PhilipsFan schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:37:
[...]
3 uur is echt te kort voor de casual player. Ik vind zelfs de community days al veel te kort. In het weekend sta ik pas rond 13:00 op en doe ik rustig aan, vaak pas om 15:00 buiten, dan is er nog maar weinig over van de community day. Een event wat maar 3 uur duurt gaat waarschijnlijk volledig langs me heen, omdat ik nu eenmaal een leven heb naast Pokemon Go.
Wat bedoel je met 'nerfen', ik kan dat woord nergens vinden, lijkt niet te bestaan. Bedoel je schrappen? Waarom zouden ze dat doen? Het is (voor mij) de enige manier om zeldzame legendary's te vangen, net nog een WB 100% Tapo Bulu, wat een mazzel. En groepje mensen dat groot genoeg is en van voldoende hoge levels om een legendary te vangen, krijg ik toch nooit bij elkaar. Wat is het alternatief, de hele dag bij een gym gaan rondhangen in de hoop dat er een ander groepje komt? Ik heb wel wat beters te doen...
Nogmaals: ik ben persoonlijk ook fan van de 6 uur. Dat voelt toch meer als een dag. Qua opsta-patroon zit ik een beetje hetzelfde, maar meestal wel voor 12 uur tegenwoordig.
Nerfen komt van het Engelse "to nerf". Schrappen zullen ze niet doen, want het is een grote inkomstenbron voor Niantic. Vanaf het begin van de "corona-bonussen" is kenbaar gemaakt dat de Remote Passes een nerf zullen krijgen voor het doen van damage (zie hier:
https://pokemongolive.com...idbattleupdate-april2020/ onder de kop "
Access Raid Battles that show up in your Nearby view").
Wat betreft het ontmoeten van andere Pokémon GO spelers: het alternatief is om een lokale community te joinen (via Discord, Telegram of Whatsapp). Normaliter zijn deze met een simpele Google poging wel te vinden. De meeste mensen zullen nu nog thuis blijven omdat remote raiden gemakkelijk is, maar wanneer dat deze nerfs actief worden zullen mensen weer naar buiten gaan (hopelijk). Beste kans om dan in zo'n groepje te komen is om naar een raid toe te lopen om te kijken of iemand hem neer aan het halen is.
Ik weet niet waar je woont, maar eventueel kan je ook de Discord van Pokémon GO Nederland (
https://discord.gg/mqcREWQ) joinen. Vervolgens kan je vragen of dat er een community is in jouw dorp/stad. Mocht dat niet zo zijn, is het het makkelijkst om je eerst toe te spitsen op de dichtstbijzijnde stad. Meestal zitten daar ook mensen in rondom die stad.
Mocht het dan alsnog niet lukken, kan je zelf ook kiezen om wat te beginnen. Een simpel Whatsapp-groepje of Discord server is snel gemaakt

.
Edit: @
sixtiek Je was me net voor