The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
ik had toevallig eergister een 10km ei, zat er een ferroseed in...Suicyder schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:49:
Hoe zit het met die "Unova Collection Challenge", moet je ze in deze week vangen of is het al goed als je ze allemaal in 'voorraad' hebt?
Dat is mij niet echt duidelijk.
die staat ook in de challenge...is kijken of ik die nog is ga tegenkomen deze week.
Burp
Ik heb alle Pokemon op de Herdier na voor de Unova challenge al meerdere malen op de nearby radar gezien en dat in nog geen 2 uur tijd.. Het lijkt erop dat het nauwelijks een challenge te noemen is...Wii4all schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:51:
[...]
ik had toevallig eergister een 10km ei, zat er een ferroseed in...
die staat ook in de challenge...is kijken of ik die nog is ga tegenkomen deze week.
Hatchen geldt niet als catchen.Wii4all schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:51:
[...]
ik had toevallig eergister een 10km ei, zat er een ferroseed in...
Ja, zijn allemaal te vangen in het wild. En anders Ferroseed uit de "Hatch 2 eggs" quest halen.Wii4all schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:32:
[...]
oh ja dat was ik even vergeten.
Als hij dan maar in het wild voorkomt
Er staat nu ook niet als opdracht "catch" maar "collect". Ik denk dus dat in dit geval hatch wel meegeteld wordt (nog niet meegemaakt dus weet het niet zeker).
Ik weet ondertussen uit ervaring, dat hatch niet meegeteld wordt (maar ik heb ze ondertussen ook alle negen).gwystyl schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:37:
[...]
Er staat nu ook niet als opdracht "catch" maar "collect". Ik denk dus dat in dit geval hatch wel meegeteld wordt (nog niet meegemaakt dus weet het niet zeker).
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Kater? Eerst water, de rest komt later
Heb ik helaas ook ervaren.Haan schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:00:
Evolven telt helaas ook niet om de herdier te krijgen
Volg je bankbiljetten
Loopt ook buiten deze dagen af en toe los in het wild rond, maar deze dagen meer.ZeRoC00L schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:29:
Herdier heb ik dacht ik wel in RAIDS gezien, kun je volgens mij alleen doen (1 of 3 ster, ben ik ff kwijg) en dan vangen.... Maar misschien zijn ze in het wild ook wel te vinden komende dagen.
Depends, in Great League veranderd er niet ontzettend veel, alhoewel er wel een aantal boven uit springen uiteraard. Azumarill (ofcourse), Medicham, Diggersby en Lickitung zijn er bij gekomen in de top 10. Voor de rest niet heel veel nieuws, misschien Sableye alsgene die in open Great League niet veel gezien werd.hneel schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:12:
Wat gaat het effect van XL candy zijn op de de meta? Gaan nieuwere pokemon straks de beste zijn?
Want bij veel van wat nu je best pokemon zijn ga je moeilijk XL candy kunnen bemachtigen. Al die oude legendaries die (waarschijnlijk) niet meer terug komen.
Terwijl de beesten die nu te vangen zijn op level 40 misschien nog sub-toppers zijn, maar na power-uppen misschien wel de betere kunnen worden.
Wat denken jullie? Welke pokemon maken een kans?
IV's zijn natuurlijk daarmee wel veranderd, maar eigenlijk alle Pokés die ik zojuist genoemd heb zijn in hun vorige versies qua IV nog steeds prima om te gebruiken.
Ultra League heb ik niet veel kaas van gegeten dus daar ga ik dan ook geen uitspraak over doen.
Master League is eigenlijk hetzelfde als voorheen: 100% IV en gemaxt, dat is wat telt. Let wel, als je boven de level 40 gaat, je de Poké niet meer kunt gebruiken in Master League Classic.
Komt onder andere uit de taak "Hatch 2 eggs".
ik heb die in het wild gevonden. Mis enkel nog dat "paardje", Blitzen of zoietsFreee!! schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:18:
[...]
Komt onder andere uit de taak "Hatch 2 eggs".
Was ook mijn laatste, maar die zat zojuist hier in de buurt, en kon hem vanaf huis vangen.justmike schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:52:
[...]
ik heb die in het wild gevonden. Mis enkel nog dat "paardje", Blitzen of zoiets
Dus uiteindelijk al deze pokemons uit de 'challenge' vanuit huis kunnen vangen.
Nu is het de eerste, maar mag toch hopen dat de challenges iets uitdagender gaan worden ;-)
Volg je bankbiljetten
Mochten er nog mensen zijn welke vienden willen worden 691737959535. lvl 31 inmiddels, maar wel nog lerende hoe dat mega evolve e.d. werkt en raids etc.
Heb nu met de battles welke ik doe met team rocket en om gyms veroveren, wel een dringend tekort aan potions....hoe doen jullie dat? krijg er bijna geen uit stops.
Meer spinnen en grotere inventory. Heb eigenlijk nooit tekort aan iets, behalve rode ballen (Pokeball Plus). Wel altijd >100 max potions en >100 max revives. Dus dan kan je een middagje raiden mee opvangen. Ik denk dat je niet zoveel items vast kan houden, en daardoor ook nie techt een buffer kan opbouwen?garrow schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:53:
Moet alleen herdier nog vangen, wel al via evolve in storage, maar dat telt helaas niet.
Mochten er nog mensen zijn welke vienden willen worden 691737959535. lvl 31 inmiddels, maar wel nog lerende hoe dat mega evolve e.d. werkt en raids etc.
Heb nu met de battles welke ik doe met team rocket en om gyms veroveren, wel een dringend tekort aan potions....hoe doen jullie dat? krijg er bijna geen uit stops.
Gyms geven meer potions en revives. Probeer de gyms goud te krijgen (gym battles, pokemon in de gym stallen, raids, besjes voeren aan pokemon in de gym van jouw team). Een gouden gym geeft meer items en nog meer als de gym bezet wordt door jouw team.garrow schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:53:
Moet alleen herdier nog vangen, wel al via evolve in storage, maar dat telt helaas niet.
De speeltuin een paar huizen verderop is een stop, daardoor heb ik altijd genoeg potions, revives en ballen. Maakt het spel wel een stuk makkelijker te spelen vanuit huis. Je kan ook friends via reddit toevoegen voor potions uit gifts.garrow schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:53:
wel een dringend tekort aan potions....hoe doen jullie dat? krijg er bijna geen uit stops.
Wel net een half uur door het park gelopen, geen Herdier op de radar of kaart gevonden helaas :-./ Erg vervelend dat iemand die een specifieke pokemon niet gevonden heeft meer info uit de radar kan halen dan iemand die de pokemon al wel eens gevonden heeft.
Daarnaast ook geprobeert een Genesect raid in m'n park te doen, maar van m'n 5 friend invites deden er steeds maar 2 mee :-/
Oeh, tijdens het schrijven van de post m'n Herdier gevonden op m'n huis
[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 06-01-2021 16:44 ]
Je hebt 5 verschillende genesects. Als je in je Pokedex kijkt zie je ook dat er 5 types zijn.gwystyl schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:44:
Is de huidige genesect in de raids anders dan eerst of is dat weer een bug? Ik krijg nu een silhouet te zien namelijk, terwijl ik uit de vorige ronde wel nog verschillende genesects heb. Ik moet nog steeds bijna elke dag van mijn zoon horen dat hij wel een shiny heeft en ik niet
Elk met een andere module op de rug
Mijn itemstorage is 550 max, dus volgens mij toch best redelijk?
Welke site adviseren jullie om meer te leren over welke pokemons sterk zijn en welke moves het beste zijn?
Die storage space kan je natuurlijk langzaamaan uitbreiden met de dagelijkse 50 gratis coins (aannemende dat je een beetje meedoet met de gyms).
[/quote]
Ja alleen is het balen dat je die 50 coins niet altijd krijgt als alle pokemons in de gyms blijven zitten.
Ik kijk hier altijd voor de beste moveset:garrow schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:58:
Hendier hier nu ook gevonden dus challenge completed.
Mijn itemstorage is 550 max, dus volgens mij toch best redelijk?
Welke site adviseren jullie om meer te leren over welke pokemons sterk zijn en welke moves het beste zijn?
https://pokemon.gameinfo.io/en/pokemon/149-dragonite
Tik ik in google de pokemon in met best moveset erachter vaak komt deze site naar boven.
Burp
Ik heb nu bv zowel een normale als een shadow Machamp gemaxt naar level 40. Inmiddels genoeg XL candy om ze een stapje omhoog te laten gaan. Maar bij welke van de 2 kan ik dat nu het beste doen? Ik weet: shadow heeft sterkere attack maar ook zwakkere defense.
Ik speel voornamelijk raids en rocket leaders. PVP niet meer zoveel, en voor gym battles maakt het ook niets uit.
Beetje zonde om te wachten, voor de meeste spelers is lvl 47 nog jaren ver weg, doe dan desnoods levelen tot 49,5. Maar tegen de tijd dat ik zover ben (over een jaar of 10) heb ik ruim voldoende XL candies op de standaard beesten om die fluitend te maxen, mocht dat dan nodig zijnMusicMaikel schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:31:
Ik zou nog even wachten met investeren in XL Pokés. Bij level 47 (lijkt is heel ver weg) heb je ze hard nodig: je moet 3 Pokés volledig maxen tot level 50. Even rustig afwachten totdat je dat haalt en dan alles wat je hebt er in stoppen.
Zelf weten natuurlijk! Ieder op zijn eigen manier.Haan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:16:
[...]
Beetje zonde om te wachten, voor de meeste spelers is lvl 47 nog jaren ver weg, doe dan desnoods levelen tot 49,5. Maar tegen de tijd dat ik zover ben (over een jaar of 10) heb ik ruim voldoende XL candies op de standaard beesten om die fluitend te maxen, mocht dat dan nodig zijn
Je kunt denk ik vrij snel level 45 zijn, mits je de XP hebt natuurlijk. Het enige wat mij tegen houd op het moment zijn de raids, zit op 28/30 om level 41 te worden. Tegen de tijd dat je level 47 word, zal het inderdaad jaren verder misschien voor jouw, ik denk er binnen het jaar toch al wel te zijn.
Over ruim drie weken ben ik level 48. Vond er eerlijk gezegd weinig bijzondere uitdagingen tussen zitten. De enige echte grind heb je met het verslaan van de 50 rocket leaders.MusicMaikel schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:50:
[...]
Zelf weten natuurlijk! Ieder op zijn eigen manier.
Je kunt denk ik vrij snel level 45 zijn, mits je de XP hebt natuurlijk. Het enige wat mij tegen houd op het moment zijn de raids, zit op 28/30 om level 41 te worden. Tegen de tijd dat je level 47 word, zal het inderdaad jaren verder misschien voor jouw, ik denk er binnen het jaar toch al wel te zijn.
Het is ongetwijfeld al eerder besproken, maar je kunt met anderen de afspraak maken om Pokemon (level 45 / 46) met elkaar te ruilen. Zo hoef je zelf veel minder XL candy te investeren. Mocht je tegen die tijd nog steeds issues hebben met de hoeveelheid candy.
Stack Sats
vergeet niet dat er nog wat community days aankomen, met de krankzinnige hoeveelheden spawns is het volgens mij prima te doen om dan de candy bij elkaar te sparen. Ik gok daar iig wel op, samen met een aantal pokes die toch al flink spawnen (weedle bv zit ik al aan 210 xl candy, geen idee hoe dit zo hard heeft kunnen gaan)MusicMaikel schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:50:
[...]
Zelf weten natuurlijk! Ieder op zijn eigen manier.
slimme aanpak! zal voor een aantal spelers wel een opluchting zijn om dit zo te kunnen doen.Stovirpi schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:26:
[...]
Over ruim drie weken ben ik level 48. Vond er eerlijk gezegd weinig bijzondere uitdagingen tussen zitten. De enige echte grind heb je met het verslaan van de 50 rocket leaders.
Het is ongetwijfeld al eerder besproken, maar je kunt met anderen de afspraak maken om Pokemon (level 45 / 46) met elkaar te ruilen. Zo hoef je zelf veel minder XL candy te investeren. Mocht je tegen die tijd nog steeds issues hebben met de hoeveelheid candy.
En ja, die grind van 50 rocketleaders....pffff. zit op 8 nu. heb 'gelukkig' nog niet de xp voor lvl50 (en 49/48...) dus ik pak mn tijd hiervoor.
[ Voor 33% gewijzigd door T4F.nl_Muad op 08-01-2021 10:25 ]
Tentacool
Remoraid
Chinchou
Spheal
Weedle
En nog een aantal, dus dat komt wel goed. Ben nu nog vast gelopen op de rocket leaders (21/50), vind rocket battles gewoon nogal saai.
De Sinnoh challenge was ook best wel lame. Met gotcha uurtje in een park gefietst en completed. Mag wel wat meer uitdaging in de challenge wat mij betreft.
[ Voor 26% gewijzigd door FreqAmsterdam op 08-01-2021 10:32 ]
Ja eens, daar zet ik persoonlijk zelf ook op in, buiten de reguliere events. Community Days zijn perfect voor dit soort dingen.T4F.nl_Muad schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:22:
[...]
vergeet niet dat er nog wat community days aankomen, met de krankzinnige hoeveelheden spawns is het volgens mij prima te doen om dan de candy bij elkaar te sparen. Ik gok daar iig wel op, samen met een aantal pokes die toch al flink spawnen (weedle bv zit ik al aan 210 xl candy, geen idee hoe dit zo hard heeft kunnen gaan)
Nog een tip: ga lekker Mystery boxen openen, zeker nu. De helft van de tijd is Meltan weatherboosted door de sneeuw in game, wat de kans vergroot op een XL candy. Als je er dan nog wat te kort komt, kan je vast de resterende normale candies omzetten naar XL candies, die heb je dan toch genoeg.
Ik ga het met mijn vriendin doen op de manier zoals @Stovirpi beschrijft. De ene persoon doet de ene helft power uppen, traden en vervolgens de tweede helft voor de tweede persoon.
Hoe gaat dat helpen dan? Als je beide 3 pokemon moet maxen maakt het toch niet uit of je er zelf drie doet, of zes halve met z'n tweeën?MusicMaikel schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:27:
[...]
Ik ga het met mijn vriendin doen op de manier zoals @Stovirpi beschrijft. De ene persoon doet de ene helft power uppen, traden en vervolgens de tweede helft voor de tweede persoon.
Klopt, maar dat zorgt er wel voor dat je niet de volle 296 XL candies zelf hoeft te hebben. Bespaart vooral tijd.Haan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:34:
[...]
Hoe gaat dat helpen dan? Als je beide 3 pokemon moet maxen maakt het toch niet uit of je er zelf drie doet, of zes halve met z'n tweeën?
vooral dit dus. 150 xl candy heb je eerder bij elkaar dan de bijna 300. Vergeet overigens niet dat je de normale candy kunt omzetten (100-1 weliswaar). Voor pokes van gen 1 zul je hier wellicht heel veel van hebben wat prima in te zetten is hiervoorHaan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:47:
Ja je hoeft dan niet voor 1 beest te sparen, maar je kunt het verdelen over meerdere.
Verandert het level van de pokemon niet bij ruilen ?Stovirpi schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:26:
[...]
De IV verandert namelijk wel, maar het level (CP) misschien niet, nooit op gelet eigenlijk.
Verder zijn de XL candies ook nu vooral het 'probleem' voor mensen die nu snel naar het hoogst mogelijke level willen. Zelf ben ik pas net lvl 41, tegen de tijd dat ik een aantal pokemon moet MAXxen, heb ik vast genoeg XL candy. Gewoon genoeg pokemons vangen, loopt het XL candy langzaam op.
[ Voor 21% gewijzigd door ZeRoC00L op 08-01-2021 11:06 ]
Volg je bankbiljetten
Level niet, CP/IV wel. Ik heb bijvoorbeeld diverse goede raid counters (machamp, mamoswine etc.) op mijn main account naar level 40 gebracht en deze vervolgens naar mijn 2e account gestuurd. IV is niet super belangrijk bij raiden, dus het maakt me niet uit dat ik geen optimale IV's heb voor mijn raid counters op mijn 2e account.ZeRoC00L schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:02:
[...]
Verandert het level van de pokemon niet bij ruilen ?
De IV verandert namelijk wel, maar het level (CP) misschien niet, nooit op gelet eigenlijk.
Onder "ieder op zijn eigen manier" valt natuurlijk ook het verschijnsel dat je voortgang kan kopen. Voor de raids voor level 41 kan je elke dag je gratis pasje gebruiken. Of je koopt een berg (remote) raid passen en gaat als een malle raiden. Dan zit je zo aan je benodigde raids.MusicMaikel schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:50:
Ieder op zijn eigen manier.
Je kunt denk ik vrij snel level 45 zijn, mits je de XP hebt natuurlijk. Het enige wat mij tegen houd op het moment zijn de raids, zit op 28/30 om level 41 te worden.
Precies, dat zijn dus eerst 50 x 6 =300 grunts voor de benodigde mysterious components om 50 rocket radars te bouwen. Dat kost best veel tijd en moeite. Of je koopt een stapel rocket radars natuurlijk.Stovirpi schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:26:
De enige echte grind heb je met het verslaan van de 50 rocket leaders.
Een aantal spelers in mijn omgeving is ook al onderweg naar 48, ik kan me niet voorstellen dat die allemaal F2P zijn. Waar verder niets mis mee is. Ieder op zijn eigen manier.
GXSD5CJ556NHG
Iemand tips om de kans te verhogen?
Dit snap je zelf natuurlijk wel, maar rondlopen/fietsen/rijden of een incense draaienjustmike schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:36:
Zit al een hele week te wachten op een Blitzle spawn om mijn Unova collection af te maken. Heb hem ook nog geen enkele keer in nearby zien verschijnen.
Iemand tips om de kans te verhogen?
No shit Sherlockskipe schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:52:
[...]
Dit snap je zelf natuurlijk wel, maar rondlopen/fietsen/rijden of een incense draaien
Ik bedoelde natuurlijk of hij in bepaalde gebieden meer spawned dan elders , zoals je meer water pokemon vind in de buurt van water en meer poison in industriele gebieden. Misschien is er een bepaalde lure die de kans verhoogt?
Ik kom Blitzle meer in groene omgevingen tegen en mogelijk, dat een Magnetic Lure werkt (Electric type).justmike schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:40:
[...]
No shit Sherlock![]()
Ik bedoelde natuurlijk of hij in bepaalde gebieden meer spawned dan elders , zo als je meer water pokemon vind in de buurt van water en meer poison in industriele gebieden. Misschien is er een bepaalde lure die de kans verhoogt?
Iets totaal anders:
Wat doen jullie met Lucky Friends, die jullie via internet hebben gevonden en waar je geen direct contact mee hebt en/of veel te ver weg wonen? Ik heb er ondertussen negen, waarvan één vlakbij woont en die ik afgelopen zomer geregeld tegenkwam, één in Portugal, één in Canada en (volgens mijn telling) zes van hier, waarbij ik bij maar één een nick heb (en die heb ik al via DM benaderd).
Ik gooi de friends die niet in bereik zijn weg zo gauw ze best zijn..Freee!! schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:46:
[...]
Ik kom Blitzle meer in groene omgevingen tegen en mogelijk, dat een Magnetic Lure werkt (Electric type).
Iets totaal anders:
Wat doen jullie met Lucky Friends, die jullie via internet hebben gevonden en waar je geen direct contact mee hebt en/of veel te ver weg wonen? Ik heb er ondertussen negen, waarvan één vlakbij woont en die ik afgelopen zomer geregeld tegenkwam, één in Portugal, één in Canada en (volgens mijn telling) zes van hier, waarbij ik bij maar één een nick heb (en die heb ik al via DM benaderd).
Vandaar, dat je niet meer in mijn Friends list staat.skipe schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:02:
[...]
Ik gooi de friends die niet in bereik zijn weg zo gauw ze best zijn..
Freee!! schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:07:
[...]
Vandaar, dat je niet meer in mijn Friends list staat.
Dit! En 95% van de lokale spelers voeg ik na drie maanden weer toe. Probeer max 40 best friends te behouden voor lucky / raid invites.skipe schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:02:
[...]
Ik gooi de friends die niet in bereik zijn weg zo gauw ze best zijn..
Stack Sats
Lucky interesseert me iets minder tegenwoordig omdat ik al een aardig mooie collectie heb en ik vaak niet weet wat ik moet kiezen. Met mijn zoon en zwager is het al lastig kiezen, laat staan met vreemden.
Ik heb laatst wel met iemand uit dezelfde plaats (van lokale raidgroep) via whatsapp afgesproken. Toen gold de 11km nog als afstand voor trades, dus konden we dat ieder vanuit huis doen.
Niet actieve vrienden verwijder ik ook eens in de zoveel tijd, al is de noodzaak daarvoor ook minder groot nu je op giftable kan zoeken. Daardoor is het doorspitten van de lijst om te zien aan wie je cadeautjes kwijt kan een stuk makkelijker geworden.
[ Voor 18% gewijzigd door gwystyl op 10-01-2021 07:18 ]
Ik kan nog wel een hoop vrienden gebruiken: 6246 4824 6924
Ik heb je toegevoegd (Nanostylez)Haan schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:59:
Zaterdagavond ook maar eens een tweede account gemaakt, kan ik ook eens gaan traden met mezelfXP gaat wel lekker snel in het begin, 130k al binnen geharkt zonder veel moeite gedaan te hebben. Ook al 59 verschillende soorten gevangen, dat tikt nu ook wel aan met 1k per nieuwe entry. Ik merk wel dat excellent throws gooien vrij lastig gaat op m'n oude kleine iPhone SE schermpje.
Ik kan nog wel een hoop vrienden gebruiken: 6246 4824 6924
Seizoen 6 is al ruim een maand onderweg, zie bijvoorbeeld https://www.serebii.net/pokemongo/battleleague/season6.shtml. Aan het begin van het seizoen was nog niet alle info beschikbaar, Niantic heeft die pas onlangs gedeeld. Misschien dat je daardoor op het verkeerde been bent gezet?Ezio schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:34:
Wanneer krijg je de end of battle season rewards ook alweer? Het nieuwe seizoen is begonnen maar ik heb nog steeds geen rewards gehad. Ik dacht dat dit altijd gelijk was met de start van het nieuwe seizoen.
Het seizoen is nog niet afgelopen, we zijn aan het tweede deel begonnen. Dit seizoen komen alle leagues twee keer voorbij in plaats van een keerEzio schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:34:
Wanneer krijg je de end of battle season rewards ook alweer? Het nieuwe seizoen is begonnen maar ik heb nog steeds geen rewards gehad. Ik dacht dat dit altijd gelijk was met de start van het nieuwe seizoen.
Ik snapte er al niets van, maar dit verklaard hetMusicMaikel schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:52:
[...]
Het seizoen is nog niet afgelopen, we zijn aan het tweede deel begonnen. Dit seizoen komen alle leagues twee keer voorbij in plaats van een keer
Ik stuur ook gifts uit Finland en Duitsland vanwege werk.
423168964454 G44rheid
Ik heb je een uitnodiging gestuurd (aka PokeBarf)Gaarheid schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 07:43:
Met level 50 nog lang niet in zicht, ben ik op zoek naar nieuwe vriendjes voor xp.
Ik stuur ook gifts uit Finland en Duitsland vanwege werk.
423168964454 G44rheid
Ik vind die Sinnoh Collection Challenge nu al stom suboptimaal. Heb al tig Grunts gespot, maar geen enkele met een shadow Stunky of Snover
Gelukkig hebben we nog 4 dagen...
En klaagzang 2: heb ook al weken geen 10km ei meer ontvangen. Niet dat daar nou van die geweldige Pokémon uit komen, maar toch
Same and same!Gitarist schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:06:
@Haan en @Gaarheid ik en m'n vrouw hebben jullie toegevoegd (WatIsWijsheid en NiennaEldanar).
Ik vind die Sinnoh Collection Challenge nu al stom suboptimaal. Heb al tig Grunts gespot gezien, maar geen enkele met een shadow Stunky of Snover![]()
En klaagzang 2: heb ook al weken geen 10km ei meer ontvangen. Niet dat daar nou van die geweldige Pokémon uit komen, maar toch
Voor de snover: zoek naar de male grunt die zegt: "You’re gonna be frozen in your tracks".
Had het meeste moeite met het vinden van de juiste Grunts.Gitarist schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:06:
[...]
Ik vind die Sinnoh Collection Challenge nu al stom suboptimaal. Heb al tig Grunts gespot gezien, maar geen enkele met een shadow Stunky of Snover![]()
Dan loop je niet genoeg, sinds de extra egg buffer krijg je echt dat 10 KM ei wel. Maar voor de rest inderdaad heel weinig 10 KM eieren.En klaagzang 2: heb ook al weken geen 10km ei meer ontvangen. Niet dat daar nou van die geweldige Pokémon uit komen, maar toch
Volgens mij is dat een female Grunt, maar je loopt ook de kans op een Cloyster, zie hier.Largo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:15:
[...]
Same and same!
Voor de snover: zoek naar de male grunt die zegt: "You’re gonna be frozen in your tracks".
Definieer "genoeg". Ik loop iedere week meer dan 15km. Kan altijd meer, ok, maar ik kom iig meer dan genoeg stops en gyms tegen zou ik denken (Hilversum e.o.)Freee!! schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:20:
[...]
Dan loop je niet genoeg, sinds de extra egg buffer krijg je echt dat 10 KM ei wel. Maar voor de rest inderdaad heel weinig 10 KM eieren.
[...]
Shadow Snover die wegrent is nog ergerGitarist schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:06:
@Haan en @Gaarheid ik en m'n vrouw hebben jullie toegevoegd (WatIsWijsheid en NiennaEldanar).
Ik vind die Sinnoh Collection Challenge nu al stom suboptimaal. Heb al tig Grunts gespot, maar geen enkele met een shadow Stunky of Snover![]()
Sinds ik geen incubators meer koop zijn de 10 km eitjes ook zeer dun gezaaid, wel redelijk vaak een 12km dat dan weer wel met al die grunts.Gitarist schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:37:
[...]
Definieer "genoeg". Ik loop iedere week meer dan 15km. Kan altijd meer, ok, maar ik kom iig meer dan genoeg stops en gyms tegen zou ik denken (Hilversum e.o.)
Je krijgt gegarandeerd elke week een vrij goed 10 km ei als je meer dan 50 km per week loopt (of fietst). Bij 25 km per week is het een 5 km ei, bij 100 km per week allebei.Gitarist schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:37:
[...]
Definieer "genoeg". Ik loop iedere week meer dan 15km. Kan altijd meer, ok, maar ik kom iig meer dan genoeg stops en gyms tegen zou ik denken (Hilversum e.o.)
Verwijderd
Een 5 of 10km ei is voor zover ik weet niet gegarandeerdFreee!! schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:06:
[...]
Je krijgt gegarandeerd elke week een vrij goed 10 km ei als je meer dan 50 km per week loopt (of fietst). Bij 25 km per week is het een 5 km ei, bij 100 km per week allebei.
Bij de wekelijkse rewards wel, zolang je er plaats voor hebt en met de nieuwe extra buffer hoort die plaats er eigenlijk wel te zijn.Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:10:
[...]
Een 5 of 10km ei is voor zover ik weet niet gegarandeerd
EDIT: En ik heb net een 10 km gekregen uit een Pokéstop (met Sierra).
[ Voor 10% gewijzigd door Freee!! op 13-01-2021 15:18 ]
Mag ik me ook een keer vergissen, ik heb al zoveel van die Grunts klop gegeven (en moet er nog veel meer, moet nog 33 Leaders verslaan, dus ook nog 198 Grunts).Largo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:20:
[...]
Lol hier staat dat het een male grunt is..... anyway: als je hem aantikt kan je net zo goed even checken.
>50km per week lopen is (voor mij althans) onhaalbaar. En bij fietsen is je snelheid al gauw te hoog om mee te tellen voor de kilometers, is mijn ervaring.Freee!! schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:06:
[...]
Je krijgt gegarandeerd elke week een vrij goed 10 km ei als je meer dan 50 km per week loopt (of fietst). Bij 25 km per week is het een 5 km ei, bij 100 km per week allebei.
Ik moet het dus echt hebben van de gelukkige momenten dat ik een 10km ei krijg uit een stop. Maar dat is bij mij dus al weken niet meer voorgekomen.
Tussen de 10,5 en 30 km/h telt de afstand gedeeltelijk mee (afnemend bij hogere snelheden).Gitarist schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:04:
[...]
>50km per week lopen is (voor mij althans) onhaalbaar. En bij fietsen is je snelheid al gauw te hoog om mee te tellen voor de kilometers, is mijn ervaring.
Dat is dan vervelend.Ik moet het dus echt hebben van de gelukkige momenten dat ik een 10km ei krijg uit een stop. Maar dat is bij mij dus al weken niet meer voorgekomen.
Door er shadows in te doen is het voor mij bijna onmogelijk. Geen pokestops in de buurt dus alles via ballonnen.
Uitgerekend nu komt dan ook die klote Jesse ballon 😡. Zoals het er nu naar uitziet ga ik dit niet redden.
Volgende event is een stuk leuker, gratis remote passen en legendaries als reward!
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Kun je niet een tripje maken in de auto? Ff naar dorp/stad nearby en dan wat shadows zoeken.. evemt duurt nog 3a 4 dagen héRene schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 00:00:
Wat een ruk opdracht is die collection challenge.
Door er shadows in te doen is het voor mij bijna onmogelijk. Geen pokestops in de buurt dus alles via ballonnen.
Uitgerekend nu komt dan ook die klote Jesse ballon 😡. Zoals het er nu naar uitziet ga ik dit niet redden.
Volgende event is een stuk leuker, gratis remote passen en legendaries als reward!
Heb je eerder al een Ditto gevanen? Zo nee, let op je radar, als er op de eerste plek een verre pokestop staat met een pokemon die je al hebt, dan is dat eigenlijk Ditto.
Radar is eigenlijk best wel raar, het is makkelijk om zeldzame pokemons te vangen wanneer je ze nog niet hebt, dan waneer je er al wel een hebt. Je zou bijna met een tweede account enkel simpele pokemons vangen, maar niet de zeldzame...
Heb er al eens eerder een gevangen, dus dat helpt helaas niet.Slaut schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:39:
Met natuurlijk de geweldige gedachte 'deze lage cp Hoot-hoot is weglopen, dat was mogelijk een Ditto'.
Heb je eerder al een Ditto gevanen? Zo nee, let op je radar, als er op de eerste plek een verre pokestop staat met een pokemon die je al hebt, dan is dat eigenlijk Ditto.
Radar is eigenlijk best wel raar, het is makkelijk om zeldzame pokemons te vangen wanneer je ze nog niet hebt, dan waneer je er al wel een hebt. Je zou bijna met een tweede account enkel simpele pokemons vangen, maar niet de zeldzame...
We blijven maar gewoon alles vangen en hopen dat geluk een keer komt
Er is één manier om de kans te verhogen en dat is met een groepje in lijn naast elkaar een veld over te trekken. Zogauw een bepaalde Pokémon een Ditto blijkt te zijn, kan de rest van de groep die ook vangen. Daarnaast heb ik in het verleden ook wel succes gehad met Lures.garrow schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:12:
Catch a Ditto als special opdracht is toch wel een leuke hoor...inmiddels al meer dan een week echt actief alles aan het vangen wat ik zie, maar helaas nog steeds geen ditto. Zoals ik kan vinden op het net is er geen manier om kans te beinvloeden behalve de gedaantes welke hij kan aannemen te vangen.
Dat idee heb ik ook wel eens gehad. Ik kijk nu eigenlijk nooit naar de radar, ook voor raids draai ik mijn poppetje een rondje.Slaut schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:39:
Ditto zit alleen verstopt in bepaalde Pokémons, dat zijn de volgende:garrow schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:46:
[...]
Heb er al eens eerder een gevangen, dus dat helpt helaas niet.
We blijven maar gewoon alles vangen en hopen dat geluk een keer komt
Paras, Hoothoot, Spinarak, Hoppip, Remoraid, Whismur, Gulpin, Numel, Bidoof en Foongus.
Met het event wat gaande is, heb je dus het meeste kans voor Bidoof. Alle bevers verzamelen!
Op zich waar, maar dat moet je alleen maar doen met een Machoke met slechte stats zodat verbetering mogelijk is (of zelfs zeker met een gegarandeerde Lucky Trade).FireAge schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:25:
Machoke traden met iemand, heb je geen 100 candy nodig
Zo bewaar ik er zelf meestal stuk of 200 om 2 trade sessies te doen.
Zoveel extra Pokémon storage heb ik niet, afgezien daarvan is het wel een goed idee.skipe schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:35:
Of stuk of 100 machop bewaren (of nog veel meer) met slechte stats en hoge cp.. deze vervolgens massa traden met iemand anders die hetzelfde doet en je hebt Vast en zeker wel een leuke lucky er tussen zitten (+/-5% van de trades zonder lucky friend word alsnog lucky).
Zo bewaar ik er zelf meestal stuk of 200 om 2 trade sessies te doen.
EDIT:
En als je zorgt, dat er meer dan 100 km tussen de vangplaatsen zit, krijg je er nog drie candy voor ook.
[ Voor 9% gewijzigd door Freee!! op 14-01-2021 22:41 ]
Als je echt op weg bent naar je eerste machamp, kun je beter via machike trades een zwikkie high level machamp maken om raids mee te doen.
Machamp en Tyra is alles wat je nodig hebt
Dat hoeft volgens mij ook niet. Als je machop geruild hebt, kan je machoke volgens mij nog steeds gratis evolueren tot Machamp?FireAge schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:58:
En dan heb je hem al geruild, dus kun je hem als machoke niet meer ruilen.
Als je echt op weg bent naar je eerste machamp, kun je beter via machike trades een zwikkie high level machamp maken om raids mee te doen.
Machamp en Tyra is alles wat je nodig hebt
Dit dus, gaat er gewoon om of ie traded is niet (als machop of machoke maakt niet uit)gwystyl schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:01:
[...]
Dat hoeft volgens mij ook niet. Als je machop geruild hebt, kan je machoke volgens mij nog steeds gratis evolueren tot Machamp?
Eens geruild blijft geruild, heb genoeg trades gedaan om heel zeker te weten, dat een geruilde Machoke met 25 candy in twee stappen evolueert naar Machamp. Hetzelfde geldt voor Geodude en Roggenrola met dien verstande, dat je voor de laatste 50 candy nodig hebt.FireAge schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:58:
En dan heb je hem al geruild, dus kun je hem als machoke niet meer ruilen.
Dat vereist wel, dat je iemand hebt om regelmatig mee te traden. En shadows kun je helemaal niet traden.Als je echt op weg bent naar je eerste machamp, kun je beter via machike trades een zwikkie high level machamp maken om raids mee te doen.
Probeer het ook eens met een goede Sirfetch'd, fast move Counter en charged moves Close Combat en Leaf Blade.Machamp en Tyra is alles wat je nodig hebt
Ok correctie. Machamp en Tyra is alles wat je nodig hebt voor PVE. PVP bestaat niet in Pogo
[ Voor 75% gewijzigd door FireAge op 15-01-2021 08:09 ]
Wat mij opviel is dat als je de bal had gegooid en de pokemon erin ging je meteen al de melding kreeg dat je die had gevangen voor je challenge... kleine glitch?
VRaagje: Ik heb nu 2 elite charged TM's. Waar zou ik die het best voor in kunnen zetten?
Wat zouden jullie goed charged attacks vinden en voor welke pokemon?
Mijn toplijst is:
Dragonite (Dragon Breath en Hyper Beam)
Tyranitar (Bite en Stone Edge)
Rhyperior (Smack Down en Surf)
Melmetal (shiny) (Thunder Shock en Thnderbolt)
Gyarados (Waterfall en Aqua tail)
Slaking (heb je daar sowieso eigenlijk wat aan?) (Yawn en Play Rough)
Gyarados (Bite en Crunch)
Vaporeon (Water Gun en Water Pulse)
Machamp (Counter en Close Combat)
Flareon (Fire Spin en Fire Blast)
[ Voor 39% gewijzigd door TheCapK op 15-01-2021 12:41 ]
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Genoeg om mijn Vespiqueen te kunnen power uppen diverse malen...Wii4all schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:40:
combee ben ik helemaal nog niet tegengekomen dit keer...
Misschien wat meer rondlopen? (of grotere ronde van maken?)
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Het gaat ook niet helemaal lekker als je een combinatie hebt van "make X nice/great/curved throws" en "catch Y pokemon". Als je hem niet vangt, laat hij de progress direct zien, anders pas bij het beloningsschermpje. Ook als je klikt op je Pokeball Plus krijg je direct te zien of hij wegrent of niet, terwijl die bal nog aan het trillen is
Dit topic is gesloten.
![]()
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!
:strip_exif()/f/image/t287iFOXYx4d4orvtFH04muP.jpg?f=fotoalbum_large)