Wasmachine: beter dan whirlpool, goedkoper dan Miele

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:41

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Al zeker 3 jaar heeft mijn huidige 6kg whirlpool wasmachine iets raars: bij sommige (snelle) wasbeurten lekt ie een beetje en nooit de oorzaak kunnen achterhalen. Er komt dan een beetje water van onder 't midden van de wasmachine eruit.
Ook maakt de wasmachine zelfs vlekken in mijn kleding en ook nog altijd op witte hemden en tshirts en lichte spijkerbroeken. Ze zien uit als opgedroogde bloedvlekken of roest of modder. Witte was altijd gescheiden, nooit vetluis, was altijd met poeder (Formil van de Lidl) en 1x/2 maanden een 95c kookwas met wat schoonmaakazijn. Ik maak alle rubbers altijd goed schoon en laat de boel luchten. Kleurdoekjes gebruik ik ook altijd terwijl ik de was wel echt goed scheidt.

Van de week mijn mooie Schotland tshirt naar de klote met die zgn roestvlekken. Dus na 3 jaar ben ik het zat. Deze gaat eruit en er komt geen whirlpool meer in. Kep em nu 12 jaar gehad, maar dit soort shit hoef ik niet meer :) Ik ben er nooit achter gekomen, maar ik heb nu ook geen zin meer om te blijven zoeken, dus weg ermee.

Ik zoek dus een koolborstelloze machine die op zijn minst het volgende kan:
- 60c
- 90/95c kookwas
- 40c gemengde was (sokken+hoeslakens+spijkerbroeken)
- 30c snelwasprogramma (<45min)
- de 1400 of 1600rpm optie bij alle gangbare programma's en temperaturen apart instellen (dat dat niet te kiezen is bij strijk- en antikreukprogramma's dat snap ik).

Mijn whirlpool heeft 1 grote draaiknop en nog wat andere knoppen om eco, toerental etc in te stellen en verder niks.
Tierlantijntjes, zoals bumpers, sideskirts, RGB of andere kermisattracties hoef ik niet. Wat ik ook niet hoef is een Miele: te duur. Ik wil gewoon een degelijk compromis tussen een Miele en een Whirlpool in, maar ik ben echt een leek op wasmachinegebied.
1400 RPM is wat ik nu van whirlpool gewend ben en die is ook op alle gangbare programma's gewoon zo ingesteld.

Ik heb wat reviews gekeken (er is altijd wel iets te mekkeren ;)) en ik ben zelf uitgekomen op deze:

https://www.coolblue.nl/product/571018/bosch-wnat323471.html

Hij is me eigenlijk iets te duur. Ik wilde max 500 euro (of is dat niet realistisch met bovenstaand verhaal?) uitgeven. Momenteel is mijn whirlpool 6kg,maar ietsje groter zou fijn zijn, maar 8kg+ is voor ons 2en gewoon overkill. Ik was zo'n 2 tot 3x/week. Ik heb de handleiding gedownload en gelezen en daaruit maak ik op dat je toerental en temperatuur gewoon kunt instellen. Echter in reviews lees ik dat je elke keer alles opnieuw moet instellen of dat de 1600rpm bij slechts enkele programma's beschikbaar is.
Deze Bosch is met name naar boven gekomen, omdat het een goeie koop zou zijn volgens coolblue/consumentenbond en dat er over de 600 goeie reviews zijn en dat er meer los instelbaar zou zijn dan goedkopere Bosch modellen.

Wat me ook een beetje tegenstaat uit de reviews is dat veel mensen zeggen dat de programma's lang duren. Mijn whirlpool heeft een 30c snelwasprogramma van 30 minuten. Op zich als het 45 minuten is vind ik dat geen probleem maar het kortste programma moet me niet uren duren. Again, de handleiding doet me geloven dat 't allemaal los instelbaar is.

Ook kan ik nergens erachter komen welke modellen van Bosch nou Duits zijn of Spaans/Italiaans. Is dat nog een ding tegenwoordig?
1400 of 1600rpm....ik heb nu 1400rpm, dus 1600rpm is leuk maar niet perse een must. Droger is altijd beter, vooral in plakkerige dagen.

Deze Bosch is 90 euro goedkoper: https://www.coolblue.nl/product/693246/bosch-wan28242nl.html

Op zich zie ik bij deze ook niet veel nadelen. OK, hij heeft 1400rpm en niet 1600rpm maar hij is iets minder instelbaar heb ik 't idee.

Heeft iemand een idee of ik de de goeie richting aan het beoordelen ben? Suggesties welkom natuurlijk.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Beste antwoord (via Deathchant op 18-06-2019 13:49)

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 09:42
Er zijn al flink wat topics met dezelfde strekking (bijv. Wasmachine 7kg of meer tot ~800 euro)

Is de pricewatch: Bosch WAW32461NL wat voor je? €550 na cashback. ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kijk eens naar Samsung. Die maken goede betaalbare wasmachines.
https://www.coolblue.nl/p...-ww91k6404sw-addwash.html

[ Voor 36% gewijzigd door Microkid op 16-06-2019 15:08 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:22
pricewatch: Siemens iQ500 WM14T463NL
Heb zelf deze, voldoet volgens mij aan al je eisen.
Microkid schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:05:
Kijk eens naar Samsung. Die maken goede betaalbare wasmachines.
Tijdens mijn zoektocht heb ik Samsung ook even overwogen maar zag vrij veel negatieve reviews maar wie weet heb ik fout gekeken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Archie_T schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:08:
pricewatch: Siemens iQ500 WM14T463NL
Heb zelf deze, voldoet volgens mij aan al je eisen.

[...]

Tijdens mijn zoektocht heb ik Samsung ook even overwogen maar zag vrij veel negatieve reviews maar wie weet heb ik fout gekeken.
Exactly.
Koop alsjeblieft van alles behalve Samsung! :X

Ik heb mijn Samsung in korte tijd inderdaad vervangen door een Siemens. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Teleluvr op 16-06-2019 15:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-04 13:24

PauseBreak

derp!

Momenteel is mijn whirlpool 6kg,maar ietsje groter zou fijn zijn, maar 8kg+ is voor ons 2en gewoon overkill.
Vergeet niet dat een wasmachine - zoals ook in de handleiding staat - optimaal presteert tussen 50-67% belading. In dit geval dus 67% van 8 kg. Je was wordt een stuk schoner als je je daar aan houdt.

Qua merken, als je kijkt naar Bosch, kijk dan ook naar Siemens. Zijn identieke apparaten maar er zit vaak wel prijsverschil tussen de merken. Ook andere dingen zoals dat automatisch doseersysteem werkt net even anders. De Siemens die we hebben mik je het spul gewoon in. Een Bosch heeft een eigen systeem dat optioneel verkrijgbaar is (tegen de hoofdprijs uiteraard).

Dat i-Dos systeem werkt trouwens prachtig in de praktijk. Maakt wassen net ff makkelijker.

Nee, merp!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dus vanwege 1 melding van 2 jaar geleden valt Samsung af? Beetje rare conclusie :|
Op elk merk is wel wat te mopperen hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 16-06-2019 15:25 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:45
Microkid schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:25:
[...]

Dus vanwege 1 melding van 2 jaar geleden valt Samsung af? Beetje rare conclusie :|
Er is een hele topic hier op Tweakers over de problemen met de Samsung eco bubble.. heb zelf dit probleem ook.

PSN: Europhea

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-04 10:23
Zelf hebben we al een paar jaar een Beko was/droogcombinatie en ben daar echt heel erg tevreden over. Makkelijk in gebruik, alle programma's die je wilt, relatief goedkoop en een goede laadcapaciteit. Maar aan de andere kant heb ik ook het idee dat het toch wel redelijk geluk hebben is met witgoed :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Microkid schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:25:
[...]

Hele topic staat vol met meldingen. Dit is geen incidentje hoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 20:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bosch / Siemens Duits / SPaans is vziw af te zien aan of de sluiting van metaal is of niet. De metalen komen uit Duitsland.

Al vaker aangedragen, maar kijk voor Siemens naar de EkstraKlasse machines. Niet te krijgen bij de online jongens, wel bij de lokale witgoedboeren die ongetwijfeld een mooie deal voor je willen doen - die snappen ook dat je online dingen een stuk goedkoper kunt krijgen ;)
Die machines geeft Siemens standaard extra fabrieksgarantie op en dat doen ze niet voor niks. Bovendien heb je dan de lokale witgoeddealer die dingen voor je kan fixen als onderdeel van de service. EN hoeft niet CB te komen met pickup&return :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
@The Eagle ; heb je modelnummers van die machines? Online niet te koop? Ook niet te zien op Siemens website? Of?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:12

MsG

Forumzwerver

Samsung is koning in planned obsolescence, zowel in haar elektronica als in haar witgoed. Zou dat merk inderdaad mijden als de pest.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-04 02:17
Wat kost deze serie 8 om naar nederland te krijgen?

Of hier met lichte schade

[ Voor 22% gewijzigd door coob op 16-06-2019 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1175350

Ik heb een goedkope zanussi. Werkt zolang ie werkt.. en anders schop ik hem buiten. Heb ooit een duren miele gehad.. maar die ging net zo goed kapot. Verschil was alleen dat je daar voor 300 euro aan liet verbouwen om hem weer te laten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01:11
Wij hadden een Samsung welke na een paar kaar al met storingen begon. Vond hem ook miet supergoed wassen. Nu een bosch met zo’n i-dos systeem. Werkt perfect! Kost misschien iets meer, maar gezien over een jaar of tien valt die meerprijs wel weer mee.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou de wens dat 1400/1600 toeren bij elk programma mogelijk is laten varen, dan vallen zo ontzettend veel machines af aangezien die programma's min of meer standaard werk is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 20:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

kabeltjekabel schreef op zondag 16 juni 2019 @ 18:17:
@The Eagle ; heb je modelnummers van die machines? Online niet te koop? Ook niet te zien op Siemens website? Of?
Siemens website wel. Online vrijwel niet te vinden, iig niet bij de wat meer gangbare webshops.
https://www.siemens-home....categories_ma=laundrycare

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 09:42
Er zijn al flink wat topics met dezelfde strekking (bijv. Wasmachine 7kg of meer tot ~800 euro)

Is de pricewatch: Bosch WAW32461NL wat voor je? €550 na cashback. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Boh wat een reacties :) Thanks allen daarvoor! Ik heb jullie opmerkingen naast elkaar gehouden, en 50 euro meer of minder op dit bedrag maakt niet zoveel uit.
De ecobubble en die lader in de deur zelf om nog sokken bij te gooien vond ik ook aantrekkelijk, maar ik had idd op verschillende plekken gelezen dat ze gewoon niet zo goed waren.
Ik kom nu van een Whirlpool Arizona 1400RPM af, en alles zal wel beter zijn dan dat, maar ik wilde nu gewoon voor ietsje betrouwbaarder gaan maar dan niet een Miele prijs betalen.
Dus 500-600 euro vind ik dan wel een realistische categorie.

Ik heb de Siemens van @Archie_T overwogen, en ook zeker het commentaar van die 8kg en het optimaal functioneren van een lading van 50-67%. Ik denk dat ik ga voor de Bosch van @Fuwor, omdat in dat topic min of meer dezelfde dingen overeenkwamen, en dat op die Bosch nu een cashback op is van 50 euro. Dus dan heb ik voor 550 euro de middle ground qua prijs, een Duitse Bosch (voor zover dat nog wat uitmaakt), 1600RPM en alles instelbaar, en ook nog eens vrij stil als ik de reviews moet geloven. Moderator br00ky was er ook tevreden mee, dus ik ga daar voor. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:41

WCA

Wij hebben ze allemaal wel gehad hier, en we hebben nu een AEG. Die bevalt uitstekend eigenlijk. Beter dan de bosch/siemens die wij gehad hebben in ieder geval, die gingen na verloop van tijd raar ruiken, en de monteur vond dat 'heel normaal'. Uiteindelijk na 4 jaar begaf ie het.

De AEG staat er nu een jaar of 3 probleemloos, dus over de levensduur kan ik nu nog niets zeggen, maar het is in ieder geval een goeie wasmachine. De was komt er ook een stuk droger uit

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
GreNade schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:51:
Wij hebben ze allemaal wel gehad hier, en we hebben nu een AEG. Die bevalt uitstekend eigenlijk. Beter dan de bosch/siemens die wij gehad hebben in ieder geval, die gingen na verloop van tijd raar ruiken, en de monteur vond dat 'heel normaal'. Uiteindelijk na 4 jaar begaf ie het.

De AEG staat er nu een jaar of 3 probleemloos, dus over de levensduur kan ik nu nog niets zeggen, maar het is in ieder geval een goeie wasmachine. De was komt er ook een stuk droger uit
Een collega van me heeft ook een AEG en is daar ook erg tevreden over. Ik denk dat elk merk zijn dingetjes wel heeft.
Zoveel mensen die Peugeot afzweren, terwijl ik alleen maar Peugeots rijd zonder enig issue. Geen elektrisch mankement, geen aircoproblemen, geen rammeltjes, niks.
Op zich heb ik niks tegen AEG, maar ja, ik heb nu min of meer al die research gedaan naar die Siemens en Bosch en gekozen voor de Bosch die zo'n beetje alles lijkt te hebben. Als er echt nog significante redenen zijn waarom een AEG van dezelfde prijs het overwegen waard is t.o.v. die Bosch, dan hoor ik dat natuurlijk graag (maar ik zie zo 1,2,3 even geen reden).

EDIT: ik heb zojuist (21-06) de machine besteld (Bosch WAW32461NL) besteld...toch maar bij BCC ondanks 15 dagen levertijd vanwege de goeie shopreviews. 599 euro. Daarna nog 50 euro cashback claimen en dan heb ik een mooie, Duitse allrounder met 1600RPM en 8KG voor een mooie prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door Deathchant op 21-06-2019 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Volgens het 5200 koppige panel van de consumentenbond gaat Miele 16 jaar mee, AEG/Bosch/Siemens 12 jaar en de rest (samsung/LG/Beko of erger) +/- 6 jaar. Dus voor witgoedappliances zou ik kijken naar de grote 4, waarbij gezegd mag worden dat de Bosch en Siemens apparaten vaak dezelfde zijn met alleen een ander merkje erop. Ik heb deze week een AEG witgoedtoestel (nieuw met een krasje en 250 euro korting) aangeschaft.

[ Voor 14% gewijzigd door govie op 23-06-2019 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Helaas heeft de nieuwe machine mijn oorspronkelijke probleem niet opgelost :'(
Zojuist mijn eerste wasje gedraaid en wederom een wit tshirt naar de klote :'(

Zie: Bruine/oranje vlekken na wassen

Wat betreft de wasmachine zelf: my gawd wat is die stil zeg! Volgens mij zegt 't meer over mijn oude machine ;) Het extra snel programma draait helaas op 1200 RPM en je kunt niet bij elk programma temperatuur én toerental instellen helaas. Dus dat betekent dat ik geen kort programma van een half uur kan draaien met de maximale toeren.
Gelukkig is er een soort van default-modus waarbij ik wél alles kan instellen, maar een wasbeurt duurt dan wel minimaal een uur: Katoenwas, dan temp instellen (default 60c), en dan SpeedPerfect aanzetten wat het programma verkort naar 1 uur, en wanneer ik wegben, dan hoppa, op de eco stand :)

Mijn whirlpool was dan ook een oud beestje, dus nu vallen me kleine dingen op, namelijk dat hij aan het begin heel langzaam de trommel beweegt, dat het net lijkt alsof hij maar moeizaam de omwenteling haalt, maar dat is omdat hij checkt hoeveel water er nog bij moet.
Centrifugeren gaat in het begin ook rustig aan omdat hij de balans van de was checkt in de trommel.

Mijn vorige whirlpool was 1400RPM, deze 1600RPM en de was komt er wel droger uit hierdoor, maar om nou te zeggen dat het een wereld van verschil is, nou nee.

Verder hoor ik de motor niet eens draaien. Het is dat het geklots van het water hoor, maar buiten dit en centrifugeren (wat ie overigens ook een stúk stiller doet) hoor ik em echt bijna nauwelijks.

Qua bediening en geluid ben ik erg tevreden. Alleen helaas van dat probleem wat ik bovenaan schetste, waardoor ik niks kan zeggen over de waskwaliteit.

[ Voor 54% gewijzigd door Deathchant op 02-07-2019 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-04 07:55
govie schreef op zondag 23 juni 2019 @ 09:05:
Volgens het 5200 koppige panel van de consumentenbond gaat Miele 16 jaar mee, AEG/Bosch/Siemens 12 jaar en de rest (samsung/LG/Beko of erger) +/- 6 jaar. Dus voor witgoedappliances zou ik kijken naar de grote 4, waarbij gezegd mag worden dat de Bosch en Siemens apparaten vaak dezelfde zijn met alleen een ander merkje erop. Ik heb deze week een AEG witgoedtoestel (nieuw met een krasje en 250 euro korting) aangeschaft.
Hoe bevalt die AEG?

Ik wil een set kopen, waarvan droger met warmtepomp, maar Siemens/Bosch valt al af door de problemen met de zelfreinigende condensor. Miele, tja .... duur en wil je met alsmaar energiezuiniger gaan wel een machine die 16jr draait?

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Skyrunner schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:09:
[...]

Hoe bevalt die AEG?

Ik wil een set kopen, waarvan droger met warmtepomp, maar Siemens/Bosch valt al af door de problemen met de zelfreinigende condensor. Miele, tja .... duur en wil je met alsmaar energiezuiniger gaan wel een machine die 16jr draait?
  1. Mijn budget AEG wasdroogcombinatie wast goed, spint goed en droogt goed. Daarnaast is de bediening prima. Het kreukprogramma is minder dan van een zelfstandige droger net als bij de meeste andere wasdroogcombi's, waarvan akte. Ik ondervang dit door vochtigdroog te drogen en dan shirtjes en broeken op te hangen aan mijn hangrekje. Dan trekken de kreukels er tot acceptabel niveau uit. Maar katoen komt er bijvoorbeeld niet kreuk en droogvrij uit, polyester logischerwijs wel want dat kreukt niet.
  2. Ja dat wil je denk ik wel. Mensen verbuiken met 104 wasbeurten per jaar €118,-- per jaar. Als je kijkt naar het verschil in energieverbruik door de jaren heen (+10 cent/10jaar verschil), dan is dat echt een marginaal verschil over een looptijd van 15 jaar en volgens mij daarom irrelevant. Aangezien de AEG een nieuwe machine is, zullen de kosten per beurt lager zijn dan gemiddeld.

[ Voor 40% gewijzigd door govie op 17-08-2019 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1248170

Bosch kan weinig aan tippen. Maken ook zelf hun componenten. Meeste ande fabrikanten kopen alles in. En bij Bosch werkt het super met reserve onderdelen, net zo goed als dat ik voor een 40 jaar oud injectiesysteem van mijn auto nog steeds onderdelen kan krijgen.

Duits, Bedrijf waarbij winstoogmerk nihil is. De eigenaren krijgen maar een fractie en de rest vloeit weer terug in t bedrijf.
De kapitaalaandelen van Robert Bosch GmbH zijn voor 92% in handen van Robert Bosch Stiftung GmbH, een vereniging zonder winstoogmerk.
Dus wat wil je nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Sorry voor de enorme bump, maar door omstandigheden (zie relatie-topic) ben ik noodgedwongen weer op zoek naar een nieuwe wasmachine. Ik was zo blij met mijn wasmachine (zie review: Bosch WAW32461NL review door Deathchant), maar het lijkt erop dat ik afgelopen jaren gemist zijn hoe absurd duur het is geworden :'(

Ik ben dus opzoek naar een soortgelijke wasmachine: Het liefst een echte Duitse Bosch met 1600 RPM.
Ik kan nergens meer een lijstje vinden van typenummers die met zekerheid een Duitse machine vertegenwoordigt....En dan de prijs...Mijn god, moet ik echt in mijn handjes knijpen dat ik in 2019 die WAW32461NL nog had kunnen krijgen voor 550 euro?

Als ik kijk wat Bosch en Siemens hebben in 1600RPM (en dat is wel een harde eis), dan zijn dat gelijk trommels van 9kg vulgewicht. En prijzen van minimaal 849 euro. Ben ik soms niet goed aan het kijken of zijn ze echt zo vreselijk duur geworden? Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 10:37

Matis

Rubber Rocket

@Deathchant ik ga voor dit soort specialistische dingen graag naar de lokale witgoed boer.
Hij adviseert me, kent mijn wensen en installeert de boel. Is vaak nog goedkoper dan grote online toko's of matcht de prijs.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04 21:23

Freakie1NL

Grote Baas

Deathchant schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 20:45:
Sorry voor de enorme bump, maar door omstandigheden (zie relatie-topic) ben ik noodgedwongen weer op zoek naar een nieuwe wasmachine. Ik was zo blij met mijn wasmachine (zie review: Bosch WAW32461NL review door Deathchant), maar het lijkt erop dat ik afgelopen jaren gemist zijn hoe absurd duur het is geworden :'(

Ik ben dus opzoek naar een soortgelijke wasmachine: Het liefst een echte Duitse Bosch met 1600 RPM.
Ik kan nergens meer een lijstje vinden van typenummers die met zekerheid een Duitse machine vertegenwoordigt....En dan de prijs...Mijn god, moet ik echt in mijn handjes knijpen dat ik in 2019 die WAW32461NL nog had kunnen krijgen voor 550 euro?

Als ik kijk wat Bosch en Siemens hebben in 1600RPM (en dat is wel een harde eis), dan zijn dat gelijk trommels van 9kg vulgewicht. En prijzen van minimaal 849 euro. Ben ik soms niet goed aan het kijken of zijn ze echt zo vreselijk duur geworden? Heeft iemand een idee?
Aanbiedingen jagen en afwachten. Is natuurlijk een nadeel als je wasmachine kapot is. Maar vaak als je via sites als Pepper kijkt zie je toch wel wekelijks een aanbieding. Zelf ging eind vorig jaar onze Samsung kapot. Was toevallig vlak voor BF. AEG had toen mooie acties, dus is een AEG (LR75942) geworden voor, na cashback 584. Heb gewoon een short list van merken; AEG, Siemens, Bosch, Asko en die ga ik dan af. Wil je perse Bosch of Siems dan gewoon op internet blijven zoeken. Nadeel van witgoed is dat zelfde modellen vaak verschillende namen krijgen om het vergelijken lastiger te maken. Dus neem je eisen (1600 RPM), 9KG en gebruik alleen dat als filter bij de betreffende merken.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-04 13:47
Volgens deze Australische site van Bosch is de serie 8 in Duitsland geproduceerd. Maar dit is natuurlijk wel direct de toprange.
https://www.bosch-home.co...g-machine-made-in-germany

Uiteindelijk is de locatie van productie ondergeschikt aan de kwaliteit van ontwerp, onderdelen en gebruikte materialen. Uberhaupt is het een woud aan typenummers. Wij hebben een serie 6 machine 9 kilo en 1400 rpm. Echter zijn hier tientallen types met deze zelfde basis specs.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:41

WCA

Deathchant schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 20:45:

Onze AEG doet het nog steeds, die ene in mijn post van 2019 die toen 3 jaar oud was. Inmiddels ben ik zelf verhuisd en heb ik weer een AEG gekocht, dit keer een was/droogcombi. Die doet het ook fantastisch, zeer tevreden mee en toch qua prijs echt wel een stapje lager dan bosch/siemens.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:37
1600 tpm is dat er nog? Trommels zijn groter in omtrek tegenwoordig meer kg waardoor deze noodzaak is komen te vervallen grotendeels. 2 jaar terug voor een recente tweedehands Siemens koolborstelloos gegaan. 175 euro. Ik heb nu net het verwarmingselement vervangen origineel 40 euro. Deze was helaas doorgeroest. Makkelijk zelf te doen.

[ Voor 21% gewijzigd door pennywiser op 23-08-2024 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrotogel
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:36

vrotogel

leest vooral mee

Geen Bosch, wel 1600 toeren en beste koop bij de Consumentenbond voor iets meer dan 500: AEG LF628600 . Of de Bosch WGG04407NL, 1400 toeren, meer capaciteit, duurder . Of de Bosch WUU28T20NL. AEG en Bosch (series 6) scoren goed bij de consumentenbond.

Life 's hard and then you die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Nou, uit de series-benaming van Bosch kom ik geen wijs uit. Mijn huidige WAW32461NL is ook een Serie | 8.
En die is inmiddels toch een paar jaar oud.

Ik heb geen 9kg trommel nodig, maar ik wil wel perse 1600 rpm. Ik kan alleen maar een 9kg trommel krijgen bij Bosch/Siemens lijkt het. Of ik ga terug naar 1400 of 1200 rpm. Ik heb gewoon uitstekende ervaringen met Bosch dus ik wil er graag bij blijven. Ik zal eens kijken of ik naar een speciaal zaak kan gaan, maar die zijn hier niet echt in de buurt. Misschien de Expert of Electroworld in Maastricht?

Pagina: 1