Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

skipe schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:31:
[...]
Denk dat ik het was ;) pokeskipe.
Raid wel vaker met @Arazogia en als er invites over zijn stuur ik gewoon wat naar mensen die online zijn ;)
Ik zag jou inderdaad ook in de lobby. Ondertussen heb ik dus twee 3* Genesects uit Almelo, een 3* shiny uit Vacaville (Californië, USA), een 3* uit Temple City (Californië, USA), een 3* uit Penn (UK) en een 3* uit Beaverton (Oregon, USA). En een zevende (Rotterdam) heb ik al weggedaan, geen 3* en ook anderszins niet de moeite om te bewaren.

Voorlopig dus wel genoeg.

Een totaal ander probleempje:
Ik loop dagelijks tegen de limiet van dertig stuks aan bij het openen van gifts.

Voordeel als ik eens ga traden: Ik heb op dit moment 21 Pokémon uit eggs, die van verder dan 2000 KM weg komen en 12 daarvan verder dan 9000 KM. Ik zit al bijna aan mijn zilveren Pilot-medaille.

[ Voor 19% gewijzigd door Freee!! op 19-08-2020 21:51 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
Mega evolve hype:
https://pokemongohub.net/...utions-mega-quests-oh-my/

Heatran terug in raids vanaf 21 augustus:
https://gamepress.gg/poke...returning-raids-august-21

[ Voor 29% gewijzigd door FreqAmsterdam op 20-08-2020 09:16 ]

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:54
Ik heb hem geinstalleerd vanaf apkmirror. Werkt als een trein. Nog geen Mega evolves uiteraard, daarvoor moet eerst nog een switch om (en nieuws, en misschien meer updates, en de rest :+ ) bij Niantic :)

• sixtiek
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:52
mat.hi.as schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:44:
daarvoor moet eerst nog een switch om (en nieuws, en misschien meer updates, en de rest :+ ) bij Niantic :)
...zoals bijvoorbeeld voor iOS, die is er nog niet. Misschien willen ze eerst wat bugs fixen, klopt het bijvoorbeeld dat alle eitjes die niet in een incubator zitten, weergegeven worden in een incubator?

• mat.hi.as
sixtiek schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:11:
[...]

...zoals bijvoorbeeld voor iOS, die is er nog niet. Misschien willen ze eerst wat bugs fixen, klopt het bijvoorbeeld dat alle eitjes die niet in een incubator zitten, weergegeven worden in een incubator?
Dat klopt, was wel even raar omte zien. Wat me ook (negatief) op viel, is dat het scrollen door de Pokemon anders gaat, de accelerator kickt een stuk sneller in. Ik ging vaak er snel doorheen met een thrashstring om spul weg te gooien. Nu sla ik vaak een halve pagina over :/. Ook viel het me op dat je weer terug naar boven gaat als je de selectie cancelt. Ik weet eigenlijk niet of dat er al in zat.

• sixtiek
mat.hi.as schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:37:
Ook viel het me op dat je weer terug naar boven gaat als je de selectie cancelt. Ik weet eigenlijk niet of dat er al in zat.
Dat zat er niet in en lijkt mij juist wel handig, zeker als je een trash string gebruikt, dat doe ik ook (y) . Ik sorteer standaard op Recent, als ik dan klaar ben met trash weggooien en de selectie ophef om met de hand de overgebleven 3* te bekijken vind ik het vrij storend dat ik niet bovenaan mijn lijst met Pokémon sta maar een eind naar beneden. Wat mij betreft dus een welkome QoL upgrade :Y .

• mat.hi.as
Als je het zo uitlegt, klinkt het best goed. Totdat je tijdens het scrollen (om iets te bekijken, of te zoeken, niet om iets te verwijderen) je per ongeluk eentje te lang indrukt, en dan de selectie weer ongedaan maakt. Dan mag je opnieuw scrollen :+.

Ook na een mass transfer, schiet je weer naar boven. Dat is inderdaad wel fijn. Het was heel raar dat je ergens halverwege je lijst weer 'terug' kwam.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

oke 185 geinstalleerd op nieuwe gsm *O* wat een verschil

Tja vanalles

• sixtiek
mat.hi.as schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:19:
Totdat je tijdens het scrollen (om iets te bekijken, of te zoeken, niet om iets te verwijderen) je per ongeluk eentje te lang indrukt, en dan de selectie weer ongedaan maakt. Dan mag je opnieuw scrollen :+.
Oof, dat is inderdaad niet best. Gelukkig heeft Niantic een actieve playerbase voor hun QA zodat dit soort bugs niet op productie terecht kunnen komen. O wacht |:( ...

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11 19:48
Is de battle league iets om tijd in te steken?

Ik ben nu lvl 25 en heb een leuke selectie waarmee ik in de premier cup/ultra league gemiddeld 4 van de 5 win.

Momenteel level 7 maar nu moet ik 2000 punten halen. Is dit cumulatief? Heb er nu 1300 maar het gaat niet echt snel om eerlijk te zijn.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• FreqAmsterdam
Rene schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:00:

Ik ben nu lvl 25 en heb een leuke selectie waarmee ik in de premier cup/ultra league gemiddeld 4 van de 5 win.

Momenteel level 7 maar nu moet ik 2000 punten halen. Is dit cumulatief? Heb er nu 1300 maar het gaat niet echt snel om eerlijk te zijn.
Het is een ELO systeem. Als je positieve win ratio hebt stijg je in punten en als je te veel verliest dalen je punten (kort gezegd).

• sixtiek
Rene schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:00:

Of je er tijd in moet steken hangt af van wat je wil. Vanaf rank 8 kan je interessantere Pokémon krijgen als reward voor 3x winnen (als je gratis speelt, met pasje is het 1x): de eerste keer krijg je gegarandeerd een Rufflet die je verder alleen kan krijgen door te ruilen. Ook kan je daarna bijvoorbeeld Deino krijgen. Maar natuurlijk ook nog steeds Torchic en Mudkip :+ . Op rank 10 krijg je een bijzondere Pikachu (Libre) en een pose. Als je dit niet zo interessant vindt kan je het natuurlijk ook gewoon voor de lol doen. Als je er ook geen lol aan beleeft zou ik er geen tijd in stoppen.

Zoals Freq als zegt is het een ELO systeem. Je ranking (niet te verwarren met rank: jij bent rank 7 met een ranking van 1300) stijgt als je wint van een tegenstander met een hogere ranking en daalt als je verliest van iemand met een lagere ranking. Het spel koppelt je aan spelers van ongeveer gelijke ranking zodat je in principe zowel zou kunnen winnen als verliezen. NB sinds een tijdje is de ranking van je tegenstander niet meer zichtbaar: mensen maakten hier misbruik van. Maar als het systeem goed werkt komt iedereen dus ongeveer terecht op de plek waar hij hoort: tussen tegenstanders die ongeveer even goed zijn, en waar je dus ongeveer even vaak wint als verliest. Als je wil stijgen in ranking moet je dus veel winnen van tegenstanders die langzamerhand steeds sterker worden.

Als jij rank 8 wil worden moet je dus 700 punten zien te halen, da's best veel :S . Zeker als je in de hoge 1900's terecht komt kom je dus allemaal spelers tegen die ook nog net geen rank 8 zijn, die drempel wordt door velen als erg hoog ervaren.

Veel succes d:)b !

• Arazogia
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-11-2024
sixtiek schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:25:
[...]

Of je er tijd in moet steken hangt af van wat je wil. Vanaf rank 8 kan je interessantere Pokémon krijgen als reward voor 3x winnen (als je gratis speelt, met pasje is het 1x): de eerste keer krijg je gegarandeerd een Rufflet die je verder alleen kan krijgen door te ruilen. Ook kan je daarna bijvoorbeeld Deino krijgen. Maar natuurlijk ook nog steeds Torchic en Mudkip :+ . Op rank 10 krijg je een bijzondere Pikachu (Libre) en een pose. Als je dit niet zo interessant vindt kan je het natuurlijk ook gewoon voor de lol doen. Als je er ook geen lol aan beleeft zou ik er geen tijd in stoppen.
Ik zit in rank 7 en kan al Deino krijgen, dus laat dat geen argument zijn om keihard voor rank 8 te gaan :)

• aurelius142
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-11 16:00
Heeft iemand nog tips voor werkende teams voor de battle league. Tot een jaar terug was ik nog niet bezig met IV's en levelde ik evolueerde vaak kansloze Pokemon's. Nu zijn mijn meeste Pokémons van boven de 3K vaak 0 tot 2 sterren.
Mij enige degelijke team is voor de Ultra league met X-scizzor, Mewtwo en Togekiss.

Wat zijn in jullie ogen de beste Pokémons per league (en dus mijn stardust waard?)

• sixtiek
Arazogia schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:57:
[...]

Ik zit in rank 7 en kan al Deino krijgen, dus laat dat geen argument zijn om keihard voor rank 8 te gaan :)
Je hebt gelijk, sorry voor de misinformatie! Maar dan nog is de kans dat je Deino krijgt niet hoog, ik heb er geloof ik ooit eentje gekregen en voor de rest een eindeloze stoet Treecko en Torchic 8)7 .

• Freee!!

Freee!!

@skipe, bedankt voor de Timburr raid uitnodiging, maar die doe ik hier in de buurt gratis solo.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Ezio
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-03-2024
aurelius142 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:24:

[..]

Wat zijn in jullie ogen de beste Pokémons per league (en dus mijn stardust waard?)
Ik denk dat hier niet echt een eenduidig antwoord op is. Ik heb in de Ultra League destijds veel in Cressilia geïnvesteerd voor Grassknot en Moonblast. En ik heb nu bijna 300 rare candy op de plank liggen om in Groudon, Dialga of Palkia te steken. Ik ben er nog niet helemaal uit wat het straks gaat worden.

Strava

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
Freee!! schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:47:
@skipe, bedankt voor de Timburr raid uitnodiging, maar die doe ik hier in de buurt gratis solo.
skipe schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:31:
[...]

Denk dat ik het was ;) pokeskipe.
Raid wel vaker met @Arazogia en als er invites over zijn stuur ik gewoon wat naar mensen die online zijn ;)
dat dus :O , je hoeft niet in te gaan op invite, ik stuur gewoon wat :P

• Freee!!

Freee!!

skipe schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:00:
[...]

[...]

dat dus :O , je hoeft niet in te gaan op invite, ik stuur gewoon wat :P
Soms vind ik het gewoon netjes om wel even wat te laten weten.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

betreft de 185 update als ik poke mons beheer scrolt hij opeens een end terug naar boven .. vervelend :(

Tja vanalles

• FreqAmsterdam
aurelius142 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:24:
Heeft iemand nog tips voor werkende teams voor de battle league. Tot een jaar terug was ik nog niet bezig met IV's en levelde ik evolueerde vaak kansloze Pokemon's. Nu zijn mijn meeste Pokémons van boven de 3K vaak 0 tot 2 sterren.
Mij enige degelijke team is voor de Ultra league met X-scizzor, Mewtwo en Togekiss.

Ik zou je aanraden premier cup te spelen. Daar kan je geen legendary en mythical pokemon gebruiken en is dus wat toegankelijker.

Goede pvp Pokemon kun je hier vinden:
https://pvpoke.com/

Ultra premier cup: machamp, venusaur, swampert, escavalier, magnezone, dragonite etc.
Ik speel niet voor rewards maar gewoon omdat ik het leuk vind om te battlen. Speel zelf momenteel dit team in normale ultra league:
Gyarados, Registeel (best buddy) en cresselia. Ga op dit moment niet al te best, in 2 dagen tijd 200 punten kwijt geraakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXTt5Ld3F1sRBioeqpRz_0EKDfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SUZOiuDNRUdfsW7AEjxwYqOs.jpg?f=fotoalbum_large

Om beter te worden moet je gewoon veel spelen. Je kan ook goede spelers bekijken op YouTube: fpsticks, calebpeng etc.

Ps. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjpY0nWTNEPJ3NZvooYAD5c_w6E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BoEOfrjdn2gIWiNQG63bhpih.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door FreqAmsterdam op 20-08-2020 19:59 ]

• sixtiek
Dat zijn er veel d:)b ! Maar voor het perspectief en de verhouding: hoeveel prutpokies heb je daarnaast gekregen :+ ?

@Rene : nog een reden om tijd in de GO Battle League te steken is stardust, zie Freq's screenshot hierboven.

[ Voor 11% gewijzigd door sixtiek op 21-08-2020 09:23 . Reden: stardust toegevoegd ]

• mat.hi.as
In mijn optiek kost GBL meer stardust dan dat het oplevert. Toch nog een Escavalier levellen? Tweede move erbij, hoppa 150k verder. Volgende Pokie hetzelfde, and so on. Zeker de Master League kost bakken met stardust, Great League is daarbij (soms) wat goedkoper in. Maar je moet het zeker niet doen om stardust te verzamelen :P

• sixtiek
mat.hi.as schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:35:
In mijn optiek kost GBL meer stardust dan dat het oplevert. Toch nog een Escavalier levellen? Tweede move erbij, hoppa 150k verder. Volgende Pokie hetzelfde, and so on. Zeker de Master League kost bakken met stardust, Great League is daarbij (soms) wat goedkoper in. Maar je moet het zeker niet doen om stardust te verzamelen :P
Dat ligt eraan, als je team in eerste instantie niet sterk genoeg is moet je inderdaad eenmalig investeren. Maar als je daarna regelmatig wint verdien je je investering uiteindelijk weer terug.

Caveat: dan moet je dus niet met elke meta shift mee willen hobbelen want dan blijf je inderdaad dust uitgeven.

• FreqAmsterdam
mat.hi.as schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:35:
Absoluut. De stardust in GBL is een extraatje.
sixtiek schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:12:
[...]

Dat zijn er veel d:)b ! Maar voor het perspectief en de verhouding: hoeveel prutpokies heb je daarnaast gekregen :+ ?

@Rene : nog een reden om tijd in de GO Battle League te steken is stardust, zie Freq's screenshot hierboven.
Te veel :+

[ Voor 27% gewijzigd door FreqAmsterdam op 21-08-2020 10:53 ]

• Ezio
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-03-2024
Ik vind het investeren wel leuk. Ik mis anders toch een beetje het doel om te spelen. De grootste investeringen waren voor de Master League. Het doet even pijn maar ja, wat moet je anders met star dust. Het is zoals veel geld hebben, maar het nooit uitgeven. En dan dood gaan met miljoenen op de bank. Dan geef ik het toch liever nu aan leuke dingen uit :P .

Strava

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb nooit heel veel dust. Wat moet je er mee?

Gewoon zoveel mogelijk goede Pokemons maken!

Battle League minimaal level 7 halen want dan krijg je een Elite Charged TM.

Boven de level 8 is mij tot nu toe niet gelukt. Zo rond de 2300 punten is het maximale wat ik behaald heb.

• Freee!!

Freee!!

Die "Makeup Timed Research Event" voor de "Unlock 2020" stelt ook niet echt veel voor. Ik heb niet eens echt bijgehouden hoe laat ik vanmorgen begonnen ben, maar het was in ieder geval ver na 08:00. Om 14:00 had ik de laatste taak al afgerond en het heeft alleen maar zolang geduurd omdat ik tussen 12:00*) en 14:00 geen Grunt kon lokaliseren.

*)Yup, die ballon verscheen precies op tijd.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zit nu ook op het vangen van Grunts. Ik ga zo na het werk (uurtje nog tot weekend....) maar naar een iets drukker stopgebied, dan kom ik er vast wel een paar tegen. Levert toch weer twee Deino's op, en aangezien ik die nog niet had geevolueerd is dit een mooie kans om er één met een hoge IV te bewaren en de rest te traden voor extra candy.

• Freee!!

Freee!!

gwystyl schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:17:
Ik zit nu ook op het vangen van Grunts. Ik ga zo na het werk (uurtje nog tot weekend....) maar naar een iets drukker stopgebied, dan kom ik er vast wel een paar tegen. Levert toch weer twee Deino's op, en aangezien ik die nog niet had geevolueerd is dit een mooie kans om er één met een hoge IV te bewaren en de rest te traden voor extra candy.
Of je wacht tot 18:00, komt er in ieder geval een ballon met één grunt overdrijven (en met een beetje mazzel twee, Jessie & James).

En ja, ik heb vandaag ook twee Deino's gevangen plus nog één uit een 10 KM ei.

[ Voor 6% gewijzigd door Freee!! op 21-08-2020 15:23 ]

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Freee!! oja wachten tot 18u is inderdaad een optie, maar ik zag net dat Genesect weather boost heeft met regen en er komt een 5* raid uit bij een groepje stops/gyms, dus ik ga daar zo maar eens kijken of ik wat tegen kom en tegelijk een lvl 25 Genesect kan scoren :)

• FreqAmsterdam
gwystyl schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:04:
@Freee!! oja wachten tot 18u is inderdaad een optie, maar ik zag net dat Genesect weather boost heeft met regen en er komt een 5* raid uit bij een groepje stops/gyms, dus ik ga daar zo maar eens kijken of ik wat tegen kom en tegelijk een lvl 25 Genesect kan scoren :)
Een level 25 genesect is nog steeds nutteloos. :+

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:05
Fieuw, op het laatste moment nog een shiny Roggenrola kunnen vangen, ze waren behoorlijk zeldzaam. Wel een slechte (1*) dus nog maar even nadenken of ik die nog ga levelen. Kan de candy beter bewaren voor mijn 3* Gigalith.

Maar waar blijven die Heatran raids? Ik zie alleen nog maar uitnodigingen voor Genesect...

• Freee!!

Freee!!

PhilipsFan schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:32:
Fieuw, op het laatste moment nog een shiny Roggenrola kunnen vangen, ze waren behoorlijk zeldzaam. Wel een slechte (1*) dus nog maar even nadenken of ik die nog ga levelen. Kan de candy beter bewaren voor mijn 3* Gigalith.
Ik heb ondertussen een 0* shiny Gigalith. Evoluties van Boldore naar Gigalith doe ik verder wel via trades, zit samen met mijn zoon te wachten op een gegarandeerde lucky trade.
Maar waar blijven die Heatran raids? Ik zie alleen nog maar uitnodigingen voor Genesect...
Net de tweede gezien op RemoRaid, eerste is al afgelopen.

[ Voor 22% gewijzigd door Freee!! op 21-08-2020 23:32 ]

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

FreqAmsterdam schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:35:
[...]

Een level 25 genesect is nog steeds nutteloos. :+
Ja daar heb je gelijk in, maar zoals gezegd wilde ik ook grunts pakken, en ik hoopte toch op een shiny Genesect. Helaas niet gelukt, maar wel weer wat extra candy.
PhilipsFan schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:32:
Ik heb geen shiny roggenrola gevangen afgelopen week, en ik verwacht dat dat dus niet meer gaat gebeuren :'(
Volgens mij ging dat om 21u in, en stoppen alle raids normaal om 21u. Dat wordt dus wachten tot morgen....

• Freee!!

Freee!!

gwystyl schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:52:
[...]
Ja daar heb je gelijk in, maar zoals gezegd wilde ik ook grunts pakken, en ik hoopte toch op een shiny Genesect. Helaas niet gelukt, maar wel weer wat extra candy.
[...]
Ik heb geen shiny roggenrola gevangen afgelopen week, en ik verwacht dat dat dus niet meer gaat gebeuren :'(
[...]
Volgens mij ging dat om 21u in, en stoppen alle raids normaal om 21u. Dat wordt dus wachten tot morgen....
Remote kun je nog wel raiden, zolang je uitgenodigd wordt. Gekkenhuis op Reddit en RemoRaid op dit moment.

• PhilipsFan
gwystyl schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:52:
[...]

Dat kon wel eens kloppen. Ik wilde het niet lokaal doen, want dat is altijd zo'n geflikker, ik heb geen vrienden in de buurt.

Maar het is inmiddels wel gelukt via Reddit. Een gekkenhuis inderdaad, ik heb wel 10x vriendjes toegevoegd voordat ik werd uitgenodigd en toen kreeg ik alsnog maar 9 ballen omdat het een nogal gemengd team was. Maar hij bleef bij de 2e al zitten, mooi 3* Heatran aan Pokedex toegevoegd :)

• Freee!!

Freee!!

PhilipsFan schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:12:
[...]
Dat kon wel eens kloppen. Ik wilde het niet lokaal doen, want dat is altijd zo'n geflikker, ik heb geen vrienden in de buurt.

Maar het is inmiddels wel gelukt via Reddit. Een gekkenhuis inderdaad, ik heb wel 10x vriendjes toegevoegd voordat ik werd uitgenodigd en toen kreeg ik alsnog maar 9 ballen omdat het een nogal gemengd team was. Maar hij bleef bij de 2e al zitten, mooi 3* Heatran aan Pokedex toegevoegd :)
Samen met mijn zoon organiseer ik nog wel eens een raid bij ons in de buurt, maar de rest van de deelnemers halen we via RemoRaid van elders.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

die nieuwe versie van POGO zou ik zo lang mogelijk uitstellen sorteren en weggooien van pokemon is niet makkelijker

Tja vanalles

• Freee!!

Freee!!

Net een Heatran gevangen (uitgenodigd voor een remote raid).

EDIT:
De Heatran was de legendary, die ik al weken nodig had (raid of break through) om een Special Research Task af te maken (Jump Start Research) en prompt kreeg ik daar bij de encounter een shiny Eevee (vast geen toeval ;) ).

[ Voor 66% gewijzigd door Freee!! op 22-08-2020 00:50 ]

• PhilipsFan
vso schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:41:
die nieuwe versie van POGO zou ik zo lang mogelijk uitstellen sorteren en weggooien van pokemon is niet makkelijker
Eens! Wat verschrikkelijk dat ie telkens weer naar boven gaat. Als ik lekker m'n pokies aan het uitzoeken ben dan wil ik soms een groepje weggooien en daarna weer verder scrollen. Nu moet ik telkens weer bedenken waar is gebleven was, erg irritant.

Inmiddels ook via remote raid een Galarian Weezing kunnen scoren. Daarmee lijken de uitdagingen voor komende week alweer behaald, of ik moet nog een shiny Heatran kunnen vinden. Staan er nog spannende dingen te gebeuren?

O en de bug dat je niet de plaats kunt zien waar de gifts vandaan komen is opgelost :)

[ Voor 10% gewijzigd door PhilipsFan op 22-08-2020 00:53 ]

• Freee!!

Freee!!

PhilipsFan schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:49:
[...]
O en de bug dat je niet de plaats kunt zien waar de gifts vandaan komen is opgelost :)
Nooit last van gehad.

• PhilipsFan
Ik ben ook eens met die TM's bezig geweest. Zoals ik al vermoedde heb je daar ook weer helemaal NIKS aan. Je krijgt een WILLEKEURIGE move, dus dat kan ook zijn dat je die al eerder gehad hebt. Dus ik ben nu 4 TM's verder en mijn Dragonite is (via Hurricane en nog twee andere moves) weer terug bij Hyper Beam. Wat een onzin, zo kan je wel bezig blijven...

• FreqAmsterdam
vso schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:41:
En vol met bugs. Inderdaad nog niet installeren!

• FreqAmsterdam
Freee!! schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:44:

EDIT:
De Heatran was de legendary, die ik al weken nodig had (raid of break through) om een Special Research Task af te maken (Jump Start Research) en prompt kreeg ik daar bij de encounter een shiny Eevee (vast geen toeval ;) ).
Die reward eevee is gegarandeerd shiny.

• Freee!!

Freee!!

FreqAmsterdam schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 08:38:
[...]
Die reward eevee is gegarandeerd shiny.
Dacht ik al, omdat direct daarna aan die shiny Eevee gerefereerd wordt. Bedankt voor de bevestiging.

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-11 13:29
Als ik zo eens met mijn postcards bekijk die ik krijg en verstuur zijn er dus een heel aantal volwassenen die speelplaatsen bezoekt :X :+ :+

Sta je daar om 21.30 een bal te gooien tussen de schommels :+

• Rene
Freee!! schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:44:

EDIT:
Geluksvogel. Ik kreeg hem niet gevangen ondanks 4 great throws en golden razz. Ik wacht ook nog op die legendary.

Is een lucky egg ook geldig als je XP rewards claimt? In die research zit namelijk 4x 30000XP en 2x 100000xp. Als ik stage 4 afmaak zonder te claimen en stage 5 voorbereid is het mogelijk om alles in 30 minuten te doen.

Dan zou je dus:
320.000 XP x2 = 640.000 XP kunnen verdienen (plus eventueel wat van een raid).

Tijdens zo en happy hour zou dat dus 1.280.000 XP zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bsTIJmGQMqADcLse4dn56IBMr7o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9u9QJjlqCCFwDz3it2srXRsz.png?f=fotoalbum_large

Klopt dat?

• Freee!!

Freee!!

Rene schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:10:
[...]
Geluksvogel. Ik kreeg hem niet gevangen ondanks 4 great throws en golden razz. Ik wacht ook nog op die legendary.
Tweede worp was Excellent (en golden razz).
Is een lucky egg ook geldig als je XP rewards claimt? In die research zit namelijk 4x 30000XP en 2x 100000xp. Als ik stage 4 afmaak zonder te claimen en stage 5 voorbereid is het mogelijk om alles in 30 minuten te doen.

Dan zou je dus:

Dat zou helemaal fantastisch zijn, maar had geen lucky egg beschikbaar.
[Afbeelding]

Klopt dat?
Interessante info voor de volgende stap, zou te doen moeten zijn ondertussen. Jammer, dat ik de volgende Heatran raid gepland heb voor ik die drie trades van step 5 kan doen.

• EciRuam
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:12
[...]

Dan zou je dus:

[Afbeelding]

Klopt dat?
Ja, een lucky egg geldt ook voor de rewards die je claimed. In principe alle xp wordt x2 gedaan bij een lucky egg.

• FreqAmsterdam
[...]

Dan zou je dus:

[Afbeelding]

Klopt dat?
Ja dat werkt met lucky egg. Je ziet het alleen niet als je de rewards claimed.

• Freee!!

Freee!!

@Swabamente, bedankt, het winnen van die raid was het laatste, wat ik nodig had voor Jump Start. Binnenhengelen van Heatran (3*) maakte het extra leuk.

• Swabamente
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-11 22:47
Freee!! schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:14:
@Swabamente, bedankt, het winnen van die raid was het laatste, wat ik nodig had voor Jump Start. Binnenhengelen van Heatran (3*) maakte het extra leuk.
Graag gedaan, die van mij is 2* jammer genoeg.

• Freee!!

Freee!!

Swabamente schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:45:
[...]
Graag gedaan, die van mij is 2* jammer genoeg.
Voorlopig nog genoeg te vangen, 3* komt vanzelf (zolang ze niet ontsnappen, is me net gebeurd :( ).

• PhilipsFan
Zijn die raid bosses soms shiny of is dat compleet random? Het is me opgevallen dat op Reddit soms een shiny raid boss wordt aangekondigd, maar ik vraag me af hoe ze dat kunnen weten?

Overigens heb ik net een 3* shiny Heatran gevangen omdat ik opnieuw werd uitgenodigd door iemand met wie ik al eerder heb geraid, maar ik kan niet meer zien wie. Als het iemand van hier was, thanks!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-11 16:08
Iemand anders die niet meer kan inloggen? Heb t spel al verwijdert maar kom er onmogelijk meer in... lees nergens dat er een storing is!

• skipe
low_n_slow schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:31:
Iemand anders die niet meer kan inloggen? Heb t spel al verwijdert maar kom er onmogelijk meer in... lees nergens dat er een storing is!
Misschien heb je een ban gekregen?

• FreqAmsterdam
skipe schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:35:
[...]

Nee. Je krijgt niet direct een ban. Er is een three-strike policy.

Ik ben gewoon ingelogd (via gekoppeld google account).

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-11 16:08
skipe schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:35:
[...]

Een ban voor normaal dagelijks gebruik? Lijkt mij stug...

-edit-

krijg je dan eigenlijk een waarschuwing? of hoe tonen ze dat aan je? Ik krijg nu unable to authenticate..

[ Voor 21% gewijzigd door low_n_slow op 22-08-2020 17:39 ]

• FreqAmsterdam
low_n_slow schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:38:
[...]

Een ban voor normaal dagelijks gebruik? Lijkt mij stug...

-edit-

krijg je dan eigenlijk een waarschuwing? of hoe tonen ze dat aan je? Ik krijg nu unable to authenticate..
Unable to authenticate betekent een verbindingsprobleem of verkeerde credentials.

Ja je krijgt duidelijk een melding dat je iets hebt gedaan wat niet mag. Ik spreek niet uit ervaring, maar als je het hebt, dan merk je het. :+

Edit: https://niantic.helpshift...e-discipline-policy&p=web
PhilipsFan schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:30:
Zijn die raid bosses soms shiny of is dat compleet random? Het is me opgevallen dat op Reddit soms een shiny raid boss wordt aangekondigd, maar ik vraag me af hoe ze dat kunnen weten?

Overigens heb ik net een 3* shiny Heatran gevangen omdat ik opnieuw werd uitgenodigd door iemand met wie ik al eerder heb geraid, maar ik kan niet meer zien wie. Als het iemand van hier was, thanks!
Dat staat altijd in de aankondiging van Niantic:
“If you’re lucky you might encounter a shiny”. Als dat er niet bij staat is er geen mogelijkheid tot shiny.

[ Voor 45% gewijzigd door FreqAmsterdam op 22-08-2020 17:45 ]

• Freee!!

Freee!!

PhilipsFan schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:30:
Zijn die raid bosses soms shiny of is dat compleet random?
Compleet random na de raid.
Het is me opgevallen dat op Reddit soms een shiny raid boss wordt aangekondigd, maar ik vraag me af hoe ze dat kunnen weten?
Lijkt me zacht gezegd minimaal heel onwaarschijnlijk.
Ik was het niet, maar gefeliciteerd.

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-11 11:46
Daarnet mijn eerste Heatran raid geprobeerd. Mijn pokemon zijn nog niet echt "up to par" :'(

• Freee!!

Freee!!

justmike schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:09:
Daarnet mijn eerste Heatran raid geprobeerd. Mijn pokemon zijn nog niet echt "up to par" :'(
Solo of met een groep :? Indien groep, hoe groot en sterk was de groep :?

• justmike
@Freee!!

groep van 5 allemaal minimum lv.30

Heb me ondertussen wat ingelezen in Heatran, en achteraf gezien had ik betere pokemon in mijn inventaris dan de "recommended party" . :/

[ Voor 58% gewijzigd door justmike op 22-08-2020 19:19 ]

• Freee!!

Freee!!

Zou genoeg moeten zijn, vanmorgen een raid gedaan in een groep van vijf met een 28 en een 29 (en die groep was een stuk kleiner dan gewenst, had op twaalf gemikt). En volgens mij hadden we het met vier ook nog wel gehaald.

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:47
justmike schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:17:
@Freee!!

groep van 5 allemaal minimum lv.30

Heb me ondertussen wat ingelezen in Heatran, en achteraf gezien had ik betere pokemon in mijn inventaris dan de "recommended party" . :/
Ground aanvallen zijn dubbel effectief. Ik heb zelf 3 groudons, 2 rhyperiors en een Garchomp.

• justmike
@aljooge

Ik dacht : Heatran = vuur pokemon > dus met water pokemon lukt het wel.
Niet dus :p

• Freee!!

Freee!!

aljooge schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:22:
[...]
Ground aanvallen zijn dubbel effectief. Ik heb zelf 3 groudons, 2 rhyperiors en een Garchomp.
Ik heb twee Excadrills gebruikt, daarna weet ik het niet meer.

• justmike
ik zit te denken om de volgende keer de volgende te gebruiken:

Torterra
2 x Stunfisk
Excadrill
rhydon
Hippowdon

dat zijn de beste ground pokemon tot mijn beschikking.

• Freee!!

Freee!!

justmike schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:29:

Torterra
2 x Stunfisk
Excadrill
rhydon
Hippowdon

Vlak Vaporeon (Water) niet uit. En ik heb een hoge Salamence met Hydro Pump.

• justmike
@Freee!!

Een salamence heb ik ook, met dragon tail en hydro pump. HP= 117.

is die de moeite om aan de line up toe te voegen?

Een vaporeon kan ik wel maken, heb een shitload aan 3 sterren eevee en candy.

[ Voor 23% gewijzigd door justmike op 22-08-2020 19:36 ]

• aljooge
justmike schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:29:

Torterra
2 x Stunfisk
Excadrill
rhydon
Hippowdon

oei, je hebt idd niet zulke hogen. Die Torterra niet gebruiken. Heeft ook gras en zal heel snel neer zijn. Maar als je nu echt niet meer weet, op deze site check ik weleens de damage per second. Dus degenen die het hardste meppen. Ze kunnen heel snel neer zijn, maar dan hebben ze wel flink wat schade veroorzaakt.

https://gamepress.gg/pokemongo/comprehensive-dps-spreadsheet

• FreqAmsterdam
Ground pokemon zijn vele malen beter dan water pokemon tegen Heatran.

Water doet 160% schade op Heatran
Ground doet 256% schade.

Exadrill is een top counter.

@Freee!! sorry maar vaporeon is echt niet heel goed.

https://gamepress.gg/pokemongo/comprehensive-dps-spreadsheet

Zoek op:
Water & @*water &!shadow

Vaporeon is nummer 19 qua dps voor water (zonder shadow). Niet goed dus.

[ Voor 31% gewijzigd door FreqAmsterdam op 22-08-2020 19:50 ]

• Freee!!

Freee!!

justmike schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:35:
@Freee!!

Een salamence heb ik ook, met dragon tail en hydro pump. HP= 117.
Inderdaad Dragon Tail en Hydro Pump, CP3178, HP168 en 14, 13, 14 als IV-stats.
is die de moeite om aan de line up toe te voegen?
Een Power Up kan geen kwaad.
Een vaporeon kan ik wel maken, heb een shitload aan 3 sterren eevee en candy.
Lastig gericht te maken (behalve de eerste), denk dat een Glaceon meer zekerheid biedt (Frosty lure biedt garanties bij de eeveelution).
FreqAmsterdam schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:42:
Ground pokemon zijn vele malen beter dan water pokemon.

Water doet 160% schade op Heatran
Ground doet 256% schade.

Exadrill is een top counter.

@Freee!! sorry maar vaporeon is echt niet heel goed.
Als ik een pure Ground line-up had gehad, had ik het wel gezien, de eerste zes Ground zijn Excadrill (2 keer), Hippowdon (2 keer), Nidoking en Groudon en daar zit niet één 3* bij.

[ Voor 29% gewijzigd door Freee!! op 22-08-2020 19:48 ]

• FreqAmsterdam
Freee!! schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:42:
[...]

Inderdaad Dragon Tail en Hydro Pump, CP3178, HP168 en 14, 13, 14 als IV-stats.

[...]

Een Power Up kan geen kwaad.

[...]

Lastig gericht te maken (behalve de eerste), denk dat een Glaceon meer zekerheid biedt (Frosty lure biedt garanties bij de eeveelution).

[...]

Als ik een pure Ground line-up had gehad, had ik het wel gezien, de eerste zes Ground zijn Excadrill (2 keer), Hippowdon (2 keer), Nidoking en Groudon en daar zit niet één 3* bij.
IV’s zijn niet super belangrijk in raids, dat wordt echt zwaar overschat door zo’n beetje iedereen.

Een 0* groudon is nog steeds een top counter tegen Heatran. Een 0* groudon doet veel en veel meer schade tegen een heatran dan een 4* vaporeon. Met de juiste moves uiteraard.

Goed, in het geval van dust/candy investeren in legendary pokemon is het natuurlijk logisch dat je een zo hoog mogelijke IV wil, maar uiteindelijk scheelt het je maximaal een par seconden in de raid. Niet super significant in ieder geval.

[ Voor 13% gewijzigd door FreqAmsterdam op 22-08-2020 20:13 ]

• Rene
Eindelijk!!! (Met firespin en fireblast 👍)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_JfxAy-qIjQaFHf31pYg-2kr0c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VqufP8x65pRbZWASKhZy6cPt.png?f=fotoalbum_large

• skipe
Ik vind dat die excadrill zuigt tegen heatran, als heatran fire-fire is kun je net 1 charged attack doen. Maar sws heb ik een ***team tegen heatran.

• PhilipsFan
Er lijkt een nieuwe bug in te zitten. Als ik uitgenodigd wordt om te raiden en ik doe mee, dan kan ik soms de deelnemers niet zien. Ik zie wel hoeveel spelers er zijn, maar de avatars die normaal in de lobby staan, zijn onzichtbaar. Daardoor kan ik niet zien welke teams allemaal meedoen.

Anderen hier ook last van? Het is niet altijd zo.

• skipe
PhilipsFan schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:39:
Er lijkt een nieuwe bug in te zitten. Als ik uitgenodigd wordt om te raiden en ik doe mee, dan kan ik soms de deelnemers niet zien. Ik zie wel hoeveel spelers er zijn, maar de avatars die normaal in de lobby staan, zijn onzichtbaar. Daardoor kan ik niet zien welke teams allemaal meedoen.

Heb ik al een tijdje last van! Maar een simpele fix voor mij, gewoon naar links of rechts swipen en dan staan ze er wel haha

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:42
Mijn eerste reactie in dit topic.

Ik ben tijdens corona begonnen met Pokemon Go om wat meer te bewegen toen de sportscholen gesloten waren. Ik heb de core games bijna allemaal gespeeld en aangezien ik Meltan en Melmetal toch moet vangen was ik maar met Pokemon Go begonnen.

Nu kwam ik erachter dat je waarschijnlijk binnenkort Jirachi kan vangen en die mist nog in mijn living dex, dus ik heb een paar mensen een friend request gestuurd. :)

• Freee!!

Freee!!

mr.JamesBond schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:22:
Mijn eerste reactie in dit topic.

Ik ben tijdens corona begonnen met Pokemon Go om wat meer te bewegen toen de sportscholen gesloten waren. Ik heb de core games bijna allemaal gespeeld en aangezien ik Meltan en Melmetal toch moet vangen was ik maar met Pokemon Go begonnen.

Nu kwam ik erachter dat je waarschijnlijk binnenkort Jirachi kan vangen en die mist nog in mijn living dex, dus ik heb een paar mensen een friend request gestuurd. :)
Als je zover bent, is Jirachi een gegarandeerde catch.

• C_V_S
  • Niet online
PhilipsFan schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:39:

Zitten wel meer bugs in de laatste update :) Friends list doet weer raar, zie witte vlakken bij battles die starten en hoor mensen klagen dat de hele kaart weg is.

• CAP-Team
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Als je een eitje aantik die nog niet in een incubator zit dan zit ie ineens wel in een incubator lijkt het.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

CAP-Team schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:17:
Als je een eitje aantik die nog niet in een incubator zit dan zit ie ineens wel in een incubator lijkt het.
klopt, maar dat zit die niet! een van de vele nieuwe bugs in de update... ongelofelijk dat zo'n miljarden bedrijf nooit het spel zelf speelt lijkt het.

• roffeltjes
Ik denk niet dat je standaard "Devs zijn gigantische sukkels' ook maar enige grond van waarheid heeft.

Ontwikkelen is gewoon lastig en als je ziet dat er miljoenen spelers tegelijk bezig zijn is het verdomd stabiel en major-bug free. Ook is het leuk genoeg om al die miljoenen erbij te houden, dus het idee dat ze het spel zelf niet play-testen is gewoon hilarisch.

Wat absoluut wel waar zal zijn, is dat ze de meta moeilijk vinden, zeker omdat ze het voor Henk van 10 en Erwin van 30 leuk moeten houden. Ik heb nog nooit een online multiplayer spel gezien waar de fanatiekere spelers in hun min-maxen het spel niet "breken". Zeker bij een casual spel als PoGo is het ondoenlijk.

Om het hele CP/IV en moveset verhaal maar eens te schetsen:

Mijn vrouw is een verwoed RTS en MMORPG gamer geweest en heeft sterrenkunde met de bijbehorende wiskunde gestudeerd. Dat vertaalt zich bij PoGo niet in iemand die de meta snapt of die checkt of haar movesets effectief zijn.

Leader Sierra is voor haar een onoverkoombaar probleem, het is dat ik on the side één van haar Polliwags level voor die specifieke usecase (ze heeft dus ook bakken en bakken met dust).

En zo had ze vandaag een Tyranitar van een redelijke IV (gokje: 89+), met Fire Blast, ze was helemaal blij Ik heb zonder dat ze het weet de moveset rechtgetrokken, scheelt weer als ze meegaat raiden. Ze vind het gewoon een beetje gezeur :o :+ :+

Anders gezegd: Ik haal veel meer uit mijn Pokemons en zo te lezen zijn er hier mensen die mij een enorme prutser zouden vinden (is ook zo). Maar de gemiddelde speler kan helemaal niet een Tyrannitar trio-en, je mag al blij zijn als hij de advised party neemt in plaats van zelf gewoon zijn hoogste CP de raid in te duwen zonder op vulnerabilities te letten :+

[ Voor 48% gewijzigd door roffeltjes op 23-08-2020 21:04 ]

• roffeltjes
Overigens iets heel anders: Ik heb een aantal jaar niet gespeeld, ik moet zeggen dat de overvloed van Makahita's mij als "Machamp pechvogel" wel bevalt. Daar waar ik zelden een sterke Machop vindt heb ik echt stapels goede Makahita's uit die quests en gewoon van straat geraapt (zelfs een 100tje).

Maakt het raiden wel heel goed weer op te pakken (ook al zullen mensen het ongetwijfeld weer pandering vinden).

Ook fijn: Een sterke Dragonite is en blijft een mooi Zwitsers zakmes :+

Verwijderd

Nou sorry maar als je ziet wat voor bugs er inzitten en welke er soms ook gewoon weer terug komen is gewoon lachwekkend. Maarja het is Pokémon dus dat verkoopt zoiezo wel. Waarom zou niantic dan nog moeite doen om een update te testen voordat je het uitbrengt

• roffeltjes
Zoals ik al zei, ga eens kijken bij elk succesvol spel en er zijn altijd mensen die denken dat de ontwikkelaars domme apen zijn die bij groot toeval een geweldig spel hebben ontwikkeld. Ze hebben zelfs zoveel mazzel dat mensen jaren lang niet weggelopen. Toch knap voor een stelletje debiele ontwikkelaars (ga eens kijken bij WOW, precies dezxelfde gefrustreerde klachten).

Ook als je naar de bugs kijkt is er eigenlijk nooit een gamestopper, dus ook hier zijn die domme sukkels blijkbaar weer zo gelukkig dat ze het spel maar niet weten te breken. Toch vreemd zoveel geluk, ik wou dat ik dat had. Moet toch makkelijk zijn om een top spel te ontwerpen en in de lucht te houden, want je hoeft blijkbaar niks te kunnen :+

Of misschien wordt er wel getest, is het lastig om een app over een versnipperd Android platform te ontwikkelen+testen en is het een top team dat een miljoenen spel van deze stabiliteit weet op te leveren waarbij het toch heel goed de player-base weet vast te houden.

Naah moet gewoon dom geluk zijn :+

Er zou een spreekwoord moeten zijn, iets van stuurlui en wal ;)

[ Voor 10% gewijzigd door roffeltjes op 23-08-2020 21:35 ]

• vso
  • Niet online

vso

tja...

leuk wegen weg op de kaart .. zucht ..

@roffeltjes je hebt bugs en gewoon flaters en dan in de extremen .. de lachwekkende ontwikkelaars ..

Als je iets bouwt wat niet gebruikt maakt van de HW, en zoveel cpu en ram verbruikt omdat je niet van de nieuwe technieken benut .. dan noem ik dat lachwekkend .. (treurig) ..

Een flater zoals iets laten crashen en niet binnen een een redelijke tijd weer online hebben is een flater ..
of in game niet zsm een update uitbrengen ..

een bug, tja go patch ..

links om of rechtsom, een beetje testen voordat je de update released is wel nuttig.

naniantec oid .. overleeft het omdat de contect populair is en de activiteiten "uniek", andere games hebben daar ook last van ..

ps het verbaast me dat ik nu al lvl 28 ben in 23 dagen tijd, (50% tot lvl 29), 25 gyms bezet :) 200 poke mon gevangen .. ff een dagje omdat het toch bager weer was met het gezin ff op pad geweest ...

Tja vanalles

• Freee!!

Freee!!

vso schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:57:
[...]
ps het verbaast me dat ik nu al lvl 28 ben in 23 dagen tijd, (50% tot lvl 29), 25 gyms bezet :) 200 poke mon gevangen .. ff een dagje omdat het toch bager weer was met het gezin ff op pad geweest ...
Tot level 30 gaat vrij snel, maar kijk voor de lol eens naar je totale XP. Voor level 40 moet je naar 20.000.000. Met het bereiken van leven 37 zit je op 9.500.000, dus nog niet eens halverwege (en ik ben net over de helft).

Verwijderd

roffeltjes schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:31:
Zoals ik al zei, ga eens kijken bij elk succesvol spel en er zijn altijd mensen die denken dat de ontwikkelaars domme apen zijn die bij groot toeval een geweldig spel hebben ontwikkeld. Ze hebben zelfs zoveel mazzel dat mensen jaren lang niet weggelopen. Toch knap voor een stelletje debiele ontwikkelaars (ga eens kijken bij WOW, precies dezxelfde gefrustreerde klachten).

Ook als je naar de bugs kijkt is er eigenlijk nooit een gamestopper, dus ook hier zijn die domme sukkels blijkbaar weer zo gelukkig dat ze het spel maar niet weten te breken. Toch vreemd zoveel geluk, ik wou dat ik dat had. Moet toch makkelijk zijn om een top spel te ontwerpen en in de lucht te houden, want je hoeft blijkbaar niks te kunnen :+

Of misschien wordt er wel getest, is het lastig om een app over een versnipperd Android platform te ontwikkelen+testen en is het een top team dat een miljoenen spel van deze stabiliteit weet op te leveren waarbij het toch heel goed de player-base weet vast te houden.

Naah moet gewoon dom geluk zijn :+

Er zou een spreekwoord moeten zijn, iets van stuurlui en wal ;)
Tuurlijk een foutje kan gebeuren. Maar wat niantic doet is gewoon lachwekkend. Friends sorteren gaat weer niet goed. Dodgebug oplossen duurt jaren. Echt het is dat niantic ingress al had en daar Pokémon op gebaseerd heeft. Communicatie is ook al jaren slecht. Van de laatste events zijn er steeds make-up events nodig om hun eigen tekortkomingen te compenseren. En jij blijft ze verdedigen? Waarschijnlijk speel je pas een paar weken en heb je geen idee waar je over praat.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@Freee!! ik heb geen haast, ik verbaas me alleen dat het zo "snel" gaat, mijn vrouw die het half jaar langer speelt .. is 50k achter me .. :) ..sinds vandaag :)

ik zou graag willen dat je spullen in je itembag tussen gezins leden kan verdelen oid .. kids zijn helemaal gek op battlen en niet zo op het gooien alleen voor die specifieke pokemon .. daarin tegen wij ouders pakken eigenlijk alles mee

kortom wij hebben een overschot van A en tekort van B .. en de kids visa versa .. :) ..

Tja vanalles

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:08:
[...]

Tuurlijk een foutje kan gebeuren. Maar wat niantic doet is gewoon lachwekkend. Friends sorteren gaat weer niet goed. Dodgebug oplossen duurt jaren. Echt het is dat niantic ingress al had en daar Pokémon op gebaseerd heeft. Communicatie is ook al jaren slecht. Van de laatste events zijn er steeds make-up events nodig om hun eigen tekortkomingen te compenseren. En jij blijft ze verdedigen? Waarschijnlijk speel je pas een paar weken en heb je geen idee waar je over praat.
dude chill het is een game, het is vermaak ..

Als je mensen zo afbrand .. zou ik afvragen of de game het nog waard is voor jou :?

kortom geef trollen geen koekie, sommige mensen zeggen graag "onpopulaire meuk" puur om intressant gevonden te worden ..

ik denk zelf dat de waarheid in het midden licht .. * vso pakt een biertje

Tja vanalles

• Freee!!

Freee!!

vso schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:17:
@Freee!! ik heb geen haast, ik verbaas me alleen dat het zo "snel" gaat, mijn vrouw die het half jaar langer speelt .. is 50k achter me .. :) ..sinds vandaag :)

ik zou graag willen dat je spullen in je itembag tussen gezins leden kan verdelen oid .. kids zijn helemaal gek op battlen en niet zo op het gooien alleen voor die specifieke pokemon .. daarin tegen wij ouders pakken eigenlijk alles mee

kortom wij hebben een overschot van A en tekort van B .. en de kids visa versa .. :) ..
Als je echt hard wilt gaan (en er lol in hebt), moet je eens een paar 5* raids doen, de XP's vliegen je om de oren ;)

• aljooge
Freee!! schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:30:
[...]

Als je echt hard wilt gaan (en er lol in hebt), moet je eens een paar 5* raids doen, de XP's vliegen je om de oren ;)
Als je helemaal hard wil moet. je zo snel en zoveel mogelijk ultra vrienden maken met lucky egg aan.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@aljooge heb geen lucky egg's meer

Dat gezegd heb geen eens een "Remote raid pass oid", geld uitgeven voor de game .. misschien in de toekomst voor item/pokemon storage maar meer ook niet ..

@Freee!! zou wel willen dus maar gaat niet :)

hoe doe ik vriendjes maken oid ? zoveel mensen spelen het niet hier in een membertag plaatsen ?
|:( startpost lezen vso .. 8)7 :X

[ Voor 6% gewijzigd door vso op 23-08-2020 22:44 ]

Tja vanalles

• Freee!!

Freee!!

Ik heb er gister weer een heel stel binnen gekregen door een Special Research af te maken.
Dat gezegd heb geen eens een "Remote raid pass oid", geld uitgeven voor de game .. misschien in de toekomst voor item/pokemon storage maar meer ook niet ..

@Freee!! zou wel willen dus maar gaat niet :)
Pokécoins verzamelen door Pokémon in gyms te plaatsen. Het gaat niet snel (max. 50 Pokécoins per dag), maar het kan wel. Daarnaast krijg je elke dag minimaal één gratis raid pass voor lokale raids als je er nog niet één hebt. En soms krijg je een volgende als je de foto schijf draait na het winnen van een raid. En als de raid boss te sterk voor jou alleen is, nodig je nog een paar mensen uit. Daarvoor kun je reddit of RemoRaid gebruiken.
hoe doe ik vriendjes maken oid ? zoveel mensen spelen het niet hier in een membertag plaatsen ?
|:( startpost lezen vso .. 8)7 :X
Nogmaal reddit en RemoRaid. Vooral bij die eerste zijn er veel mensen, die gewoon smeken om vrienjes.

• Freee!!

Freee!!

aljooge schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:33:
[...]
Als je helemaal hard wil moet. je zo snel en zoveel mogelijk ultra vrienden maken met lucky egg aan.
Klopt, maar dat gaat alleen snel bij het bereiken van een bepaalde status en dat duurt wel even. Daarnaast vereist het wat afstemming om zo'n lucky egg op het juiste moment in te zetten.

• roffeltjes
Allereerst ik vind niet dat ik Niantic verdedig, het is een bedrijf *Haal mijn schouders op*.

Ik vind het alleen erg opvallend dat welk spel ik ook speel de standaard klacht is; "De developers spelen het spel niet eens." (Hoor je trouwens ook over Microsoft, terwijl "Eat your own dog food" daar een mantra is). Waarom zouden developers zo dom zijn om niet te testen? Dit is toch een bizarre aanname?

En als je dan kijkt naar het product (of het nou O365, WOW of PoGo is), het intensieve gebruik en de genoemde issues dan kan ik me alleen maar achter mijn oren krabbelen.... dan is de kritiek toch bij lange na niet meer in proportie?
vso schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:57:
leuk wegen weg op de kaart .. zucht ..

@roffeltjes je hebt bugs en gewoon flaters en dan in de extremen .. de lachwekkende ontwikkelaars ..
En het lachwekkende is dat geen van de bugs game stoppers zijn.

Kan je dat voorstellen? 4 jaar één van de grootste games runnen en mensen denken dat het knoeiers zijn omdat een game-event te lastig was vanwege de Dragon spawn rate?

Misschien leef ik in een andere wereld, maar ik zie dat soort stabiliteit en continuiteit als heel goed werk.

En dan hebben we het niet eens over de werkelijk hilarische klacht dat het ongetest is... hoe denk je dan dat het spel zo blijft trekken? Geluk?
Als je iets bouwt wat niet gebruikt maakt van de HW, en zoveel cpu en ram verbruikt omdat je niet van de nieuwe technieken benut .. dan noem ik dat lachwekkend .. (treurig) ..
Jij denkt dat een engine change over een volkomen versnipperd android platform met veel verschillende goedkope (casual) hardware makkelijk is? Jij klaagt nu over bugs en gebrek aan testen en vind dat ze daarom maar de hele boel op de schop moeten gooien... errr... huh? 8)7
links om of rechtsom, een beetje testen voordat je de update released is wel nuttig.
Even serieus, hoe groot acht jij de kans dat Niantic YOLO omgaat met zijn grootste cash-cow? Natuurlijk wordt er getest.

Het komt er weer op neer dat mensen hier serieus volhouden dat een zeer succesvol bedrijf in werkelijkhied een stel mongolen zijn die niet snappen dat kwaliteit geld is.

En om deze te benadrukken, vind je het niet opvallend dat dit voor elk groot spel opgaat? Elk spel heeft een stelletje debielen in dienst als je de communities mag geloven. Zou dat kloppen? Of zou succes en een spel dat blijft trekken niet een teken zijn van een bedrijf wat wel degelijk zijn zaken voor elkaar heeft?

Anders gezegd; een game ontwikkelen is volgens jullie blijkbaar een eitje. Een franchise naam en binnenlopen maar. Alleen dan wel weer heel bizar dat het zo vaak misgaat e dat de grootste successen worden gemaakt door ontwikkelaars die te dom zijn om te poepen. ;)
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:08:
[...]

Ik ben het met je eens. Het feit dat je geen friends kan sorteren is gewoon een teken dat deze makers van een van de grootste spellen in de wereld gewoon de grootste sukkels zijn die er rondlopen. echt een compleet faalproduct van een faalbedrijf. Vraagje, hoe goed draait jouw miljarden bedrijf? :+

[ Voor 12% gewijzigd door roffeltjes op 23-08-2020 23:18 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!