Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows 10] Wat staat er op je Recovery stick?

Pagina: 1
Acties:

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Topicstarter
Tijd voor een nieuw topic: Wat staat er op jouw recovery stick..

Naar aanleiding van een ander topic is het eens een idee om informatie te verzamelen en te delen over hoe wij Tweakers om gaan met recovery tools en wat iedereen nu daadwerkelijk verder helpt.

Ik zal een en ander hier toevoegen om er een echt topic van te maken.

[ Voor 67% gewijzigd door Wim-Bart op 04-06-2019 00:52 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Wim-Bart schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:15:
Tijd voor een nieuw topic: Wat staat er op jouw recovery stick..
Ik raad vrienden altijd Hiren's boot cd PE aan. Boot gewoon in Windows 10 (Linux kennen ze vaak niet, en maakt het om problemen op te lossen dan vaak alleen maar lastiger), is makkelijk naar dvd te branden of met bijgeleverde tool op bootable usb-stick te zetten, en bevat standaard een mooie gereedschapskist aan tools waarmee in mijn ervaring de meeste problemen wel op te lossen zijn. Ook door niet-Tweakers.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• Wim-Bart

Wim-Bart

Topicstarter
Oekiejoekie schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:01:
[...]

Ik raad vrienden altijd Hiren's boot cd PE aan. Boot gewoon in Windows 10 (Linux kennen ze vaak niet, en maakt het om problemen op te lossen dan vaak alleen maar lastiger), is makkelijk naar dvd te branden of met bijgeleverde tool op bootable usb-stick te zetten, en bevat standaard een mooie gereedschapskist aan tools waarmee in mijn ervaring de meeste problemen wel op te lossen zijn. Ook door niet-Tweakers.
Zelf maak ik altijd met Microsoft ADK een eigen Pe Boot stick aan, waarop ik de nodige tooling en drivers zet. Echter merk ik dat sommige software dotNet nodig heeft en PE te beperkt is. Nu heb ik het idee opgepakt om een 32 GB stick te nemen, daar ESX op te installeren en op een gedeelte een datastore aan te maken en daar een Windows VM op te hosten. Het onderliggende systeem zou dan via pass through benaderbaar moeten zijn. Mijn USB3 Ethernet adapter heb ik onder 6.5 ook aan de praat gekregen dus zouden disks ook zonder issue moeten werken.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:36
Dit tooltje is ook erg handig voor een multi-boot usb stick.
https://www.pendrivelinux.com/yumi-multiboot-usb-creator/

apollo13

• Oekiejoekie
Wim-Bart schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:11:
[...]

Zelf maak ik altijd met Microsoft ADK een eigen Pe Boot stick aan, waarop ik de nodige tooling en drivers zet. Echter merk ik dat sommige software dotNet nodig heeft en PE te beperkt is. Nu heb ik het idee opgepakt om een 32 GB stick te nemen, daar ESX op te installeren en op een gedeelte een datastore aan te maken en daar een Windows VM op te hosten. Het onderliggende systeem zou dan via pass through benaderbaar moeten zijn. Mijn USB3 Ethernet adapter heb ik onder 6.5 ook aan de praat gekregen dus zouden disks ook zonder issue moeten werken.
Dat kun jij, dat kan ik ook, maar de meeste van mijn vrienden zijn op dat niveau al lang afgehaakt. En om ze dan toch op afstand te kunnen helpen, is een standaard oplossing net ff makkelijker. Zeker als ze in paniek zijn. (ben ik nu mijn foto's kwijt ?? ben ik nu mijn scriptie kwijt ??)

• Wim-Bart

Wim-Bart

Topicstarter
Oekiejoekie schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:20:
[...]

Dat kun jij, dat kan ik ook, maar de meeste van mijn vrienden zijn op dat niveau al lang afgehaakt. En om ze dan toch op afstand te kunnen helpen, is een standaard oplossing net ff makkelijker. Zeker als ze in paniek zijn. (ben ik nu mijn foto's kwijt ?? ben ik nu mijn scriptie kwijt ??)
Vroeger maakte ik mij daar ook zorgen over. Tegenwoordig doe ik meer met opleiding/instructie. Laat ze ook alles gewoon in Onedrive opslaan en laat ze zien hoe belangrijk het is. Ik geloof in de harde les methode. Mijn reactie is dan ook vaak. Je bent alleen alles kwijt wat je niet in de cloud had, dus alleen onbelangrijke data.

Sommige kijken me dan met bijna betraande ogen aan en geef ik aan dat ik ook weinig kan doen met een telefoon die in de WC is gevallen, of een laptop die gestuiterd is. Zeker nadat ik ontdekte dat mijn neefje (inmiddels bijna 14) al vanaf zijn 10e altijd een backup maakte op een externe disk. Dan mag ik van volwassenen toch ook wel een beetje volwassenheid verwachten :)

Verwijderd

Wim-Bart schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:15:
Wat staat er op jouw recovery stick..
Belangrijke documenten en foto's. :+

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2019 21:06 ]

• Oekiejoekie
Wim-Bart schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:36:
[...]

Vroeger maakte ik mij daar ook zorgen over. Tegenwoordig doe ik meer met opleiding/instructie. Laat ze ook alles gewoon in Onedrive opslaan en laat ze zien hoe belangrijk het is. Ik geloof in de harde les methode. Mijn reactie is dan ook vaak. Je bent alleen alles kwijt wat je niet in de cloud had, dus alleen onbelangrijke data.

Sommige kijken me dan met bijna betraande ogen aan en geef ik aan dat ik ook weinig kan doen met een telefoon die in de WC is gevallen, of een laptop die gestuiterd is. Zeker nadat ik ontdekte dat mijn neefje (inmiddels bijna 14) al vanaf zijn 10e altijd een backup maakte op een externe disk. Dan mag ik van volwassenen toch ook wel een beetje volwassenheid verwachten :)
Wat opleiding/instructie betreft ben ik het denk ik met je eens. Ik geef liever een uur instructies, zodat ze het in de toekomst zelf op kunnen lossen, als dat ik 10 minuten met teamviewer de pc over neem, het is gefixt, en over 3 weken hangen ze weer aan de telefoon...Maar ook als het misgelopen is, probeer ik nog te herstellen wat er is. Daarna is de leercurve meestal vrij steil, kopen ze snel een externe schijf, en komen die backups er wel.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:54

Quad

Doof

Ik heb al mijn belangrijke zaken in Google Drive (zoals trouwfoto's, facturen, vakantiefoto's), verder backup ik via Veeam Endpoint Agent mijn volledig laptop naar een ext. HDD, dit is voor een snelle recovery.
Verder een pricewatch: Zalman ZM-VE300 Zwart wat al meermaals een lifesaver is geweest.
Aangezien de VE350 al slecht leverbaar is, mogelijk dat ik deze op korte termijn toch bestel, als reserve.

En bij mijn schoonouders en ouders heb ik simpelweg via Veeam Endpoint Agent een ext. HDD aan hun systemen geknoopt zodat daar eenvoudig backups gemaakt mee worden. HDD eraan, even wachten tot die klaar is met het maken van de backup, en weer klaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Quad op 03-06-2019 21:30 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:05:
[...]

Belangrijke documenten en foto's. :+
Eensch... Als mijn Windows stuk is, ga ik niet repareren. Ik begin wel opnieuw ;)
Is tegenwoordig stukken sneller.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Jester-NL schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 07:09:
[...]

Eensch... Als mijn Windows stuk is, ga ik niet repareren. Ik begin wel opnieuw ;)
Is tegenwoordig stukken sneller.
Same ... ( en alle apps/settings staan ook in mijn onedrive, welke na install weer gekoppeld en klaar is )

Ik haal na flinke updates de nieuwe iso op, en pak die uit op de USB
Daar staat een %appdata% folder op, met de voor mij handigste settings.
( zoals Ghisler - Faststone - Notepad++ )
Deze zet ik terug na de installatie, en de instellingen zijn weer naar mijn smaak

Een directory met SnappyDriver ( als ik er aan denk, de laatste versie, anders trekt hij ze zelf wel weer binnen )
Wat portable en installable apps

Totalcommander ( die dus na kopieren van de ghisler-map naar %appdata% direct bruikbaar zijn )
Notepad++
Treesize ( waar het allemaal om begon :+ )
inputdirector ( softwareKVM )
Netscan ( oude versie, die geen phonehome deed )
Minitool partition wizard

Een paar ISO's van andere programma's / OS'en ( Officesmaken en ubuntu server/desktop )

Met een 64GB usb kom je een heel eind, ding hangt altijd in mijn werktas

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
- Cygwin

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:08

Agent47

I always close my contracts.

Windows installeer ik opnieuw als t me toch te traag wordt / opgeschoond moet worden.
Licentie's van Office en malwarebytes bewaar ik op de mail. Lekker makkelijk en snel activeren en je hebt een schone windows.

Verder heb ik een USB Stick met:
-Hiren's bootcd.
-Een office 2007 met een licentie die altijd werkt ( altijd handig als je bij iemand toch iets in office moet doen, of dat ze alleen een briefje willen typen)
- DAEMON TOOLS Lite ( Sommige mensen hebben nog windows 7 , kan je niet mounten)
- MiniTool ( voor c schijf vergroten / verkleinen)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Oekiejoekie
Mailstore is bij mij al een aantal keer nuttig geweest als mensen pop3-accounts van oudere providers met historische mail hadden staan. Die tool leest mail uit verschillende mailprogramma's in, zet ze in een eigen database, en kan het daarna naar praktisch elk mailprogramma exporteren. Ook in portable versie te installeren.

Pagina: 1