• skassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:39
G_Dragon schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:19:
Ik heb inmiddels twee kecleon's gevangen maar beide erg slechte stats dus hoop snel een betere te vangen, heb nu wel de eerste 3 Pokédexen compleet (Kanto, Johto en Hoenn ) oOo
G_Dragon schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:19:
Ik heb inmiddels twee kecleon's gevangen maar beide erg slechte stats dus hoop snel een betere te vangen, heb nu wel de eerste 3 Pokédexen compleet (Kanto, Johto en Hoenn ) oOo
Hier ook twee gevangen. Idd slechte stats. 1* en dmv ruilen ook niet beter beter geworden helaas

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

• Indicatie
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7NbVgEzOmJ41vLb1SjnJ28dgIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3WG6LsNeDg6tQRgvi1TTz31N.jpg?f=fotoalbum_large

Compleet! Eindelijk iemand uit ocean die me niet direct verwijderd heeft.

Nu nog relicanth....

• Indicatie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCXEHvHRZ5gpPKCvBAuh5VpLcpQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ql67po6B6Yxnx1kbkf0qH5Bu.jpg?f=fotoalbum_large
Oh, en deze! Wist niet eens dat deze shiny kon zijn...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQTrFhZdZBkw38NVjpl6QWPJ0eY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/96foCG1AjbV7IHNuXBbE9mxb.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Statiegeld
  • Niet online
Hier kijk ik naar uit *O*

Ik waag me aan PVP en zoek nog een betere Togekiss (heb nu een 14/15/14) en Dragonite (15/15/13), voor PVE ook een betere Salamence (15/15/13), plus alle (XL) candy om ze naar lvl 50 te krijgen.

• melst90
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:05
Ik wil een shiny Zekrom!!

En nog 3 verschillende Scatterbug. En dan totaal 2250candy's sparen om alles te evolueren.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:10
Shiny Zerkom zit hier al in de collectie. Kwam na legio Larvitars ook eens wat leuks tegen uit een 12km ei :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5f8ATAogRN9_06dKstKbPhMpXQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rgN8vCCAvBzVCFylvdrktnTH.png?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• melst90
Die had ik toevallig van de week ook uit een 12km ei.
Mijn beste tot nu toe, nog steeds niet helemaal tevreden om eerlijk te zijn :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7iOLNDuHmc3tBdheqParm35p5U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Boyj1xbsmZ4dCfPMsr46wAId.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Statiegeld
  • Niet online
Hebben jullie ook al wat moois gevangen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hr56B6BFK5t5XbXO6eGZjiU7Zp0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8zxkHNE0qHlUN1oTU4hBjHgV.jpg?f=fotoalbum_large

*O* *O* *O*

[ Voor 83% gewijzigd door Statiegeld op 11-01-2023 13:31 ]

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:51
Statiegeld schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:30:

[Afbeelding]

*O* *O* *O*
Helaas tot heden alleen maar troep.
Het goedmakertje is wel meer candy,s en grote kans op XL candy voor nuttige Pokemons als Dratini, Ralts en Togetic.

Het is mij wel overduidelijk opgevallen dat Pogo in het najaar tot het voorjaar veel leuker is dan het zomerseizoen.

[ Voor 49% gewijzigd door mr_evil08 op 11-01-2023 15:29 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• skassie

[Afbeelding]

*O* *O* *O*
Hundo, Nundo, ik mis de Shundo nog in je lijstje . Pff jij hebt zeker geen staatslot :)
Het is je gegund hoor

• Statiegeld
  • Niet online
skassie schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:38:
[...]

Hundo, Nundo, ik mis de Shundo nog in je lijstje . Pff jij hebt zeker geen staatslot :)
Het is je gegund hoor
Vroeg of laat raakt m'n geluk op ;)

Edit: een hundo Jigglypuff zou leuk zijn, gewoon vanwege dat stukje nostalgie :+

[ Voor 13% gewijzigd door Statiegeld op 11-01-2023 15:50 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hoe kan je nou zien welke stop een Kecleon heeft? Ik zag net in het dorp een stop met een beetje een rare voet, net alsof er een lure module rechtop stond. Ik dacht dus dat daar een Kecleon in zat, maar helaas.....
In een app-groep waar ik in zit wordt wel eens een gespotte Kecleon genoemd, maar aangezien ik daar niet meer dichtbij woon is het niet te doen om daar dan heen te gaan....

De huidige spawns zijn iig wel goed voor mijn dragon-type medaille. Dat was met ghost-type volgens mij de enige die ik nog niet maximaal had.

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:00
gwystyl schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:53:
Hoe kan je nou zien welke stop een Kecleon heeft? Ik zag net in het dorp een stop met een beetje een rare voet, net alsof er een lure module rechtop stond. Ik dacht dus dat daar een Kecleon in zat, maar helaas.....
In een app-groep waar ik in zit wordt wel eens een gespotte Kecleon genoemd, maar aangezien ik daar niet meer dichtbij woon is het niet te doen om daar dan heen te gaan....

De huidige spawns zijn iig wel goed voor mijn dragon-type medaille. Dat was met ghost-type volgens mij de enige die ik nog niet maximaal had.
Van 'buitenaf' kan je het niet zien. Je moet de stop aantikken dan zie je hem 'onzichtbaar' op de stop zitten. Momenteel kan je dat van een afstandje zien, maar je moet dus elke stop 1 voor 1 aantikken om te zien of hij er daadwerkelijk op zit.

psnprofiles

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12 14:00
Who needs xls and hundos? Haha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-o5KNceBK66RatFCUQC8YR40uo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ljzt3X3bW6UyIXmjv65yEI0a.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen nog een paar xl voor deze en voor mn 98% shiny zekrom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUQrBlY0sk1KZexh9PW3eGUeCpE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4dlFVIkKwf6O2P76JsRMYNrx.jpg?f=fotoalbum_large

• greyfoxhl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-12 05:18
Noibat community day
5 februari 2023

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tex2xBhXZOtEzTuERnouNsc1k5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xU249rdbm4JHsih0VimS9vEj.jpg?f=fotoalbum_large

• Indicatie

*O* *O* *O*
Alleen deze tijdens de cd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TcBAQYMs2Wff58GVf5jhpnHz4Cc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oMd0dhMZ4MqFSRkjPPMy5IVI.jpg?f=fotoalbum_large

Verder shiny dratini, maar die heb ik al genoeg....

• Indicatie
gwystyl schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:53:
Dit is waar je naar moet zoeken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zd4C2taJ7YZFC8OQkrAx07FfKuo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CrwbQvRGUVJ7SbogCH8JDanb.jpg?f=fotoalbum_large

• Rene
Ik heb deze al een tijdje. Maar vandaag eindelijk een upgrade gegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Px4W95vaih7MqQq8pLBVdVII1bU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5RBc5NKKGsIzyTcjhD0WXVTV.png?f=fotoalbum_large

• melst90
Rene schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 23:47:
Ik heb deze al een tijdje. Maar vandaag eindelijk een upgrade gegeven.

[Afbeelding]
Cool, en nu kan je hem ook nog MEGA maken!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-10 14:37
Indicatie schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:44:
[...]

Alleen deze tijdens de cd:

[Afbeelding]

Verder shiny dratini, maar die heb ik al genoeg....
Lekker, ik moest me helaas 'behelpen' met een 98 shiny(1 defense tekort).
skipe schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:34:
Alleen nog een paar xl voor deze en voor mn 98% shiny zekrom

[Afbeelding]
Lekker, die Bagon ben ik nu ook voor bezig. Heb al genoeg voor mijn hundo (ook ivm mega) en moet er nu nog zo'n 100 voor deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHpqGiBpAvw_wpYNhZUZWKUbZ4c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uaMA71hgKKAVBN41a0ryIUzf.jpg?f=fotoalbum_large
melst90 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:13:
[...]

Cool, en nu kan je hem ook nog MEGA maken!
Dat kan dus helaas niet met shadows. ;)

• melst90
Dat kan dus helaas niet met shadows. ;)
Jammer!

• Autofan1985
Kan eventueel wel na purify, maar dan verlies je uiteraard de shadow bonus. Daarom maak ik 2 Salamence Level 50: een gewone (100 IV waarvoor ik om half 2 m'n bed uit gegaan ben toen in 2018, mooie tijden waren dat) voor de mega en dan die shadow shiny. Enige nadeel is dat ik dan 296 + 260 = 652 XL candy nodig heb. Ik ben dus enorm blij met het huidige event. :+

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:42

hneel

denkt er het zijne van

Het gaat inderdaad hard met de XL. Ik heb onlangs mijn mega Latios naar Mega Level 3 gebracht, dus als die aan staat verhoogt dat de kans nog meer. Nu soms wel 5 XL bij een excelent throw.

Al moet ik er nog een hoop voor de Salamance. Ook nu zie je bv veel meet jigglypuf en ralts dan bagon.

[ Voor 21% gewijzigd door hneel op 12-01-2023 17:44 ]

• Statiegeld
  • Niet online
hneel schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:43:
Het gaat inderdaad hard met de XL. Ik heb onlangs mijn mega Latios naar Mega Level 3 gebracht, dus als die aan staat verhoogt dat de kans nog meer. Nu soms wel 5 XL bij een excelent throw.

Al moet ik er nog een hoop voor de Salamance. Ook nu zie je bv veel meet jigglypuf en ralts dan bagon.
Klopt dat valt me ook op: veel Jigglypuff, Ralts en Clefairy maar weinig Dratini en Bagon.

Mocht je het kunnen qua opslagruimte dan zou ik alle Bagon bewaren tot 31 januari: tijdens het Spotlight Hour die dag is er 2x Transfer Candy.

• Statiegeld
  • Niet online
Ik ben na tig slechte Zekroms eindelijk in het bezit van een 15/15/14. Ik ga alleen nog doorjagen voor de XL candy en een shiny en daarna kap ik er mee, moet ook nog een 15/15/15/ Salamence vangen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Statiegeld op 12-01-2023 17:53 ]

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-12 20:42
Fijne avond vangst.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vhb7h87I5TCKkfYF9xT60wXELWk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58eScT2NdVZfHGIGxht9hsJ2.jpg?f=fotoalbum_large

• Indicatie
Statiegeld schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:50:
[...]

Klopt dat valt me ook op: veel Jigglypuff, Ralts en Clefairy maar weinig Dratini en Bagon.
Grappig, ik struikel hier over Dratini. Bagon wel iets minder maar ook zeker veel.

• Rene
Indicatie schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:57:
[...]

Grappig, ik struikel hier over Dratini. Bagon wel iets minder maar ook zeker veel.
Hier ook genoeg Dratini. Ook ontzettend veel Noibat en af en toe een Goomy.

Over Noibat gesproken, dat is weer typisch Niantic, je zou maar ruim duizend kilometer als buddy hebben gewandeld en nu opeens verschijnen ze met bosjes tegelijk (en ook nog eens een CD in het vooruitzicht)…… dan ben je mooi genaaid :+

• skassie
Rene schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 07:54:
[...]

Over Noibat gesproken, dat is weer typisch Niantic, je zou maar ruim duizend kilometer als buddy hebben gewandeld en nu opeens verschijnen ze met bosjes tegelijk (en ook nog eens een CD in het vooruitzicht)…… dan ben je mooi genaaid :+
Hier dus hahahahahahaha maar zo krijg je wel je beweging he :)

Ik heb na weken nog steeds geen enkele Galarian bird gezien...
Hoop dat ze de spawns hiervoor ooit nog gaan aanpassen zodat iedereen de kans krijgt :)

• skassie
G_Dragon schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:13:
Ik heb na weken nog steeds geen enkele Galarian bird gezien...
Hoop dat ze de spawns hiervoor ooit nog gaan aanpassen zodat iedereen de kans krijgt :)
denk alleen de eerste 4 wkn en daarna ook niet meer. En ik speel op 2 accounts en daar is het gelijk helaas. Volgende week voor mijn werk naar Ohio dus misschien daar meer geluk

skassie schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:15:
[...]

denk alleen de eerste 4 wkn en daarna ook niet meer. En ik speel op 2 accounts en daar is het gelijk helaas. Volgende week voor mijn werk naar Ohio dus misschien daar meer geluk
Zelfs met 2 accounts geen geluk? Ik heb echt het idee dat de spawn rate net iets te laag is gezet :X

• skassie
G_Dragon schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:16:
[...]

Zelfs met 2 accounts geen geluk? Ik heb echt het idee dat de spawn rate net iets te laag is gezet :X
Nee geen een gezien meer dan 1x Arti , 2x Zapdos en 1x Moltres. Na 1 bal waren ze ook gelijk vertrokken terwijl je her en der leest dan mensen ze gewoon met de eerste bal gelijk vangen en dan ook nog hoge CP.

• Rene
skassie schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:20:
[...]

Nee geen een gezien meer dan 1x Arti , 2x Zapdos en 1x Moltres. Na 1 bal waren ze ook gelijk vertrokken terwijl je her en der leest dan mensen ze gewoon met de eerste bal gelijk vangen en dan ook nog hoge CP.
Kwam vorige week nog een Moltres tegen… ging er helaas direct vandoor. Heb er in totaal denk ik een stuk of 10 gezien en er slechts 1 kunnen vangen.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:59
Ik ben er 12 tegen gekomen en heb er 2 kunnen vangen. Moet alleen Moltres nog.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• melst90
Heb de birds allemaal 2x gezien en nu al een hele lange tijd niet meer.

Maar ook 2x goed nieuws:
Platinum medal Vivillon is binnen! Kostte bloed zweet en tranen om de juiste mensen te vinden. Maar het is gelukt! Vooral Ocean en Sandstorm waren pittig!

En:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYlkzkLMYd0_YTy4HmEBugubiKo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9alZsPEKxrs9B5FTqsthq3Go.png?f=fotoalbum_large

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Ik had vooral met Ocean, Savanna en Sun moeite. Ik had overal wel minstens 1 vriend, maar die stuurden steeds maar geen pakjes. Dus de moed zakte me al in de schoenen. Maar uiteindelijk kwamen de pakjes toch. Ze hadden blijkbaar een grote vriendenlijst en ooit kwam ik toch een keer aan de beurt.

• mr_evil08
Ben zelf gestopt bij lvl39 met XP farmen gezien hogere lvl,s leuk staan op het profiel maar niets toevoegen.

• Raem
mr_evil08 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:03:
[...]

Ben zelf gestopt bij lvl39 met XP farmen gezien hogere lvl,s leuk staan op het profiel maar niets toevoegen.
Lvl 40 is nog nuttig om je Pokémon tot lvl 50 te kunnen uppen.

• melst90
mr_evil08 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:03:
[...]

Vind opdrachten uitvoeren altijd wel leuk. Nu weer een paar opdrachten erbij. Ookal is het PvP, das weer jammer

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-12 08:04
skassie schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:20:
[...]

Over het algemeen merk ik dat de kans cp ?? Dus te hoog voor je huidige level vaker niet dan wel vangt.

Als was het grappig dat inclusief mij en een ander bij laatste boss raid beide hadden gevangen met cp ?? En dan niet eens een excellent throw.

Maar goed heb pas 1 keer een galarian moltras gezien om te vangen.

AnimeAdicted

• Statiegeld
  • Niet online
melst90 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:49:
[...]

Vind opdrachten uitvoeren altijd wel leuk. Nu weer een paar opdrachten erbij. Ookal is het PvP, das weer jammer
Zoals ik een paar posts eerder schreef ben ik begonnen aan PVP, en geloof mij: als je denkt dat Monopoly of Mens Erger Je Niet het bloed onder je nagels vandaan kunnen halen dan heb je GO Battle League nog niet gespeeld :+

Vanmiddag rank 20 behaald, en ik wist dat je voor hogere ranks een bepaalde waardering moest hebben (door gevechten te winnen), en dat zijn de volgende:

Ace (Rank 21): 2,000+ Rating
Veteran (Rank 22): 2,500+ Rating
Expert (Rank 23): 2,750+ Rating
Legend (Rank 24): 3,000+ Rating

Ik helemaal happy met m'n Rank 20, maar dan blijkt m'n rating 1811 te zijn................. De groeten met de rest van de GBL, ik ga lekker door met het verzamelen van Pokémons |:(

• melst90
Statiegeld schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 21:09:
[...]

Zoals ik een paar posts eerder schreef ben ik begonnen aan PVP, en geloof mij: als je denkt dat Monopoly of Mens Erger Je Niet het bloed onder je nagels vandaan kunnen halen dan heb je GO Battle League nog niet gespeeld :+

Vanmiddag rank 20 behaald, en ik wist dat je voor hogere ranks een bepaalde waardering moest hebben (door gevechten te winnen), en dat zijn de volgende:

Ace (Rank 21): 2,000+ Rating
Veteran (Rank 22): 2,500+ Rating
Expert (Rank 23): 2,750+ Rating
Legend (Rank 24): 3,000+ Rating

Ik helemaal happy met m'n Rank 20, maar dan blijkt m'n rating 1811 te zijn................. De groeten met de rest van de GBL, ik ga lekker door met het verzamelen van Pokémons |:(
1x level 20 gehaald omdat je toen gegarandeerd Pikachu Libre kreeg. Maar ik vind het verre van leuk.

• Statiegeld
  • Niet online
melst90 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 09:10:
[...]

1x level 20 gehaald omdat je toen gegarandeerd Pikachu Libre kreeg. Maar ik vind het verre van leuk.
En nu moet je Legend Rank (rank 25) behalen. Niet te doen dus ik wacht geduldig af tot de dag dat Libre Pikachu weer te verkrijgen is op level 20...

• T4F.nl_Muad
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-02 21:12
Rene schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 07:54:
[...]

welke idioot loopt er dan zover mee 8) :+ _/-\o_

bekend verhaal....dit had ik met Larvitar. Net de candy bij elkaar om een lousy 1 ster evolved te hebben naar Tyrranitar, komt ie in raids.....arf...precies het gevoel wat jij hebt :)

Uiteindelijk komen (vrijwel) alle pokes wel eens aan de beurt met eieren, spawns of raids. Noibat zat eerder ook al flink meer in eieren.

Respect om zoveel km te lopen! leuke bijvangst van het spel. Toch nog even dat ommetje

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:49
Ik heb ook een aardige wandeling gedaan met Noibat 550km. Ik vind het ook altijd wel vreemd hoe ze dat doen, eerst is het een extreem zeldzaam beest en dan ineens struikel je erover.

• Rene
T4F.nl_Muad schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:59:
[...]

welke idioot loopt er dan zover mee 8) :+ _/-\o_

bekend verhaal....dit had ik met Larvitar. Net de candy bij elkaar om een lousy 1 ster evolved te hebben naar Tyrranitar, komt ie in raids.....arf...precies het gevoel wat jij hebt :)

Uiteindelijk komen (vrijwel) alle pokes wel eens aan de beurt met eieren, spawns of raids. Noibat zat eerder ook al flink meer in eieren.

Respect om zoveel km te lopen! leuke bijvangst van het spel. Toch nog even dat ommetje
Ik heb zelf geen cm met Noibat als buddy gelopen ;). Al dat soort extreme Pokémon komen vroeg of laat in de “aanbieding”.

Ik heb wel aardig wat kilometers met Mew gelopen. Wil nu een Galvantula naar level 50 krijgen, daar zitten ook aardig wat kilometers in.

Hoort bij het spelletje denk ik maar. Ik ga er niet voor sjoemelen met apps die automatisch lopen, dan is de voldoening ook weg als je na 400 kilometer eindelijk enige Candy hebt gespaard :)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Totaal met 2 noibats ruim 500km totaal gelopen. De rest aangevuld met rare Candy.
Ach, dat hoort erbij dat de Pokemons op een gegeven moment meer beschikbaar komen.

Zag 1 van m’n vrienden al een shiny Noibat, dus die is ook al beschikbaar

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• T4F.nl_Muad
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-02 21:12
ZeRoC00L schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 21:01:
Totaal met 2 noibats ruim 500km totaal gelopen. De rest aangevuld met rare Candy.
Ach, dat hoort erbij dat de Pokemons op een gegeven moment meer beschikbaar komen.

Zag 1 van m’n vrienden al een shiny Noibat, dus die is ook al beschikbaar
die zat een paar weken geleden in 7 km eitjes. Ik had mazzel met eentje :)

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-12 20:42
Wel fijn al die dratini nu. Net de eerste echt grote evolve kunnen doen! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWq76VC74BIkW3iXyg_5csZHCHA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JUrzX6rpt5G0GsaBhJnDiJAb.jpg?f=fotoalbum_large

• Indicatie
bennieeee schreef op zondag 15 januari 2023 @ 09:47:
Wel fijn al die dratini nu. Net de eerste echt grote evolve kunnen doen! [Afbeelding]
Blijft een leuke pokémon.
Nu snel genoeg candy voor een tweede en wachten tot Dragon Meteor als charge move terug komt.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:35
Krijg ik nu een Larvitar (geen 100%) uit een 12km ei. Geez, normaal is het al een beetje jammer, maar vandaag al helemaal onnodig.

Al blijft het beter dan een Absol :D

• Indicatie
mat.hi.as schreef op zondag 15 januari 2023 @ 11:21:
Krijg ik nu een Larvitar (geen 100%) uit een 12km ei. Geez, normaal is het al een beetje jammer, maar vandaag al helemaal onnodig.

Al blijft het beter dan een Absol :D
Hoezo vandaag onnodig? Larvitar is altijd leuk, toch?

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Of Salandit vrouwtje, als je die nog niet hebt (zelf heb ik bijna 3/4 jaar op moeten wachten)

• Statiegeld
  • Niet online
hneel schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:49:
Of Salandit vrouwtje, als je die nog niet hebt (zelf heb ik bijna 3/4 jaar op moeten wachten)
Ik heb er een aangeboden gekregen, maar het is nog even wachten tot de 19e wanneer het Lunar New Year event van start gaat, in de hoop op een Lucky Trade.
bennieeee schreef op zondag 15 januari 2023 @ 09:47:
Wel fijn al die dratini nu. Net de eerste echt grote evolve kunnen doen! [Afbeelding]
Goed bezig! Beetje hoge IV's ook? (gewoon voor de flex :+ )

Ik kreeg een paar dagen geleden een goeie via een random trade:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOLqR4jBxUWAY1iyk5sWewhVRSg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W0TMAhHyJT88DDjEVhpErMAd.jpg?f=fotoalbum_large

Ook weer klaar met Zekrom: na een paar dagen niets vandaag ineens 2x een shiny en een 100IV, nog wat extra raids gedaan om genoeg candy bij elkaar te krijgen, nu in het bezit van een hoge CP Pokémon:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1OlnM3f8A4GNlAc0SbBYf-eJdw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NC11gTZE2TyH2NhKQEMj7A7n.jpg?f=fotoalbum_large

• greyfoxhl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-12 05:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Itjza4Mz9GM9CkMn4xA1Cp2HxXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BAOa5VPI0LjEkJhJTTDcXcOf.jpg?f=fotoalbum_large

Vanaf 16 januari 22:00 kost het 300 ipv 200 mega energy om Salamence voor de eerste keer te mega-evolueren. Na de eerste keer kun je lopen met je Salamence als buddy en mega energy krijgen.

https://twitter.com/Niant...eYZiNQcIVvEbsdFkOoYA&s=09

• mat.hi.as
Indicatie schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:39:
[...]

Hoezo vandaag onnodig? Larvitar is altijd leuk, toch?
Ik dacht dat het vandaag Larvitar community day was, maar blijkbaar nog niet :+.

• skipe
mat.hi.as schreef op zondag 15 januari 2023 @ 17:53:
[...]

Ik dacht dat het vandaag Larvitar community day was, maar blijkbaar nog niet :+.
Snap ik.. aangezien ticket al in de shop stond, normaal gesproken is dat pas dag van te voren

• mat.hi.as
skipe schreef op zondag 15 januari 2023 @ 21:43:
[...]

Snap ik.. aangezien ticket al in de shop stond, normaal gesproken is dat pas dag van te voren
Daardoor inderdaad. Ik hou al die datums niet bij, en normaal door zo'n ticket (of een berichtje hier :D) weet ik dat het er is. Nu dus in de luren gelegd.

• Offens1490
Ben benieuwd of we dit jaar vaker de kans krijgen frustration kwijt te raken. Heb zelfs nu elite tm.
Maar goed was vorige keer te laat(lees wist het niet)
Hou nu dit forum in de gaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ThQ2vz883Y-eVYRGEMdjK8dTNKA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eSsHuz06mWWYBdPafFfNr5g5.png?f=fotoalbum_large

AnimeAdicted

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Meestal 3 of 4 keer per jaar, zo ongeveer.
Ik zie weer veel leuke foto's voorbij komen met veel leuke stats, goed bezig d:)b
Zelf kan ik nog steeds geen Kecleon vinden waarover ik tevreden ben.

• Offens1490
G_Dragon schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:08:
Ik zie weer veel leuke foto's voorbij komen met veel leuke stats, goed bezig d:)b
Zelf kan ik nog steeds geen Kecleon vinden waarover ik tevreden ben.
Haha idd ik moet nu vooral mijn 1e Kecleon zien te vinden überhaupt :)

AnimeAdicted

Offens1490 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:21:
[...]

Haha idd ik moet nu vooral mijn 1e Kecleon zien te vinden überhaupt :)
Oh dat is niet zo mooi om te horen, ik heb al teveel gezien :D.
Hopelijk vind je er snel een!

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 16-01-2023 09:36 ]

• Autofan1985
Indicatie schreef op zondag 15 januari 2023 @ 11:01:
[...]

Blijft een leuke pokémon.
Nu snel genoeg candy voor een tweede en wachten tot Dragon Meteor als charge move terug komt.
Alleen zou ik eerder wachten met Salamence, want Outrage is stabieler dan Draco Meteor en Salamence heeft het precies andersom.

• mr_evil08
Offens1490 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 07:28:
Ben benieuwd of we dit jaar vaker de kans krijgen frustration kwijt te raken. Heb zelfs nu elite tm.
Maar goed was vorige keer te laat(lees wist het niet)
Hou nu dit forum in de gaten.

[Afbeelding]
Ja Pokemon Go is erg wazig met aankondigingen binnen de App.
Schijnbaar een simpel lijstje met datum x tot x is event x is blijkbaar teveel gevraagd.

Je moet steeds 2 tot 3 weken terug kijken en daar zie je dan ineens oh dit event gaat vandaag plaatsvinden. 8)7

• mat.hi.as
Of een site als Leekduck gebruiken. Had ik ook kunnen zien dat er geen Community day was...

• Rene
Wat een prima event is dit zeg! Dat mogen ze vaker doen. Ook mooi dat het bijna een week duurt ipv. 3 uur ofzo.

Genoeg XL candy om mijn 100% Dragonite naar lvl 50 te brengen
Genoeg XL candy om een Hydreigon naar lvl 50 te brengen
98% Salamence naar level 40 (en ca. 2000 mega Energy)
89% Shadow Salamence naar level 40
96% Shadow Gardevoir naar level 40
Genoeg Goomy candy
Genoeg Noibat Candy

Vooralsnog laat ik de Pokemons op level 49,5 zodat ik ze in een opgave naar level 50 kan brengen. Ben nu zelf level 44 (Nog 9 rocket leaders to go voor level 45) en meen te herrineren dat dit de opgave voor lvl 45 og 46 is?

Helemaal happy!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWCEZoc_5izdxx0AmJuTSUFq-jI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QSLvjAYWrhUYXEEidIRniFDt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Rene op 16-01-2023 12:41 ]

• mat.hi.as
Rene schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:39:

Vooralsnog laat ik de Pokemons op level 49,5 zodat ik ze in een opgave naar level 50 kan brengen. Ben nu zelf level 44 (Nog 9 rocket leaders to go voor level 45) en meen te herrineren dat dit de opgave voor lvl 45 og 46 is?
Om level 47 te worden is dat inderdaad. 3 Pokémon naar max level brengen.

• macscot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-12 09:56
Ik lees hier veel mooie verhalen over succesvangsten ga zo door mensen!

Voor de wat nieuwere spelers heb ik misschien nog wel wat tips ter voorbereiding op community dagen.
Haal hier het maximale uit. Zoals Larvitar aankomende zaterdag is echt een top pokemon.
Een goede dark/rock type die in veel raids goed te gebruiken is. De shiny is niet top if you ask me, maarja een gegeven Shiny mag men niet in de ... kijken ;-)

Mijn voorbereidingstips.
1. Zorg dat je een grotere tas krijgt, als je eenmaal de 1500 items gepasseerd bent zit je goed. (tot die tijd niks anders kopen dan tas vergroten)

2. Stuur elke dag (altijd) een gift naar de mensen die je real life kent en of mee afspreekt tijdens comdays. Als je dan lucky wordt kun je je voorbereiden voor een lucky trade. Ruil dan ook Shiny's en of Shiny legendarys!

Als je tijd hebt gifts sturen naar zo veel mogelijk mensen in je lijst. De XP is heel makkelijk te vergaren en kan vanaf de bank.

3. Op comdays gaat het meestal puur om het vangen. Bereid je tas daar ook op voor.
Hieronder is mijn stelregel voor aantal spullen in tas.
100 Max revives, alle normale revives gooi je in de aanloop naar comday weg.
50 Max Potion, 25 Hyper Potion
Alle andere Potions gebruik je of gooi je weg.

Als je raid battles gaat doen krijg je vaak een aantal revives en hyperpotions die je door de meeste fights heen helpen.

25 Razz berry, rest feeden in gyms
5 Nanab berry, rest feeden in gyms
Spaar zo veel mogelijk Pinapple Berry's "Spaar ze allemaal!"
Uiteraard bewaar je de silver en golden berry's.

Qua evolve items bewaarde ik er eerst maximaal 5 van elk, later ben ik naar 10 per soort overgestapt doordat mijn tas er groot genoeg voor was.

De rest van je tast spaar Great en Ultra balls.
Spin stops, open gifts en check de gratis aankoop.
Gooi telkens +/- 20 pokeballs weg en blijf spinnen en gifts openen.

Met bovenstaande stelregels in je achterhoofd werk je langzaam naar een comday toe.
Ik begin vaak de comday met 10 pokeballs, 600+ great balls, 800+ ultraballs.

Van te voren feed je je buddy zodat hij op de map staat! Van te voren zorg je ervoor dat je een Mega Pokemon actief hebt (met hoogste mega lvl en corresponderende types voor candy bonus)

Wacht in game totdat het 14.00 is en comday begint.
Wacht zelfs totdat je de comday spawns ingeladen ziet worden. Als dit het geval is, open item bag en zet je incense, starpieces en lucky eggs aan.

Let op! Je kan 2x een starpiece of lucky egg aanzetten, de tijd wordt dan opgeteld. Druk je dus 6x achter elkaar een lucky egg aan zie je langzaam 3 uur (6x 30 minuten) aftellen.

Als er een egg hatching bonus is in het evenement zet alle eieren aan die je wil en maak gebruik van deze bonus.

Begin nu met lopen, kies een gebied uit waar weinig auto's komen. Het liefst waar je ook nog wat pokestops en gyms hebt.
Wij gaan meestal naar het centrum van een stad in de buurt maar ook het centrum van een dorp is met comdays prima.

Druk elke pokemon die je ziet aan (Shiny check) zo zorg je voor het maximaal aantal shinys.
Als je een pokemon aandrukt check CP.

Ik verdeel pokemons in mijn hoofd in drie groepen qua CP: Hoog, middel, laag.

Laag CP -> quick catch and be done with it. 95% van de lage CP groep van je met een great ball en de quick catch techniek.
Ken je deze techniek nog niet -> check YouTube en ga oefenen.

Middel CP -> Waren er veel spawns op de map?
Ja -> Quick catch
Nee -> Pinabberry + Ultraball normal catch

Hoog CP -> Pinabberry + ultraball normal Catch.

Wandel rustig en gecoordineerd van punt naar punt.
Doordat je quick catching gebruikt zul je naar verloop van tijd (afhankelijk van je pokedex ruimte) een transfer moment moeten doen.
gebruik daarvoor deze twee zoekopdrachten.
1="age0&!4*&!3*&!shadow&!shiny&!legendary&!mythical"
2="age0" -> filter vervolgens op CP en markeer/favoriet je hoogste 2 tot 5 gevangen pokemons.

Transfer alle andere gevangen pokemons.

Is comday klaar?
-> ruilen, ruil met andere speler/spelers je shiny pokemons met de hoogste CP.

-> bewaar alle shinys die je hebt gevangen. (Ruil altijd met real life vrienden als je ze ziet! Het verkrijgen van lucky trades en lucky comday pokemons (waar je veel candy van hebt) is echt super nice.

-> Evolve de hoogste en beste Pokemons die je hebt gevangen. Een hele hoge pokemon in CP is prima de evolven voor raids. Voorkeur gaat wel uit naar 4*, 3* of Shiny's)

Met bovenstaande in gedachte heb ik 3 uur Litwick en 3 uur de Roggenrola comday gespeeld. Beide keren meer dan 3000 candy (waarbij ik van onder de 100 kwam).

Hopelijk aanstaande zaterdag lekker weer, droog zonnetje erbij en dan om 14.00 weer klaar staan voor Larvitar!.

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Weet iermand of het type bal wat je gebruikt invloed heeft op de kans op XL candy? Ik begin namelijk te vermoeden van wel.

Ik jaag dit event vooral op Bagon omdat ik Salamance's wil maxen. Dus die vang ik altijd met een gele bal. Best aardig wat XL candy verzameld. (Ik heb ook mega latios (mega lvl 3) aktief, dus dat scheelt ook).
Maar Dratini's hoef ik niet perse zo nodig. Dus die vang ik met blauwe bal. En ik heb toch het idee dat daar nog meer XL candy vanaf komt.
Dus net eens een Bagon gevangen met een blauwe bal en meteen 6 (!) XL candy. oOo En het was niet eens het goede weer type.

• skipe
hneel schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:23:
Weet iermand of het type bal wat je gebruikt invloed heeft op de kans op XL candy? Ik begin namelijk te vermoeden van wel.

Ik jaag dit event vooral op Bagon omdat ik Salamance's wil maxen. Dus die vang ik altijd met een gele bal. Best aardig wat XL candy verzameld. (Ik heb ook mega latios (mega lvl 3) aktief, dus dat scheelt ook).
Maar Dratini's hoef ik niet perse zo nodig. Dus die vang ik met blauwe bal. En ik heb toch het idee dat daar nog meer XL candy vanaf komt.
Dus net eens een Bagon gevangen met een blauwe bal en meteen 6 (!) XL candy. oOo En het was niet eens het goede weer type.
Bal type maakt niet uit voor de hoeveelheid XL candy.

• Offens1490

Ik heb eerder het gevoel bij type Pokemon. Waar ik met Dratini meestal niets krijg, krijg ik bij ralts altijd wel een xl.

Vermoeden ligt denk ik ook aan je lvl. Mijn is 32.

[ Voor 3% gewijzigd door Offens1490 op 17-01-2023 07:08 ]

AnimeAdicted

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Er was tot en met gisteren een en event dat je bij Nice, great en excellent kans op extra xl Candy gaf.
Dat heef (had) meer invloed dan type bal

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-12 15:21

Zoals @skipe al terecht aangeeft, een bal maakt niet uit bij aantal XL wat je krijgt. Bij het vorige event (Dragon en Fairy event) was het zo dat wanneer je een Nice, Great of Excellent throw gooide meer kans had op XLs.

Daarnaast is het standaard zo, ongeacht event of niet, dat wanneer je een Mega actief hebt van hetzelfde type van de Pokémon die je vangt (bijvoorbeeld je hebt een Mega Charizard X actief (fire/dragon type) en je vangt een Bagon (dragon type)) dat je ook meer kans hebt op XLs. Hoe hoger het level van jouw Mega (level Base, High of Max), hoe meer kans je hebt op een XL (zo'n 10%, 25% en 75% meer, per respectievelijk level).

Het is dus vrij essentieel om Mega's te gebruiken mits je op zoek bent naar XL candy van een bepaalde Pokémon/type.
Uiteraard is het beter om in dual type Mega's te "investeren" zoals Charizard X en Y (dragon/fire en fire/flying), Gyarados (water/dark), Venusaur (Grass/Poison) etc. Zo heb je meer coverage en is het dus makkelijker om van elk type een level 3 Mega te hebben.

Onderstaand een schema om de perfecte coverage te hebben met het kleinste aantal Pokémon mogelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGYIDwUCJnQHpXNyFw_kGns_uo4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T1tJqyHUqxPk8AvWQjl8k8cv.webp?f=fotoalbum_large

• Raem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fE21fsjj9qq_YQ8wML1aRyoILOk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWWVdrVzmE9c4nGY0e0uOidE.jpg?f=fotoalbum_large

Met een paar minuten op de gym toch nog gauw de raid gedaan. En maar goed ook! :)

[ Voor 37% gewijzigd door Raem op 17-01-2023 11:55 ]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYDrZCBiBHP_s18XFl3IhGV0s6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1QYjIG4ojg0jrJaIWmyKmDo8.jpg?f=fotoalbum_large

• MusicMaikel
Zojuist opgegeven voor het kampioenschap in Utrecht. Zijn er nog meer mensen die gaan? :)

https://rk9.gg/tournament/irhoBGqFzpDMOpDZ0kmJ

• Statiegeld
  • Niet online
MusicMaikel schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:22:
Zojuist opgegeven voor het kampioenschap in Utrecht. Zijn er nog meer mensen die gaan? :)

https://rk9.gg/tournament/irhoBGqFzpDMOpDZ0kmJ
Utrecht m'n stadsie! Echter ben ik een loser in PVP dus ik waag me er maar niet aan om deel te nemen :+

• MusicMaikel
Statiegeld schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:51:
[...]

Utrecht m'n stadsie! Echter ben ik een loser in PVP dus ik waag me er maar niet aan om deel te nemen :+
Kunt ook als spectator gaan? :P

• macscot
MusicMaikel schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:24:
[...]

Zoals @skipe al terecht aangeeft, een bal maakt niet uit bij aantal XL wat je krijgt. Bij het vorige event (Dragon en Fairy event) was het zo dat wanneer je een Nice, Great of Excellent throw gooide meer kans had op XLs.

Daarnaast is het standaard zo, ongeacht event of niet, dat wanneer je een Mega actief hebt van hetzelfde type van de Pokémon die je vangt (bijvoorbeeld je hebt een Mega Charizard X actief (fire/dragon type) en je vangt een Bagon (dragon type)) dat je ook meer kans hebt op XLs. Hoe hoger het level van jouw Mega (level Base, High of Max), hoe meer kans je hebt op een XL (zo'n 10%, 25% en 75% meer, per respectievelijk level).

Het is dus vrij essentieel om Mega's te gebruiken mits je op zoek bent naar XL candy van een bepaalde Pokémon/type.
Uiteraard is het beter om in dual type Mega's te "investeren" zoals Charizard X en Y (dragon/fire en fire/flying), Gyarados (water/dark), Venusaur (Grass/Poison) etc. Zo heb je meer coverage en is het dus makkelijker om van elk type een level 3 Mega te hebben.

Onderstaand een schema om de perfecte coverage te hebben met het kleinste aantal Pokémon mogelijk.

[Afbeelding]
Mooi overzicht van MusicMaikel.

Mijn aanvullende tip is als volgt.
Maak een Tag aan die je "MegaEvolve" noemt.

Alle pokemons die je mega wilt evolven (en daarvoor ook voldoende energy hebt) voeg je toe aan dit lijstje. Elke ochtend start je de game op.
Fight de rocket luchtballon, pak hiermee automatisch je first catch of the day.
Ga vervolgens naar je MegaEvolve lijstje en kijk welke pokemon je kan Mega evolven (niet op cooldown zitten).
Als je eenmaal een pokemon 1x Mega gemaakt hebt kost het daarna geen energy meer om hem opnieuw mega te maken. Tenminste als je de cooldown periode in zijn geheel afwacht.

Omdat je niet weet welke pokemon volgende maand in comday zit kun je niet specifiek ergens naar toe werken. In het begin heb je 7 dagen cooldown op een mega evolve, later wordt dit 5 dagen en op max lvl 3 dagen.

Nadat je in de ochtend 1 pokemon als mega hebt gemaakt kun je ditzelfde in de avond nog een keer doen. Zo Mega Evolve ik elke dag 2 pokemons.

Als je dit consequent doet heb je na +/- 2 maanden je meeste pokemons en types op Mega lvl 2 met de 5 dagen cooldown zitten.

Mega Salamence is een leuke dragon begrijp me niet verkeerd maar met Charizard en daarvan de Mega X (Dragon) variant al even in de game heb je reeds een max lvl Dragon type.

Mocht er een dragon type pokemon in de comday komen in maart weet ik wel dat Mega Salamence niet mijn mega evolve gaat worden.

Een paar weken voor comday zie je welke pokemon het gaat worden. In dit geval Larvitar (Rock/Ground). Voor rock heb ik een max lvl Mega Aerodactyl. Maar ook mega Swampert (sinds begin december 22 beschikbaar) en ik dacht dat Steelix ook mega ground was.

Mijn vliegende vriend zit al even te wachten totdat hij Mega Evolve gaat maken en zijn vleugels mag spreiden om op zoek te gaan naar Larvitar snoepjes en vooral grote snoepjes ;-)

• mr_evil08
Statiegeld schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:51:
[...]

Ik speel alleen PvP als het moet vanwege de opdrachten en vaak staat er bij dat je niet hoeft te winnen dan plaats ik 10cp pokemons zodat het zaakje snel klaar is. :+

PvP hoef je niet goed in te zijn, het ligt puur aan welke Pokemons je inzet en welke de tegenstandig heeft, het is dus hetzelfde als kaarten en nogal een kansspel, je hebt maar minimaal invloed tijdens PvP wanneer je wel of geen schield inzet of de keuze maakt om te switchen.

• mr_evil08
macscot schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:51:
Mijn voorbereidingstips.
1. Zorg dat je een grotere tas krijgt, als je eenmaal de 1500 items gepasseerd bent zit je goed. (tot die tijd niks anders kopen dan tas vergroten)
2000 voor items en 1500 voor Pokemons is mijn tip want de items kunnen er heel snel door gaan tijdens een event.

Ook afhankelijk of je in een gebied woont met veel (golden)gym,s of niet, uit de stops komt niet zoveel.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_evil08 op 18-01-2023 10:24 ]

• MusicMaikel
mr_evil08 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:07:
[...]
PvP hoef je niet goed in te zijn, het ligt puur aan welke Pokemons je inzet en welke de tegenstandig heeft, het is dus hetzelfde als kaarten en nogal een kansspel, je hebt maar minimaal invloed tijdens PvP wanneer je wel of geen schield inzet of de keuze maakt om te switchen.
Als PvP enthousiast kan ik het hier niet mee eens zijn :P Voor GBL gaat bovenstaande wel op, maar voor de Play!Pokémon toernooien totaal niet.

GBL is zoals ze dat noemen "Blind 3 vs 3", maar voor de Play!Pokémon toernooien hebben we te maken met "Show 6 pick 3" waarbij je best of 3 speelt.
Het werkt eigenlijk zoals de toernooien bij Silph Arena, je kiest 6 Pokémon en mag per battle 3 van die 6 Pokémon kiezen. Daardoor wordt het niet alleen tikken op een telefoon (geloof me, het ziet er makkelijker uit dan dat het is zodra je hoger in de ranks komt), maar ook een psychologisch spelletje, omdat je moet kunnen voorspellen wat jouw tegenstander gaat gebruiken en moet kunnen schakelen tijdens de battles om een winconditie te winnen.
Misschien proberen om Silph Arena te spelen? :)

Ik ben zelf toernooi organisator voor Pokémon GO Nederland en Pokémon GO Eindhoven, in Eindhoven starten we vrijdag met zogenaamde Ember Cup, opgeven kan via deze link: https://silph.gg/t/7jgw/ember-cup-pokemon-go-eindhoven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wN0gz_LT_J6aSbuL3UaJG-x99QI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HFI5nFS3kVRn8eHpz9hwOojE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door MusicMaikel op 18-01-2023 11:03 ]

• macscot
Ik ben het niet met je eens mr_evil08

[/quote]PvP hoef je niet goed in te zijn, het ligt puur aan welke Pokemons je inzet en welke de tegenstandig heeft, het is dus hetzelfde als kaarten en nogal een kansspel, je hebt maar minimaal invloed tijdens PvP wanneer je wel of geen schield inzet of de keuze maakt om te switchen.[quote]

PVP levert de meeste stardust op van alle activiteiten. Daarnaast is het wat mij betreft geen puur kansspel.
Als je in het casino bij het roulette wiel gaat staan heb je een kansspel. Dan is je kans gegarandeerd 1op37 dat hij op jouw gekozen nummer valt. Daar heb je 0 invloed op.

Kennis van pokemons, pokemon types, welke moveset ze hebben, hoe snel ze bepaalde moves geladen kunnen hebben. Dit maakt het meer een Blackjack spel waarbij je met de juiste kennis precies weet welke kaarten er nog in het dek zitten.

Laat ik de 2500 league als voorbeeld nemen.
Obstagoon zie ik vaak als starter voorbij komen.
Bijna iedereen doet dan "Obstruct" als charged move.
Deze charged move is snel geladen maar doet erg weinig dmg, en moet je altijd tanken.
De speciale effecten van deze move worden toch wel toegepast ongeacht of dat je shield of tankt.

Als je dan naar een andere pokemon kijkt die hier zeer regelmatig voorbij komt is het Togekiss.
Deze heeft vrij hoge dmg in zijn fast move, maar het duurt erg lang om een charged move te laden.
Maar als hij een move doet, doet deze ook vaak veel dmg.
Deze probeer je dan altijd te shielden.

Al met al zit kunnen vele battles gewonnen worden mits men de juiste kennis heeft.

Tuurlijk kom je af en toe net de counters tegen t.o.v. de pokemons die jij hebt meegenomen. Maar dat geldt voor beide kanten.

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:23
PVP in go boeit mij ook niet zozeer. Is eigenlijk niets meer dan een simpelere versie van de originele game met singles.

Is ook de rede dat ik nog steeds level 43 ben. Eigenlijk zou ik ervoor iemand anders moeten strikken met 10cp mons om me nog door de ultra/master league battles heen te slaan. Het is gewoonweg niet leuk, zelfs niet met meta teams. Heb het ook tijdens Pokemon Worlds proberen te kijken vorig jaar maar alle andere games zat wat mij betreft gewoon meer spanning in dan in GO.

• Autofan1985
mr_evil08 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:07:
[...]

Ik ben zelf ook absoluut geen fan, maar hier ga je naar mijn idee veel te kort door de bocht. Juist de kennis van de typings en movesets kunnen ook bij een minder goede matchup het verschil maken. Ik speel ook alleen wanneer nodig, maar je wilt niet weten hoe vaak men een Gengar heeft in geswitcht tegen mijn Typhlosion met Shadow Claw. Zo kan je een theorietisch voordeel dus ook snel weer weg gooien als je het niet goed speelt. En andersom heeft diezelfde Typhlosion ook menig Swampert en Gyarados verslagen terwijl hij dit toch echt zou moeten verliezen. Hoe hij dat deed dat mag je raden. :+

• Autofan1985
Hoe moet ik dit plaatje lezen? Gras is toegestaan, maar Cradilly niet omdat rock gebanned is? Zelfde principe voor bijvoorbeeld Camerupt (Ground en gebannede vuur) en Excadrill (ground en gebannede steel)? Zo ja, dan weet ik weer waarom PvP meer dust kost dan het oplevert. :+ Al is Excadrill meer een master league pokie, maar het is slechts een voorbeeld. Ik zou iig een compleet nieuw team moeten bouwen wat al snel rond een miljoen dust kost door power upps en extra moves.

[ Voor 39% gewijzigd door Autofan1985 op 18-01-2023 14:45 ]

• MusicMaikel
Autofan1985 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:44:
[...]

Hoe moet ik dit plaatje lezen? Gras is toegestaan, maar Cradilly niet omdat rock gebanned is? Zelfde principe voor bijvoorbeeld Camerupt (Ground en gebannede vuur) en Excadrill (ground en gebannede steel)? Zo ja, dan weet ik weer waarom PvP meer dust kost dan het oplevert. :+ Al is Excadrill meer een master league pokie, maar het is slechts een voorbeeld. Ik zou iig een compleet nieuw team moeten bouwen wat al snel rond een miljoen dust kost door power upps en extra moves.
Cradily is inderdaad gebanned, want rocktypes zijn gebanned.
Camerupt is niet geband, fire en groundtypes zijn toegestaan. Echter zijn shadows wel gebanned (dat is het vlammetje onder de banned sectie).
Excadrill is inderdaad ook gebanned.

Zie hier de volledige ranking op PvPoke: https://pvpoke.com/rankings/ember/1500/overall/.

Persoonlijk denk ik dat het een erg leuk concept is en qua stardust zal het naar mate van tijd mee gaan vallen: Ik speel nog maar zo'n 1,5 jaar Silph toernooien en heb in deze cup niets van powerups of tweede moves moeten voorzien. Het werkt een beetje als elke investering: op het begin kost het ontzettend veel, maar na verloop van tijd heb je er geen omkijken meer aan en kan je terugvallen op wat je al hebt.
Daarnaast vind ik het leuk om eens met andere Pokémon te spelen dan alleen de Pokémon die je in GBL ziet (zoals Medicham, Noctowl, Sableye, Galarian Stunfisk, Lanturn etc.).

Mijn huidige team bestaat op dit moment uit Poliwrath, Hisuian Qwilfish, Runerigus, Piloswine, Charizard en Gligar.

[ Voor 8% gewijzigd door MusicMaikel op 18-01-2023 15:01 ]

• Autofan1985
Ik gebruik juist de pokies die je daar ziet niet. De laatste keer dat ik Great League GBL moest spelen had ik Granbull, Lapras en Shiftry. Geen optimaal team op papier, maar ik merk toch dat veel spelers niet weten wat ze met die onbekende pokies aan moeten. Van mijn team zou Shiftry dan eventueel mee mogen doen. De rest is gebanned, ook wat ik nog op 'de bank' had.

• MusicMaikel
Autofan1985 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:57:
Ik gebruik juist de pokies die je daar ziet niet. De laatste keer dat ik Great League GBL moest spelen had ik Granbull, Lapras en Shiftry. Geen optimaal team op papier, maar ik merk toch dat veel spelers niet weten wat ze met die onbekende pokies aan moeten. Van mijn team zou Shiftry dan eventueel mee mogen doen. De rest is gebanned, ook wat ik nog op 'de bank' had.
Ah juist. Niet lullig bedoeld, maar ik ga er dan even van uit dat je niet hoog in de GBL ranking zit, of wel?
Hoe hoger dat je komt, des te meer mensen de kennis hebben van movecounts, types, weaknesses etc.

Mocht je alsnog mee willen doen, kan je je altijd aanmelden :).

• wortelsoft

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:27
mm ga het eens proberen. meer candy is nooit verkeerd

• wortelsoft
Ruudox schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:46:
[...]

mm ga het eens proberen. meer candy is nooit verkeerd
Zeker met scatterbug

• skipe

• wortelsoft
skipe schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:31:
[...]

dacht dat die al fixed was?
Ik heb net nog 80 candy gesprokkeld

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Wat je extra krijgt verschilt enorm. De een krijgt 3 candy per km, een ander 20, en weer een ander misschien wel 1000. Het varieert sowieso. Niemand weet nog waar het verschil door komt. Het kan ook net zo goed compleet random zijn.
Pagina: 1 ... 76 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!