Het is echt heel simpel. Het is niet alsof je twee dingen tegelijk moet doen, je doet de acties gewoon achter elkaar.
1. Swipe ballen naar links of berries naar rechts. Je hebt dan nog steeds een hand vrij.
2. Gooi gewoon een bal zoals je normaal zou doen. Je doet dan wel 2 dingen "tegelijk", maar timing is niet belangrijk.
3. (indien raak gegooid) Teruggaan kan met:
- Twee keer back op Android OF
- één keer buiten het berry/bal scherm tikken, daarna op Flee.
(of een combinatie daarvan)
Is dat puur voor dust besparing? Tot level 30-35 valt het best wel mee met de kosten qua dust. Ik merk ook dat het er snel bijkomt, in vergelijking met een jaar geleden ofzo.
Bij mij gaat het er om dat een pokemon sowieso hoge attack moet hebben. Want ik heb liever een 15/10/10 tyranitar dan een 10/10/15 (misschien niet het beste voorbeeld want Tyranitar is koning hoe dan ook

).
Attack heeft over het algemeen inderdaad de voorkeur, dus een 15/10/10 Larvitar verkies ik boven een 10/10/15 om te evolueren.
Echter wordt het al lastiger kiezen tussen bijvoorbeeld 12/15/15 of 15/12/11 ofzo.
Ja, meer DPS is leuker, maar Defense en HP geven indirect ook meer DPS. Immers meer bulk = meer fast moves kunnen doen = meer energy = grotere kans dat je er nog een extra Charge Move kunt uitpersen.
Vanaf level 30 krijgt een Pokémon bij een Powerup maar de helft van de CP er bij ten opzichte van level 1 t/m 29,5.
En tel daar inderdaad de toenemende dust-kosten bij op: het evolueren van een wat lagere IV L35 Pokémon is voor mij dan meer de moeite waard dan een hoge IV level 20 ofzo. Zowel qua dust (uitgezonderd luckies) als qua candies scheelt het aanzienlijk veel.
Dat hangt echter ook van de CD-move af. Swampert met Hydro Cannon doet qua DPS, maar vooral qua DPS*TDO nog steeds onder voor Kyogre Waterfall + Hydro Pump.
Maar bijvoorbeeld Metagross: Meteor Mash is zo ontzettend goed dat ik daar wel liever een 93%+ Level 20 (veel uit eieren) evolueer omdat ik daar écht alles uit wil halen.

Zo ook Tyranitar met Smack Down, al is Tyranitar inmiddels voorbijgestreefd door Rampardos.
Maar ieder heeft zo zijn prioriteiten en ik snap ook best dat mensen per se een hoog IV of 15 Attack willen hebben.
[
Voor 9% gewijzigd door
TheTinusNL op 17-07-2019 18:21
]