WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Niantic had een idee toen ze PoGo uitbrachten. Ga naar buiten en verken de wereld. Dat lukte mooi, op veel plekken een bloeiende community. Toen kwam Covid, en hebben ze idd maatregelen genomen om het spel speelbaar te houden. Echter was het nadeel dat mensen elkaar niet meer opzochten, maar alles remote deden (in tijden van covid misschien handig, daarna ging het in tegen het basis stuk van het spel: zoek elkaar op en ontdek de wereld). Dat hebben ze terug willen draaien. Nog steeds met iets nieuws tov pre-covid (remote passen zijn er nog steeds), maar wel in gelimiteerde vorm. Ik baal er ook van, was lekker makkelijk raiden zo. Maar ik snap Niantic hier goed in.Statiegeld schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:10:
[...]
"Post Covid, our revenue returned to pre-Covid levels and new projects in games and platform have not delivered revenues commensurate with those investments."
Men heeft er zelf voor gekozen om bepaalde features die tijdens Covid geïntroduceerd zijn en het spelen voor veel mensen aantrekkelijk maakte (en ook veel spelers terug deed keren) terug te draaien en om prijsverhogingen door te voeren. Het gevolg: doodbloedende communities en spelers die minder of helemaal geen geld meer (zoals ik) uit gingen geven aan het spel.
Beetje flauw en kort door de bocht mijn reactie, maar het zal er ongetwijfeld aan bij hebben gedragen.
covid, en ook post-covid heeft veel markten omgegooid. Heeft grote en blijvende impact op een aantal branches. Kijk naar de NS, die dezelfde treinen nodig hebben maar die op een aantal populaire thuiswerkdagen half leeg zitten in de spits, en de populare kantoordagen propvol zitten.
dark: mightyena, sharpedo en incineroar. Fire: camerupt, incineroar en ninetalesOekiejoekie schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:37:
Welke Pokemon is die derde die je moet evolven ? Het is voor mij iets wat niet in mijn pokedex staat, en ik kan ook niet vinden wie ik er voor moet evolven...
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik zie hem nergens? Ik heb de vorige “from the shadows” nog niet af omdat ik de rocket radar wil stacken. Kan dit er iets mee te maken hebben?
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Al af, dus ik denk, dat je "from the shadows" eerst af moet maken.Rene schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:00:
Heeft iemand die laatste Rocket research al gekregen: a shadowy disturbance?
Ik zie hem nergens? Ik heb de vorige “from the shadows” nog niet af omdat ik de rocket radar wil stacken. Kan dit er iets mee te maken hebben?
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Heb je "From the Shadows" wel op 1/5 laten staan?Rene schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:00:
Heeft iemand die laatste Rocket research al gekregen: a shadowy disturbance?
[ Voor 4% gewijzigd door Raem op 03-07-2023 13:21 ]
NopeRaem schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:20:
[...]
Heb je "From the Shadows" wel op 1/5 laten staan?
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Door schade en schande wordt men wijsRene schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:24:
[...]
Nopedaar zat het probleem. Net maar even Giovanni verslagen en we hebben de nieuwe quest in de lijst. Helaas wel een super rocket radar kwijt voor een waardeloze Pokémon
Inderdaad vanaf nu de (inmiddels hopelijk) bekende 'truc' toepassen van het op pagina 1/5 laten staan van de Rocket Special Research om ze op die manier te blijven stacken.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ouwe meuk, nee man: jeugdsentimentAutofan1985 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:59:
Dit is denk ik hun slechtste event dit jaar. Wat een ouwe meuk allemaal zeg.
Ik zoek nog een shiny Charmander en Lapras en ik moet nog steeds mega energy verzamelen voor m'n 100IV Swampert dus ik kan morgen aan de bak.
Kent iemand Pikatimlex (Nederland) en EkwienokS (België)?
Ik snap precies wat je zegt, vandaar dat ik nu ook al een tijdje een break heb en langzaamaan weer actief begin te worden. Soms is een stap terug nemen van iets beter, even een frisse herstart.Autofan1985 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:18:
@Statiegeld Wil je die Lapras met of zonder strik? Heb beide voor je.Soms is het gewoon een nadeel als je altijd gespeeld hebt en dus niks gemist. Dan is er met events als dit dus niks te doen.
Tegen een shiny Lapras met zo'n strik zeg ik geen nee natuurlijk
je kunt het eens via CampFire proberen of ze te bereiken zijnStatiegeld schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:49:
Ik ben met @MusicMaikel bijna Best Friends, net als met een paar anderen waarvan ik dacht dat het Tweakers waren maar ik zie ze niet in het overzichtslijstje terug.
Kent iemand Pikatimlex (Nederland) en EkwienokS (België)?
maak niet van jouw verwachting mijn verplichting
Ik zat net in mijn Pokedex door de scatterbug te bladeren in te zien welke ik nog moet evolueren en telde daar 20 versies.
Ik dacht dat er maar 18 waren??? Komen er 2 bij misschien??
Gaat om de onderste twee bij mij.
:strip_exif()/f/image/fW7hg3MJumHYj82GbrUFvHmG.jpg?f=fotoalbum_large)
- Fancy pattern: deze kan je op de Nintendo Switch wel krijgen. Is de standaard Vivillon vorm in Scralet en Violet

- Pokeball pattern: Deze is event exclusief en alleen uitgegeven in 2016 bij een event voor de 3DS.

In Pokémon GO zijn maar 18 van de 20 patterns te krijgen. De twee ontbrekende, Fancy en Poké Ball, waren event exclusive patterns in de consolegames en zijn niet in GO te krijgen. Fancy Pattern Vivillon is trouwens niet meer zo exclusief, die zie je vrij veel in Scarlet/Violet.skassie schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:38:
Ik zat net in mijn Pokedex door de scatterbug te bladeren in te zien welke ik nog moet evolueren en telde daar 20 versies.
Ik dacht dat er maar 18 waren??? Komen er 2 bij misschien??
Beetje off topic: ik heb het ook even aan ChatGPT gevraagd en die kwam met een heel verhaal over hoe het wel zou kunnen. Hallucinatie

En ik zie dat @Autofan1985 me net te snel af is
Dat wist ik nog niet en gelukkig niet gek aan het worden dus. Dank allebeiAutofan1985 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:49:
Er zijn er idd 2 nog niet beschikbaar in Pokemon Go:
- Fancy pattern: deze kan je op de Nintendo Switch wel krijgen. Is de standaard Vivillon vorm in Scralet en Violet
[Afbeelding]
- Pokeball pattern: Deze is event exclusief en alleen uitgegeven in 2016 bij een event voor de 3DS.
[Afbeelding]
[ Voor 0% gewijzigd door skassie op 06-07-2023 15:09 . Reden: typo ]
Niet als je in 2021 een pauze had en je in juni 2022 pas weer PoGo op je smartphone installeerde.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Not sure if serious
Ja dat dus.... heb de gewone uiteraard wel, maar niet de shiny. Mijn eerste ingeving was dus: OEH HEBBEN HEBBEN HEBBEN!!Statiegeld schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:48:
[...]
Niet als je in 2021 een pauze had en je in juni 2022 pas weer PoGo op je smartphone installeerde.
tot ik zag dat het een special research is van €4,99 en je er ook flink wat voor moet doen om uiteindelijk de shiny Mew te krijgen. Ik sla dus toch maar over....
Ik heb niet geprobeerd om de Fancy naar Pokémon Home te sturen vanuit Pokémon Scarlet... zou dat een mogelijkheid zijn om hem alsnog in Pokémon Go te krijgen? Ik heb wel een paar Vivillon in Pokémon Scarlet gekregen op deze manier, maar het niet andersom geprobeerd.Autofan1985 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:49:
Er zijn er idd 2 nog niet beschikbaar in Pokemon Go:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- Shiny Charmander (EINDELIJK!), met zo'n hoedje.
- 100IV Squirtle (ook met zo'n hoedje)
Ook weer 2 Platinum Medals gehaald: 1000x Master League battles winnen en 2500 Dark type Pokémon vangen. Inmiddels staat de teller op 32 Platinum Medals. Ben pas 'net' level 47 dus ik eer ik de benodigde hoeveelheid XP voor level 49 binnen heb zal ik vast ook wel die 3 resterende medailles behaald hebben:+
Leuke toevoeging trouwens die Pokéstop Showcase, zou wat mij betreft een vast onderdeel mogen worden i.p.v. alleen tijdens Events, ook omdat er nu een Platinum Medal mee te behalen valt.
Weer wat nieuwe spelers tegen het lijf gelopen die ik hier in de buurt nog niet eerder heb gezien, die zijn uit nieuwsgierigheid de straat op gegaan om uit te zoeken wat de bedoeling was van deze stops, en van de pak en beet 10 spelers die ik vandaag ben tegengekomen was er slechts 1 voor wie dit niet hoefde, de rest vond het ook een leuke toevoeging.
- Bulbasaur
- Bulbasaur met hoedje

- Charmander
- Vulpix
- Jigglypuff
- Oddish
- Abra
- Tentacool
- Ponyta (Galar)
- Onix
- Krabby (2x)
- Exeggutor
- Koffing
- Staryu
- Lapras met strikje
- Cyndaquil (2x)
- Spinarak
- Igglybuff
- Yanma
- Misdreavus
- Girafarig
- Pineco
- Sneasel
- Kingdra
- Tyrogue
- Magby
- Poochyena
- Zigzagoon (5x, Galar)
- Makuhita
- Wailmer
- Cacnea
- Swablu
- Solrock (2x)
- Spheal
- Bifoof (2x)
- Drifloon
- Buneary
- Uxie
- Heatran
- Tepig
- Purrloin (2x)
- Roggenrola
- Frillish
- Yungoos
- Rockruff
Nu doen mijn voeten pijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Armada. op 07-07-2023 10:04 ]
De weg van Go naar Home (en verder) is maar 1 kant op. Je kan dus niks van Home naar Go brengen.Ik heb niet geprobeerd om de Fancy naar Pokémon Home te sturen vanuit Pokémon Scarlet... zou dat een mogelijkheid zijn om hem alsnog in Pokémon Go te krijgen? Ik heb wel een paar Vivillon in Pokémon Scarlet gekregen op deze manier, maar het niet andersom geprobeerd.
Vanuit Pokemon Go kan je wel naar Home sturen, maar andersom niet. Dit is eenrichtingsverkeer.gwystyl schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:03:
[...]
Ik heb niet geprobeerd om de Fancy naar Pokémon Home te sturen vanuit Pokémon Scarlet... zou dat een mogelijkheid zijn om hem alsnog in Pokémon Go te krijgen? Ik heb wel een paar Vivillon in Pokémon Scarlet gekregen op deze manier, maar het niet andersom geprobeerd.
Rene schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:19:
[...]
Ik zie inderdaad geen reden om die quest nogmaals te doen![]()
[Afbeelding]
Heb even wat research gedaan en als het goed is kwam Bulbasaur met partyhat al in 2020 uit in het spel, denk dat ze het een beetje spreiden om niet alle starter evolutions tegelijk te voorzien van zo'n ding, dan is het speciale (in hoeverre dit type hoedje nog speciaal is) nog een beetje behoudenArmada. schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:17:
Charizard en Blastoise zijn al eerder met een hoedje uitgekomen, de Venusaur nog niet. Komt denk ik in de toekomst nog wel. In het verleden was het zo dat de optie tot evolueren later werd toegevoegd dus als je de hele familie met een hoedje wil zou je alvast drie goede Bulbasaurs kunnen bewaren.
Aardige lijst shinies trouwens @Armada., je komt niets tekort
Een vaporeon uit de begintijd van pokemon go, Gevangen of gehatched op 1 september 2016. Het is daarbij mijn oudste pokemon die ik nog heb. Later zag ik pas dat dit een 100% iv was.Armada. schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 23:30:
Als je even schaamteloos mag opscheppen, wat zijn dan jullie grootste trofeeën in je collectie?Hoeft niet per se een zeldzame te zijn, kan ook eentje met een toffe vanglocatie, kostuum, IV, verhaal, noem maar op.
De vaporeon heb ik ergens in oktober op een viaduct geplaatst over een snelweg tegen de rand van een dorp aan. Elke mon op andere gyms kwamen snel thuis, maar op de een of andere manier werd deze gym vergeten over te nemen. 7-8 maand heeft deze vaporeon onafgebroken op die ene gym gestaan en een gegarandeerde 10 bonus coins per dag gegeven. Uiteindelijk heb ik deze niet teruggekregen omdat de gym werd overgenomen, maar omdat het nieuwe (huidige) gymsysteem werd geïntroduceerd en niantic elke gym geforceerd had geleegd.
100% armoured mewtwo 😇Armada. schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 23:30:
Als je even schaamteloos mag opscheppen, wat zijn dan jullie grootste trofeeën in je collectie?Hoeft niet per se een zeldzame te zijn, kan ook eentje met een toffe vanglocatie, kostuum, IV, verhaal, noem maar op.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Mijn Froakie Nundo. Liepen met een groepje van 10 man door de wijk en vingen allemaal tegelijk de 0Armada. schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 23:30:
Squirtle community day nog nooit zo snel shinies gehad, op nog geen half uur had ik er 6, de laatste was al lopend naar binnen omdat het onweer dichtbij begon te klinken :-) En met wat nieuwe best friends komt lvl 43 redelijk dichtbij nu!
Denk dat ik dan toch op mijn eerste Shundo ooit uit kom: mijn Mawile uit 2018. Speelde toen samen met 1 vriend en ik had de shiny al. Echter zijn we door blijven raiden op Mawile met de gratis passen omdat hij hem nog moest. En i.p.v. dat hij dan de shiny pakte kreeg ik mijn shundo Mawile.Armada. schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 23:30:
Mijn 100% shiny salamence(1 van mijn favoriete pokemon), ik heb die community day in 2019 door slecht weer 3 uur gelopen (volgens mij zelfs sneeuw) en meer pokemon dan ooit gevangen inclusief mijn hoogste aantal shinies in 3 uur op een community day met uiteraard geen enkele shiny boven de 80% -_- , daarna met iedereen die ik tegenkwam en een special trade mee deed shiny bagons geruild en uiteindelijk na een stuk of 50 had ik een 100% ( en 3 boven de 90% ).Armada. schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 23:30:
Ik heb toen ook honderden gewone bagons geruild met extra accounts van kennisen en daar geen enkele hundo uit gekregen(wel meer dan 10 98%), mijn enige 100%(niet shiny) heb ik uit een random ruil in 2021.
ik had het voordeel dat ik Januari dit jaar in US ben geweest voor mijn werk en hiermee de quest af heb kunnen ronden.Lointje schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:04:
Allemaal fijn wel die shiny mew, maar in quest 1 heb je: earn platinum kanto medal. En sinds ik begonnen ben in april/mei 2021 is er nog geen enkele tauros geweest buiten Noord-Amerika, waar andere regionals wel regelmatig eens opduiken. En oké, dat was net na de kanto-tour natuurlijk, maar het zou fijn zijn als ze die toch nog eens in een raid steken ergens...
Squirtle community day nog nooit zo snel shinies gehad, op nog geen half uur had ik er 6, de laatste was al lopend naar binnen omdat het onweer dichtbij begon te klinken :-) En met wat nieuwe best friends komt lvl 43 redelijk dichtbij nu!
Je kunt natuurlijk kijken of iemand nog een heeft om te ruilen.
Heb ik ook al gedacht maar idealiter doe je dat met best friends, want als je hem nog niet hebt is het een special trade, dus gewoon even rondvragen op een event moet je toch al iets heel goed in aanbieding hebben voor die 1.000.000 stardust cost, of zie ik dat mis?skassie schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:12:
[...]
ik had het voordeel dat ik Januari dit jaar in US ben geweest voor mijn werk en hiermee de quest af heb kunnen ronden.
Je kunt natuurlijk kijken of iemand nog een heeft om te ruilen.
Anders kan ik ook op zaventem luchthaven gaan staan met een bordje als de vluchten uit amerika landen

En de meeste van mijn "best friends" zitten in het buitenland door remote raiding/tweakers/... De drie personen die ik ken zoeken allemaal ook nog een tauros :-)
Zullen mijn grote aantal hundo's zijn (102), heb geen shundo's o.i.d.. Een leuk verhaal daarbij is mijn Dialga, de eerste Dialga raid die ik OOIT deed was direct een hundoArmada. schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 23:30:
Daarnaast een van de meer recentere is Carbink, je weet wel, die ene waar je voor moest betalen laatst
Voor mij voornamelijk de Pokemon gevangen tijdens Pokemon World Championships.Armada. schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 23:30:
Dat begon met megarijen voor een Kangaskhan in Anaheim, plus de vele dingen die ik heb kunnen ruilen daardoor. Dingen zoals Chatot/Pachirisu/Maractus/Carnivine en dergelijke.
Bouffalant was de laatste vorig jaar in London, samen met wat Throh spawns.
Benieuwd wat ze over een paar weken in Yokohama gaan doen, ook daar ben ik bij.
Ook een outfit die ik heb die je alleen kon krijgen door een bepaalde pokestop in London te spinnen vorig jaar, benieuwd of ze weer zoiets gaan doen dit jaar.
Als ik op Zavetum zou landen dan zou ik met liefde ruilen. Ik kom af en toe nog wel eens in Kruisem / Grobbendonk dus laat het wel weten als ik er ben.Lointje schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:53:
[...]
Heb ik ook al gedacht maar idealiter doe je dat met best friends, want als je hem nog niet hebt is het een special trade, dus gewoon even rondvragen op een event moet je toch al iets heel goed in aanbieding hebben voor die 1.000.000 stardust cost, of zie ik dat mis?
Anders kan ik ook op zaventem luchthaven gaan staan met een bordje als de vluchten uit amerika landen![]()
En de meeste van mijn "best friends" zitten in het buitenland door remote raiding/tweakers/... De drie personen die ik ken zoeken allemaal ook nog een tauros :-)
Wij zitten redelijk goed qua vrienden
nieuwe trade, met good friends, kost je 10k.Tenzij legendary of shiny, dan is het idd 1M. Maar Taurus is 10k dusLointje schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:53:
[...]
Heb ik ook al gedacht maar idealiter doe je dat met best friends, want als je hem nog niet hebt is het een special trade, dus gewoon even rondvragen op een event moet je toch al iets heel goed in aanbieding hebben voor die 1.000.000 stardust cost, of zie ik dat mis?
Anders kan ik ook op zaventem luchthaven gaan staan met een bordje als de vluchten uit amerika landen![]()
Even opgezocht en je hebt gelijk!! (site zegt 20k maar dat is nog niet zo erg). Heb tot nu toe enkel legendary of shinies getrade of willen traden die 1 van de twee niet had dus dat is 40k - 1M.T4F.nl_Muad schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:59:
[...]
nieuwe trade, met good friends, kost je 10k.Tenzij legendary of shiny, dan is het idd 1M. Maar Taurus is 10k dus
Voor gewone missende kost het heel weinig. Misschien vind ik wel een vriendelijke ziel :-)
Thanks :-) niet echt de kant waar ik vaak ben maar als het uitkomt, waarom niet!skassie schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:25:
[...]
Als ik op Zavetum zou landen dan zou ik met liefde ruilen. Ik kom af en toe nog wel eens in Kruisem / Grobbendonk dus laat het wel weten als ik er ben.
Wij zitten redelijk goed qua vrienden
Op zich relaxed. Weer een CD waar ik niks hoef te vangen....
Vreemd, ik heb nog 0 shiny's van deze, vast de vorige CD gemist ooit.Indicatie schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:22:
[...]
Op zich relaxed. Weer een CD waar ik niks hoef te vangen....
Gisteren 3 shinys gevangen.
- Absol
- Tepig
- Ponyta
Verder nog gekocht:
- 7th anniversary research
- All in one #151 mew
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
The only thing left for this party? Presents! 🎁🎁
Redeem the code below at https://rewards.nianticlabs.com/app/pokemongo/signin
S76334522EHWZ
- 7 Razzberries
- 7 gimmighoul Coins
But hurry! This code expires July 12, 2023.
[ Voor 5% gewijzigd door mhoogendam op 11-07-2023 08:51 ]
Hattrick: Thorgal Eagles
Heb hem ook geannuleerd.Indicatie schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:15:
[Afbeelding]
Van Reddit
Nu zeker dus geen autocatch met Great en Ultra ballen. Erg jammer. Zal mijn pre-order dus annuleren.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
waren ook niet echt moeilijk dus have fun nuRuudox schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:29:
kijk mooi heb de 2 elite raids niet kunnen doen, dus blij dat ze nu in normale raids zitten.
Vorige elite raid was er dus echt totaal niemand dus we gaan het zien.
Over een kleine 3 weken ook naar Yokohama, benieuwd wat ze daar voor ons in petto hebben, hopelijk wat regional exclusives maar we gaan het zien
Dingen doen niks als ze verbonden zijn, wel een work around nu
https://www.reddit.com/r/...gotcha_evolve_workaround/
zullen er meer worden denk ik. Mijn hoop was er ook op gevestigd en dus ook gecancelled. Misschien dat ze het nog kunnen fixen met een firmware update maar ben er bang voor.Indicatie schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:15:
[Afbeelding]
Van Reddit
Nu zeker dus geen autocatch met Great en Ultra ballen. Erg jammer. Zal mijn pre-order dus annuleren.
Thanks, ik dacht heel even dat het aan mij lag. Had het al opgegeven na 4x m'n Gotcha en Duomon opnieuw zitten connecten.Mars18 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:38:
Helaas een fout met de gotcha al 2 dagen.
Dingen doen niks als ze verbonden zijn, wel een work around nu
https://www.reddit.com/r/...gotcha_evolve_workaround/
Van wat ik kan zien is dat het (zoals ik al hoopte) voor wat betreft het spel spelen eenzelfde kastje is als een 3rd party catcher: de menu settings zijn ook al aanwezig. Vanwege de autoclick modus wordt het met die catchers misschien wél mogelijk om die G en U balls te gooien. Even afwachten maar voor nu in ieder geval blij dat ik geen angst hoef te hebben voor 2 nutteloos geworden gadgetsskassie schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:16:
[...]
zullen er meer worden denk ik. Mijn hoop was er ook op gevestigd en dus ook gecancelled. Misschien dat ze het nog kunnen fixen met een firmware update maar ben er bang voor.
Hier ben ik op zich wel happy mee, na de vorige Riolu ronde heb ik een normale 15/15/12 op de kop kunnen tikken, ideaal om snel Team GO Rocket (Leaders) te ontdoen van hun 2 shields en ze rap te verslaan.skassie schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:22:
[...]
er is ook in het weekend van 22 juli een Riolu Hatch Day Event
[Afbeelding]
Heb eigenlijk geen betere Riolu nodig, aangezien een 15/15/12 voor 99,5% gelijk is aan een 15/15/15
Top, dan zitten wij aan zee dus wandelen we meestal wel wat km's :-)skassie schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:22:
[...]
er is ook in het weekend van 22 juli een Riolu Hatch Day Event
[Afbeelding]
Net regieleki raid geprobeerd, was heel snel dood maar... 14 golden berries en +-14 great throws maar niet gevangen... Dat is toch altijd Balen hoor, heb ik daar mijn middagpauze weer aan gegeven:-) (pokegenie host rij duurde 20 minuutjes voor mijn lobby gevuld werd)
De enige functie die het voor mij mogelijk interessant zou maken om mijn Duomon en Go-Tcha te dumpen was die autocatch met Great- en Ultra balls, maar nu dat niet mogelijk blijkt is er voor mij 0 toegevoegde waarde in de Plus+meesje schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:20:
Gaan jullie nog een Pokemon Go Plus+ kopen?

Plan was van wel, maar helaas voor mij is ook de meeste interessante feature, niet aanwezig. Het auto gooien van great/ultra balls.meesje schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:20:
Gaan jullie nog een Pokemon Go Plus+ kopen?
ik hoop dat er nog een goede 3d party op de markt komt die dat wel kan, want mijn huidige valt bijna uit alkaar
edit: vraagje: die riolu hatch day, komt die enkel uit eggs die je nieuw krijgt via spinning gyms, of verandert je huidige eieren-basis naar heel hoge riolu hatch kans? als in: moet je dus in het begin je oude eitjes nog uitlopen voor je de riolu eieren kan hatchen?
[ Voor 51% gewijzigd door Lointje op 17-07-2023 08:57 ]
Dat laatste inderdaad. Op het moment dat je een ei krijgt wordt al bepaald welke Pokémon er in zit. M.a.w., snel alles in de incubator stoppen, zaterdagochtend alles uitlopen en om 14:00 uur gelijk de eieren uit de stops halen.Lointje schreef op maandag 17 juli 2023 @ 07:45:
Vind het toch wel wat duur die plus... Maar misschien pik ik wel een tweedehands van een andere op nu mensen gaan overstappen :-)
edit: vraagje: die riolu hatch day, komt die enkel uit eggs die je nieuw krijgt via spinning gyms, of verandert je huidige eieren-basis naar heel hoge riolu hatch kans? als in: moet je dus in het begin je oude eitjes nog uitlopen voor je de riolu eieren kan hatchen?
[ Voor 9% gewijzigd door Stefan1232 op 17-07-2023 13:09 ]
Gewoon in de lijst van Active spelers kijken.Stefan1232 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:08:
Voor een aantal research stappen moet ik gifts versturen naar friends. Mochten mensen wat gifts willen hebben stuur mij je trainer code via dm of reageer hier op met je code.
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!
Ah ja ik heb het sinds kort weer opgepakt dus mijn friendlijst is momenteel leeg.skassie schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:19:
[...]
Gewoon in de lijst van Active spelers kijken.
Mocht iemand mij willen toevoegen, mijn code is: 0951 4922 6894
Je kan gewoon alle actieve spelers vanaf hier: https://gathering.tweaker...essage/59193104#CommunityStefan1232 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:29:
[...]
Ah ja ik heb het sinds kort weer opgepakt dus mijn friendlijst is momenteel leeg.
Mocht iemand mij willen toevoegen, mijn code is: 0951 4922 6894
toevoegen
Er is vast een reden dat hij al 80 dagen dezelfde kleur is. Niemand wil 'm waarschijnlijk meer overnemen, omdat dit altijd gebeurt.hneel schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:44:
Pfff, neem je een gym over die al 80 dagen dezelfde kleur heeft. Wordt je er binnen 2 uur weer uit gegooid.
Heb ook 2 van die gyms in de wijk. Altijd rood en als je ze overneemt binnen een uur weer rood.
Tegenwoordig negeer ik die dus ook (en velen met mij). Dan krijg je toch geen muntjes....
Ik heb hier een huisgym. Zo eentje die je van de bank af kunt doen. Maar die neem ik alleen over als de leader er al 8:20 uur (dus 50 muntjes) in staat, of net voor twaalven, zodat ze vandaag nog de muntjes krijgen.Indicatie schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:59:
[...]
Er is vast een reden dat hij al 80 dagen dezelfde kleur is. Niemand wil 'm waarschijnlijk meer overnemen, omdat dit altijd gebeurt.
Heb ook 2 van die gyms in de wijk. Altijd rood en als je ze overneemt binnen een uur weer rood.
Tegenwoordig negeer ik die dus ook (en velen met mij). Dan krijg je toch geen muntjes....
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
This is the wayOekiejoekie schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:49:
[...]
Ik heb hier een huisgym. Zo eentje die je van de bank af kunt doen. Maar die neem ik alleen over als de leader er al 8:20 uur (dus 50 muntjes) in staat, of net voor twaalven, zodat ze vandaag nog de muntjes krijgen.
Tenzij ze al muntjes uit een andere gym hebben. Dan word je liever na 12en uit de gym gehaald.
Maar dat kunnen we niet zien natuurlijk en dan is het goed na iets over 8 uur in de gym te zitten. Bij mij snappen ze het ook niet. Zit de pokemon net lekker in de gym bam eruit.Raem schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:23:
[...]
Tenzij ze al muntjes uit een andere gym hebben. Dan word je liever na 12en uit de gym gehaald.
Paar nieuwe spelers die het spelletje van "gunnen" nog moeten leren.
Mja, gunnen, ik vind daar wel wat van.skassie schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:42:
Paar nieuwe spelers die het spelletje van "gunnen" nog moeten leren.
sixtiek schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:17:
We hebben hier een uitdrukking: harder gymmen. Natuurlijk wil iedereen graag 50 muntjes per dag maar daar mag je wel een beetje je best voor doen. En niet van die gezapige afspraken, wat een zouteloos geneuzel is dat zeg. Wie vindt dat nou leuk
?
Bovendien: hoe los je dat op als er meer dan zes spelers van één kleur in zo'n gym willen? Heb je netjes urenlang gewacht tot jouw kleur "aan de beurt" is, zit de gym al vol... ben je mooi de jacques. Dan geef ik zo'n gym zelf wel de juiste kleur.
Dus voor iedereen, van alledrie de teams: wil je muntjes? Gewoon harder gymmen.
ik weet dat jij daar wat van vind maar vooral met alle duurdere ingame items hou ik wel een beetje rekening mee.
En ja je kunt door heel het dorp/stad elke gym kleuren in de kleur die jij hebt en dan na een uur uit de gym gegooid worden maar niet iedereen heeft er tig om de hoek en dan denk ik ach ik laat ze wel staan en loop door.
Gelukkig de luxe dat er in de wijk zo'n 10 gyms zitten, dus als ik boodschappen ga doen fiets ik er even langs en pleurt ik wat Pokémon in de gyms die al blauw zijn, vaak zo'n 5 die ik dan kwijt kan.
Ga ik de Binnenstad in dan kan ik m'n lol op met alle Gyms die er zijn.
Overigens boeit de Gold Status behalen bij gyms me niet echt, op een paar uitzonderingen na:
- Gym naast m'n huis (eerste Gym waar ik Gold haalde, zeer handig voor de extra spin rewards)
- De Domtoren (want: Utrecht m'n stadsie, ook al Gold behaald)
Edit: overigens houd ik bij mijn Home Gym wel rekening met de rest. Het is hier een beetje de ongeschreven regel dat gyms ieder half etmaal worden leeggegooid, dus even na 12:00 en 00:00 uur, en dat werkt goed: iedereen komt aan z'n coins op deze manier.
[ Voor 11% gewijzigd door Statiegeld op 18-07-2023 15:12 ]
Ik vind eerlijk gezegd juist niets irritanter dan figuren die net voor 12-en mij uit gyms gooien. Wil ik dan nog muntjes hebben zal ik voor mijn werk dus eerst op gymjacht moeten en dan hopen dat ze lang genoeg blijven staan. Zeker buiten schoolvakanties lukt dat dan vaker niet dan wel. Nee, veel liever net na 12 uur.Oekiejoekie schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:49:
[...]
Ik heb hier een huisgym. Zo eentje die je van de bank af kunt doen. Maar die neem ik alleen over als de leader er al 8:20 uur (dus 50 muntjes) in staat, of net voor twaalven, zodat ze vandaag nog de muntjes krijgen.
Ik vind niets fijner dan 's ochtends zien dat ik gister toch nog 50 muntjes heb gekregen, en vandaag potentieel weer 50 krijg
Zoals ik het begrijp is die nieuwe Pokemon Go Plus Plus + een soort gotcha, in de zin dat hij alles automatisch kan (vangen + spinnen), en de reden dan mensen er vanaf zien om het te kopen is dat hij geen great/ultra ballen kan gooien?
Hij kan wel great/ultra gooien maar niet automatisch. Rode ballen kan die wel automatisch, zo heb ik het gelezenmat.hi.as schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:55:
offtopic:
Ik vind niets fijner dan 's ochtends zien dat ik gister toch nog 50 muntjes heb gekregen, en vandaag potentieel weer 50 krijg
Zoals ik het begrijp is die nieuwe Pokemon Go Plus Plus + een soort gotcha, in de zin dat hij alles automatisch kan (vangen + spinnen), en de reden dan mensen er vanaf zien om het te kopen is dat hij geen great/ultra ballen kan gooien?
- Automatisch verbinden nadat je op het Pokéball icoontje in-game klikt zonder dat je dus het kastje zelf onderuit je jaszak of tas moet graaien.
- 2 accounts kunnen tegelijkertijd gebruik maken van de Go-Tchá / Duomon, bij de opvolger van de Duomon zelfs 4 tegelijk.
Ik had net als veel anderen gehoopt dat de Plus+ de functie zou hebben om te selecteren welke Pokéball gebruikt zou worden tijdens het autocatchen, die indruk werd althans gewekt in de aankondiging een paar maanden geleden. Die toevoeging zou groots zijn en de Plus+ op een heel belangrijk punt beter maken dan alle 3rd party gadgets.
Maar nu blijkt het dus nog steeds een manuele handeling te zijn. In de tijd dat je bezig bent om met de Plus+ een Pokémon te vangen kun je beter de Quick Catch methode gebruiken: in 3 a 5 seconden een Pokémon encounter, bal gooien en een vangst. Over de catch rate weet ik nog niets, maar die zal waarschijnlijk net zo laag zijn als de eerste Go Plus, dus ook wat dat betreft is Quick Catchen veel logischer om te doen.
Die eerste functie klinkt wel erg fijn. Ik zit nu toch soms te ouwehoeren met een go-tcha in het zonlicht om hem maar opnieuw te verbinden, dan klinkt hoe jij het beschrijft een stuk beter.Statiegeld schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:26:
De reden dat ik er van af zie is omdat ik eerst een Go-Tchá en daarna een Duomon kocht omdat die een paar features hadden die ze interessanter maakte dan officiële gadget van Niantic, de Go Plus:
- Automatisch verbinden nadat je op het Pokéball icoontje in-game klikt zonder dat je dus het kastje zelf onderuit je jaszak of tas moet graaien.
- 2 accounts kunnen tegelijkertijd gebruik maken van de Go-Tchá / Duomon, bij de opvolger van de Duomon zelfs 4 tegelijk.
Ik had net als veel anderen gehoopt dat de Plus+ de functie zou hebben om te selecteren welke Pokéball gebruikt zou worden tijdens het autocatchen, die indruk werd althans gewekt in de aankondiging een paar maanden geleden. Die toevoeging zou groots zijn en de Plus+ op een heel belangrijk punt beter maken dan alle 3rd party gadgets.
Maar nu blijkt het dus nog steeds een manuele handeling te zijn. In de tijd dat je bezig bent om met de Plus+ een Pokémon te vangen kun je beter de Quick Catch methode gebruiken: in 3 a 5 seconden een Pokémon encounter, bal gooien en een vangst. Over de catch rate weet ik nog niets, maar die zal waarschijnlijk net zo laag zijn als de eerste Go Plus, dus ook wat dat betreft is Quick Catchen veel logischer om te doen.
Wat mij niet helemaal duidelijk wordt is echter of je het vangen met great- en ultra balls ook kan doen met je scherm uit. In reviews komt dat niet expliciet naar voren, al zou het wel echt ontzettend suf zijn als het alleen werkt met scherm aan dus ach komt wel goed. Heb hem besteld.
Wilde eigenlijk ook kijken of ik de nightcap Snorlax met Go Fest in Londen kan vangen in de hoop dat hij de boosted shiny odds geniet. Al gaat dat wel wat timing vereisen want ik moet de task dan voltooien tijdens de eventtijden en ik neem aan dat je hem niet kan gebruiken als hij in slaaptrackmodus is. Maar eens even zien hoe anderen dit gaan aanpakken.

Zoals ik het zie op youtube heeft de plus+ wel een silent mode, hij trilt dan nog steeds en geeft volgens mij ook nog licht maar pikachu maakt geen geluid meer. Ook is pikachu uit te zetten in de pogosettings.mat.hi.as schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:53:
Ik lees ook dat het ding altijd licht geeft + geluid maakt als hij iets doet (linkje uit het artikel van @Armada.). Dat is het eerste wat ik uit heb gezet bij mijn gotcha, aangezien ik het voornamelijk gebruik om te spelen als ik niet kan spelen (denk aan wandeling met collega's, shoppen met de dame, etc) dus dan stoort dit ongelooflijk. Dat is wat me nu het meeste tegenhoudt om te kopen
Unfortunately, the device doesn’t offer silent mode while catching the Pokemon.
Dit topic is gesloten.