Met Filevault is het nog steeds zo traag als dat het nu al een jaar of 2 is. Positieve daaraan is dat het al die tijd niet veranderd is (en dat is ook meteen het negatieve want het is er niet beter op geworden).
Activity Monitor is helaas nog brak waardoor hij bij elke cold boot als app window in beeld komt terwijl ik 10.000 keer het 'Hide' vinkje heb aangezet...

Maar dat lijkt voor nu het enige probleem!

Waarom zou je Activity Monitor starten als je inlogt? Als je zware taken gaat doen en je wil de system resources in de gaten houden dan kan ik me dat voorstellen maar direct bij het inloggen al...nah. Je kunt hier ook iets als iStat Menus voor gebruiken trouwens.
Is er iemand die wacht met updaten totdat 10.15.3 beschikbaar is? Zo ja, waarom?
Werklaptop gaat nog niet naar 10.15 vanwege issues met o.a. de Yubikey. Moet nog even verder uitzoeken hoe of wat.
Rebbelx schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 23:14:
Hoe gaan jullie infeite te werk op het einde vd dag? Ik sloot tot vandaag telkens mn mac af maar iemand vertelde me dat je hel best het os hem in sleep laat zetten. Blijkbaar optimaliseert hij dan alles?!
iMac zet ik uit omdat dan de rest van de apparaten die eraan hangen ook uit gaan, werklaptop moet uit ivm security (hoewel dat met een T2 Mac redelijk outdated is) en eigen laptop is de enige die in de slaapstand gaat. Het enige moment wanneer ik me aan het uit zetten stoor is wanneer ik de boel weer opgestart moet hebben ivm een storing en wanneer ik 's ochtends op het werk alles aan zet. Overal weer opnieuw inloggen is weliswaar veiliger maar ook irritanter. Sommige beroepen hebben gewoon niet de luxe van de slaapstand zullen we maar zeggen. Verder merk ik geen verschil tussen uit zetten en slaapstand.
Dus ja, doe wat je zelf het fijnste vindt.