Dan mis je behoorlijk wat bonus. Die 6970 XP is namelijk als volgt opgebouwd:
- 600xp voor het vangen
(100xp zonder bonus en Lucky Egg)
- 6000xp voor een Excellent Throw
(1000xp zonder bonus en Lucky Egg)
- 20xp voor een curveball
- 50xp voor vangen met 1 worp
- 300xp als je AR+ gebruikt*
Gebruik je een catcher dan krijg je van bovenstaande alleen 100xp voor het vangen en 50xp voor het vangen met 1 worp. Nadeel van de catcher is dat je te maken hebt met een vangkans die vandaag de dag rond de 35% ligt als ik me goed heb ingelezen, dat is bij sterke/zeldzame Pokémon nóg lager. Dus minder dan twee derde van wat je tegen komt (waaronder shinies) ga je nooit vangen.
*Er staan op Youtube video's die je uitleggen hoe je de 'quick catch' methode kunt gebruiken i.c.m. AR+, zeker de moeite waard om dat even te bekijken want het stelt je in staat om zeer snel Pokémon te vangen. Zeker op Android waarbij de Pokémon gewoon stil staat in het midden van je scherm.Dat zou voor mij (naast het gebruiken van een legitiem PoGO product volgens de ToS) de enige reden zijn om mijn huidige catcher weg te geven of te verkopen en over te stappen naar deze. Mits die limiet er af is én de accuduur acceptabel is (mijn Datel Go-Tcha Evolve gaat 2 dagen mee, de Duomon op AAA-batterijen ruim 3 weken).
Stiekem hoop ik dat de upgrade voor wat betreft Pokéballs puur een in-game dingetje is, zal toch wel moeten lijkt me? Want waarom het wiel opnieuw uitvinden terwijl je veel makkelijker kunt voortborduren op dezelfde techniek achter de eerdere twee catchers, en het product puur voor het pushen van sales van een extraatje voorziet in de vorm van een slaap-tracking-functie (want niemand heeft een smartwatch die dat ook kan

)
Ook kun je op de nieuwe catcher niets instellen dus zullen er in het in-game menu bij de GO Plus+ haast wel extra opties moeten verschijnen waarin je aan vinkt welke type Pokéballs gebruikt mogen worden, net zoals je nu al aan kunt geven of je alleen stops, gyms of beide wilt spinnen. Fingers crossed.
Anders een duet proberen?