Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Het is echt veel die 50 excellent, maar skarmory doet wonderen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Op één of andere manier heb ik er nu ook al drie in evenveel uur 7(8)7

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04:36
Pfoe, ik keek tegen die 50 excellent op, maar het is stiekem toch best wel leuk. Ik heb een Pokeball Plus, dus ik gooide weinig ballen, alleen met raids of speciale encounters. Nu toch al op ruim 30, dus die 50 gaat ook wel lukken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09-2020
Die 50 excelllents zijn tenminste eindelijk eens een uitdaging en je hebt niks te winnen of verliezen dat je het niet haalt dus kan je er moeilijk iets tegen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:49
Is er trouwens een max aan Pokémon go fest tickets? Of gewoon tot een dag ervoor voor iedereen verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Gravediggerxx schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:04:
Die 50 excelllents zijn tenminste eindelijk eens een uitdaging en je hebt niks te winnen of verliezen dat je het niet haalt dus kan je er moeilijk iets tegen hebben.
Een uitdaging is één, een onmogelijke opgave is twee.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freee!! schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:54:
[...]

Een uitdaging is één, een onmogelijke opgave is twee.
Haha onmogelijk? 50 excellent is niet heel moeilijk. Makkelijk te halen in 1 week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:03:
[...]
Haha onmogelijk? 50 excellent is niet heel moeilijk. Makkelijk te halen in 1 week
Voor jou misschien, ik haal dat gewoon echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Vanochtend gehaald. Als je wat research rewards opspaart, incense aanzet (zelf niet gedaan) kan je best een hoop rustig vanaf de bank doen. Wel alles curved, dan heb je een stuk meer controle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:40
Freee!! schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:00:
[...]

Voor jou misschien, ik haal dat gewoon echt niet.
Kwam dit nog tegen in de groepsapp, misschien heb je er wat aan, zelf niet geprobeerd omdat ik de 50 al had :P

Een tip voor de mensen met moeite excellent:

1) zorg dat je buddy assistent is met ballen terug kaatsen

2) houd de bal vast, wacht tot dat rondje ongeveer excellent is, laat de bal los

3) wacht tot de Pokémon aanvalt, je buddy kaatst terug, aangezien je rondje nog in excellent modus zat, gooit je buddy altijd excellent

Kleine cheat, maar scheelt een hoop moeite! #luietrainers 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57
Hoe doen jullie de missie voor de great battle league? Ik krijg alleen maar de Ultra battle league als optie, maar die telt niet mee voor de missie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EciRuam
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 16:00
Suicyder schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:32:
Hoe doen jullie de missie voor de great battle league? Ik krijg alleen maar de Ultra battle league als optie, maar die telt niet mee voor de missie.
Je kan een vriend uitnodigen om een Great League battle the doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Redlaw666
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-09 12:39
2 maatjes zijn net ook weer begonnen en zoeken vrienden dus als jullie die toe kunnen voegen graag.
428950873772
821057702002

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:49
De Pokémon go fest pass kan je toch ongelimiteerd kopen? Er zit geen max aan toch? Dus als ik heb de dag voor de start koop is het vroeg genoeg ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jaydenjarno schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:05:
De Pokémon go fest pass kan je toch ongelimiteerd kopen? Er zit geen max aan toch? Dus als ik heb de dag voor de start koop is het vroeg genoeg ?
Je kan de pass maar 1x kopen per account. Net zolang niantic de ticket in de shop heeft staan. Waarschijnlijk tot de dag ervoor maar bij niantic weet je het nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 13:33
wat kan je allemaal krijgen met de go fast pass van 18 euro dan? ik heb nog nooit meegedaan aan een go-fest vandaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:20
Ruudox schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:17:
wat kan je allemaal krijgen met de go fast pass van 18 euro dan? ik heb nog nooit meegedaan aan een go-fest vandaar
Rare spawns, regionals die je normaal niet kan vangen én shinies. Laatstgenoemde kun je altijd vangen, maar de kans / shiny rate is tijdens een Go Fest vele malen hoger!

Stack Sats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:39

McBoom

Broem

McBoom schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:29:
[...]

Precies mijn idee. Ik heb de eerste researches al klaar (waarvan de rewards ook maar zo-zo waren). Met deze rewards ga ik er niet eens moeite in steken. En bragging rights doen me niet zoveel.
Wat zei ik ook alweer? Toch maar even gedaan en inmiddels alle doelen behaald _O-

The ramblings of an idiot

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arazogia
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik gooi normaal vrijwel nooit excellent dus ik zag er tegenop, maar het valt me toch mee deze research. Heb net de 100 Pokémon gevangen en zit op 42 excellent throws. Die gaan we wel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Net een klein WTF momentje toen er iets zwarts door mijn beeld schoot.... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6CxYxaV_4VoOB1Cj-cyoBVgI7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nf33wYwUTMUayzzSGjjazD12.jpg?f=fotoalbum_large

Dat was blijkbaar waar die scribbles over gingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skipe
gwystyl schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 00:00:
Net een klein WTF momentje toen er iets zwarts door mijn beeld schoot.... [Afbeelding]

Dat was blijkbaar waar die scribbles over gingen.
Ideaal, geen pokestop in de buurt hier en nou toch mooi Giovanni kunnen battelen en verslaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Oh komt die ook langsvliegen? Ik heb net twee standaard grunts gehad, maar ik had de Super Rocket Radar ook even niet compleet. Waarschijnlijk moet je dan wel door het hele riedeltje voor Giovanni in de ballon gehesen wordt (boel grunts --> rocket radar --> Sierra/Arlo/Cliff --> super rocket radar --> Giovanni)

[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 08-07-2020 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
ja haha ik had al wel een superrocketradar dus, was de laatste stap van looming in the shadows dus die is afgevinkt!

met go fest krijg je volgens mij ook een superrocketradar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-09 20:41
Bragging rights! Eindelijk klaar. Gewoon een beetje geduld en rechtuit gooien, dan lukt het prima. Stond gisteravond net na 17.00 uur nog op 17 in totaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cldu3DVML7edsb4ndthHQmpk7gg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sxf8nVyN77hA56gH6EcYbJkN.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:58
Kun je nu met die ballonnen dus ook een Super Rocket Radar krijgen zonder dat je nog een Giovanni quest actief hebt? Of komt Giovanni ook random uit de ballon met een normale Rocket Radar?

[ Voor 10% gewijzigd door Raem op 08-07-2020 10:36 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
Raem schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:35:
Kun je nu met die ballonnen dus ook een Super Rocket Radar krijgen zonder dat je nog een Giovanni quest actief hebt? Of komt Giovanni ook random uit de ballon met een normale Rocket Radar?
Nope, helaas moet je daar alsnog een radar voor hebben.

Het werkt eigenlijk als volgt:
In de ballonnen zitten normaliter gewoon Grunts. Als je een Radar hebt bemachtigd zit er een leader of grunt in, wordt random bepaald. Als er een leader in zit, wordt dit ook random bepaald welke het is. Als je een Super Radar hebt, kan je zowel een Decoy Grunt als Giovanni krijgen.

Ik zie op Reddit https://www.reddit.com/r/...5id/rocket_balloon_times/ dat er 4 timeframes zijn waarop er een ballon kan verschijnen:

Timeframe 1: 00:00 tot 05:59
Timeframe 2: 06:00 tot 11:59
Timeframe 3: 12:00 tot 17:59
Timeframe 4: 18:00 tot 23:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
MusicMaikel schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:42:
[...]

Nope, helaas moet je daar alsnog een radar voor hebben.

Het werkt eigenlijk als volgt:
In de ballonnen zitten normaliter gewoon Grunts. Als je een Radar hebt bemachtigd zit er een leader of grunt in, wordt random bepaald. Als er een leader in zit, wordt dit ook random bepaald welke het is. Als je een Super Radar hebt, kan je zowel een Decoy Grunt als Giovanni krijgen.

Ik zie op Reddit https://www.reddit.com/r/...5id/rocket_balloon_times/ dat er 4 timeframes zijn waarop er een ballon kan verschijnen:

Timeframe 1: 00:00 tot 05:59
Timeframe 2: 06:00 tot 11:59
Timeframe 3: 12:00 tot 17:59
Timeframe 4: 18:00 tot 23:59
Dus je kunt nu dus wel een Super Radar krijgen door 3x een leader te verslaan? (zoals in de Giovanni questline). Voor deze ballonnen kon dat namelijk niet en kon je alleen tegen Giovanni vechten met de quest die je aan het begin van de maand kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
Raem schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:53:
[...]

Dus je kunt nu dus wel een Super Radar krijgen door 3x een leader te verslaan? (zoals in de Giovanni questline). Voor deze ballonnen kon dat namelijk niet en kon je alleen tegen Giovanni vechten met de quest die je aan het begin van de maand kreeg.
Nee, je hebt daar echt een questline voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
MusicMaikel schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:55:
[...]

Nee, je hebt daar echt een questline voor nodig.
Ah oke, jammer. Had gehoopt weer wat vaker tegen Giovanni te kunnen vechten. Maar dat wordt dus wachten tot de volgende quest beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
Raem schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:56:
[...]

Ah oke, jammer. Had gehoopt weer wat vaker tegen Giovanni te kunnen vechten. Maar dat wordt dus wachten tot de volgende quest beschikbaar komt.
Klopt helaas. Ik dacht ergens voorbij te zien komen dat er in September weer een nieuwe komt, maar daar heb ik helaas geen bron van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EciRuam
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 16:00
Je kunt je rocket radar unequipen (via items), zodat je via de ballon alleen grunts tegenkomt. Kun je je rocket radar bewaren voor als de Giovanni questline weer terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
Raem schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:35:
Nee alleen met superrocket radar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixio
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 09:31
MusicMaikel schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:57:
[...]

Klopt helaas. Ik dacht ergens voorbij te zien komen dat er in September weer een nieuwe komt, maar daar heb ik helaas geen bron van.
Dit was het antwoord van Niantic op een vraag die ik een tijd geleden gesteld had.

If you completed the Special Research task featuring Giovanni which was assigned to you in February, you will not get any tasks right now as there are no Research tasks for Team GO Rocket until the end of September.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
EciRuam schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:32:
Je kunt je rocket radar unequipen (via items), zodat je via de ballon alleen grunts tegenkomt. Kun je je rocket radar bewaren voor als de Giovanni questline weer terugkomt.
Tegen de tijd dat er weer een Giovanni quest komt zul je toch weer eerst tegen een aantal grunts moeten vechten en heb je zo weer een nieuwe radar compleet. Is nogal zonde om tot die tijd niet meer tegen leaders te vechten.

Vanmiddag een shadow shiny Beldum gevangen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
https://pokemongolive.com...est-weeklychallenges-2020

Daar staat dit: GO Fest Weekly Challenge: Battle

Complete all three sets of tasks in the GO Fest Weekly Challenge: Battle Timed Research to earn an encounter with Hitmonlee, an encounter with Absol, a Super Rocket Radar, and more!

Dus als het goed is over 2 weken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arazogia
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-11-2024
skipe schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:04:
https://pokemongolive.com...est-weeklychallenges-2020

Daar staat dit: GO Fest Weekly Challenge: Battle

Complete all three sets of tasks in the GO Fest Weekly Challenge: Battle Timed Research to earn an encounter with Hitmonlee, an encounter with Absol, a Super Rocket Radar, and more!

Dus als het goed is over 2 weken
Die begint morgen zelfs al volgens mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sixtiek
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:30
Arazogia schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:24:
[...]

Volgens die link ook ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
Oh excuus;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Arazogia schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:24:
[...]

Ja morgen fighting go fest challenge.

Hoop op veel spawns van Primeape en Machop want die heb ik nog niet shiny en das momenteel toch wel het leukste om te doen.

Kost wel veel tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Mededeling voor spelers in Rotterdam (Zuid) en omgeving (zoals Barendrecht):
Om ongeveer 20:30 ben ik van plan een paar lures te gebruiken in de buurt van het bruggetje van de Valkeniersweg naar de Valkeniersweide. Als je lures nodig hebt voor speciale evoluties, weet je waar je vanavond terecht kunt.

[ Voor 5% gewijzigd door Freee!! op 10-07-2020 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Raem schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:38:
[...]
Tegen de tijd dat er weer een Giovanni quest komt zul je toch weer eerst tegen een aantal grunts moeten vechten en heb je zo weer een nieuwe radar compleet. Is nogal zonde om tot die tijd niet meer tegen leaders te vechten.
Net Giovanni tegen het lijf gelopen (kwam in zijn ballon voorbij drijven). Tikje ernstig eraf gegaan, ik heb zelfs nog nooit een leader kunnen verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Freee!! schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 03:10:
[...]

Net Giovanni tegen het lijf gelopen (kwam in zijn ballon voorbij drijven). Tikje ernstig eraf gegaan, ik heb zelfs nog nooit een leader kunnen verslaan.
Giovanni is inderdaad wel pittig, maar de leaders zijn aardig te doen met de goede counters. Als het de eerste keer niet lukt, weet je in ieder geval welke Pokémon zij gebruiken, en kan je je counters daar op aanpassen.
Jessie en James zijn eigenlijk geen bedreiging. Die versla ik met de account van mijn zoon (lvl 33 nu) met Mewto met Psystrike (vrij spannend tegen scyther, andere twee prima) en daarna Groudon. Met mijn eigen account meestal met Rhyperior en Lucario. Ik heb bij beide nog geen tweede Pokémon nodig gehad.

Ik heb de gewone quest nu af, dus nu mag ik echt veel Grunts gaan (ver)slaan. Gelukkig komen ze gewoon langs in die ballonnen :). Ik hoop dat ik Giovanni ook nog een keer versla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
[...]

Ik heb ook weer een keer Giovanni kunnen doen, door de Super Radar die je nu kunt krijgen. Heb Machamp, Mamoswine, Raikou gebruikt. Shadow Suicune erbij. (y)

[ Voor 4% gewijzigd door Raem op 11-07-2020 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

gwystyl schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:22:
[...]
Giovanni is inderdaad wel pittig, maar de leaders zijn aardig te doen met de goede counters. Als het de eerste keer niet lukt, weet je in ieder geval welke Pokémon zij gebruiken, en kan je je counters daar op aanpassen.
Jessie en James zijn eigenlijk geen bedreiging. Die versla ik met de account van mijn zoon (lvl 33 nu) met Mewto met Psystrike (vrij spannend tegen scyther, andere twee prima) en daarna Groudon. Met mijn eigen account meestal met Rhyperior en Lucario. Ik heb bij beide nog geen tweede Pokémon nodig gehad.
Ik ben nu lvl 34, heb nog geen Mew, laat staan Mewto. En Rhyperior en Lucario heb ik ook nog niet.
Ik heb de gewone quest nu af, dus nu mag ik echt veel Grunts gaan (ver)slaan. Gelukkig komen ze gewoon langs in die ballonnen :). Ik hoop dat ik Giovanni ook nog een keer versla.
Daar zit ik nu ook, voordeel van Jessie en James is dat ze altijd samen komen, heb je er twee tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Raem schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:54:
[...]

Ik heb ook weer een keer Giovanni kunnen doen, door de Super Radar die je nu kunt krijgen. Heb Machamp, Mamoswine, Raikou gebruikt. Shadow Suicune erbij. (y)
Ik heb hem gedaan met Tyranitar (lvl 40, 98IV), Gyarados (lvl 40, 98IV) en Raikou (lvl 32, 91IV). Het lukte pas bij de vierde poging, nadat ik de charged move van Tyranitar had gewijzigd van Stone Edge (langzame charge) naar Crunch (3-delige snellere charge). En zelfs toen was het millimeterwerk. Mijn Machamp en Lucario hadden leuk de melding "not very effective", maar er werd gehakt van gemaakt.
Freee!! schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:13:
[...]

Ik ben nu lvl 34, heb nog geen Mew, laat staan Mewto. En Rhyperior en Lucario heb ik ook nog niet.

[...]

Daar zit ik nu ook, voordeel van Jessie en James is dat ze altijd samen komen, heb je er twee tegelijk.
Ah dat maakt het een stuk lastiger ja. Ik heb de account voor mijn zoontje net voor al die wisselende generaties aangemaakt, dus die heeft relatief veel legendaries. Veel meer dan ik er had toen ik lvl 33 was in ieder geval. Als ik echter zie hoeveel moeite ik heb met Giovanni op (net) lvl 40, ga ik dat met zijn account niet eens proberen. Sierra/Arlo/Cliff zijn misschien ook nog te doen met wat mazzel en meerdere pogingen?

Hij vindt het wel leuk om die gevechten te doen, dus ik laat hem wel tegen gewone grunts en Jamie/Jesse vechten. Ik moet er alleen op letten dat hij een beetje redelijke Pokémon uitkiest als counters, en niet diegene die hij er leuk uit vindt zien (zoals hij vaak doet bij PvP).

edit: zonet ook Giovanni gered op lvl 33 met Terrakion, Mewtwo en Alolan Golem. Beetje geluk en taktisch blokken (of juist niet), ging het de derde poging goed. Mijn golem hoefde zelfs alleen maar zijn gezicht te laten zien; Mewtwo had de meeste schade al gedaan door de supersnelle charged move Psystrike _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 11-07-2020 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
De moeilijkheid van TR schaalt naar je level. Als je nog geen leve 40 bent zijn ze dus zwakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

FreqAmsterdam schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 16:25:
De moeilijkheid van TR schaalt naar je level. Als je nog geen leve 40 bent zijn ze dus zwakker.
Maar dan moet je nog wel een beetje geluk hebben, met welke Pokémon je tot je beschikking hebt. Een aantal van de betere counters heb ik gewoon nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
Freee!! schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 16:43:
[...]

Maar dan moet je nog wel een beetje geluk hebben, met welke Pokémon je tot je beschikking hebt. Een aantal van de betere counters heb ik gewoon nog niet.
Heeft niks met geluk te maken. Goede counters krijg je door raiden. Tevens heb je blijkbaar een belangrijke community day gemist (rhyhorn in februari dit jaar).

De kansen op bruikbare pokemon zijn er meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

FreqAmsterdam schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:17:
[...]
Heeft niks met geluk te maken. Goede counters krijg je door raiden.
Helaas moet ik raids meestal in mijn eentje doen.
Tevens heb je blijkbaar een belangrijke community day gemist (rhyhorn in februari dit jaar).
Ja, op 19 mei dit jaar begonnen (naar aanleiding van een oudste zoon, die even fanatiek was, maar op zijn tablet geen mobiel internet heeft).
De kansen op bruikbare pokemon zijn er meer dan voldoende.
Over voldoende tijd waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
Freee!! schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:52:
[...]

Helaas moet ik raids meestal in mijn eentje doen.
Dan zou ik als ik jou was helemaal los gaan op timburr. Eenvoudige 1* raid met een hele nuttige pokemon als prijs (of naja zijn final form dan).

[ Voor 4% gewijzigd door FreqAmsterdam op 11-07-2020 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

FreqAmsterdam schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:02:
[...]
Dan zou ik als ik jou was helemaal los gaan op timburr. Eenvoudige 1* raid met een hele nuttige pokemon als prijs (of naja zijn final form dan).
Ik heb er een paar gedaan, maar nuttige info over het eindresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
[...]

Het is pittiger dan normaal idd maar met een beetje gepuzzel lukt het wel ik heb Giovanni arlo en Sierra verslagen. Arlo was nog het pittigst ik had een swampert die super snel charged die offer ik soort van op om te zorgen dat de leader na 1 pokemon geen defense meer heeft. Daarna lukt het wel ik ben zelf level 34.

Ik had een shadow sunikune van Giovanni gehad wat kan ik daar het beste mee doen zo laten of kiezen voor purify?

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
Wii4all schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:39:
[...]

Het is pittiger dan normaal idd maar met een beetje gepuzzel lukt het wel ik heb Giovanni arlo en Sierra verslagen. Arlo was nog het pittigst ik had een swampert die super snel charged die offer ik soort van op om te zorgen dat de leader na 1 pokemon geen defense meer heeft. Daarna lukt het wel ik ben zelf level 34.

Ik had een shadow sunikune van Giovanni gehad wat kan ik daar het beste mee doen zo laten of kiezen voor purify?
Absoluut niet purifyen. Je krijgt waarschijnlijk nooit meer (in ieder geval niet de komende jaren) een shadow suicune. Er is niet echt een goede reden te verzinnen om hem wel te purifyen.

Edit: ik hou mn collectie liever zo
https://imgur.com/a/GpSeYia

[ Voor 4% gewijzigd door FreqAmsterdam op 11-07-2020 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

FreqAmsterdam schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:10:
[...]

Absoluut niet purifyen. Je krijgt waarschijnlijk nooit meer (in ieder geval niet de komende jaren) een shadow suicune. Er is niet echt een goede reden te verzinnen om hem wel te purifyen.

Edit: ik hou mn collectie liever zo
https://imgur.com/a/GpSeYia
Wat is het voordeel van shadow pokémon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
Freee!! schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:37:
[...]

Shadow pokemon hebben +20% attack en -20% defense. Daarnaast heeft het verzamelwaarde en daar draait Pokemon go toch om. :-)

Eenmaal gepurified en er is geen weg meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

FreqAmsterdam schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:51:
[...]
Shadow pokemon hebben +20% attack en -20% defense.
En maar grofweg 33% van de CP van na purificatie.
Daarnaast heeft het verzamelwaarde en daar draait Pokemon go toch om. :-)
Puntje
Eenmaal gepurified en er is geen weg meer terug.
Nog een puntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
Freee!! schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:12:
[...]

En maar grofweg 33% van de CP van na purificatie.

[...]

Puntje

[...]

Nog een puntje.
CP zegt op zichzelf niks. Veel CP is niet per definitie goed. Kijk bijvoorbeeld naar Slaking, super hoge CP maar toch een een waardeloze pokemon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon1988
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-09 21:03
Freee!! schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:37:
[...]

20% meer attack.
Vooral Shadow Metagross heeft met raids en PvP hier veel baat bij.
En zo het lijkt Machamp ook. Bij PvP kun je je tegenstander heel snel overrompelen hiermee.
En idd ook verzamelwaarde. Net als shinies, 100% pokemon (of de 0% voor sommigen etc etc)

Nadeel (in aantallen meer)
17% minder defence
kosten ongeveer 2x zoveel dust & candy om sterker te maken.
Heeft de move 'Frustration'. Normaal is die move blijvend, maar bij sommige events, zoals die van morgen tussen 11.00 en 14.00 toevallig, kun je de move weghalen met een TM. Anders dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dan moet je wel eerst een shadow Beldum krijgen.... ik krijg tot nu toe alleen maar ekans uit dat setje :(.
Ik zal mijn Suicine ook maar shadow laten dan; eens kijken of ik ooit genoeg stardust en candy verzamel om die te upgraden.

Een shadow Entei van een tijdje geleden werd 100IV bij purifien, dus dat kon ik niet laten schieten. Zeker niet aangezien mijn volgende Entei iets van 89IV lvl 16 was.

@Raymon1988 geldt die extra aanval nog wel als je de moves verandert?

[ Voor 34% gewijzigd door gwystyl op 11-07-2020 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Kom net Sierra tegen in haar luchtbalonnetje.
1 keer Lapras... auw
Nog een keer Lapras, helemaal auw.
3e Pokémon ben ik al vergeten want was al helemaal kapot van de eerste 2.

Uiteraard direct even spieken, best counter against shadow lapras.... 1 heb ik niet, 2 heb ik niet 3 heb ik niet 4... enz. Op den duur kom ik 1 tegen die ik wel heb, Machamp... 2549cp 13/15/14 beste omgezet. Nou die is zo tegen de vlakte. En dan moet ik er nog 1 verslaan.
Poliwrath heb ik ook wel en hield het iets langer uit maar nog niet genoeg voor alle 3.

Ik moet zeggen dat ik het enorm vervelend vind dat ik tijden het kiezen van je Pokémon bij een battle je de stats niet kan zien. Als ik 5 verschillende zapdos heb weet ik niet welke ik moet gebruiken en ik ga niet van alle relevante Pokémon de naam aanpassen om te zien waar ik ze voor gebruiken kan.

Ik heb gister trouwens eindelijk een Snorlax gevangen (shadow) dus nu moet ik nog 2 om gen 1 compleet te maken. Tauros en Kangaskhan. Komen die ooit nog naar Nederland ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon1988
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-09 21:03
...
@Raymon1988 geldt die extra aanval nog wel als je de moves verandert?
Hoe bedoel je? De damage boost blijft, zolang je de pokemon niet purified.
Dus ook als je de moves veranderd.
kaasaanfiets schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:24:
Ik heb gister trouwens eindelijk een Snorlax gevangen (shadow) dus nu moet ik nog 2 om gen 1 compleet te maken. Tauros en Kangaskhan. Komen die ooit nog naar Nederland ?
Er zijn bepaalde events geweest, waarvan ik verwacht dat die wel weer eens terugkomen, waarbij je regiospecifieke pokemon uit eieren kon krijgen.
Hiervoor moet je dus wel vrienden worden met iemand uit de desbetreffende regio
(Tauros = Noord Amerika, Kangaskhan = Australië)
Schijnbaar hoefde je niet specifiek vrienden uit die regio te hebben. Oeps

[ Voor 5% gewijzigd door Raymon1988 op 12-07-2020 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

[...]
Die laatste is exclusief voor Australië, je kansen om die te krijgen zijn daarheen gaan en gift eggs uit Australië ontvangen. Misschien dat je @Zwerver zo gek krijgt om daar te gaan spelen en ons wat gifts te sturen ;) Helaas is die voorlopig veel te druk met andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymon1988 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:31:
[...]

Hoe bedoel je? De damage boost blijft, zolang je de pokemon niet purified.
Dus ook als je de moves veranderd.

[...]

Er zijn bepaalde events geweest, waarvan ik verwacht dat die wel weer eens terugkomen, waarbij je regiospecifieke pokemon uit eieren kon krijgen.
Hiervoor moet je dus wel vrienden worden met iemand uit de desbetreffende regio
(Tauros = Noord Amerika, Kangaskhan = Australië)
Waarom moet je perse met die mensen uit die regio vrienden worden? Is namelijk helemaal niet nodig geweest dus vraag me af waar je deze informatie vandaan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

mat.hi.as schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:05:
[...]
Ultra bal + golden razz + curved + excellent. Beter kan het niet worden.
En het is gelukt (wildvang, geen raid boss).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Freee!! schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:33:
[...]

Die laatste is exclusief voor Australië, je kansen om die te krijgen zijn daarheen gaan en gift eggs uit Australië ontvangen. Misschien dat je @Zwerver zo gek krijgt om daar te gaan spelen en ons wat gifts te sturen ;) Helaas is die voorlopig veel te druk met andere zaken.
Gifts uit het buitenland geven geen eieren met regionals erin. Die zijn alleen op locatie te vangen.

@Raymon1988 @Verwijderd Tijdens het event van een tijd terug kon je inderdaad uit iedere gift een regional krijgen. Hoefde niet perse vanuit het buitenland te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezio
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-03-2024
Weet iemand of de move Frustration ook weg is als je een TM voor Beldum gebruikt en deze later evolved naar Metagross? Of moet dit tijdens het event zijn?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Als frustration eenmaal weg is, komt die niet meer terug, ook niet bij evolueren of tweede move toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09 17:03
Net een 2 sterren shiny shadow Ekans gevangen na een battle tegen Jessie.

Moves zijn : acid 9+2 en frustration 10+4.

Iemand suggesties wat ik hiermee doe ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

justmike schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:37:

Zorgvuldig bewaren, vrij zeldzaam ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
En toen had ik 2 shadow sunicunes... Giovanni kwam weer voorbij

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justmike schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:37:

Purifyen en daarna naar de professor sturen. Heb je niks aan. Neemt alleen maar onnodige pokestorage in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:57:
[...]
Purifyen en daarna naar de professor sturen. Heb je niks aan. Neemt alleen maar onnodige pokestorage in
Als je dat ding toch naar de professor stuurt, hoef je ook niet te purifyen, kost je alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:37
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:57:
[...]

non community day shinies zijn altijd de moeite waard om te houden. Zeer gewild ruilmateriaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

aljooge schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:56:
[...]
non community day shinies zijn altijd de moeite waard om te houden. Zeer gewild ruilmateriaal
Maar wat moet ik met ondertussen vier shiny sneasels :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Freee!! schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:10:
[...]

Als je dat ding toch naar de professor stuurt, hoef je ook niet te purifyen, kost je alleen maar.
Klopt. Maar je krijgt wel een medaille voor het purifyen en extra ballen om shadow Pokémon te vangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2020 @ 16:11:
[...]

Klopt. Maar je krijgt wel een medaille voor het purifyen en extra ballen om shadow Pokémon te vangen
Spaar jij geen shinies? Een shadow shiny zou ik in ieder geval nooit weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Freee!! schreef op zondag 12 juli 2020 @ 16:01:
[...]

Maar wat moet ik met ondertussen vier shiny sneasels :?
ik heb er geen. Dus ruilen voor een andere shiny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

aljooge schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:47:
[...]
ik heb er geen. Dus ruilen voor een andere shiny.
Waar en wanneer spreken we af :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Freee!! schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:57:
[...]

Waar en wanneer spreken we af :?
ik heb geen miljoen dust, sorry. Wil alleen aangeven, dat er genoeg in je vriendenlijst zullen zijn die geen shiny sneasel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

aljooge schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:27:
[...]
ik heb geen miljoen dust, sorry. Wil alleen aangeven, dat er genoeg in je vriendenlijst zullen zijn die geen shiny sneasel hebben.
Maar daarvan zijn er maar twee, die ik irl tegen kom en één daarvan (mijn oudste zoon) heeft zelf niet genoeg shiny's en niet genoeg stardust, de ander heeft zelf genoeg shiny sneasels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Freee!! schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:29:
[...]

Maar daarvan zijn er maar twee, die ik irl tegen kom en één daarvan (mijn oudste zoon) heeft zelf niet genoeg shiny's en niet genoeg stardust, de ander heeft zelf genoeg shiny sneasels.
Aansluiten bij een raid groep in een grote nabijgelegen plaats en dan vrienden maken. Wij hebben hier al iets van 200 man, zit nou al iets meer over de wijken heen verspreid en heb nu aardig veel ultra en best friends, waarvan ik er zeker 50 nog regelmatig tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

aljooge schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:35:
[...]
Aansluiten bij een raid groep
Leuk idee, nog niet gevonden.
in een grote nabijgelegen plaats
Je hebt duidelijk niet naar mijn woonplaats in mijn profiel gekeken (Rotterdam), weinig grotere plaatsen in de omgeving.
en dan vrienden maken. Wij hebben hier al iets van 200 man, zit nou al iets meer over de wijken heen verspreid en heb nu aardig veel ultra en best friends, waarvan ik er zeker 50 nog regelmatig tegenkom.
Nog niet genoeg tijd gehad om best friends te maken, 13 van de 33 vallen in de categorie ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:20
Freee!! schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:53:
[...]

Leuk idee, nog niet gevonden.

[...]

Je hebt duidelijk niet naar mijn woonplaats in mijn profiel gekeken (Rotterdam), weinig grotere plaatsen in de omgeving.

[...]

Nog niet genoeg tijd gehad om best friends te maken, 13 van de 33 vallen in de categorie ultra.
https://thesilphroad.com/map#9.51/51.8665/4.4724 here you go

Stack Sats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
canariashin Kom je hier nog?
Bijna ultra friends, hoop iets af te kunnen spreken (ZeRoC00L78)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
Ik heb toevallig beide nog staan, waar ben je woonachtig?
Misschien kunnen we iets plannen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ZeRoC00L schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:54:
canariashin Kom je hier nog?
Bijna ultra friends, hoop iets af te kunnen spreken (ZeRoC00L78)
Volgens mij is dat @Canaria, die is de laatste tijd wel weer actief op PoGo in ieder geval.
Over drie weken ben ik best friends, maar ik geef tegen die tijd nog wel een seintje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

@ZeRoC00L @gwystyl haha ja dat ben ik :)

Ik ben niet zo fanatiek hoor, het is vooral leuk tijdens het uitlaten van de hond. En ik wissel gifts uit, maar wat ik daarmee bereik weet ik eigenlijk niet. Ja, ik zag dat bij een aantal friends de rondjes bijna vol zijn. Vertel maar wat en wanneer en ik kijk wat ik kan doen :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als zo'n rondje vol is, krijg je ineens een heleboel XP-punten. Zeker bij de laatste twee is het dan de moeite om een lucky egg in te zetten en die XP te verdubbelen. Als je level 40 bent is dat misschien niet meer zo boeiend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/78xrsYii1Jto1iaYvxNBYxLxu2I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Fq0I0ZLxMu0qTnWOFFOmN44T.png?f=user_large
van: PokemonGoHub

Als je echt met die vriendjes samen raids doet heb je ook voordeel voor het aantal ballen wat je na het verslaan van de boss krijgt, krijg je attack bonus en wordt ruilen van Pokémon goedkoper (kost minder dust). Voor vriendjes op afstand is vooral het aantal XP bij een vol bolletje interessant.

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 13-07-2020 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Na hoeveel tijd moeten Pokécoins van een Gym bijgeschreven zijn :? En waar kun je je beklag indienen :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHRPQidPpv_D-S34isFhu8yFn9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hjQKYNJnVkxsC1LpiyxVVpNI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZ6gQaScqkA7CEAP7WGIUsA6eMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nbnA5S6HILCJC6kNw5jxwwyt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door Freee!! op 13-07-2020 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Freee!! schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:21:
Na hoeveel tijd moeten Pokécoins van een Gym bijgeschreven zijn :? En waar kun je je beklag indienen :?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Al een keer de app opnieuw opgestart? Meestal lost dat zulke problemen wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Raem schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:08:
[...]
Al een keer de app opnieuw opgestart? Meestal lost dat zulke problemen wel op.
Dat heeft het inderdaad opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik zit eens een aantal pokemons door te kijken en ik zie dat mijn beide Gyarados, Dragon Tail en Outrage hebben. Beide dragon moves maar het is een Water/Flying pokemon.

Ze staan op plek 5 91% van de beste offense moves en plek 4 90% van de beste defense moveset.
Hoe zit dit? Ik dacht dat een pokemon altijd het best was als hij z'n eigen moveset gebruikt, een fire pokemon fire moves en een water pokemon water moves bijvoorbeeld. (of in het geval van gyrados dus een water move en/of flying move)

Dit is dus niet altijd zo? Dat maakt het dan toch ontzettend ingewikkeld?

Stel ik val een steel type pokemon aan en zoek in mijn lijstje naar water pokemon aangezien steel zwak is tegen water. Ik zie Gyrados en omdat die bij mij veel CP is neem ik die omdat ik in de veronderstelling ben dat dit een water type is, maar dan val ik ineens aan met dragon moves die juist zwak zijn tegen steel.

Ik kan dit toch nooit onthouden welke moves al mijn pokemons hebben en welke ik dan wel en dan weer niet kan gebruiken? Helemaal in een battle tegen team rocket of een raid dan kan ik niet eens zien welke moves bij welke pokemon horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
kaasaanfiets schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 01:18:
Ik zit eens een aantal pokemons door te kijken en ik zie dat mijn beide Gyarados, Dragon Tail en Outrage hebben. Beide dragon moves maar het is een Water/Flying pokemon.

Ze staan op plek 5 91% van de beste offense moves en plek 4 90% van de beste defense moveset.
Hoe zit dit? Ik dacht dat een pokemon altijd het best was als hij z'n eigen moveset gebruikt, een fire pokemon fire moves en een water pokemon water moves bijvoorbeeld. (of in het geval van gyrados dus een water move en/of flying move)

Stel ik val een steel type pokemon aan en zoek in mijn lijstje naar water pokemon aangezien steel zwak is tegen water. Ik zie Gyrados en omdat die bij mij veel CP is neem ik die omdat ik in de veronderstelling ben dat dit een water type is, maar dan val ik ineens aan met dragon moves die juist zwak zijn tegen steel.

Ik kan dit toch nooit onthouden welke moves al mijn pokemons hebben en welke ik dan wel en dan weer niet kan gebruiken? Helemaal in een battle tegen team rocket of een raid dan kan ik niet eens zien welke moves bij welke pokemon horen.
Klopt, daar heb ik af en toe ook moeite mee. Wat ik af en toe nog wel eens wil doen, is de Pokémon renamen naar bijvoorbeeld WW (water water, staande voor water fast en water chargemove) of DD (dragon dragon, staande voor dragon fast en dragon chargemove). Je kunt daar zelf een format in vinden.

Het is in ieder geval omslachtig, dat is een ding wat zeker is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
kaasaanfiets schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 01:18:

Interessante vraag. Het is niet noodzakelijk dat een aanval met hetzelfde type het sterkste is voor een Pokemon, maar je krijgt wel STAB (Same Type Attack Bonus), 20% attack erbij. Dat scheelt natuurlijk best flink.

Voor PVE (raids/gyms) is het vaak niet nodig om de allerbeste moveset te gebruiken. Bij de Team Rocket fights kan het inderdaad wel van belang zijn, zeker omdat je daar vooraf weet welke type het is. Krijg je een vuur-grunt, kan je het beste iets van water oid inzetten, ondanks dat een Venusaur je lievelings Pokemon is.

Bij PVP ligt het wat ingewikkelder. Daar zijn de onderlinge verschillen, en het afdekken (en explointen) van zwakheden erg belangrijk. Ook heb je daar overal twee charged moves nodig die in de regel van type verschillen (ik kan even niet zo snel een voorbeeld bedenken van een Pokemon met twee keer dezelfde type charge move, behalve misschien Lucario?). Eén van die twee is vaak wel dezelfde type als de Pokemon zelf, en dat komt door de eerder genoemde STAB. Maar dat hoeft ook niet. Sterker nog, mijn Melmetals (single type: steel) voor de Master League en Great league hebben een electric fast move (charged lekker snel) en Rock Slide (rock) en Superpower (fighting) als charged moves. Geen enkele steel-move dus.

Hoe ik dat uit elkaar hou? Zoals @MusicMaikel zegt, met de naming van de Pokemon. CalcyIV (android) kan dat automatisch doen. Zo heet mijn Melmetal Mlmtl EEFϟRF. "EEF" zijn in hexidecimaal de IVs (dus 14/14/15), "ϟ" voor een electric move, de "R" staat voor Rock, de "F" voor fighting. Dat Melmetal een steeltype is, moet ik dus zelf onthouden (inclusief de weakness/resistence ervan). Exact welke move het is weet ik ook niet (in het geval dat een Pokemon meerdere charged rock moves kan bijvoorbeeld), maar ik zorg ervoor dat dit soort 'goed genoemde' Pokemon de beste moves binnen hub type hebben. In een gevecht met Team Rocket, of een gym/raid, weet ik dus ook welke type moves ik meeneem, zonder het uit m'n hoofd te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 13:35
ik geef bijna al mijn geëvolueerde pokemon een nickname als volgt: 98fEl8El100
Dat houd dus in 98% IV, female, electric type move met 8 kracht en een electric type move met 100 kracht. Als ze 2 charged moves hebben dan zet ik dat meestal niet neer maar anders zou ik het laatste getal vervangen door het type van de andere move.(dus 98FElElEl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik vind dit ook zeer verwarrend en lastig te onthouden, vooral omdat je tijdens het kiezen van je team voor bijvoorbeeld een Team Rocket encounter niet kan kijken welke moves je Pokémon hebben. Van sommige weet ik het inmiddels, maar ik heb bijvoorbeeld een Groudon met solar beam als charged move, die dus geen fluit doet tegen types die zwak zijn voor ground. In theorie is solar beam echter wel een sterke move.
Het blijft volgens mij puzzelen, en de enige oplossing is waarschijnlijk om de moves met CalcyIV of vergelijkbaar in de naam op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
Iemand hier nog belang bij een shiny sneasel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aljooge
Vanavond aardig aan het beoordelen geweest en heb weer een aantal mogelijke stops goedgekeurd in wayfarer. Mooi om zo iets aan die wachtlijst te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

skipe schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:48:
Iemand hier nog belang bij een shiny sneasel?
zeker! woon in het midden van het land toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
Largo schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:46:
[...]

zeker! woon in het midden van het land toevallig?
Nee in het oosten idbv almelo

Als je denkt een keer wat af te kunnen spreken stuur maar een DM;)
Pagina: 1 ... 22 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!