2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Volgens mij is dit doorgevoerd in NederlandRene schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:54:
Is er wijziging in de gym doorgevoerd? Krijg opeens een raar knopje met level 0 en 0/50?
[Afbeelding]
https://www.eurogamer.nl/...-up-pokestops-of-gyms-hoe
Maja, ik wil pokemons vangen, niet tig AR scans doen voor een paar items waar ik er toch al genoeg van heb.. vooralsnog niet echt een toevoeging.
[ Voor 12% gewijzigd door bakbakbak op 09-12-2021 11:06 ]
Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4
Ja of andere spelers moeten dat doen. De bonussen gelden alleen niet zo lang, dus wat mij betreft is het wat teveel moeite voor de extra balen die ik toch niet nodig heb.....T4F.nl_Muad schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:56:
je moet dus blijven scannen voor die bonussen?
geen last van reclames. Inloggen Dan naar mijn profile en Your coins. Nog gewoon de stadaard 50 coins per dag gelukkigskipe schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:39:
[...]
naja, als je dan de advertenties kwijt bent heb je toch gewonnen?![]()
heel pokeraid draait zoveel sneller zonder ads haha alleen daarom doe ik dat al.
maak niet van jouw verwachting mijn verplichting
Lijkt me alleen nuttig als je bijvoorbeeld met een redelijke groep in een bepaald gebied blijft voor bijvoorbeeld community day, half uurtje van tevoren met zijn allen alle pokestops upgraden en dan geen problemen met tekort aan ballen tijdens community day.gwystyl schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:21:
[...]
Ja of andere spelers moeten dat doen. De bonussen gelden alleen niet zo lang, dus wat mij betreft is het wat teveel moeite voor de extra balen die ik toch niet nodig heb.....
ja precies. Standaard heeft dit weinig zin lijkt me. Ga geen tig keer per dag als een malloot een stop of gym scannen.protoss warrior schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:25:
[...]
Lijkt me alleen nuttig als je bijvoorbeeld met een redelijke groep in een bepaald gebied blijft voor bijvoorbeeld community day, half uurtje van tevoren met zijn allen alle pokestops upgraden en dan geen problemen met tekort aan ballen tijdens community day.
Duurt ook veel te lang om dat steeds te doen. Beetje lopen vangen / draaien / aanvallen klaar. En als de rewards nou beter waren dan wel. Op dit moment toch ballen genoeg etcT4F.nl_Muad schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:28:
[...]
ja precies. Standaard heeft dit weinig zin lijkt me. Ga geen tig keer per dag als een malloot een stop of gym scannen.
maak niet van jouw verwachting mijn verplichting
SWHPH9Z4EMZN7
Rest van de app heeft ook allemaal irritante vertragende reclame hé, buiten die video van 30 seconden voor 50 coins hahaskassie schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:23:
[...]
geen last van reclames. Inloggen Dan naar mijn profile en Your coins. Nog gewoon de stadaard 50 coins per dag gelukkig
@Fubbalicious
Wij kunnen best friend worden. Ik stel voor om woensdag tijdens raid hour (18:00-18:30) jullie gift te openen, laat ff weten of dit goed is, gaat om best veel XP
drop even een dm? dat is wat handiger communiceren - maar lijkt me strak planinit schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:39:
@hollandhards (@himlims_) wil je nog een ei plannen? We kunnen over 1 dag best friends zijn.
Je hoeft niet de volledige tijd te scannen om te voldoen aan de research quest. Halfweg is voldoende. je zal merken dat de rode vierkante stopknop veel feller wordt (dus niet meer uitgegrijsd is). Vanaf dat moment kan je er op duwen. Spaart je 30s tijd uit dat je debiel met je gsm staat te zwaaien, en ook zo'n 30MB aan upload als je een data-abonnement hebt.
Dat scheelt een hoop tijd. Dat scan gebeuren is ook maar een grote grap. Je hoeft niet eens het object te scannen. Een scan van je beeldscherm of de vloer is al voldoende zolang je in de buurt bent van de gym/stop.Lointje schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:40:
Ivm die scans die je nu enkel doet om poffins te krijgen, en heel misschien op een community day eens aan een gym/pokestop zal lukken - Een tip die mijn vriendin en ik ontdekt hebben (mogelijks al common knowledge):
Je hoeft niet de volledige tijd te scannen om te voldoen aan de research quest. Halfweg is voldoende. je zal merken dat de rode vierkante stopknop veel feller wordt (dus niet meer uitgegrijsd is). Vanaf dat moment kan je er op duwen. Spaart je 30s tijd uit dat je debiel met je gsm staat te zwaaien, en ook zo'n 30MB aan upload als je een data-abonnement hebt.
@Danniet70 wij zijn zo te zien ook over 2 dagen best friends. Van mij mag je de XP hebben en kan je hem openen wanneer het jou het beste uit komt. Als je toch wilt wachten dan stel ik voor aanstaande zaterdag com day 1 ivm 2 times catch XP, dan heb ik waarschijnlijk de eerste paar uur wel een egg actief!
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Klopt, en zelfs enkel om hem te starten moet je in de buurt zijn. Mijn vriendin heeft al menig filmpjes naar niantic gestuurd van een paar honderd meter van de steenweg beginnende aan de pokestop terwijl ik reed. Zolang hij beweging detecteert is het goed...JJoosterman schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:08:
[...]
Dat scheelt een hoop tijd. Dat scan gebeuren is ook maar een grote grap. Je hoeft niet eens het object te scannen. Een scan van je beeldscherm of de vloer is al voldoende zolang je in de buurt bent van de gym/stop.
- De progress blijft staan tot je effectief aan lvl 1 zit, je kan het dus over een week spreiden als je wil, het zakt niet vanzelf (op het eerste zicht).
- eens je de 5e upload doet, start de timer van 48u en krijg je dus extra rewards
- De reward per spin was welgeteld 1 pokeball (drie keer gespind uiteindelijk).
Dus ja, niet helemaal de moeite, of het moet zijn dat je vanuit je huis er aan kan. Op lvl 3 zal je waarschijnlijk al 3 items per keer extra krijgen zeker, maar dan heb je wel wat uploadwerk te gaan.
Mijn conclusie: als het een poffin scan is, upload je hem voor de poffin, na x tijd zal hij dan op lvl 1 springen. Dan heb je een klein beetje extra rewards als je je lokaal rondje doet. Er echt speciaal voor gaan is absoluut niet de moeite, of je moet echt heel laag op items zitten / vanuit je huis er aan kunnen en een hele dag spinnen.
De community day was wel fijn. Ik heb nu ook een 3 sterren garchomp, had de gibble day gemist destijds. Ook swablu waar ik vorige keer geen goesting had om tot 400 candy te geraken nu maar een beetje zitten vangen, daar zit ik nu aan 300 candy, dus die krijg ik ook nog wel ooit naar volgende evolutie.
Uiteraard blijf ik daarna gifts sturen 🙂
Edit: Ik heb inmiddels genoeg friendship requests ontvangen, en heb daarom mijn friendcode weggehaald.
[ Voor 54% gewijzigd door init op 25-12-2021 18:12 ]
Ik en mijn vrouw ook, ik heb je alvast een request gestuurd.init schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 13:56:
Voor een challenge heb ik een nieuwe friend nodig. Wie wil me toevoegen? 7212 1859 1680
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Ik heb ze inmiddels geaccepteerd. Dankjewel allemaal voor de friend requests 🙂Stormtrooper schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 14:39:
[...]
Ik en mijn vrouw ook, ik heb je alvast een request gestuurd.
Mogen mijn zoon en ik hem nog gebruiken? Hebben ook nog alleen die 1e vriend extra nodig...init schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 13:56:
Voor een challenge heb ik een nieuwe friend nodig. Wie wil me toevoegen?
Edit: Ik heb inmiddels genoeg friendship requests ontvangen, en heb daarom mijn friendcode weggehaald.
Verzoeken al gestuurd, zien wel als je hem accepteert...
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Anders mag je mij wel toevoegen hoor, sta wel in het sheetje in de TSTheCapK schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:46:
[...]
Mogen mijn zoon en ik hem nog gebruiken? Hebben ook nog alleen die 1e vriend extra nodig...
Ik denk dat ik jullie friend requests zojuist geaccepteerd heb.TheCapK schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:46:
[...]
Mogen mijn zoon en ik hem nog gebruiken? Hebben ook nog alleen die 1e vriend extra nodig...
Het komt regelmatig voor dat je voor een questline één of meerdere nieuwe vrienden moet maken. Jij en je zoon kunnen elkaar ook verwijderen en opnieuw toevoegen. Je behoud het friendship level. Er zijn dus geen risico’s of nadelige gevolgen.TheCapK schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:46:
[...]
Voor nu natuurlijk niet meer nodig, wellicht handig voor de volgende keer!
Stack Sats
Meteen een kleine oproep voor mensen die nog vriendjes zoeken: 1968 1404 7171
Stack Sats
@Arazogia en @Danniet70 wij zijn er ook bijna, dus misschien is dit te combineren?Stovirpi schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:34:
@Arazogia we hebben het weer bijna gehaald! Wil je Lucky Egg met best friends?
ik heb je een req gestuurdStovirpi schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:34:
@Arazogia we hebben het weer bijna gehaald! Wil je Lucky Egg met best friends?
Net naar nieuw dorp verhuisd, aangemeld bij plaatselijke whatsapp groep
Ik speel pokemon tijdens het uitlaten van de hond,
En ben al blij als ik even pokemon kan doen als ik alleen ben en niet met 3 kinderen.
Krijg ik commentaar dat ik de gym aanviel terwijl de spelers kennelijk er pas in stonden.
Hoe gaan jullie daar mee om?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik ben zelf een half jaar geleden verhuisd, en begin een beetje door te krijgen hoe de logica hier is. Ik heb bijvoorbeeld twee gyms op ongeveer 50m van elkaar, die ik overneem als ik er langs rij van of naar werk. De ene word ik vaak zo uitgeknikkerd, bij de andere kan ik rustig dagen mijn mon kwijt zijn. Bij zo'n gym boeit het me dus niet zo wat iemand er eventueel van zou vinden, en neem ik ze gewoon over als het kan.
Bij mijn vorige huis zaten ook verschillende gyms bij elkaar, en bij sommige kon je merken dat er een (al dan niet stilzwijgende) afspraak was tussen spelers van verschillende kleuren. De gym het dichtst bij mijn huis nam ik meestal 's avonds over rond 22u, en dan kon ik blijven zitten tot de volgende ochtend. Dan werd hij vaak overgenomen door een gele (ik ben blauw), en soms wisselde hij gedurende de dag nog een paar keer. Als ik die nèt overgenomen zag worden, liet ik hem meestal met rust, zodat die speler er ook zijn muntjes uit kan halen. Ik haalde daar meestal mijn dagelijkse max mee, dus als het een keer niet lukte was dat prima.
Bij twee gyms bij het station was er meestal één rood, en de ander blauw. Beide konden bereikt worden vanuit de huizen van twee spelers daar, dus overnemen was kansloos. Als je de rode al kon verslaan, lag je er meestal binnen een paar minuten weer uit omdat die speler erg fanatiek "zijn" gym bewaakte. De blauwe 50m verderop liet hij meestal wel met rust, tenzij die blauwe speler muntjes nodig had. Beide zaten in dezelfde app-groep, en hadden ook daarbuiten vaak contact over die twee gyms.
Tijdens raid-uren en andere events merk je wel welke kliekjes er zijn binnen een (grote) whatsapp groep en hoe die in de groep liggen. Als een random iemand je afzeikt, lekker boeiend. Als één van de regulars of beheerders je aanspreekt zou ik het iets serieuzer nemen als je in die groep wil blijven.
TLDR (niet erg behulpzaam): het hangt er van af. Als er afspraken zijn binnen een groep is het handig om je daar aan te houden, maar als je maar een beperkt deel van de dag kan spelen en dan ook nog maar een paar gyms tegen komt, zou ik die gewoon overnemen als het zo uitkomt. Als die andere spelers dan nog in de buurt zijn gooien ze jou er wel weer uit, en anders heb jij de dag erna iig je muntjes.
Geldt dus ook voor @Steefmeister @Danniet70 en BartIsa (@Vegeto79?)Arazogia schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:34:
@Stovirpi @gwystyl ik hoef geen lucky egg dus leef je uit!
Ik ben voorlopig weer even uitgekeken op het spelletjeArazogia schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:56:
[...]
Geldt dus ook voor @Steefmeister @Danniet70 en BartIsa (@Vegeto79?)
@Arazogia Ik wil wel graag een lucky egg inzetten, dus even afstemmen wordt gewaardeerd 😁.Arazogia schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:56:
[...]
Geldt dus ook voor @Steefmeister @Danniet70 en BartIsa (@Vegeto79?)
@Arazogia hoeft dus geen ei aan, plan het zoals het jou uitkomtVegeto79 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:48:
[...]
@Arazogia Ik wil wel graag een lucky egg inzetten, dus even afstemmen wordt gewaardeerd 😁.
Moet toch beter lezen blijkbaar 😅skipe schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:17:
[...]
@Arazogia hoeft dus geen ei aan, plan het zoals het jou uitkomt
ik ga er vanuit dat mensen "hun" 50 munten willen hebben, die wil ik ook graag. Dat kun je doen door in 10 gyms elk 5 munten te verzamelen, of in 1 of 2. Met mn buurman en wat anderen heb ik afgesproken elkaar in de gym te laten staan tot er 50 munten binnen zijn. Is wat lastig als speler 1 zn poke plaatst, en speler 2 pas 4 uur later. Dan heeft de laatste pechMars18 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:37:
Hoe gaan jullie om met Gyms en aanvallen?
En ben al blij als ik even pokemon kan doen als ik alleen ben en niet met 3 kinderen.
Krijg ik commentaar dat ik de gym aanviel terwijl de spelers kennelijk er pas in stonden.
zo ga ik ook om met andere gyms, zo lang er geen 8 uur 20 verstreken is, gooi ik een gym niet leeg, tenzij:
er zijn spelers die hier niks om geven, en gyms overnemen waneer het hen uit komt. Die moeten niet verwachten dat ik ze laat staan
lastig als jij niet veel tijd hebt voor pokemon, maarja, dat is onderdeel van het spel. probeer te kijken naar gunstige tijden voor jou kleur, of probeer afspraken te maken (rouleer gyms)
Als ik naar mijn werk rij knikker ik altijd een paar gyms leeg. Of die Pokemons er dan 5 minuten instonden of al 20 uur weet ik niet. Soms wordt ik er na 5 minuten alweer uitgegooid, dat maakt me verder niet uit.
Op de weg naar huis doe ik hetzelfde trucje nog een keer bij de gyms waar ik er dan 9 uur geleden uitgegooid was. Zodoende heb ik eigenlijk altijd genoeg Pokemons in de gym.
(Als ik er overigens tussen 00:00-07:00 uitgegooid wordt, en mijn dagelijkse 50 muntjes binnen heb laat ik iedereen staan op weg naar mijn werk 👍
@Ellydyr
@gwystyl
@Jipjelove
@Naostylez
Mijn excuses, laatste tijd beetje druk geweest, maar wij kunnen best friend worden.
Mijn voorstel is om vannacht om 1 uur het nieuwe jaar in te gaan met 200.000 xp extra.
Laat even weten of dit een goed plan is, ik open niets zonder terugkoppeling
Ik weet niet of ik dan nog wakker ben, beetje afhankelijk van de rest van de avond en eventueel bezoek (Gwystyl, Ellydyr en Eiddilegg). Is vanavond ook een optie? Dan heb ik namelijk nog een Ei-date in te plannen met iemand anders.Danniet70 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:37:
@Eiddilegg
@Ellydyr
@gwystyl
@Jipjelove
@Naostylez
Mijn excuses, laatste tijd beetje druk geweest, maar wij kunnen best friend worden.
Mijn voorstel is om vannacht om 1 uur het nieuwe jaar in te gaan met 200.000 xp extra.
Edit: ik heb met die ander morgenmiddag 16u afgesproken, kan jij dan ook @Danniet70?
[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 31-12-2021 20:17 ]
Ik zie je bericht nu pas. Ik heb niet persé een voorkeur voor een tijd. Kan me voorstellen dat het voor jouw het handigst is om dit met alle getagde Tweakers tegelijkertijd te doen? Als iemand (of jijzelf) wel een voorkeur heeft, laat maar weten (bij voorkeur via DM).Danniet70 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:37:
@Eiddilegg
@Ellydyr
@gwystyl
@Jipjelove
@Naostylez
[ Voor 19% gewijzigd door init op 01-01-2022 22:22 ]
Ik kijk meestal ook hoe lang iedereen er in zit (voornamelijk de oudste gezien die Pokémon heeft gebruikt om te clearen). Is het recent dan laat ik ze staan, niets zo sneu als je Pokemon zien terugkomen met <5 coins.Mars18 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:37:
Hoe gaan jullie om met Gyms en aanvallen?
Als ze er 6u instaan doe ik het bv wel al, ook al is dat nog geen 50 coins.
Maar het hoort bij het spelletje dus ik weet ook wel dat ik nogal vriendelijk ben er in. Soms zit ik bv al dagen zonder coins dus dan doe ik het wel al na een uur, omdat ik ook geen andere gyms meer ga passeren etc etc... Hangt er dus wat vanaf.
Mijn vriendin kijkt er veel minder naar. Part of the game, dus soms eens pech, soms eens geluk, vindt ze.
Moet wel zeggen dat als ik uit een gym geflikkerd wordt binnen 5 minuten na te clearen door de persoon die er van zijn huis aankan, en dit tweemaal dan mag hij zijn gyms en nul coins houden en er meer dan een week inzitten. :-)
Klagen omdat ze er door iemand uit gegooid worden zou ik je er eerder voor zorgen dat jouw Pokémon er zeker uit gaan. Maar goed, grapje uiteraard.
Kun je het mee eens zijn of niet, maar afspraken maken buiten het spel om mag je helemaal zelf weten, maar niet met mij. Ofwel, als mensen het niet weten of zich daar niet aan willen houden omdat het spel dat niet als regels heeft. Dan daar niet over klagen.
Als nieuwe mensen zich hier druk om maken, dan gaat er ergens iets mis in mijn ogen.
Bovenstaande is iets wat ik na de huidige pagina gelezen te hebben merk. Kan het uiteraard mis hebben hoor.
Gelukkig bij ons dit soort dingen niet gemerkt in ieder geval. Weet wel dat er een aantal whatsapp groepen zijn, maar daar speel ik toch te weinig voor.
Dat is wat Ingress eigenlijk ook wel verziekt heeft voor ons. Mijn vrouw werd zelfs gestalkt online omdat ze speelde en mensen haar eens haarfijn wilden uitleggen hoe het spel werkt volgens hun. Omdat ze het niet volgens hun regels speelde.
Gelukkig in mijn dorps whatsapp gaven mensen aan dat ik moest spelen hoe ik wilde, en niet op andere moest letten.Arunia schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:11:
Wij spelen niet zo heel vaak Pokémon, maar ga me echt niet bezig houden met Pokémon in gyms die er net in staan. In mijn ogen verzoek je gewoon het spel op die manier.
Klagen omdat ze er door iemand uit gegooid worden zou ik je er eerder voor zorgen dat jouw Pokémon er zeker uit gaan. Maar goed, grapje uiteraard.
Kun je het mee eens zijn of niet, maar afspraken maken buiten het spel om mag je helemaal zelf weten, maar niet met mij. Ofwel, als mensen het niet weten of zich daar niet aan willen houden omdat het spel dat niet als regels heeft. Dan daar niet over klagen.
Als nieuwe mensen zich hier druk om maken, dan gaat er ergens iets mis in mijn ogen.
Bovenstaande is iets wat ik na de huidige pagina gelezen te hebben merk. Kan het uiteraard mis hebben hoor.
Gelukkig bij ons dit soort dingen niet gemerkt in ieder geval. Weet wel dat er een aantal whatsapp groepen zijn, maar daar speel ik toch te weinig voor.
Dat is wat Ingress eigenlijk ook wel verziekt heeft voor ons. Mijn vrouw werd zelfs gestalkt online omdat ze speelde en mensen haar eens haarfijn wilden uitleggen hoe het spel werkt volgens hun. Omdat ze het niet volgens hun regels speelde.
Daarna geen reactie meer gehad, ik doe het niet eens voor de munten, maar puur om mijn zooi in mijn rugzak eens op te ruimen (revive, potion)
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Precies een jaar geleden Pokémon op de mobiel gezet, omdat zoonlief er zo druk mee was, en vrouw ook.
Verslavend ? yup. Maar ook de ideale Corona app gebleken. Loop me suf. heb er nu bijna 2000 km opzitten, in die tijd bijna 30.000 beestjes gevangen, en net geen 9000 Pokéstops bezocht. Netjes :-)
bijna level 42, en nu drie Platina medailles.
Ik vind het zeker een grappig spel, maar de extra stimulans om gewoon even een lekker stuk te wandelen, even de kop leeg maken, is wel heel erg leuk. Zoonlief speelt het ondertussen niet meer, heel soms als we nog iemand voor een Raid nodig hebben kan ik 'm aan z'n haren erbij slepen. Samen met mijn vrouw elke avond even wandelend de dag doornemen is grappig
En het voordeel is dat je lekker veel kan ruilen. 100 Lucky's is grappig.
We hebben hier een uitdrukking: harder gymmenMars18 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:37:
Bovendien: hoe los je dat op als er meer dan zes spelers van één kleur in zo'n gym willen? Heb je netjes urenlang gewacht tot jouw kleur "aan de beurt" is, zit de gym al vol... ben je mooi de jacques. Dan geef ik zo'n gym zelf wel de juiste kleur
Dus voor iedereen, van alledrie de teams: wil je muntjes? Gewoon harder gymmen
Afspraken doe ik niet aan, maar als ik zie dat iemand nog geen uur in een gym staat neem ik 'm over het algemeen niet over (m.u.v. een paar bekende namen waarvan ik weet dat ze mij er ook na tien minuten uit knikkeren). Je weet nooit of het een fanatieke dertiger of een kind van twaalf is wat net in de gym staat.sixtiek schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:17:
[...]
We hebben hier een uitdrukking: harder gymmen. Natuurlijk wil iedereen graag 50 muntjes per dag maar daar mag je wel een beetje je best voor doen. En niet van die gezapige afspraken, wat een zouteloos geneuzel is dat zeg. Wie vindt dat nou leuk
?
Bovendien: hoe los je dat op als er meer dan zes spelers van één kleur in zo'n gym willen? Heb je netjes urenlang gewacht tot jouw kleur "aan de beurt" is, zit de gym al vol... ben je mooi de jacques. Dan geef ik zo'n gym zelf wel de juiste kleur.
Dus voor iedereen, van alledrie de teams: wil je muntjes? Gewoon harder gymmen.
@MsD Haha ik ben ook net level 42 en ik speel sinds de release.
[ Voor 3% gewijzigd door ErikT738 op 04-01-2022 08:36 ]
mijn zoons zijn in de vakantie weer begonnen hiermee en dus heb ik nu zelf het virus ook weer te pakken. Zag dat ik geen actieve vrienden meer had (in 2016 en 2020 eerder gespeeld), dus heb de laatst toegevoegden aan het google doc lijstje een friend request gestuurd en mezelf er ook bij gezet.
Complimenten voor de nette lijst informatie aan het begin van dit topic, ben het nu aan het doorlezen. Happy hunting!
Wel als die zo paars is (shiny) in plaats van rood._Anvil_ schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:10:
Ow, is die zeldzaam? Het krioelde in mijn wijk van die slakken, hebben er dus gisteren maar 1 geëvolueerd omdat we zo'n berg candy hadden...
wortelsoft schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:19:
[...]
Wel als die zo paars is (shiny) in plaats van rood.
:strip_exif()/f/image/H6aFUH5UI904rUmQMMR2WGbl.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo bedoel je?
En hoe zit het met het feit dat sommige Pokemons in je lijst een blauwe waas achter zich hebben? Dus niet dat dark energy gebeuren, maar gewoon een soort achtergrond licht?
Die heb je de afgelopen 24 uur gevangen_Anvil_ schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:33:
En hoe zit het met het feit dat sommige Pokemons in je lijst een blauwe waas achter zich hebben? Dus niet dat dark energy gebeuren, maar gewoon een soort achtergrond licht?
Hier ook 18 shiny :D! Helaas geen (s)Hundo’s gevangen. 2x 98% it is…Ezio schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:24:
Wat een geweldig event. Ik heb nog nooit zoveel shinies gevangen. En een hundo en mijn tweede shundo ooit
. De shiny rate was volgens mij wel een stuk hoger dan normaal.
Maar het mooiste vond ik de 3x catch XP! Met een lucky egg maximaal ruim 7000XP per Pokémon. Spheal is na wat ingooien makkelijk op excellent te gooien. Heb ruim 1,5 miljoen XP verdiend op 1 dag!!!!
@Danniet70 Jij zit ook op nog 1 dag te gaan, maar heb nog geen gift ontvangen. Misschien even een tijdstip uitkiezen zodat we allebei een ei kunnen inzetten?
Bizar, hier slechts 1 shiny gevangen, schoonvader ook maar 2.Ezio schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:24:
Wat een geweldig event. Ik heb nog nooit zoveel shinies gevangen. En een hundo en mijn tweede shundo ooit
. De shiny rate was volgens mij wel een stuk hoger dan normaal.
Hadden er zoveel aangeklikt.
Ik dacht eerst dat ik geluk had met de shinies, totdat mijn vriendin zei dat ze ook veel shinies had. En ze had maar een uur gespeeld of zo. Ik denk dat ik niet meer zoveel geluk ga hebben als gisteren. Dit was sowieso pas de tweede hundo tijdens een Community Day. De eerste was een Gibble dus op zich wel gelijk de beste om hundo te hebben.Mars18 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 07:21:
[...]
Bizar, hier slechts 1 shiny gevangen, schoonvader ook maar 2.
Hadden er zoveel aangeklikt.
Ik ben overigens nog niet erg onder de indruk van Walrein in PvP. Ik heb net een setje in de Great League gespeeld en kreeg vijf keer een team met Walrein erin. En vijf keer kon ik met mijn Electric, Grass/Steel, Fighting/Psychic de vloer aanvegen met die clown
@PhilipsFan Zo'n eitje geeft je x2 xp, dus per best friend zou dat 100.000 xp extra zijn. Zeker de moeite dus. Ook eens kijken op het niveau lager - daar is het 50.000xp per ultra friend. Idealiter groepeer je ze een beetje zodat je niet elke keer een ei moet opendoen. Langs de andere kant moet je dat ook geen weken laten staan, is gewoon irritant voor de andere persoon. En als je kan, inderdaad een moment afspreken zodat je beide een eitje kan aanzetten.
Voor dit weekend staat er bij bulbasaur ook weer 3x catch xp op het programma. Iets kleiner circeltje, maar nog steeds prima excellent te gooien. Maakt de grind naar lvl 50 nog een beetje dragelijk. Met dit soort bonussen gaat het wel met flinke stappen.
Nu snap ik dus dat je voortaan die waardes moet checken voor je een Pokemon zomaar weg transfered of er fors in investeert, maar wat moet ik hier nu concreet mee?
Als ik een Pokemon in mijn bezit heb met hele hoge IV stats, is hij meestal low level. Dus hem opkweken zou een triljoen stardust kosten die ik niet heb.
Of moet je het andersom doen: gewoon wachten tot je een high CP Pokemon hebt met goede IV stats en hier al je resources in steken?
En waar kun je zien hoe snel charged attacks laden? Ik tref nu vaak tegenstanders met megasnel ladende charged attacks...
Er zullen vast mensen zijn met veel meer verstand en een beter antwoord als ik maar:_Anvil_ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:28:
Ik ben me sinds kort een beetje aan het verdiepen in de mechanics vwb Pokemon level, IV's en dergelijke.
Nu snap ik dus dat je voortaan die waardes moet checken voor je een Pokemon zomaar weg transfered of er fors in investeert, maar wat moet ik hier nu concreet mee?
Als ik een Pokemon in mijn bezit heb met hele hoge IV stats, is hij meestal low level. Dus hem opkweken zou een triljoen stardust kosten die ik niet heb.
Of moet je het andersom doen: gewoon wachten tot je een high CP Pokemon hebt met goede IV stats en hier al je resources in steken?
En waar kun je zien hoe snel charged attacks laden? Ik tref nu vaak tegenstanders met megasnel ladende charged attacks...
IV's zijn alleen echt belangrijk voor PvP(battle league) en daarvoor geld dan ook nog eens dat 100% IV vrijwel alleen nuttig is voor master league, voor great/ultra league kan het zomaar zijn dat een 2/15/15 het beter doet dan een 14/15/15 doordat die 2/15/15 een extra level of 2 kan krijgen voordat die aan de max cp zit voor die league.
Daarnaast heb je nog spelers die proberen raids met zo min mogelijk spelers(legendary met zijn 2en) te verslaan en dan kan het IV ook net het verschil maken voor winst of verlies en je hebt natuurlijk spelers zoals ik die 100% verzamelen puur om het verzamelen.
Zolang je niet 1 van die 3 redenen hebt kan je vrijwel net zo goed een 30% die al level 25 is uppen over een 100% die level 5 is voor normale raids of gyms leeg maken bijvoorbeeld.
stardust is een probleem voor vrijwel iedereen tenzij je vele honderden pokemon per dag vangt, zeker als je ze naar level 50 wil uppen.
het kost 520k stardust om 1 pokemon te maxen van lvl 1 naar 49,5 ( https://gamepress.gg/pokemongo/power-up-costs ), 470k als de pokemon al lvl20 is, als je veel pokemon wilt maxen ga je tekort hebben wat je ook doet, de league is wel 1 van de betere bronnen voor stardust in verhouding tot tijdsinvestering denk ik maar wat mij betreft zouden alle stardust bronnen permanent een x10 multiplier moeten krijgen zodat het een beetje te doen is.Ezio schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:12:
Je moet gewoon lekker gaan battlen. Dan hark je vanzelf makkelijk een paar duizend stardust per dag binnen als je regelmatig je setjes doet (zeker tijdens Battle Day).
(ik heb 265k pokemon gevangen maar heb nog steeds veels te weinig stardust
Er is nog veel meer, sommige charge attacks laden inderdaad sneller op dan andere, sommige fast attacks laden sneller charge attacks op, sommige attacks zorgen voor een buff of debuff... het beste is gewoon spelen, opletten wat er gebeurt en leren. Succes!
Ivm hoge IV's, hoe ik het doe: pokemon -> search -> 3*, 4* (is een standaard knop die alle 3 en 4 sterren selecteert) -> 1e pokemon lang induwen -> select all -> tag -> ik heb een highiv tag aangemaakt die je dan aanklikt._Anvil_ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:28:
Ik ben me sinds kort een beetje aan het verdiepen in de mechanics vwb Pokemon level, IV's en dergelijke.
Dat geeft een symbooltje naast al mijn 3*+ pokemon, als ik dan moet kuisen is het heel eenvoudig vergelijken tussen twee pokemon, als er eentje wel een tag heeft en eentje niet, gooi ik meestal die zonder 3* weg.
Dit is niet ideaal als je echt wil minmaxen in de leagues maar voor een free player die geen uren bezig wil zijn om zijn pokemons op te kuisen echt wel handig - vind ik persoonlijk. Zo gooi ik dan ook enkel dubbele pokemon weg zodat ik er van elk eentje heb zitten. Soms heb je ind dan een 11CP 3* pokemon en een 1500 met bagger stats. Die hou ik dan allebei bij tot er een betere langskomt. Want om dan die 11cp te uppen is inderdaad niet nuttig, dan wacht je beter tot je een hogere CP met goede stats hebt. Of je vecht met andere pokemon... Het is nu ook niet dat je met elke pokemon gaat vechten vermoed ik. Uiteindelijk gebruik je er maar een paar die stevig zijn.
Ivm die snelle charges, dat is iets wat ik in het begin ook last van had. Wat je moet weten is dat die aanvallen vaak niet zo sterk zijn, dus je hoeft niet altijd op de eerste twee charges een shield neer te zetten. Soms als je ze doorlaat doen ze amper damage.
Je kan wel opzoeken welke pokemon goed zijn als startpokemon omdat die vaak net veel charged attacks doen mits bepaalde combinaties. Maar ik ben ook verre van battle-expert - ik heb nu 60 wins in het totaal of zo, dat battlen gaat snel vervelen (voor mij persoonlijk).
Ik zal proberen een goed onderbouwde reactie te geven:_Anvil_ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:28:
Disclaimer: IV's zijn echt maar een klein gedeelte van wat damage etc doet. Type en de stats van de Pokémon zelf bepalen veel meer.
Je hebt eigenlijk twee categorieën IV's: Raid/PvE (Player vs Environment) IV's en PvP (Player vs Player) IV's
Raid/PvE IV's
Deze IV's wil je zo dicht mogelijk tegen de 100% aan hebben. Voor raids is het belangrijk om zo veel mogelijk damage te kunnen doen. Wanneer je bijvoorbeeld tegen Kyogre als raidboss vecht is het handig om hoge IV Grass of Electric Pokémon te hebben. Echter wanneer we kijken naar Kyogre zijn aanvallen zit hier ook Blizzard bij. Dit is Super Effective tegen Grass types en daarom niet handig om mee te nemen naar een raid. Voor Kyogre is het dus het meest gunstige om Electric types mee te nemen die een hoge IV hebben. Wat hierin je standaard is bepaal je zelf. Ik bewaar enkel Pokémon boven 80% IV (dus 3 sterren of meer). Veel mensen willen dan ook het liefst 15 attack IV, zodat deze het meeste damage doet. Ik kijk hier persoonlijk niet zo naar.
PvP IV's
PvP IV's zijn een categorie apart. Dit komt omdat in Great League en Ultra League een CP maximaal op zit. De attack IV rekent twee keer mee in de CP calculatie. Daardoor is het (normaliter gezien*) niet handig om veel attack IV's te hebben: je kunt namelijk dan minder je Pokémon levelen tot je de CP cap haalt. Uiteraard zijn er uitzonderingen zoals bijvoorbeeld Litleo in Great League. Daarbij is de rank 1 voor PvP de IV combinatie 4/15/15.
De vuistregel voor PvP is daarom: zo laag mogelijk attack IV en zo hoog mogelijk defense en stamina IV.
Voor Master League is er echter weer een uitzondering: daar zit geen CP cap op en het is daarom aan te raden om PvE IV's aan te houden.
*Wanneer je in een battle zit, kan het zijn dat jij en jouw tegenstander op hetzelfde moment een charge move activeren. Wanneer dit het geval is, kijkt PoGo naar de attackstat van die Pokémon + de IV. Wanneer je dus Venusaur (rank 1, 0/14/11) tegen Venusaur (rank 113, 7/15/15) hebt, zal de rank 113 altijd als eerste mogen. Dit komt omdat de rank 113 een hogere uiteindelijke attackstat heeft dan de rank 1. Men noemt dit in jargon CMP (Charge Move Priority). Dit is ook weer af te wegen in jouw beslissing welke Pokémon je wil gebruiken. De rank 1 is daarom dus niet altijd standaard de beste!
Wat je vervolgens doet met jouw resources is compleet aan jou. Wat vind je belangrijk: een hoog IV maar langer moeten wachten omdat de Pokémon laag level is (en dus niet bruikbaar) of level je vast een laag IV Pokémon naar level 30 o.i.d. om te kunnen gebruiken en ga je deze upgraden naarmate de tijd?
Wat betreft PvP movesets wil ik de site https://pvpoke.com aanbevelen. Hier kan je per league vinden wat de ideale moveset is voor die Pokémon. Natuurlijk hoeft dit niet altijd voor jou te werken, maar is veelal wel een goede resource om alle informatie vandaan te halen._Anvil_ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:28:
Nog even verder op rankings van PvP Pokémon, voor het checken van ideale IV's kan je terecht op https://stadiumgaming.gg. Hier kan je precies aangeven welke Pokémon het is, hoe je deze hebt gevangen etc etc. Mocht je er niet uit komen, let me know!
Heb ik slecht 1 vraagje nog: wanneer en hoe krijg je die dagelijkse remote raid pass die er vanwege Corona nu is? Ik snap dat ik een reguliere pass krijgt de 1e keer dat ik een gym bezoek op een nieuwe dag, maar hoe en wanneer krijg je dan de remote versie? Als je de regular gebruikt hebt?
Ik heb overigens ook wat premium battles passes, waar kan ik die het beste voor gebruiken?
Er is geen dagelijkse remote raidpass helaas. Het enige wat er is, is een box begin elke week van 1 munt die je kunt kopen via de shop. Hier zit vrijwel altijd een remote raidpass in._Anvil_ schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:57:
Heel erg bedankt voor alle tips! Ik ben een stuk wijzer geworden!!
Heb ik slecht 1 vraagje nog: wanneer en hoe krijg je die dagelijkse remote raid pass die er vanwege Corona nu is? Ik snap dat ik een reguliere pass krijgt de 1e keer dat ik een gym bezoek op een nieuwe dag, maar hoe en wanneer krijg je dan de remote versie? Als je de regular gebruikt hebt?
Ik heb overigens ook wat premium battles passes, waar kan ik die het beste voor gebruiken?
Premium battle passes kan je voor zowel raids als Go Battle League gebruiken. Persoonlijk zou ik ze voor raids gebruiken, aangezien je met Go Battle League nooit weet hoe ver je gaat komen in de set. Voor het zelfde geld speel je 0-5 en sta je met lege handen.
Daarnaast, als je een free to play-speler bent, zou ik ze gewoon bewaren. Premium Raid Passes kunnen van pas komen bij grote events zoals een Pokémon GO Tour of Pokémon GO Fest.
De remote is 1 keer per week op maandag in de shop, kan je een box met remote raid pass kopen voor 1 coin, sowieso de moeite.
Premium hou ik momenteel bij voor ofwel mega raid event waar je meerdere keren wil raiden op 1 dag zoals vorige zomer, ofwel voor de premium battle league, maar daar ken ik niet genoeg van om me nu al aan te wagen :-)
[ Voor 8% gewijzigd door milotic op 20-01-2022 11:37 ]
[ Voor 10% gewijzigd door mat.hi.as op 20-01-2022 12:44 ]
daarom up ik nu een 48cp walrein met 0/15/15 ranked 1 kwanta kosta 300K dustmat.hi.as schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:43:
Natuurlijk is de hele tactiek en het juiste team met synergie en opvangen van zwaktes belangrijker dan de IVs. Maar het blijft wel leuk om de juiste IVs te hebben/zoeken
Dat.Ezio schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:17:
Ik geef geen stardust meer uit zolang de Battle League stuk is. Ik had vorig seizoen voor de Holiday Cup nog een miljoen stardust uitgegeven. En dan verlies je vervolgens door lag en crashen van de app. Ik ben er wel een beetje klaar mee.
Maar ook de rewards zijn zo marginaal dat het de grind niet waard is.
Ik ben nieuw hier. In het begin veel gespeeld en sinds de zomervakantie weer het spel opgepakt en nu bijna level40.
Ik volg het topic graag en lees graag de tips&trucks. Als ik tips heb zal ik ze delen!
Veel plezier met de Bulbasaur Day(uurtjes)
Dus of je hebt nu een paar keer pech (dat je in de 20% range zit) of het klopt niet wat je observeert
Geldt voor beidehneel schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:12:
Ik probeer tegenwoordig wel elke dag mijn buddy te 'exciten'. Dan is het o.a. halve loop-afstand. Zou het kunnen dat die halve afstand alleen voor gewone candy geldt en niet voor XL candy?
[ Voor 5% gewijzigd door Lointje op 24-01-2022 08:54 ]
https://www.pokemongolive...ritage-power-plant-event/Pokémon GO schreef:
Team GO Rocket Strikes!
Beginning Monday, January 24, 2022, at 12:00 a.m. local time until Sunday, January 30, 2022 at 10:00 a.m. local time (...) You can use a Charged TM to help a Shadow Pokémon forget the Charged Attack Frustration.
(en pssst: het is nog geen 12 uur maar je kan nu al TM'en
Klopt het dat er geen research story is, dus dat je ook niet aan giovanni geraakt?
Zou inderdaad qua buddy level niet uit moeten maken. Qua level wel, maar dat zit bij jou wel goed zo te zien. Boven level 30 heb je 75% kans, onder level 30 significant minder.hneel schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:50:
Ik heb het idee dat ik tegenwoordig bij het lopen minder XL candy krijg dan voorheen. Voorheen liep ik met een tyranitar en kreeg ik denk ik zo'n 8 a 9 van de 10 keer zowel een gewone als een XL candy. Momenteel loop ik met een Dragonite (Lvl 50) en nu misschien nog maar in de helft van de gevallen. Het friendship level met die buddy is nog niet optimaal, maar dat maakt toch niet uit?
Zie het volgende Silph Road artikel voor meer informatie: https://thesilphroad.com/...look-buddy-candy-xl-rates
Edit:
Ik moet voor de level 47 requirements 3 Pokémon tot hun max CP uppen. Maar is dit helemaal tot max XL? Want ik heb een Snorlax tot zijn max CP upped, maar die wordt niet meegeteld
Het was gelukkig een hundo Snorlax, maar ik heb er nog niet de XL candy voor.
[ Voor 52% gewijzigd door Ezio op 26-01-2022 16:47 ]
Ja tot level 50 meen ik.Ezio schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:39:
Ik heb ook wel eens van die dagen dat ik in verhouding bijna geen XL candy krijg. Je moet inderdaad sowieso zorgen dat je buddy op level 30-35 zit. En nu natuurlijk veel traden voor gegarandeerde XL candy.
Edit:
Ik moet voor de level 47 requirements 3 Pokémon tot hun max CP uppen. Maar is dit helemaal tot max XL? Want ik heb een Snorlax tot zijn max CP upped, maar die wordt niet meegeteld. Dat gaat dan een duur stardust grapje worden als ze helemaal max XL moeten zijn. Dan had ik beter een XL Pokémon kunnen nemen waar ik genoeg XL candy voor heb...
Het was gelukkig een hundo Snorlax, maar ik heb er nog niet de XL candy voor.
spreek even met mensen af die hier ook dicht bij zitten. Laat hen de up tot level 46 bv doen, trade ze en jij doet de rest. Zo kun je ook met pokes waar je nog niet voldoende XL candy voor hebt maximaal uppen.
Vervolgens kun je ze een wederdienst bewijzen en het omgekeerde doen.
Tip: neem de meltan box (via pokemon home). Dan heb je XL candy in no time. Ook voor 3. Alleen de dust nog
Bovendien is de voormalig dichtsbijzijnde stop op 3-4 minuten wandelen nu een extra gym geworden, dus dat maakt het nog extra fijn! Best happy hier!
@WatcherZ wij staan op 2 dagen van best friend - heb je een voorstel wanneer we het laatste kadootje zouden uitpakken voor een eitje op te kunnen zetten?
Ik heb genoeg XL candy en stardust om 3 Pokémon max XL te uppen, maar ik ben gewoon een beetje gierigT4F.nl_Muad schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:50:
[...]
Ja tot level 50 meen ik.
spreek even met mensen af die hier ook dicht bij zitten. Laat hen de up tot level 46 bv doen, trade ze en jij doet de rest. Zo kun je ook met pokes waar je nog niet voldoende XL candy voor hebt maximaal uppen.
Vervolgens kun je ze een wederdienst bewijzen en het omgekeerde doen.
Tip: neem de meltan box (via pokemon home). Dan heb je XL candy in no time. Ook voor 3. Alleen de dust nog
Dit topic is gesloten.
![]()
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!
/f/image/ZogNfY8qqYiy9Lv3BkpSZuu1.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rhMlZGcraJQtTc4DA2lWxUwi.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/oqM9lgNGdB0dP2vpzPKkzml5.png?f=fotoalbum_large)