hneel schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:10:
[...]
Kan je hier iets meer over vertellen? De quick catch kende ik wel, maar als ik rondloop vind ik het onhandig omdat je 2 handen moet gebruiken. (Plus eigenlijk nog een 3e om je telefoon vast te houden).
Wat voor verschil maakt AR dan?
Dat is een nadeel van quick catch, je moet 2 handen gebruiken en dat zal ook niet veranderen ben ik bang.
AR zorgt er voor dat je wild Pokémon vrijwel direct laadt zodra je deze aan hebt geklikt op de kaart. Zonder AR krijg je eerst nog een animatie van 1 a 2 sec. te zien.
En er is een verschil tussen AR en AR+: AR geeft de Pokémon op de normale plek in beeld weer, terwijl je met AR+ om je heen moet kijken met je telefoon om de Pokémon te zoeken.
Ik heb eerst AR+ in het menu uitgezet en vervolgens na het aanklikken van een wild Pokémon rechtsboven AR aangezet. Het gemak van het vangen (met quick catch) blijft hetzelfde, alleen is dus die laadtijd een stuk korter.
Met een beetje oefenen kun je middels quick catch op deze manier 1 Pokémon per 3 seconden vangen, natuurlijk is het dan geen excellent throw maar je krijgt wel de volgende bonussen:
- 100xp voor het vangen
- 100xp voor een great throw (grote kans dat je een great throw maakt namelijk)
- 20xp voor een curveball
- 50xp voor vangen met 1 worp
- 300xp omdat je AR gebruikt
Ook al gooi je helemaal geen nice of great throw, die 300xp AR bonus is op deze manier lekker meegenomen en je XP per gevangen Pokémon komt dan uit op een totaal van 470 bij een non-nice en non-great throw, en 570XP als je die great throw weet te maken.
Als je in een cluster van spawns zit nabij stops dan tikt 500XP elke 3 seconde lekker aan: 10k XP per minuut (kan geen 5* Legendary Raid tegenop

) en 600k XP per uur. Er van uit gaande dat je continu nieuwe Pokémon om je heen hebt, alles mee zit en er geen vertraging ontstaat, wat natuurlijk nooit zo is. In de praktijk zal het dus zo'n 350k a 400k XP per uur zijn.
Bovenstaande is zelfs zonder 2x of 3x XP boost tijdens een event, en ook zonder Lucky Egg te gebruiken. De XP komt met bakken tegelijk binnen op deze manier. Tijdens events waar bepaalde Pokémon makkelijk met een excellent throw te vangen zijn (zoals Slowpoke op 18 maart of costume Stantler eind vorig jaar) doe ik wel wat meer m'n best om die excellent throw ook echt te halen. Ben je misschien 5 a 10 seconden per Pokémon bezig, maar tijdens Slowpoke Community day krijg je dan wel een kleine 7k aan XP in 10 seconden binnen, en dat is nog altijd meer dan wat je krijgt voor een quick catch
Reken voor de grap maar even uit hoeveel XP je volgende week zaterdag per uur kan binnenharken dankzij de boosts en quick catch methode
Edit voor wat betreft de regel hierboven over het voor de grap uitrekenen van XP tijdens het event op 18 maart: ik raad het iedereen af om te quick catchen. Ik ga dit zelf namelijk ook niet doen, maar zal juist proberen zo veel mogelijk excellent throws te maken om op die manier miljoenen aan XP binnen te harken in die paar uur dat de Slowpoke Community Day duurt.
[Voor 6% gewijzigd door Statiegeld op 07-03-2023 10:27]