Nu we het toch over bag storage hebben, wat is jullie strategie daarin?
Die van mij is als volgt, met een bag space van 3000, dus maximaal:
- 100 Max Potions > rest van de potions gaat weg. Als ik ze toevallig heb en halve Pokémon heb, gebruik ik ze daar op.
- 100 Max Revives > revives gaan weg, of het moet zijn dat ik dode Pokémon heb. Dan gebruik ik ze daar op.
Zo veel mogelijk rode ballen i.v.m. Gotcha, je vliegt er toch hard door heen met een event.
Great balls gaan weg > als ik een Pokémon echt wil hebben pak ik wel een Ultra ball
Zo'n 300 tot 350 Ultra ballen.
Daarnaast 3 evolutie items van ieder, niet meer. Komt sporadisch voor dat ik die gebruik.
Zo'n 5 stones van ieder, meer heb je er niet nodig.
Betreffende de rare candy, ik houd altijd een grens aan van ongeveer 300, hierna moet ik een keuze gaan maken waar ik weer wat in ga stoppen.
Use Items (incense, starpieces, lucky eggs, lures, poffins) gaan nooit weg, maar worden ook flink gebruikt bij events. Zeker wanneer er een dust bonus is zoals 3x bij een Community Day. Dan staat er het hele event een starpiece aan.
TM's heb ik een haat liefde relatie mee:
- Fast TM's heb ik vrijwel altijd te veel dus die stop ik zo rond de 30. Ik heb geen raidmons meer die ik een andere attack moet geven, alles is al het juiste. Voor PvP heb ik ze ook vrijwel niet nodig.
- Charge TM's daarin tegen, die bewaar ik liever dan dat ik ze weg gooi. Meestal nodig bij het TM'en van PvP Pokés, maar ook bij raidmons.
- Elite TM's gaan natuurlijk nooit weg, ik hoop dat iedereen hetzelfde doet
Berries gaat een groot gedeelte ook weg:
- Razz Berries houd ik tot zo ongeveer 40, al hoewel dit ook wel lager mag. De reden daarvan komt zo.
- Nanab Berries gaan regelrecht de prullenbak in. Wie dat bedacht heeft weet ik niet, maar ik heb ze nog nooit nodig gehad.
- Pinap Berries worden altijd bewaard. Dit is altijd mijn berry-of-choice.
- Golden Razz Berries, hier heb ik er op het moment van schrijven 373 van. Ik gebruik deze altijd om mijn buddy te voeren en te voeren in gyms om Pokés weer vol te krijgen qua points, maar ik kom er maar niet van af.
- Silver Pinap Berries gaan ook nooit weg.