Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sixtiek
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16:21
fub schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:41:
[...]

Als het een speeltuintje bij een school is, dan is het terecht dat die afgekeurd wordt. Volgens de regels zijn stops bij een school niet gewenst, toch?
Correct, maar de meeste speeltuintjes in Nederland Vinexland staan in woonwijkjes, tussen woonhuizen. Die wijken hebben in het algemeen weinig andere objecten of locaties die interessant zijn als POI dus vandaar de vele gesubmitte speeltuintjes.

Ik geef ze in principe ook altijd vijf sterren (tenzij iemand de marker echt in zijn achtertuin heeft geplaatst): we leveren en keuren helemaal gratis en voor niets waardevolle POI-data aan Niantic en daar mogen we best wat voor terugkrijgen }:| .

• Spike_wolf
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 19:39

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Genius Or Madman?.. You Decide

fub schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:41:
[...]

Als het een speeltuintje bij een school is, dan is het terecht dat die afgekeurd wordt. Volgens de regels zijn stops bij een school niet gewenst, toch?
Op het terrein van een lagere school niet nee. Staat het speeltuintje in diezelfde straat dan mag het wel.
Maar 99% van de speeltuintjes die ik tot dusver tegen gekomen ben in het beoordelingsproces zitten niet bij scholen in de buurt.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
It's time to roll the dice...
Star Wars Awakens | Instagram | Shapeways

• Autofan1985
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 11-02 16:00

• Barnagma
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19:54
Zijn nou niet echt questjes waar ik warm van word. Behalve de catch a Nidoran. Aan een hoge IV Nidoking of Nidoqueen heb je niet echt veel (voor raids/Rocket grunts).

Ben wel blij met de verhoogde spawn rate van onder andere Digglet en Magnenite :).

• LazySod
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20:59

LazySod

Scumbag with a mission

Komt kingcharles uit dit topic? Hij staat al meer als een week op 1 dag verwijderd van de best friend bonus met een ongeopende gift (althans zo ziet het aan mijn kant uit) :'(

Proof is the idol before whom the pure mathematician tortures himself. (Sir Arthur Eddington)

• TriKeey
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14-02 14:52
Ik ben sinds vorige week pas begonnen aan mijn pokemon avontuur.. dus mocht iemand gifts willen..
Mijn trainer code: 4147 0574 1816

• hneel
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14-02 11:03

hneel

denkt er het zijne van

Je rating is inderdaad afhankelijk van in hoeverre jouw beoordeling overeenkomt met het gemiddelde van de punten die jij beoordeeld hebt. (In het begin kan dat trouwens nog alle kanten op vliegen omdat het aantal dan nog te klein is om een duidelijk gemiddelde te kunnen berekenen)

En ja, over het algemeen keuren Pokemonners minder streng van Ingressers.

Nog een verschil: in Ingress kun je medailles verdienen in het spel door veel te reviewen. En je rating telt mee in hoe snel je die medaille haalt. Zonder die medailles kan je niet level-up in het spel. Dus Ingressers zijn super fanatiek in het reviewen. Terwijl een hoop pokemonners in het begin er misschien even naar gekeken hebben en er na een paar dagen weer mee zijn opgehouden omdat het toch best saai werk is. Zo blijft Ingress het reviewen toch domineren, terwijl dat spel door nog maar een handjevol mensen wordt gespeeld (bijna alle portals in de wijde omgeving hier zijn gewoon leeg).

Dan aan de ene kant: er zijn nu ook pokemon spelers die allerlei onzin inzenden om maar een home-stop te krijgen. Daar lopen die ingressers zich nu ontzettend over op te winden. Hier en daar zijn er ook al een paar van die slechte stops goedgekeurd.

Maar aan de andere kant: Ingressers keuren nu vaak veel en veel te streng. Ze hebben in de loop er jaren een bepaald beeld gekregen van wat goed en slecht is, en dat is steeds verder af gaan wijken van wat Niantic nou eigenlijk bedoelde.
Als ik naar mijn eigen ervaringen kijk: Kerken werden altijd in 1 keer goedgekeurd. Maar bij speeltuintjes werd het al 50/50. En de meeste andere stops heb ik ook meedere malen moeten indienen voordat ze er door kwamen.

• MusicMaikel
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 14-02 16:21
hneel schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:23:
Je rating is inderdaad afhankelijk van in hoeverre jouw beoordeling overeenkomt met het gemiddelde van de punten die jij beoordeeld hebt. (In het begin kan dat trouwens nog alle kanten op vliegen omdat het aantal dan nog te klein is om een duidelijk gemiddelde te kunnen berekenen)

[...]
Heb je hier een bron van?
Ik wil je best geloven, maar wil het via een officiële bron zien/vermeld worden.

• Luuksche
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 19:46
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nieuwe vriendjes zijn weer welkom!

• Autofan1985
MusicMaikel schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:59:
[...]

Ik wil je best geloven, maar wil het via een officiële bron zien/vermeld worden.
Het sluit iig wel aan bij de ervaringen van zowel mijzelf als die ik hoor van anderen. Zowel Ingressers als PoGo-spelers overigens.

• TriKeey
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14-02 14:52
Iedereen die mij heeft toegevoegd weer een gift gestuurd, blijven openen mensen! haha

• PepsiNL1
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20:10
[...]

Niantic doet over zulke dingen nooit uitspraken.

• Megalodon86
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21:15
[...]

Dat is juist geheim, om zo het beïnvloeden van de keuring zo moeilijk mogelijk te maken.
PepsiNL1 schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:13:
[...]

Niantic doet over zulke dingen nooit uitspraken.
Dit is om een goede reden, maar Niantic doet sowieso weinig uitspraken waar een speler iets aan heeft. Beetje de trend van bedrijven die verslavende mobiele games maken, zo min mogelijk communiceren.

Megalodon86 wijzigde deze reactie 02-12-2019 22:54 (36%)

• EciRuam
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:09
Wie hier is simmeh24?
Het zijn namelijk nog 2 dagen tot Ultra Friend en wilde graag iets afspreken voor een lucky egg.
PM me maar.

Mijn trainer naam: P1cN1c82

• C_V_S
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
En weer een nieuw event...het is niet bij te houden hoor

Enige boeiende zijn de shinies die er bij komen :) Alleen het is te koud om vele uren rond de fietsen voor Pokemons.

Ik heb mijn lucky Dialga nu ook max gemaakt geen idee waar mijn rare candy nu weer heen moet....

• Akaendra
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14-02 15:09
Van wat ik op het plaatje zag ook geen Unova stone, dus tja.

• Megalodon86
Dit is een event dat je makkelijk kunt overslaan, je mist niks exclusiefs.

• Ezio
  • Laatst online: 14-02 11:30
Ik heb gisteren voor het eerst een raid uurtje gedaan. Het viel niet tegen met vier uit zes (drie met CP 2600+ en een IV boven de 90%), maar de rewards waren wat karig. Ik had gehoopt op rare candy (voor een Meteor Mash tijdens CD) maar ik heb er slechts drie gekregen. We waren in het begin met vrij veel maar door de kou viel het na drie raids uit elkaar tot we met vier overbleven. Dat was nog genoeg om een zesde raid te doen.
Hopelijk kan ik volgende week nog wat rare candy bij elkaar schrapen, want ik heb nog best veel Beldum candy nodig.

Strava

• Barnagma
Megalodon86 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:03:
Dit is een event dat je makkelijk kunt overslaan, je mist niks exclusiefs.
Gen 1 starters in lvl 1 2 en 4 eieren (bijv: Charmander lvl 1, Charmeleon lvl 2, Charizard lvl 4) alle 3 kans op shiny! Dus voor de gene die hoge IV starers willen met commonity day moves, dit is je kan :)

• Musta
Akaendra schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:29:
Van wat ik op het plaatje zag ook geen Unova stone, dus tja.
Is op reddit door een niantic medewerker confirmed dat die er wel bij zitten blijkbaar, hopelijk klopt t

Powerbank nodig? / 3DS FC: 2423-5475-5029

• Megalodon86
Barnagma schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:03:
[...]

Gen 1 starters in lvl 1 2 en 3 eieren (bijv: Charmander lvl 1, Charmeleon lvl 2, Charizard lvl 3) alle 3 kans op shiny! Dus voor de gene die hoge IV starers willen met commonity day moves, dit is je kan :)
Alleen L1 en L2 eitjes zijn interessant, want je krijgt de CD move alleen bij evolven naar de laatste evolutie.

En iedereen die ik ken ,heeft dat allemaal al.

• Barnagma
Megalodon86 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:07:
[...]

Alleen L1 en L2 eitjes zijn interessant, want je krijgt de CD move alleen bij evolven naar de laatste evolutie.

En iedereen die ik ken ,heeft dat allemaal al.
Ja het zelfde hier. Al zijn er een hoop nieuwe spelers bij gekomen (en blijven plakken) sinds de zomer. Voor zulke mensen is het wel handig. Ik ben benieuwd naar andere pokemons in de raids. Want voor starters alleen ga ik de deur niet uit :+

• Autofan1985
Barnagma schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:21:
[...]

Ja het zelfde hier. Al zijn er een hoop nieuwe spelers bij gekomen (en blijven plakken) sinds de zomer. Voor zulke mensen is het wel handig. Ik ben benieuwd naar andere pokemons in de raids. Want voor starters alleen ga ik de deur niet uit :+
Ik ga sowieso de deur niet uit, want heb al een afspraak. |:( Gelukkig kan mijn maat voor me spelen. Compenseert weer voor afgelopen maandag toen hij afspraken had. :9

• Barnagma
Barnagma schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:03:
[...]

Gen 1 starters in lvl 1 2 en 3 eieren (bijv: Charmander lvl 1, Charmeleon lvl 2, Charizard lvl 3) alle 3 kans op shiny! Dus voor de gene die hoge IV starers willen met commonity day moves, dit is je kan :)
Typ foutje. Last stage starters zijn level 4 raids, geen level 3.

• C_V_S
  • Niet online
Autofan1985 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:28:
[...]

Ik ga sowieso de deur niet uit, want heb al een afspraak. |:( Gelukkig kan mijn maat voor me spelen. Compenseert weer voor afgelopen maandag toen hij afspraken had. :9
Iemand voor je laten spelen 8)7

• Autofan1985
C_V_S schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:09:
[...]

Alleen die gratis raidpassen. Na de afspraak ga ik zelf shiny hunten en gyms pakken. Echter zijn die 5 gratis passen tijdgebonden op een tijdstip dat ik zelf niet kan...

• Gravediggerxx
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 13-02 00:27
C_V_S schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:09:
[...]

Ik vind het ook gewoon gek. Je laat iemand anders toch ok niet in jouw plaats voedballen of naar een film gaan als je zelf niet kunt 8)7

Die mensen hebben gewoon last van fomo.

• C_V_S
  • Niet online
Autofan1985 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:31:
[...]

Alleen die gratis raidpassen. Na de afspraak ga ik zelf shiny hunten en gyms pakken. Echter zijn die 5 gratis passen tijdgebonden op een tijdstip dat ik zelf niet kan...
Ik kan ook nou dan speel ik niet hé

Suicine raid met kans op een shiny ook gemist....

Dit is voor mij ook gewoon spoofen hoor :)

En ja ik weet dat vele het doen net als dubbele accounts en dan shinies over zetten van het ene naar het andere account....

• Luuksche
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 19:46
C_V_S schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 07:45:
[...]

Ik kan ook nou dan speel ik niet hé

Suicine raid met kans op een shiny ook gemist....

Dit is voor mij ook gewoon spoofen hoor :)

En ja ik weet dat vele het doen net als dubbele accounts en dan shinies over zetten van het ene naar het andere account....
Vriend van mij werkt in een branche waar hij veel in de weekenden ingepland wordt. Dan is het gezien de planning van Pokemon Go bijna niet te doen om iedere keer vrij te nemen. In dat geval speel ik graag voor hem. Vind ik persoonlijk geen probleem of spoofen.

• protoss warrior
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13-02 15:50
Gravediggerxx schreef op donderdag 5 december 2019 @ 20:46:
[...]

Ik vind het ook gewoon gek. Je laat iemand anders toch ok niet in jouw plaats voedballen of naar een film gaan als je zelf niet kunt 8)7

Die mensen hebben gewoon last van fomo.
Even buiten om of het wel of niet een goed idee is om mensen voor jou te laten spelen in Pokemon go, iemand voor jou laten voetballen als jij niet kunt is vrij normaal, zeker als je team/vrienden anders niet kan/kunnen voetballen. Als ik ook een afspraak zou hebben met iemand om naar de film te gaan en ik zou onverwachts niet kunnen zou ik ook vragen of iemand anders er heen zou willen gaan met diegene(uiteraard in overleg). In beide gevallen zou ik ook willen weten van diegene hoe het is gegaan.

Het is meer als iemand langs sturen bij een evenement waar boeken/games getekend worden door de auteur/ontwikkelaar/etc, als je op dat moment dat het evenement gebeurd geen tijd hebt en iemand anders kan dat voor mij doen door de boek/game mee te nemen/op te halen die toch al gaat dan zou ik dat ook doen. En die vergelijking gaat vrijwel precies op omdat je het boek ook zonder handtekening kan kopen en je kan ook op een ander moment in de toekomst waarschijnlijk bij een ander event de handtekening krijgen maar toch denk ik dat vrij weinig mensen er een probleem mee zouden hebben.

• sixtiek
protoss warrior schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:26:
Het is meer als iemand langs sturen bij een evenement waar boeken/games getekend worden door de auteur/ontwikkelaar/etc, als je op dat moment dat het evenement gebeurd geen tijd hebt en iemand anders kan dat voor mij doen door de boek/game mee te nemen/op te halen die toch al gaat dan zou ik dat ook doen. En die vergelijking gaat vrijwel precies op omdat je het boek ook zonder handtekening kan kopen en je kan ook op een ander moment in de toekomst waarschijnlijk bij een ander event de handtekening krijgen maar toch denk ik dat vrij weinig mensen er een probleem mee zouden hebben.
Je vergelijking klopt niet: niemand heeft er last van als jij een boek met of zonder handtekening hebt, maar als jij er door multiaccounting bijvoorbeeld een sterke legendary erbij hebt heb je dus ineens voordeel in battle. Of als jij een zeldzame pokie erbij hebt heb je ineens voordeel bij trade. Of stel dat de raid lobby vol zit doordat iemand met jouw account een plekje inneemt van een ander die wel aanwezig is en ook wel mee had willen raiden. Voordeel voor jou, nadeel voor een ander.

Sowieso is multiaccounting tegen de TOS, hoe hard je ook probeert het recht te kletsen.

• protoss warrior
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13-02 15:50
sixtiek schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:00:
[...]

Je vergelijking klopt niet: niemand heeft er last van als jij een boek met of zonder handtekening hebt, maar als jij er door multiaccounting bijvoorbeeld een sterke legendary erbij hebt heb je dus ineens voordeel in battle. Of als jij een zeldzame pokie erbij hebt heb je ineens voordeel bij trade. Of stel dat de raid lobby vol zit doordat iemand met jouw account een plekje inneemt van een ander die wel aanwezig is en ook wel mee had willen raiden. Voordeel voor jou, nadeel voor een ander.

Sowieso is multiaccounting tegen de TOS, hoe hard je ook probeert het recht te kletsen.
Als jij tegen mij battled weet je niet waar mijn pokemon vandaan komen, zolang die legaal gekregen kunnen zijn heb jij er geen last van want je moet toch al met die pokemon rekening houden dus is het geen argument voor of tegen wat dan ook, als ze daadwerkelijk gelimiteerd zouden zijn tot een paar honderd of specifieke personen en je gaat ze in je game cheaten is het wat anders maar 99,9% van de mensen die een account voor iemand anders meenemen doen dat niet voor iets wat zo zwaar gelimiteerd is dat je niet zou moeten verwachten dat je het tijdens normale battles tegen zou kunnen komen.

Voor de lobbies is het zo, bij ons in ieder geval, dat als we geen 2e lobby kunnen maken waarbij de 2e lobby de raid ook makkelijk kan halen dan gaan de multi accounts er eerst uit en daarna eventueel mensen die een account van een ander mee hebben zodat de aanwezige mensen de raid kunnen doen. zolang je goed onderling overlegt is dat dus ook geen issue. Ik heb ook vaker meegemaakt dat multi accounters of mensen die telefoons van andere bij zich hebben er voor zorgen dat iemand een raid kan halen als dat iemand niet mee kan doen. Als dit in andere delen van het land wel problemen veroorzaakt is dat wat anders natuurlijk maar je kan hierbij niet iedereen over 1 kam scheren.

Wat betreft het traden, buiten shinies om is het zoiezo niet iets wat enige invloed heeft en zelfs voor shinies is het maar de vraag in hoeverre het vervelend is voor de anderen als er meer van een bepaalde shiny zijn, tenzij je natuurlijk je speciaal wil voelen door een gelimiteerde shiny ofzo.

De TOS heb je een punt maar daarom begon ik ook mijn vorige post met :
Even buiten om of het wel of niet een goed idee is om mensen voor jou te laten spelen in Pokemon go.

Maar of mensen zich aan de TOS houden is iets tussen de spelers en Niantic, niet tussen spelers onderling vooral als je er geen aantoonbaar last van hebt.

• C_V_S
  • Niet online
Wat een posting om recht te lullen wat krom is maar goed zoek het uit :)

Vandaag ook maar een paar gratis raids doen voor mijn special research.

Merk dat als je relaxt speelt het speelt je langer plezier er van hebt ook :D

• FreqAmsterdam
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 15-02 18:59
Het geeft ook bijzonder weinig voldoening als iemand anders voor je speelt. Ik ben super fanatiek en wil heel graag alles hebben, maar ik accepteer dat ik soms dingen moet skippen. Ik wil helemaal niet dat iemand anders met mijn account speelt. Sterker nog, ik wil nieuwe dex entries altijd zelf vinden/vangen en niet ruilen. Zo heb ik afgelopen week pas mijn eerste zapdos gevangen, omdat ik niet kon toen hij beschikbaar was. Man wat was ik blij met mijn eerste zapdos. En dat terwijl de teller van gevangen pokemon inmiddels in de buurt van 150k komt.

• Ezio
Ik vind dat iedereen zelf mag bepalen hoe hij of zij speelt. Ik merk wel dat het spelen met meerdere accounts meer regel dan uitzondering is. Ik zie dat heel veel spelers meerdere accounts gebruiken om makkelijk rewards te krijgen of de vangkans te vergroten.

Ik ben inmiddels helemaal klaar voor het CD event. Ik heb genoeg Beldum candy voor Meteor Mash en nog een paar andere leuke CD exclusive move sets (Hydro Cannon en Smack Down). Ik denk dat ik verder niet heel veel ga doen, want het lijkt echt kakweer te gaan worden.

Strava

• Autofan1985
https://www.reddit.com/r/...w_claw_is_live_on_gengar/

Moet het zelf ook nog goed doorlezen, maar van wat ik heb mee gekregen is er het nodige veranderd in verschillende movesets sinds gisteravond. Belangrijkste wat ik gehoord heb:
  • Lucario is nu de nieuwe king of fighting types (boven Conkeldurr!) dankzij Aura Sphere.
  • Gengar kan weer Shadow Claw leren. Handig als je er nog 1 met Hex hebt. Lick blijft wel Legacy!
  • Kyogre kan nu ook Surf.

• Megalodon86

• Autofan1985
Dat ff snel door gebladerd en dan heb ik idd voor mij (PvE minded) de 3 belangrijkste punten te pakken. Mocht je ook veel PvP doen veranderen er een hoop dingen iig!

EDIT: Alleen nog even kijken wat Sand Tomb precies doet op Garchomp. Ik verwacht niet veel. :)

Autofan1985 wijzigde deze reactie 12-12-2019 09:39 (23%)

• Ezio
Autofan1985 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:15:
https://www.reddit.com/r/...w_claw_is_live_on_gengar/

Moet het zelf ook nog goed doorlezen, maar van wat ik heb mee gekregen is er het nodige veranderd in verschillende movesets sinds gisteravond. Belangrijkste wat ik gehoord heb:
  • Lucario is nu de nieuwe king of fighting types (boven Conkeldurr!) dankzij Aura Sphere.
  • Gengar kan weer Shadow Claw leren. Handig als je er nog 1 met Hex hebt. Lick blijft wel Legacy!
  • Kyogre kan nu ook Surf.
Lucario sterkste fighting type :o ? Dat zou mooi zijn, want daar heb ik net vele kilometers mee gelopen.

Ik heb een vraag over TM's. Ik dacht dat je nooit twee keer dezelfde move set kon krijgen na het gebruik van een TM. Ik heb nu zes TM's gebruikt maar ik krijg nog steeds geen Wild Charge voor mijn Electivire. Die moet toch gewoon beschikbaar zijn? Het is wel een evolutie van een Electabuzz die ik voor 2017 gevangen heb. Ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben.

Strava

• Autofan1985
Wild Charge is nog steeds verkrijgbaar idd, maar ook de TM's zijn gebaseerd op het welbekende ('beruchte') RNG. Gewoon blijven proberen dus. Ik had er ook 13 nodig voor mijn verse 98% Lucky Lucario Aura Sphere kreeg.

PS: Let erop als je een Excadrill hebt dat Earthquake nu beter performt dan Drill Run! En dankzij de buff van Mud Slap blijft hij de king of Ground Types (Tot Landorus komt uiteraard).

• hneel
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14-02 11:03

hneel

denkt er het zijne van

Je hebt nu 5 mogelijke charge moves bij Lucario. Dan kan het wel even duren voor je de goede te pakken hebt. Jammer dat een 2e charge move zo duur is. Power-up punch blijft een hele leuke bij Cliff battles.

• Ezio
Het wil nog steeds niet lukken met Electivire en Wild Charge 8)7 . Ik heb wel bij de eerste poging gelijk Wild Charge voor Magnezone en Aura Sphere voor Lucario gekregen. Ik mag dus niet klagen, want het is wel een baasje geworden.

Strava

• Gitarist
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Wow, een shiny 100% Alolan Vulpix gekregen uit een 7km ei! Eindelijk weer eens iets leuks uit een 7km ei 8)

• Autofan1985
Shiny Gible is gereleased. Opmerkelijk. Zou Garchomp dan de eerste Pseudo Legendairy worden zonder een Community Day? Of is dit weer 1 van de bekende foutjes van Niantic?

• Megalodon86
Geen foutje. Wel opmerkelijk. Vooral ook omdat ik 2 level 40 accounts heb, en op beide nog niet eens een normale Gible heb.

Maargoed, ik weiger dan ook al een paar maanden om nog incubators te kopen. Wat een oplichterij is dat. Heb er een paar bij de passen-box gekregen, maar het is echt een aanfluiting wat er uit mn eitjes komt.

• Barnagma
Megalodon86 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:27:
Geen foutje. Wel opmerkelijk. Vooral ook omdat ik 2 level 40 accounts heb, en op beide nog niet eens een normale Gible heb.

Maargoed, ik weiger dan ook al een paar maanden om nog incubators te kopen. Wat een oplichterij is dat. Heb er een paar bij de passen-box gekregen, maar het is echt een aanfluiting wat er uit mn eitjes komt.
Sinds vandaag (of gisteren) hebben ze de egg pool weer opgeschoond. Dus hopelijk hebben ze een hoop meuk uit de 10kms gehaald.

• FreqAmsterdam
Events rondom incubators zijn echt niet OK. Wat een ongeinspireerde geldklopperij. Ik weiger daar aan mee te doen.

• PepsiNL1
  • Laatst online: 20:10
Barnagma schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:39:
[...]

Sinds vandaag (of gisteren) hebben ze de egg pool weer opgeschoond. Dus hopelijk hebben ze een hoop meuk uit de 10kms gehaald.
En weer nieuwe erin gestopt. Moet natuurlijk niet leuk worden

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19:19

Zeror

Ik Henk 'm!

Nieuwe info over de buddy update die binnenkort moet komen:

https://www.nwtv.nl/19831...-onthuld-voor-pokemon-go/

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• LazySod
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20:59

LazySod

Scumbag with a mission

Bronwaterr, als je nog een eitje hebt, ik wil morgen om 19:00 je gift openmaken, dat zou de laatste voor de 100k bonus moeten zijn

Proof is the idol before whom the pure mathematician tortures himself. (Sir Arthur Eddington)

• wortelsoft
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19:41
En ze hebben weer wat gesloopt bij Niantic. De filters 4* en 3* doen het niet meer na de update. Ik blijf het bijzonder vinden dat ze dat soort dingen voor elkaar krijgen. Het lijkt erop dat ze verschillende development lijnen hebben en sommige versies doorontwikkeld zijn op basis van een oudere versie dan de live versie.

• Barnagma
wortelsoft schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:58:
En ze hebben weer wat gesloopt bij Niantic. De filters 4* en 3* doen het niet meer na de update. Ik blijf het bijzonder vinden dat ze dat soort dingen voor elkaar krijgen. Het lijkt erop dat ze verschillende development lijnen hebben en sommige versies doorontwikkeld zijn op basis van een oudere versie dan de live versie.
Oh my god, hoe dan. :F

• MusicMaikel
wortelsoft schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:58:
Doet het inmiddels wel weer op iOS. Weet niet hoe het met Android zit.

• Autofan1985
MusicMaikel schreef op donderdag 19 december 2019 @ 08:56:
[...]

Doet het inmiddels wel weer op iOS. Weet niet hoe het met Android zit.
HIer op Android nog niet. Heb versie 0.163.0. Welke is er op iOs nu actueel?

• MusicMaikel
Autofan1985 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:43:
[...]

HIer op Android nog niet. Heb versie 0.163.0. Welke is er op iOs nu actueel?
Ik zit op 0.163.1-A!

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:12

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb de buddy feature aangezet, maar ik moet nog eens kijken wat het doet. Het voeren van besjes lijkt op Pokémon Let's Go op de Switch, maar hier moet je je besjes gooien. Bij een Lucario gaat dat makkelijk (beetje voor zijn bek houden), maar ik heb het voor elkaar gekregen om bij een Nincada verschillende keren mis te gooien :F
Je kan/moet in totaal 3 besjes voeren om hem weer helemaal blij te krijgen, en na ongeveer 3 uur heeft hij weer honger en houdt hij op je te volgen.
Ik ben benieuwd wat ze bedoelen met dat je buddy kan helpen vechten?

Ik vind het wel verwarrend dat ik nu steeds denk "hé, een Lucario, vangen!" om er dan weer achter te komen dat dat mijn buddy is. Dat zal even wennen zijn O-)

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• Megalodon86
gwystyl schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:16:
Ik heb de buddy feature aangezet, maar ik moet nog eens kijken wat het doet. Het voeren van besjes lijkt op Pokémon Let's Go op de Switch, maar hier moet je je besjes gooien. Bij een Lucario gaat dat makkelijk (beetje voor zijn bek houden), maar ik heb het voor elkaar gekregen om bij een Nincada verschillende keren mis te gooien :F
Je kan/moet in totaal 3 besjes voeren om hem weer helemaal blij te krijgen, en na ongeveer 3 uur heeft hij weer honger en houdt hij op je te volgen.

Ik vind het wel verwarrend dat ik nu steeds denk "hé, een Lucario, vangen!" om er dan weer achter te komen dat dat mijn buddy is. Dat zal even wennen zijn O-)
Besjes voeren werkt in AR+ net als Let's Go, je houdt het besje vast bij z'n mond. Ik gooi niks hoor :)

Helpen vechten is dus gewoon je buddy selecteren als battle team. Kan bij pvp, raids, gyms etc.

Snapshot spreekt voor zich, lopen ook.

Play is ook net als Let's Go, aaien over je scherm.

Als je buddy excited is (hoogste niveau van zijn mood), dan kan je dubbele hartjes verdienen. Dus max 20 ipv max 10.

Zo'n snack geven (a 100 pokecoins 8)7 ) geeft je direct deze excited mood, en 6 hartjes bij de 'feed berry' categorie.

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 15:38
Is het al bekend hoeveel hartjes je nodig hebt om Great/Ultra/Best buddies te worden? Ik ga er in ieder geval van uit dat je voortgang gebaseerd wordt op het aantal hartjes dat je per dag haalt?

• FreqAmsterdam
gwystyl schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:16:

Gelukkig verdwijnen misgegooide besjes niet. :+

• Autofan1985
Raem schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:38:
Is het al bekend hoeveel hartjes je nodig hebt om Great/Ultra/Best buddies te worden? Ik ga er in ieder geval van uit dat je voortgang gebaseerd wordt op het aantal hartjes dat je per dag haalt?
https://tweakers.net/ext/f/oanG3S22tHPNIrD1wsWmIx05/thumb.jpg

• Raem
Bij mijn totals staat nu 3x bij "Visit a new place", terwijl ik nog geen enkele nieuwe pokéstop of gym gedraaid heb. :? Heb er ook al een hartje voor gekregen.

• MusicMaikel
Raem schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:04:
Bij mijn totals staat nu 3x bij "Visit a new place", terwijl ik nog geen enkele nieuwe pokéstop of gym gedraaid heb. :? Heb er ook al een hartje voor gekregen.
Het is een nieuwe plek voor je buddy sinds de update. Vandaar dat hij dat ziet als "nieuwe" plek.

• Raem
MusicMaikel schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:40:
[...]

Het is een nieuwe plek voor je buddy sinds de update. Vandaar dat hij dat ziet als "nieuwe" plek.
Zou kunnen dat dat alleen voor gyms geldt dan. Heb in m'n pauze inderdaad 3 gyms gedraaid, maar ook 5 pokestops.

• Megalodon86
Gisteren met veel moeite die excited mood gekregen, dus 20 hartjes verdiend uiteindelijk. Maar ga zeker niet elke dag zo'n moeite doen.

• Barnagma
Megalodon86 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 08:54:
Gisteren met veel moeite die excited mood gekregen, dus 20 hartjes verdiend uiteindelijk. Maar ga zeker niet elke dag zo'n moeite doen.
Ik had al moeite met 10 hartjes. Hoe ga je daar overheen? Moet je dan zo'n puffin kopen?

• Megalodon86
Als je een puffin koopt en gebruikt, krijg je inderdaad direct 6 hartjes voor de categorie besjes, en is zijn mood excited.

Maar.... dat weiger ik natuurlijk. Ik wilde weten of het ook kon zonder puffin. Toen ik 10 hartjes had, was zijn mood nog steeds niet excited. Dus ben maar blijven aaien, besjes geven, foto's maken etc. Geen idee of het cumulatief nog uitmaakte, of dat het een soort kans is (net als lucky friends?), maar op een gegeven moment had hij weer trek. Dus toen ik toen weer besje gaf was hij excited. Dan unlock je dus de dubbele hartjes, die je dan alsnog moet gaan halen. Dus wéér foto maken, weer battle, weer lopen.

• Barnagma
Thanks. Dan gaan we het weekend maar eens proberen om zo dubbel hartjes te krijgen.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Megalodon86 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:51:
Als je een puffin koopt en gebruikt, krijg je inderdaad direct 6 hartjes voor de categorie besjes, en is zijn mood excited.

Maar.... dat weiger ik natuurlijk. Ik wilde weten of het ook kon zonder puffin. Toen ik 10 hartjes had, was zijn mood nog steeds niet excited. Dus ben maar blijven aaien, besjes geven, foto's maken etc. Geen idee of het cumulatief nog uitmaakte, of dat het een soort kans is (net als lucky friends?), maar op een gegeven moment had hij weer trek. Dus toen ik toen weer besje gaf was hij excited. Dan unlock je dus de dubbele hartjes, die je dan alsnog moet gaan halen. Dus wéér foto maken, weer battle, weer lopen.
Klinkt bijna als werk....

Ik heb wel tijdens een gym battle mijn buddy ingezet, en kreeg op een gegeven moment de melding dat de aanval nu sterker was omdat het mijn buddy was.

Ik denk dat ik een paar van mijn veelgebruikte aanvallers ga afwisselen als buddy, en dan 7-10 hartjes halen (max is 10 per dag volgens mij). Dan duurt het wel even voor we ultra mega super buddies zijn, maar ik wieger ook puffins te kopen en heb geen tijd/zin om nog meer met PoGo bezig te zijn dan ik nu al ben om veel extra besjes te geven, te aaien enz. Je mag 20 keer per dag van buddy wisselen, dus op die manier kan je toch een aantal in redelijk tempo beter bevriend maken. Ik verwacht dat het bij mij eerder 1 of 2 x dan 20 gaat worden, maar ik ga er de komende weken eens mee aan de slag.

• Megalodon86
Ja... zoals ik zei, ga ik zeker niet elke dag doen. Maar was nu even een soort missie, om te kijken wat je koopt voor 1 poffin. Je wint tijd. Wat dat aangaat is Pokemon Go heel raar; ze geven je allerlei opdrachten, die kosten veel tijd om allemaal te behalen. Maar je kan dan wel betalen, om die opdrachten sneller te behalen. Deze poffin, maar ook die rocket radars bijv. En extra ei uitbroeders... Ik moet zeggen dat ik al een paar weken echt neig om gewoon helemaal te stoppen vanwege deze praktijken.
Ik heb wel tijdens een gym battle mijn buddy ingezet, en kreeg op een gegeven moment de melding dat de aanval nu sterker was omdat het mijn buddy was.

Ik denk dat ik een paar van mijn veelgebruikte aanvallers ga afwisselen als buddy, en dan 7-10 hartjes halen (max is 10 per dag volgens mij). Dan duurt het wel even voor we ultra mega super buddies zijn, maar ik wieger ook puffins te kopen en heb geen tijd/zin om nog meer met PoGo bezig te zijn dan ik nu al ben om veel extra besjes te geven, te aaien enz. Je mag 20 keer per dag van buddy wisselen, dus op die manier kan je toch een aantal in redelijk tempo beter bevriend maken. Ik verwacht dat het bij mij eerder 1 of 2 x dan 20 gaat worden, maar ik ga er de komende weken eens mee aan de slag.
Zonder excited mood, is max 10. Anders het dubbele. En er is ook nog een bonus hartje te behalen. Misschien wel meerdere, dat is nog niet bekend. Maar je zit dus sowieso al op 21 hartjes per dag per pokemon maximaal.

Ik ga voorlopig lekker met m'n ene buddy lopen. Wellicht verander ik ooit nog naar een echt nuttige, zoals Rayquaza, Mewtwo of Kyogre... Of zo'n pseudo legendary. Of niet, dan ben ik toch gestopt.

• C_V_S
  • Niet online
Maar van dat buddy systeem wordt zijn CP hoger en dus ook zijn IV ?

Ik vind vooral dat AR gedoe een hoop gedoe. Sta je alle kanten met je tel op te zwaaien tot je die voetjes ziet.

• Megalodon86
C_V_S schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:53:
Maar van dat buddy systeem wordt zijn CP hoger en dus ook zijn IV ?

Ik vind vooral dat AR gedoe een hoop gedoe. Sta je alle kanten met je tel op te zwaaien tot je die voetjes ziet.
Ik geloof dat het om levels gaat, niet IV's.

AR+ uitzetten helpt ;)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@C_V_S Volgens mij wordt de attack alleen tijdelijk verhoogd tijdens battles, maar ik weet niet meer waar ik dat gelezen had. Zal proberen er een bron bij te vinden.

Hier staan in ieder geval wat Buddy eigenschappen, en ook op Reddit/SilphRoad staat wel e.e.a.

Handige infographic:

gwystyl wijzigde deze reactie 20-12-2019 13:12 (7%)

• Autofan1985
@gwystyl die is idd handig. Daarom heb ik hem gisteren ook geplaatst. ;)

• C_V_S
  • Niet online
Megalodon86 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:59:
[...]

Ik geloof dat het om levels gaat, niet IV's.

AR+ uitzetten helpt ;)
Dit helpt inderdaad maar als nog redelijk nutteloze toevoeging :)

• ProjectB00man
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 14-02 14:10
voor een aantal special research heb ik nieuwe vriendjes nodig dus hierbij mijn trainer code
6898 1001 2763

• Gitarist
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
De goden van Pokémon Go/Niantic zijn me gunstig gezind de laatste week:
- shiny Alolan Grimer uit een ei
- shiny Azurill uit een ei (vooruitlpend op Pasen heb ik hem 2x geëvolueerd en Azumarill "Paasmarill" genoemd, omdat 'ie geel is)
- shiny Stantler uit een raid

• C_V_S
  • Niet online
Gitarist schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:50:
De goden van Pokémon Go/Niantic zijn me gunstig gezind de laatste week:
- shiny Alolan Grimer uit een ei
- shiny Azurill uit een ei (vooruitlpend op Pasen heb ik hem 2x geëvolueerd en Azumarill "Paasmarill" genoemd, omdat 'ie geel is)
- shiny Stantler uit een raid
Lekker! Hier vandaag een shiny Regice en nog een shiny Sneasel.

Die Sneasel heeft de halve wereld al shiny volgens mij :)

Weet niet meer wat ik met mijn rare candy moet dus dan maar in Deino en Golet steken.

• C_V_S
  • Niet online
Kan ik ergens een overzicht geven van alle Shadow Pokemon die er zijn of zijn geweest?

Moet toch wat gaan verzamelen :D

• sixtiek
C_V_S schreef op maandag 30 december 2019 @ 09:12:
Kan ik ergens een overzicht geven van alle Shadow Pokemon die er zijn of zijn geweest?

Moet toch wat gaan verzamelen :D
Geven ;) ? Misschien kan je dit overzicht geven :+ https://gamepress.gg/pokemongo/shadow-pokemon-list.

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13-02 10:18
ProjectB00man schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:20:
voor een aantal special research heb ik nieuwe vriendjes nodig dus hierbij mijn trainer code
6898 1001 2763
Toegevoegd.
Heb zelf ook nog buddies nodig, zit op bijna 2.000.000 punten van de 5.000.000 om level 40 te worden.
Helaas geen tijd om veel raids te spelen.

Mijn friendcode:
8963-5778-8759

Mars18 wijzigde deze reactie 31-12-2019 09:04 (4%)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• C_V_S
  • Niet online
Zo en weer een nieuwe Special Research

Zal shadow Moltress wel zijn!

• wortelsoft
Ik zit net te kijken hoeveel xp ik nog moet halen en er is iets veranderd. Vroeger was level 38 2,5 miljoen bij mij staat er 3 miljoen.

• Akaendra
  • Laatst online: 14-02 15:09
Gisteren was er een update van Go, had ik beter niet kunnen doen. Nu krijg ik letterlijk bij elke Pokemon die ik wil vangen die AR popup krijg. ook al zet ik het uit, krijg die klotepopup steeds om het weer aan te zetten. Oh well, we zien wel wat Niantic wil doen hiermee.

• FreqAmsterdam
wortelsoft schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 20:09:
Ik zit net te kijken hoeveel xp ik nog moet halen en er is iets veranderd. Vroeger was level 38 2,5 miljoen bij mij staat er 3 miljoen.
Screenshot van je XP? Ik denk dat je je vergist. Er is niks veranderd.

• Janusi
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 10:47
Akaendra schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:21:
Gisteren was er een update van Go, had ik beter niet kunnen doen. Nu krijg ik letterlijk bij elke Pokemon die ik wil vangen die AR popup krijg. ook al zet ik het uit, krijg die klotepopup steeds om het weer aan te zetten. Oh well, we zien wel wat Niantic wil doen hiermee.
Ah, maar je kan nu wel foto's weer nemen van Pokemons.

• wortelsoft
FreqAmsterdam schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:10:
[...]

Screenshot van je XP? Ik denk dat je je vergist. Er is niks veranderd.
Volgens alle sites is level 38, 2,5 miljoen om te voltooien, maar ik moet er 3 miljoen:

• FreqAmsterdam
wortelsoft schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:46:
[...]

Volgens alle sites is level 38, 2,5 miljoen om te voltooien, maar ik moet er 3 miljoen:

[Afbeelding: Poke]
Dat klopt gewoon. Sinds het begin er tijden. 2.5 miljoen is van 37 naar 38.

37 naar 38 = 9,500,000 - 12,000,000 (2.5 miljoen)
38 naar 39 = 12,000,000 - 15,000,000 (3 miljoen)
39 naar 40 = 15,000,000 - 20,000,000 (5 miljoen)

Zie: https://thesilphroad.com/trainer-levels

FreqAmsterdam wijzigde deze reactie 02-01-2020 11:59 (41%)

• Megalodon86
Precies. Level 38 heb je al voltooid, daarom ben je het nu ;-)

• wortelsoft
Oeps, iets met te weinig slaap of zo 🥴

• FreqAmsterdam
wortelsoft schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:07:
Oeps, iets met te weinig slaap of zo 🥴
Haha, dat kan gebeuren na oud& nieuw. :+
PS. er zijn blijkbaar nieuwe Field Research tasks + Spinda #7 (shiny).

• C_V_S
  • Niet online
Zo en weer een nieuwe event.....houdt maar niet op zeg.

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13-02 10:18
Bedankt voor de 12 friends request.
Fijn om op deze manier uit eindelijk 200.000 punten per speler te kunnen krijgen.

Hadden jullie nog veel shinys vorige week?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-02 11:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Akaendra schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:21:
Dat, en als je naar een pokemon in een gym verder weg wil om berries te feeden, dan hangt het programma. Echt een hele slechte update dit.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Autofan1985
Even door upgraden naar 0.164.0. Die is snel daar achteraan gekomen en daarin is dit probleem opgelost.

• Musta
whoop 77k dust voor 50km met starpiece aan, 100k geeft zels 91k dust ongeveer?

Powerbank nodig? / 3DS FC: 2423-5475-5029

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-02 11:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Had je toevallig een starpiece aan? Want wanneer de bonus voor de afstand komt is een beetje variabel volgens mij.

En die AR-bug is inderdaad in 0.164 opgelost. Ik heb wel nog regelmatig dat als je naar een remote gym gaat om candies te geven het programma hangt. Het lijkt erop dat even wachten voordat je doorgaat naar je pokemon die op problemen kleiner maakt.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• FreqAmsterdam
Maasluip schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:19:
Had je toevallig een starpiece aan? Want wanneer de bonus voor de afstand komt is een beetje variabel volgens mij.

En die AR-bug is inderdaad in 0.164 opgelost. Ik heb wel nog regelmatig dat als je naar een remote gym gaat om candies te geven het programma hangt. Het lijkt erop dat even wachten voordat je doorgaat naar je pokemon die op problemen kleiner maakt.
De bonus komt elke week om 9 uur. Klik op je avatar in het spel en de bonus verschijnt binnen enkele seconden. Star piece dus iets voor 9 aanzetten.

• Haan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13:25

Haan

dotnetter

Musta schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:19:
whoop 77k dust voor 50km met starpiece aan, 100k geeft zels 91k dust ongeveer?
91500 om precies te zijn, volgens een screenshot uit een app-groep B)

Kater? Eerst water, de rest komt later
Last.fm profiel

• Barnagma
Van de week zag ik dat een stopje die ik een maand geleden had aangevraagd er opeens stond :+. Had alleen een email gehad dat deze eligible was, maar niet dat hij was goed gekeurd en geplaatst was. Zeer aangename verrassing (en stiekem ben ik wel een beetje trots).

In de buurt is wat nieuwbouw met uiteraard een (spuug lelijk) modern kunstwerk. Meteen aan gevraagd als stopje. Hier kreeg ik de melding van dat het op privéterrein stond. Volgens Google maps kan dit wel kloppen want het was voorheen een privéterrein. Ga hem dus opnieuw aanvragen wanneer maps geupdate is met nieuwe satelliet foto's.
Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True