Haha mooi!low_n_slow schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:24:
[...]
Holy sh*t! Ik dacht oprecht dat die throws alleen maar extra xp opleverden. Van de ballen wist ik. Maar na 4 jaar dit ontdekken is wel een beetje mindblowing
je doet je nickname eer aanlow_n_slow schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:24:
[...]
Holy sh*t! Ik dacht oprecht dat die throws alleen maar extra xp opleverden. Van de ballen wist ik. Maar na 4 jaar dit ontdekken is wel een beetje mindblowing
Had zelf 7 shiny Magikarp, had al 3 binnen een kwartier, maar geen spannende IV's.
Vind het Remote Raiden wel een goeie uitvinding, denk dat Niantic hier wel een klein goudhaantje mee heeft binnen gehaald
Was blij met het event, speel al 4 jaar, maar nu pas een Shiny Magikarp gevonden (3 stuks).
Hattrick: Thorgal Eagles
DonDjo schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:52:
[...]
je doet je nickname eer aan![]()
Had zelf 7 shiny Magikarp, had al 3 binnen een kwartier, maar geen spannende IV's.
Vind het Remote Raiden wel een goeie uitvinding, denk dat Niantic hier wel een klein goudhaantje mee heeft binnen gehaald
Als ik terug kijk op de afgelopen paar jaar pokemonnen, dan vind ik nog steeds dat er teveel bugs zijn en bijkomen, en dat veel dingen gewoon niet duidelijk zijn. Ik bedoel normaliter wordt alles uitgelegd/duidelijk maar bij dit spel blijft het gis werk van de bovenste plank.
Desalniettemin verslavend
ps ik vond laatst een Mesprit op het strand hier... heb ik nu (eindelijk eens!) bijzonder veel geluk gehad?
Enorm veel! Echt serieus veel. Ik zit in Rotterdam Oost, met een scanner (ook voor omliggende gebieden, zoals Ridderkerk, Nieuwerkerk, etc) en in groepen waarin dit soort spawns gedeeld worden. Ik heb de mesprits niet geteld, maar die zit rond de 5, in al die tijd. Dat je er dus over struikelt is echt wel mazzel to the max!low_n_slow schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:09:
[...]
ps ik vond laatst een Mesprit op het strand hier... heb ik nu (eindelijk eens!) bijzonder veel geluk gehad?
Die is inderdaad erg zeldzaam om in het wild tegen te komen. Volgens mij 2 keer voorbij zien komen via de melders. Hopelijk komt die trio weer eens in raids. Uxie heb ik al kunnen ruilen met iemand, moet dus alleen Azelf nog. Met de remote raids zou dat geen probleem moeten zijn.low_n_slow schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:09:
[...]
Zeg maar gerust extreem veel geluklow_n_slow schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:09:
[...]
![]()
Als ik terug kijk op de afgelopen paar jaar pokemonnen, dan vind ik nog steeds dat er teveel bugs zijn en bijkomen, en dat veel dingen gewoon niet duidelijk zijn. Ik bedoel normaliter wordt alles uitgelegd/duidelijk maar bij dit spel blijft het gis werk van de bovenste plank.
Desalniettemin verslavend![]()
![]()
Edit:
Er zitten geen hidden multipliers in pokemon go voor catch rate. De multipliers die ik in mijn eerdere post aangeef is echt alles.Freee!! schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 16:32:
Wat betreft catch rate, ik heb het idee, dat die behoorlijk omhoog gaat, als je een task hebt voor great of excellent throws en je gooit net te weinig (nice resp. great).
[ Voor 26% gewijzigd door FreqAmsterdam op 10-08-2020 16:52 ]
Hoe werkt zo een scanner dan? Ik weet nog wel in het begin van Pokemon dat je een website had die de omgeving deed scannen, maar ik dacht dat deze allemaal gebanned waren door Niantic?mat.hi.as schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:26:
[...]
Enorm veel! Echt serieus veel. Ik zit in Rotterdam Oost, met een scanner (ook voor omliggende gebieden, zoals Ridderkerk, Nieuwerkerk, etc) en in groepen waarin dit soort spawns gedeeld worden. Ik heb de mesprits niet geteld, maar die zit rond de 5, in al die tijd. Dat je er dus over struikelt is echt wel mazzel to the max!
Daar zijn ze wel druk mee bezig. Het is een kwestie van tientallen bots Pokemon laten vangen en stops laten spinnen. Ik weet niet precies hoe het zit, ik ben alleen gebruiker. Wat ik begrijp, is dat er nog steeds continu bots worden gebanned.DonDjo schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:27:
[...]
Hoe werkt zo een scanner dan? Ik weet nog wel in het begin van Pokemon dat je een website had die de omgeving deed scannen, maar ik dacht dat deze allemaal gebanned waren door Niantic?
Overigens komen er wel meer Mesprits voorbij deze week. Waarschijnlijk een gebooste spawn, maar nog steeds erg zeldzaam
ik ben vrij nieuw met PoGo, en een paar vraagjes (we spelen als gezin)
Kan ik met een ESP en/of Raspberry Pi legaal dingen doen ? hoeft niet specifiek pokemon-stops/ballen gooien te zijn ..
En ik word een beetje gek van het poke genie het good IV toevoegen .. is dat te automagiseren ?
Kan ik met een ESP en/of Raspberry Pi legaal dingen doen ? hoeft niet specifiek pokemon-stops/ballen gooien te zijn ..
En ik word een beetje gek van het poke genie het good IV toevoegen .. is dat te automagiseren ?
Tja vanalles
Gedurende deze Enigma Week zijn psychics geboost en Mesprit is een psychic type. Evengoed heb ik 'm zelf nog niet voorbij zien komen. Zeldzaam inderdaadmat.hi.as schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:34:
[...]
Overigens komen er wel meer Mesprits voorbij deze week. Waarschijnlijk een gebooste spawn, maar nog steeds erg zeldzaam
Wat lekker dat de Ultra League weer is begonnen. Ik zit gelijk op 10 wins uit mijn eerste twee sets
. Ik had ook wel erg geluk met in vrijwel iedere ronde Swampert en Giratina. Die kon ik lekker Moonblasten en Grassknotten
.
Edit: 15 wins uit de eerste drie sets en rank 8. Het zal vanaf nu wel iets lastiger worden
.
Edit: 15 wins uit de eerste drie sets en rank 8. Het zal vanaf nu wel iets lastiger worden
[ Voor 17% gewijzigd door Ezio op 11-08-2020 17:10 ]
Nog snel effe 252 magikarp candy gescoord dankzij de 2x transfer candy bonus. Nu maar eens kijken of er een shiny Sableye in zit vandaag.
[ Voor 5% gewijzigd door justmike op 11-08-2020 18:16 ]
Zijn er hier nog mensen geïnteresseerd in een 5*-raid (waarschijnlijk Deoxys) om 13:15 of 13:45? Ik heb er twee vlak bij huis.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
denk dat je beter op een andere manier zoiets kan verzinnen, heb zelf de app pokeraid geinstalleerd en dat werkt echt super makkelijk! even een screenshot maken van de raid, uploaden en wachten totdat er mensen bijkomen die jou een vriendschap verzoek sturen (friendcode moet je eerder invullen als je een acount aanmaakt). accepteren, raid ingaan en die mensen inviten.Freee!! schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:24:
Zijn er hier nog mensen geïnteresseerd in een 5*-raid (waarschijnlijk Deoxys) om 13:15 of 13:45? Ik heb er twee vlak bij huis.
andermans raidgroep joinen kan natuurlijk ook, maar over het algemeen zitten die snel vol. je moet geluk hebben dus!
Of misschien een whatsapp raid app aanmaken?
Het is gelukt via een topic op reddit, maar ik wou mensen hier ook een kans geven. Ik kreeg dan ook hulp aangeboden van @Arazogia, waarbij er helaas wat mis ging in de communicatie over minimumaantallen en bail-time.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Voor die twee ben ik nu al te laat, maar je mag me altijd uitnodigen voor een volgende keer. Ik heb nog een paar remote passes klaar staan.Freee!! schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:24:
Ingame nick : 2507mike
[ Voor 3% gewijzigd door justmike op 14-08-2020 19:06 ]
Unova Week is van start gegaan. Ik kijk er wel naar uit, ik mis nog vrij veel pokemon uit die regio. ( 84 van de 155 )
Wel jammer dat Bouffalant een NYC exclusive is
Wel jammer dat Bouffalant een NYC exclusive is
Ik ben blij dat we van die Baltoys en Starmies af zijn. Af en toe een Beldum meegepikt en Elgyem gespaard om te evolueren maar verder vrij rustig aan gedaan afgelopen week. De week ervoor vond ik interessanter, en ik verwacht komende week ook wat nieuwe Pokémon tegen te komen. Mijn radar is nu in ieder geval nog mooi zwart, maar ik ga morgen wel vangen
@justmike dan hoop ik dat jullie al wel vriendjes zijn, want anders is het lastig zoeken
.
Ik had net in de lokale raid groep een afspraak opgezet voor Deoxys, kan één van de twee die ik uitnodigde niet joinen. We zaten maar met 10 in de lobby, maar waarschijnlijk waren die dan allemaal remote? Helaas ook de laatste raid geen shiny......
@justmike dan hoop ik dat jullie al wel vriendjes zijn, want anders is het lastig zoeken
Ik had net in de lokale raid groep een afspraak opgezet voor Deoxys, kan één van de twee die ik uitnodigde niet joinen. We zaten maar met 10 in de lobby, maar waarschijnlijk waren die dan allemaal remote? Helaas ook de laatste raid geen shiny......
Je staat inderdaad ook in mijn friends list. Ik heb ondertussen het luxe-probleem, dat ik niet alle gifts meer op een dag kan openen (ook nog een paar friends opgepikt op Reddit, goed voor long-distance eggs en remote raids).justmike schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:56:
@gwystyl ik denk dat de meeste actieve posters hier ondertussen wel al in mijn friends list zitten en ik sta ook in het overzicht .
O, wordt het zo'n week? Pokemons waar ik al weken voor spaar liggen nu op elke straathoek? Karrablast, Roggenrola, Shelmet alledrie kunnen evolven en Cottonee is nieuw? Ook al kunnen evolven. En Sewaddle en Emolga zijn volgens mij ook nieuw. Nou ja, het is niet elke week dat je in 2 uur spelen 7 nieuwe Pokomens in je Pokedex erbij krijgt. Maar ik hoop dat de week verder nog wel wat spannender wordt.
Ik geloof dat Timburr weer terugkomt in 1* raids, dat is wel een beetje interessant omdat ik Conkeldurr nog niet heb, maar dan moet ik wel veel raidpasses erdoor jagen. Genesect heb ik al, maar daar schijnen 5 vormen van te zijn, dus misschien kom ik er een tegen die ik nog niet heb.
Ik geloof dat Timburr weer terugkomt in 1* raids, dat is wel een beetje interessant omdat ik Conkeldurr nog niet heb, maar dan moet ik wel veel raidpasses erdoor jagen. Genesect heb ik al, maar daar schijnen 5 vormen van te zijn, dus misschien kom ik er een tegen die ik nog niet heb.
Cottonee en Sewaddle zijn voor mij in ieder geval ook nieuw, Emolga ben ik nog niet tegengekomen. En voor Timburr zijn de 10 KM eggs haast interessanter dan raids.PhilipsFan schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 01:37:
O, wordt het zo'n week? Pokemons waar ik al weken voor spaar liggen nu op elke straathoek? Karrablast, Roggenrola, Shelmet alledrie kunnen evolven en Cottonee is nieuw? Ook al kunnen evolven. En Sewaddle en Emolga zijn volgens mij ook nieuw. Nou ja, het is niet elke week dat je in 2 uur spelen 7 nieuwe Pokomens in je Pokedex erbij krijgt. Maar ik hoop dat de week verder nog wel wat spannender wordt.
Okee, de week is meteen al goed. De eerste remote raid waar ik aan meedoe gelijk een 3* Shiny Genesect
en hij blijft zitten bij de eerste bal...
Legendary shiny zijn 100% catchrate, altijd bij de eerste rake bal.. dus je kunt hem sws ook altijd pinappenPhilipsFan schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 02:45:
Okee, de week is meteen al goed. De eerste remote raid waar ik aan meedoe gelijk een 3* Shiny Genesecten hij blijft zitten bij de eerste bal...
Ja dat is een beetje het nadeel van die actieweken. Dan zijn er een paar die je normaal nooit ziet ineens minder zeldzaam dan pidgey's en rattatta's toen het spel begon. Ergens een beetje jammer, maar ik had net een Boldore en was al tijden aan het sparen. Ik vind het dan ook wel weer leuk om eindelijk naar Gigalith te kunnen evolueren. Als je ze nog niet had moet je er deze week wel gebruik van maken, want hierna zijn ze voorlopig waarschijnlijk weer net zo zeldzaam als daarvoor. De tweede uitdaging deze week is om een shiny variant te vinden en die ook te evolueren.....PhilipsFan schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 01:37:
Hier ook een nieuwe speler.
Hoe zetten jullie criteria om te evolven? Alleen 3* Pokemons of bijvoorbeeld alleen die met 100% IV?
Ik heb namelijk geen enkele Pokemon met 100% IV. De Pokemon met de hoogste IV is een Pokemon met CP16. Lijkt me dus niet de moeite.
Heb wat tijd verbruikt om een shitload dratini’s te vangen en die gebruikt om de beste te evolved naar een dragonite met dragon tail en outrage (ook al weet ik niet of dat een slimme zet was).
Ben nu druk op zoek naar magicarps. Maar weet eigenlijk niet of het nou zo nuttig is om 400 kilometer te wandelen voor 1 Pokemon.
Hoe zetten jullie criteria om te evolven? Alleen 3* Pokemons of bijvoorbeeld alleen die met 100% IV?
Ik heb namelijk geen enkele Pokemon met 100% IV. De Pokemon met de hoogste IV is een Pokemon met CP16. Lijkt me dus niet de moeite.
Heb wat tijd verbruikt om een shitload dratini’s te vangen en die gebruikt om de beste te evolved naar een dragonite met dragon tail en outrage (ook al weet ik niet of dat een slimme zet was).
Ben nu druk op zoek naar magicarps. Maar weet eigenlijk niet of het nou zo nuttig is om 400 kilometer te wandelen voor 1 Pokemon.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Vorige week zaterdag was er een magikarp community day, ik heb er die dag twee kunnen evolueren en heb nog steeds 855 candy overRene schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:02:
Om door te pakken op poke genie ..
Wat is het bijzonder vervelend om elke gevangen pokemon te voorzien van een IV, is daar geen geautomagiseerd methode voor ? pff kost "uren"
@Rene hoe je het speelt is ieder voor zich
Een methode kan zijn, van een 16IV, --> 20IV, --> 50IV --> 76IV --> 84IV tot "gewenst" als je ze vangt .. de pokemon met laagste IV knikker ik weg tenzij shiny of andere soor van special .
een cp van 16 kan je kiezen om die straks te evolven oid .. of powerup ..
voor mij is het puur een reden om te lopen, ik ben buiten enzv maar ik zit heftig te tobben om een pogo plus aan te schaffen.. om een uur lang naar mijn scherm te staren terwijl ik wandel tja ik loop liever bewust naar een plek voor een speciale pokemon die ik kan vangen ..
Ik zit tussen 2 pokestops in en een gym maar paar stappen verwijdert .. en toch sinds dat ik begonnen ben loop ik al veel meer dan ervoor
Wat is het bijzonder vervelend om elke gevangen pokemon te voorzien van een IV, is daar geen geautomagiseerd methode voor ? pff kost "uren"
Een methode kan zijn, van een 16IV, --> 20IV, --> 50IV --> 76IV --> 84IV tot "gewenst" als je ze vangt .. de pokemon met laagste IV knikker ik weg tenzij shiny of andere soor van special .
voor mij is het puur een reden om te lopen, ik ben buiten enzv maar ik zit heftig te tobben om een pogo plus aan te schaffen.. om een uur lang naar mijn scherm te staren terwijl ik wandel tja ik loop liever bewust naar een plek voor een speciale pokemon die ik kan vangen ..
Ik zit tussen 2 pokestops in en een gym maar paar stappen verwijdert .. en toch sinds dat ik begonnen ben loop ik al veel meer dan ervoor
[ Voor 37% gewijzigd door vso op 15-08-2020 11:31 ]
Tja vanalles
Tenzij het een shiny of een nieuwe is, gooi ik tegenwoordig alles onder 3* weg. Wat betreft Magikarp, altijd een Pinab berry gebruiken en als het even kan een great ball (en zorg dat de eerste raak is). Dan wordt de afstand al rap minder dan 400 KM. En na evolutie is een Gyarados een genot als buddy en blijven de candy's ook binnen stromen.
@Freee!! of iemand anders .. wat kan je nu met een shiny of special van bv snivy .. welk nut heeft het bewaren van die dingen .. oftewel leveren ze iets extra's op 1 of andere manier of is het meer een "gimmick" ?
Tja vanalles
Die hebben verzamel waarde. En soms heb je een goede shiny die je kunt gebruiken.vso schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:58:
@Freee!! of iemand anders .. wat kan je nu met een shiny of special van bv snivy .. welk nut heeft het bewaren van die dingen .. oftewel leveren ze iets extra's op 1 of andere manier of is het meer een "gimmick" ?
erhm verzamelwaarde heeft wellicht wat meer uitleg aan de nieuweling(zoals ikzelf) nodig ik ben pas 15 dagen bezig (level 24) .. alleen ik heb de langere spelers in de vrienden kring wat hints & tips gevraagdwortelsoft schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:07:
[...]
Die hebben verzamel waarde. En soms heb je een goede shiny die je kunt gebruiken.
ik probeer ook wel dingen uit te vinden maar pfff eerst maar eens een betere gsm
Tja vanalles
Verwijderd
IV is ook weer niet zo boeiend hoor. Je kan beter kijken naar het type Pokémon. Een 0% tyranitar is bijvoorbeeld al beter dan een 100% golem. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Daarnaast is het makkelijk sorteren toch? Alles wat niet 3 of 4 sterren is kan je transferren.vso schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:25:
Om door te pakken op poke genie ..
Ze zijn vrij zeldzaam en daarom verzamelen mensen ze, net zoals dat je je pokedex probeert vol te krijgen willen sommigen alle mogelijke shinies hebben. Als je ze zelf niet wilt kan het wel goed ruil materiaal zijn.vso schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:14:
[...]
erhm verzamelwaarde heeft wellicht wat meer uitleg aan de nieuweling(zoals ikzelf) nodig ik ben pas 15 dagen bezig (level 24) .. alleen ik heb de langere spelers in de vrienden kring wat hints & tips gevraagd![]()
ik probeer ook wel dingen uit te vinden maar pfff eerst maar eens een betere gsm
thxwortelsoft schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:33:
[...]
Ze zijn vrij zeldzaam en daarom verzamelen mensen ze, net zoals dat je je pokedex probeert vol te krijgen willen sommigen alle mogelijke shinies hebben. Als je ze zelf niet wilt kan het wel goed ruil materiaal zijn.
ja zo doe ik het nu ook een beetje ..Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:28:
[...]
IV is ook weer niet zo boeiend hoor. Je kan beter kijken naar het type Pokémon. Een 0% tyranitar is bijvoorbeeld al beter dan een 100% golem. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Daarnaast is het makkelijk sorteren toch? Alles wat niet 3 of 4 sterren is kan je transferren.
nee IV is niet boeiend maar erbij zetten (2 cijfers achter de naam bv) maakt het erg makkelijk om in bulk de boel te transferren of checken of de evolved versie hoger/lager is .. en zo weet ik ook in 1 oog opslag dat de 2 Golem84 IV niet wil transfferen .. en 1 van de 2 wil evolven
vandaar de vraag of iemand een weg weet om de pokemon's in je opslag automagisch te hernoemen
dus van <naam> naar <naam><good,avg IV> zou me gewoon veel tijd schelen
Na een rondje loop ik met 50 tot 70 pokemons toegevoegd terug het huis in.. alles wat lager is dan de hoogste 1 a 2 en geen special is --> transfer ..
[ Voor 60% gewijzigd door vso op 15-08-2020 15:25 ]
Tja vanalles
Je kunt zoeken op 4*,3* dan krijg je alle drie en vier sterren pokemons. Daar loop ik doorheen en bewaar dan van degene die ik al heb de 14,14,14 of beter. De rest gaat weg tenzij nuttig of bijzonder.
Die zijn ook wel serieus zeldzaam. Ik speel al 4 jaar (vanaf het begin) en ik heb er 5 met 100% IV. Maar die IV waarden zijn een beetje overrated. Tuurlijk wil je het liefst een 100%, maar met een 75% kun je ook prima vechten. De CP en welke moves hij heeft zijn het belangrijkst.Rene schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:02:
Dat is het enige watje kunt doen. Twistpunt is dan wat het 'beste' is, hoge CP of hoge IV. Ik kies dan meestal voor hoge CP. Maar die moet dan wel minstens 2* zijn. Die moves weet je vantevoren niet, dus als je wilt poweruppen dan kun je beter eesrt evolven en kijken of hij de goede moveset heeft gekregen.Heb wat tijd verbruikt om een shitload dratini’s te vangen en die gebruikt om de beste te evolved naar een dragonite met dragon tail en outrage (ook al weet ik niet of dat een slimme zet was).
Dat doe ik niet. Magikarps zijn niet heel zeldzaam, dus die vang ik wel een keer. Dan wel pinap berry gebruiken voor de extra candy. En even opletten wanneer die spotlights zijn, soms krijg je een uur lang dubbele candy (of voor vangen, of voor transferren). Candy's verdienen met buddies doe ik liever met de zeldzamere varianten (zoals Roggenrola, voor deze week).Ben nu druk op zoek naar magicarps. Maar weet eigenlijk niet of het nou zo nuttig is om 400 kilometer te wandelen voor 1 Pokemon.
Welke app gebruik je omdat te bekijken?
4* Is per definitie beter (15, 15, 15), die hebben geen nadere inspectie nodig.wortelsoft schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:40:
Je kunt zoeken op 4*,3* dan krijg je alle drie en vier sterren pokemons. Daar loop ik doorheen en bewaar dan van degene die ik al heb de 14,14,14 of beter. De rest gaat weg tenzij nuttig of bijzonder.
Snap ik, maar ik ik filter gelijk 3 en 4 eruit dan blijven er meestal 5-15 over, daar swipe je zo doorheen.Freee!! schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:42:
[...]
4* Is per definitie beter (15, 15, 15), die hebben geen nadere inspectie nodig.
Behalve bij pvpFreee!! schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:42:
[...]
4* Is per definitie beter (15, 15, 15), die hebben geen nadere inspectie nodig.
ik heb er 3 van 100% en speel net halve maandPhilipsFan schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:22:
[...]
Die zijn ook wel serieus zeldzaam. Ik speel al 4 jaar (vanaf het begin) en ik heb er 5 met 100% IV. Maar die IV waarden zijn een beetje overrated. Tuurlijk wil je het liefst een 100%, maar met een 75% kun je ook prima vechten. De CP en welke moves hij heeft zijn het belangrijkst.
[...]
Dat is het enige watje kunt doen. Twistpunt is dan wat het 'beste' is, hoge CP of hoge IV. Ik kies dan meestal voor hoge CP. Maar die moet dan wel minstens 2* zijn. Die moves weet je vantevoren niet, dus als je wilt poweruppen dan kun je beter eesrt evolven en kijken of hij de goede moveset heeft gekregen.
[...]
Dat doe ik niet. Magikarps zijn niet heel zeldzaam, dus die vang ik wel een keer. Dan wel pinap berry gebruiken voor de extra candy. En even opletten wanneer die spotlights zijn, soms krijg je een uur lang dubbele candy (of voor vangen, of voor transferren). Candy's verdienen met buddies doe ik liever met de zeldzamere varianten (zoals Roggenrola, voor deze week).
[...]
Welke app gebruik je omdat te bekijken?
Tja vanalles
Ik heb 7 van 100%, maar daar heb ik ook wel een beetje geluk bij gehad (en ik wil niet weten, hoeveel ik er ongeweten weg heb gedaan).vso schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:44:
[...]
ik heb er 3 van 100% en speel net halve maandwellicht meer als ik van poke genie eerder had gehad en geweten had van de sterretjes
(wellicht is daar de afbeelding van)
tja denk dat dat een probleem is voor iedereenFreee!! schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:26:
[...]
Ik heb 7 van 100%, maar daar heb ik ook wel een beetje geluk bij gehad (en ik wil niet weten, hoeveel ik er ongeweten weg heb gedaan).
Tja vanalles
Pokekemon Go Fest 2020 make up event is live, nog tot 14 uur actief. ( enkel voor ticket houders )
https://pokemongohub.net/...o-fest-2020-makeup-event/
https://pokemongohub.net/...o-fest-2020-makeup-event/
[ Voor 10% gewijzigd door justmike op 16-08-2020 11:23 ]
Ik heb er ook wel eens weggedaan. Als je een 100% hebt met heel lage CP, dan schiet het nog niet op. Dan kun je beter een van 80% uppen in plaats van tonnen stardust investeren...Freee!! schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:26:
[...]
Ik heb 7 van 100%, maar daar heb ik ook wel een beetje geluk bij gehad (en ik wil niet weten, hoeveel ik er ongeweten weg heb gedaan).
Weer een Genesect gemist. Dat was dan voorlopig weer de laatste, ik ben het wel zat om telkens een raid pass te betalen en vervolgens niks te vangen. Weet iemand welke raid boss er volgende week staat?
Tot en met vrijdagavond is het in ieder geval Genesect.PhilipsFan schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:06:
Weer een Genesect gemist. Dat was dan voorlopig weer de laatste, ik ben het wel zat om telkens een raid pass te betalen en vervolgens niks te vangen. Weet iemand welke raid boss er volgende week staat?
Daarna is nog niet bekend.
pfff weet niemand een tool om je IV automagisch op je pogo te doen ?
De enige methode die ik zie is ADB (bluetooth), en wat scripting maar dan werk je met fixed locaties.
De rest is allemaal meer illigale meuk en daar heb ik NUL intresse in
De enige methode die ik zie is ADB (bluetooth), en wat scripting maar dan werk je met fixed locaties.
Tja vanalles
@vso
Poke genie komt aardig in de buurt , al is het niet echt volledig "automagisch"
https://play.google.com/s....pokegenie.standard&hl=nl
Poke genie komt aardig in de buurt , al is het niet echt volledig "automagisch"
https://play.google.com/s....pokegenie.standard&hl=nl
Ik gebruikte vroeger een gekraakte versie van Pokemon Go. Daarmee kon je ook spoofen en daar zat een IV calculator in. Moest je het nog steeds zelf invoeren, maar je kon het wel meteen zien bij je Pokemons.
Maar ik durf dat al heel lang niet meer te gebruiken nadat ze echt mensen begonnen te bannen. Het is natuurlijk niet volgens de voorwaarden om zulke software te gebruiken. Ik heb nooit een waarschuwing gehad (heb ook nooit echt rare dingen ermee gedaan zoals naar andere werelddelen teleporteren), maar ik wil het ook niet zover laten komen. Daarvoor is m'n account toch teveel waard.
Met de ingebouwde appraise functie kun je toch al snel zien welke Pokemons interessant zijn? En dan jaag je die nog even door Pokegenie. Ja, het is wel even wat werk. Of je laat die precieze IV-waarden zitten en doet het met het aantal sterren...
Maar ik durf dat al heel lang niet meer te gebruiken nadat ze echt mensen begonnen te bannen. Het is natuurlijk niet volgens de voorwaarden om zulke software te gebruiken. Ik heb nooit een waarschuwing gehad (heb ook nooit echt rare dingen ermee gedaan zoals naar andere werelddelen teleporteren), maar ik wil het ook niet zover laten komen. Daarvoor is m'n account toch teveel waard.
Met de ingebouwde appraise functie kun je toch al snel zien welke Pokemons interessant zijn? En dan jaag je die nog even door Pokegenie. Ja, het is wel even wat werk. Of je laat die precieze IV-waarden zitten en doet het met het aantal sterren...
[ Voor 17% gewijzigd door PhilipsFan op 16-08-2020 22:11 ]
Ik appraise al het spul. Dan swipe ik lekker in snel tempo naar rechts. De kanslozen worden direct verwijderd. De paar kansrijken die overblijven check ik met pokegenie voor pvp. Kansrijk wil zeggen: zeer lage attack, met hoge defense en hoge HP.vso schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:53:
@justmike dat gebruik ik nu ..vind het alleen irritant dat met 60 pokemon je wel een tijdje bezig bent de iv erachter te zetten ..
als de maker nu eens gewoon vinkjes erachter zou zetten dat je dingen aan/uit kan zetten .. pff
Op deze manier gaat alles veel sneller met verwijderen en vind ik nog steeds de krenten in de pap voor de pvp battles
voor hoge ivs sorteer ik eerst op recent gevangen en vervolgens voer ik de volgende zoektermen in.
4*
3*
Alles dat 4* is is 100% iv
Alles dat 3* is 82-98% iv die appraise ik dus
[ Voor 11% gewijzigd door aljooge op 16-08-2020 22:47 ]
ach als het deels automagisch zou kunnen doen, dan is de rest gewoon leuk
wij hebben nu een pogo+ afgezien van de disconnect(s) .. vind ik ze best OK .. je hit/miss ratio is minder dan 50% dus via je gsm gooien is nog steeds de beste methode .. het is geen cheat device naar mijn idee of "unfair"..
ik had liever gezien dat je wel iets sneller door je ballen heen zou gaan en blauw/geel erbij zou gebruiken (of in elk geval selecteerbaar ..) met bv berryies erbij ..
Mijn reden is minder scherm op de gsm en dus langer accu-duur, want pogo trekt wel je accu snel leeg.
wij hebben nu een pogo+ afgezien van de disconnect(s) .. vind ik ze best OK .. je hit/miss ratio is minder dan 50% dus via je gsm gooien is nog steeds de beste methode .. het is geen cheat device naar mijn idee of "unfair"..
ik had liever gezien dat je wel iets sneller door je ballen heen zou gaan en blauw/geel erbij zou gebruiken (of in elk geval selecteerbaar ..) met bv berryies erbij ..
Mijn reden is minder scherm op de gsm en dus langer accu-duur, want pogo trekt wel je accu snel leeg.
Tja vanalles
Als ik echt op stap ga, heb ik een power pack bij me, blijft de accu van mijn gsm de eerste paar uur gewoon op 100%.vso schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:15:
Dit apparaat is een powerbank, geen power pack. Maar dat terzijde, deze tip is al 4 jaar oud en werd al gebruikt bij het begin van pokemon go in 2016.Freee!! schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:28:
[...]
Als ik echt op stap ga, heb ik een power pack bij me, blijft de accu van mijn gsm de eerste paar uur gewoon op 100%.
Een powerbank meenemen, na 4 jaar tijd, dat ik daar niet opgekomen ben
Ik doe het nog geen drie maanden.aljooge schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:46:
[...]
Dit apparaat is een powerbank, geen power pack. Maar dat terzijde, deze tip is al 4 jaar oud en werd al gebruikt bij het begin van pokemon go in 2016.
Geen dank,Een powerbank meenemen, na 4 jaar tijd, dat ik daar niet opgekomen ben
Was getekend,
Capt. Obvious
ipv een powerbank .. zou je toch een "add-on" kunnen ontwikkelen die minder stroom zuipt ? de pogo+ is een leuk voorbeeld ervan ..
Tja vanalles
Ja, dat zijn allemaal features die ik al jaren graag wil toegevoegd hebben aan Go. Dat gaat echter niet gebeuren, Niantic heeft altijd aangegeven dat de focus ligt op het 'manueel' spelen, dus zonder go Plus of Gotcha.vso schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:15:
Vroeger was de pokemon Go API publiek beschikbaar en kon je je inventory laten 'scannen' en kwamen de goede IV's zo naar boven. Dat was helaas maar van korte duur. Nu ben je aangewezen op tools als CalcyIV of Poke Genie.
Ik gebruik deze website http://pogostring.com/ om search strings te maken voor bijvoorbeeld trash zodat ik het aantal pokemon waarvan ik IV wil checken zeer beperkt blijft.
Ik speel vanaf het begin, dus inmiddels bewaaar ik van de meeste pokemon alleen de 4* en de rest gaat direct weg. Uitzonderingen zijn goede PVP/raid pokemon etc.
NB. ik zou je afraden om op enige wijze te spelen die in strijd is met de ToS, afgezien van het feit dat het niet mag is de lol er ook snel af omdat het spel niet op die manier gespeeld hoort te worden.
V.w.b. de huidige events, dragon week was top, daarna ging het alleen maar bergafwaarts met nu als absoluut dieptepunt unova week. Wat een waardeloze spawns. De nieuwe pokemon zijn ook nauwelijks te vinden... En dan te bedenken dat dit een beloning is die we hebben vrij gespeeld tijdens go fest. Het voelt niet als een beloning, meer een middelvinger van Niantic.
[ Voor 10% gewijzigd door FreqAmsterdam op 17-08-2020 09:01 ]
Automatisch hernoemen bestaat simpelweg niet, of je moet handig zijn met scripting en een robotarm. Hernoemen gaat handmatig en daar houd het bij op. Ja, het is even wat werk, maar ik haal er veel profijt uit.vso schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:41:
pfff weet niemand een tool om je IV automagisch op je pogo te doen ?
Heeft er iemand tips om Omanyte, kabuto, lileep, anorith en aerodactyl te vinden voor de let's go meltan quest?
Alle vijf kan je ze krijgen als beloning voor het voltooien van field research tasks uit Pokéstops: Omanyte en Kabuto zijn mogelijke rewards voor Win a level 3 or higher raid, Lileep en Anorith kan je krijgen voor Make 3 great throws en Aerodactyl voor Win 5 raids. Bron.justmike schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:17:
Heeft er iemand tips om Omanyte, kabuto, lileep, anorith en aerodactyl te vinden voor de let's go meltan quest?
Veel succes
Je kunt ook wachten tot Aerodactyl weer in raids beschikbaar is. Die komt volgens mij met enkele regelmaat weer terug in raids.
Hier op GOT praten we niet over illigale meuk dus dit topic inclusief dus ToS volgen we hierFreqAmsterdam schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:54:
[...]
Ja, dat zijn allemaal features die ik al jaren graag wil toegevoegd hebben aan Go. Dat gaat echter niet gebeuren, Niantic heeft altijd aangegeven dat de focus ligt op het 'manueel' spelen, dus zonder go Plus of Gotcha.
Vroeger was de pokemon Go API publiek beschikbaar en kon je je inventory laten 'scannen' en kwamen de goede IV's zo naar boven. Dat was helaas maar van korte duur. Nu ben je aangewezen op tools als CalcyIV of Poke Genie.
Ik gebruik deze website http://pogostring.com/ om search strings te maken voor bijvoorbeeld trash zodat ik het aantal pokemon waarvan ik IV wil checken zeer beperkt blijft.
Ik speel vanaf het begin, dus inmiddels bewaaar ik van de meeste pokemon alleen de 4* en de rest gaat direct weg. Uitzonderingen zijn goede PVP/raid pokemon etc.
NB. ik zou je afraden om op enige wijze te spelen die in strijd is met de ToS, afgezien van het feit dat het niet mag is de lol er ook snel af omdat het spel niet op die manier gespeeld hoort te worden.
V.w.b. de huidige events, dragon week was top, daarna ging het alleen maar bergafwaarts met nu als absoluut dieptepunt unova week. Wat een waardeloze spawns. De nieuwe pokemon zijn ook nauwelijks te vinden... En dan te bedenken dat dit een beloning is die we hebben vrij gespeeld tijdens go fest. Het voelt niet als een beloning, meer een middelvinger van Niantic.
Maar het is toch een dood normale vraag/klacht om een gebrek aan iets te constateren, zeker als je nieuw bent .. dat je als long term speler het gemakkelijker hebt / andere focus .. tja DUH
maar net zoals poke genie en een pogo+ legale tools zijn, zijn er vast wel meer toch
dat de api toegankelijk was heb ik nu ook weinig aan .. maar adviezen voor tools zijn erg welkom dat deze approved zijn spreekt voor zich
ik ben net nieuw zoals ik zei dus zo simpel als je het zegt is het niet .ik zou nog niet eens weten wat een pvp/raid pokemon is en wat hem goed maakt .. moet mijn eerste RAID nog doen
Tja vanalles
Ik zie ze allemaal geregeld hier in de omgeving (maar net even niet toen ik ze echt nodig hadjustmike schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:17:
Scripting is niet het probleem, maar als iemand het wiel voor je uitgevonden heeft ..MusicMaikel schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:02:
Automatisch hernoemen bestaat simpelweg niet, of je moet handig zijn met scripting en een robotarm. Hernoemen gaat handmatig en daar houd het bij op. Ja, het is even wat werk, maar ik haal er veel profijt uit.
teminste de pogo community is niet klein .,,
ik doe het spel om gewoon te lopen .. een hond nemen kan ook , de game daarintegen gaat niet zeuren dingen stuk maken hoe lang ik ook geen aandacht besteed .. de hond krijgt andere kuren als je het een paar weken negeert daarom neem ik geen hond
Tja vanalles
Als het om het lopen gaat, zal het hernoemen wel meevallen denk ik?vso schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:45:
[...]
Scripting is niet het probleem, maar als iemand het wiel voor je uitgevonden heeft ..dan scheelt dat wel veel
teminste de pogo community is niet klein .,,
ik doe het spel om gewoon te lopen .. een hond nemen kan ook , de game daarintegen gaat niet zeuren dingen stuk maken hoe lang ik ook geen aandacht besteed .. de hond krijgt andere kuren als je het een paar weken negeert daarom neem ik geen hond
Overigens, Gotcha is "illegaal", maar ook IV checkers zoals een Pokégenie of CalcyIV. Het enige wat "legaal" is, is de Pokémon Go Plus en Poké Ball Plus.
De eerste drie dingen zijn tegen de ToS, echter word het zo breed gebruikt dat het dwijlen met de kraan open is voor Niantic. Ook kunnen ze niet achterhalen of je inderdaad IV scans gebruikt, zelfde geld voor Gotcha.
Dat hernoemen van 60+ Pokés vind ik nog wel meevallen tbh, ik heb sinds kort een nieuw format om Pokés te hernoemen en ben heel mijn box afgegaan. 1100+ Pokés er in een avondje doorheen geramd.
hernoemen van 60 ben ik een "uur" mee bezig dus .. als je advies hebt hoe ik dit effectiever kan doen Graag !MusicMaikel schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:55:
[...]
Als het om het lopen gaat, zal het hernoemen wel meevallen denk ik?
Overigens, Gotcha is "illegaal", maar ook IV checkers zoals een Pokégenie of CalcyIV. Het enige wat "legaal" is, is de Pokémon Go Plus en Poké Ball Plus.
De eerste drie dingen zijn tegen de ToS, echter word het zo breed gebruikt dat het dwijlen met de kraan open is voor Niantic. Ook kunnen ze niet achterhalen of je inderdaad IV scans gebruikt, zelfde geld voor Gotcha.
Dat hernoemen van 60+ Pokés vind ik nog wel meevallen tbh, ik heb sinds kort een nieuw format om Pokés te hernoemen en ben heel mijn box afgegaan. 1100+ Pokés er in een avondje doorheen geramd.
ik twijfel of die dingen illigaal zijn, je haalt er geen oneerlijk voordeel uit .. teminste handmatig vangen als voorbeeld levert me meer pokemon op en is leuker .. maar zuipt de batterij sneller leeg. dan accepteer ik liever een iets mindere vangst en een langer loopje ..
Tja vanalles
Als iets tegen de ToS in gaat, is het illegaal. Een voordeel haal je er met hernoemen niet uit, dat klopt. Met Gotcha daar in tegen eigenlijk wel, je hoeft namelijk 0 te doen. Vangen en het draaien van stops doet hij automatisch.vso schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:12:
[...]
hernoemen van 60 ben ik een "uur" mee bezig dus .. als je advies hebt hoe ik dit effectiever kan doen Graag !
ik twijfel of die dingen illigaal zijn, je haalt er geen oneerlijk voordeel uit .. teminste handmatig vangen als voorbeeld levert me meer pokemon op en is leuker .. maar zuipt de batterij sneller leeg. dan accepteer ik liever een iets mindere vangst en een langer loopje ..
Het hernoemen doe ik met Pokékeys. Dit is een hobbyproject van een ontwikkelaar en volgens mij alleen beschikbaar op iOS. Het is even een format bedenken en wat dingen instellen en het gaat geweldig.
Wat je doet: je zet screenrecording aan en checkt de IV. Klikt daarna op de naam om te hernoemen, naam om te pasten komt automatisch in beeld, twee keer op OK klikken en hij is hernoemt. Per Poké ongeveer 5 seconden werk.
Verwijderd
Ik denk zelf dat het een oplossing is voor een probleem die niet bestaat. Waarom zou je je Pokémon hernoemen met IV? Heb dat nooit gedaan want hou gewoon de Pokémon met minimaal 3 sterren. Apprais systeem is nu nog veel beter ook dat je in 2 tikken kan zien hoe hoog het exact is. Vroeger had je daar apps voor nodig ala calcy IV. (Wat volgens mij niet perse illegaal is, aangezien het alleen screenshots maakt van je scherm?)vso schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:12:
[...]
hernoemen van 60 ben ik een "uur" mee bezig dus .. als je advies hebt hoe ik dit effectiever kan doen Graag !
Overigens is alleen de cotcha 'illegaal'. Go+ en die pokebal+ niet.
Ook loop je door die dingen veel Stardust en eventueel shiny's mis. In je journal zie je niet dat een shiny wegrent (en dat is maar goed ook)
oke zullen we de ToS links laten ? zoals eerder vermeld GOT mag geen illigale meuk besproken worden Punt.MusicMaikel schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:25:
[...]
Als iets tegen de ToS in gaat, is het illegaal. Een voordeel haal je er met hernoemen niet uit, dat klopt. Met Gotcha daar in tegen eigenlijk wel, je hoeft namelijk 0 te doen. Vangen en het draaien van stops doet hij automatisch.
Het hernoemen doe ik met Pokékeys. Dit is een hobbyproject van een ontwikkelaar en volgens mij alleen beschikbaar op iOS. Het is even een format bedenken en wat dingen instellen en het gaat geweldig.
Wat je doet: je zet screenrecording aan en checkt de IV. Klikt daarna op de naam om te hernoemen, naam om te pasten komt automatisch in beeld, twee keer op OK klikken en hij is hernoemt. Per Poké ongeveer 5 seconden werk.
Dat gezegd hebbende, ik vind de officiele pokeball zoals hij werkt echt een zeer klein voordeel bieden (als je de reviews bekijkt) ..maar weegt eigenlijk niet op tegen de nadelen ..om ze op te noemen
- ding disconnect als je storage (pokemon/itembag) vol is
- ding is een ramp om "connected" te houden .. (goeie phone nodig)
- vangen is niet eens 50/50 kans maar eerder 25% succes rate ..
- gooit alleen rode bal 1x .. wil je zelf handmatig vangen tegelijker tijd heb je dezelfde "kans" ..
En zoals gezegt het enige voordeel is dat je niet met je telefoon in de hand loopt, niet naar je scherm kijkt .. en mag hopen dat hij "iets" doet .. want hij disconnect at random.
is het totaal waardeloos ? ik vind de trade-off zeer acceptabel en ik hoop dat hij niet als illegaal word beschouwd
- ik let beter op de omgeving, zie meer van de natuur (meer bewust)
- loop anderen niet in de weg
- minder accu verbruik .
zijn dan de voordelen die ik zie .. versus de enorme lijst "minpunten"
als je dit mod tot een "automagische" tja .. erhm 1% winst .. daar loop je ook niet echt warm van toch ?
Tja vanalles
ik zou niet erg vinden als ik misloop teminste zie je op de hoofd(speel) scherm al dat er een shiny staat ? ik moet nog zoveel leren ..Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:41:
[...]
Ik denk zelf dat het een oplossing is voor een probleem die niet bestaat. Waarom zou je je Pokémon hernoemen met IV? Heb dat nooit gedaan want hou gewoon de Pokémon met minimaal 3 sterren. Apprais systeem is nu nog veel beter ook dat je in 2 tikken kan zien hoe hoog het exact is. Vroeger had je daar apps voor nodig ala calcy IV. (Wat volgens mij niet perse illegaal is, aangezien het alleen screenshots maakt van je scherm?)
Ook loop je door die dingen veel Stardust en eventueel shiny's mis. In je journal zie je niet dat een shiny wegrent (en dat is maar goed ook)
en ik ga denk geld spenderen als ik zo'n ding zou hebben omdat de itembag "enorm" groot moet zijn voor de waardeloze meuk ..
Tja vanalles
Het Appraisal systeem is zeker flink verbeterd. Maar het is nog steeds niet handig als je veel moet filteren. Als je op een communityday 200 pokémon vangt, met 50 3*, bewaar je die dan allemaal? Nee toch. Je zult dus moeten gaan gokken of heel lang vergelijken of iets als CalcIV gebruiken om te kijken welke 3* de beste stats hebben.Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:41:
[...]
Ik denk zelf dat het een oplossing is voor een probleem die niet bestaat. Waarom zou je je Pokémon hernoemen met IV? Heb dat nooit gedaan want hou gewoon de Pokémon met minimaal 3 sterren. Apprais systeem is nu nog veel beter ook dat je in 2 tikken kan zien hoe hoog het exact is. Vroeger had je daar apps voor nodig ala calcy IV. (Wat volgens mij niet perse illegaal is, aangezien het alleen screenshots maakt van je scherm?)
Niantic heeft beperkingen ingebouwd om te voorkomen dat je snel vooruitgang boekt. Gifts alleen via friend, niet via gift item en het pijltje van gift sent alleen op dezelfde dag weergeven. Zo ook het vergelijken van stats. Je zult, als je de ToS volgt, op een communityday uren bezig zijn om te selecteren in plaats van vangen, tenzij je honderden vrije pokéstorage hebt. Allemaal tijd die je niet kunt besteden aan het vangen van Pokémon en xp/dust verdienen. (al scheelt het uitfilteren van 0*,1*,2* ook al veel)
Overigens heb ik sinds een paar maanden een Go-tcha Evolve en het is wel erg makkelijk om automatisch stops te draaien op een communityday, of gewoon in de auto. Kan ik gewoon autorijden en toch wat items verzamelen.
Addicted to silent computing
Klopt trouwens, heb net even online nog wat gelezen en blijkt toch te zijn dat het mag, mits de app geen connectie maakt met Pokémon Go.Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:41:
[...]
Vroeger had je daar apps voor nodig ala calcy IV. (Wat volgens mij niet perse illegaal is, aangezien het alleen screenshots maakt van je scherm?)
Die Pokéball+ en Pokémon Go+ zijn qua rates hetzelfde als bijvoorbeeld een Gotcha; ongeveer 1/3 word gevangen. Wat ik persoonlijk een aantal grote voordelen van Gotcha vind:vso schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:59:
[...]
oke zullen we de ToS links laten ? zoals eerder vermeld GOT mag geen illigale meuk besproken worden Punt.
Dat gezegd hebbende, ik vind de officiele pokeball zoals hij werkt echt een zeer klein voordeel bieden (als je de reviews bekijkt) ..maar weegt eigenlijk niet op tegen de nadelen ..om ze op te noemen
- ding disconnect als je storage (pokemon/itembag) vol is
- ding is een ramp om "connected" te houden .. (goeie phone nodig)
- vangen is niet eens 50/50 kans maar eerder 25% succes rate ..
- gooit alleen rode bal 1x .. wil je zelf handmatig vangen tegelijker tijd heb je dezelfde "kans" ..
En zoals gezegt het enige voordeel is dat je niet met je telefoon in de hand loopt, niet naar je scherm kijkt .. en mag hopen dat hij "iets" doet .. want hij disconnect at random.
is het totaal waardeloos ? ik vind de trade-off zeer acceptabel en ik hoop dat hij niet als illegaal word beschouwd
- ik let beter op de omgeving, zie meer van de natuur (meer bewust)
- loop anderen niet in de weg
- minder accu verbruik .
zijn dan de voordelen die ik zie .. versus de enorme lijst "minpunten"
als je dit mod tot een "automagische" tja .. erhm 1% winst .. daar loop je ook niet echt warm van toch ?
- Vangen en stops draaien terwijl je betere dingen te doen hebt (zoals werken of auto rijden).
> Daar komen de voordelen van extra dust, items en XP die je normaal niet zou krijgen ook bij.
- Laag energie verbruik van zowel je telefoon als Gotcha. Bij een lading van de originele Gotcha gaat deze zo'n week tot 2 weken mee, afhankelijk van hoe veel je hem gebruikt.
- Het missen van shinies vind ik persoonlijk een beetje controversieel: hoeveel shinies ik al heb gevangen met mijn Gotcha is echt waanzin. Dat is op twee handen niet meer te tellen. Je zult er vast en zeker wat missen, maar ook een flink aantal vangen die je anders niet gehad zou hebben.
Je kunt de normale Go + ook 'automatiseren' door er voor te zorgen dat je het knopje in blijft drukken. Echter vind ik het nogal moeilijk doen, aangezien je dus Gotcha ook gewoon zou kunnen kopen. Hij is nog kleiner ook! Gebruik hem zelf als sleutelhanger.
De Gotcha Evolve is daar in tegen wel weer vrij groot, maar die gebruik je ook als armband.
@MusicMaikel zoals ik al zei tradeoff die acceptabel lijkt te zijn en minst erge is .. van de rest
als ik gewoon zoek op automagiseren .. dan kom je dingen tegen waarvan ik denk .. wat is dan nog je doel om het spel te spelen ?
ik snap best dat je iets meer voordeel dan een andere speler wilt hebben.. maar laat dat op een relatief eerlijke manier zijn ..
goed terug .. het automagiseren van sorteren van je pokemon ..
als nieuweling moet ik veel leren wanneer welke waarde effect heeft en wat een goeie pokemon is ..
Moet wel zeggen dat de game daar erg tekort in schiet ..
maar dat maakt het niet minder leuk .. ik vind het wel grappig zo ..en inderdaad nu ik 0*,1* doe kan ik sneller meer weg mikken .. maar dat kan omdat ik meer een beeld heb van wat goed en slecht kan zijn .
als ik gewoon zoek op automagiseren .. dan kom je dingen tegen waarvan ik denk .. wat is dan nog je doel om het spel te spelen ?
ik snap best dat je iets meer voordeel dan een andere speler wilt hebben.. maar laat dat op een relatief eerlijke manier zijn ..
als nieuweling moet ik veel leren wanneer welke waarde effect heeft en wat een goeie pokemon is ..
maar dat maakt het niet minder leuk .. ik vind het wel grappig zo ..en inderdaad nu ik 0*,1* doe kan ik sneller meer weg mikken .. maar dat kan omdat ik meer een beeld heb van wat goed en slecht kan zijn .
Tja vanalles
!3*&!4* werkt wat snellervso schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:45:
@MusicMaikel zoals ik al zei tradeoff die acceptabel lijkt te zijn en minst erge is .. van de rest
Gebruik zelf meestal !3*&!4*&!shiny
Das een goede methode die ik ook toe pas alhoewel ik van heel veel al IV boven de 90 heb.aljooge schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:35:
[...]
Ik appraise al het spul. Dan swipe ik lekker in snel tempo naar rechts. De kanslozen worden direct verwijderd. De paar kansrijken die overblijven check ik met pokegenie voor pvp. Kansrijk wil zeggen: zeer lage attack, met hoge defense en hoge HP.
Op deze manier gaat alles veel sneller met verwijderen en vind ik nog steeds de krenten in de pap voor de pvp battles
voor hoge ivs sorteer ik eerst op recent gevangen en vervolgens voer ik de volgende zoektermen in.
4*
3*
Alles dat 4* is is 100% iv
Alles dat 3* is 82-98% iv die appraise ik dus
Gisteren nog 4 shinies gevangen tijdens het goed maak event. Wel drie dubbele maar die ruilen we wel weer
Nu nog een shiny Genesect. 11 raids gedaan maar nog geen geluk!
Ik weet niet goed wat je hier mee bedoeld.vso schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:45:
zoals ik al zei tradeoff die acceptabel lijkt te zijn en minst erge is .. van de rest
Waarschijnlijk doel je met de eerste opmerking op spoofen, wat inderdaad cheaten is.vso schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:45:
Qua sortering, ik gebruik daar een "Trash" searchstring voor:
0*,1*,2*&!legendary&!mythical&!shiny&!shadow&!lucky&!trade&!.G&!.U&.0%&!.CD
Het eerste stukje (0*,1*,2*) slaat op de 0*, 1* en 2* Pokés. De 3* en 4* Pokés blijven op die manier verborgen zodat je ze niet per ongeluk weg kunt gooien.
!legendary slaat op geen legendaries, !mythical slaat op geen mythicals, !shiny slaat op geen shinies, !shadow slaat op geen shadows, !lucky slaat op geen luckies.
De benamingen daarna slaan op custom benamingen die ik aan Pokés geef.
"trade" = Pokés die geruild mogen worden
".G" = Pokés met goede PvP GL IV's
".U" = Pokés met goede PvP UL IV's
".0%" = Pokés met 0% IV's
".CD" = Pokés die geëvolueerd moeten worden in December, aangezien deze een Community Day move moet krijgen.
Misschien dat het jou ook helpt, natuurlijk kan je ook eigen benamingen gaan gebruiken.
Over het algemeen bestaat mijn box alleen maar uit 80%+ Pokés. IV's zijn overrated, dat klopt, maar ik doe het liever meteen goed. Iedereen wil ten slotte de beste Pokémon hebben, toch?
Vannacht om drie uur, mijn derde Genesect raid (was in Vacaville, Californië).C_V_S schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:03:
[...]
Nu nog een shiny Genesect. 11 raids gedaan maar nog geen geluk!
Het stuk "&!lucky" is volgens mij overbodig, die zijn toch altijd minimaal 3*MusicMaikel schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:15:
[...]
Nee, helaas nietFreee!! schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:23:
[...]
Het stuk "&!lucky" is volgens mij overbodig, die zijn toch altijd minimaal 3*
wauw major thx .. daar kan ik wat meeMusicMaikel schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:15:
[...]
Ik weet niet goed wat je hier mee bedoeld.
[...]
Waarschijnlijk doel je met de eerste opmerking op spoofen, wat inderdaad cheaten is.
Het eerste stukje (0*,1*,2*) slaat op de 0*, 1* en 2* Pokés. De 3* en 4* Pokés blijven op die manier verborgen zodat je ze niet per ongeluk weg kunt gooien.
!legendary slaat op geen legendaries, !mythical slaat op geen mythicals, !shiny slaat op geen shinies, !shadow slaat op geen shadows, !lucky slaat op geen luckies.
kan je die benaming meuk wat uitleggen ? trade is obvious maar de rest hmmm en december ?De benamingen daarna slaan op custom benamingen die ik aan Pokés geef.
"trade" = Pokés die geruild mogen worden
".G" = Pokés met goede PvP GL IV's
".U" = Pokés met goede PvP UL IV's
".0%" = Pokés met 0% IV's
".CD" = Pokés die geëvolueerd moeten worden in December, aangezien deze een Community Day move moet krijgen.
Misschien dat het jou ook helpt, natuurlijk kan je ook eigen benamingen gaan gebruiken.
Over het algemeen bestaat mijn box alleen maar uit 80%+ Pokés. IV's zijn overrated, dat klopt, maar ik doe het liever meteen goed. Iedereen wil ten slotte de beste Pokémon hebben, toch?
ik bewaar alles (nu nog) wat nieuw is maar bv nog niet 80% is .,. dus vind ik net pokemon x met 1 ster dan bewaar ik die totdat ik een betere heb .. (dan gaat de oude weg) .. verstandig ?
Tja vanalles
Verwijderd
Nee tuurlijk bewaar ik die niet allemaal. Onder een bepaalt CP gooi ik zoiezo weg. (Tenzij 100% voor de verzameling) daarna kijk ik welke de beste zijn en die evolueer ik dan. Meestal zijn dat er niet meer dan 10. Ik ga echt geen level 1 98% evolven terwijl ik een level 30 van 80% IV heb bijvoorbeeld. Dat scheelt echt zoveel Stardust en candy. Terwijl je het bij raids niet eens merkt dat die wat slechter is.Crahsystor schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:09:
[...]
Het Appraisal systeem is zeker flink verbeterd. Maar het is nog steeds niet handig als je veel moet filteren. Als je op een communityday 200 pokémon vangt, met 50 3*, bewaar je die dan allemaal? Nee toch. Je zult dus moeten gaan gokken of heel lang vergelijken of iets als CalcIV gebruiken om te kijken welke 3* de beste stats hebben.
Niantic heeft beperkingen ingebouwd om te voorkomen dat je snel vooruitgang boekt. Gifts alleen via friend, niet via gift item en het pijltje van gift sent alleen op dezelfde dag weergeven. Zo ook het vergelijken van stats. Je zult, als je de ToS volgt, op een communityday uren bezig zijn om te selecteren in plaats van vangen, tenzij je honderden vrije pokéstorage hebt. Allemaal tijd die je niet kunt besteden aan het vangen van Pokémon en xp/dust verdienen. (al scheelt het uitfilteren van 0*,1*,2* ook al veel)
Overigens heb ik sinds een paar maanden een Go-tcha Evolve en het is wel erg makkelijk om automatisch stops te draaien op een communityday, of gewoon in de auto. Kan ik gewoon autorijden en toch wat items verzamelen.
Ik doe precies hetzelfde. Verzamel eerst alle Pokémons, en van Pokémons die nutteloos zijn voor gevechten bewaar ik telkens de sterkste.vso schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:55:
kan je die benaming meuk wat uitleggen ? trade is obvious maar de rest hmmm en december ?
ik bewaar alles (nu nog) wat nieuw is maar bv nog niet 80% is .,. dus vind ik net pokemon x met 1 ster dan bewaar ik die totdat ik een betere heb .. (dan gaat de oude weg) .. verstandig ?
Edit: net als Pepsi verspil ik ook liever niet te veel stardust en points als er minimale verschillen zijn in percentages.
[ Voor 10% gewijzigd door aurelius142 op 17-08-2020 16:07 ]
Al zou je een pokemon beheer functie hebben op je pc (web interface) . dus puur je pokedex geen enkele andere functie zoals healen oid dan zou ik al blij wezen .. dus puur wat heb ik / welke naam doe ik etc ..
Maar evolven en alle andere meuk op de gsm .. maar goed ik ben niet de enige ..
denk bv aan een whatsapp(web) functie
ik vind het verdraaid lastig om pokemon x --> evolution1 --> evolution2, evolution3 en dan nog de namen en iv enzv .. haalt het leuke spel element weg
@aurelius142 ach verspilling is niet erg als je maar leert
gisteren avond iemand 3x de gym uit getrapt .. omdat hij er al 9uur + in zat en ik er net in zat en hij mij weer eruit trapte .. (hier in de stad laat je elkaar een xtijd erin zitten voordat je eruit kickt ) .. zo kan iedereen wat verdienen ..
Maar evolven en alle andere meuk op de gsm .. maar goed ik ben niet de enige ..
denk bv aan een whatsapp(web) functie
ik vind het verdraaid lastig om pokemon x --> evolution1 --> evolution2, evolution3 en dan nog de namen en iv enzv .. haalt het leuke spel element weg
@aurelius142 ach verspilling is niet erg als je maar leert
gisteren avond iemand 3x de gym uit getrapt .. omdat hij er al 9uur + in zat en ik er net in zat en hij mij weer eruit trapte .. (hier in de stad laat je elkaar een xtijd erin zitten voordat je eruit kickt ) .. zo kan iedereen wat verdienen ..
[ Voor 24% gewijzigd door vso op 17-08-2020 16:14 ]
Tja vanalles
Bedankt voor de Genesect raid uitnodiging net. Ik weet niet wie het was, niet gezien in de snelheid en ik zat op een andere te wachten (aangemeld via Reddit). Ik zag wel twee namen in de lobby, die ik van hier ken.
[ Voor 15% gewijzigd door Freee!! op 17-08-2020 16:25 ]
Tuurlijk!vso schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:55:
[...]
kan je die benaming meuk wat uitleggen ? trade is obvious maar de rest hmmm en december ?
".G" staat dus voor Pokés die ik in de Great League van GBL en Silph Cups gebruik. Door ze in de searchstring op te nemen, komen ze niet in mijn overzicht voor op het moment dat ik voor 0*,1*,2* zoek (deze Pokés hebben namelijk speciale IV waarden nodig, daar kan ik nog wel een post over maken mocht je dat willen).
Hetzelfde doe ik met ".U" voor Ultra League.
".0%" staat voor de Pokés die geen oranje balkje hebben op het moment dat ik ze appraise. Deze 0% Pokés zijn nog zeldzamer dan 100% Pokémon, vandaar dat ik ze ook bewaar. Verzamelen, dat is waar het om draait in Pokémon, naar mijn idee (en met die verzameling kan je dus van allerlei leuke dingen doen).
".CD" staat voor Community Day. Tijdens Community Day krijgen Pokémon een speciale aanval die veelal beter is voor raids, PvP battles, noem maar op. Deze aanval kan je alleen krijgen tijdens Community Day en is dus gelimiteerd te krijgen. Wanneer een Community Day over is, is deze move dus niet meer te krijgen (behalve als je een Elite TM gebruikt). Echter, in december komen al deze Community Days weer terug en zijn deze voor een korte periode weer te bemachtigen. Met ".CD" markeer ik dus Pokémon die ik in december wil evolueren zodat ze die speciale aanval krijgen.
Dit doe ik ook! Qua IV behoud ik altijd de beste tot ik een 80% of hoger heb.vso schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:55:
[...]
@MusicMaikel extra uitleg/plaatjes denk ik is zeker +10
.. any many thx so ver ..
0% ? goed om te weten .. maar wat moet je met die 0% ..wat zijn ze "waard" kijk dat je x.y.z spaart om dat ze een reden hebben .. tja ok .. dat is ieder voor zich etc etc .. maar anderzijds kan je er wellicht niks "extra"'s mee
er zullen ongetwijfeld mensen geld voor over hebben maar daarvoor speel ik het niet .. om die reden .. (laat ik het maar gezegd hebben)
en een shiny of zo'n pokemon die je van team rocket bevrijd .. kan je die gewoon evalueren of verliest tie dan "waarde" ..
voor mij is het momenteel leuk om een volle pokedex te hebben oid ..
0% ? goed om te weten .. maar wat moet je met die 0% ..wat zijn ze "waard" kijk dat je x.y.z spaart om dat ze een reden hebben .. tja ok .. dat is ieder voor zich etc etc .. maar anderzijds kan je er wellicht niks "extra"'s mee
er zullen ongetwijfeld mensen geld voor over hebben maar daarvoor speel ik het niet .. om die reden .. (laat ik het maar gezegd hebben)
en een shiny of zo'n pokemon die je van team rocket bevrijd .. kan je die gewoon evalueren of verliest tie dan "waarde" ..
voor mij is het momenteel leuk om een volle pokedex te hebben oid ..
Tja vanalles
Beetje late reactie, maar bij Gyarados kost een nieuwe move maar 10.000 dust. Het is lichtelijk gerelateerd aan het aantal km dat je moet lopen voor een candy, maar niet helemaal geloof ik. Hier is een uitputtend (maar niet zo overzichtelijk) overzicht, en hier wat meer uitleg over welke Pokémon handig zijn om een second move te geven. In het algemeen is het handig om twee soorten moves te hebben (bijv water en dragon bij Gyrados). Bij sommige babies kosten ook minder om een tweede move te kopen, dus die moet je al een tweede move geven voor je ze evolueert.PhilipsFan schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:53:
[...]
Steeds net verkeerd dus. Ik kan natuurlijk proberen om ze een nieuwe aanval te leren, maar dan heb je nog steeds kans dat je net de verkeerde krijgt en het kost _veel_ stardust. Dus laat die ballon nog maar ff achter me aan vliegen, ik heb er geen last van
Ik ben wel geïnteresseerd in een korte uitleg over handige IV's (of verdeling van Attack/Defense/Stamina) voor PvP. Ik doe het niet heel veel, maar focus nu vooral op zo hoog mogelijke IV's, en dan mis ik blijkbaar wat voordeel in PvP. Hier is wel een uitgebreider verhaal, maar een korte logica zou fijn zijn. Als het per Pokemon type verschillend is, hou ik het wel bij de CP zo dicht mogelijk bij 1500/2500 krijgen....MusicMaikel schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:50:
[...]
".G" staat dus voor Pokés die ik in de Great League van GBL en Silph Cups gebruik. Door ze in de searchstring op te nemen, komen ze niet in mijn overzicht voor op het moment dat ik voor 0*,1*,2* zoek (deze Pokés hebben namelijk speciale IV waarden nodig, daar kan ik nog wel een post over maken mocht je dat willen).
<knip>
Nu Team Rocket in ballonnen overkomt en mijn zoontje het vechten leuk vindt, wil ik me daar toch wat meer in verdiepen..... Is het vooral zaak om langer te overleven dan de tegenstander, of heeft het hebben van lage Attack een ander voordeel?
Ik scan IV's terwijl ik aan het gooien ben al met CalcyIV. De meeste met hele lage CP en/of lage IV's (<60?) gooi ik bijna meteen weg. Rond de 60 en uit eitjes van ver weg (gekregen uit gifts van vriendjes in VS en NZL) bewaar ik vaak voor trades. Ik had begrepen dat onder/rond 60 IV de kans omhoog gaat dat de IV omhoog gaat. Zo kan ik mijn zoontje af en toe een lvl 35 Pokémon toestoppen met een brakke IV die ik zelf toch niet vol ga stoppen met candy en dust.
[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 17-08-2020 21:27 ]
vergelijk een pokemon met stats 14 14 14 met een pokemon met attack 15, defense 13 en hp 14. Beide zijn even sterk, nouja, de ene mept iets harder maar krijgt ook iets hardere meppen te incasseren. Het hangt een beetje van de battle af wat voordeliger is.gwystyl schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:20:
[...]
Nu Team Rocket in ballonnen overkomt en mijn zoontje het vechten leuk vindt, wil ik me daar toch wat meer in verdiepen..... Is het vooral zaak om langer te overleven dan de tegenstander, of heeft het hebben van lage Attack een ander voordeel?
Maar nu komt het probleem, rekenkundig (zit in de rekenformule van pokemon go) krijgt de pokemon met 15, 13, 14 een iets hogere combat power dan met 14, 14, 14. Kan dus zijn dat die met 15, 13, 14 net boven de 2500 cp voor ultraleague uitkomt en die van 14,14, 14 er net binnen blijft en kan je de laatste dus een keertje vaker uppen.
Om die reden is een pokemon met attack 0, defense 15 en HP 15 die precies op 2500 cp uitkomt perfect.
overigens 0 attack betekent niet geen attack, hij heeft altijd een bepaalde basis damage.
Eigenlijk komt het er op neer dat de Attack IV meer meetelt dan de andere twee IV's in de CP (en dus level) berekening. Je wil daarom een zo laag mogelijke Attack IV hebben, zodat je een zo hoog mogelijk level (en dus ook HP) kan hebben.gwystyl schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:20:
[...]
Ik ben wel geïnteresseerd in een korte uitleg over handige IV's (of verdeling van Attack/Defense/Stamina) voor PvP. Ik doe het niet heel veel, maar focus nu vooral op zo hoog mogelijke IV's, en dan mis ik blijkbaar wat voordeel in PvP. Hier is wel een uitgebreider verhaal, maar een korte logica zou fijn zijn. Als het per Pokemon type verschillend is, hou ik het wel bij de CP zo dicht mogelijk bij 1500/2500 krijgen....
Die ene HP kan net schelen of je een battle wint of verliest.
Echter! Er bestaan uitzonderingen, ook voor Great League. Sableye zijn maximale CP zit onder de 1500 als deze gemaxt is, dus een 15/15/15 Sableye is degene die je zoekt hiervoor. Ook voor Azumarill, die net boven de 1500 zit als deze gemaxt is. Een 8/15/15 is hierbij ideaal.
Voor Go Rocket maakt dat eigenlijk niet uit, je speelt toch tegen de computer en gaan niet zo slim om met switches, shields e.d. Ik pak altijd de juiste typing met juiste aanvallen uit mijn box en haal de meeste tegenwoordig met 1 Pokémon met halve levens nog over.
[ Voor 8% gewijzigd door MusicMaikel op 17-08-2020 23:22 ]
paar andere algemene vraagjes ..
Als je geld wilt uitgeven .. (ing bank app) zegt tie
beter even wat geld via de winkel te halen ?
ik zit eraan te denken om de storage en item bags te vergroten .. cashloos gaat ook wel maar "te traag" en dat betreft heb ik ook geen issues de maker(s) te steunen
hoe zit dat met een pokemon trainer account heeft dat nog voordelen ? en kan je die aan je huidige account koppelen ? ik vind de hele meuk niet echt "vanzelf sprekend"
hoe zit dat met trainer level .. waarom word ik geblokt om bepaalde pokemon te upgraden ?? ..
denk dat de lijst vast wel te vinden is online maar zoek meer de uitleg erbij oid ..
donderdag komt mijn nieuwe gsm binnen, pogo en mijn redmi note 8 (goedkoopste 32bit versie) werkt niet echt lekker samen .
Als je geld wilt uitgeven .. (ing bank app) zegt tie
ik zit eraan te denken om de storage en item bags te vergroten .. cashloos gaat ook wel maar "te traag" en dat betreft heb ik ook geen issues de maker(s) te steunen
hoe zit dat met een pokemon trainer account heeft dat nog voordelen ? en kan je die aan je huidige account koppelen ? ik vind de hele meuk niet echt "vanzelf sprekend"
hoe zit dat met trainer level .. waarom word ik geblokt om bepaalde pokemon te upgraden ?? ..
denk dat de lijst vast wel te vinden is online maar zoek meer de uitleg erbij oid ..
donderdag komt mijn nieuwe gsm binnen, pogo en mijn redmi note 8 (goedkoopste 32bit versie) werkt niet echt lekker samen .
Tja vanalles
Ik heb een CC gelinked aan mijn apple ID.vso schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:51:
Als je geld wilt uitgeven .. (ing bank app) zegt tiebeter even wat geld via de winkel te halen ?
Ik heb mijn pokemon go account gekoppeld aan mijn gmail zodat ik MFA kan gebruiken. Een pokemon trainer club account heeft geen MFA. Zou anno 2020 overal waar kan MFA gebruiken.
Pokemon levels zijn gekoppeld aan trainer level. Als jij een level omhoog gaat kan je weer 2 keer upgraden (elke upgrade is 0,5 level). Maximum level een Pokemon is dus ook 40. Dat kan je nog 1 level verhogen met je buddy (als hij best buddy is en je hem als buddy hebt geselecteerd).
Correct verhaal, je hebt het alleen totaal niet over defense, een stat die in PvP ook super belangrijk is. Door bepaalde defense breakpoints doet (bijvoorbeeld) een bepaalde fast move 3 schade in plaats van 4. Ik zou dan ook willen stellen dat, hoewel HP belangrijk is in PVP, defenense minstens zo belangrijk is, misschien wel belangrijker. Het gaat er eigenlijk niet om om zoveel mogelijk HP te hebben, maar zoveel mogelijk totale stat points in de beschikbare hoeveelheid CP te proppen.MusicMaikel schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:11:
[...]
Eigenlijk komt het er op neer dat de Attack IV meer meetelt dan de andere twee IV's in de CP (en dus level) berekening. Je wil daarom een zo laag mogelijke Attack IV hebben, zodat je een zo hoog mogelijk level (en dus ook HP) kan hebben.
Die ene HP kan net schelen of je een battle wint of verliest.
Voorbeeld gyarados in ultra leage
0/15/14
166.03 attack
140.81 defense
161 HP
total stat points: 3763.915
PvP rank 1
12/14/15
169.61 attack
136.23 defense
157 HP
total stat points 3627.718
PvP rank 951
De Gyarados met lage attack en hoge defense/HP heeft dus veel meer totale stat points in de 2500 CP dan de Gyarados met hoge attack stat. Tevens wordt ook duidelijk in dit voorbeeld dat je 15 defense wil en 14 HP, defense is dus ietsje belangrijker.
Bron: https://www.stadiumgaming.gg/rank-checker
Tevens is het ook belangrijk om te vermelden dat als 2 pokemon tegelijker tijd een charge move uitvoeren (CMP tie) de pokemon met de hoogste attack stat eerst gaat.
Met de introductie van shadow pokemon en shadow damage boost geldt de theorie ook niet altijd, soms wil je alle attack die je kan hebben om zoveel mogelijk damage te doen met je fast moves. Ik weet dat er high ranked spelers zijn die bijvoorbeeld een 15/0/0 (of iets in die buurt, in ieder geval heel veel attack) shadow victreebel gebruikte; je rekent er op zoveel mogelijk schade met fast moves te doen en charge moves zijn minder belangrijk.
[ Voor 46% gewijzigd door FreqAmsterdam op 18-08-2020 08:13 ]
Ah, duidelijk. Dat wist ik dan weer niet!FreqAmsterdam schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 07:41:
[...]
Correct verhaal, je hebt het alleen totaal niet over defense, een stat die in PvP ook super belangrijk is. Door bepaalde defense breakpoints doet (bijvoorbeeld) een bepaalde fast move 3 schade in plaats van 4. Ik zou dan ook willen stellen dat, hoewel HP belangrijk is in PVP, defenense minstens zo belangrijk is, misschien wel belangrijker. Het gaat er eigenlijk niet om om zoveel mogelijk HP te hebben, maar zoveel mogelijk totale stat points in de beschikbare hoeveelheid CP te proppen.
Voorbeeld gyarados in ultra leage
0/15/14
166.03 attack
140.81 defense
161 HP
total stat points: 3763.915
PvP rank 1
12/14/15
169.61 attack
136.23 defense
157 HP
total stat points 3627.718
PvP rank 951
De Gyarados met lage attack en hoge defense/HP heeft dus veel meer totale stat points in de 2500 CP dan de Gyarados met hoge attack stat. Tevens wordt ook duidelijk in dit voorbeeld dat je 15 defense wil en 14 HP, defense is dus ietsje belangrijker.
Bron: https://www.stadiumgaming.gg/rank-checker
Tevens is het ook belangrijk om te vermelden dat als 2 pokemon tegelijker tijd een charge move uitvoeren (CMP tie) de pokemon met de hoogste attack stat eerst gaat.
Met de introductie van shadow pokemon en shadow damage boost geldt de theorie ook niet altijd, soms wil je alle attack die je kan hebben om zoveel mogelijk damage te doen met je fast moves. Ik weet dat er high ranked spelers zijn die bijvoorbeeld een 15/0/0 (of iets in die buurt, in ieder geval heel veel attack) shadow victreebel gebruikte; je rekent er op zoveel mogelijk schade met fast moves te doen en charge moves zijn minder belangrijk.
Overigens vroeg men ook om een beknopte uitleg, bovenstaand vind ik persoonlijk vrij de diepte in gaan al. Qua stats kan het ook anders zijn, bij Skarmory is 0/15/14 voor de Great League weer het ideale. Over het algemeen geld dus die attack IV zo laag mogelijk, de rest kan je via bovenstaande bron checken.
Dat van het aankopen van coins is wel een vreemd iets, zou gewoon moeten kunnen naar mijn idee. Ik heb verder geen ING, dus ben bang dat ik je daar niet mee kan helpen.vso schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:51:
Als je geld wilt uitgeven .. (ing bank app) zegt tiebeter even wat geld via de winkel te halen ?
PTC (Pokémon Trainer Club) heeft geen verdere voordelen ten opzichte van de andere inlogmethodes, behalve degene die Freq in zijn post noemt.
Trainer level en Pokémon level staan een beetje evenwijdig aan elkaar, dit heeft Freq al uitgelegd.
Goed dat je overstapt naar een nieuw toestel, Niantic heeft laatst bekend gemaakt 32-bits toestellen niet te ondersteunen in de toekomst.
@MusicMaikel was issue met ING ..
Die (trash)string met zoeken is wel ideaal kan veel gevangen pokemon gelijk weg knikkeren en scheelt veel onderhoud en tijd
Daardoor kan ik 90% weg gooien na een loopje
Die (trash)string met zoeken is wel ideaal kan veel gevangen pokemon gelijk weg knikkeren en scheelt veel onderhoud en tijd
Daardoor kan ik 90% weg gooien na een loopje
Tja vanalles
Denk dat ik het wasFreee!! schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:24:
Bedankt voor de Genesect raid uitnodiging net. Ik weet niet wie het was, niet gezien in de snelheid en ik zat op een andere te wachten (aangemeld via Reddit). Ik zag wel twee namen in de lobby, die ik van hier ken.
Raid wel vaker met @Arazogia en als er invites over zijn stuur ik gewoon wat naar mensen die online zijn
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!
/f/image/m8bmUqmnLubFlXLXfQrUMn9w.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/oOMPDY9qkQCxmrjawYg2w6Zj.png?f=fotoalbum_tile)