IntToStr schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:09:
Ik zie dat sommige mensen echt tientallen raids hebben gedaan zondag. Hebben jullie zoveel premium passes opgespaard of koop je telkens nieuwe remote passes / coins in de shop? Ben gewoon benieuwd of er een manier is om daar wat meer in te sparen, want ben niet van plan coins te kopen.
Ging gisteren wel regelmatig mis trouwens met de raids. Foutmeldingen, kon een keer geen 2e groep van 5 uitnodigen, vaak meerdere mensen die ik via pokeraid had utigenodigd die toch niet meededen en zo. Mogelijk ook door fouten, maar dat weet ik niet uiteraard. Beetje jammer dat dat me uiteindelijk 1 extra remote pass kostte en nu m'n coins weer op zijn

Onder het mom van: 'GoFest komt er aan dus ik ga vast sparen' ben ik ergens in juni begonnen met het apart houden van coins en rewards. Ik had genoeg coins gespaard voor 3 sets van elk 3 Premium Passes, natuurlijk de 9 Raid Passes als bonus voor ticket holders (bij nader inzien 'spijt' dat ik €15 heb uitgegeven, maar de Double XP/Stardust + lucky egg / starpiece = 4x XP/Stardust was leuk op zaterdag) en ik had ook nog wat openstaande Special Researches waar ik Premiums voor kreeg, en ook nog wat level 43, 45 en 48 challenges die al voltooid waren maar nog niet geclaimd.
De 100IV Rayquaza had ik al, net als een shiny, dus het ging me niet om zo veel mogelijk raids doen in de hoop op een van deze 2 maar juist om genoeg Mega Energy om tenminste 1 Rayquaza naar Mega lvl 3 te krijgen d.m.v. een mega evolutie iedere dag.
Ik weet niet welk level je bent maar vanaf level 40 krijg je dus bij een aantal levels wat bonus research die o.a. Premium passen als rewards kennen. Spaar het allemaal op en je kan ze claimen op het moment dat er een (voor jou) speciale Raid-only Pokémon langs komt die je graag een x aantal keer wilt vangen.
Beetje hetzelfde als met de Rocket Research: spaar het op en geef niet toe aan de drang van het z.s.m. moeten voltooien + claimen.
Wat ook helpt is om even door de in-game shop te scrollen en te kijken wat er nou precies in staat wat écht de moeite waard is om te kopen, even los van de Style-shop.
Boxes: voor mij niet de moeite, soms de Daily Free Box ook niet eens. Slechts een paar keer per jaar komt er een box voorbij voor +/- 2000 coins waarin 20/25/30 incubators en 10/15 Super Incubators zitten, alleen op die momenten koop ik boxes. Vaak zitten hier ook een stuk of 5 a 10 Premium passes in zoals @
gwystyl zei.
Losse items:
- Remote passes: zijn té duur geworden en remote raiden is aan banden gelegd, alleen bij speciale events zoals gisteren was het limiet helemaal weg.
- Premium passes: worden best vaak als beloning gegeven bij Special/Timed research en Level Challenges, ik koop ze alleen als ik uiteindelijk wat passes tekort kom. Bij events als gisteren ga ik de stad in waar ik weet dat er zowat iedere 200 meter een gym staat, en met veel aanwezige spelers en snel terugkerende Raid bosses kun je dan je lol op.
- Incubators: zie 'boxes' hierboven.
- Poffins: het scannen van gyms/stops is zo ongelooflijk makkelijk dat je snel veel poffins kunt verzamelen, momenteel heb ik er 28 op zak, dat zijn toch weer 2800 coins die ik niet heb hoeven uitgeven

- Pokeballs, Max potions/revives: ik heb een Go-tcha en Duomon gekocht die gyms/stops spinnen als ik aan het werk ben etc, komen op die manier meer dan genoeg items binnen.
- Incense, Star pieces & Lucky eggs: gebruik ik zo weinig dat ik dankzij Researches meer binnen krijg dan dat ik nodig heb, kopen is overbodig.
- Rocket Radar: 1x gekocht om nog even een Leader te kunnen verslaan om zo op het allerlaatste moment een Super Rocket Radar te kunnen gebruiken voor Giovanni. Doe ik nooit meer, is de hoeveelheid coins niet waard.
- Lure modules: worden ook regelmatig als beloning gegeven voor Researches. Als je ze op drukke dagen slim in zet dan heb je in no-time de bijbehorende Platinum Medal te pakken en hoef je ze dus niet langer zelf te kopen. Voor sommige evoluties moet er een Lure actief zijn van een bepaalde soort, dus spaar die Pokémon op en voorzie ze van een tag zoals 'Lure evolutie' en als je er daar genoeg van hebt en je vindt het de moeite waard dan gooi je zo'n Lure aan en werk je zo alle getagde Pókemon af.
Ik probeer wel stapje voor stapje m'n storage uit te breiden, en aangezien dat voor 50 plekken 200 coins kost doe ik dat alleen als er geen groot event aan komt waar ik de coins harder voor nodig heb.