Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:32

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ErikT738 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:35:
[...]

Je was me net voor.

Nu moet ik kiezen uit Stunfisk, Drapion of Jellicent. Geen idee wat er handig is. Neig in ieder geval niet naar Stunfisk omdat je die vaak genoeg in het wild ziet.

Edit - nog meer codes.
[Afbeelding]

Edit 2 - Volgens een random redditor werkt de eerste code niet meer en is R3YJVKBDH5RUH de nieuwe code.
En die is ook al weer verlopen als ik hem in probeer te voeren op https://rewards.nianticlabs.com/pokemongo/redeem.

Op deze site worden de codes steeds bijgehouden: Nintendolife. Ik heb daar bijvoorbeeld deze code voor een T-shirt vandaan: WRGUZRVKRR2M3

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 18-08-2022 13:24 ]

• Indicatie
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-11 08:39
Ik was druk op zoek naar de quest voor de nieuwe Pika, om een kans te maken op de shiny, komt 'ie gewoon uit de timed research....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnhhH9rwxLHiJR_J6Oj7VVurzjU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dv0Kt86KNTMBgOyN3e2w2hwx.jpg?f=fotoalbum_large

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:47
gwystyl schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:21:
[...]

En die is ook al weer verlopen als ik hem in probeer te voeren op https://rewards.nianticlabs.com/pokemongo/redeem.

Op deze site worden de codes steeds bijgehouden: Nintendolife. Ik heb daar bijvoorbeeld deze code voor een T-shirt vandaan: WRGUZRVKRR2M3
Vers van reddit: DESQFCLP4CDPP

Die van die shirts had ik in een afbeelding maar die link is kennelijk dood.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je kan maar 1 keer die quest doen toch of niet?

Burp

• Statiegeld
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Indicatie schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:26:
Ik was druk op zoek naar de quest voor de nieuwe Pika, om een kans te maken op de shiny, komt 'ie gewoon uit de timed research....

[Afbeelding]
Mooi man! Ik heb ook geluk gehad, en ook nog OK stats gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Xyn0nx6AuB8qOU1qRBC1NEAAlQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UUNVETHQtDbV1PGgG33z55LL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-sDumHO7v7WN0MBoXOLEvhKSLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P2VW15hSTyIuWfZ6w9erIFNA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGuUFQ_83yPBc9q2AagE9m3NN7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KIGoDxX6GPb8xwXBF3a5hhMv.jpg?f=fotoalbum_large

Vind de staart van de female Pikachu wel een stoorzender, dat ding hoort scherpe hoeken te hebben :+

[ Voor 11% gewijzigd door Statiegeld op 18-08-2022 18:07 ]

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 11:44
Ik kom er zojuist achter dat verschillende pokemon (Rhyperior, Gengar, Gyarados, Metagross en Talonflame) nu hun comm day moves kunnen leren bij evolven (kan tot dinsdag). Doe er je voordeel mee zou ik zeggen, ik ga o.a. mijn beldums evolven. Zie ook:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/irstwu92sji91.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door bakbakbak op 19-08-2022 12:40 ]

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:14
Dat is jammer zeg! Net een Zapdos met de Daily Incentive zien spawnen. Met een golden berry en een Ultra bal die ik "Great!" gooide in een curvebal kreeg ik hem niet te pakken en daarna was hij gevlogen (pun intended). Zonde zeg!

• Tristan
Statiegeld schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:04:
[...]

Mooi man! Ik heb ook geluk gehad, en ook nog OK stats gekregen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vind de staart van de female Pikachu wel een stoorzender, dat ding hoort scherpe hoeken te hebben :+
Die van mij is nagenoeg vergelijkbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRiiMVDg8yIWs69nlc_T0RC6FQE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2QI8oaUobjqLSeTUBdGW191u.png?f=fotoalbum_large

• Tristan
Indicatie schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:26:

[Afbeelding]
4M stardust en 10k Pikachu candy :9~

• Statiegeld
  • Niet online
Tristan schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 23:47:
[...]

Die van mij is nagenoeg vergelijkbaar.

[Afbeelding]
Lekker dit!

• Tristan
Ik speel nu een maand en ben tot level 27 gekomen. Redelijk ik toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/woF3IZd_4A73wO42QllMiJcpDXY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qQcHVosNa2lrQOKeyPbqy22R.png?f=fotoalbum_large

• ErikT738
Tristan schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 23:43:
Dat is jammer zeg! Net een Zapdos met de Daily Incentive zien spawnen. Met een golden berry en een Ultra bal die ik "Great!" gooide in een curvebal kreeg ik hem niet te pakken en daarna was hij gevlogen (pun intended). Zonde zeg!
Ik sta intussen op 5 Articuno, 1 Zapdos en 2 Moltres en ze zijn allemaal gevlogen, dus wen er maar aan.

Ik heb ergens een grafiek gezien met de vangkansen. Bij een laag CP zijn deze nog rond de 20% maar bij een hoge zitten deze al snel tussen de 0% en 3%.

• Tristan
ErikT738 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 09:48:
[...]

Ik sta intussen op 5 Articuno, 1 Zapdos en 2 Moltres en ze zijn allemaal gevlogen, dus wen er maar aan.

Ik heb ergens een grafiek gezien met de vangkansen. Bij een laag CP zijn deze nog rond de 20% maar bij een hoge zitten deze al snel tussen de 0% en 3%.
Ik vind dat eigenlijk een slechte game mechanic. Zorg er dan voor dat ze zelden spawnen, maar als ze spawnen dat de kans om ze te vangen nog enig sinds realistisch is. Nu spawnen ze amper en is de kans om ze daadwerkelijk te vangen nagenoeg nul.

• ErikT738
Tristan schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 10:04:
[...]

Ik vind dat eigenlijk een slechte game mechanic. Zorg er dan voor dat ze zelden spawnen, maar als ze spawnen dat de kans om ze te vangen nog enig sinds realistisch is. Nu spawnen ze amper en is de kans om ze daadwerkelijk te vangen nagenoeg nul.
Tja, het lijkt er op dat ze wel willen dat spelers weten dat de vogels er zijn maar nog niet willen dat iedereen ze heeft. Jouw methode zou er voor zorgen dat bijna niemand ze ooit ziet.

Ik zou me voorlopig nog geen zorgen maken. Ze spawnen regelmatig genoeg dat het uiteindelijk wel moet lukken om er eentje te vangen, en na verloop van tijd komen ze vast ook in een evenement.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:09
ErikT738 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 10:15:
[...]
Ik zou me voorlopig nog geen zorgen maken. Ze spawnen regelmatig genoeg.
Hier helaas niet. Ben pas 1 keer een Zapdos tegen gekomen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• ErikT738
Raem schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:09:
[...]

Hier helaas niet. Ben pas 1 keer een Zapdos tegen gekomen.
En je doet wel flink doorlopen in zo veel mogelijk rechte lijnen en alles wat uit de incense komt vangen? Ik woon nuet bepaald in een stad ofzo en heb er toch aardig wat gezien inmiddels. Krijg je wel andere bijzonder spawns.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Tristan schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 08:48:
Ik speel nu een maand en ben tot level 27 gekomen. Redelijk ik toch?

[Afbeelding]
Inderdaad netjes, maar zeker tot level 30 gaat het best hard. Moet je voor de lol maar eens opzoeken hoeveel XP je in totaal moet hebben om level 27 te worden, en hoeveel je nodig hebt om de volgende levels te bereiken. Dan zie je dat je nog wel even mag tot level 40 (of 50 :*) )

Hieronder wat plaatjes/tabellen die ik gevonden heb:
Afbeeldingslocatie: https://www.aspirantsg.com/wp-content/uploads/2017/08/Pokemon-Go-XP-Requirements-1-10-AspirantSG.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.aspirantsg.com/wp-content/uploads/2017/08/Pokemon-Go-XP-Requirements-11-20-AspirantSG.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.aspirantsg.com/wp-content/uploads/2017/08/Pokemon-Go-XP-Requirements-21-30-AspirantSG.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.aspirantsg.com/wp-content/uploads/2017/08/Pokemon-Go-XP-Requirements-31-40-AspirantSG.jpg

En van daar naar level 50 is het helemaal feest:
Afbeeldingslocatie: https://pokemongohub.net/wp-content/uploads/2020/11/level-up-requirements-696x500.jpg

Ik zag level 40 worden echt als een uitdaging, maar de stappen zijn nu zo groot, dat het geen korte-termijn doel meer is en ik maar gewoon rustig doorspeel en wel zie wanneer ik weer een level hoger word. Ik ben nu level 44, en zit op 2,4M van de benodigde 13M XP.... als je in bovenstaande tabel kijkt, zie je dat jij met die 10,6M XP vanaf level 27 naar bijna level 38 gaat 8) . Moraal van het verhaal: gewoon lekker blijven spelen als je het leuk blijft vinden, en dan komen die levels vanzelf. Na level 35 kan je volgens mij de sterkste Pokémon in het wild tegen komen, en heb je meestal zelf ook wat slagkracht bij raids. Het is wel handig om een paar sterke Pokémon langzamerhand zo sterk mogelijk te maken of tegen de 1500 of 2500 grens aan te versterken zodat je er wat aan hebt in raids en de battle leagues.

• Raem
ErikT738 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:28:
[...]

En je doet wel flink doorlopen in zo veel mogelijk rechte lijnen en alles wat uit de incense komt vangen? Ik woon nuet bepaald in een stad ofzo en heb er toch aardig wat gezien inmiddels. Krijg je wel andere bijzonder spawns.
Ik denk dat ik er 20 tot 25 kan vangen en ik krijg inderdaad wel andere bijzondere spawns. Maar ik vang eigenlijk bijna niks meer wat op de incense af komt. Verkleint dat inderdaad de kans op een legendary spawn?

• ErikT738
Raem schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:01:
[...]

Ik denk dat ik er 20 tot 25 kan vangen en ik krijg inderdaad wel andere bijzondere spawns. Maar ik vang eigenlijk bijna niks meer wat op de incense af komt. Verkleint dat inderdaad de kans op een legendary spawn?
Geen idee, maar mijn vrouw die ook weinig vangt is ze ook nog niet tegengekomen. Volgens mij is nog niemand er precies achter hoe de spawns werken.

• Raem
ErikT738 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:07:
[...]

Geen idee, maar mijn vrouw die ook weinig vangt is ze ook nog niet tegengekomen. Volgens mij is nog niemand er precies achter hoe de spawns werken.
In het begin ving ik wel alles en toen ben ik Zapdos tegen gekomen. Dus het zou het wel kunnen verklaren.
Zal vanaf morgen weer eens alles gaan vangen om te kijken of ik dan wel weer een Legendary spawn kan krijgen.

• Tristan
gwystyl schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:57:
[...]

Inderdaad netjes, maar zeker tot level 30 gaat het best hard. Moet je voor de lol maar eens opzoeken hoeveel XP je in totaal moet hebben om level 27 te worden, en hoeveel je nodig hebt om de volgende levels te bereiken. Dan zie je dat je nog wel even mag tot level 40 (of 50 :*) )

Hieronder wat plaatjes/tabellen die ik gevonden heb:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En van daar naar level 50 is het helemaal feest:
[Afbeelding]

Ik zag level 40 worden echt als een uitdaging, maar de stappen zijn nu zo groot, dat het geen korte-termijn doel meer is en ik maar gewoon rustig doorspeel en wel zie wanneer ik weer een level hoger word. Ik ben nu level 44, en zit op 2,4M van de benodigde 13M XP.... als je in bovenstaande tabel kijkt, zie je dat jij met die 10,6M XP vanaf level 27 naar bijna level 38 gaat 8) . Moraal van het verhaal: gewoon lekker blijven spelen als je het leuk blijft vinden, en dan komen die levels vanzelf. Na level 35 kan je volgens mij de sterkste Pokémon in het wild tegen komen, en heb je meestal zelf ook wat slagkracht bij raids. Het is wel handig om een paar sterke Pokémon langzamerhand zo sterk mogelijk te maken of tegen de 1500 of 2500 grens aan te versterken zodat je er wat aan hebt in raids en de battle leagues.
Nondeju, vanaf level 41 wordt bijna schier onmogelijk jeezzz!

999 excellent throws. Ik heb er tot nu toe 2 voor elkaar gekregen :o

[ Voor 5% gewijzigd door Tristan op 21-08-2022 14:24 ]

• Tristan
Raem schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:08:
[...]

In het begin ving ik wel alles en toen ben ik Zapdos tegen gekomen. Dus het zou het wel kunnen verklaren.
Zal vanaf morgen weer eens alles gaan vangen om te kijken of ik dan wel weer een Legendary spawn kan krijgen.
Toen ik Zapdos tegen kwam had ik inderdaad alles van de daily incentive gevangen.

• Tristan
Nog een ander vraagje. Ik kan nu 500 items houden. Moet ik doorsparen voor nog 1 of 2 backpacks of zijn andere items nu belangrijker?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Tristan schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:25:
Nog een ander vraagje. Ik kan nu 500 items houden. Moet ik doorsparen voor nog 1 of 2 backpacks of zijn andere items nu belangrijker?
Een grotere item storage capaciteit is wel handig, en meer Pokémon storage ook.... ik zou die beide wat proberen te vergroten, met de focus wat meer op items denk ik. Anders blijf je je items weggooien of kom je steeds ballen te kort als de rest vanzelf sneller aangevuld wordt dan je op kan maken. Dat laatste gebeurt bij mij nog regelmatig. Ik heb nu een item storage van 1650 volgens mij, maar gooi bijna alle rode en blauwe ballen weg, en geel/zwarte als ik er meer dan 500 heb. Daarnaast gooi ik besjes weg als ik er meer dan 100 heb. Als ik er een paar dagen niet naar kijk, zitten razz , nanab en pinap berries al gauw boven de 150-200 (veel meer dan ik op kan maken)
Ik zou ze kunnen gebruiken, maar heb meestal geen zin om extra handelingen te doen bij het vangen. Alleen als ik weet dat een bepaalde Pokémon 400 candy vereist om te evolueren of ik er nog niet veel van gevangen heb gebruik ik ananasjes om iets vlotter een goede sterker te kunnen maken.
Van de speciale evolve-items bewaar ik er meestal 10-15, en de rest gaat ook weg.

• Raem
@gwystyl Waarom gebruik je berries niet in gyms? Is toch weer wat extra stardust.

• Indicatie
Tristan schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:25:
Zolang je geen remote passes nodig hebt alles in item en pokemon storage stoppen is wel zo makelijk. Beide zijn bij mij max en dat zorgt toch voor wat flexibiliteit.

• Tristan
gwystyl schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:50:
[...]

Een grotere item storage capaciteit is wel handig, en meer Pokémon storage ook.... ik zou die beide wat proberen te vergroten, met de focus wat meer op items denk ik. Anders blijf je je items weggooien of kom je steeds ballen te kort als de rest vanzelf sneller aangevuld wordt dan je op kan maken. Dat laatste gebeurt bij mij nog regelmatig. Ik heb nu een item storage van 1650 volgens mij, maar gooi bijna alle rode en blauwe ballen weg, en geel/zwarte als ik er meer dan 500 heb. Daarnaast gooi ik besjes weg als ik er meer dan 100 heb. Als ik er een paar dagen niet naar kijk, zitten razz , nanab en pinap berries al gauw boven de 150-200 (veel meer dan ik op kan maken)
Ik zou ze kunnen gebruiken, maar heb meestal geen zin om extra handelingen te doen bij het vangen. Alleen als ik weet dat een bepaalde Pokémon 400 candy vereist om te evolueren of ik er nog niet veel van gevangen heb gebruik ik ananasjes om iets vlotter een goede sterker te kunnen maken.
Van de speciale evolve-items bewaar ik er meestal 10-15, en de rest gaat ook weg.
Indicatie schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 16:17:
[...]

Zolang je geen remote passes nodig hebt alles in item en pokemon storage stoppen is wel zo makelijk. Beide zijn bij mij max en dat zorgt toch voor wat flexibiliteit.
Ik transfer alle Pokemon die geen 3+ sterren zijn. Op dit moment heb ik 79/300 Pokemon dus die storage gaat nog wel even mee. Dus in dat geval zal ik blijven focussen op meer item storage.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Raem schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 15:41:
@gwystyl Waarom gebruik je berries niet in gyms? Is toch weer wat extra stardust.
Ja dat is op zich wel een goed idee, ik kom regelmatig zonder dust te zitten O-) . Denk dat ik er vooral te lui voor ben O-)

• Indicatie
Tristan schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 16:42:
[...]

[...]

Ik transfer alle Pokemon die geen 3+ sterren zijn. Op dit moment heb ik 79/300 Pokemon dus die storage gaat nog wel even mee. Dus in dat geval zal ik blijven focussen op meer item storage.
Staar je niet blind op IVs. Alleen in de top van PVP maakt dat echt een verschil. Bewaar vooral ook wat hoge CP Pokemon voor Raids en Gyms.

• Tristan
Indicatie schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:03:
[...]

Staar je niet blind op IVs. Alleen in de top van PVP maakt dat echt een verschil. Bewaar vooral ook wat hoge CP Pokemon voor Raids en Gyms.
Even double check. die 3/4 sterren staan los van CP van de Pokemon?

• MadRed
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-11 06:31
Tristan schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 23:39:
[...]

Even double check. die 3/4 sterren staan los van CP van de Pokemon?
Ja. Je kan een Hoge CP met 0* hebben of een lage CP met 4*. Het is willekeurig.
Behalve bij 5* (misschien ook 1* en 3*?) raids. Daar is CP gekoppeld met het aantal sterren. Je kan bij het vangen al weten hoeveel IV die gaat hebben.

• Tristan
Maar CP kan je power uppen tot de max van je trainer level als ik het goed begrijp en IVs niet. (uitzondering met purifyen). Dus als ik dan een 3/4* Pokemon met lage CP hou kan ik deze met (veel) candy wel op een hoger CP brengen, toch?

[ Voor 31% gewijzigd door Tristan op 22-08-2022 08:09 ]

• ErikT738
Indicatie schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:31:
[...]

Ik heb juist wel voor stunfisk gekozen, omdat dat de enige met shiny kans is...
Ik ben blij dat ik een andere heb gekozen. Ik heb inmiddels drie shiny Stunfisk gevangen namelijk...

Vanochtend weer een Galarian Zapdos gezien overigens, dus whatever ik precies doe lijkt te werken. Uiteraard gevlogen maar als ik dit nog een paar maanden volhou gaat het uiteindelijk wel lukken.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Tristan schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 08:08:
Maar CP kan je power uppen tot de max van je trainer level als ik het goed begrijp en IVs niet. (uitzondering met purifyen). Dus als ik dan een 3/4* Pokemon met lage CP hou kan ik deze met (veel) candy wel op een hoger CP brengen, toch?
Klopt, maar het kost heel veel candy en stardust om bijvoorbeeld een Pokémon van level 10 met een IV van 91 (3*) op dezelfde CP te krijgen als een Pokémon die je al vangt met een hoog CP van bijvoorbeeld level 30 en laag IV.
Ik bewaar 4* eigenlijk wel altijd en probeer die in de loop van de tijd sterker te maken, maar verder heb ik er ook vaak een stapel met een hoog level.
Je kan eens zoeken naar de relatie tussen CP, IV en level. Het is een best technisch verhaal, maar het komt er op neer dat een Pokémon met hoog/perfect IV in theorie uiteindelijk sterker kan worden dan één met een laag IV. De kans dat het echt uitmaakt bij gevechten is echter klein. Vaak is het belangrijker om de goede (type) moves te hebben dan een hoog CP/level/IV. IV is opgebouwd uit drie getallen op een schaal van 0 tot 15. Die zie je ook als je op "appraise" drukt

Als een type/move sterk is tegen een type waar je tegen vecht, doe je namelijk 150% of zelfs 200% damage, terwijl een verschil in aanvalsterkte tussen 0 en 15 veel minder verschil maakt. Ik heb een plaatje op mijn telefoon staan die ik er af en toe bij pak, een zogenaamde "type effectiveness chart" zoals onderstaande:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zcTyeD6.jpg

Hierin zie je bijvoorbeeld dat een Normal type zwak is als hij rots, metaal of ghost aanvalt, en dat hij slecht kan verdedigen tegen fighting moves maar juist weinig damage ontvangt van ghost aanvallen.

De meeste van die sterk/zwak zijn wel te beredeneren (bijvoorbeeld water is sterk tegen vuur), maar sommige zijn minder logisch. Dan is het handig om zo'n plaatje bijdehand te hebben.

In de TS staat ook nog een uitleg met linkjes naar veel uitgebreidere theorie, want ik heb het hierboven misschien wat cryptisch en kort door de bocht beschreven O-). Het is uiteindelijk een heel wiskundig verhaal met kansen en een soort uitgebreide steen/papier/schaar.

• Indicatie
ErikT738 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 08:29:
[...]

Ik ben blij dat ik een andere heb gekozen. Ik heb inmiddels drie shiny Stunfisk gevangen namelijk...
Ik ben blij dat ik de stunfisk koos, want hij was shiny 😁
Vanochtend weer een Galarian Zapdos gezien overigens, dus whatever ik precies doe lijkt te werken. Uiteraard gevlogen maar als ik dit nog een paar maanden volhou gaat het uiteindelijk wel lukken.
Wat doe jij dan allemaal? Ik heb er nog maar 1 gezien.

• ErikT738
Indicatie schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:16:
[...]

Wat doe jij dan allemaal? Ik heb er nog maar 1 gezien.
Zo veel mogelijk rechte lijnen lopen (bochten worden soms gezien als stilstaan), flink doorlopen, alles wat uit de incense komt vangen. Gemiddeld zit ik rond de twintig catches per incense.

Nu zou het natuurlijk kunnen dat ik patronen zie die er niet zijn, maar mijn vrouw die de meeste pokémon niet vangt komt ook geen Galarian vogels tegen.

• Indicatie
ErikT738 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:30:
[...]

Zo veel mogelijk rechte lijnen lopen (bochten worden soms gezien als stilstaan), flink doorlopen, alles wat uit de incense komt vangen. Gemiddeld zit ik rond de twintig catches per incense.

Nu zou het natuurlijk kunnen dat ik patronen zie die er niet zijn, maar mijn vrouw die de meeste pokémon niet vangt komt ook geen Galarian vogels tegen.
Ik ga het gewoon proberen. Benieuwd of het iets uithaalt.....

• Raem
Nou, schiet mij maar lek. Ik had net 2 legendary spawns in 1 ronde lopen. Articuno helaas niet gevangen en Moltres te laat met aanklikken, omdat ik iets anders aan het vangen was. Wel geprobeerd alles te vangen, maar had lang niet alles. (14 stuks).

Ik speel de laatste maanden niet veel meer, beetje druk met andere dingen. Maar als ik speel ben ik bezig met de taken die je moet voltooien om Level 43 te worden, wat waarschijnlijk ook mijn hoogste level zal blijven aangezien je bij level 44 het volgende moet doen:
  • Win 30 Trainer Battles in the Great League
  • Win 30 Trainer Battles in the Ultra League
  • Win 30 Trainer Battles in the Master League
  • Win 20 Trainer Battles in the GO Battle League
Het enige wat ik in het spel niet doe is de League :X

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Raem
G_Dragon schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:27:
Ik speel de laatste maanden niet veel meer, beetje druk met andere dingen. Maar als ik speel ben ik bezig met de taken die je moet voltooien om Level 43 te worden, wat waarschijnlijk ook mijn hoogste level zal blijven aangezien je bij level 44 het volgende moet doen:
  • Win 30 Trainer Battles in the Great League
  • Win 30 Trainer Battles in the Ultra League
  • Win 30 Trainer Battles in the Master League
  • Win 20 Trainer Battles in the GO Battle League
Het enige wat ik in het spel niet doe is de League :X
Great, Ultra en Master League kun je eenvoudig doen met een tweede accoun als je die hebt. Go Battle League hoef je niet te winnen, is enkel 20 keer spelen.

Raem schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:36:
[...]

Great, Ultra en Master League kun je eenvoudig doen met een tweede accoun als je die hebt. Go Battle League hoef je niet te winnen, is enkel 20 keer spelen.
Oh serieus? Ik heb helaas geen 2e account, maar misschien kan ik mijn vriendin dan even lief aankijken.
Bedankt voor die gouden tip!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@G_Dragon Die extra opdrachten zijn wel een karweitje inderdaad, maar aangezien je ook heel veel XP moet verzamelen, heb je er meestal ook wel flink de tijd voor. Als je toch al aan de XP zit, wil ik me best een keer opofferen om wat battles te verliezen.... tegen een vriend die alleen maar lage Pokies inzet is het redelijk snel te doen.
Ik vind de 7 eeveelutions irritant. Zoonlief is nu level 41 en heeft 4 van de 7 eeveelutions, maar niet bijgehouden welke :X. Ik gok dat hij de espeon, umbrion en leafeon nog moet, maar ik weet het niet zeker. Ik gok dat het er op neer gaat komen dat ik al die dingen nog een keer ga moeten doen :(

Ik moet nu 100 grunts verslaan en shadow Pokémon purifien. Die grunts verslaan gaat al aardig vanzelf met de field research tasks van de afgelopen tijd, maar purify is wat mij betreft vooral verspilling van stardust (en ik moet er aan denken). Ik probeer me nu aan te wennen om elke shadow Pokémon die 1000 of 3000 stardust kost om te purifien gelijk te doen, maar dat vergeet ik nogal eens. 50 Rocket leaders gaat helemaal lang duren gok ik, maar zoals gezegd heb ik nog wel even de tijd omdat ik ook een 10.6M aan XP moet binnenharken.

[ Voor 29% gewijzigd door gwystyl op 22-08-2022 11:44 ]

gwystyl schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:40:
@G_Dragon Die extra opdrachten zijn wel een karweitje inderdaad, maar aangezien je ook heel veel XP moet verzamelen, heb je er meestal ook wel flink de tijd voor. Als je toch al aan de XP zit, wil ik me best een keer opofferen om wat battles te verliezen.... tegen een vriend die alleen maar lage Pokies inzet is het redelijk snel te doen.
Ik vind de 7 eeveelutions irritant. Zoonlief is nu level 41 en heeft 4 van de 7 eeveelutions, maar niet bijgehouden welke :X. Ik gok dat hij de espeon, umbrion en leafeon nog moet, maar ik weet het niet zeker. Ik gok dat het er op neer gaat komen dat ik al die dingen nog een keer ga moeten doen :(

Ik moet nu 100 grunts verslaan en shadow Pokémon purifien. Die grunts verslaan gaat al aardig vanzelf met de field research tasks van de afgelopen tijd, maar purify is wat mij betreft vooral verspilling van stardust (en ik moet er aan denken). Ik probeer me nu aan te wennen om elke shadow Pokémon die 1000 of 3000 stardust kost om te purifien gelijk te doen, maar dat vergeet ik nogal eens.
Ja, zou je dat willen? Thanks, ik zal het onthouden 8)

Ja die opdracht met die Eevee evolutions was ook een grote ramp, ik durf te zeggen dat ik heel blij ben dat ik dat achter de rug heb :o ! Ik ben toen wel direct een lijstje gaan bijhouden met wie ik nog moest, want ik kreeg de opdracht pas nadat ik alle evoluties al eenmalig had en moest dus eerst weer op Eevee jacht :P

Oh ja van die Shadow Pokémon bewaar ik expres al een aantal voor zulke onverwachte opdrachten, maar het is inderdaad wel zonde van die stardust. Maar je voltooit er wel weer een opdracht mee :*)

[ Voor 22% gewijzigd door G_Dragon op 22-08-2022 11:46 ]

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:34
Het is heel slecht eigenlijk, maar voor dat soort opdrachten pak ik mijn oude telefoon met een extra laag level account. Anders ben je eeuwen bezig. :+

Zelfde met trades, ik ken niet niemand in mijn directe omgeving die Pokemon Go speelt, dus of ik kan nooit afvinken of ik moet even creatief zijn. :X :o

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-11 08:49
Voor die eeveelutions, je kan ze allemaal 1 keer upgraden door gewoon te hernoemen naar de juiste naam, als je ze dan evolueert, gaan ze meteen naar de juiste. (dit werkt 1 keer voor elke evolutie). Dus idealiter hou je dit bij voor je lvl 42 upgrade.

• Raem
@gwystyl Als je zoontje nu bij die opdracht is moet hij Sylveon ook. Dus 8 eevees in totaal evolueren.

• Lointje
Is die optie weer weg dat je kadootjes kan openen ondanks volle bag (voor 50 stardust)? Ik had dat in het begin van mijn vakantie, maar heb dan niet zoveel gespeeld, en nu vind ik het niet meer terug...
Jammer wel, was een handige optie om die friendship levels wat omhoog te krijgen, want ik heb geen zin om elke keer dingen uit de bags te gooien elke keer ik die melding krijg.

Vanmorgen ook 200 pokemon space gemaakt, dus ik ben klaar voor zaterdag, al kan ik maar tot 13:30 spelen helaas :-)

• Indicatie
ErikT738 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:30:
[...]

Eerste keer helaas geen geluk....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HWUJHWtwQXz8RibBgc0kauZP9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ew7GNKcygmNu3H2jlNSQW2R.jpg?f=fotoalbum_large

• Lointje
Toch een shiny onyx ertussen, dus dat is wel fijn :-) 25 is best mooi aantal trouwens!

• skassie
  • Laatst online: 17-11 16:09
Gisteren ook route uitgestippeld. Een rechte lijn op 3 accounts dus ff 3 kwartier gelopen maar geen geluk

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

• Indicatie
Lointje schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:27:
Toch een shiny onyx ertussen, dus dat is wel fijn :-)
Zeker, altijd blij met een shiny, maar dan stiekem toch liever 1 die ik nog niet heb ipv al 6x...

• Tristan
Kopen jullie een kaartje voor de aanstaande pogo fest? Is die €11 het echt waard?

• Statiegeld
  • Niet online
Tristan schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:29:
Kopen jullie een kaartje voor de aanstaande pogo fest? Is die €11 het echt waard?
Ik niet, al is het maar vanwege het feit dat ik die dag van 9 tot 17 uur moet werken. Komt ook nog eens bij dat ik de rewards/bonuses niet overtuigend genoeg vind om daar dat bedrag aan uit te geven.

• Statiegeld
  • Niet online
Dit is een tegenvaller: ben natuurlijk erg blij met een 98% Galarian Stunfisk die ik in het wild gevangen heb, maar ik had 'm graag 40CP lager gevangen zodat ik 'm nog in de Great League had kunnen gebruiken... -O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7ciPkPN5fbgONqEjzdYe6zzM7U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x1dWo9LN0FB7dKPdrMAprLb4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Statiegeld op 23-08-2022 20:15 ]

• Tristan
Statiegeld schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:14:
Dit is een tegenvaller: ben natuurlijk erg blij met een 98% Galarian Stunfisk die ik in het wild gevangen heb, maar ik had 'm graag 40CP lager gevangen zodat ik 'm nog in de Great League had kunnen gebruiken... -O-

[Afbeelding]
Hoezo staan bij jou de 15/14/15 scores direct zichtbaar? Of heb je hem zelf zo genoemd?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Tristan schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:24:
[...]

Hoezo staan bij jou de 15/14/15 scores direct zichtbaar? Of heb je hem zelf zo genoemd?
Waarschijnlijk met CalcyIV, een app voor Android waarmee je de IV kan berekenen en een naam(logica) die jij wil naar het klembord kan kopiëren en dan in Pokémon Go plakken. Ik gebruik dat ook maar heb een ander hernoemschema.

• Statiegeld
  • Niet online
Tristan schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:24:
[...]

gwystyl schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:34:
[...]

Waarschijnlijk met CalcyIV, een app voor Android waarmee je de IV kan berekenen en een naam(logica) die jij wil naar het klembord kan kopiëren en dan in Pokémon Go plakken. Ik gebruik dat ook maar heb een ander hernoemschema.
Ik heb de symbols van de getallen 13, 14 en 15 in zo'n cirkeltje gecopy/paste en vastgezet op mijn klembord. Zodra ik van een gevangen Pokémon via 'Appraise' de rating zie pas ik de naam aan, mits deze een aantrekkelijke IV heeft ;)

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:48
ja ik had hem gratis, omdat ik al een go fest ticket had dit jaar :)

• Tristan
Ik heb net mij Jolteon na bijna 4 dagen in de gym terug gekregen.

Aantal muntjes: 50 :/

Dat is even een bummer! Ik dacht dat je per dag 50 muntjes kon verzamelen en dat ik dus zo lang mogelijk mijn Pokemon in de gym moet houden. Maar nee, voor niets 151 berries gespendeerd dus :(

• ErikT738
Is het 11 euro waard? Waarschijnlijk niet, maar als je van plan bent te gaan spelen dan heb je waarschijnlijk wel eens meer aan een paar uur entertainment uitgegeven. Zelf laat ik het nog even afhangen van het weer en mijn vrije tijd die dag.

• Lointje
Arme Tristan, die fout heb ik ook gemaakt in het begin. Het is nog erger als er nog een tweede pokemon uit de gym gegooid wordt die er al 10 dagen inzit want dan krijg je 'max coins reached for the day'.
op zich zijn de berries niet verloren, het is is 30 stardust per berry dus dat is 4500 stardust bijgekregen :-)
Nog even een tip, als je iemand kent die al een ticket heeft van het eerdere gofest dit jaar, kan je via hem/haar een ticket krijgen voor 6€ ipv 11€ (ik kan er een euro naast zitten). Dus moest je willen maar de prijs net te hoog vinden, is dat nog een optie.
De 15€ voor de drie dagen, leek me wel een goede deal. 11 voor dit geen idee. Ik koop quasi nooit een ticket, mijn vriendin altijd. Als je genoeg speelt die dag, krijg je er meestal wel vrij veel voor. Enkel de "verhoogde shiny rates" vorige keer, waren niet zo duidelijk.

• Indicatie
Tristan schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 07:45:

Dat is even een bummer! Ik dacht dat je per dag 50 muntjes kon verzamelen en dat ik dus zo lang mogelijk mijn Pokemon in de gym moet houden. Maar nee, voor niets 151 berries gespendeerd dus :(
Dat is jammer inderdaad, maar wees blij, ik kreeg ooit mijn pokemon uit Italië terug na 165 dagen verblijf in een gym, had ik mijn 50 muntjes van die dag al gehad. :'(

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-11 22:52

Ruimt goed je zakken op :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Tristan
Indicatie schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:18:
[...]

Dat is jammer inderdaad, maar wees blij, ik kreeg ooit mijn pokemon uit Italië terug na 165 dagen verblijf in een gym, had ik mijn 50 muntjes van die dag al gehad. :'(
Hoe hoe je een Pokemon 165 in een gym die niet vlakbij is? Het aantal CP wat je kan remote boosten met berries is minimaal toch en max 10 berries per zoveel minuten. Dus op een gegeven moment is de rate dat de CP zakt niet meer bij te houden met het geven van berries, toch?

• Lointje
Je pokemon gaat nooit vanzelf uit de gym gaan - er moet effectief iemand vechten - dus ook als je geen berries geeft zal hij op een bepaald moment op een minimaal cp komen te staan <100cp tot iemand hem er uit kegelt.

Meestal gaat dat over een gym waar weinig volk komt (of toch weinig volk dat pokemon go speelt), ergens een afgelegen plaats, bij afgesloten wegen, halverwege op een berg, ... Mijn vriendin zat aan 250 dagen in duitsland omdat ze hem in een gym stak vanuit de auto op een weg die de dag erop afgesloten werd voor wegenwerken. Uiteindelijk 0 berries gegeven.

edit: kleine toevoeging nog, als je zo'n gouden bes gebruikt, komt je pokemon direct op max, ongeacht de afstand. Dus als je al 50 coins hebt en je wilt je andere pokemon echt in een gym houden is wat gouden bessen uitdelen beter dan al je minibesjes opdoen.

[ Voor 18% gewijzigd door Lointje op 24-08-2022 09:06 ]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

"Vroeger" (2016-2017?) was het inderdaad wel zo dat het sparen oneindig door ging, dus dan was het leuk als je meerdere dagen in een gym bleef. Op een gegeven moment hebben ze het veranderd naar het huidige systeem, en heeft het geen zin als je Pokémon meer dan 8 uur en 20 minuten in een gym hangt. Je krijgt namelijk elke 10 minuten een coin, dus zit je na die tijd op het maximum van 50 muntjes voor een dag.
Het heeft dus ook niet altijd zin om tig Pokémon in verschillende gyms te gooien, behalve als je die gyms goud wil krijgen of je heel snel uit bepaalde gyms gegooid wordt. Daarom hebben sommige lokale spelers ook een afspraak om elkaar een tijdje met rust te laten, en een andere kleur pas uit een gym te gooien als die er meer dan x uur in zit zodat hij/zij zijn muntjes voor die dag binnen heeft. Ik moet zeggen dat ik daar zelf niet echt op let. Als ik aan het spelen ben, probeer ik zoveel mogelijk gyms over te nemen en meestal word ik er bij ons in de buurt na een paar uur wel weer uitgegooid. Vaak is een deel daarvan wel de volgende dag (ik speel vaak nog even na het avondeten), zodat ik mijn 50 muntjes per dag meestal wel haal.
Het is af en toe wel grappig dat ik in één gym een paar dagen blijf zitten, terwijl de gym daar 50m vandaan in no time leeg wordt gegooid. Daar woont blijkbaar iemand die te lui is om naar buiten te gaan 8) . Van een paar gyms in de buurt weet ik ook dat ik er sowieso binnen 5 minuten weer uit lig als ik hem al over kan nemen (omdat die andere speler er heel erg bovenop zit en continu besjes bijvoert als hij aangevallen wordt), dus daar doe ik al helemaal geen moeite meer voor. Als iemand die gym zo graag wil hebben, blijft hij er maar lekker dagen achter elkaar in hangen en krijgt hij zijn muntjes niet.

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:36
Statiegeld schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:14:

[Afbeelding]
Ik wil niet de pret bederven, maar een perfecte Galarian Stunfisk is voor Great League niet de beste die je kunt hebben. Sterker nog, de beste Galarian Stunfisk is 0/12/15 qua IV's. Je zult nu misschien denken: "Uh, wat kraam jij nu uit?". Laat mij het even uitleggen:

Wat betreft IV's is net een pot met knikkers. Attack IV knikkers zijn 2x zo groot als Defense en Stamina IV knikkers.
De beste Pokémon (beste rank) is degene die de meeste knikkers in een pot kan krijgen. Dit doe je dus door zo min mogelijk Attack IV knikkers er in te stoppen en zo veel mogelijk Defense en Stamina IV knikkers.

Concreet voorbeeld: stel je hebt een 15 15 15 Flygon. Dan maxt die op lvl 19,5 wil je 'm onder 1500CP houden. Zijn stats zijn dan: atk 129.7, defense 107.9, stamina 120.
De beste rank flygon is 0 15 9 met de volgende stats: atk 126.9, defense 113.3, stamina 123 op lvl 21,5. Dus door minder Attack IV kan je je Pokémon naar een hogere lvl krijgen zonder dat die boven de 1500CP komt.
Soms kan een betere rank net een extra fast move overleven en dat kan het verschil maken.

Aan de andere kant: met een hogere Attack IV kan je bijvoorbeeld "mirror-matches" winnen. Mirror matches zijn dezelfde Pokémon die tegen elkaar vechten in een battle. Wanneer je een hogere Attack stat hebt (basis stat + IV calculatie) dan jouw tegenstander, win je CMP (Charge Move Priority) en dit kan net het verschil maken of je een match wint of niet.

Er is dus eigenlijk geen "beste" IV, maar persoonlijk ga ik altijd voor iets wat een hoge ranking heeft (lees rank 100 of hoger), maar toch een beetje Attack IV. Mijn Galarian Stunfisk heeft bijvoorbeeld 5/15/13 IV's en is rank 80.
Het zorgt er voor dat ik de CMP win van Stunfisk met een Attack IV van 1, 2, 3 of 4, maar ben nog wel redelijk "bulky".

---

Om terug te komen op jouw Galarian Stunfisk: een 100% Stunfisk, level 50 is wel het beste voor Ultra League (omdat hij onder de 2500CP blijft op level 50). Deze mag dan geen 100% zijn, maar veel beter is ook niet te krijgen (want je hebt maximale Attack IV, en dus geen last van CMP problemen). Dus wellicht een leuke investering om te doen :D

[ Voor 5% gewijzigd door MusicMaikel op 24-08-2022 11:13 ]

• Mars18
gwystyl schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:54:
[...]

"Vroeger" (2016-2017?) was het inderdaad wel zo dat het sparen oneindig door ging, dus dan was het leuk als je meerdere dagen in een gym bleef. Op een gegeven moment hebben ze het veranderd naar het huidige systeem, en heeft het geen zin als je Pokémon meer dan 8 uur en 20 minuten in een gym hangt. Je krijgt namelijk elke 10 minuten een coin, dus zit je na die tijd op het maximum van 50 muntjes voor een dag.
Het heeft dus ook niet altijd zin om tig Pokémon in verschillende gyms te gooien, behalve als je die gyms goud wil krijgen of je heel snel uit bepaalde gyms gegooid wordt. Daarom hebben sommige lokale spelers ook een afspraak om elkaar een tijdje met rust te laten, en een andere kleur pas uit een gym te gooien als die er meer dan x uur in zit zodat hij/zij zijn muntjes voor die dag binnen heeft. Ik moet zeggen dat ik daar zelf niet echt op let. Als ik aan het spelen ben, probeer ik zoveel mogelijk gyms over te nemen en meestal word ik er bij ons in de buurt na een paar uur wel weer uitgegooid. Vaak is een deel daarvan wel de volgende dag (ik speel vaak nog even na het avondeten), zodat ik mijn 50 muntjes per dag meestal wel haal.
Het is af en toe wel grappig dat ik in één gym een paar dagen blijf zitten, terwijl de gym daar 50m vandaan in no time leeg wordt gegooid. Daar woont blijkbaar iemand die te lui is om naar buiten te gaan 8) . Van een paar gyms in de buurt weet ik ook dat ik er sowieso binnen 5 minuten weer uit lig als ik hem al over kan nemen (omdat die andere speler er heel erg bovenop zit en continu besjes bijvoert als hij aangevallen wordt), dus daar doe ik al helemaal geen moeite meer voor. Als iemand die gym zo graag wil hebben, blijft hij er maar lekker dagen achter elkaar in hangen en krijgt hij zijn muntjes niet.
Moet zeggen dat ik in mijn nieuwe dorp overstag ben gegaan, en mij ook aan de afspraak van 8 uur houd, gaat zo wel wat makkelijker moet ik zeggen

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mars18 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:02:
[...]
Moet zeggen dat ik in mijn nieuwe dorp overstag ben gegaan, en mij ook aan de afspraak van 8 uur houd, gaat zo wel wat makkelijker moet ik zeggen
Het is van mij meer luiheid dan onwil.... ik heb geen zin om alle Pokémon in een gym aan te tikken om te kijken hoe lang ze er al in zitten. Als ik speel, ben ik meestal aan het wandelen en wil ik zo kort mogelijk stil staan om een gym over te nemen. Dat betekent dus van zover mogelijk weg beginnen met aanvallen, en zodra ik mijn Pokémon geplaatst heb weer doorlopen. Bij sommige gyms weet ik inmiddels dat ze er wel rekening mee houden dus dan tik ik de bezetters wel eens aan, maar andere die vaker van kleur wisselen tik ik gewoon leeg.

• skassie
En dan vangt een maatje bij zijn allereerste daily incense bij zijn eerste Spawn dit.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q14kFbVSUMwVma8Gd66XzpTvWfg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4LJoL5UkuBvZnlhUyTZSfTqr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 136% gewijzigd door skassie op 24-08-2022 13:17 ]

• Mars18
gwystyl schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:07:
[...]

Het is van mij meer luiheid dan onwil.... ik heb geen zin om alle Pokémon in een gym aan te tikken om te kijken hoe lang ze er al in zitten. Als ik speel, ben ik meestal aan het wandelen en wil ik zo kort mogelijk stil staan om een gym over te nemen. Dat betekent dus van zover mogelijk weg beginnen met aanvallen, en zodra ik mijn Pokémon geplaatst heb weer doorlopen. Bij sommige gyms weet ik inmiddels dat ze er wel rekening mee houden dus dan tik ik de bezetters wel eens aan, maar andere die vaker van kleur wisselen tik ik gewoon leeg.
Had ik ook lange tijd, 3 kids en als ik ff kan spelen dan kijk ik ook niet naar de tijden.
Snap je volledig

• Statiegeld
  • Niet online
MusicMaikel schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:10:
[...]

Ik wil niet de pret bederven, maar een perfecte Galarian Stunfisk is voor Great League niet de beste die je kunt hebben. Sterker nog, de beste Galarian Stunfisk is 0/12/15 qua IV's. Je zult nu misschien denken: "Uh, wat kraam jij nu uit?". Laat mij het even uitleggen:

Wat betreft IV's is net een pot met knikkers. Attack IV knikkers zijn 2x zo groot als Defense en Stamina IV knikkers.
De beste Pokémon (beste rank) is degene die de meeste knikkers in een pot kan krijgen. Dit doe je dus door zo min mogelijk Attack IV knikkers er in te stoppen en zo veel mogelijk Defense en Stamina IV knikkers.

Concreet voorbeeld: stel je hebt een 15 15 15 Flygon. Dan maxt die op lvl 19,5 wil je 'm onder 1500CP houden. Zijn stats zijn dan: atk 129.7, defense 107.9, stamina 120.
De beste rank flygon is 0 15 9 met de volgende stats: atk 126.9, defense 113.3, stamina 123 op lvl 21,5. Dus door minder Attack IV kan je je Pokémon naar een hogere lvl krijgen zonder dat die boven de 1500CP komt.
Soms kan een betere rank net een extra fast move overleven en dat kan het verschil maken.

Aan de andere kant: met een hogere Attack IV kan je bijvoorbeeld "mirror-matches" winnen. Mirror matches zijn dezelfde Pokémon die tegen elkaar vechten in een battle. Wanneer je een hogere Attack stat hebt (basis stat + IV calculatie) dan jouw tegenstander, win je CMP (Charge Move Priority) en dit kan net het verschil maken of je een match wint of niet.

Er is dus eigenlijk geen "beste" IV, maar persoonlijk ga ik altijd voor iets wat een hoge ranking heeft (lees rank 100 of hoger), maar toch een beetje Attack IV. Mijn Galarian Stunfisk heeft bijvoorbeeld 5/15/13 IV's en is rank 80.
Het zorgt er voor dat ik de CMP win van Stunfisk met een Attack IV van 1, 2, 3 of 4, maar ben nog wel redelijk "bulky".

---

Om terug te komen op jouw Galarian Stunfisk: een 100% Stunfisk, level 50 is wel het beste voor Ultra League (omdat hij onder de 2500CP blijft op level 50). Deze mag dan geen 100% zijn, maar veel beter is ook niet te krijgen (want je hebt maximale Attack IV, en dus geen last van CMP problemen). Dus wellicht een leuke investering om te doen :D
Oh nee hoor je hebt de pret niet bedorven, ik ben de afgelopen 2 minuten weer heel wat wijzer geworden, thanks chef! _/-\o_

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
Statiegeld schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:40:
[...]

Oh nee hoor je hebt de pret niet bedorven, ik ben de afgelopen 2 minuten weer heel wat wijzer geworden, thanks chef! _/-\o_
https://pvpoke.com/rankin.../overall/gyarados_shadow/ voor rankings/moveset

https://www.stadiumgaming.gg/rank-checker?pokemon=CHARIZARD Voor IVrank

• Mars18
Sinds een week weer fanatiek aan het spelen, morgen nog een pasje voor de speciale dag, misschien wel lopen met zwager en schoonvader en 2 powerbanks.

• Tristan
Dit zijn nu mijn top Pokemon op basis van CP. Goed? Slecht? (negeer IVs)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HikOdSVioIMW5oMJ2t3HymWThTs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HPc0cMheEa5eDnnjyIdzazMD.png?f=fotoalbum_large

• skassie
Tristan schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:30:
Dit zijn nu mijn top Pokemon op basis van CP. Goed? Slecht? (negeer IVs)

[Afbeelding]
Ik zeg mooi begin toch. Welk lvl ben je nu?

• Tristan
skassie schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:50:
[...]

Ik zeg mooi begin toch. Welk lvl ben je nu?
28

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:54

hneel

denkt er het zijne van

Mijn sterkste qua IV is een Slaking, maar daar heb je verder niet veel aan

• Tristan
Ik heb het gevoel dat mijn character nog niet klaar is voor raids. Ik heb kaats geprobeerd om een 15k CP raid in mijn eentje te verslaan maar ik kwam tijd te kort.

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 09:57
Altijd even kijken wat de weakness is van de pokemon die je aanvalt, en dan zorgen dat je eigen pokemon die move type hebben. Bijvoorbeeld als die pokemon slecht tegen een grass-type move kan, type je @grass bij de search en dan krijg je geschikte pokemon te zien. Vertrouw niet te veel op de aanbevelingen van het spel, die zijn vaak te defensief.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-11 22:29
Het was een leuk dagje. Lekker rondgelopen met de kids en gevangen wat er te vangen viel. Met die nieuwe “gift” functie ook de kinderen maar een full ticket gegeven zodat ze lekker mee konden raiden. Geen 4* maar eigenlijk dik tevreden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fosl4cEQaCozZf5WN54uN2vK9WM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UGNAMW4lABLDysAJSC0ITTqS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbYmJ3KocuZqiHYFKrQDw7uTXiU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eUbA6kjHCpk19Iz17EFU3SW1.png?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Statiegeld
  • Niet online
Ik had vanochtend op de valreep toch nog maar een ticket gekocht. Tijdens het werk de autocatcher aangezet en elke 2 uur de timed research gedaan. Van alle Ultra Beasts er 1 of 2 gevangen, en dan moet ik nog de Special Research afronden.

2 shinies bemachtigd, een Foongus en een Clefairy.

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjhGxoqwdgDjTyJbO1JM80oPQeE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qJerQDXLxsCS49KTRz8M8dtI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smHLwdH6cd_nr9Cmexlhwho1frs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KAoKHNazrGWAheFlOElLUsuH.jpg?f=fotoalbum_largeTopdag gehad. O+ Hele dag op pad geweest en het erg leuk gehad. Shiny rates leken een stuk beter dan vorige global go fest. De beasts wel vrij minimaal geraid.

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 11:44
Tristan schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:01:
Ik heb het gevoel dat mijn character nog niet klaar is voor raids. Ik heb kaats geprobeerd om een 15k CP raid in mijn eentje te verslaan maar ik kwam tijd te kort.
Ik maak gebruik van PokeGenie (een app) om te kijken welke van mijn pokemon het beste zijn om een raid te doen. Die app doet vervolgens ook een berekening en geeft aan hoeveel damage ik grofweg doe en of ik hem solo kan doen. Vervolgens moet ik uiteraard de pokemon selecteren (of vooraf als team alvast samenstellen) om de raid te doen. Je moet dan uiteraard wel je pokemon invoeren in de app, ik heb dus al mijn sterkste pokemon ingevoerd inclusief hun moveset. Als je dat bijhoudt is het amper werk en heb je een goed overzicht voor als er een nieuwe set pokemons in de raids komt. Je kan die app ook gebruiken om mensen te vinden die voor een pokemon willen raiden en jouw raid remote kunnen joinen.

Ik gebruik dus Pokegenie op mijn iPhone, maar er zijn er vast meer.

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

• Tristan
Armada. schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 01:09:
[Afbeelding]

[Afbeelding]Topdag gehad. O+ Hele dag op pad geweest en het erg leuk gehad. Shiny rates leken een stuk beter dan vorige global go fest. De beasts wel vrij minimaal geraid.
Wat is er zo speciaal aan shiny's, los van dat ze wat zeldzamer zijn?

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 09:57
In principe niks, ze hebben een andere kleur en zijn veel zeldzamer, daarom veel leuker als je een shiny vangt.

• ErikT738
Achteraf ben ik blij dat ik geen ticket heb gekocht. Ik heb alle Ultra Beasts die ik nog moest kunnen vangen. De shiny's doen me meestal niet zo veel tenzij ze daadwerkelijk een cool colour scheme hebben zoals shiny Ponyta.

• Lointje
Ik ben wel meer fan van de (4x1u)x2 rotaties dan de 4x2u rotaties.
Heb uiteindelijk niet zoveel gespeeld, twee uurtjes maar, en dan de laatste ultra beast gevangen met een remote pass. Maar het zag er een leuke event uit. En zo real life met 18 man een raid doen is ook wel eens fijn! Hoorde toch ook dat mensen veel meer shinies hadden deze keer dan de dubbele dag van vorige keer. Dus wel een goed laatste go fest dag. op naar het volgende seizoen.

• ErikT738
Lointje schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:51:
Ik ben wel meer fan van de (4x1u)x2 rotaties dan de 4x2u rotaties.
Heb uiteindelijk niet zoveel gespeeld, twee uurtjes maar, en dan de laatste ultra beast gevangen met een remote pass. Maar het zag er een leuke event uit. En zo real life met 18 man een raid doen is ook wel eens fijn! Hoorde toch ook dat mensen veel meer shinies hadden deze keer dan de dubbele dag van vorige keer. Dus wel een goed laatste go fest dag. op naar het volgende seizoen.
Ik dacht in eerste instantie dat de Ultra Beasts enkel in hun eigen tijdslot te vangen zouden zijn, maar rond een uur of vijf waren ze allemaal tegelijk beschikbaar geloof ik.

Overigens hebben we geen weekly box voor 1 muntje meer deze week. De laatste paar weken hadden shitty beloningen maar helemaal niets is nog slechter natuurlijk.

• Tristan
Is deze Magikarp de moeite waard op te evolueren? Hij is namelijk amper te vangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHJurZWvpIMS-BBLDzX79B-ft7o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2yCxcVi4p1KUYCcqaiqHQFTO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2ewnvaQPVdMWQBkDEZca7JTZ9w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2Ol6wJP4Aua3jP3jTv6MhR9F.png?f=fotoalbum_large

• Statiegeld
  • Niet online
Tristan schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:30:
Is deze Magikarp de moeite waard op te evolueren? Hij is namelijk amper te vangen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In het wild hebben ze een max CP van 235 dus ik zou nog even geduld hebben en doorzoeken. Probeer het eens bij gebieden met veel water ;)
Met een huidig level van 27 ga je onnodig veel candy verspillen om deze na z'n evolutie op een hoog level te krijgen.

• Tristan
Statiegeld schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:21:
[...]

In het wild hebben ze een max CP van 235 dus ik zou nog even geduld hebben en doorzoeken. Probeer het eens bij gebieden met veel water ;)
Met een huidig level van 27 ga je onnodig veel candy verspillen om deze na z'n evolutie op een hoog level te krijgen.
Oké. Ik woon omgeven door havens, maar een magikarp spawnen ho maar

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:34
Magikarp zit toch ook in quests? Kun je die pakken met een pinap.

Stack Sats

• skipe
Dat dus... Catch 7 pokemon questjes doen en wachten op een betere... 90%+ IV wil je wel graag hebben ;)

• Tristan
skipe schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:21:
Dat dus... Catch 7 pokemon questjes doen en wachten op een betere... 90%+ IV wil je wel graag hebben ;)
Wat? Waar doe ik dat?

• skipe
Questjes krijg je van pokestops.. catch 7 pokemon is een magikarp questje.. uit quest krijg je minimaal 10-10-10 IV. Zie hier overzicht van de questjes (non event questjes):

https://www.leekduck.com/research/

Alle questjes die niet interessant zijn gewoon wegmikken en opzoek naar catch 7 pokemon.

• Tristan
skipe schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:29:
[...]

Questjes krijg je van pokestops.. catch 7 pokemon is een magikarp questje.. uit quest krijg je minimaal 10-10-10 IV. Zie hier overzicht van de questjes (non event questjes):

https://www.leekduck.com/research/

Alle questjes die niet interessant zijn gewoon wegmikken en opzoek naar catch 7 pokemon.
Vreemd. Ik heb inmiddels 1500+ Pokestops bezocht en ik heb nog nooit een quest gehad?

• skipe
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aa1ZGj1fyy1Oe4YJc7Ffg19Hvow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VYD2B2VehORogbVEP7dRr4kp.jpg?f=fotoalbum_large

Daaro.. field research (ofwel quest)

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:27

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ah dat wist ik niet eens - wel via zo`n quest een shiny Galarian Stunfisk gevangen. Die kwam trouwens precies op 1500 CP uit dus mag in de Great League...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• Mars18
Heb gisteren een go-tcha gekocht, en heb daar nog wel wat vragen over, dacht laat hem vannacht stops draaien ( 2 in de straat) maar na 1,5 uur of eerder verbreekt de verbinding?

Van het weekend met het event de volgende shinys gevangen:

- Omanyte
- Burmy
- Numel
- Anorith
- Foongus
- Pikachu

Pagina: 1 ... 67 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!