★ Lijkt joop.nl wel hier ★
Hij kan wel goed worden, maar is t nog niet
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Typische Nederland-Portugal dus. Je zou denken dat we daar na twee decennia verlies van geleerd hebben.
Maar goed, tweede van Europa is niet slecht na de shit van de laatste vijf jaar. Nou graag wel kwalificeren voor het EK.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Kun je van de spitsen ook zeggen. Verdedigers straffen is altijd makkelijk maar als je gewoon eens wat afmaakt voorin is dat niet zo’n ramp. Overigens was die bal van Cillessen houdbaar.nocalimero schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:38:
Maar De Ligt is misschien ook nog niet zo goed als we denken. Maakt toch wel fouten op top niveau.
Met Robben en Sneijder hebben we een 2e plek gehaald. Ook maar weer oproepen?D-e-n schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:38:
[...]
Dat is het elftal waarmee we zover zijn gekomen. Niet gek dat hij daar mee begint toch? Voor vd Beek moet hij het systeem omgooien
Je moet gewoon je beste spelers opstellen. Dat zijn de Roon en Babel niet. Depay in deze vorm mag je ook thuislaten.
XXXVI
We gaan ons gewoon kwalificeren als 2e achter Duitsland.
Idd 2 tegendoelpunten in de NL finaleronde, 2x zijn fout.nocalimero schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:38:
Maar De Ligt is misschien ook nog niet zo goed als we denken. Maakt toch wel fouten op top niveau.
Verder leek het sowieso allemaal nergens op, helaas meer dan terechte overwinning voor Port
Meer dan Depay, Bergwijn, Promes hebben we niet nu toch?Deadsy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:38:
[...]
Lijkt er steeds meer op dat Depay moet spelen en er vooral niet af mag.
We hebben ook zoveel aanvallers. Wie dan? Promes voor Babel. En dan?ephymerous schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:40:
[...]
Je moet gewoon je beste spelers opstellen. Dat zijn de Roon en Babel niet. Depay in deze vorm mag je ook thuislaten.
[ Voor 38% gewijzigd door D-e-n op 09-06-2019 22:42 ]
Nou ja, ze hadden toch op z'n minst iemand kunnen blesseren.Dr. Strangelove schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:39:
Typische Nederland-Portugal dus. Je zou denken dat we daar na twee decennia verlies van geleerd hebben.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Op het moment dat de F1 race voorbij is zap je naar voetbal, en dan opeens 1-0 voor Portugal!
Je zou bijna denken alsof het opzet is
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
De Jong, Weghorst...D-e-n schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:40:
[...]
Meer dan Depay, Bergwijn, Promes hebben we niet nu toch?
Dat zijn idd de echte toppers waarmee je het verschil gaat maken. Doe mij dan toch maar die andere 3. Vond Promes sowieso niet slecht.
Lachwekkende opmerking. Wat Koeman er juist heeft ingebracht is beweging voorin, zoals Ajax ook speelde. En dan kom jij met twee simpele koppers aankakken?
We moeten hopen dat Stengs, Groeneveld, Dilrosun en Kluivert stappen maken maar nu is er gewoon niet veel keus.
[ Voor 16% gewijzigd door D-e-n op 09-06-2019 22:45 ]
We hebben pas 2 van de 8 kwalificatie wedstrijden gespeeld.Typhone schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:38:
[...]
Niemand geeft een ruk om de Nations League maar wel om kwalificatie. Daar staan we 3e in de poule? Koeman brengt ons niet zover. Enorm slappe opstelling.
We staan 3e omdat Noord Ierland een wedstrijd meer heeft gespeeld en we nog 2x tegen hun moeten.
De eerste 2 van de groep gaan door naar het EK.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:10
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Enigste is dat ze dit meenemen naar het EK.
Die kan presteren op dat nivo en in dat klimaat.
In ieder geval van de Beek en Promes opstellen. Misschien met een echte spits in de punt als de Jong of Huntelaar? Met de vorm van de huidige aanvallers is iedereen beter.D-e-n schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:40:
[...]
Meer dan Depay, Bergwijn, Promes hebben we niet nu toch?
[...]
We hebben ook zoveel aanvallers. Wie dan? Promes voor Babel. En dan?
XXXVI
Ik zou wat meer Bundesliga kijken voordat je onzin uitkraamt.D-e-n schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:44:
[...]
Lachwekkende opmerking. Wat Koeman er juist heeft ingebracht is beweging voorin, zoals Ajax ook speelde. En dan kom jij met twee simpele koppers aankakken?
We moeten hopen dat Stengs, Groeneveld, Dilrosun en Kluivert stappen maken maar nu is er gewoon niet veel keus.
mannen voetbal begint pas in augustus weer denk ik?
U doelt op Dost?MrMonkE schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:45:
Hadden we maar een nederlandse spits die gewend is aan dat Portugese klimaat.
Die kan presteren op dat nivo en in dat klimaat.
Nergens voor nodig om na een nederlaag weer gelijk de stokpaardjes van kast te halen. Ik vond de spelers die niet ter discussie staan ook niet erg gelukkig.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
De Bassinator!
Is hij geblesseerd?
Dan moet je als trainer aan een tactiek werken waar je op het moment wel de spelers voor hebt en niet hopen dat Depay een goede dag heeft.KlaasjeNL schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:46:
De spoeling is gewoon te dun. Veel spelers die nog moeten groeien en een aantal plekken die nog gevuld moeten worden zoals die van een diepe spits. Voorlopig behoort Oranje niet tot de top en dat kun je Koeman moeilijk aanrekenen. De potentie voor WK 2022 is er echter wel.
Zou zelf echt werk maken van een 4-4-2 met een ruit op het middenveld.
Dan kun je 4-1-2-1-2 tegen sterke ploegen spelen met bv een de Jong vlak voor de verdediging en 4-3-1-2 tegen de mindere ploegen.
@ephymerous
De fout die we jarenlang maakten in Europees verband is te blijven volharden in een klassiek 433 met een echte kopper in de punt. Voetbal uit het jaar nul.
Koeman en Ten Hag hadden succes met een moderne benadering. En nu willen jullie na één kutwedstrijd de klok weer terugdraaien. Echt lachwekkend.
@MrMonkE
Dost.... die constant faalde.
[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 09-06-2019 22:51 ]
In de kwalificatie speelden we ook gewoon 4-3-3 net als nu.D-e-n schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:49:
@Typhone
@ephymerous
De fout die we jarenlang maakten in Europees verband is te blijven volharden in een klassiek 433 met een echte kopper in de punt. Voetbal uit het jaar nul.
Koeman en Ten Hag hadden succes met een moderne benadering. En nu willen jullie na één kutwedstrijd de klok weer terugdraaien. Echt lachwekkend.
En in de kwalificatie werden er ook veel hoge ballen gespeeld op de aanvallers, net als nu
Dat kan alleen met wereldsterren van het nivo Robben, vBasten en vNistelrooij.Deadsy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:48:
[...]
Dan moet je als trainer aan een tactiek werken waar je op het moment wel de spelers voor hebt en niet hopen dat Depay een goede dag heeft.
[ Voor 22% gewijzigd door MrMonkE op 09-06-2019 22:51 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Schijnt voor andere spelers geen problemen op te leveren.

Je ziet toch wel het verschil tussen een 433 met drie beweeglijke spitsen en een 433 met een puntspeler en twee vleugelspelers?Deadsy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:50:
[...]
In de kwalificatie speelden we ook gewoon 4-3-3 net als nu.
En in de kwalificatie werden er ook veel hoge ballen gespeeld op de aanvallers, net als nu
Het is hetzelfde als dat gejank om Huntelaar recent bij Ajax. Dat kan in een Europese topwedstrijd ook niet meer.
Het gaat nu één wedstrijd fout, tegen Portugal in een uitwedstrijd. Wat is dat voor waanzin om dan gelijk dit soort conclusies te trekken?MrMonkE schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:52:
[...]
Schijnt voor andere spelers geen problemen op te leveren.
[ Voor 36% gewijzigd door D-e-n op 09-06-2019 22:55 ]
Jammer van een 2 of 3tal Nederlandse spelers die niet lekker in de wedstrijd kwamen.
Ook dat is enkel een pinchhitter, we hebben meer nodig als spits.
Weghorst had er in ieder geval bij moeten zitten.
yup. en beide werken niet echt.D-e-n schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:52:
[...]
Je ziet toch wel het verschil tussen een 433 met drie beweeglijke spitsen en een 433 met een puntspeler en twee vleugelspelers?
Het is hetzelfde als dat gejank om Huntelaar recent bij Ajax. Dat kan in een Europese topwedstrijd ook niet meer.
[...]
Het gaat nu één wedstrijd fout, tegen Portugal in een uitwedstrijd. Wat is dat voor waanzin om dan gelijk dit soort conclusies te trekken?
Met 3 bewegelijke spelers werkt nauwelijks omdat het slecht uitgevoerd word.
Want er zit niet of nauwelijks beweging in de 3 aanvallers.
Tenzij een van de 2 vleugels de bal heeft trekken ze alle 3 naar de 16 en maken de ruimtes klein. Dan heb je nog de opkomende middenvelders en hebben we 5 spelers in een kleine ruimte die er moeite mee hebben.
De CL variant van Ajax was ook 4-3-3 met 3 bewegelijke aanvallers maar de uitvoering is een verschil van dag en nacht met die van Oranje.
Dit omdat Depay in het centrum blijft en alleen naar de zijkant komt om de bal te pakken en ermee naar het centrum te gaan.
Ik heb nergens gesproken over het systeem. Ik zeg alleen dat spelers die geen pepernoot raken niet op het wedstrijdformulier thuishoren.D-e-n schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:49:
@Typhone
@ephymerous
@MrMonkE
Dost.... die constant faalde.
XXXVI
Hij koos nu voor De Jong. Die ga je toch niet samen opstellen. Wat mij betreft kan die keuze ook andersom gaan zijn in de toekomst. Als alternatief voor Depay zou je ook aan Bergwijn kunnen denken. Die kan de centrale rol ook op die manier invullen.dutchgio schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:56:
Dost wil toch zelf niet meer?
Ook dat is enkel een pinchhitter, we hebben meer nodig als spits.
Weghorst had er in ieder geval bij moeten zitten.
Met meer tijd zal Koeman wel gaan experimenteren met en Vd Beek en Wijnaldum samen. Daar kun je zeker tegen mindere landen meer gevaar mee stichten.
Voor de rest moet je gaan kijken naar een stand-in voor Dumfries, want die was wel eens beter.
@Deadsy
@ephymerous
De spelers die nu speelden hebben het in de kwalificatie hiervoor prima gedaan. Bezopen om te gaan zeiken dat die speelden. Alleen over Babel kun je discussiëren.
[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 09-06-2019 23:04 ]
De Pay staat verkeerd. Als ik het goed lees, dan moet er een nummer 10 in het team. Daar hoort De Pay in dit elftal, denk ik.Deadsy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:59:
[...]
yup. en beide werken niet echt.
Met 3 bewegelijke spelers werkt nauwelijks omdat het slecht uitgevoerd word.
Want er zit niet of nauwelijks beweging in de 3 aanvallers.
Tenzij een van de 2 vleugels de bal heeft trekken ze alle 3 naar de 16 en maken de ruimtes klein. Dan heb je nog de opkomende middenvelders en hebben we 5 spelers in een kleine ruimte die er moeite mee hebben.
De CL variant van Ajax was ook 4-3-3 met 3 bewegelijke aanvallers maar de uitvoering is een verschil van dag en nacht met die van Oranje.
Dit omdat Depay in het centrum blijft en alleen naar de zijkant komt om de bal te pakken en ermee naar het centrum te gaan.
Maar goed, er is nog veel werk aan de winkel.
Depay op tien is zelfmoord, of je moet dan met een aanvaller minder spelen. Want Depay blijft gewoon in doen en laten een aanvaller. En wie moet er dan weer in de punt?
Uiteindelijk komt vd Beek daar waarschijnlijk wel een keer. Dan zal Wijnaldum wat meer hangend of meer verdedigend komen te spelen.
Het is simpel verder. Koeman zegt het ook. Willen we dit soort stugge topploegen kunnen stukspelen zul je gewoon meer creatieve alternatieven moeten hebben voorin.
Ik vond Dumfries tegen Engeland nog best ok, vandaag was het echter drama en wellicht de slechtste man op het veld. We hebben op die positie echter ook niet heel veel meer denk ik?D-e-n schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:02:
[...]
Hij koos nu voor De Jong. Die ga je toch niet samen opstellen. Wat mij betreft kan die keuze ook andersom gaan zijn in de toekomst. Als alternatief voor Depay zou je ook aan Bergwijn kunnen denken. Die kan de centrale rol ook op die manier invullen.
Met meer tijd zal Koeman wel gaan experimenteren met en Vd Beek en Wijnaldum samen. Daar kun je zeker tegen mindere landen meer gevaar mee stichten.
Voor de rest moet je gaan kijken naar een stand-in voor Dumfries, want die was wel eens beter.
@Deadsy
@ephymerous
De spelers die nu speelden hebben het in de kwalificatie hiervoor prima gedaan. Bezopen om te gaan zeiken dat die speelden. Alleen over Babel kun je discussiëren.
Ter verdediging, dit is Portugal, toch niet niks, maar dan nog vielen we TE zwaar door de mand.
Eerst maar ns de Ek kwali zien te regelen, jah, zo is het idd.
Je kan altijd gewoon Veltman op die plek neerzetten, ook al was hij niet klaar voor Oranje volgens Koeman, ondanks dat hij gewoon halve finales CL speelde...Snowdog schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:18:
[...]
Ik vond Dumfries tegen Engeland nog best ok, vandaag was het echter drama en wellicht de slechtste man op het veld. We hebben op die positie echter ook niet heel veel meer denk ik?
...
Nouja, is Veltman ook niet iemand die eigenlijk bij gebrek aan beter speelt? Ik bedoel als ik zo een beetje de comments hier en daar lees over hem, dan is dat iig het beeld dat ik bij hem heb. Dat hij een halve finale CL speelt is leuk voor hem, maar Dumfries speelde ook gewoon prima in een aantal wedstrijden tegen tegenstanders van een hoog niveau.Terranova schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:42:
[...]
Je kan altijd gewoon Veltman op die plek neerzetten, ook al was hij niet klaar voor Oranje volgens Koeman, ondanks dat hij gewoon halve finales CL speelde...
Natuurlijk ok om het als back-up mee te nemen, maar zou hem niet zo snel vervangen door een Veltman, zeker niet omdat Dumfries ook deel was van het team dat plaatsing heeft afgedwongen. Verder denk ik dat Veltman net zo goed een brakke wedstrijd kan spelen, dus ik heb zelf een beetje het idee dat dat misschien achteraf een leuke oplossing is, maar vooraf is het gewoon een coin flip. Dan zou ik (net als Koeman I guess) liever een jongere speler de kans geven.
Als Belg vind ik het nog steeds extreem k*t dat wij zo een afgang hebben gemaakt in Zwitserland tijdens de groepsronde.
Ik vind Nederland geen absolute wereldploeg, maar het is zeker 1 van de betere teams op het moment. Om een stap vooruit te zetten, gaat er wel meer kwaliteit in de aanval moeten komen. Ook een goede aanvallende middenvelder die die laatste pass kan geven is er nog niet echt. (Waarschijnlijk Van de Beek in de toekomst)
Anoniem: 343906
Ja, de Ligt kreeg een panaatje en Cillessen had een slap handje, maar ach, dat kan op zich gebeuren. Stoorde me meer aan de voorhoede dan aan de achterhoede.
Geldt voor alle Nederlandse voetballers vandaag.Anoniem: 1175350 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:40:
Cilessen is in ieder geval niet meer waard geworden vandaag
Onzin, de Roon speelde bepaald niet slecht.m0nk schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:15:
De Roon speelt ook echt op tempo 3e klasse zondag.. Jezus wat traag allemaal als hij aan de bal is..
Onopvallend waren Babel, Dumfries, Bergwijn en van de Beek. Frenkie de Jong speelde ook bepaald niet groots overigens. Los van het pannaatje deed de Ligt het verder wel goed. En Cillessen is denk ik zelf de eerste die er van baalde dat de bal er toch in ging.
Ben ik niet met je eens. de Roon is een prima speler maar gisteren vertraagde hij het spel enorm.. Hij was niet de enige maar gisteren viel het me extreem op.Anoniem: 343906 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:21:
[...]
Onzin, de Roon speelde bepaald niet slecht.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Ik vond het schrikbarend dat we tot diep in de tweede helft geen schot gelost hadden, laat staan op doel. Van de Beek brengt meer dan de Roon op het middenveld.
En ik snap niet hoe je in deze finale pas in de 81e minuut Luuk de Jong in brengt, ik heb helemaal niets met die jongen maar die had er gezien de kansen eerder in wedstrijd er wel eerder in kunnen komen. Het is toch een echte spits.
Veltman wordt nog steeds herinnerd aan de fouten die hij voor z’n blessure maakte. Na z’n blessure staat de teller echter op een aantal solide optredens met nul fouten dus geen idee waar dat beeld vandaan komt. Bij die logica zouden er heel wat andere spelers niet eens in aanmerking mogen komen voor Oranje.Snowdog schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:02:
[...]
Nouja, is Veltman ook niet iemand die eigenlijk bij gebrek aan beter speelt? Ik bedoel als ik zo een beetje de comments hier en daar lees over hem, dan is dat iig het beeld dat ik bij hem heb.
En wie had er een voorzet op de jong moeten geven? Dumfries heeft een paar keer geprobeerd een voorzet te geven. Maar zelfs een back bij FC bal op t dak 8 zou voor deze 'pogingen' gewoon gewisseld worden. Wat een drama is die vent, heb me kapot geërgerd. Eigenlijk aan de gehele rechterkant en Babel.PolarBear schreef op maandag 10 juni 2019 @ 08:08:
Ik snap de het is "maar" de Nations League mentaliteit niet, er staat een beker op het eind van het toernooi te wachten, die moet je gewoon willen winnen als je bij de laatste vier zit.
Ik vond het schrikbarend dat we tot diep in de tweede helft geen schot gelost hadden, laat staan op doel. Van de Beek brengt meer dan de Roon op het middenveld.
En ik snap niet hoe je in deze finale pas in de 81e minuut Luuk de Jong in brengt, ik heb helemaal niets met die jongen maar die had er gezien de kansen eerder in wedstrijd er wel eerder in kunnen komen. Het is toch een echte spits.
Er zitten een paar leuke spelers bij het Nederlands elftal die (zeer) goed renderen bij hun club. Maar de rest is niet meer dan middelmaat of komt niet tot hun recht op deze positie.
PSN: Curvaa_
Mwa, eigenlijk deed bijna iedereen dat voorin. Het leek erop alsof ze geen idee hadden waar de rest stond. Dan duurt het gewoon allemaal te lang.m0nk schreef op maandag 10 juni 2019 @ 08:01:
[...]
Ben ik niet met je eens. de Roon is een prima speler maar gisteren vertraagde hij het spel enorm.. Hij was niet de enige maar gisteren viel het me extreem op.
Terwijl bij de counters van Portugal de bal soms maar 1x-2x geraakt werd, en die kwamen nog aan ook.
We hebben toch wat creativiteit en balvastheid nodig voorin. Normaal gesproken hebben we Depay daarvoor? Maar die speelde niet echt denderend. En ze moeten ook eens stoppen om die bal naar voren te peren vanaf belachelijke afstanden, er komt nooit wat uit. Maarja vanaf de zijkanten komt er ook weinig van.
Nog wel een dilemma om op te lossen.
Zij speelden maximaal, Oranje helaas niet. Wat ongetwijfeld ook te maken heeft met de korte rust na de zware wedstrijd tegen Engeland.
Enkele spelers van Oranje missen de (top)vorm, zonde.
Al biedt het veel hoop voor de nabije toekomst, dit Oranje heeft al toplanden verslagen en zal alleen maar beter worden. De jonkies en weinig ervaren spelers gaan hun voordeel doen met deze reeks wedstrijden en de knock-out fase.
Nu moet men dit doortrekken en zich gaan kwalificeren voor het komende EK.
Uitstekende samenvattingDr. Strangelove schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:39:
Tja, weinig laten zien, weinig gecreeërd. Portugal net wat scherper met de kansen en vervolgens de zaak goed op slot gegooid.
Maar goed, tweede van Europa is niet slecht na de shit van de laatste vijf jaar. Nou graag wel kwalificeren voor het EK.
Al kun je ook zeggen dat het een typische Portugal wedstrijd is, voor de kijkers is het niets maar ze winnen er wel vaak mee. Helaas.
Waar ontken ik dat ik de opmerkingen niet begrijp en/of dat Memphis slecht speelde, dit laatste heb ik notabene al meerdere malen aangegeven.Terranova schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:17:
maar als je daar de betreffende beelden bij legt snap je wel waarom die opmerkingen zijn gemaakt. Depay speelde een draak van een wedstrijd, iets wat wordt verbloemd door z'n "aandeel" in de goals.
De discussie gaat er dan ook over dat de opmerkingen die ik heb gequoot niets met kritiek te maken hebben en alles met afzeiken. Dat mag, maar dat vind ik naast opvallend ook vrij triest en onnodig.
En hier gaan we weer.Het zal vast niet prettig zijn dat je favoriete speler wordt bekritiseerd hier.
Ik ga op een normale wijze de discussie aan en met gebruikmaking van argumenten, waarbij de tegenreactie is dat ik een verblindende liefde voor hem heb en hij mijn favoriete speler is.
Niveautje hoor

Hoe verklaar je dan zijn vele goals en assists in Oranje?Als hij ooit een keer z'n wedstrijd heeft dan is hij geweldig, maar meestal is het gewoon ruk.
Hij speelt meestal ruk, maar is heel regelmatig voor Oranje beslissend?
[ Voor 26% gewijzigd door Baseman77 op 10-06-2019 10:42 ]

Klopt helemaal hoor, Depay is geen 10, maar hij is technisch en tactisch goed genoeg om het wel te kunnen. En of je nu zelfmoord pleegt of je loopt je stuk op een betonnen verdediging, dat maakt natuurlijk ook niet uit. Je verliest sowieso van dat soort elftallen dat niet wil voetballen.D-e-n schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:31:
@mavaros
Depay op tien is zelfmoord, of je moet dan met een aanvaller minder spelen. Want Depay blijft gewoon in doen en laten een aanvaller. En wie moet er dan weer in de punt?
Uiteindelijk komt vd Beek daar waarschijnlijk wel een keer. Dan zal Wijnaldum wat meer hangend of meer verdedigend komen te spelen.
Het is simpel verder. Koeman zegt het ook. Willen we dit soort stugge topploegen kunnen stukspelen zul je gewoon meer creatieve alternatieven moeten hebben voorin.
V/d Beek is nog wat te wild. Een 10 hoort geen 20 km in een wedstrijd te lopen. Gebeurt dat wel, dan gaat er iets niet goed in het elftal, denk ik. V/d Beek achter een nummer 10 zou wel goed kunnen.
Maar goed, hoewel het gisteren een rukwedstrijd was en we alweer 2e zijn geworden, zie ik toch een heel goed team in wording.
En ik tikte het gisteren ook al. Blind stond echt goed te spelen en dat deed hij ook in het afgelopen seizoen bij Ajax. Deze speler is is net zijn vader. Geen hoogvlieger, maar in een goed team functioneert hij heel degelijk. Gisteravond was hij voor Nederland de meest waardevolle speler.

[ Voor 1% gewijzigd door mavaros op 10-06-2019 11:59 . Reden: woordkeuze ]
Je weet dat die twee dingen elkaar niet uitsluiten he?Baseman77 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:40:
Hoe verklaar je dan zijn vele goals en assists in Oranje?
Hij speelt meestal ruk, maar is heel regelmatig voor Oranje beslissend?
En beslissend zijn kan je wel zeggen, maar zijn het ook dingen die een andere spits niet hadden gekund? Tegen Engeland bijvoorbeeld zijn de corner en het slecht geschoten schot waar de eigen goal uit kwam nou niet echt dingen die bijvoorbeeld een Luuk de Jong niet hadden gekund.
Na 2 wedstrijden dus dat zegt helemaal niks. Waarbij Noord Ierland ook nog eens alleen tegen de kleintjes heeft gespeeld, die mogen nog 4 wedstrijden tegen Duitsland en Nederland. We worden in deze poule minimaal 2e, met alleen puntverlies tegen de Duitsers.Typhone schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:38:
[...]
Niemand geeft een ruk om de Nations League maar wel om kwalificatie. Daar staan we 3e in de poule? Koeman brengt ons niet zover. Enorm slappe opstelling.
Wie het spel gisteren vertraagde was niet de Roon (speelde menigmaal strak in) maar ene Frenkie de Jong. Al schijn je dat tegenwoordig welhaast niet te mogen vinden.m0nk schreef op maandag 10 juni 2019 @ 08:01:
[...]
Ben ik niet met je eens. de Roon is een prima speler maar gisteren vertraagde hij het spel enorm.. Hij was niet de enige maar gisteren viel het me extreem op.
Dat mag je prima vinden, of anderen het er mee eens zijn is een ander verhaal.Anoniem: 343906 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 14:36:
[...]
Wie het spel gisteren vertraagde was niet de Roon (speelde menigmaal strak in) maar ene Frenkie de Jong. Al schijn je dat tegenwoordig welhaast niet te mogen vinden.
Ik heb de eerst helft niet gezien, maar in het deel van de wedstrijd wat ik wel gezien heb was de Roon toch echt de enige die 4 keer de bal moest raken om dan toch maar te concluderen dat ie de bal maar beter naar achteren kon spelen.
Ook niet heel vreemd op zich, die jongen speelt in Italie en daar denken ze heel anders dan hier.
Ik heb specifiek op de Roon zitten letten en vergeleek hem ook met niemand gisteren. Zijn spel was gewoon echt rete en rete traag. Als jij dat anders ziet dan hebben we echt een andere wedstrijd zitten kijken.. Strak inspelen heeft mijn inziens ook niets met handeling of spel snelheid te maken.. Het was aannemen, rond kijken, nog wat dribbelen of stilstaan en dan een tikkie terug of een veilige pass naar de zijkant. Frenkie deed dat gisteren ook veel, maar die zocht de oplossing vaak nog naar voren..Anoniem: 343906 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 14:36:
[...]
Wie het spel gisteren vertraagde was niet de Roon (speelde menigmaal strak in) maar ene Frenkie de Jong. Al schijn je dat tegenwoordig welhaast niet te mogen vinden.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Dat is vrijwel onmogelijk deze editie..jaapstobbe schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:32:
Nederland haalt straks het EK niet...
Wat een onmeunig gave 'ranglijst--inception' opmerking.
FTFYD-e-n schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:44:
We moeten hopen dat Stengs, Groeneveld, Dilrosun en Kluivert stappen maken maar nu is het gewoon niet veel soeps.
[ Voor 58% gewijzigd door Vincent Dave op 10-06-2019 15:57 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Vincent Dave op 10-06-2019 15:56 ]
Anoniem: 1175350
Dat dachten we van 2016 ook.. Maar toen lieten ijsland en turkije ons thuis
Maar cilissen niet zo goed.... Goh.. Verbazingwekkend
Nee serieus wat ik al zei, dat is gewoon geen goede keeper ondanks dat hij in al die jaren een paar keer Barcelona in de beker redde.
Nu hebben we eigenlijk niet echt goede keepers maar dan Zoet maar, vind Cillessen zo matig.
Maar pech gehad... Goede leerschool dit.
Liever nu dan in een beslissende fase tijdens een wk
[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 10-06-2019 21:01 ]
Zoet? Dit is een grap toch?Harribo schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:00:
Had niets van de wedstrijd mee gekregen...
Nee serieus wat ik al zei, dat is gewoon geen goede keeper ondanks dat hij in al die jaren een paar keer Barcelona in de beker redde.
Nu hebben we eigenlijk niet echt goede keepers maar dan Zoet maar, vind Cillessen zo matig.
Bijlow weet ik zo niet
Maar geen Cillessen
edit: en door dat gekloot voorin kwam de verdediging onder druk te staan. Rond de 35 minuten in de eerste helft was het 8-0 voor Potugal qua doelpogingen. En raad is wie ver uit de meeste van die 8 gestopt heeft?
Dus je hebt de wedstrijd niet gezien maar het ligt allemaal aan Cillessen?Harribo schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:00:
Had niets van de wedstrijd mee gekregen...

[ Voor 44% gewijzigd door gws24 op 10-06-2019 21:53 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik denk dat de 2e keeper van Barca beter is dan de 3e keeper van de Spurs of de 2e keeper van FeyenoordIvysaur schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:04:
Vorm niet een optie? of Bijlow?
Krul keept komend seizoen Premier League...
Of gewoon Cilissen.
oh ja..en las dat ook
maar zei al eerder dat die Cillessen matig is
hahaha jaIvysaur schreef op maandag 10 juni 2019 @ 23:06:
@toolkist @dutchgio
Dan liever Krul. Die keept tenminste in de 1e.
[ Voor 79% gewijzigd door Harribo op 10-06-2019 23:36 ]
Anoniem: 992889
Ajax heeft Neres en van de Beek die gaten inlopen. Nederland heeft niemand die dat doet.
Alla aanvallers willen liever de bal in de voeten en dan is het heel lastig om überhaupt iets te creëren tegen een Portugal.
De keeperspositie blijft ook een vraagstuk, alleen kleurloze 6jes beschikbaar. Hopelijk gaat Cillessen naar een club waar hij speelt, dat maakt hem waarschijnlijk al een stuk betrouwbaarder. Bijlow zal het komend seizoen druk genoeg krijgen dus wellicht zet hij zn ontwikkeling door.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dost en Weghorst zie ik niet zitten, die passen beiden niet in de speelstijl die Koeman voor ogen heeft. De Jong is een prima stormram, maar dan moeten we wel enig idee hebben welk spel daarbij hoort. Heb ik zondag niet gezien, de bal op De Jong kwam wel maar als hij een duel won, of de afvallende bal, kwam nooit bij een oranje shirt terecht.ph4ge schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:00:
Met het oog op het EK is het hopen dat er spelers zijn die nog een paar stappen zetten. Ik maak me geen zorgen over de verdediging en het middenveld. Aanvallend is het hopen op een doorbraak van een talent. Babel kan gewoon echt niet meer, leuk voor hem dat hij in de herfst van zn carriere bij gebrek aan beter nog een tweede leven kreeg, maar dat boek moet maar eens gesloten worden. Toppers hebben we niet, maar waarschijnlijk heb je meer aan een Dost, Weghorst of De Jong in de spits. Vermoedelijk komen spelers als Van Beek, Wijnaldum, Depay en Promes dan ook beter tot hun recht. Het alternatief is met 2 aanvallers te spelen, Depay en Promes, en dan met een aantal opkomende middenvelders. Ik zie het echter niet zitten om het NT in korte tijd een heel nieuw systeem te leren.
De keeperspositie blijft ook een vraagstuk, alleen kleurloze 6jes beschikbaar. Hopelijk gaat Cillessen naar een club waar hij speelt, dat maakt hem waarschijnlijk al een stuk betrouwbaarder. Bijlow zal het komend seizoen druk genoeg krijgen dus wellicht zet hij zn ontwikkeling door.
Het is te hopen dat Bergwijn, Maalen, Kluivert, en evt Dilrosun en Groeneveld, zich door ontwikkelen en dat Promes zich bij Sevilla op 1 plek mag richten ipv ook wingback op links te moeten spelen, dan heb je best wat leuke aanvallers rondlopen.
Bij een club kan je spelers halen als je een bepaald systeem speelt, bij een land moet je het doen met de middelen die je hebt. Als je de spelers voor een systeem niet hebt moet je ook verder kunnen kijken. Natuurlijk zijn spelers als Dost en Weghorst geen sierlijke superklasse spitsen zoals bijv. Bergkamp of Van Persie zoals we ze het liefst in Nederland zien, maar het zou zomaar kunnen dat ze de spelers om hun heen beter laten presteren.toolkist schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:41:
[...]
Dost en Weghorst zie ik niet zitten, die passen beiden niet in de speelstijl die Koeman voor ogen heeft. De Jong is een prima stormram, maar dan moeten we wel enig idee hebben welk spel daarbij hoort. Heb ik zondag niet gezien, de bal op De Jong kwam wel maar als hij een duel won, of de afvallende bal, kwam nooit bij een oranje shirt terecht.
Het is te hopen dat Bergwijn, Maalen, Kluivert, en evt Dilrosun en Groeneveld, zich door ontwikkelen en dat Promes zich bij Sevilla op 1 plek mag richten ipv ook wingback op links te moeten spelen, dan heb je best wat leuke aanvallers rondlopen.
Het probleem is niet dat er niemand is die gaten in kan lopen. Dat doet Wijnaldum toch aardig bij Liverpool en Depay kan dit ook wel. Verschil zit hem erin dat bij Ajax mensen (Tadic, Ziyech) lopen die gaten open trekken, waar Van De Beek en Neres vervolgens in kunnen lopen (Neres die ze ook wel eens open trekt). M.i. is dat de kracht van Van De Beek, dus wil het nog wel eens zien of hij dit ook kan als hij zelf iets moet forceren, in plaats van gebruik maken van ruimtes die anderen maken.Anoniem: 992889 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 08:58:
Wat Nederland mist is diepgang zonder bal. Als je dat niet hebt schiet het niet op.
Ajax heeft Neres en van de Beek die gaten inlopen. Nederland heeft niemand die dat doet.
Alla aanvallers willen liever de bal in de voeten en dan is het heel lastig om überhaupt iets te creëren tegen een Portugal.
edit: woorden
Anoniem: 992889
Wijnaldum speelt vooral uit de controle. Depay wil de bal ook alleen in de voeten omdat hij denkt dat hij een goede dribbelaar is.Iehmoow schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:29:
[...]
Het probleem is niet dat er niemand is die gaten in kan lopen. Dat doet Wijnaldum toch aardig bij Liverpool en Depay kan dit ook wel. Verschil zit hem erin dat bij Ajax mensen (Tadic, Ziyech) lopen die gaten open trekken, waar Van De Beek en Neres vervolgens in kunnen lopen (Neres die ze ook wel eens open trekt). M.i. is dat de kracht van Van De Beek, dus wil het nog wel eens zien of hij dit ook kan als hij zelf iets moet forceren, in plaats van gebruik maken van ruimtes die anderen maken.
edit: woorden
Doordat er veel te veel door de back werd opgebouwd krijg je ook weer het befaamde U-probleem.
De back krijgt de bal en speelt een buitenspeler in die dan volkomen vast staat. Is nog wel een verschil tussen Ajax en oranje.
Eens mbt beschikbare spelers, maar ik ben van mening dat je er dan beter aan doet om een minder goede speler te selecteren die wel in het systeem past, ipv het om te gooien om bijvoorbeeld Dost geforceerd in te passen. Dan moeten 6 of 8 anderen zich ineens aan gaan passen, lijkt me niet handig.ph4ge schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:24:
[...]
Bij een club kan je spelers halen als je een bepaald systeem speelt, bij een land moet je het doen met de middelen die je hebt. Als je de spelers voor een systeem niet hebt moet je ook verder kunnen kijken. Natuurlijk zijn spelers als Dost en Weghorst geen sierlijke superklasse spitsen zoals bijv. Bergkamp of Van Persie zoals we ze het liefst in Nederland zien, maar het zou zomaar kunnen dat ze de spelers om hun heen beter laten presteren.
Dost mag je van mij sowieso thuis laten, die voegt echt helemaal niks toe en heeft dat ook al meerdere keren bewezen. Dat ie kan scoren in Portugal is nou ook niet bepaald bijzonder, en dan zijn de helft van z'n competitie doelpunten dit seizoen nog penalty's ook.
Weghorst zou je kunnen selecteren met brengt denk ik niet veel meer dan Luuk de Jong
Mijn punt is dat de aanval tegen Portugal en wel langer niet optimaal functioneert.toolkist schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:55:
Eens mbt beschikbare spelers, maar ik ben van mening dat je er dan beter aan doet om een minder goede speler te selecteren die wel in het systeem past, ipv het om te gooien om bijvoorbeeld Dost geforceerd in te passen. Dan moeten 6 of 8 anderen zich ineens aan gaan passen, lijkt me niet handig.
6 of 8 andere spelers zouden anders moeten gaan spelen met een pure spits, maar mijn punt is dat dat ze wellicht mogelijk ligt. Je hebt allemaal bewegelijke spelers op het middenveld en voorin, een statisch aanspeelpunt voorin zou hun en de backs weleens ten goede kunnen komen.
Nu zijn de resultaten zeker niet verkeerd ondanks dat de aanval wisselvallig is. Ik zou dus niet teveel wijzigen aan de speelstijl maar kijken of je met 1 of 2 andere spelers de boel beter aan het draaien krijgt.
Kudos dat je ze allemaal opgezocht hebt.Baseman77 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 09:56:
Schromelijk overdreven inderdaad. Heeft echt niets met afzeiken te maken inderdaad.
Tja, ik ben daar niet zo van onder de indruk.Wellicht heb je de laatste tijd weinig gelezen omdat Ajax succesvol was, maar bij elke live wedstrijd heb je bakken met slowchat. Zodra een speler ook maar één domme actie maakt regent het direct handenvol van dergelijke posts. Blijkbaar is dat dan ook allemaal afzeiken. Ik ben het ermee eens dat het nogal een kroegniveau heeft, maar meer moet je er ook niet van maken.
Dat zeg ik niet. Als je niet inziet wat de bron van die opmerkingen is dan heb je óf de wedstrijd niet gezien en heb je überhaupt geen recht van spreken, óf je bent blind voor de fouten en domme acties die hij maakt. Meer kan ik er echt niet van maken.Dus als je het oneens bent met jou, dan heb je een verblindende liefde voor Memphis?
*knipgeleuteropdeman*
De meeste voetbalkijkers zijn niet zo opportunistisch dat ze slechte acties ineens niet meer gaan benoemen omdat iemand op papier goede statistieken heeft.
Hoe was het tegen Portugal? Want die heb ik dan weer niet gezien.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daarom zou het geen gek idee zijn geweest om een (PSV-) aanval met Memphis / Luuk / Bergwijn of memphis / Luuk / Promes of een andere variant te spelen, vanaf het begin.Gonadan schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:11:
We hebben wel eens vaker gespeeld met een echte spits, maar nooit gespeeld zoals je met een echte spits moet spelen. Je kunt een Dost er wel in zetten maar als je dan amper knappe ballen gaat voorgeven dan heeft dat geen zin. Van wat ik las waren de buitenspelers en rechtsback gisteren ook niet al te best, dan gaat een echte afmaakspits sowieso geen knappe ballen krijgen.
Luuk de Jong heeft best wel wat laten zien het afgelopen seizoen, en dat was incl. nogal wat aardig spel tegen sterke tegenstanders in de CL, waar de PSV aanval weliswaar geen enorme potten wist te breken, maar wel gevaarlijk was. PSV verloor daar vooral in defensief opzicht.
Zeker met opkomende backs met een voorzet heb je met Luuk (met name koppend) een tamelijk dodelijke punt aan je aanvallen, en zeker ook bij corners en vrije trappen rond de 16.
[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 11-06-2019 14:16 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
PSV maakt het spel niet, maar laat de ander vaak komen bij grotere tegenstanders.
Ajax bleef vrolijk zijn eigen spel spelen, een Ajax-verdediging en Ajax-middenveld en PSV-aanval zullen elkaar niet gaan vinden.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
In de Eredivisie wel ja, daar wint hij elk kopduel met 2 vingers in de neus. Dat viel tegen Portugal bijvoorbeeld al vies tegen, op internationaal niveau hebben alle teams kopsterke verdedigers.Ramzzz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:15:
[...]
Daarom zou het geen gek idee zijn geweest om een (PSV-) aanval met Memphis / Luuk / Bergwijn of memphis / Luuk / Promes of een andere variant te spelen, vanaf het begin.
offtopic:
Luuk de Jong heeft best wel wat laten zien het afgelopen seizoen, en dat was incl. nogal wat aardig spel tegen sterke tegenstanders in de CL, waar de PSV aanval weliswaar geen enorme potten wist te breken, maar wel gevaarlijk was. PSV verloor daar vooral in defensief opzicht.
Zeker met opkomende backs met een voorzet heb je met Luuk (met name koppend) een tamelijk dodelijke punt aan je aanvallen, en zeker ook bij corners en vrije trappen rond de 16.
toolkist schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:43:
[...]
In de Eredivisie wel ja, daar wint hij elk kopduel met 2 vingers in de neus. Dat viel tegen Portugal bijvoorbeeld al vies tegen, op internationaal niveau hebben alle teams kopsterke verdedigers.

Wanneer je hem in de 81e minuut inbrengt... wat verwacht je nou?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat hij nog even snel een hattrick scoort natuurlijk.Ramzzz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:54:
[...]
Eerlijk gezegd, er veranderde wel wat toen hij erin kwam. Het potje oorlog maken en het feit dat er een nieuwe aanvaller in de 16 stond gaf wel meer dreiging. Niet genoeg om het tij te keren en geen idee of hij als basisspeler die dreiging 90 minuten had kunnen brengen.
alles kan off-topic
Dan zou een Dost ook een prima keuze zijn, alleen vind ik Luuk voetballend iets sterker. Het punt is dat je dan wel op de voorzetten moet gaan spelen, op dit moment lijkt het meer een breiclub.Ramzzz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:15:
Daarom zou het geen gek idee zijn geweest om een (PSV-) aanval met Memphis / Luuk / Bergwijn of memphis / Luuk / Promes of een andere variant te spelen, vanaf het begin.
offtopic:
Gezien de achtergrond van Koeman vermoed ik dat hij op een spits pompen hooguit als plan B zou willen overwegen, niet als standaard tactiek.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En dan zet hij Van Dijk in de spits. Kost geen wisselGonadan schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:03:
[...]
Dan zou een Dost ook een prima keuze zijn, alleen vind ik Luuk voetballend iets sterker. Het punt is dat je dan wel op de voorzetten moet gaan spelen, op dit moment lijkt het meer een breiclub.
Gezien de achtergrond van Koeman vermoed ik dat hij op een spits pompen hooguit als plan B zou willen overwegen, niet als standaard tactiek.
alles kan off-topic
Klopt, een spits 'type Dost', oftewel Luuk de Jong of evt. in de toekomst Wout Weghorst.Gonadan schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:03:
[...]
Dan zou een Dost ook een prima keuze zijn, alleen vind ik Luuk voetballend iets sterker. Het punt is dat je dan wel op de voorzetten moet gaan spelen, op dit moment lijkt het meer een breiclub.
Vrij onbegrijpelijk dat die niet geselecteerd is, je moet toch wel blijven doorselecteren als bondscoach... die jongen doet het prima in Duitsland!
Dat 'vasthouden aan een team' is - vind ik - niet consequent vol te houden.
Kan ik in meegaan, maar tegen Portugal was dat op voorhand al een optie, je weet immers hoe die spelen.Gezien de achtergrond van Koeman vermoed ik dat hij op een spits pompen hooguit als plan B zou willen overwegen, niet als standaard tactiek.
[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 11-06-2019 15:28 ]
Koeman heeft bij Feyenoord succesvol een dergelijke tactiek gespeeld met Pelle als aanspeelpunt in de spits, en nam Pelle vervolgens succesvol mee naar Southampton. Koeman staat weldegelijk openlijk voor een minder "Nederlandse" aanpak, en dat niet slechts als plan B.Gonadan schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:03:
Ik denk dat op een bepaalde manier de kwaliteiten van de spelers van Oranje veel weg hebben van het Feyenoord onder Koeman.
Hoe lang je in het veld staat maakt toch zeker geen zak uit of je een kopduel wint of verliest?Ramzzz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:54:
[...]
Even voor de duidelijkheid, ik verwijt hem niet dat ie niet scoorde ofzo he...
Ja ik zou hem op z'n minst mee nemen, maar ten kosten van wie dan? Luuk thuis laten is wel een gok, en veel aanvallers zijn weer van een heel ander type (bijv. vleugel).Ramzzz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:15:
Klopt, een spits 'type Dost', oftewel Luuk de Jong of evt. in de toekomst Wout Weghorst.
Vrij onbegrijpelijk dat die niet geselecteerd is, je moet toch wel blijven doorselecteren als bondscoach... die jongen doet het prima in Duitsland!
Vasthouden van een team juich ik zeker toe, maar niet tot elke prijs. Je ziet ook wat het resultaat is als je te lang aan dezelfde spelers vast houdt. Zie oranje en een aantal hele grote clubs.Dat 'vasthouden aan een team' is - vind ik - niet consequent vol te houden.
Dan nog zou ik niet verwachten dat hij daarmee start, maar ik had wel een omzetting verwacht. Tien minuten voor tijd nog met Luuk komen vind ik rijkelijk laat.Kan ik in meegaan, maar tegen Portugal was dat op voorhand al een optie, je weet immers hoe die spelen.
Die speelstijl was niet de klassieke Nederlandse stijl inderdaad, maar nog lang niet het niveau van gewoon alles op een spits pompen. Het is wel een beetje wat we nu missen, een balvast aanspeelpunt voorin. Je hebt nu aanspeelpunten zat, maar die draaien meteen om zodat ze kunnen scoren. Alwaar ze vastlopen en de bal verliezen.ph4ge schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:12:
Koeman heeft bij Feyenoord succesvol een dergelijke tactiek gespeeld met Pelle als aanspeelpunt in de spits, en nam Pelle vervolgens succesvol mee naar Southampton. Koeman staat weldegelijk openlijk voor een minder "Nederlandse" aanpak, en dat niet slechts als plan B.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zie kwalificatie toch ook nog wel een klus worden na gisteravond. Als je Duitsland niet verslaat in September zijn ze niet meer te achterhalen. Noord-Ierland moet je gewoon twee keer te grazen nemen of ze kunnen het op een akkoordje gooien met Duitsland en dan sta je gewoon weer lelijk in je hemd op de derde plek. Krijg je nog wel een herkansing met de play-offs maar dat je wil toch ook niet echt.
[ Voor 28% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-06-2019 12:30 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Hoe verklaar je dit dan?toolkist schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:43:
In de Eredivisie wel ja, daar wint hij elk kopduel met 2 vingers in de neus. Dat viel tegen Portugal bijvoorbeeld al vies tegen, op internationaal niveau hebben alle teams kopsterke verdedigers.

Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik ben bepaald geen fan van Cillessen, naar ik verwijt hem zelden tegengoals... Stekelenburg is m.i. nooit zo goed geweest als Van der Sar, en van de huidige lichting vind ik Bizot misschien wel de beste, zowel bij hoge ballen als bij uitkomen of op de lijn.Dr. Strangelove schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:28:
Aanval is een probleem maar ik vind onze keepers toch ook niet best. In de wedstrijden tegen Duitsland de laatste twee keer en ook tegen Portugal incasseer je gewoon een paar tegengoals die je met een Van der Sar of zelfs een Stekelenburg in vorm niet allemaal had gehad. Niet dat de verdediging bij al die goals vrijuit ging maar een echt goed team heeft gewoon een keep die de gaten die zijn verdediging laat liggen in de meeste gevallen alsnog dicht en dat missen wij toch wel heel erg op moment.
Ik zie kwalificatie toch ook nog wel een klus worden na gisteravond. Als je Duitsland niet verslaat in September zijn ze niet meer te achterhalen. Noord-Ierland moet je gewoon twee keer te grazen nemen of ze kunnen het op een akkoordje gooien met Duitsland en dan sta je gewoon weer lelijk in je hemd op de derde plek. Krijg je nog wel een herkansing met de play-offs maar dat je wil toch ook niet echt.
Het probleem zit ‘m eerder in communicatie tussen defensie en keeper, en daarin geef ik Koeman dan gelijk, vastigheid kweek je door ... vastigheid.
Maar dat had met Zoet of Bizot net zo goed gekund als met Cillessen. Die kreeg vaak het voordeel van de twijfel terwijl hij op de bank zat, en dat vind ik dan wel erg opportunistisch en inconsequent. Altijd liever een speler / keeper met (veel) wedstrijdritme.