[Windows 10] Door 1903 update raakt mijn 500GB M.2 SSD vol*

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.501 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 14:20

Afgesplitst van [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2

[i]Deze hele discussie voegt niets toe aan het Windows 10 Ervaringen en Discussie topic en het verzoek is dan ook om hier de issues verder te bespreken.

bvd
JackSparrow

ik heb vandaag de grote windows10 1903 update geïnstalleerd. Me hele C: SSD is vol. Windows kwam zelf al aan dat me 500GB M.2 SSD vol was en heeft de oude 1804 versie verwijderd.

ik had nog geen 100 GB in gebruik nu heb ik 32 GB over.

Hij is fijn.

HMMmmmmm weer een update bug.

Hopelijk komt Microsoft snel met een oplossing

[ Voor 40% gewijzigd door TheVMaster op 26-05-2019 23:48 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
LEX63 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:57:
ik heb vandaag de grote windows10 1903 update geïnstalleerd. Me hele C: SSD is vol. Windows kwam zelf al aan dat me 500GB M.2 SSD vol was en heeft de oude 1804 versie verwijderd.

ik had nog geen 100 GB in gebruik nu heb ik 32 GB over.

Hij is fijn.

HMMmmmmm weer een update bug.

Hopelijk komt Microsoft snel met een oplossing
Doe dan op zijn minst een Treesize o.i.d. plaatsen, anders lijkt het eerder een rant dan daadwerkelijk een probleem.

Zie je trouwens ook gelijk waar het allemaal in verstopt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
ik kan dus ook niet meer terug naar 1804 want die is dus verwijderd.

hoe kan ik een klacht indienen bij Microsoft hmmm zal eens informeren.

Ik kan trouwens niets meer installeren windows komt nu al met meldingen dat mijn c: vol is.

Leuk hé,

Go wat heb ik een spijt dat ik Windows update 1903 heb geïnstalleerd "HEEL VEEL SPIJT"

Hoelang gaat het duren voordat dat er een oplossing komt.
Vorkie schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:37:
[...]

Doe dan op zijn minst een Treesize o.i.d. plaatsen, anders lijkt het eerder een rant dan daadwerkelijk een probleem.

Zie je trouwens ook gelijk waar het allemaal in verstopt zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:22
LEX63 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:11:
ik kan dus ook niet meer terug naar 1804 want die is dus verwijderd.

hoe kan ik een klacht indienen bij Microsoft hmmm zal eens informeren.
[...]
En de 1809 heb je niet gehad?
En raar dat je nog restanten van je 1809 had, want die worden normaal automatisch na max een maand opgeruimd.
Een klacht indienen bij Windows? Tja, die zullen dan iets zeggen van: bij een volle emmer kan je ook geen water meer toevoegen?
Niet aan gedacht van in je eigen tuintje te zoeken: wààrom je schijf zo vol is, waarom je een aantal dingen niet op een andere schijf,... gezet hebt?
Je weet - vermoed ik - toch ook wel dat bij het upgraden Windows nogal wat vrije schijfruimte nodig heeft om 1. de nodige updatebestanden binnen te halen 2. om die uit te pakken en 3. om - bij het installeren - nog wat tijdelijke bestanden te kunnen plaatsen?
Enfin: zelf zou ik het op de eerste plaats bij mezelf gaan zoeken... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
430 GB zul je bedoelen.

Lees mijn eerdere post al enkele keer de melding gekregen dat mijn C: vol is terwijl dit een 500GB M.2 Samsung EVO is. ik had nog nauwelijks wat in gebruik. Nu zit hij tot de nok vol dacht dat ik nog 600 MB vrij had.
zanza006 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:11:
[...]

Het is microsoft die goedkope licenties als je voldoet aan hun eisen, die 32 gb is er een van.
10j geleden was het zelfde verhaal met de netbooks, allemaal lage specs omdat je anderes geen goedkope licentie kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Een SSD van 500GB waarvan nog geen 30GB in gebruik dus 430 GB over en dat zou niet genoeg zijn?

Er is hier spraken van de zoveelste update bugs van Microsoft. Weer worden de gebruikers opgezadeld met slecht geteste updates.

Als gebruiker ga je er vanuit dat een update veilig kan worden geïnstalleerd. Ik heb de orginele SSD ik denk dat ik die er morgen maar in doe, totdat Microsoft met een oplossing komt.
passer schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:24:
[...]

En de 1809 heb je niet gehad?
En raar dat je nog restanten van je 1809 had, want die worden normaal automatisch na max een maand opgeruimd.
Een klacht indienen bij Windows? Tja, die zullen dan iets zeggen van: bij een volle emmer kan je ook geen water meer toevoegen?
Niet aan gedacht van in je eigen tuintje te zoeken: wààrom je schijf zo vol is, waarom je een aantal dingen niet op een andere schijf,... gezet hebt?
Je weet - vermoed ik - toch ook wel dat bij het upgraden Windows nogal wat vrije schijfruimte nodig heeft om 1. de nodige updatebestanden binnen te halen 2. om die uit te pakken en 3. om - bij het installeren - nog wat tijdelijke bestanden te kunnen plaatsen?
Enfin: zelf zou ik het op de eerste plaats bij mezelf gaan zoeken... O-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:59

TheVMaster

Moderator WOS
LEX63 schreef op Friday 24 May 2019 @ 21:26:
430 GB zul je bedoelen.

Lees mijn eerdere post al enkele keer de melding gekregen dat mijn C: vol is terwijl dit een 500GB M.2 Samsung EVO is. ik had nog nauwelijks wat in gebruik. Nu zit hij tot de nok vol dacht dat ik nog 600 MB vrij had.

[...]
Eh...dit klinkt natuurlijk wel een klein beetje als een kul verhaal. Je hebt een 500GB SSD, waarvan dus maar 'nauwelijks' wat in gebruik is. En nu zou een Windows 10 update, die nog geen 10 GB ruimte opneemt, ervoor zorgen dat je hele SSD vol zit? Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Daarnaast wil je vragen om niet 3 posts achter elkaar te plaatsen, maar de bewerk knop te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
*knip* Nergens voor nodig om zo te schreeuwen

Ik heb net mijn originele SSD weer in mijn notebook gedaan met mijn Windows10 pro is niet meer te werken omdat meneer Microsoft mijn 500GB Samsung EVO M.2 SSD geheel heeft vol geplempt.

Kreeg allerlei problemen.

*knip* Nergens voor nodig

[ Voor 103% gewijzigd door TheVMaster op 26-05-2019 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
LEX63 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 09:06:
HALLO MENEER MICROSOFT

IS ER AL EEN OPLOSSING VOOR JE GEBLUNDER?

Ik heb net mijn originele SSD weer in mijn notebook gedaan met mijn Windows10 pro is niet meer te werken omdat meneer Microsoft de 500GB M.2 SSD geheel heeft vol gepompt.

Kreeg allerlei problemen.

HEEFT U EEN ACER NOTEBOOK 1903 UPDATE NIET INSTALLEREN.
Zoals al eerder door iemand gevraagd, al eens met Treesize gekeken waar die ruimte nu voor gebruikt word? Is ook als portable app te gebruiken, dus je hoeft niet te kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
LEX63 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 09:06:

Ik heb net mijn originele SSD weer in mijn notebook gedaan met mijn Windows10 pro is niet meer te werken omdat meneer Microsoft mijn 500GB Samsung EVO M.2 SSD geheel heeft vol geplempt.
pjlgt schreef op zondag 26 mei 2019 @ 09:16:
[...]

Zoals al eerder door iemand gevraagd, al eens met Treesize gekeken waar die ruimte nu voor gebruikt word? Is ook als portable app te gebruiken, dus je hoeft niet te kunnen installeren.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb zelf gisteren de update naar 1903 gedaan op een Samsung 970 EVO plus M.2 (500GB) en geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
[...]

Treesize Ik weet niet wat voor programma dit is. Zelf gezocht met verkennen en vond niets anders dan 30GB totaal aan root mappen.

Ik heb voorlopig de originele 256GB SSD in de notebook zitten tot dat Microsoft met een oplossing komt voor dit probleem.

Update's automatische installeren heb ik uitgezet.

Telkens is het gesodemieter als Microsoft met een update komt, deze keer treft het mij. Slecht geteste update's verspreiden en weer de Windowsgebruiker als bug-fixing gebruiken.

Ik vind dit een schande.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:41
LEX63 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 09:25:
[...]

Treesize Ik weet niet wat voor programma dit is. Zelf gezocht met verkennen en vond niets anders dan 30GB totaal aan root mappen.

Ik heb voorlopig de originele 256GB SSD in de notebook zitten tot dat Microsoft met een oplossing komt voor dit probleem.

Update's automatische installeren heb ik uitgezet.

Telkens is het gesodemieter als Microsoft met een update komt, deze keer treft het mij. Slecht geteste update's verspreiden en weer de Windowsgebruiker als bug-fixing gebruiken.

Ik vind dit een schande.
Mijn god, kun je je niet beter een macbook halen? Die zijn voor de mensen die er nix van snappen of nix van willen snappen

Je klaagt alleen maar en wilt niet eens een kleine poging wagen om het op te lossen.

https://mobile.jam-software.com/treesize_free/

Installeer bovenstaande link of pak de portable app zodat je hem niet eens hoeft te installeren.
Loop met dit programma na welke map verantwoordelijk is dat je ssd vol zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:36

Quad

Doof

Wel even als administrator uitvoeren. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:41
Quad schreef op zondag 26 mei 2019 @ 09:34:
Wel even als administrator uitvoeren. ;)
Wat hij zegt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

LEX63 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 09:25:
Zelf gezocht met verkennen en vond niets anders dan 30GB totaal aan root mappen.
Standaard staat er het een en ander op verborgen ;) , dus zoals gezegd, Treesize als admin uitvoeren.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ik heb al aan PC vanaf 1988 en nog nooit van die achterlijke problemen meegemaakt.

Ik zal van de week de Samsung SSD er in terug doen en testen met Treesize.

Ook al weet ik niet wat ik met dit programma kan doen en kan oplossen, zomaar blokken met data gaan verwijderen hmmmm en dan maar hopen dat het goed gaat.

Dit is tenslotte een Microsoft probleem, ze zullen dit wel weer gaan oplossen.

Tot die tijd werk ik maar met de trage originele sata 600 SSD.

Ik zal niet de enige zijn met dit update probleem.
roT- schreef op zondag 26 mei 2019 @ 09:33:
[...]

Mijn god, kun je je niet beter een macbook halen? Die zijn voor de mensen die er nix van snappen of nix van willen snappen

Je klaagt alleen maar en wilt niet eens een kleine poging wagen om het op te lossen.

https://mobile.jam-software.com/treesize_free/

Installeer bovenstaande link of pak de portable app zodat je hem niet eens hoeft te installeren.
Loop met dit programma na welke map verantwoordelijk is dat je ssd vol zit.

[ Voor 4% gewijzigd door LEX63 op 26-05-2019 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
@LEX63 Met Treesize kun je inzicht krijgen in welke map(pen) data is opgeslagen. Als jij zonder aanleiding (behalve Windows update) ineens een paar honderd gigabyte aan ruimte kwijt bent is dat wellicht interessant om te weten. Op basis van die bevindingen kun je bepalen wat de vervolgstappen zijn. Tevens, door te melden wat je bevindingen zijn help je wellicht andere Tweakers met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Tevens, door te melden wat je bevindingen zijn help je wellicht andere Tweakers met hetzelfde probleem.

Daarom meld ik het ook hier. Ik wist van tevoren dat ze op dit forum het probleem niet kunnen oplossen.
Bekendheid van het probleem vind ik heel belangrijk vandaar ik het ook melde.

Het is afwachten wanneer Microsoft met een oplossing komt. Ik kan geen ondersteuning krijgen bij Microsoft omdat ik een OEM versie heb.
Mr Drizzle schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:03:
@LEX63 Met Treesize kun je inzicht krijgen in welke map(pen) data is opgeslagen. Als jij zonder aanleiding (behalve Windows update) ineens een paar honderd gigabyte aan ruimte kwijt bent is dat wellicht interessant om te weten. Op basis van die bevindingen kun je bepalen wat de vervolgstappen zijn. Tevens, door te melden wat je bevindingen zijn help je wellicht andere Tweakers met hetzelfde probleem.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:42
Waarom blijf je zo hameren op Microsoft? Je hebt al een conclusie getrokken vóór je überhaupt hebt gekeken waar het aan ligt.
Kijk eerst met Treesize waar de ruimte door in beslag wordt genomen en ga dan pas (indien mogelijk) conclusies er aan verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
EDIT schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:21:
Waarom blijf je zo hameren op Microsoft? Je hebt al een conclusie getrokken vóór je überhaupt hebt gekeken waar het aan ligt.
Kijk eerst met Treesize waar de ruimte door in beslag wordt genomen en ga dan pas (indien mogelijk) conclusies er aan verbinden.
Waarom blijf je zo hameren op Microsoft?

omdat na de 1903 update me 500GB Samsung EVO SSD tot de nok toe vol zit.

Lex

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
LEX63 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:28:
[...]

omdat na de 1903 update me SSD tot de nok toe vol zit.

Lex
Je leest / reageert selectief en wilt geen constructieve bijdrage leveren aan een eventuele probleem oplossing met hulp van de Tweakers welke al meermaals gevraagd hebben een schermprint op het forum te plaatsen van een Treesize van jou OS disk.

Met deze Treesize schermprint is het mogelijk de boosdoener te vinden en vanuit daar de probleem oplossing verder op te starten.

Zoals je hieronder genereert Treesize een overzicht van het gebruik in GB per folder en zodoende kan jijzelf al inzien welke folder de meeste ruimte gebruikt.

In het voorbeeld gebruikt de folder AppData bijvoorbeeld 28GB aan diskruimte
Afbeeldingslocatie: https://www.ghacks.net/wp-content/uploads/2017/03/treesize-free-4.0.png

Verder denk ik dat je een eigen topic moet starten als je daadwerkelijk dit probleem wilt oplossen, dit is een algemeen topic voor de ervaring e/o discussie

[ Voor 8% gewijzigd door Vorkie op 26-05-2019 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Nogmaals ik zal de aankomende week met TreeSize Free de SSD gaan testen.

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• passer
LEX63 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 09:52:

Dit is tenslotte een Microsoft probleem,
[...]
Als je 't mij vraagt, is het eerder een Lex63 probleem :+ - en als ik wat reacties lees, sta ik niet alleen met dit idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Wees blij dat jij dit probleem niet hebt.

Allen een prettige zondag.

Ik reageer hier wel weer als het probleem is opgelost.
passer schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:00:
[...]

Als je 't mij vraagt, is het eerder een Lex63 probleem :+ - en als ik wat reacties lees, sta ik niet alleen met dit idee...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
LEX63 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:50:
Wees blij dat jij dit probleem niet hebt.

Allen een prettige zondag.

Ik reageer hier wel weer als het probleem is opgelost.

[...]
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/R4krxZS/treesize-2019-05-26-120308.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bJT3gNm/treesize-2019-05-26-123958.png

Before en after met treesize.
Er is dan wel 18GB windows.old bij gekomen, maar die is met schijfopriuming (adminrechten) zo te verwijderen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/X8bdD2J/image.png

Na schijfopruiming :
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PF03Zpv/image.png

[ Voor 14% gewijzigd door FreshMaker op 26-05-2019 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
LEX63 schreef op Sunday 26 May 2019 @ 10:28:
[...]

omdat na de 1903 update me 500GB Samsung EVO SSD tot de nok toe vol zit.

Lex
En wat had je allemaal geinstalleerd staan voordat je aan de 1903 update begon?

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Gooi alsjeblieft een slotje op dit topic. Het is gewoon een rant van iemand die het niet snapt en wil snappen. Er zijn genoeg andere mensen die wel onze tijd verdienen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Wim-Bart schreef op Monday 27 May 2019 @ 00:12:
Gooi alsjeblieft een slotje op dit topic. Het is gewoon een rant van iemand die het niet snapt en wil snappen. Er zijn genoeg andere mensen die wel onze tijd verdienen.
Wil hem wel even de gelegenheid geven om TreeSize te draaien en die resultaten met ons te delen. O-)

Dat is overigens wel de reden dat ik deze posts even hun eigen topic heb gegeven, dit soort (in mijn ogen onterechte) rants richting Microsoft zijn compleet onnodig en overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Hoi

Goeden morgen.

Ik heb deze ochtend de Samsung SSD weer terug geplaatst en probeerde TreeSize Free installeren.

Alleen laat Windows dit niet toe. Dit omdat er te weinig schijfruimte beschikbaar is.

Er zit niets anders op te wachten op een oplossing van Microsoft zelf. Of Windows opnieuw te installeren.

Ik wil iedereen hartelijk bedanken.

Lex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:21
LEX63 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:24:
Hoi

Goeden morgen.

Ik heb deze ochtend de Samsung SSD weer terug geplaatst en probeerde TreeSize Free installeren.

Alleen laat Windows dit niet toe. Dit omdat er te weinig schijfruimte beschikbaar is.

Er zit niets anders op te wachten op een oplossing van Microsoft zelf. Of Windows opnieuw te installeren.

Lex
of je download zoals aanbevolen de portable versie.

of dit: YouTube: Schijfopruiming Windows 10 - How to (Consumentenbond)

[ Voor 11% gewijzigd door Tens op 29-05-2019 11:35 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:17
Hoi

Goeden morgen.

Lex
Door een oplossing (nieuwe update??) van MS zal niet spontaan je diskruimte weer toenemen.
Ruim de schijf handmatig op.
TreeSize free portable neemt amper ruimte in, dan zou de schijf echt 0% vrije ruimte moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hoi

Goeden morgen.

Lex
Kan je hem niet erbij naast zetten in je desktop/laptop? En dan de Treesize draaien vanaf je huidige installatie.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:18
Heb je je oude windows versie die 30 dagen bewaard blijft ook al verwijderd?

Ik heb een 265 GB M.2 en upgrade al vanaf het begin iedere keer maar heb werkelijk waar nog nooit issues gehad met een volle disk na afloop.

[ Voor 51% gewijzigd door HKLM_ op 29-05-2019 12:04 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:13
HKLM_ schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:03:
Heb je je oude windows versie die 30 dagen bewaard blijft ook al verwijderd?

Ik heb een 265 GB M.2 en upgrade al vanaf het begin iedere keer maar heb werkelijk waar nog nooit issues gehad met een volle disk na afloop.
Er zijn ook geen issues dat de hele schijf 100% vol is na een windows update. TS is onwetend en doet half onderzoek en rant alleen maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 14:41
Hoi

Goeden morgen.

Lex
Kan je niet via je huidige Windows? Installatie (die wel werkt) op een USB Spacesniffer of de genoemde Treesize zetten en deze dan draaien (vanaf die USB als Administrator)?

Ik ben nu ondertussen toch echt benieuwd waar het ruimteprobleem bij jou vandaan komt gezien ik een werk laptop heb geupdate (met 500GB SSD) en daar is na schijfopruiming er ongeveer 4GB bijgekomen na de update (ten opzichte van voor de update). En een nieuwe installatie op een werkstation met 500GB HDD/SSD ook geen problemen heeft (beide 1903).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 08:39

Ghosty J

Asus

Heb je toevallig Windows one drive (cloud) aan staan ?
Ik had mijn laptop ook vol. Heb toen de map onedrive verwijderd. Kreeg toen 200 gig vrij. Daarna kon ik pas de update doen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
LEX63 schreef op Wednesday 29 May 2019 @ 11:24:
Hoi

Goeden morgen.

Lex
Eh..maar dan kijk je even bij je Applicaties en deinstalleer je er even, zodat je een beetje ruimte vrij hebt.
Ghosty J schreef op Thursday 30 May 2019 @ 12:05:
Heb je toevallig Windows one drive (cloud) aan staan ?
Ik had mijn laptop ook vol. Heb toen de map onedrive verwijderd. Kreeg toen 200 gig vrij. Daarna kon ik pas de update doen. :-)
Hoezo zou je je complete OneDrive offline beschikbaar willen hebben? Je moet natuurlijk met OneDrive gewoon Files on Demand inschakelen. Je hebt natuurlijk nooit altijd en overal al je files nodig. Maar goed, dat is hier mogelijk niet het geval.

[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 30-05-2019 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online

Maar Microsoft heeft AL een oplossing voor je ...
Deze hebben ze al sinds Windows 3.x ;)

Schijfopruiming - ( bij voorkeur als administrator starten )

in verkenner :
%windir%\system32\cleanmgr.exe

of start - programma's - schijfopruiming
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Wxm5kWZ/image.png

Dan krijg je een mooi overzichtje met de te verwijderen bestanden, lekker vinkjes zetten / verwijderen
( vergeet de map 'downloads' niet, deze staat weer standaard "aan" - kan me voorstellen dat je dat niet persé zou willen )
In het tabblad "meer opties" kan je zelfs herstelpunten weghalen, dan gaan al de oude files [b]behalve[b] de meest recente ook van de schijf.

Als je een héél oude installatie zou hebben ( nooit een clean install ) heb je daar mogelijk ook tientallen GB's aan backups staan.
Onlangs een PC nagelopen, die ook overmatig opslag in gebruik had, daar stonden 20 recoverypunten in, en nam zo'n 2000GB in beslag.
Een handig neefje vond het dus praktisch om het aan te passen naar een hoge "veiligheid" - dus veel verspilde ruimte

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xfXhwwf/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Hoi

Ik had net de Samsung SSD weer even in me notebook, kwam op het idee om CClainer naar problemen te laten zoeken dat ook een register tool heeft.

Jammer genoeg was dit ook niet de oplossing.

Als ik ruimte vrij maak dat word dat direct weer opgeslokt door??????????????????????????? ik had de oude 1804 Windows verwijderd er kwam 32GB vrij dit werd blijkbaar opgeslokt even later had ik600mb vrij en nu nog geen 10MB

FreshMaker: Er valt dus niets op te ruimen. Windows komt zelf al telkens met schijfopruiming.

Jammer genoeg kan ik geen eens een scheendump maken. omdat er geen schijfruimte beschikbaar is.

Kan geeneens firefox opstarten omdat die ook klaagt dat er geen ruimte is.

Het is afwachten tot dat meneer *knip* Microsoft met een oplossing komt.

of een nieuwe installatie.

[ Voor 1% gewijzigd door TheVMaster op 03-06-2019 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• passer
LEX63 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:00:
Als ik ruimte vrij maak dat word dat direct weer opgeslokt door???????????????????????????
ah... nu ben je (onbewust? :) ) eens wat meer gegevens aan het geven.
Dus: je maakt ruimte vrij en 'iets' vult die direct weer terug op...

zet Treesize free eens op een stick en kijk van daaruit eens naar de inhoud van je schijf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Laatst online: 19:21
goed plan,
of zoals eerder aanbevolen treesize portable om te kijken wat er in welke map staat.
Maar verse install zal sneller zijn, zorg dat je de hele schijf als C: kunt gebruiken.
LEX63 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 09:52:
Ik zal niet de enige zijn met dit update probleem.
Kan nergens dezelfde klacht vinden, dus blijkbaar wel.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is afwachten tot dat meneer Microramp-soft met een oplossing komt.

of een nieuwe installatie.
Volgens mij had je het met een nieuwe installatie allang en breed opgelost kunnen hebben in plaats van dagen achtereen aan te klooien en te bashen op Microsoft. Ik snap best dat je gefrustreerd bent, maar hoef je niet direct uit te gaan van een bug. Zeker zonder onderbouwing is het gewoon bashing en compleet zinloos mijns inziens. De kans dat het een bug is, is ook zeer onwaarschijnlijk, omdat ik verder geen berichten zie van anderen die er last van hebben. De kans dat het inderdaad een Microramp is (en jij dus als enige er last van hebt) is dan dus ook groter, inderdaad. ;)

Als ik zo kijk naar known issue lijsten zie ik jouw probleem er niet bij staan, de enige die in de buurt komt is Duplicate folders and documents showing in the user profile, maar dan zou de map juist leeg moeten lijken. ;)

Ik zou dus eerder even goed kijken naar jouw eigen PC en installatie alvorens de schuld op een ander af te schuiven.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2019 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:41

ralpje

Deugpopje

Wordt al die extra vrijgekomen schijfruimte ook direct opgeslokt als je machine niet met het internet verbonden is?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Een ding is 100% zeker dit probleem is ontstaan na de 1903 update. Daarvoor werkte het systeem normaal.
Ik had deze Windows maart geïnstalleerd dus zo oud is het niet.

Zoals ik al melde werk ik voorlopig even op mijn originele Acer SSD ik heb dus geen haast. Kan op de Samsung M.2 SSD altijd nog Windows opnieuw installeren.

Ik wacht nog even.

Ik wil iedereen bedanken voor het mee denken
CH4OS schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:17:
[...]
Volgens mij had je het met een nieuwe installatie allang en breed opgelost kunnen hebben in plaats van dagen achtereen aan te klooien en te bashen op Microsoft. Ik snap best dat je gefrustreerd bent, maar hoef je niet direct uit te gaan van een bug. Zeker zonder onderbouwing is het gewoon bashing en compleet zinloos mijns inziens. De kans dat het een bug is, is ook zeer onwaarschijnlijk, omdat ik verder geen berichten zie van anderen die er last van hebben.

Als ik zo kijk naar known issue lijsten zie ik jouw probleem er niet bij staan, de enige die in de buurt komt is Duplicate folders and documents showing in the user profile, maar dan zou de map juist leeg moeten lijken. ;)

Ik zou dus eerder even goed kijken naar jouw eigen PC en installatie alvorens de schuld op een ander af te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

LEX63 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:32:
Een ding is 100% zeker dit probleem is ontstaan na de 1903 update. Daarvoor werkte het systeem normaal.
Als je 2 maanden geleden hebt geinstalleerd hoe kan je dan 1804 hebben neergezet?

Begin nou maar gewoon clean; afwachten gaat het toch niet oplossen.

Heb thuis een systeem wat netjes (en zonder gedoe) van 1607 (dus al 3 jaar geleden) netjes elke maand updaten en nu op 1903 zit. Totale Windows-directory < 25GB.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

LEX63 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:32:

Zoals ik al melde werk ik voorlopig even op mijn originele Acer SSD ik heb dus geen haast. Kan op de Samsung M.2 SSD altijd nog Windows opnieuw installeren.
Als je mappen zou opschonen met de taskmanager op schijfactiviteit er open bij, dan kun je toch zien welk proces de data dan weer vol schrijft? Dan kun je in elk geval met een gerichtere vinger wijzen dan dat je nu doet. ;)

Maar als je het probleem met de originele Acer disk niet hebt, is het toch duidelijk dat het ergens vanuit jouw PC moet komen? :? Of heb je daarop de 1903 update nog niet op geïnstalleerd? :)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2019 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Nee op deze Acer SSD weiger ik die 1903 update te installeren, toevallig werd deze 1903 update al aangeboden.

Als ik dit doe en het gaat weer mis dan heb ik helemaal niets meer om op terug te vallen. Nu zou een kloon kunnen maken die ik zo weer terug kan zetten.

Wie weet doe ik het wel.

Lex
CH4OS schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:38:
[...]
Als je mappen zou opschonen met de taskmanager op schijfactiviteit er open bij, dan kun je toch zien welk proces de data dan weer vol schrijft? Dan kun je in elk geval met een gerichtere vinger wijzen dan dat je nu doet. ;)

Maar als je het probleem met de originele Acer disk niet hebt, is het toch duidelijk dat het ergens vanuit jouw PC moet komen? :? Of heb je daarop de 1903 update nog niet op geïnstalleerd? :)

[ Voor 4% gewijzigd door LEX63 op 31-05-2019 12:06 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

7 dagen, 46 posts. Wordt het niet tijd om alsnog concrete info te posten zoals wat je ziet via Treesize portable (met adminrechten natuurlijk) of vergelijkbare tools? Tot die tijd kan ik het iig niet als waarschuwing zien om weg te blijven van 1903 aangezien er de schijn is dat het daar niet aan zal liggen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@LEX63 Als ik dit zo allemaal lees, verwacht ik niet dat dit een Microsoft issue is, maar mogelijk een virus achtig iets. Tenminste daar heeft het alle schijn van. Ik ben er ook even ingedoken via mijn mogelijheid om bij Microsoft 'binnen' te kijken, maar er is niets bekend van een dergelijk probleem.

Daarnaast maak jij waarschijnlijk gebruik van een oem licentie, bij problemen met Windows (wat geen algemeen probleem is) dien jij je te melden bij jouw leverancier en niet rechtstreeks bij Microsoft. Microsoft biedt alleen ondersteining op retail of VL licenties.

Maar zoals meerdere formleden en collega moderators hebben aangegeven, kom eens met meer informatie dan jij nu doet, als je enige hulp wilt hebben. In plaats van naar de verkeerde organisatie te wijzen.

[ Voor 17% gewijzigd door _Dune_ op 31-05-2019 12:33 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
LEX63 schreef op Friday 31 May 2019 @ 11:32:

Ik wacht nog even.

Ik wil iedereen bedanken voor het mee denken

[...]
Oke....om eerlijk te zijn ben ik er nu wel klaar mee. WAAROM draai je niet gewoon TreeSize, nadat er diverse keren om gevraagd wordt?

Het is niet heel erg waarschijnlijk dat dit 'issue' door de 1903 update komt. Aangezien je schijf iedere keer snel volloopt, lijkt het mij een heel ander issue.

Overigens kunnen we dat natuurlijk alleen maar zeker weten, nadat je TreeSize hebt gedraait en de resultaten met ons hebt gedeeld.
F_J_K schreef op Friday 31 May 2019 @ 12:22:
7 dagen, 46 posts. Wordt het niet tijd om alsnog concrete info te posten zoals wat je ziet via Treesize portable (met adminrechten natuurlijk) of vergelijkbare tools? Tot die tijd kan ik het iig niet als waarschuwing zien om weg te blijven van 1903 aangezien er de schijn is dat het daar niet aan zal liggen :)
Neuh...ik heb de 1903 net nog op mijn nieuwe machine geinstalleerd en mijn disk wordt er niet voller van. Zou hem gewoon installeren als je hem krijgt aangeboden... ;-)

[ Voor 23% gewijzigd door TheVMaster op 31-05-2019 13:24 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Wat een rampen topic. Ik als mede-tweaker word er nu wel naar van dat TS suggesties niet oppakt en Microsoft de schuld geeft.

Lieve TS, doe alsjeblieft één van onderstaand(e):

1: Installeer treesize en stuur een screenshot.
2: Formatteer je harde schijf en begin opnieuw.
3: Zet Linux op je harde schijf
4: Neem een iPad.

[ Voor 6% gewijzigd door Agent47 op 31-05-2019 13:32 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Agent47 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:32:
Wat een rampen topic. Ik als mede-tweaker word er nu wel naar van dat TS suggesties niet oppakt en Microsoft de schuld geeft.

Lieve TS, doe alsjeblieft één van onderstaand(e):

1: Installeer treesize en stuur een screenshot.
2: Formatteer je harde schijf en begin opnieuw.
3: Zet Linux op je harde schijf
4: Neem een iPad.
Waarbij je je zult moeten realiseren dat optie 1 tot de nodige vervolgstappen kan leiden, waarbij optie 3 en 4 als bijkomend gevolg hebben dat je tot in lengte der dagen kunt blijven vloeken mopperen op dat k*t-bedrijf uit Redmond.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Jester-NL schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:41:
[...]

Waarbij je je zult moeten realiseren dat optie 1 tot de nodige vervolgstappen kan leiden, waarbij optie 3 en 4 als bijkomend gevolg hebben dat je tot in lengte der dagen kunt blijven vloeken mopperen op dat k*t-bedrijf uit Redmond.
Haha ja klopt! Maar Linux neemt zo weinig ruimte in op je SSD. Kan me niet voorstellen dat hij dat vol krijgt.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Agent47 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:43:
[...]

Haha ja klopt! Maar Linux Windows neemt zo weinig ruimte in op je SSD. Kan me niet voorstellen dat hij dat vol krijgt.
FTFY :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Zoals ik al melden kan ik geeneens firefox openen en kan ik Treesize niet installeren omdat er geen schijfruimte is.

Als de boel vol zit kan windows nauwelijks functioneren.

Het is afwachten tot dat Microsoft met een oplossing komt of opnieuw installeren meer opties zijn er volgens mij niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

LEX63 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:46:
Zoals ik al melden kan ik geeneens firefox openen en kan ik Treesize niet installeren omdat er geen schijfruimte is.

Het is afwachten tot dat Microsoft met een oplossing komt of opnieuw installeren meer opties zijn er volgens mij niet.
@LEX63 Lees jij wel wat er aan reacties worden geplaatst? Dit is geen Microsoft issue, maar een issue bij jouw lokaal. Als dit een Microsoft issue zou zijn geweest, dan zou het Internet inmiddels weer vol mee hebben gestaan.

Stop eens met wijzen en ga zelf eens aan de slag als jij hulp wilt hebben. Er is al meerdere malen aangegeven dat Treesize een mobiele variant kent, die hoef je niet te installeren en kan gewoon van een willekeurige USB stick worden opgestart.

Hier kun je ze beiden downloaden kies voor de 'protable' variant: https://www.jam-software....adTrial.php?article_no=80

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

_Dune_ schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:56:
[...]

@LEX63 Lees jij wel wat er aan reacties worden geplaatst? Dit is geen Microsoft issue, maar een issue bij jouw lokaal. Als dit een Microsoft issue zou zijn geweest, dan zou het Internet inmiddels weer vol mee hebben gestaan.

Stop eens met wijzen en ga zelf eens aan de slag als jij hulp wilt hebben. Er is al meerdere malen aangegeven dat Treesize een mobiele variant kent, die hoef je niet te installeren en kan gewoon van een willekeurige USB stick worden opgestart.

Hier kun je ze beiden downloaden kies voor de 'protable' variant: https://www.jam-software....adTrial.php?article_no=80
Ik heb zo het idee, nu ik dit topic heb gelezen, dat Lex63 oftewel geen USB Stick heeft oftewel hier nooit mee gewerkt heeft.

Dus laten we het versimpelen:

@LEX63 Heb jij een gelijksoortig object als onderstaande in huis?

Afbeeldingslocatie: https://www.thomann.de/pics/bdb/418840/12305402_800.jpg

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

LEX63 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:11:

Het is afwachten wanneer Microsoft met een oplossing komt. Ik kan geen ondersteuning krijgen bij Microsoft omdat ik een OEM versie heb.

[...]
De laptop is geleverd met Home toch? Tenminste, 2 maanden geleden postte je dat je zelf van Home naar Pro bent gegaan.

Wil je het dus zeker weten, ga terug naar de originele installatie; dan heb je in ieder geval support van Acer en zij weer van Microsoft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

(..)

ALS Microsoft al met een oplossing komt om een probleem te patchen dat alleen LEX63 getroffen heeft, hoe verwacht je dat in godsnaam te installeren, als je geen ruimte hebt op je harddrive? Dat gaat dan namelijk net zo hard niet werken als een programma'tje van nog geen 8MB downloaden.

Ik snap echt geen reet van je instelling in dit topic. Je bent niet in staat om te Googlen als er een programma genoemd wordt dat je niet kent, en vooralsnog blijf je je wentelen in zelfmedelijden omdat het grote boze Microsoft het gewaagd heeft je te plagen, maar je blijft ondertussen alleen maar een beetje met je duimen in je reet zitten... en daarmee is dit topic verzandt in het herhalen van zetten.

Bij schaken heet zo'n herhaling van zetten remise en is het het einde van de partij...

me @ last.fm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

...
Het is afwachten tot dat Microsoft met een oplossing komt...
Microsoft gaat dit 100% zeker niet voor je fixen; elke mogelijke oplossing van Microsoft gaat ook stuklopen op het feit dat je vrije schijfruimte tot 0 gereduceerd is. En gezien je onwil om e.e.a. te troubleshooten, ben ik geneigd te zeggen: wipe die SSD clean en installeer windows opnieuw

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
lijkt mij een typisch gevalletje van "error between chair and keyboard". wat een topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 22-09 14:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hoeveel geld heb je? Misschien dat als je 100.000 euro neerlegt dat ze binnen 2 uur aan huis komen :P
(en tot de conclusie komen dat het probleem niet Microsoft gerelateerd is)

Doe me een lol, pak een USB-stick installeer de portable-treesize erop (via een andere pc) en ga je gang.
Desnoods kan je met een Live-DVD aan de gang waar vast een gelijkwaardig tooltje op zit. Dan werk je buiten Windows zelf en zal de boel niet vastlopen. Doe ook even een virusscan!

[ Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 31-05-2019 16:33 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@LEX63 Ga terug naar W10 Home waar je een geldige key van lijkt te hebben op je laptopje.Skype 2x 3x per dag opnieuw inloggen. Erg vervelend.
daarna kun je oa deze officiële tool gebruiken voor update naar 1903. Ik denk dat er teveel zooi door elkaar staat op je SSD/HD.

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 31-05-2019 16:30 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:02

drooger

Falen is ook een kunst.

Heb je al eens geprobeerd ruimte vrij te maken terwijl je laptop niet verbonden is met het internet?
Om te voorkomen dat er niet stiekem een Windows (of andere software) update gedownload wordt.

Verder kan je ook op de schijf -> rechtermuisknop op alle mappen en dan kijken hoeveel schijfruimte er ingenomen wordt door de map.
Zet dat in een lijstje en dan hebben we i.i.g. een beter beeld dan enkel geroep dat je schijf vol zit.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gezien het topic al een week oud is, waarom heb je nog geen herinstallatie gedaan? Of überhaupt een portable tool gedraaid om te kijken waar de pijn zit? :? Je zit in een te afwachtende houding naar mijn idee en dat is gewoon zonde, want het lost het probleem totaal niet op.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2019 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:36
Er kunnen een paar dingen aan de hand zijn met deze TS’ er

Deze updat is idd heel lastig want hij neemt idd veel ruimte in
Ik had vanmorgen ook een pc met 120GB ssd en die kreeg eerst de melding dat de systeempartitie (meestal 450MB) te klein was.
Hier was met Samsung magician een 45MB partitie gemaakt door het klonen van hdd naar ssd toen.
Heb toen de part groter moeten maken 150MB is voldoende
Toen lukte de instal

Maar. Toen kreeg ik de melding dat hij onvoldoende geheugen had om up te graden

Dus schijf opruiming en kon 10GB vrij maken
Maar omdat het een ssd is (denk ik)
Duurde dat even voor dat die ruimte ook echt leeg was (Admin systeembestanden opschonen was toen al klaar)

Dus na 5min had de ssd 39GB vrij en kon ik upgraden

Nu is er nog iets raars, want als je kijkt bij instellingen>systeem>opslag en dan je c schijf

Dan staat er 120PB aan documenten haha
En soms 110 TB
Dat zijn nogal getallen heh, missc is window toch een beetje in de war
Dit was trouwens ook in 1809 versie al zo op deze pc

Denk niet dat dit aan de hand is bij deze meneer maar this een melding waard

Deze meneer valt nogal in herhaling qua tekst en schrijft steeds het zelfde haha

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mel33 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:51:
Er kunnen een paar dingen aan de hand zijn met deze TS’ er

Deze updat is idd heel lastig want hij neemt idd veel ruimte in
Ik had vanmorgen ook een pc met 120GB ssd en die kreeg eerst de melding dat de systeempartitie (meestal 450MB) te klein was.
Hier was met Samsung magician een 45MB partitie gemaakt door het klonen van hdd naar ssd toen.
Heb toen de part groter moeten maken 150MB is voldoende
Toen lukte de instal

Maar. Toen kreeg ik de melding dat hij onvoldoende geheugen had om up te graden

Dus schijf opruiming en kon 10GB vrij maken
Maar omdat het een ssd is (denk ik)
Duurde dat even voor dat die ruimte ook echt leeg was (Admin systeembestanden opschonen was toen al klaar)

Dus na 5min had de ssd 39GB vrij en kon ik upgraden

Nu is er nog iets raars, want als je kijkt bij instellingen>systeem>opslag en dan je c schijf

Dan staat er 120PB aan documenten haha
En soms 110 TB
Dat zijn nogal getallen heh, missc is window toch een beetje in de war
Dit was trouwens ook in 1809 versie al zo op deze pc

Denk niet dat dit aan de hand is bij deze meneer maar this een melding waard

Deze meneer valt nogal in herhaling qua tekst en schrijft steeds het zelfde haha
@Mel33 Het lijkt er op dat bij jou er een probleempje is met het filesystem, ga die eens controleren. Daarnaast klopt het wel vanaf deze build zijn ook de specificities van Windows 10 gewijzigd, minmale capaciteit die nodig is , is van 20GB naar 32GB gegaan, maar niet 512GB waar TS het over heeft. Als je 'maar' een SSD van 128GB hebt, samen met andere applicaties en data, dan wordt het krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Maar als de ts ook deze storing heeft en hij toevallig ook daar kijkt...

en als windows zelf ook daar kijkt...

Maagoed ik vond het vermelden waard

Ps. die pc kreeg ik vanmorgen aangereikt, is niet van mijzelf, ik heb verder niet meer gekeken waar die foute uitlezing van is gekomen, het is ook alleen maar daar te zien in de instellingen, de verkenner en eigenschappen gaf het wel goed aan.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• passer
[...]
Vorige zondag werd TS deze oplossing al aan de hand gedaan, we zijn nu vrijdag... |:(

@LEX63 : je hebt twee systemen - Kàn jij het niet: een portable progje op een usb-stick dowloaden, het aan je probleemcomputer hangen en het laten werken? Kan je het of kan je dit niet ?
(of maken al de posters hier deel uit van een of ander reality-spel waarbij iemand ons zo lang mogelijk aan het lijntje probeert te houden? ~ worden we misschien allemaal stiekem gefilmd en komen we binnenkort op TV? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
passer schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:27:
[...]

Vorige zondag werd TS deze oplossing al aan de hand gedaan, we zijn nu vrijdag... |:(

@LEX63 : je hebt twee systemen - Kàn jij het niet: een portable progje op een usb-stick dowloaden, het aan je probleemcomputer hangen en het laten werken? Kan je het of kan je dit niet ?
(of maken al de posters hier deel uit van een of ander reality-spel waarbij iemand ons zo lang mogelijk aan het lijntje probeert te houden? ~ worden we misschien allemaal stiekem gefilmd en komen we binnenkort op TV? :?
Nee hoor ... ik ben er ook klaar mee
Geen haar op mijn hoofd die als dit soort zaken voorkomen er aan denkt om een week te wachten
één of twee scans met een utilitie, en lost dat de boel niet op, gaat de install-usb er in.
Ik heb er hier altijd wel 2 liggen, de vorige en de huidige versie, en desnoods op de (werk)laptop een verse aanmaken.

half uurtje later is windows up en running, en gaan we doorrrr ..
No way dat ik ssd's / hdd's ga verwijderen 'in afwachting'

Dit is pebkac, gemixed met een flinke dosis eigenwijs zijn, en een sausje van ongeduld ....
Mijn bijdrages zijn geleverd, mijn dienst zit er op ... op naar de volgende met een probleem.

edit : nog ééntje dan :+

Jammer genoeg kan ik geen eens een scheendump maken. omdat er geen schijfruimte beschikbaar is.
Quick Tip: Alternatively, you can use the Windows key + Shift + S shortcut to open the snipping toolbar.

Die slaat niets op, kan je direct naar https://imgbb.com/ gaan, en op CTRL-V duwen ..
Dat linkje : insluitcode BBcode Groot

[-img=682,65]https://i.ibb.co/Np7XcJr/image.png[/-img] <- zonder de - tekens

en hier plakken ...

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/G2jJvFz/image.png

[ Voor 22% gewijzigd door FreshMaker op 31-05-2019 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Nog een Ps. Voor diegenen die te weinig ruimte hebben, Kan je een externe USB hdd eraan hangen, die hij dan mee neemt om te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

PetervdM schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:10:
lijkt mij een typisch gevalletje van "error between chair and keyboard". wat een topic.
Ik vraag mij af wat dit toevoegt aan de voortgang tot een goed resultaat voor TS, behalve dan het maken van een algemene conclusie wat betreft de verrelopende frustratie met diezelfde TS.

Daar staat tegenover dat ik het eigenlijk wat vreemd vind dat de tweakende users hier steeds blijven hameren op ''Gebruik nou die portable app en zet em op stick''... zonder erbij te bedenken dat, gezien het verloop van dit topic, de TS wellicht geen weet heeft hiervan of domweg geen stick heeft (Ja, dat gebeurt ook nog wel eens).

Vandaar dus de versimpeling van de vraagstelling.
passer schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:27:
[...]

Je gaat er gemakshalve aan voorbij dat de TS wellicht geen stick heeft of niet weet wat ermee wordt bedoeld. Ik zou dat niet vreemd vinden, zeker gezien de TS de oplossing telkens negeert. Wat de boer niet kent, dat eet hij niet. }:O
FreshMaker schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:32:
[...]
Dit is pebkac, gemixed met een flinke dosis eigenwijs zijn, en een sausje van ongeduld ....
Mijn bijdrages zijn geleverd, mijn dienst zit er op ... op naar de volgende met een probleem.
En ook jij gaat er maar gemakshalve vanuit dat TS maar alles begrijpt, want je zit op Tweakers. Nu wordt het uiteraard op Tweakers aangemoedigd dat men wel iets tracht te weten van het medium wat zij regelmatig gebruiken, en ja, dat wellicht een ander forum voor dergelijke vragen dan een betere optie kan zijn.

Echter, in het hier en nu kent dit topic zijn plaats op Tweakers, en dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat er op basis van TS's zijn posts het kennisniveau wordt geevalueerd en daarbij van aanpak wordt veranderd indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Mel33 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:54:
Nog een Ps. Voor diegenen die te weinig ruimte hebben, Kan je een externe USB hdd eraan hangen, die hij dan mee neemt om te gebruiken.
Nee... Ik weet niet precies wat je bedoelt maar sinds kort heeft Microsoft OOK een check ingebouwd in WindowsUpdate. Bepaalde updates doen/krijg je niet als er "mass storage" wordt gedetecteerd.

En toevallig is 1903 de eerste major update die deze check forceert; in een ander topic heeft dit al iemand geholpen want die had nog een mini-USB-dinges aangesloten.
Redneckerz schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:20:
[...]
Echter, in het hier en nu kent dit topic zijn plaats op Tweakers, en dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat er op basis van TS's zijn posts het kennisniveau wordt geevalueerd en daarbij van aanpak wordt veranderd indien nodig.
Je leest dus ook selectief? Want als topicstarter slim genoeg is om van Windows 10 Home naar Windows 10 Pro (OEM), te gaan, dan neem ik echt wel aan dat duidelijk is hoe een PC werkt en of/hoe je 8MB op een PC kan zetten.

Topicstarter weet zelfs dat OEM geen support van Microsoft heeft; dan ben je al een stuk verder dan elk ander gemiddeld Windows 10 topic; 99% van de mensen weet niet eens dat / of de support kunnen claimen bij de mensen uit Redmond.

[ Voor 40% gewijzigd door MAX3400 op 31-05-2019 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@MAX3400 Soms wil een update wel lukken, wanneer je tijdelijk een lege USB stick met een opslagcapaciteit van 8 GB of meer aansluit en dan het updaten start. Windows zal dan tijdelijk bepaalde bestanden verplaatsen naar de USB stick, zodat de update toch geïnstalleerd kan worden.

En klopt idd dat deze check 1903 zit
Je krijgt ook een oplossing en een link aangeboden naar Microsoft Windows site

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ach man, ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar ga a.u.b. weer een pen en papier gebruiken. Er wordt meermaals gevraagd om tijdelijke bestanden weg te gooien en treesize te installeren. Misschien gedacht om hem op een USB stick te zetten vanaf een ander apparaat...?

Van mij mag hier een slot op.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Misschien een fresh install een optie?

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
ik heb hetzelfde probleem gehad, ook de 1903 update van de microsoft website zelf gedownload, want hij bleef de oude 18xx update telkens opnieuw downloaden en instaleren. maar ik kreeg ook meldingen over een schijf die vol was (er was nog zon 150gb beschikbaar) ik heb toen alle games van mn m2 naar een ssd gekopieerd en kon toen de update voltooien.
nu heb ik 300gb vrij en alles lijkt te werken.

(nu vraag ik me toch ook echt af waar het tijdens die update fout gaat..)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Redneckerz schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:20:
[...]hameren op ''Gebruik nou die portable app en zet em op stick''... zonder erbij te bedenken dat, gezien het verloop van dit topic, de TS wellicht geen weet heeft hiervan of domweg geen stick heeft (Ja, dat gebeurt ook nog wel eens).
TS heeft een history van 1000 forumberichten, dus je zou verwachten ergens iets opgestoken te hebben

TS is op een bepaald moment van plan geweest om ZELF een scherm te vervangen van een 2 weken 'oude' laptop, omdat het te mat was, en slecht leesbaar

TS heeft 3 weken te kennen gegeven een 4TB externe HDD te hebben
LEX63 in "HDD verdeeld in twee MBR drives samenvoegen tot een 4TB HDD"

TS heeft zo nu en dan een raar wereldbeeld ;)
LEX63 in 'nieuws: Mozilla maakt Firefox Send-dienst om bestanden versleuteld ...

Gebruikt een gratis programma, klaagt er over ... maar blijft het gebruiken ( zie dit topic )

[ Voor 33% gewijzigd door FreshMaker op 31-05-2019 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Laatst online: 20:40
Klik rechter muisknop op systeemschijf C, kies schijfopruiming, kies het tabje systeembestanden opschonen, vink in de lijst vorige windows installaties en updates aan en je probleem is waarschijnlijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik herinner mij net een bug in Windows dat een volle hdd/ssd kan veroorzaken, maar die heb ik volgens mij nog niet in W10 zien voorkomen -> Windows 7 log file compression bug can fill up your hard drive

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Jovas schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 22:31:
Klik rechter muisknop op systeemschijf C, kies schijfopruiming, kies het tabje systeembestanden opschonen, vink in de lijst vorige windows installaties en updates aan en je probleem is waarschijnlijk opgelost.
Dat is (half) gedaan; er was ineens 30GB vrij en na "korte tijd" was het weer op.

Maar ja, het is al een weekje helaas glazen bol kijken; in ieder geval weet nog niemand duidelijk waar de data precies de SSD vult.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 31-05-2019 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ik las elders.

Het zal niet de eerste keer zijn dat Windows 10 ruzie heeft met de (Samsung) NVMe drivers... ;)

--

Het zou best wel eens kunnen dat de 1903 update een conflict heeft veroorzaakt met de NVMe driver.

Nogmaals ik kan helemaal niets meer met het systeem, kan geen eens een programma's opstarten, kan Firefox niet openen.

Ik heb diverse programma's verwijderd om ruimte vrij te maken, het vrijgekomen schijfruimte word meteen opgeslokt "waardoor" Joost mag weten?

Het opstarten gaat nu ook heel moeilijk, ik heb alles wat ik nodig heb eraf gekopieerd dat ging gelukkig nog wel. Ik ga binnenkort Windows opnieuw installeren.

Yuppie weer 2 dagen bezig voor niets. Ik ben nog spekkoper er zijn mensen die vorig jaar al hun documenten en soms hun hele administratie zijn kwijtgeraakt door een windows10 update bug.

Ik ben heel huiverig en terughoudend geworden met deze grote Windows systeem updates.

[ Voor 7% gewijzigd door LEX63 op 01-06-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
LEX63 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 09:15:
Ik las elders.

Het zal niet de eerste keer zijn dat Windows 10 ruzie heeft met de (Samsung) NVMe drivers... ;)

--

Het zou best wel eens kunnen dat de 1903 update een conflict heeft veroorzaakt met de NVMe driver.

Nogmaals ik kan helemaal niets meer met het systeem, kan geen eens een programma's opstarten, kan Firefox niet openen.

Ik heb diverse programma's verwijderd om ruimte vrij te maken, het vrijgekomen schijfruimte word meteen opgeslokt "waardoor" Joost mag weten?

Het opstarten gaat nu ook heel moeilijk, ik heb alles wat ik nodig heb eraf gekopieerd dat ging gelukkig nog wel. Ik ga binnenkort Windows opnieuw installeren.

Yuppie weer 2 dagen bezig voor niets. Ik ben nog spekkoper er zijn mensen die vorig jaar al hun documenten en soms hun hele administratie zijn kwijtgeraakt door een windows10 update bug.

Ik ben heel huiverig en terughoudend geworden met deze grote Windows systeem updates.
Wel raar... heb hier 4 desktops/laptops met één of meerdere van deze ssds en de laatste Windows 10 update. Geen van alle heeft (tot nu toe) problemen. Weet je zeker dat je de laatste driver versie van de ssd geïnstalleerd heb? Weet je zeker dat je zelf niets raars gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik las elders.

--

Linkje?

tegen beter weten in: een programma dat portable draait, heeft geen diskspace nodig... En met (het ettelijke malen geopperde) Treesize, gestart van een USB-stick (en gedownload op een ander systeem) kun je zo zien waar de pijn zit, en waar het vandaan komt (zeker als je dan ook nog even zorgt dat er GEEN internetverbinding actief is). Hoef ik ook niet in mijn kristallen bol te gaan zitten gluren waar jouw rotzooi vandaan komt.
Dat is ook een optie. Ik zou dan gelijk voor 1903 gaan, dan heb je ook gelijk geen gezeik meer met een upgrade die de soep inloopt.
Er zijn veel meer mensen die dat probleem NIET hebben gehad. Maar het is waar dat de meeste mensen dat soort informatie graag vergeten ;)

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik las elders.

--

En daarom zijn live-DVD's erg handig als Windows een keertje niet meer goed wil lopen.
Je benadert dan (vaak met een Linux distro) je harde schijf zonder dat Windows draait. Ook dan kan je vast met wat commando's uitzoeken wat de grootste bestanden zijn, zodat je écht je conclusies kan trekken.

Op zo'n live-DVD kan je bijv. dit commando in de console uitvoeren om te zien wat de grootste directories zijn:
du -ah /dev/hda1/ | sort -n -r | head -n 20

Een Linux-achtige TreeView dus!

Vervang /dev/hda1/ even door de juiste benaming van de schijf waar Windows op staat. Volgens mij vaak /dev/hda1/.

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 01-06-2019 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Nee ik heb niets raars gedaan.

Gewoon op update installeren geklikt.

Het is een verse installatie van maart. Had de boel net ingericht en ik kan weer opnieuw beginnen.

Ik ga zo weg het zal niet eerder dan vanavond worden dat ik kan reageren.
xh3adshotx schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 09:39:
[...]

Wel raar... heb hier 4 desktops/laptops met één of meerdere van deze ssds en de laatste Windows 10 update. Geen van alle heeft (tot nu toe) problemen. Weet je zeker dat je de laatste driver versie van de ssd geïnstalleerd heb? Weet je zeker dat je zelf niets raars gedaan hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door LEX63 op 01-06-2019 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

LEX63 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 10:05:
Nee ik heb niets raars gedaan.

Gewoon op update installeren geklikt.

Het is een verse installatie van maart. Had de boel net ingericht en ik kan weer opnieuw beginnen.

[...]
Daarom... trek eerst even je conclusies en kijk wat er volloopt. Dan kan je achterhalen of die drivers echt het probleem kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

MAX3400 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:21:
Je leest dus ook selectief? Want als topicstarter slim genoeg is om van Windows 10 Home naar Windows 10 Pro (OEM), te gaan, dan neem ik echt wel aan dat duidelijk is hoe een PC werkt en of/hoe je 8MB op een PC kan zetten.

Topicstarter weet zelfs dat OEM geen support van Microsoft heeft; dan ben je al een stuk verder dan elk ander gemiddeld Windows 10 topic; 99% van de mensen weet niet eens dat / of de support kunnen claimen bij de mensen uit Redmond.
Dat je het 1 kan, betekent niet dat je het ander ook gelijk kan. Al is het wel aannemelijk dat je zoiets behoort te weten.

Desalniettemin lijkt het mij duidelijk door dit topic dat TS dingen niet begrijpt of negeert, dus waarom dan blijven herhalen met het idee dat het wel zal hangen als je het vaak genoeg probeert?

Al weet TS nog zoveel.. dit is hem duidelijk de pet te boven.
FreshMaker schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:57:
[...]

TS heeft een history van 1000 forumberichten, dus je zou verwachten ergens iets opgestoken te hebben

TS is op een bepaald moment van plan geweest om ZELF een scherm te vervangen van een 2 weken 'oude' laptop, omdat het te mat was, en slecht leesbaar

TS heeft 3 weken te kennen gegeven een 4TB externe HDD te hebben
LEX63 in "HDD verdeeld in twee MBR drives samenvoegen tot een 4TB HDD"

TS heeft zo nu en dan een raar wereldbeeld ;)
LEX63 in 'nieuws: Mozilla maakt Firefox Send-dienst om bestanden versleuteld ...

Gebruikt een gratis programma, klaagt er over ... maar blijft het gebruiken ( zie dit topic )
Inderdaad, dat zou je verwachten. Toch negeert de meeste adviezen en blijven de meeste users dezelfde oplossing aandragen die wordt genegeerd. Ik zou het dan over een andere boeg gooien dan maar telkens hetzelfde blijven herhalen. Duidelijk werkt dat niet.

In IRL zou je ook niet telkens hetzelfde herhalen als je weet dat het geen effect heeft. Dus waarom hier dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Bedankt voor jullie reacties.

Zoals ik al melden kan ik helemaal niets meer doen met die Windows 10 pro installatie.

En maar door blijven Kouwen over Treesize dat ik niet wil luisteren naar jullie adviezen. Toch de laatste tip nog geprobeerd Treesize geïnstalleerd op een USB stick ook dat opstarten lukt dus niet.

Morgen "zondag" ga ik windows opnieuw installeren.

Einde verhaal einde Topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

LEX63 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:43:
ook dat opstarten lukt dus niet.
Welke foutmelding krijg je te zien?

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 01-06-2019 19:58 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
GeBookmarked, Popcorn erbij... Helemaal geweldig..
*knip* Blijf eens netjes

[ Voor 38% gewijzigd door TheVMaster op 03-06-2019 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
onvoldoende ruimte.
Raven schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:50:
[...]

Welke foutmelding krijg je te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Grote kans dat je iets verkeer doet met Treesize of dat je iets anders hebt gedaan. Je zei dat je het geinstalleerd had op een USB-stick? Dat hoeft helemaal niet.

Ik heb TreeSize portable meer dan eens op volgelopen disks losgelaten met ook 0KB vrij. Zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Mocht @LEX63 in Twente wonen, wil ik nog wel even helpen om IRL te checken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Probeer de portable versie eens, die zou helemaal in het geheugen moeten draaien. Ben wel benieuwd. :)

Edit: Nederlands is moeilijk

[ Voor 7% gewijzigd door xh3adshotx op 01-06-2019 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een heerlijk begin van het weekend om dit topic te lezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:35
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 20:45:
Wat een heerlijk begin van het weekend om dit topic te lezen!
Precies dit, ik denk dat Linux de oplossing is die Microsoft zal aanbieden aan de TS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracoz
  • Laatst online: 00:44
@LEX63 Volg deze stappen om Treesize op je pc te openen.

Stap 1: Ga met een andere computer naar de website van Treesize ( https://www.jam-software.com/treesize_free/ )
Stap 2: Klik op download.
Stap 3: Selecteer hier TreesizeFree Portable.zip.
Stap 4: Zet dit vervolgens op de USB stick.
Stap 5: Plug de usb stick in op de pc waar de problemen mee zijn.
Stap 6: Open TreeSize.
Stap 7: Profit?

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dracoz schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:01:
@LEX63 Volg deze stappen om Treesize op je pc te openen.

Stap 1: Ga met een andere computer naar de website van Treesize ( https://www.jam-software.com/treesize_free/ )
Stap 2: Klik op download.
Stap 3: Selecteer hier TreesizeFree Portable.zip.
Stap 4: Zet dit vervolgens op de USB stick.
Stap 5: Plug de usb stick in op de pc waar de problemen mee zijn.
Stap 6: Open TreeSize.
Stap 7: Profit?
Je mist stap 3.5: unzip de ZIP-file en zet de inhoud op de USB stick...

Laten we het simpel (genoeg) houden ;)

[ Voor 0% gewijzigd door MAX3400 op 01-06-2019 21:09 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Laatst online: 00:44
@MAX3400 Potverdorie, toch lastig simpel nadenken :P

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.