijk ook twee kleine kinderen. Als ze niet uit haar aanval was gekomen, of als die te lang zou hebben geduurd, had ik geen kant op gekund.”
Ik ben eerder benieuwd naar de reactie van KPN. Hun geven aan dat ze bezig zijn met een onderzoek, maar dat ze geen signalen hebben gekregen van een hack-aanval. Maar dat roep(toetert) toch iedereen welMaar hoe kon die megastoring ontstaan? Veiligheidsexpert Rico Briedjal is van mening dat we in de zoektocht naar de oorzaak ook naar het ergste scenario moeten kijken. „Dat is dat er sprake is van een bewuste menselijke handeling, zolang het tegendeel niet is bewezen.”
Met andere woorden: dat het noodnetwerk is gehackt, mogelijk door een buitenlandse macht. „Met als doel het netwerk bewust te ontwrichten, of om te kijken hoe Nederland reageert”, vervolgt Briedjal, die benadrukt dat hij het incident beoordeelt als veiligheidsexpert, omdat hij niet alle technische ins en outs kent.
Omdat KPN in de loop van de avond meldde dat het netwerk weer bereikbaar was, zou het volgens Briedjal bij een hack kunnen gaan om een ’test’ hoe Nederland reageert op het moment dat het noodnummer uit de lucht is.
[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 25-06-2019 00:47 ]
Stel nou dat men het onderzoekt en het blijkt dat het een cyberaanval van rusland/china/iran/etc was... zouden wij als burgers dat überhaupt wel te horen krijgen?AW_Bos schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 00:45:
@Puch-Maxi
Ik zie een hoop bedrijfen en zelfs namen erin staan waarbij ik mij afvraag waarom ze C2000 nodig hebben?
En we hebben toch al het NCV, zoals ik net al noemde. Of is dat nu al niet betrouwbaar dat ze C2000 gebruiken? Ik mag het niet hopen.
Anyway:
Nog een paar feitjes van de Telegraaf die straks op de deurmat valt.
[...]
Dat is niet fijn, nee
En Rico Briedjal, denkt aan een hack:
[...]
Ik ben eerder benieuwd naar de reactie van KPN. Hun geven aan dat ze bezig zijn met een onderzoek, maar dat ze geen signalen hebben gekregen van een hack-aanval. Maar dat roep(toetert) toch iedereen wel.
< dit stukje webruimte is te huur >
[ Voor 9% gewijzigd door ViperXL op 25-06-2019 01:35 ]
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2019 18:58 ]
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
jadjong schreef op maandag 24 juni 2019 @ 23:06:
Natuurlijk zeuren we, want 7 alerts is echt overdreven terwijl terwijl 2 alerts al voldoende waren geweest:vosss schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 08:56:
Ik snap serieus niet dat mensen zeuren over het ontvangen van die NL alerts.
Je zou maar net dringend 112 nodig hebben gehad voor jezelf of een van je naasten en dat het dan niet werkte en je geen idee had waar je terecht kon.
Dan zouden jullie wel anders piepen. Ik vond het meer dan belangrijk genoeg om hier een aantal alerts over te ontvangen.
Dat er een verkeerd nummer gestuurd werd is natuurlijk kansloos. Dat het niet had mogen gebeuren dat het noodnummer er landelijk uren uit lag idem. Maar dat staat imo nogal los van het feit dat die NL alerts gewoon terecht gestuurd zijn.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Uiteraard was het uitvallen van 112 wel een NL-alert waard. Kreeg echter de eerste melding (met timestamp 17:21) pas om 18:12 binnen (met 50 minuten vertraging dus). Daarna nog heel veel dubbele NL-alerts met zoals vermeld ook nog eens foutieve informatie.vosss schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 08:56:
Je zou maar net dringend 112 nodig hebben gehad voor jezelf of een van je naasten en dat het dan niet werkte en je geen idee had waar je terecht kon.
Dan zouden jullie wel anders piepen. Ik vond het meer dan belangrijk genoeg om hier een aantal alerts over te ontvangen.
Dat er een verkeerd nummer gestuurd werd is natuurlijk kansloos. Dat het niet had mogen gebeuren dat het noodnummer er landelijk uren uit lag idem. Maar dat staat imo nogal los van het feit dat die NL alerts gewoon terecht gestuurd zijn.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
[ Voor 5% gewijzigd door dreamscape op 25-06-2019 11:04 ]
Punctuality is the politeness of kings
Sorry hoor, maar:vosss schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 08:56:
Daar had je maar dus heel beperkt wat aan in de praktijk: uren te laat, verkeerde nummers, etc.Je zou maar net dringend 112 nodig hebben gehad voor jezelf of een van je naasten en dat het dan niet werkte en je geen idee had waar je terecht kon.
[ Voor 6% gewijzigd door gertvdijk op 25-06-2019 11:22 ]
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Verwijderd
Tjah, als er wat mis gaat tijdens zo'n routine controle en je dus feitelijk moet uitleggen dat meuk niet werkt omdat er ergens een stekkertje uit is getrokken door henkie om een crash/sabotage scenario te testen wil ik ook niet de persoon zijn die dat moet uitleggen aan deze en gene.jadjong schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:14:
Een back-up moet je testen, maar niemand geeft IT toestemming om dat daadwerkelijk te doen bij dit soort kritieke toepassingen.
Je test het bij installatie, je test het bij oplevering en daarna blijf je er van af zolang het werkt.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2019 11:28 ]
Uhh... dan weet je dat in tijden van minuten en kan je als de wiedeweerga weer terugswitchen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:22:
Tjah, als er wat mis gaat tijdens zo'n routine controle en je dus feitelijk moet uitleggen dat meuk niet werkt omdat er ergens een stekkertje uit is getrokken door henkie om een crash/sabotage scenario te testen wil ik ook niet de persoon zijn die dat moet uitleggen aan deze en gene.
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Verwijderd
Ja want gelukkig gaat het terugdraaien van changes altijd gegradeerd goed.gertvdijk schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:28:
[...]
Uhh... dan weet je dat in tijden van minuten en kan je als de wiedeweerga weer terugswitchen.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq