Wii4all schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:46:
ik begin ook met swampert puur omdat hij zo heel snel charged...alleen in de hogere levels hebben mensen het door en counteren hem. De eerste battles op de legere ranks tot en met 5 wandelde ik er zo doorheen. Nu bij 6 won ik al geen potje meer..
Maar even doorbijten voor die Rank 7 dus...
Na mn firendscode te hebben gepost hier kreeg ik voor het eerst dat ik pokemon go speel de melding dat ik teveel kado's had geopend....
Is dalijk wel handig voor een weekje weg als je bijna geen pokestops tegenkomt...
Vorige keer waren mn ballen op

Ook op hoog niveau is swampert veel gebruikt hoor. Vaste waarde in mijn ultra leagea team. Weinig hard counters voor swampert.
Ding met swampert is wel dat je hem niet als 'safe switch' moet gebruiken. Voorbeeld van veel voorkomende situatie (lead Registeel en overig Cresselia en Swampert): Tegenstander heeft Charizard lead.
Onervaren spelers zullen registeel switchen naar swampert. Dat is echter een fout, want je tegenstander zal een swampert counter switchen. In plaats daarvan safe switch je naar Cresselia zodat je nog een swampert achter de hand houd om de charizard later te counteren.
Daarnaast is het energy management van swampert niet heel makkelijk. Dit wordt het meest duidelijk als je een swampert mirror speelt. Ik win de mirror altijd ten opzichte van minder ervaren spelers:
Swampert mirror zonder shields win je door genoeg energy te farmen zodat je 2 HC's direct achter elkaar kan doen.
Swampert mirror met shield(s) win je door de eerste HC te shielden, genoeg energy farmen voor 2 en een halve HC en dan 2 achter elkaar doen, hopelijk shields weg en dan heb je als het goed is genoeg energy voor en 3e (of 4e in geval van 2 shields) HC die de swampert uitschakeld.
Tevens heb ik echt zeer vaak dat mijn tegenstanders als ze bijvoorbeeld een giratina in swampert switchen dat ze EQ niet shielden. Dan is de match ook meestal al gewonnen, aangezien ik nog een registeel/cresselia achter de hand heb.
[
Voor 5% gewijzigd door
FreqAmsterdam op 23-07-2020 12:06
]