C_V_S schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:31:
[...]
Er is nu een event aan de gang waardoor je veel rode Pokemons ziet.
Is vanavond afgelopen
Ik ben ook weleens event moe! Vooral als het heel veel van hetzelfde is.
Gisteren met die research taken voor die muis was wel weer leuk
Binnenkort 3 uur lang Likkiting raids!
Ja, ik weet dat het een event is/was, maar alsnog vind ik de verhouding tussen de event Pokémon en de "normale" spawns helemaal zoek. Vooral om dat Magikarp (denk ik) een Pokémon is waar niemand op zit te wachten. Nou ja, misschien de shiny dan.
Het is niet eens per sé dat ik event-moe ben. Ik vind events over het algemeen wel leuk, maar dan moet het ook echt iest leuks te bieden hebben. Iets zeldzaams/aparts.
En doe dan niet overal Magikarps in het wild én ook nog eens in 7km-eieren. Ik snap dat gewoon niet.
MusicMaikel schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:42:
[...]
Ik wil hier wel wat over kwijt, aangezien het een leuk discussiepunt is wat er eigenlijk word aangesneden.
Voor mij voelt dit deels ook zo: eieren zijn gewoon een pure gok, maar voor mij is dit meer een leuke bijkomstigheid. Ik focus me er niet op, omdat het gewoon niet rewarding is voor wat je krijgt. Eens in de zoveel tijd stop ik er weer eentje in als ik er een uitgelopen heb, maar ik kijk niet specifiek: "Vandaag ga ik x kilometer lopen om een ei uit te broeden!".
Ook de spawns van Gen 5 starters en overige Pokémon valt redelijk tegen. Anderzijds zijn de spawns van starters nooit hoog geweest, behalve met events dan.
Ja, ik maak er een "sport" van om eieren uit te lopen tijdens het hardlopen (pun intended). Ik doe zelden aan raids*, dus is het hatchen van eieren een manier om extra Pokémon te vergaren. Maar daarom is het jammer en demotiverend als je weer een waardeloze Pokémon krijgt na 7/10 km lopen (of 2/3 daarvan met een super incubator).
*De reden dat ik geen/weinig raids doe is dat het vaak niet kan. Overdag op m'n werk kan het niet, en 's avonds of in het weekend heb ik 9/10 keer iets anders te doen (ook een kwestie van prioriteiten natuurlijk, maar toch). En wat me ook tegenstaat van raids is dat je met de legendary Pokémon die je daaruit krijgt weer niks kan, want je mag ze niet in een gym zetten oid.
Aan de andere kant denk ik wel dat de events zeker wat toevoegen. Tijdens dit event (Lunar New Year of the Rat) heb ik daadwerkelijk een goed event gehad. Veel shinies, goede Pokémons die geboost zijn, Research Day van Miccino was top met 4 verschillende shinies op 1 (!) dag, goede IV Pokémon gevangen en ga zo maar even door. Al met al een top event, maar vooral een top weekend gehad afgelopen weekend.
GBL vind ik ook zeker een toevoeging voor een ander deel van de spelers, degene die zich veel richten op PVP. Mocht je je hier niet op richten, is het alsnog fijn om consistent rewards te kunnen ontvangen voor een kleine moeite.
Wat gerichter op een aantal opmerkingen/vragen die je hebt:
Alle Magikarps hebben te maken met het event wat er op dit moment gaande is. Rode Pokémon spawnen nu meer omdat het jaar van de Rat een rode kleur met zich mee draagt.
Timburr is niet in het wild te krijgen, deze zit alleen in raids en eieren.
Zoals ik hierboven al schreef, ik ben niet tegen events. Ik vind ze vaak best leuk, maar het zou leuker kunnen zijn.
Ook PVP doe ik niet zo vaak, dus daar kan ik niet zo goed over meepraten. Het spreekt me gewoon niet zo aan.
Shieldon is een Gen 4 Pokémon dus hoort eigenlijk niet in dit rijtje thuis. Desalniettemin is dit inderdaad een zeldzame spawn. Hij zal met een event zeker weer aan bod komen. Later deze maand komt er een Sinnoh event, dus wellicht dat hij daar in een rol zal spelen.
Touché, je hebt gelijk vwb Shieldon.
Maar het punt dat ik probeer te maken is dat ik het gevoel heb alsof Nianctic ±35 Pokémon heeft die altijd in meer of mindere mate spawnen, en de rest die alleen bij events spawnt. Die verhouding ligt voor mij gevoel scheef.
Qua seizoen gebonden Pokémon, dat is misschien ook wel een toevoeging. Echter wanneer je dit doet en er word een harde streep getrokken wanneer bepaalde Pokémon voorkomen, moet er weer een jaar gewacht worden tot dat je weer kans hebt om candy te krijgen/shinies te krijgen/evoluties te kunnen doen. Wat daar dan een oplossing voor zou kunnen zijn is even de vraag.
Die streep trekken ze nu ook al. Tijdens een event zie je bepaalde Pokémon heel veel, totdat ze saai worden en vervolgens zie je ze de rest van het jaar niet meer tot een volgend event. Waarom niet bijv. die streep trekken, even een maandje niet laten spawnen en vervolgens weer mondjesmaat "loslaten" zodat je ze met goed zoeken wel kan vinden/vangen?
Ik kan me nog herinneren in de begintijd van PG dat er een of andere site was waar je de spawns kon zien. Ik had destijds nog geen Snorlax en woonde in Wilnis, maar ik zag dat er een Snorlax zat in Aalsmeer. Toen ben ik dus op pad gegaan om die te gaan vangen. Dat was leuk en bijzonder.
Dat zou ook kunnen met een ander type radar. Dat je bijvoorbeeld de eerste zes posities de dichtstbijzinde Pokémon ziet en op de onderste drie posities Pokémon die je al langere tijd niet hebt gezien/gevangen.
De move Earthquake werkt tegen een Flying type Pokémon omdat dit vanuit de typechart zo bepaald is. Dit is al jaren hetzelfde en zal ook niet veranderd worden. Onlogisch is het wel. Overigens is het een Ground type move, en geen Rock type

.
Ik snap dat ze zich houden aan de typechart. Maar het is gewoon vreemd (vind ik) dat een aardbeving schade bij een vogel. En soms zelfs 'super effective'. Maar goed dat zal dan inderdaad wel een design flaw zijn van de Pokémon company.
Dat van de regionals had ik zelf ook op gehoopt, helaas is dat niet het geval. Ik weet dat er voor Gen 1 afgelopen herfst/winter een event is geweest dat alle Regionals in 7km eieren zaten, maar dat was dus een event. Wellicht dat dit in de toekomst ook nog zal gebeuren voor de overige Regionals.
Eindconclusie wat mij betreft:
Ik vind het nog steeds een leuk spel om te spelen, na al die jaren van veranderingen, toevoegingen en noem het maar op. Een ding wat zeker is, is dat de game vol zit met allerlei content, en voor ieder wat wils. Als ik nu een nieuw account zou moeten beginnen, zou ik echt overspoeld worden door alle dingen die je kunt doen en wat er nodig is om een beetje oké mee te komen met de spelers die al vanaf dag 1 spelen. Want geloof me, ik heb een jaartje gehad waarin ik niet gespeeld heb, en ik loop FLINK achter op de mensen die gewoon doorgespeeld hebben.
En ik moet zeggen, ik ben zelfs verrast dat het me tot op de dag van vandaag nog steeds bezig houd om het leuk te blijven vinden. (Nu moet ik wel zeggen dat ik een enorme Pokémon fanaat ben, maar dan alsnog.)
Ik vind het ook nog steeds wel een leuk spel hoor en het gisteren met plezier een uurtje rondgelopen en aardig wat Minccino's gescoord (incl. 2 shinies), maar toch, over het algemeen het staat me steeds meer tegen en ik kan niet uitsluiten dat ik er later dit jaar mee stop als er niet grondig wat gaat veranderen.
Ah dat is dan weer mooi. Alleen dan mag de kans op die andere meuk uit 10km om het leuk te houden wel wat kleiner worden