MusicMaikel schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:24:
[...]
Zoals @
skipe al terecht aangeeft, een bal maakt niet uit bij aantal XL wat je krijgt. Bij het vorige event (Dragon en Fairy event) was het zo dat wanneer je een Nice, Great of Excellent throw gooide meer kans had op XLs.
Daarnaast is het standaard zo, ongeacht event of niet, dat wanneer je een Mega actief hebt van hetzelfde type van de Pokémon die je vangt (bijvoorbeeld je hebt een Mega Charizard X actief (fire/dragon type) en je vangt een Bagon (dragon type)) dat je ook meer kans hebt op XLs. Hoe hoger het level van jouw Mega (level Base, High of Max), hoe meer kans je hebt op een XL (zo'n 10%, 25% en 75% meer, per respectievelijk level).
Het is dus vrij essentieel om Mega's te gebruiken mits je op zoek bent naar XL candy van een bepaalde Pokémon/type.
Uiteraard is het beter om in dual type Mega's te "investeren" zoals Charizard X en Y (dragon/fire en fire/flying), Gyarados (water/dark), Venusaur (Grass/Poison) etc. Zo heb je meer coverage en is het dus makkelijker om van elk type een level 3 Mega te hebben.
Onderstaand een schema om de perfecte coverage te hebben met het kleinste aantal Pokémon mogelijk.
[Afbeelding]
Mooi overzicht van MusicMaikel.
Mijn aanvullende tip is als volgt.
Maak een Tag aan die je "MegaEvolve" noemt.
Alle pokemons die je mega wilt evolven (en daarvoor ook voldoende energy hebt) voeg je toe aan dit lijstje. Elke ochtend start je de game op.
Fight de rocket luchtballon, pak hiermee automatisch je first catch of the day.
Ga vervolgens naar je MegaEvolve lijstje en kijk welke pokemon je kan Mega evolven (niet op cooldown zitten).
Als je eenmaal een pokemon 1x Mega gemaakt hebt kost het daarna geen energy meer om hem opnieuw mega te maken. Tenminste als je de cooldown periode in zijn geheel afwacht.
Omdat je niet weet welke pokemon volgende maand in comday zit kun je niet specifiek ergens naar toe werken. In het begin heb je 7 dagen cooldown op een mega evolve, later wordt dit 5 dagen en op max lvl 3 dagen.
Nadat je in de ochtend 1 pokemon als mega hebt gemaakt kun je ditzelfde in de avond nog een keer doen. Zo Mega Evolve ik elke dag 2 pokemons.
Als je dit consequent doet heb je na +/- 2 maanden je meeste pokemons en types op Mega lvl 2 met de 5 dagen cooldown zitten.
Mega Salamence is een leuke dragon begrijp me niet verkeerd maar met Charizard en daarvan de Mega X (Dragon) variant al even in de game heb je reeds een max lvl Dragon type.
Mocht er een dragon type pokemon in de comday komen in maart weet ik wel dat Mega Salamence niet mijn mega evolve gaat worden.
Een paar weken voor comday zie je welke pokemon het gaat worden. In dit geval Larvitar (Rock/Ground). Voor rock heb ik een max lvl Mega Aerodactyl. Maar ook mega Swampert (sinds begin december 22 beschikbaar) en ik dacht dat Steelix ook mega ground was.
Mijn vliegende vriend zit al even te wachten totdat hij Mega Evolve gaat maken en zijn vleugels mag spreiden om op zoek te gaan naar Larvitar snoepjes en vooral grote snoepjes ;-)