Ik speel nu met mijn zoon van 5 die helemaal into Pokémon is. Lezen kan hij helaas nog niet, dus ik moet hem helpen. We zijn nu level 16 geloof ik, hebben jullie nog tips and tricks?
Ik probeerde net de code van mijn vriendin in de sheet te plaatsen maar dat wilde niet lukken...skassie schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:05:
[...]
Friend codes graag in de sheet plaatsen. Dan weet je zeker dat je toegevoegd kan worden
Ze wil graag wat vrienden er bij, is net begonnen.
Friend Code: 2424 2124 0640 Purplejantje
@Stefandepefan en @rdboer86 heeft ze al een friend request gestuurd. Ze speelt dagelijks.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Al vang je de evolve vorm van een pokemon: zelf de evolve uitvoeren levert aardig wat XP op naar verhouding zeker voor iemand in Level 16.Tristan schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:22:
Ik speel nu met mijn zoon van 5 die helemaal into Pokémon is. Lezen kan hij helaas nog niet, dus ik moet hem helpen. We zijn nu level 16 geloof ik, hebben jullie nog tips and tricks?
Sowieso levert iedere evolve XP op maar de eerst evolve van een bepaalde pokemon het dubbele.
Probeer zoveel mogelijk 3 sterren pokemon te evolven omdat deze sterker zijn.
Dit kan je zien door appraise te gebruiken (via de 3 streepjes rechtsonderin). Zelf probeer ik er voor te zorgen dat de stats zo uitgebalanceerd mogelijk zijn.
Installeer ook Pokemon Home en stuur daar een pokemon naartoe vanuit Go. Dit levert een mystery box op die na openen een uur lang Meltans laat spawnen. Deze vangen eventueel met Pineapp berries en je kan deze ook evolven naar een Melmetal. Iedere 3 dagen kan je opnieuw een Pokemon naar Home sturen vanuit Go en dan levert dat opnieuw een Mystery box op.
Thanks! Heb haar toegevoegd en een gift toegestuurd.TheCapK schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:22:
[...]
Ik probeerde net de code van mijn vriendin in de sheet te plaatsen maar dat wilde niet lukken...
Ze wil graag wat vrienden er bij, is net begonnen.
Friend Code: 2424 2124 0640 Purplejantje
@Stefandepefan en @rdboer86 heeft ze al een friend request gestuurd. Ze speelt dagelijks.
Bedankt, ik transfer nu alle Pokemon die geen 3 sterren heeft, maar voordat ik sommige kan evolven zijn we wel nog even bezigTheCapK schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:31:
[...]
Al vang je de evolve vorm van een pokemon: zelf de evolve uitvoeren levert aardig wat XP op naar verhouding zeker voor iemand in Level 16.
Sowieso levert iedere evolve XP op maar de eerst evolve van een bepaalde pokemon het dubbele.
Probeer zoveel mogelijk 3 sterren pokemon te evolven omdat deze sterker zijn.
Dit kan je zien door appraise te gebruiken (via de 3 streepjes rechtsonderin). Zelf probeer ik er voor te zorgen dat de stats zo uitgebalanceerd mogelijk zijn.
Installeer ook Pokemon Home en stuur daar een pokemon naartoe vanuit Go. Dit levert een mystery box op die na openen een uur lang Meltans laat spawnen. Deze vangen eventueel met Pineapp berries en je kan deze ook evolven naar een Melmetal. Iedere 3 dagen kan je opnieuw een Pokemon naar Home sturen vanuit Go en dan levert dat opnieuw een Mystery box op.
De truuk met Pokemon Home kende ik nog niet, ga ik doen!
5198 5605 9525 Ben de laatste tijd vriendjes vergeten toe te voegen. Nu wordt de lijst zo leeg.
Die nieuwe incense, wat een grap. Gister aangezet en geen enkele spawn gekregen
Die nieuwe incense, wat een grap. Gister aangezet en geen enkele spawn gekregen
Stack Sats
Met deze incense moet je gaan lopen, anders krijg je geen spawns.
@Stovirpi @Wim8282 Je kan er zelfs Galarian Moltres, Zapdos en Articuno mee vangen als ik Reddit mag geloven. Je moet inderdaad wel lopen anders krijg je niets.
Edit - Ze hebben kennelijk een belabberde catch rate en een 90% kans om te vluchten. Thanks Niantic!
Edit - Ze hebben kennelijk een belabberde catch rate en een 90% kans om te vluchten. Thanks Niantic!
[ Voor 24% gewijzigd door ErikT738 op 26-07-2022 09:11 ]
:strip_exif()/f/image/sZzm2CvOtaPBBKtW8YAjgMQf.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit was mijn opbrengst met de daily incense. Op zich wel grappig, was benieuwd of ik zo'n vogel zou krijgen maar ik heb hem niet gezien. Dat overzicht is ook wel geinig om zo te krijgen. In elk geval iets nieuws. Dat de catch rate laag en de flee rate hoog is, sja, het moet ook niet te makkelijk worden
EDIT: wel is die "walk 1 km" van die special research bugged. Die vinkt nog niet af.
[ Voor 5% gewijzigd door bakbakbak op 26-07-2022 10:10 ]
Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4
Op zich wel leuke nieuwigheid, naar wat ik begreep zou hij dagelijks automatisch verversen, dus het is geen cash-cow, maar eerder een manier om je dagelijks een toertje te laten wandelen.
Beste tips verder lijken me:
- gebruik je pokecoins enkel om pokemon storage en item bag storage te kopen.
- Je kan ze gratis verkrijgen door pokemon in een gym te steken (max 50 coins per dag).
- als je ballen tekort komt, pokestops en gyms spinnen. Of als je wat vriendjes hebt de kadootjes openen. Ik had ook begrepen dat als je minder dan 30 ballen hebt, en je die nieuwe adventure incense opent, je gratis 30 ballen bijkrijgt.
Als je wat meer hardcore wilt gaan - al lijkt dat voor je zoontje misschien nog wel een stap te ver:
- curveballs gooien helpt om beter te vangen (draaien met je pokebal voor je hem gooit, heeft effect dus je moet hem dan links of rechts van de pokemon mikken)
- Je krijgt gratis een raid pass door een gym te spinnen als je er geen meer hebt, moest je er eentje willen meedoen
- elke dag kadootjes sturen en opendoen van vrienden is één van de snelste vorm van xp's - de bonussen om great en best friend te worden zijn 50k en 100k (met een xp ei is dat 100k en 200k). Vraagt wel wat dedication natuurlijk
Gewoon plezier hebben :-) Voor hem is elke pokemon die hij vangt leuk, dus hoe goed een pokemon is enzo zal allemaal niet zoveel uitmaken.Tristan schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:22:
- Je kan ze gratis verkrijgen door pokemon in een gym te steken (max 50 coins per dag).
- als je ballen tekort komt, pokestops en gyms spinnen. Of als je wat vriendjes hebt de kadootjes openen. Ik had ook begrepen dat als je minder dan 30 ballen hebt, en je die nieuwe adventure incense opent, je gratis 30 ballen bijkrijgt.
Als je wat meer hardcore wilt gaan - al lijkt dat voor je zoontje misschien nog wel een stap te ver:
- curveballs gooien helpt om beter te vangen (draaien met je pokebal voor je hem gooit, heeft effect dus je moet hem dan links of rechts van de pokemon mikken)
- Je krijgt gratis een raid pass door een gym te spinnen als je er geen meer hebt, moest je er eentje willen meedoen
- elke dag kadootjes sturen en opendoen van vrienden is één van de snelste vorm van xp's - de bonussen om great en best friend te worden zijn 50k en 100k (met een xp ei is dat 100k en 200k). Vraagt wel wat dedication natuurlijk
@bakbakbak Die 1 km deed het voor mij gewoon. Waarschijnlijk hangt er weer een voorwaarde aan (loop 1 km met daily incense) die niet wordt gecommuniceerd.
Bij mij springen de Chimecho en de Omastar er uit, verder weinig bijzonders. Wel leuk dat je de afbeelding zo kan delen.
Bij mij springen de Chimecho en de Omastar er uit, verder weinig bijzonders. Wel leuk dat je de afbeelding zo kan delen.
Ideaal zo'n daily incense. Lekker met de hond wandelen en dat ding aanknallen
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
ow die daily incense, Is echt een leuke toevoeging. Vandaag helaas bijna niks mee gevangen, maar hopen dat ik binnen kort een mooie Galarian Moltres, Zapdos en Articuno tegenkom en vang. Die 90% om te vluchten vind ik niet erg, moet ook een beetje uitdaging in zitten om ze te krijgen.
@Statiegeld je hebt wel Pokémon gevangen maar niets uit de incense.
Mijn wandel sessie tijdens de lunch leverde niets bijzonders op, maar een avondwandeling met mijn vrouw gaf op haar account een hoop bijzondere spawns (o.a. Rhyperior). Misschien loop ik solo toch te hard ofzo.
Mijn wandel sessie tijdens de lunch leverde niets bijzonders op, maar een avondwandeling met mijn vrouw gaf op haar account een hoop bijzondere spawns (o.a. Rhyperior). Misschien loop ik solo toch te hard ofzo.
Spawnen de Pokémon uit deze incense ze op een andere manier dan?ErikT738 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:09:
@Statiegeld je hebt wel Pokémon gevangen maar niets uit de incense.
Edit: ben er nog steeds niet achter waarom niet, maar MYSTIC7 zegt in zijn video over deze incense dat autocatchers niet werken.
[ Voor 12% gewijzigd door Statiegeld op 27-07-2022 19:29 ]
Ik heb gemerkt dat een gotcha niet werkt en ook het trucje met de bal wegtrekken lijk je ook beter te kunnen vermijden ( daar ben ik nog niet zeker van) en je moet dus veel aantikken om te kijken of het incense spawn is.Statiegeld schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:25:
[...]
Spawnen de Pokémon uit deze incense ze op een andere manier dan?
Edit: ben er nog steeds niet achter waarom niet, maar MYSTIC7 zegt in zijn video over deze incense dat autocatchers niet werken.
[ Voor 6% gewijzigd door wortelsoft op 27-07-2022 20:08 ]
Ben verder echt dik tevreden over m'n Gotcha Evolve, maar voor deze incense zal ik dus zelf actief moeten zijn. Elke avond een rondje door het park naast m'n huis wandelen is dus de moeite waardwortelsoft schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:07:
[...]
Ik heb gemerkt dat een gotcha niet werkt en ook het trucje met de bal wegtrekken lijk je ook beter te kunnen vermijden ( daar ben ik nog niet zeker van) en je moet dus veel aantikken om te kijken of het incense spawn is.
Die incense spawn is makkelijk te herkennen aan de blauwe rookcirkel om de pokemon heenwortelsoft schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:07:
[...]
en je moet dus veel aantikken om te kijken of het incense spawn is.
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Daar moet ik eens op letten morgen, was me nog niet opgevallen.Nielless schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:41:
[...]
Die incense spawn is makkelijk te herkennen aan de blauwe rookcirkel om de pokemon heen
Ik was al blij dat er een incense icoontje bij de pokémon stond (waar bijv ook weather boost icoontje staat) , die heb ik bij eerdere speciale incenses nooit gezien volgens mij? Al moet ik zeggen dat ik ze praktisch nooit gebruik, net als besjes, stickers en gifts. Alleen als het moet voor een opdracht of ik extra candy wil krijgen bij het vangen oid. Verder vind ik het vooral te veel moeite om extra dingen aam te tikken en weer te wachten tot PoGo reageert o-)Nielless schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:41:
[...]
Die incense spawn is makkelijk te herkennen aan de blauwe rookcirkel om de pokemon heen
De eerste stap van de special research ging nog wel in één dag, maar de tweede gaat wel ff duren bij mij gok ik....
Ik vind het wel leuk dat ze nu weer proberen om het spel naar buiten te krijgen en daardoor spelers elkaar meer te laten ontmoeten. Bij mij is het er de afgelopen twee jaar ingelopen om vooral vanuit huis te spelen: spawns romd mijn huis/werk vangen, stop in bereik van kantoor/woonkamer draaien en raids voornamelijk op afstand. De laatste weken ben ik weer meer buiten aan het lopen en vangen.
Quickcatch werkt gewoon hoor (is ook wel nodig met die snelle spawns.. zo'n 24a25 per kwartiertje special incense) gotcha hier nog niet geprobeerd aangezien ik graag een legendary galarian bird wil vangen haha. Inmiddels 2x zapdos en 1 x articuno gezien maar helaas, 1 bal en weg zijn ze.wortelsoft schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:07:
[...]
Ik heb gemerkt dat een gotcha niet werkt en ook het trucje met de bal wegtrekken lijk je ook beter te kunnen vermijden ( daar ben ik nog niet zeker van) en je moet dus veel aantikken om te kijken of het incense spawn is.
Quickcatch werkt bij mijn inderdaad ook gewoon, alleen despawned de pokemon niet (net zoals bij een gewone incense). Daarom wacht ik maar gewoon totdat de bal een derde keer wiebelt voor ik hem wegklik / wegren. Dan weet ik dat ik hem gevangen heb. Duurt iets langer, maar je slaat toch nog een paar schermen over.
Andere methodes met fast catchen:bakbakbak schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:37:
Quickcatch werkt bij mijn inderdaad ook gewoon, alleen despawned de pokemon niet (net zoals bij een gewone incense). Daarom wacht ik maar gewoon totdat de bal een derde keer wiebelt voor ik hem wegklik / wegren. Dan weet ik dat ik hem gevangen heb. Duurt iets langer, maar je slaat toch nog een paar schermen over.
- Je research teller 'catch pokemon with daily incense' gaat omhoog > pokemon gevangen
- Besje geven, bij raak gooien en opnieuw aanklikken is het besje er nog? > pokemon gevangen
- Je opslag bekijken
Ja ik heb al spijt da tik mijn lvl 40 "catch 200 pokemon in one day" quest al voltooid heb, ook al heb ik nog niet genoeg om lvl 41 te worden. Dat was zo handig om te zien of je de pokemon had of niet :-D
Al is het bij deze adventure incense in het begin ook wel gemakkelijk met de 100 pokemons te vangen quest.
Al is het bij deze adventure incense in het begin ook wel gemakkelijk met de 100 pokemons te vangen quest.
Van de +/- 40 friends van de Tweakers lijst heb ik er helaas wat moeten verwijderen. Het is me opgevallen dat sommige spelers van Tweakers al ruim 2 weken mijn gifts niet hebben geopend en ook geen gift sturen, maar wel online zijn en Pokémon vangen. Zo komen we natuurlijk nooit al die felbegeerde Friend Status XP.
Actieve spelers mogen me toevoegen, mijn code staat in het overzichtslijstje of is op te vragen via een PM
Actieve spelers mogen me toevoegen, mijn code staat in het overzichtslijstje of is op te vragen via een PM
Ik heb je toegevoegd!Statiegeld schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:55:
Van de +/- 40 friends van de Tweakers lijst heb ik er helaas wat moeten verwijderen. Het is me opgevallen dat sommige spelers van Tweakers al ruim 2 weken mijn gifts niet hebben geopend en ook geen gift sturen, maar wel online zijn en Pokémon vangen. Zo komen we natuurlijk nooit al die felbegeerde Friend Status XP.
Mochten sommige van jullie (vooral degene onderaan de Excel lijst) een friend request hebben gehad, die komt van mij (9485 2533 4904).
Shiny Braviary ook binnen. Slechts 2 sterren maar als Dex-filler prima
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Hier ook gelijk de 1e raid al een shiny Braviary binnen. in tot aal 2 stuks(met 2 sterren) met de 5 gratis raids. Kon makkelijk in je 1tje.
en 5 raids telt mooi weer aan voor de evolutie van Qwilfish. Nu al op de helft.
ook maar even wat extra friends toegevoegd uit de lijst, want ik heb de XP heel hard nodig, anders duurt het levelen zo lang. Nu op LVL 43 1/2.
en 5 raids telt mooi weer aan voor de evolutie van Qwilfish. Nu al op de helft.
ook maar even wat extra friends toegevoegd uit de lijst, want ik heb de XP heel hard nodig, anders duurt het levelen zo lang. Nu op LVL 43 1/2.
Na de week van de Dialga raids had ik op voorhand al de pee in om net zo veel Palkia raids te moeten doen, maar het viel mee: 7 raids gedaan en o.a. een shiny 15/11/15 gevangen, en bij de 8e raid een 15/14/14. Toen vond ik het wel mooi geweest.
De Braviary ga ik niet aan beginnen, heb met een mede-Tweaker 2x meegedaan aan een raid zodat ik 'm in ieder geval in m'n Pokédex heb staan, maar gezien z'n ranking in PvP/Raids houd ik het voor dit weekend bij Palkia
De Braviary ga ik niet aan beginnen, heb met een mede-Tweaker 2x meegedaan aan een raid zodat ik 'm in ieder geval in m'n Pokédex heb staan, maar gezien z'n ranking in PvP/Raids houd ik het voor dit weekend bij Palkia
Houdt er rekening mee dat er ook sommige zijn die wat friendship bonussen willen sparen voor bijvoorbeeld Community Day. Het is een beetje ongeschreven regel geworden dat mensen bij de start van Community Day een Lucky Egg aan zetten om zo meerdere friendships te stacken. Daar kan wellicht die afwachting in zitten.Statiegeld schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:55:
Het gaat hier om spelers/Tweakers met wie ik net (niet) de Good Friend status heb behaald, bij lange na nog niet de interessante Ultra Friend (50k exp) of Best Friend (100k exp) status, daarom verbaasd het me ookMusicMaikel schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:14:
[...]
Houdt er rekening mee dat er ook sommige zijn die wat friendship bonussen willen sparen voor bijvoorbeeld Community Day. Het is een beetje ongeschreven regel geworden dat mensen bij de start van Community Day een Lucky Egg aan zetten om zo meerdere friendships te stacken. Daar kan wellicht die afwachting in zitten.
Hoihoi,
Me toch ook maar aangemeld voor het forum!
Ik speel al sinds 2017, maar eigenlijk pas "echt" sinds dit jaar. Samen met mijn vriend, gezellig wandelen en pokemon vangen
Mijn friendshipcode staat als het goed is in de excelsheet.
Ben op dit moment level 28 en druk bezig met eevee's verzamelen
Me toch ook maar aangemeld voor het forum!
Ik speel al sinds 2017, maar eigenlijk pas "echt" sinds dit jaar. Samen met mijn vriend, gezellig wandelen en pokemon vangen
Mijn friendshipcode staat als het goed is in de excelsheet.
Ben op dit moment level 28 en druk bezig met eevee's verzamelen
Iemand dit al geprobeerd?
Dat zou betekenen dat je gewoon je laatste gifts e.d. kan sturen zonder dat je helemaal moet afstemmen om de gift te openen met een lucky egg e.d. Helemaal handig als je friends hebt waarmee je geen contact hebt / kan opnemen.
Ik heb hem nu uitgezet en hou in de gaten wanneer iemand friend leveled. Dan zet ik hem weer aan (evt. met een eitje), kijken wat er gebeurt.
PS: Restart van Pokemon Go app is vereist, anders komen de notifications pas na een paar uur.
Dat zou betekenen dat je gewoon je laatste gifts e.d. kan sturen zonder dat je helemaal moet afstemmen om de gift te openen met een lucky egg e.d. Helemaal handig als je friends hebt waarmee je geen contact hebt / kan opnemen.
Ik heb hem nu uitgezet en hou in de gaten wanneer iemand friend leveled. Dan zet ik hem weer aan (evt. met een eitje), kijken wat er gebeurt.
PS: Restart van Pokemon Go app is vereist, anders komen de notifications pas na een paar uur.
EDIT: betere uitleg toegevoegd.Notification research after v0.243 changes. I turned off friendship LvlUp notification delays experience until you turn it on again!!
Analysis
Previously someone mention losing the level up experience after turned off the notifications. But as u/clester04 mention he was able to test the amount of experience gains was only delayed instead of lossed.
Here is the original post about. I also tested this one for a couple of days and get the experience all at once for GoodFriends so I did a longer test and keep track all the friendship LvlUp for a the week in order to see if after reaching more of 10 notifications I could lose stacked notifications (there has to be a limit for sure, so I tried for 10 only 😂).
It turns out that i did not lose a single notification, today I turned on the notification after six days of collecting experience notifications, reset the game and start an encounter and flee to refresh the exp and got:
01-GreatFriend
12-GoodFriend
01-UltraFriend
All of them using a LuckyEgg and claimed 346k exp in the process. So far I'm uncertain of the limit amount of notifications that can be stacked, but seems great nowadays that you add strangers on the internet to avoid waiting forever with two remaining days since everyone wants to stack multiple ultra friend experience. My only fear is to lose notifications if the stranger right away deletes me after claiming their experience notification😥
Further test are required to see if there is an actual limit and how does it works against deleted partners. Also if the Mods think that i use the wrong label feel free to correct to the one that they think is OK 😀
Edit: For clarification, once you turn the notifications you need to restart the game in order to get the pop up messages, otherwise you will receive them after a couple of hours.
Bron
[ Voor 59% gewijzigd door bakbakbak op 03-08-2022 11:19 ]
Niet geprobeerd, maar klinkt wel logisch. Je krijgt immers pas de XP zodra je de notificatie krijgt.
Nadeel hiervan heb ik helaas ook al eens ondervonden. Door iemand die mij al had verwijderd nadat hij mijn gift had geopend. Hierdoor kreeg ik de notificatie niet en dus ook de XP niet. Nog contact opgenomen met support, maar die doen hier helaas niks mee.
Nadeel hiervan heb ik helaas ook al eens ondervonden. Door iemand die mij al had verwijderd nadat hij mijn gift had geopend. Hierdoor kreeg ik de notificatie niet en dus ook de XP niet. Nog contact opgenomen met support, maar die doen hier helaas niks mee.
Ik heb toevallig net een testje gedaan en het lijkt inderdaad te werken:bakbakbak schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:02:
[...]
EDIT: betere uitleg toegevoegd.
Je zet de notificaties uit, opent een gift (of laat een gift openen) die zorgt voor friendship level up, zet een lucky egg aan, herstart je game en zet de notificaties weer aan. Het duurt een paar tellen voor hij binnen kwam, maar werkt wel!
Ik weet alleen niet of er een tijdlimiet op zit, hoe lang de notificaties bewaard blijven. Ander probleem wat ook zou kunnen is dat de andere persoon je direct verwijderd en dus helemaal geen XP ontvangt, maar dat kan nu ook al het geval zijn.
Bedankt voor de tips! We zijn inmiddels level 23 en het up levellen begint nu langer te duren.Lointje schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:50:
Op zich wel leuke nieuwigheid, naar wat ik begreep zou hij dagelijks automatisch verversen, dus het is geen cash-cow, maar eerder een manier om je dagelijks een toertje te laten wandelen.
[...]
Gewoon plezier hebben :-) Voor hem is elke pokemon die hij vangt leuk, dus hoe goed een pokemon is enzo zal allemaal niet zoveel uitmaken.
Het battlen in gyms is nog een stap te ingewikkeld voor hem, maar battlen tegen team rocket lukt al aardig.
Verder sparen we alleen de 3 sterren pokemons op en transferen we alle anderen. De sterkste pokemon is nu een Jolteon met ~2100CP.
Het is al met al behoorlijk veel grinden, maar hij vind het vangen voorlopig nog steeds het leukste
Ken het(wij zijn al vriend).Statiegeld schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:55:
Zodra de vriendenlijst bijna vol zit gooi ik alle vrienden in 1x eruit waarbij ik nog geen 1 hartje heb of wanneer het scrollen teveel wordt door teveel inactieve mensen.
Viel mij ook al op dat 50% inactief is terwijl ze wel spelen inderdaad.
Daarbij hou ik rekening dat mensen op vakantie kunnen zijn en minder tijd hebben maar sommige gaan wel heel hard waardoor ik dat betwijfel.
[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 03-08-2022 18:19 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Ik speel relatief veel Pokémon Go maar moet eerlijk zeggen dat ik het cadeautjes uitwisselen niet het allerleukste onderdeel vind (dus ook niet dagelijks doe). Heb net de vinkjes uitgezet voor notificaties en geen XP binnen gekregen (goed nieuws dus).
Met deze informatie ga ik toch maar dagelijks cadeautjes sturen! Heb er altijd een hekel aan als de ander dagen/weken wachten totdat ze voldoende gestackt hebben en alle best Friends tegelijk openen.
Met deze informatie ga ik toch maar dagelijks cadeautjes sturen! Heb er altijd een hekel aan als de ander dagen/weken wachten totdat ze voldoende gestackt hebben en alle best Friends tegelijk openen.
Hier wat vaker met alleen een xiaomi mi band 5 aan het wandelen. Eenmaal thuis pakt de iPhone netjes de stappen in de Mi fit app (tegenwoordig Zepp life) en Apple health maar Pokemon go doet daar niets mee (weekly progress, eieren). Hoofdvraag die ik heb is of dat hoort te werken?
Lees veel dat het er aan ligt hoe de stappen aan health worden doorgegeven, mag niet handmatig zijn en moet via Apple API maar geen idee hoe xiaomi dat doet. Lees elders weer dat het enkel zou werken als je op je stappenteller een activiteit start en dat mag dat niet hardlopen zijn.
Inmiddels al veel getest maar wil inmiddels eerst weten of het aan de praat te krijgen is / hoort te zijn :-) werkt het bij iemand in deze combinatie?
Inmiddels redelijk uitgestest vandaar de vraag
-Battery saver iPhone staat uit
-alle apps en iOS up to date
-Adventure sync aan (en al regelmatig aan en uit gezet)
-Pokemon go staat uit (app gesloten) als ik met de xiaomi band ga wandelen
-Onder privacy heeft Pokemon go alle locatie toestemmingen, nauwkeurig, altijd aan
-Onder stappen gespeeld met de volgorde van prioriteit. Eerst de Xiaomi app op prio 1. Las elders iemand waar het juist werkte met de iPhone op prio 1 maar beiden helpen niet
-in Apple Health hebben Pokemon go en de xiaomi app rechten op stappen data
-in apple health onder bronnen zowel voor pokemon go als xiaomi (zepp life) onder bronnen "turn on all" gedaan zoadat de apps alles mogen in health
Vond ook in dit topic een link naar Reddit waar iemand heeft dat de weekly progress wel telt maar de eieren niet, ik heb allebei niet.
Lees veel dat het er aan ligt hoe de stappen aan health worden doorgegeven, mag niet handmatig zijn en moet via Apple API maar geen idee hoe xiaomi dat doet. Lees elders weer dat het enkel zou werken als je op je stappenteller een activiteit start en dat mag dat niet hardlopen zijn.
Inmiddels al veel getest maar wil inmiddels eerst weten of het aan de praat te krijgen is / hoort te zijn :-) werkt het bij iemand in deze combinatie?
Inmiddels redelijk uitgestest vandaar de vraag
-Battery saver iPhone staat uit
-alle apps en iOS up to date
-Adventure sync aan (en al regelmatig aan en uit gezet)
-Pokemon go staat uit (app gesloten) als ik met de xiaomi band ga wandelen
-Onder privacy heeft Pokemon go alle locatie toestemmingen, nauwkeurig, altijd aan
-Onder stappen gespeeld met de volgorde van prioriteit. Eerst de Xiaomi app op prio 1. Las elders iemand waar het juist werkte met de iPhone op prio 1 maar beiden helpen niet
-in Apple Health hebben Pokemon go en de xiaomi app rechten op stappen data
-in apple health onder bronnen zowel voor pokemon go als xiaomi (zepp life) onder bronnen "turn on all" gedaan zoadat de apps alles mogen in health
Vond ook in dit topic een link naar Reddit waar iemand heeft dat de weekly progress wel telt maar de eieren niet, ik heb allebei niet.
Info over het Bug-out event. Naast de nieuwe Pokémon en de Mega Scizor weinig spannends. Misschien kan ik eindelijk een fatsoenlijke Wimpod om te evolueren uit de research halen.
Ik vind zelf de bug catcher pose leuk, die moet ik altijd hebben die poses
Ik sta nog in de default pose met default kleren uit 2016, ik ben alleen ooit overgestapt van de Magikarp hoed naar de Gyarados hoedbakbakbak schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:15:
Ik vind zelf de bug catcher pose leuk, die moet ik altijd hebben die poses
Even een waarschuwing met betrekking tot deze "bug" (volgens Niantic): dit gaat in de volgende update, versie 0.245, niet meer werken. Dus pas op dat je niet te veel friendship stackt of dit nu claimt, voor de update uitkomt.MusicMaikel schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:51:
[...]
Ik heb toevallig net een testje gedaan en het lijkt inderdaad te werken:
Je zet de notificaties uit, opent een gift (of laat een gift openen) die zorgt voor friendship level up, zet een lucky egg aan, herstart je game en zet de notificaties weer aan. Het duurt een paar tellen voor hij binnen kwam, maar werkt wel!
Ik weet alleen niet of er een tijdlimiet op zit, hoe lang de notificaties bewaard blijven. Ander probleem wat ook zou kunnen is dat de andere persoon je direct verwijderd en dus helemaal geen XP ontvangt, maar dat kan nu ook al het geval zijn.
Hmm bedankt voor het delen, blijkbaar hebben ze in 0.245 de mogelijkheid om die notificatie aan of uit te zetten verwijderd waardoor het default aanstaat denk ik zo. Het was ook weer te mooi om waar te zijn..MusicMaikel schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:38:
[...]
Even een waarschuwing met betrekking tot deze "bug" (volgens Niantic): dit gaat in de volgende update, versie 0.245, niet meer werken. Dus pas op dat je niet te veel friendship stackt of dit nu claimt, voor de update uitkomt.
Natuurlijk wil Niantic dit uitgezet hebben... Ik ga denk ik zoveel mogelijk sparen totdat de update uitkomt en dan een eitje aanzetten.
Dank voor de info!
Dank voor de info!
[ Voor 6% gewijzigd door Swabamente op 05-08-2022 10:25 ]
Contact opgenomen met Niantic support. Ze geven aan dat Pokemon Go wel werkt met Apple Health, maar dat stappen die niet door de iPhone zelf zijn gemeten (door een accessoire als een stappenteller doorgegeven aan Apple Health dus) niet meetellen. Kortom geen enkel horloge / fitness band zou moeten werken icm een iPhone voor afstand/eieren. Helaas.
[ Voor 7% gewijzigd door jaspov op 05-08-2022 15:50 ]
Aaaaaaaand it's gone!bakbakbak schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:02:
[...]
EDIT: betere uitleg toegevoegd.
Hoe bedoel je? Is er al een nieuwe update aangekondigd?
Het is al gepatched: ik heb notificaties uitgezet toen ik leerde van deze truc en het werkte, Maar desondanks kreeg ik gisteren een 10k exp melding voor een nieuwe friend status. Dus ik kijk in mijn lijstje van notificatie opties, en ik zie dat ik de eerder uitgezette notificatie überhaupt niet meer als keuzemogelijkheid heb.Swabamente schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:58:
[...]
Hoe bedoel je? Is er al een nieuwe update aangekondigd?
Uit de reacties onder de video van The Trainer Club over deze truc kan ik opmaken dat ik niet de enigste ben
@Statiegeld we staan op 1 dag van ultra friends, maar ik zit nu in Frankrijk op reis. Oké te wachten tot community day?
Goed plan! Laten we dit even in de avond doen: moet zaterdag tot 6u werken. Komt goedLointje schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 07:38:
@Statiegeld we staan op 1 dag van ultra friends, maar ik zit nu in Frankrijk op reis. Oké te wachten tot community day?
Lillipup en zijn evoluties zijn nergens goed voor (PvE, Raids en PvP). Pure "dexfiller" dus. Kunt hem prima evolueren, je vangt er genoeg.Tristan schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:47:
Is het de moeite waard om deze Lillipup te evolueren?
[Afbeelding]
Er zijn voor mij ook een aantal mensen waar ik Ultra/Best Friends mee kan halen:
@MvK68 MvK68
@Mikkie001 Beukeltje
@dragon2 CiskeDeKat & SasDus
@Danniet70 Danniet70
@Statiegeld Statiegeld1989
Het liefst zou ik hem begin Community Day openen, dus zaterdag 11 uur. Komt dat voor jullie ook allemaal uit?
@MvK68 MvK68
@Mikkie001 Beukeltje
@Danniet70 Danniet70
Het liefst zou ik hem begin Community Day openen, dus zaterdag 11 uur. Komt dat voor jullie ook allemaal uit?
Prima voor mij. Ik zet er geen eitje voor aan, dus open mijn gift wanneer je wil. Stuur voor de zekerheid mij voor die tijd maar geen nieuwe gift, want dan bestaat de kans dat ik die per ongeluk vroegtijdig open.MusicMaikel schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:58:
Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past
Sterke Pokemon heb je nodig in raids om andere pokemon te vangen. Het is handig in Raids om pokemons te gebruiken die sterk zijn tegen het type dat in de Raid staat, Bijvoorbeeld Electric tegen Water, of Water tegen Vuur.Tristan schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:47:
Is het de moeite waard om deze Lillipup te evolueren?
[Afbeelding]
Google eens op ' pogo best attacker per type', dan zie je wat de beste pokemon zijn per type, dat zijn de pokemon die je wilt evolueren en upgraden.
Voor PvP gelden andere regels, maar dat speel ik niet zo vaak.
Maar speel vooral het spel zoals julle het leuk vinden.
Hattrick: Thorgal Eagles
Ik heb een probleem met de Catch Challenge van het Bug-out event. Ik moet daar de eerste Pokemon vangen (Beedrill) maar die wil niet blijven zitten. Hij springt er telkens weer uit, het aantal ballen neemt ook niet af. De gegooide bal lijkt niet mee te tellen. Hij fleed ook vaak, dan moet ik weer terug naar de opdracht en er nog een keer op tikken. Extreem irritant.
Hoe krijg ik dit goed? Want nu kan ik niet verder met de opdracht, hij wil dat ik eerst de Pokemon collect voordat ik de volgende opdrachten kan doen. Ik heb al de app een paar keer herstart en opnieuw in- en uitgelogd, maar dat lijkt geen verschil te maken.
Hoe krijg ik dit goed? Want nu kan ik niet verder met de opdracht, hij wil dat ik eerst de Pokemon collect voordat ik de volgende opdrachten kan doen. Ik heb al de app een paar keer herstart en opnieuw in- en uitgelogd, maar dat lijkt geen verschil te maken.
[ Voor 9% gewijzigd door PhilipsFan op 10-08-2022 16:32 ]
Wat mij betreft akkoord, 11 uur stipt!MusicMaikel schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:58:
Er zijn voor mij ook een aantal mensen waar ik Ultra/Best Friends mee kan halen:
@MvK68 MvK68
@Mikkie001 Beukeltje
@Danniet70 Danniet70
@Lointje, zie bovenstaand bericht van MusicMaikel, gaat dat voor jou werken?
@Mikkie001 kun jij trouwens een keer mijn gifts openen?
@PhilipsFan Heb je Refresh Game Data onder Advanced Settings al geprobeerd?
Het probleem heeft zichzelf inmiddels opgelost. Vermoedelijk had het iets te maken met het gebrek aan een GPS-signaal in het gebouw waar ik was. Toen ik buiten stond werkte alles weer normaal.Raem schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:14:
@PhilipsFan Heb je Refresh Game Data onder Advanced Settings al geprobeerd?
Sorry voor late bericht @Statiegeld . Morgen om 11 is ideaal voor mij. Ik zal nu al pakje sturen want ik zit nog altijd op reis. (Morgen laatste dag, maar normaal gaan we van 11-12 een uurtje community day meedoen). Dus pop maar om 11 na je eigen eitje. Je hoeft niet via tweakers nog even te checken of zo.Statiegeld schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:46:
[...]
Wat mij betreft akkoord, 11 uur stipt!
@Lointje, zie bovenstaand bericht van MusicMaikel, gaat dat voor jou werken?
Veel plezier allemaal. We gaan veel Stardust en XP bijkrijgen normaal gezien!
Inmiddels is het geforceerd bij Android gebruikers in iedergevalbakbakbak schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:02:
Ik had snel automatisch update,s uitgezet in de playstore maar wordt nu ook gedwongen om te updaten anders kom je Pokemon Go niet meer in.
De notificatie increase friendschaplevel is eruit idd, stacken kan niet meer.
P.S voor iedereen die mee leest, je kan nog 2 dingen doen wanneer communicatie niet mogelijk is en toch dubbel XP wil.
Optie 1
- Je buddy naam steeds wijzigen is toch een manier van communiceren binnen Pokemon Go, werkt ook bij Pokemons in gym ik noem ze altijd 8u 20m dan snappen spelers de hint (vanwege de 50 coins).
Optie 2
Namen onthouden bij wie het gaat gebeurd, Als de dag gekomen is, tijdens opstarten direct naar news gaan en kijken of hij de cadeau heeft geopend indien ja meteen bij items lucky egg aanzetten en terug naar hoofdscherm, XP komt dan binnen.
Indien nog niet iedereen heeft geopend dan niet terug naar hoofdscherm maar direct de App sluiten om later nogmaals te kijken door de APP weer te starten en meteen naar news om vervolgens the checken of hij dat nu wel heeft gedaan.
Mogelijk kan het ook helpen door bewust je smartphone een trage internet verbinding laten simuleren of je GPS uit laten om daarmee de melding te vertragen maar dat heb ik nog niet getest.
EDIT: Pokemon naam veranderen in gym zien anderen niet, bleek niet te kloppen.
[ Voor 18% gewijzigd door mr_evil08 op 13-08-2022 18:20 ]
Ik kan me vergissen, maar volgens mij zien andere niet de naam van een pokemon die jij hem gegeven hebt. Als jij een pikachu 8uur20 noemt zien andere gewoon pikachu staan.mr_evil08 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:45:
[...]
[...]
Optie 1
- Je buddy naam steeds wijzigen is toch een manier van communiceren binnen Pokemon Go, werkt ook bij Pokemons in gym ik noem ze altijd 8u 20m dan snappen spelers de hint (vanwege de 50 coins).
[...]
Dat dus..peto84 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:59:
[...]
Ik kan me vergissen, maar volgens mij zien andere niet de naam van een pokemon die jij hem gegeven hebt. Als jij een pikachu 8uur20 noemt zien andere gewoon pikachu staan.
Volgens mij is de enige uitzondering daarop de naam van de buddy. Ik zie op het account van m'n kinderen toch echt de echte naam van m'n eigen buddy, niet de standaardnaam.
In een gym? Volgens mij kun je je buddy niet eens in een gym zetten .. als je in de friendlist bedoeld, ja daar kan iedereen je buddy naam zien. Is daarom ook handig voor communiceren voor wanneer een eitje aanPhilipsFan schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:06:
[...]
Volgens mij is de enige uitzondering daarop de naam van de buddy. Ik zie op het account van m'n kinderen toch echt de echte naam van m'n eigen buddy, niet de standaardnaam.
Klopt, ik had erbij moeten vermelden dat het om de pokemon in gyms gingPhilipsFan schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:06:
[...]
In een gym werkt dat inderdaad niet. Dan zie je gewoon de standaardnaam.skipe schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:14:
[...]
In een gym? Volgens mij kun je je buddy niet eens in een gym zetten .. als je in de friendlist bedoeld, ja daar kan iedereen je buddy naam zien. Is daarom ook handig voor communiceren voor wanneer een eitje aan
Ik had hetzelfde trucje toegepast, met CD toch nog 1.5M XP binnen gekregen. Jammer genoeg hebben 4 mensen mijn cadeautje nog steeds niet uitgepakt voor best friends. Ik accepteer het maar dat ik niet iedere keer een eitje kan inzetten en hierdoor XP verlies...mr_evil08 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:45:
[...]
Inmiddels is het geforceerd bij Android gebruikers in iedergeval
Ik had snel automatisch update,s uitgezet in de playstore maar wordt nu ook gedwongen om te updaten anders kom je Pokemon Go niet meer in.
De notificatie increase friendschaplevel is eruit idd, stacken kan niet meer.
P.S voor iedereen die mee leest, je kan nog 2 dingen doen wanneer communicatie niet mogelijk is en toch dubbel XP wil.
Optie 1
Optie 2
Namen onthouden bij wie het gaat gebeurd, Als de dag gekomen is, tijdens opstarten direct naar news gaan en kijken of hij de cadeau heeft geopend indien ja meteen bij items lucky egg aanzetten en terug naar hoofdscherm, XP komt dan binnen.
Indien nog niet iedereen heeft geopend dan niet terug naar hoofdscherm maar direct de App sluiten om later nogmaals te kijken door de APP weer te starten en meteen naar news om vervolgens the checken of hij dat nu wel heeft gedaan.
Mogelijk kan het ook helpen door bewust je smartphone een trage internet verbinding laten simuleren of je GPS uit laten om daarmee de melding te vertragen maar dat heb ik nog niet getest.
EDIT: Pokemon naam veranderen in gym zien anderen niet, bleek niet te kloppen.
Als ik niet kan communiceren stop ik bij Ultra friends en stuur nog 1x een cadeau en wacht tot hij die heeft uitgepakt zodat ik weet dat hij ook de XP heeft om hem vervolgens te verwijderen, best friends weegt niet op zonder ei en risico dat speler voortijdig gestopt is(kost je wel even 2 maanden extra gifts openen/sturen).Swabamente schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:31:
[...]
Ik had hetzelfde trucje toegepast, met CD toch nog 1.5M XP binnen gekregen. Jammer genoeg hebben 4 mensen mijn cadeautje nog steeds niet uitgepakt voor best friends. Ik accepteer het maar dat ik niet iedere keer een eitje kan inzetten en hierdoor XP verlies...
In mijn buddy naam zet ik datum+tijd wanneer gift open en hopen dat de andere kant het gezien heeft zodat hij nog een ei aan kan zetten(uiteraard altijd op een logisch tijdstip van de dag).
Die eieren kosten gelukkig niet heel veel slechts 62,5 coins per stuk dus 2x dagen in een gym per ei.
[ Voor 31% gewijzigd door mr_evil08 op 15-08-2022 11:03 ]
Dus dan bepaal jij eigenlijk wanneer je best Friends wordt. Het probleem is dat er aan het eind bijna geen eitjes worden uitgepakt en alleen gestuurd worden. Hierdoor gaat het ineens een stuk trager.mr_evil08 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:42:
[...]
Als ik niet kan communiceren stop ik bij Ultra friends en stuur nog 1x een cadeau en wacht tot hij die heeft uitgepakt zodat ik weet dat hij ook de XP heeft om hem vervolgens te verwijderen, best friends weegt niet op zonder ei en risico dat speler voortijdig gestopt is(kost je wel even 2 maanden extra gifts openen/sturen).
In mijn buddy naam zet ik datum+tijd wanneer gift open en hopen dat de andere kant het gezien heeft zodat hij nog een ei aan kan zetten(uiteraard altijd op een logisch tijdstip van de dag).
Die eieren kosten gelukkig niet heel veel slechts 62,5 coins per stuk dus 2x dagen in een gym per ei.
Wel goed van je dat je de tijden erbij zet. Ik geef mijn coins liever uit aan raid passes of uitbreiding van mijn dex/inventory.
mbt best buddy alleen als er geen contact/communicatie mogelijk is, ook niet via buddy name.Swabamente schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:02:
[...]
Dus dan bepaal jij eigenlijk wanneer je best Friends wordt. Het probleem is dat er aan het eind bijna geen eitjes worden uitgepakt en alleen gestuurd worden. Hierdoor gaat het ineens een stuk trager.
Wel goed van je dat je de tijden erbij zet. Ik geef mijn coins liever uit aan raid passes of uitbreiding van mijn dex/inventory.
In verleden te vaak meegemaakt dat best friends niet gehaald wordt omdat ineens de persoon aan de andere kant stopt met giften of giften sturen.
Je zit namelijk met het limiet aantal giften mogen openen per dag.
[ Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 15-08-2022 14:42 ]
En daarom heb ik alleen mensen van Tweakers in m'n friendslist, en een paar mensen hier uit de straatmr_evil08 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:21:
[...]
mbt best buddy alleen als er geen contact/communicatie mogelijk is, ook niet via buddy name.
In verleden te vaak meegemaakt dat best friends niet gehaald wordt omdat ineens de persoon aan de andere kant stopt met giften of giften sturen.
Ik stuur gewoon elke dag naar iedereen en open rond 23.00u zoveel mogelijk gifts van iedereen die nog interactable is. Eitjes boeien me niet. Ik krijg veel sneller xp door iedereen te giften en alles te openen dan op gifts te blijven zitten. Daarnaast is het ook veel makkelijker.mr_evil08 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:21:
[...]
mbt best buddy alleen als er geen contact/communicatie mogelijk is, ook niet via buddy name.
Dit doe ik vanaf nu ook, veel minder stress. Wel frustrerend om 100k XP (zonder eitje) te laten liggen eerlijk gezegd.Indicatie schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:50:
[...]
Ik stuur gewoon elke dag naar iedereen en open rond 23.00u zoveel mogelijk gifts van iedereen die nog interactable is. Eitjes boeien me niet. Ik krijg veel sneller xp door iedereen te giften en alles te openen dan op gifts te blijven zitten. Daarnaast is het ook veel makkelijker.
Ach je kunt het ook zo zien: 4x (via PokeRaid bijv.) een Mega Raid doen met een eitje aan en je hebt ook 100k XP te pakkenSwabamente schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:39:
[...]
Dit doe ik vanaf nu ook, veel minder stress. Wel frustrerend om 100k XP (zonder eitje) te laten liggen eerlijk gezegd.
Helemaal sinds ik level 50 ben boeit de xp me niet meer. Ga wel door met vriendjes voor als ooit level 60 komt...Swabamente schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:39:
[...]
Dit doe ik vanaf nu ook, veel minder stress. Wel frustrerend om 100k XP (zonder eitje) te laten liggen eerlijk gezegd.
Mij interesseert m'n XP-niveau eigenlijk al niet meer sinds level 40 (ben nu level 42). Maar ik ben dan ook eigenlijk altijd al een relatief casual speler geweest. Ik doe bv. zelden mee aan raids (geen zin in) dus ik ben vooral aangewezen op het vangen en het uitlopen van eieren.
Ik ben wel eigenlijk al een jaar of drie aan het twijfelen of ik niet gewoon moet stoppen met Pokémon Go, het stelt me vaker "teleur" dan dat ik er lol aan beleef.
Het vangen is de eerste week nadat er nieuwe Pokémon spawnen nog leuk, maar al snel daarna lijkt Niantic toch weer redelijk terug te vallen naar een standaard poule van spawnende Pokémon. Het komt zelden voor dat je echt iets interessants vangt.
De pokies die uit eieren komen zijn (voor mijn gevoel) al jaren hetzelfde en zijn zeer hard aan vernieuwing toe, zodat je ook echt weer een reden hebt om te gaan lopen.
Het is nu voor het eerst dat ik echt 10 en 12 km. eieren en incubators aan het sparen ben, zodat ik die t.z.t. (wanneer er weer een 1/2 distance actie is) kan gaan inzetten om (hopelijk) wat specialere Pokémon te krijgen. Maar verder zijn de 2, 5, 7 en zelfs de 10km eieren bijna zonder uitzondering een teleurstelling.
En wat heb je eigenlijk aan die speciale dagelijkse 15min. inscense zodra je die actie hebt voltooid? Er komen voor zover ik zie nou ook niet echt speciale Pokémon op af...
Ik ben wel eigenlijk al een jaar of drie aan het twijfelen of ik niet gewoon moet stoppen met Pokémon Go, het stelt me vaker "teleur" dan dat ik er lol aan beleef.
Het vangen is de eerste week nadat er nieuwe Pokémon spawnen nog leuk, maar al snel daarna lijkt Niantic toch weer redelijk terug te vallen naar een standaard poule van spawnende Pokémon. Het komt zelden voor dat je echt iets interessants vangt.
De pokies die uit eieren komen zijn (voor mijn gevoel) al jaren hetzelfde en zijn zeer hard aan vernieuwing toe, zodat je ook echt weer een reden hebt om te gaan lopen.
Het is nu voor het eerst dat ik echt 10 en 12 km. eieren en incubators aan het sparen ben, zodat ik die t.z.t. (wanneer er weer een 1/2 distance actie is) kan gaan inzetten om (hopelijk) wat specialere Pokémon te krijgen. Maar verder zijn de 2, 5, 7 en zelfs de 10km eieren bijna zonder uitzondering een teleurstelling.
En wat heb je eigenlijk aan die speciale dagelijkse 15min. inscense zodra je die actie hebt voltooid? Er komen voor zover ik zie nou ook niet echt speciale Pokémon op af...
Als ik het goed heb dan is de volgende gift meteen de Best Friend gift met:
@dragon2 CiskedeKat en SasDus
@skipe Pokeskipe
@Staip Staip
@Wim8282 Wim8282
en Makurokurosuke1 (van wie ik niet weet wat de GoT naam is).
Graag wil ik wel afspreken voor een gezamenlijke tijd van versturen van gifts en het inzetten van een lucky Egg.
Dit kan in de ochtend zijn maar ook in de avond.
Als ik van alle 6 dit kan rondkrijgen ben ik meteen door naar level 41.
Mail me eventueel op: K1n8fisher@gmail.com
Dat is op mijn telefoon en daar kijk ik vaker op dan hier al zal ik vandaag zeker mijn PC laten draaien.
@skipe Pokeskipe
@Staip Staip
@Wim8282 Wim8282
Graag wil ik wel afspreken voor een gezamenlijke tijd van versturen van gifts en het inzetten van een lucky Egg.
Dat is op mijn telefoon en daar kijk ik vaker op dan hier al zal ik vandaag zeker mijn PC laten draaien.
Doe je best, ik heb xp zat en hoef geen eiTheCapK schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:01:
@skipe Pokeskipe
@Staip Staip
@Wim8282 Wim8282
Er komen juist speciale Pokémon uit, naast de gebruikelijke rommel. Zo kan je bijvoorbeeld een Rhyperior of een Gengar vangen. Ook is het mogelijk om de Galarian vormen van Moltres, Zapdos en Articuno tegen te komen (ik heb er inmiddels vier gezien en nul kunnen vangen).Gitarist schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:16:
Vandaag viel het me voor het eerst op dat ik een Rare Candy uit een gift kreeg. Weet iemand wat de rates hiervoor zijn en of het de moeite waard is gifts te openen als je al best friends bent?
Overigens las ik ook iets over codes die we tijdens een Twitch stream in moeten voeren morgen voor speciale research.
Oh die ben ik tot op heden nog niet tegengekomen.ErikT738 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:09:
[...]
Er komen juist speciale Pokémon uit, naast de gebruikelijke rommel. Zo kan je bijvoorbeeld een Rhyperior of een Gengar vangen. Ook is het mogelijk om de Galarian vormen van Moltres, Zapdos en Articuno tegen te komen (ik heb er inmiddels vier gezien en nul kunnen vangen).
Een hele tijd geleden (ik denk > 1 jaar) kreeg ik ook nog wel eens een rare candy uit een gift, maar nu al een hele tijd niet meer.Vandaag viel het me voor het eerst op dat ik een Rare Candy uit een gift kreeg. Weet iemand wat de rates hiervoor zijn en of het de moeite waard is gifts te openen als je al best friends bent?
Ik heb geen enkele van de Galarian birds gezien.ErikT738 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:09:
[...]
Er komen juist speciale Pokémon uit, naast de gebruikelijke rommel. Zo kan je bijvoorbeeld een Rhyperior of een Gengar vangen. Ook is het mogelijk om de Galarian vormen van Moltres, Zapdos en Articuno tegen te komen (ik heb er inmiddels vier gezien en nul kunnen vangen).
Vandaag viel het me voor het eerst op dat ik een Rare Candy uit een gift kreeg. Weet iemand wat de rates hiervoor zijn en of het de moeite waard is gifts te openen als je al best friends bent?
Overigens las ik ook iets over codes die we tijdens een Twitch stream in moeten voeren morgen voor speciale research.
Van die codes zag ik ook op YT. Je hebt een uur de tijd daarvoor en begint om 9.30 in de ochtend (als ik me niet vergis). Iedereen kan de code blijkbaar invoeren voor een Times research.
Ik heb volgens mij met beide accounts geen best friend in 1 dag staan 🤷TheCapK schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:01:
@skipe Pokeskipe
@Staip Staip
@Wim8282 Wim8282
Dus wat is je naam in goto, en kijk je wel goed?
Ik kan er 1 dag vanaf zitten. Ik ben Bassmanrobdragon2 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:38:
[...]
Ik heb volgens mij met beide accounts geen best friend in 1 dag staan 🤷
Dus wat is je naam in goto, en kijk je wel goed?
TheCapK schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:54:
[...]
Ik kan er 1 dag vanaf zitten. Ik ben Bassmanrob
OK. Hoe kan je dat zien? Dat heb ik nog niet eerder gezien...
Maar goed om te weten.
Klik bij een friend op de hartjes onder de naam, en daarna op het hartje waarvan je gegevens wilt weten.TheCapK schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:19:
[...]
OK. Hoe kan je dat zien? Dat heb ik nog niet eerder gezien...
Maar goed om te weten.
In m'n screenshot heb ik dus geklikt waar dat cirkeltje staat.
Aha... Weer wat geleerd...dragon2 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:24:
[...]
Klik bij een friend op de hartjes onder de naam, en daarna op het hartje waarvan je gegevens wilt weten.
In m'n screenshot heb ik dus geklikt waar dat cirkeltje staat.
Als ik het goed heb wordt het dus zondag dat we Best Friends worden.
Tijd in gedachten dat we kunnen afspreken om gifts te versturen?
En misschien willen @Staip @Wim8282 en @skipe op datzelfde moment hun gifts versturen net zoals ik dat dan ga doen?
TheCapK schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:34:
[...]
Aha... Weer wat geleerd...
En misschien willen @Staip @Wim8282 en @skipe op datzelfde moment hun gifts versturen net zoals ik dat dan ga doen?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Nogmaals, ik stuur alleen gifts en hoef geen ei aan... Doe je bestTheCapK schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:34:
[...]
Aha... Weer wat geleerd...
Open gerust mijn cadeautje wanneer het jou uitkomt.TheCapK schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:01:
@skipe Pokeskipe
@Staip Staip
@Wim8282 Wim8282
De 1e code is beschikbaar
TTYKCVDLP7K5C
TTYKCVDLP7K5C
“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”
Je was me net voor.
Nu moet ik kiezen uit Stunfisk, Drapion of Jellicent. Geen idee wat er handig is. Neig in ieder geval niet naar Stunfisk omdat je die vaak genoeg in het wild ziet.
Edit - nog meer codes.

Edit 2 - Volgens een random redditor werkt de eerste code niet meer en is R3YJVKBDH5RUH de nieuwe code.
[ Voor 27% gewijzigd door ErikT738 op 18-08-2022 11:08 ]
Edit: Je was me voor.ErikT738 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:35:
[...]
Edit 2 - Volgens een random redditor werkt de eerste code niet meer en is R3YJVKBDH5RUH de nieuwe code.
[ Voor 82% gewijzigd door carepolice op 18-08-2022 11:29 ]
“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”
Ik heb juist wel voor stunfisk gekozen, omdat dat de enige met shiny kans is...ErikT738 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:35:
[...]
Nu moet ik kiezen uit Stunfisk, Drapion of Jellicent. Geen idee wat er handig is. Neig in ieder geval niet naar Stunfisk omdat je die vaak genoeg in het wild ziet.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!
:strip_exif()/f/image/GNod0pdkf83pmOC6ya6OBMCm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/T2yGgYCAeS4csyD165NxmMS1.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/pU0ZpkC96yN8H7tji78L83Dm.png?f=fotoalbum_large)