XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Heb ik ook wel eens gehad, zat ik zonder dat ik het doorhad al op mijn 20 gyms limiet... uiteraard niet met spoofen maar met gewoon spelen.new_guy schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:45:
Spoofen lijkt overigens niet altijd goed te gaan voor "ze". Twee keer gehad in de afgelopen 24 uur dat mijn Pokemon wel verslagen is maar de gym leeg blijft. Kan ik er zelf mooi weer in.
Auw, dat lijkt wel op een shadow ban omdat Niantic er van uit gaat dat je spooft als je zo snel over de wereld beweegt.Rene schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:24:
Hier zat ik dag 1 in het vliegtuig. Op de weg naar het hotel geprobeerd met een incense wat binnen te halen. Nou dat werd hem dus niet![]()
Uiteindelijk 4 shinies waaronder een Schroomisch en Patrat
Rene schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:24:
Op de weg naar het hotel geprobeerd met een incense wat binnen te halen. Nou dat werd hem dus niet
Ik weet niet hoe @Rene naar zijn hotel gegaan is maar als je op de snelweg pokies probeer te vangen (als passagier dan heErikT738 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:50:
Auw, dat lijkt wel op een shadow ban omdat Niantic er van uit gaat dat je spooft als je zo snel over de wereld beweegt.
Dit klopt. Ik speel het spel helemaal volgens de regelssixtiek schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:48:
[...]
[...]
Ik weet niet hoe @Rene naar zijn hotel gegaan is maar als je op de snelweg pokies probeer te vangen (als passagier dan he) rennen ze sowieso altijd allemaal weg. Dat gebeurt boven een bepaalde snelheid en is geen shadow ban, zodra je weer op loopsnelheid beweegt kan je gewoon verder vangen
.
(Aangezien ik zelden als passagier zit was dit de eerste keer dat ik dit meemaakte. In ieder geval weer wat geleerd).
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Actief in Utrecht stad, mijn trainer code is 9757 9567 3801.
Zie ik jullie ingame?
[ Voor 11% gewijzigd door Statiegeld op 23-06-2022 14:45 ]
Ook utrecht (handig voor het traden), ik heb je een invite gestuurd!Statiegeld schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:58:
Ik heb na 5 jaar Pokemon Go weer geïnstalleerd. Omdat ik mijn oude logingegevens (incl. oud mailadres) nergens had opgeslagen ben ik maar overnieuw begonnen.
Actief in Utrecht stad, mijn trainer code is 5554 9863 4069.
Zie ik jullie ingame?
Welkom terug en veel plezierStatiegeld schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:58:
Ik heb na 5 jaar Pokemon Go weer geïnstalleerd. Omdat ik mijn oude logingegevens (incl. oud mailadres) nergens had opgeslagen ben ik maar overnieuw begonnen.
Actief in Utrecht stad, mijn trainer code is 5554 9863 4069.
Zie ik jullie ingame?
maak niet van jouw verwachting mijn verplichting
Ging in dit geval om een Mewtwo CP54148 *5 raid. Schrik ik ze af met mijn lage level? (level 25)
Ik zat even als passagier in de auto te pokemonnen (2 accounts), dus als de eerste 4 of 5 hoge level deelnemers had gehad had ik mee kunnen doen 😉Statiegeld schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:58:
Toch jammer dat als ik mensen uitnodig voor een remote raid ze wel joinen, maar vrijwel direct vertrekken....
Ging in dit geval om een Mewtwo CP54148 *5 raid. Schrik ik ze af met mijn lage level? (level 25)
Meeste mensen willen liever of hoge levels of gelijk 8 of meer in de raid.Statiegeld schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:58:
Toch jammer dat als ik mensen uitnodig voor een remote raid ze wel joinen, maar vrijwel direct vertrekken....
Gelukkig raid ik met broertje en neefjes en kids dus altijd met 7 en geen last van dit soort weglopers
Mijn ervaring is dat als ik word uitgenodigd door een vriend voor een 5* raid, en bij 50 seconden over op de timer en we zijn nog maar met zijn tweeen, ik tegenwoordig altijd leave. De kans dat er nog minimaal 3 a 4 mensen bijkomen is klein, het voelt alsof de speler meer vanuit opportunisme een raid opzet. Als de speler dan ook nog lager dan level 35 is, verwacht ik niet dat de speler genoeg juiste counters heeft. Daarnaast, hoe eerder ik leave, hoe duidelijker voor de andere(n) dat het een kleine kans van slagen heeft, als mensen in de laatste 15 seconden vertrekken, wordt niet altijd voor iedere speler de lobby op tijd bijgewerkt en denk je met 4 man de raid in te gaan, en sta je uiteindelijk maar met 2... en dus verliezen mensen hun pasje.Statiegeld schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:58:
Ik zet 5* of mega raids altijd op via een externe app zoals pokegenie or pokeraids, bij voorkeur met 9-10 spelers, kan van slagen van de raid met 6+ spelers is zeer groot ipv veel gedoe en geluk moeten hebben met de mensen die je lukraak uitnodigt.
Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4
En zo heb ik vandaag al weer wat nieuws geleerd. 'Vroeger' was hier geen sprake van omdat IEDEREEN PoGo speelde. Ik ga die app eens bekijken, bedankt voor de tipbakbakbak schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:06:
[...]
Mijn ervaring is dat als ik word uitgenodigd door een vriend voor een 5* raid, en bij 50 seconden over op de timer en we zijn nog maar met zijn tweeen, ik tegenwoordig altijd leave. De kans dat er nog minimaal 3 a 4 mensen bijkomen is klein, het voelt alsof de speler meer vanuit opportunisme een raid opzet. Als de speler dan ook nog lager dan level 35 is, verwacht ik niet dat de speler genoeg juiste counters heeft. Daarnaast, hoe eerder ik leave, hoe duidelijker voor de andere(n) dat het een kleine kans van slagen heeft, als mensen in de laatste 15 seconden vertrekken, wordt niet altijd voor iedere speler de lobby op tijd bijgewerkt en denk je met 4 man de raid in te gaan, en sta je uiteindelijk maar met 2... en dus verliezen mensen hun pasje.
Ik zet 5* of mega raids altijd op via een externe app zoals pokegenie or pokeraids, bij voorkeur met 9-10 spelers, kan van slagen van de raid met 6+ spelers is zeer groot ipv veel gedoe en geluk moeten hebben met de mensen die je lukraak uitnodigt.
Wel een enorme berg om tegenop te klimmen, dat overnieuw beginnen. Toch maar eens diep graven in de hoop dat ik mijn oude level 36/37-ish account nog terug kan vinden
Van een aantal weet ik dat ze met de juiste counters werken, als die me inviten blijf ik zitten.
Mensen die er al uitgaan op 100 seconden is wel raar. Het spel is niet super snel dus duurt vaak wel even voor mensen er effectief in komen.
Of nog irritanter mensen die via pokegenie meedoen, even verschijnen in de lobby en alsnog weggaan ook al zit je met 6 in de lobby. (missch verbindingproblemen?)
Dat is voor mij de reden geweest om Pokegenie alleen voor 1 en 3* raids gebruiken. Iedere speler meer dan mezelf, is handig, maar alleen lukt het me meestal ook wel. Voor 5* en Mega gebruik ik Pokeraids waarmee ik 9-10 mensen uitnodig.Lointje schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:16:
Het hangt er inderdaad vanaf hoeveel mensen er zijn en hoeveel tijd er nog over is (en in mindere mate het level). Voor een 5* raid wil je toch minstens 5 random mensen (incl jezelf), ideaal 6 of meer. Ik weet dat het in theorie kan met minder, maar dan moet je allemaal bijzonder goede counters hebben en dergelijke. Dus als ik uitgenodigd word en we zitten met 4 of minder in de lobby, ga ik er ten laatste met 20s op de teller uit. Heb net iets te veel raids verspild door het toch te proberen.
Mensen die er al uitgaan op 100 seconden is wel raar. Het spel is niet super snel dus duurt vaak wel even voor mensen er effectief in komen.
Of nog irritanter mensen die via pokegenie meedoen, even verschijnen in de lobby en alsnog weggaan ook al zit je met 6 in de lobby. (missch verbindingproblemen?)
Wat is jouw/jullie ervaring met Pokegenie en 5* raids? Ik weet dat ze inmiddels bij sommige raids daadwerkelijk naar je bijdrage per raid kijken, anders kan je niet mee in de queue. Dus misschien is mijn standpunt inmiddels achterhaald.
Natuurlijk is het wat afwachten wat dat wordt eens de remote mensen niet meer evenveel damage doen als de lokale mensen - iets waar gehint wordt dat dit terug zou worden zoals vroeger... En het gebeurt ook weinig dat iemand niet mee in de raid zit, maar heel soms heb je het wel eens.
Ik heb bijna elke legendary gevangen zo het voorbije jaar en de enige keren dat het niet lukte was omdat we maar met 4 meer waren.
Indien je niet weet wat de meltan mystery box is, je kan een pokemon naar pokemon home sturen en dan krijg je een mystery box - deze werkt als een speciale incense die voor een uur meltans spawnt. Dit kan op zich om de 3 dagen opnieuw. Voor meer uitleg zijn er filmpjes genoeg - zoek "mystery box pokemon go pokemon home" of iets dergelijk.
Thanks. Zet de box aan gelijk 1e meltan shinyLointje schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:18:
Misschien nog even mensen herinneren aan de meltan box - gezien meltan nu tijdelijk shiny kan zijn :-) Ik heb zonet mijn 2e gevangen (1 per box tot nu toe). Enorm slechte stats, maar shiny is shiny zeker! En met een mega steelix actief gaat het aantal candy (en xl candy) goed omhoog.
Indien je niet weet wat de meltan mystery box is, je kan een pokemon naar pokemon home sturen en dan krijg je een mystery box - deze werkt als een speciale incense die voor een uur meltans spawnt. Dit kan op zich om de 3 dagen opnieuw. Voor meer uitleg zijn er filmpjes genoeg - zoek "mystery box pokemon go pokemon home" of iets dergelijk.
nu nog op zoek naar een goede shiny mewtwo
edit: 2 shinies na elkaar gehad nu.
[ Voor 15% gewijzigd door sandpatt op 22-06-2022 14:47 ]
En na de 4* vorige week nu ook de Shinny binnen.skassie schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:54:
Vandaag eerste raid Mewtwo en heerlijk gelijk 4* 🥳🥳🥳
Netjes! Ik zit inmiddels wel over de 40 pogingen zonder een shiny Mewtwo, doe vaak met remote raids mee vanuit WhatsAppgroepen die zoiets opzetten. Dus heeft me genoeg Remote Raid passes gekost, uiteindelijk opgegevenskassie schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:01:
[...]
En na de 4* vorige week nu ook de Shinny binnen.![]()
![]()
![]()
[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 22-06-2022 15:10 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Helaas heb ik mijn geluk verspeeld met de beide Mews....Lointje schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:02:
Misschien moeten jullie allemaal maar meedoen met de loterij :-D
Hier ook 40+ pogingen. Alle muntjes op dus nu wachten tot ik weer genoeg gespaard heb om de 300 uit te kunnen geven.G_Dragon schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:10:
[...]
Netjes! Ik zit inmiddels wel over de 40 pogingen zonder een shiny Mewtwo, doe vaak met remote raids mee vanuit WhatsAppgroepen die zoiets opzetten. Dus heeft me genoeg Remote Raid passes gekost, uiteindelijk opgegeven
6 daagjes nog
Ook geen iv100 meltan, hopelijk over 2 dagen meer geluk.
Maar zoals hierboven al gezegd (en zoals sommige al hebben gezien in-game) ben ik via een ouder, beter account weer te bereiken. Trainer code is 9757 9567 3801, die mogen jullie toevoegen voor daily gifts
Edit: geen shiny Meltan gisteren, maar vandaag wel een shiny Bulbasaur, zat ik nou niet op te wachten
[ Voor 35% gewijzigd door Statiegeld op 24-06-2022 18:13 ]
- er zijn heel veel mega's die je kan activeren voor de deino community day van morgen, dus vergeet er niet eentje te activeren. Alles wat draak of dark is.
- Zet pancham als buddy, die jongen heeft 32 of iets dergelijk dark types nodig om te kunnen evolueren terwijl hij buddy is. Ideaal moment dus. Daarna kan je hem weer wisselen voor iets dat buddy catch assist heeft.
- Als je genoeg bij 1 lure vangt, spawnen er evoluties van dino - zweilous voor een tijdje
- Als je de community day mist: in de uren erna ga je 4* raids zien met zweilous, als je die wint, spawnen er deino's in een zeer grote straal rond de gym (300 meter) voor 30 minuten. Deze hebben ook de shiny boost. Je kan geen remote mensen inviten hiervoor, dus zeker twee man nodig.
- Zet je incubators pas in vanaf 11u voor de 1/4 distance, idem voor lure & incense als je die gebruikt (3u)
Veel plezier, ik hoop dat wij tijd genoeg hebben om veel te vangen voor we weg moeten vanaf de middag tot 's avonds, want ik heb al lange tijd een 4* deino, en die mag wel naar lvl 50, zeker nu ik eindelijk xl candy krijg!
ow wat dat wist ik niet. Dat is heel handig thanksLointje schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:51:
- Als je genoeg bij 1 lure vangt, spawnen er evoluties van dino - zweilous voor een tijdje
ds, want ik heb al lange tijd een 4* deino, en die mag wel naar lvl 50, zeker nu ik eindelijk xl candy krijg!
En hopen op een 4* morgen
[ Voor 3% gewijzigd door Ruudox op 24-06-2022 10:32 ]
Die kunnen alleen niet shiny zijn, toch? Da's net weer een beetje jammer....Lointje schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:51:
Toch maar weer een kaartje gekocht voor 0,99cent. ben benieuwd en veel plezier morgen!
Edit: vandaag weer 2x een uur Meltans vangen, opnieuw zo'n 140 in totaal. En opnieuw 0,0 shinies.. De shiny drop rates kloppen niet
[ Voor 35% gewijzigd door Statiegeld op 24-06-2022 19:10 ]
Maar wat schetst mijn verbazing: na de eerste Field Note voltooid te hebben (o.a. 3 Deino's vangen) krijg ik bij de encounter-reward zowaar een shiny met redelijke stats:
:strip_exif()/f/image/UMIGcTLExruaMaWlKfSnXPzV.jpg?f=fotoalbum_large)
Is een shiny gegarandeerd uit die Field Note of heb ik gewoon extreme mazzel bij m'n 4e Deino vangst van de dag?
[ Voor 14% gewijzigd door Ruudox op 25-06-2022 13:27 ]
Helaas. Hopelijk ooit nog eens 2 shiny extra tijdens een event of misschien bij ruilen...
Heb nog niemand gehoord met een shinny en goede stats. Zelf twee met 1 sterStatiegeld schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:01:
Zojuist begonnen aan m'n 6e Meltan box, en het heeft even geduurd, maar nu toch eindelijk een shiny (met bagger stats) gevangen ..
Verwijderd
In december komt die nog wel een keer 2 dagen voorbijIndicatie schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 22:36:
Slechtste cd ooit qua shinies voor mij. Heb niet heel veel kunnen spelen, maar toch ca. 200 deinos gevangen, maar slechts 1 shiny. Wel een 100% en 98% gewone. En een shiny charmander en lotad...
Helaas. Hopelijk ooit nog eens 2 shiny extra tijdens een event of misschien bij ruilen...
Zou lekker zijn. Ik heb nu uiteindelijk 2 Hydreigons kunnen verkrijgen, een 15/14/14 en een 13/13/15 shiny.Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2022 @ 17:05:
[...]
In december komt die nog wel een keer 2 dagen voorbij
Hopelijk wat meer geluk om toch nog een 15/15/15 Meltan te kunnen vangen, beste tot nu toe is 13/15/13.
En terwijl ik dit bericht tik vang ik een IV100 Charizard op m'n recent aangemaakte account... why...?
Nu heb ik nog 3 dagen om een slaking te vinden of raidje mee te doen voor dit event.
Gisteren tijdens CD ook even een snorlax raid gehost. Ik stond op het einde op het bord omdat ik de dag ervoor 3KM had gewandeld en ik dus een "walk star" achievement, moest ik wel om lachen.
Oh en gisteren ook lvl 40 aangetikt :-) natuurlijk naar het einde van de CD (toch dat ik kon spelen), dus nu moet ik op een andere dag 200 pokemon vangen. Op zich wel handig om nog even te houden want nu kan ik daardoor zien of je hem hebt gevangen of niet via quick catch^^
[ Voor 4% gewijzigd door Lointje op 27-06-2022 08:17 ]
Dit weekend hebben een aantal gyms in de omgeving uren lang leeg gestaan (helaas zelf niet de mogelijkheid gehad om naar buiten te gaan). Erg opvallend, waarom zou je de moeite nemen om meerdere gyms leeg te vegen en er niks in te plaatsen?
Zojuist een gym veroverd, stond full hp 1 pokemon in. Ik wil er vervolgens direct een pokemon in doen maar tot mijn verbazing krijg ik een foutmelding. Vervolgens staat er al een Pokemon in van een ander team?! Wat volgens mij ook nooit de bedoeling kan zijn.
Lol gaat er wel een beetje af of deze wijze.
Zou normaliter ook niet mogelijk moeten zijn, er zit een cooldown op dat enkel alleen de gym winnaar een Pokémon in de gym kan stoppen. Ik denk dus een bug die hier voor gezorgd heeft dat het toch mogelijk is.new_guy schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:59:
Nou, mijn cheater soap heeft een nieuwe aflevering.
Dit weekend hebben een aantal gyms in de omgeving uren lang leeg gestaan (helaas zelf niet de mogelijkheid gehad om naar buiten te gaan). Erg opvallend, waarom zou je de moeite nemen om meerdere gyms leeg te vegen en er niks in te plaatsen?
Zojuist een gym veroverd, stond full hp 1 pokemon in. Ik wil er vervolgens direct een pokemon in doen maar tot mijn verbazing krijg ik een foutmelding. Vervolgens staat er al een Pokemon in van een ander team?! Wat volgens mij ook nooit de bedoeling kan zijn.
Leeglaten van gyms is overigens denk ik puur om te stangen. Niantic heeft wel aangekondigd dat zij een nieuwe cheaters policy hebben, maar of dat wat gaat helpen in jouw verhaal weet ik niet... https://nianticlabs.com/b...enforcement-update/?hl=en
Kan het niet zijn dat jullie met z'n tweeën het laatste gevecht aan het doen waren? In dat geval is het volgens mij gewoon degene die het snelst een pokemon erin zet.new_guy schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:59:
Nou, mijn cheater soap heeft een nieuwe aflevering.
Overigens heb je dan voordeel met android tov IOS, omdat je op het overwinningsscherm <Back> kan gebruiken om dit scherm te sluiten en snel een pokemon te droppen.Raem schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:45:
[...]
Kan het niet zijn dat jullie met z'n tweeën het laatste gevecht aan het doen waren? In dat geval is het volgens mij gewoon degene die het snelst een pokemon erin zet.
Zelf ook niks sturen en als ze na een week nog niks gestuurd hebben dagdagStatiegeld schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:18:
Anderen hier die moeite hebben met het ontvangen van gifts? Ik verstuur ze iedere dag, maar ontvang ze vrijwel nooit terug.
new_guy schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:59:
waarom zou je de moeite nemen om meerdere gyms leeg te vegen en er niks in te plaatsen?
Niet altijd. Je kan maximaal 20 pokies tegelijk in gyms hebben, zodra je de 21e gym leeggegooid hebt kan je er dus geen pokie in zetten. Dan blijft die gym dus leeg.MusicMaikel schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:37:
Leeglaten van gyms is overigens denk ik puur om te stangen.
Dat is natuurlijk ook een optie, maar lijkt mij voorbarig. Wat zou het nut zijn om alsnog de gym leeg te gooien? Extra punten?sixtiek schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:43:
[...]
[...]
Niet altijd. Je kan maximaal 20 pokies tegelijk in gyms hebben, zodra je de 21e gym leeggegooid hebt kan je er dus geen pokie in zetten. Dan blijft die gym dus leeg.
Dat zou de eerste keer zijn dat ik gelijktijdig met iemand aan een gym werk. Er kwam ook geen donder / bliksem vanaf toen ik de aanval begon...Raem schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:45:
[...]
Kan het niet zijn dat jullie met z'n tweeën het laatste gevecht aan het doen waren? In dat geval is het volgens mij gewoon degene die het snelst een pokemon erin zet.
Dat heb ik recent in het topic geleerd inderdaad. Maar dan nog, waarom zou je meerdere gyms leegvegen als je er zelf niks in kunt plaatsen? Je geeft een ander wel coins, dat beetje XP wat je zelf opbouwt is nou ook niet echt de moeite waard...sixtiek schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:43:
[...]
[...]
Niet altijd. Je kan maximaal 20 pokies tegelijk in gyms hebben, zodra je de 21e gym leeggegooid hebt kan je er dus geen pokie in zetten. Dan blijft die gym dus leeg.
Precies dat. Hier in de buurt zijn een paar spelers die per sé alle gyms goud willen hebben. Die gooien een gym dus net zo lang om totdat ze hun doel bereikt hebben. Handig want ze zijn van mijn kleurMusicMaikel schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:46:
[...]
Dat is natuurlijk ook een optie, maar lijkt mij voorbarig. Wat zou het nut zijn om alsnog de gym leeg te gooien? Extra punten?
M'n nickname ingame is Statiegeld1989, dus vrij laat in het alfabet.Slaut schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:27:
Waar begint je username mee? Wanneer men sorteert op 'gift'/'can receive gift', wordt het daarna op alfabet gesorteerd. Staat je username verder in het alfabet, dan wordt de kans kleiner dat je een gift krijgt.
Op welk moment heb je zoveel ingame vrienden verzameld dat iets makkelijks als dagelijks giften te lastig wordt?
Ik kan niet zien wanneer ze voor het laatst een gift gestuurd hebben, of wanneer ik mijn laatste gift heb verzonden die nog ongeopend is, toch?freggel84 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:20:
[...]
Zelf ook niks sturen en als ze na een week nog niks gestuurd hebben dagdag
Even geteld en nu heb ik 38 kadootjes dat ik zou kunnen versturen als ik ze in mijn bag zou hebben. Meestal stuur ik naar degene die al langer vriendjes zijn (en dus dichter bij best friend staan). Af en toe begin ik dan onderaan zodat die vanonder ook kadootjes krijgen.
Als ik weet dat iemand dagelijks opendoet, probeer ik ze wel dagelijks te sturen ongeacht hun plaats. Dus ik zal bij jou wat beter mijn best doen :-)
Het zou inderdaad handig zijn als je wat meer info kreeg dan "+2 days ago" en bv: is al 6 maand offline... En ik zou ook eens in de onderste regionen moeten kuisen in de mensen die niets sturen en niets opendoen, al maakt dat op zich niet zo uit in het aantal kadootjes dat ik kan sturen. Is eerder handig voor het overzicht.
1878 0000 7220
Ik heb, na een grote opschoonactie, nu 300 vrienden in mijn lijst. Dat waren er tot voor kort 400. Dus elke dag 100 gifts sturen en rond een uur of 23.00 zo veel mogelijk openen van wie mijne gift nog niet geopend heeft. Lang leve de filters....Statiegeld schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:38:
[...]
Op welk moment heb je zoveel ingame vrienden verzameld dat iets makkelijks als dagelijks giften te lastig wordt?
Wat doen jullie eigenlijk met "best friends" Laten jullie deze in de lijst of haal je die weg?
9581 5688 9816 (sta volgens mij ook al in de lijst hier)
Best friends uit de buurt laat ik staan voor eventueel lucky friends. De rest verwijder ik.Ruudox schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:13:
Wat doen jullie eigenlijk met "best friends" Laten jullie deze in de lijst of haal je die weg?
Langs de andere kant, als je 120 dagen wacht (denk ik) na het verwijderen en weer toevoegt, beginnen ze weer vanaf 0 en kan je ze opnieuw naar best friend brengen en xp cashen maar dan moet je hun code weer hebben etc.
Heb je zojuist een gift gestuurd, nu verwacht ik er wel 1tje terugStatiegeld schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:18:
Anderen hier die moeite hebben met het ontvangen van gifts? Ik verstuur ze iedere dag, maar ontvang ze vrijwel nooit terug.
Giftable&interactableLointje schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:56:
Ik heb +-120 vrienden en zelfs met een pokestop aan mijn huis tegenwoordig is het moeilijk/lastig om dagelijks naar iedereen kadootjes te sturen. Dat is constant item bag legen en om de 5 minuten spinnen, en dan beginnen verzenden voordat je aan de max van 20 kadootjes in je bags zit etc etc...
Even geteld en nu heb ik 38 kadootjes dat ik zou kunnen versturen als ik ze in mijn bag zou hebben. Meestal stuur ik naar degene die al langer vriendjes zijn (en dus dichter bij best friend staan). Af en toe begin ik dan onderaan zodat die vanonder ook kadootjes krijgen.
Als ik weet dat iemand dagelijks opendoet, probeer ik ze wel dagelijks te sturen ongeacht hun plaats. Dus ik zal bij jou wat beter mijn best doen :-)
Het zou inderdaad handig zijn als je wat meer info kreeg dan "+2 days ago" en bv: is al 6 maand offline... En ik zou ook eens in de onderste regionen moeten kuisen in de mensen die niets sturen en niets opendoen, al maakt dat op zich niet zo uit in het aantal kadootjes dat ik kan sturen. Is eerder handig voor het overzicht.
Das de zoekfunctie die ik bijna alleen maar gebruik.. heb je die allemaal gehad dan giftable mocht je tijd overhebben. Met deze zoekfunctie zie je alle vriendjes waar je nog geen interactie mee hebt gehad en wat wel een gift kunnen krijgen.
Interactable kende ik nog niet. Scheelt weer wat scrollen!skipe schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:49:
[...]
Giftable&interactable
Das de zoekfunctie die ik bijna alleen maar gebruik.. heb je die allemaal gehad dan giftable mocht je tijd overhebben. Met deze zoekfunctie zie je alle vriendjes waar je nog geen interactie mee hebt gehad en wat wel een gift kunnen krijgen.
Die gebruik ik ook om gifts te sturen. Aan het eind van de dag ga ik dan gifts openen met
interactable&!friendlevel4
Even de lijst sorteren op wie gifts heeft
Done, en je hebt een ingame invite.MusicMaikel schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:21:
Ik ben op zoek naar wat vriendjes om dagelijks een interactie mee te hebben en zo naar Best Friends te klimmen. Stuur me even een berichtje zodat we in contact kunnen blijven en dus Ultra Friends en Best Friends kunnen afstemmen.
1878 0000 7220
Het bereiken van Best Friends duurt 90 dagen, dus daar hebben we tzt nog wel even contact over
Ik speel dagelijks
Mocht het in een van de aangrenzende landen plaats vinden dan ga ik graag mee. Een vriendin van me is gegaan en zij is fervent Snorlax liefhebster, dus zij was in haar nopjes toen ze een shiny Snorlax met cowboy hoed had gevangen.Armada. schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:59:
Niemand hier Berlijn Go Fest geweest? Ik ben voor het eerst naar een evenement op locatie gegaan en vond het enorm gaaf. Ontzettend mooi park, goed bereik, geen bugs, gave shiny gevangen - niks te klagen. Al moet ik wel zeggen dat ik op vrijdag was en toen was het heerlijk rustig als ik het vergelijk met foto's van zaterdag. Ik ga nu volgend jaar zonder twijfel direct weer naar Go Fest.
Van wat ik heb begrepen was het druk maar erg gezellig, goede catch rates (ook voor shinies en 100IV's) en wat nieuwe Pokémon die alleen daar te vinden waren)
nee eigenlijk niet geweest(heb wel vrienden die pokemon go spelen, maar zijn allemaal niet zo heel actief, dus niemand om mee heem te gaan). Had me wel heel gaaf geleken.Armada. schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:59:
Niemand hier Berlijn Go Fest geweest? Ik ben voor het eerst naar een evenement op locatie gegaan en vond het enorm gaaf. Ontzettend mooi park, goed bereik, geen bugs, gave shiny gevangen - niks te klagen. Al moet ik wel zeggen dat ik op vrijdag was en toen was het heerlijk rustig als ik het vergelijk met foto's van zaterdag. Ik ga nu volgend jaar zonder twijfel direct weer naar Go Fest.
Gedurende de dag heb ik meerdere mensen wel een keer horen schreeuwen van blijheid omdat ze de shiny Snorlax te pakken hadden.Statiegeld schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:40:
[...]
Mocht het in een van de aangrenzende landen plaats vinden dan ga ik graag mee. Een vriendin van me is gegaan en zij is fervent Snorlax liefhebster, dus zij was in haar nopjes toen ze een shiny Snorlax met cowboy hoed had gevangen.
Van wat ik heb begrepen was het druk maar erg gezellig, goede catch rates (ook voor shinies en 100IV's) en wat nieuwe Pokémon die alleen daar te vinden waren)
Gewoon gaan volgende keer! Ik ben ook alleen gegaan want mijn vrienden spelen het niet en heb het alsnog reuze naar mijn zin gehad. Als je dat wil heb je toch wel aanspraak omdat je met iedereen die daar rondloopt een passie deelt en daarnaast zijn mensen altijd wel te porren voor een mogelijke trade dus is het ook niet vreemd als je mensen aanspreekt daarvoor. Al kan ik mij wel voorstellen dat het wat hoogdrempelig is hoor om alleen naar het buitenland te reizen.Ruudox schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:36:
[...]
nee eigenlijk niet geweest(heb wel vrienden die pokemon go spelen, maar zijn allemaal niet zo heel actief, dus niemand om mee heem te gaan). Had me wel heel gaaf geleken.
Friend codes graag in de sheet plaatsen. Dan weet je zeker dat je toegevoegd kan wordenStefandepefan schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:14:
Heb het spel sinds een maand weer opnieuw opgepakt. Het spel is echt een stuk beter geworden naar mijn idee (gestopt ergens in 2017). Oh en mijn friendcode is 8507 9112 0487
Friend codes graag in de sheet plaatsen. Dan weet je zeker dat je toegevoegd kan wordenrdboer86 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:05:
Hierbij mijn code: 7580 2946 6266
Ik speel dagelijks
Of komt iedereen daadwerkelijk buiten, live samen (brrr
[ Voor 21% gewijzigd door Twee Dee op 05-07-2022 11:48 ]
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Welke whatsapp groep? Er zijn er meerdere, maar ik heb nog niet echt groepen gevonden waar raids vlekkeloos georganiseerd worden. Het is altijd maar gedoe van kopieren en plakken van deelnemers en friendcodes. Ik zou zeggen, zet je geld op een app zoals Pokegenie of Pokeraid. Gaat over het algemeen prettiger.Statiegeld schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:41:
Kan iemand me uitnodigen voor die Whatsapp groep voor raids? Ik zie dat de Articuno raids nu gaande zijn, maar in m'n eentje lukt het me niet.
Of er nog mensen remote deelnemen? Vanochtend nog een Articuno raid gehost middels Pokeraid app met 10 deelnemers. De lobby zat binnen 12 seconden vol. Dus blijkbaar kopen mensen nog steeds passen.Twee Dee schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:47:
Is er nog wel een beetje "remote" raid assistentie eigenlijk nu de remote raid passes niet meer in de wekelijkse event box zitten?
[ Voor 28% gewijzigd door bakbakbak op 05-07-2022 11:49 ]
Had ik al gedaanskassie schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:05:
[...]
Friend codes graag in de sheet plaatsen. Dan weet je zeker dat je toegevoegd kan worden
Heb die app een uurtje geleden ook geprobeerd, en sindsdien al 3 Articuno's rijker. Hele handige app!bakbakbak schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:48:
[...]
Welke whatsapp groep? Er zijn er meerdere, maar ik heb nog niet echt groepen gevonden waar raids vlekkeloos georganiseerd worden. Het is altijd maar gedoe van kopieren en plakken van deelnemers en friendcodes. Ik zou zeggen, zet je geld op een app zoals Pokegenie of Pokeraid. Gaat over het algemeen prettiger.
[...]
Of er nog mensen remote deelnemen? Vanochtend nog een Articuno raid gehost middels Pokeraid app met 10 deelnemers. De lobby zat binnen 12 seconden vol. Dus blijkbaar kopen mensen nog steeds passen.
Inderdaad veel mensen die nog remote raiden, zat telkens in een groep van 8 a 9 man.
Jammer alleen dat elke remote pass 100 coins kost
:strip_exif()/f/image/WXx657BMbDMLEWgCP3kydhSS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zqadpwAkZB3j2kMSTdDMZqTP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RewsAA55rH2bXqEVEWkIaSWn.jpg?f=fotoalbum_large)
De uiteindelijke vangst in Berlijn, blij mee.
Met als absolute favoriet:
:strip_exif()/f/image/MFVcng8JKiDDJc9MtEbA8JiC.jpg?f=fotoalbum_large)
Net niet mijn eerste shundo met 98%, maar alsnog niks te klagen natuurlijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Armada. op 06-07-2022 01:08 ]
Ik zit te grinden voor mijn shiny Articuno, Moltres en Zapdos heb ik beide al shiny van vorig jaar, maar Articune wil maar niet lukken.
Hier ook weinig succes met shiny/hundo Articuno, ik prijs mezelf maar gelukkig dat ik er tenminste een paar heb kunnen vangenRuudox schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:24:
1 woord: wow. Lekker veel shiny's hoor.
Ik zit te grinden voor mijn shiny Articuno, Moltres en Zapdos heb ik beide al shiny van vorig jaar, maar Articune wil maar niet lukken.
Edit: met wat extra remote raids tóch die shiny Articuno kunnen vangen, en zojuist een shiny Zapdos bij de 6e poging met redelijke stats:
:strip_exif()/f/image/GCy15qcpUugDeBvizQIaPAbs.jpg?f=fotoalbum_large)
2 down, 1 to go
[ Voor 39% gewijzigd door Statiegeld op 07-07-2022 13:15 ]
nou het is gelukt hoor op de valreep qua tijd en mijn laatste remote raid pass die ik wou uitgeven.Ruudox schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:24:
1 woord: wow. Lekker veel shiny's hoor.
Ik zit te grinden voor mijn shiny Articuno. Moltres en Zapdos heb ik beide al shiny van vorig jaar, maar Articune wil maar niet lukken.
ik heb de 3 birds in shiny
[ Voor 31% gewijzigd door Ruudox op 07-07-2022 14:25 ]
Ik lees trouwens online toch veel mensen die Unown willen gaan raiden voor een shiny dus toch een kleine waarschuwing: hij is volle odds dus de kans is +/- 1 op 500 dat hij shiny is. Beetje open deur, maar veel mensen lijken (net als bij Snorlax) te denken dat hij boosted is. Persoonlijk vind ik het onder die kansen niet waard. Dat betekent immers dat je bij een 100 theoretische raids alsnog 81,86% kans hebt dat je hem niét hebt.
Edit - opgelost, het moeten niet-wilde Pokémon zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door ErikT738 op 07-07-2022 17:20 ]
Ik zit nu aan Taak 4/6 dus ben al bijna door.
Vanmorgen aan het wachten op de trein stond er een unown raid E aan het station, dus die ook maar gevangen. Normaal laat ik die ook gewoon passeren, zoals statiegeld
Uknown shinny zit ook in het weld. Broertje ving hem gisterenArmada. schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:52:
Nice toch de shiny nog die jullie wilden! Hier wil Articuno maar niet lukken, ik troost me maar met het idee dat die grafvogel er shiny toch niet zo extreem anders uitziet.Zelf gisteravond random op de bank een shiny Pansear kunnen vangen nog. Daarmee de familie compleet.
![]()
Ik lees trouwens online toch veel mensen die Unown willen gaan raiden voor een shiny dus toch een kleine waarschuwing: hij is volle odds dus de kans is +/- 1 op 500 dat hij shiny is. Beetje open deur, maar veel mensen lijken (net als bij Snorlax) te denken dat hij boosted is. Persoonlijk vind ik het onder die kansen niet waard. Dat betekent immers dat je bij een 100 theoretische raids alsnog 81,86% kans hebt dat je hem niét hebt.
voor mij zijn dit soort raids als er niks anders interessants is. Articuno, Zapdos, Mewtwo, alles is al tig keer langs gekomen. Heb er niet meer van nodig. Dan zoek ik de raidbosses op die shiny kunnen zijn. Kleine kans, ik ga geen geld investeren in pasjes, maar als ze dan toch op moetenLointje schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:49:
Vanmorgen aan het wachten op de trein stond er een unown raid E aan het station, dus die ook maar gevangen. Normaal laat ik die ook gewoon passeren, zoals statiegeld
Is het dat het gefaseerd wordt aangezet of.iets?
Ondertussen al wel enkele 15, 15, 14 combinaties van Moltres gevangen, maar de shiny ontbreekt nog..
Edit: weer genoeg gespeeld voor vandaag. Had bijna de hoop opgegeven na +/- 30 remote raids en deed voordat ik stopte nog even mee aan een raid hier in de straat, en ja hoor:
:strip_exif()/f/image/DMxJbRmxynMcPOVuy5wTpqfq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3aAZpwbkzpR2gF3H78zv7cx3.jpg?f=fotoalbum_large)
1975 ipv 1980 dus nét geen 100IV, maar nog steeds dik tevreden
[ Voor 69% gewijzigd door Statiegeld op 17-07-2022 14:59 ]
Minder goede IV's dan hierboven, maarja. Leuk voor de shiny Pokedex!
Op naar volgende maand.
Hattrick: Thorgal Eagles
Ze hebben gisteren het bericht gedeeld dat het tijdens het Seattle Go Fest gaan testen maar volgens mij ook alleen daar.jaydenjarno schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 07:36:
Ik heb dat campfire geïnstalleerd maar je kan nog niet inloggen begrijp ik? Das al meer dan een week zo
Is het dat het gefaseerd wordt aangezet of.iets?
Dit topic is gesloten.
![]()
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!
/f/image/o2XXSNFpox6HBpjfegKq7Y7c.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LGkTHDnOeBaNami23rHCaHpW.png?f=fotoalbum_large)