@
Puch-Maxi
Ik zie een hoop bedrijfen en zelfs namen erin staan waarbij ik mij afvraag waarom ze C2000 nodig hebben?
En we hebben toch al het NCV, zoals ik net al noemde. Of is dat nu al niet betrouwbaar dat ze C2000 gebruiken? Ik mag het niet hopen

.
Anyway:
Nog een paar feitjes van de Telegraaf die straks op de deurmat valt.
Hoeveel slachtoffers er vielen in de chaos die de storingen bij KPN teweegbrachten, en hoe ernstig de ontstane situaties waren, was gisteren nog niet duidelijk. Wel vonden er meerdere zware incidenten plaats. Zo kreeg de vrouw van Anthony Breukel gisteren, precies op het moment dat 112 niet meer bereikbaar was, een hevige epilepsieaanval.
„Dat was geen prettig gezicht, mijn partner leek letterlijk dood te gaan”, vertelde Breukel aan De Telegraaf. „Gelukkig heb ik verstand van EHBO, anders had ik een groot probleem gehad. We hebben namelijk ook twee kleine kinderen. Als ze niet uit haar aanval was gekomen, of als die te lang zou hebben geduurd, had ik geen kant op gekund.”
Dat is niet fijn, nee
En Rico Briedjal, denkt aan een hack:
Maar hoe kon die megastoring ontstaan? Veiligheidsexpert Rico Briedjal is van mening dat we in de zoektocht naar de oorzaak ook naar het ergste scenario moeten kijken. „Dat is dat er sprake is van een bewuste menselijke handeling, zolang het tegendeel niet is bewezen.”
Met andere woorden: dat het noodnetwerk is gehackt, mogelijk door een buitenlandse macht. „Met als doel het netwerk bewust te ontwrichten, of om te kijken hoe Nederland reageert”, vervolgt Briedjal, die benadrukt dat hij het incident beoordeelt als veiligheidsexpert, omdat hij niet alle technische ins en outs kent.
Omdat KPN in de loop van de avond meldde dat het netwerk weer bereikbaar was, zou het volgens Briedjal bij een hack kunnen gaan om een ’test’ hoe Nederland reageert op het moment dat het noodnummer uit de lucht is.
Ik ben eerder benieuwd naar de reactie van KPN. Hun geven aan dat ze bezig zijn met een onderzoek, maar dat ze geen signalen hebben gekregen van een hack-aanval. Maar dat roep(toetert) toch iedereen wel

.
[
Voor 3% gewijzigd door
AW_Bos op 25-06-2019 00:47
]