Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:25

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bij mij in het dorp is ook iemand veel nieuwe stops aan het aanvragen lijkt het. De afgelopen maand zijn er wel 10 bijgekomen.
Gewoon alles wat een beetje een markant punt is aanvragen. Boom geplant voor prinses Amalia, gedenksteen in een muur, gedenkbank, speelplaatsje. Noem het maar op.

Signatures zijn voor boomers.

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-10 14:37
Anders in de aanvullende info even beschrijven dat de wijk veranderd is en dat het nu geen privéterrein meer is. Kan vaak ook helpen icm duidelijke foto's.

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
Maasluip schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:07:
Bij mij in het dorp is ook iemand veel nieuwe stops aan het aanvragen lijkt het. De afgelopen maand zijn er wel 10 bijgekomen.
Gewoon alles wat een beetje een markant punt is aanvragen. Boom geplant voor prinses Amalia, gedenksteen in een muur, gedenkbank, speelplaatsje. Noem het maar op.
These categories are NOT considered an eligible candidate for a PokéStop:
Places without safe pedestrian access. All PokéStop nominations must have pedestrian access otherwise they will be rejected regardless of the quality of the PokéStop.
Private residences & surrounding private residential property
Locations that interfere with operations of fire stations, police stations, or hospitals
Places on the grounds of child care centers or primary/secondary schools
Natural features such as landscapes, mountains, waterfalls (however, man-made points of interest connected to these natural features are great, such as plaques or informational signs)
Objects that are not permanent (such as seasonal displays)
Adult-oriented stores or services (such as liquor stores, adult entertainment, shooting ranges, firearm stores, etc.)

Een boom is dus niet eligable.

• sixtiek
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-11 15:01
FreqAmsterdam schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:35:
[...]
Natural features such as landscapes, mountains, waterfalls (however, man-made points of interest connected to these natural features are great, such as plaques or informational signs)
Een boom met een gedenkplaat is dus wel eligible.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Een bijzondere boom zou op zich prima moeten kunnen, ook als er geen bordje naast staat maar omdat er bijv. dingen aan bevestigd zijn, omdat een boom een enkele locatie vertegenwoordigt. Het probleem met landschappen, bergen, meren en rivieren is dat je ze vanaf honderden locaties kunt fotograferen en het is natuurlijk onzinnig om 200 locaties te hebben rond bijv. het Meer van Genève die allemaal "Meer van Genève" heten. Dát is de reden dat ze uitgesloten zijn. Niet omdat ze niet man-made zijn maar natuurlijk ontstaan/gegroeid, maar omdat ze geen unieke locatie representeren.

Veel graffiti wordt ook geaccepteerd. Gegarandeerd dat die veel later zijn gekomen dan de meeste bomen en dat die bomen er nog lang zullen staan nadat die graffiti weer verdwenen is.

Volkomen logisch als je er even bij stilstaat. Ik betwijfel echter of iedereen die submits beoordeelt dit ook door heeft en correct toepast.

Niantic legt het ook niet adequaat uit, maar communicatie is nu eenmaal ook niet bepaald hun sterkste kant. :|

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

FreqAmsterdam schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:35:
[...]

Wat @sixtiek zegt, bij zo'n boom zit altijd een plaquette (tenminste bij ons). Die plaquette is ook de afbeelding van de pokestop.

• FreqAmsterdam
Okay, ja dat moet zeker lukken dan. :-)

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:53

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Blegh. Na weken geen verandering in mijn nominaties kreeg ik gisteren en nu net een afwijzing. De eerste een visueel uniek, en in de omgeving populair, bankje dat "een natuurlijk verschijnsel" zou zijn.
Nu net een fontein waarbij de "naam of beschrijving niet relevant" zou zijn. De naam van de fontein als naam, als beschrijving kort dat het een fontein is die in dit en dit jaar in het winkelcentrum aangelegd is. Dus ...

Zijn Ingress spelers druk bezig om submissions te killen of is dit een gevolg van die issues die Wayfarer laatst had?
Hoe dan ook kilt dit wel je drive om op pad te gaan om acceptabele locaties toe te gaan voegen, zonde van mijn tijd als alles tegen de guidelines in gewoon afgeschoten wordt :/

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Verwijderd

Spike_wolf schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:50:
Blegh. Na weken geen verandering in mijn nominaties kreeg ik gisteren en nu net een afwijzing. De eerste een visueel uniek, en in de omgeving populair, bankje dat "een natuurlijk verschijnsel" zou zijn.
Nu net een fontein waarbij de "naam of beschrijving niet relevant" zou zijn. De naam van de fontein als naam, als beschrijving kort dat het een fontein is die in dit en dit jaar in het winkelcentrum aangelegd is. Dus ...

Zijn Ingress spelers druk bezig om submissions te killen of is dit een gevolg van die issues die Wayfarer laatst had?
Hoe dan ook kilt dit wel je drive om op pad te gaan om acceptabele locaties toe te gaan voegen, zonde van mijn tijd als alles tegen de guidelines in gewoon afgeschoten wordt :/
Voor zover ik weet zijn bankjes niet toegestaan, tenzij ze echt heel bijzonder zijn, en fonteinen alleen als het op een plein is bijvoorbeeld. Gewoon nog een keer proberen

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:06:
[...]

Voor zover ik weet zijn bankjes niet toegestaan, tenzij ze echt heel bijzonder zijn, en fonteinen alleen als het op een plein is bijvoorbeeld. Gewoon nog een keer proberen
Bankje is visueel uniek en de fontein staat op een plein.
Maar die afkeurredenen "natuurlijk object" en "naam/beschrijving niet relevant" hebben niets met de nominaties te maken. Komen meer over als een fout of mensen die moedwillig een reden aanvinken waarvan ze zeker zijn dat het een afkeuring tot gevolg heeft :/

Humankind… be both.

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:06:
[...]

Correct wat betreft die bankjes, indien memorial met plaquette etc. dan toegestaan. Anders niet.
Spike_wolf schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:09:
[...]

Bankje is visueel uniek en de fontein staat op een plein.
Maar die afkeurredenen "natuurlijk object" en "naam/beschrijving niet relevant" hebben niets met de nominaties te maken. Komen meer over als een fout of mensen die moedwillig een reden aanvinken waarvan ze zeker zijn dat het een afkeuring tot gevolg heeft :/
Neem maar eens een kijkje in de sheet met verzameling van richtlijnen hieronder:
https://docs.google.com/s...vhj5ItRU/edit?usp=sharing

[ Voor 24% gewijzigd door woest85 op 10-01-2020 16:30 ]

[Signature]

• FreqAmsterdam

Ja het begint nu weer op gang te komen. Had inderdaad te maken met wayfarer issues. Er was even een stop op stops (padoemtish).

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:07

hneel

denkt er het zijne van

Er zijn inderdaad heel veel Ingress spelers die een ontzettend grote hekel aan Pokemon Go hebben. En daarom zo veel mogelijk afwijzen. In Ingress zelf heb je blijkbaar minder portals nodig om rdelijk te kunnen spelen. (Al dacht ik daar zelf anders over toen ik dat spel nog speelde om destijds pokestops te kunen gaan aanvragen. Toen reed ik juist steeds naar plekken waar er veel waren). Of ze zpelen niet meer echt actief, en zitten alleen nog maar thuis achter hun comm scherm. Of ze wonen allemaal in grote binnensteden waar al wel genoeg te vinden is.

Aanvragen worden dus om de haverklap om onzinnige redenen afgekeurd. Als bv Niantic zegt dat speeltuintjes goede kandidaten zijn, zijn er ingressers die zeggen "ik vind speeltuintjes stom, dus ik keur ze allemaal af".

Gelukkig zijn ze niet allemaal zo; er worden ook nog altijd inzendingen in 1 keer goedgekeurd.

Maar bij afkeur, dus niet meteen de moed opgeven. Als je zeker weet dat je aanvraag in orde is, gewoon opnieuw aanvragen.

Het komt denk ik ook omdat er bij Ingress een medaille te verdienen is in het spel door te reviewen. Die medaille heb je zelfs nodig, anders kan je niet level-up.
In Pokemon heb je zoiets nog niet, dus ik denk dat de meeste L40 pokemon ers misschien wel eventjes een tijdje gereviewd hebben, maar dat verreweg de meesten er inmiddels weer mee gestopt zijn. En dus bepalen de ingressers nog steeds wat er wel en niet goedgekeurd wordt.

• FreqAmsterdam
En om die reden moet het echt een keer uit elkaar getrokken worden. Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik nog minder dan 1000 xp nodig had om een gym goud te krijgen en boem, gym weg. Reden: portal verwijderd uit ingress en dus ook uit pokemon go. Super fijn ook dat hij in pokemon go wel bij gym's blijft staan en je dus voor eeuwig een gym bijna goud hebt. :(

• sixtiek
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-11 15:01
FreqAmsterdam schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:49:
en je dus voor eeuwig een gym bijna goud hebt. :(
Zo heb ik er ook een paar idd :X . Schrale troost: als je veel nieuwe gyms bezoekt krijg je veel nieuwe gym badges. Je kan maar maximaal 1000 gym badges hebben als ik het goed onthouden heb, dus: veel reizen, veel nieuwe gyms aantikken en die bijna-gouden gym valt er vanzelf een keer uit. Problem solved :| ...

• Barnagma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-12-2024
FreqAmsterdam schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:49:
En om die reden moet het echt een keer uit elkaar getrokken worden. Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik nog minder dan 1000 xp nodig had om een gym goud te krijgen en boem, gym weg. Reden: portal verwijderd uit ingress en dus ook uit pokemon go. Super fijn ook dat hij in pokemon go wel bij gym's blijft staan en je dus voor eeuwig een gym bijna goud hebt. :(
Dat is wel heel zuur.
Ik heb het zelf maar 1 keer mee gemaakt. Maar deze Gym stond letterlijk op een rotonde. En is weg gehaald vanwege verkeersveiligheid. Opschuiven konden ze dan weer niet :?, misschien om dat nog geen 20m verder ook al een gym stond.

Edit:
Dit was een gym die er al van af dag 1 stond in Po-Go. En hij stond er ook al een hele tijd in Ingress.

[ Voor 7% gewijzigd door Barnagma op 14-01-2020 09:57 ]

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

In ons dorp hadden we een parkeerterrein waar je 2 stops kon spinnen. Ideaal voor community day, als het slecht weer was.
Een van de stops was een skateramp, maar die was al een tijdje geleden weggehaald. En die skere gemeente gaat die vast nooit meer terug plaatsen.
Paar weken geleden is die stop dus inderdaad weggehaald. Dat moet een ingress speler van buiten ons dorp geweest zijn, want behalve mij speelt er niemand hier ingress.
Ik ken nog wel hooguit 3 plekjes waar je bij meer dan 1 stop kan, maar dan maar 1 auto tegelijk staan.

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier nog nooit een gym zien weg gaan enkel nieuwe er bij.

Ook al twee stops er bij waarvan één voor mijn deur en heb alles wat ook maar leek op een speeltuintje ook aangevraagd :)

• Barnagma
C_V_S schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:57:
Hier nog nooit een gym zien weg gaan enkel nieuwe er bij.

Ook al twee stops er bij waarvan één voor mijn deur en heb alles wat ook maar leek op een speeltuintje ook aangevraagd :)
Dat is toch de manier om uit eindelijk een volle stad te krijgen :+ Zo hebben wij een gym op een glaze deur met een sticker van een reiger er op. Slaat nergens op, en op de foto is bijna niks te zien. Maar he, we hebben een gym :)

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:37

JB

Cédric roelt!

Zijn er toevallig mensen die dit spel geïnstalleerd hebben voor hun kinderen op een iPad Air Mini 2 of iets wat daar een beetje op lijkt? Het spel crashed daar vaak op :( Gebeurd met name als je een Gym aanklikt etc. Ik heb dit probleem op internet ook gevonden maar daar gaat het over iOS 12 en een fix uiteindelijk maar draaiende met de laatst (mogelijke) versies, geeft hier nog steeds crashes. Of komt dit puur door ontbreken van GPS (die melding zie ik nooit) :?

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 18-01-2020 11:21 ]

Mijn boefje is liev!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:25
JB schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:49:
Zijn er toevallig mensen die dit spel geïnstalleerd hebben voor hun kinderen op een iPad Air Mini 2 of iets wat daar een beetje op lijkt? Het spel crashed daar vaak op :( Gebeurd met name als je een Gym aanklikt etc. Ik heb dit probleem op internet ook gevonden maar daar gaat het over iOS 12 en een fix uiteindelijk maar draaiende met de laatst (mogelijke) versies, geeft hier nog steeds crashes. Of komt dit puur door ontbreken van GPS (die melding zie ik nooit) :?
Op mijn iPhone X crasht het spel ook twee tot drie keer per dag. Wat is vaak in jouw beleving?

Mijlpaaltje trouwens: 160M XP gehaald. Op naar 9 x level 40! 8)7

Stack Sats

• JB

JB

Cédric roelt!

Luuksche schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 13:09:
[...]

Op mijn iPhone X crasht het spel ook twee tot drie keer per dag. Wat is vaak in jouw beleving?

Mijlpaaltje trouwens: 160M XP gehaald. Op naar 9 x level 40! 8)7
Ik kan het wel bijna nabootsen met die gym etc. dus lijkt alsof het gelinked is aan bepaalde handelingen op die iPad Mini Air 2

Mijn boefje is liev!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Het was vanochtend en vanmiddag opvallend druk in Hilversum met Pokémon Go spelende mensen. Het is altijd wel druk met Community Day, maar nu vond ik het echt opvallend druk.

Heb zelf een stuk of 70-80 Piplups gevangen waarvan 4 shinies. Helaas geen 100%.

Wel leuk dat je 4x zo snel eieren kon hatchen. Had van de "nieuwe" o.a. een Axew (had ik nog niet), een Trubbish en een Timburr.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11 13:52
Voor mij een matige Community Day. Was in de efteling en stikte er van de juiste pokemon, Had er tegen de 50 gevangen, slechts 1 shiny.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Verwijderd

Mars18 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:09:
Voor mij een matige Community Day. Was in de efteling en stikte er van de juiste pokemon, Had er tegen de 50 gevangen, slechts 1 shiny.
Niks mis mee aangezien de shinykans ongeveer 1/26 is

• Barnagma
Ik had 3 shinies van de ~100 die ik had gevangen. Niet slecht voor maar iets meer dan een uurtje spelen. Ben wel vergeten de hoge piplups te evolven :'). Ach gelukkig is hij niet zo boeiend voor de meta.

• C_V_S
  • Niet online
Ik had 7 shinies in 1,5 uur. Veelal klik ik enkel om te checken of die shiny is of niet.

Weet iemand welke Pokemons regionals zijn van de nieuwe Gen5 wave?

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:27
C_V_S schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:22:
Ik had 7 shinies in 1,5 uur. Veelal klik ik enkel om te checken of die shiny is of niet.

Weet iemand welke Pokemons regionals zijn van de nieuwe Gen5 wave?
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TqMLW3j/pkmn.jpg

Throh was heel even ook bij ons te vangen na release.

[ Voor 24% gewijzigd door Raem op 20-01-2020 09:34 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• FreqAmsterdam
JB schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:49:
De ipad mini 2 heeft te weinig RAM om pokemon go fatsoenlijk te draaien. Daar is geen fix voor, het probleem zal alleen maar groter worden.

• JB

JB

Cédric roelt!

FreqAmsterdam schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:38:
[...]

De ipad mini 2 heeft te weinig RAM om pokemon go fatsoenlijk te draaien. Daar is geen fix voor, het probleem zal alleen maar groter worden.
Klinkt aannemelijk. Jammer :/ Maar dan zou het op een iPhone SE dus ook puin moeten zijn? Beiden hebben 1 GB RAM..

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 20-01-2020 10:30 ]

Mijn boefje is liev!

• AversusZ
  • Laatst online: 12-11 16:36
Op zoek naar nieuwe buddies om level 40 te worden :)

Mijn friendcode:
8820 1084 7918

• FreqAmsterdam
JB schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:07:
[...]

Klinkt aannemelijk. Jammer :/ Maar dan zou het op een iPhone SE dus ook puin moeten zijn? Beiden hebben 1 GB RAM..
Nee, de SE heeft 2 GB RAM.

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:48
Compleet vergeten dat de CD gisteren was :X
Gelukkig niet echt meta relevant en nu wachten tot t eind van het jaar maar..

NS FC: SW 2742 0448 8213

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05
AversusZ schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:37:
Op zoek naar nieuwe buddies om level 40 te worden :)

Mijn friendcode:
8820 1084 7918
Moeaah ook :-)

• Barnagma
Raem schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:32:
[...]

[Afbeelding]

Throh was heel even ook bij ons te vangen na release.
Wij kwamen net uit de bios gelopen toen deze online gingen. En ik zag op mijn nearby radar een Throh. Was niet op onze route naar huis. Dus met de gedachte van "komt morgen wel" zijn we er niet naar toe gelopen.

Dat is dan best wel balen als je daarna leest dat het een regional is 8)7. Zulke dingen kunnen ze dan wel hotfixen. Maar de crashes bij het joinen van raids oid. dan weer niet.

Verwijderd

Voor de volgende community day kunnen we zelf op de pokemon stemmen door middel van questen voltooien! https://pokemongolive.com/en/post/feb2020-cd-voting/

• C_V_S
  • Niet online
Mag toch hopen dat het Rhyhorn wordt!

• Barnagma
Zo lang het maar geen vulpix of dratini word vind ik het eigenlijk wel prima. Voornamelijk omdat ik nog steeds geen shiny machop heb :+

• Akaendra
  • Laatst online: 13-11 12:30
Rhyhorn is letterlijk de enige valide optie van al die 4. Jammer dat het dan weer met research tasks moet en niet gewoon via een stemformulier.

• Autofan1985
Barnagma schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 08:37:
Zo lang het maar geen vulpix of dratini word vind ik het eigenlijk wel prima. Voornamelijk omdat ik nog steeds geen shiny machop heb :+
Eerlijk gezegd liever Vulpix dan Machop. En ja: ik moet ook nog steeds Machops hunten. :) Maar met een CD verwacht ik toch wel een nieuwe shiny eigenlijk. En als het dan al een bestaande moet zijn (looking to you, Gible...) dan graag een zeldzame en/of met een nuttige move erop.

Van deze 4 opties is er iig een duidelijke winnaar wat mij betreft: Rhyhorn questen hunten dus.

• Barnagma
Akaendra schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:22:
Rhyhorn is letterlijk de enige valide optie van al die 4. Jammer dat het dan weer met research tasks moet en niet gewoon via een stemformulier.
Als je met valide optie bedoeld: nuttig voor in de meta. Dan zeker. Al heeft machop nog wel z'n uses ;)
Autofan1985 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:30:
[...]

Eerlijk gezegd liever Vulpix dan Machop. En ja: ik moet ook nog steeds Machops hunten. :) Maar met een CD verwacht ik toch wel een nieuwe shiny eigenlijk. En als het dan al een bestaande moet zijn (looking to you, Gible...) dan graag een zeldzame en/of met een nuttige move erop.

Van deze 4 opties is er iig een duidelijke winnaar wat mij betreft: Rhyhorn questen hunten dus.
We gaan het weekend maar questjes zoeken dan.

• Autofan1985
Barnagma schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:38:
[...]

Als je met valide optie bedoeld: nuttig voor in de meta. Dan zeker. Al heeft machop nog wel z'n uses ;)
Als je zijn CD-move weg TM't (of Dynamic Punch er als 2e charge naast koopt) wel ja. Van de combinatie Pokemon + CD-move is Rhyperior de enige nuttige optie als je het mij vraagt.

• Barnagma
Autofan1985 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:44:
[...]

Als je zijn CD-move weg TM't (of Dynamic Punch er als 2e charge naast koopt) wel ja. Van de combinatie Pokemon + CD-move is Rhyperior de enige nuttige optie als je het mij vraagt.
Is er dan ook al bekend welke CD moves ze gaan krijgen? (ik heb de blog post nog niet helemaal gelezen, heb alleen een samenvatting gekregen van m'n vriendin).

En aan gezien Rhyperior als Smack down / Stone edge kan leren zit ik te twijfelen of er een CD move komt die dat kan overtreffen.

• Autofan1985
Die zijn al bekend ja. Zie bijvoorbeeld dit artikel.
Ik zie Rock Wrecker als een move die zeker een verbetering kan zijn t.o.v. Stone Edge. Een beetje op dezelfde manier als Outrage dat is t.o.v. Draco Meteor. Overigens is er al een artikel over: zie hier.

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Zo, die CP boost voor Best Buddies valt ook tegen. Ik had verwacht dat je er een paar honderd cp bij zou krijgen, maar het is een stuk minder.
Mijn vrouw had vandaag haar eerste gereed. Zelf ben ik pas over eeen paar dagen zover.
Haar tyranitar ging van 3818 naar 3860. Oftewel maar 42 CP er bij. En daarnaast telt het alleen maar zolang dat beest je buddy is. Kies je een andere, dan gaat het weer terug naar het oude niveau. Maar als je hem weer opnieuw kiest krijg je het er weer bij. Dat dan weer wel. Maar ik had eigenlijk gedacht dat het permanent was.

• Barnagma
hneel schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 23:54:
Zo, die CP boost voor Best Buddies valt ook tegen. Ik had verwacht dat je er een paar honderd cp bij zou krijgen, maar het is een stuk minder.
Mijn vrouw had vandaag haar eerste gereed. Zelf ben ik pas over eeen paar dagen zover.
Haar tyranitar ging van 3818 naar 3860. Oftewel maar 42 CP er bij. En daarnaast telt het alleen maar zolang dat beest je buddy is. Kies je een andere, dan gaat het weer terug naar het oude niveau. Maar als je hem weer opnieuw kiest krijg je het er weer bij. Dat dan weer wel. Maar ik had eigenlijk gedacht dat het permanent was.
Het is ook maar "1 level" wat je er bij krijgt als CP, het zelfde als je je pokemon 2 keer power-upt. Voor de gemiddelde speler zal het geen drol uit maken. Maar spelers die solo raids doen, of 2 mannen (of rare teams gebruiken) zijn het te kleine beetjes die helpen.

Edit:
Met rare teams bedoel ik de mensen die bijv een volledige team slechte pokemon gebruiken voor een high level raid. Je ziet regelmatig op reddit mensen die een level 3 of 4 doen met een team van alleen maar shuckle oid.

[ Voor 10% gewijzigd door Barnagma op 27-01-2020 08:24 ]

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-11 19:25

Largo

Donderdraak

Bizar: gisteren loop ik langs een gym in de buurt en zie een shiny Gyarados. Redelijk uniek! Alleen mijn app blijft hangen bij het vangen dus ik had hem uiteindelijk niet...
Vanochtend loop ik op weg naar werk (in een andere stad) langs een gym: wéér een shiny Gya!

Toeval? Of een event?

• Autofan1985
Largo schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:45:
Bizar: gisteren loop ik langs een gym in de buurt en zie een shiny Gyarados. Redelijk uniek! Alleen mijn app blijft hangen bij het vangen dus ik had hem uiteindelijk niet...
Vanochtend loop ik op weg naar werk (in een andere stad) langs een gym: wéér een shiny Gya!

Toeval? Of een event?
Event. Shiny Magmar kan je nu ook in het wild tegen komen overigens en die was niet aangekondigt.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/417442743376150560/669294570491609088/Lunar_New_Year_2020.jpeg

Darumaka kan je overigens alleen uit 7 km eggs krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Autofan1985 op 27-01-2020 09:56 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Largo schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:45:

Toeval? Of een event?
Het is inderdaad een event, zie de post onder je.
Waar ik benieuwd naar ben: zag je hem ook als shiny in je "nearby pokémon"? Ik zag gisteren namelijk wel een gyarados in de radar verschijnen, maar vond het te ver lopen omdat ik er al een paar vrij goede bijna maximaal heb. Als die ook shiny kunnen zijn ga ik de moeite misschien wel doen, want ik heb maar één shiny Gyarados met matige stats....

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:01
gwystyl schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:51:
[...]

Het is inderdaad een event, zie de post onder je.
Waar ik benieuwd naar ben: zag je hem ook als shiny in je "nearby pokémon"? Ik zag gisteren namelijk wel een gyarados in de radar verschijnen, maar vond het te ver lopen omdat ik er al een paar vrij goede bijna maximaal heb. Als die ook shiny kunnen zijn ga ik de moeite misschien wel doen, want ik heb maar één shiny Gyarados met matige stats....
Pokemon op de nearby, in het wild en in raids zijn nooit shiny. Enige uitzondering hierop was/is de photobomb Pikachu(spawn). Je moet ze verder echt even aantikken.

PSN Profile

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:36
Maar wacht even, is Gyarados dan gegarandeerd shiny met dit event? Of is het random zoals altijd?

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:38
Random. Er zijn heul veul Gyaradossen (op de scanner waren er ongeveer 15 te zien in Rotterdam Oost). Die zijn niet allemaal shiny :P

• MusicMaikel
mat.hi.as schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:07:
Random. Er zijn heul veul Gyaradossen (op de scanner waren er ongeveer 15 te zien in Rotterdam Oost). Die zijn niet allemaal shiny :P
Ik schrok al, anders heb ik er al best wat misgelopen :P

Verwijderd

MusicMaikel schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:05:
Maar wacht even, is Gyarados dan gegarandeerd shiny met dit event? Of is het random zoals altijd?
Geloof een kans van rond de 1/45. Das best wel een hoge kans

• Barnagma
Eigenlijk is de kans iets hoger aangezien Magikarp ook in overvloed spawnd ;) Moet je natuurlijk wel de candies hebben.

• C_V_S
  • Niet online
Bijna mijn Magicarp medaille naar 3 jaar!

En ook een shiny Gyrandos gevangen voor de deur maar goed die had ik al :)

Als nu wat lekkerder weer was was het leuker om Pokemon te spelen tijdens dit event.

• Raem
Go Battle League is live, maar ik krijg helaas alleen maar errors.

• C_V_S
  • Niet online
Ik kan er hier nog niet op klikken. Zit een slotje door heen.

• Raem
C_V_S schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 07:59:
Ik kan er hier nog niet op klikken. Zit een slotje door heen.
Bij mij nu ook inderdaad. Gisteravond kon ik er wel op klikken en kwam in een scherm waar ik een league kon kiezen. Normal League en Premium League (die ook een premium raid pass kost). Maar als ik er een aanklikte kreeg ik daarna alleen maar errors.

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05
Gekopieerd uit het grappige plaatjes topic, maar hoort hier ook wel

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0C02oE6.jpg

• Barnagma
Vanochtend zag ik dat de league voor mij geunlocked was. 1 potje gedaan, en dan blijk maar hoe weinige goede pokemons ik heb voor de great league :') (of elke andere league...)

Misschien maar eens wat meer tijd en moeite in steken. Rewards schijnen nog best wel leuk te zijn.
wortelsoft schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:21:
Gekopieerd uit het grappige plaatjes topic, maar hoort hier ook wel

[Afbeelding]
Zo veel digletts, maar geen shinies :(
persoonlijk frustratie dingetje

[ Voor 37% gewijzigd door Barnagma op 30-01-2020 08:31 ]

• Akaendra
Mag echt hopen dat de Scraggy die als random reward genoemt wordt ook gewoon uit eieren gaat komen, anders wellicht er maar gewoon voor traden, weinig zin in dat geforceerde PVP om een kans op een bepaalde Pokemon te hebben.

• JB

JB

Cédric roelt!

Dat league gebeuren is ook lekker kansloos zeg. 2x naait de tegenstander eruit en dat wordt niet gezien als win :/ -O- Zo haal je inderdaad geen 5/5 :z

Verder wel echt klaar met die eieren meuk. Echt nooit, maar dan ook nooit komt er bij mij iets uit zo'n 7km ei wat met events te maken heeft. Mijn zoontje krijgt de ene na de andere uit zo'n ei |:(

[ Voor 39% gewijzigd door JB op 30-01-2020 10:19 ]

Mijn boefje is liev!

• Raem
Jammer dat je eerst 5km moet lopen voordat je weer een battle kan doen. Snap dat ze het niet ongelimiteerd open willen zetten, maar dan had ik liever gehad dat je Battle League tickets ofzo uit een gym kan draaien die je moet gebruiken om te kunnen deelnemen.

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-11 11:16
Ik heb al een hele tijd geen pokemon go meer gespeeld. (release van gen 2 volgens mij). Is het spel in tussentijd veel veranderd? Of is het eigenlijk redelijk gelijk gebleven met uitzondering van nieuwe generaties?

• Raem
NyceNL schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:51:
Ik heb al een hele tijd geen pokemon go meer gespeeld. (release van gen 2 volgens mij). Is het spel in tussentijd veel veranderd? Of is het eigenlijk redelijk gelijk gebleven met uitzondering van nieuwe generaties?
Ja, er is sindsdien een hoop bijgekomen. Alle features kun je hier vinden onder het tabje "Gameplay"

https://pokemongo.fandom.com/wiki/Pok%C3%A9mon_GO_Wiki

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-11 11:16
Raem schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:09:
[...]

Ja, er is sindsdien een hoop bijgekomen. Alle features kun je hier vinden onder het tabje "Gameplay"

https://pokemongo.fandom.com/wiki/Pok%C3%A9mon_GO_Wiki
Thanks! Ik zal is even kijken of dit mijn zin om te spelen weer aanwakkerd :p

• Stovirpi
Raem schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:46:
Jammer dat je eerst 5km moet lopen voordat je weer een battle kan doen. Snap dat ze het niet ongelimiteerd open willen zetten, maar dan had ik liever gehad dat je Battle League tickets ofzo uit een gym kan draaien die je moet gebruiken om te kunnen deelnemen.
Niantic gaat steeds meer naar pay 2 play. Je kunt namelijk wel je raid (battle) passen inzetten.

Stack Sats

• Barnagma
Luuksche schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:07:
[...]

Niantic gaat steeds meer naar pay 2 play. Je kunt namelijk wel je raid (battle) passen inzetten.
Je hoeft niet te betalen. Je mag betalen. Alle content is beschikbaar en niet perse achter een paywall. Je kan alleen meer raids, en meer rated battles doen. Daarbij met dagelijks 50 muntjes is het prima te doen zonder er iets aan uit te geven.

• Raem
Luuksche schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:07:
[...]

Hoe dan? Bij mij staat nu alleen de melding dat ik 5km moet lopen. Nergens de mogelijkheid om een raid pass te gebruiken.

• Royy90
Raem schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:29:
[...]

Hoe dan? Bij mij staat nu alleen de melding dat ik 5km moet lopen. Nergens de mogelijkheid om een raid pass te gebruiken.
Je kan je "inkopen" met coins. Dan hoef je niet deze 5km te lopen. Dit kan echter pas nadat je 2km wel hebt gelopen. Het aantal coins dat je moet betalen is minder hoe dichter je bij de 5km zit.

Als je dan wil vechten kan je kiezen tussen de free en de premium road. Vijf battles. Als je de premium road kiest krijg je betere rewards voor je wins. Deze kan je kiezen met een Premium Battle Pass.

PSN Profile

• Barnagma
Raem schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:29:
[...]

Trainer Tips heeft een duidelijk video over het nieuwe PVP:

• Stovirpi
Barnagma schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:18:
[...]

Je hoeft niet te betalen. Je mag betalen. Alle content is beschikbaar en niet perse achter een paywall. Je kan alleen meer raids, en meer rated battles doen. Daarbij met dagelijks 50 muntjes is het prima te doen zonder er iets aan uit te geven.
Je kunt het spel zeker gratis spelen, maar ze voegen allemaal elementen toe die je aanzetten tot micro transacties. Enkele voorbeelden?
- Pokemon met unieke move en shiny kans enkel in raids
- Regionals en / of speciale Pokemon die enkel uit eieren komen
- items die vrijwel enkel uit raids komen (zoals charged TM’s)
- evenementen zoals met Regigigas die ticket only zijn

Uiteindelijk kan het allemaal gratis, maar de meeste mensen worden wel gestimuleerd om extra muntjes te kopen. Spaar je shinies? Damn eitjes incubaten voor de shiny baby Elekid. Shiny legendary? Pasjes kopen om veel raids te doen.

Met PVP wordt het belangrijk om veel stardust te hebben. Dit voor het power uppen, maar ook de extra move. Waar krijg je het meeste stardust van? Eieren en raids. Natuurlijk met veel Pokemon vangen kom je er ook. Je moet dan wel full time PoGo kunnen spelen.

Stack Sats

• Barnagma
Luuksche schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:28:
[...]

Je kunt het spel zeker gratis spelen, maar ze voegen allemaal elementen toe die je aanzetten tot micro transacties. Enkele voorbeelden?
- Pokemon met unieke move en shiny kans enkel in raids
- Regionals en / of speciale Pokemon die enkel uit eieren komen
- items die vrijwel enkel uit raids komen (zoals charged TM’s)
- evenementen zoals met Regigigas die ticket only zijn

Uiteindelijk kan het allemaal gratis, maar de meeste mensen worden wel gestimuleerd om extra muntjes te kopen. Spaar je shinies? Damn eitjes incubaten voor de shiny baby Elekid. Shiny legendary? Pasjes kopen om veel raids te doen.

Met PVP wordt het belangrijk om veel stardust te hebben. Dit voor het power uppen, maar ook de extra move. Waar krijg je het meeste stardust van? Eieren en raids. Natuurlijk met veel Pokemon vangen kom je er ook. Je moet dan wel full time PoGo kunnen spelen.
Je moet toch als bedrijf geld verdienen. Ik heb al zeker een half jaar geen cent uit gegeven (op de regigas pas na dan) aan pokemon go. Ik doe alles met mn gatis muntjes. Ik heb nu ongeveel 1800 muntjes opgespaard voor het geval er weer een leuke box komt. Het is maar net waar je je prioriteiten legt.

En je kan altijd nog de nodige pokemons ruilen. Je kan je geld (huehue) er opzetten dat ik vanavond op de bank met mn vriendin aan het ruilen ben tot ik de juiste pokemons met ivs heb voor PVP.

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
sterker nog als je google rewards gebruikt dan kan je pokemon go geheel gratis spelen door dagelijks een paar simpele vragen te beantwoorden pik je per jaar zo enkele tientjes op die je aan muntjes kan verdienen zo heb ik via dit systeem afgelopen jaar bijna 9000 muntjes kunnen kopen zonder ook maar 1 euro van mijn eigen geld uit te geven :)

daarnaast heb ik er nog wat apps voor gekocht in de play store.

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

• Royy90
Wat voor teams gebruikt iedereen? Gebruik nu zelf:

- Skarmory 1491cp (Lead) 15-13-13 AirSlash/SkyAttack
- Shiny Azumarill lvl. 40 1488cp 11-5-14 Bubble/IceBeam/PlayRough
- Venusaur 1497cp 13-14-15 RazorLeaf/PetalBlizzard

De skarmory en venusaur hebben veel te veel atk helaas maar ik spaarde alleen 90%+ iv dus deze eerst maar even tijdelijk erin gezet terwijl ik op zoek ga naar betere varianten. In lead wil ik ook wel een Altaria maar ook helaas geen goede van. De Venusaur is atm flexibel en weet nog niet echt wat ik er anders voor wil neerzetten.

PSN Profile

• Stovirpi
Barnagma schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:40:
[...]

Je moet toch als bedrijf geld verdienen. Ik heb al zeker een half jaar geen cent uit gegeven (op de regigas pas na dan) aan pokemon go. Ik doe alles met mn gatis muntjes. Ik heb nu ongeveel 1800 muntjes opgespaard voor het geval er weer een leuke box komt. Het is maar net waar je je prioriteiten legt.

En je kan altijd nog de nodige pokemons ruilen. Je kan je geld (huehue) er opzetten dat ik vanavond op de bank met mn vriendin aan het ruilen ben tot ik de juiste pokemons met ivs heb voor PVP.
Voor great league kun je in de meeste gevallen beter traden met iemand waarmee je een laag friendship level hebt :+ .

Pokemon Go is gratis en ja je kunt bijna alles gratis doen. Echter komen er steeds meer elementen in het spel die gericht zijn op het uitgeven van geld. Succes met het power uppen van een team van Rayquaza, zonder dat je daar rare candy in stopt. Oh shit rare candy krijg je bijna alleen uit raids. Dat haal je niet met één pasje per dag.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het prima om geld in een spelletje te stoppen. Haal er voldoende ontspanning uit. Het stoort mij echter dat ik nu een Magikarp hatch uit een 7km ei wat ik in een super incubator gestopt heb.

Stack Sats

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:34

fub

Luuksche schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:07:
Succes met het power uppen van een team van Rayquaza, zonder dat je daar rare candy in stopt. Oh shit rare candy krijg je bijna alleen uit raids. Dat haal je niet met één pasje per dag.
Tuurlijk wel, duurt alleen wat langer. :D

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-11 17:28
Royy90 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:58:
Wat voor teams gebruikt iedereen? Gebruik nu zelf:

- Skarmory 1491cp (Lead) 15-13-13 AirSlash/SkyAttack
- Shiny Azumarill lvl. 40 1488cp 11-5-14 Bubble/IceBeam/PlayRough
- Venusaur 1497cp 13-14-15 RazorLeaf/PetalBlizzard

De skarmory en venusaur hebben veel te veel atk helaas maar ik spaarde alleen 90%+ iv dus deze eerst maar even tijdelijk erin gezet terwijl ik op zoek ga naar betere varianten. In lead wil ik ook wel een Altaria maar ook helaas geen goede van. De Venusaur is atm flexibel en weet nog niet echt wat ik er anders voor wil neerzetten.
Eerder vandaag een sessie gedaan met (ik weet dat deze stats er eigenlijk niet goed voor zijn):

Azumarill - 1494 CP (15-15-14) met Bubble, Ice Beam en Play Rough
Altaria - 1489 CP (15-15-15) met Dragon Breath, Sky Attack en Dragon Pulse
Venusaur - 1469 CP (14-15-15) met Vine Whip, Frenzy Plant en Sludge Bomb

Wel 5-0 mee gegaan iig. Maar ik ga Venusaur vervangen voor Probopass (1483 CP), 15-14-15 met Spark, Magnet Bomb en Thunderbolt.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nu twee keer gehad dat de tegenstander twee attacks direkt na elkaar deed. Hoe kan dat? Normaal duurt het even voordat je de volgende weer kunt doen.

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-11 19:24
Netals in 'pve' heb je een max energy bar (100 geloof ik?). Deze is hidden in PvP voor een of ander reden. Maar sommige movesk osten bijvoorbeeld 33, 40, 50. Dus als je ze spaart kan je ze dubbel gebruiken. Dit doe je eigenlijk alleen als je tegen iemand vecht waarvan je double resist hebt en met je fast attack kan afmaken en je tegenstanders fast attacks + specials kan hebben.

• Barnagma
Maasluip schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 07:51:
Nu twee keer gehad dat de tegenstander twee attacks direkt na elkaar deed. Hoe kan dat? Normaal duurt het even voordat je de volgende weer kunt doen.
Een snelle charge move. Zo als dragon claw. Het is handig om zo'n soort move op elke pokemon te hebben in PVP.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Barnagma schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 08:23:
[...]

Een snelle charge move. Zo als dragon claw. Het is handig om zo'n soort move op elke pokemon te hebben in PVP.
Of even opsparen. Dat rondje loopt vol terwijl je gewone moves doet, als dat rondje vol is kun je een charge move doen, maar als je die charge move even laat zitten maar door blijft gaan met gewone moves loopt op de achtergrond het tweede (derde, vierde, etc) rondje ook al vol en kun je dus meerdere charge moves direct achter elkaar doen.
Dat kan handig zijn, maar heeft uiteraard het risico dat je voor je die moves kunt los laten al omver gegooid wordt door je tegenstander.

Humankind… be both.

• Barnagma
Het handige van snelle charge moves is dat je je tegenstander uitlokt om shields te gebruiken. En bepaalde charge moves hebben nog best wel wat power ;)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Barnagma schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 08:51:
Het handige van snelle charge moves is dat je je tegenstander uitlokt om shields te gebruiken. En bepaalde charge moves hebben nog best wel wat power ;)
Klopt, maar hij geeft aan zijn tegenstander twee moves direct na elkaar te zien doen. Een opgespaarde actie is de meest waarschijnlijke verklaring ;)

Humankind… be both.

• Barnagma
Spike_wolf schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:17:
[...]

Klopt, maar hij geeft aan zijn tegenstander twee moves direct na elkaar te zien doen. Een opgespaarde actie is de meest waarschijnlijke verklaring ;)
Is ook de enige verklaring :p Ik bedoelde ook dat met een charge move als dragons claw je heeeeel snel 2 snel (of direct) achter elkaar kan doen.

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-11 11:01
Spike_wolf schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:17:
[...]

Of de tegenstander heeft een tweede charged move op zijn pokemon en gebruikt beide achter elkaar zodra beide vol zijn? Of werkt dat niet zo? (ben een noob als het op second charged moves en battles aankomt) :?

• Ezio
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-03-2024
We krijgen nog een maand Lapras als research reward en Heatran als raid boss?

Strava

• MusicMaikel
Ezio schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:18:
Dat geloof ik niet. Meestal word dat een dag voor de nieuwe maand aangekondigd wat het volgende word. Vandaag dus. Ik zou nog even afwachten, zal vast en zeker in de loop van de dag bekend worden.

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:45
Even domme vraag. Kan ik vandaag mijn 7e field research activeren en dan morgen nadat het geen Lapras meer is mij breakthrough claimen? Of moet ik het op 6 completed laten staan?

• Stovirpi
FireAge schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:37:
Even domme vraag. Kan ik vandaag mijn 7e field research activeren en dan morgen nadat het geen Lapras meer is mij breakthrough claimen? Of moet ik het op 6 completed laten staan?
Je kunt de field research completen, maar de box mag je nog niet openen. Dan krijg je morgen de nieuwe Pokemon. Let wel op de tijdzone..

Stack Sats

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11 16:26
Ezio schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:18:
https://pokemongolive.com/post/feb2020-events
February Research Breakthrough encounter: Woobat with bonus Woobat Candies!

From Saturday, February 1, 2020, at 1:00 p.m. to Sunday, March 1, 2020, at 1:00 p.m. PST (GMT −8), the Bat Pokémon Woobat with bonus Woobat Candies will be available as Research Breakthrough encounters! This Pokémon originally discovered in the Unova region will be making its Pokémon GO debut.
Tornadus zooms into five-star raids!

From Tuesday, February 4, 2020, at 1:00 p.m. to Tuesday, February 25, 2020, at 1:00 p.m. PST (GMT −8), Tornadus, the Cyclone Pokémon, will be in five-star raids! This Pokémon originally discovered in the Unova region will be making its Pokémon GO debut.

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:33
weet iemand een manier hoe je kan uitrekenen hoe hoog een pokemon max kan worden in de great league? het kan in android maar heb een Apple en kom vaak net op 1501 uit. Zo jammer...

• EciRuam
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 09:13
aljooge schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 18:19:
weet iemand een manier hoe je kan uitrekenen hoe hoog een pokemon max kan worden in de great league? het kan in android maar heb een Apple en kom vaak net op 1501 uit. Zo jammer...
Pokegenie zou dat moeten kunnen. Zoiets als calcy IV op Android.

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Autofan1985 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:55:
[...]

Event. Shiny Magmar kan je nu ook in het wild tegen komen overigens en die was niet aangekondigt.
[Afbeelding]

Darumaka kan je overigens alleen uit 7 km eggs krijgen.
Shiny Magmar is leuk! Alleen... kan iemand mij de gedachtengang van Niantic uitleggen?

Dus, meer Foongus in het wild, maar ook meer Foongus in 7km eieren? Meer in het wild; ok prima. Maar in 7km-eieren? Het is echt demotiverend als je Pokémon van die "stratuur" uit een 7km-ei krijgt. Ik heb dat gevoel echt regelmatig. Nog erger: een Magikarp uit een 7km ei! En al die Alolans uit 7km-eieren hebben hun houdbaarheidsdatum ook nu wel overschreden. Tijd om te verversen Niantic!
En niet alleen 7km, ook met 10km's word ik wel erg vaak teleurgesteld.
Ditzelfde gevoel heb ik ook als ik weer eens een Lillipup of Patrat uit een 5km ei krijg. Dat is gewoon niet leuk als je die krijgt, terwijl je ze bij wijze van spreken op iedere hoek van de straat in het wild ziet. Maar goed, bij 5km of 2km heb ik dan weer niet echt het gevoel van "zonde van al m'n geloop".

En gisteren kreeg ik uit stops de opdracht: catch 20 pokemon and vote for xxx (telkens een andere Pokémon) voor community day. En dan als reward 200 whopping stardust. Dat kan je toch geen reward noemen?

Sowieso begint PG me steeds meer tegen te staan de laatste tijd. Die nieuwe zijn leuk, maar ze spawnen echt bijna niet meer (m.u.v. Foongus dan). Althans, niet hier in Hilversum. De eerste week na release zag je ze overal, en daarna bijna nergens meer. Nu zitten er overal Magikarps. Het lijkt wel weer of we terug zijn in de zomer van 2016.

Het lijkt haast onmogelijk om nu candies te genereren voor o.a. Tepig, Snivy, Pansear, Shieldon en Timburr. Ik zie deze nl. nooit meer in het wild. Heel jammer en demotiverend.

---

Ik snap ook wel dat het voor Niantic niet makkelijk is. Het is een balans tussen het spel niet te makkelijk maken (anders krijg je dat iedereen na twee weken na de release van een nieuwe generatie alles al heeft) en niet te moeilijk. Maar op dit moment is het niet divers/rewarding genoeg naar mijn smaak.

En ik blijf het zeggen: waarom maken ze het niet wat leuker door bijv. meer water-type Pokémon te laten spawnen in/bij het water? En waarom kom je ook hartje zomer Snovers tegen? En hartje winter Ledyba. Dat zou niet moeten kunnen vind ik.
En waarom werkt een move als Earthquake (bij rock-type Pokémon) in godsnaam bij een vliegende Pokémon? En waarom geen kans op regionals uit eieren van vrienden uit een andere regio? Het zou zo veel leuker kunnen zijn allemaal.

Anyway... ik stop weer met ranten en hoop dat ik vanmiddag veel Minccino zal vangen O-)

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:33
EciRuam schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 20:45:
[...]

Pokegenie zou dat moeten kunnen. Zoiets als calcy IV op Android.
Toppie, deze app is niet alleen wat ik zocht, dit heeft nog een hele fijne extra pvp iv calculator. snap nu niet hoe het kan dat ik met mijn soepzootje toch nog 50% win, dit heeft potentie naar meer overwinningen :9

1 probleem: mijn dust is op.

• Akaendra
gistermiddag 2 shiny minccino gevangen, en een normale 100% minccino dus over het algemeen geslaagd.

Dat PVP gedeelte laat ik liggen, gewoon matches verliezen omdat je tegenstander zodanig lagged dat ik gewoonweg niets kan doen terwijl die persoon wel verder kan met damage doen. Enige wat waard is om te doen is de Scraggy en dan heb je het letterlijk gehad.

• FreqAmsterdam
Ik vind PVP wel vermakelijk. Ben nu rank 7. Had zo'n beetje alles in pokemon go wel, dus nu heb ik weer een nieuw doel; op zoek naar pvp pokemon met specifieke IV's zoals altaria, azurmarill etc.

• Barnagma
Ik vergeet nog al eens m'n battles te doen. Waardoor ik nog net voor 12 uur m'n 5 battles moet afmaken :'). Ik win soms, verlies vaker. Ik ben net rank 3.

Nog even wat meer aandacht geven aan bepaalde pokemons/IV. En waarschijnlijk zo als @Akaendra zegt. Scraggy halen en dan er mee kappen.

• C_V_S
  • Niet online
Gitarist schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:56:
[...]

Shiny Magmar is leuk! Alleen... kan iemand mij de gedachtengang van Niantic uitleggen?

Dus, meer Foongus in het wild, maar ook meer Foongus in 7km eieren? Meer in het wild; ok prima. Maar in 7km-eieren? Het is echt demotiverend als je Pokémon van die "stratuur" uit een 7km-ei krijgt. Ik heb dat gevoel echt regelmatig. Nog erger: een Magikarp uit een 7km ei! En al die Alolans uit 7km-eieren hebben hun houdbaarheidsdatum ook nu wel overschreden. Tijd om te verversen Niantic!
En niet alleen 7km, ook met 10km's word ik wel erg vaak teleurgesteld.
Ditzelfde gevoel heb ik ook als ik weer eens een Lillipup of Patrat uit een 5km ei krijg. Dat is gewoon niet leuk als je die krijgt, terwijl je ze bij wijze van spreken op iedere hoek van de straat in het wild ziet. Maar god, bij 5km of 2km heb ik dan weer niet echt het gevoel van "zonde van al m'n geloop".

En gisteren kreeg ik uit stops de opdracht: catch 20 pokemon and vote for xxx (telkens een andere Pokémon) voor community day. En dan als reward 200 whopping stardust. Dat kan je toch geen reward noemen?

Sowieso begint PG me steeds meer tegen te staan de laatste tijd. Die nieuwe zijn leuk, maar ze spawnen echt bijna niet meer (m.u.v. Foongus dan). Althans, niet hier in Hilversum. De eerste week na release zag je ze overal, en daarna bijna nergens meer. Nu zitten er overal Magikarps. Het lijkt wel weer of we terug zijn in de zomer van 2016.

Het lijkt haast onmogelijk om nu candies te genereren voor o.a. Tepig, Snivy, Pansear, Shieldon en Timburr. Ik zie deze nl. nooit meer in het wild. Heel jammer en demotiverend.

---

Ik snap ook wel dat het voor Niantic niet makkelijk is. Het is een balans tussen het spel niet te makkelijk maken (anders krijg je dat iedereen na twee weken na de release van een nieuwe generatie alles al heeft) en niet te moeilijk. Maar op dit moment is het niet divers/rewarding genoeg naar mijn smaak.

En ik blijf het zeggen: waarom maken ze het niet wat leuker door bijv. meer water-type Pokémon te laten spawnen in/bij het water? En waarom kom je ook hartje zomer Snovers tegen? En hartje winter Ledyba. Dat zou niet moeten kunnen vind ik.
En waarom werkt een move als Earthquake (bij rock-type Pokémon) in godsnaam bij een vliegende Pokémon? En waarom geen kans op regionals uit eieren van vrienden uit een andere regio? Het zou zo veel leuker kunnen zijn allemaal.

Anyway... ik stop weer met ranten en hoop dat ik vanmiddag veel Minccino zal vangen O-)
Er is nu een event aan de gang waardoor je veel rode Pokemons ziet.

Is vanavond afgelopen :)

Ik ben ook weleens event moe! Vooral als het heel veel van hetzelfde is.

Gisteren met die research taken voor die muis was wel weer leuk

Binnenkort 3 uur lang Likkiting raids!
Pagina: 1 ... 14 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!