• Barnagma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-12-2024
Megalodon86 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:53:
Giratina komt nog wel terug, misschien binnenkort al met Halloween.
Ongetwijfeld. Zal dan ook echt wel zorgen dat ik een leger heb met die dingen :9

Maar nu eerst eieren uit lopen. Gisteren alleen nog bezig geweest mn oude 7km/10kms uit te lopen. Heb nu eindelijk allemaal nieuwe 7kms met de regionals (hopelijk)

so far: 1x Aloah Geodude 2x Farfetch'd.

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:58
Enige regional die ik nog moet is Tropius.
Paar weken terug waren de Pokemon World championships, daar nog voor een pachirisu en chatot kunnen ruilen. Relicanth waren rewards voor research aldaar, dus heb daar ook een paar van kunnen vangen :)

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:33
FreqAmsterdam schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:28:
De regionals kunnen uit 7 KM hatchen. Maakt niet uit waar de gift vandaan komt. Een gift uit NL kan net zo goed een shiny Tauros opleveren als een gift uit de VS gedurende dit event.
Duidelijk ... In ieder geval zijn gehatchte 'mon uit "ver weg" nog nuttig om te ruilen voor de lange afstand ruilen badge. ;)

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Akaendra schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:00:
Enige regional die ik nog moet is Tropius.
Paar weken terug waren de Pokemon World championships, daar nog voor een pachirisu en chatot kunnen ruilen. Relicanth waren rewards voor research aldaar, dus heb daar ook een paar van kunnen vangen :)
Even iemand vinden die naar Curaçao op vakantie gaat. Die kan zo een Tropius voor je regelen. ;)

• seoinage8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 11:35
Ik moest alleen Tauros nog. Vandaag na 12 eieren van 7km uit te broeden eindelijk Tauros gekregen (daarnaast ook 1x Mr Mime, 2x Kangaskhan en 2x Farfetch'd, maar die had ik al). Hopelijk lukt het om volgende week in een raid Mewtwo te vangen, dan heb ik Kanto eindelijk compleet. Ergens voelt dat toch goed :-D.

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 15:14
Vorig jaar was er een soortgelijk event met 7km eitjes en regionals; het kostte mij heel wat meer dan 12 eitjes om eindelijk mn eerste Tauros te pakken. Dit jaar doe ik rustig aan, ik loop nu nog met 5 10km eitjes. De komende 2 weken zullen daar zeker nog wel wat 7km eitjes bij komen, maar ik weiger met 9 incubators te lopen, het gok/lootbox/paytowin gehalte van die eitjes is me te hoog geworden. Het wordt tijd dan iemand Niantic verplicht de winkansen openbaar te maken.

Omdat één incubator ook niet opschiet, koop ik af en toe wel wat incubators, maar daar stop ik alleen 7 en 10 km eitjes in.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Megalodon86 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:37:
(...) maar ik weiger met 9 incubators te lopen, het gok/lootbox/paytowin gehalte van die eitjes is me te hoog geworden. Het wordt tijd dan iemand Niantic verplicht de winkansen openbaar te maken.

(...)
Daar ben ik het mee eens. Gelukkig weet TSR altijd wel een goede schatting te geven. Ook voor deze eieren hebben ze al een kort maar krachtig onderzoekje: https://thesilphroad.com/...nto-regional-shiny-rates/

Informaticus of vakkundig Googler?

• Gravediggerxx
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09-2020
Megalodon86 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:37:
Vorig jaar was er een soortgelijk event met 7km eitjes en regionals; het kostte mij heel wat meer dan 12 eitjes om eindelijk mn eerste Tauros te pakken. Dit jaar doe ik rustig aan, ik loop nu nog met 5 10km eitjes. De komende 2 weken zullen daar zeker nog wel wat 7km eitjes bij komen, maar ik weiger met 9 incubators te lopen, het gok/lootbox/paytowin gehalte van die eitjes is me te hoog geworden. Het wordt tijd dan iemand Niantic verplicht de winkansen openbaar te maken.

Omdat één incubator ook niet opschiet, koop ik af en toe wel wat incubators, maar daar stop ik alleen 7 en 10 km eitjes in.
Laat dat verplichten maar achterwegen want als onze wetgevers te weten komen hoe een oplichting die eitjes zijn zie ik ze nog de lootbox wetgeving toepassen (lootboxen worden dan als gokspelen bezien)

Beste bron voor de rates

https://thesilphroad.com/...nto-regional-shiny-rates/

Met hun voorlopige resultaten valt al te besluiten dat de kans op shiny erg verhoogd is ;)

Ik hoop alleen maar geen shiny mr mime uit een ei te krijgen want die kan je later nog evengoed krijgen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autofan1985
Gravediggerxx schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:47:
[...]

Ik hoop alleen maar geen shiny mr mime uit een ei te krijgen want die kan je later nog evengoed krijgen .
Bedoel je dit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZUNpEd8e5la2Wa3NLZbaXlD0/thumb.jpg

Ik had er ook mixed feelings bij idd, maar hij kan maar binnen zijn. :)

• JPvdB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 14:11
Ik heb weer wat mensen invites gestuurd, wil graag nieuwe 7 km eieren. Moet nog paar regionals en krijg weinig eieren van mijn vrienden.

Vandaag wel Far'fetched gekregen maar dat was de enige die ik al had :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barnagma
Ik heb eindelijk weer eens geluk met mijn shinies. gisteren een shiny Mr mime en Alolah Vulpix, de dag er voor een shiny onyx en alolah Grimer. Moet we zeggen dat ik al ruim 50 eieren heb uit gelopen.

En ik ben vandaag weer eens fietsend naar mn werk. Ging weg met ~19km op de teller. En kwam aan met 32km. Normaal was er maar ongeveer 1km bij opgeteld. Ik weet niet wat ze precies hebben veranderd aan die adventure sync, maar het werkt prima. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Barnagma schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:00:
Ik heb eindelijk weer eens geluk met mijn shinies. gisteren een shiny Mr mime en Alolah Vulpix, de dag er voor een shiny onyx en alolah Grimer. Moet we zeggen dat ik al ruim 50 eieren heb uit gelopen.
Wow, lekker bezig. Ik had dinsdag mn eerste shiny feebas (was me nog ontlopen), en gisteren een wilde shiny Absol (had ik al uit een raid). Oh en tikte gisteren ook nog een shiny clamperl aan voor iemand anders (had even op haar account ingelogd om een meltan box te geven).
En ik ben vandaag weer eens fietsend naar mn werk. Ging weg met ~19km op de teller. En kwam aan met 32km. Normaal was er maar ongeveer 1km bij opgeteld. Ik weet niet wat ze precies hebben veranderd aan die adventure sync, maar het werkt prima. :-)
Ja dat viel mij ook al op. Ik denk dat ze minder strikt zijn op de controle; beweging telt nu eigenlijk altijd, voorheen had ik vaak dat beweging alleen telde als je ook afstand had afgelegd, en niet te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixtiek
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:34
Megalodon86 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:49:
[...]

Ja dat viel mij ook al op. Ik denk dat ze minder strikt zijn op de controle; beweging telt nu eigenlijk altijd, voorheen had ik vaak dat beweging alleen telde als je ook afstand had afgelegd, en niet te snel.
Fiets je dan met het spel open of niet? Als ik een stuk fiets met telefoon in een houder aan mijn stuur met het spel open krijg ik nog steeds maar ongeveer 1/10 van de afstand erbij.

...maar al fietsend gisteren wel twee shiny Kabuto en een shiny Feebas. Laat die km's dan maar zitten :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
sixtiek schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:02:
[...]

Fiets je dan met het spel open of niet? Als ik een stuk fiets met telefoon in een houder aan mijn stuur met het spel open krijg ik nog steeds maar ongeveer 1/10 van de afstand erbij.

...maar al fietsend gisteren wel twee shiny Kabuto en een shiny Feebas. Laat die km's dan maar zitten :+ .
Als ik fiets met het spel open, schiet het idd niet op. Dan ga ik te hard denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barnagma
Megalodon86 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:06:
[...]

Ik gebruik mijn Go plus. En ik fiets op een gemiddeld tempo. Exact nummer kan ik je niet geven, ik heb geen snelheidsmeter (of houder voor mn telefoon). maar ik gok op 12-15km/h aangezien de tocht 17km is en ik er net een uurtje over doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Megalodon86 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:06:
[...]

Heb ik ook altijd. De Go-Tcha vangt dan gelukkig nog wel een hoop voor mij :)

Zit momenteel in Noord Amerika en heb niet altijd en overal bereik dus speel maar weinig.

Wel een berg Illumise en Tauros gevangen maar die had ik al misschien voor het ruilen maar denk dat iedereen die ook al heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
Barnagma schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:00:

Een tijdje geleden waren er al meldingen van dat de maw toegelaten snelheid verhoogd zou zijn. Ik heb dit zelf proberen te testen met spel open maar daar kon ik nog steeds max 10km/uur rijden

Ik vermoedde dat het dan misschien enkel sneller toegelaten is op adventure sync maar dat test ik niet want ik fiets alleen met mijn spel open om alles te kunnen vangen :*)

Adventure sync werkt dan weer niet als ik mijn batterij spaarstand aanzet en zonder spaarstand gaat mijn gsm te snel plat :(

[ Voor 6% gewijzigd door Gravediggerxx op 13-09-2019 16:39 ]

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
Volgens mij registreert een telefoon je stappen minder goed als je de telefoon in een houder op je fiets hebt. Hoor van de meeste mensen die zo spelen dat ze veel minder km’s hebben dan ik en ik heb mn telefoon in mn broekzak als ik fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Begint t vandaag om 11u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:23

fub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drama community day vandaag. Hele tijd server problemen en vervolgens niet kunnen inloggen. Onvoorstelbaar dat niantic na 3 naar hun zaakjes nog steeds niet op orde heeft. Nee deze community day was nog slechter dan slakoth. Toen kon je tenminste nog spelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 september 2019 @ 14:23:
Drama community day vandaag. Hele tijd server problemen en vervolgens niet kunnen inloggen. Onvoorstelbaar dat niantic na 3 naar hun zaakjes nog steeds niet op orde heeft. Nee deze community day was nog slechter dan slakoth. Toen kon je tenminste nog spelen.....
Geen last gehad. Hadden meer mensen dat? Kan het evt, met het mobiele netwerk te maken hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
Verwijderd schreef op zondag 15 september 2019 @ 14:23:
Ik heb hier ook totaal geen last van gehad.

502 turtwig gezien waarvan 18 shiny..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gravediggerxx schreef op zondag 15 september 2019 @ 15:28:
[...]

Ik heb hier ook totaal geen last van gehad.

502 turtwig gezien waarvan 18 shiny..
Dan hebben jullie dus mazzel gehad. Hier echt heel veel problemen. Ook op Reddit veel mensen door heel Europa met problemen. Echt onvoorstelbaar dat dit nog steeds gebeurd. Na 2 uur waren we er helemaal klaar mee en zijn we wederom weer eerder gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seoinage8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 11:35
Mijn vrouw en ik ook beide gelukkig geen problemen. Beide 4 shinies. Heb er 3 (bijna) perfecte Torterras bij :). En de kinderen vermaakten zich tegelijkertijd kostelijk in het park.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Geen issues gehad hier, 1 keer dat een account even een minuut of 2 niets kon, verder ging het prima.
Met m'n zus en zwager aan de wandel geweest, zij 4 en 5 shinies in 2 uur, ik 2 :/
Nja, eentje ruilen en iedereen tevreden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Spike_wolf op 15-09-2019 16:41 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vento97
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 18:21
Iemand enig idee of de pokeball plus beter is dan de pokemon go plus die ik nu heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vento97 schreef op zondag 15 september 2019 @ 21:12:
Iemand enig idee of de pokeball plus beter is dan de pokemon go plus die ik nu heb?
Koop een Go-tcha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Anderhalf uur gespeeld, ik had 8 shinies, mn zoontje 11. En hij had ook veel errors, ik niet vreemd genoeg. En allebei een 100% gevangen, dus was top zo. Lekker weer ook, 2de uur was hij weatherboosted :*)

En pakte vlak na het event mn 2de shiny feebas (vorige week mn eerste), en vanmorgen naar de zaak ook maar meteen de 3de.

[ Voor 23% gewijzigd door Megalodon86 op 16-09-2019 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:27
Gisteren binnen het eerste uur 8 shiny turtwig's kunnen vangen, de 2 uur daarna opeens geen een meer, terwijl ik hierna toch echt nog zo'n 150+ heb gespot en grotendeels gevangen. Kreeg het idee dat ze er opeens niet meer waren (of mijn geluk was na een uur helemaal op.)

Verder geen connectie problemen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Autofan1985 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:04:
[...]

Bedoel je dit?
[Afbeelding]

Ik had er ook mixed feelings bij idd, maar hij kan maar binnen zijn. :)
Inmiddels nr 2 dus ook gehatched. |:(
Vento97 schreef op zondag 15 september 2019 @ 21:12:
Ik ga de Pokeball Plus vanmiddag proberen. Schijnt hetzelfde te doen als een Gotcha.

Qua CD: ook hier even issues gehad. Bij mezelf was het gelukkig snel over: een maat heeft gewoon een half uur niet kunnen spelen! Desondanks had iedereen ruim voldoende shinies. Zelf ben ik geëindigd met 9 uit 291 Turtwig.

[ Voor 42% gewijzigd door Autofan1985 op 16-09-2019 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Autofan1985 schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:31:
Ik ga de Pokeball Plus vanmiddag proberen. Schijnt hetzelfde te doen als een Gotcha.

Qua CD: ook hier even issues gehad. Bij mezelf was het gelukkig snel over: een maat heeft gewoon een half uur niet kunnen spelen! Desondanks had iedereen ruim voldoende shinies. Zelf ben ik geëindigd met 9 uit 291 Turtwig.
Ik heb de Pokeball Plus gebruikt gisteren. Hij draait stops automatisch (ideaal als alles Rocket is...) en vangt als ik op het knopje druk.

Hij draait alleen stops automatisch als er een Pokemon in zit trouwens. Dat doe je via Let's Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Megalodon86 schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:40:
[...]

Ik heb de Pokeball Plus gebruikt gisteren. Hij draait stops automatisch (ideaal als alles Rocket is...) en vangt als ik op het knopje druk.

Hij draait alleen stops automatisch als er een Pokemon in zit trouwens. Dat doe je via Let's Go.
Die heb ik er in zitten idd. Wat doet hij dan precies met die Pokemon? Alleen levelen of krijg je er ook candy voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86
Autofan1985 schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:51:
[...]

Die heb ik er in zitten idd. Wat doet hij dan precies met die Pokemon? Alleen levelen of krijg je er ook candy voor?
Ja, staat hier:

https://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Pok%C3%A9_Ball_Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:57
Community day 15 shinies gevangen zelfs een keer een 89% voor de verandering en ook zelfs 2 vrouwtjes(ik heb van alle starter community days misschien 4 vrouwtjes shiny gekregen). wel wat problemen gehad met traagheid van Pokemon(en daar klaagde meer mensen over) en een keer moeten herstarten nadat die was vastgelopen maar niet zo erg als sommige mensen blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Hier ook veel Turtwigs gevangen waarvan een paar shinies. Helaas geen goede.
Wel een 100% Aron gevangen 8)

En level 39 geworden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autofan1985
Interessant, bedankt! Nu ben ik extra blij dat ik mijn shiny Mewtwo erin gestopt heb om wat candy mee te lopen. Wist het niet helemaal zeker nl. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-09 12:08

Een handig overzicht voor de mensen die al willen weten welke gen5 we overal en nergens kunnen vinden vanaf 22:00 vanavond.

[ Voor 4% gewijzigd door Sunfalls op 16-09-2019 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchOfInsanity
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Nou vanavond om 22.00 uur kunnen we los met Unova.
Hoop dan ook eindelijk is een keer in contact te komen met de lokale spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Sunfalls schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:22:

Een handig overzicht voor de mensen die al willen weten welke gen5 we overal en nergens kunnen vinden vanaf 22:00 vanavond.
Zit gen 5 ook in het nieuwe Pokemon spel voor de Switch dit najaar?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:33
Sunfalls schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:22:

En hoe zit het nou precies met die twee nieuwe Pokémon waarvan er één in de Western Hemisphere en de ander in de Eastern Hemisphere te vangen zijn? Moet ik het zien als: westelijk en oostelijk van de 0 Meridiaan (die door Greenwich, Engeland loopt) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04
Haay schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:14:
[...]

En hoe zit het nou precies met die twee nieuwe Pokémon waarvan er één in de Western Hemisphere en de ander in de Eastern Hemisphere te vangen zijn? Moet ik het zien als: westelijk en oostelijk van de 0 Meridiaan (die door Greenwich, Engeland loopt) ?
Zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://www.worldatlas.com/aatlas/infopage/meridian.gif
Afbeeldingslocatie: https://www.worldatlas.com/aatlas/infopage/meridianb.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Mars18 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:11:
[...]
Zit gen 5 ook in het nieuwe Pokemon spel voor de Switch dit najaar?
Nee, daar zit alleen gen 8 in. Helaas volgens velen.
Haay schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:14:
[...]

Klopt. Zelfde principe als met Shellos.

[ Voor 46% gewijzigd door Autofan1985 op 17-09-2019 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
Autofan1985 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:46:
[...]

Nee, daar zit alleen gen 8 in. Helaas volgens velen.

[...]

Klopt. Zelfde principe als met Shellos.
In sword/shield gaan veel meer pokemon zitten dan enkel gen 8. Volgens wat al geweten is uit trailers en met wat logica erbij komen ze al aan meer dan 500 pokemon 8)7

Ik zie ook niet in waarom het dan zo een probleem is dat je niet een living dex van alle generaties kunt maken.
Catch them all is voor mij gewoon alles vangen van de laatste gen(of wat er in het spel zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barnagma
hopelijk gooien ze binnen kort weer de cap voor pokemons omhoog. Ik zelf zit nog lang niet aan de 2500 pokemons, maar ik merk wel dat dat wat ik bewaar steeds meer en meer word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezio
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-03-2024
Ik was bijna twee jaar gestopt en sinds een paar weken weer begonnen (lvl 33). Wat zijn er een hoop nieuwe beestjes zeg :D . Ik heb het hele Slakoth event gemist, dus heel veel moeten lopen voor mijn eerste Slaking. En nu ben ik onderweg voor een Salamence.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 15:43
Ezio schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:58:
Ik was bijna twee jaar gestopt en sinds een paar weken weer begonnen (lvl 33). Wat zijn er een hoop nieuwe beestjes zeg :D . Ik heb het hele Slakoth event gemist, dus heel veel moeten lopen voor mijn eerste Slaking. En nu ben ik onderweg voor een Salamence.
Mocht je Outrage als move van Salamence willen hebben zou ik even wachten met evolven tot het CD recap weekend in December

• Barnagma
Ezio schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:58:
kleautviool schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:41:
[...]

Mocht je Outrage als move van Salamence willen hebben zou ik even wachten met evolven tot het CD recap weekend in December
En outrage wil je zeker op je Salamence ;).

• Megalodon86
Mwoh... je hebt waarschijnlijk net de Rayquaza raids gemist? Dat is momenteel de beste draak. Al gaat dat binnen een jaar verander als de gen 5 draken uitkomen.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Geen Legendary Raid Hour met Mewtwo vandaag :(

https://twitter.com/NianticHelp/status/1174238008398290948
Niantic Support @NianticHelp
Due to technical difficulties, Legendary Raid Hour with Mewtwo will be postponed to a later date. We apologize for the inconvenience.
Tweet vertalen
10:25 a.m. · 18 sep. 2019·Spredfast
edit: hmm ik had gehoopt dat tweets automatisch embedded weergegeven zouden worden...

• Ruudox
  • Nu online
pokemen go toch maar even weer opstarten deze vakantie zit in vietnam dus mooi even de exclusives hier gaan vangen

• Barnagma
gwystyl schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:30:
Geen Legendary Raid Hour met Mewtwo vandaag :(

https://twitter.com/NianticHelp/status/1174238008398290948

[...]

edit: hmm ik had gehoopt dat tweets automatisch embedded weergegeven zouden worden...
Eigenlijk komt het mij wel beter uit :9 , hopelijk komtie morgen dan. Ik heb tot nu toe nog geen tijd gehad voor een mewtwo train.

Hebben ze de shiny kans trouwens omhoog gegooid hier voor? Bij mij in de community zijn er echt al veel mensen die 3+ shinies uit 15-20 raids hebben. Terwijl het bij Rayquaza best stroef ging.

• Ezio
Wat is de beste non legendary electric attacker als je geen Zapdos of Raikou hebt? Ik zit te twijfelen tussen Electabuzz evolven naar Electivire of Jolteon IV 82 (Thunder Shock + Discharge) een power up te geven.

Strava

• FreqAmsterdam
Ezio schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:46:
Wat is de beste non legendary electric attacker als je geen Zapdos of Raikou hebt? Ik zit te twijfelen tussen Electabuzz evolven naar Electivire of Jolteon IV 82 (Thunder Shock + Discharge) een power up te geven.
Electivire met 249 base attack is de beste optie met Thunder Shock/Wild Charge. Magnezone met 238 base attack (Charge Beam/Wild Charge) is ook nog aardig, dan heb je nog Luxray met 232 base attack (Spark/Wild Charge) en daarna pas Jolteon met 232 base attack (Thunder Shock/Discharge).

[ Voor 14% gewijzigd door FreqAmsterdam op 18-09-2019 19:57 ]

• Ezio
Het is Electivire IV 93 geworden. Ik moet nu alleen even een Fast TM + Charge TM regelen, want de move set (Low Kick + Thunder Punch) is niet echt optimaal.

Strava

• Traeces
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:10
Ik heb nog vriendjes nodig 8)7 6836 5461 1826

• fub

fub

Mewtwo raid hour is verplaatst naar morgen, van 4 tot 7, met vijf gratis pasjes! Hele nette compensatie van Niantic voor de storing gisteren, vind ik.

• Barnagma
Beetje nare tijd van 4 tot 7. Net als je terug komt van je werk. Misschien kan ik het laatste uurtje nog ergens aansluiten.

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:14
fub schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:40:
Mewtwo raid hour is verplaatst naar morgen, van 4 tot 7, met vijf gratis pasjes! Hele nette compensatie van Niantic voor de storing gisteren, vind ik.
Bron?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Autofan1985
fub schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:40:
Redelijk nette oplossing als het klopt idd, maar lees er helaas nog niks over. Alleen jammer van het tijdstip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:31
Ik heb ook gezocht naar de mededeling over de nieuwe raid hour tijden en niets kunnen vinden. Dit nav de (screenshot van een) tweet erover die in een whatsapp groep werd gedeeld en het vermoeden in die groep dat het wel eens fake kan zijn.

PV Output

• fub

fub

Quincy5 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:20:
Ik heb ook gezocht naar de mededeling over de nieuwe raid hour tijden en niets kunnen vinden. Dit nav de (screenshot van een) tweet erover die in een whatsapp groep werd gedeeld en het vermoeden in die groep dat het wel eens fake kan zijn.
Ja, lijkt voorbarig te zijn, ik kan het ook niet terug vinden... Voor mij beurt gesproken dus, excuses!

• Barnagma
fub schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:24:
[...]

Ja, lijkt voorbarig te zijn, ik kan het ook niet terug vinden... Voor mij beurt gesproken dus, excuses!
Het klonk ook wel iets te mooi om waard te zijn. Een mewtwo raidtrain net al met de hondjes en vogels.

Verwijderd

Gewoon op Reddit; the silphroad kijken. Zou iedereen moeten doen ipv fake news verspreiden. Ik haal al m'n informatie daar vandaan. Geen fake news van een of andere vage tweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixtiek
Niantic Support zegt op Twitter:
Trainers, the make-up Legendary Raid Hour featuring Mewtwo with the move Psystrike will be on October 8, 2019 from 6 p.m. to 7 p.m. local time. Stay tuned for details.
https://twitter.com/NianticHelp/status/1175016803841564672

Dat is een dinsdag trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:51
Ik heb nu bijna 500.000 stardust maar durf het niet zo goed uit te geven omdat ik verwacht het later nodig te hebben. Hoe gaan jullie daar mee om? Welke pokémon kan ik zonder spijt achteraf volledig levelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:01
StecaGrid schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:58:
Ik heb nu bijna 500.000 stardust maar durf het niet zo goed uit te geven omdat ik verwacht het later nodig te hebben. Hoe gaan jullie daar mee om? Welke pokémon kan ik zonder spijt achteraf volledig levelen?
Simpel: kijk welke (pseudo)legendaries je nog nodig hebt om een goede squad te maken voor een raidboss. Is bijvoorbeeld water op orde of dragon? Doe dat voor alle types. Heb je dit compleet? Dan ga je kijken naar Pokemon die je voor de fun wilt maxxen.

Stack Sats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Ik kies het conservatieve pad: pas investeren als daar reden toe is. In mijn geval: wanneer ik denk met een bepaald team een raid niet te kunnen halen, want PvP interesseert mij weinig tot niets. Dan zoek ik het eerste breakpoint op en power ik tot daar.
Uitzonderingen: lucky shinies of bijzonder meta-relevante luckies zoals Kyogre, Rayquaza, Machamp, Blissey (discutabel), Mamoswine, etc. Daar ga ik wat makkelijker mee om omdat de kans dat ik daar ooit een betere van ga krijgen aanzienlijk kleiner is.

Het resultaat: bijna 9 miljoen stardust. :/
Maar zo heb ik altijd genoeg achter de hand. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
TheTinusNL schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:38:
[...]

Ik kies het conservatieve pad: pas investeren als daar reden toe is. In mijn geval: wanneer ik denk met een bepaald team een raid niet te kunnen halen, want PvP interesseert mij weinig tot niets. Dan zoek ik het eerste breakpoint op en power ik tot daar.
Uitzonderingen: lucky shinies of bijzonder meta-relevante luckies zoals Kyogre, Rayquaza, Machamp, Blissey (discutabel), Mamoswine, etc. Daar ga ik wat makkelijker mee om omdat de kans dat ik daar ooit een betere van ga krijgen aanzienlijk kleiner is.

Het resultaat: bijna 9 miljoen stardust. :/
Maar zo heb ik altijd genoeg achter de hand. :9
Wat heb je aan 9 miljoen Stardust? Ik up tegenwoordig ook voor de leuk :)

Dus een shiny die ik dan lucky trade tot max uppen voor in gyms....

Moet ik anders met al die dust....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
Vooral goed nadenken over welke pokemon je echt vaak wilt gebruiken.
Ik zie meestal gewoon als er een nieuwe legendarische verschijnt welk de beste counters zijn en dan als ik er niet voldoende van heb dan max ik er nog wel 1 of meerdere.

Dus niet maxen wanneer je bv een goede 100% legendarische vangt maar pas wanneer je ze kan gebruiken.

Ook max ik alleen de beste counter van een bepaald type dus niet de tweede beste ofzo.

Nu met gen 5 zullen de beste counters weer veranderen dus een beetje afwachten kan nooit kwaad.
C_V_S schreef op maandag 23 september 2019 @ 00:59:
[...]

Wat heb je aan 9 miljoen Stardust? Ik up tegenwoordig ook voor de leuk :)

Dus een shiny die ik dan lucky trade tot max uppen voor in gyms....

Moet ik anders met al die dust....
Aan rrn lrukr shiny maxen heb je ook niks als je niet van plan bent die te gebruiken.
Ik heb zelf 12mil dust en als ik nu een beginnend speler tegen kom in een raid die niet de goede counters heeft kan ik er even 1 maxen en ruilen om hem wat op weg te helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLeenders
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-09 16:44
9 en 12 miljoen stardust? Hoe lang spelen jullie het spel inmiddels?

Ben zelf afgelopen maart begonnen en nu bezig te zorgen dat ik een acceptabel team van ieder type heb. Stardust over hebben is dus een vrij onbekend concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
GLeenders schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:36:

Ben zelf afgelopen maart begonnen en nu bezig te zorgen dat ik een acceptabel team van ieder type heb. Stardust over hebben is dus een vrij onbekend concept.
Als een gemiddelde level 40 speler, binnen mijn kringen :

- Heb je 50.000 vangsten gedaan hebt, zit je al op minimaal 5.000.000 stardust, maar waarschijnlijk meer in de richting van 7.500.000 (vanwege weatherboost, 2de of 3de evoluties, een starpiece, of bonus events).
- 2000 eitjes moet ook wel gelukt zijn, 400 á 3200 stardust per ei, excl. stardust bonussen; minimaal dus 800.000, maar waarschijnlijk wel 2.000.000. Als je veel incubators bij koop, of gewoon veel beweegt, zit je misschien wel op 5000 eitjes.

Verder krijg je (flink) stardust van quests, 7-day streaks, raids, en de nieuwe team rocket go stops.

Ik heb al die stardust geinvesteerd (heb 1.000.000 in kas), maar kan me voorstellen dat je dik overhoud als je alleen het beste van het beste upt. Ik up heel veel, maar stop meestal rond de lvl35, omdat het daarna een stuk meer stardust en candy kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezio
Ik speel sinds 2016 (met een pauze van bijna twee jaar) en zit nu op 1 miljoen Stardust (lvl 33). Dat was bijna 1,5 miljoen toen ik een paar weken geleden weer begon, maar toen ben ik voor het eerst serieus gaan upgraden. Ik investeer niet specifiek voor battles maar meer in wat ik leuk vind.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
GLeenders schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:36:

Ik speel gewoon vanaf het begin maar het laatste jaar relatief rustig.
Tijdens een dubbel stardust event is het zelf mogelijk om 1 mil stardust op 1 dag te krijgen. Maar dan moet je wel helemaal voluit gaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Vooral op specifieke momenten stardust sparen. :)
Sommige community days hebben een stardust boost, met een Star Piece aan hark je dan binnen 3 uur op een drukke locatie met gemak 300.000+ stardust binnen.
Of met reguliere events waarbij dust geboost is: zoek met een Star Piece weatherboosted of 2e/3e stage evolution Pokémon op.

Verder zit ik na 3 jaar en 45M XP nu op 60.000+ catches, dat is al minimaal 6 miljoen, plus 2000+ hatches ook wel 2 miljoen. Dan krijg je nog aanvullingen vanuit research, gifts, berries voeden, raids en weet ik veel wat nog meer.
Maar de key is en blijft het selectief uitgeven. Ik power zelden niet-lucky Pokémon. Na 3 jaar spelen heb ik laatst eindelijk mijn eerste Pokémon gemaxed.... een 14/13/12 lucky shiny Kyogre. Lucky omdat het goedkoop is, shiny omdat het bijzonder is en Kyogre omdat het nog flinke tijd een sterke water counter blijft en een hele sterke counter in het algemeen. Luckies schelen zo ontzettend veel dust! En als ik al power, dan niet in het wilde weg wat poweren, maar een breakpoint opzoeken voor het specifieke geval (de raid boss), want alles daarboven maakt toch geen verschil en alles op hoge levels maakt het exponentieel duurder. Zie mijn eerdere URL.
Zie deze grafieken _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door TheTinusNL op 23-09-2019 19:02 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Gravediggerxx schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:45:
[...]

Vooral goed nadenken over welke pokemon je echt vaak wilt gebruiken.
Ik zie meestal gewoon als er een nieuwe legendarische verschijnt welk de beste counters zijn en dan als ik er niet voldoende van heb dan max ik er nog wel 1 of meerdere.

Dus niet maxen wanneer je bv een goede 100% legendarische vangt maar pas wanneer je ze kan gebruiken.

Ook max ik alleen de beste counter van een bepaald type dus niet de tweede beste ofzo.

Nu met gen 5 zullen de beste counters weer veranderen dus een beetje afwachten kan nooit kwaad.

[...]

Aan rrn lrukr shiny maxen heb je ook niks als je niet van plan bent die te gebruiken.
Ik heb zelf 12mil dust en als ik nu een beginnend speler tegen kom in een raid die niet de goede counters heeft kan ik er even 1 maxen en ruilen om hem wat op weg te helpen ;)
Is voor in gyms te zetten :)

Ik zorg dat ik van alles maximale teams heb...als je al zo lang level 40 bent hoor je toch minimaal 4 level 40 Tyranitars te hebben denk ik altijd maar zat spelers hier die geen eens fatsoenlijke teams kunnen maken bij raids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C_V_S schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 04:04:
[...]

Is voor in gyms te zetten :)

Ik zorg dat ik van alles maximale teams heb...als je al zo lang level 40 bent hoor je toch minimaal 4 level 40 Tyranitars te hebben denk ik altijd maar zat spelers hier die geen eens fatsoenlijke teams kunnen maken bij raids.
Pokémon naar level 40 uppen is eigenlijk best zonde van de dust aangezien het zo veel kost en het de Pokémon maar weinig sterker maakt. Je kan beter 6 level's 35 hebben dan 4x level 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Sterker nog, een WB Tyranitar (lvl 25) doet 85% van de damage van een level 40, en die vang je zo uit een raid. Natuurlijk maakt die 15% bij short-handed raids weldegelijk uit, maar als je 6 lvl 30s of 35s hebt, kom je echt wel een heel eind. En vanaf lvl 20 of 25 is dat niet zo duur. Al moet je er eigenlijk 12 hebben; 6 bite/crunch, 6 smackdown/stone edge.

Ik heb zelf maar een paar lvl40 beestjes, uit mn hoofd maar 3;

- 100% lucky shiny Gyarados, logisch.
- 100% Gengar met lick/shadowball.
- 100% Gengar met hex/shadowball.

[ Voor 19% gewijzigd door Megalodon86 op 24-09-2019 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:40

hneel

denkt er het zijne van

Ik heb nu 70 L40 beesten. Je wilt toch op een raid goed beslagen ten ijs komen. Zodat je ook als je met een klein groepje bent de boss kan verslaan. Dus in ieder geval 6 gemaxte dark trannies tegen de psychic beesten. Plus eerst een groep van gengars/giratina's voor de eerste aanval. 6 gemaxte machamps voor de trannie raids. Enz. Voor elke raid boss wel weer een andere groep.

Stardust heb ik dus meestal niet zoveel. Nu echter weer even wel, omdat ik even zuinig aan heb gedaan met oog op gen 5. Als daar iets echt leuks uit komt wil ik doe ook snel kunnen maxen. Ik merk wel dat als je even een tijdje gespaard hebt zo weer een paar tonnetjes hebt. Dat gaat best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Gen V komt genoeg leuks aan iig. Zelf heb ik (op een enkele uitzondering na zoals een dark en rock Tyranitar) van iedere goede pokie er maar 1 gemaxed. Vind het leuker om een beetje te puzzelen naar een leuk team dan om standaard 6 Giratina, 6 Machamp (welke in Gen V wordt overklast door Conkeldurr btw) etc in te zetten. Wel het meest effectief idd, maar voor mij niet per definitie het leukste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:57
Ik verdeel mijn dust tussen mijn 100% pokemon(mijn zelf gestelde doel is om van elke pokemon een gemaxte 100% te hebben) en goede raid counters, ik heb bijvoorbeeld een paar gemaxte tyranitar, Rayquaza en een gemaxt mewtwo die wel 15 Atk hebben maar niet 100% zijn maar ook een 100% gemaxte Raichu, Electivire, Gengar en Gyarados(ook nog veel nuttelozere pokemon) daardoor heb ik genoeg counters en kan ik ook af en toe wat variëren met de pokemon die ik gebruik.

Ik heb dan wel alweer meer dan 120k pokemon gevangen maar ik heb nog altijd dust tekort vanweg de 100% pokemon die nog niet max zijn en de optimale counters die erbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:28:
[...]

Pokémon naar level 40 uppen is eigenlijk best zonde van de dust aangezien het zo veel kost en het de Pokémon maar weinig sterker maakt. Je kan beter 6 level's 35 hebben dan 4x level 40
En als je wat slim speelt kan je die lvl 35 pokemons gewoon in het wild vangen voor bv machop en swinub heb je maar een event of nest af te wachten en dan hoef je zelf geen dust uit te geven ;) De iv's maken dan ook niet zo enorm veel verschil in schade dus .

Dan kan je deze ruilen aan die spelers die je tegenkomt die voor een of andere bizarre reden nog niet genoeg machamps hebben 8)7

Uiteindelijk komt het er op alleen op aan om de raidbazen te kunnen verslaan dus als je in een regio woont waar je telkens makkelijk 10 man bij elkaar krijgt maakt het eigenlijk niet uit wat je doet of gebruikt.

Ik heb moeite om meestal 5 man bij elkaar te krijgen dus ipv zoals sommigen (en ook ik als het kon) om met 6 verschillende pokemon te vechten moet ik wel voor de 6x lvl 40 tyranitars gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Megalodon86 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:09:
Sterker nog, een WB Tyranitar (lvl 25) doet 85% van de damage van een level 40, en die vang je zo uit een raid. Natuurlijk maakt die 15% bij short-handed raids weldegelijk uit, maar als je 6 lvl 30s of 35s hebt, kom je echt wel een heel eind. En vanaf lvl 20 of 25 is dat niet zo duur. Al moet je er eigenlijk 12 hebben; 6 bite/crunch, 6 smackdown/stone edge.

Ik heb zelf maar een paar lvl40 beestjes, uit mn hoofd maar 3;

- 100% lucky shiny Gyarados, logisch.
- 100% Gengar met lick/shadowball.
- 100% Gengar met hex/shadowball.
Tuurlijk het verschil is minimaal maar wat moet ik anders met mijn dust?

Opsparen heeft toch ook geen nut? Moet je ermee...ben nu een lucky Dialga aan het uppen enkel candy te kort :)

Probeer van iedere soort zes stuks te hebben die tegen het max aanzitten of maximaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:54
Mijn doel is ook om mijn 100% pokemons te uppen nr lvl 40. Had blijkbaar nog een 100% ray ergens welke ik had gemist, dus die is vandaag ook geuppt nr lvl 40 :9 momenteel op 210 100% pokemon
Zit nu zelf op 3 mil dust, maar heb nog wat Lucky pokemon die ik moet uppen.

Ik kijk wel eerst naar de optimale counters etc, want vaak wel nodig omdat we raids met zn drieen of tween doen.
Gisteravond laat nog een laatste mewtwo gedaan met 4 accounts en met 30 seconden over t net gered en net nog girstina met 3 accounts gelukt. Hoef je ook niet hele tijd op anderen te wachten bij raids. Het komt de laatste tijd te vaak voor dat mensen niet komen opdagen of later aankomen

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Ik heb ook wel genoeg hoge om te met minimale bezettings raids door te laten gaan, en anders knal ik er terplaatse nog een omhoog.

Ik hou 1.000.000 stardust aan als ondergrens. Alles daarboven gaat direct op eigenlijk. En soms ga ik er stiekem toch iets onder, als het nodig is; zoals met Mewtwo vorige week, even wat Gengars omhoog jagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bronce
  • Laatst online: 16:19
Ik gooi mijn dust er altijd hard doorheen, zit nu op 150k en ben lvl 38 :+ . Maar ik boost dan ook veel counters zodat ik met mijn vriendin veel raids kan duoen. Laats eintei geduoed dat vind ik dan meer voldoening geven dan shinys ruilen b.v. Veel mewtwo counters geboost zodat wij met kleine groepje raid hour kunnen doen (met de grote group is het altijd gezeik dat iemand zijn 2e account niet opgestart krijgt en dat moet iedereen er weer uit etc).

Bij ons in het dorp zitten aantal spelers met meerdere 40 accounts maar die snappen er helemaal niks, die weten b.v. niet welke types elkaar counteren en welke moves goed zijn. Zo worden er gewoon tyranitars met stone edge in gezet tegen mewtwo en daarom denken ze dan dat er een grote groep nodig is om de raid te doen 8)7 , dus wordt er weer minder geraid. Ik hoor altijd in de groep dat IVs het belangrijkste zijn :?

• Autofan1985
IV's zijn zeker van invloed, maar het belangrijkste zijn wat mij betreft een goede Type effectiveness (liefst icm STAB, uitzonderingen zoals SB Mewtwo daar gelaten) gevolgd door fatsoenlijke base stats. Een 0% Giratina-O met Shadow Claw/Shadow Ball zal veel meer doen tegen een Mewtwo dan een 100% Raticate met Quick Attack en Hyper Beam.

• Barnagma
Autofan1985 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:55:
IV's zijn zeker van invloed, maar het belangrijkste zijn wat mij betreft een goede Type effectiveness (liefst icm STAB, uitzonderingen zoals SB Mewtwo daar gelaten) gevolgd door fatsoenlijke base stats. Een 0% Giratina-O met Shadow Claw/Shadow Ball zal veel meer doen tegen een Mewtwo dan een 100% Raticate met Quick Attack en Hyper Beam.
Zo als iemand mij vertelde toen ik IVs kreeg uitgelegd een 100% IV kut pokemon is nog steeds een kut pokemon.

• bronce
  • Laatst online: 16:19
Autofan1985 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:55:
Ja tuurlijk het doet wel wat. Maar stel je doet een lucky trade en hij wordt 85% dan is ie volgens onze raid group in het dorp waardeloos. Maar ik krijg het ze niet uitgelegd dat als ze wat moves tmen dat dat significant meer uitmaakt dan die 10% IV op een pokemon.

• Autofan1985
Barnagma schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:01:
[...]

Zo als iemand mij vertelde toen ik IVs kreeg uitgelegd een 100% IV kut pokemon is nog steeds een kut pokemon.
Precies. Die 100% Raticate uit mijn voorbeeld heb ik ook daadwerkelijk, maar als ik hem al gebruikt heb is het als buddy omdat hij maar 1 km nodig heeft. Pidgeot idem. :9
bronce schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:15:
[...]

Ja tuurlijk het doet wel wat. Maar stel je doet een lucky trade en hij wordt 85% dan is ie volgens onze raid group in het dorp waardeloos. Maar ik krijg het ze niet uitgelegd dat als ze wat moves tmen dat dat significant meer uitmaakt dan die 10% IV op een pokemon.
Mijn lucky shiny Metagross werd (helaas) ook maar 87% idd. Uit mijn hoofd ook met 13 attack. Desondanks heb ik hem max getrokken, omdat hij met Meteor Mash gewoon enorm sterk is idd. Ondanks dat mijn oudere Metagross 100% is zal hij het altijd verliezen, puur omdat zijn moveset (Flash Canon) zoveel slechter is idd. De juiste moves doen idd veel meer dan die paar % IV, maar zie dat maar eens uit te leggen aan mensen die daar niet voor open staan en denken dat IV alles bepalend is. Ik wens je heel veel succes daarmee. :+

• sixtiek
Autofan1985 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:43:
mensen die daar niet voor open staan en denken dat IV alles bepalend is.
Wat, mijn hundo Blissey gaat tenminste niet zo snel dood bij raids!

:+ :+ :+

• Barnagma
Autofan1985 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:43:
[...]

Precies. Die 100% Raticate uit mijn voorbeeld heb ik ook daadwerkelijk, maar als ik hem al gebruikt heb is het als buddy omdat hij maar 1 km nodig heeft. Pidgeot idem. :9
Waarom een Raticate of Pidgeot als buddy als je ook iets leuks of goed kan gebruiken? Ik loop al een maand of 10 met een shit IV Heracross. Waarom? Geen idee maar ik heb ondertussen wel genoeg candies om er 1 volledig te maxen + extra aanval mocht ik ooit een goeie IV krijgen :9
sixtiek schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:55:
[...]

Wat, mijn hundo Blissey gaat tenminste niet zo snel dood bij raids!

:+ :+ :+
Waarom zou je ooit een Blissey in raids gebruiken? Ding is daar bijna nuttelozer dan een Raticate :+

• sixtiek
Barnagma schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:58:
[...]

Waarom zou je ooit een Blissey in raids gebruiken? Ding is daar bijna nuttelozer dan een Raticate :+
Je zal ze de kost moeten geven |:( .

• Barnagma
sixtiek schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:00:
[...]

Je zal ze de kost moeten geven |:( .
"Ja maar het is mijn hoogste CP pokemon" 8)7

• Autofan1985
Barnagma schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:58:
[...]

Waarom een Raticate of Pidgeot als buddy als je ook iets leuks of goed kan gebruiken? Ik loop al een maand of 10 met een shit IV Heracross. Waarom? Geen idee maar ik heb ondertussen wel genoeg candies om er 1 volledig te maxen + extra aanval mocht ik ooit een goeie IV krijgen :9
Omdat ik momenteel niks nuttigs heb. Zou zelfs niet weten waar ik mijn Rare Candy moet laten atm. 8)7 P.s. Hier is Heracross al max btw. ;)

• Barnagma
Autofan1985 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:17:
[...]

Omdat ik momenteel niks nuttigs heb. Zou zelfs niet weten waar ik mijn Rare Candy moet laten atm. 8)7 P.s. Hier is Heracross al max btw. ;)
Herkenbaar probleem. Zo lang ik rond de 500 rare candies zit vind ik het goed. Alles wat ik eroverheen kom gooi ik gewoon in mewtwo, giratina oid.

• FreqAmsterdam
Ik denk altijd, jongens zo ingewikkeld is het toch niet om een effectief team samen te stellen. Maar de praktijk wijst uit dat dit voor de meeste mensen te hoog gegrepen is, ik vind het echt heel apart. Maar goed, de meeste mensen gebruiken dan ook gewoon de recommended list. Het zou fijn zijn als niantic dat nog wat tweaked, zodat er niet constant Aggron's als recommended tevoorschijn komen.

Ik attendeer mensen subtiel dat ze niet de juiste counters gebruiken door bijv. hard 'AGGRON ALERT' te roepen. :o

PS. overigens zijn 'goede' pokemon met een lage IV nog steeds hartstikke bruikbaar in raids. Maar uiteraard is het common sense dat je een pokemon met hoge IV de voorkeur geeft als het op dust spenderen aan komt. Heb even geen bron, maar het verschil tussen 0% en 100% in absolute getallen is maar 5-10%. Een 0% Groudon is nog steeds best wel goed.

Ik persoonlijk neem me altijd voor om dust te sparen, maar een paar dagen later heb ik het er dan toch weer door gejast. |:(

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:43

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

FreqAmsterdam schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:37:

Ik persoonlijk neem me altijd voor om dust te sparen, maar een paar dagen later heb ik het er dan toch weer door gejast. |:(
Ja ik doe het altijd gelijdelijk :P bijv toen ik op 1.382.000 dust zit drop ik uiterlijk tot 1.300.000. dan zit ik later op 1.4XX.000 en drop ik uiterlijk tot 1.4 mill

Maar af en toe denk ik aan de andere kant waarom doe ik het :P Krijg er toch wel weer genoeg dust bij. Zal nooit zo gauw alles ineens op hoeven maken.

Enige waar ik het nu echt ineens voor wilde gebruiken was me Shiny mewtwo. Normaal zorg ik met zulke shinies dat ze lucky worden maar mijn mewtwo was al 96% dus die ga ik dan niet lucky traden.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Barnagma
FreqAmsterdam schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:37:Het zou fijn zijn als niantic dat nog wat tweaked, zodat er niet constant Aggron's als recommended tevoorschijn komen.

Ik attendeer mensen subtiel dat ze niet de juiste counters gebruiken door bijv. hard 'AGGRON ALERT' te roepen. :o
_/-\o_

Ik laat de mijne altijd dood zo dat die nooit als suggestie word gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:43

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Barnagma schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:45:
[...]

_/-\o_

Ik laat de mijne altijd dood zo dat die nooit als suggestie word gegeven.
Daar kan mijn OCD niet tegen als ik een revive gebruik

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Pagina: 1 ... 9 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!