maak niet van jouw verwachting mijn verplichting
Trainers,
— Pokémon GO (@PokemonGoApp) 30 maart 2023
We want to give you a heads-up about changes coming to Pokémon GO’s Remote Raid Passes. These changes are designed to rebalance the game and ensure it’s enjoyed by Trainers for years to come.
Learn more on our blog:
https://t.co/H0kNDWenfR pic.twitter.com/xXZRPkJkS3
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat ze iets willen terugdraaien dat is ontstaan tijdens de pandemie omdat deze na drie jaar voorbij is kan ik nog wel begrijpen, maar de prijzen verdubbelen is ronduit waanzin.
Veel van de huidige spelers (waaronder ikzelf) zijn juist tijdens de pandemie weer begonnen aan Pokémon Go en weten niet beter dan dat je op deze manier ook in gebieden met weinig gyms en/of een community (of überhaupt geen community) toch nog mee kon doen met veel raids om die ene shiny te vangen en bovenal genoeg candy en XL candy kon verzamelen zo ze ook daadwerkelijk fatsoenlijk te kunnen gebruiken in het spel. Met een Legendary Pokémon gaan wandelen levert je 1 candy per 20 gelopen km op, reken maar uit hoe lang je bezig bent om die benodigde 296 (XL) candy bij elkaar te lopen: gaat je serieus een paar jaar kosten als je elke dag 5km zou lopen.
Ik denk dat ik nog maar even los ga met Lugia raids de komende week, en daarna kijken wat ik wil ga doen..
Edit: het is nog niet te laat voor Niantic om hier een 1 april grap van te maken
Edit 2: PoGo bestaat ruim 7 jaar, en de functies/mogelijkheden die op 6 april door het putje gaan maakten daar 3 jaar lang deel van uit. Ik vrees voor een flinke afname van actieve spelers.
[ Voor 32% gewijzigd door Statiegeld op 31-03-2023 01:16 ]
Laten we hopen op een 1 april grap maar ben er bang voor.Statiegeld schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 23:57:
Edit: het is nog niet te laat voor Niantic om hier een 1 april grap van te maken
Vraagt voor de mensen hier. Is er een zoekfunctie om te zien welke Pokemon je de afgelopen tijd hebt geëvolueerd?
Broer van mij moet de Eevee nog voor lvl42 en heeft niet opgeschreven welke hij nog moet....
Volgens mij niet, je zal de log af moeten gaan maar daar is het onmogelijk om terug te vinden.skassie schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 00:32:
[...]
Vraagt voor de mensen hier. Is er een zoekfunctie om te zien welke Pokemon je de afgelopen tijd hebt geëvolueerd?
Broer van mij moet de Eevee nog voor lvl42 en heeft niet opgeschreven welke hij nog moet....
Heeft hij de Eeveelution Name Trick al gebruikt? Zo niet dan is het via die manier een fluitje van een cent.
Als hij het deels gedaan heeft kan hij alsnog die truc toepassen: het silhouet van Eevee veranderd naar dat van de corresponderende vorm. Mocht er een vraagteken zichtbaar blijven dan heeft hij die specifieke nickname al gebruikt.
hier zullen de raids gaan stoppen. Degene die actief meehelpen zitten inmiddels in een andere wijk/plaats, of zijn ergens anders vanwege hun werk.Statiegeld schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 23:57:
"These changes are designed to rebalance the game and ensure it’s enjoyed by Trainers for years to come"
Dat ze iets willen terugdraaien dat is ontstaan tijdens de pandemie omdat deze na drie jaar voorbij is kan ik nog wel begrijpen, maar de prijzen verdubbelen is ronduit waanzin.
Veel van de huidige spelers (waaronder ikzelf) zijn juist tijdens de pandemie weer begonnen aan Pokémon Go en weten niet beter dan dat je op deze manier ook in gebieden met weinig gyms en/of een community (of überhaupt geen community) toch nog mee kon doen met veel raids om die ene shiny te vangen en bovenal genoeg candy en XL candy kon verzamelen zo ze ook daadwerkelijk fatsoenlijk te kunnen gebruiken in het spel. Met een Legendary Pokémon gaan wandelen levert je 1 candy per 20 gelopen km op, reken maar uit hoe lang je bezig bent om die benodigde 296 (XL) candy bij elkaar te lopen: gaat je serieus een paar jaar kosten als je elke dag 5km zou lopen.
Ik denk dat ik nog maar even los ga met Lugia raids de komende week, en daarna kijken wat ik wil ga doen..
Edit 2: PoGo bestaat ruim 7 jaar, en de functies/mogelijkheden die op 6 april door het putje gaan maakten daar 3 jaar lang deel van uit. Ik vrees voor een flinke afname van actieve spelers.
Van de overgebleven spelers krijg je niemand meer zo actief om elke dag fysiek een raid te doen van iets dat ze al hebben. Dan houd het gewoon op
in person 5* raid is hier nagenoeg onmogelijk (dorp).
Zelfs met campfire zal het voor sommige lastig worden om een raid te vinden.mat.hi.as schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 07:18:
Waarschijnlijk willen ze Campfire wat meer pushen, maar sinds ik het heb (thanks voor de invite, ik heb er nog over mocht er interesse zijn), heb ik geen enkele raid via Campfire gedaan, ook niks gezien dat er beschikbaar was.
Kleine dorpen, buiten de stad wonen etc
Ik snap dat ze mensen naar buiten willen hebben maar dan zou je in person raid meer moeten geven dan wat candy xl ipv remote raids helemaal de grond in te nerfen.
Uiteindelijk lijkt het Niantic dus vooral te gaan op GPS/AR data van mensen die in dichtbevolkte steden wonen en is Pokemon maar bijzaak, zo komt het op mij over.
Ik raid sowieso al amper meer, en dat zal nu nog minder zijn jammer genoeg. Kon zo nog eens mensen helpen met remote raids voor dingen die ze zelf niet hadden, maar een limiet van 5 zal dat ook in de weg gaan zitten.
Meer dan 5 raids per dag noem ik niet echt 'amper raiden'.Akaendra schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 08:57:
Ik raid sowieso al amper meer, en dat zal nu nog minder zijn jammer genoeg. Kon zo nog eens mensen helpen met remote raids voor dingen die ze zelf niet hadden, maar een limiet van 5 zal dat ook in de weg gaan zitten.
Het valt ook best wel mee.
5 keer per dag doe ik al(bijna) nooit,
De prijs verhoging is wel kut, dus maar even inslaan voor 6 april, maar daarintegen krijge je elke week wel een gratis remote raid pas
Naja, zoveel raid ik niet, had het misschien wat anders moeten verwoorden. Zeker wel gedaan hoor, maar de laatste tijd heb ik wellicht 1 persoon geholpen met het verkrijgen van Thundurus omdat ze in een nogal afgelegen gebied woont zonder echte gyms, plus ze had de quest om thundurus te vangen nog openstaan.Raem schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:15:
[...]
Meer dan 5 raids per dag noem ik niet echt 'amper raiden'.
Was al een gedoe om uberhaupt genoeg mensen te vinden om die raid te doen. Daarvoor was het met geluk de Regidrago en daarvoor tja, eigenlijk helemaal niets omdat ik zelf alles al heb.
Met bepaalde legendary zoals Mewtwo / Rayquaze die ik beide super gaaf vind kwam ik soms wel aan 10 raids. Ik spaar dan ook de passen en coins voor dit soort pokemons dus ja ik deed er echt wel 5+ soms.Ruudox schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:27:
Ja ik zit ook even te denken,
De prijs verhoging is wel kut, dus maar even inslaan voor 6 april, maar daarintegen krijge je elke week wel een gratis remote raid pas
Nu moet ik die dingen dus plannen over meerdere dagen en effectief minder passen door de hoge prijs.
Koop dan 2 losse en 1x de bundel van 3 pasjes. Op die manier kun je 5 pasjes hebben ipv de max van 3.Ruudox schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:27:
De prijs verhoging is wel kut, dus maar even inslaan voor 6 april
Als Community Leader/Ambassador ben ik betrokken in veel verschillende Discord servers, Telegram groepen, feedback groepen van Niantic etc. De voornaamste 3 punten die ik voorbij zie komen zijn de volgende:
- Ik woon niet dicht bij een community, dus ik kan niet deelnemen aan raids.
- Ik heb een beperking (fysiek of mentaal) en het wordt moeilijker om deel te nemen aan raids.
- Ik heb niet de tijd om op locatie te raiden.
- Waarom creëer je die niet zelf? Ik ben er van overtuigd dat er meer mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten, al is het maar een gemeente overkoepelende community. Wellicht kijk je op de verkeerde plek (of wist je simpel weg niet van het bestaan), een goede plek om te beginnen is de Silph Community Map (https://thesilphroad.com/map#7.6/52.226/5.841).
- Wellicht hard maar wel de realiteit: niet elke hobby is voor iedereen. Om het even met een andere hobby te vergelijken waar de regels bepaald zijn: voetbal (of elke andere willekeurige sport). Niet iedereen kan het beoefenen en daar hebben we, helaas, mee te dealen. Ookal is het spel - door de corona bonussen - wel een spel geworden wat je kon spelen.
- Hoe doe je dat dan met andere hobby's? Maak je daar ook geen tijd voor terwijl je ze wel graag doet?
Ik besef me goed dat deze uitspraken niet iedereen zullen pleasen, dat hoeft ook niet. Ik ben alleen wél van mening dat we wel moeten relativeren: Pokémon GO en Niantic hebben zich aangepast aan de situatie die zich voor deed (want wie zag COVID aankomen?) om het spel speelbaar te houden maar nu dat alles weer zo goed als terug naar normaal is of gaat is het tijd om een stapje terug te doen naar het "oude" normaal.
Daarbij wil ik nog toevoegen dat ik blij ben dat de posts hier tot dus ver nog erg civiel blijven, gelukkig. Als ik zie wat er in de groepen gebeurd waar ik in zit plus op Twitter en Reddit kijk, word ik daar echt niet vrolijk van en voelt het meer een beetje als dit:
https://tenor.com/nl/view...g-brick-wall-gif-18667615
Ben van mening dat iedereen zijn mening mag delen en ben het zeker ook met jou eens. We hebben inderdaad de afgelopen periode "geluk" gehad dat er veel remote kon.MusicMaikel schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:59:
Ik zal heel Pokémon GO-spelend Tweakers op mijn nek krijgen met mijn mening, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel blij ben met deze aanpassingen. Zoals Niantic zelf aangeeft: deze raids zijn nooit bedoeld om zó dominant te worden en sterker nog is het tegenwoordig de standaard. Dat moest vanaf het begin al ingecalculeerd worden, maar dat is niet gebeurd. Dat deze aanpassingen nu komen en dat er zo op gereageerd wordt is alleen maar meer bevestiging dat Niantic niet duidelijk maakt aan spelers hoe het spelletje gespeeld moet worden.
Als Community Leader/Ambassador ben ik betrokken in veel verschillende Discord servers, Telegram groepen, feedback groepen van Niantic etc. De voornaamste 3 punten die ik voorbij zie komen zijn de volgende:Voor alle 3 de punten valt wat te zeggen:
- Ik heb een beperking (fysiek of mentaal) en het wordt moeilijker om deel te nemen aan raids.
Pokémon GO is niet bedoeld om op de bank te spelen, maar om interactie te hebben met de wereld om je heen, of dat nou met of zonder community is. Ja, met een community om je heen wordt het allemaal een stukje makkelijker (en gezelliger naar mijn idee) want tier 5 raids worden dan haalbaar. Aan de andere kant ben ik van mening: Legendaries zijn niet voor niets Legendaries en horen lastiger te zijn om te kunnen halen.
- Waarom creëer je die niet zelf? Ik ben er van overtuigd dat er meer mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten, al is het maar een gemeente overkoepelende community. Wellicht kijk je op de verkeerde plek (of wist je simpel weg niet van het bestaan), een goede plek om te beginnen is de Silph Community Map (https://thesilphroad.com/map#7.6/52.226/5.841).
- Wellicht hard maar wel de realiteit: niet elke hobby is voor iedereen. Om het even met een andere hobby te vergelijken waar de regels bepaald zijn: voetbal (of elke andere willekeurige sport). Niet iedereen kan het beoefenen en daar hebben we, helaas, mee te dealen. Ookal is het spel - door de corona bonussen - wel een spel geworden wat je kon spelen.
- Hoe doe je dat dan met andere hobby's? Maak je daar ook geen tijd voor terwijl je ze wel graag doet?
Ik besef me goed dat deze uitspraken niet iedereen zullen pleasen, dat hoeft ook niet. Ik ben alleen wél van mening dat we wel moeten relativeren: Pokémon GO en Niantic hebben zich aangepast aan de situatie die zich voor deed (want wie zag COVID aankomen?) om het spel speelbaar te houden maar nu dat alles weer zo goed als terug naar normaal is of gaat is het tijd om een stapje terug te doen naar het "oude" normaal.
Daarbij wil ik nog toevoegen dat ik blij ben dat de posts hier tot dus ver nog erg civiel blijven, gelukkig. Als ik zie wat er in de groepen gebeurd waar ik in zit plus op Twitter en Reddit kijk, word ik daar echt niet vrolijk van en voelt het meer een beetje als dit:
Veel spelers hadden hier voordeel bij en zijn ook zeker begonnen.
Wat ik wel een nadeel vind is dat de spelers die in kleine plaatsen wonen nu misschien niet deel kunnen nemen aan de legendary raids omdat er gewoon niemand in de buurt is om mee te spelen.
Tijdens Covid zijn we idd vaak naar buiten gegaan om te bewegen etc en dat is zeker nog het geval maar als je dan een uitnodiging krijgt van iemand 100 KM verder die ook buiten loopt ben je toch aan het bewegen en buiten
Maar ja we moeten het er maar mee doen toch.
Edit: net op de link gekeken naar een community bij mij in de buurt en eerste zit in Enschede wat toch 15 km uit de buurt is .
Misschien hier maar eens kijken of we iets op kunnen zetten
[ Voor 2% gewijzigd door skassie op 31-03-2023 11:28 . Reden: toevoeging ]
Ik wil deze er specifiek even uit pakken.skassie schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:25:
[...]
Wat ik wel een nadeel vind is dat de spelers die in kleine plaatsen wonen nu misschien niet deel kunnen nemen aan de legendary raids omdat er gewoon niemand in de buurt is om mee te spelen.
Laten we niet vergeten: remote raids zijn hier om te blijven na alles wat er gebeurd is. Dat ze duurder en minder aantrekkelijk worden is de visie van Niantic en hoe Pokémon GO bedoeld is: (sociale) interactie met de rest van de wereld. Daar kunnen we van vinden wat we willen, maar uiteindelijk is het zo en moeten we er mee dealen.
Alle feedback, suggesties en eventueel andere manieren om remote raids te implementeren heeft Niantic in de afgelopen 3 jaar al gehoord en alsnog zijn ze op deze compromis/oplossing uit gekomen dus de #HearUsNiantic op Twitter gaat echt op niks uitlopen.
De prijsverhoging is wat sneu, maar ik raid enkel legendaries en mega's voor pokedex entries, dus soms eens uitzonderlijk drie op een maand, meestal maar 1 per maand. Tijdens covid kregen we ook wekelijks eentje en toen heb ik de meeste legendaries al binnengeharkt. De prijsverhoging zal bij mij dus wel gecompenseerd worden met de gratis remote passes die je via breakthrough zal krijgen. Het is mij niet duidelijk of je kans maakt op, of het elke week is? Als het wekelijks is, ga ik effectief meer remote raiden
Ik snap de verontwaardiging wel, maar ik snap niantic ook en het typeert hen als japans bedrijf. De missie is mensen doen wandelen, exploreren en ondertussen pokemon vangen. Het is geen populaire beslissing maar wel om terug naar de core van hun spel te gaan. Langs de andere kant is het spel ook niet meer zo populair als in het begin, en is een groep raiders vinden wat moeilijker.
Ben benieuwd of er nu in ons dorp meer mensen gaan buitenkomen voor legendaries, ik betwijfel het. Maar het is ook niet dat je niet meer remote kan raiden, je kan gewoon niet meer vanuit je zetel 10+ raids doen op raid hour. Voor de mensen die meer op de buiten wonen - zoals ik - is het enerzijds een 75% prijsverhoging, maar anderzijds krijg je er ook terug gratis, iets wat we al even niet meer gezien hebben. En veel casual spelers doen ook niet meer dan 5 raids per dag. Veel doen niet eens 1 raid per week.
Mijn gok is dat het voor 90% van de spelers dus eigenlijk weinig impact zal hebben. En als ik nog eens een pasje nodig heb, en geen gratis heb gekregen, spaar ik wel voor de 175/195 coins :-)
Daily limit coins is soms echt ruk. Soms heb je dagen je gyms volstaan en dan gaan ze allemaal op 1 dag eruit.
Is er trouwens een limiet aan remote passen die je kunt bezitten?
AnimeAdicted
Daarnaast was het nu een extreme luxe dat je samen met Poke Genie redelijk gegarandeerd een legendary uit een remote pasje kon halen (zowel bij hosten zonder remote pass, als deelnemen via remote pass).
@Offens1490 Maximaal 3, tenzij je 1 of 2 hebt en je een bundel van 3 koopt.
Lointje schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:39:
De prijsverhoging is wat sneu, maar ik raid enkel legendaries en mega's voor pokedex entries, dus soms eens uitzonderlijk drie op een maand, meestal maar 1 per maand. Tijdens covid kregen we ook wekelijks eentje en toen heb ik de meeste legendaries al binnengeharkt. De prijsverhoging zal bij mij dus wel gecompenseerd worden met de gratis remote passes die je via breakthrough zal krijgen. Het is mij niet duidelijk of je kans maakt op, of het elke week is? Als het wekelijks is, ga ik effectief meer remote raiden
Dat is inderdaad een kans op, de pool wordt vergroot, we krijgen nu het volgende:Ruudox schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:27:
Ja ik zit ook even te denken,
- 20× Poké Ball Poké Ball
- 5× Ultra Ball Ultra Ball
- 5× Pinap Berry Pinap Berry
- 3× Rare Candy Rare Candy
- 1× Sinnoh Stone Sinnoh Stone
- 1× Unova Stone Unova Stone
- NIEUW (per 6 april 2023)! 1x Remote Raid pass
[ Voor 5% gewijzigd door MusicMaikel op 31-03-2023 12:30 ]
3 in theorie, maar je kan aan 5 geraken door een 3pack te kopen als je er nog 2 hebt. Als je er al 3 (of meer) hebt kan je er geen bijkopen en zal je ook geen krijgen via de breakthrough box (in de plaats een premium raid pass).Offens1490 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:39:
Tja als ze dan dingen willen aanpassen eens of niet eens mogen ze rewards van gyms ook aanpassen.
Daily limit coins is soms echt ruk. Soms heb je dagen je gyms volstaan en dan gaan ze allemaal op 1 dag eruit.
Is er trouwens een limiet aan remote passen die je kunt bezitten?
Ivm gyms ben ik het wel met je eens, ik heb al de platinum defense medaille omdat ze hier zo weinig wisselen de gyms. Dus elke dag op middernacht kijken hoeveel tijd ze er in zitten en dan 50 coins (of hoeveel ze waard zijn op dat moment) zou wel fijn zijn, en zo blijft het binnen de perken door max per dag op 50 te houden. Maar goed... Niet eenvoudig om dat te balanseren denk ik.
Ik laat me door niemand vertellen hoe ik een game moet spelen, dat is voor iedereen anders.MusicMaikel schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:59:
Dat deze aanpassingen nu komen en dat er zo op gereageerd wordt is alleen maar meer bevestiging dat Niantic niet duidelijk maakt aan spelers hoe het spelletje gespeeld moet worden.
Met je 1e antwoord ben ik het voor een groot deel eens ook al zijn er dorpen waar er nauwelijks nog spelers zijn, en niet iedereen gaat kilometers reizen in de hoop ergens een community aan te treffen.MusicMaikel schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:59:
De voornaamste 3 punten die ik voorbij zie komen zijn de volgende:Voor alle 3 de punten valt wat te zeggen:
Maar van het 2e en 3e valt mijn mond open van verbazing, mede omdat ik niet weet of jij dit schrijft als speler of als Community Manager.
Mensen met een beperking worden nu voor een groot deel uitgesloten, dat vind ik nogal wat. Het remote raiden aan banden leggen heeft gevolgen voor hun manier van spelen: sterke Pokémon kunnen in zeer beperkte mate gevangen worden, hierdoor is er niet voldoende kans om de benodigde candies te verzamelen om ze te levelen zodat ze de Pokémon uiteindelijk ook fatsoenlijk kunnen gebruiken in PVP en PVE/Raids. Als men op die manier ervaart dat ze niet meer mee kunnen met de rest wat blijft er dan nog over om te doen in het spel? Die paar Pokémon vangen die rondom je spawnen? PVP? Maar daar heb je dan weer sterke Pokémon voor nodig om het fatsoenlijk te kunnen doen dus valt dat ook af.
Wat betreft je 3e punt: ik heb, net als jullie, een leven naast PoGo. Een fulltime baan, sport, etc. etc. en het voordeel van Remote Raiden was voor mij nou juist dat ik 's avonds na een drukke dag toch nog vanaf de bank wat kon raiden met anderen. En dit ook vaak genoeg kon doen om voldoende candy te krijgen om die Rayquaza of andere mooie legendary naar level 50 te tillen.
Nu is 5 raids per dag voor sommige mensen genoeg maar ik zit/zat vaak wel op 8 a 10 per dag tijdens speciale events. Dit kwam ook tot stand vanwege invites van vrienden voor raids terwijl ik er eigenlijk al klaar mee was op dat moment. Ik moet straks met 5 raid passes mensen gaan uitsluiten: wie help ik wel en wie help ik niet? Want ik heb nog maar x Remote Raid Passes over vandaag.
Wat moeten we anders? We kunnen hier ook gaan muiten maar dat heeft geen zin: Niantic doet want Niantic wilt en wie het er niet mee eens is kan de pot opMusicMaikel schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:59:
Daarbij wil ik nog toevoegen dat ik blij ben dat de posts hier tot dus ver nog erg civiel blijven, gelukkig. Als ik zie wat er in de groepen gebeurd waar ik in zit plus op Twitter en Reddit kijk, word ik daar echt niet vrolijk van [...]
Ik vind het zeker geen ramp dat het aantal dagelijkse Remote Raids wordt beperkt tot 5, want dat promoot de in-person raids waardoor we eigenlijk weer terug gaan naar hoe PoGo ooit was: spelen met mensen in het eggie.
Wat ik wel kwalijk vind is dat de prijzen zowat verdubbelen en er voor de in-person raids een nog onbekende beloning tegenover staat. 1 extra XL candy voor de moeite? De prijzen voor die Premium Raid Passes krijgen nu nagenoeg dezelfde prijzen als die van Remote Raid Passes en het aantal oranje Raid Passes die je dagelijks gratis krijgt is nog altijd 1, dus daar zit 'm de beloning ook niet in.
Ik vind dit niet bepaald motiverend en het voelt eerder als een straf: "Jullie hebben jarenlang gebruik kunnen maken van deze functie, maar dat stopt nu. Wil je toch remote raiden? Prima, maar dan moet je ons het dubbele betalen voor deze functie en we beperken je tot maximaal 5 raids per dag. Goed?"
Ik weet eigenlijk niet echt wat ik als fervent Remote Raider ga doen. Ik ben ondanks verwoede pogingen geen fan van PVP, overdag werk ik en loop ik rond met m'n autocatcher om nog wat te vangen, gym battles doe ik niet meer omdat ik de platinum medals die hier mee te verdienen zijn afgelopen week heb gehaald en elke avond zet ik een Pokémon in de gym naast m'n huis om die 50 coins te pakken. Ik kan elke dag gifts openen en sturen naar vrienden, want dat is wat er voor mij nog over blijft om te doen 's avonds.
Op dit moment speel ik geen andere games en is PoGo voor mij hetgeen dat ik snel op kan pakken tussendoor. Voornamelijk dus Remote Raids en dat valt nu grotendeels weg.
Wat wilt Niantic dat ik ga doen? Een spoofer installeren zodat ik 's avonds laat hier in de buurt rond kan lopen en mensen via PokeRaid kan uitnodigen voor raids zodat ik alsnog het spel kan spelen zoals ik wil? Daar heb ik helemaal geen zin in...
Daarna aangemeld bij een groep in een stadje in de buurt. Bijna elke dag even de auto pakken op te gaan raiden.
Later is er in ons dorp een app groepje opgericht. Gaandeweg kwamen daar steeds meer mensen bij. Altijd wel genoeg om een raid te doen.
Maar toen Corona kwam was dat voorbij. De app groep bestaat nog steeds maar ligt feitelijk op z'n gat. Een hoop mensen zijn waarschijnlijk inmiddels gestopt, en er komen in de app geen nieuwe mensen meer bij.
Onze kinderen zijn inmiddels ook al lang gestopt, maar mijn vrouw en ik beheren nu hun accounts nog. Met 4 inmiddels sterke accounts lukt elke legendary raid wel. Sinds de cirkel verruimd is kunnen we nu vanuit huis bij die ene gym in de naburige speeltuin.
Sure, het is voor iedereen anders. Geef ik je ook helemaal gelijk in, want dat zijn gewoon feiten. Het enige wat ik probeer te zeggen is dat wanneer het zo zou zijn dat COVID er niet was geweest, dit ook helemaal geen punt van discussie was omdat het er nooit in had gekomen. Het past simpelweg niet in de visie die Niantic heeft met Pokémon GO (en de andere games die zij maken). Het is een location based spel, wat voor speler je dan ook bent (shiny hunter, raider, PvP'er en de rest van de hokjes).Statiegeld schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:23:
[...]
Ik laat me door niemand vertellen hoe ik een game moet spelen, dat is voor iedereen anders.
Ik woon zelf ook in een dorp maar zit alsnog in een gemeente overkoepelende groep. Dat werkt prima en er zijn genoeg mensen die raids willen en kunnen doen. Daarvoor moet ik hoogstens 5 minuten in de auto stappen om op plaats van bestemming te komen.Statiegeld schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:23:
Met je 1e antwoord ben ik het voor een groot deel eens ook al zijn er dorpen waar er nauwelijks nog spelers zijn, en niet iedereen gaat kilometers reizen in de hoop ergens een community aan te treffen.
Maar van het 2e en 3e valt mijn mond open van verbazing, mede omdat ik niet weet of jij dit schrijft als speler of als Community Manager.
Punten 2 en 3 heb ik zowel als speler als Community Ambassador (Ambassador en Manager zijn echt twee verschillende dingen, ik werk niet voor Niantic) geschreven.
Begrijp me niet verkeerd: als iemand er behoefte aan heeft, met wat voor beperking dan ook, zijn ze van harte welkom om zich aan te sluiten bij onze community. Ik kan van mezelf zeggen dat ik zeer inclusief ben en ik geen mening vorm op hetgeen wat ik zie zonder iemand te leren kennen. Dat verwacht ik van de rest van "mijn" leden ook, daar zijn duidelijke afspraken voor.Statiegeld schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:23:
Mensen met een beperking worden nu voor een groot deel uitgesloten, dat vind ik nogal wat. Het remote raiden aan banden leggen heeft gevolgen voor hun manier van spelen: sterke Pokémon kunnen in zeer beperkte mate gevangen worden, hierdoor is er niet voldoende kans om de benodigde candies te verzamelen om ze te levelen zodat ze de Pokémon uiteindelijk ook fatsoenlijk kunnen gebruiken in PVP en PVE/Raids. Als men op die manier ervaart dat ze niet meer mee kunnen met de rest wat blijft er dan nog over om te doen in het spel? Die paar Pokémon vangen die rondom je spawnen? PVP? Maar daar heb je dan weer sterke Pokémon voor nodig om het fatsoenlijk te kunnen doen dus valt dat ook af.
De harde realiteit is wanneer iemand minder mobiel is (rolstoel, krukken whatever) het inderdaad lastiger wordt om een spel te spelen wat op locatie gebasseerd is. Dat weet je van te voren, ik ken Pokémon GO niet anders dan dat je naar buiten moet om iets te kunnen behalen. Dat is hoe het spel is gemaakt en geadverteerd, vanaf dag 1.
Ik kan me nog goed herinneren dat Kijkduin de "Pokémon hoofdstad" van Nederland werd genoemd en daar honderden mensen over het strand en de boulevard liepen, rende, sprongen om maar die Snorlax of Lapras te vangen. Met een rolstoel of krukken kan je niet makkelijk over het zand en door de duinen om datzelfde te behalen. Vandaar dat ik zeg: niet elk spel is voor iedereen, net zoals dat ik niet van Diablo houdt, maar bijvoorbeeld wel simulatiegames leuk vindt.
De vraag die ik mezelf stel: moet die mooie legendary direct naar level 50 getild kunnen worden of mag daar ook tijd overheen gaan? De meeste raidbosses zijn in de afgelopen 3 jaar meerdere malen voorbij gekomen en als je minstens 8 tot 10 raids per dag doet dan mag ik er van uit gaan dat je inmiddels in ieder geval genoeg Candy XL hebt om de meeste Legendaries naar level 50 te brengen. Minstens 3 XL candy per raid, dat is 30 Candy XL per dag. Pak het gemiddelde van 7 dagen per raid boss dat ze in een raid zitten, dat zijn 210 XL candy in een week tijd.Statiegeld schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:23:
Wat betreft je 3e punt: ik heb, net als jullie, een leven naast PoGo. Een fulltime baan, sport, etc. etc. en het voordeel van Remote Raiden was voor mij nou juist dat ik 's avonds na een drukke dag toch nog vanaf de bank wat kon raiden met anderen. En dit ook vaak genoeg kon doen om voldoende candy te krijgen om die Rayquaza of andere mooie legendary naar level 50 te tillen.
Nu is 5 raids per dag voor sommige mensen genoeg maar ik zit/zat vaak wel op 8 a 10 per dag tijdens speciale events. Dit kwam ook tot stand vanwege invites van vrienden voor raids terwijl ik er eigenlijk al klaar mee was op dat moment. Ik moet straks met 5 raid passes mensen gaan uitsluiten: wie help ik wel en wie help ik niet? Want ik heb nog maar x Remote Raid Passes over vandaag.
Nu dat de focus meer gaat op in-person raids zal het over langere tijd uitgesmeerd worden, wordt de balans van XL candy beter (want uiteindelijk is dat een lategame item) en is het een excuus om meer in-person ontmoetingen gaan met mensen die hetzelfde willen behalen als jijzelf.
Over het aantal kunnen we jaren discussiëren, maar persoonlijk denk ik dat 5 een prima gemiddelde is.
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al: na 8 à 10 raids was je er wel klaar mee, maar door invites van anderen kwamen er toch raids bij. In tegenstelling tot jou raid ik vrijwel nooit en als ik het doe is het met events in-person. Daar maak ik tijd voor omdat ik weet dat het gezellig gaat zijn met de groep die ik online al spreek.
In dat kader werd ik gewezen op https://www.change.org/p/stop-pokemon-go-remote-raid-changes. Lijkt mij niet erg kansrijk maar ik geef 'm toch maar door.MusicMaikel schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:37:
Alle feedback, suggesties en eventueel andere manieren om remote raids te implementeren heeft Niantic in de afgelopen 3 jaar al gehoord en alsnog zijn ze op deze compromis/oplossing uit gekomen dus de #HearUsNiantic op Twitter gaat echt op niks uitlopen.
Miste ook de special research, maar zie dat die om 15u pas komt.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Leuk bla bla verhaal van je, maar ik hoor je niet over de absurde prijs verhoging van de remote passenMusicMaikel schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:59:
Ik zal heel Pokémon GO-spelend Tweakers op mijn nek krijgen met mijn mening, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel blij ben met deze aanpassingen. Zoals Niantic zelf aangeeft: deze raids zijn nooit bedoeld om zó dominant te worden en sterker nog is het tegenwoordig de standaard. Dat moest vanaf het begin al ingecalculeerd worden, maar dat is niet gebeurd. Dat deze aanpassingen nu komen en dat er zo op gereageerd wordt is alleen maar meer bevestiging dat Niantic niet duidelijk maakt aan spelers hoe het spelletje gespeeld moet worden.
Als Community Leader/Ambassador ben ik betrokken in veel verschillende Discord servers, Telegram groepen, feedback groepen van Niantic etc. De voornaamste 3 punten die ik voorbij zie komen zijn de volgende:Voor alle 3 de punten valt wat te zeggen:
Pokémon GO is niet bedoeld om op de bank te spelen, maar om interactie te hebben met de wereld om je heen, of dat nou met of zonder community is. Ja, met een community om je heen wordt het allemaal een stukje makkelijker (en gezelliger naar mijn idee) want tier 5 raids worden dan haalbaar. Aan de andere kant ben ik van mening: Legendaries zijn niet voor niets Legendaries en horen lastiger te zijn om te kunnen halen.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Dit dus. En dan rent de pokémon ook nog eens weg als je pech hebt....Mars18 schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:54:
[...]
Leuk bla bla verhaal van je, maar ik hoor je niet over de absurde prijs verhoging van de remote passen
En vanaf morgen (rond 10:30 denk ik) begint event met 1/2 egg distance, dus die 12 km eitjes nog eventjes mee wachten ;-)
Zo, lekkere binnenkomer is dat zeg, goed gedaan!Mars18 schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:54:
[...]
Leuk bla bla verhaal van je, maar ik hoor je niet over de absurde prijs verhoging van de remote passen
De prijsverhoging is inderdaad aan de forse kant, maar ik denk als de visie van je bedrijf is om mensen naar buiten te krijgen je geen halve maatregelen moet nemen. Ik denk dat wanneer dat ze de prijs op €1,50 hadden gezet het nog steeds niet het gewenste effect zou hebben. Mensen denken nu wel even twee keer na voordat ze een pasje kopen wat dubbel zo duur is als voorheen.
Sterker nog: de halve community hier raidde lekker remote, want dat kostte toch hetzelfde. In plaats van 100 meter te lopen pakten ze lekker een remote ipv een premium en bleven ze lekker thuis zitten. Heb daardoor echt zo vaak lobbies van 10 man terwijl ik en mijn maat daar samen staan. Hopelijk komt men nu weer naar buiten, want als er eens mensen kwamen was het al snel weer ouderwets gezellig. Ik mis dat wel.MusicMaikel schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:54:
[...]
Zo, lekkere binnenkomer is dat zeg, goed gedaan!
De prijsverhoging is inderdaad aan de forse kant, maar ik denk als de visie van je bedrijf is om mensen naar buiten te krijgen je geen halve maatregelen moet nemen. Ik denk dat wanneer dat ze de prijs op €1,50 hadden gezet het nog steeds niet het gewenste effect zou hebben. Mensen denken nu wel even twee keer na voordat ze een pasje kopen wat dubbel zo duur is als voorheen.
In person raiden is het wat dat betreft niet waard, en als ze meer candy xl gaan geven (5 ofzo was het) gaat het voor vele nog altijd het niet waard zijn om naar buiten te gaan. Eerder het tegenovergestelde zal gaan gebeuren vermoed ik. Mensen gaan gewoonweg minder of helemaal niet meer raiden als ik het zo lees, en de vraag is of Niantic daar wel goed aan gaat doen.
Sowieso ben ik altijd meer van het buffen dan van het nerfen van dingen, die XL candy alleen zal voor velen geen incentive zijn om naar buiten te gaan, daar moet je echt nog veel meer aan toevoegen gok ik zo.
Persoonlijk denk ik zelf aan dingen zoals
- Increased shiny kans (Ja nog meer dan wat nu al het geval is)
- Gegarandeerde IV's van 13/13/13 ipv 10/10/10
Maar er zijn ook nog wel wat andere zaken die ik graag zou willen zien om in person meer incentive te geven.
- Regional Pokemon in raids, en dan wat vaker dan eens in het jaar. Wel alleen in person (zoals Elite raids maar dan meer verspreid over alleen de oude EX Gyms) Wat mij betreft voegt het regionaal houden van Pokemon in een game zoals GO echt helemaal niets toe als je vervolgens niet wereldwijd kunt traden met mensen
- Traden Wereldwijd maken als bovenstaande niet kan. Het kan in de normale games ook dus waarom niet in GO?
- Daily Incense galarian birds mogen wat vaker spawnen, plus catchrate ook behoorlijk omhoog. Op dit moment is het echt 99 van de 100 keer een pokeball/berry die je waste om het te vangen om ze na een ball te zien vluchten. Ja leuk dat ze spawnen, maar het wekt meer frustratie op dan dat het leuk is wat mij betreft.
- Wat vaker updates met nieuwe Pokemon. Zoals het er nu voorstaat krijg je echt veel te mondjesmaat een keer een nieuwe pokemon te zien en zijn ze na hun respectievelijke events nauwelijks meer te zien. Goed voorbeeld voor mij is Kecleon. Tijdens het event nauwelijks gezien (2 keer hooguit, en dat met nogal wat stops in de buurt) en daarna eigenlijk nooit meer.
En dat zijn maar een paar dingen die Niantic kan doen om meer incentive te geven aan in person, zonder dat je daarvoor remote hoeft te gaan nerfen door prijzen belachelijk hoog te maken.
Ik wacht best al een tijdje op de 3 spelers hieronder, met wie ik respectievelijk 2, 3 en 4 dagen verwijderd ben van Best Friends om gifts te openen:Raem schreef op zondag 2 april 2023 @ 00:44:
@Statiegeld Wanneer wil je mijn gift openen voor best friends?
:strip_exif()/f/image/889vWFXxVGP6xTvzJO1Js2pL.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: Ik dacht dat dit Tweakers waren maar ik vergis me denk ik. Ik kan vanavond om 20:00 uur je gift openen? Vergeet je Lucky Egg niet!
[ Voor 4% gewijzigd door Statiegeld op 03-04-2023 16:04 ]
Heb je hem al geopend? Dan kan ik nog snel een lucky egg aanzetten voordat ik de melding krijg.Statiegeld schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:03:
[...]
Ik wacht best al een tijdje op de 3 spelers hieronder, met wie ik respectievelijk 2, 3 en 4 dagen verwijderd ben van Best Friends om gifts te openen:
[Afbeelding]
Edit: Ik dacht dat dit Tweakers waren maar ik vergis me denk ik. Ik kan vanavond om 20:00 uur je gift openen? Vergeet je Lucky Egg niet!
Morgenavond 20:00 uur is ook prima als je dat redt.
[ Voor 3% gewijzigd door Raem op 03-04-2023 23:00 ]
Er kwam onverwacht iets tussen, sorry. Vanavond 20:00 uur nieuwe pogingRaem schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:06:
[...]
Heb je hem al geopend? Dan kan ik nog snel een lucky egg aanzetten voordat ik de melding krijg.
Morgenavond 20:00 uur is ook prima als je dat redt.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hoezo word dat moeilijk?gwystyl schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:26:
Ik denk dat het evolueren van die nieuwe Pokémon (cutefly?) de grootste uitdaging wordt van deze challenge. Misschien wat 2km eieren uitlopen, aangezien het ook ½ hatch distance is... De rest van die beesten met bloemetjes gooi ik gelijk weg, tenzij ze hoger zijn dan degene die ik al heb van die soort (kleine kans als ik in mijn verzameling kijk)
Moeilijk is een groot woord, maar ik had al zoveel bunnelby's en bunearies dat ik die gelijk kon evolueren, en cutiefly heb ik nog niet dus ik moet er eerst genoeg vangen om genoeg candy (50?) te sparen om te evolueren tot ribombee...
Je zou ook rare candy kunnen gebruiken en anders nieuwe te vangen met pineapple. Helpt weer in de snelheid.gwystyl schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:31:
[...]
Moeilijk is een groot woord, maar ik had al zoveel bunnelby's en bunearies dat ik die gelijk kon evolueren, en cutiefly heb ik nog niet dus ik moet er eerst genoeg vangen om genoeg candy (50?) te sparen om te evolueren tot ribombee...
Ik moet er nog 20
Succes.
1 klein rondje lopen met mega evolved beedrill en wat pinapps was voldoende bij mijskassie schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:43:
[...]
Je zou ook rare candy kunnen gebruiken en anders nieuwe te vangen met pineapple. Helpt weer in de snelheid.
Ik moet er nog 20
Succes.
Beedrill is toch geen familie van de nieuwe bij (Weedle - Kakuna - Beedrill)? Hoe kan dat dan helpen? Trekken bijen elkaar aan ofzo? Dat zou nieuwe logica zijn binnen het spel volgens mijIndicatie schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:16:
[...]
1 klein rondje lopen met mega evolved beedrill en wat pinapps was voldoende bij mij
Candy bonus op bugsgwystyl schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:30:
[...]
Beedrill is toch geen familie van de nieuwe bij (Weedle - Kakuna - Beedrill)? Hoe kan dat dan helpen? Trekken bijen elkaar aan ofzo? Dat zou nieuwe logica zijn binnen het spel volgens mij
Bugs heeft de game genoeg, maar candy bonus krijg ik daar niet op.
Scatterbug candy bug niet gebruikt?Autofan1985 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:51:
[...]
Bugs heeft de game genoeg, maar candy bonus krijg ik daar niet op.![]()
Nee, toen ik het destijds wou lezen was de post al verwijderd.
Ik denk dat hij deze feature bedoelt:Autofan1985 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:51:
[...]
Bugs heeft de game genoeg, maar candy bonus krijg ik daar niet op.![]()
Dus omdat Beedrill een bug-type is, krijg je extra candy als je andere bug-type Pokémon zoals Cutiefly vangt terwijl Mega-Beedrill atief is (weet niet of hij ook echt als buddy ingezet moet worden, dat staat hier niet bij). In dit geval ging het dus niet om een bug in het programma, al zie ik her en der berichten dat die scatterbug-bug ook voor andere Pokémon zou moeten/kunnen werken.Earn additional Candies when you have an active Mega-Evolved Pokémon and you catch a Pokémon that shares a type with your Mega-Evolved Pokémon. You will also earn additional Candies when catching a Raid Boss, regardless of its type.
[ Voor 5% gewijzigd door gwystyl op 05-04-2023 09:58 ]
Ik wilde ook die scatterbug 'future' doen, maar was te laat en kon nergens echt goed vinden wat het nu precies inhield. Maar aangezien het nu wellicht weer actueel wordt, kan iemand het uit de doeken doen wat je nu precies moet/moest doen?gwystyl schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:54:
[...]
Ik denk dat hij deze feature bedoelt:
[...]
Dus omdat Beedrill een bug-type is, krijg je extra candy als je andere bug-type Pokémon zoals cutiefly vangt. In dit geval ging het dus niet om een bug in het programma, al zie ik her en der berichten dat die scatterbug-bug ook voor andere Pokémon zou moeten/kunnen werken.
Dat staat ook in de link die @mat.hi.as in zijn post had staan, maar het komt op het volgende neer:low_n_slow schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:58:
[...]
Ik wilde ook die scatterbug 'future' doen, maar was te laat en kon nergens echt goed vinden wat het nu precies inhield. Maar aangezien het nu wellicht weer actueel wordt, kan iemand het uit de doeken doen wat je nu precies moet/moest doen?
- Kies de Pokémon waar je extra candy van wil als buddy
- Voer je buddy een Poffin en ga terug naar de map zodat hij meeloopt
- Wissel je buddy naar iets anders
- Wissel je buddy terug naar je Pokémon uit stap 1. Geef hem geen extra snoepjes
- Loop met je buddy actief. Vanwege de bug kan het zijn dat je veel meer extra candy spaart dan eigenlijk zou moeten
Held! Dit maakt het een stuk duidelijker voor mij. Dank je wel!gwystyl schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:03:
[...]
Dat staat ook in de link die @mat.hi.as in zijn post had staan, maar het komt op het volgende neer:Ik heb dit zelf verschillende keren geprobeerd met scatterbug, met wisselend resultaat. Soms leverde het enkele honderden candy op in korte tijd, soms had ik het idee dat het niks hielp. Ik wist niet dat dit ook voor andere Pokémon zou werken, en het kan zijn dat de bug inmiddels geplet is. YMMV dus, maar het is het proberen waard als je veel poffins hebt
- Wissel je buddy terug naar je Pokémon uit stap 1. Geef hem geen extra snoepjes
- Loop met je buddy actief. Vanwege de bug kan het zijn dat je veel meer extra candy spaart dan eigenlijk zou moeten
Alleen de mega actief is voldoende. Die feature ken ik idd, maar denk dat je het sarcasme in mijn post mistte.gwystyl schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:54:
[...]
Ik denk dat hij deze feature bedoelt:
[...]
Dus omdat Beedrill een bug-type is, krijg je extra candy als je andere bug-type Pokémon zoals Cutiefly vangt terwijl Mega-Beedrill atief is (weet niet of hij ook echt als buddy ingezet moet worden, dat staat hier niet bij). In dit geval ging het dus niet om een bug in het programma, al zie ik her en der berichten dat die scatterbug-bug ook voor andere Pokémon zou moeten/kunnen werken.
Je uitleg klopt, alleen is deze bug (hehe) al 2 maanden geleden gepatchedgwystyl schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:03:
[...]
Dat staat ook in de link die @mat.hi.as in zijn post had staan, maar het komt op het volgende neer:Ik heb dit zelf verschillende keren geprobeerd met scatterbug, met wisselend resultaat. Soms leverde het enkele honderden candy op in korte tijd, soms had ik het idee dat het niks hielp. Ik wist niet dat dit ook voor andere Pokémon zou werken, en het kan zijn dat de bug inmiddels geplet is. YMMV dus, maar het is het proberen waard als je veel poffins hebt
Wat je nu nog kan doen is gele Pinaps gebruiken en met een (liefst) Mega level 3 bug-type Pokémon actief ze gaan vangen. Je Mega hoeft géén buddy te zijn dus je kan gewoon met je normale buddy blijven spelen.
Een bug Pokémon zoals Beedrill werkt, maar zogenaamde 'dual-types' werken ook en hebben dus als voordeel dat ze naast bug ook bij een ander type extra candy opleveren.
Zoals Scizor, die een bug & steel type is:
en een week voor hebt...t is mooi weer, loop een wat groter rondjeRaem schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:51:
Hoop gedoe voor een Pokémon waarvan je er maar 8 hoeft te vangen met een pineapp.
Ik heb er nog geen gevangen, hoop morgen een rondje te kunnen doen... De rest is wel al voor mijn deur gespawned
Want daarna worden ze duurder
Nylato schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:38:
Mocht je nog een remote raidpass willen komen doe dat dan nu nog (Voor 8 uur vanavond volgens mij)
Want daarna worden ze duurder
/f/image/LdmNZswg1WrUuAOIbH1auRu4.png?f=fotoalbum_large)
Oef is wel harder sparen zo
AnimeAdicted
Hoop dat het kapot is want als er geen in de buurt is baal ik wel
Verwijderd
voor zover ik weet, spawnen na, of om 18:00 de eieren op de gyms die aangeduid worden als ex-raid gymsskassie schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 13:15:
Mmmm nog geen aanduiding voor de Elite raid voor morgen.
Hoop dat het kapot is want als er geen in de buurt is baal ik wel
Dit is echt geen visie of sympathieke actie van Niantic bedoeld om mensen naar buiten te laten gaan. Ze zijn een commercieel bedrijf wiens games op Ingress en PoGo na allemaal keihard geflopt zijn. Er zal 100% een commerciële gedachte achter deze wijziging zitten. Niantic gebruikt de data die mensen verzamelen en dat lukt niet als mensen thuis blijven.MusicMaikel schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:37:
[...]
Ik wil deze er specifiek even uit pakken.
Laten we niet vergeten: remote raids zijn hier om te blijven na alles wat er gebeurd is. Dat ze duurder en minder aantrekkelijk worden is de visie van Niantic en hoe Pokémon GO bedoeld is: (sociale) interactie met de rest van de wereld. Daar kunnen we van vinden wat we willen, maar uiteindelijk is het zo en moeten we er mee dealen.
Niantic heeft de inkomsten van Go heel hard nodig. Als remote raids hun meer winst zouden opleveren dan zouden ze dat natuurlijk nooit op deze manier nerven.
Geloof mij, dit is zeker wel visie van Niantic en hoe men graag ziet hoe dat Pokémon GO er uit ziet. Sterker nog, Niantic denkt zelf dat ze geen verlies gaan zien de komende tijd. Zie de quote van Ed Wu, VP bij Niantic:Hercule schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 13:31:
[...]
Dit is echt geen visie of sympathieke actie van Niantic bedoeld om mensen naar buiten te laten gaan. Ze zijn een commercieel bedrijf wiens games op Ingress en PoGo na allemaal keihard geflopt zijn. Er zal 100% een commerciële gedachte achter deze wijziging zitten. Niantic gebruikt de data die mensen verzamelen en dat lukt niet als mensen thuis blijven.
Niantic heeft de inkomsten van Go heel hard nodig. Als remote raids hun meer winst zouden opleveren dan zouden ze dat natuurlijk nooit op deze manier nerven.
"The goal here is not short-term revenue," Wu says. "Of course, imposing a cap goes to show this is not about extracting more money, even though we are raising prices. This is well balanced, where we really believe this is not going to create a short-term revenue impact for us. At the end of the day, we are a business that wants to provide this experience for our Trainers for many years to come. There's a long-run sustainability impact to the changes, and that's the reason behind them." - https://www.eurogamer.net...major-remote-raid-changes
Doe er mee wat je wil, maar ze geven hier echt niet om de inkomsten die uit Remote Raids komen.
Hier om 11:00 14:00 en 17:00 dus keuze net als vorige keerskassie schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 22:20:
Haha nu zijn alle raids om 14:00 uur waar ze de vorige keer om 11 uur waren. Ik snap er niks meer van
Hoop niet dat deze betere defense heeft. Deze keer wel 3 keer een goed team aangezien de kids ook meerdere Groudons hebben gevangen tijdens het primal event.
Mijn line-up (Swampert en Mamoswine zijn shadows):
2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30
PokemonguHub zegt minimaal 5 en dat hij dan nog pittig is, dus ik ben benieuwd of dat met 3 lukt. Ik zit nu in the middle of nowhere met een raid om 14u in beeld. Ik heb nu drie accounts (ik, zoontje en zwager) dus weet niet of we dat gaan proberen.Rene schreef op zondag 9 april 2023 @ 09:52:
Hier ook 14:00 deze keer. We moeten het wederom met zijn drieën doen(ging vorige keer net goed).
Hoop niet dat deze betere defense heeft. Deze keer wel 3 keer een goed team aangezien de kids ook meerdere Groudons hebben gevangen tijdens het primal event.
Mijn line-up (Swampert en Mamoswine zijn shadows):
[Afbeelding]
Wel geprobeerd te duo-en maar ongeveer 20-25% tekort.
Remote raid had hier voor wat extras kunnen zorgen magoed Niantic's visie is niet die van mij.
Zal er denk ik wel eentje ruilen ofzo tijdens Worlds voor wat anders maar leuk is anders.
Wat mij betreft zijn vele lokale communities zo dood als een pier en als ik het internet zo bekijk ben ik niet de enige die er wat over te klagen heeft.
Enige mensen die hier voordeel van hebben zijn spoofers, magoed, daar doet Niantic al jaren niets aan
Vanochtend om11:00 naar de 'in-person' raid gegaan en we waren met z'n 5en (allemaal 1 account) om vervolgens met 13 man in de lobby te zitten terwijl er niemand in de buurt was: rondom goed zicht en er was niemand anders, ook geen gebouwen binnen bereik waar mensen zich konden verstoppen.
De community komt niet meer terug, spoofen werkt namelijk ook
Dat is best jammer als dat gebeurt. Hier kwamen er nog 3 dus uiteindelijk met 6 man de raid gedaan. Helaas wel weer k*t IV’s maar dat mocht de pret niet drukkenStatiegeld schreef op zondag 9 april 2023 @ 15:50:
Community hier is in ieder geval dood.
Vanochtend om11:00 naar de 'in-person' raid gegaan en we waren met z'n 5en (allemaal 1 account) om vervolgens met 13 man in de lobby te zitten terwijl er niemand in de buurt was: rondom goed zicht en er was niemand anders, ook geen gebouwen binnen bereik waar mensen zich konden verstoppen.
Wij zijn de laatste tijd met groepje van 7 a 8 . Paar hebben een dubbel account dus al met al zaten we met 11 in de raid.Statiegeld schreef op zondag 9 april 2023 @ 15:50:
Community hier is in ieder geval dood.
Een niet gevangen maar met ruilen toch dex met aangevuld.
Helaas de middag en avond niet kunnen doen ivm familie bezoek op de zondag
Shiny Riolu en een zeer degelijke IV Riolu, mooie toevoeging aan de 15/15/12 die ik al had (en maar 2 HP verschilt met een Hundo
:strip_exif()/f/image/rdy68X3aRgrSLdsjBRsHELJb.jpg?f=fotoalbum_large)
Paar mooie Hundo's, erg blij met die Togekiss, die zou binnenkort een nieuwe move krijgen naar het schijnt waardoor 'ie een stuk sterker wordt.
:strip_exif()/f/image/J6Hj6nRUwkHqXjErgK9eODAc.jpg?f=fotoalbum_large)
Shinies waren er natuurlijk ook. Ik probeer bij elk event waar Pikachu een outfit heeft er een shiny van te vangen, liefst een mannetje vanwege de staart. Is dit keer dus gelukt. Bijna genoeg shiny Eevee's om de hele reeks Eeveelutions als shiny in de Dex te krijgen. Whismur, Exeggcute (van Spotlight Hour), Bonsly en Purrloin had ik nog niet dus die waren zeer welkom.
:strip_exif()/f/image/Qw9KhaQIH2dbScxms6shdnK2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CTqCkRJLuxK6viQf1PYoC8MM.jpg?f=fotoalbum_large)
Én vanochtend level 47 aangetikt, de prachtige mijlpaal van 100 miljoen totaal XP. Nog 76 miljoen XP en wat level eisen voor level 50, hopelijk ergens eind volgend jaar
Gefeliciteerd. Erg fraaie vangst. Hier 44 eieren uitgelopen en welgeteld 1 riolu. Heb er nog 9 in de storage dus er is hoopStatiegeld schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:45:
Het ei-vent is weer afgelopen en heb weer wat mooie dingen op de kop kunnen tikken:
Shiny Riolu en een zeer degelijke IV Riolu, mooie toevoeging aan de 15/15/12 die ik al had (en maar 2 HP verschilt met een Hundo)
[Afbeelding]
Paar mooie Hundo's, erg blij met die Togekiss, die zou binnenkort een nieuwe move krijgen naar het schijnt waardoor 'ie een stuk sterker wordt.
[Afbeelding]
Shinies waren er natuurlijk ook. Ik probeer bij elk event waar Pikachu een outfit heeft er een shiny van te vangen, liefst een mannetje vanwege de staart. Is dit keer dus gelukt. Bijna genoeg shiny Eevee's om de hele reeks Eeveelutions als shiny in de Dex te krijgen. Whismur, Exeggcute (van Spotlight Hour), Bonsly en Purrloin had ik nog niet dus die waren zeer welkom.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Én vanochtend level 47 aangetikt, de prachtige mijlpaal van 100 miljoen totaal XP. Nog 76 miljoen XP en wat level eisen voor level 50, hopelijk ergens eind volgend jaar![]()
[Afbeelding]
Kan alleen maar zeggen WAUW en gefeliciteerd met alle hundo en shinny die je te gevangen hebt. Zelf nog steeds op zoek naar een shinny Pika ..
Ik heb dit weekend de badge gehaald, 1000 Pika's.skassie schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:44:
[...]
Kan alleen maar zeggen WAUW en gefeliciteerd met alle hundo en shinny die je te gevangen hebt. Zelf nog steeds op zoek naar een shinny Pika ..
1daarvan was een shiny
Of Ingress wel winstgevend is betwijfel ik. Ik heb het destijds een tijdje gespeeld (om pokestops te kunnen aanvragen). Er zit daar niet echt iets in waar je geld aan zou willen uitgeven.Hercule schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 13:31:
[...]
Dit is echt geen visie of sympathieke actie van Niantic bedoeld om mensen naar buiten te laten gaan. Ze zijn een commercieel bedrijf wiens games op Ingress en PoGo na allemaal keihard geflopt zijn. Er zal 100% een commerciële gedachte achter deze wijziging zitten. Niantic gebruikt de data die mensen verzamelen en dat lukt niet als mensen thuis blijven.
Het lijkt nu wat activiteit betreft op sterven na dood. Ze hebben zelfs een AI team toegevoegd om er nog een beetje leven in te krijgen.
Maar het is hun eerste spel, en de basis voor alle anderen, dus daarom zullen ze het niet snel van de markt halen.
Ik zit nu op 6487 gezien en 2500 gevangen, daarvan 20 shiny (15 met outfit)melst90 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:53:
[...]
Ik heb dit weekend de badge gehaald, 1000 Pika's.
1daarvan was een shiny
Zo! Goed bezig. Ik heb eigenlijk amper gespeeld. Vond het niet een heel boeiend event.Statiegeld schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:45:
Het ei-vent is weer afgelopen en heb weer wat mooie dingen op de kop kunnen tikken:
Shiny Riolu en een zeer degelijke IV Riolu, mooie toevoeging aan de 15/15/12 die ik al had (en maar 2 HP verschilt met een Hundo)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Én vanochtend level 47 aangetikt, de prachtige mijlpaal van 100 miljoen totaal XP. Nog 76 miljoen XP en wat level eisen voor level 50, hopelijk ergens eind volgend jaar![]()
[Afbeelding]
En ik startte de app vaak op als ik een remote-raid invite kreeg, maar die doe ik na de prijsverhoging niet meer, dus PoGo stond veel minder aan.
Toch wel een 100% Chansey, een shiny Chansey en shiny Alolan Exeggutor gescoord, dus best ok voor amper spelen
Nu het mooie weer er aan komt, heb ik wel weer meer zin om buiten te komen. Ik heb ook de indruk dat campfire uit beta is of zo? er zijn nog een aantal mensen bijgekomen uit onze buurt in mijn groep - ofwel was dat voor de elite raid. Dus wie weet komt dat toch nog een beetje op gang voor community days, elite raids en misschien zelfs gym-rotaties.
Nu candies doorsparen voor alle evoluties
Kater? Eerst water, de rest komt later
MediaMarkt/Nedgame kun je hem pre-orderen
Wel forse prijs, maar dan kan ik gerust een stad inlopen zonder hele tijd om mobiel te zitten als gelegenheid er niet is/gepast is.
Heb zelf nog nooit besteld bij nedgame iemand ervaring?
nedgame 59.99€
MediaMarkt
AnimeAdicted
deze staat ook op mijn verlanglijst.Offens1490 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:01:
Was aan het kijken voor Pokemon plus plus.
MediaMarkt/Nedgame kun je hem pre-orderen
Wel forse prijs, maar dan kan ik gerust een stad inlopen zonder hele tijd om mobiel te zitten als gelegenheid er niet is/gepast is.
Heb zelf nog nooit besteld bij nedgame iemand ervaring?
nedgame 59.99€
MediaMarkt
[Afbeelding]
wist niet dat ze al te pre orderen waren bij de mediamarkt en nedgame.
(ik ga het denk ik haast mijn mediamarkt doen, want dan kan ik het zelf gewoon afhalen.
Voor degene die me toch invite stuurt bedankt ,het is niet dat ik niet wil maar eerder zit ik in een raid/catch modus en zie ik het te laat.
AnimeAdicted
Gefeliciteerd! Je krijgt morgen double XP voor evolueren. Zet een lucky egg aan en je krijgt 4000xp per Pokemon.Statiegeld schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:45:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb vorige week eindelijk level 50 gehaald.
/f/image/lSXXSAPhVGibgNkdPTTg5L0Q.png?f=fotoalbum_large)
Hoop alleen niet dat er een level 60 komt.
Gefeliciteerd!Hercule schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:29:
[...]
[Afbeelding]
Ik had er al een tijdje last van en de recente events hielpen me om door te gaan, maar vandaag (en gisteren) zat de klad er gewoon flink in: ik had gewoon geen zin om te spelen en vroeg me op dat moment af waarom ik m'n tijd er nog mee aan het 'verdoen' was.Hercule schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:29:
[...]
Gefeliciteerd! Je krijgt morgen double XP voor evolueren. Zet een lucky egg aan en je krijgt 4000xp per Pokemon.
De recente wijzigingen in het spel zijn bij mij (en een groot deel van de wereldwijde community) niet goed gevallen en ik schrok ook van wat ik een paar dagen geleden constateerde tijdens de elite raid (zie paar posts terug).
Sinds juni vorig jaar is PoGo de enige game die ik dagelijks speel en ik denk dat het voor mij handig is om even een paar dagen/weken de app niet meer aan te raken in de hoop dat het enthousiasme/plezier terug komt.
Gefeliciteerd! 5 jaar lang gemiddeld 30km per dag lopen, je zult nu wel een keer spierpijn hebben!Hercule schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:29:
[...]
Gefeliciteerd! Je krijgt morgen double XP voor evolueren. Zet een lucky egg aan en je krijgt 4000xp per Pokemon.
[Afbeelding]
Zelfs niet om de daily incense te doen, de kans op een Galar vogel is miniem en als die al spawned dan is het 99 van de 100 keer toch dat ze na 1 bal vluchten.
Niantic zal met iets moeten komen om mensen weer te laten spelen, maar dat mag frequenter zijn dan 1 nieuwe pokemon per zoveel weken.
Haha, dat heb ik zelfs met Go Fest in Dortmund niet gehaald. Die dag een kwartiertje pauze gehad en verder eigenlijk continu gelopen. Kwam ik tot 24,8 km weet ik nog. Wel hoop ik met @Hercule mee dat er geen level 60 komt. En welkom bij de club van 50.Arazogia schreef op donderdag 13 april 2023 @ 09:05:
[...]
Gefeliciteerd! 5 jaar lang gemiddeld 30km per dag lopen, je zult nu wel een keer spierpijn hebben!
Ik ben het spel ook zat. Voornamelijk door de wijzigingen. Het is gewoon drama.Statiegeld schreef op woensdag 12 april 2023 @ 23:23:
[...]
Gefeliciteerd!
[...]
Ik had er al een tijdje last van en de recente events hielpen me om door te gaan, maar vandaag (en gisteren) zat de klad er gewoon flink in: ik had gewoon geen zin om te spelen en vroeg me op dat moment af waarom ik m'n tijd er nog mee aan het 'verdoen' was.
De recente wijzigingen in het spel zijn bij mij (en een groot deel van de wereldwijde community) niet goed gevallen en ik schrok ook van wat ik een paar dagen geleden constateerde tijdens de elite raid (zie paar posts terug).
Sinds juni vorig jaar is PoGo de enige game die ik dagelijks speel en ik denk dat het voor mij handig is om even een paar dagen/weken de app niet meer aan te raken in de hoop dat het enthousiasme/plezier terug komt.
Waar ik voorheen een dag in een gym kon staan wordt ik er nu al na 30 minuten uitgegooid. Ga je bij de gym staan is er niemand te bekennen. (Ik woon in een gehucht in Noorwegen dus de 3 gyms trekken niet al teveel lui in de bossen).
Ergo, ik moet nu 3x zo hard werken voor die 50 gratis muntjes, en er 2x zoveel sparen om remote te kunnen raiden. Dit allemaal omdat iedereen nu dus die 50 muntjes wilt hebben en er dus genoeg zijn die liever spoofen dan spelen.
En bedankt Niantic. Ik geef voorlopig geen cent meer uit op een euro voor de CD na. De Dex vul ik wel met hier en daar een enkele raid.
Hier bij mij in de buurt ook. Ineens allemaal onbekende in de gym die we eerst nooit zagen.Rene schreef op donderdag 13 april 2023 @ 23:05:
[...]
Ik ben het spel ook zat. Voornamelijk door de wijzigingen. Het is gewoon drama.
Waar ik voorheen een dag in een gym kon staan wordt ik er nu al na 30 minuten uitgegooid. Ga je bij de gym staan is er niemand te bekennen. (Ik woon in een gehucht in Noorwegen dus de 3 gyms trekken niet al teveel lui in de bossen).
Ergo, ik moet nu 3x zo hard werken voor die 50 gratis muntjes, en er 2x zoveel sparen om remote te kunnen raiden. Dit allemaal omdat iedereen nu dus die 50 muntjes wilt hebben en er dus genoeg zijn die liever spoofen dan spelen.
En bedankt Niantic. Ik geef voorlopig geen cent meer uit op een euro voor de CD na. De Dex vul ik wel met hier en daar een enkele raid.
De min of meer stille overeenkomst met Rood is omgeslagen in continu blauwe die ons eruit blijven gooien.
Niemand te zien...
En hier in de nabije stad gooit iemand ook continue alles leeg. Zet er Dan vervolgens niets in zodat de hele stad regelmatig leeg is. Echt weird.
leeggooien is vaak een spoofer .MadRed schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:29:
Even Lekker op vakantie wat speciale pokemon vangen dacht ik. Is er helemaal niets in het dorp waar ik zit. Geen stops, gyms of Pokemon.
En hier in de nabije stad gooit iemand ook continue alles leeg. Zet er Dan vervolgens niets in zodat de hele stad regelmatig leeg is. Echt weird.
Dit topic is gesloten.
![]()
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!
/f/image/iBL4iuagRCHckXVzNOcxIpJE.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Jnjc3cd1mtuTkeGkXwKRdCX4.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/s3WFd5B3RBMGGDJ7QE4w9CyP.png?f=fotoalbum_large)