Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 08:37
Opbrengst Go Fest 2023.

Dag 1. 10 shinny 0 hundu en 5 best friends
Dag 2 8 Shinny waarvan 4 Rayquaza met als beste een 96%

Helaas begon het vanmiddag giga te onweren en regenen in Enschede dus viel ons geplande route lopen/ Raiden in het water.

Genoeg energie gepakt om mijn hundo naar mega te tillen.

Het was leuk weer. Op naar de volgende.

Picture van de shinny hieronder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-QFhwFIDUDu5gt5C_O-IloSLVfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tM2wAcgpd4tZTft6uTqT51iG.jpg?f=fotoalbum_large

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Dag 1 43 shinies, dag 2 29 shinies. Zal alleen geen shiny Rayquaza bij, maar gelukkig had ik al een 98% 15-15-14 shiny. Voorlopig neig ik ernaar om zowel die als mijn non-shiny 100% mega te maken. Ik heb 3 Meteorite en 4670 mega energie (tnx to Londen, gisteren rustig aan gedaan qua raids) dus ik heb nog reserve voor een derde. Enige shiny die hier niet wou is de blauwe Shellos. Verder eigenlijk alles wel compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:31
brilsmurf schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:18:
Hoe hoog was de shiny rate van Rayquaza eigenlijk?
Heb vandaag 32 raids gedaan, maar geen enkele shiny.
Wel 3630 mega energy daardoor, beetje overdreven.
Ging voor shiny Rayquaza vandaag.
hier een totaal van 3060 mega candy en 1 shiny.

nu wil ik eigenlijk nog een goede shiny groudon.

[ Voor 6% gewijzigd door Ruudox op 28-08-2023 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:04
Bedankt aan iedereen die mee heeft gejoined met remote raid passes op de rayquaza raids gisteren, ze zijn allemaal gelukt, twee waren helaas 70 candy, eentje 90! Ik kon niet zien wie in de lobby zat, dus heb heel willekeurig mensen die online waren zitten uitnodigen, maar had de indruk dat toch veel geaccepteerd hadden.

Vond go-fest voor ticketloze mensen vrij zwak dit jaar. Vorig jaar hadden wij ook collection challenges en dergelijke dacht ik, maar misschien mis ik wel met de regio (johto, hoen...) -tours?
Wel 500+ candy van rayquaza binnengetrokken dus die heb ik nu ook mega. nog 3 mega's missend in de pokedex.
Ook mijn eerste route gedaan (geen cell gezien, vriendin wel). En ben ook lvl 43 geworden :-) Op naar de volgende! Zal precies wat moeten vechten nu in de go battle league, maar ook niet super moeilijk om te halen tegen dat ik mijn xp voor 44 zal hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skassie
Lointje schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:21:
Bedankt aan iedereen die mee heeft gejoined met remote raid passes op de rayquaza raids gisteren, ze zijn allemaal gelukt, twee waren helaas 70 candy, eentje 90! Ik kon niet zien wie in de lobby zat, dus heb heel willekeurig mensen die online waren zitten uitnodigen, maar had de indruk dat toch veel geaccepteerd hadden.

Vond go-fest voor ticketloze mensen vrij zwak dit jaar. Vorig jaar hadden wij ook collection challenges en dergelijke dacht ik, maar misschien mis ik wel met de regio (johto, hoen...) -tours?
Wel 500+ candy van rayquaza binnengetrokken dus die heb ik nu ook mega. nog 3 mega's missend in de pokedex.
Ook mijn eerste route gedaan (geen cell gezien, vriendin wel). En ben ook lvl 43 geworden :-) Op naar de volgende! Zal precies wat moeten vechten nu in de go battle league, maar ook niet super moeilijk om te halen tegen dat ik mijn xp voor 44 zal hebben...
De Go League fights kun je zelfs halen door met je vriendin battles uit te vechten. Dan heb je geen random mensen nodig maar dat ligt aan jezelf.
Misschien dat ik dit om en om ga doen met mijn broer. Maar ook net zo leuk om de PVP eens te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
Vond het ook wat zwak hoor, Gofest dit jaar. Zou toch het grootste Pogo event van het jaar moeten zijn, maar voor mijn gevoel was de Hoenn tour een half jaar geleden een stuk groter en uitgebreider, en werd deze ondanks de connection issues heel goed ontvangen en was er wat meer hype.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:51
Pfoe, als organisatie voor Eindhoven was het een behoorlijke kluif afgelopen week.

Zaterdags zelf niet in Eindhoven kunnen spelen maar wel meegeholpen met de organisatie er van.
Het is af en toe toch even aanpoten om mensen van de juiste informatie te voorzien. Daar hadden we gelukkig goed op ingespeeld door in onze welkomstberichten mensen direct te verwijzen naar het goede kanaal. Werkt zowel voor nieuwe mensen als bestaande leden als reminder :)

Het werd wel direct duidelijk op de zaterdag, van wat ik begrepen heb, dat het een beetje een chaos was qua groepjes. Veel losse groepjes van spelers die allemaal iets andere doelen hadden. Gisteren, op zondag, was dat totaal anders en ontstond er een grote groep die allemaal de raids tegelijk pakte. Je bent op dat moment toch afhankelijk van elkaar dus het zal een zwerm van zo'n 80 tot 100 spelers geweest zijn in de eerste uren die het park onveilig maakte. Erg leuk om te zien en kan qua organisatie niets anders zeggen dan dat we best tevreden kunnen zijn.

Qua spelen heb ik zaterdag eigenlijk alleen op de Gotcha kunnen spelen, behalve het laatste uur. Opzich niet slecht en een aantal goede PvP aanwinsten kunnen verzamelen (Heracross, Pachirisu voornamelijk erg blij mee). Met zo'n 15 shinies geëindigd die dag, waarvan 8 in het laatste uur.
Zondag wel in Eindhoven gespeeld, 40 Rayquaza raids gedaan maar zonder shiny of hundo, wat toch wel een beetje teleurstellend was.

Vandaag maar even bijslapen, het is nodig :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skassie
MusicMaikel schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:03:
Pfoe, als organisatie voor Eindhoven was het een behoorlijke kluif afgelopen week.

Zaterdags zelf niet in Eindhoven kunnen spelen maar wel meegeholpen met de organisatie er van.
Het is af en toe toch even aanpoten om mensen van de juiste informatie te voorzien. Daar hadden we gelukkig goed op ingespeeld door in onze welkomstberichten mensen direct te verwijzen naar het goede kanaal. Werkt zowel voor nieuwe mensen als bestaande leden als reminder :)

Het werd wel direct duidelijk op de zaterdag, van wat ik begrepen heb, dat het een beetje een chaos was qua groepjes. Veel losse groepjes van spelers die allemaal iets andere doelen hadden. Gisteren, op zondag, was dat totaal anders en ontstond er een grote groep die allemaal de raids tegelijk pakte. Je bent op dat moment toch afhankelijk van elkaar dus het zal een zwerm van zo'n 80 tot 100 spelers geweest zijn in de eerste uren die het park onveilig maakte. Erg leuk om te zien en kan qua organisatie niets anders zeggen dan dat we best tevreden kunnen zijn.

Qua spelen heb ik zaterdag eigenlijk alleen op de Gotcha kunnen spelen, behalve het laatste uur. Opzich niet slecht en een aantal goede PvP aanwinsten kunnen verzamelen (Heracross, Pachirisu voornamelijk erg blij mee). Met zo'n 15 shinies geëindigd die dag, waarvan 8 in het laatste uur.
Zondag wel in Eindhoven gespeeld, 40 Rayquaza raids gedaan maar zonder shiny of hundo, wat toch wel een beetje teleurstellend was.

Vandaag maar even bijslapen, het is nodig :+
Altijd mooi om te zien dat de organisatie van dit soort bijeenkomsten nog steeds gedaan wordt. Je hebt het nu verdient om uit te rusten ;)

Op naar de volgende en dan ga ik eens zien of ik ook aansluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:53
Ik zie dat sommige mensen echt tientallen raids hebben gedaan zondag. Hebben jullie zoveel premium passes opgespaard of koop je telkens nieuwe remote passes / coins in de shop? Ben gewoon benieuwd of er een manier is om daar wat meer in te sparen, want ben niet van plan coins te kopen.

Ging gisteren wel regelmatig mis trouwens met de raids. Foutmeldingen, kon een keer geen 2e groep van 5 uitnodigen, vaak meerdere mensen die ik via pokeraid had utigenodigd die toch niet meededen en zo. Mogelijk ook door fouten, maar dat weet ik niet uiteraard. Beetje jammer dat dat me uiteindelijk 1 extra remote pass kostte en nu m'n coins weer op zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:57

hneel

denkt er het zijne van

Paar keer gehad dat ik niet meer kon rejoinen. Spel bleef dan gewoon hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
IntToStr schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:09:
Ik zie dat sommige mensen echt tientallen raids hebben gedaan zondag. Hebben jullie zoveel premium passes opgespaard of koop je telkens nieuwe remote passes / coins in de shop? Ben gewoon benieuwd of er een manier is om daar wat meer in te sparen, want ben niet van plan coins te kopen.
Free player hier: Ik kon sowieso al 2 gratis raids doen zoals altijd (had er geen gedaan op zaterdag). Mensen met een ticket kregen een stuk of 7 gratis raid passes dacht ik (gewoon gym spinnen na elke raid).
Zelf heb ik nog 25+premium passes liggen, ik gebruik ze niet voor battle en spaar ze echt op voor events zoals deze, of de groudon/kyogre van vorige keer. Heb wel 3 remotes gekocht doordat ik wat coins had gespaard omdat we in het begin weinig mensen tegen kwamen , uiteindelijk maar 1tje van gebruikt.
Ik stop ook wel als ik uiteindelijk genoeg candy heb voor 1 mega. Ben nogal spaarzaam met die dingen dus.
De mensen die er 40 doen, die kopen bij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb inderdaad een hele zwik premium passes gespaard. Normaal gebruik ik ze nooit. Ik doe nauwelijks mee aan raid hour, en heb meestal genoeg aan één of twee gewone passen als ik een bepaalde Pokémon wil hebben. Geen idee waar ik die passen vandaan had, waarschijnlijk gewoon als extraatjes bij special research of het aankopen van incubator boxen van de muntjes die ik spaar met Pokémon in gyms zetten.
Zoonlief heeft zijn passen nu op, ik heb er zelf nog 25 over. Dit was voor mij voor het eerst dat ik zo'n rij van 10+ raids op een rij heb gedaan volgens mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skassie

Ging gisteren wel regelmatig mis trouwens met de raids. Foutmeldingen, kon een keer geen 2e groep van 5 uitnodigen, vaak meerdere mensen die ik via pokeraid had utigenodigd die toch niet meededen en zo. Mogelijk ook door fouten, maar dat weet ik niet uiteraard. Beetje jammer dat dat me uiteindelijk 1 extra remote pass kostte en nu m'n coins weer op zijn :P
Ik had ze ook opgespaard. Voor PVP gebruik ik ze niet want ik doe het nauwelijk :) . Helaas ng 31 over omdat het in de middag te slecht weer was. We hadden op de planning staan er stuk of 30 te doen in de buurt (gyms dicht bij elkaar) maar is er niet van gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 22:44
Met een ticket kreeg je 9 extra raid passen zaterdag en zondag. Je kon zo dus al 18 raids doen.

Samen met wat gespaarde premium passen kan je dus makkelijk 10-15 raids op een dag doen.

Wij hadden uiteindelijk 15 raids gedaan. Totaal 45 keer kans op een shiny Rayquaza. Helaas was het niet voor ons. De beste was een normale 15/14/14 bij mijn zoon. Ook alle 6 extra trades leverden geen lucky op :(. We houden er nog een paar achter de hand voor lucky trades.

Volgende keer beter! :+

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:25
kon je. premium battle pass ook inzetten voor raid ja? hm wist ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skassie
Frantic schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:17:
kon je. premium battle pass ook inzetten voor raid ja? hm wist ik niet
Deze zijn inderdaad te gebruiken als "normale" raid passes. Dus niet vanaf afstand maar alleen local.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Onder het mom van: 'GoFest komt er aan dus ik ga vast sparen' ben ik ergens in juni begonnen met het apart houden van coins en rewards. Ik had genoeg coins gespaard voor 3 sets van elk 3 Premium Passes, natuurlijk de 9 Raid Passes als bonus voor ticket holders (bij nader inzien 'spijt' dat ik €15 heb uitgegeven, maar de Double XP/Stardust + lucky egg / starpiece = 4x XP/Stardust was leuk op zaterdag) en ik had ook nog wat openstaande Special Researches waar ik Premiums voor kreeg, en ook nog wat level 43, 45 en 48 challenges die al voltooid waren maar nog niet geclaimd.

De 100IV Rayquaza had ik al, net als een shiny, dus het ging me niet om zo veel mogelijk raids doen in de hoop op een van deze 2 maar juist om genoeg Mega Energy om tenminste 1 Rayquaza naar Mega lvl 3 te krijgen d.m.v. een mega evolutie iedere dag.

Ik weet niet welk level je bent maar vanaf level 40 krijg je dus bij een aantal levels wat bonus research die o.a. Premium passen als rewards kennen. Spaar het allemaal op en je kan ze claimen op het moment dat er een (voor jou) speciale Raid-only Pokémon langs komt die je graag een x aantal keer wilt vangen.

Beetje hetzelfde als met de Rocket Research: spaar het op en geef niet toe aan de drang van het z.s.m. moeten voltooien + claimen.

Wat ook helpt is om even door de in-game shop te scrollen en te kijken wat er nou precies in staat wat écht de moeite waard is om te kopen, even los van de Style-shop.

Boxes: voor mij niet de moeite, soms de Daily Free Box ook niet eens. Slechts een paar keer per jaar komt er een box voorbij voor +/- 2000 coins waarin 20/25/30 incubators en 10/15 Super Incubators zitten, alleen op die momenten koop ik boxes. Vaak zitten hier ook een stuk of 5 a 10 Premium passes in zoals @gwystyl zei.

Losse items:
- Remote passes: zijn té duur geworden en remote raiden is aan banden gelegd, alleen bij speciale events zoals gisteren was het limiet helemaal weg.
- Premium passes: worden best vaak als beloning gegeven bij Special/Timed research en Level Challenges, ik koop ze alleen als ik uiteindelijk wat passes tekort kom. Bij events als gisteren ga ik de stad in waar ik weet dat er zowat iedere 200 meter een gym staat, en met veel aanwezige spelers en snel terugkerende Raid bosses kun je dan je lol op.
- Incubators: zie 'boxes' hierboven.
- Poffins: het scannen van gyms/stops is zo ongelooflijk makkelijk dat je snel veel poffins kunt verzamelen, momenteel heb ik er 28 op zak, dat zijn toch weer 2800 coins die ik niet heb hoeven uitgeven ;)
- Pokeballs, Max potions/revives: ik heb een Go-tcha en Duomon gekocht die gyms/stops spinnen als ik aan het werk ben etc, komen op die manier meer dan genoeg items binnen.
- Incense, Star pieces & Lucky eggs: gebruik ik zo weinig dat ik dankzij Researches meer binnen krijg dan dat ik nodig heb, kopen is overbodig.
- Rocket Radar: 1x gekocht om nog even een Leader te kunnen verslaan om zo op het allerlaatste moment een Super Rocket Radar te kunnen gebruiken voor Giovanni. Doe ik nooit meer, is de hoeveelheid coins niet waard.
- Lure modules: worden ook regelmatig als beloning gegeven voor Researches. Als je ze op drukke dagen slim in zet dan heb je in no-time de bijbehorende Platinum Medal te pakken en hoef je ze dus niet langer zelf te kopen. Voor sommige evoluties moet er een Lure actief zijn van een bepaalde soort, dus spaar die Pokémon op en voorzie ze van een tag zoals 'Lure evolutie' en als je er daar genoeg van hebt en je vindt het de moeite waard dan gooi je zo'n Lure aan en werk je zo alle getagde Pókemon af.

Ik probeer wel stapje voor stapje m'n storage uit te breiden, en aangezien dat voor 50 plekken 200 coins kost doe ik dat alleen als er geen groot event aan komt waar ik de coins harder voor nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
skassie schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:38:
[...]

Deze zijn inderdaad te gebruiken als "normale" raid passes. Dus niet vanaf afstand maar alleen local.
oh echt

weer wat geleerd :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
Even terugkomen op mijn vorige post. Zojuist een Rayquaza in de trade. Geen Lucky maar wel 15/14/15 als stat. Eind goed al goed. Nog ruim 100 Candy XL en dan krijgen we deze dit jaar hopelijk naar level 50 :)

Heb hem ook gelijk Breaking Swipe geleerd. Dan kan ik met 1 Fast TM makkelijk switchen tussen dragon of flying attacker. 2 voor de prijs van 1 ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3azgycvqXffjbHD-deeZGv2HCc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dbr0zHlpvF3nr4dRTgfKzHgu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkCantPark
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2023

MarkCantPark

Stay awhile and listen...

Na jaren het spel weer ontdekt en weer begonnen met spelen. Heb mezelf toegevoegd in de friend list en wat mensen toegevoegd uit de lijst. Mocht je een invite krijgen, dan was ik het. Voor de rest een hoop te lezen en te leren van jullie.

MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QoSHY3WG5QFyAc2mhxlbUmWuIQQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lfo4qPdIFjRIsMkiGsI7MDqQ.jpg?f=fotoalbum_large

ik kwam deze tegen, helaas niet gevangen -O-

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt1982
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-09 09:14
Kol Nedra schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:11:
[Afbeelding]

ik kwam deze tegen, helaas niet gevangen -O-
Als ik die tegen kom zou ik denk ik mijn Ultra Ball wel in willen zetten. Kom die helaas nooit tegen op 1 of andere manier :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indicatie
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14:10
Malt1982 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:17:
[...]

Als ik die tegen kom zou ik denk ik mijn Ultra Ball wel in willen zetten. Kom die helaas nooit tegen op 1 of andere manier :-(
Alledrie al eens tegengekomen, maar nog geen 1 gevangen.
Ik durf mijn master ball nog niet in te zetten, want er komt vast nog eens een beter moment...
Blijf waarschijnlijk tot het einde der dagen met mijn master ball zitten, net als in de core games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:19
Die Galarian birds inderdaad, of een 100% legendary (en laatste bal). Ik kan me geen andere opties nu bedenken. Maar misschien komen er meerdere Master Balls, of juist zeldzame lastig te vangen Pokemon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1978
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09-09 13:54
Sinds gisteren begonnen met Pokemon Go, vooral veel aan het vangen en solo aan het spelen. Ik ga even proberen mezelf toe te voegen aan de friendship list zoals hierboven vermeld en ook even het nodige teruglezen.

Gevoelsmatig doe ik maar wat, vooral veel vangen en exporteren als ik dubbele heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
Indicatie schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:32:
[...]

Ik durf mijn master ball nog niet in te zetten, want er komt vast nog eens een beter moment...
Blijf waarschijnlijk tot het einde der dagen met mijn master ball zitten, net als in de core games...
Toentertijd kon je nog in de eerste 2 of 3 playthroughs wat MB's verzamelen en ze zo gebruiken voor Lugia/Ho-oh/Mew/Mewtwo/etc :+

Ik bewaar de mijne ook omdat ik toch ergens het vermoeden heb dat de Galarian birds binnen nu en twee jaar beschikbaar komen als Raid Boss. Maar waar ga ik m'n MB dan wel voor gebruiken? Geen idee, want van veel legendary Pokémon die meta-relevant zijn heb ik al een goede IV te pakken (déjà vu momentje terwijl ik het laatste deel van deze alinea schrijf 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:16
Indicatie schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:32:
[...]

Ik heb ze ook allemaal al meerdere keren gezien en heb twee keer een (extreem lage) Moltres weten te vangen. Ik zou de Master Ball zo inzetten voor een Zapdos, maar alleen als hij ook een hoog CP heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCantPark

MarkCantPark

Rob1978 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:06:
Sinds gisteren begonnen met Pokemon Go, vooral veel aan het vangen en solo aan het spelen. Ik ga even proberen mezelf toe te voegen aan de friendship list zoals hierboven vermeld en ook even het nodige teruglezen.

Gevoelsmatig doe ik maar wat, vooral veel vangen en exporteren als ik dubbele heb.
Exact wat ik ook doe. Reeds 5 mede tweakers hebben mij al toegevoegd, dus dat komt goed. Merk vooral dat het erg verslavend weer is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• skassie
Geen shinny tentacool maar wel een hundo te pakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IbbPpFss4Uy6Y-DxPD7Rya99S_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a5rAen0KRTHPkln6HcrLQBLI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
Geen hundo Tentacool maar wel een shiny te pakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pq0c6zvthFTxZANv_HSc_JH8IQM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QIrttDtKIYZRfaPgLfo3kR5Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skassie
Statiegeld schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:34:
Geen hundo Tentacool maar wel een shiny te pakken.

[Afbeelding]
Vergeten te zeggen dat je een shundo zou krijgen.. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
skassie schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:59:
[...]

Vergeten te zeggen dat je een shundo zou krijgen.. _O-
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:24
ErikT738 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:17:
[...]

Ik heb ze ook allemaal al meerdere keren gezien en heb twee keer een (extreem lage) Moltres weten te vangen. Ik zou de Master Ball zo inzetten voor een Zapdos, maar alleen als hij ook een hoog CP heeft.
Ik hier een paar maanden geleden een Zapdos met een daily incense. Proberen te vangen met een ultra bal, terwijl ik mijn masterbal klaar heb staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Statiegeld schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:07:
[...]
- Poffins: het scannen van gyms/stops is zo ongelooflijk makkelijk dat je snel veel poffins kunt verzamelen, momenteel heb ik er 28 op zak, dat zijn toch weer 2800 coins die ik niet heb hoeven uitgeven ;)
Dat scannen ben ik juist heel snel weer mee gestopt. Sinds mensen stops en gyms zijn gaan scannen zie ik hier de ene na de andere verdwijnen namelijk. Dit is echt gestart sinds dat scannen er in is gekomen, dus ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat ze deze data gebruiken om sommige stops en gyms te verwijderen.
- Pokeballs, Max potions/revives: ik heb een Go-tcha en Duomon gekocht die gyms/stops spinnen als ik aan het werk ben etc, komen op die manier meer dan genoeg items binnen.
Dat heb ik vroeger ook gedaan idd, met de Pokeball Plus, maar ben er inmiddels achter dat dit niet werkt hier in Utrecht. :+ Ik kan echt overal net niet bij hier.
- Lure modules: worden ook regelmatig als beloning gegeven voor Researches. Als je ze op drukke dagen slim in zet dan heb je in no-time de bijbehorende Platinum Medal te pakken en hoef je ze dus niet langer zelf te kopen. Voor sommige evoluties moet er een Lure actief zijn van een bepaalde soort, dus spaar die Pokémon op en voorzie ze van een tag zoals 'Lure evolutie' en als je er daar genoeg van hebt en je vindt het de moeite waard dan gooi je zo'n Lure aan en werk je zo alle getagde Pókemon af.
Weet je wat goed werkt? Go Fest! :+ Ik heb in Londen iets van 10-15 lures aangezet en die medal ging van net aan goud naar dik Platina. Heb ik daar ook geen omkijken meer naar. O+

Goede tips idd. d:)b Heel veel gebruik ik zelf al, zij het soms onbewust. En let bij die boxes idd heel goed op welke je neemt. Vaak zijn ze qua waarde wel hun coins waard, maar komt die waarde van items waar je zelf niks aan hebt. Ik bereken de waarde dus altijd op basis van de items in de box die voor mij de moeite waard zijn. En 9 van de 10 keer kom ik dan tot dezelfde conclusie als jou idd: niet de coins waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skassie
Vandaag mijn collectie Vivillon afgerond. Ik had meer dan genoeg candy om ze nu allemaal te evolueren. Nu langzaam doorsparen om mijn hundo Continental ooit eens naar lvl50 te brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1978
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09-09 13:54
skassie schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:27:
Geen shinny tentacool maar wel een hundo te pakken.

[Afbeelding]
Misschien een stomme vraag, maar wat is het nut/voordeel van een 3 star pokemon? Is dat iets waar ik als beginner op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 20:28

boesOne

meuh

Rob1978 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:58:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar wat is het nut/voordeel van een 3 star pokemon? Is dat iets waar ik als beginner op moet letten?
Hundo's zijn leuk om te sparen want ze zijn rare.
Verder zijn goede 3* soms belangrijk voor PvP. Voor de Great League wil je vaak juist geen 3* (uitzonderingen zijn pachirisu, sommige tussen evoluties, die wil je 3*/4*) maar attack laag, defense en HP hoog.
In de ultra league wil je dat ook, tenzij je ''great league'' pokemons naar lvl50 brengt en in UL kan gebruiken dan wil je 3*/4*: Gstunfisk, Scrafty, pelipper, etc.
In de Master League wil je 4*s.

Voor raids wil je gewoon zo goed/hoog mogelijke pokemons. Hoog gelevelled, 3*/4, dan houden ze het langer uit en doe je meer damage.

Oh en zorg dat ze de goede moves hebben!

Maar zo belangrijk zijn IV's nu ook weer niet, je komt wel tot ace zonder daar op te letten.

Iets anders, sinds Go Fest, was in Zwolle, heb ik zoveel nieuwe vriendjes door die feature met raids dat je een kan friend request kan sturen, dat ik voorlopig wel zoet ben met kadootjes :) Geinige feature!

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
Ik zou me vooral focussen op de moveset van de pokemon. Zeker als je wilt PVPen.

Hoofdregels:
Great en Ultra League: 0/15/15 als stats (dus een lage attack)
Master League: 100% of zo dicht mogelijk bij de 100%

De meest voor de hand liggende pokemons om (candy) voor te sparen (exclusief legendaries):
- Swampert met Hydro Cannon
- Charizard met Blast burn
- Venusaur met Frenzy plant
- Metagross met Meteor Mash
- Wallrein met Icicle Spear
- Gengar met Shadow ball (meer voor PVE)
- Rhypherior met Rock Wrecker

Uiteraard zijn er veel meer pokemons om voor te sparen maar de pokemons in dit lijstje komen vaak in het wild voor en de meeste kan je Mega evolven voor nog betere DPS tijdens raids. Nadeel is dat de meeste aanvallen Elite moves zijn, dus je zult of Elite TM's moeten sparen of wachten op een classic community day. Tevens wil je graag een 2de aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Als aanvulling op @Rene kunnen dergelijke moves vaak ook beschikbaar komen tijdens bepaalde events. Zo had Go fest afgelopen weekend ook een aardige lijst opties:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UcF9Ai6hhWP03VKGV75DMZYD7e8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O0cgxkGfnMXCoYLgA4GCIMCq.jpg?f=fotoalbum_large

Ook zie je vaak bij de regionale tours dat er moves beschikbaar komen met evolutie. Via TM zal echter altijd Elite TM exclusief blijven, dus wil je dat vermijden niet door evolueren tot er een moment komt dat de move beschikbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Rene schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:43:
Ik zou me vooral focussen op de moveset van de pokemon. Zeker als je wilt PVPen.

Hoofdregels:
Great en Ultra League: 0/15/15 als stats (dus een lage attack)
Master League: 100% of zo dicht mogelijk bij de 100%
Waarom zou de attack 0 moeten zijn in een pvp match? Ik zie daar vooralsnog de logica niet van in... :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lointje
Op zich is 3* en 4* ook supergoed voor great/ultra league hoor, en gemakkelijker te filteren. Die 0/15/15 ish zal je net een percentje meer geven, maar dat is alleen in uitzonderlijke situaties nuttig of tegen topspelers of af en toe eens toevallig. Veel belangrijker is juiste aanvallen, slim shielden en juiste types gebruiken tegen je tegenstander.

Als ik het mij goed herinner, het idee is dat attack 2x meegeteld wordt in de cp waarde. Met 0 attack, heb je dus bijzonder veel meer hp & defense dan dezelfde pokemon met evenveel cp en 15 attack. Bijgevolg hou je het langer uit, en zou een 0/15/15 winnen van een 15/15/15 pokemon, omdat de boost in je aanval niet opweegt tegen je dubbele boost in zowel hp als defense.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
low_n_slow schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:54:
[...]

Waarom zou de attack 0 moeten zijn in een pvp match? Ik zie daar vooralsnog de logica niet van in... :o
Vanwege de ingewikkelde manier waarop wordt vastgesteld hoe sterk een Pokémon kan zijn. Dit is vooral van toepassing in de Great en Ultra league waarbij er sprake is van een CP-plafond voor deelname: CP wordt voor een groot deel bepaald door de Attack-waarde, dus als die laag is en Defense en Stamina hoog dan kan je uiteindelijk een Pokémon verder upgraden en toch onder dat CP-plafond blijven.
Gevolg? Hogere ATT/DEF/STA waarden dan een Pokémon die wél een hoge Attack heeft.

Gaat het écht belangrijk zijn? Eigenlijk alleen maar bij zogenaamde 'mirror-matches', waarbij 2 dezelfde Pokémon het dus tegen elkaar opnemen in PvP.

Ik begrijp helemaal dat je de honderden pagina's van dit deel van de PoGo topicreeks niet hebt doorgenomen, dus ik heb even een video teruggehaald van een paar pagina's terug, hopelijk begrijp je hierdoor wat beter wat ik hierboven eigenlijk probeerde te zeggen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHwf1B_hhOtO9USM8ACOm2LK-fo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ki7ATXTfqREsf9DZaGY51ai1.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
* knip *

[ Voor 147% gewijzigd door Statiegeld op 31-08-2023 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Lees ik nou goed dat het 4X catching XP is gedurende 5 dagen?

Dat wordt lekker XP grinden met de mogelijkheid om bijna 9000XP per pokemon te verdienen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCantPark

MarkCantPark

De termen en stats beginnen steeds meer te dagen. Wellicht een 'domme' vraag maar vanaf welke stats houden jullie iets? 3* bijv of vanaf welke 3 stats samen?

Leerzaam topic en erg tof om het spel te herontdekken

[ Voor 0% gewijzigd door MarkCantPark op 30-08-2023 17:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
Rene schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:53:
Lees ik nou goed dat het 4X catching XP is gedurende 5 dagen?

Dat wordt lekker XP grinden met de mogelijkheid om bijna 9000XP per pokemon te verdienen :D
Ja dat staat er echt, bizar. Volgens mij is er nog nooit een 4* XP of Stardust bonus actief geweest, laat staan tegelijkertijd. Hopelijk kan dat 8* worden m.b.v. een Lucky Egg. Wat deze infographic niet laat zien is dat er eerst een challenge voltooid moet worden door alle spelers, en dat zal gezien deze enorme bonus geen makkelijke zijn zoals we die wel zagen bij GoFest op zaterdag, waar die challenge ieder uur na 20 minuten al behaald werd.

Mocht er een Lucky Egg gebruikt worden waardoor de bonus inderdaad 8* is dan krijg je als het goed is de volgende hoeveelheid XP voor een Excellent throw:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRxjIw05t5MNTKVhUMc5aBOASeU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kg5hMfrpDP9l3Dh6pt1sUxfq.png?f=fotoalbum_large

Expert Handler bonus is als je AR+ gebruikt.

Dus met een beetje goed mikken pak je zo 9360 a 11760 xp per Excellent throw _O-

Ik ben nog 47 miljoen XP verwijderd van level 50, dus ik kan tijdens dit event echt flinke stappen gaan maken richting die milestone *O*
MarkCantPark schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:45:
De termen en stats beginnen steeds meer te dagen. Wellicht een 'domme' vraag maar vanaf welke stats houden jullie iets? 3* bijv of vanaf welke 3 stats samen?

Leerzaam topic en erg tof om het spel te herontdekken
Ik bewaar sowieso alle Pokemon met een IV van 94 en hoger, dus met IV combinaties tussen de 14/14/14 en 15/15/15.
En Pokémon die het goed doen in PvP en een IV combinatie hebben tussen de 0/13/13 en 0/15/15

Pokémon met 0/0/0 IV (veel zeldzamer dan een 15/15/15 of een shiny) bewaar ik ook altijd, voor de heb.

[ Voor 12% gewijzigd door Statiegeld op 30-08-2023 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
Statiegeld schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:55:
[...]

Ja dat staat er echt, bizar. Volgens mij is er nog nooit een 4* XP of Stardust bonus actief geweest, laat staan tegelijkertijd. Hopelijk kan dat 8* worden m.b.v. een Lucky Egg. Wat deze infographic niet laat zien is dat er eerst een challenge voltooid moet worden door alle spelers, en dat zal gezien deze enorme bonus geen makkelijke zijn zoals we die wel zagen bij GoFest op zaterdag, waar die challenge ieder uur na 20 minuten al behaald werd.

Mocht er een Lucky Egg gebruikt worden waardoor de bonus inderdaad 8* is dan krijg je als het goed is de volgende hoeveelheid XP voor een Excellent throw:

- 800xp voor het vangen (100xp zonder bonus en Lucky Egg)
- 8000xp voor een Excellent Throw (1000xp zonder bonus en Lucky Egg)
- 20xp voor een curveball
- 50xp voor vangen met 1 worp
Optioneel:
- 300xp als je AR+ gebruikt

Dus met een beetje goed mikken pak je zo 8870 a 9170 xp per Excellent throw _O-

Ik ben nog 47 miljoen XP verwijderd van level 50, dus ik kan tijdens dit event echt flinke stappen gaan maken richting die milestone *O*

[...]

Ik bewaar sowieso alle Pokemon met een IV van 94 en hoger, dus met IV combinaties tussen de 14/14/14 en 15/15/15.
En Pokémon die het goed doen in PvP en een IV combinatie hebben tussen de 0/13/13 en 0/15/15

Pokémon met 0/0/0 IV (veel zeldzamer dan een 15/15/15 of een shiny) bewaar ik ook altijd, voor de heb.
Ik hoop het dan ga ik 5 dagen heel veel spelen. NU level 46 wil graag wat hoger haha.
en volgens mij is het 1 keer met een slowpoke com day geweest toen heb ik in 4 uur ook lekker wat binnen geharkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
Ruudox schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:59:
[...]

Volgens mij is het 1 keer met een slowpoke com day geweest toen heb ik in 4 uur ook lekker wat binnen geharkt.
Dat was maart dit jaar, ik wist dat ik daar bovenstaande berekening had gepost dus ik moest even graven om die weer terug te vinden ;)

Toen was er sprake van 3x Catch XP en geen Stardust boost. Volgens mij is 3x het hoogste dat tot nu toe is voorgekomen? Misschien dat een van de Tweakers hier die langer speelt zich nog kan herinneren of 4x ooit is voorgekomen, op Google kon ik zo 1 2 3 niets vinden.

Edit: heb mijn vorige post gecorrigeerd want de hoeveelheid XP ligt nóg hoger.

[ Voor 6% gewijzigd door Statiegeld op 30-08-2023 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:20
Statiegeld schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:25:
[...]

Dat was maart dit jaar, ik wist dat ik daar bovenstaande berekening had gepost dus ik moest even graven om die weer terug te vinden ;)

Toen was er sprake van 3x Catch XP en geen Stardust boost. Volgens mij is 3x het hoogste dat tot nu toe is voorgekomen? Misschien dat een van de Tweakers hier die langer speelt zich nog kan herinneren of 4x ooit is voorgekomen, op Google kon ik zo 1 2 3 niets vinden.

4x is nog nooit geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indicatie
Statiegeld schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:25:
[...]

Speel sinds dag 1 en 4x xp is er inderdaad nog nooit geweest. We hebben wel dubbel xp gehad op alles in-game. Dus vangen, evolve, raids, etc.(toen nog geen friendship). Dat ging ook hard.

En nog eens tegelijk 3x op vangen en eieren en 2x op raids.

Kon eea nog terugvinden op https://m.bulbapedia.bulb.../wiki/List_of_events_(GO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Heerlijk. Heb nog 36 lucky eggs :+. Zelf met de Go Plus + is dat minimaal 850 XP per Pokémon op weg naar mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:40
Rene schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:14:
Heerlijk. Heb nog 36 lucky eggs :+. Zelf met de Go Plus + is dat minimaal 850 XP per Pokémon op weg naar mijn werk.
850? Explain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
100 base catch
50 first catch

Worst case is alleen de base catch 4x
Dus 400 plus 50 first catch

Met een lucky egg wordt dat dus 850 900 :+

Als alle catch gerelateerde XP 4x is dan is het 600x2=1200XP per gevangen Pokémon met de auto catcher.

Zelfs als de catcher niet vangt krijg je nog 400XP per Pokemon (met lucky egg). Ik snap niet hoe dit 5 dagen lang kan zijn. Dat wordt miljoenen aan XP binnenharken.

[ Voor 24% gewijzigd door Rene op 30-08-2023 23:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
Zie mijn berekening een paar posts terug, dat screenshot is met waardes van 8x (van Reddit geplukt), als het goed is geldt de multiplier ook voor o.a. First Catch, dus 1200 inderdaad :+

• skipe
Inmiddels ver over de 300 mil heen dus niet echt xp nodig ofzo haha

Maar als het 600 per catch is pak ik toch zon 200.000 per dag met alleen vangen via go++ komt de rest van de dagelijkse shizzle nog bij, leuk.

• Autofan1985
Dat is nog zacht uitgedrukt. Dit overweeg serieus dat dit echt de allereerste com day wordt die ik echt ga skippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
Ik ga get wel even spelen 2 sept in de hoop op een 100% iv want bulba en squirtle heb ik al 100 % leuk om ze alle 3 te hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
Ruudox schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:23:
Ik ga get wel even spelen 2 sept in de hoop op een 100% iv want bulba en squirtle heb ik al 100 % leuk om ze alle 3 te hebben
En shiny Charizard is, naar mijn mening, een van de coolste shinies in het spel.

Hopelijk kan @skassie wat Shundo luck deze kant op sturen _O-

• Statiegeld
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ey37o3-W3miYNFHEuxmcxRjUua0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JxltSxVjvm4vhRCEBg1RhvWu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skassie
Statiegeld schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:04:
[...]

En shiny Charizard is, naar mijn mening, een van de coolste shinies in het spel.

May the shundo be with you O-) O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:10
Er komt weer een Master Ball aan in het nieuwe seizoen Adventures Abound

Timed Investigation: Master Ball
Afbeeldingslocatie: https://leekduck.com/assets/img/events/season-12-adventures-abound-2.jpg
Embark on the path to mastery, Trainers.

A Timed Investigation is a lengthy series of challenges available during a set period of time. Seeing this journey through will offer some of the rarest rewards you can obtain in Pokémon GO.

Timed Investigation: Master Ball will be available throughout Pokémon GO: Adventures Abound. Complete the Timed Investigation by Tuesday, November 21, 2023, at 8:00 p.m. local time to receive the very best Poké Ball with the ultimate level of performance—the Master Ball.

When used, it will catch any Pokémon you encounter in Pokémon GO without fail, whether it be in the wild, through Lure Modules, after Raid Battles, or while using your Daily Adventure Incense.
https://leekduck.com/events/season-12-adventures-abound/

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Weten we al of deze kunnen stacken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
Smultie schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:15:
Weten we al of deze kunnen stacken?
De quest of de Master Ball?

Dat laatste moet geen probleem zijn lijkt me, maar het stacken gaat 'm niet worden omdat het hier om een Timed Research gaat die eind november weer verdwijnt, in tegenstelling tot een Special Research die tot het einde der tijden in het rechter tabblad blijft staan ;)

• Indicatie
Barfman schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:37:
Er komt weer een Master Ball aan in het nieuwe seizoen Adventures Abound

Timed Investigation: Master Ball
[Afbeelding]

[...]

https://leekduck.com/events/season-12-adventures-abound/
Nog een derde en ik kan eindelijk een galarian bird vangen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Statiegeld schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:58:
[...]

De quest of de Master Ball?

Dat laatste moet geen probleem zijn lijkt me, maar het stacken gaat 'm niet worden omdat het hier om een Timed Research gaat die eind november weer verdwijnt, in tegenstelling tot een Special Research die tot het einde der tijden in het rechter tabblad blijft staan ;)
De Master Ball inderdaad. Lijkt me ook dat deze kunnen stacken, maar nog nergens confirmed gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Smultie schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 18:39:
Hhhm, Dragon Ascent weg Elite-TM-en voor (de betere attack) Breaking Swipe bleek niet zo handig te zijn.... Hopen dat Niantic Support me hierbij kan helpen....
Hierop terugkomend. Dikke middelvinger van Niantic Support gekregen.. Lang verhaal kort: wacht maar tot de volgende keer dat je een Meteorite kunt krijgen.... ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
Statiegeld schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:04:
[...]

Ja dat is het zeker:

Daarom ook blij met deze :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gEkTHqUJoK7KnVUGMWOT_F1ohvI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRohWMYK9dCvZW7Ut94HxIEa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
Vanaf 10 uur ook 1,5 XP voor friendship XP en 40 gifts I’m de storage.

Dat is toch weer 50.000 / 100.000 XP extra voor ultra / best friend (met lucky egg) 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
Rene schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:50:
Vanaf 10 uur ook 1,5 XP voor friendship XP en 40 gifts I’m de storage.

Dat is toch weer 50.000 / 100.000 XP extra voor ultra / best friend (met lucky egg) 👌
En dat is dus het hele seizoen lang:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqSZUv_f6qze1LEeBKDB0nQnlto=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wrlIM4u7hP9Rm28PQl0wfMPm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
Timed Research voor de 2e Master Ball:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9AR4nadqAIjQjyYBm5K3CV7ny4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U7anFn4kRivHnZOfEAu07chM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Wow, best wel de moeite allemaal!
Misschien toch weer wat meer inzetten op friends, het was een beetje stilgevallen allemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

60 raids in 82 dagen is wel erg veel hoor. 30 is al een hele opgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skassie
Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:14:
60 raids in 82 dagen is wel erg veel hoor. 30 is al een hele opgave
gewoon veel 1 en 2 ster gaan doen dan moet het wel te doen zijn. XP krijgen hadden ze net zo goed weg kunnen laten met de XP bonus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nylato
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:53
Hele leuke bonus met de viendschap XP.

Word morgen tijdens de comday meer dan 1 mil xp halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:53
Oh, het is een timed research... Dat ga ik nooit redden qua eieren. En die 60 raids wordt ook erg lastig tenzij ik er specifiek voor ga lopen als er een raid actief is elke dag. Zag er leuk uit, maar helaas, met mijn huidige manier van af en toe rondje lopen en een paar raids doen (paar per week) wordt het geen nieuwe master ball.

Succes voor degenen die er wel voor gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Echt bizar veel moeite wat je moet doen. Maar als ik die kleine lettertjes lees: trainers die de timed investigation niet afkrijgen kunnen de master ball 'kopen'. Kan je nou wel wel of niet een extra master ball kopen als je de timed investigation wel volledig afrond? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lointje
Het lijkt me - maar is te bevestigen - dat je ofwel via deze timed research een 2de bal kan krijgen, ofwel via een betalend ticket na 21 nov - (en dus via een permanente research op die manier). Mensen die de bal al hebben zullen iets anders krijgen voor dat ticket (of niet kunnen kopen, maar meestal is het gewoon iets anders).
Ik vermoed dus dat je niet meteen een 3e bal kan kopen. Er zijn ook al andere items/pokemon geweest die je vroeger kon krijgen op deze manier en later geen 2e meer van als ik het mij goed herinner. Kwestie dat het aantal masterballs voor iedereen dezelfde limiet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:19
Die raids worden voor mij ook het lastigst. De rest is allemaal goed te doen met Pokemon Plus++.

Ik vind zo'n tellertje hoeveel Pokemon je vangt in een periode best wel leuk. Net als voor level 45 (?) 150 Pokemon op een dag moest vangen oid. De eerste paar dagen haalde ik dat niet, waardoor ik wel precies wist hoeveel ik ving :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skassie
IntToStr schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:22:
Oh, het is een timed research... Dat ga ik nooit redden qua eieren. En die 60 raids wordt ook erg lastig tenzij ik er specifiek voor ga lopen als er een raid actief is elke dag. Zag er leuk uit, maar helaas, met mijn huidige manier van af en toe rondje lopen en een paar raids doen (paar per week) wordt het geen nieuwe master ball.

Succes voor degenen die er wel voor gaan!
je moet idd naar buiten om deze te doen. Hopen op veel 2km eieren . En wat ik al zei 1, 2 ,3 ster raids doen. Zijn best te doen solo. (alleen jammer van de 2min wachttijd).

Ik denk dat ik de grootste uitdaging heb op de excellent. Heb nu wel de plus plus maar die gooit ze niet voor mij :) dus moet switchen tussen normal catch en de plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Denk dat voor mij die excellent throws een ding gaat worden :’)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indicatie
Frantic schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:56:
Denk dat voor mij die excellent throws een ding gaat worden :’)
Is nog geen 2 per dag. Dat moet wel kunnen, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lointje
Er spawnen relatief veel T3 evoluties precies, die hebben vaak een grote cirkel en zijn moeilijk te vangen. Dus gewoon rode ballen op blijven gooien voor excellente te halen tot je hem hebt of hij wegloopt. Had er daarjuist 4 op een swampert en 4 op een ferriligator. Of na 5* raids.
Voor mij is raids het lastige denk ik, al heb ik er vandaag al een 3* shadow raid gesolo'd. Goed begonnen :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Lointje op 01-09-2023 22:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hebben jullie zo’n moeite met excellent gooien?
Zit al op de 60 na 1 dag.
Maar heb er net een requirement opzitten van 999 voor level 50 :-)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:13
ZeRoC00L schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 07:47:
Hebben jullie zo’n moeite met excellent gooien?
Zit al op de 60 na 1 dag.
Maar heb er net een requirement opzitten van 999 voor level 50 :-)
Ik doe het enkel op zubats, anders is het geen uitdaging meer. Zit al op 0, want heb nog geen zubat gezien.

Stack Sats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:18
Die excellent was voor mij ook de bottleneck, dacht ik, maar als je er iets bewuster op gooit lukt het best. Heb er gisteren 10 gegooid ;-)

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ruudox
nou als tweaker kan ik de go plus + natuurlijk niet standaard laten. + ik werd gek van de vibrati

Heb dus even de moter zo netjes mogelijk uitgesloopt.

Ik zag ook al mods om het ultra/grwat balle nte laten gooien zonder een knop in te drukken, maar dat spul had ik helaas (nog) niet tuis, misschien leuk voor binnenkort een keer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikt-x8sxAAWQZtjwRVsAQ3TbTXw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z5GAYfB5I78BNvt2e4MCuNAj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8h1w6z3QYr1FVJGugQByylAabEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UKe32ZaITtswIcR87p8iYiOm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skassie
Mmmm weet niet of het waar is maar ik kwam deze tweet/X tegen vandaag waar men aangeeft dat je maar 1 masterbal kunt hebben in je bag..

Zou dus bijzonder teleurgesteld zijn als dat echt zo is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UV-kPaA4H0EuGHvZApOur6VS27c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRI1xGstsKmxtCiJ6s67NYcW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwOo9fsS-ytu6llInaV2zjwQBfo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DaWGuMN3T3kalEJc9KiZEg97.jpg?f=fotoalbum_large

wil iemand traden? geen goede iv's maar als je trade dan evolved die.... graag traden tegen een andere Karrablast of een andere pokemon dat evolved door traden

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
skassie schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:43:
Mmmm weet niet of het waar is maar ik kwam deze tweet/X tegen vandaag waar men aangeeft dat je maar 1 masterbal kunt hebben in je bag..

Zou dus bijzonder teleurgesteld zijn als dat echt zo is

[Afbeelding]
Had ook al gelezen dat dat al aangepast moet zijn, maar heb daar geen (betrouwbare) bron voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 11:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@skassie dat zou wel balen zijn.... Ik had bedacht om mijn master ball te bewaren voor een Galarian bird, Maar Ik doe de daily insence zo weinig dat ik er nog geen tegen ben gekomen O-). Ik moet dus zorgen dat ik die bal gebruik voor ik de challenge voltooi. Als ik zie wat je daarvoor moet doen zal dat nog wel een tijdje duren maar het is wel een reden om de daily insence wat vKer te gebruiken....

@Kol Nedra je kan alleen maar traden op korte afstand, dus als je dat wil is het misschien handig om te delen waar je zou kunnen/willen afspreken. Ik heb er zelf al genoeg gevangen en dus een paar keer geruild met een redelijke Escavalier tot resultaat. Ik zie dat ik hem zelfs shiny heb :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indicatie
skipe schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:56:
[...]

Had ook al gelezen dat dat al aangepast moet zijn, maar heb daar geen (betrouwbare) bron voor
De regel dat je maar 1 master ball kan hebben is inmiddels verwijderd uit het bericht, of dit ook betekent dat je er meerdere kan hebben is even afwachten. Is vast iemand die dit vandaag of morgen gaat bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
skipe schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:56:
[...]

Op de FAQ site van Niantic zelf is het aangepast, waarschijnlijk schrokken ze van de negatieve feedback :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxL6aSVHzU7F8GTR1LwGXgUf8zI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UhrkwNyB3qF35OZddWtCSH4b.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Statiegeld op 02-09-2023 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skassie
Succes iedereen met de shundo jacht. @Statiegeld ik zie je catch card wel weer verschijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
Geen Shundo of Hundo gesproken hier. Wel 90 excellent ballen gegooid (denk 80+% van alle gevangen charmanders).

Vanavond maar eens wat trades uitvoeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
skassie schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:58:
Succes iedereen met de shundo jacht. @Statiegeld ik zie je catch card wel weer verschijnen
Helaas. Wel een shitload aan shinies, en 1 hundo.

Dit event was wel lekker voor Excellent throws zoals @Rene al zei, ik heb er zo'n 50 weg kunnen tikken.

M'n tactiek voor Showcases winnen is ook vandaag weer succesvol gebleken: ik heb een handvol stops waar maar 1 of 2 andere trainers meededen onthouden van een paar Showcases terug en nu weer bezocht met wat XXL Pokémon, en overal met afstand de grootste:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J4-J4m_ypzDgSoftp6tO6dc4iAE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6KKSPjK6K6ukUhsZRB7TuP0a.jpg?f=fotoalbum_large

Laat die platinum medaille maar komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:57

hneel

denkt er het zijne van

Huh? Vandaag geen showcase gezien. Of zijn die verplaatst naar andere stops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
hneel schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:28:
Huh? Vandaag geen showcase gezien. Of zijn die verplaatst naar andere stops?
Er was een Charmander/Charizard showcase tijdens de Community Day looptijd, dus die eindigde om 17:00 uur ;)
Voor zover ik kon zien waren de stops die in aanmerking kwamen voor een Showcase gelijk aan de voorgaande keren, dit was althans bij mij in de buurt zo.

[ Voor 20% gewijzigd door Statiegeld op 02-09-2023 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skassie
Statiegeld schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:45:
[...]

Er was een Charmander/Charizard showcase tijdens de Community Day looptijd, dus die eindigde om 17:00 uur ;)
Voor zover ik kon zien waren de stops die in aanmerking kwamen voor een Showcase gelijk aan de voorgaande keren, dit was althans bij mij in de buurt zo.
Hier ook dezelfde stops weer een showcase. Ben benieuwd hoe die geselecteerd worden. 2 naast elkaar vind ik namelijk apart als er verder geen in de buurt te vinden is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• skassie
Statiegeld schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:21:
[...]

Op de FAQ site van Niantic zelf is het aangepast, waarschijnlijk schrokken ze van de negatieve feedback :+

[Afbeelding]
Om terug te komen op mijzelf met de vraag of het kan.
Yes it can. Iemand heeft de hele dag lopen grinden....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wn6QSU6iRSAMJozkyZ26FH9gFog=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cyChu8oP5lCMxVxTkD5kp4As.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 92 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!