Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 15:14
Spike_wolf schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:27:
ZOMG, Ik kreeg net 21(!) rare Candy na een Darkrai raid :o
Is dat nieuw of een bizarre fout? :p

[edit]
Volgens Reddit kun je 1-3-6-9-12-15-18 of 21 Candy uit een raid krijgen. Tot zover heb ik nooit meer dan 9 gekregen. Hopelijk wordt dit een nieuwe trend :P
Ik vier al feest met 21 candies uit 7 raids. Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Autofan1985 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:29:
[...]

Eerlijk gezegd gooi ik die quest altijd direct weg. Raak mijn rare candy nu al bijna niet kwijt nl. :+
Ik kan rare candies altijd wel gebruiken, om Pokémon die ik niet of zeer weinig tegenkom (of die weinig uit eieren komen) te kunnen evolueren.
Raiden doe ik niet vaak, dus ik moet het echt van dit soort quest hebben.

Op dit moment gebruik ik ze voor Riolu. Daar heb ik er tot nu toe maar één van gezien en gevangen. Die heb ik nu als buddy en daar gooi ik de rare candies die ik vergaar tegenaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Gitarist op 21-10-2019 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Lucario heb ik ook met rare candies gebouwd idd. Zolang het gaat zoals nu raak ik ze wel kwijt, maar gooi er bijvoorbeeld een raid day in ben ik zo 100 rares verder en dan heb ik geen idee wat ik er mee aan moet. Waarschijnlijk zaterdag Darkrai beuken als de goede IV niet valt voor die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barnagma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-12-2024
Af gelopen week wat leuke lucky trades gedaan. Ik merk dat ik nu wel erg hard door mn rare candies ben heen gegaan. Misschien moet ik weer eens wat vaker meedoen aan raid trains :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezio
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-03-2024
Ik heb mijn rare candy in wat willekeurige Pokémon gestopt toen mijn opslag vol was. Het grootste deel heb ik in mijn Deino gestopt voor een Hydreigon. Die vond ik gewoon leuk om te hebben. En de rest gaat naar mijn Darkrai.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Wow... Ik denk dat Wayfarer zijn vruchten begint af te werpen. Afgelopen 48 uur zijn er 9 portals/stops goedgekeurd bij ons. Gisteren is er al een deel gesynct, weer 4 nieuwe stops en 3 gyms erbij. Vanavond zal de rest wel volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:14
Afgelopen dagen denk zo'n 500 pokemon gevangen, guess what. Geen enkele shiney :')

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Kan er nu zelf ook bij, 33 keuringen gedaan. Meer dan de helft komt uit Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 15:57
Megalodon86 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:29:
Kan er nu zelf ook bij, 33 keuringen gedaan. Meer dan de helft komt uit Duitsland.
De site geeft bij mij nog steeds : Niantic Wayfarer is nog niet beschikbaar in jouw land

Hopelijk word het snel breder vrijgegeven.(ik ben al heel lang lvl40 in pokemon dus dat is in ieder geval geen beperkende factor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Het was wederom een foutje van Niantic, het bleek niet de bedoeling dat wereldwijd iedereen met L40 er al bij kon. Overigens was het alleen toegankelijk voor L40 spelers die óók een Ingress account op hetzelfde email adres hadden.

Ach, het zal vast niet lang meer duren, dat foutje (of was het een stresstest?), liet zien dat het aan de gebruikerskant in ieder geval prima werkte. Alleen de streetview bleef zwart soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Autofan1985 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:33:
Lucario heb ik ook met rare candies gebouwd idd. Zolang het gaat zoals nu raak ik ze wel kwijt, maar gooi er bijvoorbeeld een raid day in ben ik zo 100 rares verder en dan heb ik geen idee wat ik er mee aan moet. Waarschijnlijk zaterdag Darkrai beuken als de goede IV niet valt voor die tijd.
Legendarische Pokemons uppen.

6 x Kyogre max en je bent 1500+ candies verder idem dito met Mewto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezio
Het gaat wel lekker met het Halloween event. De oogst tot nu toe is vijf uit zes Darkrai's :) . Ik kan helaas niet iedere dag raiden maar morgen hoop ik toch nog een raid uurtje mee te pakken voor de candies.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 16:58
Heb zelf geen vaste raidgrooepjes, maar vorige week 1 van de 2 darkrais kunnen meepakken. Hopelijk morgen ook nog eens een keertje wat Darkrai meepakken voor de candy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
C_V_S schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:29:
[...]

Legendarische Pokemons uppen.

6 x Kyogre max en je bent 1500+ candies verder idem dito met Mewto
Ik ben niet van de armies, ook al is dit in principe wel de beste tactiek idd. Ik max er van iedere pokie 1, al wil ik voor speciale movesets nog wel eens een uitzondering maken (Smack Down Tyranitar bijvoorbeeld). Alle legendairies die enigszins upwaardig zijn, zijn L40. Alleen Darkrai moet nog. Verder hebben zelfs mijn Mew en Suicune voldoende candy om ze eventueel max te trekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Autofan1985 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:45:
[...]

Ik ben niet van de armies, ook al is dit in principe wel de beste tactiek idd. Ik max er van iedere pokie 1, al wil ik voor speciale movesets nog wel eens een uitzondering maken (Smack Down Tyranitar bijvoorbeeld). Alle legendairies die enigszins upwaardig zijn, zijn L40. Alleen Darkrai moet nog. Verder hebben zelfs mijn Mew en Suicune voldoende candy om ze eventueel max te trekken. :)
Zou je wel moeten doen dan kan je raids veel sneller en makkerlijker completen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
C_V_S schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:25:
[...]

Zou je wel moeten doen dan kan je raids veel sneller en makkerlijker completen! :)
Nog makkelijker? Dan is het al helemaal niet leuk meer. :X Heb nu samen met 1 maat (5 telefoons) al een Shadow Ball Darkrai gesloopt en dan hadden we nog niet eens alle beste accounts bij ons + reviven was geen doen met 2/3 telefoons tegelijk te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Autofan1985 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:14:
[...]

Nog makkelijker? Dan is het al helemaal niet leuk meer. :X Heb nu samen met 1 maat (5 telefoons) al een Shadow Ball Darkrai gesloopt en dan hadden we nog niet eens alle beste accounts bij ons + reviven was geen doen met 2/3 telefoons tegelijk te bedienen.
:X :F manmanman

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
In de Samsung Galaxy store is vandaag en morgen 10% korting op in-app aankopen. Dat geldt dus ook voor Pokécoins en het event ticket.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
[...]

Lees je eigen post nog eens na. Misschien realiseer je je dan hoe belachelijk het is wat je zegt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
FreqAmsterdam schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:05:
[...]

Lees je eigen post nog eens na. Misschien realiseer je je dan hoe belachelijk het is wat je zegt. :+
Ik besef me ook terdege dat ik me in een (gelukkige) situatie bevind dat ik altijd met (mezelf meegerekend) 4 personen van L40 kan spelen inclusief goede counters. En als er een keer iemand niet kan stelt hij/zij het account beschikbaar wanneer nodig. Daar bovenop hebben 2 personen (not me) nog wat extra accounts, dus met alleen ons groepje krijgen we iedere raidboss al neer. Dit haalt tevens mijn behoefte weg om 6 Kyogre, 6 Mewtwo, 6 Conkeldurr (Mach who? :+ ) etc te maxen. Dan is het veel leuker om een team samen te stellen van 6 verschillende pokies. Bijkomend voordeel is dat je zo tevens de DPS/TDO verhouding meer naar je hand kan zetten.

Uiteraard is iedereen wel van harte welkom als wij gaan raiden, dus niet dat we alles met ons 4-en doen en de rest de pot op kan. Behalve T1-3 raids posten we ook iedere raid in de lokale raidgroep zodat anderen aan kunnen sluiten. Immers hoe meer zielen hoe meer vreugd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezio
Ik heb geen vast raidgroepje. Ik pendel een beetje heen en weer tussen stadsdelen in Amsterdam. Dat is best wel een luxe. We wonen vrij centraal. Het is voor mij vaak maximaal 15 minuten fietsen naar een raid.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Heeft iemand er toevallig nog zo eentje liggen? :P

Recent Auction Sold Pokemon's Rarest Trading Card For Nearly $200,000

Afbeeldingslocatie: https://media.comicbook.com/2019/10/illustrator-pikachu-1192935.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 20:19
[...]

Mee eens, ik vind de legendaries ook vrij makkelijk al. Wel toegegeven wij zijn met een vrij actieve groep en moeten geregeld raids in 2 groepen doen. Maar is dat ook niet de opzet van het hele spel dat je juist in groepen raids doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Audiowaste schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:20:
[...]

Mee eens, ik vind de legendaries ook vrij makkelijk al. Wel toegegeven wij zijn met een vrij actieve groep en moeten geregeld raids in 2 groepen doen. Maar is dat ook niet de opzet van het hele spel dat je juist in groepen raids doet?
Precies, die luxe heb ik hier ook. Want ook naast ons 4-en zijn er genoeg actief zodat ook wij nog wel eens moeten opsplitsen. Dat maakt uiteraard de legendaries een stuk makkelijker en tijdens minder actieve periodes (merk nu het kouder wordt dat de wat minder fanatieke spelers een beetje beginnen af te haken) hebben we aan ons groepje van 4 al genoeg. Al sluiten er ook dan vrijwel altijd wel minimaal een paar aan gelukkig. Wel zo leuk. :)
Volgens mij heb ik daar nog een doos van staan in de berging. Zal eens kijken. :9

[ Voor 25% gewijzigd door Autofan1985 op 31-10-2019 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
Op zich heb je ergens ook wel een punt. We zijn nu een stuk verder, er zijn veel meer (goede) raidboss counters beschikbaar dus dan kan de moeilijkheidsgraad wel wat omhoog. Darkrai is voor nieuwe spelers echter erg lastig. Als je niet de juiste counters gebruikt dan lukt het met 8 nonlevel40 accounts niet eens. Dat ontmoedigt dan wel en je ziet ook dat er niet veel animo voor Darkrai raids is. Dan is Darkrai vangen ook nog niet de meest makkelijke voor beginners.

Ik als ervaren speler vind dat erg jammer, ik wil juist heel veel Darkrai raids doen, omdat het een vet goede pokemon is. Het gebeurd nu, zelfs in A'dam, dat het niet lukt om minstens 4 level 40 accounts bij elkaar te krijgen.

Het lijkt er wel op dat met het introduceren van Tier 6 raids, Niantic probeert te stimuleren dat je met meer mensen speelt. Dan mogen ze ook wel eens een keer een systeem implementeren dat dat faciliteert.

Iets heel anders, ik wordt erg enthousiast van de Team Rocket verhalen hier https://pokemongolive.com...llowreport-loomingshadow/
Benieuwd hoe lastig die TR executive battles zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
[...]

Haha das toch ook niet normaal 5 telefoons met ze 2....dan snap ik wel dat niet leuk is....

Zo hier alles gevangen wat ik wilde vangen met dit event zelfs nog een shiny Drifloon.

Iemand al een idee wat we morgen uit die 7 dagen box krijgen? Ik wacht maar want ben Eevee moe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

C_V_S schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:41:
[...]

Haha das toch ook niet normaal 5 telefoons met ze 2....dan snap ik wel dat niet leuk is....

Zo hier alles gevangen wat ik wilde vangen met dit event zelfs nog een shiny Drifloon.

Iemand al een idee wat we morgen uit die 7 dagen box krijgen? Ik wacht maar want ben Eevee moe
Hopelijk weer een legendary zelfs latias vind ik weer prima 8)7 . Alles beter dan die domme eevee die voor veel mensen het plezier eruit gehaald heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Hoezo gerucht ? Ik krijg zojuist gewoon een popup dat Cobalion de nieuwe 5-sterren-raid wordt.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Het was een tease, geen gerucht. En inderdaad, ondertussen al bevestigd. Coole Legendary, maar niet erg nuttig; wederom een dexvuller. En geen shiny nog verwacht ik, dus wordt een rustig maandje raiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:09
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:24:
[...]

Hopelijk weer een legendary zelfs latias vind ik weer prima 8)7 . Alles beter dan die domme eevee die voor veel mensen het plezier eruit gehaald heeft
From November 1, 2019, at 1 p.m. PDT (GMT −7) to January 1, 2020, at 1 p.m. PST (GMT −8), the following Pokémon will be available as Research Breakthrough encounters: Articuno, Zapdos, Moltres, Kyogre, Groudon!

Gelukkig van Eevee af :), verder niet heel interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ezio
Ik vind het wel heel interessant :) . Ik ben in augustus na lange tijd weer begonnen dus ik heb bijna alle legendaries gemist. Dit is voor mij de kans om weer wat aansluiting te vinden. En ik zit door die stomme Eevee al weken vast bij de legendary research task.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 79% gewijzigd door Megalodon86 op 01-11-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Thanks!

[ Voor 17% gewijzigd door Bensimpel op 04-11-2019 11:51 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barnagma
Afgelopen zaterdag die colossal discovery gedaan. Het idee was leuk, maar beetje treurig uitgevoerd. Voor 9 euro had ik toch wel iets meer verwacht. De items en pokemons die je uiteindelijk kreeg vond ik niet super interessant.

Buiten dat heb ik wel een leuke dag gehad. Voor mij helaas geen shinies. Wel nog van een vriend een Chatot gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezio
Ik was dit weekend bezig met verhuizen, dus ik heb het hele event gemist. Ik zag Telegram het hele weekend roodgloeiend staan terwijl ik met dozen aan het zeulen was ;( . Ik hoop vanavond na werk nog een laatste raid mee te kunnen pakken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09-2020
Barnagma schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:42:
Afgelopen zaterdag die colossal discovery gedaan. Het idee was leuk, maar beetje treurig uitgevoerd. Voor 9 euro had ik toch wel iets meer verwacht. De items en pokemons die je uiteindelijk kreeg vond ik niet super interessant.

Buiten dat heb ik wel een leuke dag gehad. Voor mij helaas geen shinies. Wel nog van een vriend een Chatot gekregen :)
Je kreeg exact wat beloofd was dus hoe kun je dan iets meer verwachten?

Wel een geniale zet van niantic om mensen 9 euro aan 10 raidpassen voor de regis te laten uitgeven terwijl niemand dat had gedaan bij een normale release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 14:54

OverloadOfRed

Bla, blabla

3539 6790 4504

Iemand nog 1 vriend nodig voor research? :)

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barnagma
Gravediggerxx schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:51:
[...]

Wel een geniale zet van niantic om mensen 9 euro aan 10 raidpassen voor de regis te laten uitgeven terwijl niemand dat had gedaan bij een normale release.
Nou de quest zelf had wat uitgebreider gemogen (moeilijker?). Het is dat ik aan het rijden was van gym naar gym. Maar zo wel m'n broer als een vriend waren binnen het uur klaar met alle researches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
[...]

De indruk werd gewekt dat het een soort safari-zone, maar dan vanaf thuis zou zijn. Als dat niet door Niantic was, dan wel door de diverse (gesponsorde?) vloggers.

Ja, dat was op korte termijn een slimme zet. En door te beginnen met zo'n mager event, kan de volgende alleen maar beter zijn. Of mensen denken zoek het uit. Dat kan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
De spawns mochten wel wat interessanter. Heb alle raid pasjes van het ticket opgemaakt en toen weer naar binnen. Jammer dat Regi’s niet zo boeiend zijn daar ga ik geen premium pasjes aan spenderen. Op zich ben ik niet ontevreden, maar had er toch meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
C_V_S schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:41:
[...]

We gebruiken ook lang niet altijd 5 telefoons, maar alleen als het zo uit komt. Overigens waren dit naast onze accounts + dat van zijn vriendin (3x L40 met goede counters) 2 extra accounts (L30 en L33) zonder geupte Pokémons. Puur voor dat beetje extra damage, omdat het met 3 net te krap werd. Later nog een keer gedaan met z'n vieren (4x L40, dus zonder de extra accounts) en dat ging een stuk soepeler dan met die 5 telefoons.

Helaas is dit een beetje zo gegroeid vanwege de nodige onrust binnen de raidgroep, met als gevolg dat die nu is opgesplitst in een stuk of 3 kleine groepen. Vervolgens zitten sommige spelers weer in meerdere van die groepen, wat dan weer voor de nodige chaos zorgt. Zodoende zijn wij 4 wat meer zelfvoorzienend geworden, zodat we in het ergste geval heel die groep niet meer nodig hebben. Iets wat ik helaas ook bij anderen merk. We blijven de T5 raids melden, maar er komen helaas steeds minder aanmeldingen op af en ook anderen zie ik steeds minder vaak lijstjes posten. Dit i.c.m. een aankomende winter doet mij vrezen voor het ergste zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOMEKKKKK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-07 08:44
Sindskort ook de app weer even gedownload, zie dat ik aardig wat gifts heb voor vrienden maar ken verder geen mensen die spelen. Dus mochten er mensen zijn die mij willen toevoegen, ontvang je direct een aantal gifts :)

0150 6121 2064

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Zo weer een nieuw event best leuk volgens mij.

Eerste Eind Baas gevecht al gedaan en dat is best pittig althans je moet de goede counters hebben anders red je het niet.

Dus zes keer een Grunt doen dan heb je zo'n radar en dan kan je zo'n baas doen met ook meer rewards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
als je wat grunts in de buurt hebt, kan je best snel stardust verdienen, zeker met starpiece aan. Ik kreeg helaas 2x max revive van de leader (Arlo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Nieuwe event vind ik dan totaal niets magoed, zal de research doen en dan ben ik wel weer klaar met die Go Rocket dingen, dan kan ik weer verder om de grunts e.d te negeren.
Dat purifyen kost veel te veel dust en levert 9 van de 10 keer niet echt iets leuks op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 14:26
Waarom purify je dan? Ik doe alleen de 1000 stardust purifies voor den medal, de rest gooi ik weg als de stats bagger zijn.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
bregweb schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:27:
Waarom purify je dan? Ik doe alleen de 1000 stardust purifies voor den medal, de rest gooi ik weg als de stats bagger zijn.
Ik purify helemaal niets, naja nu wel vanwege stap 2 in de research waarvoor je er 15 moet purifyen.
Normaal gesproken laat ik die rocket grunts voor wat ze zijn eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
@Akaendra zoals bregweb zegt kun je enkel die van 1000 stardust purifiën. Door een grunt te verslaan krijg je al 500 dust dus veel kost het echt niet.
Verder doe ik ook alleen de dingen die een goede iv opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Zo moet het zijn volgens mij; combinatie van wat er bekend is, en de apk teardown:

Looming In The Shadows
spoiler:
Step 1
"Spin 10 PokéStops"
"Defeat 3 Team GO Rocket Grunts"
"Catch 1 Shadow Pokémon"

Step 2
"Spin a PokéStop 5 days in a row"
"Purify 15 Shadow Pokémon"
"Win 5 raids"

Step 3
"Use 6 supereffective Charged Attacks in Gym Battles"
"Win 3 Great League Trainer Battles against another Trainer"
"Defeat 6 Team GO Rocket Grunts"

Step 4
"Defeat Team GO Rocket Leader Arlo "
"Defeat Team GO Rocket Leader Cliff "
"Defeat Team GO Rocket Leader Sierra "

Step 5
"Find the Team GO Rocket Boss"
"Battle the Team GO Rocket Boss"
"Defeat the Team GO Rocket Boss"

Step 6
"Catch a Legendary Shadow Pokémon"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Akaendra schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:04:
Nieuwe event vind ik dan totaal niets magoed, zal de research doen en dan ben ik wel weer klaar met die Go Rocket dingen, dan kan ik weer verder om de grunts e.d te negeren.
Dat purifyen kost veel te veel dust en levert 9 van de 10 keer niet echt iets leuks op.
Wat moet je anders met al die dust?

Verzamelen? :P Je moet die badges toch ook halen denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Zit speler Arline87 hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik vind dat je een pokestop moet kunnen spinnen ook al zijn je items vol. Gewoon puur dat je de stamps kan halen. Raar dat dat er niet inzit

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
Wii4all schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:43:
Ik vind dat je een pokestop moet kunnen spinnen ook al zijn je items vol. Gewoon puur dat je de stamps kan halen. Raar dat dat er niet inzit
Dit was in het begin het geval, maar mensen klaagden dat ze per ongeluk hun bag vol hadden en toen niet meer de items konden krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gravediggerxx
Wii4all schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:43:
Maak dan gewoon wat plaats zodat je wel kan draaien. Wat is dan het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Laatst online: 07:07
'bugs' ten voordele van spelers worden direct gefixt....

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Gravediggerxx schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:46:
[...]

Maak dan gewoon wat plaats zodat je wel kan draaien. Wat is dan het probleem?
Het kan toch gewoon zo aangepast worden dat de draai wordt geregistreerd maar dat je geen items ontvangt

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86
Wii4all schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:48:
[...]

Het kan toch gewoon zo aangepast worden dat de draai wordt geregistreerd maar dat je geen items ontvangt
Zo was het in het begin ook. Maar als je dan vol zat, kreeg je niks, moest je opschonen, en 5 minuten wachten totdat je opnieuw kon draaien.

Het mooiste zou een combinatie ervan zijn;

Vol?
- wel draai registeren voor nieuwe quest (en daily streak evt.);
- geen items.
- geen 5 minuten wachten tot nieuwe draai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barnagma
Pokestops submitten is live voor level 40 spelers!

Te vinden onder je options menu. 7 submissions per 2 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86
Yes! En keuren via Wayfarer ook! Dat zal ik in eerste instantie gaan doen. Had m'n hele dorp al aangevraagd via Ingress.

• Barnagma
Vanavond nog even een rondje fietsen. Ik weet nog wat speeltuintjes en beeldjes wat nog geen stopjes/gyms zijn. En ik vind dat de loods bij m'n werk ook artsy genoeg is om een stopje te worden :+.

• Autofan1985
Megalodon86 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:16:
Yes! En keuren via Wayfarer ook! Dat zal ik in eerste instantie gaan doen. Had m'n hele dorp al aangevraagd via Ingress.
Die test is easy idd. Vanmorgen ff tijdens een bakkie koffie gedaan en geslaagd.

• Megalodon86
Persoonlijk had ik liever eerst goedkeuren, daarna pas toevoegen gezien, maargoed, we moeten het ermee doen! Heb al tientallen drama aanvragen gezien.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Moet ik alleen nog "even" een leveltje omhoog. Zit nu op 2 van de 5 miljoen XP die daarvoor nodig is. Ik gok dat dat nog wel een paar maanden gaat duren; ik maak niet meer zoveel best friends, en ga hiervoor ook niet extra grinden oid. Ik hoop wel dat wat lvl40'ers in mijn buurt er nog wat stopjes bij maken.

Wie bepaalt trouwens wat stops, en wat gyms worden? Kan je dat bij het aanmelden aangeven of is dat een random gebeuren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megalodon86
gwystyl schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:05:
Moet ik alleen nog "even" een leveltje omhoog. Zit nu op 2 van de 5 miljoen XP die daarvoor nodig is. Ik gok dat dat nog wel een paar maanden gaat duren; ik maak niet meer zoveel best friends, en ga hiervoor ook niet extra grinden oid. Ik hoop wel dat wat lvl40'ers in mijn buurt er nog wat stopjes bij maken.

Wie bepaalt trouwens wat stops, en wat gyms worden? Kan je dat bij het aanmelden aangeven of is dat een random gebeuren?
Ik moet nog 1.3 miljoen tot level 40 op mn 2de account. Kwestie van paar weken nog denk; vriendjes toevoegen én legendary raids, met lucky eggs, moet lukken :*)

Wat een gym wordt, wordt bepaald door Ingress spelers (op dit moment). In Ingress zijn alle POI's portals. De portal met de meeste duimpjes omhoog (op de foto ervan, je kan meerdere foto's hebben per portal), wordt een gym. Dat wordt bepaald per S2 cell L14.

Zie ook bijv. dit artikel: https://pokemongohub.net/...uide-s2-cells-pokemon-go/

• C_V_S
  • Niet online
In mijn wijk maar even alle speeltuinen e.d. nomineren. Zoveel stops zijn er helaas nog niet.

Ik heb zelf zo'n mini speeltuintje voor mijn deur. Zou ideaal zijn als die dat een stop wordt.

Oude tel met Go-tcha aan en vangen maar....

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:22
Megalodon86 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:16:
Je kunt niet specifiek op zoek naar stops in je woonplaats om deze te beoordelen toch? Ik krijg nu zelfs stops in Koblenz om te boordelen. Heb onder "Bonuslocatie" al wel mijn woonplaats toegevoegd, maar dit heeft nog geen invloed gehad.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Nee dat gaat niet inderdaad. Al heb ik er al wel een paar uit mn dorp gehad. Maar ook België en zelfs Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Zo gisteren drie van die shiny apen gevangen in 15 min en moest daarna weg dus die gekke Weezing niet kunnen vangen helaas!

Hij zit af en toe nog in raids las ik. Klopt dit?

Waar kan ik trouwens stops goed keuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
C_V_S schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:10:
Zo gisteren drie van die shiny apen gevangen in 15 min en moest daarna weg dus die gekke Weezing niet kunnen vangen helaas!

Hij zit af en toe nog in raids las ik. Klopt dit?

Waar kan ik trouwens stops goed keuren?
De Galarian Weezing zal nu sporadisch in raids beschikbaar zijn, je krijgt dus nog wel de kans om hem te vangen gelukkig.

Stops goedkeuren gaat via wayfarer.nianticlabs.com

Mooi dagje gister, flink wat shinies en een 100% chimchar en poliwag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

FreqAmsterdam schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:03:
[...]

De Galarian Weezing zal nu sporadisch in raids beschikbaar zijn, je krijgt dus nog wel de kans om hem te vangen gelukkig.
Gelukkig, want ik heb er maar een kunnen proberen en dat lukte niet met twee accounts ;( (deels omdat zoonlief niet snel genoeg kon tikken/mikken, maar ik denk dat we het anders ook net niet gered hadden).
Mooi dagje gister, flink wat shinies en een 100% chimchar en poliwag.
Ik heb in ruim anderhalf uur ook flink wat gevangen; bij mijn eigen account had ik wel 6 shinies, bij die van mijn zoon maar 1..... Het blijft toch een kansspelletje he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
Ik heb gister wel Weezing duo geprobeerd. We gebruikte beide 3 level 40 mewtwo met Psystrike, dat was voldoende om de raid met 40 seconden over te verslaan. Begrijp ook wel dat niet iedereen 3 level 40 mewtwo's heeft, maar dit geeft in ieder geval aan dat het geen heel lastige duo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik had maar één maxed mewtwo en ben lvl 39. Zoonlief is lvl 36 en heeft ook geen stapel goede aanvalsteams. Dan wordt het ook al een stuk lastiger. We hadden nog zo'n 15% te gaan toen de tijd op was denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:40

hneel

denkt er het zijne van

Pff, gisteren met 19 accounts op onze favoriete ex-raid gym gespeeld. nu toch geen pasjes.
Vroeger had je dat gegarandeerd als je met minstens 15 accounts gespeeld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjkellner
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 04:27
volgens mij is dat nooit gegarandeerd geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet met minimaal 20 unieke accounts een raid doen, en dan is het alsnog niet gegarandeerd dat je voor die gym een pasje krijgt

• Barnagma
Community weekend klinkt veel belovend. Zowel 2019 als 2018 community day moves. Hopelijk fix ik nog een paar extra (hoge IV) larvitars en bagons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:19
Nice, toen ik zag dat 2018 community day ook meetelt een shiny beldum van collega gekregen met lucky trade is die 100% geworden _/-\o_ :9~ . In 2018 niet gespeeld dus ik mist de meteormash metacross.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Man wat ben ik blij met het stop nomination en Wayfarer systeem :P
Mijn wijk heeft maar één stop, maar staat wel vol met kunst, speeltuintjes enzo die allemaal voldoen aan de regels.
Sinds het live gegaan is heb ik 6 nominaties gedaan, 2 zijn er inmiddels een stop geworden, drie staan momenteel in de stemfase en de laatste nog in de wachtrij. Maar zelfs met die 2 nieuwe is de spelervaring al een stuk beter :P

Ik heb inmiddels ook heel wat nominaties beoordeel in Wayfarer, opzich ook leuk om te doen, en de hoeveelheid echte troep valt me reuze mee :) al is de meerderheid een speeltuintje of informatie bord langs de weg.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Storage maxima verhoogd. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Spike_wolf schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:08:
Man wat ben ik blij met het stop nomination en Wayfarer systeem :P
Mijn wijk heeft maar één stop, maar staat wel vol met kunst, speeltuintjes enzo die allemaal voldoen aan de regels.
Sinds het live gegaan is heb ik 6 nominaties gedaan, 2 zijn er inmiddels een stop geworden, drie staan momenteel in de stemfase en de laatste nog in de wachtrij. Maar zelfs met die 2 nieuwe is de spelervaring al een stuk beter :P

Ik heb inmiddels ook heel wat nominaties beoordeel in Wayfarer, opzich ook leuk om te doen, en de hoeveelheid echte troep valt me reuze mee :) al is de meerderheid een speeltuintje of informatie bord langs de weg.
Helemaal eens. Nou konden wij hier niet wachten, dus waren het hele jaar al bezig via Ingress... we hebben nu zo'n 70 POI's in ons dorpje, waar dat er 10 waren vorig jaar. Sinds wayfarer live ging, schoten ze er allemaal doorheen binnen 2 weken (stuk of 20). De rest was er al eerder door, maar duurde tussen de 5 en 15 weken.

Het lijkt nu wel iets te vertragen weer, maar dat is niet gek; reviewen is best saai. En ik denk dat er ook heel wat mensen op keurder-status rood staan ondertussen... als je soms ziet wat er doorgekomen is... dat kan niet lang goed gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Megalodon86 op 23-11-2019 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Een 14/14/15-Larvitar uit een Team Rocket-battle, en dan moest hij nog gepurified worden...

Ik heb die shadow Pokémon wel eens beroerder gehad.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Ik ben inmiddels ook gaan wayfaren. Best leuk om te doen. Zo kan je elkaar nog eens wat helpen.

Sta nu precies op 1000, en keurig in het groen.

Het is denk ik wel nodig dat er meer pokemon spelers gaan wayfaren. Het wordt nu nog gedomineerd door een groepje fanatieke ingressers die er op uit zijn zoveel mogelijk tegen te houden. Zaken waarvan Niantic zegt dat het geldige punten zouden moeten zijn worden nog altijd massaal afgekeurd.
Daarom is het goed dat er nu een groep is die er met frisse blik naar kijkt en zich gewoon laat leiden door de criteria van Niantic in plaats van allerlei zelf verzonnen regeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Nog een tip: Als je wat inzendt gebruik die omgevingsfoto dan vooral om te kunnen bewijzen dat je object staat op de plek die je aangegeven hebt.

En zorg dat je object te zien is op streetview. Als dat niet zo is, maak dan zelf een photosphere met de Streetview app. En meld dat dan in je reviewers notes.

Onvindbare objecten zijn een veel voorkomende reden voor afkeur en dat is echt zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezio
bronce schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:18:
Nice, toen ik zag dat 2018 community day ook meetelt een shiny beldum van collega gekregen met lucky trade is die 100% geworden _/-\o_ :9~ . In 2018 niet gespeeld dus ik mist de meteormash metacross.
Ik heb vrijwel alle Community Days behalve Chimchar gemist dus voor mij is het ook een mooie gelegenheid om alsnog wat leuke legacy move sets te krijgen. Ik heb helaas net een Metagross geevolved dus nu ben ik rare candy aan het sparen voor het event.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Nog een tip voor indieners: Niet alle goedgekeurde punten worden ook stops of gyms. Als ze te dicht bij een bestaande staan, komen ze er alsnog niet door. En bij Pokemon wordt gebruik gemaakt van een raster van z.g. S2 cellen. Er kan dan altijd maar 1 punt in zo'n cell staan. Bij Ingress is dat niet zo. Dus het kan zijn dat het punt wat je wil indienen al lang bestaat in Ingress.

De tip is dus: maak een ingress account aan zodat je de Ingress kaart kan checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:14
Werd tijd dat dit ging gebeuren! :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

hneel schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:37:
Nog een tip: Als je wat inzendt gebruik die omgevingsfoto dan vooral om te kunnen bewijzen dat je object staat op de plek die je aangegeven hebt.

En zorg dat je object te zien is op streetview. Als dat niet zo is, maak dan zelf een photosphere met de Streetview app. En meld dat dan in je reviewers notes.

Onvindbare objecten zijn een veel voorkomende reden voor afkeur en dat is echt zonde.
Kan je bij die omgevingsfoto ook de exif data gebruiken om de locatie te specificeren?

Er is (in ieder geval) één stop bij mij in de buurt die eerst op mijn route de wijk uit lag, maar die is op een gegeven moment verplaatst. Dat was op zich ook nodig want hij zat ook op de verkeerde plek, maar nu is hij 150m de verkeerde kant op verplaatst.....

Dat was één van de redenen voor mij om een Ingress account aan te maken, maar dat vond ik toch niet zo leuk om te spelen dus heb ik het niet doorgezet tot ik lvl 10 oid was zodat ik daarmee stops kon beoordelen.
Ik ben met PoGo inmiddels lvl 39,5 dus ik denk dat het daarmee minder lang duurt voor ik dingen kan aandragen/wijzigen/beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
hneel schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:13:
Nog een tip voor indieners: Niet alle goedgekeurde punten worden ook stops of gyms. Als ze te dicht bij een bestaande staan, komen ze er alsnog niet door. En bij Pokemon wordt gebruik gemaakt van een raster van z.g. S2 cellen. Er kan dan altijd maar 1 punt in zo'n cell staan. Bij Ingress is dat niet zo. Dus het kan zijn dat het punt wat je wil indienen al lang bestaat in Ingress.

De tip is dus: maak een ingress account aan zodat je de Ingress kaart kan checken.
Als ik zo bekijk waar ik woon dan zijn die S2 cellen niet gigantisch groot gok ik zo.
Heb echt op een span van 20 meter langs het spoor af 4 stops naast elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Voor de cellen kan je kijken op https://www.pogomap.info/
Je moet dan in de settings de cells instellen op L14 en L17.
Max 1 per L17 cell. Een heel enkele keer kan er van afgeweken worden, bv bij gesponsorde stops of verplaatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Voor de cellen gebruik ik de Ingress Intel-map (app) met een Pogo-tools plugin om de cells te visualiseren. Werkt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Akaendra schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:36:
[...]

Als ik zo bekijk waar ik woon dan zijn die S2 cellen niet gigantisch groot gok ik zo.
Heb echt op een span van 20 meter langs het spoor af 4 stops naast elkaar zitten.
In deze gevallen zit je vaak precies op een grens tussen 4 cellen waar elke stop in een hoek van een cel zit en je er inderdaad 4 heel dicht op elkaar kan hebben, maar de rest van die 4 cellen zal leeg zijn.

Humankind… be both.

• Barnagma
Ik weet niet of jullie hier ook "last" van hebben. Maar zowel ik als mijn vriendin driften de afgelopen weken enorm veel als wij binnen zitten zonder WiFi aan.

Niet dat het heel erg is want eieren worden hier door ook uitgelopen :+ pak nu zonder moeite 50-60km per week. Ipv de gebruikelijke ~25km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Yay, mijn Wayfarer profiel is weer naar rood gezakt -O-

Aan het begin hun regels goed doorgenomen, de test zonder moeite doorgelopen, en na een stuk of 100 beoordelingen gedaan te hebben waarvan er 30 geaccepteerd waren (en de rest nog in de stemfase hangen?) stond ik ineens op rood. Op de hoofdpagina een melding dat ik de test nog een keer kon doen om dat eenmalig terug te zetten naar geel.
Test nog een keer met vlag en wimpel doorlopen. Nu 3 dagen later 168 beoordelingen, 45 geaccepteerd, 3 verworpen en 4 dubbele (rest nog in stemfase) sta ik weer op rood :/

Voor zover ik begrijp is die beoordeling in vergelijking met anderen, als ik anders beoordeel dan de meerderheid dan is dat negatief voor mij en wordt ik straks geblokkeerd ofzo.
Maar naar mijn idee hou ik me 100% aan de guidelines, wat dan zou betekenen dat anderen dat niet doen en die guidelines dus door spelers ongeschreven aangepast worden.
Komt dit omdat ik (net als niantic) positief sta ten opzichte van speeltuintjes en anderen die keihard met 1 ster beoordelen omdat die des duivels zijn ofzo?

Lekker motiverend om de community te helpen zo. Je aan de voorgeschreven regels houden is blijkbaar niet okay :/

Humankind… be both.

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:34
Spike_wolf schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:50:
Yay, mijn Wayfarer profiel is weer naar rood gezakt -O-

Aan het begin hun regels goed doorgenomen, de test zonder moeite doorgelopen, en na een stuk of 100 beoordelingen gedaan te hebben waarvan er 30 geaccepteerd waren (en de rest nog in de stemfase hangen?) stond ik ineens op rood. Op de hoofdpagina een melding dat ik de test nog een keer kon doen om dat eenmalig terug te zetten naar geel.
Test nog een keer met vlag en wimpel doorlopen. Nu 3 dagen later 168 beoordelingen, 45 geaccepteerd, 3 verworpen en 4 dubbele (rest nog in stemfase) sta ik weer op rood :/

Voor zover ik begrijp is die beoordeling in vergelijking met anderen, als ik anders beoordeel dan de meerderheid dan is dat negatief voor mij en wordt ik straks geblokkeerd ofzo.
Maar naar mijn idee hou ik me 100% aan de guidelines, wat dan zou betekenen dat anderen dat niet doen en die guidelines dus door spelers ongeschreven aangepast worden.
Komt dit omdat ik (net als niantic) positief sta ten opzichte van speeltuintjes en anderen die keihard met 1 ster beoordelen omdat die des duivels zijn ofzo?

Lekker motiverend om de community te helpen zo. Je aan de voorgeschreven regels houden is blijkbaar niet okay :/
Ik heb hier ook last van... Heel lang in het groen gestaan, maar toen ik boven de 50 beoordelingen uit kwam, zakte ik opeens naar geel :?. Zit ondertussen op 164 totaal beoordeelde nominaties, 57 zijn geaccepteerd, 8 verworpen en 6 dubbel. Ik heb me toch ook echt aan de regels gehouden.
Weet niet of er wat mis is bij Niantic, maar lijkt me wel...

• Akaendra
2 van mijn nominaties zijn afgekeurd (eentje waarvan ik niet echt snap waarom, hoogstwaarschijnlijk omdat dat beeld echt sinds een maand of 2 er pas staat) Eentje gewoon omdat het kon, de andere was dubbel. Nu net degene waarvan ik niet zou verwachten dat geaccepteerd zou worden is geaccepteerd.
Stukje tekst tegen een gevel van mijn apartementencomplex, dus vanaf nu een Pokestop in huis.

nu hoop ik nog dat mijn andere 2 nominaties in mijn oude buurt ook geaccepteerd worden, die hebben wel wat meer stops nodig dan dat er nu te vinden zijn.

• Spike_wolf

Spike_wolf

MusicMaikel schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:56:
[...]

Ik heb hier ook last van... Heel lang in het groen gestaan, maar toen ik boven de 50 beoordelingen uit kwam, zakte ik opeens naar geel :?. Zit ondertussen op 164 totaal beoordeelde nominaties, 57 zijn geaccepteerd, 8 verworpen en 6 dubbel. Ik heb me toch ook echt aan de regels gehouden.
Weet niet of er wat mis is bij Niantic, maar lijkt me wel...
Hoe is jouw verhouding Speeltuintjes - Fietsroute borden - Ander spul?
Bij mij (natte vinger werk) 50 - 20 - 30 % denk ik ongeveer.

Online zie je veel dat mensen vooral speeltuintjes niet willen en die afkeuren, maar volgens Niantic mogen die gewoon toegevoegd worden.
Mijn vermoede is dat ik daar dus positief op beoordeel terwijl de meerderheid die afkeurt, en dat zou mijn score dus kunnen beïnvloeden omdat ik buiten de norm val (terwijl ik me juist aan de guidelines houd).

Humankind… be both.

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:34
Spike_wolf schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:01:
[...]

Hoe is jouw verhouding Speeltuintjes - Fietsroute borden - Ander spul?
Bij mij (natte vinger werk) 50 - 20 - 30 % denk ik ongeveer.

Online zie je veel dat mensen vooral speeltuintjes niet willen en die afkeuren, maar volgens Niantic mogen die gewoon toegevoegd worden.
Mijn vermoede is dat ik daar dus positief op beoordeel terwijl de meerderheid die afkeurt, en dat zou mijn score dus kunnen beïnvloeden omdat ik buiten de norm val (terwijl ik me juist aan de guidelines houd).
Die verhouding valt bij mij zeker anders. Ik denk dat het meer 45 - 45 - 10 % is. Ik zie echt weinig anders dan dit. Ik snap niet waarom Niantic niet gewoon kijkt naar wie zich aan de regels houdt. Zoals je al zegt, ik keur de speeltuintjes ook goed, maar wat je zegt zou me niks verbazen.

Je kunt toch geen standaard halen uit wat iemand zegt? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Als ze gaan kijken wie zich aan de regels houdt wordt het voor hun weer veel handwerk, en dat is juist wat Wayfarer moet voorkomen, de community doet het werk en zij kunnen zich met andere dingen bezig houden.
En als iedereen de regels volgt is dat opzicht prima, maar een beoordeling die echte invloed op een persoon heeft laten afhangen van enkel het gemiddelde werkt niet als duidelijk is dat er een harde kern is die tegen de guidelines ingaat :P

Als mensen in het rood zakken zouden ze handmatig moeten checken waarom dat is en corrigeren waar nodig.
Op die manier plukken ze ook makkelijk de mensen er uit die zich dus duidelijk niet an de guidelines houden.

Maar punt blijft wel dat er volgens mij weinig bekend is over het daadwerkelijk functioneren van het systeem, dus dit is verder ook enkel maar speculatie van mijn kant gebaseerd op hoe ik me gedraag in het systeem en wat ik op Reddit tegen kom over hoe veel mensen speeltuintjes haten om wat voor reden dan ook.

Humankind… be both.

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:23

fub

Spike_wolf schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:01:
Als het een speeltuintje bij een school is, dan is het terecht dat die afgekeurd wordt. Volgens de regels zijn stops bij een school niet gewenst, toch?
Pagina: 1 ... 12 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!