Heb er nu ongeveer 14 uur inzitten en ben nog steeds erg onder de indruk, ondanks een aantal mindere dingen. Graphics (wel regelmatig textures die laat inladen ), muziek en sfeer zijn top. Denk wel dat SparksNL een punt heeft en dat de nostalgie ook zeker een grote rol speelt. Combat lijkt op basis van de demo inderdaad wat oppervlakkig maar dat wordt later echt een stuk beter. Wat dat betreft zeker wel een rpg element in de zin van dat je als je wil gewoon vierkantje kan spammen, maar als je dieper wil is er met materia etc echt een veel diepere laag.
Weet nu al wel dat het wachten op het volgende deel klote wordt.
spoiler:
Ik vind als ik eerlijk ben de verhaal toevoegingen tot nu toe wel wat aan de magere kant. Ben nu net op weg naar Don Corneo en het enige qua verhaal wat er ten opzichte van het origineel aan toegevoegd is, zijn die vliegende cape wezens (die zaten niet in het origineel toch, begin nu te twijfelen,haha).
Verder zijn de extra quests tot nu toe echt alleen maar veredelde fetch en monster quests.
Wat het origineel zo goed maakte wat mij betreft is wel volledig intact. De sfeer, het verhaal, Sepiroth zn aanwezigheid die de hele tijd als een soort donkere wolk eroverheen hangt, de character development (vooral Cloud), al die dingen zijn echt minstens zo goed en wrsl zelfs beter dan in het origineel. Ander klein kritiek puntje is dat veel van de gameplay mechanics wel echt oud aanvoelen. Al die oh de ladder hangt er niet help me omhoog met robotarmen shit voelt echt heel superouderwets.
Verder zijn de extra quests tot nu toe echt alleen maar veredelde fetch en monster quests.
Wat het origineel zo goed maakte wat mij betreft is wel volledig intact. De sfeer, het verhaal, Sepiroth zn aanwezigheid die de hele tijd als een soort donkere wolk eroverheen hangt, de character development (vooral Cloud), al die dingen zijn echt minstens zo goed en wrsl zelfs beter dan in het origineel. Ander klein kritiek puntje is dat veel van de gameplay mechanics wel echt oud aanvoelen. Al die oh de ladder hangt er niet help me omhoog met robotarmen shit voelt echt heel superouderwets.
Weet nu al wel dat het wachten op het volgende deel klote wordt.