Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Het doorkouwen over Treesize komt een beetje omdat je daar tot nu toe niet echt duidelijkheid over gegeven hebt. Maar als de portable versie van Treesize gedownload hebt, die hoef je volgens mij alleen maar uit te pakken naar een usb stick en kun je Treesize gewoon starten.LEX63 schreef op Saturday 1 June 2019 @ 19:43:
Bedankt voor jullie reacties.
Zoals ik al melden kan ik helemaal niets meer doen met die Windows 10 pro installatie.
En maar door blijven Kouwen over Treesize dat ik niet wil luisteren naar jullie adviezen. Toch de laatste tip nog geprobeerd Treesize geïnstalleerd op een USB stick ook dat opstarten lukt dus niet.
Morgen "zondag" ga ik windows opnieuw installeren.
Einde verhaal einde Topic.
De tip om ervoor te zorgen dat je Windows pc even geen netwer/wifi/internet verbinding heeft lijkt me heel verstandig.
Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben he. Je vertelde eerder dat je al programma's had verwijdert, maar dat die ruimte vrij snel weer werd opgeslokt (door Windows)? Hoeveel GB waren die programma's dan?
Kun je overigens eens in je Storage Sense in Windows kijken waar de opslag aan opgaat? Je komt daar door ms-settings:storagesense in te typen bij Uitvoeren (rechtermuisknop op Start en dan Uitvoeren selecteren).
Om heel eerlijk te zijn ben ik toch wel heel erg benieuwd naar het eigenlijke issue....want als het niet aan Windows 10 ligt, waar ligt het dan wel aan?MAX3400 schreef op Saturday 1 June 2019 @ 21:10:
[...]
Komt door het warme weer
Nou ja, @LEX63 gaat morgen al herinstalleren; allicht dat je tip nog opgevolgd kan worden en anders lezen we het vanzelf wel dat een nieuwe/kale installatie wel/niet goed is gegaan.
[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 01-06-2019 21:24 ]
Maarre, heb je mijn advies al geprobeerd? Heb je ervaring met een Live-CD/DVD?LEX63 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:43:
Zoals ik al melden kan ik helemaal niets meer doen met die Windows 10 pro installatie.
En maar door blijven Kouwen over Treesize dat ik niet wil luisteren naar jullie adviezen. Toch de laatste tip nog geprobeerd Treesize geïnstalleerd op een USB stick ook dat opstarten lukt dus niet.
Misschien is het toch handig om eerst te kijken wat er precies volloopt, en of je daar een vinger op kan leggen?
[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 02-06-2019 00:13 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Laat hem lekker zn clean install doen(blijkbaar snapt hij wel hoe je de boot volgorde moet aanpassen in je bios?) en dan is het opgelost.
Of hij vervolgens zn Windows updates wilt uitzetten moet hij mooi doen. Dan krijg je vanzelf een topic over een hack op zn pc omdat de beveiligingsupdates niet geïnstalleerd zijn.
Fresh install er op en afsluiten dit nutteloze topic. Dat lijkt mij het beste.
Tja, iets met instelling. Een vriend van mij met totaal geen IT-achtergrond (integendeel, financieel/accountancy), had een paar maanden geleden een probleem. Computer wilde ook niks meer. Windows 10 installatiemedia uiteraard niet voor handen, want upgrade van win8. Oh, en Bios was eng, want daarmee zou je een computer kapot kunnen maken. Geholpen met de media creation tool en een usb-stick met Hiren's boot DVD. En aangeraden om een SSD te kopen voor een laptop van 5 jaar oud, omdat dat veel in snelheid zou schelen. Bij dat systeem had ik hem nog wat geholpen, en een image gemaakt om in de toekomst naar een werkend systeem terug te kunnen...hoi3344 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 00:41:
Ik snap niet waarom hier zoveel tijd besteed wordt om deze man te helpen. Er wordt HELEMAAL GEEN nuttige informatie gegeven en er wordt helemaal niks met jullie tips/hints gedaan. Uiteindelijk is het is allemaal de schuld van de rabo.... eh Microsoft.
Laat hem lekker zn clean install doen(blijkbaar snapt hij wel hoe je de boot volgorde moet aanpassen in je bios?) en dan is het opgelost.
Of hij vervolgens zn Windows updates wilt uitzetten moet hij mooi doen. Dan krijg je vanzelf een topic over een hack op zn pc omdat de beveiligingsupdates niet geïnstalleerd zijn.
En twee weken later ? Liet hij me weten dat hij van de computers van de kinderen ook de HD had vervangen door een SSD, images had gemaakt en gerestored. Zonder hulp van mij. Ondanks geen enkele IT-kennis, denk ik dat hij ook het probleem van @TS ondertussen op had kunnen lossen. Maar het heeft iets met leercurve te maken. En instelling. In dit geval vooral instelling denk ik...
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Waarom ... Vanwege dit soort antwoordenhoi3344 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 00:41:
Ik snap niet waarom hier zoveel tijd besteed wordt om deze man te helpen. Er wordt HELEMAAL GEEN nuttige informatie gegeven en er wordt helemaal niks met jullie tips/hints gedaan.
---
Nog niet van gehoord, en ondanks dat ik al sinds OS/2 / MSDos / Windows 1.0 meespeel, leren we toch steeds dingen bij.JackSparrow schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:22:
[...]
Kun je overigens eens in je Storage Sense in Windows kijken waar de opslag aan opgaat? Je komt daar door ms-settings:storagesense in te typen bij Uitvoeren (rechtermuisknop op Start en dan Uitvoeren selecteren).
[...]
En ondanks dat @LEX63 er niets mee wil/kan, wil dat niet zeggen dat het niemand helpt
Ik heb met schijfopruiming de boel schoon gemaakt en wat blijkt. 25GB oude Windows bestanden en 45GB Restore points!!!!! er is dus echt wel een issue met Windows 10 1903 Upgrade.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Elke grote update maakt een volledige kopie van het OS + settings. ( de windows.old folder )Wim-Bart schreef op maandag 3 juni 2019 @ 03:12:
Vandaag mijn eerste PC naar 1903 gebracht en wat schetst mijn verbazing. SSD van 120GB na de upgrade nog maar 15GB vrij. Voor de upgrade 85GB vrij. Dus er is wel een issue.
Ik heb met schijfopruiming de boel schoon gemaakt en wat blijkt. 25GB oude Windows bestanden en 45GB Restore points!!!!! er is dus echt wel een issue met Windows 10 1903 Upgrade.
FreshMaker in "[Windows 10] Door 1903 update raakt mijn 500GB M.2 SSD vol*"
( dit gebeurde volgens mij onder W7 ook al, maar kan me vergissen )
Je kan dan terug naar de 'oude' versie, incl instellingen.
Dit gebeurt omdat er vaak ge-update dll / drivers worden gebruikt, zo heb je geen last van de oude / verkeerde dingen.
Heb jij een OS + User folder die erg groot is, staat deze 'ineens' dubbel op je schijf.
In mijn geval was dat 18GB + 9 GB nieuwe windows + 6 GB user
Na 3 weken verwijderd Windows dit zelf, als er verder geen problemen zijn.
De restore points heb ik ook al aangegeven in een paar posts terug, je kan die zelf aanduiden 'hoeveel' ruimte je wil laten gebruiken.
oude installaties hebben vaak veel restore points, waar je technisch helemaal niets aan hebt.
Wil iemand écht zekerheid, zet ik de instelling op max 3 herstelpunten, maar vrijwel altijd gaat het naar minimaal ( en bij mijn eigen systemen zelfs uit )
* FreshMaker heeft nog nooit een system restore gebruikt
[ Voor 8% gewijzigd door FreshMaker op 03-06-2019 03:38 ]
Bij mij staat het maken van systeem herstelpunten uit. Daarom vond ik het ook zo vreemd, maar ik vermoed dat het een bug is. Overigens die Windows.old daar ben ik mee bekend, ook de wijze waarop je die eventueel manueel kan weggooien.FreshMaker schreef op maandag 3 juni 2019 @ 03:28:
[...]
Elke grote update maakt een volledige kopie van het OS + settings. ( de windows.old folder )
( dit gebeurde volgens mij onder W7 ook al, maar kan me vergissen )
Je kan dan terug naar de 'oude' versie, incl instellingen.
Dit gebeurt omdat er vaak ge-update dll / drivers worden gebruikt, zo heb je geen last van de oude / verkeerde dingen.
Na 3 weken verwijderd Windows dit zelf, als er verder geen problemen zijn.
De restore points heb ik ook al aangegeven in een paar posts terug, je kan die zelf aanduiden 'hoeveel' ruimte je wil laten gebruiken.
oude installaties hebben vaak veel restore points, waar je technisch helemaal niets aan hebt.
Wil iemand écht zekerheid, zet ik de instelling op max 3 herstelpunten, maar vrijwel altijd gaat het naar minimaal ( en bij mijn eigen systemen zelfs uit )
* FreshMaker heeft nog nooit een system restore gebruikt
Maar die systeem herstel punten. En alleen voor mijn C: de SSD waar D: op staat was niks mee aan de hand. Daarom was ik ook zo verbaasd, maar nu snap ik ook wat er aan de hand kan zijn, alsof deze Windows upgrade voor iedere reboot een restore punt aan maakt.
Omdat ik herstel punten ook uit heb staan zag ik, toen ik ze bekeek, dat het voor zowel C: als D: op 100% stond, dus volledige drive voor herstel punten.
Vreemd gedrag en ik ga het later nog eens bekijken hoe mijn andere systeem gaat.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Dit heb ik op geen van de systemen ( zes maal ) meegemaakt.Wim-Bart schreef op maandag 3 juni 2019 @ 03:37:
[...]
Vreemd gedrag en ik ga het later nog eens bekijken hoe mijn andere systeem gaat.
Het hoeft niets uit te sluiten natuurlijk
Ik heb zo vaak dat ik 100-den windows 10 systemen uitrol zonder problemen. Dus ik ben zelf benieuwd waar het hem in zit. Want ik vind dit gek gedrag. En dit systeem komt van 1603->1609->1703->1709->1803->1903FreshMaker schreef op maandag 3 juni 2019 @ 03:40:
[...]
Dit heb ik op geen van de systemen ( zes maal ) meegemaakt.
Het hoeft niets uit te sluiten natuurlijk
Dus heeft wel e.e.a. meegemaakt. Enige verschil met oude situatie is dat nu de Backup For Business agent van Synology er op staat.
Voldoende errors / info.
Maar zijn feedback is belabberd.
Hij herhaald veel, steeds de zelfde zinnen, en totaal geen uitleg wat hij doet aan stappen, en hij denk misschien wel mee maar schrijft het niet op.
En dan mijn probleem die opeens in de opslag TB en PB hoeveelheid aan documenten aangaf. Dat is na een herstart weer normaal en er staat weer gewoon GB
Zal ook eens kijken naar de herstelpunten.
Dus ondanks de ts zijn slot vraag, ben ik dan ook wel benieuwd naar de andere reacties van dit probleem.
Edit; en na het lezen van de bekende problemen zoals de reactie hier boven aangeeft
Vind ik het ook een probleem om te updaten als Windows aan mijn persoonlijke domeinen/bestanden komt
Dat zou voor mij ook een reden zijn om niet alles maar auto update te laten of gelijk te doen.
[ Voor 21% gewijzigd door Mel33 op 03-06-2019 08:44 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Dan moet je geen OS draaien. Let wel: je "leaset" Windows.Mel33 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:23:
Vind ik het ook een probleem om te updaten als Windows aan mijn persoonlijke domeinen/bestanden komt
Dat zou voor mij ook een reden zijn om niet alles maar auto update te laten of gelijk te doen.
En of je nou Linux, OSX of desnoods DOS draait; zorg voor een backup (van je essentiele zaken) en een rollback- plan.
Voor ONS beeld is het handig om dat programma te downloaden en wel de PORTABLE versie wat al 100.000x is vermeld want die hoef je niet te installeren en zou je gewoon moeten kunnen openen.
Ja het is mogelijk dat de nve driver door de update problemen geeft maar zonder info over Treesize word het lastig, en een portable programma hoef je niet te installeren dus zou gewoon moeten openen.
Als dat niet helpt dan doe je gewoon een clean install en ga je eerst alles backuppen (iets wat je voor de grote update al hebt gedaan?). Heb je geen licentie dan koop je een goedkope licentie voor 25? euro ongeveer en je probleem is opgelost.
Dit zijn echt van die topics ......

[ Voor 24% gewijzigd door mugenmarco op 03-06-2019 09:30 ]
En als het al zo lang speelt had ik zelf al lang een herinstallatie gedaan. Op een uurtje heb je weer een basis installatie van Windows opstaan tegenwoordig inclusief bijgewerkte drivers en je basis software geïnstalleerd.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Wat is dit voor gelul steeds, zorg voor dit dat. Dat beleid zegt MS toch ook niet tegen mijMAX3400 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:16:
[...]
Dan moet je geen OS draaien. Let wel: je "leaset" Windows.
En of je nou Linux, OSX of desnoods DOS draait; zorg voor een backup (van je essentiele zaken) en een rollback- plan.
Het zou mooi zijn als ze wel van te voren aangeven wat ik moet.
ik wil er gewoon geen werk van hebben, nu moet ik volgens jou van alles aanschaffen
Omdat dit ding aan het internet hangt en het mij nu een groot probleem kan geven
Ja er is van alles op te zeggen (mijn kluis bij de bank is ook niet save) maar dat is niet zoals het werkt.
Zij maken die fout en jij vind het oké, en dan kom je met dan gebruik je maar geen os.
Windows zat vroeger ook niet aan mijn spullen en dat doen ze steeds vaker, en als het stuk gaat dan moet je maar niet zo stom zijn geweest.
Dat zijn jou woorden eigenlijk.
Voel me nu net een gebruiker i.p.v. Admin of beheerder van mijn eigen dure pc en software. das niet de kant die we op moeten.
Vroeger had je een pc thuis en daar komt niemand aan en was jou privé
Nu hebben we een bak van 3000€ en ben je geen eigen baas als je Apple op Microsoft kiest
Linux zal ook wel zo worden.
Ik snap jet beleid wel en Windows als service vind het ook oké
Maar moet niet zo zijn dat als je van vakantie terug komt dat je je eigen spul niet kan gebruiken. En elk half jaar daar de kans op loopt. Dan ben je gauw weg bij die bank
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Jouw voorbeeld bevat dan ook een persoon die wel graag naar je luistert en wilt leren. Daar zit hier het verschilOekiejoekie schreef op maandag 3 juni 2019 @ 01:13:
[...]
Tja, iets met instelling. Een vriend van mij met totaal geen IT-achtergrond (integendeel, financieel/accountancy), had een paar maanden geleden een probleem. Computer wilde ook niks meer. Windows 10 installatiemedia uiteraard niet voor handen, want upgrade van win8. Oh, en Bios was eng, want daarmee zou je een computer kapot kunnen maken. Geholpen met de media creation tool en een usb-stick met Hiren's boot DVD. En aangeraden om een SSD te kopen voor een laptop van 5 jaar oud, omdat dat veel in snelheid zou schelen. Bij dat systeem had ik hem nog wat geholpen, en een image gemaakt om in de toekomst naar een werkend systeem terug te kunnen...
En twee weken later ? Liet hij me weten dat hij van de computers van de kinderen ook de HD had vervangen door een SSD, images had gemaakt en gerestored. Zonder hulp van mij. Ondanks geen enkele IT-kennis, denk ik dat hij ook het probleem van @TS ondertussen op had kunnen lossen. Maar het heeft iets met leercurve te maken. En instelling. In dit geval vooral instelling denk ik...
Download een live versie van kali op een andere pc.
Zet deze op een CD of USB en zorg ervoor dat hij bootable is.
Start vanaf de CD of USB op op de pc met volle SSD.
In kali kan je door de schijf heen bladeren en eventueel een klein programmaatje installeren om een lijst te krijgen van de grootste mappen op je schijf en eventueel spullen verwijderen en of verplaatsen
Naar mijn idee gaat er helemaal niets mis, dit is gewoon standaard gedrag bij een grote update als deze. Er wordt gewoon een complete copy gemaakt van de oude windows installatie met inderdaad restore points. Daarnaast vereisde vanaf deze update een Windows 10 installatie standaard 32GB, in plaats de 20GB voorheen. Op een SSD van 120GB kan dat erg extreme lijkten, maar dit is niet hetzelfde wat er in dit topic beschreven wordt. Bij TS gaat iets heel anders fout.Wim-Bart schreef op maandag 3 juni 2019 @ 03:12:
Vandaag mijn eerste PC naar 1903 gebracht en wat schetst mijn verbazing. SSD van 120GB na de upgrade nog maar 15GB vrij. Voor de upgrade 85GB vrij. Dus er is wel een issue.
Wij kunnen er echter niet achterkomen wat er bij TS gaande is, want tot het irritante aan toe weigerd hij ook maar enige zinnige informatie te geven.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Het enige zinnige tot noch toe is de opmerking omtrent het opnieuw vollopen van de schijf nadat er iets is verwijderd. Dit maakt het geheel overigens wel een mooi topic
Lang verhaal kort te maken het bleek te komen dat ik in O&O Shutup iets te veel had uitgeschakeld en nadat ik deze gefixt had kwam de ruimte weer vrij
Misschien heeft de TS hier ooit wat aan

[ Voor 6% gewijzigd door cefas op 03-06-2019 12:56 ]
Where is my ANY key
Open een command prompt als admin en voer het volgende uit:
chkdsk C: /f /v /x
reboot de computer en laat checkdisk zijn werk doen.
Bij het lezen van deze topic en hoe je posts vraag ik toch even uit vriendelijke bedoeling, gaat alles goed met je? Je toont best enige woede in je posts.LEX63 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:43:
Je bent helaas niet constructief bezig, je typt erop los dat lijkt wel op een wilde bui en gooit het snel erbij neer. Mensen geven je tips wat je kan proberen, maar snel komt het erop neer: "Nee werkt niet, ben er klaar mee"
Er is geen informatie of screenshot or wat dan ook waar het fout gaat of wat je precies gedaan hebt.
Zonder die info kunnen mensen hier je ook niet verder helpen.
Als je je laptop nog niet opnieuw geinstalleerd hebt wil ik best wel mezelf aanbieden om met jou ernaar te kijken geen kosten aan jou kant. ( Mits je rondom Noord-Holland woont, anders is de reistijd helaas te lang)
Ben niet de beste maar ben wel enig zins geinteresseerd in het probleem.
Bij een kennis ook zon probleem gezien, kwam omdat iCloud met veel moeite 180GB aan foto's op de C schijf(van 256GB) aan het pushen was. Dus alles wat er op geruimt werd uit andere mappen slokte iCloud binnen no time weer op. Na het uitschakelen van de functie in de instellingen van iCloud en het verplaatsen naar een externe schijf(als backup) gewoon 160GB vrij op de schijf en alles liep weer als een zonnetje.
Misschien zet het je aan het denken.
Ik zie nu een aantal mensen aanbieden om @LEX63 te helpen. Zelf wil ik me hier graag bij aansluiten, mits hij in de buurt woont

[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 03-06-2019 15:02 ]
Mijn suggestie zou zijn:
Start de computer in veilige modus (je schijf zal in deze modus waarschijnlijk niet meer vol lopen bij het verwijderen van bestanden):
Voer de onderstaande stappen uit:
• Toets vanuit je bureaublad: Windows key + R in
• Er zou nu een box linksonder in het scherm moeten verschijnen
• Toets vervolgens msconfig in het boxje dat verschijnt en druk op enter
• Ga naar de tab: “boot” of “opstarten” en vink “safe boot” ofwel “opstarten in veilige modus” aan
• Vink “Network” of “Netwerk” aan
• Druk op OK
• Start de computer opnieuw op.
• De computer start nu in veilige modus.
• Maak wat schrijfruimte vrij
• Start Firefox
• Download en installeer Treesize (dat zou nu wel moeten lukken)
• Stuur ons een schermfoto van het resultaat
• Herhaal de bovenstaande stappen om het vinkje veilige modus weer uit te schakelen en je computer weer in normale modus te laten starten
Ik begrijp even niet wat je bedoelt: ik geef simpel aan dat een OS "over het algemeen" niet van jou is en dat je "gewoon" een backup zou moeten hebben van wat data. Sterker nog, na de perikelen omtrent 1809 (9 maanden geleden), lijkt het me sowieso geen overbodige luxe om een backup van je data te hebben. Nog afgezien van de algemeenheid "zorg altijd voor een backup".Mel33 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:19:
[...]
Wat is dit voor gelul steeds, zorg voor dit dat. Dat beleid zegt MS toch ook niet tegen mij
Het zou mooi zijn als ze wel van te voren aangeven wat ik moet.
ik wil er gewoon geen werk van hebben, nu moet ik volgens jou van alles aanschaffen
Omdat dit ding aan het internet hangt en het mij nu een groot probleem kan geven
Ja er is van alles op te zeggen (mijn kluis bij de bank is ook niet save) maar dat is niet zoals het werkt.
Sorry, waar noem ik jou stom? Misschien dat ik nu uit de oude doosch vertel maar vroeger ging upgraden / herinstalleren van Windows 3.11 of NT 4.0 of '95 nog minder goed dan nu. Tja, toen had je ook nog geen digitale camera of Facebook waardoor je misschien tientallen GB's moet backuppen aan lokale data.Windows zat vroeger ook niet aan mijn spullen en dat doen ze steeds vaker, en als het stuk gaat dan moet je maar niet zo stom zijn geweest.
Dat zijn jou woorden eigenlijk.
Maar, stel nou; Microsoft doet wel alles goed elke keer maar ineens kapt jouw SSD er acuut mee. Alsnog 15GB aan documenten weg. Vind je dan ook dat <SSD fabrikant> zich niet met jouw spullen moet bemoeien? Of is dat "anders"?
Ah, dus je irritatie zit meer in het feit dat je niet snapt/wil dat een OS bepaalde dingen voor je doet met de mogelijke kans dat er iets kapot gaat. Maar dat is heel wat anders dan dat je relatief heftig reageert in een topic waar Microsoft het al voldoende van voren krijgt door sommigen (inclusief jezelf).Nu hebben we een bak van 3000€ en ben je geen eigen baas als je Apple op Microsoft kiest
Linux zal ook wel zo worden.
Misschien een verkeerde observatie maar je bent softwaretester. Tenminste, dat staat op je profiel. Alles wat jij krijgt / ziet / doet / ontwikkelt / whatever, is 100% correct, bevat geen errors, fouten, backdoors, etc. etc. etc. ?Ik snap jet beleid wel en Windows als service vind het ook oké
Maar moet niet zo zijn dat als je van vakantie terug komt dat je je eigen spul niet kan gebruiken. En elk half jaar daar de kans op loopt. Dan ben je gauw weg bij die bank
Juist van iemand die zich tester noemt, zou ik een iets nuchterder houding verwachten. Iemand die weet dat iets niet 100% correct hoeft te werken en daardoor voorzorgen neemt dat "belangrijke data" niet verloren gaat.
Ik wil iedereen bedanken voor de tips.
Lex
[ Voor 53% gewijzigd door LEX63 op 03-06-2019 17:04 ]
En weer eentje voor de archieven ....LEX63 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:55:
Ik heb windows inmiddels opnieuw geïnstalleerd.
JackSparrow Stop dit topic maar.
ik wil niet langer reageren, omdat ik niet langer wil meewerken aan dit vreselijke leedvermaak te walgelijk voor woorden.
Dank aan die genen met de goede bedoelingen.
allemaal de ballen
Lex
En dan blijven opperen dat het aan 'de rest' ligt ...
@LEX63 - Welkom op mijn lijstje
edit :
Wel zielig om je reactie zo te veranderen
[ Voor 70% gewijzigd door FreshMaker op 03-06-2019 17:34 ]
Tip/hint: installeer nu dan wel alvast TreeSize via https://www.jam-software....article_no=80&language=ENLEX63 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:55:
Dan staat die vast op je schijf en mocht binnenkort er toevallig weer iets vollopen, dan heb je niet het issue dat het programma niet goed op je PC kan komen/lezen.
Het mysterie is opgelost, althans bij mij.
Wanneer je "Verkenner" -> Rechts-click "Computer" -> "Geavanceerde Instellingen" -> "Systeembeveiliging" klikt dan zie je onderin de Beveligingsinstellingen.
Bij mij staat dat op mijn Intel dus "Uitgeschakeld" met als instelling dat ie de "Hele drive (100%)" mag gebruiken. Bij de upgrade gaat ie dat dan ook gewoon doen, bij iedere reboot maakt hij een herstelpunt aan. Wat best wel kan oplopen.
Op mijn AMD systeem staat dit lager, daar staat het wel aan maar mag hij maar 5% maximaal van de SSD gebruiken. Hierdoor loopt de drive dus niet vol.
Ook die had je al kunnen vinden met de eerste tip van Vorkie in "[Windows 10] Door 1903 update raakt mijn 500GB M.2 SSD vol*"Wim-Bart schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:50:
...een herstelpunt...
Klinkt beetje als open deur maar grote files/folders zoeken, dan de naam in Google mikken; is vaak sneller dan in de wirwar van Windows-opties / vinkjes / pulldowns verzanden
Ja, maar er is niks leukers dan het tot de bodem uitzoeken, want dan vergeet je het nooit meer en wordt het parate kennis waar je over 10 jaar nog plezier van kan hebbenMAX3400 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:52:
[...]
Ook die had je al kunnen vinden met de eerste tip van Vorkie in "[Windows 10] Door 1903 update raakt mijn 500GB M.2 SSD vol*"
Klinkt beetje als open deur maar grote files/folders zoeken, dan de naam in Google mikken; is vaak sneller dan in de wirwar van Windows-opties / vinkjes / pulldowns verzanden
Welcome to my world... Vorig jaar nog 2003 Servers uitgefaseerd. Is toch ff nostalgieWim-Bart schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:54:
[...]
waar je over 10 jaar nog plezier van kan hebben
True, daarom raad ik aan om altijd een Live-USB stickje te maken met diverse tools, die ik heb opgenoemd.Wim-Bart schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:54:
[...]
Ja, maar er is niks leukers dan het tot de bodem uitzoeken, want dan vergeet je het nooit meer en wordt het parate kennis waar je over 10 jaar nog plezier van kan hebben
Is Windows weer eens finaal de soep ingelopen, dan kan je altijd eromheen werken terwijl Windows niet actief is.
Klopt maar als persoon X een HDD/SSD uit machine A haalt en "zomaar" aan machine B knoopt, dan weet je dat BitLocker niet aan staat. Sowieso had de topicstarter tot enkele maanden geleden Windows 10 Home en daar zit geen BitLocker in.Blokker_1999 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:17:
Probleem met live sticks de dag van vandaag is dat wanneer bitlocker op staat deze voor een groot deel waardeloos worden.
* Raven heeft een pricewatch: Zalman ZM-VE300 Zwart met de nodige ISO's erop voor dat doelAW_Bos schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:57:
[...]
True, daarom raad ik aan om altijd een Live-USB stickje te maken met diverse tools, die ik heb opgenoemd.
Is Windows weer eens finaal de soep ingelopen, dan kan je altijd eromheen werken terwijl Windows niet actief is.
[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 03-06-2019 18:25 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Jammer, maar mooi voor jou.LEX63 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:55:
Lex
Ik had je graag willen helpen, mits je in de buurt woont ofc.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Lastig windows installeren dan ....bernardV schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:27:
Je kunt ook een plakbandje plakken over de connectoren op je m2, dan staat het in write-protect mode
Hoe mount je dan de juiste? Kan je ook een dualboot maken op USB?Raven schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:25:
[...]
* Raven heeft een pricewatch: Zalman ZM-VE300 Zwart met de nodige ISO's erop voor dat doel
Je mount ISO's die daarop staan, die selecteer je dmv het LCD. En vervolgens boot je 't als zijnde een (v)Optical drive.AW_Bos schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:47:
[...]
Hoe mount je dan de juiste? Kan je ook een dualboot maken op USB?
Ding is al meermaals een lifesaver geweest bij mij.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat kan die zelf dus al! Handig! Die gaat op de lijst. Als ik een goede Virtuele Emulatie bay vind.Quad schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:52:
[...]
Je mount ISO's die daarop staan, die selecteer je dmv het LCD. En vervolgens boot je 't als zijnde een (v)Optical drive.
Ding is al meermaals een lifesaver geweest bij mij.
[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 03-06-2019 18:55 ]
Me too, maar het zal voor altijd een mysterie blijven.JackSparrow schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:00:
Ben onderhand namelijk ook wel heel nieuwsgierig naar het issue van de vollopende harddisk.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Jammer dat het zo moet eindigen. Nu zullen we helaas nooit weten wat nu de echte oorzaak van je probleem was. Het is natuurlijk wel jammer dat je zelf de schuld bij Microsoft legt maar een clean install zorgde er niet voor dat je disk zomaar vol ging lopen....ik vermoed dan ook dat er een 'externe factor' was waardoor je disk vol liep.LEX63 schreef op Monday 3 June 2019 @ 16:55:
Lex
Maar goed, dit topic gaat nu dicht...
GOed idee. Ik heb de on-topic reacties alvast verplaatst : [Windows 10] Wat staat er op je Recovery stick?Wim-Bart schreef op Monday 3 June 2019 @ 19:15:
Tijd voor een nieuw topic: Wat staat er op jouw recovery stick..
[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 03-06-2019 20:39 ]
Dit topic is gesloten.