Moest je dan dit keer echt naar die stop toe ofzo? Vorige keren kreeg je na het vangen de vraag of je hem in een showcase wilde zetten. Dat heb ik vandaag niet gezien.
Ik heb een paar keer die vraag gehad, en uiteindelijk won ik met de laatste charmander de showcase ook.hneel schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:44:
Moest je dan dit keer echt naar die stop toe ofzo? Vorige keren kreeg je na het vangen de vraag of je hem in een showcase wilde zetten. Dat heb ik vandaag niet gezien.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Nee, het kon nog steeds op afstand. Maar weet wel dat de maximale afstand beperkt is. Ik woon in een dorp en er zijn meerdere showcase stops, echter kan ik er maar 1 gebruiken vanaf waar ik woon. Loop ik een paar straten verder dan komt er een bij die ook een eindje verderop zit.. (weet niet de precieze afstand maar sowieso meer dan 750meter).hneel schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:44:
Inmiddels ook weer terug uit Yokohama.
Qua spawns tijdens worlds niet veel interessant naast de Pikachu in het pakje en wellicht PAssimian.
Wel 3 Shiny Unown Y kunnen krijgen. Slim aangepakt door Niantic deze keer door alleen spectators een code te geven die toegang gaf tot extra spawns/pokestops/gyms.
Volgend jaar Honolulu dus hoop daar wat Comfey te bemachtigen maar wie weet!
Qua spawns tijdens worlds niet veel interessant naast de Pikachu in het pakje en wellicht PAssimian.
Wel 3 Shiny Unown Y kunnen krijgen. Slim aangepakt door Niantic deze keer door alleen spectators een code te geven die toegang gaf tot extra spawns/pokestops/gyms.
Volgend jaar Honolulu dus hoop daar wat Comfey te bemachtigen maar wie weet!
Dat heb ik hier ook. Maar bij de stop die voorheen altijd showcase was, zag ik nu echt niks. Normaliter zie je dan wel zo'n extra bolletje bovenop de stop.low_n_slow schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:46:
[...]
Nee, het kon nog steeds op afstand. Maar weet wel dat de maximale afstand beperkt is. Ik woon in een dorp en er zijn meerdere showcase stops, echter kan ik er maar 1 gebruiken vanaf waar ik woon. Loop ik een paar straten verder dan komt er een bij die ook een eindje verderop zit.. (weet niet de precieze afstand maar sowieso meer dan 750meter).
Kan het zijn dat met het nieuwe seizoen de showcase stops gerouleerd zijn, waardoor ik er dit keer geen zag?
https://old.reddit.com/r/...ing_nominations/?sort=top
Komende tijd maar even geen pokestops nomineren, er is een probleem met onterechte bans bij nominaties uit Nederland. Zie top comment voor meer context. Wel irritant, kunnen die types niet gewoon gaan spoofen zoals die anderen die te lui zijn om legitiem te spelen.
Dan hebben anderen er in ieder geval geen last van.
Komende tijd maar even geen pokestops nomineren, er is een probleem met onterechte bans bij nominaties uit Nederland. Zie top comment voor meer context. Wel irritant, kunnen die types niet gewoon gaan spoofen zoals die anderen die te lui zijn om legitiem te spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Armada. op 04-09-2023 14:04 ]
Goed dat je dit meldt, ik heb 2 Upgrades beschikbaar die ik dan toch maar even niet in ga zettenArmada. schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:03:
https://old.reddit.com/r/...ing_nominations/?sort=top
Komende tijd maar even geen pokestops nomineren, er is een probleem met onterechte bans bij nominaties uit Nederland. Zie top comment voor meer context. Wel irritant, kunnen die types niet gewoon gaan spoofen zoals die anderen die te lui zijn om legitiem te spelen.Dan hebben anderen er in ieder geval geen last van.
Goed om te weten, ik vroeg me al af waarom mijn (legit) nominatie op vakantie in eigen land maar niet verwerkt werd terwijl al mijn inzendingen thuis in een paar dagen in het spel verschenen - ik dacht ff snel een stopje erbij op de stoep van ons huisje maar helaasArmada. schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:03:
Komende tijd maar even geen pokestops nomineren, er is een probleem met onterechte bans bij nominaties uit Nederland. Zie top comment voor meer context.

Flauw dat ze het zo verpesten
Ik snap het plezier van valsspelen in PoGO oprecht ook nooit zo. De hele gameplay loop is naar mijn idee erop ingericht dat je een bepaalde inspanning moet leveren en dat dat in het spel dingen oplevert. Je doet een wandeling, vangt wat, vecht wat gyms, verslaat wat grunts en naargelang je geluk levert dat dingen op zoals een shiny, een leuke vangst, stardust, een ei dat uitkomt, et cetera. Valsspelen in PoGO haalt de inspanning uit deze loop en het is alleen maar meer kansen op de beloning. Het klinkt voor mij altijd een beetje als vier rode munten zelf naast elkaar leggen en dan roepen dat je het spel Vier op een rij hebt gewonnen. Technisch gezien heb je het resultaat van een gewonnen spel, maar zonder de inspanning is het toch niks waard?
Ach ja, met uitzondering van de Wayfarer banwave heb je in dit spel gelukkig weinig last van valsspelers.
Ach ja, met uitzondering van de Wayfarer banwave heb je in dit spel gelukkig weinig last van valsspelers.
Er waren bots aktief die alle inzendingen uit NL en omstreken automatisch goedkeurden. Wie daarachter zaten is nog onbekend. Het resultaat was wel dat toen mensen er achter kwamen er op een aantal platsen veel 'rommel' werd ingediend, die dan ook nog in het spel terecht kwam. Straatnaambordjes, electriciteitshuisjes, prullebakken, enz. Of dat door dezelfde mensen is ingediend als degenen die de bots beheerden is onbekend.
Maar het kwam er op neer dat alles wat ingediend werd in de afgelopen maanden, binnen een paar dagen goedgekeurd werd. Ook als jij een legitieme aanvraag deed.
Zelf heb ik in de afgelopen periode ook verschillende (in mijn ogen) legitieme aanvragen gedaan. Ik vond het eerlijk gezegd wel handig zo.
Want iedereen die een beetje ervaring heeft met Wayfarer weet dat legitieme aanvragen vaak om de stomste redenen werden afgekeurd. Zeker een aantal jaren geleden. De laatste tijd ging het gelukkig al iets beter. Maar al met al was Wayfarer een zeer frustrerende bezigheid voor de goed-bedoelende aanvrager. Nu ging het voor de verandering eens van een leien dakje.
Maar het kwam er op neer dat alles wat ingediend werd in de afgelopen maanden, binnen een paar dagen goedgekeurd werd. Ook als jij een legitieme aanvraag deed.
Zelf heb ik in de afgelopen periode ook verschillende (in mijn ogen) legitieme aanvragen gedaan. Ik vond het eerlijk gezegd wel handig zo.
Want iedereen die een beetje ervaring heeft met Wayfarer weet dat legitieme aanvragen vaak om de stomste redenen werden afgekeurd. Zeker een aantal jaren geleden. De laatste tijd ging het gelukkig al iets beter. Maar al met al was Wayfarer een zeer frustrerende bezigheid voor de goed-bedoelende aanvrager. Nu ging het voor de verandering eens van een leien dakje.
Daar kom ik er regelmatig wat van tegen ja: gefotoshopte elektriciteitshuisjes, verboden in te rijden verkeersborden, richtingspijlen voor fietsexamens van de basisschool, etc.
En dan wil je ze rapporteren maar de opties daarvoor zijn beperkt, waardoor je weer de extra stap moet maken naar het Wayfarer forum om ze te rapporteren ipv dat het in-game kan, dat heeft mij tot op heden tegengehouden om dat te doen
En dan wil je ze rapporteren maar de opties daarvoor zijn beperkt, waardoor je weer de extra stap moet maken naar het Wayfarer forum om ze te rapporteren ipv dat het in-game kan, dat heeft mij tot op heden tegengehouden om dat te doen

Kan gewoon ingame reporten? Pokestop/gym aanklikken, pijltje rechtsboven aanklikken, dan de 3 puntjes rechtsboven en dan report invalid pokestopStatiegeld schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:09:
Daar kom ik er regelmatig wat van tegen ja: gefotoshopte elektriciteitshuisjes, verboden in te rijden verkeersborden, richtingspijlen voor fietsexamens van de basisschool, etc.
Klopt, alleen de reden die je op kunt geven matchen gewoon niet met het feit dat de stop foutief is: nee de stop staat niet op privé terrein, nee ook niet op een schoolplein, etc.skipe schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:23:
[...]
Kan gewoon ingame reporten? Pokestop/gym aanklikken, pijltje rechtsboven aanklikken, dan de 3 puntjes rechtsboven en dan report invalid pokestop
Of zie ik iets over het hoofd?
Oh zover had ik niet gekeken..Statiegeld schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:37:
[...]
Klopt, alleen de reden die je op kunt geven matchen gewoon niet met het feit dat de stop foutief is: nee de stop staat niet op privé terrein, nee ook niet op een schoolplein, etc.
Of zie ik iets over het hoofd?
Werkt de lucky egg XP verdubbelaar eigenlijk ook op quest rewards? Met al die 8k XP voor die timed research kan dat ook best lucratief zijn.
Ja!mat.hi.as schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:22:
Werkt de lucky egg XP verdubbelaar eigenlijk ook op quest rewards? Met al die 8k XP voor die timed research kan dat ook best lucratief zijn.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Bwoah, ruim 5k XP voor een excellent catch nu, zelfs zonder lucky eeg. Belachelijk eigenlijk
Net even snel gekeken, maar dat gaat hard inderdaad. Merk dat ik nu met die timed research vaker voor excellent ga ipv veilig op great en dat het eigenlijk best vaak goed gaat. Mooi meegenomen met de bonus exp zo!
Ik heb een stuk of 10 mensen toegevoegd die op de lijst staan. Ben onderaan begonnen. Dus als je ineens een friend request hebt, dat kan ik zomaar zijn. Toch mooi om nog wat bonussen mee te pakken voor de friendship level up
Ik heb een stuk of 10 mensen toegevoegd die op de lijst staan. Ben onderaan begonnen. Dus als je ineens een friend request hebt, dat kan ik zomaar zijn. Toch mooi om nog wat bonussen mee te pakken voor de friendship level up
welk pad kiezen jullie? En zal dat eigenlijk veel uitmaken qua rewards?
maak niet van jouw verwachting mijn verplichting
Leuk die nieuwe Pokémon. Mooie animaties ook. In combinatie met de bonussen en het mooie weer een goede aansporing om vandaag maar eens een lange wandeling te gaan doen. 
Vaak maakt het met de rewards niet uit, hooguit de encounters. Ik vermoed dat die corresponderen met de Pokémon naar keuze. Al is dat even afwachten omdat (door tijdsgebonden stap op de tweede pagina) nog niet alle opdrachten bekend zijn.skassie schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:21:
welk pad kiezen jullie? En zal dat eigenlijk veel uitmaken qua rewards?
Af en toe vind ik het hele pokemon vangen zwaar irritant.
Voorbeeld Lechonk heeft voor een hundo een CP van 314. ik vang net een 317 en die heeft dan 11-5-10. De andere van CP310 heeft een 15-13-15 . Sla mij maar lek hoe ze dat opzetten
Voorbeeld Lechonk heeft voor een hundo een CP van 314. ik vang net een 317 en die heeft dan 11-5-10. De andere van CP310 heeft een 15-13-15 . Sla mij maar lek hoe ze dat opzetten
E.e.a. is natuurlijk wel afhankelijk van het level hè
Bij rewards is het altijd lvl 15 en dan zou je volgens mij wel een consistente CP moeten krijgen, maar in het wild kan het van alles zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door Haan op 05-09-2023 14:41 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Om over de rabbithole van PvP IV's maar niet te beginnen waar je naargelang de league en Pokémon opeens op zoek moet naar 0-15-15, 10-15-15, etc.
Nou, dat denk ik eigenlijk niet. Die 4x XP is alleen “Catch XP” en geldt denk ik niet voor XP uit research. Maar een Lucky Egg zorgt wel voor verdubbeling bij het incasseren van die Research XP.mat.hi.as schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:09:
[...]
Thanks! Ik neem aan dat die 4x XP van nu er óók overheen gaat?
Verklaring is eigenlijk heel simpel: Pokémon spawnen met verschillende levels, en blijkbaar is er bij deze Pokémon 1 level+CP combinatie die een Hundo is. Zit je een level lager/hoger en is de CP ook net wat anders dan 314 dan kan het van alles zijnskassie schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:29:
Af en toe vind ik het hele pokemon vangen zwaar irritant.
Gokje: met 314 CP = hundo bedoelde @skassie's bron waarschijnlijk: als je 'm uit een researchtaak krijgt. Research rewards zijn namelijk altijd level 15 en in dit geval heeft de level 15 hundo Lechomp dus 314 CP. Lager level hundo Lechomp heeft een lagere CP, hoger level hundo Lechomp heeft een hogere CP, lijkt me logischStatiegeld schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:49:
[...]
Verklaring is eigenlijk heel simpel: Pokémon spawnen met verschillende levels, en blijkbaar is er bij deze Pokémon 1 level+CP combinatie die een Hundo is. Zit je een level lager/hoger en is de CP ook net wat anders dan 314 dan kan het van alles zijn
Ik had trouwens zo'n hundo Lechomp uit research, dus de 314 CP. En later ook nog een shiny, dan wel weer met bagger stats. Maar dus, leuk begin van dit event

Ik had ook een Hundo uit de researchsixtiek schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:39:
[...]
Gokje: met 314 CP = hundo bedoelde @skassie's bron waarschijnlijk: als je 'm uit een researchtaak krijgt. Research rewards zijn namelijk altijd level 15 en in dit geval heeft de level 15 hundo Lechomp dus 314 CP. Lager level hundo Lechomp heeft een lagere CP, hoger level hundo Lechomp heeft een hogere CP, lijkt me logisch. Een research reward Lechomp met minder dan 314 CP is dus geen hundo. Een wilde Lechomp met CP 314 kan een level 15 hundo zijn maar kan ook een hoger level met lagere stats zijn die ook op 314 CP uitkomt.
Ik had trouwens zo'n hundo Lechomp uit research, dus de 314 CP. En later ook nog een shiny, dan wel weer met bagger stats. Maar dus, leuk begin van dit event.
Zijn die nieuwe Pokemons overigens goed voor iets (PvP/PVE?)
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Hier weer 3 lucky's binnen:
Fuecoco 13/14/15
Sprigatito 13/14/13
Quaxly 15/14/15
Fuecoco 13/14/15
Sprigatito 13/14/13
Quaxly 15/14/15
Sinds gisteren zijn in de app een enorm deel van alle pokestops verdwenen. In mijn straat zaten er 3, en nu niks meer. Als ik op de grote view kijk zijn er her en der nog wel wat, maar ik schat zo in dat de helft verdwenen is.
Hadden ze tijdelijk veel meer stops oid of is er wat 'mis'?
Was misbruik bij aanvragen geweest, er zijn stops verwijderd.superduper schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:57:
Sinds gisteren zijn in de app een enorm deel van alle pokestops verdwenen. In mijn straat zaten er 3, en nu niks meer. Als ik op de grote view kijk zijn er her en der nog wel wat, maar ik schat zo in dat de helft verdwenen is.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Lol, dat was dan flink uit de hand gelopen als ze na maanden ~50% van alle stops uiroeien.. Best jammer...Mars18 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:20:
[...]
Was misbruik bij aanvragen geweest, er zijn stops verwijderd.
Wat waren dat voor stops, als ik vragen mag?
Wat voor soort objecten in de echte wereld, bedoel ik dan.
ik zie ineens een invasie aan golden pokestops.. nog niet eerder gezien.
Ik was hier laatst in het buitengebied. Daar staan van die landkaarten met het fietsroutenetwerk. Die waren al tijden een legitieme pokestops. Maar nu opeens zijn ook de bordjes van het fietsroutenetwerk pokestops. Zelfs de bordjes dat je over 150 meter bij knooppunt 85 bent...hneel schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:40:
https://www.esportsclub.n...old-pokestops-verschijnenFrantic schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:40:
Was al even in november 2022
[ Voor 3% gewijzigd door Mars18 op 07-09-2023 11:52 ]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Die horen bij het huidige event:Frantic schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:40:
:strip_exif()/f/image/k3EYRr1xaDbsjAlzF7LLOY0h.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij mij in de straat: het naambord, een put en het fietspad verkeersbord.hneel schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:40:
Dan is het te begrijpen. Die stops voldeden niet aan de voorwaarden. Het zullen ws stops zijn van de laatste paar maanden.superduper schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:04:
[...]
Bij mij in de straat: het naambord, een put en het fietspad verkeersbord.
Routebordjes is een ander verhaal. Die zijn juist uitdrukkelijk toegestaan, omdat een doel van het spel is dat mensen buiten gaan wandelen. Ook al zijn ze misschien op het eerste gezicht 'niet bijzonder'.
Ik krijg bij Lechonk enkel de vrouwtjes bij evolutie, zie 'm verder ook niet op het overzicht als mannelijk verschijnen, mis ik iets? In de pokedex staat die als 2 evoluties
Een hoop commotie hier binnen de lokale community en in de lokale app groep vanwege de portals die weggehaald zijn.
Al vanaf begin juli was het duidelijk dat er een hoop coal-inzendingen tussen zaten die goedgekeurd werden en ook was het toen al bekend dat bots op Wayfarer alles goed keurden. Het was een kwestie van vroeg of laat verdwijnen deze portals toch wel.
In de app groepen is toen gevraagd om alleen legitieme portals aan te vragen en geen onzin in te sturen. Helaas zijn sommigen hier toch mee door gegaan onder het motto ‘kwantiteit boven kwaliteit’ omdat iedereen hiervan zou profiteren. Er werden zelfs tips gegeven om speciaal hiervoor tweede accounts aan te maken.
Nu zijn alle elektrische laadpalen, honden aangelijnd bordjes, prullenbakken, oranje PostNL brievenbussen, straatnaambordjes, lantaarnpalen met een random nummer erop en niet bestaande 13 in een dozijn mozaïektegels verwijderd.
Begint er nu een hetze van wie zou hebben aangevraagd om die portals te verwijderen. Ook de indieners die massaal coal-portals hebben aangevraagd die nu de vermoorde onschuld spelen dat ze van niks wisten en heel veel tijd en energie in het aanvragen hebben gestoken en nu een officiële waarschuwing of een verplichte 30 daagse vakantie van Wayfarer opgelegd hebben gekregen.
Al vanaf begin juli was het duidelijk dat er een hoop coal-inzendingen tussen zaten die goedgekeurd werden en ook was het toen al bekend dat bots op Wayfarer alles goed keurden. Het was een kwestie van vroeg of laat verdwijnen deze portals toch wel.
In de app groepen is toen gevraagd om alleen legitieme portals aan te vragen en geen onzin in te sturen. Helaas zijn sommigen hier toch mee door gegaan onder het motto ‘kwantiteit boven kwaliteit’ omdat iedereen hiervan zou profiteren. Er werden zelfs tips gegeven om speciaal hiervoor tweede accounts aan te maken.
Nu zijn alle elektrische laadpalen, honden aangelijnd bordjes, prullenbakken, oranje PostNL brievenbussen, straatnaambordjes, lantaarnpalen met een random nummer erop en niet bestaande 13 in een dozijn mozaïektegels verwijderd.
Begint er nu een hetze van wie zou hebben aangevraagd om die portals te verwijderen. Ook de indieners die massaal coal-portals hebben aangevraagd die nu de vermoorde onschuld spelen dat ze van niks wisten en heel veel tijd en energie in het aanvragen hebben gestoken en nu een officiële waarschuwing of een verplichte 30 daagse vakantie van Wayfarer opgelegd hebben gekregen.
[ Voor 11% gewijzigd door JRR op 07-09-2023 23:20 ]
Gister een goede dag gehad.
3 Shiny op een dag
Hoppip
Houndour
Buizel
Dag er voor
Fletchling
3 Shiny op een dag
Hoppip
Houndour
Buizel
Dag er voor
Fletchling
Ha, en dan hebben ze nog het lef om verontwaardigd te zijn....JRR schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:53:
Een hoop commotie hier binnen de lokale community en in de lokale app groep vanwege de portals die weggehaald zijn.
Hier in de wijk zijn er nog geen stops verwijderd, maar in de Binnenstad wel en zijn er zelfs gyms die er al een paar jaar stonden teruggezet naar normale stops..
Ik wacht deze banwave even af en ga daarna weer actief op Wayfarer aan de slag
Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat er routes worden beoordeeld? Ik heb er een aangevraagd in ons dorp, waar verder in een omgeving van 25km geen routes te vinden zijn naar mijn weten, maar de status is sinds 24 augustus onveranderd..
“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”
Denk dat er behoorlijk wat routes aangevraagd zijn, en dat daarom het beoordelingsproces (flinke) vertraging oploopt. Heb er zelf al 1 vanaf 18 aug in review staat, dus gaat even duren.......
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ach, ik had een paar spots ergens vorig jaar maart genomineerd en die kwamen er ook pas dit jaar bij. Allemaal behoorlijk traag. Ik zie dat ik nu ook eindelijk een route optie heb. Eens even zien of ik dit weekend er eventueel een kan aanmaken en dan kijken hoe lang het duurt voordat het OK bevonden wordt, want ik heb het idee dat veel mensen er gewoonweg niet meer naar hebben gekeken sinds de 'uitrol'
Ik ben eigenlijk wel blij met alle onzin stops die zijn toegevoegd. Meer stops is meer kans op gyms, meer raids, meer field researches. Meer reden om er (in de buurt) weer op uit te gaan.
Ik zag laatst dat er ook regionals te vinden waren die niet te vangen zijn zoals normaal.
Dus die alleen in de andere wereld delen voor komen.
Nu mis ik nog een Tauros hoe zou ik deze nog kunnen krijgen of moet ik echt iemand vinden voor te traden?
Nu mis ik nog een Tauros hoe zou ik deze nog kunnen krijgen of moet ik echt iemand vinden voor te traden?
PSN: McMillan0984
Ticket naar NY is best te betalen.Clavat schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:22:
Ik zag laatst dat er ook regionals te vinden waren die niet te vangen zijn zoals normaal.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Soms zijn er wel eens events waarbij regionals naar voren komen (m.i echt veel te weinig want wie reist nu de hele wereld af voor 1 Pokemon? Bijna niemand).Clavat schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:22:
Laatst was dat geloof ik heracross tijdens Go fest, maar ik verwacht als er een Sinnoh Tour oid komt dat er weer wat anders regionals in raids of het wild gaat komen.
Traden is eigenlijk nog de beste optie voor dat soort dingen, zullen vast mensen zijn die nog wel een Tauros hebben ergens.
Ik voegde laatst een route toe, die werd direct goedgekeurd en kon gelopen worden. Niet heel representatief denk ikcarepolice schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:41:
Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat er routes worden beoordeeld? Ik heb er een aangevraagd in ons dorp, waar verder in een omgeving van 25km geen routes te vinden zijn naar mijn weten, maar de status is sinds 24 augustus onveranderd..
Hier helaas nog steeds geen routes . Op Go Fest begonnen aan een route maar niet af kunnen maken omdat het begon te onweren.
De nieuwe Pokemon bevallen goed. Op het eendje na allemaal hundo in de pocket.
Voor Piggy zelf een nundo.
Qua questen wat een drama zeg. Foto maken lukt niet van de dark. Niantic zegt refresh je data. Nou niet.
Denk dat iemand een verkeerde versie heeft gerealeesd of de afdeling op vakantie was...
Hoop dat het snel opgelost wordt. Moet de masterbal toch verdienen
Qua questen wat een drama zeg. Foto maken lukt niet van de dark. Niantic zegt refresh je data. Nou niet.
Denk dat iemand een verkeerde versie heeft gerealeesd of de afdeling op vakantie was...
Het moeten verschillende soorten dark zijn.skassie schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:36:
BV een houndour, zigzagoon en scraggy
Helaas werkt dat ook niet naar dankmhoogendam schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:46:
[...]
Het moeten verschillende soorten dark zijn.
skassie schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:36:
Hier helaas nog steeds geen routes . Op Go Fest begonnen aan een route maar niet af kunnen maken omdat het begon te onweren.
Huh, welke quests hebben jullie het over? Die voor de Masterball heeft toch geen "foto van een dark" opdracht?mhoogendam schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:46:
[...]
Het moeten verschillende soorten dark zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Tourniquet op 08-09-2023 23:20 ]
De daily die je uit het spinnen van PokeStop krijgt. Deze kan een "maak foto van X" bevatten en die is stuk bij mij.Tourniquet schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 23:18:
[...]
[...]
Huh, welke quests hebben jullie het over? Die voor de Masterball heeft toch geen "foto van een dark" opdracht?
Clavat schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:22:
:strip_exif()/f/image/zZYeBB6Pbl8CEtzYNXX7ysfX.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb jij toevallig een Zapdos over?
Aha, Field Research heet dat.skassie schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 23:33:
[...]
De daily die je uit het spinnen van PokeStop krijgt. Deze kan een "maak foto van X" bevatten en die is stuk bij mij.
Oke pokemon blijft nog steeds leuk tijdverdrijf en voorlopig blijf ik het ook spelen. Het enigste wat mij nog onduidelijk is zijn de raids tegen 20.000 CP bazen, hoe organiseren jullie dat? Elke keer blijft het wachten op speler bij mij op 0 en ik haal het gewoon simpel weg niet.
MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"
Daily typed sneller dan Field ResearchTourniquet schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 01:24:
[...]
Aha, Field Research heet dat.Heb zelf nog niet gemerkt dat dat niet goed gaat, maar dan zou ik die "maak foto van X"-taken maar gewoon weggooien.
MarkCantPark schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 06:48:
Oke pokemon blijft nog steeds leuk tijdverdrijf en voorlopig blijf ik het ook spelen. Het enigste wat mij nog onduidelijk is zijn de raids tegen 20.000 CP bazen, hoe organiseren jullie dat? Elke keer blijft het wachten op speler bij mij op 0 en ik haal het gewoon simpel weg niet.
Poke GenieMarkCantPark schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 06:48:
Nee nog niet helaaspatrickt35 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 23:35:
[...]
[Afbeelding]
Heb jij toevallig een Zapdos over?
Ik kon je niet vinden in de spelerlijst. In welke omgeving speel je? Ik heb wel een Tauros over.Clavat schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:22:
Zoals hierboven aangegeven heb je verschillende opties om mensen te verzamelen.MarkCantPark schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 06:48:
1. Via de tweakers lijst. Misschien dat er mensen joinen met een remote pass. Dus als je je nog niet toegevoegd hebt aan de lijst doe dat vooral.
2. Pokegenie is een app waar je mee kunt Raiden en gelijk je gevangen Pokemon mee kunt indexeren.
3. Campfire groepen joinen zodat ze jou toe kunnen voegen en jij ook actief vragen kunt stellen.
4. WhatsApp groepen. Moeten er natuurlijk wel wat bij jou in de buurt zijn.
5. Pokeraid. Zelfde principe als pokegenie alleen geen mogelijkheid om je Pokemon te indexeren.
En misschien wel de belangrijkste die er is. Buiten zijn en mensen tegen komen. Kan mij wel voorstellen dat als je in een klein dorp woont het lastig is maar hoop dat je met bovenstaande tips toch aan het Raiden komt.
Succes
Wat ook werkt is raids die twitch streamers opstellen, een voorbeeld is:skassie schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:56:
[...]
Zoals hierboven aangegeven heb je verschillende opties om mensen te verzamelen.
1. Via de tweakers lijst. Misschien dat er mensen joinen met een remote pass. Dus als je je nog niet toegevoegd hebt aan de lijst doe dat vooral.
2. Pokegenie is een app waar je mee kunt Raiden en gelijk je gevangen Pokemon mee kunt indexeren.
3. Campfire groepen joinen zodat ze jou toe kunnen voegen en jij ook actief vragen kunt stellen.
4. WhatsApp groepen. Moeten er natuurlijk wel wat bij jou in de buurt zijn.
5. Pokeraid. Zelfde principe als pokegenie alleen geen mogelijkheid om je Pokemon te indexeren.
En misschien wel de belangrijkste die er is. Buiten zijn en mensen tegen komen. Kan mij wel voorstellen dat als je in een klein dorp woont het lastig is maar hoop dat je met bovenstaande tips toch aan het Raiden komt.
Succes
https://www.twitch.tv/cicatrix1982
ik zie hem regelmatig streamen als er raid events zijn (die duren meestal 1 a 2 uur)
aanrader! en hij is trouwens ook een Nederlander
nothing stops this train
Limburg ik zal mijn trainers code erbij zettenIndicatie schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:25:
[...]
Ik kon je niet vinden in de spelerlijst. In welke omgeving speel je? Ik heb wel een Tauros over.
tauros/kangaskhan/mewtwo blijft 't bij mij op steken voor die Kanto platinum medal
Voor die laatste moet je even wachten, totdat die weer als (shadow) raidboss verschijnt of Giovanni er weer eens mee komt.Frantic schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:48:
tauros/kangaskhan/mewtwo blijft 't bij mij op steken voor die Kanto platinum medal
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
ja moet dan ff wat meer tijd in pokeraid/pokegenie steken en dan komt ie wel iddFreee!! schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:51:
[...]
Voor die laatste moet je even wachten, totdat die weer als (shadow) raidboss verschijnt of Giovanni er weer eens mee komt.
Dit is echt een leuke manier, zit ook een hele community vaak achter waardoor je niet alleen je raids voor elkaar krijgt, maar ook meer spelers van over de hele wereld leert kennen die elkaar ook weer verder helpen. Echt een aanrader (ook voor de spelers die al langer spelen en een lokale groep hebben een leuke aanvulling)Kol Nedra schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:05:
[...]
Wat ook werkt is raids die twitch streamers opstellen, een voorbeeld is:
https://www.twitch.tv/cicatrix1982
ik zie hem regelmatig streamen als er raid events zijn (die duren meestal 1 a 2 uur)
aanrader! en hij is trouwens ook een Nederlander
Cicatrix zijn sowieso leuke en toegankelijke streams, dus ik sluit me helemaal aan bij de suggestie van Kol Nedra
Alleen de 60 raids is lastig, de rest is prima te doen in 80 dagen.IntToStr schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:22:
Oh, het is een timed research... Dat ga ik nooit redden qua eieren. En die 60 raids wordt ook erg lastig tenzij ik er specifiek voor ga lopen als er een raid actief is elke dag. Zag er leuk uit, maar helaas, met mijn huidige manier van af en toe rondje lopen en een paar raids doen (paar per week) wordt het geen nieuwe master ball.
Succes voor degenen die er wel voor gaan!
slinger adventuresync aan en de eggs druppelen binnen zonder echt wat voor te doen.
De field opdrachten kosten fors meer tijd.
[ Voor 3% gewijzigd door mr_evil08 op 09-09-2023 17:12 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Wat is er lastig aan die 60 raids ? Je hoeft niet elke dag een raid te doen, als je een raidpass een dag opspaart, dan kun je er de volgende dag 2 doen. En bovendien, in 80 dagen kun je ook nog wel wat muntjes in de gym verdienen om een (remote) raid pass te kopen...mr_evil08 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:12:
[...]
Alleen de 60 raids is lastig, de rest is prima te doen in 80 dagen.
slinger adventuresync aan en de eggs druppelen binnen zonder echt wat voor te doen.
De field opdrachten kosten fors meer tijd.
En de field opdrachten ? De meeste vind ik een lachertje. Catch 5 pokemon, catch 10 pokemon, hatch an egg... Ik heb vandaag 800 meter gelopen naar de supermarkt op en neer, en ik had er al weer 5 bij (Ik moet wel zeggen dat ik field researches die ik te moeilijk vind en bijvoorbeeld maar 5 berries opleveren meteen wegtoedeliedokie. Dan spin ik bij een andere stop wel een betere).
Raids spawnen niet zo vaak, je mag constant app in de gaten houden, niet iedereen woont in een grote binnenstad waarbij een heleboel gym, s binnen bereik hebt.Oekiejoekie schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:21:
[...]
Wat is er lastig aan die 60 raids ? Je hoeft niet elke dag een raid te doen, als je een raidpass een dag opspaart, dan kun je er de volgende dag 2 doen. En bovendien, in 80 dagen kun je ook nog wel wat muntjes in de gym verdienen om een (remote) raid pass te kopen...
En de field opdrachten ? De meeste vind ik een lachertje. Catch 5 pokemon, catch 10 pokemon, hatch an egg... Ik heb vandaag 800 meter gelopen naar de supermarkt op en neer, en ik had er al weer 5 bij (Ik moet wel zeggen dat ik field researches die ik te moeilijk vind en bijvoorbeeld maar 5 berries opleveren meteen wegtoedeliedokie. Dan spin ik bij een andere stop wel een betere).
Ik ben een speler die niet aan remote raiden doet vanwege de prijs.
Het is niet de bedoeling dat een game mijn leven gaat bepalen komende 2 maand.
Ik ben inmiddels al klaar met de opdrachten op de raids en eggs na.
[ Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 09-09-2023 17:34 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Waarom ben je nog geen level 49 dan ?Statiegeld schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:30:
Die 4x XP bonus is echt een verademing: ik vlieg richting de benodigde XP voor level 50, nog 20 miljoen te gaan
[Afbeelding]
Vanaf level 40 heb je naast een vereist aantal XP ook wat challenges die je moet voldoen om naar het volgende level door te mogen. Ik loop nu tegen het ruilen van Pokémon aan die verder dan 300km bij elkaar vandaan zijn gevangen, en het moeten doen van 50 lucky trades.Oekiejoekie schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:40:
[...]
Waarom ben je nog geen level 49 dan ?
Zeer verstandig om daar nu al rekening mee te houden, want dingen als de Eeveelution name trick bewaren totdat je level 41 bent maken het een stuk makkelijker.
Ook alle Pokémon vangen van types waar je nog geen Platinum medal voor hebt (te herkennen aan de gouden ring rondom de type-aanduiding), want je hebt uiteindelijk 35 Platinum medals nodig om naar level 49 te kunnen, en dan is het bijzonder kudt om dan nog vanalles te moeten behalen
/f/image/H6xtlPppYPVYRb7MZB983C4o.png?f=fotoalbum_large)
Zie deze website voor een overzicht van alle vereisten
Dit is dus exact de reden waarom ik mijn Pokemon op vakantie en op zakenreis een naam geef als Portugal, US en China zodat ik die niet weg doe en straks mooi kan traden met mijn broertje.Statiegeld schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 18:00:
[...]
Vanaf level 40 heb je naast een vereist aantal XP ook wat challenges die je moet voldoen om naar het volgende level door te mogen. Ik loop nu tegen het ruilen van Pokémon aan die verder dan 300km bij elkaar vandaan zijn gevangen, en het moeten doen van 50 lucky trades.
Zeer verstandig om daar nu al rekening mee te houden, want dingen als de Eeveelution name trick bewaren totdat je level 41 bent maken het een stuk makkelijker.
Ook alle Pokémon vangen van types waar je nog geen Platinum medal voor hebt (te herkennen aan de gouden ring rondom de type-aanduiding), want je hebt uiteindelijk 35 Platinum medals nodig om naar level 49 te kunnen, en dan is het bijzonder kudt om dan nog vanalles te moeten behalen
[Afbeelding]
Zie deze website voor een overzicht van alle vereisten
Denk dat ik dan wel aan de kilometers kom
Ik loop gewoon de 7 km eieren uit van vrienden in Australie en Nieuw-Zeeland. Die kun je op de sites waar je vrienden kunt zoeken wel vinden. Ik heb denk ik wel een miljoen km klaar staan om te ruilen.skassie schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 18:16:
[...]
Dit is dus exact de reden waarom ik mijn Pokemon op vakantie en op zakenreis een naam geef als Portugal, US en China zodat ik die niet weg doe en straks mooi kan traden met mijn broertje.
Je kunt natuurlijk ook een tag maken... zo heb ik wel 6 verschillende trade tags die ik voor verschillende doeleinden gebruik. Zit je dan met de persoon waarmee je bepaalde dingen wilt traden zoek je gewoon op de naam van de tag.skassie schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 18:16:
[...]
Dit is dus exact de reden waarom ik mijn Pokemon op vakantie en op zakenreis een naam geef als Portugal, US en China zodat ik die niet weg doe en straks mooi kan traden met mijn broertje.
Tag kan ook idd maar het is maar net hoe je het zelf prettig vind.skipe schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 18:37:
[...]
Je kunt natuurlijk ook een tag maken... zo heb ik wel 6 verschillende trade tags die ik voor verschillende doeleinden gebruik. Zit je dan met de persoon waarmee je bepaalde dingen wilt traden zoek je gewoon op de naam van de tag.
Mijn hundo had ik eerst ook voorzien van een tag maar nu heb ik ze 100% genoemd.
Weet dat je ook met 4* kan zoeken maar vind dit wel handig
Ik heb de afgelopen paar jaar al best veel buitenlandse in-game friends verzameld dankzij PokeRaid, maar m'n inventory zit altijd vol met eieren dankzij het spinnen van gyms/stops en 7km eieren van spelers die lang niet zo ver weg wonen. Toch maar even wat extra aandacht aan schenken.
Overigens is het vinden van Pokémon die op een bepaalde afstand gevangen zijn erg makkelijk m.b.v. de zoekterm 'distance x-', bijv.: distance 300-, komen bij mij op dit moment alleen een handjevol Legendary of shinies uit die ik niet wil ruilen
Overigens is het vinden van Pokémon die op een bepaalde afstand gevangen zijn erg makkelijk m.b.v. de zoekterm 'distance x-', bijv.: distance 300-, komen bij mij op dit moment alleen een handjevol Legendary of shinies uit die ik niet wil ruilen
Hoppa, en wéér de maximale score 
Het was op het eind nog even spannend: zag een uurtje geleden dat ik bij 2 Showcases op plek 2 en 3 stond. Ik had nog wat nieuwe XXL Lechonks die respectievelijk 948 en 942 punten scoorden, de nummers 2 scoorden 947 en 941 punten
:strip_exif()/f/image/U4BURG8wmXGqzz631olidYgB.jpg?f=fotoalbum_large)
De rewards zijn ook niet misselijk:
- 45k XP
- Lucky egg
- 3 incubators
- 3 mossy lures
- 2 magnetic lures
- zooitje berries

Het was op het eind nog even spannend: zag een uurtje geleden dat ik bij 2 Showcases op plek 2 en 3 stond. Ik had nog wat nieuwe XXL Lechonks die respectievelijk 948 en 942 punten scoorden, de nummers 2 scoorden 947 en 941 punten
:strip_exif()/f/image/U4BURG8wmXGqzz631olidYgB.jpg?f=fotoalbum_large)
De rewards zijn ook niet misselijk:
- 45k XP
- Lucky egg
- 3 incubators
- 3 mossy lures
- 2 magnetic lures
- zooitje berries
Het grootste varken... Dat is nou ook niet echt een eretitel
Die bonus is echt geweldig, ik had mezelf tot doel gesteld om voor het einde van het jaar level 50 te worden maar het is me vandaag gelukt, de afgelopen dagen lekker knallen met easy excellents op bijvoorbeeld LechonkStatiegeld schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:30:
Die 4x XP bonus is echt een verademing: ik vlieg richting de benodigde XP voor level 50, nog 20 miljoen te gaan

Hoeveel eitjes heb je dan wel niet gebruikt?sixtiek schreef op zondag 10 september 2023 @ 01:04:
[...]
Die bonus is echt geweldig, ik had mezelf tot doel gesteld om voor het einde van het jaar level 50 te worden maar het is me vandaag gelukt, de afgelopen dagen lekker knallen met easy excellents op bijvoorbeeld Lechonk, vandaag ff eitje erbij, de laatste 3 miljoen XP bij elkaar geharkt en bam, level 50. Ik had niet gedacht dat het zo snel kon gaan, drie miljoen in één dag door alleen maar vangen
![]()
![]()
.

Gefeliciteerd!sixtiek schreef op zondag 10 september 2023 @ 01:04:
[...]
Die bonus is echt geweldig, ik had mezelf tot doel gesteld om voor het einde van het jaar level 50 te worden maar het is me vandaag gelukt, de afgelopen dagen lekker knallen met easy excellents op bijvoorbeeld Lechonk, vandaag ff eitje erbij, de laatste 3 miljoen XP bij elkaar geharkt en bam, level 50. Ik had niet gedacht dat het zo snel kon gaan, drie miljoen in één dag door alleen maar vangen
![]()
![]()
.

Ik hoop t/m de 15e elke dag nog een paar miljoen xp binnen te halen, liefst dat er straks nog maar 10 mil open staat, dan kan ik op m'n gemak de level requirements doen, want ik ben o.a. met die 999 Excellent Throws nog wel even zoet.
ja ik hoop het ook ben nu 46,Statiegeld schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:08:
[...]
Gefeliciteerd!
Ik hoop t/m de 15e elke dag nog een paar miljoen xp binnen te halen, liefst dat er straks nog maar 10 mil open staat, dan kan ik op m'n gemak de level requirements doen, want ik ben o.a. met die 999 Excellent Throws nog wel even zoet.
Maar meer dan een paar ton XP lukt me zo niet per dag.
Meeste door kan je door Excelent trows krijgen toch.
Zie nu ook dat die 4X XP nog 5 dagen geldig is. Toch mooi dat ze van het ene naar het andere event gaan en deze bonus actief houden.
Zoals @sixtiek 3 miljoen in een dag lukt me niet. Maar een paar 100.000 per dag is best prima.
Zoals @sixtiek 3 miljoen in een dag lukt me niet. Maar een paar 100.000 per dag is best prima.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Eindelijk kan ik ook nu eigen routes maken. Ik dacht dat het pas kon bij level 45 of 48. Ik heb nml zelf maar level 40.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!