Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Barnagma
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-03 19:34
C_V_S schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:31:
[...]

Er is nu een event aan de gang waardoor je veel rode Pokemons ziet.

Is vanavond afgelopen :)

Ik ben ook weleens event moe! Vooral als het heel veel van hetzelfde is.

Gisteren met die research taken voor die muis was wel weer leuk

Binnenkort 3 uur lang Likkiting raids!
We krijgen het maar druk in februari. Maar wel ein-de-lijk shiny Lickitung en Chansey *O* . Vond het zelf ook wel weer eens tijd voor een raid middagje. Zo veel raid ik niet, en ga hard door m'n rare candies heen. En met de PVP update ook m'n charged TMs.

• MusicMaikel
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 03-04 13:59
Gitarist schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:56:
[...]

Shiny Magmar is leuk! Alleen... kan iemand mij de gedachtengang van Niantic uitleggen?

Dus, meer Foongus in het wild, maar ook meer Foongus in 7km eieren? Meer in het wild; ok prima. Maar in 7km-eieren? Het is echt demotiverend als je Pokémon van die "stratuur" uit een 7km-ei krijgt. Ik heb dat gevoel echt regelmatig. Nog erger: een Magikarp uit een 7km ei! En al die Alolans uit 7km-eieren hebben hun houdbaarheidsdatum ook nu wel overschreden. Tijd om te verversen Niantic!
En niet alleen 7km, ook met 10km's word ik wel erg vaak teleurgesteld.
Ditzelfde gevoel heb ik ook als ik weer eens een Lillipup of Patrat uit een 5km ei krijg. Dat is gewoon niet leuk als je die krijgt, terwijl je ze bij wijze van spreken op iedere hoek van de straat in het wild ziet. Maar god, bij 5km of 2km heb ik dan weer niet echt het gevoel van "zonde van al m'n geloop".

En gisteren kreeg ik uit stops de opdracht: catch 20 pokemon and vote for xxx (telkens een andere Pokémon) voor community day. En dan als reward 200 whopping stardust. Dat kan je toch geen reward noemen?

Sowieso begint PG me steeds meer tegen te staan de laatste tijd. Die nieuwe zijn leuk, maar ze spawnen echt bijna niet meer (m.u.v. Foongus dan). Althans, niet hier in Hilversum. De eerste week na release zag je ze overal, en daarna bijna nergens meer. Nu zitten er overal Magikarps. Het lijkt wel weer of we terug zijn in de zomer van 2016.

Het lijkt haast onmogelijk om nu candies te genereren voor o.a. Tepig, Snivy, Pansear, Shieldon en Timburr. Ik zie deze nl. nooit meer in het wild. Heel jammer en demotiverend.

---

Ik snap ook wel dat het voor Niantic niet makkelijk is. Het is een balans tussen het spel niet te makkelijk maken (anders krijg je dat iedereen na twee weken na de release van een nieuwe generatie alles al heeft) en niet te moeilijk. Maar op dit moment is het niet divers/rewarding genoeg naar mijn smaak.

En ik blijf het zeggen: waarom maken ze het niet wat leuker door bijv. meer water-type Pokémon te laten spawnen in/bij het water? En waarom kom je ook hartje zomer Snovers tegen? En hartje winter Ledyba. Dat zou niet moeten kunnen vind ik.
En waarom werkt een move als Earthquake (bij rock-type Pokémon) in godsnaam bij een vliegende Pokémon? En waarom geen kans op regionals uit eieren van vrienden uit een andere regio? Het zou zo veel leuker kunnen zijn allemaal.

Anyway... ik stop weer met ranten en hoop dat ik vanmiddag veel Minccino zal vangen O-)
Ik wil hier wel wat over kwijt, aangezien het een leuk discussiepunt is wat er eigenlijk word aangesneden.

Voor mij voelt dit deels ook zo: eieren zijn gewoon een pure gok, maar voor mij is dit meer een leuke bijkomstigheid. Ik focus me er niet op, omdat het gewoon niet rewarding is voor wat je krijgt. Eens in de zoveel tijd stop ik er weer eentje in als ik er een uitgelopen heb, maar ik kijk niet specifiek: "Vandaag ga ik x kilometer lopen om een ei uit te broeden!".
Ook de spawns van Gen 5 starters en overige Pokémon valt redelijk tegen. Anderzijds zijn de spawns van starters nooit hoog geweest, behalve met events dan.

Aan de andere kant denk ik wel dat de events zeker wat toevoegen. Tijdens dit event (Lunar New Year of the Rat) heb ik daadwerkelijk een goed event gehad. Veel shinies, goede Pokémons die geboost zijn, Research Day van Miccino was top met 4 verschillende shinies op 1 (!) dag, goede IV Pokémon gevangen en ga zo maar even door. Al met al een top event, maar vooral een top weekend gehad afgelopen weekend.

GBL vind ik ook zeker een toevoeging voor een ander deel van de spelers, degene die zich veel richten op PVP. Mocht je je hier niet op richten, is het alsnog fijn om consistent rewards te kunnen ontvangen voor een kleine moeite.

Wat gerichter op een aantal opmerkingen/vragen die je hebt:
Alle Magikarps hebben te maken met het event wat er op dit moment gaande is. Rode Pokémon spawnen nu meer omdat het jaar van de Rat een rode kleur met zich mee draagt.

Timburr is niet in het wild te krijgen, deze zit alleen in raids en eieren.

Shieldon is een Gen 4 Pokémon dus hoort eigenlijk niet in dit rijtje thuis. Desalniettemin is dit inderdaad een zeldzame spawn. Hij zal met een event zeker weer aan bod komen. Later deze maand komt er een Sinnoh event, dus wellicht dat hij daar in een rol zal spelen.

Qua seizoen gebonden Pokémon, dat is misschien ook wel een toevoeging. Echter wanneer je dit doet en er word een harde streep getrokken wanneer bepaalde Pokémon voorkomen, moet er weer een jaar gewacht worden tot dat je weer kans hebt om candy te krijgen/shinies te krijgen/evoluties te kunnen doen. Wat daar dan een oplossing voor zou kunnen zijn is even de vraag.

De move Earthquake werkt tegen een Flying type Pokémon omdat dit vanuit de typechart zo bepaald is. Dit is al jaren hetzelfde en zal ook niet veranderd worden. Onlogisch is het wel. Overigens is het een Ground type move, en geen Rock type :).

Dat van de regionals had ik zelf ook op gehoopt, helaas is dat niet het geval. Ik weet dat er voor Gen 1 afgelopen herfst/winter een event is geweest dat alle Regionals in 7km eieren zaten, maar dat was dus een event. Wellicht dat dit in de toekomst ook nog zal gebeuren voor de overige Regionals.

Eindconclusie wat mij betreft:
Ik vind het nog steeds een leuk spel om te spelen, na al die jaren van veranderingen, toevoegingen en noem het maar op. Een ding wat zeker is, is dat de game vol zit met allerlei content, en voor ieder wat wils. Als ik nu een nieuw account zou moeten beginnen, zou ik echt overspoeld worden door alle dingen die je kunt doen en wat er nodig is om een beetje oké mee te komen met de spelers die al vanaf dag 1 spelen. Want geloof me, ik heb een jaartje gehad waarin ik niet gespeeld heb, en ik loop FLINK achter op de mensen die gewoon doorgespeeld hebben.
En ik moet zeggen, ik ben zelfs verrast dat het me tot op de dag van vandaag nog steeds bezig houd om het leuk te blijven vinden. (Nu moet ik wel zeggen dat ik een enorme Pokémon fanaat ben, maar dan alsnog.)

• FreqAmsterdam
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 03-04 18:59
MusicMaikel schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:42:
[...]

Ik wil hier wel wat over kwijt, aangezien het een leuk discussiepunt is wat er eigenlijk word aangesneden.

Voor mij voelt dit deels ook zo: Eieren zijn gewoon een pure gok, maar voor mij is dit meer een leuke bijkomstigheid. Ik focus me er niet op, omdat het gewoon niet rewarding is voor wat je krijgt. Eens in de zoveel tijd stop ik er weer eentje in als ik er een uitgelopen heb, maar ik kijk niet specifiek: "Vandaag ga ik x kilometer lopen om een ei uit te broeden!".
Ook de spawns van Gen 5 starters en overige Pokémon valt redelijk tegen. Anderzijds zijn de spawns van starters nooit hoog geweest, behalve met events dan.

Aan de andere kant denk ik wel dat de events zeker wat toevoegen. Tijdens dit event (Lunar New Year of the Rat) heb ik daadwerkelijk een goed event gehad. Veel shinies, goede Pokémons die geboost zijn, Research Day van Miccino was top met 4 verschillende shinies op 1 (!) dag, goede IV Pokémon gevangen en ga zo maar even door. Al met al een top event, maar vooral een top weekend gehad afgelopen weekend.

GBL vind ik ook zeker een toevoeging voor een ander deel van de spelers, degene die zich veel richten op PVP. Mocht je je hier niet op richten, is het alsnog fijn om consistent rewards te kunnen ontvangen voor een kleine moeite.

Alle Magikarps hebben te maken met het event wat er op dit moment gaande is. Rode Pokémon spawnen nu meer omdat het jaar van de Rat een rode kleur met zich mee draagt.

Timburr is niet in het wild te krijgen, deze zit alleen in raids.

Shieldon is een Gen 4 Pokémon dus hoort eigenlijk niet in dit rijtje thuis. Desalniettemin is dit inderdaad een zeldzame spawn. Hij zal met een event zeker weer aan bod komen. Later deze maand komt er een Sinnoh event, dus wellicht dat hij daar in een rol zal spelen.

Qua seizoen gebonden Pokémon, dat is misschien ook wel een toevoeging. Echter wanneer je dit doet en er word een harde streep getrokken wanneer bepaalde Pokémon voorkomen, moet er weer een jaar gewacht worden tot dat je weer kans hebt om candy te krijgen/shinies te krijgen/evoluties te kunnen doen. Wat daar dan een oplossing voor zou kunnen zijn is even de vraag.

De move Earthquake werkt tegen een Flying type Pokémon omdat dit vanuit de typechart zo bepaald is. Dit is al jaren hetzelfde en zal ook niet veranderd worden. Onlogisch is het wel. Overigens is het een Ground type move, en geen Rock type :).

Dat van de regionals had ik zelf ook op gehoopt, helaas is dat niet het geval. Ik weet dat er voor Gen 1 afgelopen herfst/winter een event is geweest dat alle Regionals in 7km eieren zaten, maar dat was dus een event. Wellicht dat dit in de toekomst ook nog zal gebeuren voor de overige Regionals.

Ik vind het nog steeds een leuk spel om te spelen, na al die jaren van veranderingen, toevoegingen en noem het maar op. Een ding wat zeker is, is dat de game vol zit met allerlei content, en voor ieder wat wils. Als ik nu een nieuw account zou moeten beginnen, zou ik echt overspoeld worden door alle dingen die je kunt doen en wat er nodig is om een beetje oké mee te komen met de spelers die al vanaf dag 1 spelen. Want geloof me, ik heb een jaartje gehad waarin ik niet gespeeld heb, en ik loop FLINK achter op de mensen die gewoon doorgespeeld hebben.
En ik moet zeggen, ik ben zelfs verrast dat het me tot op de dag van vandaag nog steeds bezig houd om het leuk te blijven vinden. (Nu moet ik wel zeggen dat ik een enorme Pokémon fanaat ben, maar dan alsnog.)
Verduidelijking m.b.t. Earthquake. Hij raakt flying wel, maar damage is 39.1% dus erg laag.

• MusicMaikel
FreqAmsterdam schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:46:
[...]

Verduidelijking m.b.t. Earthquake. Hij raakt flying wel, maar damage is 39.1% dus erg laag.
Dat zou niet moeten zijn, Flying type is immune voor Ground type moves. Waarschijnlijk bestaat "immune" niet in Pokémon Go dus moest het een "Not very effective" move worden.

• Fruitschaal
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 02-04 16:16
Ik vond één ding erger dan een Magikarp in een 7km ei. Dat was namelijk een Wurmple uit een 7km ei.
Ondanks dat vond ik het wel een geinig event. Februari ziet er druk en leuk uit. Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken.

Overigens heb ik een Timburr uit een ei gekregen, dus die zit niet alleen in raids. ( Edit: in 10k eieren)

[Voor 3% gewijzigd door Fruitschaal op 03-02-2020 11:19]

PSN: Fruitschaaltje

• MusicMaikel
Fruitschaal schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:10:
...

Overigens heb ik een Timburr uit een ei gekregen, dus die zit niet alleen in raids.
Je hebt gelijk, zit ook in eitjes. Mijn post heb ik net aangepast! :)

• Gitarist
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
C_V_S schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:31:
[...]

Er is nu een event aan de gang waardoor je veel rode Pokemons ziet.

Is vanavond afgelopen :)

Ik ben ook weleens event moe! Vooral als het heel veel van hetzelfde is.

Gisteren met die research taken voor die muis was wel weer leuk

Binnenkort 3 uur lang Likkiting raids!
Ja, ik weet dat het een event is/was, maar alsnog vind ik de verhouding tussen de event Pokémon en de "normale" spawns helemaal zoek. Vooral om dat Magikarp (denk ik) een Pokémon is waar niemand op zit te wachten. Nou ja, misschien de shiny dan.

Het is niet eens per sé dat ik event-moe ben. Ik vind events over het algemeen wel leuk, maar dan moet het ook echt iest leuks te bieden hebben. Iets zeldzaams/aparts.

En doe dan niet overal Magikarps in het wild én ook nog eens in 7km-eieren. Ik snap dat gewoon niet.
MusicMaikel schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:42:
[...]

Voor mij voelt dit deels ook zo: eieren zijn gewoon een pure gok, maar voor mij is dit meer een leuke bijkomstigheid. Ik focus me er niet op, omdat het gewoon niet rewarding is voor wat je krijgt. Eens in de zoveel tijd stop ik er weer eentje in als ik er een uitgelopen heb, maar ik kijk niet specifiek: "Vandaag ga ik x kilometer lopen om een ei uit te broeden!".
Ja, ik maak er een "sport" van om eieren uit te lopen tijdens het hardlopen (pun intended). Ik doe zelden aan raids*, dus is het hatchen van eieren een manier om extra Pokémon te vergaren. Maar daarom is het jammer en demotiverend als je weer een waardeloze Pokémon krijgt na 7/10 km lopen (of 2/3 daarvan met een super incubator).
*De reden dat ik geen/weinig raids doe is dat het vaak niet kan. Overdag op m'n werk kan het niet, en 's avonds of in het weekend heb ik 9/10 keer iets anders te doen (ook een kwestie van prioriteiten natuurlijk, maar toch). En wat me ook tegenstaat van raids is dat je met de legendary Pokémon die je daaruit krijgt weer niks kan, want je mag ze niet in een gym zetten oid.

Timburr is niet in het wild te krijgen, deze zit alleen in raids en eieren.
Zoals ik hierboven al schreef, ik ben niet tegen events. Ik vind ze vaak best leuk, maar het zou leuker kunnen zijn.
Ook PVP doe ik niet zo vaak, dus daar kan ik niet zo goed over meepraten. Het spreekt me gewoon niet zo aan.
Touché, je hebt gelijk vwb Shieldon.
Maar het punt dat ik probeer te maken is dat ik het gevoel heb alsof Nianctic ±35 Pokémon heeft die altijd in meer of mindere mate spawnen, en de rest die alleen bij events spawnt. Die verhouding ligt voor mij gevoel scheef.
Die streep trekken ze nu ook al. Tijdens een event zie je bepaalde Pokémon heel veel, totdat ze saai worden en vervolgens zie je ze de rest van het jaar niet meer tot een volgend event. Waarom niet bijv. die streep trekken, even een maandje niet laten spawnen en vervolgens weer mondjesmaat "loslaten" zodat je ze met goed zoeken wel kan vinden/vangen?
Ik kan me nog herinneren in de begintijd van PG dat er een of andere site was waar je de spawns kon zien. Ik had destijds nog geen Snorlax en woonde in Wilnis, maar ik zag dat er een Snorlax zat in Aalsmeer. Toen ben ik dus op pad gegaan om die te gaan vangen. Dat was leuk en bijzonder.
Dat zou ook kunnen met een ander type radar. Dat je bijvoorbeeld de eerste zes posities de dichtstbijzinde Pokémon ziet en op de onderste drie posities Pokémon die je al langere tijd niet hebt gezien/gevangen.
Ik snap dat ze zich houden aan de typechart. Maar het is gewoon vreemd (vind ik) dat een aardbeving schade bij een vogel. En soms zelfs 'super effective'. Maar goed dat zal dan inderdaad wel een design flaw zijn van de Pokémon company.

Ik vind het ook nog steeds wel een leuk spel hoor en het gisteren met plezier een uurtje rondgelopen en aardig wat Minccino's gescoord (incl. 2 shinies), maar toch, over het algemeen het staat me steeds meer tegen en ik kan niet uitsluiten dat ik er later dit jaar mee stop als er niet grondig wat gaat veranderen.
MusicMaikel schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:17:
[...]

Je hebt gelijk, zit ook in eitjes. Mijn post heb ik net aangepast! :)
Ah dat is dan weer mooi. Alleen dan mag de kans op die andere meuk uit 10km om het leuk te houden wel wat kleiner worden ;)

• MusicMaikel
Gitarist schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:46:
[...]

Ja, ik maak er een "sport" van om eieren uit te lopen tijdens het hardlopen (pun intended). Ik doe zelden aan raids*, dus is het hatchen van eieren een manier om extra Pokémon te vergaren. Maar daarom is het jammer en demotiverend als je weer een waardeloze Pokémon krijgt na 7/10 km lopen (of 2/3 daarvan met een super incubator).
*De reden dat ik geen/weinig raids doe is dat het vaak niet kan. Overdag op m'n werk kan het niet, en 's avonds of in het weekend heb ik 9/10 keer iets anders te doen (ook een kwestie van prioriteiten natuurlijk, maar toch). En wat me ook tegenstaat van raids is dat je met de legendary Pokémon die je daaruit krijgt weer niks kan, want je mag ze niet in een gym zetten oid.
Ja precies. Dat is inderdaad maar net waar je prioriteit ligt, niet alleen voor de raids maar ook de eieren. Ik kan me wel voorstellen als je je daar op "focust", dat het demotiverend werkt. Ik denk dat als ik zeg dat het voor de meeste mensen een bijkomstigheid is, ik redelijk goed zit met mijn voorspelling.
Zoals ik hierboven al schreef, ik ben niet tegen events. Ik vind ze vaak best leuk, maar het zou leuker kunnen zijn.
Hoe zou het leuker gemaakt moeten kunnen worden? Speciale spawns, releases in eitjes, bonussen qua dust en XP zijn meestal ook van toepassing, nieuwe releases van Pokémon... Het zit veel in events die spelen.
Maar het punt dat ik probeer te maken is dat ik het gevoel heb alsof Nianctic ±35 Pokémon heeft die altijd in meer of mindere mate spawnen, en de rest die alleen bij events spawnt. Die verhouding ligt voor mij gevoel scheef.
Er is inderdaad een spawnpool die Pokémon die common zijn ook daadwerkelijk common maakt. Op het moment dat Niantic alle Pokémon die nu gereleased zijn (dat zijn er meer dan 600) in de spawnpool gooit, krijg je denk ik heel veel gekke spawns. Spawns die er eigenlijk niet horen te zijn. Op het begin was dit nog redelijk te voorzien met +/- 100 Pokémon, maar dat is nu echt niet te overzien, naar mijn mening.
Die streep trekken ze nu ook al. Tijdens een event zie je bepaalde Pokémon heel veel, totdat ze saai worden en vervolgens zie je ze de rest van het jaar niet meer tot een volgend event. Waarom niet bijv. die streep trekken, even een maandje niet laten spawnen en vervolgens weer mondjesmaat "loslaten" zodat je ze met goed zoeken wel kan vinden/vangen?
Ik kan me nog herinneren in de begintijd van PG dat er een of andere site was waar je de spawns kon zien. Ik had destijds nog geen Snorlax en woonde in Wilnis, maar ik zag dat er een Snorlax zat in Aalsmeer. Toen ben ik dus op pad gegaan om die te gaan vangen. Dat was leuk en bijzonder.
Dat zou ook kunnen met een ander type radar. Dat je bijvoorbeeld de eerste zes posities de dichtstbijzinde Pokémon ziet en op de onderste drie posities Pokémon die je al langere tijd niet hebt gezien/gevangen.
Ook dat heeft te maken met die spawnpool en de zeldzame spawns. Dat is eigenlijk niet meer mogelijk omdat de hoeveelheid Pokémon zoveel verhoogd is. Daarom zijn de events tegenwoordig ook zo veel, omdat die zeldzame spawns toch beschikbaar moeten blijven op een of andere manier.

• Gitarist
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
MusicMaikel schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:41:
[...]

Ja precies. Dat is inderdaad maar net waar je prioriteit ligt, niet alleen voor de raids maar ook de eieren. Ik kan me wel voorstellen als je je daar op "focust", dat het demotiverend werkt. Ik denk dat als ik zeg dat het voor de meeste mensen een bijkomstigheid is, ik redelijk goed zit met mijn voorspelling.

[...]

Hoe zou het leuker gemaakt moeten kunnen worden? Speciale spawns, releases in eitjes, bonussen qua dust en XP zijn meestal ook van toepassing, nieuwe releases van Pokémon... Het zit veel in events die spelen.

[...]

Er is inderdaad een spawnpool die Pokémon die common zijn ook daadwerkelijk common maakt. Op het moment dat Niantic alle Pokémon die nu gereleased zijn (dat zijn er meer dan 600) in de spawnpool gooit, krijg je denk ik heel veel gekke spawns. Spawns die er eigenlijk niet horen te zijn. Op het begin was dit nog redelijk te voorzien met +/- 100 Pokémon, maar dat is nu echt niet te overzien, naar mijn mening.

[...]

Ook dat heeft te maken met die spawnpool en de zeldzame spawns. Dat is eigenlijk niet meer mogelijk omdat de hoeveelheid Pokémon zoveel verhoogd is. Daarom zijn de events tegenwoordig ook zo veel, omdat die zeldzame spawns toch beschikbaar moeten blijven op een of andere manier.
Zou heel goed kunnen hoor, dat ik het verkeerde type speler ben om het leuk te houden ;)

De hele poul van 600 Pokémon random laten spawnen is misschien wat veel, maar nu heb ik echt het gevoel dat het er "maar" ± 35 zijn die "altijd" spawnen, aangevuld met een paar bijzondere tijdens acties.
Je bent dus afhankelijk van een actie/event om het leuk te houden.
En vervolgens wordt je tijdens zo'n actie helemaal doodgegooid met een aantal Pokémon.

Waarom niet iets vaker wat verrassende Pokémon laten spawnen buiten de events om?

Wat bedoel je met "Pokémon die er eigenlijk niet horen te zijn"? Ik zie nu ook het hele jaar door een Snover en Ledyba voorbij komen.

• MusicMaikel
Gitarist schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:14:
[...]

De hele poul van 600 Pokémon random laten spawnen is misschien wat veel, maar nu heb ik echt het gevoel dat het er "maar" ± 35 zijn die "altijd" spawnen, aangevuld met een paar bijzondere tijdens acties.
Je bent dus afhankelijk van een actie/event om het leuk te houden.
En vervolgens wordt je tijdens zo'n actie helemaal doodgegooid met een aantal Pokémon.

Waarom niet iets vaker wat verrassende Pokémon laten spawnen buiten de events om?

Wat bedoel je met "Pokémon die er eigenlijk niet horen te zijn"? Ik zie nu ook het hele jaar door een Snover en Ledyba voorbij komen.
Klopt inderdaad, voornamelijk de events nemen de lead in de spawns.

Dat verrassende gebeurd nu heel af en toe. Had een aantal weken terug nog een Lapras en van het weekend nog een Hitmonlee. Het mag van mij inderdaad misschien wel wat vaker, maar misschien niet te vaak. Het moet wel exclusief blijven naar mijn mening. Beetje zoals shinies.

Pokémon die er eigenlijk niet horen te zijn bedoel ik top tier Pokémon mee, zoals een Tyranitar, Salamance en dergelijke.

• Raymon1988
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21:13
@razerBE Ben jij ingame toevallig 9LivesRazer?
Ik ben TrainerRaymon ngame en ben op 1 dag na Best friends met 9LivesRazer.
Vroeg mij af of je een lucky egg wou activeren :*)

akim.nl

• razerBE
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 02-04 18:59
Raymon1988 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:24:
@razerBE Ben jij ingame toevallig 9LivesRazer?
Ik ben TrainerRaymon ngame en ben op 1 dag na Best friends met 9LivesRazer.
Vroeg mij af of je een lucky egg wou activeren :*)
Jawel dat ben ik :)
geef me een paar dagen en dan spreken we af
Dan kan ik nog twee mensen er samen bijnemen ;)

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:59
Scraggy is binnen dus ik ben voorlopig wel weer klaar met de Battle League. Het was in het begin even leuk, maar je bent eigenlijk constant tegen dezelfde Pokémon aan het vechten. Iedereen gebruikt nagenoeg dezelfde. Misschien wordt het straks wat gevarieerder als de andere Leagues open gaan.

• C_V_S
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Raem schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:43:
Scraggy is binnen dus ik ben voorlopig wel weer klaar met de Battle League. Het was in het begin even leuk, maar je bent eigenlijk constant tegen dezelfde Pokémon aan het vechten. Iedereen gebruikt nagenoeg dezelfde. Misschien wordt het straks wat gevarieerder als de andere Leagues open gaan.
Is Scraggy een Pokemon die je uit die battles krijgt?

• Raymon1988
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21:13
Ik heb Scraggy ook binnen, (die krijg je idd vanuit battle, geloof vanaf rank 4 @C_V_S ) maar wil zelf wat meer candy. Na mn winstreak van 11 wins achter elkaar wordt het nu wel lastiger. Aangezsien in geen coins spendeer, moet ik soms ff wachten of flink lopen alvorens ik weer vechten kan.
De enige pokemon waar ik tot nu toe moeite mee heb is Azumarill. Die is wel te counteren met een grass pokemon, maar Azumarill heeft vaak genoeg ook Ice Beam waardoor dit ook niet altijd werkt.
Zie een Azu nerf wel komen, want die pokemon zit verder in 99/100 teams waar ik tegen vecht.

akim.nl

• Raem
C_V_S schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:46:
[...]

Is Scraggy een Pokemon die je uit die battles krijgt?
Die krijg je uit battles inderdaad. Vanaf rank 4 krijg je die gegarandeerd uit een encouter mits je al een encouter hebt gehad in de eerdere ranks. Zo niet, dan krijg je eerst een Snorlax en daarna Scraggy.

• Barnagma
Telt Scraggy als een raid/quest encounter? Dus standaard IVs van boven de 70%?

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-03 11:26
Van 18:00 uur tot 19:00 extra veel Orix

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Gravediggerxx
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 02-04 21:23
Die scraggy is wel moeilijk tekrijgen. Ik weiger remium passen uit te geven aan pvp dus moet ik al 4 van de 5 gevechten winnen om een pokemon encounter te krijgen :(

• sixtiek
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23:36
Gravediggerxx schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 23:43:
Die scraggy is wel moeilijk tekrijgen. Ik weiger remium passen uit te geven aan pvp dus moet ik al 4 van de 5 gevechten winnen om een pokemon encounter te krijgen :(
Wat voor mij hielp is gewoon rustig aan doen. Niet te fanatiek, niet te vaak battlen. De echte hardcore PvP-spelers zijn gelijk uit de startblokken geschoten en hebben allang een hoge rank bereikt. De spelers die ik nu tegenkom lijken een stuk minder goed geoefend, hebben vaak wel de aanbevolen pokies (altijd weer Altaria, Azumarill, Registeel, Skarmory...) maar die kan ik intussen hebben :Z . Zojuist voor het eerst alle 5 van de 5 battles gewonnen en inmiddels al een tweede Scraggy in de pocket 8) .

• Autofan1985
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 12-03 14:24
sixtiek schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 00:50:
[...]

Wat voor mij hielp is gewoon rustig aan doen. Niet te fanatiek, niet te vaak battlen. De echte hardcore PvP-spelers zijn gelijk uit de startblokken geschoten en hebben allang een hoge rank bereikt. De spelers die ik nu tegenkom lijken een stuk minder goed geoefend, hebben vaak wel de aanbevolen pokies (altijd weer Altaria, Azumarill, Registeel, Skarmory...) maar die kan ik intussen hebben :Z . Zojuist voor het eerst alle 5 van de 5 battles gewonnen en inmiddels al een tweede Scraggy in de pocket 8) .
Dat scheelt wel idd. En die tweede wil ik ook wel. Ik kreeg een Tepig... :O Wat vooral scheelt is dat ze wel de juiste pokies meenemen, maar niet weten hoe ze in te zetten. Terwijl juist die doorgewinterde PvP-ers dat kunnen als geen ander.

• Fruitschaal
Barnagma schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:53:
Die van mij was in elk geval 82%.

Ik ben juist blij dat ik de premium passen kan inzetten voor PvP. Ik heb nooit echt tijd om raids te doen. En door gekochte boxen zat ik op 90 passen. Ik heb er eerder zelfs al 25 weg gedaan in verband met plek :9 . PVP kan ik doen als ik zelf tijd heb, voor mij dus wel leuk. Zit inmiddels ook op een 10 win-streak :+

• FreqAmsterdam
sixtiek schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 00:50:
[...]

Ben ik wel benieuwd wat voor team je dan gebruikt.

Ik heb net rank 10 gehaald met:
altaria (sky attack/dragon pulse), azumarill (play rough/hydro pump) & Bastiodon (Flamethrower/stone edge).

Paar dingen die me opvallen degene die eerst shield gebruikt verliest meestal. Degene die eerste switches verliest meestal. Uitdaging is dus niet switchen en zo laat mogelijk shield gebruiken.
Barnagma schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:53:
Zelfde IV range als raid bosses inderdaad.

[Voor 23% gewijzigd door FreqAmsterdam op 05-02-2020 13:04]

• Megalodon86
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 03-04 14:36
FreqAmsterdam schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:00:
[...]

Ben ik wel benieuwd wat voor team je dan gebruikt.

Ik heb net rank 10 gehaald met:
altaria, azumarill & Bastiodon.

[...]

Zelfde IV range als raid bosses inderdaad.
https://pvpoke.com/team-b...0-2-1%2Cbastiodon-m-1-3-1

jij wilt geen Registeel + Venusaur + Toxicroak tegenkomen.

• FreqAmsterdam
100% winnen is ook niet mijn doel, totaal nutteloos om daar naar te streven.

Registeel is lastig inderdaad. Venu en Toxi weet Altaria goed raad mee. Basti doet het goed tegen registeel. Zeker geen kansloze matchup. Je hebt nog niet zoveel ervaring denk ik en spreekt vooral vanuit theorie.

• Megalodon86
FreqAmsterdam schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:05:
[...]

100% winnen is ook niet mijn doel, totaal nutteloos om daar naar te streven.
Kansloos ook, meer een kwestie van geluk hebben. Er is niks goed tegen alles.
Registeel is lastig inderdaad. Venu en Toxi weet Altaria goed raad mee. Basti doet het goed tegen registeel. Zeker geen kansloze matchup. Je hebt nog niet zoveel ervaring denk ik en spreekt vooral vanuit theorie.
Klopt, zie link.

Mijn ervaring is dat ik meer verlies dan win. En errors.

[Voor 5% gewijzigd door Megalodon86 op 05-02-2020 13:12]

• FreqAmsterdam
Megalodon86 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:10:
[...]

Kansloos ook, meer een kwestie van geluk hebben. Er is niks goed tegen alles.

[...]

Klopt, zie link.

Mijn ervaring is dat ik meer verlies dan win. En errors.
Er zijn betere voorbeelden te geven van teams die goed zijn tegen mijn team. Ik denk eerlijk gezegd dat ik deze matchup nog nooit verloren heb. Venu en toxi zijn echt heel snel weg tegen altaria. Kan me nog een recent potje herinneren dat mn altaria zowel venu als toxi versloeg, met shields up...

De enige die lastig is is registeel, maar het doel is om bastiodon over te houden als alle shields weg zijn.

Snap eigenlijk het gebruik van toxi niet, heb daar nooit problemen mee.

[Voor 13% gewijzigd door FreqAmsterdam op 05-02-2020 13:34]

• Akaendra
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 03-04 16:12
Had liever een team preview gehad ook :D
Blind 3v3 is altijd gokken in welke volgorde pokemon komen.
Het is een beetje als singles in de Pokemon main games, maar 10 jaar in het verleden.

Huidige team is Marshtomp/Linoone/Alolan Ninetales en dat team doet het redelijk.

Ideaal zou team preview zijn, party van 6 Pokemon waarvan je er 3 meeneemt dan voor dit soort dingen, maakt alles nou net wat strategischer en leuker.

• C_V_S
  • Niet online
https://pokemongolive.com/post/pokemonday2020

En nog meer events....ik hou het allemaal niet meer bij :)

Als iemand een overzicht heeft van alle Gen 5 Pokemons die er nu zijn graag want ik heb geen idee wat ik nog mis :D

• Barnagma
C_V_S schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:23:

Als iemand een overzicht heeft van alle Gen 5 Pokemons die er nu zijn graag want ik heb geen idee wat ik nog mis :D
Kon zo snel niet een lijst vinden wat er al uit is in pogo (tenminste sites die niet geblokkeerd zijn op het werk :'))
https://bulbapedia.bulbag...Unova_Pok%C3%A9dex_number

[Voor 14% gewijzigd door Barnagma op 05-02-2020 15:32]

• Raem
C_V_S schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:23:

https://www.eurogamer.net...mon-list-black-white-6002

• FreqAmsterdam
Ik merk trouwens minder lag als ik via 4G speel dan op wifi m.b.t. PVP.

• Barnagma
FreqAmsterdam schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:19:
Ik merk trouwens minder lag als ik via 4G speel dan op wifi m.b.t. PVP.
Nu je het zegt. Heb thuis inderdaad wat meer lag dan als ik het ergens buiten doe.

Gisteren eindelijk een lucky shieldon (dus bastidon) gekregen. Heb er wat rare candies in moeten proppen voor een extra move + ~1500cp. Wil ik hem net uit proberen, krijg ik de melding dat greater league niet beschikbaar is :(

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:04

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik kreeg een melding dat PVP er 16-24 uur uit ligt vanwege onderhoud.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Fruitschaal
Barnagma schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:20:
[...]

Nu je het zegt. Heb thuis inderdaad wat meer lag dan als ik het ergens buiten doe.

Gisteren eindelijk een lucky shieldon (dus bastidon) gekregen. Heb er wat rare candies in moeten proppen voor een extra move + ~1500cp. Wil ik hem net uit proberen, krijg ik de melding dat greater league niet beschikbaar is :(
Heerlijke Pokemon voor deze league. Kan veel damage tanken en doet zelf ook nog aardig damage. Samen met Altaria en Marowak ( Alolan) een trio met een winpercentage van 90% +/-

• wimpie007
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 03:41
Maasluip schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:45:
Ik kreeg een melding dat PVP er 16-24 uur uit ligt vanwege onderhoud.
ja door cheaten met flight mode

• FreqAmsterdam
Fruitschaal schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:43:
[...]

Heerlijke Pokemon voor deze league. Kan veel damage tanken en doet zelf ook nog aardig damage. Samen met Altaria en Marowak ( Alolan) een trio met een winpercentage van 90% +/-
Over hoeveel games en wat is je rank/rating? Ik zit op rank 10 met een winratio van rond de 60% over zo'n 90 battles.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wimpie007 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:22:
[...]

ja door cheaten met flight mode
Wat was dat voor cheat dan? Is dat dat een battle die je afbreekt wel telt voor het aantal battles? Want op die manier kun je vrij snel stardust farmen.

Open Source landkaart

• Barnagma
Fruitschaal schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:43:
[...]

mmmh, die ga ik eens uit proberen :p

• Fruitschaal
FreqAmsterdam schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:47:
[...]

Over hoeveel games en wat is je rank/rating? Ik zit op rank 10 met een winratio van rond de 60% over zo'n 90 battles.
Ho, sorry, 80%.. 18/22 games gewonnen. Maar zal inderdaad wel nog wat afvlakken naarmate ik hoger in ranking kom. Ik zal over 60 games wel nog eens kijken :9 ..

Desondanks is het geen slecht team.

• FreqAmsterdam
https://i.imgur.com/wkdn0ix.png

Dit zijn mijn teams overigens. Team Go2 is het beste team en gebruik ik het meest.

[Voor 8% gewijzigd door FreqAmsterdam op 06-02-2020 17:18]

• wimpie007
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 03:41
Maasluip schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:49:
[...]

Wat was dat voor cheat dan? Is dat dat een battle die je afbreekt wel telt voor het aantal battles? Want op die manier kun je vrij snel stardust farmen.
Je tegenstander kon niks en jij kon je charged move opladen

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 23:51
FreqAmsterdam schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:14:
[Afbeelding]

Dit zijn mijn teams overigens. Team Go2 is het beste team en gebruik ik het meest.
ik hoop dat ze de de stats gaan corrigeren en er een betere balans komt. Alleen maar tegen azumarill en altaria is niet leuk meer. Ze zijn overpowered en er zijn geen goede counters tegen, tenminste niet tegen allebei. Zelfs als je supereffectief een aanval plaatst verlies je nog tegen die 2

• C_V_S
  • Niet online
aljooge schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 18:20:
[...]

ik hoop dat ze de de stats gaan corrigeren en er een betere balans komt. Alleen maar tegen azumarill en altaria is niet leuk meer. Ze zijn overpowered en er zijn geen goede counters tegen, tenminste niet tegen allebei. Zelfs als je supereffectief een aanval plaatst verlies je nog tegen die 2
Jups zijn wel de beste om te hebben in Great League :) Alleen weten een hoop mensen dat ook dus vecht je tegen elkaar.

• Megalodon86
Tsja... sowieso spoofers... die gasten vangen de 100% tjes en winnen zelfs nog als je 2 dezelfde teams tegen elkaar zet. En dan bedoel ik niet 15/15/15, maar de 100% binnen de pvp league (is perfecte 1500cp).

• Akaendra
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 03-04 16:12
Mja, Altaria is voor mij geen probleem, Alolan Ninetales zorgt daar wel voor :D
Wil mijn Linoone eigenlijk nog vervangen door wellicht Bastiodon maar eigenlijk is de PVP zoals het nu is niet echt leuk om te doen, dat is singles van 10 jaar geleden toen de mainline games ook geen team preview hadden en iedereen dus maar wat moest gokken. Denk dat ik na mijn eerste Scraggy er ook wel de brui aan geef :D

Blij dat die cheat opgelost zou moeten zijn, ook al wel wat losses gekregen doordat domme gedoe.

• FreqAmsterdam
Megalodon86 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:54:
Tsja... sowieso spoofers... die gasten vangen de 100% tjes en winnen zelfs nog als je 2 dezelfde teams tegen elkaar zet. En dan bedoel ik niet 15/15/15, maar de 100% binnen de pvp league (is perfecte 1500cp).
Er zijn recentelijk wijzigingen doorgevoerd. Als 2 pokemon tegelijk een charge move doen, gaat de Pokemon met de hogere attack stat eerst. Eerlijk gezegd is dat best goed. Ze proberen het wel meer te balanceren. Maar het blijft natuurlijk gek voelen dat een 15/15/15 in pvp minder goed is (in het algemeen) dan een 0/15/15.

• Barnagma
Net gemerkt dat een victribel toch best wel hard door al die bastidons en Azumerils gaat. Helaas istie best squishy. Ga ik nog een oplossing voor zoeken.

Voor de grap eens een premium pas gebruikt om eerder een encounter te krijgen, krijg ik een snorlax :(

• Raem
Barnagma schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:34:
Net gemerkt dat een victribel toch best wel hard door al die bastidons en Azumerils gaat. Helaas istie best squishy. Ga ik nog een oplossing voor zoeken.

Voor de grap eens een premium pas gebruikt om eerder een encounter te krijgen, krijg ik een snorlax :(
Eerste encounter is altijd een Snorlax. Tweede encouter (vanaf rank 4) is een Scraggy.

• Barnagma
Raem schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:51:
[...]

Eerste encounter is altijd een Snorlax. Tweede encouter (vanaf rank 4) is een Scraggy.
Thanks! was ik niet van op de hoogte! Gaan we het morgen nog maar eens over doen :) (of nog 4 km lopen vandaag)

• wortelsoft
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 07:18
Is Zerocool78 in dit topic actief voor afspraak voor een eitje.

• Raem
Wat is de gemiddelde tijd dat een Pokéstop submission wordt verwerkt? Ik heb er op 22 januari een toegevoegd, maar nog niks op gehoord.

• MusicMaikel
Raem schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:55:
Wat is de gemiddelde tijd dat een Pokéstop submission wordt verwerkt? Ik heb er op 22 januari een toegevoegd, maar nog niks op gehoord.
Kan zeker een maand duren. Gaat tegenwoordig niet meer zo rap als op het begin.

• Spike_wolf
  • Registratie: maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik heb er nog een van 30 november in de stemfase zitten. Nog even geduld hebben dus :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
It's time to roll the dice...
Star Wars Awakens | Instagram | Shapeways

• Megalodon86
Als je er haast mee hebt, kan je het beste een upgrade inzetten. Die verdien je door te keuren.

• Raem
Megalodon86 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:33:
[...]

Als je er haast mee hebt, kan je het beste een upgrade inzetten. Die verdien je door te keuren.
Geen haast mee, was alleen benieuwd. Ik wacht het gewoon rustig af.

• Megalodon86
Ik heb ook nog aanvragen van november, 2 in stemfase, 1 in wachtrij. Twee upgrades waren er in 2 weken doorheen.

• PepsiNL1
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:37
Ooh dat is niks. Bij mij in het dorp zijn er afgelopen juni veel stops aangevraagd maar nog heeel weinig goedgekeurd.

• Barnagma
PepsiNL1 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:37:
[...]

Ooh dat is niks. Bij mij in het dorp zijn er afgelopen juni veel stops aangevraagd maar nog heeel weinig goedgekeurd.
Grote kan dat ze dan zijn afgekeurd of "onderaan de stapel liggen". Ik zou ze allemaal op nieuw aanvragen. Of zelf stopjes gaan goed/afkeuren en dan hopen dat je ze tegen komt.

• hneel
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 03-04 20:09

hneel

denkt er het zijne van

Je hebt snelle gebieden en trage gebieden. Afhankelijk van hoe de dichtheid van stops in zo'n gebied is. Bij mij duurt het hooguit 1 a 2 weken.

• PepsiNL1
Barnagma schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:37:
[...]

Grote kan dat ze dan zijn afgekeurd of "onderaan de stapel liggen". Ik zou ze allemaal op nieuw aanvragen. Of zelf stopjes gaan goed/afkeuren en dan hopen dat je ze tegen komt.
Nee dat heeft helemaal geen zin. Heb namelijk contact met de aanvrager, en die laat weten als er 1 afgekeurd zou zijn. Hij heeft alleen geen upgrades gebruikt en daarom kan het gewoon maanden duren. +Als ik ze zelf opnieuw aan zou vragen komen ze elachteraan de aanvragen die al in stemfase zijn. Moet gewoon geduld hebben. Dan komt het vast goed.

• Megalodon86
Ik heb net geen 1000 beoordelingen gedaan, en dan ben je er wel klaar mee. Zeker in het begin, toen het net open stond voor PoGo spelers, ging het snel en simpel, 2/3 van de aanvragen waren speeltuintjes of kunstwerken, die kon je checken op locatie en verder gewoon allemaal 5 sterren geven en klaar. Het resterende deel was afkeur, dubbel, of een wijziging van bestaande POI. Nu is meer dan de helft troep. Dan ben je snel klaar met keuren. Ik heb het in 2020 al vrijwel niet meer gedaan.

• Barnagma
Ik ben de afgelopen tijd ook een hoop troep tegen gekomen. Selfies, foto's tijdens stappen, afvalcontainers ect. Even door de zure appel heen bijten. En maar denken: we hebben meer stopjes nodig we hebben meer stopjes nodig.

Aan de andere kant. Ik liep pas weer door het park bij ons in de stad. En daar waren opeens 3 nieuwe stopjes in ~3 weken. Nu is wel elke brug en beeld een stopje/gym. Maar dan hebben we wel weer een nieuw stukje om naar uit te wijken tijdens een community day (wat dan niet als een waste of time aan voelt qua spawns)

• Megalodon86
Tja, luxe positie, maar ons dorpje is helemaal voorzien, dus ik hoef ook niet meer zo hard :-)

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Iets nieuws? Spotlight hour? Het is vergeven van de Spoinks.

• Ferdo
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 22:10

Ferdo

Dido Armstrong :9~

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 18:05:
Iets nieuws? Spotlight hour? Het is vergeven van de Spoinks.
Is nieuw, inderdaad. Vorige week is dat geïntroduceerd, toen met Onix.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• aljooge
Ben nu superblij met die ultra league. In de great verloor ik veel tegen de combo altaria/azumarill, Nu had ik nog wel een rijtje staan van de plaatselijke pvp toernooien voor ultra en ze hebben er geen counters tegen, hun dust lijkt op te zijn gegaan aan de great league en ik snijd nu als een heet mes door een pakje boter door hun verdediging heen. In sommige gevallen alle 3 neer met 1 pokemon })

• Raem
aljooge schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:02:
Ben nu superblij met die ultra league. In de great verloor ik veel tegen de combo altaria/azumarill, Nu had ik nog wel een rijtje staan van de plaatselijke pvp toernooien voor ultra en ze hebben er geen counters tegen, hun dust lijkt op te zijn gegaan aan de great league en ik snijd nu als een heet mes door een pakje boter door hun verdediging heen. In sommige gevallen alle 3 neer met 1 pokemon })
Welk team gebruik je?

• aljooge
giratina origin form/togekiss/alolan muk

• C_V_S
  • Niet online
aljooge schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:37:
[...]

giratina origin form/togekiss/alolan muk
Met welke aanvallen?

• aljooge
muk met snarl/dark pulse togetkiss met charm ancient power en giratina shadow claw/ominous wind

• C_V_S
  • Niet online
Gaat inderdaad een stuk beter!

Gisteren voor het eerst premium gedaan (kost je dus een raidpass)

Ik denk mooi dan krijg ik bij 2 x winnen een Snaggy maar nee hoor krijg ik een Lapras.

Ben level 7 van vechten trouwens.

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 07:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@C_V_S oh een paar posts boven je werd gezegd dat de eerste altijd Snorlax is, en die heb ik gisteren ook gekregen als encounter. Blijkbaar zitten er dus meer Pokémon in die poule. Ik hoop niet al te veel, want ik vecht waarschijnlijk alleen tot ik Snaggy vang, daarna vind ik het wel weer prima met dat PvP

edit: ff opgezocht. Als je lvl 1-3 bent krijg je eerst Snorlax, daarna zou je scraggy moeten (kunnen) krijgen

Infographic van Reddit/Silphroad:
https://i.redd.it/jxm50zaq5id41.png

[Voor 33% gewijzigd door gwystyl op 13-02-2020 08:35]

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Je kan dus maar 1 maal een scraggy krijgen, begrijp ik?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@hneel Nee volgens mij elke keer als je de ronde opnieuw begint bij gebruik van de gratis basispassen bij de 4e overwinning (basic rewards, net buiten beeld), en bij gebruik van raid-passen (premium rewards) bij de 2e overwinning. Alleen bij level 4-6 is de eerste encounter altijd een scraggy, de rest van de tijd zit hij in een poule met een hele zooi andere.
En aan het eind van een battle-season (nu tot 17-03, dus ongeveer 6 weken) begint het feestje opnieuw.

https://d2skuhm0vrry40.cloudfront.net/2020/articles/2020-01-30-17-44/pokemon_go_battle_league_8.jpg/EG11/resize/300x-1/quality/75/format/jpg

[Voor 21% gewijzigd door gwystyl op 13-02-2020 10:34]

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Maar ik was bij start van ultra league al level 8. Hoe kan ik dan nog een 2e keer Scraggy krijgen?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Die zit nog steeds in de poule, maar dan als onderdeel van 13. Alleen als je level 4 bent/wordt en de encounter bereikt krijg je als eerste scraggy, de rest is op goed geluk. Ik weet niet of de kans op scraggy hoger of lager is dan op de andere.

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Ah, ik had dat "(including rank 1-6)" over het hoofd gezien.

• C_V_S
  • Niet online
Lekker dan :) Mijn kans op een Shaggy is dus kleiner geworden naar mate ik een hoger level ben.

Deino moet ik ook nog dus die is ook wel leuk om te krijgen.

• mennoo
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 03-04 15:57
C_V_S schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:03:
Lekker dan :) Mijn kans op een Shaggy is dus kleiner geworden naar mate ik een hoger level ben.

Volgens mij staat vast dat je eerst snorlax krijgt en dan scraggy

• C_V_S
  • Niet online
Ik heb al een Scraggy gehad toen met die 1500 CP league en ik 4 potjes won.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Waarom is het nu de <2500 league trouwens? Is dat omdat het verder in het "seizoen" zit of omdat mijn level nu hoger is dan eerst?

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Wie weet hoe het nu zit met kans op lucky friends?
Als ik het goed heb kun je dit worden door:
- samen te raiden
- samen te battle'en
- pakjes van elkaar openen
- ruilen

Maar ik krijg het idee dat het tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar via pakjes gaat. Mijn vrouw en ik doen elke dag wel ergens een raid of een gym-battle samen, maar we zijn al zeker sinds vorig jaar juli geen lucky friends meer geworden.

• Barnagma
hneel schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:45:
- samen te raiden
- samen te battle'en
- ruilen

Maar ik krijg het idee dat het tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar via pakjes gaat. Mijn vrouw en ik doen elke dag wel ergens een raid of een gym-battle samen, maar we zijn al zeker sinds vorig jaar juli geen lucky friends meer geworden.
Zo ver ik weet maakt het niet uit wat je doet, als je maar wat doet.

• PepsiNL1
hneel schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:45:
- samen te raiden
- samen te battle'en
- ruilen

Er is maar rond de 2% kans dat een interactie resulteert in een lucky friend.

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 03-04 15:22
Ligt het aan mij of zijn de battles kapot? Ik krijg de hele tijd "weak connection" en kan vaak weinig terwijl m'n tegenstander lekker charge attacks kan blijven schieten (waarvan de animatie ook nog twee keer af gaat).

• aljooge
ErikT738 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:59:
Ligt het aan mij of zijn de battles kapot? Ik krijg de hele tijd "weak connection" en kan vaak weinig terwijl m'n tegenstander lekker charge attacks kan blijven schieten (waarvan de animatie ook nog twee keer af gaat).
Ik heb net 10 minuten geleden gebatteld en had geen problemen daarmee

• Megalodon86
gwystyl schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:06:
Waarom is het nu de <2500 league trouwens? Is dat omdat het verder in het "seizoen" zit of omdat mijn level nu hoger is dan eerst?
Er zijn drie leagues, die worden alledrie getest.

• aljooge
ja, lekker hoor dit. Win zoveel met mijn triootje. Nu een scraggy gewonnen en mijn eerste Deino en vanwege het event een verdubbeling van de candy naar 12 *O*

Ben nu aan het sparen voor de Master league. Mijn Rampardos is volgende week klaar na 1018 km lopen! met CP boost vanwege best friends met de buddy. Daarnaast had ik al een uitgemaxte 98% iv giratina staan met dubbele move en komt er een uitgemaxte 98% Dialga bij. Heb er helemaal zin in. :9

Aan de andere kant zit ik ook te dubben of ik niet in plaats van die dialga mijn dragonite met oude move Dragon claw ga gebruiken. Dat is 1 van mijn lievelingspokemon tegen team rocket en werkt ook fantastisch.

[Voor 19% gewijzigd door aljooge op 14-02-2020 23:36]

• Megalodon86
Dragon Claw is niet oud meer, die kan je sinds december weer op elke Dragonite TM´en.

• aljooge
Megalodon86 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 23:34:
Dragon Claw is niet oud meer, die kan je sinds december weer op elke Dragonite TM´en.
Is de Dialga dan wel interessanter dan de Dragonite vraag ik me af. Want met zo'n snelle draak aanval kan de dragonite met dragon claw een Dialga ontzettend veel pijn gaan doen en andersom is de dragon meteor van de dialga veel te langzaam.

• C_V_S
  • Niet online
Die 2500 CP league gaat mij een stuk slechter af dan de 1500 cp league.

Verlies heel veel potjes net op een millimeter....

• Autofan1985
C_V_S schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:03:

1 keer die Deino gekregen, dacht leuk. Had hij 10-10-10 IV... :F

Nu met de Ultra ben ik gestopt. Ik blijf geen dust uitgeven voor een spelonderdeel waar ik eigenlijk toch geen reet aan vindt...

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Uitgeven? Ik had het in de great league ook al gauw gehad, dus erin een keer drukken en eruit. Doe je dat 5x dan kun je je battle reward krijgen en dat is altijd rond de 2k stardust.
Hoef je geen pokemons voor te verbeteren.
Ultra league gaat mij nu ook beter af (great zat ik op iets van 1:5 wins, ultra 2-3:5 overall zit ik 1:3) maar als ik er geen zin in heb dan doe ik het nog altijd zo.
Dus ook nog altijd level 7 met rond de 600 punten. Ik denk ook niet dat ik veel hoger ga komen.

Open Source landkaart

• Autofan1985
Maasluip schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:08:
Uitgeven? Ik had het in de great league ook al gauw gehad, dus erin een keer drukken en eruit. Doe je dat 5x dan kun je je battle reward krijgen en dat is altijd rond de 2k stardust.
Hoef je geen pokemons voor te verbeteren.
Ultra league gaat mij nu ook beter af (great zat ik op iets van 1:5 wins, ultra 2-3:5 overall zit ik 1:3) maar als ik er geen zin in heb dan doe ik het nog altijd zo.
Dus ook nog altijd level 7 met rond de 600 punten. Ik denk ook niet dat ik veel hoger ga komen.
Vind ik dan ergens ook weer zonde van mijn rating (nu rank 9 met 3050). De great ging me vrij goed af met weinig dust kosten. Heb eigenlijk alleen wat extra charge moves gekocht. Verder wat moves aangepast, maar TM had ik toch al teveel. Voor de Ultra zou ik ook echt flink moeten gaan uppen e.d., wat de grap een stuk duurder maakt.

• C_V_S
  • Niet online
Ik moet die medailles nog goud dus ik vind het wel een leuk tijd verdrijf.

Moet ik anders met mijn dust :)

• Purehz
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 02-04 21:05
Voor de field research zoek ik nog een aantal vrienden:. Voorzien! Bedankt!

4035 6250 8274.

Alvast bedankt!

[Voor 15% gewijzigd door Purehz op 18-02-2020 20:38]

• aljooge
Ultra gaat mij ook veel beter af. Al merk ik nu dat er een aantal zijn die de goede counters hebben opgesteld. Voor de master is mijn uitgemaxte met dubbele aanval best friend garchomp bijna gereed, nog 3k dust nodig. Ik ben klaar en zal komen met zeer verrassende counters gericht tegen de grote 4 met name dialga

• C_V_S
  • Niet online
Wat zijn voor ultra de beste Pokemons en met welke aanvallen?

Kan ik alvast wat teams bouwen :)

• Barnagma
C_V_S schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:04:
Wat zijn voor ultra de beste Pokemons en met welke aanvallen?

Kan ik alvast wat teams bouwen :)
Volgens mij zitten in de top Lucario, Swampert, Aloah Muk, Venusaur en Lapras among others. Hoop mensen zeggen ook legendaries zoals Registeel.

Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd. Dus kan het niet goed onderbouwen :p
Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True