The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Beginnen we nou alweerFreee!! schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:31:
Als tweede een Nanab ertussendoor gooien, zou niets uit mogen maken, maar op één of andere vage manier blijven ze daar bij mij vaker in hangen, dan logisch verklaarbaar is.
En eindigen. Een shiny legendary is een gegarandeerde catch zolang je maar raak gooitFreee!! schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:31:
Bij een shiny overigens met een Pinab beginnen.
Goed lezen, ik zeg, dat (in mijn geval) de Pokémon vaker dan logisch verklaarbaar is met een Nanab gevangen wordt. Ik zeg niet, dat dat doorwerkt in volgende worpen. En ik gebruikte die Nanabs vooral bij gebrek aan andere berries en om sommige raid bosses wat rustiger te krijgen, zodat ik überhaupt raak kon gooien..sixtiek schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 01:19:
[...]
Beginnen we nou alweer? Er is geen verband tussen worpen, dat hebben we een paar weken geleden toch al uitgebreid doorgenomen?
Ik heb het al vaak genoeg gemerkt, onder andere vijf shiny Giratina, waarvan de laatste drie op rij en alleen de vijfde was geen 3* (en heb ik ondertussen doorgestuurd naar mijn zoon, zodat hij ook een shiny heeft). Overigens had ik net een normale (3*), die in de eerste bal bleef.En eindigen. Een shiny legendary is een gegarandeerde catch zolang je maar raak gooit.
[ Voor 9% gewijzigd door Freee!! op 20-10-2020 02:13 ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Het blijft RNG. De kans dat je een pokie vangt met een Nanab berry is minder groot dan bijvoorbeeld met een gouden Razz maar die kans bestaat nog steeds, elke keer opnieuw. Het is dus best mogelijk dat dit voor jou vaker gebeurt dan wat je logisch verklaarbaar vindt. Dat is fijn voor je maar verder toch niet noemenswaardig?Freee!! schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 02:10:
vaker dan logisch verklaarbaar is met een Nanab gevangen
Je kan ook de vangcirkel vastzetten en gooien vlak nadat een pokie zijn aanval heeft uitgevoerd. Op die manier gooi je meestal ook raak, en als je het goed doet Excellent. Kijk voor meer uitleg dit filmpje (heb ik al eerder gedeeld). Scheelt je NanabsFreee!! schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 02:10:
ik gebruikte die Nanabs vooral bij gebrek aan andere berries en om sommige raid bosses wat rustiger te krijgen, zodat ik überhaupt raak kon gooien..
Dat klopt en dat komt omdat al sinds de eerste shiny Kyogre in raids verscheen, shiny legendaries in je eerste rake bal blijven zitten. Ik ging er vanuit dat dit algemeen bekend was en daarom verbaasde het me dat je zei "Bij een shiny overigens met een Pinab beginnen", alsof je dat niet wist. Als dat zo is dan weet je het nu, doe er je voordeel meeFreee!! schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 02:10:
Ik heb het al vaak genoeg gemerkt, onder andere vijf shiny Giratina
https://thesilphroad.com/research-tasks
Ik zag gisteravond toevallig Litwick op de Nearby staan (daarvoor overigens nog nooit gezien):gwystyl schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:00:
Oh, die litwick is een hoed/masker van Sableye....ik hoop dat litwick ook gaat spawnen, want ik zit al heel lang op veel te weinig candy om Lampent --> Chandelure te evolueren.
mr.JamesBond schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:59:
Ik heb vooral zin in een Shiny Spiritomb!
Mooi, dan heb ik dus nog dingen te doen, nu ik level 40 heb gehaald.PhilipsFan schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:34:
Ah, leuk, Darkrai komt terug. Die heb ik nog niet
Verwijderd
Heb ook altijd zin in een nieuwe shiny. Helaas word ik 9 van de 10 keer weer teleurgesteldmr.JamesBond schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:59:
Ik heb vooral zin in een Shiny Spiritomb!
Op CD's (en bij level 5 raid bosses) lukt het mij eigenlijk altijd wel, voor de rest is het heel verschillend.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:54:
[...]
Heb ook altijd zin in een nieuwe shiny. Helaas word ik 9 van de 10 keer weer teleurgesteld
Pokémon GO
Trainers,
Familiar faces return to raids, new feature updates, and more—read on to learn about what’s happening in the world of Pokémon GO this November.
November Research Breakthrough encounter
From Sunday, November 1, 2020, at 1:00 p.m. to Tuesday, December 1, 2020, at 1:00 p.m. PST (GMT −8), Togetic, the Happiness Pokémon, will be available as a Research Breakthrough encounter.
A month of different Raid Bosses in five-star raids!
Look forward to challenging different Raid Bosses in five-star raids throughout November!
From Friday, October 23, 2020, at 1:00 p.m. PDT (GMT −7) to Thursday, November 5, 2020, at 1:00 p.m. PST (GMT −8), Darkrai will be available to challenge in five-star raids.
From Thursday, November 5, 2020, at 1:00 p.m. to Monday, November 16, 2020, at 1:00 p.m. PST (GMT −8), a familiar Pokémon will be returning to five-star raids.
From Monday, November 16, 2020, at 1:00 p.m. to Tuesday, November 24, 2020, at 1:00 p.m. PST (GMT −8), Terrakion, Cobalion, and Virizion will be available to challenge in five-star raids.
Stay tuned for more details on the featured Raid Boss that’ll be in five-star raids from Tuesday, November 24, 2020, at 1:00 p.m. to Monday, November 30, 2020, at 1:00 p.m. PST (GMT −8)!
Each week in November, there’ll be a Raid Hour event on Wednesday at 6:00 p.m. local time featuring that week’s five-star Raid Boss.
Pokémon Spotlight Hours
In the month of November, Pokémon Spotlight Hour will take place every Tuesday at 6:00 p.m. local time, and each hour will spotlight a different Pokémon and special bonus!
Tuesday, November 3, 2020: Cubone will be in the spotlight, and you’ll earn twice the Stardust for catching Pokémon.
Tuesday, November 10, 2020: Jigglypuff will be in the spotlight, and you’ll earn twice the XP for catching Pokémon.
Tuesday, November 17, 2020: Meowth will be in the spotlight, and you’ll earn twice the Candy for catching Pokémon.
Tuesday, November 24, 2020: Barboach will be in the spotlight, and you’ll earn twice the Candy for transferring Pokémon.
More exciting events and feature updates
Look forward to a Limited Research event happening on November 28, 2020! The featured Pokémon will be announced at a later date.
Soon, you’ll be able to see more information about the Pokémon you’ve come to know and love! For example, if your Pokémon hatched from an Egg, you’ll see which type of Egg it hatched from. If you caught your Pokémon in an encounter after a raid, you’ll be able to see more details about that raid, such as whether it was an EX Raid or a Mega Raid, or whether you battled in the raid remotely or in person. You’ll also see whether you met your Pokémon in a special encounter, such as in an encounter after GO Battle League win, in a Research Breakthrough encounter, or in a surprise encounter after you take a snapshot. You’ll even be able to see whether you caught your Pokémon during one of our ticketed events, like Pokémon GO Fest! We hope this update lets you and your Pokémon take a stroll down memory lane together and reminisce on the happy memories of your meeting!
We’re also updating when Trainers will receive Special Research lines released in the past so that it is not overwhelming for new Trainers. For example, instead of receiving multiple Special Research lines after completing the A Mythical Discovery Special Research, Trainers will receive them later after they make more progress with the Special Research lines they have. This will not affect any Trainers who have already received all of the past Special Research lines.
Burp
Ook de nieuwe evolutiemanier van Galarian Farfetch'd vind ik wel mooi. Je moet er mee op avontuur, wat inhoud dat je 10 excellent throws moet doen. Dat kan in de toekomst natuurlijk anders zijn voor alle Pokémon, wat een stuk leuker is dan 'gewoon' 25/50 candy bij elkaar lopen.
Zag dus dat ik al een flinke tijd terug een Galar Farfetched had gevangen. Dacht dat gewoon de Mannelijke vorm was...
[ Voor 34% gewijzigd door TheCapK op 23-10-2020 17:11 ]
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Mannetje of vrouwtje maakt niet uit, je moet hem instellen als buddy en dan 10 excellent throws maken. Dan kun je hem/haar evolvenTheCapK schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:04:
Ik kijk hier, open Pokemon en zie meteen een Ponytaraid, met Galar Ponyta. Gevangen, eveolved en wel ondertussen...
Zag dus dat ik al een flinke tijd terug een Galar Farfetched had gevangen. Dacht dat gewoon de Mannelijke vorm was...
Tot gisteravond kreeg ik ze alleen uit 7 KM eieren.TheCapK schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:04:
[...]
Je moet dan in het werkingsbereik van een actieve Magnetic Lure zijn. Die hoeft niet van jezelf te zijn, je kan ook in het werkingsbereik van de Magnetic Lure van een ander raken (op afspraak of omdat je die toevallig actief ziet op je scherm). In aanmerking nemend, dat ik zeven (7) Magnezones heb, kun je ervan uitgaan, dat het failsafe is zolang je voldoende candy hebt (100 per evolutie, 90 voor purified).TheCapK schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:20:
Vraagje: Om een Magneton te evolven, moet je dan de Magnetic Lure Module gebruiken als de enige manier? En is dat ook failsafe?
EDIT: En je ziet het, doordat opeens de Evolve-knop verschijnt.
Zelfde geldt overigens voor Nosepass (50 candy).
[ Voor 8% gewijzigd door Freee!! op 23-10-2020 17:28 ]
De pokestop bij mij om de hoek is in bereik tegenwoordig dus dan zou ik hem dus daar op kunnen instellen en dan mijn magnemite evolven?Freee!! schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:27:
[...]
Je moet dan in het werkingsbereik van een actieve Magnetic Lure zijn. Die hoeft niet van jezelf te zijn, je kan ook in het werkingsbereik van de Magnetic Lure van een ander raken (op afspraak of omdat je die toevallig actief ziet op je scherm). In aanmerking nemend, dat ik zeven (7) Magnezones heb, kun je ervan uitgaan, dat het failsafe is zolang je voldoende candy hebt (100 per evolutie, 90 voor purified).
EDIT: En je ziet het, doordat opeens de Evolve-knop verschijnt.
Zelfde geldt overigens voor Nosepass (50 candy).
De rest van de voorwaarden voldoe ik wel aan.
Ik zou eerst die Magnemite naar Magneton evolven. En gegeven de kosten van een Magnetic Lure module zou ik eerst een stel Magnetons (en Nosepasses) sparen. De eerste Magnezone kon ik evolueren doordat ik tegen de Magnetic Lure van een ander aan liep, de andere zes en twee Probopasses deed ik op één eigen Lure (en met een Lucky Egg aan).TheCapK schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:33:
[...]
De pokestop bij mij om de hoek is in bereik tegenwoordig dus dan zou ik hem dus daar op kunnen instellen en dan mijn magnemite evolven?
Ik bedoelde ook een Magneton. Van die Nosepasses wist ik dan weer niet dus daar kijk ik nog even naar. Ik heb nu 2 Magnetic Lure Modules, beiden gekregen na een opdracht, dus ik kan gelukkig wel wat doen...Freee!! schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:38:
[...]
Ik zou eerst die Magnemite naar Magneton evolven. En gegeven de kosten van een Magnetic Lure module zou ik eerst een stel Magnetons (en Nosepasses) sparen. De eerste Magnezone kon ik evolueren doordat ik tegen de Magnetic Lure van een ander aan liep, de andere zes en twee Probopasses deed ik op één eigen Lure (en met een Lucky Egg aan).
Als je besluit zo'n Lure in te zetten, geef even een seintje naar bevriende PoGO-spelers in de buurt, kunnen zij meeliften en bij gelegenheid jou ook zo'n wederdienst bewijzen.TheCapK schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:32:
[...]
Ik bedoelde ook een Magneton. Van die Nosepasses wist ik dan weer niet dus daar kijk ik nog even naar. Ik heb nu 2 Magnetic Lure Modules, beiden gekregen na een opdracht, dus ik kan gelukkig wel wat doen...
Andere gegarandeerde Lure evoluties:
Frosty: Eevee => Glaceon
Mossy: Eevee => Leafeon
De range van de lure is kleiner dan die van de stop zelf als je hem alleen wil spinnen, dus je moet waarschijnlijk wel even je huis uit.TheCapK schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:33:
[...]
De pokestop bij mij om de hoek is in bereik tegenwoordig dus dan zou ik hem dus daar op kunnen instellen en dan mijn magnemite evolven?
Thanks allen
[ Voor 12% gewijzigd door Gynnad op 26-10-2020 09:51 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik loop elke dag tegen de limiet van maximaal 30 openen aan.Gynnad schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:54:
Ik raak mijn gifts momenteel niet kwijt, mocht iemand ze ook graag kwijt willen, dan kun je mij toevoegen:
5226 7995 1739
Verzoek onderweg...Gynnad schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:54:
Ik raak mijn gifts momenteel niet kwijt, mocht iemand ze ook graag kwijt willen, dan kun je mij toevoegen:
5226 7995 1739
[ Voor 3% gewijzigd door Stormtrooper op 24-10-2020 10:40 ]
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Ik heb je ook een verzoek gestuurd (Obsidianq)Freee!! schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:05:
[...]
Ik loop elke dag tegen de limiet van maximaal 30 openen aan.
Volgens mij moet je een Gengar hebben, voor je de taak krijgtFreee!! schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:37:
Hier meer mensen waarbij de Mega Gengar task niet verschijntIk heb hem wel, maar mijn zoon niet.
[ Voor 37% gewijzigd door chrisO op 24-10-2020 12:39 ]
Nog niet ontvangen, gaat normaal gesproken sneller.chrisO schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:37:
[...]
Ik heb je ook een verzoek gestuurd (Obsidianq)
Verwijderd
Je kan de mega gengar questen alleen krijgen als je de mega buddy questline voltooid hebt. (Wat aangekondigd was)Freee!! schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:37:
Hier meer mensen waarbij de Mega Gengar task niet verschijntIk heb hem wel, maar mijn zoon niet.
Hij heeft er vier, waarvan twee shiny en een lucky.chrisO schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:37:
[...]
Volgens mij moet je een Gengar hebben, voor je de taak krijgt
Heeft hij inderdaad niet, wel twee andere Mega quests.Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:42:
[...]
Je kan de mega gengar questen alleen krijgen als je de mega buddy questline voltooid hebt. (Wat aangekondigd was)
Ik had hem gisteren avond al bij de 3e raidSuicyder schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:57:
Eerste Darkrai raid, gelijk een shiny gevangen
Mijn vrouw ook niet, ikzelf wel. Komt idd doordat er in het verleden iets niet is voltooid.Freee!! schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:37:
Wel jammer (maar stond idd wel ergens aangekondigd geloof ik)
Klopt, de truc is meedoen aan een Darkrai raid (en winnen) en de eerste negen ballen met Nanab gooien en bijvoorkeur Nice ipv Great of Excellent. Je kunt natuurlijk pech hebben, dat die Darkrai toch in een eerdere bal blijft hangen (zoals mij gebeurde, 2e bal), gewoon volgende raid doen.Gitarist schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:52:
Tweede pagina van de Mega Gengar challenge: "Make 9 Nice Throws in a row"
Ja, maar dan moet ik idd ergens de komende dagen nog actief gaan meedoen met raids.. En dat is nou net iets wat ik eigenlijk nooit doe. Wil niet zeggen dat ik het per sé niet wil, maar het is relatief onbekend terrein voor me ;-)Freee!! schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:57:
[...]
Klopt, de truc is meedoen aan een Darkrai raid (en winnen) en de eerste negen ballen met Nanab gooien en bijvoorkeur Nice ipv Great of Excellent. Je kunt natuurlijk pech hebben, dat die Darkrai toch in een eerdere bal blijft hangen (zoals mij gebeurde, 2e bal), gewoon volgende raid doen.
(en ik moet er dan fysiek naartoe of remote raid passes gaan aanschaffen)
Raids zijn de gemakkelijkste manier om veel XP en bepaalde Pokémon te verzamelen. En met Remoraid zijn remote raids een fluitje van een cent.Gitarist schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:59:
[...]
Ja, maar dan moet ik idd ergens de komende dagen nog actief gaan meedoen met raids.. En dat is nou net iets wat ik eigenlijk nooit doe. Wil niet zeggen dat ik het per sé niet wil, maar het is relatief onbekend terrein voor me ;-)
(en ik moet er dan fysiek naartoe of remote raid passes gaan aanschaffen)
Nanab erbij en gaan.
Zo heb ik hem ook gedaan. En aangezien een van de taken 108 Pokémons vangen is ging dit best rap. (Overigens zwaar frustrerend als je nummer 8 of 9 misgooit 😂👍)FireAge schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:07:
Drifblim is ook erg makkelijk om nice op te gooien. Vooral als je steeds alleen die pokemon doet.
Nanab erbij en gaan.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ondertussen heb ik wel een leuke Runerigus
[ Voor 12% gewijzigd door Freee!! op 25-10-2020 18:33 ]
- Had 247 drifloon candies, evolve 1 drifloon (voor 50 candies), had daarna 198 candies, evolve, 149, evolve, 100, evolve, 51, evolve, 2. Lijkt er op alsof ze de oude pokemon transferen, (= normaal +1 candy), dan -51 candies doen en een nieuwe pokemon terug zetten. Nu er 2x transfer candy is komt het niet helemaal uit.
- Yamask ge-evolueert, maar kan hem niet meer power-uppen. Knop is groen, maar er gebeurt niets :-/
Verwijderd
En wat zijn de bugs? Voor evolueren krijg je 1 candy. En je kan de yamask niet poweruppen omdat je trainer level te laag is.Slaut schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:45:
Ik ben vandaag al twee bugs tegengekomen:
- Had 247 drifloon candies, evolve 1 drifloon (voor 50 candies), had daarna 198 candies, evolve, 149, evolve, 100, evolve, 51, evolve, 2. Lijkt er op alsof ze de oude pokemon transferen, (= normaal +1 candy), dan -51 candies doen en een nieuwe pokemon terug zetten. Nu er 2x transfer candy is komt het niet helemaal uit.
- Yamask ge-evolueert, maar kan hem niet meer power-uppen. Knop is groen, maar er gebeurt niets :-/
Aan de wandel gaan is niet erg rendabel gezien je maar 1 candy per 20 kilometer krijgt
Ik probeer te raiden (alleen maar 5*) en maar te hopen dat ik een paar candy krijg, ook probeer ik de battle league te spelen maar daar moet je minstens 4 vand e 5 winnen (tenzij je premium speelt) voor 3 candy. Voordeel met raiden is dat je ook een vracht XP krijgt, terwijl de battle legue goed is voor stardust.
Ik heb nu 177 candy nodig om naar level 34 te komen, plus 100 candy voor een nieuwe attack. 277 candy en 270K stardust is niet niks. Mijn shadow mewto is 78%, is dit het waard?
Lopen met legendaries is geen realistische optie. Ik gebruik mijn raid candy puur voor legendaries. Ik ben ook een free speler en ik raid eigenlijk elke 2 dagen twee x een legendary en elke 5 dagen koop ik een 3 remote raid pass van mijn coins. Dus zeg maar 10 tot 11 legendaries per week, dan schiet de candy wel op.Rene schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:51:
Hoe verzamelen jullie mewto candy?
Aan de wandel gaan is niet erg rendabel gezien je maar 1 candy per 20 kilometer krijgt
Ik probeer te raiden (alleen maar 5*) en maar te hopen dat ik een paar candy krijg, ook probeer ik de battle league te spelen maar daar moet je minstens 4 vand e 5 winnen (tenzij je premium speelt) voor 3 candy. Voordeel met raiden is dat je ook een vracht XP krijgt, terwijl de battle legue goed is voor stardust.
Ik heb nu 177 candy nodig om naar level 34 te komen, plus 100 candy voor een nieuwe attack. 277 candy en 270K stardust is niet niks. Mijn shadow mewto is 78%, is dit het waard?
Over shadow mewtwo gesproken; een 0% shadow Mewtwo doet meer dmg dan een 100% non Shadow Mewtwo dus ja, zeker de moeite waard. Enige reden waarom ik het zelf nog niet heb gedaan is omdat ik eigenlijk nooit legendaries shortman en het kost zoals je al aangaf zoveel dust!
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Precies, dan is dit dus de strategie. Overigens is die 100 candy voor een nieuwe CM voorrnamelijk vanwege Frustration. Ik hoop dat er een dag komt waar ik mijn Elite-TM kan gebruiken om hem te veranderen.Melkaz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:01:
[...]
Lopen met legendaries is geen realistische optie. Ik gebruik mijn raid candy puur voor legendaries. Ik ben ook een free speler en ik raid eigenlijk elke 2 dagen twee x een legendary en elke 5 dagen koop ik een 3 remote raid pass van mijn coins. Dus zeg maar 10 tot 11 legendaries per week, dan schiet de candy wel op.
Over shadow mewtwo gesproken; een 0% shadow Mewtwo doet meer dmg dan een 100% non Shadow Mewtwo dus ja, zeker de moeite waard. Enige reden waarom ik het zelf nog niet heb gedaan is omdat ik eigenlijk nooit legendaries shortman en het kost zoals je al aangaf zoveel dust!
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Wel voor PsystrikeMelkaz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:10:
Als ze weer bij een rocket event frustration laten TMen heb je niet eens een elite nodig hoor 👍
Maar zou inderdaad wachten op zo'n event en niet per se de tweede attack unlocken, tenzij je er toch al twee attacks op wilt.
Burp
1. Elke raid met een pinap (proberen) te vangen. Risico daarbij is wel dat je dus niets hebt.
2. Rare candies, wat dus betekend veel raiden of PvP'en in GBL.
Tja vanalles
Waarom verandert Niantic het spel niet zo dat je de raidpass sowieso kwijt bent als je eruit springt en daardoor de groep kleiner dan 5 maakt? Of, nog beter, dat ze dan gewoon 10 miljoen XP afpakken?
Op de laatste seconde eruit is inderdaad niet netjes, maar dat kan bij elke raid gebeuren, ook als je er lokaal inzit of remote meedoet met een raid aan de andere kant van de wereld.PhilipsFan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:57:
Dat was dus de laatste keer dat ik remote meedoe aan een raid in de buurt. Ik zag toevallig dat er een Darkrai raid was en dat er al 4 players in de lobby stonden, dus ik denk, als ik meedoe hebben we 5 en dat kan prima. Er waren toen nog 50 seconden over en er kwam zelfs nog een player bij, dus totaal 6. Guess what? De flikkers springen er allemaal in de laatste seconde uit. Ben ik met nog 1 ander over, dankjewel hoor voor het verlies van een raidpass.
Omdat er goede redenen kunnen zijnWaarom verandert Niantic het spel niet zo dat je de raidpass sowieso kwijt bent als je eruit springt en daardoor de groep kleiner dan 5 maakt? Of, nog beter, dat ze dan gewoon 10 miljoen XP afpakken?
Als je zoiets merkt, kan je er zelf ook uit gaan. Je pas gaat dan niet verloren.PhilipsFan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:57:
Dat was dus de laatste keer dat ik remote meedoe aan een raid in de buurt. Ik zag toevallig dat er een Darkrai raid was en dat er al 4 players in de lobby stonden, dus ik denk, als ik meedoe hebben we 5 en dat kan prima. Er waren toen nog 50 seconden over en er kwam zelfs nog een player bij, dus totaal 6. Guess what? De flikkers springen er allemaal in de laatste seconde uit. Ben ik met nog 1 ander over, dankjewel hoor voor het verlies van een raidpass.
Waarom verandert Niantic het spel niet zo dat je de raidpass sowieso kwijt bent als je eruit springt en daardoor de groep kleiner dan 5 maakt? Of, nog beter, dat ze dan gewoon 10 miljoen XP afpakken?
Op het moment dat je de battle in gaat, dan pas raak je je pas kwijt. Het joinen van een lobby dus niet.
Het lijkt werop dat dat de beste manier is om de grotere raids te doen?
Even voor een Newbie (aangestoken omdat mijn zoon Pokemon Go wil spelen... )
Hoe vinden jullie de meeste groepen?
Beetje zoeken online. De meeste zitten op Telegram/Whatsapp, maar er gaat al een grote stroming richting Discord. Zou persoonlijk zoeken naar "Pokemon Go [insert plaatsnaam]". Eventueel zou je ook je omgeving in de gaten kunnen houden als er raids zijn, er zijn dan wellicht wat mensen aanwezig die je toegang kunnen geven tot de lokale groep.Rob-T6 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:36:
Mogelijk moet ik me toch maar eens gaan verdiepen in de remote raids passes...
Het probleem is dus dat ze er in de laatste seconde uit springen. Dan heb je geen tijd meer om er zelf ook uit te gaan. Op Reddit is de (ongeschreven) regel dat, als je bij nader inzien toch niet wilt meedoen, je er 30 seconden vantevoren uit gaat. Dan heeft iedereen nog de kans om te bepalen of het nog de moeite waard is. Ik heb met raids via Reddit nog niet meegemaakt dat mensen er op het laatste moment uit sprongen.MusicMaikel schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:36:
[...]
Als je zoiets merkt, kan je er zelf ook uit gaan. Je pas gaat dan niet verloren.
Op het moment dat je de battle in gaat, dan pas raak je je pas kwijt. Het joinen van een lobby dus niet.
Hoe zit dat nu met die nanab berries? Ik krijg met geen enkele mogelijkheid 9 nice throws achter elkaar. Wil dat met nanab berries beter?
Ah juist, oke. Dat is inderdaad dan jammer. Kan je weinig aan doen vermoed ik.PhilipsFan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:41:
[...]
Het probleem is dus dat ze er in de laatste seconde uit springen. Dan heb je geen tijd meer om er zelf ook uit te gaan. Op Reddit is de (ongeschreven) regel dat, als je bij nader inzien toch niet wilt meedoen, je er 30 seconden vantevoren uit gaat. Dan heeft iedereen nog de kans om te bepalen of het nog de moeite waard is. Ik heb met raids via Reddit nog niet meegemaakt dat mensen er op het laatste moment uit sprongen.
Hoe zit dat nu met die nanab berries? Ik krijg met geen enkele mogelijkheid 9 nice throws achter elkaar. Wil dat met nanab berries beter?
Betreffende die Nanab's, dat kan inderdaad beter werken. Ik heb er gisteren ook een flinke kluif aan gehad, 3x 8 achter elkaar gegooid en dan die negende net mis... Uiteindelijk de vierde keer toch kunnen completen. Overigens zonder de tip van Freee, heb het hier gewoon gedaan met Duskulls, Drifloons, Patrats, Snovers etc. Gewoon een beetje tactisch Pokés kiezen. Murkrow wil ook goed helpen, die zit dichtbij, grote cirkel en als hij hoog is qua CP wil hij er nog wel een aantal keer uit komen. Advies is wel om met deze challenge rode ballen te gebruiken, aangezien deze de minste vangpercentage heeft. Zo kan je nog een keer gooien, blijf je een beetje in dezelfde flow van vangafstand, timing e.d.
Heb je Poke raid al eens geprobeerd? Een raid kan je altijd opnieuw doen op dezelfde pass.PhilipsFan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:57:
[ Voor 6% gewijzigd door Largo op 26-10-2020 13:49 ]
Ik doe het meestal (zoals ik al vaker heb gepost) via Remoraid, daar zit ook een gezellige Discord aan, waar soms ook wel eens een raid georganiseerd wordt, dan meestal tussen mensen, die het al vaker samen gedaan hebben.Rob-T6 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:36:
Mogelijk moet ik me toch maar eens gaan verdiepen in de remote raids passes...
Het ging mij erom dat als je 'in het wild' een raid doet, zoals het eigenlijk bedoeld was, dat het een ervaring van niks is.
Het voordeel van Remoraid is dat dat een stuk duidelijker is, als een raid vol zit, kan je je gewoon niet meer ervoor aanmelden en er wordt meer en beter gecommuniceerd.PhilipsFan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:59:
Maar dat is de discussie toch helemaal niet? Er zijn genoeg oplossingen voor, ik doe het meestal via de Reddit raid-thread, daar zijn eigenlijk nooit problemen mee. Soms word je niet uitgenodigd maar het kan zijn dat een raid al vol zit.
In het wild begin ik gewoon niet aan level 3 en hoger. Ik ben wel een keer een groep tegen het lijf gelopen en daarmee toen twee raids gedaan, maar dat was echt toeval.Maar nog nooit meegemaakt dat mensen er op het laatste moment uit springen.
Het ging mij erom dat als je 'in het wild' een raid doet, zoals het eigenlijk bedoeld was, dat het een ervaring van niks is.
Gaan we vanavond eens op het gemak proberen uit te vogelen.
Discord wil niet echt vatten hier, ik zit meestal in de avond op de bank, en dan heeft discord niet echt een WAF
Die Discord is een leuke extra, raiden gebeurt voornamelijk via de website.Rob-T6 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:50:
@MusicMaikel @Freee!!
Gaan we vanavond eens op het gemak proberen uit te vogelen.
Discord wil niet echt vatten hier, ik zit meestal in de avond op de bank, en dan heeft discord niet echt een WAF
O haha, ik dacht dat je het vooral jammer vond om je pasjes op die manier te verspelen.PhilipsFan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:59:
Maar dat is de discussie toch helemaal niet? Er zijn genoeg oplossingen voor, ik doe het meestal via de Reddit raid-thread, daar zijn eigenlijk nooit problemen mee. Soms word je niet uitgenodigd maar het kan zijn dat een raid al vol zit. Maar nog nooit meegemaakt dat mensen er op het laatste moment uit springen.
Shiny Cubone zou ik ook wel leuk vinden, zeker als je hem kan evolueren.
Bulbasaur, Charmander en Squirtle met hoedjes vind ik minder interessant, daar kan je net niks mee.
Ik heb nu "Catch a Dragon-type Pokémon" als Field research, maar volgens mij komen die op het moment helemaal niet voor, op Mega Charizard X raids na.
Ik heb ook nogal moeite met de 9x nice achter elkaar aan. Meestal kom ik tot 6 à 7, en dan doet er toch weer één eigenwijs een aanval. Ik moet ook nog 2 excellent throws om Sirfetch'd te kunnen maken. Het helpt niet mee dat ik druk bezig ben om mijn huis te verkopen, dus ik heb niet echt tijd om rustig rond te gaan lopen en de tijd te nemen om mooi te gooien of makkelijke Pokémon uit te zoeken om op te gooien. Alles moet een beetje hap snap uit de losse pols, en dat werkt blijkbaar net niet goed genoeg.
[ Voor 14% gewijzigd door Raem op 27-10-2020 11:02 ]
Je moet even de juiste Grunt tegen het lijf lopen ("ROAR! … How’d that sound?"), dan kun je een shadow Dratini vangen.gwystyl schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:36:
[...]
Ik heb nu "Catch a Dragon-type Pokémon" als Field research, maar volgens mij komen die op het moment helemaal niet voor, op Mega Charizard X raids na.
Ik word gewoon agressief van die opdracht. Ik heb echt de neiging om iemands nek te breken als ik weer die verdomde 'Streak broken' melding zie. Een willekeurige voorbijganger voldoet, maar de bedenker van de opdracht zou bevredigender zijn. Het is zo erg dat ik momenteel totaal geen lol meer heb om te spelen.gwystyl schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:36:
Ik heb ook nogal moeite met de 9x nice achter elkaar aan. Meestal kom ik tot 6 à 7, en dan doet er toch weer één eigenwijs een aanval. Ik moet ook nog 2 excellent throws om Sirfetch'd te kunnen maken. Het helpt niet mee dat ik druk bezig ben om mijn huis te verkopen, dus ik heb niet echt tijd om rustig rond te gaan lopen en de tijd te nemen om mooi te gooien of makkelijke Pokémon uit te zoeken om op te gooien. Alles moet een beetje hap snap uit de losse pols, en dat werkt blijkbaar net niet goed genoeg.
Ik kom net terug van een rondje wandelen (het hielp ook niet dat het regent, daar worden je worpen niet beter van) en ben zo chagrijnig dat ik overweeg om de komende week helemaal te stoppen met spelen. Ik vind het een leuk spel, maar ik ga ook wandelen om te ontspannen en op deze manier lukt dat helemaal niet.
En ik begin ook steeds meer te balen van die kl#te-animaties. Heb je niet nice gegooid, moet je op die fucking animatie wachten voor je het opnieuw kan proberen. En waarom? Het spel krijgt al meteen na de worp van de server door of het een catch, miss of flee is. Dat weet ik omdat ik ooit met een gehackte versie van het spel heb gespeeld en die gaf dat meteen aan. Dus waarom moeten we daar telkens op wachten? Waarom kunnen we dat niet uitzetten? Zo, ff de frustratie van me afschrijven... /rant
[ Voor 16% gewijzigd door PhilipsFan op 27-10-2020 21:11 ]
met de pogo+ gaan dit soort quests me 99% totaal aan me voorbij .. wil niet zeggen dat ik er ook geen "last' van heb .. maar stukken minder irritatie(s) alhoewel ik het wel met je eens ben dat na 1001x dezelfde annimatie / "random" event . je wel ff het gehad hebt met de bedenker ..PhilipsFan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:08:
[...]
Ik word gewoon agressief van die opdracht. Ik heb echt de neiging om iemands nek te breken als ik weer die verdomde 'Streak broken' melding zie. Een willekeurige voorbijganger voldoet, maar de bedenker van de opdracht zou bevredigender zijn. Het is zo erg dat ik momenteel totaal geen lol meer heb om te spelen.
Ik kom net terug van een rondje wandelen (het hielp ook niet dat het regent, daar worden je worpen niet beter van) en ben zo chagrijnig dat ik overweeg om de komende week helemaal te stoppen met spelen. Ik vind het een leuk spel, maar ik ga ook wandelen om te ontspannen en op deze manier lukt dat helemaal niet.
En ik begin ook steeds meer te balen van die kl#te-animaties. Heb je niet nice gegooid, moet je op die fucking animatie wachten voor je het opnieuw kan proberen. En waarom? Het spel krijgt al meteen na de worp van de server door of het een catch, miss of flee is. Dat weet ik omdat ik ooit met een gehackte versie van het spel heb gespeeld en die gaf dat meteen aan. Dus waarom moeten we daar telkens op wachten? Waarom kunnen we dat niet uitzetten? Zo, ff de frustratie van me afschrijven... /rant
maar ja elke game heeft zijn + en - punten
Tja vanalles
Doe (en win) een Darkrai-raid en gebruik de eerste negen ballen Nanab berries. Als je pech hebt, tref je een shiny en moet je een tweede raid doen.PhilipsFan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:08:
[...]
Ik word gewoon agressief van die opdracht. Ik heb echt de neiging om iemands nek te breken als ik weer die verdomde 'Streak broken' melding zie. Een willekeurige voorbijganger voldoet, maar de bedenker van de opdracht zou bevredigender zijn. Het is zo erg dat ik momenteel totaal geen lol meer heb om te spelen.
Als je pech hebtFreee!! schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:52:
[...]
Doe (en win) een Darkrai-raid en gebruik de eerste negen ballen Nanab berries. Als je pech hebt, tref je een shiny en moet je een tweede raid doen.
Yup, in dit specifieke geval is dat gewoon pech want het kost je gewoon nog een raid pass.
In die categorie heb ik er inderdaad maar één, ik heb wat meer shiny legendaries.FireAge schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 00:40:
Raid pass voor een shiny mythical tekenen de meeste voor
Goed idee, net geprobeerd. Natuurlijk werkt dat bij mij niet, want ik gooi altijd wel een keer mis. Uit frustratie nog niet niet m'n nieuwe iPhone 12 op tafel stuk geslagen. De uitslag wist je natuurlijk vantevoren: raidpass kwijt, GEEN Darkrai en NOG STEEDS geen 9x nice. Het is een KUTopdracht.Freee!! schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:52:
[...]
Doe (en win) een Darkrai-raid en gebruik de eerste negen ballen Nanab berries. Als je pech hebt, tref je een shiny en moet je een tweede raid doen.
Waar woon je? Kan het binnen 10 minuutjes voor je fixen hahaPhilipsFan schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 01:59:
[...]
Goed idee, net geprobeerd. Natuurlijk werkt dat bij mij niet, want ik gooi altijd wel een keer mis. Uit frustratie nog niet niet m'n nieuwe iPhone 12 op tafel stuk geslagen. De uitslag wist je natuurlijk vantevoren: raidpass kwijt, GEEN Darkrai en NOG STEEDS geen 9x nice. Het is een KUTopdracht.
YouTube: HOW TO THROW AN EXCELLENT CURVEBALL IN POKEMON GO UPDATED METHOD en dan de cirkel aanpassen voor een nice throw in plaats van een excellent throw. Nog makkelijker.PhilipsFan schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 01:59:
[...]
Goed idee, net geprobeerd. Natuurlijk werkt dat bij mij niet, want ik gooi altijd wel een keer mis. Uit frustratie nog niet niet m'n nieuwe iPhone 12 op tafel stuk geslagen. De uitslag wist je natuurlijk vantevoren: raidpass kwijt, GEEN Darkrai en NOG STEEDS geen 9x nice. Het is een KUTopdracht.
https://www.nwtv.nl/21387...en-aantal-throws-in-a-row
Met een Nanab misgooien op een DarkraiPhilipsFan schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 01:59:
[...]
Goed idee, net geprobeerd. Natuurlijk werkt dat bij mij niet, want ik gooi altijd wel een keer mis.
Dat laatste ben ik volkomen met je eens.Uit frustratie nog niet niet m'n nieuwe iPhone 12 op tafel stuk geslagen. De uitslag wist je natuurlijk vantevoren: raidpass kwijt, GEEN Darkrai en NOG STEEDS geen 9x nice. Het is een KUTopdracht.
Verwijderd
Het wordt vervelend als je ze dan nog steeds elke keer met de eerste bal pakt (en ja, dat gebeurt me geregeld met Mr. Mime).Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:27:
9x Nice achter elkaar gooien is echt super easy. Gewoon Pokémon pakken met een grote cirkel, nanab gebruiken en huppekee. Als je dat niet kan kan je beter stoppen met pogo
Ook de Yamask evolve (win 10 raids) is weer een leuke nieuwe toevoeging.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Wow, dat werkt idd. Waarom heb ik dat zelf niet bedacht? Ik heb een ander spel gespeeld waarbij je soms random items kreeg. Als het niet de goede items waren dan zette ik snel m'n internet uit en kon ik het nog een keer proberen. Eigenlijk net zo'n soort truc. Sommige mensen vinden het valsspelen, maar goed, ik wil gewoon die opdrachten af hebben. Blijkbaar ben ik toch niet zo goed in consequent gooien, dus dan moet het maar zo...Barfman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 06:29:
Ik heb zelf deze truck gedaan voor de 9 x nice worp, en werkt perfect
https://www.nwtv.nl/21387...en-aantal-throws-in-a-row
Wat dacht je dan van de Galarian Farfetch'd evolveZeRoC00L schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:25:
Vind het wel een leuke opdracht, 9x nice throw. In ieder geval iets nieuws en anders dan alleen maar candy sparen of x-km lopen.
Ook de Yamask evolve (win 10 raids) is weer een leuke nieuwe toevoeging.
Maar die opdracht vind ik veel minder frustrerend. Het is wel lastig om een excellent te gooien, maar soms lukt het en dan tellen ze vanzelf wel een keer op tot 10. Heel anders dan bij die streak opdrachten. Die is inmiddels wel gelukt, eindelijk. Met de vliegtuigstand-truc.Freee!! schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:11:
[...]
Wat dacht je dan van de Galarian Farfetch'd evolveTien keer Excellent gooien (terwijl het je buddy is). Mijn zoon klaagt altijd, dat hij geen Excellent kan gooien, maar hij had het eerder voor elkaar dan ik (en ik had er al drie voordat hij begon).
En PvP'ers! De aanval die Marowak krijgt is ontzettend goed voor PvP, een goede replacer voor Shadow Ball.
Uitsluitend voor great league. :-)Largo schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:16:
Met name voor Great League toch?
Raad eens wie er gisteren 3 remote raidpassen kocht voor de box online kwam en zich nu verplicht voelt om te raiden vandaag
@XaeonBE | Discord ID: XAEONBE#2830 | Steam & Origin & UPlay & Nintendo ID: XaeonBE | Switch friendcode SW-0920-5796-9594
Dit topic is gesloten.
![]()
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!
:strip_exif()/f/image/AU2pEPwKsNnl70QWWG6XhQ6L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Y9UdDxkWEo1ugQ02DKLORRwI.jpg?f=fotoalbum_large)