Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Ezio
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-03-2024
Dat is wel zuur.

Die remote raids zijn een mooi goudmijntje voor Niantic :P . Ik heb mezelf op rantsoen gezet, want je kunt wel door blijven gaan met al die invites.

Strava

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-11 22:44
Bennie Benieuwd schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:54:
[...]

Dit is waarom ik hier mee lees, briljante tip! Ik speel voornamelijk solo en ik heb nu al een aantal Rayquaza raids kunnen doen.

Mochten mensen nog vrienden zoeken om gifts uit te wisselen, voeg mij gerust toe:

879072162678
Deze reddit post https://www.reddit.com/r/...ad_find_friends_fast_for/ kan je ook gebruiken. Als je zelf een raid host, heb je razend snel 'vrienden' die mee willen doen.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:58
mennoo schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:54:
[...]

Deze reddit post https://www.reddit.com/r/...ad_find_friends_fast_for/ kan je ook gebruiken. Als je zelf een raid host, heb je razend snel 'vrienden' die mee willen doen.
De post is verwijderd. Hoe kan je zelf in vredesnaam een raid hosten? Die functionaliteit bestaat toch helemaal niet? Of bedoel je dat je zelf een raid begint en dan vrienden uitnodigt?

Wat ik wel eens doe is er zelf alvast in duiken met een pass en dan hopen dat anderen erbij komen. Maar ook dat werkt alleen maar met mensen die min of meer uit de buurt komen.

• sixtiek
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:53
PhilipsFan schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:18:
[...]

De post is verwijderd. Hoe kan je zelf in vredesnaam een raid hosten? Die functionaliteit bestaat toch helemaal niet? Of bedoel je dat je zelf een raid begint en dan vrienden uitnodigt?

Wat ik wel eens doe is er zelf alvast in duiken met een pass en dan hopen dat anderen erbij komen. Maar ook dat werkt alleen maar met mensen die min of meer uit de buurt komen.
Als je een raid host doe je inderdaad niets anders dan erin duiken* maar in plaats van hopen dat anderen erbij komen maak je de raid bekend via bijvoorbeeld een Discord-server, de PokeRaid-app of een andere manier. Je geeft dan ook je trainer code erbij. Als er mensen mee willen doen sturen ze je een friend request. Zodra je ze accepteert als friend kan je ze uitnodigen voor de raid. Ze kunnen op jouw uitnodiging reageren en meedoen door middel van een remote raid pass.

*het kan even duren voordat je genoeg mensen in je raid lobby hebt om de boss te verslaan, zeker bij hogere level raids. Je kan dus beter eerst de raid aanmelden en zodra je genoeg mensen hebt pas erin duiken.

Succes d:)b !

[ Voor 1% gewijzigd door sixtiek op 03-08-2020 15:32 . Reden: finetuning ]

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-11 22:44
[...]

DIt is de goede https://www.reddit.com/r/...ad_find_friends_fast_for/

Hoe ik het doe: Je staat in de buurt van een gym waar een raidboss actief is. Zet een berichtje in die thread met je trainer id, binnen een minuut heb je genoeg friend requests om een raid te starten met 5 nieuwe vrienden

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
[...]

Zie post van @sixtiek met die app moet het zeker lukken.
sixtiek schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:39:

En voor remote raids is er sinds een paar weken een speciale app: PokeRaid. Play Store: https://play.google.com/store/apps/details?id=me.pokeraid, App Store: https://apps.apple.com/us...id-from-home/id1507659524.

Succes :) !
Wel gevaarlijk trouwens, je kan nonstop blijven raiden zo. :+

• PhilipsFan
sixtiek schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:27:
[...]

Als je een raid host doe je inderdaad niets anders dan erin duiken* maar in plaats van hopen dat anderen erbij komen maak je de raid bekend via bijvoorbeeld een Discord-server, de PokeRaid-app of een andere manier. Je geeft dan ook je trainer code erbij. Als er mensen mee willen doen sturen ze je een friend request. Zodra je ze accepteert als friend kan je ze uitnodigen voor de raid. Ze kunnen op jouw uitnodiging reageren en meedoen door middel van een remote raid pass.

*het kan even duren voordat je genoeg mensen in je raid lobby hebt om de boss te verslaan, zeker bij hogere level raids. Je kan dus beter eerst de raid aanmelden en zodra je genoeg mensen hebt pas erin duiken.

Succes d:)b !
Ah, veel duidelijker. Thanks! Je kunt dit natuurlijk ook omgekeerd gebruiken, door te reageren op berichten in die thread (ik heb geen Reddit account), maar ik word nog niet zo heel hard uitgenodigd...

Trouwens net wel weer kunnen raiden om Rayquaza, maar ik kreeg slechts 7 ballen en hij is dus ontsnapt. Ik heb dat nog maar 1x eerder meegemaakt, gebeurt het vaak dat een raidboss alsnog ontsnapt? Uiteraard wel golden razberry gebruikt bij elke worp...

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
Ik zit met rayqueza op 15 uit 22 met excellent curveballs en golgen razz.. dus ja dat gebeurt wel vaker.

• Ezio
Het verschilt bij mij per raid boss maar meestal vang ik wel meer dan de helft. En dan gooi ik niet eens excellents. Ik zit nu op 8 uit 8 met Rayquaza, maar dat is echt uitzonderlijk.

Strava

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-11 18:35
Heeft er iemand een handleiding om op lvl 40 (ben ik bijna) goede kwaliteits stops toe te voegen?
Ik ben nu een tijdje aan het beoordelen, maar soms lijkt het nergens op. Maar ook snap ik het systeem nog niet goed.ik probeer ze goed te beoordelen op wayfare maar mijn beoordelingen staan diep in het rood. En van de 60 beoordelingen zijn er 15 geaccepteerd als nominatie...
Mensen die dit goed snappen?
PhilipsFan schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:39:
Ik heb 'm ook af, die 3 excellent throws waren het lastigst. Ik twijfel nog om een lucky egg te gebruiken om die 7500XP naar 15000 te verdubbelen.

Verder had ik vandaag enorm mazzel, ik deed remote mee in een relatief afgelegen raid om Rayquaza. Ik had me erop voorbereid om de raid weer te verlaten, maar 20 seconden voor de battle begon kwamen er nog 2 spelers bij van een hoog level, dus besloten het er toch maar op te wagen. Tijdens de battle bleken er nog meer spelers aangehaakt en we versloegen de boss vrij makkelijk. Het vangen was nog even spannend want hij spring er tot 7x toe weer uit, maar het is wel gelukt.

Verder ben ik vandaag flink op Gibble-jacht geweest. Wel met behulp van een scanner. Sommigen zullen dat valsspelen vinden, maar ik had al een Gabite, dus die Garchomp was er hoe dan ook wel gekomen. Het heeft me alleen kilometers lopen bespaard. Evengoed nog 20k stappen gezet en flink wat kilometers gefietst. En ik kwam een shiny Dratini tegen, ook nog nooit eerder gezien. Dus een prima dagje...
Waar heb je die werkende scanner? Die heb ik al heel lang niet meer actief zien werken. Dat was mijn go-to om toen ik net was begonnen en geen candy had evolutions te vinden :)
PhilipsFan schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:17:
[...]

Ah, veel duidelijker. Thanks! Je kunt dit natuurlijk ook omgekeerd gebruiken, door te reageren op berichten in die thread (ik heb geen Reddit account), maar ik word nog niet zo heel hard uitgenodigd...

Trouwens net wel weer kunnen raiden om Rayquaza, maar ik kreeg slechts 7 ballen en hij is dus ontsnapt. Ik heb dat nog maar 1x eerder meegemaakt, gebeurt het vaak dat een raidboss alsnog ontsnapt? Uiteraard wel golden razberry gebruikt bij elke worp...
Troost je.... ik had met Go fest 15 raids gedaan voor Dialga en Palkia (had beide nog niet) En uiteindelijk heb ik 2 dialga gevangen. Ik was echt pislink toen. Voornamelijk great en excelent curve met golden razz... zo beroerd had ik het nog niet eerder. Dus troost je....het kan altijd slechter.... ;w

[ Voor 50% gewijzigd door Nixo op 04-08-2020 13:36 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:44
PhilipsFan schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:17:
[...]

Met 7 ballen wordt de kans wel een stuk kleiner om hem te vangen. Daarom proberen om met dezelfde kleur te spelen voor meer ballen. (Al wordt dat misschien lastiger met de remote raids). En je kunt eventueel nog kleinere groepjes maken zodat je per persoon meer damage doet voor een extra bal.
Rayquaza vond ik wel makkelijk om te vangen, kun je goed excellent op gooien. Maar je moet ook een beetje mazzel hebben. Ik zit op 76/84.

[ Voor 6% gewijzigd door Raem op 04-08-2020 13:49 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Mn zoon altijd geluk hier, een rayquaza raid... 5 man geloof ik ik had ook nog mensen welke online waren uitgenodigd

Eerste raid wat betreft rayquaza heeft ie meteen een shiny

Burp

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Voor members only:
Als je nog vrienden nodig hebt, voor een quest o.i.d., dan heb je hier de mijne:
596122650243

Zelf heb ik er nog 1 nodig. Heb die van @J-roenn al toegevoegd.

Had laatst een Rayquaza raid met mijn zoon, daar kwamen er nog een paar remote bij maar helaas niet kunnen vangen...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Misschien voor anderen een minor detail, maar ik kan sinds de nieuwe update van gevangen Pokémon, ontvangen cadeautjes en te verzenden cadeautjes niet meer zien waar ze vandaan komen. Vind ik jammer, vond het altijd wel geinig!
Is dat een bug of een feature?

• sixtiek
Gitarist schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:26:
Misschien voor anderen een minor detail, maar ik kan sinds de nieuwe update van gevangen Pokémon, ontvangen cadeautjes en te verzenden cadeautjes niet meer zien waar ze vandaan komen. Vind ik jammer, vond het altijd wel geinig!
Is dat een bug of een feature?
Het is een bug in de meest recente versie voor iOS. Ik was ook te vroeg met updaten :'( . Net nu het zo leuk gaat met pokies uit remote raids :X .

• PhilipsFan
Het werkt! Ik heb al een paar keer om Rayquaza geraid via Reddit. Gewoon snel reageren op een oproep en dan hopen dat je uitgenodigd wordt. ERG frustrerend om 'm vervolgens niet te vangen, maar een stuk beter dan helemaal geen kans om er een te vangen.

Maar het blijft een beetje hit-or-miss wat betreft het aantal deelnemers. Ik geloof dat het een vuistregel is om de raid te verlaten als er nog 30 seconden te gaan zijn, zodat niet de laatste kansloos achterblijft bij te weinig deelnemers. En de notificaties slaan nergens op, ik krijg nog 3x de melding dat ik voor een raid ben uitgenodigd terwijl die allang is uitgevochten.

Wat doen jullie met al die nieuwe vriendjes? Ik kan me voorstellen dat je vriendenlijst al snel te lang wordt, maar aan de andere kant, als je een paar gifts uitwisselt dan heb je zo weer 10k XP verdiend.

• Ezio
Je moet af en toe je lijst opschonen. Ik heb een paar mensen in mijn lijst staan die gewoon een paar dagen voordat we bff's zouden worden, gestopt zijn met cadeaus geven :'( . Ik heb inmiddels mijn tweede shiny Rayquaza binnen :o . Ik was zo blij met mijn eerste shiny ooit en nu heb ik er twee binnen een paar dagen (9 gevangen uit 9 remote raids). Ik kan raid hour vanavond wel een keer overslaan :+ .

[ Voor 7% gewijzigd door Ezio op 05-08-2020 10:58 ]

Strava

• mat.hi.as
  • Laatst online: 01:34
Ik snap niet dat er zoveel remote wordt geraid. Pasjes kosten minimaal 83 muntjes, dat is anderhalve dag aan sparen, of bijna een euro. Dan heb je niet eens de zekerheid dat je hem vangt. Of mis ik iets?

• PhilipsFan
mat.hi.as schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:20:
Ik snap niet dat er zoveel remote wordt geraid. Pasjes kosten minimaal 83 muntjes, dat is anderhalve dag aan sparen, of bijna een euro. Dan heb je niet eens de zekerheid dat je hem vangt. Of mis ik iets?
Ik heb geen andere mogelijkheid om aan legendary's te komen. De enige andere mogelijkheid is om aan een normale raid mee te doen, maar dan moet je mensen in de buurt kennen die daar tijd (en een voldoende hoog level) voor hebben.

Ik vind niet dat het echt heel duur is, want ik heb wel een paar gyms in de buurt dus kan meestal met weinig moeite eentje leegtrappen of er gewoon bijop springen, dus die muntjes blijven wel komen. Maar je hebt een punt, je moet het niet te vaak doen, anders ben je in no-time door je muntjes heen.

• Raem
Die zekerheid heb je met normale raid passen ook niet. Het is gewoonweg een makkelijke manier om raids vanuit thuis te kunnen doen. En met de invites hoef je gyms dus ook niet eens meer in je buurt te hebben wat het nóg makkelijker maakt.

• Ezio
Ik deed voor remote raids net zoveel normale raids dus ik gebruik niet meer muntjes dan voorheen. Ik ga dan ook niet op alle invites in, want dan kan je inderdaad de hele dag bezig blijven.

Maar zoals ik al zei, is het een heel slim verdienmodel. Ze spelen handig in op het gevoel van mensen dat ze anders iets missen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ezio op 05-08-2020 11:57 ]

Strava

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:26
Ezio schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:54:
[...]

Ik deed voor remote raids net zoveel normale raids dus ik gebruik niet meer muntjes dan voorheen. Ik ga dan ook niet op alle invites in, want dan kan je inderdaad de hele dag bezig blijven.

Maar zoals ik al zei, is het een heel slim verdienmodel. Ze spelen handig in op het gevoel van mensen dat ze anders iets missen.
En er zal altijd een categorie zijn die geld zat heeft en elke raid meedoet, Ze stoppen per jaar duizenden euro’s in pokemon go

Hetzelfde soort persoon die zich blauw betaald aan premium items in games om hogerop te komen

En die buitencategorie aan zeer rijke mensen, of superverslaafden leveren een aardige bron van inkomsten op.

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-11 18:35
aljooge schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:00:
[...]

En er zal altijd een categorie zijn die geld zat heeft en elke raid meedoet, Ze stoppen per jaar duizenden euro’s in pokemon go

Hetzelfde soort persoon die zich blauw betaald aan premium items in games om hogerop te komen

En die buitencategorie aan zeer rijke mensen, of superverslaafden leveren een aardige bron van inkomsten op.
Pokemon go kan je nog aardig goed F2P spelen. Als je elke dag je 50 muntjes haal.
En anders met een paar tientjes per maand kan je aardig veel raiden.
Er zijn zat spellen waar je echt duizenden euro's tegenaan moet gooien om ook maar iets te bereiken. Het voordeel is hier niet heel groot als je geld erin steekt. Niet pay 2 win gelukkig!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Nixo schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:03:
[...]
Pokemon go kan je nog aardig goed F2P spelen. Als je elke dag je 50 muntjes haal.
Er zijn zat spellen waar je echt duizenden euro's tegenaan moet gooien om ook maar iets te bereiken. Het voordeel is hier niet heel groot als je geld erin steekt. Niet pay 2 win gelukkig!
Maar wel de reden, dat ik (ondertusen) selectief ben met remote raids.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• aurelius142
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-11 16:00
Het ligt ook een beetje aan je doel. Ik doe voornamelijk legendarische raids, tot ik er 1 heb gevangen. Daarna hou ik (meestal) mijn passen op zak tot de volgende legendarische raid met een nieuwe Pokémon.
Andere raids doe ik enkel als ik in de buurt ben en met een normale raid pass kan meedoen.

Ik speel het spel ook meer met de gedachten van "gotta catch'em all" en doe weinig trainer battles.

Van de week had ik wel geluk met mijn 2 laatste Rayquaza raids. Het waren beide meteen shinies (wel helaas 2 sterren).

• aljooge
Nixo schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:03:
[...]

2 weken geleden heb ik er toch 44 euro in moeten stoppen. Het lukt me niet om de maximum upgrades te krijgen. Dan ben ik tot de Kerst bezig met sparen, waarna vast een nieuwe uitbreiding te wachten staat. Er moeten ook nog raid pasjes gekocht worden en incubators en dit alles bij elkaar ga ik in niet meer halen met alleen 50 muntjes per dag

• FreqAmsterdam
aljooge schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:13:
[...]

2 weken geleden heb ik er toch 44 euro in moeten stoppen. Het lukt me niet om de maximum upgrades te krijgen. Dan ben ik tot de Kerst bezig met sparen, waarna vast een nieuwe uitbreiding te wachten staat. Er moeten ook nog raid pasjes gekocht worden en incubators en dit alles bij elkaar ga ik in niet meer halen met alleen 50 muntjes per dag
Zei je incubators kopen? :X Stop daar aub mee. Je stimuleert slecht gedrag van Niantic.

• PhilipsFan
Shit man. Doe je in een lokale raid mee (niet via Reddit maar gewoon remote via raids in de buurt) met 5 spelers, haken er alsnog TIJDENS de battle 3 af zodat de overgebleven 2 kansloos zijn. Hier zouden ze een flinke straf op moeten zetten, wat een aso's. Weer een raid pass kwijt.

Edit: alsnog kunnen meedoen, je raid pass blijft geldig voor dezelfde raid blijkbaar. Maar WEER niet gevangen. Ik denk dat Niantic wel iets moet doen aan de catch rate, want ik blijf natuurlijk niet raiden voor die 10k XP en een paar rare candies...

[ Voor 32% gewijzigd door Bart ® op 07-08-2020 10:10 ]

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
PhilipsFan schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:52:
Shit man. Doe je in een lokale raid mee (niet via Reddit maar gewoon remote via raids in de buurt) met 5 spelers, haken er alsnog TIJDENS de battle 3 af zodat de overgebleven 2 kansloos zijn. Hier zouden ze een flinke straf op moeten zetten, wat een smerige flikkers. Weer een raid pass kwijt.

Edit: alsnog kunnen meedoen, je raid pass blijft geldig voor dezelfde raid blijkbaar. Maar WEER niet gevangen. Ik denk dat Niantic wel iets moet doen aan de catch rate, want ik blijf natuurlijk niet raiden voor die 10k XP en een paar rare candies...
Ik krijg altijd tussen de 14 - 16 ballen als je dan met een golden berrie doet en alles curve great gooit dan vang je hem toch wel 9/10 keer?

• PhilipsFan
C_V_S schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:04:
[...]

Ik krijg altijd tussen de 14 - 16 ballen als je dan met een golden berrie doet en alles curve great gooit dan vang je hem toch wel 9/10 keer?
Dat hangt er natuurlijk vanaf met welk team je meedoet. In dit geval niet mijn team, dus ik kreeg maar 7 ballen. Inderdaad met golden berrie, maar ik gooi niet _altijd_ great. En soms flipt die Pokemon tijdens de worp, dat kun je wel een beetje timen maar het gaat soms toch fout.

Ach, het hoort erbij, maar als de catch rate wat beter was zou ik (nog) vaker aan raids meedoen en dat levert Niantic extra muntjes op, dus...

• C_V_S
  • Niet online
PhilipsFan schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:08:
[...]

Dat hangt er natuurlijk vanaf met welk team je meedoet. In dit geval niet mijn team, dus ik kreeg maar 7 ballen. Inderdaad met golden berrie, maar ik gooi niet _altijd_ great. En soms flipt die Pokemon tijdens de worp, dat kun je wel een beetje timen maar het gaat soms toch fout.

Ach, het hoort erbij, maar als de catch rate wat beter was zou ik (nog) vaker aan raids meedoen en dat levert Niantic extra muntjes op, dus...
7 ballen? Dat heb ik nog nooit gehad. Zeker weinig vrienden? Ik heb ook alle gyms goud waar ik op raid maakt dat nog uit.

Great op de meeste legendarische is vrij simpel trouwens. Die ring is zo groot.

• sixtiek
C_V_S schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:11:
[...]

7 ballen? Dat heb ik nog nooit gehad. Zeker weinig vrienden? Ik heb ook alle gyms goud waar ik op raid maakt dat nog uit.
Met remote raids op random gyms is het meestal zo dat je zonder vrienden staat en het is ook niet ongebruikelijk dat je team in de minderheid is. En die gyms heb je zeer waarschijnlijk ook niet goud. Daar gaan je ballen.

• Raem
PhilipsFan schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:08:
[...]

Wacht je wel met gooien tot de Pokémon z'n aanval doet? Voor die tijd de cirkel op de juiste grootte zetten en pas gooien zodra z'n aanval bijna klaar is. Op die manier gooi je nagenoeg altijd raak.
Catch rate gaan ze niet aanpassen. Soms hooguit aanpassingen om de worp makkelijker te maken, zoals toen Kyogre voor de eerste keer in raids kwam.
Je maakt meer kans door te gaan raiden met spelers van dezelfde kleur en best friends in de raid te hebben.
Shit man. Doe je in een lokale raid mee (niet via Reddit maar gewoon remote via raids in de buurt) met 5 spelers, haken er alsnog TIJDENS de battle 3 af zodat de overgebleven 2 kansloos zijn. Hier zouden ze een flinke straf op moeten zetten, wat een smerige flikkers. Weer een raid pass kwijt.

Mocht dit nog eens gebeuren en je kunt de raid niet meer doen, altijd contact opnemen met Niantic via de support-functie in de game. Situatie uitleggen met de gym en tijdstip etc erbij. Ze zijn redelijk coulant in het teruggeven van raidpassen namelijk.

[ Voor 31% gewijzigd door Raem op 06-08-2020 12:43 ]

• aljooge
Is mij deze week ook overkomen. 1 “vriend” geremoved.

• PhilipsFan
Raem schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:37:
[...]

Wacht je wel met gooien tot de Pokémon z'n aanval doet? Voor die tijd de cirkel op de juiste grootte zetten en pas gooien zodra z'n aanval bijna klaar is. Op die manier gooi je nagenoeg altijd raak.

[...]
Ik probeer het inderdaad te timen met de aanval van de Pokemon, dat scheelt wel een aantal verspilde ballen. Maar wat bedoel je met 'cirkel op de juiste grootte zetten'? Kun je daar iets aan aanpassen dan? In hoeverre is dat anders dan bij het vangen van een normale Pokemon?

• Raem
PhilipsFan schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:25:
[...]

Ik probeer het inderdaad te timen met de aanval van de Pokemon, dat scheelt wel een aantal verspilde ballen. Maar wat bedoel je met 'cirkel op de juiste grootte zetten'? Kun je daar iets aan aanpassen dan? In hoeverre is dat anders dan bij het vangen van een normale Pokemon?
Je kunt de cirkel al zo'n klein mogelijk zetten, zodat je de meeste kans hebt op een excellent. Als de pokémon een aanval doet en je gooit op het laatste moment dat zijn aanval is afgelopen zal de cirkel nog steeds het formaat hebben waarop je hem daarvoor hebt ingesteld.

YouTube: Pokémon GO | NEVER Miss A Throw EVER Again! | How To Use The Circle ...

Dit kan met zowel normale pokémon als legendary. Maar is vooral nuttig bij het vangen van legendary.

• PhilipsFan
Raem schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:36:
[...]

Je kunt de cirkel al zo'n klein mogelijk zetten, zodat je de meeste kans hebt op een excellent. Als de pokémon een aanval doet en je gooit op het laatste moment dat zijn aanval is afgelopen zal de cirkel nog steeds het formaat hebben waarop je hem daarvoor hebt ingesteld.

YouTube: Pokémon GO | NEVER Miss A Throw EVER Again! | How To Use The Circle ...

Dit kan met zowel normale pokémon als legendary. Maar is vooral nuttig bij het vangen van legendary.
Dat filmpje maakt weinig duidelijk. Ja, je raakt de bal dus niet aan tot halverwege de aanval en dan gooi je 'm, zodat hij precies op de Pokemon landt als de aanval is afgelopen. Dat stukje snap ik. Na een aanval komt altijd de cirkel tevoorschijn, dus dat is een goed moment.

Maar ik snap nog steeds niet wat je bedoelt met 'cirkel instellen'. Daar is NIKS aan in te stellen, die cirkel komt tevoorschijn, wordt steeds kleiner en verdwijnt dan (als je geen bal gooit), daar kun je zelf helemaal niks aan 'instellen'. Of mis ik iets?

• Raem
PhilipsFan schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:25:
[...]
Maar ik snap nog steeds niet wat je bedoelt met 'cirkel instellen'. Daar is NIKS aan in te stellen, die cirkel komt tevoorschijn, wordt steeds kleiner en verdwijnt dan (als je geen bal gooit), daar kun je zelf helemaal niks aan 'instellen'. Of mis ik iets?
Als je de bal ingedrukt houdt begint de cirkel te veranderen van groot naar klein. Als die op z'n kleinst is (waarbinnen je nog een excellent kan gooien) laat je de bal weer los. Dan staat de cirkel vast op die grootte.
Daarna doe je dus het trucje dat je pas gooit wanneer z'n aanval bijna is afgelopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Raem op 06-08-2020 14:30 ]

• PhilipsFan
Raem schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:28:
[...]

Als je de bal ingedrukt houdt begint de cirkel te veranderen van groot naar klein. Als die op z'n kleinst is (waarbinnen je nog een excellent kan gooien) laat je de bal weer los. Dan staat de cirkel vast op die grootte.
Daarna doe je dus het trucje dat je pas gooit wanneer z'n aanval bijna is afgelopen.
Ah, en de truc is dan dat de cirkel weer terugkomt (na de aanval) op dezelfde grootte als dat hij verdween (voor de aanval) en dat je dan dus makkelijker een great of excellent worp gooit. NU snap ik 'm. Thanks!

• sixtiek
Voor wie visueel is ingesteld en het graag in het Nederlands hoort: https://vimeo.com/438927382

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 14:59

fheerens

ir.

Is nu eigenlijk ook remote Trading mogelijk? Ik heb 2 quests die om 1 en 3 trades with a friend vragen.

In AvE we trust

• Freee!!

Freee!!

fheerens schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 01:47:
Is nu eigenlijk ook remote Trading mogelijk? Ik heb 2 quests die om 1 en 3 trades with a friend vragen.
Voor zover ik weet nog steeds niet, vanmiddag nog een trade gedaan met mijn oudste zoon en we moesten minder dan 100 meter van elkaar af zijn volgens de GPS.

EDIT:
Als je je locatie kunt spoofen is er natuurlijk meer mogelijk, maar dat zou wel eens tegen de regels kunnen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Freee!! op 07-08-2020 02:01 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-11 17:12

Hij kan toch makkelijk met 2 man?

• aurelius142
wimpie007 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 03:15:
[...]

Hij kan toch makkelijk met 2 man?
Dat is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van je level, de level van je friendship en je party. :)

• C_V_S
  • Niet online
sixtiek schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:35:
[...]

Met remote raids op random gyms is het meestal zo dat je zonder vrienden staat en het is ook niet ongebruikelijk dat je team in de minderheid is. En die gyms heb je zeer waarschijnlijk ook niet goud. Daar gaan je ballen.
Nog nooit gedaan hier in de regio alle gyms goud en veel best friends dus altijd ballen genoeg :)

• Teaclo
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-07 12:15
Heeft hier iemand al een shiny dratini gevangen? ik heb er +- 500 gevangen, nog geen shiny tegengekomen...
overigens wel al een shiny gible, executor, bagon...

heb het vermoeden dat ze de rate hiervan drastisch hebben teruggeschroefd.

Keep smiling

• Fixio
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-10 10:50
Iemand ervaring met een Go-tcha evolve?

Vanmorgen geen probleem gehad met verbinden van de Go-tcha en bam verbinding weg en scherm op zwart.
Krijg hem met geen mogelijkheid levend.

Heb hem in een usb poort gestoken en dan 15x erin en eruitgehaald maar geen teken van leven.

Iemand nog ideetjes?

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11 11:36

McBoom

Broem

Shinies? Mijn laatste shiny dateert van 26 juli, ondanks dat ik elke dag minimaal anderhalf uur speel. Tijdens events (buiten de CD's om) waarbij je kans hebt op een bepaalde shiny ben ik er nog nooit één tegengekomen. Als ik mijn shiny lijst doorkijk kom ik op zo'n 30 shinies die ik in dik anderhalf jaar in het wild ben tegengekomen buiten de CD's om _O-

En nog even wat anders.... Met je buddy heb je "Battle together" waar je ook een hartje voor kan verdienen. Volgens de info krijg je 'm bij alle battles die je doet (gym, raid, PvP, enz.) met je buddy op de map, maar ik krijg er nooit een hartje voor. Of is het zo dat je buddy zelf aan te battle mee moet doen?

The ramblings of an idiot

Verwijderd

McBoom schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:43:

En nog even wat anders.... Met je buddy heb je "Battle together" waar je ook een hartje voor kan verdienen. Volgens de info krijg je 'm bij alle battles die je doet (gym, raid, PvP, enz.) met je buddy op de map, maar ik krijg er nooit een hartje voor. Of is het zo dat je buddy zelf aan te battle mee moet doen?
Je buddy in je team zetten is genoeg. Je hoeft er niet mee te vechten

• TheCapK

TheCapK

Fixio schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:35:

Vanmorgen geen probleem gehad met verbinden van de Go-tcha en bam verbinding weg en scherm op zwart.

Heb hem in een usb poort gestoken en dan 15x erin en eruitgehaald maar geen teken van leven.

Iemand nog ideetjes?
Eerst volledig opladen en dan opnieuw proberen?
anders fabrikant bellen...

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Fixio schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:35:

Iemand nog ideetjes?
Heb je deze video gezien? Daarin worden verschillende issues en mogelijke fixes besproken

• FreqAmsterdam
Teaclo schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:28:
Heeft hier iemand al een shiny dratini gevangen? ik heb er +- 500 gevangen, nog geen shiny tegengekomen...

Twee stuks tot zo ver. Shiny kans is 1/450 ongeveer, dus ja kleine kans... Ik heb geluk gehad.

• PhilipsFan
Teaclo schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:28:

Ik heb afgelopen week 2 shiny Dratini gevangen (eentje inmiddels geevolved naar Dragonite). Helaas geen beste stats, maar voor de verzameling :)

• skipe
PhilipsFan schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:11:
[...]

Ik heb afgelopen week 2 shiny Dratini gevangen (eentje inmiddels geevolved naar Dragonite). Helaas geen beste stats, maar voor de verzameling :)
Keertje lucky traden met iemand voor een dragonite, hebben jullie allebij een goeie dragonite met minimaal 12-12-12

• aurelius142
Ik heb afgelopen week ook 2 shiny Dratini's gevangen maar de beste was maar 1 ster.
Wel heb ik al een 2 sterren Shiny Dragonite alleen die komt al uit februari 2018 (mijn eerste shiny).

• Freee!!

Freee!!

skipe schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:34:
[...]
Keertje lucky traden met iemand voor een dragonite, hebben jullie allebij een goeie dragonite met minimaal 12-12-12
Moet je wel de mazzel hebben, dat die trade lucky is en tenzij je dat kunt garanderen, weet ik nog niet zo zeker of dat een goed idee is. Ik heb dat probleem wat minder, omdat de meeste trades met mijn oudste zoon zijn en ik het geen probleem vind om hem verder te helpen, zelfs als ik daar wat bij inschiet.

• skipe
Freee!! schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

Moet je wel de mazzel hebben, dat die trade lucky is en tenzij je dat kunt garanderen, weet ik nog niet zo zeker of dat een goed idee is. Ik heb dat probleem wat minder, omdat de meeste trades met mijn oudste zoon zijn en ik het geen probleem vind om hem verder te helpen, zelfs als ik daar wat bij inschiet.
Tuurlijk niet, als je lucky friends bent betekent dat je trade op dat moment lucky is. Lucky friends kan alleen met best friends en duurt soms best lang voor je dat bent

• Freee!!

Freee!!

skipe schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:16:
[...]
Tuurlijk niet, als je lucky friends bent betekent dat je trade op dat moment lucky is. Lucky friends kan alleen met best friends en duurt soms best lang voor je dat bent
Nog minimaal 18 dagen voor de eerste (waarmee ik nog nooit een trade heb gedaan ;) ) en nog minimaal 26 voor dat de friendship met mijn oudste zoon zover is (hoewel hij wel de eerste friend was).

• Wii4all
  • Niet online
skipe schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:16:
[...]

Gister een mooie rayuquaza raid met vriendin...zien we dat de volgende trade lucky is, gelijk die rayquaza omgeruild. Scheelt dalijk weer met het uppen...

Burp

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-11 11:46
Yeah, staryu week is begonnen :'(

[ Voor 32% gewijzigd door justmike op 08-08-2020 08:41 ]

• TheCapK

TheCapK

Mijn zoon heb ik ook in het Overzicht erbij gezet. Die kan ook nog wel wat vrienden gebruiken...
Naam: Xsyios

• justmike
De goudvissen spartelen goed binnen, 3 shiny magicarps na elkaar.

• sixtiek
En dat vind je vervelend want je hebt al zoveel shiny Staryu?

• TheCapK

TheCapK

justmike schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:37:
De goudvissen spartelen goed binnen, 3 shiny magicarps na elkaar.
Een hele zooi gevangen maar geen shiny te zien voor mij...
Nou heb ik al wel een shiny Gyarados dus zo erg is het niet, maar toch...

• Freee!!

Freee!!

TheCapK schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:47:
[...]
Een hele zooi gevangen maar geen shiny te zien voor mij...
Nou heb ik al wel een shiny Gyarados dus zo erg is het niet, maar toch...
Nu vijf shiny's, straks een shiny Gyarados, maar eerst even kijken of een shiny trade met mijn zoon ook lucky wil worden ;)

• justmike
Klopt het dat er binnenkort ergens een event is waar je dubbel candy krijgt voor pokemon die je naar de professor stuurt?
Indien ja, dan denk ik dat ik nog wat magikarp ga bijhouden tot dan.

• mat.hi.as
  • Laatst online: 01:34
justmike schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:50:
Klopt het dat er binnenkort ergens een event is waar je dubbel candy krijgt voor pokemon die je naar de professor stuurt?
Indien ja, dan denk ik dat ik nog wat magikarp ga bijhouden tot dan.
Ja, die zijn er. Soms heb je een spotlight hour waarin dat gebeurt. Sterker nog, 11 augustus is dat al, bij de spotlight van Sableye!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/25/62/37/25623781eb3dfa8db44e54adcd5b2fd7.jpg

2 accounts ieder >2000 candies en iets van 30 shinies samen. Nu out-of-pokeballs error :+

• TheCapK

TheCapK

dragon2 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:40:
[Afbeelding]

2 accounts ieder >2000 candies en iets van 30 shinies samen. Nu out-of-pokeballs error :+
Heb je die free ultra balls niet meegepikt?

• justmike
Het zit er op voor vandaag, de resultaten zijn:

-10 shiny magikarps
-1 shiny gyarydos met aqua tail (3*)
-1 normal gyarydos met aqua tail (3*)
- 603 magikarp candy
-146 magikarp over om dinsdag tijdens sableye spotlight hour in te leveren ( nog eens 292 candy)

jammer genoeg geen 100% tegengekomen.

• JohnBQ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Stom van me dat ik niet van tevoren heb gekeken hoeveel big magikarp ik had voor het event. Voor de gold fisher medal heb ik nog 137 te gaan.

Ik deel ook het sentiment van justmike wel, deze week vind ik teleurstellend. Staryu interesseert me niet en shinies ook niet, de gaten in mijn pokedex wel. Daarvoor helpen staryu en baltoy bar weinig, ik kijk uit naar volgende week.

• Freee!!

Freee!!

Hoe zijn de resultaten bij jullie met Elgyem :? Ik vind het behoorlijk tegenvallen in ieder geval, nog geen enkele 3* en maar zeer beperkt 2* van zeer matige kwaliteit (net over de grens met 1*).

• PhilipsFan
Mwoah, deze week is aanzienlijk minder interessant dan vorige week. Toch mijn eerste shiny Magikarp gevangen en kunnen evolven naar shiny Gyarados, die had ik nog niet. Ik had eigenlijk te weinig tijd vandaag om met Pokemon bezig te zijn, want ik had nog wel een goede Magikarp om te evolven, maar helaas niet genoeg candy.

Vervolgens bij iemand op bezoek geweest die niks met Pokemon heeft, toch even gekeken, staat er een raid verderop met Uknown! Die had ik ook nog niet. 2* raid dus dat ging gemakkelijk. Weer een gaatje gevuld :) En bij een wandeling 's avonds ook nog een shiny Staryu, wat je daar verder ook aan hebt. Elgyem inmiddels ook kunnen evolven, maar inderdaad zijn het wel slechte.

• Ezio
Ik vond het ook niet het meest interessante event. Ik vind deze week sowieso veel minder leuk dan afgelopen week. Staryu gaat eigenlijk gelijk de prullenbak in. Ik ga wel proberen een aantal raids te doen, want Deoxys vind ik wel leuk. Die had ik nog niet. En kan ik nog wel wat rare candy gebruiken ;) .

Strava

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11 11:36

McBoom

Broem

Ik heb gister 8 shiny Magicarps gevangen, waaronder een 3*. Dat was voor het eerst tijdens een CD, meestal zijn het 0* of 1*. Ik had even de fiets gepakt om een rondje te doen, hoppend van schaduw naar schaduw, maar op een gegeven moment begon dat ook veel te warm te worden. Later op de middag nog maar even een incense aangezet.

Onderweg kwam ik nog een raidbattle tegen met een Uknown, dat was ook voor het eerst :D

The ramblings of an idiot

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-11 16:08
Lees ik het hierboven nou goed dat een good tot excellent throw uitmaakt voor de catchrate?!?

• FreqAmsterdam
low_n_slow schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:36:
Lees ik het hierboven nou goed dat een good tot excellent throw uitmaakt voor de catchrate?!?
Correct. Dat is ook best logisch, waarom zou je anders moeite doen om excellents te gooien. Curve ball verhoogt ook de catch rate (x 1.7), gooi dus altijd curve balls.
Nice x 1.15
Great x 1.5
Excellent x 1.85
Daarnaast kan je verhogen door typing badges (catch x pokemon of type x: bronze x 1.1, silver x 1.2 en gold x 1.3) en berries (gold x 2.5 en razz x 1.5).
Laatst, great ball x 1.5 en ultra ball x 2.

[ Voor 32% gewijzigd door FreqAmsterdam op 09-08-2020 14:47 ]

• Freee!!

Freee!!

FreqAmsterdam schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:17:
[...]
Curve ball verhoogt ook de catch rate (x 1.7), gooi dus altijd curve balls.
Kun je ook andere dan curve balls gooien :? ;)

• PhilipsFan
Freee!! schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 15:56:
[...]

Kun je ook andere dan curve balls gooien :? ;)
Ik niet. Als ik een rechte bal probeer te gooien vliegt ie alle kanten op. Curveballs heb ik mezelf blijkbaar zo aangeleerd. Alleen een beetje lastig dat ik het alleen met rechts kan. Als de Pokemon naar rechts beweegt kan ik er niet meer bij.

Zijn er nog andere plekken waar raids worden aangekondigd met het doel vriendjes te scoren om mee te raiden? Want die Reddit is een beetje doodgebloed en ik wil Deoxys nog hebben...

• Freee!!

Freee!!

PhilipsFan schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 16:06:
[...]
Ik niet. Als ik een rechte bal probeer te gooien vliegt ie alle kanten op. Curveballs heb ik mezelf blijkbaar zo aangeleerd. Alleen een beetje lastig dat ik het alleen met rechts kan. Als de Pokemon naar rechts beweegt kan ik er niet meer bij.
Andere kant om draaien en links omhoog gooien (ik had hetzelfde probleem).
Zijn er nog andere plekken waar raids worden aangekondigd met het doel vriendjes te scoren om mee te raiden? Want die Reddit is een beetje doodgebloed en ik wil Deoxys nog hebben...
Gewoon rechtstreeks op Reddit kijken, er zijn op elk moment een groot aantal draadjes.

• Freee!!

Freee!!

Kleine Elgyem update: Eerste 3* te pakken, een 7KM ei uit NZ.

Wat betreft catch rate, ik heb het idee, dat die behoorlijk omhoog gaat, als je een task hebt voor great of excellent throws en je gooit net te weinig (nice resp. great).

• aurelius142
Tijdens het event heb ik uiteindelijk 4 Shiny Magikarps gevangen. Uiteindelijk heb ik er door alle jaren heen ongeveer 400 moeten ontvangen voordat ik er eindelijk één had.
Dit was al jaren mijn doel door het jeugdsentiment met Pokémon Goud/Zilver.

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 10:52
Freee!! schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 01:42:
Hoe zijn de resultaten bij jullie met Elgyem :? Ik vind het behoorlijk tegenvallen in ieder geval, nog geen enkele 3* en maar zeer beperkt 2* van zeer matige kwaliteit (net over de grens met 1*).
Heel toevallig vanochtend nog een 3 ster gevangen.

Magikarp community day nauwelijks wat mee gedaan, veel te heet en ik heb al genoeg shiny magikarp at het met niet echt boeide. Had liever een andere Pokemon gezien in de spotlight maar alas.

• Fixio
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-10 10:50
gwystyl schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:34:
[...]

Heb je deze video gezien? Daarin worden verschillende issues en mogelijke fixes besproken
Heb hem inderdaad even bekeken maar mijn probleem word er niet in besproken.

Heb ondertussen de Go-tcha Evolve uit elkaar gehaald.
Batterij opnieuw gesoldeerd maar ook dit bracht hem niet tot leven.

Nieuwe batterij besteld en wachten tot die binnen is en kijken of die dan tot leven weer wilt komen.

• TheCapK

TheCapK

Genoeg Magikarp gevangen, Elgyem ook kunnen evolven...wat team rocket grunts en leaders kunnen verslaan... Alleen Giovanni lukt voor geen meter ondanks de keuze aan pokemon. Nog iets te weinig CP voor mijn pokemon misschien.

• PhilipsFan
TheCapK schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:50:
Genoeg Magikarp gevangen, Elgyem ook kunnen evolven...wat team rocket grunts en leaders kunnen verslaan... Alleen Giovanni lukt voor geen meter ondanks de keuze aan pokemon. Nog iets te weinig CP voor mijn pokemon misschien.
Ja, ik heb hetzelfde probleem. Vorige week eindelijk Cliff kunnen verslaan, maar Giovanni lukt gewoon niet. Mijn Pokemons zijn niet sterk genoeg of hebben niet de goede moves. Ik heb al 3 weken die ballon achter me aan :)

• Raem
PhilipsFan schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:13:
[...]

Ja, ik heb hetzelfde probleem. Vorige week eindelijk Cliff kunnen verslaan, maar Giovanni lukt gewoon niet. Mijn Pokemons zijn niet sterk genoeg of hebben niet de goede moves. Ik heb al 3 weken die ballon achter me aan :)
Met TM's dan de goede moves geven. (y) Dat kan inderdaad een hoop schelen.

Verwijderd

[...]

Als je die radar ununequiped komt Giovanni niet meer (de andere wel)

• FreqAmsterdam
[...]

1e pokemon: Lucario (counter + power up punch) of Machamp (Counter + Cross Chop)
2e pokemon: Kyogre (waterfall + surf) of Gyarados (waterfall + Aqua tail)
3e pokemon: Melmetal (thundershock + Thunderbolt) of Electivire (thunder shock / wild charge)

Alles uiteraard zoveel mogelijk gepowerupped.

1e pokemon zsm shields wegwerken met power up punch/cross chop en veel damage doen met je fast move Counter.

• PhilipsFan
FreqAmsterdam schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:33:
[...]

1e pokemon: Lucario (counter + power up punch) of Machamp (Counter + Cross Chop)
2e pokemon: Kyogre (waterfall + surf) of Gyarados (waterfall + Aqua tail)
3e pokemon: Melmetal (thundershock + Thunderbolt) of Electivire (thunder shock / wild charge)

Alles uiteraard zoveel mogelijk gepowerupped.

1e pokemon zsm shields wegwerken met power up punch/cross chop en veel damage doen met je fast move Counter.
Die heb ik allemaal niet. Mijn sterkste Machamp is (als ik 'm volledig power-up) 2764CP en heeft Bullet Punch en Heavy Slam. Mijn sterkste Gyarados is 3213 en heeft Bite en Hydro Pump, dat kost veel te veel tijd om op te laden. Kyogre en Melmetal heb ik niet. Mijn sterkste Electivire is 2802CP en heeft Thunder Shock en Ice Punch.

Steeds net verkeerd dus. Ik kan natuurlijk proberen om ze een nieuwe aanval te leren, maar dan heb je nog steeds kans dat je net de verkeerde krijgt en het kost _veel_ stardust. Dus laat die ballon nog maar ff achter me aan vliegen, ik heb er geen last van :)

• FreqAmsterdam
PhilipsFan schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:53:
[...]

Die heb ik allemaal niet. Mijn sterkste Machamp is (als ik 'm volledig power-up) 2764CP en heeft Bullet Punch en Heavy Slam. Mijn sterkste Gyarados is 3213 en heeft Bite en Hydro Pump, dat kost veel te veel tijd om op te laden. Kyogre en Melmetal heb ik niet. Mijn sterkste Electivire is 2802CP en heeft Thunder Shock en Ice Punch.

Steeds net verkeerd dus. Ik kan natuurlijk proberen om ze een nieuwe aanval te leren, maar dan heb je nog steeds kans dat je net de verkeerde krijgt en het kost _veel_ stardust. Dus laat die ballon nog maar ff achter me aan vliegen, ik heb er geen last van :)
Je raid nooit denk ik? Daar krijg je TM's van om moves te veranderen.

• PhilipsFan
FreqAmsterdam schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:56:
[...]

Je raid nooit denk ik? Daar krijg je TM's van om moves te veranderen.
Jawel, ik heb 25 van beide liggen. Goede tip, ik heb me altijd afgevraagd wat ik met die dingen moest. Ik zal er eens wat meer informatie over opzoeken :)

• aurelius142
PhilipsFan schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:57:
[...]

Jawel, ik heb 25 van beide liggen. Goede tip, ik heb me altijd afgevraagd wat ik met die dingen moest. Ik zal er eens wat meer informatie over opzoeken :)
Er zijn diverse sites met sterkste counters en movesets op internet. Met de juiste movesets kan je bijvoorbeeld ook 2 snelle charged aanvallen doen om iemands (of Team rockets) shields snel neer te halen.

• FreqAmsterdam
PhilipsFan schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:57:
[...]

Met 25 van elk moet het toch wel lukken om:
1. je machamp bullet punch vervangen voor counter en heavy slam voor cross chop
2. electivire ice punch vervangen voor wild charge
3. heb je magikarp community day gemist? Want Gyarados leerde toen aqua tail. Hydro pump is op zich wel goed, maar een te trage move voor team rocket battles.

• PhilipsFan
FreqAmsterdam schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:03:
[...]

Met 25 van elk moet het toch wel lukken om:
1. je machamp bullet punch vervangen voor counter en heavy slam voor cross chop
2. electivire ice punch vervangen voor wild charge
3. heb je magikarp community day gemist? Want Gyarados leerde toen aqua tail. Hydro pump is op zich wel goed, maar een te trage move voor team rocket battles.
Dat lukt misschien wel, maar dan nog kost het me tonnen stardust om ze allemaal maximaal te uppen. Ik weet niet of ik dat ervoor over heb om alleen die Team Rocket opdrachten te vervullen.

Gyarados vind ik trouwens behoorlijk tegenvallen, z'n aanvallen zijn goed (Hydro Pump doet enorm veel damage) maar ze zijn te kwetsbaar. Ik krijg in de gemiddelde PvP battle die Hydro Pump maar 1x opgeladen voordat m'n Gyarados dood gaat.

Hoe zit dat met Aqua Tail? Die ken ik alleen van Vaporeon, maar Gyarados kent 'm nu ook? Dus die kan 'm ook leren met een Charged TM? Of geldt dat alleen voor Magikarps die 'm toevallig al hadden. Ik had niet veel tijd op die dag om te spelen, maar heb wel een 3* Shiny Gyarados 3195CP met Dragon Breath en Twister eraan overgehouden :)

• Raem
PhilipsFan schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:11:
[...]

Dat lukt misschien wel, maar dan nog kost het me tonnen stardust om ze allemaal maximaal te uppen. Ik weet niet of ik dat ervoor over heb om alleen die Team Rocket opdrachten te vervullen.

Gyarados vind ik trouwens behoorlijk tegenvallen, z'n aanvallen zijn goed (Hydro Pump doet enorm veel damage) maar ze zijn te kwetsbaar. Ik krijg in de gemiddelde PvP battle die Hydro Pump maar 1x opgeladen voordat m'n Gyarados dood gaat.

Hoe zit dat met Aqua Tail? Die ken ik alleen van Vaporeon, maar Gyarados kent 'm nu ook? Dus die kan 'm ook leren met een Charged TM? Of geldt dat alleen voor Magikarps die 'm toevallig al hadden. Ik had niet veel tijd op die dag om te spelen, maar heb wel een 3* Shiny Gyarados 3195CP met Dragon Breath en Twister eraan overgehouden :)
Aqua Tail kreeg je alleen als je Magikarp binnen de CD uren evolved (en misschien nog iets daarbuiten? Maar dat weet ik niet zeker). Maar als hij Twister heeft gekregen was je helaas te laat.

• FreqAmsterdam
PhilipsFan schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:11:
[...]

Je beschrijft het goed, hydro pump is inderdaad een 'nuke', maar is gewoon te traag in PvP (bij gebruik van Gyarados in ultra league, op azumarill in great league bijvoorbeeld is het standaard je dat hydro pump hebt). Aqua Tail kun je helaas niet TM'en (wel elite TM, maar dat is het niet waard), die kon magikarp alleen leren als je hem evolueerde tijdens de CD, maar in december CD heb je wel een herkansing. Om Gyarados's 'probleem' van traagheid met hydro pump op te lossen hebben ze hem Aqua tail gegeven. Veel minder damage, maar veel sneller te gebruiken en nuttig in PvP.

• Freee!!

Freee!!

Raem schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:15:
[...]
Aqua Tail kreeg je alleen als je Magikarp binnen de CD uren evolved (en misschien nog iets daarbuiten? Maar dat weet ik niet zeker).
Plus twee uur.
Mijn sterkste Gyarados (CP3113, binnenkort ook buddy boost) heeft Outrage, kost ook wel tijd om op te laden.

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-11 16:08
FreqAmsterdam schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:17:
[...]

Correct. Dat is ook best logisch, waarom zou je anders moeite doen om excellents te gooien. Curve ball verhoogt ook de catch rate (x 1.7), gooi dus altijd curve balls.
Nice x 1.15
Great x 1.5
Excellent x 1.85
Daarnaast kan je verhogen door typing badges (catch x pokemon of type x: bronze x 1.1, silver x 1.2 en gold x 1.3) en berries (gold x 2.5 en razz x 1.5).
Laatst, great ball x 1.5 en ultra ball x 2.
Holy sh*t! Ik dacht oprecht dat die throws alleen maar extra xp opleverden. Van de ballen wist ik. Maar na 4 jaar dit ontdekken is wel een beetje mindblowing 8)7

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:29:
[...]
Als je die radar ununequiped komt Giovanni niet meer (de andere wel)
Dat is de Super Rocket Radar, met de Rocket Radar unequiped heb je ook geen last meer van de leaders (en zelfs dan kan ik ze nog niet altijd direct aan).

Pagina: 1 ... 26 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!