On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
In jouw definitie moet alles enkel worden uitgevoerd als één grote SPOF, want je kan toch niet schakelen?Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:29:
Ja want gelukkig gaat het terugdraaien van changes altijd gegradeerd goed.

Heb je ooit iets geprobeerd high available in te richten? Dat is best lastig want je wilt aan de ene kant JUIST dat je backup continu meedraait (analoog RAID1), maar tegelijk ook dat het voldoende ontkoppeld is van je hoofdsysteem (analoog offsite+offline cold backup), zodat het niet óók omvalt. Bovendien zou je het op meerdere niveaus moeten ontkoppelen: denk aan multi-geolocatie, multi-device, multi-link, multi-ISP. Dat allemaal in een grote 5D-matrix zetten is onbegonnen werk voor de kosten, dus de enige optie is om te decentraliseren en échte complete alternatieven te hebben, zoals bijvoorbeeld "bel XXXX als 112 niet werkt" en daarvoor een compleet andere partij inhuren, paar aparte plaatsen in een meldkamer voor te hebben, etc.
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Tja, Henkie deed dat vroeger altijd omdat hij de beste medewerker van het bedrijf was maar is inmiddels met pensioen. Mohammed is zijn opvolger en die heeft alles geleerd van Henkie. Alleen is hij vergeten dat je bij het terugprikken eerst groen en dan oranje moet doen, anders loopt de router in Veghel vast en dat is ruim twee uur rijden vanuit Amsterdam. Dankzij de KVM over IP module in het serverrack zit er geen personeel meer in Veghel, helaas is dat ding vorige week tijdens een interne verhuizing overleden en is de nieuwe nog niet geleverd.gertvdijk schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:28:
[...]
Uhh... dan weet je dat in tijden van minuten en kan je als de wiedeweerga weer terugswitchen.
Bovendien: waarom niet alle aanbieders parallel naar de 112 centrale? Dan is de impact beperkt tot de aanbieder die een storing heeft.
Je kan dit een fantasie-rijk verhaal vinden maar het is de realiteit; kleine foutjes die bij elkaar er een zooi van maken die je niet 1-2-3 oplost. Net als dat je thuis de server uit zet om het stekkerblokje te vervangen, de bios-batterij leeg blijkt te zijn en je na vervanging van die batterij geen PS/2 toetsenbord meer kan vinden om op F1 te drukken. Hele zaterdag bezig voor een stekkerblokje.
Verwijderd
Gelul, ik probeer me alleen maar in te leven in de gevoeligheid van downtime in dit soort gevallen en dat niemand eigenlijk zin heeft om zich daar aan te moeten branden en dus best snap hoe het kan dat de duurtests van deze backup systemen moeilijk zijn zonder daar een waardeoordeel aan vast te plakken.gertvdijk schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:36:
[...]
In jouw definitie moet alles enkel worden uitgevoerd als één grote SPOF, want je kan toch niet schakelen?
Ik ken immers de omstandigheden niet, buiten dat ze als iets niet werkt ze elke keer bij jan en alleman op het matje moeten komen en iemand het gezicht van dat falen moet gaan zijn.
Wel een beetje in context blijven...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2019 11:42 ]
Verwijderd
Zeuren?vosss schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 08:56:
Ik snap serieus niet dat mensen zeuren over het ontvangen van die NL alerts.
Je zou maar net dringend 112 nodig hebben gehad voor jezelf of een van je naasten en dat het dan niet werkte en je geen idee had waar je terecht kon.
Bron: https://nos.nl/artikel/22...ich-over-112-storing.htmlIn 2012 was er ook een grote 112-storing; later bleek dat daardoor een of twee mensen om het leven waren gekomen.
Paar miljoen mensen krijgen zoveel berichten dat ze noodberichten in het vervolg minder serieus nemen. Mogelijk is er één iemand, of twee, gered. Deze keer.
En is het die ene iemand niet waard dan? Ook niet als het jouw vriendin geweest zou zijn? Die had maar gewoon ter plekke dood neer moeten vallen; want hey, we gaan geen miljoenen mensen lastig vallen met zo een berichtje!!!Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:43:
[...]
Zeuren?
[...]
Bron: https://nos.nl/artikel/22...ich-over-112-storing.html
Paar miljoen mensen krijgen zoveel berichten dat ze noodberichten in het vervolg minder serieus nemen. Mogelijk is er één iemand, of twee, gered. Deze keer.
Ik denk als het een naaste van je was en die had gered kunnen worden DANKZIJ die NL alerts dat je maar wat blij zou zijn. Alle mensen die gered zijn dankzij die alerts zijn ook iemands naasten.
Voetbalhuldiging en het Museumplein is vol? NL Alert "Kom niet meer naar het museumplein". Interessant als je 15km verderop zit. Ik moet langs minstens 3 matrixborden, aangestuurd door de gemeente, alvorens ik überhaupt bij het Museumplein kan komen.
Op koningsdag hebben ze ook zoiets uitgehaald. Zijn ze via NL Alert gaan melden welke feesten vol waren.
En nou dit weer.
Ik heb het vandaag aan wat mensen om me heen gevraagd. Niet een voelde bij de laatste NL Alert berichten gisteren de noodzaak om snel te kijken wat er gaande was. Zelf betrapte ik me er ook op dat ik het af hoorde gaan maar niet eens naar m'n telefoon liep. En dat is eigenlijk verdomde eng.
Onnodig gebruik van NL Alert kost levens wanneer je het systeem echt nodig hebt.
[ Voor 5% gewijzigd door Nijn op 25-06-2019 12:30 ]
Er is altijd baas boven baas:Koffie-Verkeerd schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:12:
[...]
Heb nu net op mijn KPN abo om 22:03 een NL-Alert gekregen (met timestamp 21:29........):
Afsluitend bericht landelijke KPN-storing: 112 en 0900-8844 zijn weer bereikbaar.
![]()
![]()
![]()

Dit is inderdaad vragen om 'verwatering' van NL Alert.Nijn schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:28:
Ik lees inmiddels dat het verschild per regio, maar hier in de buurt van Amsterdam is er redelijk wat misbruik van NL Alert.
Voetbalhuldiging en het Museumplein is vol? NL Alert "Kom niet meer naar het museumplein". Interessant als je 15km verderop zit. Ik moet langs minstens 3 matrixborden, aangestuurd door de gemeente, alvorens ik überhaupt bij het Museumplein kan komen.
Op koningsdag hebben ze ook zoiets uitgehaald. Zijn ze via NL Alert gaan melden welke feesten vol waren.
En nou dit weer.
Ik heb het vandaag aan wat mensen om me heen gevraagd. Niet een voelde bij de laatste NL Alert berichten gisteren de noodzaak om snel te kijken wat er gaande was. Zelf betrapte ik me er ook op dat ik het af hoorde gaan maar niet eens naar m'n telefoon liep. En dat is eigenlijk verdomde eng.
Onnodig gebruik van NL Alert kost levens wanneer je het systeem echt nodig hebt.
Dus als ik het goed begrijp is er zowel een plaatselijke/regionale als een landelijke autoriteit die de berichten uit kan zenden.
Lijkt me om te beginnen handig om dat alleen nog maar landelijk te doen. Kunnen ze die Amsterdamse feestberichten en verkeersinformatie er tenminste uit filteren, en voorkom je ook dat iedereen - zoals gisteren - hetzelfde bericht tig keer ontvangt.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Wordt inderdaad een beetje hetzelfde als het afgaan van een auto alarm. Daar reageert ook vrijwel niemand meer op...Nijn schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:28:
Ik lees inmiddels dat het verschild per regio, maar hier in de buurt van Amsterdam is er redelijk wat misbruik van NL Alert.
En nou dit weer.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Een vrouw is afgelopen maandag thuis in Breda overleden tijdens de landelijke 112-storing. Een woordvoerder van de Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant bevestigt berichtgeving hierover door RTL Nieuws.
De vrouw was onwel geworden en omstanders probeerden de hulpdiensten te bereiken, maar dat lukte niet door de storing. Vervolgens werd de huisarts opgeroepen, die op zijn beurt naar de politie ging. Met hulp van de politie lukte het om contact te krijgen met de ambulancedienst, die ter plekke ging.
De huisarts, die al naar het huis was gegaan, probeerde de vrouw te reanimeren. Maar dat bleek tevergeefs.
Verband
Een woordvoerder van de Veiligheidsregio weet niet of er een verband is tussen de dood van de vrouw en het later dan normaal arriveren van de ambulance. “Ik ben geen arts, kan daar geen antwoord op geven. Een en ander hangt af van welke aandoening ze had en of tijd een factor van betekenis was”, aldus de zegsman.
Zodra het incident wordt gemeld bij de inspectiediensten die de storing onderzoeken, kunnen zij nagaan of die een aandeel had in de fatale afloop in Breda. Het onderzoek moet sowieso uitwijzen of door de onbereikbaarheid van het alarmnummer slachtoffers zijn gevallen.
Vreselijk bericht
Minister Ferd Grapperhaus van Justitie en Veiligheid laat weten mee te leven met de nabestaanden. “Dit is natuurlijk een vreselijk bericht.” Hij wil verder het onderzoek door de inspecties afwachten. “Het is belangrijk dat deze onderzoeken goed en zorgvuldig plaatsvinden.”
Door een grote storing bij KPN was het noodnummer maandag urenlang onbereikbaar. Hoewel er drie reservesystemen zijn in het geval van een storing, deden die het allemaal niet.
Impact
Hulpdiensten in verschillende provincies hebben nog altijd geen idee hoe groot de impact van de storing is geweest. Ambulance, brandweer en ministerie van Justitie en Veiligheid proberen in kaart te krijgen hoeveel meldingen gemist zijn door het urenlang uit de lucht zijn van het noodnummer.
Agenten gingen zoveel mogelijk de straat op en brandweerlieden bezetten hun posten in hun steden, zodat inwoners bij problemen langs konden komen. Dat is ook gebeurd, weet Veiligheidsregio. Maar dat wil nog niet zeggen dat is aangeklopt voor grote incidenten. Hiernaar loopt onderzoek.
Letsel
Een rondgang langs de grootste kantoren voor letselschade leert dat er zich nog géén mensen hebben gemeld die schade hebben ondervonden van de 112-storing. ,,Bij ons nog niet”, zei Sander de Lang van SAP Letselschadeadvocaten gisteren tegen deze nieuwssite.
,,Maar ik verwacht dat mensen zich nog wel gaan melden. Normaal is er elke minuut wel een 112-melding en elke vijf minuten een spoedmelding, waarbij er sprake is van een levensbedreigende situatie. De ambulancebroeder weet dan ook dat er ultraspoed bij is, daarvan is bijvoorbeeld sprake bij een hartstilstand, verstikking en een allergische reactie waardoor mensen in levensgevaar zijn, wat ook wel anafylactische shock wordt genoemd.’’
Ook John Beer van Beer advocaten gaat er vanuit dat als mensen in de problemen zijn gekomen het contact met letselschadeadvocaten ‘altijd een beetje later gebeurt’. Meestal zit daar volgens letselschade-expert Yme Drost ‘een week à twee weken’ tussen voordat iemand zich meldt.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
In diverse berichtgeving staat nog steeds dat het om 'openbare gebouwen' ging omdat deze via C2000 zouden kunnen communiceren. Onder andere op de site van de NOS - waarvan ik nog steeds denk dat ze journalistiek bedrijven.AW_Bos schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 00:27:
@Verwijderd
Ik weet wel dat er en NCV (Noodcommunicatie voorziening) bestaat als vervanger van het vroegere Nationale Noodnet.
Dit werkt overigens niet via C2000, en ik denk dat ze hier op doelden, maar niet de correcte naam wisten. C2000 heb je naar mijn weten alleen bij hulpverlening, en niet bij gemeentes.
Hier een lijstje wie dit systeem gebruikt:
<knip>
Ik wil serieus weten waar ik terecht kan voor 'noodcommunicatie'. Politieburo weet ik hier wel te vinden. Is 10 minuten fietsen. Eerste openbare gebouw waar ik aan denk is de bibliotheek. Tweede het gemeentehuis. Zitten die op dat NCV? Of beschikken zij over C2000?
Antwoord op mijn mail met die vraag krijg ik zelf vast
Zou de media sieren als ze dat soort informatie vermelden in de 'analyse-achteraf'. Aan speculatie over single point of failures en intenties rondom nieuwe platformen voor 112 en routeringsmogelijkheden hebben we niet zo veel. Technisch interessant voor mij. Wanneer het weer gebeurt en mijn buurvrouw zakt in elkaar dan wil ik weten of mijn bibliotheek (op 2 minuten fietsen) valt onder 'openbare gebouwen met voorzieningen om te communiceren met hulpdiensten'.
Ik hoorde dat er iemand overleden is in de periode dat 112 niet bereikbaar was. Iemand die waarschijnlijk gered had kunnen worden. Dat betreur ik. Hoop dat de nabestaanden dat overlijden een plek kunnen geven die het recht doet en gevoelsmatig ook klopt. We doen als mens allemaal ons best. Soms gaat het fout. Ook bij KPN.
Gemeentehuizen hebben wel de beschikking over een Nationaal Noodnet, maar dat is gewoon een telefoonlijn waarmee voornamelijk tussen politie/brandweer en de overheid gebeld kan worden in het geval dat mobiele en vaste telefoonlijnen er helemaal uitliggen. Deze lijnen zijn namelijk gescheiden van het reguliere telefoonnet.
C2000 hebben gemeentehuizen niet. C2000 is puur voor de hulpverleners.
(ik zit momenteel op een gemeentelocatie)
Wikipedia: Nationaal Noodnet

Tijdens de grote 112-storing, afgelopen maandag, is in Twente iemand overleden doordat hulpdiensten later waren om te reanimeren. Uit respect voor de familie van het slachtoffer wil Veiligheidsregio Twente niet meer vertellen over het slachtoffer.
Of het slachtoffer - een volwassen persoon - nog wel had geleefd als er geen storing was, is volgens een woordvoerder van de Veiligheidsregio moeilijk te zeggen.
Dinsdag lieten de hulpdiensten nog weten dat er in Overijssel 'geen noemenswaardige incidenten' zijn geweest. 'De meldingen die bij de brandweer en ambulancedienst binnenkwamen, zijn niet levensbedreigend geweest', aldus de woordvoerders van de beide hulpdiensten.
Storing
Door de storing, die maandag rond vier uur begon, waren het alarmnummer 112 en 0900-8844 urenlang onbereikbaar. Wel werd er een noodnummer ingesteld. Ook via sociale media konden meldingen bij de hulpdiensten worden gedaan. Daarnaast werden politieagenten de straat opgestuurd, ambulances stonden overal paraat en de brandweerposten waren allemaal bemenst.
Rond negen uur 's avonds was de storing opgelost en waren de reguliere telefoonnummers weer bereikbaar.
[ Voor 39% gewijzigd door Raven op 28-06-2019 12:47 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hoe dan ook is het al vervelend genoeg voor de nabestaanden die verder moeten leven met de vraag of dit te voorkomen was.
I know...krakendmodem schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:32:
Het blijft gissen of die personen het overleefd hadden als die storing er niet was.
Hoe dan ook is het al vervelend genoeg voor de nabestaanden die verder moeten leven met de vraag of dit te voorkomen was.
Bij deze scheelde het overigens niet veel (net weer een "breaking news" melding):
Storing bij 112 werd Agnes uit Hengelo bijna fataal: "Haar lippen en handen werden blauw"
"Ik zit weer in mijn stoel en gelukkig kan ik het navertellen", zegt de 68-jarige Agnes Elfring uit Hengelo. Het scheelde niet veel of de landelijke 112-storing van maandag werd haar fataal. Vandaag bleek dat iemand anders in Twente wél overleed, nadat hulpdiensten tijdens de storing later waren gekomen.
Vier dagen later is de rust teruggekeerd bij de familie Elfring. Dochter Sandra, die naast haar ouders woont, beschrijft wat er gebeurde. "Maandagmiddag kwam mijn vader naar me toegelopen. 'Kom snel, mama wordt niet goed', riep hij."
"Wat ik aantrof was afschuwelijk. M’n moeder, COPD-patiënt, kreeg bijna geen lucht. Ik belde direct 112, maar dat nummer werkte niet. Ik wist dat er een alternatief nummer was, maar toen ik dat draaide, kreeg ik De Telegraaf aan de telefoon."
Blunder van de overheid
Dat ze De Telegraaf aan de lijn kreeg, had alles te maken met een blunder van de overheid. Via een NL-Alert werd een alternatief alarmnummer verspreid, waarmee de politie bereikbaar zou zijn. Dat nummer bleek echter van de Whatsappdienst van De Telegraaf te zijn.
Terwijl Sandra alles probeerde om de hulpdiensten te bereiken, zag ze haar moeder achteruit gaan. "Haar lippen werden blauw, haar handen werden blauw. Ik was zo bang. Drie weken geleden overleed mijn moeders zus plotseling. Ik dacht 'daar gaat ze zelf ook'."
In alle hectiek bleef Sandra toch rustig. Ze belde de politie, die haar doorverbond met de ambulancedienst. Opnieuw deed ze haar verhaal en benadrukte ze dat er onmiddellijk een ambulance moest komen.
Discussie
Toen de ambulance eenmaal arriveerde, was de storing nog lang niet verholpen. "Daardoor kregen de ambulancebroeders ook niet goed contact met de centrale. Dat moest via een soort portofoon. Ondertussen was er discussie of mijn moeder naar het ziekenhuis in Almelo of dat in Enschede moest."
Uiteindelijk werd het ziekenhuis in Enschede. Sandra: "Toen we daar aankwamen, vingen we weer een discussie op tussen artsen. Mijn moeder zou eigenlijk toch maar naar Almelo moeten. Heel vervelend om te horen."
Weer thuis
Na twee nachten in het ziekenhuis in Enschede, mocht Agnes donderdagmiddag weer naar huis. Ze maakt het redelijk goed, al overheerst bij de familie de angst dat het nog een keer gebeurt. Sandra baalt van de problemen bij de alarmcentrale, maar: "bovenal ben ik de artsen dankbaar dat zij het leven mijn moeder hebben gered."
Het was maandag niet de eerste keer dat 112, dat meer dan 7.500 telefoontjes per dag afhandelt, werd getroffen door een storing. In 2012 ging het ook een aantal keer mis. Destijds stelde de regering dat een dergelijke storing nooit meer mocht voorkomen.
Oscar Wilde
404 Signature not found
Vodafone/T-Mobile/KPN, ben ik je enige?
Nee, die heeft niemand ontvangen want is maar twee keer per jaar of zo...neeecht schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:07:
Geen Test bericht onvangen zojuist.
Vodafone/T-Mobile/KPN, ben ik je enige?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Oooh, wist ik niet, thanksFiber schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:09:
[...]
Nee, die heeft niemand ontvangen want is maar twee keer per jaar of zo...

Ook dode in regio Den Haag tijdens 112-storing; inspectie krijgt drie meldingen
Tijdens de 112-storing van vorige week is ook in de regio Den Haag iemand overleden nadat de hulpdiensten later waren gearriveerd dan normaal. Volgens de Inspectie Gezondheidszorg ging het om een patiënt met een hartstilstand. De Regionale Ambulancevoorziening Haaglanden, die de kwestie bij de Inspectie heeft gemeld, wil om privacyredenen niet meer informatie geven.
Ook de ambulancedienst in Amsterdam onderzoekt een incident waarbij tijdens de drie uur durende storing "ernstige vertraging is opgetreden in de hulpverlening". Daarbij is de patiënt niet overleden, maar er waren wel medische gevolgen. De ambulancedienst in de hoofdstad doet onderzoek en laat weten daarover contact te hebben met de inspectie.
Een en ander blijkt uit onderzoek van de NOS onder Veiligheidsregio's, ambulancediensten en inspectie. Vorige week kwam al naar buiten dat bij reanimaties in Breda en Hengelo mensen zijn overleden tijdens de storing. De betrokken hulpdiensten benadrukken dat niet met zekerheid kan worden gezegd dat er een direct verband is met de storing. Het is onduidelijk of beiden nog zouden hebben geleefd als 112 wel goed had gewerkt.
Calamiteit
Compleet is het beeld van de medische gevolgen van de storing nog niet, vertelt een woordvoerder van de inspectie. Wanneer er sprake is van een calamiteit moet dit binnen drie dagen worden gemeld bij de inspectie. Bij twijfel hebben zorgaanbieders zes weken de tijd voor onderzoek om dit vast te stellen en alsnog melding te doen.
Tot nu toe zijn er drie van die officiële meldingen: van Ambulance Oost over de reanimatie in Hengelo, de melding uit Den Haag en van het ziekenhuis Bernhoven in Uden over het transport van een patiënt in een ander ziekenhuis. Het gaat in deze gevallen volgens de inspectiewoordvoerder nadrukkelijk niet om fouten van de zorgverleners, maar wel om zaken die in de zorg door overmacht niet goed zijn gegaan en daarom zouden moeten worden gemeld.
Vanmiddag komen de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ), de Inspectie Justitie en Veiligheid en het Agentschap Telecom voor het eerst bij elkaar om te spreken over het eerder aangekondigde onderzoek naar de onbereikbaarheid van 112, die ontstond door een grote storing bij KPN. Daarbij gaat het volgens volgens de woordvoerder van de Inspectie Gezondheidszorg over een overzicht van de meldingen en de opzet van het onderzoek.
Teruggebeld
Uit de rondgang van de NOS wordt tevens duidelijk dat de 112-centrale in Driebergen na afloop van de storing alle mensen heeft teruggebeld die het niet was gelukt om contact te krijgen. Om hoeveel gemiste telefoontjes het ging en hoe het is gelukt die te traceren wil de landelijke politie niet zeggen zolang het onderzoek naar de storing loopt.
De ambulancezorg in Limburg vertelt dat de politie vorige week naar twee melders is toegereden die 'Driebergen' niet hadden kunnen bereiken, om te kijken hoe het met hen gaat. In beide gevallen bleek het niet te gaan om mensen die ambulancezorg nodig hadden.
Oscar Wilde
Euhm...Politie oefende totale 112-storing nooit
De politie heeft nooit geoefend met een totale onbereikbaarheid van het alarmnummer 112. De politie achtte de kans dat dat scenario zich zou voordoen minimaal, schrijft minister Grapperhaus aan de Tweede Kamer.
112 is vaker door een storing getroffen. In 2012 was dat meerdere keren het geval. Volgens KPN waren dat op zichzelf staande incidenten, onder meer ontstaan bij onderhoudswerkzaamheden.
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 04-07-2019 13:41 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Yikes
Oscar Wilde
"Ik waardeer het zeer dat u de moeite heeft genomen om uw ervaringen met de landelijke storing op 24 juni 2019 te melden.
Ik kan u verzekeren dat KPN alles heeft gedaan om de storing zo snel mogelijk op te lossen. Ik vind het dan ook erg vervelend voor u dat u niet kon bellen.
Ik bied u mijn excuses aan voor het ongemak dat u van deze storing heeft ondervonden.
Indien gewenst kunt u contact met ons opnemen door te reageren op deze mail. U kunt ook bellen met 0800-0201159.
U krijgt direct toegang tot de afdeling Klantreacties met deze persoonlijke pincode: XXXXX
De afdeling Klantreacties is geopend op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot en met 16.00 uur.
Met vriendelijke groet,
Jörg Kramer
Directeur Klantenservice"
Als dit alles is wat ze doen na het hele klachten formulier te hebben doorlopen, is het een beetje mosterd na de maaltijd.
Andere reeds een antwoord mogen ontvangen?
[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 08-07-2019 15:58 ]
??? Ik tast in het duister....Source90 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:44:
Zojuist deze reactie ontvangen van KPN:
"Ik waardeer het zeer dat u de moeite heeft genomen om uw ervaringen met de landelijke storing op 24 juni 2019 te melden.
Ik kan u verzekeren dat KPN alles heeft gedaan om de storing zo snel mogelijk op te lossen. Ik vind het dan ook erg vervelend voor u dat u niet kon bellen.
Ik bied u mijn excuses aan voor het ongemak dat u van deze storing heeft ondervonden.
Indien gewenst kunt u contact met ons opnemen door te reageren op deze mail. U kunt ook bellen met 0800-0201159.
U krijgt direct toegang tot de afdeling Klantreacties met deze persoonlijke pincode: XXXXX
De afdeling Klantreacties is geopend op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot en met 16.00 uur."
Als dit alles is wat ze doen na hele klachten formulier is het een beetje mosterd na de maaltijd.
Hele casus met bewijs aangeleverd..
Casus voor wat? Bewijs voor wat? Je roept nu wat zonder iets van onderbouwing.Source90 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:44:
Zojuist deze reactie ontvangen van KPN:
De afdeling Klantreacties is geopend op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot en met 16.00 uur.
Met vriendelijke groet,
Jörg Kramer
Directeur Klantenservice"
Als dit alles is wat ze doen na het hele klachten formulier te hebben doorlopen, is het een beetje mosterd na de maaltijd.
Heb een complete casus met bewijs aangeleverd..
Bewijs dat het een storing was? Ja dat weten ze zelf ook wel
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Zonder inhoudelijk op de casus in te gaan; Uitgebreide casus met onderbouwing van de problematiek door de storing.
Jawel, daar ben ik prima van op de hoogte. Maar nogmaals, je roept van alles zonder iets van onderbouwing. Dus wat moeten we ermee doen?Source90 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:50:
Jullie zijn kennelijk niet op de hoogte van nieuws: KPN zet formulier online voor schadevergoeding door landelijke storing
Zonder inhoudelijk op de casus in te gaan; Uitgebreide casus met onderbouwing van de problematiek door de storing.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
evenwel op de hoogte zijn van de reacties op een claim?corset schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:53:
[...]
Jawel, daar ben ik prima van op de hoogte. Maar nogmaals, je roept van alles zonder iets van onderbouwing. Dus wat moeten we ermee doen?
Dus.. je krijgt een standaard reactie op je claim. Gefeliciteerd? Wat gebeurde er toen je ze belde? Wat gebeurde er toen je ze nogmaals een mailtje stuurde erover? Wat verwacht je dat wij kunnen doen?Source90 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:54:
[...]
evenwel op de hoogte zijn van de reacties op een claim?
corset schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:54:
[...]
Dus.. je krijgt een standaard reactie op je claim. Gefeliciteerd? Wat gebeurde er toen je ze belde? Wat gebeurde er toen je ze nogmaals een mailtje stuurde erover? Wat verwacht je dat wij kunnen doen?
Ik verwacht van jou minimaal een honderdvijftig pagina tellende uiteenzetting over het azijn niveau in je bloedwaarden.
Voor de rest van Tweakers ben ik benieuwd naar antwoorden die zij ontvangen vanuit KPN, naar aanleiding van het ingevulde formulier.

Dit topic is gesloten.