Ik wil niet de pret bederven, maar een perfecte Galarian Stunfisk is voor Great League niet de beste die je kunt hebben. Sterker nog, de beste Galarian Stunfisk is 0/12/15 qua IV's. Je zult nu misschien denken: "Uh, wat kraam jij nu uit?". Laat mij het even uitleggen:
Wat betreft IV's is net een pot met knikkers. Attack IV knikkers zijn 2x zo groot als Defense en Stamina IV knikkers.
De beste Pokémon (beste rank) is degene die de meeste knikkers in een pot kan krijgen. Dit doe je dus door zo min mogelijk Attack IV knikkers er in te stoppen en zo veel mogelijk Defense en Stamina IV knikkers.
Concreet voorbeeld: stel je hebt een 15 15 15 Flygon. Dan maxt die op lvl 19,5 wil je 'm onder 1500CP houden. Zijn stats zijn dan: atk 129.7, defense 107.9, stamina 120.
De beste rank flygon is 0 15 9 met de volgende stats: atk 126.9, defense 113.3, stamina 123 op lvl 21,5. Dus door minder Attack IV kan je je Pokémon naar een hogere lvl krijgen zonder dat die boven de 1500CP komt.
Soms kan een betere rank net een extra fast move overleven en dat kan het verschil maken.
Aan de andere kant: met een hogere Attack IV kan je bijvoorbeeld "mirror-matches" winnen. Mirror matches zijn dezelfde Pokémon die tegen elkaar vechten in een battle. Wanneer je een hogere Attack stat hebt (basis stat + IV calculatie) dan jouw tegenstander, win je CMP (Charge Move Priority) en dit kan net het verschil maken of je een match wint of niet.
Er is dus eigenlijk geen "beste" IV, maar persoonlijk ga ik altijd voor iets wat een hoge ranking heeft (lees rank 100 of hoger), maar toch een beetje Attack IV. Mijn Galarian Stunfisk heeft bijvoorbeeld 5/15/13 IV's en is rank 80.
Het zorgt er voor dat ik de CMP win van Stunfisk met een Attack IV van 1, 2, 3 of 4, maar ben nog wel redelijk "bulky".
---
Om terug te komen op jouw Galarian Stunfisk: een 100% Stunfisk, level 50 is wel het beste voor Ultra League (omdat hij onder de 2500CP blijft op level 50). Deze mag dan geen 100% zijn, maar veel beter is ook niet te krijgen (want je hebt maximale Attack IV, en dus geen last van CMP problemen). Dus wellicht een leuke investering om te doen
[
Voor 5% gewijzigd door
MusicMaikel op 24-08-2022 11:13
]