Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:16
Dat is wat te simpel. Er zijn veel bugs die keer op keer weer terugkomen. Het lijkt er dus sterk op dat ze hun versiebeheer niet op orde hebben.

Zou me niets verbazen als de app inmiddels een behoorlijke bloemkool is. Ze hadden initieel nooit gedacht zo ver te komen :)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

FireAge schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:13:
Dat is wat te simpel. Er zijn veel bugs die keer op keer weer terugkomen. Het lijkt er dus sterk op dat ze hun versiebeheer niet op orde hebben.

Zou me niets verbazen als de app inmiddels een behoorlijke bloemkool is. Ze hadden initieel nooit gedacht zo ver te komen :)
En daarnaast starten evenementen structureel te laat in NZ (maar stoppen ze wel stipt op tijd).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Freee!!

Freee!!

aljooge schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:33:
[...]
Als je helemaal hard wil moet. je zo snel en zoveel mogelijk ultra vrienden maken met lucky egg aan.
Ondertussen ben ik met drie mensen (van hier) zover, dat we over één dag best friends zijn, toch maar even kijken of en hoe we dat afstemmen voor dinsdag. En ze staan alle drie niet in het overzicht.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

roffeltjes schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:06:
Allereerst ik vind niet dat ik Niantic verdedig, het is een bedrijf *Haal mijn schouders op*.
laten we afspreken niet op de man of te veel uitwijken naar niet game meuk oid ... beetje OT blijven dus

tldrmeerdere mensen posten het commentaar "herhalend problematiek" van de gameproducent. Dat is een goeie indicatie van een Faalhaas cultuur .. men leert niet van fouten, door bv preventief dingen te voorkomen.
Ik vind het alleen erg opvallend dat welk spel ik ook speel de standaard klacht is; "De developers spelen het spel niet eens." (Hoor je trouwens ook over Microsoft, terwijl "Eat your own dog food" daar een mantra is). Waarom zouden developers zo dom zijn om niet te testen? Dit is toch een bizarre aanname?
je kan veel zeggen maar onder ontwikkelaars zitten ook andere meuk dat graag toont dat ze het geld waard zijn en geen wiskundige formule zoals 1+1 = 2 kunnen lezen laat staan coden..

Die kunnen ook hoop stront veroorzaken terwijl de ontwikkelaars zelf ook denken "NEEN niet vrijgeven" .. of zeg ik nu wat doms ?

en als bij MS hun eigen eten gegeten zou worden.. (iets wat ik nog niet gehoord had) tja dan zou ik na 2k3 software de boel zo hard uitgekost hebben ..

mensen zitten daar om hun brood te verdienen, hun zal het /dev/null intresseren of het werkt ja/nee .. liever net goed genoeg om daar de rest van hun leven op te kunnen teren. Verandering = slecht.
En als je dan kijkt naar het product (of het nou O365, WOW of PoGo is), het intensieve gebruik en de genoemde issues dan kan ik me alleen maar achter mijn oren krabbelen.... dan is de kritiek toch bij lange na niet meer in proportie?

[...]

En het lachwekkende is dat geen van de bugs game stoppers zijn.

Kan je dat voorstellen? 4 jaar één van de grootste games runnen en mensen denken dat het knoeiers zijn omdat een game-event te lastig was vanwege de Dragon spawn rate?

Misschien leef ik in een andere wereld, maar ik zie dat soort stabiliteit en continuiteit als heel goed werk.

En dan hebben we het niet eens over de werkelijk hilarische klacht dat het ongetest is... hoe denk je dan dat het spel zo blijft trekken? Geluk?
mensen spelen het .. en word geld geinvesteerd, klachten in de doofpot ..kost te veel om versie 2 uit te brengen die beter is .. etc etc .. ze maken winst .

Dat er meer winst, beter spel ervaring zou kunnen zijn dat kan je net zo goed vergelijken als container water + zeef leegscheppen oid .. het zal hun werkelijk "roesten' ..
Jij denkt dat een engine change over een volkomen versnipperd android platform met veel verschillende goedkope (casual) hardware makkelijk is? Jij klaagt nu over bugs en gebrek aan testen en vind dat ze daarom maar de hele boel op de schop moeten gooien... errr... huh? 8)7

[...]

Even serieus, hoe groot acht jij de kans dat Niantic YOLO omgaat met zijn grootste cash-cow? Natuurlijk wordt er getest.

Het komt er weer op neer dat mensen hier serieus volhouden dat een zeer succesvol bedrijf in werkelijkhied een stel mongolen zijn die niet snappen dat kwaliteit geld is.

En om deze te benadrukken, vind je het niet opvallend dat dit voor elk groot spel opgaat? Elk spel heeft een stelletje debielen in dienst als je de communities mag geloven. Zou dat kloppen? Of zou succes en een spel dat blijft trekken niet een teken zijn van een bedrijf wat wel degelijk zijn zaken voor elkaar heeft?

Anders gezegd; een game ontwikkelen is volgens jullie blijkbaar een eitje. Een franchise naam en binnenlopen maar. Alleen dan wel weer heel bizar dat het zo vaak misgaat e dat de grootste successen worden gemaakt door ontwikkelaars die te dom zijn om te poepen. ;)
nauw nauw toontje lager mag best .. maar ja game maken is easy as taartje bakken volg recept x.y.z

wat lastiger is een game concept maken, uitdenken, en speelbaar maken via een "computer"

wat ENORM lastiger is daarna ---> een bestaande game aanpassen met nieuwe features ..
Capable mensen vinden .. die hun gewicht in goud waard zijn is de echte uitdaging ..

En dat zeg ik met genoeg ervaring onder de riem, de littekens en het t-shirt te hebben.
Ik ben het met je eens. Het feit dat je geen friends kan sorteren is gewoon een teken dat deze makers van een van de grootste spellen in de wereld gewoon de grootste sukkels zijn die er rondlopen. echt een compleet faalproduct van een faalbedrijf.
features die goed werken, en als prettig gewaardeerd worden .. zoals pokemon sorteren (de kern van dagelijkse activiteiten IMHO) moet vlekkenloos werken kosten wat het kost .. features die je wat minder gebruikt nah .. langere termijn .. zeker als het nooit gewerkt heeft..

een bug is niet erg als je maar een "fix" released in korte tijd ..

ik denk aan het verhaal "kip met gouden eieren slachten" .. er komt een tijd dat dit gewoon gebeurt onvermijdelijk .. bij WOW is dit een uitzondering dan een regel

Tja vanalles

Verwijderd

Nou nou wat netter reageren mag ook wel @roffeltjes . Ben zelf speler sinds dag 1, zelfs nog voordat het spel officieel uitkwam in Nederland. Ik weet waarover ik praat. Misschien moeten sommige mensen eens wat meer de feiten lezen over niantic en hoe ze het spel ontwikkelen.

Bijvoorbeeld: Nieuwe versie verplichten terwijl dat op sommige Samsung telefoons niet eens draait, om vervolgens dagen tot weken erover doen om het te fixen, vind ik echt niet kunnen.

Go fest; ze weten hoeveel kaartjes er verkocht zijn. En toch presteren ze het elk jaar weer om hun server capaciteit niet op orde te hebben.

Punt is dat niantic echt geen goede game developer is, maar het gewoon zo kan blijven maken omdat mensen toch wel de tickets blijven kopen. Pokémon is en blijft gewoon ontzettend populair. En zeg nou zelf. Een bedrijf wat miljarden verdient mag echt wel betere service afleveren ook al is het spel gratis

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-11 13:29
vso schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 00:42:
[...]

tldrmeerdere mensen posten het commentaar "herhalend problematiek" van de gameproducent. Dat is een goeie indicatie van een Faalhaas cultuur .. men leert niet van fouten, door bv preventief dingen te voorkomen.
We gaan hier niet uitkomen. Jij vind het volkomen logisch dat bedrijven die al jaren de meest populaire spellen in de wereld maakt een faalcultuur hebben.

Ik vind dat compleet ongeloofwaardig en zeg dat hun lange termijn succes een teken is van kwaliteit, zowel van product als van proces.

Ik geloof niet in blind geluk. Ik geloof ook niet dat developers van Niantic niet trots zijn op hun werk en ik geloof niet dat Niantic zo dom is dat ze de mening van de playerbase hun reet laten roesten.

Verder, leuke call to authority, misschien zijn we elkaar wel tegen gekomen in de industrie ;)

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
roffeltjes schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:06:
Allereerst ik vind niet dat ik Niantic verdedig, het is een bedrijf *Haal mijn schouders op*.

Ik vind het alleen erg opvallend dat welk spel ik ook speel de standaard klacht is; "De developers spelen het spel niet eens." (Hoor je trouwens ook over Microsoft, terwijl "Eat your own dog food" daar een mantra is). Waarom zouden developers zo dom zijn om niet te testen? Dit is toch een bizarre aanname?

En als je dan kijkt naar het product (of het nou O365, WOW of PoGo is), het intensieve gebruik en de genoemde issues dan kan ik me alleen maar achter mijn oren krabbelen.... dan is de kritiek toch bij lange na niet meer in proportie?

[...]

En het lachwekkende is dat geen van de bugs game stoppers zijn.

Kan je dat voorstellen? 4 jaar één van de grootste games runnen en mensen denken dat het knoeiers zijn omdat een game-event te lastig was vanwege de Dragon spawn rate?

Misschien leef ik in een andere wereld, maar ik zie dat soort stabiliteit en continuiteit als heel goed werk.

En dan hebben we het niet eens over de werkelijk hilarische klacht dat het ongetest is... hoe denk je dan dat het spel zo blijft trekken? Geluk?

[...]

Jij denkt dat een engine change over een volkomen versnipperd android platform met veel verschillende goedkope (casual) hardware makkelijk is? Jij klaagt nu over bugs en gebrek aan testen en vind dat ze daarom maar de hele boel op de schop moeten gooien... errr... huh? 8)7

[...]

Even serieus, hoe groot acht jij de kans dat Niantic YOLO omgaat met zijn grootste cash-cow? Natuurlijk wordt er getest.

Het komt er weer op neer dat mensen hier serieus volhouden dat een zeer succesvol bedrijf in werkelijkhied een stel mongolen zijn die niet snappen dat kwaliteit geld is.

En om deze te benadrukken, vind je het niet opvallend dat dit voor elk groot spel opgaat? Elk spel heeft een stelletje debielen in dienst als je de communities mag geloven. Zou dat kloppen? Of zou succes en een spel dat blijft trekken niet een teken zijn van een bedrijf wat wel degelijk zijn zaken voor elkaar heeft?

Anders gezegd; een game ontwikkelen is volgens jullie blijkbaar een eitje. Een franchise naam en binnenlopen maar. Alleen dan wel weer heel bizar dat het zo vaak misgaat e dat de grootste successen worden gemaakt door ontwikkelaars die te dom zijn om te poepen. ;)

[...]

Ik ben het met je eens. Het feit dat je geen friends kan sorteren is gewoon een teken dat deze makers van een van de grootste spellen in de wereld gewoon de grootste sukkels zijn die er rondlopen. echt een compleet faalproduct van een faalbedrijf. Vraagje, hoe goed draait jouw miljarden bedrijf? :+
Het probleem hier is niet de 'devs', het probleem is het totaal gebrekkige QA proces van Niantic. Functionaliteit wordt slecht getest en gereleased naar productie. De laatste update zit echt vol met bugs. Hun test en QA proces is absoluut niet op orde. Dat heeft niks met devs te maken. IK heb er alle vertrouwen in dat ze zeer kundige developers in dienst hebben. Met alleen developers heb je echter nog geen (goed) spel dat door miljoenen gespeeld wordt.

Het is nu zelfs zo erg dat de core gameplay ook geraakt wordt, namelijk het gooien van ballen tijdens raids. Er zit een super irritante bug in dat als je de bal gooit, hij soms blijft 'hangen'. Een dergelijke bug hoort gewoon niet op productie thuis, de bug had in het QA proces opgelost moeten worden.

Het spijt me zeer, maar de laatste updates van Niantic zijn moeilijk te verdedigen. En helemaal omdat het, zoals je zegt, een miljardenbedrijf is. Daar mag je wel wat meer kwaliteit van verwachten. Je bent absoluut Niantic aan het verdedigen, hoe zou jij het anders noemen? :+

Wat ook ernstig is is dat mensen remote raid pasjes, waar je dus geld voor betaald, kwijt raken vanwege bugs. Je betaald voor iets, maar krijgt niks.

"Ik vind dat compleet ongeloofwaardig en zeg dat hun lange termijn succes een teken is van kwaliteit, zowel van product als van proces."
Lange termijn? Ze bestaan een jaar of 10 en hebben pas sinds een jaar of 4 echt groot succes. Dus om nou over lange termijn te spreken vind ik erg voorbarig. Als ze op deze wijze verder gaan, gaan ze echt veel spelers verliezen. Mensen bedenken zich wel twee keer om een remote raid pas te kopen als de kans groot is dat je hem kwijt raakt door een bug.

Samenvattend, Niantic heeft de processen niet op orde en dat is een 'management' probleem (of keus). Ze kiezen voor snel veel nieuwe functionaliteit uitbrengen in plaats van een solide test/QA proces. Dat is bijzonder onprofessioneel voor een bedrijf met een dergelijke omzet. Dat is echt niet (meer) te verdedigen.

Edit:
Ja voor android platform ontwikkelen is lastig met al die exotische hardware. De bugs zijn echter ook in grote getale aanwezig op iOS, en dat is een stuk beperkter qua hardware. Nee, hier de verschillende hardware kaart spelen gaat hier niet op. Niantic heeft een probleem. Daar moeten ze als de donder iets aan gaan doen, want anders gaat hun omzet op de lange termijn omlaag.

[ Voor 16% gewijzigd door FreqAmsterdam op 24-08-2020 09:28 ]

• roffeltjes
FreqAmsterdam schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:09:
[...]
Het probleem hier is niet de 'devs', het probleem is het totaal gebrekkige QA proces van Niantic. Functionaliteit wordt slecht getest en gereleased naar productie. De laatste update zit echt vol met bugs. Hun test en QA proces is absoluut niet op orde. Dat heeft niks met devs te maken.
Dit is heel stellig. Alleen, wat is er precies aan de hand? Het is dat ik hier lees, anders had ik het niet gemerkt. De vele bugs zijn dus blijkbaar niet zo groot dat iedereen er last van heeft en er is geen enkele game-stopper tussen. Op dat laatste punt is de QA afdoende.

Dat ik ze niet zie is uiteraard geen reden om de bugs niet te noemen, maar de impact zit ergens tussen "tvol met bugs" en " Ik merk niks". .

Nogmaals, hoe kan het zo zijn dat deze klacht voor elk groot software bedrijf geld? Zijn onze verwachtingen niet te hoog?
Het is nu zelfs zo erg dat de core gameplay ook geraakt wordt, namelijk het gooien van ballen tijdens raids. Er zit een super irritante bug in dat als je de bal gooit, hij soms blijft 'hangen'. Een dergelijke bug hoort gewoon niet op productie thuis, de bug had in het QA proces opgelost moeten worden.
Uiteraard. Alleen is dit niet indicatief voor een slechte QA, daarvoor moet je ook naar al die jaren kijken. We kunnen de incidenten hier op gaan noemen, maar het is een alleszins stabiel product met verdomd weinig game breaking bugs,.

Dat betekend niet dat het teleurstellend is als er bugs zijn, dat betekend ook niet dat we niet mogen klagen, maar we kijken ook niet naar een flagrant voorbeeld van slechte software. Zoals altijd zit de waarheid ergens tussenin.
Het spijt me zeer, maar de laatste updates van Niantic zijn moeilijk te verdedigen. En helemaal omdat het, zoals je zegt, een miljardenbedrijf is. Daar mag je wel wat meer kwaliteit van verwachten.
Kom met een bedrijf dat het op dit punt beter doet? Apple? Nee. Microsoft? Nee. Blizzard? Nee. Tesla? Nee. Volkswagen? Nee.

En om helemaal terug te gaan naar de klachten zoals hier genoemd:

- Niantic luistert niet,
- Niantic (play)test niet,
- Niantic kan het geen reet schelen.

Lijkt me toch geen discussie dat dit grote onzin is?

- Niantic moet beter luisteren => Misschien. Ik weet niet of de meest vocale groep ook de doelgroep is.
- Niantic moet transparanter zijn: => Vast wel, dit is ook weer een universele waarheid.
- Niantic moet beter testen: Ja. Het is wat dat betreft nooit goed genoeg (universele waarheid)
- Niantic heeft ongetwijfeld zijn complete bedrijf gericht rondom het populair houden van PoGo.

[ Voor 2% gewijzigd door roffeltjes op 24-08-2020 09:40 . Reden: Verduidelijking ]

• FreqAmsterdam
roffeltjes schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:30:
[...]

Dit is heel stellig. Alleen, wat is er precies aan de hand? Het is dat ik hier lees, anders had ik het niet gemerkt. De vele bugs zijn dus blijkbaar niet zo groot dat iedereen er last van heeft en er is geen enkele game-stopper tussen. Op dat laatste punt is de QA afdoende.

Dat ik ze niet zie is uiteraard geen reden om de bugs niet te noemen, maar de impact zit ergens tussen "tvol met bugs" en " Ik merk niks". .

Nogmaals, hoe kan het zo zijn dat deze klacht voor elk groot software bedrijf geld? Zijn onze verwachtingen niet te hoog?

[...]

Uiteraard. Alleen is dit niet indicatief voor een slechte QA, daarvoor moet je ook naar al die jaren kijken. We kunnen de incidenten hier op gaan noemen, maar het is een alleszins stabiel product met verdomd weinig game breaking bugs,.

Dat betekend niet dat het teleurstellend is als er bugs zijn, dat betekend ook niet dat we niet mogen klagen, maar we kijken ook niet naar een flagrant voorbeeld van slechte software. Zoals altijd zit de waarheid ergens tussenin.

[...]

Kom met een bedrijf dat het op dit punt beter doet? Apple? Nee. Microsoft? Nee. Blizzard? Nee. Tesla? Nee. Volkswagen? Nee.

- Niantic luistert niet,

- Niantic moet beter luisteren => Misschien. Ik weet niet of de meest vocale groep ook de doelgroep is.
- Niantic moet transparanter zijn: => Vast wel, dit is ook weer een universele waarheid.
- Niantic moet beter testen: Ja. Het is wat dat betreft nooit goed genoeg (universele waarheid)
- Niantic heeft ongetwijfeld zijn complete bedrijf gericht rondom het populair houden van PoGo.
Ok wij verschillen duidelijk zo veel van mening dat we niet dichter bij elkaar gaan komen. Ik ga verder niet meer op je reageren, want merk dat het nogal irritantie op wekt. Niet leuk discussieren met jou. Laten we het weer over pokemon go hebben!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11 19:48
Freee!! schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:30:
[...]

Als je echt hard wilt gaan (en er lol in hebt), moet je eens een paar 5* raids doen, de XP's vliegen je om de oren ;)
Ik speel nu ook een paar maanden actief. Dit zijn mijn ervaringen om snel XP te verdienen:

- Lucky egg(s) gebruiken bij de special jump start Research (ruim 600K XP). Eventueel zoveel mogelijk andere XP bonussen open laat staan en alles tegelijk claimen,

- 5* raids organiseren via pokeraid. dan krijg je per raid: 10.000XP voor de raid en 5x3000XP voor de mensen die je invite. Toch weer 25.000 XP in 5 minuten. (je zou dus met 3 Remote raid passen en een Lucky egg 150K XP kunnen verdienen in een half uur.

- Vrienden maken. Ik stuur de mensen van de raid wat pakketjes. Sommige beginnen actief met terugsturen, deze bewaar ik om te levellen.

Wellicht niet de meest handige strategie om toe te passen. Maar ik woon in Noorwegen en om even actief pokemons te zoeken kost me 3x zoveel aan benzine dan en paar raidpassen. Ik zoek voornamelijk wat pokemons als we op stap zijn.

Wat anders: ik kwam gisteren een shadow lapras tegen bij en rocket Counter. Helaas moest ik afbreken vanwege iets anders. Hoop niet dat dit een uiterst zeldzame kans was, hij zag er namelijk retecool uit. :| :X 8)7

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:54
Rene schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:56:
[...]

en 5x3000XP voor de mensen die je invite
wait whut? Krijg je 3k EXP voor het inviten van mensen (die dan ook echt meedoen, neem ik aan).

Shadow Lapras kan je inderdaad nog vaker krijgen. Het was geen one-off gelukkig :).

• Freee!!

Freee!!

mat.hi.as schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:58:
[...]
wait whut? Krijg je 3k EXP voor het inviten van mensen (die dan ook echt meedoen, neem ik aan).
Nee, na de raid is die nieuwe friend in één keer een good friend en dat levert 3K XP op.

Verwijderd

Ik oktober charmander community Day... Jammer. Deze sla ik na magikarp dus weer over. Vind persoonlijk dat een Pokémon die al een community Day gehad heeft er niet nog eens een mag krijgen. Houd het voor iedereen leuk

• FreqAmsterdam
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:14:
Ik oktober charmander community Day... Jammer. Deze sla ik na magikarp dus weer over. Vind persoonlijk dat een Pokémon die al een community Day gehad heeft er niet nog eens een mag krijgen. Houd het voor iedereen leuk
Charizard krijgt een 2e exclusieve move. Nuttig voor pvp. Vind persoonlijk dat de nadruk van PoGo iets te veel op shiny’s ligt.
Tevens zijn er heel veel mensen die de 1e charmander CD gemist hebben. Is al weer zo lang geleden.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

FreqAmsterdam schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:09:
[...]

Het probleem hier is niet de 'devs', het probleem is het totaal gebrekkige QA proces van Niantic. Functionaliteit wordt slecht getest en gereleased naar productie. De laatste update zit echt vol met bugs. Hun test en QA proces is absoluut niet op orde. Dat heeft niks met devs te maken. IK heb er alle vertrouwen in dat ze zeer kundige developers in dienst hebben. Met alleen developers heb je echter nog geen (goed) spel dat door miljoenen gespeeld wordt.

Het spijt me zeer, maar de laatste updates van Niantic zijn moeilijk te verdedigen. En helemaal omdat het, zoals je zegt, een miljardenbedrijf is. Daar mag je wel wat meer kwaliteit van verwachten. Je bent absoluut Niantic aan het verdedigen, hoe zou jij het anders noemen? :+

Wat ook ernstig is is dat mensen remote raid pasjes, waar je dus geld voor betaald, kwijt raken vanwege bugs. Je betaald voor iets, maar krijgt niks.

"Ik vind dat compleet ongeloofwaardig en zeg dat hun lange termijn succes een teken is van kwaliteit, zowel van product als van proces."
Lange termijn? Ze bestaan een jaar of 10 en hebben pas sinds een jaar of 4 echt groot succes. Dus om nou over lange termijn te spreken vind ik erg voorbarig. Als ze op deze wijze verder gaan, gaan ze echt veel spelers verliezen. Mensen bedenken zich wel twee keer om een remote raid pas te kopen als de kans groot is dat je hem kwijt raakt door een bug.

Samenvattend, Niantic heeft de processen niet op orde en dat is een 'management' probleem (of keus). Ze kiezen voor snel veel nieuwe functionaliteit uitbrengen in plaats van een solide test/QA proces. Dat is bijzonder onprofessioneel voor een bedrijf met een dergelijke omzet. Dat is echt niet (meer) te verdedigen.

Edit:
Ja voor android platform ontwikkelen is lastig met al die exotische hardware. De bugs zijn echter ook in grote getale aanwezig op iOS, en dat is een stuk beperkter qua hardware. Nee, hier de verschillende hardware kaart spelen gaat hier niet op. Niantic heeft een probleem. Daar moeten ze als de donder iets aan gaan doen, want anders gaat hun omzet op de lange termijn omlaag.
hoe zit het met support, honoreren ze de klacht en geven "geld" terug (of item) is dat wel op orde ?

tja dit soort zaken zijn lastig want het is woord tegen woord, mensen misbruiken het systeem net zo goed als dat ze een terechte klacht hebben..

tenzij je het toevallig opneemt kan support ook niks ermee denk ik

Tja vanalles

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:05
vso schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:21:
[...]

hoe zit het met support, honoreren ze de klacht en geven "geld" terug (of item) is dat wel op orde ?
Ligt er aan wat de klacht is. Ik heb wel eens een remote pass en rewards verloren toen ik niet meer kon rejoinen, raidtimer was namelijk al voorbij. Heb toen netjes een remote pass terug gehad via support.

Overigens, ik heb de discussie even mee zitten lezen en denk persoonlijk dat we het over een ding eens kunnen zijn: in vergelijking tot een half jaar geleden is de game qua bugs en problemen op dit moment gewoon ondermaats. Er zitten te veel bugs in die de coregame aantasten (straten niet zichtbaar op Android toestellen, eerder benoemd probleem met het blijven hangen van ballen in raids etc.).

Enige wat we nu kunnen doen is hopen dat er snel een update komt waarin deze bugs allemaal verholpen worden en hopelijk de kraan dichtgedraaid is, anders kunnen ze blijven dwijlen bij Niantic.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

roffeltjes schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:30:
[...]

[...]

[...]

- Niantic luistert niet,

je opent zelf de deur

Waarom volkswagen & tesla niet ..hoe groot is de kans dat jij langs de weg staat met "pech" of dat je onderdelen verliest ? .. ik denk 0,001% oid ..

Mensen die ervaring in de IT hebben kennen de "brief wisselingen" tussen MS en General Motors .. denk aan grappige passages
" at random kan je motorblok ontploffen, zonder waarschuwing" --> BSOD vergelijking ..

Software dat verouderd |:( yeah right ..

MS heeft bij wijze van test Win95 opnieuw laten (re)coden met usb intergratie .. het was compacter, stabieler en vel beter.. maar de markt accepteerde het niet ..

VHS/betamax,video2000 ---> de markt wou het meeste p0rn aanbod en dat had vhs .. maar kwalitatief was het de "slechtste" van allemaal ..

marktwerking noemen we dit .. de markt accepteert niet een auto die mankementen vertoont, in IT is dit "normaal" .

Er zijn weinig alternatieven, en als don cachot oid .. het opnemen tegen de IT fabrikant is onbegonnnen werk. 90% van de markt zal het roesten .. koopt overpriced meuk en snapt niet dat minder = meer ..

terwijl als je checked wat "will it run doom" op printers en praktisch alles wat een scherm heeft .. dan moet je mij niet vertellen dat andere meuk broken by design de norm moet zijn.

goed terug OT ..

Tja vanalles

• vso
  • Niet online

vso

tja...

MusicMaikel schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:39:
[...]

Ligt er aan wat de klacht is. Ik heb wel eens een remote pass en rewards verloren toen ik niet meer kon rejoinen, raidtimer was namelijk al voorbij. Heb toen netjes een remote pass terug gehad via support.

Overigens, ik heb de discussie even mee zitten lezen en denk persoonlijk dat we het over een ding eens kunnen zijn: in vergelijking tot een half jaar geleden is de game qua bugs en problemen op dit moment gewoon ondermaats. Er zitten te veel bugs in die de coregame aantasten (straten niet zichtbaar op Android toestellen, eerder benoemd probleem met het blijven hangen van ballen in raids etc.).

Enige wat we nu kunnen doen is hopen dat er snel een update komt waarin deze bugs allemaal verholpen worden en hopelijk de kraan dichtgedraaid is, anders kunnen ze blijven dwijlen bij Niantic.
dat is dan wel weer hoop gevend

Tja vanalles

Verwijderd

FreqAmsterdam schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:20:
[...]

Charizard krijgt een 2e exclusieve move. Nuttig voor pvp. Vind persoonlijk dat de nadruk van PoGo iets te veel op shiny’s ligt.
Tevens zijn er heel veel mensen die de 1e charmander CD gemist hebben. Is al weer zo lang geleden.
Tja leuk, maar ik zit niet te wachten op PVP, vooral niet door alle lag en bugs die erin zitten :+ . Ja dat is zeker waar, was in 2018. Maar elk jaar in december kwam elke Pokémon weer terug in de december community day, kansen genoeg gehad lijkt me. Ook is charmanter vaak aanwezig in events (al is de shiny kans dan natuurlijk wel lager)

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:56:
[...]
Tja leuk, maar ik zit niet te wachten op PVP, vooral niet door alle lag en bugs die erin zitten :+ . Ja dat is zeker waar, was in 2018. Maar elk jaar in december kwam elke Pokémon weer terug in de december community day, kansen genoeg gehad lijkt me.
Ook voor mensen, die na afgelopen december zijn begonnen :?
Ook is charmanter vaak aanwezig in events (al is de shiny kans dan natuurlijk wel lager)
Gun anderen, die later dan jij zijn begonnen, ook eens een kans.

• FreqAmsterdam
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:56:
[...]

Tja leuk, maar ik zit niet te wachten op PVP, vooral niet door alle lag en bugs die erin zitten :+ . Ja dat is zeker waar, was in 2018. Maar elk jaar in december kwam elke Pokémon weer terug in de december community day, kansen genoeg gehad lijkt me. Ook is charmanter vaak aanwezig in events (al is de shiny kans dan natuurlijk wel lager)
Fair enough, over bugs ga ik niet met je discussieren. :+ :+

Liever charmander CD dan pikachu met een of ander hoedje.

Ander ding, op een gegeven moment zijn de pokemon wel op. Het release proces van nieuwe pokemon in Go gaat sneller dan dat er nieuwe pokemon verschijnen in de 'main' games. Dus het recyclen van CD pokemon is onvermijdelijk. Is wel wat vroeg though...
Freee!! schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:07:
[...]

[...]

Dit dus. Hoewel ik zelf de charmander CD niet gemist heb, vind ik het wel redelijk om nieuwe spelers ook een kans te geven om hun collectie te completeren. Het is vrij lastig om iedereen tevreden te houden.
vso schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:21:
[...]

tja dit soort zaken zijn lastig want het is woord tegen woord, mensen misbruiken het systeem net zo goed als dat ze een terechte klacht hebben..

tenzij je het toevallig opneemt kan support ook niks ermee denk ik
Ze geven inderdaad wel passen terug, dat is netjes niks negatiefs daarover. Maar dat neemt niet weg dat het een vervelende bug is die snel opgelost moet worden.

[ Voor 40% gewijzigd door FreqAmsterdam op 24-08-2020 11:14 ]

Verwijderd

Freee!! schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:07:
[...]

[...]

Gun ik ze zeker. Daarom heb je in december weer een kans zoals ik al zei

Edit: aangezien er honderden Pokémon zijn, zijn ze voorlopig nog niet op. Het hoeft niet perse een nieuwe shiny te zijn natuurlijk, maar ook een shiny die al langer in het spel zit. Zoals gastly, daar had ik er nog geen shiny van dus das prima, maar charmanter heeft natuurlijk al een community Day gehad en 2x terug gekomen in december 2018 en 2019.

Grimer en caterpie (waar ik al 2 shiny van heb) hebben veel mensen ook nog geen shiny van terwijl die al lang als shiny beschikbaar zijn. Had leuker geweest al hadden die dan een community Day gehad. Maar dat zijn mijn €0,02.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2020 11:23 ]

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ik vind de verdeling van meuk wel erg karig .. bij pokestops/gyms

mijn kids battle-en alles wat los en vast zit .. ik ga denk een auto catcher voor hun aanschaffen .. wat ik eigenlijk bagger vind .. maar anders krijgen ze de benodigde healer items niet om hing pokemons weer te restoren ..

omdat beide ouders rijden / auto hebben hebben wij het puur gedaan zodat je onderweg ook nog wat kan bijvullen ..

het volgende is geen negatief verhaal maar gewoon :? onbegrip

Ik snap de makers van pokemon go niet .. waarom disconnect je de add-on geheel onverwachts ..
kan je niet kiezen tussen pokestop eerst en dan pas vangen ..

en hoe bizar hard je door de ballen heen gaat .. en hoe lang het weer duurt voordat je "aangevuld" bent ..

de balans is er erg uit ..

maar dat geld ook als je gewoon loopt en vangt ..

zelf zou ik het bv leuk gevonden hebben dat je alleen automagisch pokemon kan vangen die al in je pokedex kan vinden oid ..
edit:

lol dat heeft dat ding dus wel aan board, kan nieuwe pokemon aan/uit zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 24-08-2020 13:08 ]

Tja vanalles

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Wat ik wel jammer vind is dat je alleen maar pokemon kan ruilen en geen andere items.
Ik heb bijvoorbeeld genoeg Kings Rock, Unova stone, Dragon scale etc.
Sinnoh Stone krijg ik af en toe en die gebruik ik meteen voor een evolve.
Mijn zoontje heeft bijna niets van dit soort items maar toevalig wel een stel Sinnoh stones...

Als ik dat nou zou kunnen ruilen...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• Freee!!

Freee!!

TheCapK schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:41:
Wat ik wel jammer vind is dat je alleen maar pokemon kan ruilen en geen andere items.
Ik heb bijvoorbeeld genoeg Kings Rock, Unova stone, Dragon scale etc.
Sinnoh Stone krijg ik af en toe en die gebruik ik meteen voor een evolve.
Mijn zoontje heeft bijna niets van dit soort items maar toevalig wel een stel Sinnoh stones...

Als ik dat nou zou kunnen ruilen...
Ik heb precies hetzelfde probleem.

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
FreqAmsterdam schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:20:
[...]

Zijn heel veel nieuwe spelers bij gekomen die toen Charmander CD was nog niet eens speelden.

Voor de mensen die al lang spelen is shiny's toch juist leuk?

Je moet ergens uitdaging in vinden denk ik dan maar.

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:42
Weet iemand wat de OT is van een pokemon die je transfert naar Let's Go/Sword/Shield? Is dat je trainersnaam in Pokemon Go, of is dat je trainersnaam van Let's Go/Sword/Shield?

• MusicMaikel
mr.JamesBond schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:50:
Weet iemand wat de OT is van een pokemon die je transfert naar Let's Go/Sword/Shield? Is dat je trainersnaam in Pokemon Go, of is dat je trainersnaam van Let's Go/Sword/Shield?
Je stuurt een Poké naar Let's Go via Bluetooth en de settings van Pokémon Go. Geen idee wat je dus met je vraag bedoeld.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@TheCapK @Freee!! jup hier nog 1

Tja vanalles

• de Foarsitter
MusicMaikel schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:54:
[...]

Je stuurt een Poké naar Let's Go via Bluetooth en de settings van Pokémon Go. Geen idee wat je dus met je vraag bedoeld.
Nou in alle core games is mijn naam N. Van de VGC release van Yellow tot Sword en Shield. In Pokemon Go heet ik TrainerN1998. Mijn vraag is dus welke naam bij OT staat als ik ze transfer.

• MusicMaikel
mr.JamesBond schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:21:
[...]

Nou in alle core games is mijn naam N. Van de VGC release van Yellow tot Sword en Shield. In Pokemon Go heet ik TrainerN1998. Mijn vraag is dus welke naam bij OT staat als ik ze transfer.
Volgens mij staat er dat niet eens bij. Als het er wel bij staat, zal het je in-game naam zijn van Pokémon Go.

• sixtiek
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:17
mr.JamesBond schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:21:
[...]

TrainerN1988 :Y .

Bron: heb zelf een Switch met Let's GO en flink wat xfers gedaan.

• roffeltjes
Probleem met traden in een spel is dat mensen dan heel snel hun collectie OP Raid pokemons compleet gaan krijgen en kan de meta op de schop. Daarom gaat de IV ook naar de vaantjes bij het traden ;)

Uiteraard zijn er ook veel voordelen, maar deze snap ik wel. Er moet toch een grind blijven want anders haken mensen af (en ja dat is gewoon ook een economisch ding).

Zijdelings verbonden: Ik vind het rudimentaire "quest met verhaallijn" best een leuke carrot+stick, ik ga er alleen wel heel hard doorheen. Dat zou ook een manier kunnen zijn om het spel lange termijn aantrekkelijkheid te geven. Maar ja, raids zijn natuurlijk de cash-cow van deze game, dus ook deze snap ik helaas wel.

[ Voor 7% gewijzigd door roffeltjes op 24-08-2020 23:06 ]

• de Foarsitter
sixtiek schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:34:
[...]

TrainerN1988 :Y .

Bron: heb zelf een Switch met Let's GO en flink wat xfers gedaan.
Oh dat vind ik wel een beetje een domper. :(

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:01
mr.JamesBond schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:39:
[...]

Oh dat vind ik wel een beetje een domper. :(
Je kunt in Pokemon Go eenvoudig je naam aanpassen, wellicht is dat nog een optie.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• de Foarsitter
Raem schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:57:
[...]

Je kunt in Pokemon Go eenvoudig je naam aanpassen, wellicht is dat nog een optie.
Eenletterige namen zullen allemaal wel bezet zijn, vermoed ik ;)

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ik ben eens in de autocatches gedoken, ik zie dat je de gekochte versie hardware zou kunnen transporteren naar een esp32, enkele keys / unique meuk .. moet je transporteren om de nieuwe HW te gebruiken ..

ik vraag me af of dat voordelen bied ? lees betere accu tijd of "sneller" ..
of kan je er meerdere gebruiken op 1 gsm ??

Eigenlijk gewoon nieuwsgierig
anders zou je er bv 1 op pokestops kunnen laten richten de ander op pokemon oid ..

[ Voor 29% gewijzigd door vso op 25-08-2020 14:23 ]

Tja vanalles

• Raem
De aanwijzingen waren er al, maar nu ook de eerste berichtgeving vanuit Niantic over Mega Evolutions.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzJuxB_-aVOzz9w0TEHMK6IQ0rg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vWRURsE24P8YK0XU053gKKP6.jpg?f=user_large
<3

[ Voor 38% gewijzigd door Raem op 25-08-2020 18:43 ]

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Raem schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:41:
De aanwijzingen waren er al, maar nu ook de eerste berichtgeving vanuit Niantic over Mega Evolutions.

[Twitter]
en wat moet dit betekenen als newbie van dit spel mis ik veel ;)

Tja vanalles

• Raem
vso schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:42:
[...]

en wat moet dit betekenen als newbie van dit spel mis ik veel ;)
Een tijdelijke evolutie die tijdens gevechten plaats kan vinden:
https://m.bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Mega_Evolution

Ik had gehoopt dat ze de mega evoluties in Pokemon Go permanent zouden maken, als een nieuwe toevoeging in je dex. Maar in de APK hebben ze als dingen gevonden als 'timer' en 'devolution animation', dus het zal waarschijnlijk dan in Go ook een tijdelijke status zijn.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

dus dat schiet niet echt op oid .. (leuk maar .. niet echt waard om stardust oid aan te verspillen) of snap ik het dan nog niet ?

Tja vanalles

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-11 11:46
@vso

pokeminers hebben ook in de code ontdekt dat er een nieuwe candy komt, die dient waarschijnlijk om de mega evolutions te "bekostigen"

• FreqAmsterdam
vso schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:19:
ik ben eens in de autocatches gedoken, ik zie dat je de gekochte versie hardware zou kunnen transporteren naar een esp32, enkele keys / unique meuk .. moet je transporteren om de nieuwe HW te gebruiken ..

ik vraag me af of dat voordelen bied ? lees betere accu tijd of "sneller" ..
of kan je er meerdere gebruiken op 1 gsm ??

Eigenlijk gewoon nieuwsgierig
anders zou je er bv 1 op pokestops kunnen laten richten de ander op pokemon oid ..
1. Kan niet. 2 Mag niet, is cheating.

• Rene
Zijn er meer mensen die geen snapshots kunnen maken? Ik probeer een snapshot van mijn Eevee te maken maar er gebeurt niks. De foto staat er maar ik krijg geen reward.

Heb zo een beetje alle mogelijke manieren geprobeerd.

• EciRuam
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:24
Rene schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:18:
Zijn er meer mensen die geen snapshots kunnen maken? Ik probeer een snapshot van mijn Eevee te maken maar er gebeurt niks. De foto staat er maar ik krijg geen reward.

Heb zo een beetje alle mogelijke manieren geprobeerd.
Dat is een bug op iOS. Ze werken eraan.
Op android werkt het nog.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

FreqAmsterdam schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:06:
[...]

1. Kan niet. 2 Mag niet, is cheating.
Oke we zouden niet over cheating hebben .. ;) dat is ook niet de insteek etc.
ik heb het dus niet over het aanpassen van de software ..

We zitten op tweakers, "void your warrenty" is iets wat wat imho een grond beginsel is van tweaking ..
en 1 ervan is een langere accu duur / ontvangst issues oid oplossen

Daarnaast ben ik benieuwd wat die bluetooth addons nu werkelijk doen .. naar mijn mening had het net zo goed optie in PoGO kunnen zijn die je "aanvinkt" ..

en afgezien daarvan ik vraag dus af of het uberhaupt zin heeft om dat ding een krachtigere cpu oid te geven ..

Tja vanalles

• FreqAmsterdam
vso schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:25:
[...]

Oke we zouden niet over cheating hebben .. ;) dat is ook niet de insteek etc.
ik heb het dus niet over het aanpassen van de software ..

We zitten op tweakers, "void your warrenty" is iets wat wat imho een grond beginsel is van tweaking ..
en 1 ervan is een langere accu duur / ontvangst issues oid oplossen

Daarnaast ben ik benieuwd wat die bluetooth addons nu werkelijk doen .. naar mijn mening had het net zo goed optie in PoGO kunnen zijn die je "aanvinkt" ..

en afgezien daarvan ik vraag dus af of het uberhaupt zin heeft om dat ding een krachtigere cpu oid te geven ..
Fair enough.
Pokemon Go app stuurt een 'bericht' naar de Pogo+: pokemon vangen of stop spinnen. Aangezien de iniator de pokemon go app is, zal je het gedrag daarvan moeten aanpassen en dat is niet mogelijk.
De verbinding tot stand houden gebeurd ook via Pokemon Go. Je zal merken dat de verbinding op vaste intervallen verbroken wordt.
Het verbreken van de verbinding doet de pokemon go app. Er is geen mogelijkheid om de verbinding stabieler te maken. Er zal vast een gedachte achter zitten van Niantic dat je niet eindeloos verbonden kan zijn.
Voorbeeldje
automatische verbinding verbroken na 60 minuten.
Als ik handmatig de verbinding verbreek na 55 minuten en opnieuw verbinding maak, wordt na 5 minuten de verbinding weer verbroken en moet ik weer opnieuw verbinding maken.
(heb even at random tijdsinterval gekozen puur als voorbeeld)
In feite doet de pokemon go plus niet zo heel veel en valt er dus ook weinig te beinvloeden.

Er zijn mensen die beweren dat je eindeloos verbonden blijft met bijvoorbeeld een Gotcha Evolve, maar dat is onzin. De lengte van verbinding is een 'server' setting. Er zijn wel voorbeelden van events waarbij de connection duration langer was, bijvoorbeeld tijdens CD's is het wel eens 3 uur geweest.

NB. er zijn allerlei andere zaken die niet beinvloedbaar zijn:
pokemon vangen met go plus/gotcha duurt altijd 7 seconden.
incense spawn heeft prioriteit over alles anders pakt hij de dichtsbijzijnde spawn
stop spin snelheidslimiet 30 km/u
pokemon catch snelheidslimiet 25 km/u
het vangscherm (dus als je zelf iets gaat vangen) verstoort de werking van plus/gotcha en hij glitched, het duurt ongeveer een minuut voor hij weer gaat vangen/spinnen, een stop spinnen verstoort de werking niet.

[ Voor 21% gewijzigd door FreqAmsterdam op 26-08-2020 13:18 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:26

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Raem schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:41:

[Twitter]

[Afbeelding]
<3
Introductie tijdens/na de Charmander community day?

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@FreqAmsterdam kijk dat vermoeden had ik ook wel een beetje .. (tijden kunnen varieren oid snap dat betreft wel) ..

Even vooraf ik vind het voornamelijk geweldig omdat je gsm accu niet zo snel leeg getrokken word als het een beetje beter zou werken samen met dat ding..

TLDR: Kortom seintje als je op je gsm wat moet doen en voor de rest .. /ignore en bezig zijn met praten/lopen of andere activiteiten :)

ik ben op zoek naar een efficientere (minder stroom verbruik wegens scherm) speel methode
- een nieuwe mon / shiny / oid handmatig vangen is zeker wel de wens ..
- efficentere resource verbruik / management (bv eerst pokkestop dan de mon met tijds interval oid vs nu andersom) dus als je rijd gewoon "draaien" .. en mons negeren .. maar dat zal hem wel niet worden

ik merk ook dat zodra je mon/item meuk vol is hij ook de verbinding verbreekt .. is dit voor alle devices ? .. je hebt 2 of 3 opties de "ball", switch en go+ ..

poke stop eerst en mon's daarna is een vinkje aan/uit .. maar zou fijn zijn als je daar een beetje in kan tweaken. want je gaat redelijk hard door je resources heen .. (repeteer geweer)

Dat betreft mijn enige wens is dat het device wat meer instelbaar is ..
bv een trilling als je verbinding verbroken is .. of dat er een nieuwe mon is trillen.. oid dat lijkt me geen illigale request item .. PoGo makers zullen hun redenen hebben om de verbinding te verbreken en ik ben daar best tevreden mee

ik vind actief bezig zijn niet erg maar iets minder scherm gebonden is wel erg prettig .. het moet geen een voltijd bezigheid zijn.. het is gewoon leuk om ff actief te zijn met de game en daarna de wandeling voort te zetten.

Tja vanalles

• MusicMaikel
vso schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:48:
@FreqAmsterdam kijk dat vermoeden had ik ook wel een beetje .. (tijden kunnen varieren oid snap dat betreft wel) ..

Even vooraf ik vind het voornamelijk geweldig omdat je gsm accu niet zo snel leeg getrokken word als het een beetje beter zou werken samen met dat ding..

TLDR: Kortom seintje als je op je gsm wat moet doen en voor de rest .. /ignore en bezig zijn met praten/lopen of andere activiteiten :)

ik ben op zoek naar een efficientere (minder stroom verbruik wegens scherm) speel methode
- een nieuwe mon / shiny / oid handmatig vangen is zeker wel de wens ..
- efficentere resource verbruik / management (bv eerst pokkestop dan de mon met tijds interval oid vs nu andersom) dus als je rijd gewoon "draaien" .. en mons negeren .. maar dat zal hem wel niet worden

ik merk ook dat zodra je mon/item meuk vol is hij ook de verbinding verbreekt .. is dit voor alle devices ? .. je hebt 2 of 3 opties de "ball", switch en go+ ..

poke stop eerst en mon's daarna is een vinkje aan/uit .. maar zou fijn zijn als je daar een beetje in kan tweaken. want je gaat redelijk hard door je resources heen .. (repeteer geweer)

Dat betreft mijn enige wens is dat het device wat meer instelbaar is ..
bv een trilling als je verbinding verbroken is .. of dat er een nieuwe mon is trillen.. oid dat lijkt me geen illigale request item .. PoGo makers zullen hun redenen hebben om de verbinding te verbreken en ik ben daar best tevreden mee

ik vind actief bezig zijn niet erg maar iets minder scherm gebonden is wel erg prettig .. het moet geen een voltijd bezigheid zijn.. het is gewoon leuk om ff actief te zijn met de game en daarna de wandeling voort te zetten.
Wil je alsjeblieft wat meer interpunctie en hoofdletters gaan gebruiken? :X Ik ben net 5 minuten bezig geweest om er uit te halen wat je nu precies wil...

Zoals ik al meerdere keren aangegeven heb; ik bezit de Gotcha (de originele en niet de Evolve), en die werkt prima. Batterijduur is stukje minder dan tijdens het zelf spelen, komt vooral doordat je de Bluetooth verbinding actief hebt. Qua handmatig vangen, dat kan met Gotcha nog steeds, maar zoals @FreqAmsterdam al aangeeft, zijn er veel settings die je niet aan kan passen. Gotcha kan daar in tegen wel een tril geven op het moment dat hij een actie uit voert, daarvoor moet je even in de app een switch omzetten en opnieuw laten synchroniseren om de instellingen over te nemen.

Volgorde van stops draaien en Pokémon vangen kan je ook niet fixen. Volgorde is als volgt:
Incense spawn > Wilde spawn/Lure spawn > Stop draaien.
Je kunt hier niets aan veranderen, dat is voor elk apparaat standaard.

Dat je een seitje wil krijgen is ook niet van toepassing, het is óf helemaal auto-catch, óf helemaal niet. Een van de twee.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@MusicMaikel van de 25 jaar op got oid is mijn schrijfwijze verbeterd het heeft echter nog wel een weg te gaan dat zal ik niet ontkennen:) at least heb je hele zinnen en gescheiden onderwerpen ..

"Incense spawn > Wilde spawn/Lure spawn > Stop draaien" --> dat is wel netjes om te weten .. _/-\o_ thx en ook @FreqAmsterdam voor deze gem(s)

Ik snap je niet wegens batterij duur wou jij zeggen dat je meer verbruikt ? bizar ik merk juist een sterke afname van het verbruik ...mits dat ding verbonden is :) en niet op het scherm tuur .. bv tijdens werk zit dat in de BT Low Energy oid ? de PoGO + doet paar dagen op een accu. (heftig gebruik)

Ach als ik het naar een ESP zou verhuizen / custom code zou gaan doen .. zou het alleen gaan om de tril functie selectief te kunnen activeren .. /verbindings check .. slecht van de producent dat niet ingebouwd te hebben/firmware update oid .

ik ben al blij dat hij onbekende pokemon niet gaat vangen anders is het spel element best wel weg .. imho mag je best een wat heftiger "penalty" hebben voor het gebruik van zo'n ding ik level als een beest ..

ik heb er btw nog 2 aanschaft de kids lopen graag mee, maar ik merk dat ze het ook meer waarderen als ze "normaal" kunnen spelen .. hun healing meuk is consequent op ..
zelf zet ik regelmatig de pokemon functie vangen uit .. en speel met hun mee ..

[ Voor 6% gewijzigd door vso op 26-08-2020 15:49 ]

Tja vanalles

• MusicMaikel
vso schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:46:
@MusicMaikel van de 25 jaar op got oid is mijn schrijfwijze verbeterd het heeft echter nog wel een weg te gaan dat zal ik niet ontkennen:) at least heb je hele zinnen en gescheiden onderwerpen ..
Dat is zeker een verbetering! :) Komma's doen wonderen :)
vso schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:46:
Ik snap je niet wegens batterij duur wou jij zeggen dat je meer verbruikt ? bizar ik merk juist een sterke afname van het verbruik ...mits dat ding verbonden is :) en niet op het scherm tuur .. bv tijdens werk zit dat in de BT Low Energy oid ? de PoGO + doet paar dagen op een accu. (heftig gebruik)
Het kan zijn (zeg niet dat het daadwerkelijk zo is), dat je batterij juist meer achteruit gaat als je BT geconnect hebt, in vergelijking tot het daadwerkelijk zelf spelen. Tenminste, dat ervaar ik. Qua batterij scheelt het voor mij niet veel, maar ik heb dan ook al een iPhone 8 van 3 jaar oud met 77% daadwerkelijke batterij.

Zal wel anders worden als ik de iPhone 12 ga halen na aankomende release.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

thx voor de "edited" versie .. verhelderd wel veel (eerste versie al) ..

puur spel gericht:

Alleen het veranderd de vraag van mij hierboven niet. IMHO de limitaties/serversettings oid zijn allemaal zaken waar ik wel mee kan leven

ik zag een "quick" catch methode op yt, je houd de bal-select ding vast (swipe naar links en hold) gooi de bal en moment dat je de mon "vangt' exit je het scherm .. imho is dit de 7s van de pogo+ .. zelfde hit/mis ratio vermoed ik (enige voordeel is dat je geel/blauwe ballen ook kan gebruiken ..

niantec is eigenlijk niet zo slim .. vraag 25,- per jaar voor deze "feature"

Tja vanalles

• FreqAmsterdam
vso schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:13:
[...]

thx voor de "edited" versie .. verhelderd wel veel (eerste versie al) ..

puur spel gericht:

Alleen het veranderd de vraag van mij hierboven niet. IMHO de limitaties/serversettings oid zijn allemaal zaken waar ik wel mee kan leven

ik zag een "quick" catch methode op yt, je houd de bal-select ding vast (swipe naar links en hold) gooi de bal en moment dat je de mon "vangt' exit je het scherm .. imho is dit de 7s van de pogo+ .. zelfde hit/mis ratio vermoed ik (enige voordeel is dat je geel/blauwe ballen ook kan gebruiken ..

niantec is eigenlijk niet zo slim .. vraag 25,- per jaar voor deze "feature"
Ben zelf behoorlijk fanatiek "auto-catch" speler, als in ik vang niet heel veel zelf (alleen 'bijzondere' spawns) en heb mijn hele speelstijl daarop ingericht.
Ik heb een gemodificeerde Go plus. Dat is de reguliere go plus, maar dan met een schakelaar voor auto-catch. Het fijne van dit ding ten opzichte van de Gotcha (/gotcha evolve) is de fysieke schakelaar. Als ik een bijzondere spawn zie die ik manueel wil vangen zet ik snel de schakelaar om zodat de go plus geen auto catch doet. Bij een Gotcha is dat wat lastiger (=meer stappen).
Uiteindelijk went het, ik zou ook heel graag sneller pokemon vangen en tegelijkertijd stops spinnen, maar goed dat is niet mogelijk dus ik heb er mee leren leven. Dit is de snelheid waarop ik pokemon kan vangen en daar moet ik het mee doen.
Als ik aan het 'grinden' ben heb ik alleen auto-catch aanstaan, stops spinnen doe ik dan handmatig. Ook omdat de go plus/gotcha soms glitched als je stops spinned en blijft hangen (= geen auto catch doet). Als ik veel pokemon wil vangen, dan doe ik altijd eerst een rondje spinnen met auto-catch uit, om ballen op te sparen. Daarna auto-catch aan en los gaan. Als je wat langer speelt zul je ook merken dat door je snelheid aan te passen (lopend/fietsend) je meer kan richten welke pokemon je go plus/gotcha target.

Het grinden doe ik overigens altijd op de fiets. Dat vangt zoveel sneller/meer dan lopend. Ik speel eigenlijk nooit lopend, gaat veel te traag. Als je loopt kun je je go plus/gotcha over het algemeen niet nonstop laten vangen (=elke 7 seconden een auto-catch poging)als je fietst wel.

Ik heb niet super veel tijd, dus ik wil het vangen zo efficient mogelijk doen en heb mijn grind rondje dus zo ingericht dat ik elke 7 seconden in ieder geval een spawn beschikbaar heb.

Ja... ik ben super fanatiek lol. :+
vso schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:13:
[...]
Klopt, met quick catch bespaar je veel tijd omdat je de vang animatie en het vang scherm skipt. Denk inderdaad dat die 7 seconden een server setting is waar je niks op kunt besparen.
NB. go plus gooit altijd een reguliere bal buiten de cirkel (dus geen nice, great of excellent bonus). Een quick catch met een reguliere bal buiten de cirkel heeft inderdaad dezelfde catch rate. Als ik iets manueel vang dan doe ik dat altijd met quick catch, uitzonderingen raids en team rocket.

[ Voor 29% gewijzigd door FreqAmsterdam op 26-08-2020 17:02 ]

Mag ik vragen of mensen open staan voor nieuwe vrienden op Pokemon Go? Moet voor een challenge 3 nieuwe vrienden toevoegen en ik doe zelf bijna elke dag wel een gift :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Freee!!

Freee!!

G_Dragon schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:07:
Mag ik vragen of mensen open staan voor nieuwe vrienden op Pokemon Go? Moet voor een challenge 3 nieuwe vrienden toevoegen en ik doe zelf bijna elke dag wel een gift :)
Je mag me wel toevoegen (code in DM), maar je hoeft geen gift te sturen, ik ontvang er elke dag toch al meer dan ik kan/mag openen (30).

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@FreqAmsterdam iedereen speelt het op zijn manier toch ?

maar dan zou jij het ook wel fijn vinden toch als je een indicatie krijgt dat je device disconnected is of dat je een special vind .. de rest is nice to have toch ? wel fijn als je je gsm in binnenzak kan laten zitten toch ?

Voor nu zal je een work-around hebben die wellicht minder effectief is dan je zou wensen ;)

Net de 2 extra autocatchers binnen voor de kids ..

@G_Dragon heb je al in de startpost gekeken daar staat een lijst van vrienden code(s) .. ps stuur me een dm met je code en ik voeg je wel toe ;) ik kan voorlopig nog wel gifts gebruiken .. maar vergeet je het vaak /care :)

Tja vanalles

Verwijderd

vso schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:54:
@FreqAmsterdam iedereen speelt het op zijn manier toch ?

maar dan zou jij het ook wel fijn vinden toch als je een indicatie krijgt dat je device disconnected is of dat je een special vind .. de rest is nice to have toch ? wel fijn als je je gsm in binnenzak kan laten zitten toch ?

Voor nu zal je een work-around hebben die wellicht minder effectief is dan je zou wensen ;)

Net de 2 extra autocatchers binnen voor de kids ..

@G_Dragon heb je al in de startpost gekeken daar staat een lijst van vrienden code(s) .. ps stuur me een dm met je code en ik voeg je wel toe ;) ik kan voorlopig nog wel gifts gebruiken .. maar vergeet je het vaak /care :)
Als je go+ geconnect is en je drukt op de knop dan trilt die. Als die niet geconnect is niet. Daaraan kan je het herkennen.

En met een special bedoel je een Pokémon die je nog niet hebt? Dat geeft de go+ ook aan met ik dacht een ander soort trilling en een gele kleur

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2020 19:52 ]

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@Verwijderd die van ons(brook autocatch oid) heeft dat kreng ..welke ik besteld heb

met 1 knop
0 = "connect knop ofzo" (logo fabrikant)
je kan selecteren (lees aan/uit)
1 ) pokkestop
2 ) vangen (bekende mon)
3 ) vangen (onbekende mon)
4 ) trill functie
5) Bluetooth verbinding (verbreken en dan via de gsm opnieuw pairen)

1 t/m 3 is dan automagisch .. zet je ze uit moet je het knopje op het device drukken ..

alleen optie 3 vind ik als ik niet autorijd wel boeiend om aan/uit te zetten (lees als dat ding niet disconnected is bewust/onbewust :+

Verder doen we in de app het mon vangen aan/uit .. net ff met de kids een (groot)rondje gereden (toch mauw beest voeren van vrienden ) om hun te kort van revives/heal potions weg te werken .. mon vangen uit gezet ..

Overschot van bananaberry en andere "berry" stoppen we in de gym(s) voor stardust ..

[ Voor 10% gewijzigd door vso op 26-08-2020 20:40 ]

Tja vanalles

• Freee!!

Freee!!

Het lijkt erop, dat Niantic weer eens een update verklooit heeft, de complete kaart is weg.

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
Freee!! schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:00:
Het lijkt erop, dat Niantic weer eens een update verklooit heeft, de complete kaart is weg.
Reinstall van de game werkt daarbij

• Freee!!

Freee!!

skipe schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:19:
[...]
Bedankt

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:26

gwystyl

Beugeltje dan maar?

skipe schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:19:
[...]

Tijdelijk :X

Echt superirritant. Er zijn nu meer erg aanwezige bugs (bijv automatisch omhoogspringen van de Pokémon lijst als je een mon weggooit, sorteren Friends list), maar dit is wel de meest irritante.

• Wii4all
  • Niet online
Hoeveel van de heatrans houden jullie nou eigenlijk vast?

Door die remote raids en omdat ik zelf een groepje heb waarmee we eindelijk 5 sterren raids konden doen, zit ik nu op 6 omdat hij er nog iets van 2 weken is zal het aantal wel redelijk uitgebreid gaan worden.

Houden jullie ze allemaal, of discard je gewoon diegene die geen 3 sterren zijn?

nog bedankt Lertje voor de uitnodiging gister, als het uitkomt doe ik altijd graag mee aan raids. Zelf nodig ik meestal de mensen uit die online zijn op dat moment.

Burp

• Freee!!

Freee!!

Wii4all schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:36:
Hoeveel van de heatrans houden jullie nou eigenlijk vast?

Door die remote raids en omdat ik zelf een groepje heb waarmee we eindelijk 5 sterren raids konden doen, zit ik nu op 6 omdat hij er nog iets van 2 weken is zal het aantal wel redelijk uitgebreid gaan worden.

Houden jullie ze allemaal, of discard je gewoon diegene die geen 3 sterren zijn?

nog bedankt Lertje voor de uitnodiging gister, als het uitkomt doe ik altijd graag mee aan raids. Zelf nodig ik meestal de mensen uit die online zijn op dat moment.
Ik heb nu 5 Heatran waarvan 2 met 3*, de rest houd ik om te traden (kan met Heatran). Ik heb ook 7 Genesect waarvan 1 shiny, allemaal 3*.

• Ezio
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-03-2024
Ik ben even helemaal klaar met het spel. Ik zie geen plaatjes meer en ik kan niet eens meer normaal battlen door de bugs. Het is nu een paar keer voorgekomen dat de app crashed net als ik eindelijk weer eens aan het winnen ben :( . En na het opnieuw starten blijft de tegenstander in een switch animatie hangen :X . Ik wacht wel op een update voor iOS, want ik stond echt op het punt om mijn telefoon uit het raam te gooien.

Strava

• Rene
Ik zie ook geen ranking meer in de GBL (2 witte vierkantjes). Ook kan ik geen snapshot nemen omdat dit niet meer werkt (waardoor een hele quest en 640K XP 'on hold' staan).

Het spel is superleuk maar dit is wel irritant.

• mat.hi.as
  • Laatst online: 13:54
Rene schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:46:
Ik zie ook geen ranking meer in de GBL (2 witte vierkantjes). Ook kan ik geen snapshot nemen omdat dit niet meer werkt (waardoor een hele quest en 640K XP 'on hold' staan).

Het spel is superleuk maar dit is wel irritant.
De rating zie je sowieso niet meer van je tegenstander. Spelers waren expres aan het afsluiten als ze een tegenstander kregen met een lagere rating, want je zou er qua rating alleen maar op kunnen zakken (of in ieder geval weinig stijgen). De rank (rank 7/8/9/etc) is nu verstopt onder het witte vierkant inderdaad -O-

• Wii4all
  • Niet online
Het programma voor september

https://pokemongolive.com/en/post/sept-content-update/

Trainers,

Victini Special Research is coming to Trainers worldwide! Plus, you can look forward to different Legendary Raid Bosses each week! Read on to learn about what’s happening in the world of Pokémon GO in September.

September Research Breakthrough encounter

From Tuesday, September 1, 2020, at 1:00 p.m. to Thursday, October 1, 2020, at 1:00 p.m. PDT (GMT −7), Alolan Raichu, the Mouse Pokémon, will be available as a Research Breakthrough encounter. If you’re lucky, you might even encounter a Shiny one!

A month of different Legendary Raid Bosses!

Look forward to challenging a different Legendary Raid Boss during every week of September!

From Friday, August 21, 2020, at 1:00 p.m. to Thursday, September 10, 2020, at 1:00 p.m. PDT (GMT −7), Heatran will be available to challenge in five-star raids.
From Thursday, September 10, 2020, at 1:00 p.m. to Friday, September 18, 2020, at 1:00 p.m. PDT (GMT −7), Cresselia will be available to challenge in five-star raids.
From Friday, September 18, 2020, at 1:00 p.m. to Friday, September 25, 2020, at 1:00 p.m. PDT (GMT −7), Articuno will be available to challenge in five-star raids.
From Friday, September 25, 2020, at 1:00 p.m. to Friday, October 2, 2020, at 1:00 p.m. PDT (GMT −7), Zapdos will be available to challenge in five-star raids.
Each week in September, there’ll be a Raid Hour event on Wednesday at 6:00 p.m. local time featuring that week’s Legendary Raid Boss in five-star raids.

Pokémon Spotlight Hours

In the month of September, Pokémon Spotlight Hour will take place every Tuesday at 6:00 p.m. local time, and each hour will spotlight a different Pokémon and special bonus!

Tuesday, September 1, 2020: Eevee will be in the spotlight, and you’ll earn twice the XP for catching Pokémon.
Tuesday, September 8, 2020: Houndour will be in the spotlight, and you’ll earn twice the Candy for catching Pokémon.
Tuesday, September 15, 2020: Tentacool will be in the spotlight, and you’ll earn twice the Candy for transferring Pokémon.
Tuesday, September 22, 2020: Spearow will be in the spotlight, and you’ll earn twice the XP for evolving Pokémon.
Tuesday, September 29, 2020: Skitty will be in the spotlight, and you’ll earn twice the Stardust for catching Pokémon.
GO Battle Night

On Thursday, September 24, 2020, from 6:00 p.m. to 11:59 p.m. local time, you’ll receive twice the Stardust for winning battles, completing sets of battles, and ranking up in the GO Battle League. You’ll also be able to complete 20 sets of GO Battle League battles, up from the regular five sets, for a total of up to 100 battles.

Victini Special Research: Investigate a Mysterious Energy

At the end of September, you can look forward to helping Professor Willow uncover the mysteries of the Mythical Pokémon Victini, the Victory Pokémon, in a new Special Research story—Investigate a Mysterious Energy! If you accessed the exclusive Pokémon GO Fest 2020: Rocket Straight to Victory Special Research during Pokémon GO Fest 2020, completing this new Special Research will earn you Victini Candy.

Jessie and James might be blasting off soon!

Great job keeping Team GO Rocket’s balloons at bay, Trainers. We’re getting word that Jessie and James will no longer appear in Pokémon GO starting on September 30th, so if you haven’t battled them yet, keep an eye out for that Meowth balloon before they make their escape!

Please be aware of your surroundings and follow guidelines from local health authorities when playing Pokémon GO. Upcoming events are subject to change. Be sure to follow us on social media, opt in to receiving push notifications, and subscribe to our emails to stay updated. For the latest on in-game events and feature updates, be sure to check this help center article.

—The Pokémon GO team

Burp

• C_V_S
  • Niet online
Word je niet vrolijk van als je al een aantal jaren speelt.

Niks nieuws! Aloha Raichu is nog wel aardig met een kans op shiny.

Gelukkig komen snel de mega Evoluties :D

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Articuno, Zapdos...kunnen we vast raden welke raidboss daarna voor een week de 5*-raids binnen zal komen vliegen.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Rene
Ferdo schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:02:
Articuno, Zapdos...kunnen we vast raden welke raidboss daarna voor een week de 5*-raids binnen zal komen vliegen.
Wie dan? Moltres? Mewtoo?

• Raem
C_V_S schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:57:
Word je niet vrolijk van als je al een aantal jaren speelt.

Niks nieuws! Aloha Raichu is nog wel aardig met een kans op shiny.

Gelukkig komen snel de mega Evoluties :D
De Pokédex is al geupdate, dus ik denk niet dat het nog lang zal duren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAfiyvPGBeD2_9nUWPfvcoKOnD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hBjF5qlhHEApQVZLC4fjdz3S.jpg?f=fotoalbum_large

• Freee!!

Freee!!

Raem schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:17:
[...]

De Pokédex is al geupdate, dus ik denk niet dat het nog lang zal duren.

[Afbeelding]
Ook bij sommige Pokémon is het al zichtbaar (edit onder de eerste afbeelding):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ufTk5r9RikxBvh364TRJmumRFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ULBKnkkkDeaByt5VSdQ6Fn4.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT:
Er zijn ook nieuwe filters nodig, mega-evolve wordt getoond bij evolve :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWGEQKb0MXvxxOKGL3XkRj1Rd34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gHeufJyn7ANztn1DTuZYDMJC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Freee!! op 27-08-2020 17:01 ]

• roffeltjes
Krijg net een Quest binnen over Mega evoluties. Ik gok dat de eerste beloning een weedle is :+

[ Voor 33% gewijzigd door roffeltjes op 27-08-2020 19:34 ]

• Rene
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIpJASO7lJZl3JS4aysh2FnwfPM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3EHnhImAdkw45vc7nIJQT0zy.png?f=fotoalbum_large

Hier ook!

• Freee!!

Freee!!

roffeltjes schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:33:
Krijg net een Quest binnen over Mega evoluties. Ik gok dat de eerste beloning een weedle is :+
Yup, en direct daarna krijg je een opdracht om een Weedle te evolueren.

• Freee!!

Freee!!

:? :?

[ Voor 99% gewijzigd door Freee!! op 27-08-2020 21:04 ]

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-11 22:15

djidee

Mr. Slungel

Hier net de eerste raid gedaan....
Goed te doen, daarna vang je een charizard en heb je dus 45 van die candy... Nog maar een paar keer dus...

"Mekker, blaat"

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Net een mega raid gedaan, maar dat doe je dus alleen voor die speciale candy?

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-10 12:16
wortelsoft schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:05:
Net een mega raid gedaan, maar dat doe je dus alleen voor die speciale candy?
De pokèmon kunnen ook shiny zijn. Kan je ze vangen en volgens mij hebben ze ook een vrij hoge iv.

• skipe
Sunfalls schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:41:
[...]

De pokèmon kunnen ook shiny zijn. Kan je ze vangen en volgens mij hebben ze ook een vrij hoge iv.
Dat is dan voor het eerst dat evoluties shiny kunnen zijn, lijkt me dan ook niet te kloppen?

Alleen pokemon in hun baseform kunnen shiny zijn uit een raid zover ik weet (alola uitgesloten)

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-10 12:16
skipe schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:43:
[...]

Dat is dan voor het eerst dat evoluties shiny kunnen zijn, lijkt me dan ook niet te kloppen?

Alleen pokemon in hun baseform kunnen shiny zijn uit een raid zover ik weet (alola uitgesloten)
Volgens reddit zijn er al meerdere charizards uit Mega raids gevangen die shiny waren.

• Freee!!

Freee!!

Sunfalls schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:44:
[...]
Volgens reddit zijn er al meerdere charizards uit Mega raids gevangen die shiny waren.
Dat zou interessant zijn, nog geen shiny Charmander gezien, laat staan gevangen.

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11 14:31

TAA

Liever IRC

Freee!! schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 23:13:
[...]

Dat zou interessant zijn, nog geen shiny Charmander gezien, laat staan gevangen.
19.05.2018 Community Day shiny en 26.10.2019 Halloween Event costume shiny...

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-11 11:16
Ik lees al even mee en ondertussen ook op de lijst ingeschreven en meerdere friends erbij nu dankjewel daar voor :)

Ik vroeg mezelf af of er een discord is of iets want hier in ons dorp worden er eigenlijk nooit raids gedaan en zou hier voor wel graag uitgenodigd willen worden want zo kom ik nooit aan een legendary :)

• Rene
corneedebruin schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:33:
Ik lees al even mee en ondertussen ook op de lijst ingeschreven en meerdere friends erbij nu dankjewel daar voor :)

Ik vroeg mezelf af of er een discord is of iets want hier in ons dorp worden er eigenlijk nooit raids gedaan en zou hier voor wel graag uitgenodigd willen worden want zo kom ik nooit aan een legendary :)
Ik woon zelf ook in een dorp in Noorwegen. Gebruik PokeRaid. Moet af en toe wel wat muntjes kopen (verzamelen gaat zo langzaam) maar dat is dan beter als heel de dag rondrijden ;)

• sixtiek
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:17
corneedebruin schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:33:
Ik weet niet waar je woont maar kijk eens op de kaart van The Silph Road of er al een community bij je in de buurt is: https://thesilphroad.com/map#7.14/52.14/5.718.

Je kan je ook aanmelden bij de diverse remote raid Discords, Pokémon GO Raids is bijvoorbeeld een van oorsprong Nederlandse Discord. Of zoals Rene zegt, de app PokeRaid gebruiken voor remote raids.

Succes d:)b !

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-11 11:16
Dankjewel beiden !

Ga meteen even naar de app kijken.

• C_V_S
  • Niet online
Zo de Beedrill Quest al af en zo even een shiny Beedrill lucky traden en dan max maken :)

Mega evolve duurt 4 uur en je hebt 100 - 200 mega candy nodig voor een mega evolve de eerste keer.

De keren daarna geen idee nog hoeveel je nodig hebt.

Hier een Blastoi en Charizard mega raid gedaan en 40 - 50 mega candy gekregen dus zo ver ben ik nog niet.

Ga er ook geen premium passen aan verspillen aangezien je toch voorlopig zat raids kan doen :)

• Freee!!

Freee!!

TAA schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:50:
[...]
19.05.2018 Community Day shiny en 26.10.2019 Halloween Event costume shiny...
19-05-2020 begonnen ;)
sixtiek schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:55:
[...]

Ik weet niet waar je woont maar kijk eens op de kaart van The Silph Road of er al een community bij je in de buurt is: https://thesilphroad.com/map#7.14/52.14/5.718.

Je kan je ook aanmelden bij de diverse remote raid Discords, Pokémon GO Raids is bijvoorbeeld een van oorsprong Nederlandse Discord. Of zoals Rene zegt, de app PokeRaid gebruiken voor remote raids.

Succes d:)b !
Ik gebruik graag RemoRaid, via daar twee remote megaraids gedaan en al veel meer gewone, naast dat ik via daar een aantal raids gehost heb.

• Evatar
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-11 20:17
2705 9404 3638
Ik ben op zoek naar wat mensen om gifts heen te sturen (en misschien ook ontvangen) voeg me toe :) ben met corona maar eens terug begonnen met spelen :)

• Wii4all
  • Niet online
Ik ga zo een mega charizard proberen te vangen... Als er mensen online zijn nodig ik ze wel uit.

Ben benieuwd

Burp

• FreqAmsterdam
Ik heb werkelijk geen idee waarom ik een charizard, venusaur of blastoise raid zou moeten doen. De hele implementatie van mega’s is echt een schaamteloze money grab. Erg jammer. Ik ga er in ieder geval geen raid pas aan verspillen en blijf gewoon 5* raids doen. Voorlopig negeer ik het hele mega gedeelte.

• Wii4all
  • Niet online
Ik wist nog niet hoe het zou gaan maar we hebben hem gevangen ik was in de veronderstelling dat je de mega versie kreeg maar je vangt de gewone versie en je krijgt 40 mega energy...

Burp

• Freee!!

Freee!!

Wii4all schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:52:
Ik wist nog niet hoe het zou gaan maar we hebben hem gevangen ik was in de veronderstelling dat je de mega versie kreeg maar je vangt de gewone versie en je krijgt 40 mega energy...
De hoeveelheid, die je krijgt, wisselt afhankelijk van hoe snel de raid gewonnen wordt.

• skipe
@Freee!! En hillman, kwart over 12 ongeveer aanhouden?

• Freee!!

Freee!!

skipe schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:40:
OK

• Rene
Evatar schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 07:24:
2705 9404 3638
Ik ben op zoek naar wat mensen om gifts heen te sturen (en misschien ook ontvangen) voeg me toe :) ben met corona maar eens terug begonnen met spelen :)
Toegevoegd (ElliotogEmil)

• Freee!!

Freee!!

skipe schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:40:
Hoop, dat het bij jou ook gelukt is, ik ging meteen een level omhoog.

Pagina: 1 ... 29 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!