Komt dat niet doordat er tegenwoordig minder vervuiling in de lucht zit die minder goed de zon door liet?itsalex schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:32:
Ik heb besloten wel voor airco te gaan want de zonintensiteit is hoger geworden en daardoor is bij zon juist dat het veel sneller opwarmt. Als voorbeeld kan je zelfs in Nederland nu in de winter en lente ook goed bruin worden. De zon is veel krachtiger en daarom vind ik dat juist nu belangrijk is om te kijken toch naar airco.
Vroeger haalde je het wel zonder de airco want de zon was niet zo heel sterk maar de afgelopen jaren vind ik de zon veel sterker geworden. Je kan het merken bij bewolking. Dat voelde ik vroeger alleen op bv Tenerife maar nu voel je datzelfde hoe heet de zon is, ook hier in Nederland.
Overigens vind ik dit klimaat niet direct vergelijkbaar met dat op Tenerife, maar misschien ligt het aan op welke locatie je in Nederland zit.
Hoe ik de warmte buiten houdt?
- Gordijnen (vitrage) helemaal dicht.
- Parasol staat open en geeft schaduw op de ramen.
- Deuren en ramen gesloten houden, want verse warmte mag er niet in.
- Zelf weinig warmte produceren. Dus maak geen ovengerechten, stofzuig een keertje minder, en alle niet-led-verlichting uit laten.
Speel ook Balls Connect en Repeat