sixtiek schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:00:
[...]
Je vergelijking klopt niet: niemand heeft er last van als jij een boek met of zonder handtekening hebt, maar als jij er door multiaccounting bijvoorbeeld een sterke legendary erbij hebt heb je dus ineens voordeel in battle. Of als jij een zeldzame pokie erbij hebt heb je ineens voordeel bij trade. Of stel dat de raid lobby vol zit doordat iemand met jouw account een plekje inneemt van een ander die wel aanwezig is en ook wel mee had willen raiden. Voordeel voor jou, nadeel voor een ander.
Sowieso is multiaccounting tegen de TOS, hoe hard je ook probeert het recht te kletsen.
Als jij tegen mij battled weet je niet waar mijn pokemon vandaan komen, zolang die legaal gekregen kunnen zijn heb jij er geen last van want je moet toch al met die pokemon rekening houden dus is het geen argument voor of tegen wat dan ook, als ze daadwerkelijk gelimiteerd zouden zijn tot een paar honderd of specifieke personen en je gaat ze in je game cheaten is het wat anders maar 99,9% van de mensen die een account voor iemand anders meenemen doen dat niet voor iets wat zo zwaar gelimiteerd is dat je niet zou moeten verwachten dat je het tijdens normale battles tegen zou kunnen komen.
Voor de lobbies is het zo, bij ons in ieder geval, dat als we geen 2e lobby kunnen maken waarbij de 2e lobby de raid ook makkelijk kan halen dan gaan de multi accounts er eerst uit en daarna eventueel mensen die een account van een ander mee hebben zodat de aanwezige mensen de raid kunnen doen. zolang je goed onderling overlegt is dat dus ook geen issue. Ik heb ook vaker meegemaakt dat multi accounters of mensen die telefoons van andere bij zich hebben er voor zorgen dat iemand een raid kan halen als dat iemand niet mee kan doen. Als dit in andere delen van het land wel problemen veroorzaakt is dat wat anders natuurlijk maar je kan hierbij niet iedereen over 1 kam scheren.
Wat betreft het traden, buiten shinies om is het zoiezo niet iets wat enige invloed heeft en zelfs voor shinies is het maar de vraag in hoeverre het vervelend is voor de anderen als er meer van een bepaalde shiny zijn, tenzij je natuurlijk je speciaal wil voelen door een gelimiteerde shiny ofzo.
De TOS heb je een punt maar daarom begon ik ook mijn vorige post met :
Even buiten om of het wel of niet een goed idee is om mensen voor jou te laten spelen in Pokemon go.
Maar of mensen zich aan de TOS houden is iets tussen de spelers en Niantic, niet tussen spelers onderling vooral als je er geen aantoonbaar last van hebt.