Kater? Eerst water, de rest komt later

Alleen wat weinig shiny's heb er op het eind toen ik thuis was 4 kunnen vangen. maar de de 1e 2 uur maar 1 gevonden.
Feli allen met de xp en vangsten
maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

Maar wacht, er is meer! Ik heb niet alleen shinies gevangen, maar ook nog eens een perfecte IV Galarian en een Nundo. Ik was de hele dag door aan het rennen, springen en juichen, want ik kon het gewoon niet geloven wat er allemaal gebeurde. Ik was bang dat mijn telefoon op een gegeven moment uit zou vallen van al dat spelen, maar nee, hij bleef maar doorgaan. En het mooiste van alles was dat ik ook nog eens in een prachtig park speelde met een geweldig uitzicht op de stad.
PSN: joeri213
Ik kan hier niet uit op maken of je ons in de zeik neemt of dat je écht zo'n topdag hebt gehadjjoeridc schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:11:
Oh my god, mensen, jullie zullen niet geloven wat ik heb meegemaakt tijdens deze Pokémon GO community day! Ik ving niet minder dan 50 shinies, ja, je leest het goed, 50! Ik heb mijn Pokédex in één klap verrijkt met al die glinsterende, zeldzame wezentjes. En als dat nog niet genoeg was, heb ik ook nog eens meer dan 5 miljoen XP verdiend. Jawel, 5 miljoen! Ik werd zo snel level 50 dat ik me afvroeg of er misschien iets fout ging.
Maar wacht, er is meer! Ik heb niet alleen shinies gevangen, maar ook nog eens een perfecte IV Galarian en een Nundo. Ik was de hele dag door aan het rennen, springen en juichen, want ik kon het gewoon niet geloven wat er allemaal gebeurde. Ik was bang dat mijn telefoon op een gegeven moment uit zou vallen van al dat spelen, maar nee, hij bleef maar doorgaan. En het mooiste van alles was dat ik ook nog eens in een prachtig park speelde met een geweldig uitzicht op de stad.

Hoe was hetMusicMaikel schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:40:
Zijn er eigenlijk Tweakers die naar het Pokémon Special Championship gaan dit weekend?
https://tournamentcenter.gg/pkm-utrecht-2023-main-event/

Niet alleen daar hoor.skassie schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:51:
2 van elke in shinny variant..kan net een ster vanaf. Volgens mij zaten alle sterke in omgeving Utrecht als ik het zo lees.
Feli allen met de xp en vangsten

Verder genoeg non shiny 100 gevangen voor alle 6 varianten en in totaal 28 shinies. XP ben ik niet meer zo mee bezig sinds ik toch al L50 ben.
Ja hoor! Toch nog iemand met een Shundo! Congrats!Autofan1985 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:21:
[...]
Niet alleen daar hoor.![]()
[Afbeelding]
Verder genoeg non shiny 100 gevangen voor alle 6 varianten en in totaal 28 shinies. XP ben ik niet meer zo mee bezig sinds ik toch al L50 ben.

Gefeliciteerd met de shundo!!Autofan1985 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:21:
[...]
Niet alleen daar hoor.![]()
[Afbeelding]
Super! Heel erg naar mijn zin gehad

Ik heb samen met Inadequance (bekende Nederlandse Pokémon GO Twitch streamer) en Adellion (prominent figuur in de Pokémon GO community) de social events georganiseerd op de vrijdagavond voor het toernooi en de zaterdagavond. Was erg leuk om alle mensen die ik online al best lang ken nu eens in het echt te zien. Sterker nog, dit was voor mij ook echt de drijfveer om überhaupt te gaan, niet persee om mee te doen aan het toernooi.
Desalniettemin ook in het toernooi meegedaan op de zaterdag en als 4e van mijn groep geëindigd, waar ik best tevreden mee ben. Uiteindelijk is dat top 32 van het complete toernooi, voor een eerste keer Play!Pokémon event kan ik daar niet rouwig om zijn. Eerste ronde wel direct de deksel op de neus gehad, dus in het losers bracket het hele toernooi rond gehangen. Uiteindelijk geëindigd met een 5-2 score.
Zondag ook nog gaan kijken en in de avond nog een besloten diner gehad samen met vrienden die verschillende rollen in het toernooi hebben gehad (casters, scheidsrechters, streamproductie etc.) wat erg gezellig was en een mooie afsluiter van een super geslaagd event.
[Voor 6% gewijzigd door MusicMaikel op 20-03-2023 14:28]

wel een hoop veranderd sinds 2016/2017
Wanneer het jou uitkomt! Ik zit voorlopig (de komende jaren) nog wel effe vast op level 48.Statiegeld schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:14:
@Wim8282 wij zijn 1 interactie verwijderd van Best Friends. Wanneer zal ik je gift openen?
Check.Wim8282 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:50:
[...]
Wanneer het jou uitkomt! Ik zit voorlopig (de komende jaren) nog wel effe vast op level 48.
Jaren? Pardon? Wat gaat er mis met het behalen van de level 49 vereisten?

Welke regio woon je? Ik heb nog wel een paar 5 jaar oude pokemon, daar heb je een hoge lucky kans mee.Wim8282 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 03:26:
Ik doe heel erg weinig traden. Misschien dat ik zolang Pokemon Go bestaat 50 trades heb gedaan, en nu moet ik 50 lucky trades
“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”
Beste dat je kunt doen is een tweede account en daarmee traden.Wim8282 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 03:26:
Ik doe heel erg weinig traden. Misschien dat ik zolang Pokemon Go bestaat 50 trades heb gedaan, en nu moet ik 50 lucky trades
Tellen de lucky trades die je nu al hebt gedaan eigenlijk mee???
Of moet je er opnieuw 50 verzamelen?
Bij een medaille gaat dat moeilijk natuurlijk maar ben wel ff benieuwd hoe strikt de requirements zijn
Je moet inderdaad 50 Lucky Trades doen op het moment dat je in level 48 zit. Ik heb zelf ook even vast gezeten, maar het Lunar event heeft mij best wat vooruit geholpen. Lucky Friends opsparen en een rondje Nederland doen helpt ookskassie schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:49:
#durftevragen 🙂
Bij een medaille gaat dat moeilijk natuurlijk maar ben wel ff benieuwd hoe strikt de requirements zijn

Nein, helaas. Wat @MusicMaikel ook al zei.skassie schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:49:
#durftevragen 🙂
Alleen de vereisten zoals het hebben van een x aantal Platinum Medals worden automatisch voltooid als je hier aan voldoet. Het moeten doen van 50 Lucky Trades (level 49 vereiste) of 'Power up three Pokemon to their max CP' (level 47 vereiste) zal je echt van begin af aan moeten doen

Tnx @Statiegeld en @MusicMaikel dan weet ik dat ik ook nog een lange weg te gaan heb. Zal dan bepaalde zaken opsparen (max CP etc) vlak voordat ik het nodig heb over 100.000 jaar hahahahaStatiegeld schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:02:
[...]
Nein, helaas. Wat @MusicMaikel ook al zei.
Alleen de vereisten zoals het hebben van een x aantal Platinum Medals worden automatisch voltooid als je hier aan voldoet. Het moeten doen van 50 Lucky Trades (level 49 vereiste) of 'Power up three Pokemon to their max CP' (level 47 vereiste) zal je echt van begin af aan moeten doen
Zeker doen! Ik had me een jaartje geleden al verdiept wat me vanaf level 41 te wachten stond en ben daar sindsdien bewust mee bezig: Platinum medailles scoren, een aantal Pokémon bewaren om te kunnen max'en, 7 Eevee's verzamelen voor de name trick evolutie, etc.skassie schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:14:
[...]
Tnx @Statiegeld en @MusicMaikel dan weet ik dat ik ook nog een lange weg te gaan heb. Zal dan bepaalde zaken opsparen (max CP etc) vlak voordat ik het nodig heb over 100.000 jaar hahahaha
Ik ben nu halverwege level 46 en dankzij wat voorbereiding heb ik het grootste deel van de vereisten voor level 47 al binnen:
- Earn 18,000,000 XP (Total XP: 100,000,000)
- Win 30 Raids using a team of all unique Pokemon species
- Win a Three-Star Raid using Pokemon with 1,500 CP or less
- Power up three Pokemon to their max CP
- Earn 20 Platinum Medals
Level 49 is gelukkig nog 54 miljoen exp bij me vandaan, genoeg tijd om die 35 Platinum medailles te verzamelen, want op dit moment heb ik er 27 en dat is lang niet genoeg

Met die lucky trades valt wel mee hoor, met een normale trade 5% kans dat deze lucky word.. gewoon met een ander account paar keer sessies van 100 trades doen en je bent er zo.. heb je nog veel Lucky friends kun je natuurlijk ook sneller afwerken dan..skassie schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:14:
[...]
Tnx @Statiegeld en @MusicMaikel dan weet ik dat ik ook nog een lange weg te gaan heb. Zal dan bepaalde zaken opsparen (max CP etc) vlak voordat ik het nodig heb over 100.000 jaar hahahaha

Wat ik zelf een verrassend makkelijke platinummedaille vond (als je die nog niet hebt) is die met het aantal pokémon dat andere trainers hebben gevangen van een lure van jou. Enige wat je dan nodig hebt voor platinum is een populair event, een goede locatie en het liefst een lurebonus van drie uur. Ik heb hem praktisch helemaal gehaald toentertijd met Gible CD geloof ik.Statiegeld schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:04:
[...]
Zeker doen! Ik had me een jaartje geleden al verdiept wat me vanaf level 41 te wachten stond en ben daar sindsdien bewust mee bezig: Platinum medailles scoren, een aantal Pokémon bewaren om te kunnen max'en, 7 Eevee's verzamelen voor de name trick evolutie, etc.
Ik ben nu halverwege level 46 en dankzij wat voorbereiding heb ik het grootste deel van de vereisten voor level 47 al binnen:
Level 49 is gelukkig nog 54 miljoen exp bij me vandaan, genoeg tijd om die 35 Platinum medailles te verzamelen, want op dit moment heb ik er 27 en dat is lang niet genoeg
Als je makkelijk kunt ruilen heb je ze inderdaad zo. Ik gebruikte het account van mijn vrouw en had per sessie gemiddeld zo'n 7-8 lucky trades.skipe schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:29:
[...]
Met die lucky trades valt wel mee hoor, met een normale trade 5% kans dat deze lucky word.. gewoon met een ander account paar keer sessies van 100 trades doen en je bent er zo.. heb je nog veel Lucky friends kun je natuurlijk ook sneller afwerken dan..
Die 20 platinum medals tellen natuurlijk wel mee, maar die andere 2 ("Win a Three-Star Raid using Pokemon with 1,500 CP or less" en "Power up three Pokemon to their max CP"), moet je die niet juist doen *vanaf* het moment dat je die opdrachten krijgt?Statiegeld schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:04:
Ik weet het eerlijk gezegd zelf niet meer.
Klopt! Maar die andere had ik voorbereid voor zover dat kon: ik had een zo sterk mogelijk team van 1500CP pokemon apart gezet om mee te doen aan een raid met ruim 11 man dus ik kon in zekere zin meeliften, en voor die Max CP had ik een paar Legendary Pokémon alvast naar level 49 getild zodat er slechts 1 powerup nodig was om Max te halen.hneel schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:32:
[...]
Die 20 platinum medals tellen natuurlijk wel mee, maar die andere 2 ("Win a Three-Star Raid using Pokemon with 1,500 CP or less" en "Power up three Pokemon to their max CP"), moet je die niet juist doen *vanaf* het moment dat je die opdrachten krijgt?
Ik weet het eerlijk gezegd zelf niet meer.
Heb je gelijk in, tijdens een CD erg makkelijk. Met Noibat CD vorige maand langs de grachten de stops voorzien van lures, begon met +/- 900 Pokémon door anderen gevangen en dat was na afloop ruim 3000.Armada. schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:44:
Lekker veel shiny ditto tot nu toe dit evenement.![]()
[...]
Wat ik zelf een verrassend makkelijke platinummedaille vond (als je die nog niet hebt) is die met het aantal pokémon dat andere trainers hebben gevangen van een lure van jou. Enige wat je dan nodig hebt voor platinum is een populair event, een goede locatie en het liefst een lurebonus van drie uur. Ik heb hem praktisch helemaal gehaald toentertijd met Gible CD geloof ik.
Binnenkort ook maar eens werk maken van die Vivillon medaille. Heb de Field Research medal ook bijna (2410/2500).
Pokédex medailles zijn al wat lastiger, die regionals zoals Tauros vinden is een enorme opgave...
Goed plan dat moet ik maar eens een keer doen. Denk dat ik de meeste voor die medaille ook ongemerkt gehaald heb met een CD, maar de laatste tijd zit ik niet meer op een plek waar zoveel spelers zijn.Armada. schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:44:
[...]
Wat ik zelf een verrassend makkelijke platinummedaille vond (als je die nog niet hebt) is die met het aantal pokémon dat andere trainers hebben gevangen van een lure van jou. Enige wat je dan nodig hebt voor platinum is een populair event, een goede locatie en het liefst een lurebonus van drie uur. Ik heb hem praktisch helemaal gehaald toentertijd met Gible CD geloof ik.
Ik heb hem denk altijd verkeerd gelezen, ik dacht dat ik zelf Pokemon's moet vangen met een lure, maar het gaat er dus om dat andere trainers Pokemon's vangen die op jouw Lure afkomen?Armada. schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:44:
[...]
Bingomelst90 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:07:
[...]
Ik heb hem denk altijd verkeerd gelezen, ik dacht dat ik zelf Pokemon's moet vangen met een lure, maar het gaat er dus om dat andere trainers Pokemon's vangen die op jouw Lure afkomen?

P.s.: Iemand in de buurt van Utrecht nog een Tauros over?

Dan ga ik er vaker eentje aanzetten.Statiegeld schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:10:
[...]
Bingo
In Uden heb ik er wel eentje over, dat ligt alleen niet in de buurt van Utrecht

Die het zoals eerder gezegd wel op Community Days, dan zijn er veel mensen op de been en zie je op de kaart ineens ook meerdere stops met actieve lures. Een random lure activeren op donderdagmiddag is bijv. zinloosmelst90 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:19:
[...]
Dan ga ik er vaker eentje aanzetten.
In Uden heb ik er wel eentje over, dat ligt alleen niet in de buurt van Utrecht

Ik zit met enige regelmaat in Utrecht en Tauros heb ik wel over. Ben alleen na 4 uur vanmiddag vertrokken hier voor de rest van de week.Statiegeld schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:10:
[...]
Bingo

Die lures gaan hier ook niet bepaald rap trouwens. Zit op 585/2500 omdat er hier nog weinig zijn die echt flink vangen op 1 vaste plek.
Zeker veel veranderd. Tip! hou je oude pokemons die je in 2016 gevangen hebt. Kun je mooie (Lucky trades mee doen.)Frantic schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:06:
Sinds vorige week ook Pokemon go weer geïnstalleerd
wel een hoop veranderd sinds 2016/2017
Oh wat goed dit, thanks! Ik ben druk met m'n fulltime baan dus ik spreek graag een keer wat af, maar heb nog geen idee wanneerAutofan1985 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:04:
[...]
Ik zit met enige regelmaat in Utrecht en Tauros heb ik wel over. Ben alleen na 4 uur vanmiddag vertrokken hier voor de rest van de week.![]()
Die lures gaan hier ook niet bepaald rap trouwens. Zit op 585/2500 omdat er hier nog weinig zijn die echt flink vangen op 1 vaste plek.

Zijn wij trouwens al Best Friends? Wel zo fijn om te ruilen als we een Lucky Trade kunnen doen natuurlijk

[Voor 9% gewijzigd door Statiegeld op 23-03-2023 13:38]
Eerlijk gezegd geen idee of we überhaubt al friends zijn. En werk is ook precies de reden dat ik in Utrecht kom inderdaad.Statiegeld schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:37:
[...]
Oh wat goed dit, thanks! Ik ben druk met m'n fulltime baan dus ik spreek graag een keer wat af, maar heb nog geen idee wanneer
Zijn wij trouwens al Best Friends? Wel zo fijn om te ruilen als we een Lucky Trade kunnen doen natuurlijk

Edit: ff opgezocht en we waren nog geen friends. Dus toegevoegd.
[Voor 6% gewijzigd door Autofan1985 op 23-03-2023 13:53]
Sinds gisteren ook hier weer een piek met shinysArmada. schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:44:
[...]
- stunfisk
- starly
Vandaag
- roggenrola
- sudowoodo
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Nice ook nog eens hele toffe shiny die je hebt gevangen (vind ik althans).Mars18 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:58:
[...]
Sinds gisteren ook hier weer een piek met shinys
- stunfisk
- starly
Vandaag
- roggenrola
- sudowoodo

voor hen die nog naar de max CP quest moeten, of er op vast zitten (te weinig candy, dust):Statiegeld schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:04:
[...]
Zeker doen! Ik had me een jaartje geleden al verdiept wat me vanaf level 41 te wachten stond en ben daar sindsdien bewust mee bezig: Platinum medailles scoren, een aantal Pokémon bewaren om te kunnen max'en, 7 Eevee's verzamelen voor de name trick evolutie, etc.
wellicht zijn er mensen in je omgeving die zat dust/candy hebben en je een handje willen helpen.
Zorg ervoor dat die persoon een poke vrijwel uitmaxt. trade hem, en jij geeft hem het laatste zetje. Quest voltooid

ik heb mn buurman op die manier geholpen. Die zat wat krap met dust en XL candy.
Ik vergis me helemaal: Tauros heb ik al en die spawnde laast nog in het wild, ik mis Kangaskhan nog uit de Kanto dex.Autofan1985 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:47:
[...]
Eerlijk gezegd geen idee of we überhaubt al friends zijn. En werk is ook precies de reden dat ik in Utrecht kom inderdaad.
Edit: ff opgezocht en we waren nog geen friends. Dus toegevoegd.
Ook Skippy heb ik voor je.Statiegeld schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:11:
[...]
Ik vergis me helemaal: Tauros heb ik al en die spawnde laast nog in het wild, ik mis Kangaskhan nog uit de Kanto dex.

Top! Ik zag dat je level 50 bent, ben jij nog naar een specifieke (shiny) Pokémon op zoek?
Heb jij daar toevallig ook een code in search?macscot schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:11:
[...]
Zeker veel veranderd. Tip! hou je oude pokemons die je in 2016 gevangen hebt. Kun je mooie (Lucky trades mee doen.)
Geen zin 1 voor 1 te bekijken

Gevonden: age 2016
Is daar iets speciaals mee ? Lucky trades in gegerandeerd?
[Voor 12% gewijzigd door Offens1490 op 23-03-2023 20:45]
AnimeAdicted
Niet gegarandeerd, wel 75% kans.Offens1490 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:40:
[...]
Heb jij daar toevallig ook een code in search?
Geen zin 1 voor 1 te bekijken![]()
Niet gegarandeerd, dacht dat als Pokemons ouder dan 3 jaar zijn ze het maximale aan bonus lucky kans hebben.Offens1490 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:40:
[...]
Heb jij daar toevallig ook een code in search?
Geen zin 1 voor 1 te bekijken![]()
Wat wij vaak doen is een oude Pokemon ruilen tegen een nieuwe goede en (bij special trade) volgende moment visa versa. Dat geeft vaak Lucky pokemons als resultaat waar je wel wat aan hebt.
Wanneer is tauros nog in het wild geweest? Ik ben pas na de kanto tour beginnen spelen en wacht er al een tijdje op dat hij nog eens global is. Hij is wel bij een lokaal event in raids geweest (berlijn?), maar toen stond hij niet beschikbaar in pokegenie.Statiegeld schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:11:
[...]
Ik vergis me helemaal: Tauros heb ik al en die spawnde laast nog in het wild, ik mis Kangaskhan nog uit de Kanto dex.
Is ook mijn laatste die ik nodig heb, dus hoop dat hij nog eens komt.
Kankashkan heeft een mega dus die zal nog wel eens langskomen binnenkort.

en wat is een mega raid?
In de eerste post van het draadje staat er een goede uitleg.
Een mega Pokémon vind je in 4* raids (5* is legendary, 1* of 3* raids zijn meestal gewonere Pokémon). Daarmee krijg je mega candy voor die Pokémon en dan kan je hem voor 8u boosten. Pokémon die je vangt van hetzelfde type als je huidige mega krijgen extra candies enzovoort. Mogelijk is er een minimum level dat je gehaald moet hebben voor je aan mega Pokémon kan beginnen. Er is sowieso een quest om een mega beedril te krijgen als je die voltooit. Eens je Pokémon 1 keer is mega evolved kan je het om de 7 dagen gratis opnieuw doen - later 5 en nog later 3 dagen.
Doe er je voordeel mee

TopLointje schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 07:40:
Remote raiden heb je de remote raid pass voor nodig. Via apps gelijk pokegenie of pokeraids kan je groepen vinden. De goedkopere manier is dezelfde apps gebruiken maar zelf hosten en dus 5 andere mensen remote laten meedoen bij jouw lokale raid.
In de eerste post van het draadje staat er een goede uitleg.
Een mega Pokémon vind je in 4* raids (5* is legendary, 1* of 3* raids zijn meestal gewonere Pokémon). Daarmee krijg je mega candy voor die Pokémon en dan kan je hem voor 8u boosten. Pokémon die je vangt van hetzelfde type als je huidige mega krijgen extra candies enzovoort. Mogelijk is er een minimum level dat je gehaald moet hebben voor je aan mega Pokémon kan beginnen. Er is sowieso een quest om een mega beedril te krijgen als je die voltooit. Eens je Pokémon 1 keer is mega evolved kan je het om de 7 dagen gratis opnieuw doen - later 5 en nog later 3 dagen.

gelijk een venusaur over gehouden aan een megaraid

Nee dat ligt niet aan jou: de mystery box gaf bij mij gisterochtend 1 resterende dag aan, nu is het zaterdagmiddag en de box staat nog steeds op 1..Haan schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 14:20:
Ik heb dinsdag een mystery box geopend, die kreeg een countdown van 3 dagen, dus had gisteren weer op 0 moeten staan. Maar gisteren en vandaag staat ie nog steeds op 1. Ben ik nou gek of klopt dat niet?
Er gaan helaas aardig wat dingen achteruit de laatste tijd..hneel schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:15:
Ze hebben blijkbaar de rocket-stops aangepast. Vroeger kon je nog zien welke er allemaal in de buurt aktief waren. Nu zie je het pas als je er vlak bij bent.
Maar, er zijn ook verbeteringen: is het jullie bijvoorbeeld al opgevallen dat je na het uitnodigen van 5 spelers voor een raid je nu opnieuw 5 spelers uit kunt nodigen zonder de lobby uit en weer in te moeten?
Zo'n 30 seconden ná de eerste 5 invites kun je er opnieuw 5 sturen. Uiteraard moet dit wel gebeuren voordat de countdown onder de 30 seconden zakt en invites sturen onmogelijk wordt.
Ik zal eens kijken, maar heb op de nieuwere regionals na (en die komen vanzelf ook een keer onze kant op) alle Pokemon wel in de dex staan denk ik. Shinies heb ik uiteraard niet alles, dus daar kan ik evt nog naar kijken. En level 50 ben ik nu bijna 1,5 jaar denk ik idd.Statiegeld schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:36:
[...]
Top! Ik zag dat je level 50 bent, ben jij nog naar een specifieke (shiny) Pokémon op zoek?

ja had het ook gemerkt van de week, heb er nog vlug 5 extra uitgestuurd en daardoor waren we plots met 8, wel fijn :-) de tweede batch heeft wel niet veel tijd om er bij te komenStatiegeld schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:12:
[...]
Er gaan helaas aardig wat dingen achteruit de laatste tijd..
Maar, er zijn ook verbeteringen: is het jullie bijvoorbeeld al opgevallen dat je na het uitnodigen van 5 spelers voor een raid je nu opnieuw 5 spelers uit kunt nodigen zonder de lobby uit en weer in te moeten?
Zo'n 30 seconden ná de eerste 5 invites kun je er opnieuw 5 sturen. Uiteraard moet dit wel gebeuren voordat de countdown onder de 30 seconden zakt en invites sturen onmogelijk wordt.
Ging nog verder hierMars18 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:58:
[...]
Sinds gisteren ook hier weer een piek met shinys
- stunfisk
- starly
Vandaag
- roggenrola
- sudowoodo

Vrijdag
Starly
Pansage
Zaterdag
Tympole
Weedle
Hij is pas shiny als die veranderd in een blauwe Dito.Raem schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:13:
Kan shiny Ditto eigenlijk uit iedere vermomde pokémon komen? Of moet het al een shiny zijn voordat die in een Ditto verandert?
[Voor 31% gewijzigd door Mars18 op 27-03-2023 14:10]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Als je een normale Pokémon tegen komt kan het een (shiny) Ditto zijn. Kom je een shiny Pokémon tegen dan kan het geen (shiny) Ditto zijn en is het ook echt de Pokémon die je gaat vangen.Raem schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:13:
Kan shiny Ditto eigenlijk uit iedere vermomde pokémon komen? Of moet het al een shiny zijn voordat die in een Ditto verandert?
Ben zo al een paar keer teleurgesteld door een groene Grimer inderdaad tijdens het doen van quests voor Panpour en Pansage.Statiegeld schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:12:
[...]
Als je een normale Pokémon tegen komt kan het een (shiny) Ditto zijn. Kom je een shiny Pokémon tegen dan kan het geen (shiny) Ditto zijn en is het ook echt de Pokémon die je gaat vangen.

Kanttekening bij Coolshop is dat mijn ervaring met deze club slecht is: heb hier vorig jaar geprobeerd de Go-Tcha Evolve te kopen maar deze is nooit geleverd

Mijn gotcha zonder problemen geleverd gekregen door coolshop.Statiegeld schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:41:
De nieuwe Pokémon Go Plus+ is hier al te pre-orderen, en ze geven eind juli aan.
Kanttekening bij Coolshop is dat mijn ervaring met deze club slecht is: heb hier vorig jaar geprobeerd de Go-Tcha Evolve te kopen maar deze is nooit geleverd
Vind alleen €67 wel veel geld.....
Spawnen vooral in de avond en 's nachts. Gisteravond rond 22.00u nog 2 drifloon gevangen.Frantic schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:18:
Moet voor een research 10 ghost Pokemon vangen.. Geen flauw benul waar/wanneer die spawnen. Heb er nu toevallig 1 met adventure incense gevangen.
Dus ik ben al te laat ?Statiegeld schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 11:57:
Ik kan nu met 100% zekerheid bevestigen dat de Special Research truc werkt: als je tijdens een Team GO Rocket event de SR rewards van pagina 1 niet claimt (Shadowy Skirmishes in dit geval) dan krijg je bij het eerstvolgende Team GO Rocket event alsnog een nieuwe SR (dat is nu 'From the Shadows') omdat het spel denkt dat je nog geen SR van Team GO Rocket had.
[Afbeelding]
Doe er je voordeel mee
Of kan ik deze voltooien maar "nog: niet claimen?
AnimeAdicted
Als je iemand met een switch kent die Pokémon Scarlet/Violet heeft, kan je een postkaart die kant op sturen en daarmee een Gimmighoul tas krijgen die je kan openen in Pokémon Go. Dan spawnen gedurende een half uur Gimmighouls, en ben je waarschijnlijk wel bij die 10. Verder komen ghost types voornamelijk 's avonds/'s nachts voor.Frantic schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:18:
Moet voor een research 10 ghost Pokemon vangen.. Geen flauw benul waar/wanneer die spawnen. Heb er nu toevallig 1 met adventure incense gevangen.
oh top, ik heb zelf een switch met Pokemongwystyl schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 22:01:
[...]
Als je iemand met een switch kent die Pokémon Scarlet/Violet heeft, kan je een postkaart die kant op sturen en daarmee een Gimmighoul tas krijgen die je kan openen in Pokémon Go. Dan spawnen gedurende een half uur Gimmighouls, en ben je waarschijnlijk wel bij die 10. Verder komen ghost types voornamelijk 's avonds/'s nachts voor.
sowieso eens kijken wat die integratie met go inhoudt.
Je bent inderdaad te laat, om straks de nieuwste research te krijgen moet je eerst deze voltooien en zodoende verspil je dus een Super Rocket Radar.Offens1490 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:52:
[...]
Dus ik ben al te laat ?
Of kan ik deze voltooien maar "nog: niet claimen?
[Afbeelding]
Daarom begon ik hier een paar maanden geleden al voor te waarschuwen

Klopt ook wel was ik al bang voor. Maar had eea al onbewust aangeklikt..Statiegeld schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 00:36:
[...]
Je bent inderdaad te laat, om straks de nieuwste research te krijgen moet je eerst deze voltooien en zodoende verspil je dus een Super Rocket Radar.
Daarom begon ik hier een paar maanden geleden al voor te waarschuwen
Dus belangrijkste is dus bij 1/5 niet verder te gaan toch?
Verwacht volgende shadow takeover regirock dan hebben we allemaal gehad.
AnimeAdicted
Ik snap het niet. Dan stel je het toch alleen maar uit? Dan vang je nu je Regice niet in de hoop dat er straks een betere beloning is waar je er dan 2 van krijgt?Statiegeld schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 11:57:
Ik kan nu met 100% zekerheid bevestigen dat de Special Research truc werkt: als je tijdens een Team GO Rocket event de SR rewards van pagina 1 niet claimt (Shadowy Skirmishes in dit geval) dan krijg je bij het eerstvolgende Team GO Rocket event alsnog een nieuwe SR (dat is nu 'From the Shadows') omdat het spel denkt dat je nog geen SR van Team GO Rocket had.
[Afbeelding]
Doe er je voordeel mee
Of krijg je op een of andere manier vaker Giovanni dan wanneer je het 'normaal' speelt?
Je wilt inderdaad vaker Giovanni verslaan bij een betere reward, niet vaker in totaal. Shadow Regi* is minder goed inzetbaar dan (bijvoorbeeld) een shadow Mewtwo of Lugia. Dus een extra kans bij Mewtwo in de hoop op betere IVs, met als enige nadeel dat je shadow pokedex niet volledig gevuld wordt.hneel schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:33:
[...]
Ik snap het niet. Dan stel je het toch alleen maar uit? Dan vang je nu je Regice niet in de hoop dat er straks een betere beloning is waar je er dan 2 van krijgt?
Of krijg je op een of andere manier vaker Giovanni dan wanneer je het 'normaal' speelt?
Exact! Gewoon dat tabblad dichtvouwen en niet meer aan denken totdat er een keer een Pokémon voorbij komt waarvan jij het de moeite waard vindt om een of meerdere SRR's voor te gebruikenOffens1490 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 05:45:
[...]
Klopt ook wel was ik al bang voor. Maar had eea al onbewust aangeklikt..
Dus belangrijkste is dus bij 1/5 niet verder te gaan toch?
Verwacht volgende shadow takeover regirock dan hebben we allemaal gehad.

Als je nu deze hele research voltooid dan kun je vanaf Regirock beginnen met opsparen.
Klopt, maar door al die researches (en dus ook Super Rocket Radars) op te sparen heb je later zelf in de hand wanneer je ze in zet. (Wat @mat.hi.as ook zei: voor de Dex registratie misschien leuk om alle verschillende Shadow Legendaries te vangen, maar ik geef de voorkeur aan een sterke Pokémon die ik goed in kan zetten bij PvE/Raids. Om die reden heb ik vorig jaar Shadow Latias en Latios aan me voorbij laten gaan zodat ik een paar maanden later 3 Shadow Mewtwo's kon vangen: doel is om er nog 2 bij te krijgen en deze samen met mijn 100IV (Mega) Mewtwo naar lvl 50 te tillen zodat ik een best wel pittig Raid team achter de hand heb)hneel schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:33:
[...]
Ik snap het niet. Dan stel je het toch alleen maar uit? Dan vang je nu je Regice niet in de hoop dat er straks een betere beloning is waar je er dan 2 van krijgt?
Doe je dit niet dan wordt je door het spel verplicht om tijdens elk nieuw Team GO Rocket event een Shadow Legendary te vangen, en zoals bij de Regi's is dat zonde want die zijn gewoon niet goed in PvE/PvP.
En als je nu denkt "Nou dan rond ik de research nu toch lekker niet af en wacht ik tot het volgende event over een paar maanden?" dan kom je van een koude kermis thuis: rond je de research van het vorige event niet af vóór het einde van het huidige event dan sla je de huidige als het ware over en moet je wachten op de eerstvolgende voor een nieuwe Special Research. Je kan niet met terugwerkende kracht alsnog Special Researches krijgen. Zonde want zo loop je dus een SRR mis.
Daarom is opsparen de beste manier. Je hoeft ze in de toekomst dan echt niet allemaal tegelijk te voltooien, je kan te zijner tijd gewoon met een van de opgespaarde researches aan de slag en 1 SRR claimen om een Shadow Legendary te vangen. De rest bewaar je voor een toekomstig event.
Gefeliciteerd!Nylato schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:15:
Op het einde van het Let's go event.
Mijn eerste shiney Meltan
En wat voor eentje![]()
Is mijn eerste shiney 4*
[Afbeelding]

Ik vang telkens achter het net, heb ook van deze weer een functional hundo van 15/14/15

Wel vanochtend deze 'shnundo'

Shadow Registeel is juist een beest in PvP. 1 van de beste picks die er zijn.Statiegeld schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:37:
Doe je dit niet dan wordt je door het spel verplicht om tijdens elk nieuw Team GO Rocket event een Shadow Legendary te vangen, en zoals bij de Regi's is dat zonde want die zijn gewoon niet goed in PvE/PvP.
Ghehe, sorry, maar nee, totaal niet het geval.Autofan1985 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:11:
[...]
Shadow Registeel is juist een beest in PvP. 1 van de beste picks die er zijn.
De reden hiervoor is dat Registeel met zijn fastmove Lock-On vrijwel geen damage doet, ook niet als shadow.
Registeel wil je echt als non-shadow, omdat hij dan meer damage kan incasseren, zie het als een spons.
Omdat de chargemoves die Registeel heeft (Focus Blast en Zap Cannon voor PvP) al zo veel damage doen, heb je meestal één of twee chargemoves nodig om een Pokémon uit te schakelen (afhankelijk van wat de tegenstander heeft). Maar als shadow Registeel heb je minder defense en wordt je zelf dus eerder uitgeschakeld waardoor je niet aan die tweede chargemove komt.
Om een voorbeeld te geven: normale Registeel wint tegen Altaria over het algemeen, terwijl dat shadow Registeel dat niet doet. En dan heeft Altaria alleen maar resisted fast moves (Dragon Breath, Sky Attack en Moonblast), terwijl Registeel neutrale damage doet met Zap Cannon.
Je kunt het best vergelijken via https://pvpoke.com/battle/matrix/. Vul aan de linkerkant Registeel en Registeel (Shadow) in, aan de rechterkant kies je onder het kopje Quick Fill "Great League Meta" en klikt daarna op de gele knop "Battle". Als je naar beneden scrollt krijg je een vergelijking tussen de normale en shadow Registeel en ziet dat de normale Registeel beduidend beter is.
[Voor 14% gewijzigd door MusicMaikel op 29-03-2023 13:11]
moet je een bepaald level hebben?
bij mij ook maar soms duren deze questen wat langerFrantic schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:38:
Hmm mijn let's go hangt al een paar dagen op 4/6 en dat professor willow later terug komt
moet je een bepaald level hebben?
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Dat is juist tegenovergesteld van wat ik hoor van de hardcore PvP-ers die ik spreek. Al hebben die het wel over de Ultra League dan. Mogelijk scheelt dat nog iets, maar de basisprincipes zijn hetzelfde zou je zeggen.MusicMaikel schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:28:
[...]
Ghehe, sorry, maar nee, totaal niet het geval.
De reden hiervoor is dat Registeel met zijn fastmove Lock-On vrijwel geen damage doet, ook niet als shadow.
Registeel wil je echt als non-shadow, omdat hij dan meer damage kan incasseren, zie het als een spons.
Omdat de chargemoves die Registeel heeft (Focus Blast en Zap Cannon voor PvP) al zo veel damage doen, heb je meestal één of twee chargemoves nodig om een Pokémon uit te schakelen (afhankelijk van wat de tegenstander heeft). Maar als shadow Registeel heb je minder defense en wordt je zelf dus eerder uitgeschakeld waardoor je niet aan die tweede chargemove komt.
Om een voorbeeld te geven: normale Registeel wint tegen Altaria over het algemeen, terwijl dat shadow Registeel dat niet doet. En dan heeft Altaria alleen maar resisted fast moves (Dragon Breath, Sky Attack en Moonblast), terwijl Registeel neutrale damage doet met Zap Cannon.
Je kunt het best vergelijken via https://pvpoke.com/battle/matrix/. Vul aan de linkerkant Registeel en Registeel (Shadow) in, aan de rechterkant kies je onder het kopje Quick Fill "Great League Meta" en klikt daarna op de gele knop "Battle". Als je naar beneden scrollt krijg je een vergelijking tussen de normale en shadow Registeel en ziet dat de normale Registeel beduidend beter is.
Gisteren nog een Roggenrola en een Ditto.Mars18 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:09:
[...]
Ging nog verder hier
Vrijdag
Starly
Pansage
Zaterdag
Tympole
Weedle
[...]
Hij is pas shiny als die veranderd in een blauwe Dito.
Nog nooit zoveel shinys gepakt
De niet-Shadow vorm presteert heel goed in de Great League en Ultra League, maar de Shadow-vorm is bagger.Autofan1985 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:18:
[...]
Dat is juist tegenovergesteld van wat ik hoor van de hardcore PvP-ers die ik spreek. Al hebben die het wel over de Ultra League dan. Mogelijk scheelt dat nog iets, maar de basisprincipes zijn hetzelfde zou je zeggen.
Daarnaast moet je voor de beste GL en UL Pokémon een lage Attack IV en hoge Defence/Stamina hebben, en dat is bij een Legendary Shadow onmogelijk vanwege de IV floor van 6/6/6 voor Giovanni Pokémon.
Normaal gesproken zou je kunnen ruilen met iemand met wie je nog geen Ultra of Best friend bent, maar Shadows kunnen niet geruild worden

Dan voorzien ze jou van onjuiste informatie, de simulaties zeggen wat mij betreft genoeg.Autofan1985 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:18:
[...]
Dat is juist tegenovergesteld van wat ik hoor van de hardcore PvP-ers die ik spreek. Al hebben die het wel over de Ultra League dan. Mogelijk scheelt dat nog iets, maar de basisprincipes zijn hetzelfde zou je zeggen.
Je zou dezelfde simulaties kunnen draaien voor Ultra League, volg de link van mijn vorige post, klik bovenaan de pagina op Ultra League (Level 50) en volg hetzelfde riedeltje maar in plaats van "Great League Meta" selecteer je "Ultra League Meta".
Check de comments van deze Reddit post ook: https://www.reddit.com/r/..._shadow_registeel_shadow/
En de analyse van JRE47, een van de bekendere PvP analyse makers: https://www.reddit.com/r/..._on_the_new_shadows_with/
Ik snap je hoor, maar dan nog vind ik het vreemd dat ik de betere vorm moeiteloos weg mep terwijl ik met de minder goede shadow vorm een stuk meer moeite heb.MusicMaikel schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:16:
[...]
Dan voorzien ze jou van onjuiste informatie, de simulaties zeggen wat mij betreft genoeg.
Je zou dezelfde simulaties kunnen draaien voor Ultra League, volg de link van mijn vorige post, klik bovenaan de pagina op Ultra League (Level 50) en volg hetzelfde riedeltje maar in plaats van "Great League Meta" selecteer je "Ultra League Meta".
Check de comments van deze Reddit post ook: https://www.reddit.com/r/..._shadow_registeel_shadow/
En de analyse van JRE47, een van de bekendere PvP analyse makers: https://www.reddit.com/r/..._on_the_new_shadows_with/
lekker hoor! En het handige aan Meltan is dat je relatief eenvoudig oneindig veel candy kan verzamelen, dus dat je deze simpel naar lvl 50 kan brengen als je dat wil :-)Nylato schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:15:
Op het einde van het Let's go event.
Mijn eerste shiney Meltan
En wat voor eentje![]()
Is mijn eerste shiney 4*
Heb bijna 900 XL candy dus dat komt wel goedLointje schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:58:
[...]
lekker hoor! En het handige aan Meltan is dat je relatief eenvoudig oneindig veel candy kan verzamelen, dus dat je deze simpel naar lvl 50 kan brengen als je dat wil :-)

Alleen wacht nog tot naar lvl 50 brengen tot de missie
Power up 3 Pokemon to their max CP (level 47)
Ook al is dat nog ver weg. Momenteel doe ik max tot lvl 49 power-uppen

Slim van je om dat alvast voor te bereiden en je niet te laten verleiden om 'm gelijk naar level 50 te knallenNylato schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:14:
[...]
Heb bijna 900 XL candy dus dat komt wel goed
Alleen wacht nog tot naar lvl 50 brengen tot de missie
Power up 3 Pokemon to their max CP (level 47)
Ook al is dat nog ver weg. Momenteel doe ik max tot lvl 49 power-uppen

Pricing adjustments
- The price of the Remote Raid Pass three-pack will increase to 525 PokéCoins.
- The price of single Remote Raid Passes will increase to 195 PokéCoins.
- A Premium Battle Pass three-pack will be added to the shop for the price of 250 PokéCoins.
- Trainers will be able to participate in a maximum of five Remote Raids per day.
- This maximum may change and increase for special events.
- Remote Raid Passes will be included in the pool of potential rewards for Research Breakthroughs.
- Remote Raid Passes earned via Research Breakthroughs will still be subject to the existing inventory limit of three Remote Raid Passes per Trainer.
- If a Trainer earns a Remote Raid Pass from a Research Breakthrough while at the three Remote Raid Pass limit, they will receive a Premium Battle Pass instead.
- Trainers who participate in five-star raids in person will earn more Candy XL than before.
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!