Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10:22
Heb er nu ongeveer 14 uur inzitten en ben nog steeds erg onder de indruk, ondanks een aantal mindere dingen. Graphics (wel regelmatig textures die laat inladen ), muziek en sfeer zijn top. Denk wel dat SparksNL een punt heeft en dat de nostalgie ook zeker een grote rol speelt. Combat lijkt op basis van de demo inderdaad wat oppervlakkig maar dat wordt later echt een stuk beter. Wat dat betreft zeker wel een rpg element in de zin van dat je als je wil gewoon vierkantje kan spammen, maar als je dieper wil is er met materia etc echt een veel diepere laag.

spoiler:
Ik vind als ik eerlijk ben de verhaal toevoegingen tot nu toe wel wat aan de magere kant. Ben nu net op weg naar Don Corneo en het enige qua verhaal wat er ten opzichte van het origineel aan toegevoegd is, zijn die vliegende cape wezens (die zaten niet in het origineel toch, begin nu te twijfelen,haha).
Verder zijn de extra quests tot nu toe echt alleen maar veredelde fetch en monster quests.
Wat het origineel zo goed maakte wat mij betreft is wel volledig intact. De sfeer, het verhaal, Sepiroth zn aanwezigheid die de hele tijd als een soort donkere wolk eroverheen hangt, de character development (vooral Cloud), al die dingen zijn echt minstens zo goed en wrsl zelfs beter dan in het origineel. Ander klein kritiek puntje is dat veel van de gameplay mechanics wel echt oud aanvoelen. Al die oh de ladder hangt er niet help me omhoog met robotarmen shit voelt echt heel superouderwets.

Weet nu al wel dat het wachten op het volgende deel klote wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiktwo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Henkie_NtA schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:44:
Heb er nu ongeveer 14 uur inzitten en ben nog steeds erg onder de indruk, ondanks een aantal mindere dingen. Graphics (wel regelmatig textures die laat inladen ), muziek en sfeer zijn top. Denk wel dat SparksNL een punt heeft en dat de nostalgie ook zeker een grote rol speelt. Combat lijkt op basis van de demo inderdaad wat oppervlakkig maar dat wordt later echt een stuk beter. Wat dat betreft zeker wel een rpg element in de zin van dat je als je wil gewoon vierkantje kan spammen, maar als je dieper wil is er met materia etc echt een veel diepere laag.

spoiler:
Ik vind als ik eerlijk ben de verhaal toevoegingen tot nu toe wel wat aan de magere kant. Ben nu net op weg naar Don Corneo en het enige qua verhaal wat er ten opzichte van het origineel aan toegevoegd is, zijn die vliegende cape wezens (die zaten niet in het origineel toch, begin nu te twijfelen,haha).
Verder zijn de extra quests tot nu toe echt alleen maar veredelde fetch en monster quests.
Wat het origineel zo goed maakte wat mij betreft is wel volledig intact. De sfeer, het verhaal, Sepiroth zn aanwezigheid die de hele tijd als een soort donkere wolk eroverheen hangt, de character development (vooral Cloud), al die dingen zijn echt minstens zo goed en wrsl zelfs beter dan in het origineel. Ander klein kritiek puntje is dat veel van de gameplay mechanics wel echt oud aanvoelen. Al die oh de ladder hangt er niet help me omhoog met robotarmen shit voelt echt heel superouderwets.

Ja, echt wel een ladder game 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:00
SparksNL schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:15:
Goede tip om de demo eerst even te proberen. Op basis van de demo ben ik tot nu toe niet echt onder de indruk. Dit heeft m.i. niks meer met een RPG te maken, maar gewoon een action game met (vind ik) slechte combat als je kijkt naar andere action games zoals Nioh of zo.

Combat beperkt zich (tot nu toe) tot op vierkantje rammen en als de balk vol is op kruisje en een ability gebruiken. Beetje gevoel van button mashen krijg ik erbij.

De eerste (en wellicht laatste, geen idee) baas in de demo verslagen en dat was ronduit saai en irritant, maar wellicht heb ik de te gebruiken tactiek gemist of zo.

De graphics en het geluid is wel erg goed. Verhaal zal ook best goed zijn, maar dat kan mij (op dit moment) niet overtuigen om de game voor full price aan te schaffen.

Wellicht als je de originele FFVII gespeeld hebt dat het anders aanvoelt, maar ik heb geen drang op verder te spelen in ieder geval.
Dit zal waarschijnlijk geen spel zijn voor jou. De combat zal nooit een spel als God of War evenaren, daar hebben ze alle focus vooral in de combat gehoord, alleen de axe mechanics is iemand maanden met bezig geweest. Logisch ook, GoW draait op de combat. FFVI draait ook om het verhaal en cinematics. Betekent niet dat de combat slecht, verre van voor mij, maar FF7 draait om meer dan enkel combat.

[ Voor 3% gewijzigd door SCIxX op 05-04-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkie_NtA schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:44:

spoiler:

Welke chapter zit je na 14 uur? En doe je veel sidequests? Of is t veel lineair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
SCIxX schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:01:
[...]

Dit zal waarschijnlijk geen spel zijn voor jou. De combat zal nooit een spel als God of War evenaren, daar hebben ze alle focus vooral in de combat gehoord, alleen de axe mechanics is iemand maanden met bezig geweest. Logisch ook, GoW draait op de combat. FFVI draait ook om het verhaal en cinematics. Betekent niet dat de combat slecht, verre van voor mij, maar FF7 draait om meer dan enkel combat.
Ik vind het gewoon erg jammer dat ze niet terugkeren naar turn-based combat of wat ze destijds bij FFXII hebben gedaan. Nu krijg je zo’n net-niet actie georiënteerd systeem wat gewoon als button bashen aanvoelt.

In FFXV vond ik het nog wel te pruimen, maar dat kwam voornamelijk omdat die game gewoon super mooi was en een open wereld had. Dat laatste heeft deze niet, jammer genoeg.

Ik wacht wel tot de game volledig is released en is afgeprijsd. Kan ik meteen in één moeite doorspelen in plaats van hem halverwege weg te moeten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:03
SCIxX schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:01:
[...]

En zo kan God of War qua combat weer niet tippen aan een Devil May Cry.Probleem met deze game is denk dat het niet weet wat het wil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:19

SkyStreaker

Move on up!

jori040 schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:25:
[...]

En zo kan God of War qua combat weer niet tippen aan een Devil May Cry.Probleem met deze game is denk dat het niet weet wat het wil zijn.
Het "probleem" met deze game is dat het ergens ook nog zoveel mogelijk de oude fans van het origineel wil behagen en dat doet het perfect.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Vindt FF7r toch wel een stuk beter dan FF15, de combat werkt een stuk beter in FF7r en ook de karakters zijn veel beter uitgediept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 15:42

BlackEyedAngel

Just a decent guy

SkyStreaker schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:56:
Zijn de DLC voor materia later ook verkrijgbaar via psn store?
Ik hoop het, me wants all the stuff :9

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Verwijderd schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:01:
[...]

Welke chapter zit je na 14 uur? En doe je veel sidequests? Of is t veel lineair?
Uhh, 9 volgens mij, ga nu net naar
spoiler:
Don Corneo
.
Heb elke side quest gedaan die kon vinden en ben niet aan het rushen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:27
heb er nu een uurtje of 2 a 3 inzitten en moet zeggen speelt echt heerlijk weg nog steeds.

Hoe spelen jullie eigenlijk op engels of japans? ( heb het orgineel nog nooit gedaan)
erg eigenlijk heb alle delen gespeeld op 7 na dus dit hele verhaal is ook nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb nu 10:30 gespeeld en ben net aanbeland in chapter 8. Mooie game, ziet er fantastisch uit en klinkt ook uitstekend.

Combat is uiteraard anders dan de originele game, maar komt deels ook overeen: gebruik van spells, special moves en items blijft cruciaal. In de originele game zat je feitelijk telkens te wachten op je beurt, nu ben je tussendoor ook actief. Veel meer dan vierkantje drukken is dat overigens niet.

Persoonlijk ben ik geen fan van open world games, ik houd van een verhaal met een begin en een eind waar je relatief lineair doorheen gaat, eventueel met optionele side quests. De side quests die ik tot dusver heb gedaan stelden weinig voor, niet bijster interessant of uitdagend. Wat ik me kan herinneren van de originele game is dat je meer vrijheid kreeg juist nadat je Midgar hebt verlaten, maar dat zal dan meer voor het tweede deel zijn.

Ik vermaak me tot dusver uitstekend iig.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:43
Ruudox schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:25:
heb er nu een uurtje of 2 a 3 inzitten en moet zeggen speelt echt heerlijk weg nog steeds.

Hoe spelen jullie eigenlijk op engels of japans? ( heb het orgineel nog nooit gedaan)
erg eigenlijk heb alle delen gespeeld op 7 na dus dit hele verhaal is ook nieuw voor mij.
Zelf speel ik in het engels, de texten vroeger waren engels dus in mn hoofd ook. En de voice acting is echt bizar goed. Maar ik wil ook wel een keer in japans een playthrough doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bananeman schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:33:
Ik heb nu 10:30 gespeeld en ben net aanbeland in chapter 8. Mooie game, ziet er fantastisch uit en klinkt ook uitstekend.

Combat is uiteraard anders dan de originele game, maar komt deels ook overeen: gebruik van spells, special moves en items blijft cruciaal. In de originele game zat je feitelijk telkens te wachten op je beurt, nu ben je tussendoor ook actief. Veel meer dan vierkantje drukken is dat overigens niet.

Persoonlijk ben ik geen fan van open world games, ik houd van een verhaal met een begin en een eind waar je relatief lineair doorheen gaat, eventueel met optionele side quests. De side quests die ik tot dusver heb gedaan stelden weinig voor, niet bijster interessant of uitdagend. Wat ik me kan herinneren van de originele game is dat je meer vrijheid kreeg juist nadat je Midgar hebt verlaten, maar dat zal dan meer voor het tweede deel zijn.

Ik vermaak me tot dusver uitstekend iig.
Kan je voor mij onder elkaar zetten welke chapters je t beste vond van 1 tm chapter 8?

Is t episch? En erg lineair of toch ook wel veel open? Of echt van punt a naar b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Verwijderd schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:30:
[...]

Kan je voor mij onder elkaar zetten welke chapters je t beste vond van 1 tm chapter 8?

Is t episch? En erg lineair of toch ook wel veel open? Of echt van punt a naar b?
- Toch wel erg liniear
- Boss battles zijn heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refuge
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb er 11u opzitten,
Speelt lekker weg, leuke originele sfeer!
Paar issues wel: sommige stukken voelen echt gerokken en repetitief aan.
En qua graphics lijkt het een PS3 game die ze halvelings next gen elementen hebben gegeven.
Volgens mij was dit ook zo geplanned ooit, is techdemo van geweest ooit...

Paar heel duidelijke zaken waarvan ik mij afvraag hoe deze door testing geraakt zijn.
Waarschijnlijk volgt er een day 1 patch hiervoor maar toch...
Weapon upgrade systeem is speciaal.. :) Gelukkig kan je wel al je keuzes resetten nadien.

Ik blijf wel vrolijk verder spelen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
Refuge schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:58:

En qua graphics lijkt het een PS3 game die ze halvelings next gen elementen hebben gegeven.
Die vind ik bijzonder want het is echt een van de mooiste games die ik ooit heb gezien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refuge
Mutatie schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:01:
[...]

Die vind ik bijzonder want het echt een van de mooiste games die ik ooit heb gezien :D
Vooral wazige textures die mij die indruk geven, omgeving zelf is wel prachtig, maar van dichtbij valt het toch vaak uiteen...
Ook pop in van NPC's.
Misschien beter op een PS4 Pro, ik speel op een gewone met HDR op een 65inch oled, dan valt alles wel hard op natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Refuge schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:04:
[...]

Vooral wazige textures die mij die indruk geven, omgeving zelf is wel prachtig, maar van dichtbij valt het toch vaak uiteen...
Ook pop in van NPC's.
Misschien beter op een PS4 Pro, ik speel op een gewone met HDR op een 65inch oled, dan valt alles wel hard op natuurlijk
Ik kom idd wel wat slechte textures tegen, bv de deuren in sector7 maar heb het idee dat dat foutjes zijn die nog gepatched moeten worden. Zal eens op pop ins letten. Ik zelf op een 55" sony hdr. Anywho straks weer Midgar induiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Refuge
Mutatie schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:08:
[...]

Ik kom idd wel wat slechte textures tegen, bv de deuren in sector7 maar heb het idee dat dat foutjes zijn die nog gepatched moeten worden. Zal eens op pop ins letten. Ik zelf op een 55" sony hdr. Anywho straks weer Midgar induiken :)
beter eigenlijk niet op letten en gewoon genieten makker, wat een mierenneuker ben ik soms toch...
Qua sfeer en nostalgie voorlopig niet te kloppen.
Ik hou mij al vast voor de corona leegte die me gaat bekruipen als ik hem uit heb... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Refuge schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:10:
[...]

beter eigenlijk niet op letten en gewoon genieten makker, wat een mierenneuker ben ik soms toch...
Ik hou mij al vast voor de corona leegte die me gaat bekruipen als ik hem uit heb... :)
Ik ken gevoel het maar ik denk dat ik deze vaker ga spelen en completen (doe ik niet vaak), paar jaar terug nog het origineel gemaxed. De HDR is wel erg nice in deze game :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 05-04-2020 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Mutatie schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:08:
[...]

Ik heb inmiddels een snelle (hier) SSD besteld van 500GB, die ga ik extern via USB 3.0 aansluiten en zien of er verbetering inzit.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:21
SkyStreaker schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:24:
[...]
Ik heb inmiddels een snelle (hier) SSD besteld van 500GB, die ga ik extern via USB 3.0 aansluiten en zien of er verbetering inzit.
Heb je al eens geprobeerd om te blijven staan en kijken of de textures dan wel inladen? Heb er nog niet heel duidelijk op gelet, maar had het gevoel dat ze gewoon niet komen.
In dat geval ga je het niet fixen met een SSD. Lijkt me eerder een bug, of een developer die lui is geweest.

In die area van chapter 3 is het het ergst precies, in andere gebieden is dat probleem bijna niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:33:
[...]

- Toch wel erg liniear
- Boss battles zijn heel goed.
Lineair ook in chapter 3??
Slums... lijkt me niet? Kan je toch overal heen waar je wilt?

Welke chapter ben jij? En wat bedoel je met goede boss fights. Wat vindt je goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Anton.net schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:52:
[...]

Heb je al eens geprobeerd om te blijven staan en kijken of de textures dan wel inladen? Heb er nog niet heel duidelijk op gelet, maar had het gevoel dat ze gewoon niet komen.
In dat geval ga je het niet fixen met een SSD. Lijkt me eerder een bug, of een developer die lui is geweest.

In die area van chapter 3 is het het ergst precies, in andere gebieden is dat probleem bijna niet
Wil hem sowieso hebben, vorige pro had ik een 7200rpm in met 128Mb cache, zat echt snelheidwinst in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok iedereen die al dik aan t spelen is.

Welke chapter ben je en na hoeveel uur en minuten?
Daarnaast
wat is je beste chapter tot nu toe?

En heb je al veel bosses gehad tm de chapter waar je bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Verwijderd schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:00:
[...]

Lineair ook in chapter 3??
Slums... lijkt me niet? Kan je toch overal heen waar je wilt?

Welke chapter ben jij? En wat bedoel je met goede boss fights. Wat vindt je goed?
De slums zijn ook maar een liniear rondje na mijn mening, die verbonden is aan wat linieare dungeons. Maar je kan inderdaad we wat heen en ween lopen.

De bosses zijn wel weer unieke vijanden, waar de combat goed uit de voeten komt, doordat je maar op één iemand hoeft te focussen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:25
Verwijderd schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:04:
Ok iedereen die al dik aan t spelen is.

Welke chapter ben je en na hoeveel uur en minuten?
Daarnaast
wat is je beste chapter tot nu toe?

En heb je al veel bosses gehad tm de chapter waar je bent?
Wat ben je druk met vragen stellen, je was toch al voorbij chapter 6 en vond het toch niets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Refuge schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:10:
[...]

Ik zie nu idd wat je bedoeld. Ach het mag de pret niet drukken, het totaal plaatje is toch echt wel geweldig! Benieuwd hoeveel er gepatched kan worden. Ik was nog maar 2,5uur in de game :)
Kadett schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:08:
[...]

Wat ben je druk met vragen stellen, je was toch al voorbij chapter 6 en vond het toch niets :+
Zoveel vragen maar nooit antwoorden geven :+

[ Voor 19% gewijzigd door Mutatie op 05-04-2020 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Begrijpt iemand ook
spoiler:
The Stagger Effect Pt. 1

Wat ik ook doe, stagger en daarna 1 blok ATP en bijv. een special ability, niks..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:41

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Kadett schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:08:
[...]

Gewoon lekker negeren doen gok ik de meeste hier :) Doe maar eens een search op poster in dit topic en loop de posts maar na dat zegt je eigenlijk al genoeg.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:41
Meer mensen problemen met trofeeën syncen sinds ze FFVII Remake spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
@Cloud_VII ja dat is omdat de game officieel nog niet uit is. 10 april zal dat wel werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
  • Laatst online: 11-09 07:55
Cloud_VII schreef op zondag 5 april 2020 @ 23:31:
Meer mensen problemen met trofeeën syncen sinds ze FFVII Remake spelen?
Ja, dat viel me vandaag ook ineens op. Maar dat zal idd waarschijnljk pas goed werken vanaf 10 April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

SkyStreaker schreef op zondag 5 april 2020 @ 21:54:
Begrijpt iemand ook
spoiler:
The Stagger Effect Pt. 1

Wat ik ook doe, stagger en daarna 1 blok ATP en bijv. een special ability, niks..
spoiler:
Daarbij moet je 15 verschillende vijanden staggeren (elke soort vijand telt 1 keer), sommige monsters zijn echter zo zwak dat ze al dood zijn ver voordat ze staggered zijn. Mij lukte het niet om die te voltooien in de eerste slums maar je haalt hem ongetwijfeld als je gewoon verder gaat met het verhaal.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik heb dit weekend lang niet zoveel kunnen spelen als sommige hier, maar inmiddels de 6 uur ingame tijd aangetikt dus denk dat ik wel een voorzichtige uitspraak inmiddels kan gaan doen.

spoiler:
De game roept constant nostalgische gevoelens op, eigenlijk niet zozeer over het verhaal want ik heb best wel moeite om mij te herinneren wat er nu wel en niet in het originele deel zat (ach het is ook een tijdje geleden, heb er destijds een speciaal een PSX voor aangeschaft) maar vooral door de muziek. De muziek is echt subliem al mis ik ook enorm de "end battle tune" Barret doet hem af en toe en dat valt mij dan direct op.

Heb ook eigenlijk weinig op het Combat system aan te merken het speelt prettig en redelijk eenvoudig, het koste enkel wat moeite om ook met de tegenstanders mee te bewegen als ze dodgen of iets dergelijks. Goed voorbeeld is het duurde bijvoorbeeld even voor ik erachter kwam dat je zonder character the switchen in battle ook andere commando's kan laten doen als je R2/L2 indrukt, zeer fijn voor de heals.

Ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee, het verhaal de visuals het hele plaatje klopt met wat je heden ten dagen zou verwachten van een FF. (FFXV heb ik overigens niet gespeeld) Het is namelijk heel lang geleden dat ik 6 uur in een game klokte in het eerst weekend dat ik de game in mijn bezit had. De laatste die dat voor elkaar kreeg van Diablo 3 op de PC ten tijde van de release.

Hoe dan ook ik ben tevreden tot nu toe en kijk uit naar de rest van de game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:44
Ik heb het weekend een uur of elf in de game gestopt. Gisteravond kwam ik daarmee aan in chapter 8.
Wat mij betreft is het een keigave remake. Heel veel momenten herken ik nog van het origineel.

Ik ben vooral benieuwd hoeveel episodes er komen en wanneer. Ik had ergens gelezen waar de disc eindigd, en dat is een behoorlijke tijd voordat het origineel eindigde met de disc. Maar als welke episode een cycle heeft van twee jaar, weet ik niet zeker of ik ze allemaal meteen aanschaf of dan liever wacht op de complete ervaring. Na twee jaar ben ik wel aardig uit een verhaal getrokken.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
SkyStreaker schreef op zondag 5 april 2020 @ 21:54:
Begrijpt iemand ook
spoiler:
The Stagger Effect Pt. 1

spoiler:
Weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is het zo dat je als de enemy gestaggered is je de ATB moet vullen met de alternatieve attack mode. Dus met driehoekje wisselen en dan ATB vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:41
Ik heb pas iets minder dan 2 uur kunnen spelen, maar wat een sfeer zit er nu al in. Geweldig. Grafisch meesterwerk en de muziek is ook geweldig natuurlijk. Battle systeem is even wennen, maar vindt ik best wel tof. Ik ben ook iemand die FFXV een hele goede game vondt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Henkie_NtA schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:47:
[...]

spoiler:
Weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is het zo dat je als de enemy gestaggered is je de ATB moet vullen met de alternatieve attack mode. Dus met driehoekje wisselen en dan ATB vullen.
spoiler:
Je kunt met de assess materia ook zien welke enemies je al eens gestaggered hebt, volgens mij telt dat inderdaad alleen pas nadat je een ATB balkje op een staggered enemy hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Kalder schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:46:
[...]

spoiler:
Je kunt met de assess materia ook zien welke enemies je al eens gestaggered hebt, volgens mij telt dat inderdaad alleen pas nadat je een ATB balkje op een staggered enemy hebt gebruikt.
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Dat is iig niet een van de duidelijkst omschreven Battle Reports. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:52

s0kkie

Cowabunga

Damn, het wereldje is wel echt perfect gedaan met alle personen en omgevingen.
De graphics zijn totaal niet als een PS3 game 8)7 misschien een HD tv kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57
Kun je de game ook met japanse audio en engelse subs spelen? Want ik zie dat de mondbewegingen gewoon ook engels zijn....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Deathchant schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:25:
Kun je de game ook met japanse audio en engelse subs spelen? Want ik zie dat de mondbewegingen gewoon ook engels zijn....
Als het goed is wel, en het is zelfs zo dat als je japanse audio hebt, de lipsync helemaal daarop afgestemd word, en bij engels frans en duits ook trouwens, hebben allemaal correcte lipsync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Iets waar ik me redelijk aan irriteer:
spoiler:
Vooral bij boss battles vind ik de range van de attacks wel erg groot, ook zijn er veel attacks unblockable/undodgeable en kom je erg snel in een stunlock. Nogal irritant. Ben nu bij Hell House en daar vind ik het wel heel erg worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Deathchant schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:25:
Dat kan. Na de aanpassing van de instellingen moet je de boel opnieuw opstarten. Beweging van mond is dan ook Japans. Subs Engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
TOP! Thnx!
Ik zie trouwens dat de Deluxe editie voor 97,99 te koop is bij bol.com via een partner:
https://www.bol.com/nl/p/...tion-ps4/9200000114229339

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Reviews rollen nu binnen, overweldigend positief. metacritic link

Mijn favoriet reviewer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackshelve
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:19
Heb er nu 7 uur in zitten. Ik vind het tot nu toe tof! Speelt lekker weg. Ik vind het wel iets te makkelijk tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

unfor schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:14:
Reviews rollen nu binnen, overweldigend positief. metacritic link

Mijn favoriet reviewer:

[YouTube: Final Fantasy VII Remake - Review by Skill Up]
Ik denk dat zowel de reviews als deze video echt spot on zijn, is het perfect ? Nee maar ik vermaak mij er dusdanig mee dat ik mij aan dit soort kleinigheidjes absolute niet stoor de rest maakt het echt meer dan waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 15:03

CSB

:D

Is de pre-order uit PSN ook al beschikbaar?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

spoiler:
Scarlet, eh... Jeetje 😅

Tifa-compensation anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:52

s0kkie

Cowabunga

CSB schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:03:
Is de pre-order uit PSN ook al beschikbaar?
Nope vrijdag de 10e helaas voor de digitale kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 19:32

FREAKJAM

"MAXIMUM"

spoiler:
De victory tune mis ik ook wel in deze remake! Het geluidje waarbij het aantal Gil toeneemt mis ik ook wel wat dat betreft (meer nostalgisch denk ik).

Had iemand de chobobo theme ook al voorbij horen komen in Midgar? :D

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

FREAKJAM schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:09:
spoiler:
De victory tune mis ik ook wel in deze remake! Het geluidje waarbij het aantal Gil toeneemt mis ik ook wel wat dat betreft (meer nostalgisch denk ik).

Had iemand de chobobo theme ook al voorbij horen komen in Midgar? :D
spoiler:
Barret gaat af en toe "na na na na-ah-ahhhh"
XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Wel jammer dat de side quests (groene markers) zo slecht zijn, je ziet de kwaliteit zo hard droppen dan.
Plots moet je random enemies gaan killen, omdat zo'n derderangs NPC uit een Bethesda game je dat vraagt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anton.net schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:24:
Wel jammer dat de side quests (groene markers) zo slecht zijn, je ziet de kwaliteit zo hard droppen dan.
Plots moet je random enemies gaan killen, omdat zo'n derderangs NPC uit een Bethesda game je dat vraagt. :?
Ach, in de originele FF7 had je ook een hele hoop grind wat je moest doen zeker op hem moment dat je met je chocobo over de wereld kon en dan random encounters farmen (met je oversized character ten opzichte van de wereld waar je in rende :D :D )

[ Voor 7% gewijzigd door ShadowBumble op 06-04-2020 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Laatst online: 07:00
In chapter 8 net de VR
spoiler:
battle met Shiva gehad, 1x keer werd ik meteen gewiped. Voelde alsof ik flink underleveled was, toch maar nog een keer geprobeerd met fire materia combo op het zwaard, ifrit summon, badabing badaboom ging ze neer! Erg gaaf 1v1 gevecht.
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ik heb gister ook eindelijk de game op kunnen halen. Zit nu in chapter 3 in de slums. Ik zit er helemaal in, al speelt nostalgie ook een grote rol. Sfeer is fantastisch, hoe ze bijvoorbeeld de slums neer hebben gezet vind ik erg goed gedaan. Sidequests die ik daar tot nu toe gedaan heb zijn inderdaad niet heel boeiend en grafisch zit er op die momenten ook een redelijke dip in. Hopelijk komt daar nog wel een patch voor.

Wel gaaf dat
spoiler:
Sephiroth al meteen in meerdere cutscenes voorkomt in het begin van de game.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Hoop dat AllYourGames hem wel daadwerkelijk vrijdag gaat leveren. Zie dat ie bij Bol en MM inmiddels uitverkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 22:15
Haha ik zit ook maar te wachten.
Hij word sowieso wel op tijd geleverd door All Your Games.
Ik denk dat ze gewoon een andere leverancier hebben waardoor hij echt 8 April daar afgeleverd word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackshelve
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:19
Jay-v schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:52:
Hoop dat AllYourGames hem wel daadwerkelijk vrijdag gaat leveren. Zie dat ie bij Bol en MM inmiddels uitverkocht is.
Heb je de mediamarkt winkels al bezocht? Ik zag nog een flink aantal bij de mediamarkt in Hengelo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

blackshelve schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:35:
[...]
Heb je de mediamarkt winkels al bezocht? Ik zag nog een flink aantal bij de mediamarkt in Hengelo.
Nee, nog niet. Mocht hij vrijdag niet in de bus liggen ga ik er wel ff langs. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Raem schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:00:
Ik heb gister ook eindelijk de game op kunnen halen. Zit nu in chapter 3 in de slums. Ik zit er helemaal in, al speelt nostalgie ook een grote rol. Sfeer is fantastisch, hoe ze bijvoorbeeld de slums neer hebben gezet vind ik erg goed gedaan. Sidequests die ik daar tot nu toe gedaan heb zijn inderdaad niet heel boeiend en grafisch zit er op die momenten ook een redelijke dip in. Hopelijk komt daar nog wel een patch voor.

Wel gaaf dat
spoiler:
Sephiroth al meteen in meerdere cutscenes voorkomt in het begin van de game.
Ik zit constant: "oh ja", "ooooh jaa" en "oh ja!" Feest van herkenning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:10
Bij Intertoys alphen aan den rijn hadden ze er nog een aantal en kreeg hem gewoon mee ondanks release date. nu installeren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
Het is zoo gaaf allemaal!! Zoveel herkenning, nostalgie en toch voelt het als een heel nieuwe game, heel bijzonder gedaan _/-\o_
Ik blijf het maar zeggen: wat een productie! Hoop zoo dat ze dit niveau gaan volhouden in de vervolgen :D

spoiler:
De eerste keer Ifrit summon moest ik gewoon hardop lachen, zo over the top gaaf. De 2e ontmoeting met Aertih was ook zo mooi gedaan, vanuit de kerk naar sector5, de rooftops, haar huis O+

[ Voor 32% gewijzigd door Mutatie op 07-04-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Bol doet het goed...

Vorige week besteld,

vorige week vrijdag "Hij is verstuurd"
zaterdag "Pakket nog niet bij PostNL"
zondag chat gestart "nee sorry, pakket is nog niet opgestuurd! als je dinsdag niks hoort even chatten weer"
dinsdag (vandaag) "Nee! pakket is kwijt, dit omdat we teveel pre orders hebben gekregen. Ik kan navragen wanneer hij weer komt, dit kan echter 3-4 werkdagen duren. En daarna moet hij nog een keer besteld worden"

Later krijg ik een mailtje; wat blijkt? Mensen die hem vorige week op bepaalde dagen hebben ge-pre ordered zullen hem niet krijgen, omdat er dubbele bestellingen zijn aangemaakt..

Laatste keer dat ik bij Bol.com bestel >_>

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
corset schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:02:
Bol doet het goed...

Vorige week besteld,

zondag chat gestart "nee sorry, pakket is nog niet opgestuurd! als je dinsdag niks hoort even chatten weer"
dinsdag (vandaag) "Nee! pakket is kwijt, dit omdat we teveel pre orders hebben gekregen. Ik kan navragen wanneer hij weer komt, dit kan echter 3-4 werkdagen duren. En daarna moet hij nog een keer besteld worden"

Later krijg ik een mailtje; wat blijkt? Mensen die hem vorige week op bepaalde dagen hebben ge-pre ordered zullen hem niet krijgen, omdat er dubbele bestellingen zijn aangemaakt..

Dat is flink zuur ja. Ik vind het sowieso wel een drama te noemen hoe het is gegaan...Mensen die em besteld hebben vorige week, kunnen nu al spelen. Mensen die allang gepreordered hebben zitten nog steeds te wachten. En mensen die vorige week op een bepaalde dag besteld hebben zitten nu met kwijtgeraakte bestellingen.

Bij allyourgames, waar ik nu al een tijdje de preorder heb lopen, zeggen ze dat ze op 9 april alles krijgen en dan ook direct versturen. Dus ik hoop dat dat allemaal goed gaat. Maar dit is wel de laatste keer dat ik een preorder geplaatst heb in general. Ik koop het wel als het gewoon goed verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:44
Deathchant schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:07:
[...]
Maar dit is wel de laatste keer dat ik een preorder geplaatst heb in general. Ik koop het wel als het gewoon goed verkrijgbaar is.
Ik ben er sowieso mee gestopt. Het is nog maar zelden dat je een game moet pre-orderen omdat je anders naast het net vist. Ook met digitale pre-orders ben ik gestopt. Het is al een paar keer voorgekomen dat het spel al in de winkel werd verkocht voordat ik hem überhaupt kon preloaden.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
SacreBleu schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:30:
[...]
Het is al een paar keer voorgekomen dat het spel al in de winkel werd verkocht voordat ik hem überhaupt kon preloaden.
En dat is nu dus gebeurd, je kunt gewoon een winkel binnen wandelen en de game direct spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:14
corset schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:02:
Bol doet het goed...

Vorige week besteld,

Dit heb ik ook een keer mee gemaakt, teminste niet precies zoals jij het vertelt natuurlijk, maar toen kreeg ik wel als compensatie een cadeaubon van 10 euro. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Pff als je er wat verder in zit is het een dikke game hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Wat een gedoe allemaal met dat uitleveren, ik heb hem zaterdagochtend om 10:00 gereserveerd via de site van MM en kon hem vanaf 12:00 afhalen.

Inmiddels in Reactor 5 aangekomen, poehee wat een game, wat een throwback naar een tijd toen alles makkelijker was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
De Rikster schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:03:
Wat een gedoe allemaal met dat uitleveren, ik heb hem zaterdagochtend om 10:00 gereserveerd via de site van MM en kon hem vanaf 12:00 afhalen.

Inmiddels in Reactor 5 aangekomen, poehee wat een game, wat een throwback naar een tijd toen alles makkelijker was..
Staat niet eens meer op de website van Media markt :+ medewerker wist ook van niks

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Zo, PS4 Pro is inmiddels hier. Nu de game nog :P Moet je PS4 connectie hebben met internet o.i.d. of kan ik het vanuit de schijf zo installeren en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Deathchant schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:25:
Zo, PS4 Pro is inmiddels hier. Nu de game nog :P Moet je PS4 connectie hebben met internet o.i.d. of kan ik het vanuit de schijf zo installeren en klaar?
Kan vanaf de schrijf meteen. Momenteel heeft de game ook geen patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Ik moest volgens mij wel allerlei systeemupdates doen, maar je kunt de ps4 gewoon met wifi verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
En als ik zelf een PS4 Pro koop en deze teruggeef aan mijn collega, kan ik dan het spel gewoon opnieuw installeren op mijn eigen PS4 Pro? M.a.w. er zit geen link tussen PS4-apparaat en serial key van het spel o.i.d.?

EDIT: volgens mij heeft ie altijd de disc nodig, nietwaar? De momenten dat de PS4 de disc nodig heeft, heeft ie dan geen moeite met textures op tijd te renderen enzo? Ik kan me zo voorstellen dat een download van de game (eventueel op een SSD ipv HDD) een stuk beter presteert, of vergis ik me?

[ Voor 40% gewijzigd door Deathchant op 07-04-2020 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Deathchant schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:48:
En als ik zelf een PS4 Pro koop en deze teruggeef aan mijn collega, kan ik dan het spel gewoon opnieuw installeren op mijn eigen PS4 Pro? M.a.w. er zit geen link tussen PS4-apparaat en serial key van het spel o.i.d.?

EDIT: volgens mij heeft ie altijd de disc nodig, nietwaar? De momenten dat de PS4 de disc nodig heeft, heeft ie dan geen moeite met textures op tijd te renderen enzo? Ik kan me zo voorstellen dat een download van de game (eventueel op een SSD ipv HDD) een stuk beter presteert, of vergis ik me?
Je kan niet zomaar een HDD van de ene ps4 verplaatsen naar de ander. Ik denk dat je dan je save file op een usb stick moet zetten. Al weet ik dat niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDjo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 10:23
Even een vraag.. voor degene die een Pre-Order hebben geplaatst en de game hebben, hebben waarschijnlijk ook een Code gehad voor de Chocobo Chick Summon materia
Iemand enig idee hoe je deze materia kan ontvangen in de game? de code is goedgekeurd door de PS store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

DonDjo schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:00:
Even een vraag.. voor degene die een Pre-Order hebben geplaatst en de game hebben, hebben waarschijnlijk ook een Code gehad voor de Chocobo Chick Summon materia
Iemand enig idee hoe je deze materia kan ontvangen in de game? de code is goedgekeurd door de PS store
Even downloaden in de PS store, en dan ingame via System DLC activeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Deathchant schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:48:

Er wordt niks van de schijf gelezen, alles wordt geinstalleerd op je HDD. De schijf is alleen ter verificatie nodig.
Als je straks je eigen PS4 hebt kun je de game opnieuw installeren. De save game op je huidige PS4 kun je op een Usb stick zetten en overzetten naar je eigen PS4.
Ik weet alleen niet of savegames account gebonden zijn, dus ik zou voor de zekerheid wel hetzelfde account gebruiken op beide consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Inmiddels heb ik de game op een 500Gb SSD, extern - merk wel degelijk veel verschil, laadscherm is zeker de helft, zoniet minder op de Pro. Ik probeer te letten op texture pop-in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08 15:53
Raem schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:06:
[...]

Er wordt niks van de schijf gelezen, alles wordt geinstalleerd op je HDD. De schijf is alleen ter verificatie nodig.
Zou denken dat de FMV's wel op de 2de schijf staan. Enkel de data disc werd immers geïnstalleerd. Tenzij deze play disc in de achtergrond installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Volvados schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:59:
[...]

Zou denken dat de FMV's wel op de 2de schijf staan. Enkel de data disc werd immers geïnstalleerd. Tenzij deze play disc in de achtergrond installeert.
De play disc installeert ook nog zo'n 45GB aan data. Ik neem aan dat op de data disc, het eerste deel van de game staat, zodat je meteen kunt beginnen na het inwerpen van de play disc, die dan op de achtergrond de rest van het spel installeert.
De game neemt in totaal ongeveer 90GB van je schijf in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Chapter 9:

spoiler:
Ik merk dat in dit deel er wat zaken komen waar je niet direct in kan, of bij kan. Zoals het stukje N-NW van de Caved-in Tunnel. Zit een stuk ongemapped waar je nog niet bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumpelstiltskin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09 11:15
Weet iemand of er voorraad is bij de MM in Ede?
Bellen heeft geen zin, kom uit bij het HQ die alleen de website voorraad kan/wil nakijken en daar is ie afgehaald :(

Lokale intertoys heeft gewoon voorraad ondanks het niet weergeven op de website :D

[ Voor 21% gewijzigd door Rumpelstiltskin op 08-04-2020 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Rumpelstiltskin schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:12:
Weet iemand of er voorraad is bij de MM in Ede?
Bellen heeft geen zin, kom uit bij het HQ die alleen de website voorraad kan/wil nakijken en daar is ie afgehaald :(
Mediamarkt weet ik niet, maar je zou ook Games4Us kunnen proberen te bellen of zij hem op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumpelstiltskin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09 11:15
Raem schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:24:
[...]

Mediamarkt weet ik niet, maar je zou ook Games4Us kunnen proberen te bellen of zij hem op voorraad hebben.
Goeie tip, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Ik las dat er veel bosses in zitten. Hoe moeilijk zijn die? Ik heb de demo gespeeld op normal en die boss die daar in zat de eerste keer verslagen, wel met veel potions ... En kun je altijd een moeilijkheidsgraad omlaag ... ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
-SaveMe- schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:14:
Ik las dat er veel bosses in zitten. Hoe moeilijk zijn die? Ik heb de demo gespeeld op normal en die boss die daar in zat de eerste keer verslagen, wel met veel potions ... En kun je altijd een moeilijkheidsgraad omlaag ... ?
Kunnen vrij uitdagend zijn, als je blind gaat button mashen, dan verlies je. Ik heb alle bosses tot nu toe in 1 of 2 keer verslagen, voormij is het de goeie balans tussen uitdagend, maar niet frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dops
  • Laatst online: 28-02-2024
-SaveMe- schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:14:
Ik had hetzelfde in de demo. Maar zodra je doorkrijgt dat het overgrote deel van de damage die je doet vanuit skills komt en tussendoor wat aanvallen wisselt met parry's gaat het een stuk beter.

Je kan op elk moment difficulty aanpassen als je niet in combat bent.
So far zijn de bossbattles erg enjoyable <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@Nieuwevolger @dops Ok, thanks, wellicht dat ik hem tzt ook nog meepik dan. Veel games gaan natuurlijk uitgesteld worden en de release calender raakt steeds leger en ik raak snel door mijn backlog heen ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:39

Sagat

Is pappa x2!

Modbreak:Zoals aangegeven kon er gestemd worden over het spoiler beleid in dit topic, 83% is voor verplicht alle spoilers in spoiler tags te plaatsen.

Let hier dus met zijn allen op, we zullen optreden tegen mensen die dit beuwst of onbewust negeren.

En 2e punt is het vragen waar de game te koop is. GoT is geen servicedesk, probeer zelf te zoeken zowel met de search binnen GoT en uiteraard ook op google en de bekende verkoop sites.Ik zal de topic warning hierop aanpassen. Ook hier zullen we optreden wanneer dit niet goed gaat.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Ok, voor mij zit de game er al bijna op, dus wat info:

het slechte:
spoiler:
  • game voelt gewoon erg kort aan voor FF game. ik zit nu op 33 uur game tijd, daarin heb ik alle trophies op Hard Mode en level 50 na.
  • ik maak mij enorm zorgen over hoe ver dit gemelkt gaat worden. ik zie het zomaar een 5 delen of meer worden, waarbij je voor elke game weer 60 euro neerlegt.
  • de game is extreme liniar, zelfs de side-quests kan je bijna niet missen.
  • ik heb het idee dat de save games niet mee zullen gaan naar de volgende delen, vooral op basis van gevoel/overpoweredheid en ben ook bang dat er geen "open world" komt, maar dat het een FFXIII wordt waarbij de lineariteit en storytelling voorrang krijgt.
  • Geen manier meer om Materia te masteren dat je deze altijd equipped hebt, zonde zonde zonde.

Het goede:
spoiler:
  • De battles zijn gewoon leuk, echt genieten om te zien hoe ze toch de elementen uit de oude delen erin hebben gelaten
  • De battle sim(laatste chapter) en colosseum zijn ook vet.
  • De story-telling is veel beter. Bijvoorbeeld de ghosts die in de oude game niet overal voorkwamen, maar ook de manier waarop Sephiroth in Cloud z'n hoofd zit.
  • De underground lab is ook wel een betere locatie als een reactor voor de mako experimenten op mensen.
  • het feest van herkenning natuurlijk :)

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@TeGek Ja, dat dacht ik al voordat de game uit was. Wellicht is het stukken beter de game op te pikken als alle delen er zijn ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
-SaveMe- schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:21:
@TeGek Ja, dat dacht ik al voordat de game uit was. Wellicht is het stukken beter de game op te pikken als alle delen er zijn ...
Gewoon nu doen. d:)b
Als er echt 4 delen komen, die elk meer dan 2 jaar nodig hebben. Dan kan je wachten tot de ps6 voor je kan beginnen.

Ik denk dat je je niet zo moet focussen op die 'meerdere delen'. Deze game is langer dan 30 uur, wat al best lang is imo. Ik zit er nu 20 uur in, en tot nu toe voelt het gewoon als een heel 'complete' game aan.

Als je bij deeltje 1 van Uncharted, Red Dead Redemption, The Last of Us of Batman Arkham had geweten dat er meerdere delen zouden komen, zou je dan ook hebben gewacht op het laatste deel om te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:18:
[...]

Kunnen vrij uitdagend zijn, als je blind gaat button mashen, dan verlies je. Ik heb alle bosses tot nu toe in 1 of 2 keer verslagen, voormij is het de goeie balans tussen uitdagend, maar niet frustrerend.
welke chapter ben je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dops schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:54:
[...]

Ik had hetzelfde in de demo. Maar zodra je doorkrijgt dat het overgrote deel van de damage die je doet vanuit skills komt en tussendoor wat aanvallen wisselt met parry's gaat het een stuk beter.

Je kan op elk moment difficulty aanpassen als je niet in combat bent.
So far zijn de bossbattles erg enjoyable <3
welke chapter ben je?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Let op:
- Probeer de game/het verhaal niet te verpesten voor anderen. Gebruik spoiler tags!
- Het is niet de bedoeling om te vragen waar de game te koop is, gebruik de search,google en de bekende verkoopsites.