Een long shot maar wie weet: is er iemand in omgeving Amersfoort die green speelt vandaag? Ik ben op zoek naar trades
Wat was t een mooie dag. Op de 3 vogels (articuno, zapdos en moltres) na heb ik Kanto compleet. Met een shiny Farfetch'd 😁
Was inderdaad een leuke dag gisteren.
Voornamelijk wezen raiden, en verder heel het event incense aan gezet (deze zouden shinies aantrekken). Heb er uiteindelijk 23 gevangen 😊
Zit nu met onder andere met 13 Mewtwo’s en legio andere legendaries. Die mewtwo ga ik allemaal traden om er hopelijk 1 goede uit te krijgen.
Overigens waren de magicarps ook super. 40 Candy en 40 met een pinap. 80 per magicarp. Heb nu genoeg Candy om een heel legioen Gyarados maken 😂👍
Voornamelijk wezen raiden, en verder heel het event incense aan gezet (deze zouden shinies aantrekken). Heb er uiteindelijk 23 gevangen 😊
Zit nu met onder andere met 13 Mewtwo’s en legio andere legendaries. Die mewtwo ga ik allemaal traden om er hopelijk 1 goede uit te krijgen.
Overigens waren de magicarps ook super. 40 Candy en 40 met een pinap. 80 per magicarp. Heb nu genoeg Candy om een heel legioen Gyarados maken 😂👍
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
En nog één met een Mega Gyarados buddyRene schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:13:
[...]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Hier juist het tegenovergestelde... Netjes een raid tegen mewtwo en zapdos gewonnen. Maar helaas, ondanks dat ik 13 van de 15 ballen raak heb gegooid (Nice, great en zelfs perfect) bleven ze toch beiden eruit springen op mijn level 27.Rientie schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:33:
Wat was t een mooie dag. Op de 3 vogels (articuno, zapdos en moltres) na heb ik Kanto compleet. Met een shiny Farfetch'd 😁
Vrouwlief van level 24 deed ook mee (met zwakkere pokrmons) en heeft ze wel beide gevangen.
Dat soort 'willekeur' irriteert mij dan wel. Normaal vechten we amper in gyms, dus heb ik er geen last van.
Daarnaast zit ik met 2 Quests vast op 'Catch a Ditto'... Zucht....
Aan het einde (7/8) van de Kanto Special Research krijg je een shiny Ditto, dat lost beide problemen in één keer op (heeft het voor mij ook gedaan).President schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:19:
[...]
Daarnaast zit ik met 2 Quests vast op 'Catch a Ditto'... Zucht....
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Ik heb geen kanto ticket gekocht, dus die Quest heb ik niet...Freee!! schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:26:
[...]
Aan het einde (7/8) van de Kanto Special Research krijg je een shiny Ditto, dat lost beide problemen in één keer op (heeft het voor mij ook gedaan).
Dan wordt het inderdaad een stuk moeilijker, dat en de reward Ditto voor één van die Kanto Tour (sub-)taken*) zijn de enige Ditto's, die ik de laatste weken heb gezien.President schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:40:
[...]
Ik heb geen kanto ticket gekocht, dus die Quest heb ik niet...
*) Ja, die waarvoor je een Ditto nodig hebt
[ Voor 10% gewijzigd door Freee!! op 21-02-2021 15:45 ]
De telefoon van mijn zoontje ging vanochtend spontaan wandelen naar een gym dichtbij, waardoor hij met ene lokale pas mee kon doen met een Mewtwo raid. Ik heb hem zelf meegedaan met een remote pas. Het viel me alleen op, dat ik een mega-evolution teken naast het aantal deelnemers/vrienden zag, en ook onderin mijn beeld. Bij de telefoon van mijn zoontje zag ik die niet. Zie plaatje hieronder. Weet iemand wat die betekent?
Tyranitarr kan niet mega worden, en die ring rond de charged move knop ken ik ook niet....
Tyranitarr kan niet mega worden, en die ring rond de charged move knop ken ik ook niet....
Vraag is al vaker voorbij gekomen, dit betekent dat iemand op dat moment een Mega pokemon gebruikt. Zodra die faint is het weer weg. En dat icoontje bij een speler zie je volgens mij zolang je een mega pokemon actief hebt, dus 8 uur lang.
Kater? Eerst water, de rest komt later
En ook moet het de juiste type zijn, dus dat zal waarschijnlijk een Gyarados zijn geweest.
Ok bedankt voor de antwoorden. Wel vaag dat het dan op de ene telefoon wel zichtbaar is, maar op de andere niet, terwijl we met dezelfde raid meedoen?
Ik had wel zoiets verwacht; je ziet ook zo'n mega-tekentje in de lobby als iemand een mega-evolved Pokémon actief heeft. Ik werd alleen in verwarring gebracht omdat het niet op beide telefoons te zien was.
Ik had wel zoiets verwacht; je ziet ook zo'n mega-tekentje in de lobby als iemand een mega-evolved Pokémon actief heeft. Ik werd alleen in verwarring gebracht omdat het niet op beide telefoons te zien was.
Volgens mij moet het type van je eigen Pokémon of het type van de move die je gebruikt ook aansluiten. Het kan dus heel goed dat niet iedereen op hetzelfde moment deze bonus ziet.gwystyl schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:10:
Ok bedankt voor de antwoorden. Wel vaag dat het dan op de ene telefoon wel zichtbaar is, maar op de andere niet, terwijl we met dezelfde raid meedoen?
Precies. Als het een mega houndoon was is jouw crunch dus boosted. Maar een Tyranitar med earthquake is dus niet boosted.
Wat is dit nu weer voor rare bug. Ik word uitgenodigd voor een remote raid. Ik wil meedoen dus klik op 'Battle using a remote raid pass'. Maar vervolgens krijg ik een normale raid pass te zien. Als ik die gooi, dan krijg ik de melding 'Walk closer to interact with this gym.' Ik kan dus niet meedoen.
???
???
9581 5688 9816
Ik moet 151 gifts versturen dus wie gifts wil 👍
Ik moet 151 gifts versturen dus wie gifts wil 👍
Dit had ik toevallig ook afgelopen weekend. Heb er helaas geen oplossing voor, moest toen ook de raid voorbij laten schieten.PhilipsFan schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 02:50:
Wat is dit nu weer voor rare bug. Ik word uitgenodigd voor een remote raid. Ik wil meedoen dus klik op 'Battle using a remote raid pass'. Maar vervolgens krijg ik een normale raid pass te zien. Als ik die gooi, dan krijg ik de melding 'Walk closer to interact with this gym.' Ik kan dus niet meedoen.
???
Had ik laatst ook ja. Game opnieuw gestart en daarna werkte het wel weer.PhilipsFan schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 02:50:
???
ik had het ook, volgens mij gebeurt het als je dicht bij een gym staat, het systeem ziet dan niet het verschil tussen je lokale gym en de remote gym denk ik.PhilipsFan schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 02:50:
???
==============================================================
Season of legends aangekondigd
Trainers,
During the Season of Celebration, we got to explore and celebrate regions of the Pokémon world, all leading up to Pokémon GO Tour: Kanto! Now, we’re excited to announce the next Season: the Season of Legends!
From Legendary Pokémon to legendary Trainers, this Season will celebrate legends in Pokémon GO. The Season of Legends will run from Monday, March 1, 2021, at 8:00 a.m. to Tuesday, June 1, 2021, at 10:00 a.m. local time!
Read on for an overview of what you can expect during this Season, and look out for a detailed blog once the Season starts.
More Pokémon will make their Pokémon GO debut in Legendary Raids and Mega Raids!
This Season will start with some Legendary Pokémon making their Pokémon GO debut—Therian Forme Tornadus, Therian Forme Thundurus, and Therian Forme Landorus! Stay tuned for more details. There might be some other Legendary faces making their Pokémon GO debut appearing later in the Season, too!
Starting March 1, different Mega-Evolved Pokémon will be appearing in Mega Raids, and other Mega-Evolved Pokémon will be making their Pokémon GO debut over the course of the Season. Keep an ear out for more details soon, Trainers!
Different Pokémon will be appearing in the wild!
As the seasons change, different kinds of Pokémon will be appearing in different habitats in the wild! For example, you might find Mantine or Frillish appearing near water, or maybe you’ll happen upon a Voltorb or Glameow while in the city! If you happen to be traversing near grassy and forested areas, you might find Hoppip floating peacefully in the air. These and many more Pokémon will be appearing more often in the wild, so keep a lookout and stay tuned for more details!
Hemisphere-exclusive Pokémon
During this Season, the kinds of Pokémon that appear more often in the wild exclusively in either the northern or southern hemisphere will be greatly expanded from last Season!
In the northern hemisphere, you’ll be able to encounter Pokémon like Tangela, Combee, Croagunk, Ducklett, and many more in the wild! First partner Pokémon originally discovered in the Sinnoh region—Turtwig, Chimchar, and Piplup—will also be appearing in the wild, alongside Spring Form Deerling. If you’re extremely lucky, you might even encounter Pokémon such as Scyther, Dratini, or Cottonee in the wild!
In the southern hemisphere, Pokémon like Mankey, Yanma, Buizel, Woobat, and many more will be appearing in the wild, alongside first partner Pokémon originally discovered in the Unova region—Snivy, Tepig, and Oshawott! If you’re extremely lucky, you might encounter a Pineco, Bagon, or Ferroseed. Keep your eyes out for Autumn Form Deerling, too!
Different Pokémon will be hatching from Eggs!
Pokémon like Treecko, Torchic, Mudkip, Budew, and more will be hatching from 2 km Eggs. Drowzee, Azurill, and Munna will be hatching from 5 km Eggs, and intrepid Trainers might find Nincada, Alomomola, and more hatching from 10 km Eggs! Stay tuned for more details.
Season-exclusive Special Research
Toward the start of the season, all Trainers will be able to access the Season of Legends Special Research. Follow Professor Willow as he makes exciting discoveries about Therian Forme Tornadus, Therian Forme Thundurus, and Therian Forme Landorus, the first three Legendary Pokémon featured during this Season. Complete this Special Research to earn Tornadus, Thundurus, and Landorus Candy as well as other rewards.
Be on the lookout for bonuses and items throughout the Season!
You can look forward to even more goodies this Season, such as the following bonuses and items.
Players can receive increased XP from five-star raids throughout this Season only.
Free Remote Raid Passes will be available at certain times during the Season. Stay tuned for more details on when these Remote Raid Passes will be available in the shop!
Throughout the Season, you’ll have even more opportunities to be legendary! March Community Day, GO Battle League Season 7, all-new events, and more will be coming. You can also look forward to a series of events toward the end of the Season that will certainly be legendary.
Please be aware of your surroundings and follow guidelines from local health authorities when playing Pokémon GO. Upcoming events are subject to change. Be sure to follow us on social media, opt in to receiving push notifications, and subscribe to our emails to stay updated. For the latest on in-game events and feature updates, be sure to check this help center article.
—The Pokémon GO team
https://pokemongolive.com...548cwza7tpCdYmwgTwGeCGW4I
[ Voor 80% gewijzigd door Wii4all op 23-02-2021 10:18 ]
Burp
Zojuist in Kanto cup een Mewtwo gevangen als beloning.
Heb er inmiddels 5 waarvan 1 net geen 4*. Heb hier gemengde gevoelens over, uiteraard hartstikke gaaf dat je deze pokemon kunt vangen nu, maar tis echt wel makkelijk nu.
Zapdos blijft bij mij lastig, inmiddels al 2 maal ontsnapt (van de 4 verslagen) terwijl ik 12 en 14 ballen had en bij elke worp een golden berry geef. Alle andere legendaries tot nu toe nog kunnen vangen. Meer mensen hier last van, of gewoon toeval dat dit bij mij 2 keer gebeurd bij dezelfde pokemon.
Heb er inmiddels 5 waarvan 1 net geen 4*. Heb hier gemengde gevoelens over, uiteraard hartstikke gaaf dat je deze pokemon kunt vangen nu, maar tis echt wel makkelijk nu.
Zapdos blijft bij mij lastig, inmiddels al 2 maal ontsnapt (van de 4 verslagen) terwijl ik 12 en 14 ballen had en bij elke worp een golden berry geef. Alle andere legendaries tot nu toe nog kunnen vangen. Meer mensen hier last van, of gewoon toeval dat dit bij mij 2 keer gebeurd bij dezelfde pokemon.
Mewtwo is ook allang niet meer bijzonder. Heb mijn paar hoogste bewaard, een paar bewaard voor trades en de rest allemaal weggeknikkerd tijdens dubbel candy transfer.
Mewtwo ex-raids proberen te triggeren en dan hopen op een invite, dat waren nog eens tijden.
Mewtwo ex-raids proberen te triggeren en dan hopen op een invite, dat waren nog eens tijden.
Haha ja dat was nog eens exclusief, Mew2 defence form.Raem schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:36:
Mewtwo is ook allang niet meer bijzonder. Heb mijn paar hoogste bewaard, een paar bewaard voor trades en de rest allemaal weggeknikkerd tijdens dubbel candy transfer.
Ik probeer steady Curveball Great to gooien (en dat lukt meestal). Daarmee vlucht hij vrijwel nooit.garrow schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:28:
Verwijderd
en dan was het triggeren eindelijk gelukt. en wie kreeg er als 1 van de weinige geen pas...Raem schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:36:
overigens ben ik blij dat er geen ex raids meer zijn. in kleine dorpen is het vrijwel onmogelijk om een ex raid te krijgen, en als het dan toch eindelijk eens gelukt is, of je hebt er 1 uit de stad. is het altijd op een onmogelijk tijdstip.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2021 19:07 ]
:strip_exif()/f/image/kg9HTNy8IAYNl5sM8mw2sRmM.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zit al maanden met deze challenge die ik maar niet kan halen. Legendaries zijn al lang niet meer in research breakthrough geweest en ik woon in een (redelijk) klein dorp waar ik niemand anders ken die Pokemon GO speelt om een legendary raid te doen.. iemand tips?
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Kijk eens naar de PokeRaid app.Nielless schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:22:
[Afbeelding]
Ik zit al maanden met deze challenge die ik maar niet kan halen. Legendaries zijn al lang niet meer in research breakthrough geweest en ik woon in een (redelijk) klein dorp waar ik niemand anders ken die Pokemon GO speelt om een legendary raid te doen.. iemand tips?
Of anders remoraid, of via discord.
Er zijn verschillende manieren, maar het zal dan voornamelijk via remote raiding gaan.
Volgens mij zijn er in dit topic ook nog andere manieren gemeld. Even de zoekfunctie gebruiken.
Maart uitgelegd, we krijgen 3 shadow vogels:
https://pokemongolive.com...uB3QYEnTjHjd-ea7Vvn_U3kTc
Trainers,
We hope you’re prepared for a month of exciting Pokémon encounters and bonuses!
Incoming: New Team GO Rocket Special Research!
It appears that after a few months of rest, Giovanni and his Grunts are up to no good once again! What’s worse, they’ve obtained more Shadow Pokémon—including Shadow Legendary Pokémon! Early investigations into Giovanni’s movements suggest he’ll be using these Shadow Legendary Pokémon at different times.
March 2021: Shadow Articuno
April 2021: Shadow Zapdos
May 2021: Shadow Moltres
Starting on Sunday, February 28, 2021, at 12:00 a.m. local time, play through this Season’s new Team GO Rocket Special Research to earn a Super Rocket Radar and take down Giovanni! There will be other opportunities to earn Super Rocket Radars at the beginning of each month this Season, so stay tuned for more information!
March Research Breakthrough encounter
From Monday, March 1, 2021, at 1:00 p.m. PST (GMT −8) to Thursday, April 1, 2021, at 1:00 p.m. PDT (GMT −7), you’ll encounter Gible in Research Breakthrough encounters.
Featured Pokémon in five-star raids and Mega Raids
The following Legendary Pokémon will be appearing in five-star raids throughout March.
Incarnate Forme Landorus will be appearing in five-star raids from Monday, March 1, 2021, at 8:00 a.m. to Saturday, March 6, 2021, at 8:00 a.m. local time. If you’re lucky, you might encounter a Shiny one!
Incarnate Forme Tornadus will be appearing in five-star raids from Saturday, March 6, 2021, at 8:00 a.m. to Thursday, March 11, 2021, at 8:00 a.m. local time. If you’re lucky, you might encounter a Shiny one!
Incarnate Forme Thundurus will be appearing in five-star raids from Thursday, March 11, 2021, at 8:00 a.m. to Tuesday, March 16, 2021, at 10:00 a.m. local time. If you’re lucky, you might encounter a Shiny one!
Therian Forme Thundurus will be appearing in five-star raids from Tuesday, March 16, 2021, at 10:00 a.m. to Tuesday, March 30, 2021, at 10:00 a.m. local time.
Therian Forme Tornadus will be appearing in five-star raids starting Tuesday, March 30, 2021, at 10:00 a.m. local time.
In addition, the following Mega-Evolved Pokémon will be appearing in Mega Raids.
Mega Blastoise, Mega Pidgeot, and Mega Ampharos will be featured in Mega Raids from Monday, March 1, 2021, at 8:00 a.m. to Tuesday, March 16, 2021, at 10:00 a.m. local time.
Mega Houndoom, Mega Abomasnow, and a surprise Mega-Evolved Pokémon will be appearing in Mega Raids starting Tuesday, March 16, 2021, at 10:00 a.m. local time.
Every Wednesday in March will feature a Raid Hour event from at 6:00 p.m. to 7:00 p.m. local time. Raid Hours will feature the Pokémon appearing in five-star raids that week. A bonus Raid Hour will be taking place on Monday, March 15, 2021, from 6:00 p.m. to 7:00 p.m. local time. As a reminder, when the Season of Legends begins on March 1, 2021, you can gain extra XP for completing five-star raids!
Stay tuned for the April events blog for more details on the next Pokémon to be featured in raids.
Pokémon Spotlight Hours
In the month of March, Pokémon Spotlight Hour will take place every Tuesday at 6:00 p.m. local time, and each of these will spotlight a different Pokémon and special bonus!
Tuesday, March 2, 2021: Krabby will be in the spotlight, and you’ll earn twice the Candy for transferring Pokémon.
Tuesday, March 9, 2021: Drowzee will be in the spotlight, and you’ll earn twice the XP for evolving Pokémon.
Tuesday, March 16, 2021: Voltorb will be in the spotlight, and you’ll earn twice the Stardust for catching Pokémon.
Tuesday, March 23, 2021: Surskit will be in the spotlight, and you’ll earn twice the XP for catching Pokémon.
Tuesday, March 30, 2021: Slugma will be in the spotlight, and you’ll earn twice the Candy for catching Pokémon.
March Bonus Hours
We will be testing Bonus Hours throughout the month of March. These tests will take place on the listed Thursdays at 6:00 p.m. local time, and each one will feature a unique bonus!
Thursday, March 4, 2021: GO Rocket Hour — Team GO Rocket Balloons will be appearing more frequently. Be on the lookout, Trainers!
Thursday, March 11, 2021: Mega Bonus Hour: Candy — You’ll earn more Candy when you catch Pokémon that share a type with your active Mega-Evolved Pokémon.
Thursday, March 18, 2021: Mega Raid Hour — Mega Raids will be happening more frequently.
March Community Day Featuring Fletchling
Join us on Saturday, March 6, 2021, from 11:00 a.m. to 5:00 p.m. local time for a fiery Community Day featuring Fletchling. Evolve Fletchinder (the evolved form of Fletchling) during the event or up to two hours afterward to get a Talonflame that knows the attack Incinerate. For more information, be sure to check out the blog here.
Upcoming new events
Look out for more details coming soon for these events.
Searching for Legends—From Tuesday, March 9, 2021, to Sunday, March 14, 2021, join us as we begin our journey to search for Legendary Pokémon! And what better way to sniff out these Legendary Pokémon than with the Compass Pokémon, Nosepass? Who knows—if you’re lucky, you may even encounter a Shiny Nosepass!
Incense Day: Psychic-Type and Steel-Type —We are hearing reports that on Sunday, March 14, 2021, more Psychic-type and Steel-type Pokémon will be attracted to Incense, including Beldum!
**Charge Up!**—From Tuesday, March 16, 2021, to Monday, March 22, 2021, get amped for an event where Electric-type Pokémon will make their Pokémon GO debut!
Weather Week—From Wednesday, March 24, 2021, to Monday, March 29, 2021, experience a whirlwind of weather-themed Pokémon appearing in the wild and new avatar items, all to celebrate the Therian Formes of Tornadus, Thundurus, and Landorus coming to Pokémon GO.
A Special Raid Weekend event featuring Legendary Pokémon will take place on Saturday, March 27, 2021, through Sunday, March 28, 2021.
Stay tuned for more details on each of these events!
Weekly free bundles
Every Monday in March, a free one-time bundle containing 10 Ultra Balls, 10 Razz Berries, and a Remote Raid Pass will be available in the shop.
Quality-of-life updates
We’re excited to share some updates to Candy XL that will help acquiring this resource in Pokémon GO be more fun and accessible.
Trading Pokémon will have a chance of rewarding a Candy XL for the Pokémon you’ve traded. The chance of receiving a Candy XL will increase the greater the distance between Pokémon catch locations is.
Walking with your Buddy Pokémon will now have a chance of earning you a Candy XL.
Catching Legendary, Mythical, or evolved Pokémon is now guaranteed to reward you with Candy XL.
Please be aware of your surroundings and follow guidelines from local health authorities when playing Pokémon GO. Upcoming events are subject to change. Be sure to follow us on social media, opt in to receiving push notifications, and subscribe to our emails to stay updated. For the latest on in-game events and feature updates, be sure to check this help center article.
—The Pokémon GO team
https://pokemongolive.com...uB3QYEnTjHjd-ea7Vvn_U3kTc
Trainers,
We hope you’re prepared for a month of exciting Pokémon encounters and bonuses!
Incoming: New Team GO Rocket Special Research!
It appears that after a few months of rest, Giovanni and his Grunts are up to no good once again! What’s worse, they’ve obtained more Shadow Pokémon—including Shadow Legendary Pokémon! Early investigations into Giovanni’s movements suggest he’ll be using these Shadow Legendary Pokémon at different times.
March 2021: Shadow Articuno
April 2021: Shadow Zapdos
May 2021: Shadow Moltres
Starting on Sunday, February 28, 2021, at 12:00 a.m. local time, play through this Season’s new Team GO Rocket Special Research to earn a Super Rocket Radar and take down Giovanni! There will be other opportunities to earn Super Rocket Radars at the beginning of each month this Season, so stay tuned for more information!
March Research Breakthrough encounter
From Monday, March 1, 2021, at 1:00 p.m. PST (GMT −8) to Thursday, April 1, 2021, at 1:00 p.m. PDT (GMT −7), you’ll encounter Gible in Research Breakthrough encounters.
Featured Pokémon in five-star raids and Mega Raids
The following Legendary Pokémon will be appearing in five-star raids throughout March.
Incarnate Forme Landorus will be appearing in five-star raids from Monday, March 1, 2021, at 8:00 a.m. to Saturday, March 6, 2021, at 8:00 a.m. local time. If you’re lucky, you might encounter a Shiny one!
Incarnate Forme Tornadus will be appearing in five-star raids from Saturday, March 6, 2021, at 8:00 a.m. to Thursday, March 11, 2021, at 8:00 a.m. local time. If you’re lucky, you might encounter a Shiny one!
Incarnate Forme Thundurus will be appearing in five-star raids from Thursday, March 11, 2021, at 8:00 a.m. to Tuesday, March 16, 2021, at 10:00 a.m. local time. If you’re lucky, you might encounter a Shiny one!
Therian Forme Thundurus will be appearing in five-star raids from Tuesday, March 16, 2021, at 10:00 a.m. to Tuesday, March 30, 2021, at 10:00 a.m. local time.
Therian Forme Tornadus will be appearing in five-star raids starting Tuesday, March 30, 2021, at 10:00 a.m. local time.
In addition, the following Mega-Evolved Pokémon will be appearing in Mega Raids.
Mega Blastoise, Mega Pidgeot, and Mega Ampharos will be featured in Mega Raids from Monday, March 1, 2021, at 8:00 a.m. to Tuesday, March 16, 2021, at 10:00 a.m. local time.
Mega Houndoom, Mega Abomasnow, and a surprise Mega-Evolved Pokémon will be appearing in Mega Raids starting Tuesday, March 16, 2021, at 10:00 a.m. local time.
Every Wednesday in March will feature a Raid Hour event from at 6:00 p.m. to 7:00 p.m. local time. Raid Hours will feature the Pokémon appearing in five-star raids that week. A bonus Raid Hour will be taking place on Monday, March 15, 2021, from 6:00 p.m. to 7:00 p.m. local time. As a reminder, when the Season of Legends begins on March 1, 2021, you can gain extra XP for completing five-star raids!
Stay tuned for the April events blog for more details on the next Pokémon to be featured in raids.
Pokémon Spotlight Hours
In the month of March, Pokémon Spotlight Hour will take place every Tuesday at 6:00 p.m. local time, and each of these will spotlight a different Pokémon and special bonus!
Tuesday, March 2, 2021: Krabby will be in the spotlight, and you’ll earn twice the Candy for transferring Pokémon.
Tuesday, March 9, 2021: Drowzee will be in the spotlight, and you’ll earn twice the XP for evolving Pokémon.
Tuesday, March 16, 2021: Voltorb will be in the spotlight, and you’ll earn twice the Stardust for catching Pokémon.
Tuesday, March 23, 2021: Surskit will be in the spotlight, and you’ll earn twice the XP for catching Pokémon.
Tuesday, March 30, 2021: Slugma will be in the spotlight, and you’ll earn twice the Candy for catching Pokémon.
March Bonus Hours
We will be testing Bonus Hours throughout the month of March. These tests will take place on the listed Thursdays at 6:00 p.m. local time, and each one will feature a unique bonus!
Thursday, March 4, 2021: GO Rocket Hour — Team GO Rocket Balloons will be appearing more frequently. Be on the lookout, Trainers!
Thursday, March 11, 2021: Mega Bonus Hour: Candy — You’ll earn more Candy when you catch Pokémon that share a type with your active Mega-Evolved Pokémon.
Thursday, March 18, 2021: Mega Raid Hour — Mega Raids will be happening more frequently.
March Community Day Featuring Fletchling
Join us on Saturday, March 6, 2021, from 11:00 a.m. to 5:00 p.m. local time for a fiery Community Day featuring Fletchling. Evolve Fletchinder (the evolved form of Fletchling) during the event or up to two hours afterward to get a Talonflame that knows the attack Incinerate. For more information, be sure to check out the blog here.
Upcoming new events
Look out for more details coming soon for these events.
Searching for Legends—From Tuesday, March 9, 2021, to Sunday, March 14, 2021, join us as we begin our journey to search for Legendary Pokémon! And what better way to sniff out these Legendary Pokémon than with the Compass Pokémon, Nosepass? Who knows—if you’re lucky, you may even encounter a Shiny Nosepass!
Incense Day: Psychic-Type and Steel-Type —We are hearing reports that on Sunday, March 14, 2021, more Psychic-type and Steel-type Pokémon will be attracted to Incense, including Beldum!
**Charge Up!**—From Tuesday, March 16, 2021, to Monday, March 22, 2021, get amped for an event where Electric-type Pokémon will make their Pokémon GO debut!
Weather Week—From Wednesday, March 24, 2021, to Monday, March 29, 2021, experience a whirlwind of weather-themed Pokémon appearing in the wild and new avatar items, all to celebrate the Therian Formes of Tornadus, Thundurus, and Landorus coming to Pokémon GO.
A Special Raid Weekend event featuring Legendary Pokémon will take place on Saturday, March 27, 2021, through Sunday, March 28, 2021.
Stay tuned for more details on each of these events!
Weekly free bundles
Every Monday in March, a free one-time bundle containing 10 Ultra Balls, 10 Razz Berries, and a Remote Raid Pass will be available in the shop.
Quality-of-life updates
We’re excited to share some updates to Candy XL that will help acquiring this resource in Pokémon GO be more fun and accessible.
Trading Pokémon will have a chance of rewarding a Candy XL for the Pokémon you’ve traded. The chance of receiving a Candy XL will increase the greater the distance between Pokémon catch locations is.
Walking with your Buddy Pokémon will now have a chance of earning you a Candy XL.
Catching Legendary, Mythical, or evolved Pokémon is now guaranteed to reward you with Candy XL.
—The Pokémon GO team
Burp
PokeRaid kan ik aanbevelen. Wel even in de lobby goed kijken naar de levels van de spelers of het haalbare kaart is.EciRuam schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:30:
[...]
Kijk eens naar de PokeRaid app.
Of anders remoraid, of via discord.
Er zijn verschillende manieren, maar het zal dan voornamelijk via remote raiding gaan.
Volgens mij zijn er in dit topic ook nog andere manieren gemeld. Even de zoekfunctie gebruiken.
of op www.reddit.com/r/pokemongoraids/new/ code's toegevoegen, totdat je een invite hebt 
Zelf post is daar regelmatig als ik een raid ga doen, had vandaag binnen 1 minuut 10 invites. Dan kun je 5 mensen toevoegen, op de ~60s marker eruit stappen, erin stappen bij 5 die er al in zitten en opnieuw 5 mensen uitnodigen. Zo kun je zelf raids met veel mensen organiseren.
Zelf post is daar regelmatig als ik een raid ga doen, had vandaag binnen 1 minuut 10 invites. Dan kun je 5 mensen toevoegen, op de ~60s marker eruit stappen, erin stappen bij 5 die er al in zitten en opnieuw 5 mensen uitnodigen. Zo kun je zelf raids met veel mensen organiseren.
Dat chekt pokeraid zelf al, anders worden te lage levels niet toegelaten in de room.. als iedereen van de room meedoet is de raid te halen(zelfs met bagger counters)T4F.nl_Muad schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:02:
[...]
PokeRaid kan ik aanbevelen. Wel even in de lobby goed kijken naar de levels van de spelers of het haalbare kaart is.
Gisteravond inderdaad met Pokeraid geprobeerd. Werkt super. Meteen de Moltres en Zapdos gevangen, waardoor ik nu mijn Kanto pokédex bijna af heb
[ Voor 19% gewijzigd door Nielless op 26-02-2021 08:15 ]
klopt, doet de app idd. Maar dat is de raidroom. Ik heb het over de lobby met de raid zelf. Niet altijd accepteerd iedereen de uitnodigingen of gaat er wat anders mis. Zonde als je daar net de sterkere spelers mee mislooptskipe schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:30:
[...]
Dat chekt pokeraid zelf al, anders worden te lage levels niet toegelaten in de room.. als iedereen van de room meedoet is de raid te halen(zelfs met bagger counters)
lekkerNielless schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:08:
Gisteravond inderdaad met Pokeraid geprobeerd. Werkt super. Meteen de Moltres en Zapdos gevangen, waardoor ik nu mijn Kanto pokédex bijna af heb
[ Voor 23% gewijzigd door T4F.nl_Muad op 26-02-2021 11:24 ]
Iemand misschien hier enig idee wanneer bijv een zekrom / palkia of dialga gaat langskomen, dat zijn nog wel pokemons van de wenslijst zeg maar.
Leuk trouwens ook voor level 42 alle evee evoluties. Kreeg 3 keer achter elkaar een Jolteon
Deze tip maar is gaan gebruiken:
De naam had ik natuurlijk al een paar jaar geleden gedaan
======
Thankfully, Bleeding Cool recently published a guide to Eeveelution. As a quick note, though, most trainers who are of the level to be doing Level 42's requirements will have already used the name trick. In short, here's what you're looking at. Flareon, Jolteon, and Vaporeon are totally random, so make sure you catch every Eevee you see. Personally, I cycled through more than a dozen before hitting Flareon. To get Esepon, walk Eevee 10KM and evolve while still your buddy during the day. For Umbreon, same deal but at night. Glaceon is evolved by being within range of a Glacial Lure. Leafeon, with a Mossy Lure. Sylveon is not yet released so its evolution is not required for this task. It is unknown as of yet if this task will adjust for those who unlock it after Sylveon's upcoming release. Our major tip here beyond catching all Eevees you see to cover yourself for the random evolutions is to get out there and walk. Before you evolve, too, make sure you see the silhouettes of Espeon, Umbreon, Glaceon, or Leafeon. If you don't see silhouettes, something has gone wrong.
Leuk trouwens ook voor level 42 alle evee evoluties. Kreeg 3 keer achter elkaar een Jolteon
Deze tip maar is gaan gebruiken:
De naam had ik natuurlijk al een paar jaar geleden gedaan
======
Thankfully, Bleeding Cool recently published a guide to Eeveelution. As a quick note, though, most trainers who are of the level to be doing Level 42's requirements will have already used the name trick. In short, here's what you're looking at. Flareon, Jolteon, and Vaporeon are totally random, so make sure you catch every Eevee you see. Personally, I cycled through more than a dozen before hitting Flareon. To get Esepon, walk Eevee 10KM and evolve while still your buddy during the day. For Umbreon, same deal but at night. Glaceon is evolved by being within range of a Glacial Lure. Leafeon, with a Mossy Lure. Sylveon is not yet released so its evolution is not required for this task. It is unknown as of yet if this task will adjust for those who unlock it after Sylveon's upcoming release. Our major tip here beyond catching all Eevees you see to cover yourself for the random evolutions is to get out there and walk. Before you evolve, too, make sure you see the silhouettes of Espeon, Umbreon, Glaceon, or Leafeon. If you don't see silhouettes, something has gone wrong.
[ Voor 71% gewijzigd door Wii4all op 26-02-2021 11:33 ]
Burp
Nu alleen nog Machamp en Vileplume en Farfetch'd
Die laatste zou je momenteel nog via pokeraid kunnen proberen t/m 1 maart, zie:Nielless schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:25:
[...]
Nu alleen nog Machamp en Vileplume en Farfetch'd
Trainers, Mr. Mime, Kangaskhan, Farfetch'd, and Tauros are now appearing in raids in their respective regions! They will be leaving on March 1, 8AM local time.
— Niantic Support (@NianticHelp) 23 februari 2021
[ Voor 5% gewijzigd door Arazogia op 26-02-2021 14:14 ]
Far'fetched komt ook uit 7km eieren, wel de Galarian versie, maar die telt ook gewoon mee voor de Kanto dexArazogia schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:12:
[...]
Die laatste zou je momenteel nog via pokeraid kunnen proberen t/m 1 maart, zie: [Embed: title]
En als bonus kan die wel evolueren, ook weer 1000 XP.Haan schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:37:
[...]
Far'fetched komt ook uit 7km eieren, wel de Galarian versie, maar die telt ook gewoon mee voor de Kanto dex
Willen jij en peet eitje met besties?LangeQuin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:22:
Wie nog nieuwe vrienden zoekt om cadeautje te sturen en extra XP binnen te halen, voeg ons toe
NilsGVR - 7294 0599 8519
PeetB90 - 7214 0050 5141
Met nils ben ik er bijna, peet duurt nog ff
Ik ben blij als die stomme Kanto cup voorbij is. Ik kan met mijn ranking echt niets meer winnen
. En ik heb ook geen zin om te investeren als je toch niet meer kunt klimmen.
Ik heb sinds de update eergisteren een gek probleem. Als ik de app start is alles normaal, maar als ik een stuk ga lopen komen er op een gegeven moment geen Pokemons meer tevoorschijn. Ook geen gyms en pokestops. Ik loop in een totaal niemandsland, Pokemon-wise. Als ik de app geforceerd afsluit en opnieuw start is het weer goed.
Dat heb ik ook. Redelijk vervelend.PhilipsFan schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 15:06:
Ik heb sinds de update eergisteren een gek probleem. Als ik de app start is alles normaal, maar als ik een stuk ga lopen komen er op een gegeven moment geen Pokemons meer tevoorschijn. Ook geen gyms en pokestops. Ik loop in een totaal niemandsland, Pokemon-wise. Als ik de app geforceerd afsluit en opnieuw start is het weer goed.
nieuwe bug, niet iedereen heeft er last van.. je kunt een oudere versie installeren daarmee is dat probleem in ieder geval weer opgelost.PhilipsFan schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 15:06:
Dat gaat dus niet op een iPhone.skipe schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:16:
[...]
nieuwe bug, niet iedereen heeft er last van.. je kunt een oudere versie installeren daarmee is dat probleem in ieder geval weer opgelost.
@PhilipsFan @wortelsoft Blij dat ik niet de enige ben. Ik hoop dat ze het fixen binnenkort.
Was het overigens dit weekend nou mogelijk om Frustration door een andere aanval te vervangen?
Was het overigens dit weekend nou mogelijk om Frustration door een andere aanval te vervangen?
Naar ik heb vernomen morgen tussen 11:00 en 14:00.ErikT738 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:52:
@PhilipsFan @wortelsoft Blij dat ik niet de enige ben. Ik hoop dat ze het fixen binnenkort.
https://leekduck.com/events/kanto-raid-day-2021/ErikT738 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:52:
Nu tot grofweg 14:00. Net gedaan op mijn shadow mewtwoErikT738 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:52:.
[ Voor 15% gewijzigd door Suicyder op 28-02-2021 11:26 ]
Ik heb net even 53 keer Frustration verwijderd (selectie: @fru&3*,4*,shiny,legendary).Suicyder schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:25:
[...]
Nu tot grofweg 14:00. Net gedaan op mijn shadow mewtwo
[ Voor 8% gewijzigd door Freee!! op 28-02-2021 12:33 ]
Same here voor mijn Shadow Mewto. Nu Confusion + PsystrikeSuicyder schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:25:
[...]
Nu tot grofweg 14:00. Net gedaan op mijn shadow mewtwo
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Hebben meer mensen wel eens gehad dat een Pokémon verdwijnt uit hun inventory? Ik had 2 mewtwo's (1 shadow en 1 purified) en heb nu alleen de shadow variant nog.
Had je zoveel shadow pokemon dan? Ik had 1x shadow Mewtwo, die heeft nu Thunderbolt (is dat een goede aanval?) en al die andere shadows gooi ik altijd weg, dat wordt toch nooit wat. Of zit ik daarmee fout?Freee!! schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:32:
[...]
Ik heb net even 53 keer Frustration verwijderd (selectie: @fru&3*,4*,shiny,legendary).
Ben nu namelijk aan het nadenken of ik binnen de tijd tot 14:00 nog een shadow kan vangen om Frustration weg te TM'en, waarbij het ook nog de moeite waard is...
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Wel eens zelf per ongeluk een verwijderd die niet weg had gemoeten...init schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:13:
Hebben meer mensen wel eens gehad dat een Pokémon verdwijnt uit hun inventory? Ik had 2 mewtwo's (1 shadow en 1 purified) en heb nu alleen de shadow variant nog.
Dat heb je dan toch (per ongeluk) zelf gedaan.init schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:13:
Check dit artikel: https://gamepress.gg/pokemongo/shadow-pokemon-tm-weekendPhilipsFan schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:17:
[...]
Had je zoveel shadow pokemon dan? Ik had 1x shadow Mewtwo, die heeft nu Thunderbolt (is dat een goede aanval?) en al die andere shadows gooi ik altijd weg, dat wordt toch nooit wat. Of zit ik daarmee fout?
Ben nu namelijk aan het nadenken of ik binnen de tijd tot 14:00 nog een shadow kan vangen om Frustration weg te TM'en, waarbij het ook nog de moeite waard is...
Lijstje met shadow pokemon om te tm’en. Lijst is wat ouder, maar nog steeds nuttig.
[ Voor 50% gewijzigd door FreqAmsterdam op 28-02-2021 13:40 ]
Thunderbolt is niet de beste optie voor een shadow mewtwo.PhilipsFan schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:17:
[...]
Had je zoveel shadow pokemon dan? Ik had 1x shadow Mewtwo, die heeft nu Thunderbolt (is dat een goede aanval?) en al die andere shadows gooi ik altijd weg, dat wordt toch nooit wat. Of zit ik daarmee fout?
Ik zou zelf voor psystrike gaan (eventueel shadow ball). Uiteindelijk is het ook persoonlijke voorkeur.
(Mijn shadow mewtwo heeft nu CP4000 en psystrike/shadowball. Kost wat maar dan krijg je ook wat).
Heb zelf frustration verwijderd op ca 30 Pokémons. Metagross/tyranitar en machamp zijn daar de sterkste van.
Ik dacht dat Psystrike een legacy move was die je nu niet meer kunt krijgen. Ik heb nog een paar keer geprobeerd: Flamethrower, Psychic, Focus Blast en Ice Beam zijn de revue al gepasseerd...Rene schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:44:
[...]
Thunderbolt is niet de beste optie voor een shadow mewtwo.
Ik zou zelf voor psystrike gaan (eventueel shadow ball). Uiteindelijk is het ook persoonlijke voorkeur.
(Mijn shadow mewtwo heeft nu CP4000 en psystrike/shadowball. Kost wat maar dan krijg je ook wat).
Heb zelf frustration verwijderd op ca 30 Pokémons. Metagross/tyranitar en machamp zijn daar de sterkste van.
Maar dit kan toch later ook nog, als je Frustration eenmaal kwijt bent kun je toch later ook een nieuwe attack leren?
[ Voor 8% gewijzigd door PhilipsFan op 28-02-2021 13:49 ]
@PhilipsFan
Met een elite TM kan je alle moves kiezen, ook legacy / community day moves
88 Plus wat goedkope reserve voor Purify tasks (1 candy & 1000 Stardust), bij een vorige gelegenheid ook al het één en ander van Frustration ontdaan.
Beste (volgens de literatuur) is Psystrike, kun je alleen met een Elite Charged TM leren.Ik had 1x shadow Mewtwo, die heeft nu Thunderbolt (is dat een goede aanval?)
Daarmee zit je fout, shadows hebben 20% attack boost (ten koste van 16% minder defence). Maar ik bewaar alleenen al die andere shadows gooi ik altijd weg, dat wordt toch nooit wat. Of zit ik daarmee fout?
Moet je veel geluk hebben of Giovanni verslaan.Ben nu namelijk aan het nadenken of ik binnen de tijd tot 14:00 nog een shadow kan vangen om Frustration weg te TM'en, waarbij het ook nog de moeite waard is...
Ach so. Tja, ik heb 1 Elite TM en ik weet niet zo goed of ik die daarvoor moet gebruiken. Dat kan blijkbaar later dan ook nog wel, ik hou het eerst wel bij Ice Beam. Het gaat me toch nog wel ff kosten om die Mewtwo helemaal te poweruppen...Haan schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:50:
@PhilipsFan
Ik ben er vrij zeker van dat ik hem niet verwijderd heb. Al m'n legendary Pokémon zijn voorzien van een favorite/ster, dus verwijderen gaat niet zomaar. Ik lees ook meerdere soortgelijke verhalen op Reddit hierover.FreqAmsterdam schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:36:
[...]
Dat heb je dan toch (per ongeluk) zelf gedaan.
Iemand nog een tip/idee hoe Ditto's te vinden? Ik zit al een tijdje vast in 2 researches waarbij ik Ditto's moet vangen. Ik had gehoopt deze tijdens het Kanto event tegen te komen maar helaasch.
Ik neem aan dat je hier al gekeken hebt, naar de pokemons die ditto kunnen zijn.Rientie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:51:
Iemand nog een tip/idee hoe Ditto's te vinden? Ik zit al een tijdje vast in 2 researches waarbij ik Ditto's moet vangen. Ik had gehoopt deze tijdens het Kanto event tegen te komen maar helaasch.
Ik weet niet of je het Kanto ticket hebt gekocht, daarbij zat een Special Research die gegarandeerd een shiny Ditto opleverde.
2 maanden niet gespeeld eigenlijk, weinig Legendary Raid Bosses gemist, die er nu in zit heb ik net gevangen.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ditto's zijn af en toe kwestie van geluk om er tegenaan te lopen.Rientie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:51:
Als je een app-groep hebt van je dorp/stad/wijk kun je het daarin zetten, doen wij hier ook in het dorp.
Verder kun je de 'nearby' in de gaten houden (rechtsonder) dacht dat die wel eens op een ditto kan wijzen.
En er zit geen tijdslimiet op de opdracht, dus komt wel....
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Wordt net uitgenodigd voor een landelorus raid. Ik denk laat ik is meedoen want ik had hem nog niet.
Meteen een hundo. Weet niet of hij bruikbaar is an sich, maar wel grappig bij de eerste vangst.
Meteen een hundo. Weet niet of hij bruikbaar is an sich, maar wel grappig bij de eerste vangst.
Burp
Mewtwo is wel één van de beste aanvallers, zeker als shadow. Ik heb mijn EliteTM er wel op stukgeslagen. Deze site is het met me eens (of ik met hunPhilipsFan schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:54:
[...]
Ach so. Tja, ik heb 1 Elite TM en ik weet niet zo goed of ik die daarvoor moet gebruiken. Dat kan blijkbaar later dan ook nog wel, ik hou het eerst wel bij Ice Beam. Het gaat me toch nog wel ff kosten om die Mewtwo helemaal te poweruppen...
Moet je een beetje geluk mee hebben, soms komen ze bij bosjes, soms weken niet. Ik heb vorige week na ongeveer een week een Field Research Ditto Task verwijderd.Rientie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:51:
hmmm wat problemen met mijn gotcha 1.
Als ik mn telefoon opnieuw start dan kan is hij gekoppeld en bereikbaar en kan ik instellingen in de gotcha wijzigen. Zodra ik pokemon go open en zeg verbinden dat kan pokemon go niet verbinden met de gotcha.
Heb bijna alle tips en truuks al gehad. weggooien in pokemon go, weggooien in mijn telefoon...ding resetten maar tot op heden geen resultaat.
Als ik mn telefoon opnieuw start dan kan is hij gekoppeld en bereikbaar en kan ik instellingen in de gotcha wijzigen. Zodra ik pokemon go open en zeg verbinden dat kan pokemon go niet verbinden met de gotcha.
Heb bijna alle tips en truuks al gehad. weggooien in pokemon go, weggooien in mijn telefoon...ding resetten maar tot op heden geen resultaat.
Burp
Ik was zo blij toen Mewtwo weer terugkwam. Ik heb er gelijk al mijn rare candy ingestopt, een Elite TM tegenaan gegooid en best buddy gemaaktgwystyl schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:34:
[...]
Mewtwo is wel één van de beste aanvallers, zeker als shadow. Ik heb mijn EliteTM er wel op stukgeslagen. Deze site is het met me eens (of ik met hun)
Ik heb nog niet zoveel aan mijn shadow Mewtwo. Hij heeft Confusion en Ice Beam en CP 2961. Hij maakt heel hard gehakt van Kangaskhan van Giovanni, helaas maakt die ook heel snel gehakt van Mewtwo. Zo snel dat ik niet eens de kans krijg om 1x de Ice Beam op te laden.
Ik gebruik nu tegen Giovanni: Garchomp (met Sand Tomb) om z'n shields te verbruiken. Garchomp redt het met moeite tegen zijn Persian. Vaak heb ik nog 1x Sand Tomb over om tegen Kangaskhan te gebruiken, maar die aanval doet niet zoveel. Zoals gezegd, mijn Mewtwo ruimt behoorlijk snel de Kangaskhan op. Ik heb nog een armored Mewtwo CP3173, die deed het zelfs nog wat beter. Maar hij is zelf ook stuk na die tijd.
Maar dan die shadow Articuno, daar kan ik niet zoveel tegen beginnen. Geprobeerd met:
Ik gebruik nu tegen Giovanni: Garchomp (met Sand Tomb) om z'n shields te verbruiken. Garchomp redt het met moeite tegen zijn Persian. Vaak heb ik nog 1x Sand Tomb over om tegen Kangaskhan te gebruiken, maar die aanval doet niet zoveel. Zoals gezegd, mijn Mewtwo ruimt behoorlijk snel de Kangaskhan op. Ik heb nog een armored Mewtwo CP3173, die deed het zelfs nog wat beter. Maar hij is zelf ook stuk na die tijd.
Maar dan die shadow Articuno, daar kan ik niet zoveel tegen beginnen. Geprobeerd met:
- 3644 Groudon met Solar Beam (gaat te snel kapot)
- 3792 Dragonite met Outrage (gaat iets beter, maar ook te snel stuk)
- 3529 Rhyperior met Stone Edge (daar blijft al helemaal niks van over)
- 3675 Metagross met Earthquake (die houdt het een stuk beter vol, maar is uiteindelijk ook te snel stuk)
Ik heb voor Articuno een Melmetal (level 40, 98%IV) gebruikt met Rock Slide. Omdat hij zo snel charged, doet Articuno bijna geen damage tussendoor. Wel had ik volgens mij nog een volle Rock Slide over na Kangaskhan. Als eerste had ik ook Garchomp met Mud Slap, en als 2e Kyogre. Die deed eigenlijk niet zoveel, maar het lukte wel in 1 keer.
Ik gebruik tegenwoordig ook vaak met die melmetal met rock slide. Die is lekker snel en kan vaak de shield weghalen.
Het kan ook helpen om meteen te switchen van pokemon (dus start met de 'verkeerde'), dat levert je een paar seconden op waarin de tegenstander niks doet en kan net genoeg tijd opleveren voor een extra charge move (waarna je weer hetzelfde voordeel hebt van inactiviteit)
Ik gebruikte de vorige keer volgens mij:
Machamp - Counter / Dynamic Punch (tegen Persian en Kangaskhan).
Tyranitar - Smack Down / Stone Edge. (tegen Articuno).
Machamp - Counter / Dynamic Punch (tegen Persian en Kangaskhan).
Tyranitar - Smack Down / Stone Edge. (tegen Articuno).
Gevonden, na maanden zoeken zit Ditto nu in Rattata! Twee missies kunnen afvinken.EciRuam schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:05:
[...]
Ik neem aan dat je hier al gekeken hebt, naar de pokemons die ditto kunnen zijn.
Ik weet niet of je het Kanto ticket hebt gekocht, daarbij zat een Special Research die gegarandeerd een shiny Ditto opleverde.
Overigens zou vandaag een actie zijn dat transferren naar de dokter je dubbele candy zou moeten opleveren. Bij mij werkt dat niet, bij jullie?
Dat werkt alleen tussen 18:00 en 19:00 tijdens Spotlight Hour. Iedere week is er een andere Pokémon in de spotlight (lees: spawnt overal) en is er een bonus ding, vandaag dus dubbele transfercandy:Rientie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:26:
Overigens zou vandaag een actie zijn dat transferren naar de dokter je dubbele candy zou moeten opleveren. Bij mij werkt dat niet, bij jullie?
Verwijderd
Rattata kan al een hele tijd geen ditto meer zijn.Rientie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:26:
[...]
Gevonden, na maanden zoeken zit Ditto nu in Rattata! Twee missies kunnen afvinken.
2x candy bij transfer is tussen 18:00 en 19:00 (spotlight hour)
Dat is nu, tijdens spotlight hours (tussen 18:00 en 19:00)!Rientie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:26:
[...]
Gezien de manier waarop je dit post, kun je ook vertellen of dat de normale of de Alolan vorm isRientie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:26:
[...]
Gevonden, na maanden zoeken zit Ditto nu in Rattata! Twee missies kunnen afvinken.
Ieder dinsdagavond tussen 18:00-19:00 is er een spotlight hour. Vanavond was dubbele transfer candy, waarbij krabby 99% van de spawns was.Rientie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:26:
[...]
Edit: had een paar berichten gemist
[ Voor 8% gewijzigd door EciRuam op 02-03-2021 19:03 ]
Spotlight is altijd tussen 18:00-19:00 op dinsdag. Vandaag dus dubbele Candy.
Tip: maak een 2x transfer Candy tag. Geef alle Pokémons (legendary, mythical en andere zeldzame) deze tag. Zorg ervoor dat ze geen favoriet meer zijn.
/f/image/vOMHg8USlTgDtord0MTIHJ4L.png?f=fotoalbum_large)
Vervolgens zet je de functie “expanded transfer” aan. Deze zit in settings.
/f/image/ixNMmvLXtDVYvT4FV50GIrZu.png?f=fotoalbum_large)
Zodra dubbel Candy begint kan je alle Pokemons in 1x transfereren. Scheelt een hele hoop zoekwerk.
Dit kan je overigens ook doen met een evolve wachtlijst als er 2x evolve XP is 😉
Tip: maak een 2x transfer Candy tag. Geef alle Pokémons (legendary, mythical en andere zeldzame) deze tag. Zorg ervoor dat ze geen favoriet meer zijn.
/f/image/vOMHg8USlTgDtord0MTIHJ4L.png?f=fotoalbum_large)
Vervolgens zet je de functie “expanded transfer” aan. Deze zit in settings.
/f/image/ixNMmvLXtDVYvT4FV50GIrZu.png?f=fotoalbum_large)
Zodra dubbel Candy begint kan je alle Pokemons in 1x transfereren. Scheelt een hele hoop zoekwerk.
Dit kan je overigens ook doen met een evolve wachtlijst als er 2x evolve XP is 😉
Werkelijk geen idee. Helpt het je als ik zeg dat het een paarse rat was?Freee!! schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:37:
[...]
Gezien de manier waarop je dit post, kun je ook vertellen of dat de normale of de Alolan vorm is
Dat is de normale vorm, de Alolan vorm is bruin en staat rechtop.Rientie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:05:
[...]
Werkelijk geen idee. Helpt het je als ik zeg dat het een paarse rat was?
Helder, thanks. Hij was paars dus géén alolan.
Is een bug.Rene schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:28:
Wat is dit nou weer?
Ben pas lvl 39? Ik zie die candy ook Nergens terug...
[Afbeelding]
"Normaal kun je pas XL Candy krijgen als je level 40 bent. Lagere spelers zien nu echt ook XL Candy verschijnen.
Zoals gezegd betreft het echter een visuele Pokémon GO-bug. Wanneer ze gaan controleren zullen ze namelijk geen XL Candy hebben gehad. Niantic werkt voor zover bekend aan een oplossing."
Gelukt met Melmetal, thanks! Shadow Articuno in the pocket. Ik had 'm zelf nooit gekozen, omdat hij 'maar' 3119 CP heeft, veel minder dan mijn sterkste Pokemons. Maar het zit 'm inderdaad in de snelheid van Rock Slide waardoor de tijd te kort is. Ook maakt Rock Slide flink gehakt van Articuno. Mijn eerste was weer Garchomp, die het een stuk slechter deed en al voor Persian eraan ging, tweede was Mewtwo die halverwege Nidoran er al aan was.mat.hi.as schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:48:
Ik heb voor Articuno een Melmetal (level 40, 98%IV) gebruikt met Rock Slide. Omdat hij zo snel charged, doet Articuno bijna geen damage tussendoor. Wel had ik volgens mij nog een volle Rock Slide over na Kangaskhan. Als eerste had ik ook Garchomp met Mud Slap, en als 2e Kyogre. Die deed eigenlijk niet zoveel, maar het lukte wel in 1 keer.
Nu maar wachten op een volgend event om Frustration weg te TM'en. En Articuno snoepjes gaan sparen...
Ik vang al alles wat los en vast zit, dus blijf dat maar doen. Zit op de Mythical Discovery en Meltan vast op DittoRientie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:26:
[...]
Nog andere vragen hier:
- 11 fast TM, 15 charged TM lijken redelijk zinloos om aan te houden? Laatst een stuk of 6 van die laatste uitgeprobeerd op een Pokémon, maar ging gewoon van a naar b naar a naar b naar a, etc?
- 72 rare candy nemen toch de nodige ruimte in mijn inventaris in. Hoe kom ik erachter hoe zinvol het gebruik hiervan is? Iedereen lijkt mewtwo te hebben, voor mijn gevoel kan ik de candy beter bewaren 'voor een nieuwe pokemon'? Verder helaas zwakke Pokémon.
- moet ik maar 3 ster sterker maken? Wachten op 4 ster schiet niet op..
- ik hoop vandaag gymleader Arlo tegen te komen, dan ga ik door naar stap 5 van the higher they fly. In kwam een lijstje tegen dat er elke maand een andere legendarische vliegpokemon komt bij deze Quest. Ik heb moltres//zapdos/articuno al. Maakt het uit wanneer ik de Quest voltooi?
- hoe kom ik aan goede specifieke pokemon? Gisteren maar met wat rare candy maar Tyranitar gemaakt zodat ik ook een dark heb.
:strip_exif()/f/image/kLDx2CfqjlELwAI6dT3SRg2c.jpg?f=fotoalbum_large)
- Ik zou iets meer TMs over houden. Dit omdat je niet altijd gegarandeerd de move krijgt die je wil hebben, zeker met de charged moves. Sommige Pokemon hebben 4+ moves, en een nieuw move is altijd random. Maar je krijgt ook regelmatig nieuwe via raids, en zo vaak (als je geen nieuwe PVP teams maakt) heb je geen nieuwe moves nodig.President schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 06:19:
[...]
Ik vang al alles wat los en vast zit, dus blijf dat maar doen. Zit op de Mythical Discovery en Meltan vast op Ditto... Was je bij een pokestop of liep je gewoon 'in het wild'?
Nog andere vragen hier:
- 11 fast TM, 15 charged TM lijken redelijk zinloos om aan te houden? Laatst een stuk of 6 van die laatste uitgeprobeerd op een Pokémon, maar ging gewoon van a naar b naar a naar b naar a, etc?
- 72 rare candy nemen toch de nodige ruimte in mijn inventaris in. Hoe kom ik erachter hoe zinvol het gebruik hiervan is? Iedereen lijkt mewtwo te hebben, voor mijn gevoel kan ik de candy beter bewaren 'voor een nieuwe pokemon'? Verder helaas zwakke Pokémon.
- moet ik maar 3 ster sterker maken? Wachten op 4 ster schiet niet op..
- ik hoop vandaag gymleader Arlo tegen te komen, dan ga ik door naar stap 5 van the higher they fly. In kwam een lijstje tegen dat er elke maand een andere legendarische vliegpokemon komt bij deze Quest. Ik heb moltres//zapdos/articuno al. Maakt het uit wanneer ik de Quest voltooi?
- hoe kom ik aan goede specifieke pokemon? Gisteren maar met wat rare candy maar Tyranitar gemaakt zodat ik ook een dark heb.
- Als je een 4* legendary oid krijgt, wil je die zo snel mogelijk naar level 40 hebben, en daar heb je best wat candy voor nodig. Maar als je met in totaal 26 TMs al aan het nadenken bent over het wegdoen ervan, nemen rare candies veel meer ruimte in beslag, omdat je er gelijk 150+ nodig hebt om echt impact te hebben.
- Voor raids maakt het niet veel uit of je een 100% gebruikt, of een 15/10/10. Het liefst een Pokemon met 15 attack, maar is niet echt nodig. Wat je bijvoorbeeld wel kan doen, is pas een legendary uppen op het moment dat die er niet meer is. Nu bijvoorbeeld je beste Mewtwo uppen, en nog even wachten met je Landorus, want misschien krijg je daar binnen een paar dagen een betere
- Vorige keer dat er shadow legendaries waren, wisselde die per maand (en kwam er een nieuwe quest). Ik heb daardoor een dubbele shadow, en een andere niet
- Lastig. Je hebt in sommige steden (IV) scanners, anders is het gewoon dom toeval.
Ik zou ook iets meer dan 15 TMs aanhouden. Let er wel op dat de move die je wilt geen legacy/elite move is. Dan heb je namelijk een elite TM nodig.
Ikzelf heb 40 TMs van beide type. Tevens hou ik altijd 1 elite fast en charge TM aan.
Rare Candy is een ander verhaal. Deze kan je zoals @mat.hi.as aangeeft het beste op 100% legendaries gebruiken. Helaas zijn deze vrij zeldzaam dus. Ik gebruik niks onder de 91% IV (minimaal 15/13/13) waarbij de attack 15 moet zijn.
Ik zou ze sowieso alleen op legendaries gebruiken vanwege de 20 km walking distance.
Als je een goede moltres in de collectie bezit kan je ze hierin stoppen. Als je op Moltres een tweede aanval unlocked kan je daarna met 1 Fast TM van rol wisselen.
Ik ga dit sezoen overigens voor een goede PvP rating (en een shitload aan dust en candy
). Longest streak is 13 wins op rij, eens kijken of ik dit kan verbeteren.
Team voor great league:
Opening: galarian Stunfisk: mud shot- muddy water - rock slide
Nr2: Skarmory: air slash - sky attack - Bravebird
Nr3: Altaria: dragon breath - dragon pulse - sky attack
Eerste 5 wedstrijden gewonnen
Ikzelf heb 40 TMs van beide type. Tevens hou ik altijd 1 elite fast en charge TM aan.
Rare Candy is een ander verhaal. Deze kan je zoals @mat.hi.as aangeeft het beste op 100% legendaries gebruiken. Helaas zijn deze vrij zeldzaam dus. Ik gebruik niks onder de 91% IV (minimaal 15/13/13) waarbij de attack 15 moet zijn.
Ik zou ze sowieso alleen op legendaries gebruiken vanwege de 20 km walking distance.
Als je een goede moltres in de collectie bezit kan je ze hierin stoppen. Als je op Moltres een tweede aanval unlocked kan je daarna met 1 Fast TM van rol wisselen.
Ik ga dit sezoen overigens voor een goede PvP rating (en een shitload aan dust en candy
Team voor great league:
Opening: galarian Stunfisk: mud shot- muddy water - rock slide
Nr2: Skarmory: air slash - sky attack - Bravebird
Nr3: Altaria: dragon breath - dragon pulse - sky attack
Eerste 5 wedstrijden gewonnen
Net de quests afgemaakt om level 44 te worden. nu moet ik helaas weer xp grinden. nog 8 miljoen voordat ik die 45 requirements kan doen.
Helaas vind ik die friend shit echt klote om te doen voor XP dus het zal wel even gaan duren voor ik 45 kan worden.
Aankomende zaterdag word hopelijk wel goed met die fletching day.
3x catch xp + lucky egg is ruime 6000 xp voor een catch met excellent throw.
Gemiddeld vang ik er 400 op zo'n community day dus laat daar 150 van met excellent zijn dan is dat totaal toch weer 1 miljoen xp wat mogelijk moet zijn om bij elkaar te harken zaterdag.
Helaas vind ik die friend shit echt klote om te doen voor XP dus het zal wel even gaan duren voor ik 45 kan worden.
Aankomende zaterdag word hopelijk wel goed met die fletching day.
3x catch xp + lucky egg is ruime 6000 xp voor een catch met excellent throw.
Gemiddeld vang ik er 400 op zo'n community day dus laat daar 150 van met excellent zijn dan is dat totaal toch weer 1 miljoen xp wat mogelijk moet zijn om bij elkaar te harken zaterdag.
@Ricmaniac ik dacht dat die opdrachten gewoon parallel aan het grinden konden? Moet je bij lvl 44-45 eerst een bepaald aantal XP hebben voor je met de opdrachten kan beginnen?
Ik denk dat het voor mij niet veel uit zou maken. De opdrachten zijn wel irritant/tijdrovend, maar je moet zoveel XP voor een extra level, dat mij dat sowieso al veel tijd kost. Ik denk niet dat ik ooit een dag heb gehad waarin in ik 1M XP haal....
Ik vind het wel knap dat je blijkbaar 1 op de 4 ballen excellent gooit. Als ik 1 op de 20 excellent heb is het veel. Nice lukt bijna altijd wel, great ongeveer 30% van de tijd denk ik.
Ik denk dat het voor mij niet veel uit zou maken. De opdrachten zijn wel irritant/tijdrovend, maar je moet zoveel XP voor een extra level, dat mij dat sowieso al veel tijd kost. Ik denk niet dat ik ooit een dag heb gehad waarin in ik 1M XP haal....
Ik vind het wel knap dat je blijkbaar 1 op de 4 ballen excellent gooit. Als ik 1 op de 20 excellent heb is het veel. Nice lukt bijna altijd wel, great ongeveer 30% van de tijd denk ik.
oh hahah je hebt gelijk. kan die opdrachten al doengwystyl schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:47:
@Ricmaniac ik dacht dat die opdrachten gewoon parallel aan het grinden konden? Moet je bij lvl 44-45 eerst een bepaald aantal XP hebben voor je met de opdrachten kan beginnen?
Ik had namelijk al genoeg xp om dus tot nu door te gaan dus ging er van uit
ja oefening baard kunst =p voornamelijk door raids er goed in geworden haha omdat je in het begin van raids misschien 6-8 ballen kreeg ipv de 15-18 die je nu vaak hebt. Je moest goed gooien om die legendary's te vangen toen en alsnog ving je ze vaak niet.
Maar misschien is 1 op de 4 wel te hoog ingeschat want fletchling is best klein natuurlijk maar in ieder geval gaan we ons best er voor doen
Voordeel met die community days is dat je kan oefenen om een excellent te gooien en dit daarna kan finetunen omdat alle Pokemons hetzelfde zijn.
Fletching zal inderdaad wel een lastige zijn omdat deze zo klein is.
Vraag me overigens altijd af of het echt lucreatief is om Pokemons te vangen voor een hoop XP. Als je 6 uur lang een ei aan hebt staan moet je al 12 eieren gebruiken. Gaat sneller om elke dag even wat gifts heen en weer te sturen (ook al is dat tere irritant.
Vraag me overigens altijd af of het echt lucreatief is om Pokemons te vangen voor een hoop XP. Als je 6 uur lang een ei aan hebt staan moet je al 12 eieren gebruiken. Gaat sneller om elke dag even wat gifts heen en weer te sturen (ook al is dat tere irritant.
eens, maar je kunt ook 1 uur ei doen en heel veel vangen, de andere 5 uur op incenseRene schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:29:
Voordeel met die community days is dat je kan oefenen om een excellent te gooien en dit daarna kan finetunen omdat alle Pokemons hetzelfde zijn.
Ik zou het liefst 100 vrienden of meer willen hebben om lekker dagelijks gifts te sturen. Genoeg pokestops in de buurt om dagelijks even te draaien voor een gift.Ricmaniac schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:35:
Helaas vind ik die friend shit echt klote om te doen voor XP dus het zal wel even gaan duren voor ik 45 kan worden
Maar ja, geen idee waar ik 100 actieve vrienden vandaan haal... Bij sommige van mijn huidige vrienden ben ik al 2 weken aan het wachten tot ze mijn gift openen.
Ik ben trouwens pas level 29 en bijna 30, heb twee ultra Friends en die 100k zo was makkelijk verdiend.
Ik moet trouwens gym leader Arlo verslaan. Had gisteren een rocket radar maar toen had ik bij een pokestop Sierra genegeerd en kwam ik in een ballon een uur later helaas weer Sierra. Toen maar verslagen, omdat ik er vanuit ga dat ik vast zit aan Sierra als Leader. Klopt dat? Of was het puur toeval dat ik 2x Sierra achter elkaar had?
[ Voor 28% gewijzigd door President op 03-03-2021 18:35 ]
Als je op de pokemon reddit kijkt (weet niet keer precies welke) zijn er threads waarin mensen hun friends code uitwisselen. Had daar in een keer 30+ mensen toegevoegd. Ben elke dag kwartier bezig met versturen en ontvangen van gifts. Geeft ook nog eens mooie xp.President schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:31:
[...]
Ik zou het liefst 100 vrienden of meer willen hebben om lekker dagelijks gifts te sturen. Genoeg pokestops in de buurt om dagelijks even te draaien voor een gift.
Maar ja, geen idee waar ik 100 actieve vrienden vandaan haal... Bij sommige van mijn huidige vrienden ben ik al 2 weken aan het wachten tot ze mijn gift openen.
?
You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”
Top, dan ga ik dat ook eens doen. En las net dat ik mijn 6 Premium Battle Pass ook gewoon kan gebruiken voor een raid. Dus als ik eerdaags een 1000CP magicarp tegenkom in een gym ga ik die ook maar verslaan voor de 10k XP :-)Donaldinho schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:25:
[...]
Als je op de pokemon reddit kijkt (weet niet keer precies welke) zijn er threads waarin mensen hun friends code uitwisselen. Had daar in een keer 30+ mensen toegevoegd. Ben elke dag kwartier bezig met versturen en ontvangen van gifts. Geeft ook nog eens mooie xp.
Helaas voor jou krijg je daar maar 3k xp voorPresident schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:41:
[...]
Top, dan ga ik dat ook eens doen. En las net dat ik mijn 6 Premium Battle Pass ook gewoon kan gebruiken voor een raid. Dus als ik eerdaags een 1000CP magicarp tegenkom in een gym ga ik die ook maar verslaan voor de 10k XP :-)
Precies. Maak een PokeRaid acccount en begin met Raids hosten. 10 gasten per raid = 10 x3000 XP voor friends en 12500 voor de raid (5*) Met een ei verdien je 85000 XP in 5 minuten. Doe 3 raids per ei en je kan zonder problemen een kwart miljoen XP binnenharken
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!
/f/image/mWocfNPDsGF8CqRQb7OoINC3.png?f=fotoalbum_large)