Onze Whirlpool Nevada 1400 wasmachine is het aan het begeven. Hij maakt steeds meer herrie en de diagnose zal dan waarschijnlijk ook wel zijn dat de lagers versleten zijn. Nu is dit model gezegend met een dichte trommel, dus vervangen zit er niet in. Na 6 jaar met rond de 2-3 wassen per week is deze machine met een aankoopsprijs van toendertijd 375 euro economisch op. De wasmachine zelf voldeed overigens prima aan onze wensen.
Inmiddels hebben we zoontje erbij en tijdens de levensduur van de volgende wasmachine kunnen daar best nog wel eens twee kinderen bij komen.
Aldus het volgende:
Ik zoek een?
Wasmachine. We zijn niet op zoek naar zinloze snufjes. Een app op mijn telefoon gaat echt niet de was eruit halen en ophangen. We zoeken dus een wasmachine waar we primair betalen voor het wassen. Wel is het wellicht verstandig om na te denken over een grotere trommel. We merken dat 7 kilo vrij snel gevuld is. We halen nu eerder 4-5 wassen per week, dan 2-3 voor de geboorte van Pepijn. We hebben ook geregeld te veel dezelfde soort was die in 1 keer gewassen had kunnen worden. Groter is dus waarschijnlijk goed te verantwoorden.
Wat is je budget?
In de titel staat 800 euro. Laten we dit nemen als maximum budget, maar het hoeft zeker niet op. Zoals gezegd, onze vorige was imo een budgetmodel en voldeed prima.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om te wassen. Wat zijn mijn eisen?
Wassen. We hebben een droger (en gebruiken die amper) en een droogmolen in de tuin, dus puur wassen. Wat betreft eisen zijn het eigenlijk inkoppertjes die alle wasmachines tegenwoordig hebben:
Wat heb je zelf al gevonden?
Afgaande op onze eisen kom ik op de volgende opties uit:
pricewatch: Bosch WAT28542NL
+ 8kg
+ Stil*
- Waterverbruik*
pricewatch: Siemens WMN16T3471
+ 1600 toeren
+ Energiezuinig*
+ Stil*
- 7 kilo
- Ouder model
pricewatch: Whirlpool FSCR70410
+ Budget (vergelijkbare prijs met onze huidige wasmachine)
- Levensduur?
- Ouder model
- Iets minder zuinig*
- 7 kilo
pricewatch: Miele WDD 030 WCS Classic
+ Miele
+ Levensduur (of is dit een budgetmodel?)
- Minder zuinig (zowel water als electriciteit)
- Prijs, eigenlijk boven budget, maar ja, Miele. Als die zonder moeite 20 jaar meegaat, is het een serieuze overweging.
*geluidsproductie en energieverbruik heb ik uit de PW. Geen idee of dat wat zegt en of dat te vergelijken is tussen wasmachines.
Welke vragen heb je hier nog over?
Wie helpt ons verder? Van mijn bovenstaande shortlist neig ik het meest naar de Bosch, maar er is zoveel keus, dat ik wellicht andere interessante modellen over het hoofd zie.
Inmiddels hebben we zoontje erbij en tijdens de levensduur van de volgende wasmachine kunnen daar best nog wel eens twee kinderen bij komen.
Aldus het volgende:
Ik zoek een?
Wasmachine. We zijn niet op zoek naar zinloze snufjes. Een app op mijn telefoon gaat echt niet de was eruit halen en ophangen. We zoeken dus een wasmachine waar we primair betalen voor het wassen. Wel is het wellicht verstandig om na te denken over een grotere trommel. We merken dat 7 kilo vrij snel gevuld is. We halen nu eerder 4-5 wassen per week, dan 2-3 voor de geboorte van Pepijn. We hebben ook geregeld te veel dezelfde soort was die in 1 keer gewassen had kunnen worden. Groter is dus waarschijnlijk goed te verantwoorden.
Wat is je budget?
In de titel staat 800 euro. Laten we dit nemen als maximum budget, maar het hoeft zeker niet op. Zoals gezegd, onze vorige was imo een budgetmodel en voldeed prima.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om te wassen. Wat zijn mijn eisen?
Wassen. We hebben een droger (en gebruiken die amper) en een droogmolen in de tuin, dus puur wassen. Wat betreft eisen zijn het eigenlijk inkoppertjes die alle wasmachines tegenwoordig hebben:
- Uitgestelde start. Het liefst eindtijd instellen. Ik sta nu vaak te rekenen, wat niet per se nodig hoeft te zijn.
- Minstens 7 kilo, maar gezien gezinsuitbreiding neig ik naar 8 kg.
- Koolborstelloze trommel. Ik lees eigenlijk alleen maar voordelen van een koolborstelloze trommel. Correct?
- Snel leverbaar in verband met mankementen huidige wasmachine.
- Levering op de 2e verdieping en meenemen oude model.
Wat heb je zelf al gevonden?
Afgaande op onze eisen kom ik op de volgende opties uit:
pricewatch: Bosch WAT28542NL
+ 8kg
+ Stil*
- Waterverbruik*
pricewatch: Siemens WMN16T3471
+ 1600 toeren
+ Energiezuinig*
+ Stil*
- 7 kilo
- Ouder model
pricewatch: Whirlpool FSCR70410
+ Budget (vergelijkbare prijs met onze huidige wasmachine)
- Levensduur?
- Ouder model
- Iets minder zuinig*
- 7 kilo
pricewatch: Miele WDD 030 WCS Classic
+ Miele
+ Levensduur (of is dit een budgetmodel?)
- Minder zuinig (zowel water als electriciteit)
- Prijs, eigenlijk boven budget, maar ja, Miele. Als die zonder moeite 20 jaar meegaat, is het een serieuze overweging.
*geluidsproductie en energieverbruik heb ik uit de PW. Geen idee of dat wat zegt en of dat te vergelijken is tussen wasmachines.
Welke vragen heb je hier nog over?
Wie helpt ons verder? Van mijn bovenstaande shortlist neig ik het meest naar de Bosch, maar er is zoveel keus, dat ik wellicht andere interessante modellen over het hoofd zie.
[ Voor 1% gewijzigd door br00ky op 28-05-2019 12:07 . Reden: Extra eisen omtrend levering toegevoegd ]